Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
VictordeHolland schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:35:
Even een vraagje tussendoor:
Hoe is verhouding cpu/gpu bij Einstein? Heeft het daar wel zin om mee te doen met alleen cpu?
Het top team de afgelopen maand deed dik 30 miljoen, dus een miljoen per dag. Een fiks aantal teams zaten rond de half miljoen per dag.

Een GTX480 krijgt zo te zien een dikke 500 punten per uur

CPU-only vond ik een AMD athlon X2 3800 die een 30 punten per uur kreeg.

Ik denk niet dat het veel zin heeft met CPU's daar (qua punten dan, voor de pure science zijn daar ook gewoon CPU's nodig omdat niet alle applicaties daar geschikt zijn voor GPU).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:06
DigiK-oz schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:28:
[...]

Het top team de afgelopen maand deed dik 30 miljoen, dus een miljoen per dag. Een fiks aantal teams zaten rond de half miljoen per dag.

Een GTX480 krijgt zo te zien een dikke 500 punten per uur

CPU-only vond ik een AMD athlon X2 3800 die een 30 punten per uur kreeg.

Ik denk niet dat het veel zin heeft met CPU's daar (qua punten dan, voor de pure science zijn daar ook gewoon CPU's nodig omdat niet alle applicaties daar geschikt zijn voor GPU).
Thanks, dat beantwoordt mijn vraag inderdaad wel. Laat dat project wel even links liggen tot ik een NVIDIA gpu heb. Doe wel een maandje NFS, Sztaki en Enigma mee =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Wat mij betreft mogen ze Lattice wel uit de Vault halen, het project heeft bijna nooit werk. Al begrijp ik wel dat het project actief blijf, aangezien er waarschijnlijk wel weer WUs gaan komen.

Jeuj, ik heb 10M BOINC totaal. *O*

[ Voor 51% gewijzigd door VictordeHolland op 02-06-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Voor de liefhebbers, Enigma heeft weer wat werk:

m3_rxpsb70_p5
# of workunits: 151200
done 15842
remaining 55427
in progress 79931

Server status Enigma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Lattice, als ze geen werk hebben gooien ze de server eruit. Derhalve gaat boinc de communicatie met het project terugschroeven. De laatste keer dat ze werk hadden was mijn boinc cliënt een dag te laat met werk vragen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:16

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Ah vandaar... kan me al niet registreren... Brakke boel daar, wellicht kunnen ze dat eens opknappen en wat nieuw werk regelen? Zo kun je je score amper veranderen, zelfs al heb je de hele NSA aan computerpower.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik binnenkort maar alvast wat ga verdelen over spinhenge enigma en Sztaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Me too, even die Russen inhalen en dan zet ik Sztaki er als extra project bij. Op NFS nog wat uitlopen en ondertussen ook nog wat punten pikken op Sztaki.

Levert weliswaar maar 7 puntjes op per plaats winst, maar een plaats of 6 winst is met een beetje inzet haalbaar in de rest van deze maand. En omdat iedereen daar zowat stil staat, zijn het puntjes die we niet zomaar weer kwijt zijn.

Overigens zijn de stats van DC-Vault een beetje stuque, we hebben niet echt 137 puntjes verloren gisteren :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik zal Enigma ook toevoegen aan mijn lijst van background projecten.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ideeën voor de langere termijn over twee projecten waar we het laagste staan, GIMPS en PSP-PRP. Een maandje gimpen op termijn lijkt me geen slecht plan. Helaas niet een motiverend project daar je de behaalde puntjes per dag imaginair met 500 moet vermenigvuldigen. ;)

PSP-PRP, we staan 4e en dreigen plaatsen te verliezen op termijn, dat mag niet gebeuren uiteraard. Anderzijds stijgen naar de 3e plaats kan wel eens een kwartaal gaan duren. Wellicht een idee om de komende maanden wat resources op PSP-PRP te zetten om langzaam aan naar een aanvalspositie te klimmen. Wat betreft een 2e of 1e plaats daar, hetzelfde als bij Wieferich, de Noren en AT zullen het niet toestaan. :)

Of we proberen de 12e plek voor biologische en medische projecten te verbeteren maar dat vergt ook langdurig kraken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:48

EektheMan

DPC

Ben helemaal overgeschakeld naar SZTAKI, NFS had de neiging om mijn PC te overhitten ondanks dat de CPU cores voor NFS gemiddeld op 80% gebruik draaide en SZTAKI op 100%.

Nadeel van SZTAKI vind ik toch wel de lage scores. NFS geeft 7000 sec/65 punten. SZTAKI +/- 30 punten.
Het punten systeem is wel interessant. Dezelfde taak wordt aan 3 gebruikers toegekent waar uiteindelijk de middelste scoreclaim wordt toegekend. Ik weet niet zeker wat de invloed van het type CPU op de score heeft. Mijn Core2Duo heeft soms de hoogste claim tegen een i7 of een Xeon en dan weer de laagste.
Het duurt ook erg lang voordat je punten krijgt voor een afgewerkte taak.
Leuk dat de boel zo dicht opelkaar zit, lekker snel resultaat.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Voor de mensen die MW@home draaien en problemen hebben qua performance van de nieuwe ati/amd app (0.82, ati14), bijvoorbeeld doordat deze maar 70% gebruik maakt van de grafische kaart kunnen het beste even hier kijken: http://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/forum_thread.php?id=2461 De oplossing voorlopig is om één fysieke core vrij te houden. Jammer van die core, maar de running time van de gpu wu's gaat bij mij met 30 sec omlaag. Wat neer komt op iets van 40k per dag, wat ik wel een core waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:40:
Wat ideeën voor de langere termijn over twee projecten waar we het laagste staan, GIMPS en PSP-PRP. Een maandje gimpen op termijn lijkt me geen slecht plan. Helaas niet een motiverend project daar je de behaalde puntjes per dag imaginair met 500 moet vermenigvuldigen. ;)

