Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Spinhenge het vrij snel weer doet, switch ik ook terug. Ik vind hun gebrek aan communicatie wel aardig respectloos eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29
quote: Spinhenge forum
Didn't find any server problem here. Restartet all services. I hope it works now. If there are further problems, please post.
Wordt er al weer werk uitgedeeld? Ik kan ff niet checken, zit off-site :)

[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 02-07-2011 11:16 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:16:
[...]

Wordt er al weer werk uitgedeeld? Ik kan ff niet checken, zit off-site :)
Net getest:

2-7-2011 11:42:47 Spinhenge@home Requesting new tasks for CPU and GPU
2-7-2011 11:42:48 Spinhenge@home Scheduler request completed: got 5 new tasks

Het lijkt erop dat het dus weer werkt! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
GPUGRID gaat maandag aan de slag voor nieuwe WU's met lagere prio, heb er nu weer 2 probleemloos draaien. Beetje vaag, maar goed.

Nog even en dan zijn ook de eerste PSP-PRP tasks klaar, ben benieuwt hoeveel punten dit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Back in business op Spinhenge, werkbuffer nu wel even op 5 dagen gezet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik doe nu een paar dagen mee met GPUGRID, maar ik ben nog geen problemen tegengekomen.

Het enige wat mij tegenvalt is de competitie: met mijn enkele GF460GTX draai ik gewoon mee in de top-10 qua gemiddelde punten (39e totaal, en dat in 3 dagen tijd)

Ik ben wel even teruggeschakeld naar de kortere taken, over een zware doe ik bijna een dag, en dat is te lang voor een computer die 'normaal' slechts 5 uur per dag aan staat.

Zijn er eigenlijk nog meer biotechnische/toegepaste natuurkundeprojecten die de GPU gebruiken? Met 'gewone' natuurkunde of codes kraken heb ik niet zo veel, de CPU cores zijn bezig met Rosetta@home en World Community Grid (alles behalve AIDS en dengue), en ik zoek het wel een beetje in die hoek.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Een overzicht van projecten die GPU ondersteunen is te vinden op: http://boinc.berkeley.edu/wiki/GPU_computing
Ik zag net dat de bij mij tot nu toe bekende BOINC-URL niet meer bijgehouden wordt, deze moet up-to-date zijn. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

In dat overzicht krijg je alleen de Boinc projecten te zien die Gpu ondersteunen. Als je toch een medisch project zoekt voor de GPU en je wilt concurrentie, dan is wellicht Folding@Home iets voor jou.
Alleen gezien de grote ondersteuning van DPC op dit project heeft het voor onze stand in de Vault geen zin om hier aan mee te doen. Wij zoeken juist die projecten op waar je zelf als eenling nog impact kunt hebben. En dan is Primegrid toch een hele goede keuze.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Qazwaplol schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:47:
GPUGRID gaat maandag aan de slag voor nieuwe WU's met lagere prio, heb er nu weer 2 probleemloos draaien. Beetje vaag, maar goed.

Nog even en dan zijn ook de eerste PSP-PRP tasks klaar, ben benieuwt hoeveel punten dit oplevert.
Je lijkt op PSP nog niet bij DPC te zitten : http://tools.1up.no/psp/stats/

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
@cow_tipping op PG hebben we de laatste tijd al een lekker feestje anders met als hoogtepunt dit weekeinde. Lijkt een beetje een mini stampede.
Voor de punten en mijn eigen eer natuurlijk ga ik gpugrid doen daan zijn veel plekken "eenvoudig" te winnnen

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:06
@amberjr
Je hebt zeker niet 'toevallig' nog een AMD6950 of GTX570 over. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@Victor eeeeeuuuh heel eerlijk, heb nog wel een werkeloze 5970 maar die gaat tzt op mw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
amberjr schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:47:
@Victor eeeeeuuuh heel eerlijk, heb nog wel een werkeloze 5970 maar die gaat tzt op mw
Maakt niet uit, het was maar een grapje ;) . We kunnen inderdaad wel wat hulp op MW gebruiken, de 45ste plaats is niet zo best :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
DigiK-oz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:56:
[...]

Je lijkt op PSP nog niet bij DPC te zitten : http://tools.1up.no/psp/stats/
Thanks voor de headsup.
Maar dat klopt, verzoek op 't forum ingeschoten maar aangezien je het zelf niet kan doen is het helaas even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
I see. In de meeste recente (beta)client kan je het wel in de .ini zetten (hoop dat dat werkt, ik draai op 1 offline bakkie sinds kort weer PSP-PRP met die versie).

