"getroffen uit door de hack"nieuws: Hackers dringen binnen bij gamedienst Sega Pass:
Nederlandse gebruikers zijn ook getroffen uit de hack
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
De hackersgroep Lulzsec, die afgelopen weken veelvuldig het nieuws haalde met hacks, heeft de hack niet opgeëist en lijkt er niets mee te maken.
moet waarschijnlijk zijn:
De hackersgroep Lulzsec, die afgelopen weken veelvuldig het nieuws haalde met hacks, heeft de hack niet opgeëist en lijkt er niets mee te maken te hebben.
De eerste aanhalingstekens missen bij de quote van de jongen in de laatste alinea:
Ik denk echt dat wetenschap cool is en als je echt de wereld wilt veranderen, ga dan de wetenschap in. Want dat is de toekomst en wetenschappers zijn de mensen die de wereld veranderen."
Die zin loopt niet helemaal, ik zou er "hebben er 5000" of "hebben 5000 gebruikers" van maken.van de bijna 400.000 geregistreerde gebruikers hebben 5000 afgelopen maand iets bewerkt op de Nederlandstalige Wikipedia.
en...
zou ik een komma in plaatsen " tien jaar geleden, vijf maanden"De Nederlandstalige versie startte tien jaar geleden vijf maanden na de Engelstalige evenknie.
derde alinea, unlcoker moet neem ik aan Unlocker zijn.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Er ontbreekt een aanhalingsteken voor 'Ik'.De jonge wetenschapper wil met zijn werk ook leeftijdsgenoten aansporen om wetenschap te gaan bedrijven. Ik denk echt dat wetenschap cool is en als je echt de wereld wilt veranderen, ga dan de wetenschap in. Want dat is de toekomst en wetenschappers zijn de mensen die de wereld veranderen."
Zo kwam Sony Ericsson met een bootloader unlcoker
Verwijderd
Eerste niet vette stukje:
"...ter vervanging voor de huidige it-dienstverlening die de universiteit"
moet zijn:
"...ter vervanging van de huidige it-dienstverlening van de universiteit"
en de laatste regel:
"...onderwijstinstellingen ter beschikking, evenals het Live@edu-programma van Microsoft."
moet zijn:
"...onderwijsinstellingen ter beschikking, net zoals het Live@edu-programma van Microsoft."
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 13:57 ]
De browser beschikt onder andere over een verbeterde do not track-functie en ondersteuning voor html 5 en css animaties.
css-animatiesDe browserbouwer zegt wel gewerkt te hebben aan verbeterde html 5-ondersteuning, terwijl ook css animaties getoond worden.
ctrl+f "mededingsautoriteiten" moet zijn "mededingingsautoriteiten"
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
"werd een aantal", aangezien "een aantal" enkelvoud is.Tijdens de ontwikkelfase van Firefox 5 werden een aantal nieuwe functies voorgesteld,
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Er word gesproken over "Joepie92", "Joepie91" en "Joepi91".... welke van de drie is het nu, en kan die naam consequent gebruikt blijven worden?
Virussen? Scan ze hier!
Link moet worden aangepast naar: http://lulzsecexposed.blogspot.com/Op de weblog [url=http://http//lulzsecexposed.blogspot.com/.blogspot.com/]Lulzsec Exposed[/url] zijn irc-logs geplaatst die afkomstig zouden zijn van de hackersgroepering die de afgelopen weken diverse websites heeft gekraakt of via ddos-aanvallen op de knieen kreeg.
Edit: what the heck zijn jullie aan het doen met die url? Nu staat er [url=https://http//lulzsecexposed.blogspot.com/.blogspot.com/]dit[/url]?
[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-06-2011 18:04 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
''Zo heeft hij bijna twee keer meer activiteit vertoond in het chatkanaal dat de nummer twee op de lijst''
Dat moet dan zijn
Abort Retry Fail?
Nu is er in de update weer Joepi91 gebruikt i.p.v. Joepie91
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein
Iemand was mij voorTommy Angelo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:07:
nieuws: Nederlandse tiener blijkt mogelijk aan LulzSec gelieerd - update
Nu is er in de update weer Joepi91 gebruikt i.p.v. Joepie91
Verwijderd
Er mist een t-tjeMt.Gox heeft echter aangegeven dat de site tijdelijk niet te gebruiken is en dat het alle transacties die sinds
FLOPS is een afkorting die staat voor floating point operations per second (Wikipedia: FLOPS)...met een rekensnelheid van 8 petaflops per seconde de eerste plaats in.
