Ik weet het niet, maar de auteur heeft het bewust gedaan, dus lijkt me geen tikfout.Craven schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:19:
nieuws: Onderzoekers ontwikkelen nieuw type 'ratelgeheugen'
Domeintjes? Waarom een verkleinwoord gebruiken? We noemen de clusters op harde schijven toch ook geen clustertjes? Of sectortjes?
Volgens mij bedoelde de auteur daar niet de naam te gebruiken.
Rest is gefikst.
Tjah persoonlijk zou ik dan "van" door "uit" vervangenRoD schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:41:
[...]
Ik weet het niet, maar de auteur heeft het bewust gedaan, dus lijkt me geen tikfout.
[...]
Volgens mij bedoelde de auteur daar niet de naam te gebruiken.
Rest is gefikst.
"Een nieuw type geheugen dat door onderzoekers van de technische universiteit uit Eindhoven en onderzoeksinstituut Stichting FOM werd ontwikkeld,"
Daarnaast is het raar dat bij Stichting FOM dan wel de naam van het onderzoeksinstituut wordt gebruikt maar bij de universiteit niet. Maak daar dan ook gewoon Technische Universiteit Eindhoven van. Ook hoeft stichting bij FOM niet in hoofdletter geschreven te worden aangezien het geen deel uit maakt van de naam.
zou moeten zijn:Zo lukte het in 2010 om de softare van de Desire HD op de HD2 aan de praat te krijgen.
Zo lukte het in 2010 om de software van de Desire HD op de HD2 aan de praat te krijgen.
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
verschijntwaarvoor werkende Android 4.1-firmware verschijnen
1e pagina stukje tekst voor de video. staat de A720 als A270 vermeld.
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Er is volgens de bron toch echt sprake van Flash-applicaties. Iets als "de Flash-applicatie waarmee de examens werden afgenomen leidden tot storingen" lijkt me iets duidelijker.Flash-objecten leidden tot storingen
[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 16-07-2012 14:07 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Niet echt een spel- of tikfout, maar vooruit: is verbeterd. Dank!CodeCaster schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:06:
[...]
Er is volgens de bron toch echt sprake van Flash-applicaties. Iets als "de Flash-applicatie waarmee de examens werden afgenomen leidden tot storingen" lijkt me iets duidelijker.
Moet subsidies zijnIn de maand mei liepen nog altijd een kwart miljoen klanten weg bij de grootste providers Telefonica en Vodafone, meldt Reuters. Daarmee zeggen aanmerkelijk minder klanten op dan eind 2011, toen de subisdies op smartphones net werden afgeschaft.
Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl
Niet een foutje, maar wat is het nummer onder de productvideo?
Dit.artie16 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:27:
Lenovo's 27"-all-in-one: megatablet met handicaps
Niet een foutje, maar wat is het nummer onder de productvideo?
In de manier waarop de zin opgebouwd is klopt "al" voor "hebben" niet, en zou omgedraaid moeten zijn:Het is dus nog niet zeker in hoeverre de grote computerfabrikanten van plan zijn secure boot te implementeren en verschillende oem’s al hebben aangegeven dit niet af te zullen dwingen.
verschillende oem’s hebben al aangegeven
nieuws: AMD verlaagt prijzen HD 7000-serie
In de tabel staat 7850 Ghz edition, dit moet 7870 Ghz edition zijn (uit jullie eigen bron gehaald.)
[ Voor 26% gewijzigd door zion op 16-07-2012 20:55 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
3e alinea
...dee lvan.. --> deel vanomdat de Europese cijfers slechts een dee lvan het verhaal zouden vertellen.
Nederlanse --> NederlandseDat schrijft de organisatie, waar ook de Nederlanse Consumentenbond lid van is, in een brief aan Eurocommisaris Neelie Kroes, verantwoordelijk voor ict-zaken
Moet apparaten zijn.Nieuw is onder meer dat in Word pdf-documenten kunnen worden geopend en bewerkt. Ook wordt de positie van een gebruiker in een document onthouden en gesynchroniseerd over meerdere Windows-apparten.