Is een lange adem verhaal daar, maar we moeten in ieder geval zorgen dat we geen plekkie verliezen. Geen idee hoeveel 1 unit oplevert, duurt een 2,5 dag op 1 of andere xeon-doos.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
is niet een lekker vooruitzicht inderdaad, maar moet wel gebeuren of we verliezen dit jaar ruim 350 punten door 1 plek verlies.

die beta is trouwens net in productie..
heb in de ini wel de teamnaam staan, maar dat wordt kennelijk niet gebruikt.

m'n thuisservertje kan het helaas niet aan, heeft 400 uur langer nodig dan de deadline is. maar met een paar dagen werk voor 1 WU is sneakernetting niet al te veel moeite en kan ik wel wat andere bakken aanzetten die geen internet link hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Qazwaplol op 03-07-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Mocht PSP-PRP ooit nog een keer naar Boinc komen dan wil ik het best een poging geven, tot die tijd houd ik het nog even bij boinc projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Voor mij persoonlijk vind ik PSP-PRP geen uitdaging. In onze stats stijg ik niet veel en met alleen mijn bescheiden output heb ik geen invloed op de DPC-inhaalstats. Ik kijk nog even aan naar welk project ik binnenkort naar toe hop. :)
VictordeHolland schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:51:
Mocht PSP-PRP ooit nog een keer naar Boinc komen dan wil ik het best een poging geven, tot die tijd houd ik het nog even bij boinc projecten.
Als PSP-PRP gewrapped wordt of een eigen BOINC client zal hebben dan zal dit een nieuw project zijn voor de vault neem ik aan. :p

[ Voor 45% gewijzigd door Xaverius op 03-07-2011 20:57 ]

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Net even 42K ingeleverd voor PSP...Schiet niet op, ik weet het, maar die bakken zijn offline en dan vind ik het wel een goed doel :)

Hmmmm, BOINC-wrapper voor PSP en GIMPS....* DigiK-oz gaat eens nadenken

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:54
VictordeHolland schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:20:
[...]

Maakt niet uit, het was maar een grapje ;) . We kunnen inderdaad wel wat hulp op MW gebruiken, de 45ste plaats is niet zo best :P .
Zoals het er nu naar uitziet zal ik ongeveer 100.000 punten per dag bijdragen op MW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Reminder voor alle Vault-deelnemers : vergeet niet DIMES te draaien! Kost geen/nauwelijks CPU, alleen een minimale bandbreedte van je internet-verbinding, maar levert op de wat langere termijn wel degelijk punten op voor DC-Vault!

Goed om te zien dat een aantal GPU-projecten (met name GPUGRID, PrimeGrid) een flinke stijging laten zien.

Op Sztaki is het ook bijna tijd om te gaan scoren na een tochtje door niemandsland :)

Dat allemaal nog naast het juli-project, Spinhenge, waar we de komende week een plek of 8 gaan pakken (waar onder de Noren)....Hij gaat lekker! :9

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Dat viel me ook al op bij de strategy pagina, hoop groen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik probeer de projecten in toom te houden, maar met Dimes, Majestic-12, Lattice op stand-by, Spinhenge en een voorraadje Enigma zou ik bijna nog Wieferich vergeten. 8)7
(ja ik heb Sztaki even uitgezet)

Doeme! Ben ik me daar toch nog Ecologyfund vergeten. :o Gauw weer inloggen en klikken.

[ Voor 18% gewijzigd door Cow_tipping op 06-07-2011 23:30 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Whoops, buffer misschien een beetje te hoog gezet. Ik heb nu 400 WUs binnen á uur per WU (3 threats tegelijk, anders gaat MW en muziek moeilijk doen). Gelukkig hoeft de het merendeel pas over 10 dagen ingeleverd te zijn.

Edit: Vanmiddag even Dimes geinstaleerd, geen idee wat het project precies doet (iets met internet), doe alleen even mee voor de stats =P.

[ Voor 24% gewijzigd door VictordeHolland op 07-07-2011 20:27 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik keek even bij de DC-Vault scores:
http://www.dc-vault.com/showcat.php?cat=1
We staan opeens op 1. *O*

Hoe kan dit nu? Er zijn trouwens wel meer grote stijgers en dalers in die categorie.
Ik vermoed grote puinhoop bij AQUA.
Volgens DigiK-oz stats:
totaal score DPC bij AQUA 06072011: 77.161.712,10
totaal score DPC bij AQUA 07072011: 273.548.328,65

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:27:
Ik keek even bij de DC-Vault scores:
http://www.dc-vault.com/showcat.php?cat=1
We staan opeens op 1. *O*
Dat is aleen in de physical sciences categorie, overall staan we gewoon op #3: http://www.dc-vault.com/showscores.php
Pas waren de vault stats ook fucked up, zal binnenkort dus wel rechtgezet worden ;)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ik me bewust van Frentik. :)
Wellicht heb je in deze thread gelezen dat ik enige tijd geleden een idee opperde om voor de 1e stek te gaan in de cat. fysische projecten, derhalve was ik een beetje verbaasd over een dode mus. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
De test WU's gaan verkeerd, daar krijg je een paar miljoen punten voor... WOOT!

Was voor de outage van Aqua al een probleem, maar nu dus nog even erger. Alle punten worden weer gecorrigeerd. Op 't forum van Aqua staan er wat posts over, maar ze zijn er nog niet uit wat nu precies het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
DigiK-oz schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:07:
Reminder voor alle Vault-deelnemers : vergeet niet DIMES te draaien! Kost geen/nauwelijks CPU, alleen een minimale bandbreedte van je internet-verbinding, maar levert op de wat langere termijn wel degelijk punten op voor DC-Vault!

Goed om te zien dat een aantal GPU-projecten (met name GPUGRID, PrimeGrid) een flinke stijging laten zien.

