Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Laatste zin 2e alinea:
Ik weet niet wat er precies gezegd had moeten worden, maar er ontbreken een paar woorden.Wij namen beide browsers en hun concurrenten in diverse benchmarks de maat.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Sprite_tm is het toch? Volgens z'n sig hebben we het iig over dezelfde tweakerTweaker Sprite heeft de scanner...
...voor het nieuwste project van Sprite, een tweaker die naast zijn hobbyprojecten regelmatig voor Tweakers.net hacks...
Of moet 'ie een nickchange?
[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 23-03-2011 16:14 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Lijkt mij x86 in plaats van x68. Of ik moet iets gemist hebben.Oracle heeft dinsdag bekendgemaakt dat het stopt met de ondersteuning van Itanium-cpu's en dat het bedrijf zich zal blijven richten op x68-cpu's.
s/68/86/ ?Oracle heeft dinsdag bekendgemaakt dat het stopt met de ondersteuning van Itanium-cpu's en dat het bedrijf zich zal blijven richten op x68-cpu's
(in nieuws: Oracle staakt ondersteuning Intel Itanium-processors)
Edit: he, me_mrtn was me net voor
[ Voor 5% gewijzigd door laurenssie op 23-03-2011 16:39 ]
Aie, sorry Sprite_tmRobIII schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:12:
Sprite_tm is het toch? Volgens z'n sig hebben we het iig over dezelfde tweaker
Iemand was mij gelukkig voor met fixen

[ Voor 202% gewijzigd door vooghel op 23-03-2011 18:53 . Reden: Oeps :/ ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Neen.
Als andere(n) betrekking heeft op personen, is onder anderen correct; als andere betrekking heeft op zaken, schrijven we onder andere.
[ Voor 19% gewijzigd door Joost op 23-03-2011 18:49 ]
Ik ben helemaal geen stagiair
Sony stelt dat uit het serienummer van een van de vier in beslag genomen PS3's is te af te leiden dat de hacker met ten minste éé
[ Voor 38% gewijzigd door Perkouw op 24-03-2011 11:34 ]

[ Voor 87% gewijzigd door Puff_Danny op 24-03-2011 12:25 ]
Laatste zin:
Volgens OpenDNS kunnen ...
Streepje van de link trekt door over de spatie.
Behoort tot klikfoutjes ipv tikfoutjes, maar telt ook wel volgens mij
mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB
vijffasen-powercircuit van vijf fasen
Lijkt me dat het x'tje in de titel een getalletje moet worden. Waarschijnlijk een 0 volgens de bron.
Edit: verderop in het artikel staat ook 4x en 3x nanometer
[ Voor 8% gewijzigd door hans_lenze op 24-03-2011 15:15 ]
while (! ( succeed = try ()));
doorOm de Android-app native te laten werken, verving WeeJeWel cURL voor HttpClient en phpQuery voor jsoup.
Komma ontbreekt tussen Windows en Linux.BitMeter OS wordt vooralsnog als bètasoftware uitgegeven, is opensource en beschikbaar voor Windows Linux en Mac OS X.
Een puntje van zorg is de backlightbleeding van de Cinema 21:9 Gold Series. Philips toonde een filmpje van een man voor een zwarte achtergrond op een Platinum Series-toestel met aan weerszijden twee Gold Series-tv's. En waar de Gold Series-tv dankzij de local dimming-functionaliteit de donkere gebieden mooi zwart weergaf, zag het zwart van de twee Gold Series er bijna lightgrijs uit.
Ik neem aan dat hier Platinum moet staan...
Ken je de nieuwe Windows Linux nog niet?gvdh schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:22:
meuk: BitMeter OS 0.7.3 bèta
[...]
Komma ontbreekt tussen Windows en Linux.
Anyway, deze en andere zijn gefikst.
Anoniem: 51637
Een bunder is lastig te realiseren met een laser, volgens mij.Vervolgens schenen ze een laserbunder [...]
