Virussen? Scan ze hier!
In de tweede paragraaf staat het volgende "gezondheidszorg- en lightning-divisies" dat moet zijn "gezondheidszorg- en lighting-divisies".
http://www.lighting.philips.nl/
'n' als de bliksem verwijderd.robkamp schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:04:
nieuws: Philips wil half miljard bezuinigen
In de tweede paragraaf staat het volgende "gezondheidszorg- en lightning-divisies" dat moet zijn "gezondheidszorg- en lighting-divisies".
http://www.lighting.philips.nl/
De ontwikkelaar heet CD Projekt Red, niet CD Project Red.
Cunning linguist.
"een stuk van het vergaal van Slava" moet zijn "een stuk van het verHaal van Slava"
"Uiteraard is er een chique espressoapparaat"
Deze fout kom ik vaker tegen, maar om even het geheugen weer op te frissen:
http://www.onzetaal.nl/advies/chique.php
Het moet dus zijn chic (sjiek)
"Uiteraard is er een chic (sjiek) espressoapparaat"
Dus niet een sjieke espressoapparaat.
edit:
Even later staat er:
"De idee is dat je een kleine device in je zak hebt,"
De idee -> het idee
Hoewel je daar misschien nog over kunt discussiëren, hoewel volgens mij wordt hier geen "filosofische term" bedoelt
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/404/
[ Voor 23% gewijzigd door B_FORCE op 18-07-2011 14:48 ]
Beide verbeteringen doorgevoerd. Dank!B_FORCE schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:43:
reviews: Een kijkje in de keuken van HTC
"Uiteraard is er een chique espressoapparaat"
Deze fout kom ik vaker tegen, maar om even het geheugen weer op te frissen:
http://www.onzetaal.nl/advies/chique.php
Het moet dus zijn chic (sjiek)
"Uiteraard is er een chic (sjiek) espressoapparaat"
Dus niet een sjieke espressoapparaat.
edit:
Even later staat er:
"De idee is dat je een kleine device in je zak hebt,"
De idee -> het idee
Hoewel je daar misschien nog over kunt discussiëren, hoewel volgens mij wordt hier geen "filosofische term" bedoelt
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/404/
Zie de reactie van xppieter:Volgens metingen van een Taiwanese universiteit zou de thermische weerstand met 0,9 graden Celcius per watt bijzonder laag zijn.
xppieter in 'nieuws: Enermax introduceert ETS-T40-koeler'
De round-up was nog in ontwikkelingBosmonster schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:11:
plan: Development roudup juli 2011
Development roudup?
Maar in het bericht over het nieuwe vliegtuig van Scaled Composites wordt Scaled Composites Scaled Components genoemd.
Hierzo!
ZiezoScaled Components heeft een prototype getoond van een vliegende auto met hybride aandrijving. De BiPod, een voertuig met twee rompen, is ontworpen door de inmiddels gepensioneerde Scaled Components-oprichter Burt Rutan.
EDIT: BlackTIE heeft het al verbeterd blijbaar. Minder met componenten spelen jongens dan kunnen jullie het hoof ook bij composieten houden
[ Voor 13% gewijzigd door 6129(15) op 18-07-2011 17:00 ]
gepubliciteerd -> gepubliceerd?
video: StarhawkDe ontwikkelaars van Lightbox Interactive vertellen hoe ze werken aan de opvolger van Warhawk, een game uit 2007 die online in multiplayervorm gespeeld worden.
Mis ik iets op klopt die zin niet? "Worden" lijkt me fout.
Niet geschoten is altijd mis.
Het allerlaatste woord in het artikel: introduren zal introduceren moeten zijn..
Omdat het oordeel van de rechter inhieldt -> inhield
reviews: Mac OS X 10.7 Lion: voor de leeuwen
Centaal moet uiteraard Centraal zijn en ik neem aan dat het over Snow Leopard Server gaat en niet over de niet-server versie?Het is overigens niet duidelijk of Lion Server net als Snow Leopard - dat overigens nog 499 dollar kostte - over een onbeperkt aantal clientlicenties beschikt.