Op Sztaki is het ook bijna tijd om te gaan scoren na een tochtje door niemandsland :)

Dat allemaal nog naast het juli-project, Spinhenge, waar we de komende week een plek of 8 gaan pakken (waar onder de Noren)....Hij gaat lekker! :9
Helaas liggen er bij mij nu mbt de gpu projecten even een paar(3) kaarten uit. Dat komt hopelijk volgende week wel weer goed ben even met setups aan het kl......en. Maar de rest blijft bij gpu grid ong 11 punter per plek best de moeite waard en niet heel veel moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Haha, net gezien dat ik gisteren zo'n super work unit ingeleverd heb op Aqua@home.
Leuk gevoel zo'n MF van bijna 100M credits O-) [DPC]Team Switch 98.995.596,61 daily op 7 juli.

Nuja de hele stats zijn hierdoor wel naar de vaantjes en waarschijnlijk gaat er een reset komen waardoor je netto nog punten verliest ook als ik het zo lees op het Aqua forum :/

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Yup, zou iedereen aanraden om geen Aqua te draaien tot het probleem opgelost is.
Mogelijk worden de stats terug gezet naar 19 juni (net voor de grote crash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Sterker nog, sinds gisteren meld het project zelf ook dat je Aqua@home voorlopig moet stoppen:
http://aqua.dwavesys.com/forum_thread.php?id=855
In preparation for a credit rollback, I've emptied the queues of all work. Please feel free to cancel any tasks that you may be running. Please run tasks from other BOINC projects until we sort out the credit mess.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Conclusie: kom massaal naar Spinhenge@home! =)

Edit: Ik zie net dat MW er weer even uit heeft gelegen, m'n GPU heeft van 15:00 tot 18:15 lopen niksen. :(
Edit2: We hebben hulp gekregen op Dimes van Quatar (Team Kwakende Kip) en MF Aurelius d:)b

[ Voor 79% gewijzigd door VictordeHolland op 09-07-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Heb de shaders van mijn AMD 6950 maar eens geunlocked. Zou toch bijna 9% meer performance moeten geven. Misschien kan ik nu eindelijk voor PascalB blijven in de daily op MW :9~ .

Update: Met een nieuwe app_info kan ik BOINC nu weer alle cores laten gebruiken en blijft ook de GPU op 99%. Nu eerst maar eens een dagje laten draaien en kijken of het geen problemen oplevert.

[ Voor 35% gewijzigd door VictordeHolland op 10-07-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Gefeliciteerd met je mijlpaal en je 6 plaatsen winst @ PSP-PRP, qazwaplol! _/-\o_ d:)b

Samen hebben we DPC weekly op #1 staan :P

Nog maar dik 11,5 miljoen :X

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
DigiK-oz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:24:
Net even 42K ingeleverd voor PSP...Schiet niet op, ik weet het, maar die bakken zijn offline en dan vind ik het wel een goed doel :)
Gaat opzich wel ok met PSP, wat we nu met z'n 2en doen zorgt er al voor dat de inhaaltijd van 3000 dagen terug naar 494 is. En we worden niet meer binnen een half jaar ingehaald.

't is dat we momenteel door migratie iets te veel SAN's hebben draaien wat de UPS niet leuk vind, dus vrijwel alle DPC bakken op 't werk staan uit (heb er alleen maar 'schone' stroom). Hopelijk kan ik binnen kort weer wat meer bakken aanzwengelen.

[edit] lol! zitten we tegelijk een bericht over PSP te tikken :+

[ Voor 4% gewijzigd door Qazwaplol op 14-07-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Dubbele credits bij MilkyWay@home?: http://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/forum_thread.php?id=2511
En de AQUA@home credits staan nu weer op de stand van 19 juli:http://aqua.dwavesys.com/forum_thread.php?id=860

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Dubbele credits op 1 september zie ik, plus misschien 2-?? september afhankelijk van 1 of andere fund-raising :)

De stats die AQUA ecporteert hebben nog de "foute" credits. Hoewel er vandaag nog geen update is geweest, dus dat komt waarschijnlijk wel goed.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
In addition, we will run MilkyWay@home with double credit for one additional day for every $500 raised between now and September 1, 2011
Begrijp ik daaruit goed dat als er stel $2.500 is gedoneerd is dat er dan 1+5=6 dagen dubbel credits zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Of je het goed begrijpt weet ik niet, maar zo begreep ik het ook :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus even wachten met doneren todat de dollar gecrashed is (hopelijk niet :+). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik neem aan Dimes wel gewoon doorgaat, ondanks dat er geen verbinding met de server is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Server down bij Dimes? Ik kan gewoon op de website komen...

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus Aurelius
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10-2023
De website van Dimes is online, maar de statistieken worden al enige tijd niet meer bijgewerkt...

In the end nothing really matters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
MW ? geen probleem doen we die ook er even bij, special voor amberjr.
Collatz Primegrid en Milkyway@home als je maar GPU's nodig heb vind ik het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

YEAH!!!! Dankzij de SZTAKI leden van DPC hebben we de #2 OVERALL te pakken in Miscellaneous!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
r.stanneveld schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:48:
MW ? geen probleem doen we die ook er even bij, special voor amberjr.
Collatz Primegrid en Milkyway@home als je maar GPU's nodig heb vind ik het best :)
Die dubbele credits zijn pas vanaf 1 september, maar je mag natuurlijk nu ook al joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

Ik wil BTW ook best wel meehelpen voor de Vault :)
Draai nu PrimeGrid en sinds gister Collatz..