Bij quantumtechnologie gaat het inderdaad om kleinere afmetingenAnoniem: 51637 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:22:
Onderzoekers zetten stap richting quantumcomputer
[...]
Een bunder is lastig te realiseren met een laser, volgens mij.
dhcp -> HDCPWiDi 2.0 ondersteunt al 1080p-content en zal 'op korte termijn' ook overweg kunnen met dhcp.
Can`t live without the mods
Het changelog van deze release zoet er als volgt uit:
[ Voor 6% gewijzigd door D!zzy op 25-03-2011 12:52 ]
Hoort volgensmij nog het woord "Op" tussen, of "Op het forum van"."Het kan landelijk zijn, maar we weten nog niet of iedereen er last van heeft." Tweakers.net is in elk geval gebleken dat niet iedereen last heeft van de storing.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 25-03-2011 13:38 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Klein tikfoutje in het WIDI2.0 artikel over Intel.Dit komt voornamelijk doordat de eerste generatie van deze technologie maximaal 720p ondersteunt en niet overweg kan met dhcp.
Er wordt een aantal maal over hdcp gesproken. DHCP heeft niets met beeld, maar met routers te maken =)
[ Voor 24% gewijzigd door naveci op 25-03-2011 13:53 ]
Woordvoerder Jan van der Aa van Vodafone erkent dat er problemen op het datanetwerk zijn en dat deze sinds half een vanmiddag bekend zijn bij de provider. "Het is een redelijk grote storing", aldus Van der Aa. "Het kan landelijk zijn, maar we weten nog niet of iedereen er last van heeft." Tweakers.net is in elk geval gebleken dat niet iedereen last heeft van de storing.
De laatste regel in de 2de alinea mist volgens mij het woord bij aan het begin van de zin.
Nee, je zou er wel het woord 'Aan' voor kunnen denken.Raven schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:37:
nieuws: Vodafone heeft grote datastoring op mobiel netwerk
[...]
Hoort volgensmij nog het woord "Op" tussen, of "Op het forum van".
Rest = done.
PlayStation volgens mijHet pakket verscheen al eerder voor de Xbox 360 en de PlayStaion 3,

"Aan Tweakers.net is in elk geval gebleken dat niet iedereen last heeft van de storing."Delpozo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:23:
[...]
Nee, je zou er wel het woord 'Aan' voor kunnen denken.
Rest = done.
Dan blijft het een rare zin.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ons is in elk geval gebleken dat dit een normale zin betreft, al is misschien niet iedereen even vertrouwd met deze constructie.Raven schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:35:
[...]
"Aan Tweakers.net is in elk geval gebleken dat niet iedereen last heeft van de storing."
![]()
Dan blijft het een rare zin.
Euopese moet Europese worden.Vergelijkbare wereldwijde of Euopese cijfers zijn niet bekend.
- datHet beeldformaat van de Gold Series, zoals de nieuwe tv zou gaan heten, was nog niet bekend, maar wel [.] de schermen een edge-lit led-backlight zouden krijgen in plaats van een full-led backlight, zoals bij de Platinum Series.
reviews: Philips Cinema 21:9 Gold Series: 3d-thuisbioscoop
- geïnterpreteerdHet brein zorgt ervoor dat de even en oneven beeldlijnen die de ogen ontvangen, worden geïntepreteerd als een 3d-beeld.
[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 26-03-2011 08:14 ]
Moet 'politie' zijn.De website laat weten samen met de polititie stappen te zullen ondernemen tegen de hacker.
Twee ontbrekende woorden (of de eerste moet meervoud worden):
Ubuntu zal alleen +een+ uitzondering blijven maken voor gesloten hardwaredrivers, om zo gebruikers er van te verzekeren dat de basisfunctionaliteit van een computer beschikbaar is.