PSP-PRP, we staan 4e en dreigen plaatsen te verliezen op termijn, dat mag niet gebeuren uiteraard. Anderzijds stijgen naar de 3e plaats kan wel eens een kwartaal gaan duren. Wellicht een idee om de komende maanden wat resources op PSP-PRP te zetten om langzaam aan naar een aanvalspositie te klimmen. Wat betreft een 2e of 1e plaats daar, hetzelfde als bij Wieferich, de Noren en AT zullen het niet toestaan. :)

Of we proberen de 12e plek voor biologische en medische projecten te verbeteren maar dat vergt ook langdurig kraken ben ik bang.
PSP-PRP is heeeeele lange adem ja. GIMPS daaentegen valt op zich mee, en we gaan daar binnen 2 weken 80 punten verliezen :(

Choices, choices. Voorlopig kunnen we dat verlies wel compenseren @ SZTAKI en Spinhenge. Maar weer eens een maandje GIMPS-en ontkomen we niet aan denk ik, 28 punten per plek is een heleboel....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Waar is die facebookpagina van de Dutch Power Cows? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is enkel een twitter pagina: http://twitter.com/#!/dutchpowercows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Er is inderdaad geen facebookpagina van DPC, zou dit een toegevoegde waarde hebben buiten dit forum, onze website en het twitteraccount? Op dit moment zie ik het zelf meer als een versplintering...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Xaverius schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:36:
Er is inderdaad geen facebookpagina van DPC, zou dit een toegevoegde waarde hebben buiten dit forum, onze website en het twitteraccount? Op dit moment zie ik het zelf meer als een versplintering...
Nee, ik denk het eerlijk gezegd ook niet. Op een gegeven moment weet je niet meer waar je kunt reageren zodat het toch gelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Er is redelijk veel enigma werk beschikbaar (heb zelf 600+ tasks binnen) Dus haal het even binnen.

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:06:
[...]

PSP-PRP is heeeeele lange adem ja. GIMPS daaentegen valt op zich mee, en we gaan daar binnen 2 weken 80 punten verliezen :(

Choices, choices. Voorlopig kunnen we dat verlies wel compenseren @ SZTAKI en Spinhenge. Maar weer eens een maandje GIMPS-en ontkomen we niet aan denk ik, 28 punten per plek is een heleboel....
Ik heb nog wat getallen lopen vergelijken maar in de categorie mathematische projekten kunnen we wel wat punten verliezen (zoals bij GIMPS), we staan 4k+ voor op KWSN.
Iets anders leuks, in de categorie fysische projecten staan we minder dan 200 punten achter op de nummer 1 AT. Op de projecten Aqua (waar we nu ook punten dreigen te verliezen), Spinhenge, Climate Prediction, QMC, Cosmology ziin wel wat puntjes te schnabbelen.
http://www.dc-vault.com/showcat.php?cat=1

Ik opper maar wat ideetje, 2e plek in de overige categorie is ook leuk. Als we voldoende voorsprong hebben bij NFS, hop ik nog wel even naar SZTAKI. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik zie nu wel erg veel langskomen waaraan meegedaan kan/moet worden.
De vraag is nu: wat gaan we doen?

Ik stel voor om eerst effe op NFS tot de 10 miljoen door te gaan en daarna om en om het laagst staande
BOINC en dan niet BOINC project te doen. (GPU-projecten laat ik even achterwege, behalve als we ooit aankomen bij Milkyway en Cosmology, dan wil ik m'n 3 4850's nog wel eens aangooien.)

Dus zometeen eerst effe ABC, daarna PSP, daarna Docking, GIMPS, etc, etc.
Hoeveel stijgen per project weet ik niet, maar max 1 maandje in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 20:40

ongekend41

Division Brabant

Ik ga iig op NFS door tot eind juni, daarna zie ik wel wat het wordt. Als het een niet-Boinc project wordt gaan de koeien naar Primegrid, bij een wel-Boinc project worden de dames rustig naar de volgende wei gestuurd. De enige koe met bruikbare gpu(laptop) wordt veuls te heet onder load, dus vooralsnog houd ik het bij het cpu crunchwerk. Juli/Augustus wordt sowieso een wat onvoorspelbare periode ivm vakanties, ik werp wel af-en-toe een blik op dit topic om de coordinaten voor de koeien te vinden

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Ik ben wel met iconized eens dat de eerste plek in de categorie physical science erg leuk zou zijn. Met de maanden juliu en augustus in het vooruitzicht, met vakanties etc, zal de hunt-capaciteit nogal fluctueren denk ik.

We kunnen de zomermaanden gebruiken als poging om die eerste plek te pakken. Cosmology, Aqua en Spinhenge, allemaal BOINC, zouden dat moeten bewerkstelligen.