Voor MilkyWay@home krijg ik OF geen WU's.. en als ik WU's krijg dan krijg ik daarop errors. Iemand suggesties? (heb al een project reset gedaan.. zonder resultaat)

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
We zijn inmiddels ook weer een plekje gedaald in de Physical categorie (staan nu 2de), doordat Aqua is teruggezet. We staan daar 86 punten achter Ars, misschien volgende maand nog een physical project doen voor 1e in die categorie? We kunnen eventueel aardig wat punten pakken op Cosmology, we staan daar 42e, met 6,77 punten per plek zouden we daar dan 13 plaatsen moeten stijgen. Klinkt veel, maar komt neer op een verschil van ongeveer 4,5 miljoen credits. Cosmology heeft ook vaste credits van 420 per wu, die als ik het goed kan herinneren 8 uur op mijn core i5 duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Camulos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 08:23:
Ik wil BTW ook best wel meehelpen voor de Vault :)
Draai nu PrimeGrid en sinds gister Collatz..

Voor MilkyWay@home krijg ik OF geen WU's.. en als ik WU's krijg dan krijg ik daarop errors. Iemand suggesties? (heb al een project reset gedaan.. zonder resultaat)
De servers van MW liggen er elke maand wel een keer uit, dat was eergisteren/ gisteren ook het geval. Ondersteunen je grafische kaarten Double Precision? Zie ook deze link Misschien driver issue????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@Victor :: Ik heb hier 5870 in Crossfire (dus ja ondersteund DP) en doe ook taken voor PG (die ook ATI stream nodig hebben). Heb nu Drivers 11.5 (Mei 2011) draaien zonder ooit problemen gehad.
In het verleden ook wel MW gedraait (50K aan punten) maar ik krijg dus sinds een maand geen units meer of errors.
Zal er vanmiddag eens ff naar kijken. Thnx voor de link ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Camulos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:05:
@Victor :: Ik heb hier 5870 in Crossfire (dus ja ondersteund DP) en doe ook taken voor PG (die ook ATI stream nodig hebben). Heb nu Drivers 11.5 (Mei 2011) draaien zonder ooit problemen gehad.
In het verleden ook wel MW gedraait (50K aan punten) maar ik krijg dus sinds een maand geen units meer of errors.
Je hebt zelfs nog nieuwe drivers dan ik =), (heb nog 11.3) dus dat zou inderdaad geen problemen moeten geven. Is het misschien een 'maximum time limit elapsed' bug? Daar hebben namelijk meerdere mensen problemen mee, ze zijn nog bezig dit te onderzoeken volgens mij. (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 16:48

EektheMan

DPC

Cpt00kirk schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 07:45:

YEAH!!!! Dankzij de SZTAKI leden van DPC hebben we de #2 OVERALL te pakken in Miscellaneous!!!

Jottum!
Ik heb al een dag of 2-3 geen taken meer voor SZTAKI ontvangen, jammer want er liggen nog wat plekjes binnen graasbereik.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Sztaki heeft inderdaad al een paar dagen geen werk. Maar we hebben net op tijd een plekkie gepakt in miscelaneous. Door pending credit zal er nog wel een paar weken lang elke dag wat aan punten binnendruppelen.

Dimes heeft wel vaker dat er een dag of 2 geen results worden geaccepteerd, maar dat wordt altijd wel weer gefixed. Kost verder eigenlijk geen CPU, dus lekker laten draaien dat ding en even afwachten.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
Camulos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:05:
ff een file aanmaken in je c"\boincz ding nogwat milkyrommel data dir

die noem je "app_info.xml"
daarin zet je.

<app_info>
<app>
<name>milkyway</name>
</app>
<file_info>
<name>milkyway_separation_0.82_windows_x86_64__ati14.exe</name>
<executable/>
</file_info>
<app_version>
<app_name>milkyway</app_name>
<version_num>82</version_num>
<flops>1.0e11</flops>
<avg_ncpus>0.05</avg_ncpus>
<max_ncpus>1</max_ncpus>
<plan_class>ati14ati</plan_class>
<coproc>
<type>ATI</type>
<count>0.5</count>
</coproc>
<cmdline>--gpu-target-frequency 100 --gpu-disable-checkpointing</cmdline>
<file_ref>
<file_name>milkyway_separation_0.82_windows_x86_64__ati14.exe</file_name>
<main_program/>
</file_ref>
</app_version>
</app_info>

Draaid ie 2 units op elke GPU en draaid lekker.
Eerst nokte hij bij elke wu naar een paar seconden, nu draaid ie lekker.
Moet aleen mijn IOH van mijn Rex3 ff beter koelen word nu 75c en crashed hij af en toe :P

