Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
nieuw woordje voor immigrant? of bedoelen jullie geïnformeerde of iets in die trend?doorgaans goed ingevoerde redactrice
if it is not broken, don't fix it!
een op een:Foley baseert zich een op een goed ingelichte bron, maar benadrukt dat zij nog een slag om de arm houdt.

Eén "een" is wel genoeg.Zij combineert een een promotieonderzoek in de informatica met een eigen softwarebedrijf.
Tweede alinea,
moetHP blijft wel investeren in de ontwikkeling van WebOS nadat het de broncode heeft vrijgegeven, zegt het bedrijf.
zijn (denk ik).HP blijft wel investeren in de ontwikkeling van WebOS nadat het de broncode heeft vrijgegeven, zegt het bedrijf.
Hmm, hier op het forum zie je het niet goed, maar de URL onder het woordje "zegt" bevat nu ook een trailing spatie.
[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 10-12-2011 09:11 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
wetenschappelijk -> wetenschappelijkeCritici zeggen dat onderzoekers al mogelijkheden hebben om hun artikelen te publiceren in wetenschappelijk tijdschriften die gratis beschikbaar zijn.
"...bekend van Stalker: Call of Pripyat, lijkt haar deuren te hebben deuren gesloten."
Één keer het woord 'deuren' te veel geschreven
In zelfde artikel: "Hoewel op het Twitter-account van de developer het nieuws aanvankelijk werd ontkent" --> ontkend met een 'd' want het is gebruikt als voltooid deelwoord.FPSMelvin schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:59:
nieuws: 'Stalker-ontwikkelaar GSC sluit deuren'
"...bekend van Stalker: Call of Pripyat, lijkt haar deuren te hebben deuren gesloten."
Één keer het woord 'deuren' te veel geschreven
officiele --> officiële
multi-platformtitel --> multiplatformtitel
[ Voor 5% gewijzigd door Aegir81 op 10-12-2011 13:21 ]
Bij mij staat er nog steeds "...aanvankelijk werd ontkent,.."Olaf schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:16:
All set & done...
'Stalker-ontwikkelaar GSC sluit deuren'
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
In de abbrevation van Glonass staat:
Dat moet gewoon in het Nederlands natuurlijk. or -> ofGlobalnaya navigatsionnaya sputnikovaya sistema or Global Navigation Satellite System
Ey!! Macarena \o/
M'n Oma is een site aan het haken.
Dat moet toestel zijn.Nokia stopte vorig jaar eveneens een nfc-antenne in zijn Symbian-toetel C7
Ontkent als voltooid deelwoord met een t?

[ Voor 6% gewijzigd door mstoel op 10-12-2011 17:11 ]
Het pakket bevat een nieuwe single player-campagne dat die zich afspeelt in Area 51 en dat op 13 december van dit jaar moet verschijnen.
Reclamefilmpje die?Reclamefilmpje van MegaUpload die door Universal offline werd gehaald op YouTube.
Reclamefilmpje dat!
tussen de FLA, de EU -> tussen de GLA, de EU
(zie ook de bron: http://uk.pc.ign.com/articles/121/1214474p1.html)
Cunning linguist.
In de laatste zin van de inleiding:
"...beschrijving van de torrents kan aanpasen." moet natuurlijk zijn
"...beschrijving van de torrents kan aanpassen."
Volgens mij is het binnenkort eerst kerst
Volgens de link staat CentOS op de 8e plek.Als naar populariteit gekeken wordt, staat CentOS in de laatste zes maanden op de negende plek.
Juist
Verwijderd
afsluten in de eerste zin
Daar staat iets te veel (of te weinig).Versie 6.1 van CentOS is gebaseerd op RHEL 6.1, dat alweer een halfjaar beschikbaar is. Meer .
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Moet zoals in de reacties ook al staat 2021 zijn?Microsoft ondersteunt versie 5 tot 2012
Nieuw is ook de ondersteuning van een een afstandsbediening in combinatie met applicaties.
dubbel een
... dat het spel zich tien jaar na [Generals] afspeelt.In een interview met IGN maakt producer Jon van Caneghem duidelijk dat het spel tien jaar na de eerste General-game afspeelt.