Milkyway is GPU (?) dus is voor de meeste crunchers niet intressant (maar als je een GPU hebt, gaan met die banaan) en de overige projecten in die categorie valt weinig te winnen/verliezen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Er zijn eigenlijk teveel mogelijkheden. Met Sztaki erbij kunnen we een heel eind komen in de overige categorie, misschien daar ook wel een eerste of tweede plaats. Lastig, lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Topicstarter
Het is mij om het even. Ik heb op het moment niet zoveel capaciteit beschikbaar, dus kan maar een klein beetje bijdragen aan de hunts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op Spinhenge. Daar krijg je trouwens weer behoorlijk veel punten. Maakt mij niet uit wat we gaan doen volgende maand, zolang het Boinc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:16
we hebben vandaag ook Sicituradastra. op SZTAKI gepakt en morgen waarschijnlijk US navy... hierdoor gaan we in de DC-vault bij Miscellaneous naar de #2 toe! :o >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt00kirk op 21-06-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bioj Spinhenge inmiddels ook alweer een paar plaatsen gestegen. Gaat lekker zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:40:
Er zijn eigenlijk teveel mogelijkheden. Met Sztaki erbij kunnen we een heel eind komen in de overige categorie, misschien daar ook wel een eerste of tweede plaats. Lastig, lastig.
Een eerste plaats daar is heel ver weg, er zijn maar 4 overige projecten: Dimes, Majestic-12, SZTAKI en yoyo. Een tweede plaats in die categorie is wel te doen, zo als het nu gaat 2 à 3 weken SZTAKI en we staan 2e, dus kan er makkelijk even bij. Op het moment delen NFS en SZTAKI mijn CPU.

Edit: 1e plaats bij overige, 2 maanden yoyo + 4 maanden SZTAKI en/of massaal Majestic-12 aanslingeren. Is wel te doen maar Majestic-12 is niet ieders lievelingsproject.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:49:
ok, ik zie nu wel erg veel langskomen waaraan meegedaan kan/moet worden.
De vraag is nu: wat gaan we doen?

Ik stel voor om eerst effe op NFS tot de 10 miljoen door te gaan en daarna om en om het laagst staande
BOINC en dan niet BOINC project te doen. (GPU-projecten laat ik even achterwege, behalve als we ooit aankomen bij Milkyway en Cosmology, dan wil ik m'n 3 4850's nog wel eens aangooien.)

Dus zometeen eerst effe ABC, daarna PSP, daarna Docking, GIMPS, etc, etc.
Hoeveel stijgen per project weet ik niet, maar max 1 maandje in ieder geval.
Het laatste wat ik wil is een ruzie veroorzaken. :) Het collectief kraken vind ik erg leuk en ik sluit me wel aan wat men graag wil doen. Maar ik wil wel even mijn idee verder uit de doeken doen.

Het lijkt me dat we als Vault-hunters slechts korte termijn doelstellingen hebben, namelijk de maandelijkse kraak. Een 2e plaats in de DC-Vault overall als lange termijndoel is niet haalbaar. Zelfs als we een onze slagkracht vertienvoudigen blijft het een veeljarenplan. De huidige tendens is dat het aantal projecten waar we makkelijk in een kort tijdbestek veel punten kunnen scoren, afneemt en het aantal projecten waar we punten kunnen verliezen en een defensieve strategie nodig is, toeneemt.

Neem team Planet 3DNow!, ze staan 1e in de categorie medische en biologische projecten met ook 3 nummer 1 noteringen in die categorie op individuele projecten. Ik neem aan dat dat een bewuste strategie is geweest van Planet 3DNow! Ben alleen bang dat ze die stek gaan verliezen aan Ars Technica die momenteel jaagt op MalariaControl. Onze huidige DC-Vault posities:

Afbeeldingslocatie: http://imghunt.org/images/68831508358072834482.jpg
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx

We hebben een ruime buffer in de categorie wiskundige projecten, verlies bij GIMPS is niet leuk maar ook niet ernstig.

Als we zouden opteren voor een 1e plaats in de categorie fysische projecten (of zoals VictordeHollander opperde in de categorie overig) dan kunnen we een algemene doelstelling formuleren zoals bijvoorbeeld:
- consolideren 3e plaats DC-Vault overall
- behalen en behouden van 1e plaats in categorie x
- offensieve uitstapjes naar andere projecten
En er blijft ook genoeg ruimte over voor persoonlijke doelstellingen. De vraag is of we een 1e plek in een catgorie kunnen behouden. We hebben de PC-power van Ars Technica al eerder gevoeld bij Wieferich. Overigens was die multi-teamstampede wel een kleine komedie. De Noren voorop met daarachter Ars Technica, dan wij en ver achter ons hoorden we Ni, Ni, Ni. :) Maar Ars Technica kan ook niet op alle fronten tegelijk vechten.

Sorry, lang verhaal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Wieferich was inderdaad niet de mooiste actie van ons, maar wel een duidelijke. Men neemt ons blijkbaar zo serieus dat ze opeens honderden PCs omzetten om de dreiging af te wenden. Dat kon op dat moment, men had elders blijkbaar weinig te vrezen, en voila. Of ze dat een tweede keer doen is de vraag, en een derde keer hebben ze er waarschijnlijk al genoeg van. Echter, Wieferich is en blijft een tricky project, in tegenstelling tot GIMPS, wat al jaren draait (zonder veel DPC-aandacht, gek genoeg), en waarschijnlijk nog jaren vooruit kan. Punten daar zijn kostbaar, maar absoluut de moeite waard. Als we ooit een gooi naar de 2e (of 1e) plaats willen doen, zullen we daar uiteraard al het low-hanging fruit voor moeten pakken, maar ook wat zwaardere taken erbij moeten nemen, die pas op de lange termijn winst opleveren. GIMPS (en PRP, wat echt een ramp is, omdat punten er pas komen zodra je Gobee inhaalt) valt in die categorie. Om het leed wat te verzachten krijg je er wel af en toe plekken winst voor, en staat er een aantal teams bijna stil.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Op projecten als Wieferich en PSP-PRP moet je eigenlijk continue een redelijke power hebben staan.
Nu zijn dat 2 tot 3 mensen die de eer van DPC verdedigen waarbij er dus nooit een dreiging is voor Ars. Sterker nog, ze lopen zelfs nog steeds op beide projecten uit.
Bij PSP zou het jaren duren voordat we daar een bedreiging kunnen vormen en weer punten krijgen. Bij Wieferich zou een continue power van bijvoorbeeld 10k per dag al een serieuze dreiging voor Ars zijn. (1 miljoen achterstand)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ben het met Iconized eens dat een eerste of tweede plaats in de Vault er (voorlopig) niet in zit. Een eerste plaats in één van de categorieën is daarentegen wel goed mogelijk, wat is nu leuker dan een eerste plaats behalen (en behouden) bij een project of in dit geval een categorie.