[ Voor 6% gewijzigd door r.stanneveld op 17-07-2011 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@stanneveld bedankt voor de supp op MW ik heb mij 5970 maar weer ingebouwd wacht nog steeds op mij wc onderdelen en er liggen nu 3 570 eeeuhm, te liggen zeg maar.... ik weet niet wat mijn enkel 5970 oplevert op MW en daarbij Camulos heeft mijn "oude" 5870 maar we moeten daar echt wel ff omhoog zoals victor ook al zei/vroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
amberjr schreef op zondag 17 juli 2011 @ 02:36:
@stanneveld bedankt voor de supp op MW ik heb mij 5970 maar weer ingebouwd wacht nog steeds op mij wc onderdelen en er liggen nu 3 570 eeeuhm, te liggen zeg maar.... ik weet niet wat mijn enkel 5970 oplevert op MW en daarbij Camulos heeft mijn "oude" 5870 maar we moeten daar echt wel ff omhoog zoals victor ook al zei/vroeg
Denk dat je de 400k per dag moet kunnen halen met dat beestje. Dat is hard nodig ook, ik vind de 45e plaats als DPC toch wel een beetje beschamend :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@R.Stanneveld :: Thnx!!! dat heeft mijn probleem verholpen :) :) :) MW == back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aww, wel balen dat Aqua@Home over gaat op het nieuwe Credit-systeem van BOINC.
Op zich is het best wel te begrijpen dat BOINC centraal probeert om de puntjes eerlijk toe te kennen,
zodat alle projecten een eerlijke kans maken om crunchers aan te trekken; het is alleen zo verdraaid lastig om nu nog te stijgen... :F
Stel dat je nu 10 ipv 100 punten krijgt, dan is dat voor iedereen gelijk, maar omdat de huidige scores met 100 zijn gehaald duurt het nu dus 10x zo lang voordat we weer een team in kunnen halen.

Toch jammer om te zien dat BOINC bij de start van het "cobblestone-tijdperk" niet beter heeft nagedacht over een credit-systematiek die de lading dekt. Verder hadden ze natuurlijk 2 aparte competities moeten inrichten; 1x CPU en 1x GPU. Het is niet erg motiverend om te zien dat iemand met 1 dikke AMD GPU 2x zoveel credits verdiend op Milkyway, dan ik met mijn 76 cores op Spinhenge -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

GPU en CPU punten op hetzelfde project is idd. demotiverend als je alleen CPU-power gebruikt.
Indien een project alleen CPU's ondersteund hebben deze betreffende punten echt wel meerwaarde.

De punten van verschillende projecten zijn onderling echter ook niet meer te vergelijken. Volgens mij was dat oorspronkelijk wel de gedachte met het cobblestone-systeem.

Het is een zinloze actie om de puntenwaardering steeds te wijzigen. Dit zorgt alleen voor competitievervalsing. In het algemeen zijn de punten van BOINC-projecten de laatste jaren aan een behoorlijke inflatie onderhevig. Bij Spinhenge pakt dat voor DPC gunstig uit, aangezien we recentelijk het meeste werk verricht hebben.
Projecten als Primegrid (psp) en AQUA gaan nu echter veel minder opleveren en in verhouding zal het meer inspanning vergen om het verschil goed te maken met teams die daar een jumpstart gemaakt hebben.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Er is een poll geopend op het DC-Vault forum of Aqua (tijdelijk) verwijderd moet worden in verband met de stats die nog steeds invalid credits bevatten.

Linkje

[ Voor 21% gewijzigd door VictordeHolland op 17-07-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crack schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:35:
GPU en CPU punten op hetzelfde project is idd. demotiverend als je alleen CPU-power gebruikt.
Indien een project alleen CPU's ondersteund hebben deze betreffende punten echt wel meerwaarde.
Het is alleen wel een beetje jammer voor de BOINC stats, ooit stond ik 209 wereldwijd maar nu wordt ik aan alle kanten gepasseerd door "GPU crunchers". Ja, ik kan ook wel overgaan op GPU crunchen, maar m'n huidige parkje is nog lang niet eol en om er nu nog een zooi gpu's naast te plaatsen....vinden m'n stoppen (en m'n portemonee) niet zo leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Wat wordt het augustus project? Ik ben namelijk een poosje AFK om te kunnen wisselen.

Als ik het zo is bekijk, lijkt het me dat we op ABC@Home nog wel wat punten kunnen verdienen.

[ Voor 36% gewijzigd door DPCquatar op 18-07-2011 03:05 ]

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik krijg bij Majestic-12 (wilde het toch even uitproberen) bijna alleen maar connection errors (50%), iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

VictordeHolland schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:19:
Ik krijg bij Majestic-12 (wilde het toch even uitproberen) bijna alleen maar connection errors (50%), iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt?
Probeer eerst eens je DC clienten te snoozen voordat je Majestic client start.

Daarna, start de Majestic client met de default instellingen op. Mocht je dan al met DNS of Connection problemen krijgen dan zou ik eens naar de hardware of naar Torrent software die actief is kijken.

Qua hardware is de router de meest belangrijke factor bij Majestic-12. Het aantal verbindingen wat deze aankan is vrijwel altijd de beperkende factor. Ik heb zelf een Asus router (RT-N16 met Tomato firmware). Deze kan 300.000 verbindigen tegelijk verwerken door het grotere interne geheugen. (128Mb ipv 16Mb)

Uiteindelijk is het selecteren van goede DNS server ook belangrijk indien je met meerdere computers in een netwerk tegen problemen aan loopt. (veel DNS errors)
Hiervoor zou je per pc de DNS server apart kunnen/moeten instellen.

sorry even snel getypt omdat ik op werk zit en 3 keer onderbroken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Cow_tipping schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:00:
[...]