FLOPS per seconde is dus dubbelop.
Is het nu vhdx of vmdx?Ook wordt in Windows 8 het nieuwe vhdx-bestandsformaat geïntroduceerd. In vmdx-images kunnen virtuele harde schijven worden opgesloten die groter zijn dan 2TB.
Edit: Oh, volgens mij begrijp ik de zin verkeerd en zijn vhdx en vmdx 2 totaal verschillende formaten.
[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Awesome op 20-06-2011 14:36 ]
Battlefield 3 draait met 30 fps op consoles
staat in de eerste zin van de tweede alinea:
Details geef je prijs. Van details losgeven heb ik persoonlijk nog nooit gehoordEen woordvoerder van de Zweedse ontwikkelaar Dice gaf details los over Battlefield 3, (...)
In de derde regel staat 3,8 MHz, ik hoop toch dat dit GHz is, anders loopt die i7 wel erg langzaam....
Nee hoor, je had toch gelijk. Er moet beide keren 'vhdx' staan.hyptonize schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:35:
nieuws: Uitgelekt Windows 8 bevat Hyper-V 3.0 en nieuwe Powershell
[...]
Is het nu vhdx of vmdx?
Edit: Oh, volgens mij begrijp ik de zin verkeerd en zijn vhdx en vmdx 2 totaal verschillende formaten.
Dit en de rest is opgelapt.
Staat in de 4e alinea:
De N9 is uitgerust met een 8-megapixelcamera met Carl Zeiss-lens en de mogelijkheid tot video-opname vop 720p-resolutie met 3ofps. Ook is een frontcamera aanwezig voor videobellen. De N9 krijgt ondersteuning voor voip-dienst Skype. Apps die werken op Nokia's cross-platformtechniek Qt 4.7 werken ook op de N9.
It's not the dying but the living that scares me to death
Was even zoeken, zo zonder linkje, maar is inmiddels opgelost.
It's not the dying but the living that scares me to death
AcceptedAnderNeo schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:02:
Excuses, ik wist dat ik wat vergeten was. Ik zal er op letten in het vervolg!
De shooter zeg[b]t[/] het Afrika van Far Cry 2 vaarwel. ^----
[ Voor 12% gewijzigd door riezebosch op 21-06-2011 10:05 ]
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
"een reeks veschtspellen"
nieuws: Binary Domain verschijnt in februari 2012
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
- K als prefix bestaat niet (K = kelvin), moet k zijn.Inmiddels heeft Tik.be de klachten samengevat: zo zou de downloadsnelheid bij drie lopende torrents niet hoger komen dan 200kBps en pas na 22.00 uur zou de snelheid tot 500KBps stijgen.
- B staat voor byte, en meestal worden snelheden dan genoteerd als B/s i.p.v. Bps, i.t.t. bij bits: bps.
Al ben ik er helemaal voor om het woord "modtower" te introduceren.De Japanse hardwarefabrikant Scythe heeft zijn nieuwste behuizing, de Ikazuti-modmidtower, naar winkels gestuurd.
Wordt het niet eens tijd voor spel- en tikfoutjes deel 42...?
Dit in lijn met de andere meuktips betreffende dit programma.
Bedankt.
Je hebt gelijk: aangepastUpquark schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:53:
nieuws: 'Telenet knijpt bittorrent-verkeer'
[...]
- K als prefix bestaat niet (K = kelvin), moet k zijn.
- B staat voor byte, en meestal worden snelheden dan genoteerd als B/s i.p.v. Bps, i.t.t. bij bits: bps.
Eerst de zaak, dan het woord. Aangepastrobvanwijk schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:43:
Eerste regel:
[...]
Al ben ik er helemaal voor om het woord "modtower" te introduceren.
offtopic:
Wordt het niet eens tijd voor spel- en tikfoutjes deel 42...?
In lijn gebracht met de andere meukjes, hoewel de ontwikkelaar zelf 'Release Candidate' voor 'Build' zetEdward Kingma schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:50:
NewsBin Pro 6.00 RC 3 build 998 moet zijn NewsBin Pro 6.00 build 998 RC 3.