Moet desktopversie zijn.Daarnaast kan de dekstopversie van Office straks ook als abonnement worden afgesloten, waarbij gebruikers extra SkyDrive-opslagruimte krijgen. Er zijn drie abonnementsvormen; de hoeveelheid meegeleverde applicaties verschilt per abonnementsvorm. Voor gebruikers van de RT-versie van Windows, die draait op ARM-apparatuur, wordt de software gratis meegeleverd.
2e paragraaf:
Moet fabrikant zijnMet de Envy XT bedient de fabikant de high-end markt
systeem
reviews: HP Envy 4: een betaalbare ultrabook
Staat de volgende tekst:
Woordje "met" toegevoegd!Multitouchgestures worden goed geregistreerd, maar met de muisknoppen is het behelpen.
Even verderop staat:
Zoals het er nu staat, kan je natuurlijk geen hoofdletter plaatsen NA een komma...Het geluid gaat hierdoor wat ruimtelijker klinken en ook het laag en hoog worden extra benadrukt, Tegelijkertijd merk je dat sommige frequenties versterkt worden die beter met rust gelaten konden worden, en we hoorden de nodige oversturing.
[ Voor 34% gewijzigd door Bassmaniac op 17-07-2012 09:25 . Reden: extra toevoeging! ]
en vlak daaronder
Equalizer is met een zBeats Audio blijkt vooral uit vooraf ingestelde equaliser-instellingen te bestaan
Hmm, lijkt allebei te mogen, afhankelijk van regio
[ Voor 9% gewijzigd door zion op 17-07-2012 09:27 ]
systeem
Die heb ik niet teruggevonden.Zerfox schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:15:
nieuws: Valve kondigt Steam- en Left 4 Dead 2-port naar Linux aan
[...]
Moet natuurlijk:
[...]
zijn.
En dat lijkt me dan toch echt Envy te horen zijn. (nog steeds in reviews: HP Envy 4: een betaalbare ultrabook dusDe Eny heeft geen slecht geluid, maar veel beter dan de concurrenten doet de laptop het niet.
systeem
laatste alinea:
De verwachte verzendatum>verzenddatum is momenteel 8 augustus.
Update 13.55: "Dankzij een technisch probleem hebben we het browserkeuzescherm niet naar pc's die Service Pack 1 op Windows 1 draaien kunnen brengen", de 1 moet neem ik aan een 7 zijn
F5 eensTimeVortex schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:23:
De fout die Ealanrian noemt, zit nog steeds in het artikel.
Laatste alinea: "Dankzij een technisch probleem ..."
Wegens of vanwege lijkt me beter op z'n plaats. Dankzij klinkt erg positief en dat is het niet.
"De op Android draaiende tablet moet de voorgaande Toughbook, met modelnummer CF-H1, opvolgen."
Tablet draait niet op Android maar op Windows 7
"Batterij die een hele werkdag meegaat
Een CF-H2 batterij gaat 6,5 uur lang mee (Mobile Mark 2007, 60nit). Hierdoor kunnen mobiele medewerkers de hele dag werken, zelfs wanneer er geen mogelijkheid is om de tablet op te laden. De tablet draait op Windows 7"
Bron:
http://www.toughbook.eu/b...-professionele-medewerker
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Nederlander moet Nederlandse zijn.De Nederlander cryptografie-expert Niels Ferguson, die bij Microsoft verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van Bitlocker, verwees deze geruchten met de woorden 'over my dead body' naar het rijk der fabelen.
[ Voor 0% gewijzigd door oohh op 17-07-2012 18:57 . Reden: eigen spelfouten. ]
De technologie werk onder meer in combinatie met tpm-chips.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
plan: Win een bètakey voor Guild Wars 2 - update
"Het is het laatste testweekend dat NCsoft organiseerd."
Spreekt denk ik wel voor zich (organiseert)
Daarom is een reden, terwijl er nu gerefereerd wordt. Zowel in de intro van het stukje als in de carrousel.De Nederlandse Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst heeft het gebruik van Microsofts Bitlocker-encryptiefunctionaliteit goedgekeurd voor beveiligingsniveau Departementaal Vertrouwelijk, nadat overheidsinstanties daarom vroegen.