... dat het spel tien jaar na [Generals] afspeelt.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Punt ontbreekt aan het einde van de zin.De belangrijkste vernieuwing in Silverlight 5 is de ondersteuning voor hardwarematige versnelling bij het afspelen van h.264-video's
Ten slotteTenslotte is het 'Trusted Application'-model uitgebreid naar de browser,
In de eerste alinea verwijst de link naar EditPad Pro 7.0.8, terwijl EditPad Pro 7.0.9 tegelijk uitgekomen is. Andersom verwijst de link op de Pro website wel naar de juiste versie van Lite.
"Ethernetklepje" het volgende:
Als ik naar de foto's kijk van de laptop zit de DVD drive echt rechts en de andere aansluitingen links.Aan de rechterkant zit de gecombineerde audio-uitgang en -ingang. Daarnaast zit een propriëtaire mini-vga-aansluiting; een adapter voor een normale D-sub-connector wordt meegeleverd. (...)
Aan de linkerkant treffen we een verdwaalde usb 2.0-poort aan en hier zit ook de slotloading dvd-drive.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
1.)
Tweede alinea, tweede zin: "... hetgene wat..." is geen correct Nederlands.
Maak er of "... hetgeen..." van,
of "... hetgene dat..."
2.)
Derde alinea, derde zin: "Ook waren proefpersonen niet bewust..."
Correct Nederlands: "Ook waren proefpersonen zich niet bewust..."
3.)
Laatste alinea, tweede zin: "... non-visuele..."
Dit mag best in het Nederlands hoor: "... niet-visuele..."
Groet,
Robenroute
[ Voor 29% gewijzigd door robenroute op 12-12-2011 10:46 ]
Of gewoon: (...) die representatief zijn voor wat geleerd moest worden.robenroute schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:38:
nieuws: Wetenschappers ontwikkelen methode voor onbewust leren
Tweede alinea, tweede zin: "... hetgene wat..." is geen correct Nederlands.
Maak er of "... hetgeen..." van,
of "... hetgene dat..."
Groet,
Robenroute
Hetge(e)n(e) is archaïsch en in dit geval overbodig.
en in de roll-over van het plaatjeop een stukje silicium te genereren, manupuleren en meten
Quatnumfotonische chip
Verwijderd
"en is de geluidsproductie 2,5 bels"
Is dat per ongeluk, gewoon 'omdat het kan' en technisch gezien correct is, om zinloze reacties te stimuleren, of is de schrijver er gewoon niet mee bekend dat er eigenlijk altijd over decibel gesproken wordt
Dat is omdat HST 2,5bels opgeeft, maar als jij wilt doe ik het x10...Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:28:
nieuws: Hitachi verkoopt 4TB-harddisk in Japan
"en is de geluidsproductie 2,5 bels"
Is dat per ongeluk, gewoon 'omdat het kan' en technisch gezien correct is, om zinloze reacties te stimuleren, of is de schrijver er gewoon niet mee bekend dat er eigenlijk altijd over decibel gesproken wordt
Volgens mij niet. Punten 2 en 3 van mijn eerder bericht zijn niet opgepakt.
Verwijderd
Wow, ik zie het in de datasheet inderdaad; Hoop niet dat ze met dit soort dingen nu ook al de notatie de verwarring in gaan kloten omdat het er beter uitziet waarna na verloop niemand meer snapt hoe het werkelijk zit...willemdemoor schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:40:
[...]
Dat is omdat HST 2,5bels opgeeft, maar als jij wilt doe ik het x10...
Sorry robenroute, punt 2 is nu ook gedaan. Punt 3 betreft echter geen echte fout.robenroute schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:20:
[...]
Volgens mij niet. Punten 2 en 3 van mijn eerder bericht zijn niet opgepakt.
Welke App Store wordt hier bedoelt? Die van iOS of van Mac? Als het de Mac App Store is het namelijk een vrij kromme vergeleken met de Android Market. Misschien kan dit wat duidelijk vermeld worden om verwarring te voorkomen.Het aantal apps in de App Store ligt inmiddels op een half miljoen. Daarmee is de App Store nog altijd groter dan de Android Market, waarin ongeveer 350.000 apps te vinden zijn.