Waarschijnlijk zal het altijd lastig blijven om hierover tot een beslissing te komen, maar het is altijd goed om het erover te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Ik weet het even niet. Dus heb ik zo ongeveer alle BOINC-projekten die in de laatste posts genoemd zijn maar even attached, en ook NFS staat er nog tussen om toch een beetje uit te lopen nog :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Bij mij draait alles ook versplintert op 't moment (Aqua, Cosmology, Einstein(GPU's), NFS, Yoyo)

Wat is PRP trouwens een lekker vaag project? Denk zal eens kijken wat die client van hun inhoud, maar dan wordt je van de ene forum topic naar het andere geleid. Om vervolgens weer naar een compleet andere forum te moeten gaan. Aahh... wat is er mis met gewoon een simpele/duidelijke pagina?

[ Voor 60% gewijzigd door Qazwaplol op 22-06-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is een 1e plek bij Physical goed te doen. Als ik zie dat ik bijna 100000 punten per dag kan halen bij Spinhenge, dan betekent dat volgens mij een maandje met zijn allen stampen minimaal 500000 punten per dag. Dat komt neer 26 plekken winst ofwel 120 van de benodigde 181 punten. De resterende 60 puntjes moeten dan toch wel te halen zijn bij Aqua, Cosmo en/of milkyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@ERBrouwer voor Milkyway@home heb je dikke ATI/AMD kaarten nodig mocht je daar een paar plaatsen willen stijgen. Een 6950 doet daar ongeveer 200k per dag, een CPU hooguit iets van 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En doen NVidia's het daar heel slecht, of alleen 'slechter'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:33:
En doen NVidia's het daar heel slecht, of alleen 'slechter'
NVidia's doen het niet slecht, maar het is één van de weinige projecten waar ATI kaarten veel punten kunnen halen. Van de top 20 computers gebruiken er 18 ATI/AMD kaarten.
Top computers MW@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Qazwaplol schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:12:
Bij mij draait alles ook versplintert op 't moment (Aqua, Cosmology, Einstein(GPU's), NFS, Yoyo)

Wat is PRP trouwens een lekker vaag project? Denk zal eens kijken wat die client van hun inhoud, maar dan wordt je van de ene forum topic naar het andere geleid. Om vervolgens weer naar een compleet andere forum te moeten gaan. Aahh... wat is er mis met gewoon een simpele/duidelijke pagina?
Er stond ooit een verhaaltje in de DPC Wiki. Maar als ik die Wiki-pagina wil openen krijg ik een of andere database-foutmelding :? Kan iemand van de crew/WDO dit even checken?

Maar dat is ook gelijk één van de redenen dat dit project zo "klein" blijft. Dát, plus het ontbreken van support voor proxy, offline crunchen én, wat DPC betreft, de enorme achterstand op plek 3 (en die achterstand wordt alsmaar groter).

Ik heb met enige moeite 1 client op een offline systeempje gemikt om weer eens te kijken hoe of wat. Eventueel kan ik wel een verhaaltje bakken met een installatiehandleiding. Maar eerst eens kijken of het uberhaupt werkt (totaal nieuwe versie van de client).

Overigens is er inmiddels ook een CUDA (Nvidia) versie van de client, misschien onze redding? (of uiteindelijke ondergang :P )

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Ai, pijnlijk puntje... De wiki... Laten we het er op houden dat het een zeer irritant probleem is waar we niet snel een oplossing voor hebben. :(

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wizang van Ars is een 1-mans stampede begonnen bij yoyo. Hij doet in z'n eentje meer dan 300.000 per dag! :o
http://stats.free-dc.org/...=user&proj=yoy&name=16779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Cow_tipping schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:57:
Wizang van Ars is een 1-mans stampede begonnen bij yoyo. Hij doet in z'n eentje meer dan 300.000 per dag! :o
http://stats.free-dc.org/...=user&proj=yoy&name=16779
Auts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Dat is wel lomp veel power zeg! Maar laat hij het maar op yoyo zetten, daar staan ze al #4 dus heel veel stijgen zit er niet in :)

Kennelijk heeft Lattice weer even wat werk beschikbaar gehad. Ik heb 3 WU's gekregen, maar volgens de server status zijn ze al weer op 7(8)7

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
DigiK-oz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:30:
[...]

Er stond ooit een verhaaltje in de DPC Wiki. Maar als ik die Wiki-pagina wil openen krijg ik een of andere database-foutmelding :? Kan iemand van de crew/WDO dit even checken?

Maar dat is ook gelijk één van de redenen dat dit project zo "klein" blijft. Dát, plus het ontbreken van support voor proxy, offline crunchen én, wat DPC betreft, de enorme achterstand op plek 3 (en die achterstand wordt alsmaar groter).

Ik heb met enige moeite 1 client op een offline systeempje gemikt om weer eens te kijken hoe of wat. Eventueel kan ik wel een verhaaltje bakken met een installatiehandleiding. Maar eerst eens kijken of het uberhaupt werkt (totaal nieuwe versie van de client).