Daarom kan een reden geven, maar kan ook als zg. voornaamwoordelijk bijwoord in de betekenis "om het genoemde" worden gebruikt. Verwijst dan keurig naar de hoofdzin en is zo niet fout.CptChaos schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:33:
nieuws: AIVD keurt door overheid gewenst gebruik Bitlocker goed
[...]
Daarom is een reden, terwijl er nu gerefereerd wordt. Zowel in de intro van het stukje als in de carrousel.
D/t-dingetje erboven (daarboven
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Nu nog dat dingetje ertussen (daartussenRataplan schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:47:
[...]
D/t-dingetje erboven (daarboven) is gefikst.
Moet zijn "verloopt vlotter en voorspoediger", maar ook dat is discutabel want dat is een redelijk pleonasme, als iets vlotter verloopt is dat per definitie voorspoediger, dus lijkt mij "Verloopt voorspoediger" voldoende.De productie van de 22nm Ivy Bridge-chips verloopt vlotter nu voorspoediger dan de 32nm-productie van Sandy Bridge vorig jaar rond deze tijd dan Intel zelf had gedacht,
edit:
Dan klopt de zin nog van geen kant, Het zou iets moeten worden in de trant van
De productie van de 22nm Ivy Bridge-chips verloopt voorspoediger dan Intel had verwacht, t.o.v. de 32nm-productie van de Sandy Bridge-chips vorig jaar rond deze tijd.
22, niet 32nm IB's zion...
[ Voor 19% gewijzigd door zion op 18-07-2012 09:20 ]
systeem
Volgens de specificaties beschikt alleen de Panasonic Lumix DMC-TZ30 Zwart en Samsung WB850F Zwart over kaartenmateriaal.De beeldkwaliteit van de Canon-camera is uitstekend, maar de SX260 HS is weer wat goedkoper en biedt wat aardige extra's als het gebruik van kaartenmateriaal.
Volgens mij moet daar 14 staan?Versie 13 bevat geen nieuwe mogelijkheden ...
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
De vertikale grip(...)
De andere toestellen in deze test beginnen bij een equivalent vna 24mm of 25mm.
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Enkele dagen nadat een advertentie waarin Battlefield 4 werd genoemd kortstondig te vroeg online te zien was.
en
zo meldde Electronic Arts in een op dinsdag verstuurde verklaring
[ Voor 14% gewijzigd door Hippocampus op 18-07-2012 14:30 ]
Aan het einde staat:
"besloot hij dat de verdachte in de MegaUpload zaak op borgtocht vrij mochten komen."
Moet zijn "vrij mocht komen" omdat het over één verdachte gaat.
Laatste alinea:
Lijkt me duidelijk.Een losse winkelversie zou er niet komen, volgens geruchten: Microsost zou..
woordje is moet even weg.We snappen dat het moeilijk voor Asus is om genoeg schijven bij één leverancier los te krijgen, maar het zou wel zo netjes zijn om duidelijk aan klanten te vertellen over welke ssd hun Zenbook beschikt. Dat is gebeurt echter niet. Ons exemplaar van de UX31A bevatte in ieder geval een XM11-ssd van Adata met een opslagcapaciteit van 256GB.
systeem
Een losse winkelversie zou er niet komen, volgens geruchten: Microsost zou alleen een upgrade-dvd en oem-versie gaan aanbieden. Windows 8 verschijnt in vier versies: Windows 8, Windows 8 Pro, Windows 8 RT voor arm-systemen en een versie voor grootzakelijk gebruik.
Er staat een l te veel aan het eind van "manufacturing".De release to manufacturingI-versie van Windows 8 komt begin augustus beschikbaar.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
in het stukje over de macbook air:
Ook bij Apple is het mogelijk om via een usb-verloopstukje een ethernetkabel aan te sluiten, maar deze dienst los aangeschaft te worden.
dit moet natuurlijk dient zijn.
craditcardgegevensDe autoriteiten claimen dat Suvorov met andere hackers een packet sniffer gebruikte om craditcardgegevens te stelen. Hij installeerde de software stiekem bij in totaal 11 restaurants van Dave & Buster's, waarna de gegevens werden buitgemaakt.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
-> tabletslater zouden geavanceerdere toestellen als spmartphones en talbets volgen.