Dit in lijn met de andere meuktips betreffende dit programma.
Bedankt.
Klopt, uh ja, daar heb je gelijk in, maar de meukmeldingen zijn allemaal gedaan met de bèta-versie òf RC- aankondigingen achter de build.Delpozo schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:55:
[...]
In lijn gebracht met de andere meukjes, hoewel de ontwikkelaar zelf 'Release Candidate' voor 'Build' zet
Traditie, laten we het daar maar op houden

Dat is geen haarkloverij overigens.De ontslagnemende Belgische regering scherpt per 1 juli de regels voor sms-diensten aan. De nieuwe regels moeten voorkomen dat mensen na het downloaden van een ringtone aan een duur abonnement vastzitten. Aanbieders kunnen hoge boetes krijgen.
(...)
De sms-aanbieders worden bovendien verplicht bereikbaar te zijn op een vast nummer. De nieuwe regels moeten vooral de 'cowboys' in de branche tegengaan, aldus ontslagnemend minister Van Quickenborne. Een ethische commissie zal voortaan klachten van klanten over sms-diensten behandelen. Deze commissie kan boetes uitdelen met een maximum van 125.000 euro.
(...)
De titel zegt "Larabee", maar in de eerste alinea wordt gesproken over "Larrabee".
...
"de partij stemde per ongeluk voor een subamendement van de SGP en SGP dat de netneutraliteit inperkt"
1x SGP teveel
'demissionaire' en 'demissionair' toegevoegd, hoewel je onderhand kunt zeggen dat 'demissionaire Belgische regering' een pleonasme isYellowOnline schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:20:
nieuws: Belgische regering scherpt regels sms-diensten aan
[...]
Dat is geen haarkloverij overigens.
Rest is done.
Waarvoor mijn dank, hoewel in een Belgische context van aftredend gesproken wordt en in een Nederlandse context van demissionair. Zoals in een Belgische context van een premier en een Nederlandse context van een minister-president gesproken wordt. Dat zijn geijkte begrippen in beide landen die, hoewel ze hetzelfde betekenen, je eigenlijk niet zomaar mag omruilen. Zie oa. de taalrichtlijnen van de (Vlaamse) openbare omroep hier.Delpozo schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:51:
[...]
'demissionaire' en 'demissionair' toegevoegd, hoewel je onderhand kunt zeggen dat 'demissionaire Belgische regering' een pleonasme is
Rest is done.
Aftreden betekent: weggaan omdat de ambtsduur verstreken is, gedwongen weggaan.
De aftredende minister is kandidaat voor de komende Europese verkiezingen.
Soms zijn scheidend en afscheidnemend bruikbaar.
Voor de scheidende directeur is een receptie georganiseerd.
Traditioneel krijgt het land van de afscheidnemende voorzitter de organisatie toegewezen.
Demissionair is in België niet gebruikelijk.
En die vent heet hier ook wel premier.
Kores moet Kroes worden in de tweede alinea.De reguleringsinstanties zouden volgens Kores "beter rekening moeten houden met de marktontwikkelingen
http://tweakers.net/nieuw...abel-open-te-stellen.html
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Ik neem aan dat dat het woordje 'we' weg kanHieronder is een overzicht te vinden van de belangrijkste verbeteringen die we in versie 5.0 zijn aangebracht.
(tenzij t-net zelf aan v5.0 heeft gewerkt, dan zou het woordje 'zijn' in 'hebben' veranderd moeten worden
moet langer zijn.Voor AMD was het belangrijk dat het hybride chips met zowel cpu als gpu kon ontwikkelen, maar dat duurde langre dan verwacht.
De pagina meet de aankondiging
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
te veelPrima, als ik er maar niet teveel last van heb
Heeft al iemand verbeterdKerberos84 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:43:
nieuws: Eizo introduceert display met 4K-resolutie
en haalt een helderheid van 700cmcd/m².
Het gaat hier om een USB-poort, dan staat "de slot", of zelfs "het slot" een beetje raar. De slet ... zou nog kunnenDaarnaast kan de slot worden gebruikt om een muis of toetsenbord aan te sluiten, zo laat Archos weten.
[ Voor 4% gewijzigd door u_nix_we_all op 22-06-2011 16:05 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hoeveel maxima kun je hebben?