Probeer eerst eens je DC clienten te snoozen voordat je Majestic client start.

Daarna, start de Majestic client met de default instellingen op. Mocht je dan al met DNS of Connection problemen krijgen dan zou ik eens naar de hardware of naar Torrent software die actief is kijken.

Qua hardware is de router de meest belangrijke factor bij Majestic-12. Het aantal verbindingen wat deze aankan is vrijwel altijd de beperkende factor. Ik heb zelf een Asus router (RT-N16 met Tomato firmware). Deze kan 300.000 verbindigen tegelijk verwerken door het grotere interne geheugen. (128Mb ipv 16Mb)

Uiteindelijk is het selecteren van goede DNS server ook belangrijk indien je met meerdere computers in een netwerk tegen problemen aan loopt. (veel DNS errors)
Hiervoor zou je per pc de DNS server apart kunnen/moeten instellen.

sorry even snel getypt omdat ik op werk zit en 3 keer onderbroken werd.
Bedankt voor je advies. Ik heb het geprobeerd met default instellingen + snooze en zelfs opnieuw opgestart en daarna opnieuw geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen. Ik denk dat inderdaad de router problemen geeft, die is namelijk al best oud (5+ jaar). Dus ik houd het voorlopig wel bij Dimes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Xaverius schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:38:
Dubbele credits bij MilkyWay@home?: http://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/forum_thread.php?id=2511
En de AQUA@home credits staan nu weer op de stand van 19 juli:http://aqua.dwavesys.com/forum_thread.php?id=860
GAAT NIET DOOR:
Dear MilkyWay@home volunteers,

It appears that I have made a mis-step in management of MilkyWay@Home, regarding double credits for fundraising. I believed that this had been done before. I have since discovered that not only I was incorrect, but it is also inconsistent with the BOINC credit system. As volunteers, you have donated enormous computational resources to my group, and on top of that have created a powerful community that not only helps us with software but also teaches us how to be responsible members of your community. We will be running double credit two days this week to make up for lost credit in the past, but we will not be running a double credit fundraiser in September. I apologize for any inconvenience this has caused. I will need a little time to understand what the right way is to do this, so stay tuned.

Best Wishes,
Prof. Newberg 18 Jul 2011 | 15:00:37 UTC ·

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Aha, de BOINC CreditNew politie heeft ingegrepen? :r

Ik word een klein beetje moe van die credit-discussie. Straks halveren (of erger) ze de credit voor een fiks aantal projecten, alleen om de "BOINC all-project stats" een beetje eerlijk te maken. Maar daarmee wordt de strijd per projekt juist zo oneerlijk als het maar zijn kan. En dus ook DC-Vault, immers wij als team wat wil gaan inhalen mogen straks dubbele power inzetten om nog dezelfde vooruitzichten te houden. Achterstanden opgelopen in het verleden zijn straks bijna niet meer goed te maken |:(

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Yep, er wordt flink geklooit met credits bij BOINC, sommige projecten trekken zich er minder van aan (Collatz), andere houden zich er strikter aan. Kun je helaas niks aan doen, dus het is zaak om het een beetje in de gaten te houden, en zo nodig iets harder/zachter te crunchen op die projecten. Van de andere kant: over de jaren komt er steeds meer computerkracht beschikbaar, ik ben op dit moment ruim 10x zo slagvaardig als 5 jaar geleden :) Helaas geldt dat ook voor de concurrentie...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Zoals Crack ook al geeft gezegd, kan het in sommige gevallen ook voordelig uitpakken, zoals nu bij Spinhenge waar we 200 credits per wu krijgen (wat eigenlijk veel te veel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Update dubbele credits op Milkyway woensdag 20 en donderdag 21 juli!
Hello,

We'll be running two days of double-credits this week on Wednesday and Thursday to make up for outages earlier in the summer.

Cheers,
Matthew N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loose Ends
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Ah, professor David Anderson bemoeit zich weer eens met de Boinc punten? Die gast dient per direct te worden gediskwalificeerd. De professor denkt dat Boinc van hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:21:
Aha, de BOINC CreditNew politie heeft ingegrepen? :r

Ik word een klein beetje moe van die credit-discussie. Straks halveren (of erger) ze de credit voor een fiks aantal projecten, alleen om de "BOINC all-project stats" een beetje eerlijk te maken. Maar daarmee wordt de strijd per projekt juist zo oneerlijk als het maar zijn kan. En dus ook DC-Vault, immers wij als team wat wil gaan inhalen mogen straks dubbele power inzetten om nog dezelfde vooruitzichten te houden. Achterstanden opgelopen in het verleden zijn straks bijna niet meer goed te maken |:(
Lijkt me toch ook een tweesnijdend zwaard, voorsprongen die we hebben, worden niet zo snel ingehaald. Maar ben het wel eens wat Bold_Seeker hierboven schreef, er hadden 2 klassimenten in het leven geroepen moeten worden om het verschil tussen CPU en GPU te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Dat het 2x zo lang zal duren om de achterstand goed te maken klopt alleen bij een ongewijzigde situatie.
Aangezien de rekenkracht op den duur weer toeneemt, wordt het echter steeds eenvoudiger het verschil weer goed te maken (maar dan spreek je toch al gauw over enkele jaren).