KamerledenKamervragen vroegen hierom
"het is onthutsend dat Nederland klakkeloos meewerkt aan Amerikaanse strafzaken zonder zelf grondig de rechtmatigheid van het rechtshulpverzoek te onderzoeken"
Zinnen beginnen met een hoofdletter
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
"3,5 miljoen.Ook" hier mist een spatie na de punt
Eerste regel:
Elektronicagigant Samsung heeft aangekondigd een deal te hebben geloten met de Amerikaanse audio-expert DTS.
Had "gesloten" moeten zijn lijkt me.
TV's zijn tegenwoordig rond?Toshiba heeft als eerste een 4k-televisie in zijn assortiment opgenomen, al heeft deze een diameter van 'slechts' 55 inch
(Diagonaal dus he.)
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 20-07-2012 11:41 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
''De telefoon van Samsung is de tweede smartphone na de Galaxy Nexus die de officiële update krijgt, met nieuwe features als het voorspellende toetsenbord en Google Now.''
Het is de eerste telefoon na de Galaxy nexus die de update krijgt en de tweede telefoon in het algemeen die de update heeft gekregen. Nu lijkt het net alsof er nog een toestel tussen de Galaxy nexus en de Nexus S inzit.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
De alt-tekst van het plaatje klopt niet. Zoals op het plaatje te zien is gaat dan om de IBM Sequoia supercomputer en niet om de superMUC. (IBM gebruikt immers geen Sandy Bridge etc, maar hun eigen blueGene techniek met PowerPC!?.)
Nu lijkt het of er meerdere initiatieven zijn, volgens mij kun je beter zeggen:Diverse Nederlanders zijn bezig...
Een aantal Nederlanders is bezig...
"gaat dus waarschiijnlijk failliet"
waarschiijnlijk --> waarschijnlijk
5e paragraaf:
Initiatiefnemers denk ik.Daarom werken de inititiefnemers samen met de instanties
staat de paragraaf daaronder nogmaals zo geschreven.
[ Voor 8% gewijzigd door zion op 20-07-2012 20:03 ]
systeem
VerdereDe bedoeling is dat alle verder activiteiten naar internet verplaatst worden
iets verderop:
DuitseDat investeringsbedrijf was eigenaar van het moederbedrijf maar trok zich terug omdat het geen heil in de reorganisatieplannen van het Duise concern zag.
sorry, was zelf laatste poster, had ook kunnen editten
[ Voor 32% gewijzigd door zion op 20-07-2012 20:00 ]
systeem
Opsmuk is meervoud, dus VisueleVisueel opsmuk
Hier en daar heeft Microsoft wat visueel opsmuk toegevoegd: als een gebruiker in Excel een cel aanklinkt of een selectie van een aantal cellen maakt, vindt er een overgansanimatie plaats. Ook aan de tekstcursor is een animatie toegevoegd, maar dat is eigenlijk vooral irritant. Het is wat lastig om uit te leggen waarom, dus hebben we dit in een video gevat.
[ Voor 14% gewijzigd door zion op 21-07-2012 17:00 ]
systeem
(Topman EA: pc-gaming is snelst groeiende platform)
volgens mij moet hier het woord jaren worden toegevoegd na het woord afgelopenVolgens hem staat dat in schril contrast met het beeld dat de afgelopen werd geschetst,
Volgens hem staat dat in schril contrast met het beeld dat de afgelopen tijd/jaren werd geschetst"Het snelst groeiende platform voor videogames is de pc,", zegt de topman zelfs in een interview met CNBC, "maar het groeit door abonnementen, microtransacties en downloads." Volgens hem staat dat in schril contrast met het beeld dat de afgelopen werd geschetst
Sorry, hjvg had dat al gemeld.
[ Voor 5% gewijzigd door zion op 21-07-2012 09:50 ]
systeem
Geef die meneer even een achternaamvermelding.zion schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 09:47:
nieuws: Topman EA: pc-gaming is snelst groeiende platform
[...]