Deze packages standaard installeren is niet in de geest van Ubuntu en +ze+ zijn makkelijk genoeg zelf te installeren, oordeelde de raad.
op → ofVerhagen bekijkt nog op de NZa, die toezicht houdt op de zorgmarkt, ook bij de nieuwe organisatie kan worden gevoegd.
consumentengeralateerde -> consumenten gerElateerde
Bij de laatste regel:
'Artiekelen' moet 'artikelen' zijn, ik kan nergens het gebruik van 'artiekelen' vinden.Wel kunnen bedrijven aangeven dat advertenties verwijderd moeten worden als er imitatieartiekelen worden verkocht.
Laatste alinea: moet "vrijgewaard" niet gevrijwaard zijn?
Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII
'gpu's ... zijn' of 'gpu ... is'De gpu in de huidige Symbian-toestellen zijn wel krachtig.
Pluspunten:
- Eigenschappen van classes naar eigen inzicht combineren
- Wisselen van roles maakt dat je aan één character genoeg hebt
- Gemakkelijk samenwerken met andere spelers
Moeten de -'tjes geen +'jes zijn?
Hier komt ooit nog wat te staan..
Een licentie voor CoreAVC kost $12,95, maar tijdelijk wordt daar tijdelijk 3 dollar korting op gegeven.
Abort Retry Fail?
werknemers → werknemerVoor de transportsector heeft Sabam in het nieuwe akkoord echter een uitzondering gemaakt: een vrachtwagen met een vervoersvergunning wordt gelijk gesteld aan een fulltime werknemers
patentintbreuk → patentinbreukNokia klaagde Apple in oktober 2009 aan wegens patentintbreuk.
In de 4e alinea zit een d-t foutje:
beloofd → belooftDaarnaast staan er krachtigere toestellen op de roadmap dan de huidige generatie Symbians, beloofd Kochikar.
[ Voor 7% gewijzigd door ChillinR op 27-03-2011 21:36 ]
blijft -> blijvenOok agents, npc's die missies aan spelers geven, zullen diverser worden om te voorkomen dat spelers blijft plakken bij de beste agent in een regio.
lamda -> lambdaOok hij noemt de lamda-functies.
[ Voor 17% gewijzigd door RayNbow op 28-03-2011 09:42 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Eerste tabel:
"Grootheid (eenheid)" -> "Minuten (meer is beter)"
efficiënter, verklaart.Sandy Bridge kan de video efficiënte decoderen en een core volledig uitschakelen als deze niet nodig is, wat de goede tijd mogelijk verklaard.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 28-03-2011 10:42 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Apple mag Intel wel dankbaar zijn. De fabrikant heeft nagenoeg niet aan zijn beproefde MacBook Pro-ontwerp te hoeven sleutelen, en toch zijn de nieuwe modellen op en belangrijk vlak revolutionair te noemen: niet eerder maakten de prestaties van de Apple-laptops zo'n grote sprong voorwaarts. Dat geldt voor het door ons geteste 13"-model, maar vooral voor de 15"-versies, die nu over quadcores beschikken.
moet zijn:
"en toch zijn de modellen op EEN belangrijk vlak..."
Waneer → Wanneernieuws: Cheaters terroriseren multiplayer Crysis 2
Waneer de code met streepjes wordt ingevuld, waar het spel om vraagt, levert dat de foutmeldig op dat de key al in gebruik is.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
nieuws: CDA wil duidelijkheid over ondertiteling Uitzending Gemist - updateoverrheid
Send me your gameboys
Je hebt natuurlijk gelijk, maar hebt me wel even laten zoekenSerendipity schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:14:
reviews: Macbook Pro's 2011: meer kracht in een bekend jasje
Apple mag Intel wel dankbaar zijn. De fabrikant heeft nagenoeg niet aan zijn beproefde MacBook Pro-ontwerp te hoeven sleutelen, en toch zijn de nieuwe modellen op en belangrijk vlak revolutionair te noemen: niet eerder maakten de prestaties van de Apple-laptops zo'n grote sprong voorwaarts. Dat geldt voor het door ons geteste 13"-model, maar vooral voor de 15"-versies, die nu over quadcores beschikken.
moet zijn:
"en toch zijn de modellen op EEN belangrijk vlak..."