Verduidelijkthyptonize schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:42:
nieuws: Mac App Store bereikt honderd miljoen downloads
[...]
Welke App Store wordt hier bedoelt? Die van iOS of van Mac? Als het de Mac App Store is het namelijk een vrij kromme vergeleken met de Android Market. Misschien kan dit wat duidelijk vermeld worden om verwarring te voorkomen.
- vermoedelijkDe chipfabrikant is echter voorzichtiger geworden en heeft laten weten vermoedlijk uit te komen op een omzet van circa 13,7 miljard dollar, [...]
Er staat SLQ maar dat moet zijn SQLMicrosoft claimt verder dat Azure-gebruikers voortaan de kosten voor het cloudcomputing-platform beter in de hand kunnen houden door zogenaamde spending caps in te schakelen voor onder andere grote SLQ Azure-databases. Ook is de maximale grootte van een database vergroot van 50GB naar 150GB, en is de prijs per database verlaagd naar maximaal 500 dollar. Ook de prijzen voor het gegenereerde dataverkeer zijn licht gedaald in Zone 1 en Zone 2, respectievelijk Noord Amerika/Europa en Azië.
Om Azure in te schakelen heeft Microsoft het aantal benodigde stappen gereduceerd tot drie. Ook kunnen gebruikers van het proefabonnement voortaan spending caps inschakelen. Daarnaast is de beheeromgeving voor SQL Azure-databases vernieuwd met een webgui die op Metro lijkt.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max
Zou je hier een apart topic over willen aanmaken? De Van Dale helpt mij namelijk volstrekt niet verder en ik heb geen idee wat het wel zou moeten zijnNC83 schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:05:
In het artikel Codemasters kondigt Dirt Showdown aan, staat in de tweede alinea dat het om deel vier in de DiRT serie gaat. Echter is dit niet waar DiRT Showdown is geen opvolger van DiRT 3 het is een spinoff, de opvolger zal DiRT 4 zijn.
Rest is done
...dan worden deze functionaliteiten op verzoek van de Keuringsdienst geblokkeerd in of verwijderd uit de software.
Het volledig weglaten van d of t is niet de oplossing voor de dt-problematiek. ;-)
Is daar een problematiek dan?R_M schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:14:
Nederlandse politie gebruikt spionagesoftware
...dan worden deze functionaliteiten op verzoek van de Keuringsdienst geblokkeerd in of verwijderd uit de software.
Het volledig weglaten van d of t is niet de oplossing voor de dt-problematiek. ;-)
Indien een technisch hulpmiddel meer functionaliteiten biedt dan het opnemen van vertrouwelijke communicatie
reviews: Shootout: de RevoDrive 3 X2 versus vier ssd's in raid
Zo zijn we ook bij de SandForce-ssd's, die realtime compressie toepassen, in staat om de worstcaseschrijfsnelheid te meten.
Met wat aanhalingstekens, een spatie en een koppelteken ziet het er al heel wat acceptabeler uit.The Realone schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:06:
Ik weet niet of dit nou een schrijffout is, maar ik vond het toch wel een heel apart woord. De Engelse ziekte willen vermijden is natuurlijk mooi gaat dit niet wat ver?
reviews: Shootout: de RevoDrive 3 X2 versus vier ssd's in raid
[...]
Rest ook gedaan.
Daar mist een komma, na 'Amerikaanse'.De providerspyware blijkt te zijn voorgeïnstalleerd op veel, vooral Amerikaanse toestellen.
SolveigMM heeft een nieuwe versie van AVI Trimmer + MKV uitgebracht. Met dit gratis programma is het mogelijk om snel en lossless gedeeltes uit avi- en mvk-bestanden te knippen.
Moet zijn mkv.
Die komma is daar niet nodig. Vgl. 'Veel, heel veel toestellen'.CherandarGuard schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:30:
In nieuws: FBI zegt niets over Carrier IQ vanwege onderzoek:
[...]
Daar mist een komma, na 'Amerikaanse'.
Rest gedaan.