"Volgens de ceo van EA, John, geven die cijfers echter geen representatief beeld"
Ik zie in de foto-gallerij het volgende staan:
Microsoft Office for Windows 2.0 (8 / 9)
Echter, deze screenshot:

Is Windows 3.11, en dus kan nooit Windows 2.0 zijn.
Ik denk dat 'Microsoft Office 2.0 for Windows' een betere titel is.
[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 21-07-2012 14:34 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dit moet natuurlijk Jay Wilson zijn.Dat was een belangrijk doel van Jay Wilsen, die de leiding had over het Diablo III-team.
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
Het laatste stukje van de lead: "en gaat dus waarschiijnlijk failliet" --> een i'tje teveel.
Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222
- Eerste alinea, tweede zin:gemodelleerd
- Tweede alinea, laatste zin:modelleren
- Derde alinea, eerste zin:bacteriekweken
- Vierde alinea, laatste zin:zoals de mens en andere dieren
- Laatste alinea, tweede zin:waren erin geslaagd
Mycoplasma genitalium hoort voluit cursief te worden geschreven.
reviews: De Dell U2711-monitor bekeken
Onder 1e plaatje:
Graden wat? Kelvin heeft geen 'graden'Rood blijft wat achter en de kleurtemperatuur is met ruim 6900 graden te hoog.
Onder derde plaatje:
Ik (als ik tijd zou hebben) heb geen zin om te zoeken naar 'graden kelvin', maar ik vermoed dat in het verleden wel meer van dit soort fouten gemaakt zijn bij monitorreviews.De kalibratieresultaten brengen de kleurtemperatuur dichter naar de gewenste waarde van ongeveer 6500K GOED. De 'lage' kalibratie kwam met 6498 graden FOUT het dichtst in de buurt, gevolgd door de 'hoge' kalibratie op 6571 graden Kelvin HELEMAAL FOUT.
[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 21-07-2012 16:14 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Wat algemeen gebruik betreft blijkt volgens hem uit uitvoerig testen dat gebruikers de Unity-interface als eenvoudiger als dan die van Mac OS X, maar niet als dan die van Windows ervaren:Wat algemeen gebruik betreft blijkt volgens hem uit uitvoerig testen dat gebruikers de Unity-interface als eenvoudiger als die van Mac OS X, maar niet als die van Windows ervaren:
Geen spel- of tikfout. Hier moet de auteur zelf naar kijken.Aloys schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:02:
nieuws: Universiteit neemt Europa's snelste supercomputer in gebruik
De alt-tekst van het plaatje klopt niet. Zoals op het plaatje te zien is gaat dan om de IBM Sequoia supercomputer en niet om de superMUC. (IBM gebruikt immers geen Sandy Bridge etc, maar hun eigen blueGene techniek met PowerPC!?.)
Maar volgens Wikipedia heeft Office 2.0 niet bestaan voor Windows. Hier moet de auteur dus zelf naar kijken. Geen spel- of tikfout.AW_Bos schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:33:
reviews: Office 2013: op weg naar mobiel
Ik zie in de foto-gallerij het volgende staan:
Microsoft Office for Windows 2.0 (8 / 9)
Echter, deze screenshot:
[afbeelding]
Is Windows 3.11, en dus kan nooit Windows 2.0 zijn.
Ik denk dat 'Microsoft Office 2.0 for Windows' een betere titel is.
Lijkt me ook een inhoudelijke fout.Resistor schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:13:
Zoekend naar een nieuwe monitor even een hele oude koe uit de sloot trekken:
reviews: De Dell U2711-monitor bekeken
Onder 1e plaatje:
[...]
Graden wat? Kelvin heeft geen 'graden'
Onder derde plaatje:
[...]
Ik (als ik tijd zou hebben) heb geen zin om te zoeken naar 'graden kelvin', maar ik vermoed dat in het verleden wel meer van dit soort fouten gemaakt zijn bij monitorreviews.
Rest is gefikst.
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- inhoudelijke fouten,
- suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
- fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- meldingen waar discussie over mogelijk is.