Overigens is er inmiddels ook een CUDA (Nvidia) versie van de client, misschien onze redding? (of uiteindelijke ondergang :P )
Het is uiteindelijk gelukt, draait nu 1 bak op PSP, ben benieuwt.
Had de cuda ook gezien ja, maar dat is wat vaag want die pakt nog steeds gewoon 100% CPU-core.

Maar als ik die config file goed interpreteer doet is ie per taak eerst een paar uur met proces-A bezig (CPU-only) en gaat ie later pas over op proces-B (CPU/CUDA).

Das dus weer lastig, heb nu gewoon einstein op GPU's draaien en op hetzelfde systeem cosmology op CPU en dat werkt gewoon goed samen. Maar met PSP zou het dus elkaar in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

PSP client haal je hier vandaan: http://mersenneforum.org/showthread.php?t=13073
Kai (opyrt helpt je graag met vragen als je die hebt.

DigiK-oZ heeft ook een tooltje geschreven om van de Dos venster af te geraken;
http://www.digik-oz.nl/dcPSP.aspx

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog het een en ander geanalyseerd. Voor de eerste stek in de category fysische projecten kan het volgende scenario dienen (uitgaande van 150 genormaliseerde cores): 1 maand Spinhenge + 1,5 à 2 maanden Cosmology en geen puntenverlies op AQUA.

Categorie fysische projecten: AQUA, Climate Prediction, Cosmology, Einstein, Leiden Classic, Milkyway, Muon1 DPAD, QMC, Seti, Spinhenge
Enkel CPU: Climate Prediction, Cosmology, Leiden Classic, MUON1 DPAD, QMC, Spinhenge
GPU NVidia: AQUA, Einstein, Seti
GPU ATI: Milkyway (ATI presteert hier beter dan NVidia)
Niet BOINC: MUON1 DPAD

Zoals Ars Technica dan nu op yoyo laat zien dat een persoon 300k per dag kan doen dan denk ik dat AT voldoende power in huis heeft die 1e stek in vrijwel geen tijd weer terug te pakken. Willen we die 1e stek handhaven dan zijn we genoodzaakt langdurig defensief te moeten kraken. Nu denk ik dat velen Vault-hunters liever van project naar project hoppen dus wellicht is het allemaal niet zo'n goed idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Waarom zou je power op DPAD willen zetten? Daar kraakt DPC al heel aardig, en hebben we zo ongelofelijk veel voorsprong op Ars dat ze er maanden zo niet jaren mee bezig zijn... Daarnaast kunnen we daar ook op de rest van DPC rekenen, die er waarschijnlijk pissig van worden dat ze hun 1e plek dreigen kwijt te raken. Non-boinc lijkt me beter af bij andere projecten, Wieferich, PRP, dat soort. Het doet niet mee voor Fysisch, maar het helpt de vault-positie op de lange termijn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was slechts een analyse van het type projecten in die categorie, niet een kraakplan. Een analyse om een idee te krijgen in het hoeverre een 1e stek in categorie fysische projecten houdbaar is. Maar je ziet dat er 4 GPU-projecten zijn waarvan ik niet weet of de AQUA CUDA-applicatie de CPU-applicatie ver achter zich laat. GPU is niet de sterkste kant van de Vault-hunters.

Edit: Ik denk dat ik mezelf een 560 Ti kado gaan doen om eens wat dingen te gaan uittesten en ook een ander GPU-project te kunnen doen behalve CC.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Hier is een GTX580 beschikbaar in geval van nood ;) Zet hem graag in voor de Vault.
Maar dan wel op een plek waar het zin heeft natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Arjant2 op 23-06-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
GIMPS doet vandaag wel pijn met 27 Vault punten verlies. )=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:26:
GIMPS doet vandaag wel pijn met 27 Vault punten verlies. )=
Tsja verlies is nooit leuk maar in de categorie wiskundige projecten hebben we een enorme buffer in punten.

Ik heb een 560 Ti van GigaByte besteld, geklokt op 900 MHz, hopelijk is het hier snel en maken de ventilatoren niet te veel lawaai anders moet ik weer een after market cooler bestellen. De PSU is hier ook wel aan vervanging toe en centjes kunnen maar één keer uitgegeven worden en ik wilde ook een goede DSLR-camera kopen dit jaar om mijn hobby fotografie weer eens op te pakken.
Arjant2 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:24:
Hier is een GTX580 beschikbaar in geval van nood ;) Zet hem graag in voor de Vault.
Maar dan wel op een plek waar het zin heeft natuurlijk.
Zou je willen kijken naar de AQUA CUDA wu's? Ik vraag me af hoe efficient die zijn en of ze CPU-kraken op AQUA overbodig maken. Overigens ligt het project er al dagen uit op het moment.

Edit: Een paar dagen geleden al gekeken naar de wu's bij AQUA, keek naar de "top hosts" en die lijst was gecorrumpeerd met een aantal cliënten die een hogere RAC dan totale credits hadden. In een 15 minuten tijd zoeken ook geen cijfers kunnen vinden over de CUDA-applicatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Voor de liefhebbers onder ons: Milkyway@home gaat waarschijnlijk aanstaande maandag en dinsdag (27 en 28 juni) dubbele credits :9~ geven, vanwege de stabiliteitsproblemen, introductie van diverse nieuwe applicaties en credit issues van afgelopen tijd.