- maximumHet gemiddeld opgenomen vermogen bedraagt daarbij 162W, met maxima van 350W, [...]
* Rataplan moppert iets over een sinusoïde en past desondanks aanPcDealer schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:26:
Hoeveel maxima kun je hebben?
Zin: ... vraagt Vash aan Brody. "Krankzinnigheid is steeds hetzelfde doen met de verwachting dat er iets verandert."
Die laatste "t" moet een "d" zijn. Verandert/d is immers een deelwoord en moet geschreven worden naar 't kofschip, wat resulteert in een d.
"Dinsdag werd de stemming over de nieuwe Telecommunicatiewet plotsklaps afgebroken toen de PvdA bij een amendement verkeerd had gestemd."
Plotsklaps is geen goed Nederlands. Het is plotseling of eensklaps.
'plotsklaps' is weliswaar wat ouderwets, maar toch echt een correct Nederlands woord.Encaitar schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:47:
Pagina: Tweede Kamer neemt Telecomwet met netneutraliteit en cookieregels aan
"Dinsdag werd de stemming over de nieuwe Telecommunicatiewet plotsklaps afgebroken toen de PvdA bij een amendement verkeerd had gestemd."
Plotsklaps is geen goed Nederlands. Het is plotseling of eensklaps.
metaalegering => metaallegering in eerste alinea.Onderzoekers zeggen een materiaal te hebben ontwikkeld dat warmte-energie kan converteren naar elektriciteit. De metaalegering zou dat zonder tussenstappen kunnen bewerkstelligen, maar het onderzoek verkeert nog in een vroeg stadium.
Dit moet metaallegering zijn....De metaalegering zou dat zonder ...
In datzelfde artikel staatZerotorescue schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:51:
nieuws: Nieuwe legering zet warmte om in elektriciteit
[...]
metaalegering => metaallegering in eerste alinea.
gevolgd doorHet materiaal dat warmte direct in elektriciteit kan converteren, is een legering van nikkel, kobalt, mangaan en zink.
Sn is geen zink maar tin. In het originele artikel staat alleen de formule, niet de losse elementen, dus ik ga er vanuit dat het tin moet zijn ipv zink.Het materiaal dat door de onderzoeksgroep van Richard James werd ontwikkeld, is Ni45Co5Mn40Sn10.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Was mij ook al opgevallen, wou net hetzelfde posten.Flotter schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:56:
[...]
In datzelfde artikel staat
[...]
gevolgd door
[...]
Sn is geen zink maar tin. In het originele artikel staat alleen de formule, niet de losse elementen, dus ik ga er vanuit dat het tin moet zijn ipv zink.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
zijn eveneens 1120 streamprocessors beschikbaar. Moet dat niet (zoals eerder in het artikel) 2240 zijn?
dvi?Het beeld kan naar keuze via twee dvd-poorten, via een hdmi-poort of via twee mini-displayports uitgevoerd worden.
Nee, per core 1120 streamprocessors.YoupS schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:16:
nieuws: Club 3D en PowerColor introduceren Radeon 6870 X2
zijn eveneens 1120 streamprocessors beschikbaar. Moet dat niet (zoals eerder in het artikel) 2240 zijn?
Die 2240 streamprocessors slaat op de cores gezamenlijk. Eerder in het artikel staat ook dat er gezamenlijk 2240 streamprocessors aanwezig zijn. Dus per core 1120. Klopt gewoon.
Barts XP = Barts XTDe kaart van PowerColor is simpelweg Radeon HD 6870 X2 genoemd en is voorzien van twee Barts XT-gpu's.
Vanzelfsprekend is ook deze kaart van twee Barts XP-gpu's voorzien, die samen 2GB gddr5-geheugen delen.
Het Solar Team Twente heeft donderdag zijn zonneauto 21Connect getoond.
De eerste versie lijkt me correct gezien de foto van het apparaatVolgens de bouwers is de luchtweerstand van de Connect21 tienmaal lager dan die van een personenauto.
In de voorlaatste zin van de eerste alinea:
Dynamische bliksem, awesomeZo kan de versie van Gearbox naar de smaak van Gibson beter overweg met dynamic lightning.
Ik denk dat hier 'lighting' wordt bedoeld.
Behalven moet behalve zijn. (Alinea nr 5)
In het artikel staat cores niet core:Edward Kingma schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:43:
[...]
