Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:49:
ok, ik zie nu wel erg veel langskomen waaraan meegedaan kan/moet worden.
De vraag is nu: wat gaan we doen?
Ik stel voor om eerst effe op NFS tot de 10 miljoen door te gaan en daarna om en om het laagst staande
BOINC en dan niet BOINC project te doen. (GPU-projecten laat ik even achterwege, behalve als we ooit aankomen bij Milkyway en Cosmology, dan wil ik m'n 3 4850's nog wel eens aangooien.)
Dus zometeen eerst effe ABC, daarna PSP, daarna Docking, GIMPS, etc, etc.
Hoeveel stijgen per project weet ik niet, maar max 1 maandje in ieder geval.
Het laatste wat ik wil is een ruzie veroorzaken.

Het collectief kraken vind ik erg leuk en ik sluit me wel aan wat men graag wil doen. Maar ik wil wel even mijn idee verder uit de doeken doen.
Het lijkt me dat we als Vault-hunters slechts korte termijn doelstellingen hebben, namelijk de maandelijkse kraak. Een 2e plaats in de DC-Vault overall als lange termijndoel is niet haalbaar. Zelfs als we een onze slagkracht vertienvoudigen blijft het een veeljarenplan. De huidige tendens is dat het aantal projecten waar we makkelijk in een kort tijdbestek veel punten kunnen scoren, afneemt en het aantal projecten waar we punten kunnen verliezen en een defensieve strategie nodig is, toeneemt.
Neem team Planet 3DNow!, ze staan 1e in de categorie medische en biologische projecten met ook 3 nummer 1 noteringen in die categorie op individuele projecten. Ik neem aan dat dat een bewuste strategie is geweest van Planet 3DNow! Ben alleen bang dat ze die stek gaan verliezen aan Ars Technica die momenteel jaagt op MalariaControl. Onze huidige DC-Vault posities:
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx
We hebben een ruime buffer in de categorie wiskundige projecten, verlies bij GIMPS is niet leuk maar ook niet ernstig.
Als we zouden opteren voor een 1e plaats in de categorie fysische projecten (of zoals VictordeHollander opperde in de categorie overig) dan kunnen we een algemene doelstelling formuleren zoals bijvoorbeeld:
- consolideren 3e plaats DC-Vault overall
- behalen en behouden van 1e plaats in categorie x
- offensieve uitstapjes naar andere projecten
En er blijft ook genoeg ruimte over voor persoonlijke doelstellingen. De vraag is of we een 1e plek in een catgorie kunnen behouden. We hebben de PC-power van Ars Technica al eerder gevoeld bij Wieferich. Overigens was die multi-teamstampede wel een kleine komedie. De Noren voorop met daarachter Ars Technica, dan wij en ver achter ons hoorden we Ni, Ni, Ni.

Maar Ars Technica kan ook niet op alle fronten tegelijk vechten.
Sorry, lang verhaal geworden.