Centaal in de servereditie staat de applicatie van waaruit alle netwerkdiensten ingesteld kunnen worden.
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Moet volgens mij diverse zijn.Deze is bereikbaar door tijdens het booten de Option-toets ingedrukt te houden en biedt divere tools om een beschadigde Lion-installatie te repareren.
Noud
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
- e.e.a.Zodra de tijd daarvoor rijp is zullen we het eea met de markt gaan delen
Twee keer een vervoeging van worden in één zin.Op hetzelfde moment werden in de Verenigde Staten echter veertien mensen worden gearresteerd
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Er word meerdere malen gezegd dat sommige processors quad cores betreft terwijk de kolom onderaan aangeeft dat het hexacores zijn
1e alinea:
Het linkje onder het woord 'Volgens ' omvat ook de spatie die erachter staat. Dit oogt wat slordig imho.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Ziggo hiermee klanten dwingt om om naar digitale tv over te stappen
-> geïnstalleerdmeer mensen de app hebben geinstalleerd.
[ Voor 20% gewijzigd door Rataplan op 20-07-2011 13:37 ]
-> kbpsBij veel nieuwe abonnementen van KPN, die dinsdag zijn aangekondigd en per 5 september worden verkocht, is de uploadsnelheid 100Kbps.
(K = kelvin, k = kilo)
Slechts enkele dagen na het verschijnen van versie 4.0.12 van VirtualBox heeft Oraclenu ook versie 4.1.0 in de aanbieding. VirtualBox kan worden gebruikt om andere besturingssystemen in een virtuele omgeving op een computer te installeren.
Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.
Staat [note] in de titel, lijkt me daar niet te horen?
Virussen? Scan ze hier!
de 1e keer staat er: 'en een tdp van 17 watt heeft' daarna 'en een tdp van 17W'. Niet echt consistent?
Misschien niet echt de plaats ervoor maar ik kan het niet laten; aan het Thunderbolt Display zijn ook andere interfaces toegevoegd (Ethernet, USB, Firewire) waardoor het Display een soort dockingstation wordt.
67890
Net onder de eerste afbeelding:
Ram nog een keer op de spatiebalkHet 13,3"-model krijgt standaard eenCore i5-2557M-dualcore met een kloksnelheid van 1,7GHz, 3MB cache en een tdp van 17W.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
webcams dusOok hebben de schermen geïntegreerde webams en een 2.1-speakersysteem.
In de eerste alinea staat "klokspeed", verderop staat "kloksnelheid". Moet het inderdaad niet óf "kloksnelheid" óf "clockspeed" zijn?
Lijkt mij ook wenselijk, dus done.rick91 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:10:
In de eerste alinea staat "klokspeed", verderop staat "kloksnelheid". Moet het inderdaad niet óf "kloksnelheid" óf "clockspeed" zijn?
nieuws: Apple introduceert nieuwe Airs, mini's en Cinema Display
Woordje vergeten.waarmee het scherm volgens Apple 'de ultieme docking' voor Mac-notebooks.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Het stuk in bold is niet zozeer fout, maar wel onduidelijk. In eerste instantie verwachtte ik een lijst van vijf voordelen. Pas na twee keer opnieuw lezen begreep ik dat het bedoeld was als "de vijfde versie van vSphere biedt een x aantal voordelen". Duidelijker lijkt mij:Maritz stelt echter dat vSphere 5 voordelen biedt die de meerkosten goedmaken.
quote: Suggestie voor alternatiefMaritz stelt echter dat vSphere 5 een aantal voordelen biedt die de meerkosten goedmaken.