Moge duidelijk zijn :-)Tijdens een persconferentie dinsdag gaven de onderzoekers die voor de Atlas- en CMS-detectoren van de Large Hadron Collider verantwoordelijk zijn een statusopdate over hun zoektocht naar het Higgs-boson.
Twee experimenten hebben dinges aangetoond.Twee experimenten die in de Large Hadron Collider in het onderzoeksinstituut CERN worden uitgevoerd, hebben beide aanwijzingen voor het Higgs-boson waargenomen.
Bij twee experimenten zijn dinges waargenomen.
De officiele naamgeving is SpaceShipOne, de tweede S moet dus ook een hoofdletter zijn. Zie o.a. Wikipedia: SpaceShipOneSpaceshipOne
In hetzelfde artikel: die 2000 km is NIET de hoogte, maar de actieradius van het toestel. De hoogte van lanceren is 9 km.
[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 14-12-2011 07:55 ]
Virussen? Scan ze hier!
"Landingsbaan" zal "startbaan" moeten zijn.Om het gigantische vliegtuig, met een vleugelspanwijdte van 117 meter en zes straalmotoren, in de lucht te krijgen, is een landingsbaan van 3,7 kilometer nodig.
Daar staat in financieert een 'e' te veel...Het ruimtevaartuig van Microsoft-oprichter Allen, die het project van zeker 200 miljoen dollar geheel uit eigen zak financieert,
The answer is 42.
Dat van die actieradius en lanceerhoogte kan ik niet verifiëren met mijn woordenboeken. Apart topic svp.wildhagen schreef op woensdag 14 december 2011 @ 07:44:
nieuws: Microsoft-oprichter Allen werkt aan ruimtevaartuig voor lanceren satellieten
[...]
De officiele naamgeving is SpaceShipOne, de tweede S moet dus ook een hoofdletter zijn. Zie o.a. Wikipedia: SpaceShipOne
In hetzelfde artikel: die 2000 km is NIET de hoogte, maar de actieradius van het toestel. De hoogte van lanceren is 9 km.
De rest is verbeterd.
In de intro..
Typefoutje in het woord leegte (er staat leemte)Medeoprichter van Microsoft Paul Allen werkt aan een vliegtuig waarmee satellieten kunnen worden gelanceerd. Daarmee moet het vaartuig de leemte opvullen die de space shuttle achterliet. Het vliegtuig kan ook passagiers vervoeren.
Constateer ik hier een leemte in je woordenschat?BuRningFire schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:50:
nieuws: Microsoft-oprichter Allen werkt aan ruimtevaartuig voor lanceren satellieten
In de intro..
[...]
Typefoutje in het woord leegte (er staat leemte)
ctrl+f: "Scaled Composite"
volgens mij heet het bedrijf Scaled Composites, check http://www.scaled.com/
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Er staat dit in de artikel "Hoewel LG de telefoon heeft ontwikkeld, is de naam van de Koreaanse fabrikant niet te zien op de behuizing" maar als je onder aan de achter kant kijk staat er toch echt LG.
Moet featurephones zijn. Of futurephones, maar dan bestaan ze nog nietDe Prada 3.0 volgt twee eerdere feauturephones op.
En zo is het maar net.
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Ik heb de 60fps voorlopig weggehaald en waag mij niet aan het raden van de juiste waarden, dus wordt het ff wachten op de auteur.deblaauwn schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:53:
In de ILC-review noemt iemand het ontbreken van de framerate van de J1 in de tabel. Dat klopt: in de tabel (reviews: Roundup: vier compacte systeemcamera's getest) staat '60' bij het aantal beelden per seconde, dit zal iets lager moeten staan bij de framerate.
nieuws: KPN: mobiel telefoonabonnement moet duurder - update
Si vis pacem, para bellum
CorrectEx Nunc schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:38:
Meer hoef ik, denk ik, niet te zeggen.
Daar staat tegenover dat er geen pasm-modes op de modusknop staan en dat er geen snelmenu is, en het is de vraag OF de consument inderdaad liever functies als Motion Snapshot en Smart Photo Selector gebruikt.
het woord je "of" mist in het orgineel.