Bron: http://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/forum_thread.php?id=2469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@DigiK-oz
Nu dat het toch over GPU performance gaat, was jij niet bezig met het samenstellen van een tabel met daarin de performance van de meest gebruikte GPUs per project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
VictordeHolland schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:34:
@DigiK-oz
Nu dat het toch over GPU performance gaat, was jij niet bezig met het samenstellen van een tabel met daarin de performance van de meest gebruikte GPUs per project?
Daar was ik wel mee begonnen, maar het valt vies tegen om dat te bepalen op basis van de gegevens die de BOINC-projekten beschikbaar stellen (wordt lastig door systemen die zowel CPU als GPU crunchen, systemen met meer dan 1 GPU etc). Zal er binnenkort nog eens een blik op werpen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@iconized: yes ik zal aqua eens aanzwengelen. Merk ik wel of er WU's beschikbaar zijn voor mijn GPU.

Edit: inderdaad onbereikbaar. Zal het weekend nog eens proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arjant2 op 24-06-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer is Einstein@Home geen officieel project meer?

Edit: AQUA@Home ligt er nog steeds uit:
I'm Neo on the AQUA@home forum. Unfortunately, I ran a maintenance
script in the wrong directory on the AQUA@home server (on Monday, I
think), which then deleted a few critical BOINC config files instead of
the old files it was supposed to delete. After that, pretty much
everything slowly stopped working, and I didn't figure out what had
happened until the next day. To avoid more problems, we've turned the
server off until Boinc Admin gets back from vacation on Monday. He'd
probably (hopefully) know enough of what was in those configuration
files that we can start from a very old backup and make the necessary
updates to those. If not, there's very small chance that we can recover
the deleted files.

Morals of the story:
* Don't assume that there are recent backups
* Scripts that delete files en masse should require the user to specify
the directory or use an absolute address instead of assuming the current
directory

Hopefully we can recover, and hopefully people aren't too angry at us.
Sorry for the inconvenience.

Sincerely,
Neil
Ik hoop dat meer mensen Spinhenge@Home joinen binnenkort, Project is erg gul met punten (200 fixed per WU). Het wordt een erg leuke kraak met mogelijk 15+ plaatsen stijging. :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://imghunt.org/images/59837752595505433454.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Begrijp ik uit de reacties dat de hunt van juli op Spinhenge@home is????
Zodra ik 200k op NFS heb (denk over 2 dagen), dan ga ik ook wel over op Spinhenge. Wat halen 3 cores van een 2500k daar ongeveer? (4de core is gereserveerd voor MW@home GPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey don't bump me!
Ik draai volle bak Spinhenge en denk ook dat het een leuke stijging gaat geven
als iedereen meedoet :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Enigma workunits zijn weer op. (nog maar 530 stuks op 1 server aanwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:33:
Wat halen 3 cores van een 2500k daar ongeveer? (4de core is gereserveerd voor MW@home GPU)
Ik denk al gauw meer dan 10k per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:37:
[...]

Ik denk al gauw meer dan 10k per dag.
Aight!

MW@home update: Ze zijn bezig met het updaten van de GPU taken (de_separation --> ps_separation), waardoor de dubbele credit dagen (weer) uitgesteld zijn. Voorlopig dus maar weer even collatz.

[ Voor 37% gewijzigd door VictordeHolland op 28-06-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Zo, terug van een lang weekend. Juli=Spinhenge dus? Allright, al draai ik er een klein beetje Sztaki naast om daarmee de 2e plek in miscellaneous langzaam binnen te hengelen. En Lattice natuurlijk, voor het geval er een beetje werk los komt.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Naam aangepast in Spinhenge :*)

[ Voor 57% gewijzigd door DPCKippie op 28-06-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Doe het even met een ~ i.p.v. een punt, dan hoor je pas echt bij het team :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Hehe yeps, net aangepast.
Duurt ff voordat het in de stats naar voren komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Hmmm, Spinhenge = geen checkpoints? Dus niet echt ( of echt niet :P ) geschikt voor systemen die maar een paar uur per dag aan staan?

[ Voor 12% gewijzigd door DigiK-oz op 28-06-2011 23:15 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

DigiK-oz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:14:
Hmmm, Spinhenge = geen checkpoints? Dus niet echt ( of echt niet :P ) geschikt voor systemen die maar een paar uur per dag aan staan?
Daar kwam ik idd ook net achter. Bij Sztaki lijken die eveneens te ontbreken, of zijn ze er wel maar duurt het een lange tijd voordat je er een bereikt? Na 6x dezelfde wu's van vooraf aan te hebben gestart heb ik besloten de laptop even uit de vaulthunt te halen.
Geen checkpoints betekent dat het onmogelijk is om die in te bouwen, of zijn de devvers aldaar gewoonweg nog niet zover?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

ongekend41 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 01:02:
[...]

Daar kwam ik idd ook net achter. Bij Sztaki lijken die eveneens te ontbreken, of zijn ze er wel maar duurt het een lange tijd voordat je er een bereikt? Na 6x dezelfde wu's van vooraf aan te hebben gestart heb ik besloten de laptop even uit de vaulthunt te halen.
Geen checkpoints betekent dat het onmogelijk is om die in te bouwen, of zijn de devvers aldaar gewoonweg nog niet zover?
Confirmed; Spinhenge heeft geen checkpoints, Sztaki wel dus Sztaki it is :)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Ik (herstart) mijn laptop vaak meerder malen per dag. Sommige Sztaki WU's waren (minimaal) iets minder dan 2 uur bezig (percentage weet ik niet meer), maar na en herstart begonnen ze vrolijk weer vanaf begin af aan. Dit is overigens op Ubuntu, de Windows-koeien staan meestal de hele dag aan dus of die daar ook last van hebben weet ik niet.
Omdat ik de kudde graag zoveel mogelijk in 1 wei heb, wordt in juli hier Spinhenge-voer geserveerd aan het gros van de grazers en mag de laptop weer even naar (persoonlijk favoriet) Primegrid. Sztaki volgt later wel weer. Latice inmiddels ook aan het lijstje toegevoegd, nu nog wachten op werk

