Wat is de nieuwswaarde van "Hyves gaat iPhone 4 verkopen"?

Pagina: 1
Acties:

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:57

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Zeer geachte redactie,

Met grote belangstelling lees ik de nieuwsitems op de frontpage. Mijn mening is dat de redactie de Tweakers weinig te wensen overlaat want elke dag is er weer een mooi stapeltje met leuke nieuwsitems. Het niveau is m.i. veelal uitstekend en daar waar een nieuwsposter een steekje laat vallen, wordt veelal keurig in openheid van respons voorzien.
Wat mij betreft een hoop credits voor de redactie :)

Nu las ik zojuist het artikel dat Hyves de iPhone 4 gaat verkopen. Na het lezen van dit nieuwsitem heb ik daar een vraag over. Hoewel de titel van dit topic wat zwaar en wellicht beschuldigend over kan komen, is dat niet mijn bedoeling. Puur uit interesse komt n.a.v. dit nieuwsitem bij mij de vraag op: Waarom plaatst Tweakers dit bericht op deze manier? Daar ligt niet de suggestie achter dat het verkeerd is, maar de reden is mij niet helemaal duidelijk.

De reden dat bij mij deze vraag opkomt is de gedachte dat Hyves al diverse telefoons aanbiedt zoals de Samsung en de Blackbarry. Wat is dan de reden dat het verkopen van de iPhone dan nieuwswaardig is en andere telefoons niet? Zou dan een verkooppunt van de iPhone sneller nieuwswaarde hebben dan een ander toestel?

(Overigens is het nieuwsitem an sich uitstekend :) )

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Apple heeft hiervoor toestemming moeten geven. Een tijdje terug had alleen T-Mobile nog het recht om de iPhone 4 te verkopen, en daar zijn recentelijk ook KPN en Vodafone bijgekomen. Nu mag Hyves dus ook, en dat is wel opmerkelijk, omdat het hier om een virtuele provider van een sociale-netwerksite gaat. Bij bijvoorbeeld Samsung-toestellen heb je die exclusiviteit veelal niet, dus dan is het ook minder opmerkelijk dat die bij Hyves verkocht worden.

Het had echter wel wat duidelijker in het artikel naar voren mogen komen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu werkt Apple wel in zijn volledigheid met 'exclusiviteit' en 'opmerkelijkheden', betekend dus bij elke 'opmerkelijke' scheet die ze laten er weer een nieuwsbericht gaat komen? (met de opkomst van geruchtenmolen over iphone5 en ipad2..).

Kon er niet een algemene 'hyves gaat mobile abbos' verkopen bericht worden geplaatst?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:52
Hm, ik dacht dat die providerexclusiviteit helemaal was verdwenen dus stelde ik hier ook al vraagtekens bij, maar blijkbaar is Apple nog steeds selectief.

• RoD
  • Niet online

RoD

SinergyX schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:26:
Nu werkt Apple wel in zijn volledigheid met 'exclusiviteit' en 'opmerkelijkheden', betekend dus bij elke 'opmerkelijke' scheet die ze laten er weer een nieuwsbericht gaat komen? (met de opkomst van geruchtenmolen over iphone5 en ipad2..).

Kon er niet een algemene 'hyves gaat mobile abbos' verkopen bericht worden geplaatst?
Die is er al.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus wat was precies de toegevoegde waarde van de iphone versie?

Leuk dat Hyves als 'mobiele privider' gaat spelen, per saldo is het nog gewoon T-mobile.

kanttekening:
zou maandelijks door 522.000 unieke Hyves-bezoekers worden gebruikt

Tegen nu.nl:
Hyves trekt maandelijks 3 miljoen unieke gebruikers via mobiele telefoons

Nu ben ik benieuwd wat dan die overige 2,5miljoen gebruikers gebruiken als mobiele telefoon.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RoD
  • Niet online

RoD

SinergyX schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:06:
[...]

Dus wat was precies de toegevoegde waarde van de iphone versie?
Dat heb ik hierboven al uitgelegd.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Als het grootste sociale netwerk van Nederland de iPhone 4 gaat aanbieden terwijl dat toestel zoals RoD zegt nog steeds door een selecte groep aanbieders gevoerd mag worden is dat wel nieuws lijkt me SinergyX. En we zijn ten opzichte van veel andere media vrij terughoudend wat Apple-geruchten betreft. Je zult verhoudingsgewijs weinig over eventuele nieuwe iPhone 5's en iPad 2's bij ons tegenkomen. Over die kleine iPhones hebben we bv niets geschreven. Light Peak is natuurlijk wel interessant.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:57

Herman

FP ProMod
Topicstarter
RoD schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:24:
Apple heeft hiervoor toestemming moeten geven. Een tijdje terug had alleen T-Mobile nog het recht om de iPhone 4 te verkopen, en daar zijn recentelijk ook KPN en Vodafone bijgekomen. Nu mag Hyves dus ook, en dat is wel opmerkelijk, omdat het hier om een virtuele provider van een sociale-netwerksite gaat. Bij bijvoorbeeld Samsung-toestellen heb je die exclusiviteit veelal niet, dus dan is het ook minder opmerkelijk dat die bij Hyves verkocht worden.

Het had echter wel wat duidelijker in het artikel naar voren mogen komen.
RoD, bedankt voor je antwoord! :)
Nu zie ik inderdaad dat er meer achter zit dan ik in eerste instantie had gedacht.
Overigens heb ik totaal niet het idee dat de redactie elke 'scheet' van Apple gelijk publiceert.
Die gedachte is volgens mij al sterk weerlegd ;)

Tot slot toch nog een kleine kanttekening:
Bij bijvoorbeeld Samsung-toestellen heb je die exclusiviteit veelal niet, dus dan is het ook minder opmerkelijk dat die bij Hyves verkocht worden.
Zou dat dus kunnen betekenen dat -de door Apple zelf gecreëerde- exclusiviteit mogelijk beloond wordt door meer media-aandacht?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• RoD
  • Niet online

RoD

Exlusiviteit is een opmerkelijk aspect aan de iPhone, en kan dus in bepaalde gevallen nieuwswaarde opleveren. De keerzijde van de medaille voor Apple is dat ze zich er ook mee beperken. In de Verenigde Staten bijvoorbeeld is de iPhone een tijdlang alleen bij AT&T verkrijgbaar geweest, en niet bij marktleider Verizon. Dat levert natuurlijk minder verkopen op dan wanneer je het ding vrijgeeft. In Nederland wilden Vodafone en KPN maar wat graag het toestel verkopen nadat de exclusiviteitsdeal met T-Mobile werd opgeheven.

Als de iPhone geen populair toestel was had je op Tweakers ook weinig over de exclusiviteit gehoord. Dan had niemand het wat kunnen schelen.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Bovenstaande antwoord kort samengevat:
"ja"

;)
Pagina: 1