'Biedt' lijkt mij beter.Net als bij de Lumix GF2 is er een kleine grip aan de voorkant, maar die heeft geen gripvlak of reliëf en biet dus nauwelijks extra houvast.
En deze:
Tweede 'er' mag weg.De NEX-C3 ziet er met zijn metalen bovenkant en ronde vormen er chiquer uit dan zijn voorganger.
En deze is er ook:
Komma hoort hier niet aangezien deze zin niet verkeerd gelezen kan worden.zo kon met de onderste knop onder meer de iso-instelling opgeroepen worden, en met de ok-knop konden de beeldmodus of een van de drie customstanden ingesteld worden.
Ik neem aan dat 'ook' wordt bedoeld. 'op' kan ook worden weggelaten.De bediening van de Nikon 1 J1 laat op te wensen over.
[ Voor 60% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-12-2011 01:41 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Moet miljoen geen miljard zijn? Uit het grafiekje: 250 miljoen == 0.25 miljard?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
kwart miljoen = 250.000 ;; later wordt 250.000.000 genoemd ;; = kwart miljard.
( wildhagen was me net voor )
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 07:54 ]
Dit moet 6970M zijn of AMD heeft stiekem een serie gelanceerd die ver in de toekomst ligtDe gpu is de Radeon HD 9670M. Dit is de op een na krachtigste mobiele gpu van AMD van dit moment
[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 15-12-2011 08:20 ]
Liefhebber van Tweakers
"De bezels rond het scherp zijn glanzend" (tweede pagina, kopje behuizing): Scherp zal wel scherm moeten zijn?
stand ipv bandbreedte bRandbreedte
Telenet wil de brandbreedte gebruiken die via de wifi-functies op de kabelmodems van zijn klanten ontsloten

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
uit; nieuws: Meldpunt Internetoplichting behandelt 175 van 30.000 meldingen
Zoek de vaudt..
De persoonsgegevens van Square Enix? Of van hun klanten
Mwwwa, ik zie geen reden tot wijziging.Noxious schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:22:
nieuws: Servers met persoonsgegevens Square Enix zijn gekraakt
De persoonsgegevens van Square Enix? Of van hun klanten
Moet hier "claimen dat", niet "betwijfelen of" zijn? Anders zou er geen basis voor beroep zijn, lijkt me.De advocaten van Assange claimen dat de Zweedse openbaar aanklager die om uitlevering vroeg, daar wel de macht toe heeft.
Of natuurlijk wel -> niet
[ Voor 41% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 16-12-2011 15:54 ]
Klopt, fixedNoUseWhatsoever schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:50:
nieuws: Uitlevering Assange is vertraagd
[...]
Moet hier "claimen dat", niet "betwijfelen of" zijn? Anders zou er geen basis voor beroep zijn, lijkt me.
Of natuurlijk wel -> niet
Ik ben helemaal geen stagiair
Derde alinea onderste regel:
[quote]waar hij of zij geen copyright of heeft.[=quote]
Moet zijn "op" denk ik.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.
Tweede alinea, derde zin:
glucodeoplossing -> glucoseoplossingDe anode van de batterij zet met behulp van enzymen de glucodeoplossing om, zodat elektronen en waterstofionen gevormd worden.
Derde alinea, eerste zin:
gebasseerd -> gebaseerdDe batterij is gebasseerd op een eerdere versie die glucose om kan zetten in elektriciteit.
Laatste alinea, laatste zin:
vloeitstof -> vloeistofZodra de ontvanger een vloeitstof over de kaart giet, gaat deze een kerstliedje afspelen.
[ Voor 37% gewijzigd door Glodenox op 17-12-2011 13:45 . Reden: Nog 2 foutjes gevonden ]
Coördinator van de Waze Belux Community

Stuk beter nu en dank Glodenox: nieuws: Sony demonstreert batterij die stroom uit papier haalt
Er is nog een foutje in het artikel, dat blijkbaar niet goed gecorrigeerd is
vloeiststof -> vloeistofZodra de ontvanger een vloeiststof over de kaart giet, gaat deze een kerstliedje afspelen.
Coördinator van de Waze Belux Community
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- inhoudelijke fouten,
- suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
- fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- meldingen waar discussie over mogelijk is.