Specs bij de Macbook Air 13" zijn fout. Deze heeft nl. niet standaard een Core i7 maar een core i5 aan boord.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dan hadden we ook "vijf voordelen" geschreven, en niet "5 voordelen". Zo lui zijn we nou ook weer niet - maar dit kan idd duidelijker dus suggestie opgevolgdrobvanwijk schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:44:
In eerste instantie verwachtte ik een lijst van vijf voordelen.
Al sla je me dood - ik heb geen idee en de Van Dale zegt hier nog steeds niks over. Apart topic if you please.zonoskar schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:45:
Apple introduceert nieuwe Airs, mini's en Cinema Display
Specs bij de Macbook Air 13" zijn fout. Deze heeft nl. niet standaard een Core i7 maar een core i5 aan boord.
> Launchpad en AirDrop, dus zonder spaties en in het geval van Launchpad zonder tweede hoofdletter.De fabrikant heeft onder andere de onderdelen Launch Pad, Mission Control en Air Drop toegevoegd.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Laatste pagina, op 1 na laatste paragraaf:
Jusit die gaf bij ons weer nieuwe problemen.
Dus een i7 tikken ipv een i5 is geen tikfoutje? Je mag het van mij laten staan hoor.Rataplan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:59:
Al sla je me dood - ik heb geen idee en de Van Dale zegt hier nog steeds niks over. Apart topic if you please.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hoe de fout is ontstaan is niet relevant. Het betreft hier inhoudelijke informatie, iets wat de redacteur zelf het beste kan nagaan. Daarom is een apart topic op zijn plaats.zonoskar schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:43:
[...]
Dus een i7 tikken ipv een i5 is geen tikfoutje? Je mag het van mij laten staan hoor.
Rest is gefikst.
Laatste zin;
''Samsung ziet naar verwachting het aantal verkochte telefoons ook teruglopen en verkocht in het vorige kwartaal 70 miljoen telefoons.''
Deze zin loopt erg raar. Tegenwoordige en verleden tijd worden door elkaar gebruikt lijkt het. Ik zou er;
''Samsung zal naar verwachting het aantal verkochte telefoons ook zien teruglopen en verkocht in het vorige kwartaal 70 miljoen telefoons'' van maken.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Verwijderd
Het lijkt mij dat het Vengeance Launcher moet zijnJe kunt kiezen uit diverse Bolters, maar ook uit de krachtiger wapens uit de singleplayer-modus, zoals de Plasma Gun, de Melta Gun en de Vegeance Launcher.
word iDeal geschreven het is officieel iDEAL, zie ook http://www.currence.nl/nl-NL/OverOnzeProducten/rules/Pages/iDEAL.aspx
-> inzage is misschien treffender...en waarin Tweakers.net inzicht heeft gekregen.
Choose life
Hoort volgens mij hoger te zijn.Verder verwijnt de abonnementsvorm waarin alleen bellen binnen de bundel valt, en introduceert Vodafone een nieuwe abonnementsvorm: met B+S+W Smart krijgt de consument naast belminuten, sms'jes en data ook de mogelijkheid om te roamen binnen de bundel. Dit kan in de 42 Passport-landen, en maximaal 60 dagen per jaar. Ook heeft het Smart-abonnement een hogere datalimiet. Internet wordt geboden op een snelheid van 14,4Mbps, en sms'en kan onbeperkt binnen Nederland, met een maximum van 500 per maand in Passport-landen. Daar staat wel een forse meerprijs tegenover vergeleken met de gewone B+S+W-abonnementen. Opvallend is dat het Smart-abonnement niet in combinatie met een iPhone gekozen mag worden.
Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.
zodat aanpassingen en verbeteringen niet meer via een extern bedrijf aangepastdoorgevoerd hoeven te worden.
Bezoek eens een willekeurige pagina
Verdwijnt uiteraardVerder verwijnt de abonnementsvorm waarin alleen bellen binnen de bundel valt, en introduceert Vodafone een nieuwe abonnementsvorm: met B+S+W Smart krijgt de consument naast belminuten, sms'jes en data ook de mogelijkheid om te roamen binnen de bundel.