Nee, per core 1120 streamprocessors.
Die 2240 streamprocessors slaat op de cores gezamenlijk. Eerder in het artikel staat ook dat er gezamenlijk 2240 streamprocessors aanwezig zijn. Dus per core 1120. Klopt gewoon.
En die cores maken dat er 2240 streamprocs beschikbaar zijn.De cores zijn op 900MHz geklokt en er zijn eveneens 1120 streamprocessors beschikbaar
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
nieuws: Rekenkamer: Veel mis bij ict-uitvoering politie
Minister Opstelten gebruikt de aanbvelingen van de Algemene Rekenkamer nu om voor invoering van een nationale politie te pleiten:
Ik reken erop dat het nu duidelijker ispcgek schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:50:
[...]
In het artikel staat cores niet core:
[...]
En die cores maken dat er 2240 streamprocs beschikbaar zijn.
Iets met gras en voetenJerome! schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:14:
Minister Opstelten komt niet lekker uit zijn woorden/typemachine![]()
nieuws: Rekenkamer: Veel mis bij ict-uitvoering politie
Minister Opstelten gebruikt de aanbvelingen van de Algemene Rekenkamer nu om voor invoering van een nationale politie te pleiten:
Microsoft, die dat er jarenlang een op zijn minst eigenzinnige interpretatie van webstandaarden op nahield, besloot [...]
Web hypertext application technology working group-werkgroep is wel erg veel van het goede (net zoals dvi-interface etc.).Als basis voor de eerste draft werd het werk van de al langer actieve Whatwg-werkgroep gebruikt.
[ahref*=...?Door de toevoeging van een aanzienlijk aantal nieuwe selectors kan de opmaak van specifieke onderdelen van een website verder worden verfijnd. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om met een zoekpatroon alle hyperlinks waarin 'youtube.com' voorkomt, een andere opmaak te geven: a[href*="youtube.com"].
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
meuk: Apple OS X 10.6.8
Alle voorgaande versies heten Mac OS X, volgens mij gaan ze dat Mac pas laten vallen voor OS X Lion.
[/supermierenneukmodus]
In de loop der jaren is het aantal mogelijkheden van de taal flink uitgebreid en inmiddels wordt de laatste hand gelegd aan html5, een nieuwe standaard die het webontwikkkelaars mogelijk maakt om websites interactiever, multimedialer en toegankelijker te maken.
Omdat deze organisatie in die zin geïntroduceerd wordt, vind ik het hier wel kunnen. Won't fixSupaCow schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:02:
Web hypertext application technology working group-werkgroep is wel erg veel van het goede (net zoals dvi-interface etc.).
Daar geloof ik niks vanRaven schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:16:
[ahref*=...?
Rest is gefikst
Leek mij zo raar staan namelijk
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als authenticatiemethode wordt gekozen voor eap, een authenticatieprotocol dat vaker worden gebruikt voor het beveiligen van draadloze netwerken.
->
Als authenticatiemethode wordt gekozen voor eap, een authenticatieprotocol dat vaker wordt gebruikt voor het beveiligen van draadloze netwerken.
Mv->ev doorgevoerdparm schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:59:
nieuws: Wifi-organisaties willen wereldwijd roamingsysteem opzetten
Als authenticatiemethode wordt gekozen voor eap, een authenticatieprotocol dat vaker worden gebruikt voor het beveiligen van draadloze netwerken.
->
Als authenticatiemethode wordt gekozen voor eap, een authenticatieprotocol dat vaker wordt gebruikt voor het beveiligen van draadloze netwerken.
zoal → zoalsHelaas wisselt de implementatie van border-image van browser tot browser, zoal deze interactieve demo laat zien.
Het sociale netwerk is daarmee veruit het grootste netwerk ter wereld zijn.
Laatste zin:
Beetje dubbelop, het is of "Apps zijn niet meegenomen in de cijfers" of "Cijfers van apps zijn niet meegenomen"Cijfers van apps zijn niet meegenomen in de cijfers.
Dat heten haakjes, geen aanhalingstekens.*cijfers Mobile Metrics afkomstig van Mobile Metrics. Stats zijn gemeten over mei 2011, tussen aanhalingstekens staan cijfers van maart 2011
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- inhoudelijke fouten,
- suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
- fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- meldingen waar discussie over mogelijk is.