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 16:48

EektheMan

DPC

@ongekend41 Op mijn Win7 systeem gebruik ik de standaard Boinc client en BoincTasks 1.09. In de standaard Boinc client zag ik ook dat de SZTAKI WU's herstart werden. Maar naar mijn ervaring is dit gewoon een incorrecte weergave. BoincTasks gaf bij mij een correct beeld. BoincTasks startte gewoon vanaf het laatste checkpoint en geeft een geheel andere Time Left. De standaard client past zich op een gegeven moment wel aan. Je bent dus de geinvesteerde CPU tijd alleen visueel tijdelijk kwijt.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Meh, GPUGRID tijdelijk maar weer onhold gezet.

Draai het toch al geruime tijd nu met 2x 550 TI in SLI zonder problemen, maar sinds vandaag trekt m'n systeem het opeens niet meer. Als beide kaarten vol aan de bak zijn wordt alles enorm traag, 1 wu tegelijk geen probleem, maar 2...

Geen updates, geen nieuwe drivers, machine al een paar weken niet uitgeweest (dus ook maar even een cold boot gegeven). Heel vaag, ook WU's afgebroken en nieuwe gestart maar zelfde issue. Denk dat ze iets aan die WU's veranderd hebben, daar op 't forum maar eens navragen.

Draai nu weer even Einstein en dat gaat prima, nog andere GPU projecten waar nog wat te winnen valt?

Aqua servers draaien inmiddels weer, maar geven uit voorzorg nog even geen WU's uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Qazwaplol op 29-06-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:16
Jammer dat GPUGRID problemen geeft, we staan daar ronduit slecht.

[ Voor 46% gewijzigd door Cpt00kirk op 29-06-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Zucht, stelletje prutsers daar... (http://www.gpugrid.net/forum_thread.php?id=2545)

WU's zijn de 13de geupdate (en ik was toen net op dat moment geswitcht naar einstein, dus niet gemerkt tot nu dus)

Het briljante idee om te gaan klooien met prioriteiten, dat doet andere zoals einstein ook. Maar anders dan bij einstein waar de prioriteit van idle naar 'below normal' is gegaan. Is bij GPUGRID de prioriteit van idle naar 'above normal' gegaan (of te wel een hogere prio dan alle processen, op wat OS meuk na dan).

En hoewel dat een 10% verhoging van performance oplevert voor hun wordt het systeem voor de gebruiker niet bruikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Qazwaplol op 29-06-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zodra Aqua weer werk geeft zal ik eens 24u draaien om te kijken wat de output is op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qazwaplol schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:26:
Zucht, stelletje prutsers daar... (http://www.gpugrid.net/forum_thread.php?id=2545)

WU's zijn de 13de geupdate (en ik was toen net op dat moment geswitcht naar einstein, dus niet gemerkt tot nu dus)

Het briljante idee om te gaan klooien met prioriteiten, dat doet andere zoals einstein ook. Maar anders dan bij einstein waar de prioriteit van idle naar 'below normal' is gegaan. Is bij GPUGRID de prioriteit van idle naar 'above normal' gegaan (of te wel een hogere prio dan alle processen, op wat OS meuk na dan).

En hoewel dat een 10% verhoging van performance oplevert voor hun wordt het systeem voor de gebruiker niet bruikbaar.
Wat een gedoe zeg, IMO weer een tekortkoming in BOINC. Als PC-eigenaar zou de prioriteit per project in te stellen moeten zijn. Erg handig ook voor PC's die alleen maar crunchen 24/7.

Edit: Wellicht heb je iets aan dit process priority tooltje: http://www.prnwatch.com/prio.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai al weken GPUGrid. Toto op heden helemaal niks gemerkt van de prestatie van het systeem. Alles werkt net zo snel als vroeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Als je er last van hebt, kan je in de taskmanager de prioriteit toch weer lager zetten?

Maar volgens mij doet de prioriteit er weinig toe, aangezien de GPU het echte werk moet verrichten.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Maar ja, het is mogelijk om de prioriteit terug te zetten (wat dan weer iedere keer opnieuw moet) maar ik vind het nogal ver gaan dat een project resources claimt in plaats van het restant te gebruiken.

Al draai ik alleen GPUGRID en speel ik met winamp een 256kb MP3 internet stream af, voor de rest geen CPU load.
* Met 'above normal' prio: stotter muziek
* Met 'below normal' prio: perfect geluid
Overigens niet geprobeerd wat er gebeurd als ik winamp minimaliseer (heeft ie geen scherm updates te doen)

Is ook alleen met 2 gpugrid tasks. draai ik gpugrid op gpu1 en einstein op gpu2 is er ook geen probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:23:
Ik draai al weken GPUGrid. Toto op heden helemaal niks gemerkt van de prestatie van het systeem. Alles werkt net zo snel als vroeger
werk je lokaal of remote op het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Bij Spinhenge@home heb ik iets van 10 WUs staan die bezig zijn met uploaden en telkens uitgesteld worden (inmiddels al 3 uur geleden). Heb ze ook zelf nog eens opnieuw laten proberen versturen, maar telkens staat er weer backing off .. min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Project heeft maintenance denk ik. (ehh hopelijk)

@Qazwaplol: Probeer Prio (priority saver tool) http://www.prnwatch.com/prio.html
Heeft waarschijnlijk herstart nodig, werkt hier nog niet voor spinhenge low -> below nomal

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qazwaplol schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:58:
Maar ja, het is mogelijk om de prioriteit terug te zetten (wat dan weer iedere keer opnieuw moet) maar ik vind het nogal ver gaan dat een project resources claimt in plaats van het restant te gebruiken.