Dit en andere uitglijders zijn weer rechtgezet.
In de inleiding, 2e regel:
Spatie mag weg tussen 'scherm' en de komma.een 14"-scherm , dat daarmee draagbaarder
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
in nieuws: Canadese provider knijpt World of Warcraft-verkeerEen verkeerd afgestelde peer-to-peer filter
edit:
dus het het maakt niet uitquote: Van Dale Pocketwoordenboekenfil·ter m en o -s toestel of voorwerp voor zuivering van
vloeistoffen, lucht, damp
[ Voor 28% gewijzigd door martin149 op 28-03-2011 19:46 ]
... bandbreedte van ...Elk kanaal heeft een bandbreedte 10Gbps in beide richtingen.
wordt?De versie die momenteel binnen het bedrijf getest worden draait op Windows;
want daar ben ik dus niet van overtuigdKlojum schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:17:
Eenderde moet dus 1 woord zijn.
[ Voor 89% gewijzigd door Rataplan op 29-03-2011 09:32 ]
Anoniem: 55563
Daarnaast zou het bedrijf de browser ook zo veilig mogelijk willen maken,
Dergelijke pleonasmen komen vaker voor in artikelen maar nu vielen ze mij meer op dan anders. Overigens kom ik pleonasmen en andere stijlfouten in vele nieuwsbronnen tegen. Bijvoorbeeld de NOS maakt er vaak een potje van.Tevens is het ook nog niet duidelijk
http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/44/#3Klojum schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:17:
nieuws: Een derde van de Nederlanders heeft een smartphone
Eenderde moet dus 1 woord zijn.
Cunning linguist.
Verder kan er gekozen worden tussen een stel harde schijven met opslagcapaciteiten van 250GB tot 750GB en een rotatiesnelheden van 7200rpm, of een Samsung P810-ssd, van maar liefst 256GB groot.
Daar lees ik juist dat het los moet (edit: en zo te zien is dat je punt ook
[ Voor 35% gewijzigd door Rataplan op 29-03-2011 10:17 ]
InderdaadRataplan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:16:
[...]
Daar lees ik juist dat het los moet (edit: en zo te zien is dat je punt ook).
Cunning linguist.
tenslotte -> ten slottehet idle laten draaien van Windows 7, het openen van uitsluitend een blanco pagina in de browser, het openen van een nieuwssite, het draaien van de Galactic html 5-test en tenslotte het uitvoeren van de FishIE Tank-benchmark.
Bla bla bla...
Dat moet vast AT&T zijnDe overname maakt van T-Mobile de grootste telecomprovider in de Verenigde Staten.
[edit]Ah, mooi, fixed
[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 29-03-2011 13:26 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
monopoliseren
mo - no - po - li - se - ren [-` zeer ` (n)] (monopoliseerde, h. gemonopoliseerd) tot een monopolie maken; figuurlijk voor zich alleen opeisen
[ Voor 3% gewijzigd door ap3nr0ts op 29-03-2011 13:30 ]
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
De senatoren willen dat het EPD regionaal blijft, waarbij medici uit een bepaalde regio de dossiers van patiënten uit andere dossiers regio's niet via het systeem kunnen opvragen.
Twee keer niet is wel ...Bij het testen van de afspeelfunctionaliteit blijkt de Realtek-processor zich zelfs niet niet te verslikken in de roemruchte vogelscène van BBC's Planet Earth-documentaire.
reviews: Twee mediaspelers van Eminent door de mangel
Moet dit niet zijn: "kan helaas weer niet voor". Anders zou het niet helaas zijn.Het keyboard kan helaas weer voor de YouTube-module worden gebruikt, zodat zoektermen met veel moeite met het onscreen keyboard moeten worden ingevoerd.