Een van de poll-opties bevat een tikfout:
Moet natuurlijk "prijsafspraken" zijn...Prijsafapraken
Virussen? Scan ze hier!
reviews: Drie 990FX-moederborden vergelekenVoor de combinatie van een Bulldozer en een HD 9650 hebben we drie wat zwaardere games uitgekozen
Die HD 9650 moet een HD6950 zijn, minor typo
De GA-990FXA-UD7 beschikt over
audio kanalen.2/4/5.1/7.1-channel
Zie hier
De omzet en winst van Microsoft op de servermarkt zijn gestegen. In de afgelopen drie maanden maakte het bedrijf 1,8 miljoen dollar operationele winst met zijn divisie voor serverproducten, waaronder Windows Server en Azure vallen.
1,8 miljoen moet denk ik 1,8 miljard zijn, zoals verderop in het artikel staat.
een operationele winst van 1,8 miljard dollar is watanders dan de 1,8 miljoen lijkt me.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Die 1.8 miljoen moet 1.8 miljard zijn, net zoals lager in het artikel.
Edit: Hup, dat was met 3 tegelijk
[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 22-07-2011 09:49 ]
Laatste pagina van de review, derde alinea. Er mist een spatie.Alle drie de borden hebben onboard headers voor twee usb 3.0-poorten, een firewire-aansluiting en vier usb-poorten - de Gigabyte heeft zelfs headers voor zes usb 2.0-poorten aan boord.De MSI is voorzien van zes sata-600-poorten, terwijl de andere twee fabrikanten een extra controller gebruiken om twee extra poorten te kunnen bieden.
In de eerste alinea staat boekjaar 2012, zou dat niet 2011 moeten zijn? En dan ook de rest van het bericht met een jaar aanpassen.
Er is maar één 2.4 branch.Overigens verschijnen er ook nog steeds 2.4-branches.
Het zou dus iets moeten zijn als "Overigens verschijnen er nog steeds [beveiligings]updates in de 2.4-branche" of misschien beter "Overigens wordt de 2.4-branche nog steeds onderhouden"
[url=http://sk.nkon.nl]
Ubisoft heeft het zelf over het boekjaar '2011-12'. Conform aangepast.RobinZon schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:50:
nieuws: Ubisoft ziet kwartaalomzet dalen
In de eerste alinea staat boekjaar 2012, zou dat niet 2011 moeten zijn? En dan ook de rest van het bericht met een jaar aanpassen.
Rest is ook gedaan
4e alinea, 2e regel:
AMD's bedriijfsonderdeel dat gpu's ontwerpt
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Dit zijn 5 talenwordt uitgebracht in vier talen
...
Naast een Engelstalige versie brengt de Duitse uitgever de game uit in het Frans, Italiaans, Duits en Spaans
Uit het beginstukje:
"De hackers blijven verdachte."
Dat lijkt me niet goed. Ik denk verdacht of verdachten. Toch?
Branche -> markt/bedrijfstak (kan niet op de ware definitie komen, maar ge snapt hoop ik)Overigens verschijnen er ook nog steeds updates in de 2.4-branche.
Branch -> software versies (deze moet er dus staan neem ik aan)
Ik denk niet dat het fout is, maar ik heb even geen zin om dat na te zoekenkimborntobewild schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:41:
Dat lijkt me niet goed. Ik denk verdacht of verdachten. Toch?
Geheel terecht, dank voor het storenOrwell schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:24:
Stoor u er niet aan, maar ik ga zitten zeiken over de fix in nieuws: Linux-kernel 3.0 is uit
Het is vrij laat, dus misschien ligt het aan mij.. Maar is dat niet een beetje lomp?Versie 3.0 van de Linux Kernel vrijgegeven.