Al draai ik alleen GPUGRID en speel ik met winamp een 256kb MP3 internet stream af, voor de rest geen CPU load.
* Met 'above normal' prio: stotter muziek
* Met 'below normal' prio: perfect geluid
Overigens niet geprobeerd wat er gebeurd als ik winamp minimaliseer (heeft ie geen scherm updates te doen)

Is ook alleen met 2 gpugrid tasks. draai ik gpugrid op gpu1 en einstein op gpu2 is er ook geen probleem.

[...]

werk je lokaal of remote op het systeem?
Lokaal,

op beide units draai ik gpugrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:44
Ik ga Spinhenge aanslingeren op het moment dat de server weer bereikbaar is + MW@home voor de gpu, doet die HD6950 ook nog eens iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt ernstiger dan een maintenance probleem bij Spinhenge (koeling problemen):
A bit more detail -- server failure/offline started 7:30AM PDT (about 90 minutes ago) - night time on-site -- probably tomorrow before we see a response
http://www.altes-beckhaus...anel/shoutbox_archive.php

Ik zet SZTAKI even aan als reserve project, hopelijk hebben ze in een paar dagen alles weer onder controle bij Spinhenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb herstart (zonder al te veel verlies aan rekentijd op Spinhenge) en nu werkt Prio. Erg elegant tooltje, voegt wat functionaliteit toe aan de task manager en gebruikt ook vrijwel geen resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Weird ERBrouwer, zal ergens wel een combinatie zijn van GPU/CPU/drivers/etc waarbij het euvel wel of niet optreed.

Het beta forum topic gecheckt:
ze hadden eerst een beta met high prio (6.39), daarbij hadden 2 van de 4 users het probleem (traagheid zoals ik ervaar).
Daarna hadden ze een beta met normal prio (6.40), daar heeft niemand op gereageerd en is in productie gegaan.

Dus echt goed getest is het niet, als ze tijd hebben (when ever that may be...) komt er een nieuwe versie met normal prio.

Maar goed genoeg over GPUGRID, later maar weer opnieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Sorry for the late respond. One room with switches from our main it is dead. They will fix it this noon. No server or air conditioning problem.
Vanaf vanmiddag dus weer Spinhenge blazen :)
Tot die tijd SZTaki maar weer ff aan geslingerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spinhenge is weer in de lucht, ook AQUA doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spinhenge uploaden doet het wel, maar krijg geen nieuw werk binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Ook niet bij handmatig updaten? Na een relatief lange outage staat je client vaak op "communication deferred" voor soms wel 24 uur.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ook niet bij handmatig updaten. Wat me trouwens ook opvalt is dat onder 'projecten' in de kolom 'mijn team' Dutch power cows niet meer staat. Dit in tegenstelling tot alle andere projecten. Onder mijn account op de Spinhengee website staat natuurlijk wel dat ik member ben van DPC. Vreemd

Maar krijgt iemand wel nieuw werk binnen dan??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:37:
Spinhenge is weer in de lucht, ook AQUA doet het.
Aqua geeft volgens mij nog steeds geen werk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:34:
Nee ook niet bij handmatig updaten. Wat me trouwens ook opvalt is dat onder 'projecten' in de kolom 'mijn team' Dutch power cows niet meer staat. Dit in tegenstelling tot alle andere projecten. Onder mijn account op de Spinhengee website staat natuurlijk wel dat ik member ben van DPC. Vreemd

Maar krijgt iemand wel nieuw werk binnen dan??
Ik krijg ook niks : got 0 new tasks, server has no work available. En inderdaad, de client weet ook niet meer dat ik bij DPC hoor. Even afwachten maar, SZTAKI is er blij mee :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, spinhengewerk is op, ik ben effe over naar Docking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Enigma heeft voorlopig ook weer werk, ruim 2.000.000 WUs beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Hmmm, dit wordt een hunt met een valse start zo te zien. Spinhenge heeft nog problemen :( Wat doen we? Even afwachten, ieder wat andere projectjes aanpakken tot spinhenge weer up is? Of kiezen we een ander project?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 17:57
Ik ga dan maar even een tijdje Eon2 draaien, daar valt ook nog wel wat te veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:32:
Hmmm, dit wordt een hunt met een valse start zo te zien. Spinhenge heeft nog problemen :( Wat doen we? Even afwachten, ieder wat andere projectjes aanpakken tot spinhenge weer up is? Of kiezen we een ander project?
Het wordt waarschijnlijk toch al een rommelige maand, aangezien mensen op vakantie gaan of door de warmte hun koeien binnen laten staan. Mij maakt het niet zoveel uit. Docking geeft ook best veel punten, Enigma heeft nu veel taken (wat niet heel gebruikelijk is) en Sztaki kan ons de 2de plaats in overige opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik switch komende week volledig over op gpugrid om daar ff wat plekken te halen voor DPC, heb afgelopen dagen wat test gedraaid en heb verder nergens last van. Maar ga eerst nog ff weekeindje vol op primegrid we willen/moeten daar toch de 10m daily eens halen.

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht rustig af tot Spinhenge het weer doet en switch dan ernaar terug.
We hebben gezegd dat Spinhenge het huntproject is, dus dat moeten we wel een beetje naleven toch?

Aan de andere kant...een maandje free format hunten is ook wel weer aardig :Y

Keuzes...altijd weer lastig.
Pagina: 1 ... 5 ... 68 Laatste