Kingston heeft een nieuwe firmware uitgebracht voor zijn SSDNow V100-ssd's.
*pakt ontnieter*--Niels-- schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:44:
niet niet niet
Niet fout (sterker nog: firmware als synoniem van programma is wmb een neologisme, cf. software), niet gewijzigdFairy schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:21:
nieuws: Nieuwe firmware voor V100-ssd voorkomt mogelijk dataverlies
Kingston heeft een nieuwe firmware uitgebracht voor zijn SSDNow V100-ssd's.
nieuws: Mozilla brengt mobiele Firefox-browser officieel uit
Laatste alinea, 2e regel:
LLLijkt me duidelllijkafgelopen tijd een aanta bètaversies van
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
staat een klein foutje:
Dit moet zijn MyTracks.Sport MyTrakcs RunKeeper Pro
Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b
Ook deze nog "Games kaarstspel" > "Games kaartspel"
In het stukje "Donker" vierde zin staat:
maar het is bij ondoenlijk om een foutloos rondje te rijden.
volgens mij moet "bij", "bijna" zijn
[verkeerde suggestie tot correctie verwijdert, thanx Kerberos84]
reviews: Need for Speed: Shift 2 - Unleashed
Onder "Driften" staat de derde zin:
Het is vaak best moeilijk, en kan daardoor enorm frustreren.
De , (komma) mag weg.
reviews: Need for Speed: Shift 2 - Unleashed
Onder Customization en tuning einde van de eerste zin
en dat kan op twee manier. -> manieren
[ Voor 97% gewijzigd door ThePrutser op 30-03-2011 16:10 ]
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
City JumpGames sport PES 2011 Pro City jumom
Eindgebruikers moeten wachten tot mei voordat de eerste producten met Veil worden geleverd, zo laat Microsoft weten. ==> Vail
BTW:
Hèh??? Dat klopt toch niet hoor...reviews: Need for Speed: Shift 2 - Unleashed
In de alinea onder de foto staat in de tweede zin (welke overigens ERG lang is voor een zin):
maar soms word je ook
aangezien het geen vragende vorm is moet "wordt" toch echt met een "t"
[ Voor 43% gewijzigd door Kerberos84 op 30-03-2011 14:22 . Reden: Corrigeren op dt-fouten met een foutief commentaar vind ik erover ]
No Gillette, No Minette
"Ook" kan hier misschien beter vervangen worden door "Wel" of iets in die richting, aangezien er in de eerste zin wordt gesproken over iets dat verwijderd is en in de tweede zin over iets dat juist is toegevoegd.Microsoft heeft uit Windows Home Server 2011 de zogeheten Drive Extender verwijderd. Met Drive Extender kan de opslagcapaciteit van harde schijven worden samengevoegd tot één volume. Ook biedt het een duplicatiefunctie, waarbij data naar verschillende harddisks wordt weggeschreven.
Ik weet zo niet of ik hier nou een apart topic voor had moeten openen, aangezien het misschien meer een stijlsuggestie is.
[ Voor 14% gewijzigd door mvn23 op 30-03-2011 14:55 . Reden: link naar artikel toegevoegd ]
Neem aan dat dat 2014 moet zijn.Gartner zegt ook dat er 340 miljoen gebruikers van mobiele betalingen zullen zijn in 2004
De link naar het correcte bericht is: nieuws: 'Microsoft voegt nfc toe aan volgende update Windows Phone 7'Xorsist schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:52:
nieuws: Microsoft: Windows Home Server 2011 is klaar
[...]
Neem aan dat dat 2014 moet zijn.
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- inhoudelijke fouten,
- suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
- fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- meldingen waar discussie over mogelijk is.