Zo te zien is er al een C in rook opgegaanBeveligingsonderzoeker Charlie Miller wil de kwetsbaarheid in de chips die de acu besturen volgende maand onthullen....
acu > accu
Het onderzoek, waarin The Wall Street Journal inzicht heeft gekregen, is afkomstig van marktonderzoeksbureau Comscore.
Volgens mij wordt er hier inzage en niet inzicht bedoeld.
Dat moet toch echt wisselspanning zijn. Net als her en der in het artikel stroom staat, wat spanning moet zijn. Maar het is misschien al algemeen geaccepteerd om stroom ipv spanning te zeggen.100V-wisselstroom
branch/branche: oeps, weer wat geleerd
[url=http://sk.nkon.nl]
Volgens mij moet je over zo'n fouten een nieuw topic openen?Patriot schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 04:12:
meuk: Linux Kernel 3.0
[...]
Het is vrij laat, dus misschien ligt het aan mij.. Maar is dat niet een beetje lomp?
Ik heb zelf AntiSecNL opgericht met het plan om dieper en dieper in AntiSec te komen en wanneer het moment daar is, alle gegevens van de leden naar het KLPD te brengen. ik zat daar met maar één reden: dat stelletje scriptkiddies oprollen."
Zevende alinea, laatste zin: "Het is de vraag maar of ik mijn laptop ooit terugzie.". Hier zou het woordje "of" niet misstaan.
Het woordje 'of' mist.Mijn drie honden hebben ze in het asiel gestopt. Het is nog maar de vraag ik die wel terug krijg."
communicatiemiddelaangezien dat mijn enige comminucatiemiddel met mijn familie is.
inbeslagname is één woordmoment van in beslagname waren gemount
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Veel spelfouten in dat artikel zeg!vooghel schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:07:
nieuws: Opgepakte hacker: ik wilde AntiSec oprollen
[...]
Het woordje 'of' mist.
[...]
communicatiemiddel
[...]
inbeslagname is één woord
Hier nog een, laatste alinea
Zin klopt niet!"Persoonlijke gegevens van mensen op straat gooien, dat is niet normaal. Ik had dit dan ook altijd anders gedaan het bedrijf zelf mailen over het lek, want wie verdient er iets aan? Jij niet, het bedrijf niet en de gebruikers van wie je de persoonsgegevens op straat gooit ook niet."
de meeste/het grootste aantal?zo blijkt uit de cijfers van Vodafone, die na T-Mobile het meeste smartphonegebruikers in Nederland heeft
Eerste alinea, op 1 na laatste zin:
"maar beschikt eveneens over een toucshcreen."
moet natuurlijk touchscreen zijn.
"Zo waren bij een winkel de muren niet goed geverfd en had deze winkel 'Apple Store' op zijn voorgevel staan,"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
de metagegevens werden geplaatst op vier ssd-arrays van Violin Memory. De gevens waren in totaal 6,5 terrabyte groot. De Violin-arrays waren alle met pci-express aan twee IBM-servers gekoppeld, die op hun beurt vi
Volgens mij moet dat terabyte zijn.De gevens waren in totaal 6,5 terrabyte groot.
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
En volgens mij moet 'gevens" wellicht "gegevens" zijn?Benedykt schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:32:
nieuws: IBM scant 10 miljard bestanden in drie kwartier
[...]
Volgens mij moet dat terabyte zijn.
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.
Uit het artikel:Raven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:14:
nieuws: China onderzoekt valse Apple Stores
"Zo waren bij een winkel de muren niet goed geverfd en had deze winkel 'Apple Store' op zijn voorgevel staan,"
[afbeelding]
Een van de winkels hanteerde zelfs de naam 'Apple Stoer'.
Ik ben helemaal geen stagiair
Dit topic is gesloten.
![]()
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- inhoudelijke fouten,
- suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
- fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- meldingen waar discussie over mogelijk is.