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 04:03:
[...]

Lijkt me toch ook een tweesnijdend swaard, voorsprongen die we hebben, worden niet zo snel ingehaald. Maar ben het wel eens wat Bold_Seeker hierboven schreef, er hadden 2 klassimenten in het leven geroepen moeten worden om het verschil tussen CPU en GPU te duiden.
Natuurlijk is dat zo, maar als team wat aan een inhaalrace bezig is pakt het netto wel nadelig uit.

Aparte scores voor CPU vs GPU ben ik het wel mee eens. En als een project overstapt op een drastisch andere puntentelling zou de score gereset moeten worden. Ik zie de KNVB al midden in een seizoen zeggen dat een winstpartij nog maar 1 punt oplevert, en een gelijkspel 0,33.....

We zullen zien. Er zijn ook nog niet-BOINC projecten :+

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPCquatar schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:44:
Wat wordt het augustus project? Ik ben namelijk een poosje AFK om te kunnen wisselen.

Als ik het zo is bekijk, lijkt het me dat we op ABC@Home nog wel wat punten kunnen verdienen.
Ik heb een idee losgelaten om voor de eerste plek in de categorie fysische projecten te gaan. Nu weet ik niet of iedereen het er mee eens is of het leuk vindt maar met Cosmology@Home volgende maand is dat kat in het bakkie met of zonder AQUA notering in de DC-Vault. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
afgelopen maand al wat voorwerk gedaan @cosmology, dus ja let's do it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Cosmo is naast ABC een hele leuke optie ja... Echter ben ik er een deel van de tijd niet, dus mijn stem doet even niet mee :P

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 16:48

EektheMan

DPC

SZTAKI levert weer WU's. 260k geeft 4 plaatsjes winst. Stijgen in Miscellaneous is nochtans een hele opgave. Maar er komen steeds meer grazers op de Dimes weide die DPC daily een 3e plek bezorgen. Toch is het nog niet voldoende om op korte termijn leuk te stijgen in de Dimes ranglijst. Kan er een topic geopend worden om er meer bekendheid aan te geven? (EekTheMan vind het niet erg om die bij te houden, maar moet wel eerst op vakantie)

@Xaverius hieronder, Dank. Ik zal over een maandje een starten. Vooral om te zien of er meer kennis is over het maximaliseren van de score. BV omzetten naar UDP. Scripts? etc. Zal misschien een kortlopend topic zijn, maar hopelijk wel informatief voor het archief voor toekomstige grazers.

[ Voor 24% gewijzigd door EektheMan op 19-07-2011 23:46 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Ik sluit me aan bij de rest, dus ik hoor wel waar ik mijn koeien kan laten grazen in augustus.

Ik zal Cosmology eens proberen. Een i7-2600k zou zo een 8.000 punten per dag doen, en we hebben daar toch wel een forse achterstand zeg. Maar goed, met vereende krachten zouden we een eind kunnen komen.

[ Voor 57% gewijzigd door Arjant2 op 19-07-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik ben ook voor Cosmology, sluit goed aan bij Milkyway waar mijn koe nu aan het grazen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
EektheMan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:28:
SZTAKI levert weer WU's. 260k geeft 4 plaatsjes winst. Stijgen in Miscellaneous is nochtans een hele opgave. Maar er komen steeds meer grazers op de Dimes weide die DPC daily een 3e plek bezorgen. Toch is het nog niet voldoende om op korte termijn leuk te stijgen in de Dimes ranglijst. Kan er een topic geopend worden om er meer bekendheid aan te geven? (EekTheMan vind het niet erg om die bij te houden, maar moet wel eerst op vakantie)
Persoonlijk hoeft er voor mij geen apart topic voor gestart worden, maar als je die wil starten kan je denk ik beter even Kuuke en/of iisschots een DM sturen met de vraag. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik voel wel wat voor de Cosmology-coup :)

Als we daar 12 plaatsen stijgen staan we eerste @ physical. Hiervoor zijn ongeveer 4 miljoen punten nodig, dus 140K per dag. Cosmology schijnt niet zo heel gul te zijn met puntjes, maar dat moet haalbaar zijn lijkt me.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
cosmo geeft inderdaad maar iets van de helft van de punten dan spinhedge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Qazwaplol schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:50:
cosmo geeft inderdaad maar iets van de helft van de punten dan spinhedge
Spinnen geeft ook wel behoorlijk veel punten in vergelijk met andere projecten. Bij NFS, Enigma of Yoyo haal ik geen 15k per dag. Niet dat ik het een probleem vind dat meneer de Spin dit doet hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik heb cosmology al even aangezet om uit te proberen.
Zie dat een WU ruim 700MB aan geheugen gebruikt, dus als je een i7 hebt met maar 4GB dan zal HT uitgezet moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Haaa sweet, grootverbruikende WUs :)
/me Freeze_XJ toch heel blij is dat ie teveel RAM heeft soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Blijkbaar verschillen de WU's nogal of het verbruik loopt op naar loop van tijd. In ieder geval heb ik er 1 die op mijn dualcore 700MB gebruikt, de ander zit op 400MB. Op mijn i7 draaien er nu 8 en die zitten allemaal rond de 400MB, sommige wat minder, andere wat meer.

Edit: terwijl ik dit type springt de andere op de dualcore ook naar de 700MB.
Ben inderdaad blij dat mijn i7 ook 8GB heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 20-07-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
EektheMan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:28:

@Xaverius hieronder, Dank. Ik zal over een maandje een starten. Vooral om te zien of er meer kennis is over het maximaliseren van de score. BV omzetten naar UDP. Scripts? etc. Zal misschien een kortlopend topic zijn, maar hopelijk wel informatief voor het archief voor toekomstige grazers.
Het zou helemaal mooi zijn als we een aantal teams (bijv. DB, Team Elteor, Los Alcohol, NGS) geïnteresseerd kunnen krijgen voor DIMES.
Zelf ben ik er pas sinds kort actief, maar ik heb begrepen dat er op het fora van xtreme een guide staat waarmee het mogelijk is om meerdere clients te instaleren op één koe (dmv virtual machines). DIMES profiteert volgens mij voornamelijk van veel PCs, niet zozeer van een snelle PCs en ook niet van een snelle internet verbinding. Je kan DIMES ook als service laten opstarten, zie je er niets van, verder is het processorgebruik extreem laag (<1%) en hooguit iets van 1KB/s voor het internet deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Op zich kan je zoveel virtual machines starten als je geheugen toelaat, en daarop allemaal DIMES draaien. Ik heb laatst geprobeerd om DIMES draaien te krijgen op Damn Small Linux, maar dat ding crashte steeds :(

Een gewone Linux distro of Windows kan natuurlijk ook, maar vreet wat meer geheugen. Er was ooit een kant-en-klare VM beschikbaar waar je alleen even je username bij DIMES hoefde in te vullen en draaien maar....Maar die kan ik nergens meer vinden.

Ik heb de stats van Cosmology maar even zo ingesteld dat ieder half uur de userstats (van DPC) worden opgehaald, want Cosmo zelf update maar eens in de 24 uur. De userstats en teamstats zullen dus wat uiteen lopen, maar in ruil daarvoor hebben we wel regelmatig verse userstats.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
VictordeHolland schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:51:
[...]

Het zou helemaal mooi zijn als we een aantal teams (bijv. DB, Team Elteor, Los Alcohol, NGS) geïnteresseerd kunnen krijgen voor DIMES.
..
Dimes aangezet op 1 pc, zal kijken of het er meer kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
heb 64-bits enterprise, zag op het dimes fora dat ze daar nog geen client voor hebben :( ( ook niet de 0.5.5.3 beta )

voor het DIMES VM-WARE topic..... ( deze link staat in de statspost ) http://www.xtremesystems....d.php?80235-The-VM-Thread :P

[ Voor 38% gewijzigd door Cpt00kirk op 20-07-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
StugIII schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:24:
[...]

Dimes aangezet op 1 pc, zal kijken of het er meer kunnen worden.
Goed bezig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Hmm... op zich niet verkeerd om er een paar te draaien, zal eens kijken wat ik een kan en klare VM kan bakken met minimale specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
Cpt00kirk schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:33:
heb 64-bits enterprise, zag op het dimes fora dat ze daar nog geen client voor hebben :( ( ook niet de 0.5.5.3 beta )

voor het DIMES VM-WARE topic..... ( deze link staat in de statspost ) http://www.xtremesystems....d.php?80235-The-VM-Thread :P
ik draai de 5.5.3 als agent onder win7 64 bit, dus kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Qazwaplol schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:03:
Hmm... op zich niet verkeerd om er een paar te draaien, zal eens kijken wat ik een kan en klare VM kan bakken met minimale specs.
Het 'probleem' zit hem in dat XP/Linux + Java v1.6 of later geinstaleerd moet zijn op de VM, anders gaat DIMES waarschijnlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Het mooiste zou een kant en klare VM-client zijn waarmee je alleen maar Dimes hoeft te installeren. Linux zou gratis zou, iemand die dat kan voor elkaar krijgen? Ik ben nogal lui voor dit soort projecten, ik heb hem draaiend op win7 64bit en wil best wel eens een VM-client draaien maar de mini linux distros zijn me nog niet bekend...

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Linux is niet m'n sterkste punt, handmatig install lukt wel maar niet in een automatische distributie. Met een Windows VM is dat eitje.

Op moment een win2000 server, met 128MB geheugen. Op zich zou 104MB ook nog kunnen, alles daaronder en hij staat te swappen. Dimes zelf gebruikt al 16MB.

Enige issue met 2000 waar ik tegen aan loop is dat de dimes agent niet normaal af te sluiten is bij Windows shutdown (blijft hangen).

eens kijken wat minimum geheugen xp is

[ Voor 4% gewijzigd door Qazwaplol op 20-07-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:54
Die dubbele credits zijn lekker zeg!
Afbeeldingslocatie: http://thuis.w8effe.nl/boinc/7dcredit.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Alleen zo jammer dat de rest ze ook krijgt ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 68 Laatste