Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even gekeken naar de inhoud van een slot-folder (data folder van de wu's van boinc), er wordt regelmatig (elke 1 à 2 minuten, varieerd daar de wu's meerdere fasen lijken te doorlopen) info weggeschreven naar diverse bestandjes daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Elke Lattice wu slokt wel 900 mb op. Niet prettig voor de oudere computers.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 08:30
Het ziet er naar uit dat Lattice inmiddels al weer out of work is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cow_tipping schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 07:12:
Elke Lattice wu slokt wel 900 mb op. Niet prettig voor de oudere computers.
Kan zelfs oplopen tot 4 GB.
http://boinc.umiacs.umd.edu/apps.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 22:44
Bij mij zitten ze op 1GB. Ik heb 8 threats maar om 1 of andere reden wilt lattice maar 2 van de 8 gebruiken.. Apart :P Maja gelukkig maar met zoveel geheugen gebruik xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je trouwens ergens instellen dat je meer dan 2 units op een machine krijgt voor Lattice?
Geheugen is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat ik weet, ben sowieso ook nieuw met het slaproject.

Het is was vroeg om over het volgende hunt-project te beginnen maar:
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStrategy.aspx

We neigen kostbare punten te verliezen bij wel erg veel projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Da's het risico van op 1 project focussen, je raakt elders weer wat kwijt. Verder vind ik de scores nog niet eens zo alarmerend, 10-20 punten kunnen we best riskeren. GIMPS is en blijft een zorgenkindje, waar we wellicht met flink wat power nog wel wat kunnen winnen, maar omdat we er later dan de andere teams ingestapt zijn hebben we veel in te halen. Qua interessante projecten zie ik NFS, GIMPS en de Slablaadjes (Lettuce, Lattice, what's the difference?) als opties. Wieferich is leuk om de andere teams een beetje te pesten, maar dat kan altijd nog ;) PRP heeft op termijn veel kansen (vanwege de absurde hoeveelheid punten die je ermee krijgt), maar voorlopig is het weggegooide energie...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let us leave the lettuce leaf. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Persoonlijk denk ik dat een hunt van een maand misschien wat aan de lange kant is. Op Yoyo bijvoorbeeld hebben we de eerste 2 weken veel plaatsen (en dus punten) gepakt, maar afgelopen en komende week mogen we blij zijn als we ook maar 1 plaats pakken. Naar mijn mening hebben we dus eigenlijk niet zoveel meer te zoeken op Yoyo. Op enigma of skatzi desktop kunnen we in 2 weken wel makkelijk leuke puntjes pakken. Vandaar ook mijn voorstel om volgende maand 2 hunts te doen van elk 2 weken. Meer variatie en we kunnen sneller inspelen mochten we ergens punten dreigen te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Klopt, maar we hadden dan ook wat verstoringen (die malle pentathlon die Synergy liet rennen), en op dit moment hebben we wel een redelijke voorsprong opgebouwd, da's ook wat waard. Desnogwelteplus kunnen we ook besluiten om per week te kijken, maar voor sommige grootgrutters is dat minder handig, omdat ze dan elke week alle bakken moeten omzetten.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Awww....om de week van project veranderen zie ik niet zo zitten eigenlijk :N
Wat wel kan is meerdere projecten tegelijk aanslingeren, maar dan is de groei weer minder spectaculair.

Lattice is wat mij betreft een blijvertje die ik altijd aan heb staan, omdat dat project af en toe weer eens werk heeft. Er kan wel afgesproken worden om lattice het huntproject te maken, zodra er wu's beschikbaar zijn.
Dan is het effe al het andere uit zodat er max gecrunched kan worden op Lattice en zodra de wu's weer op zijn, gaan we over tot de orde van de dag.

Ik kan me dus wel voorstellen dat we eens een maandje 'onderhouds hunting' gaan doen, waarbij projecten waar plaatsverlies dreigt, effe geboost worden. maar over het algemeen vind ik het leuker om 1 (of zelfs 2) maand(en) te crunchen op 1 project; dat zet echt zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het was ook maar een voorstel, we hoeven er niets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb Lattice standaard aan staan. Heeft totaal geen zin om hier een maand op in te zetten want heeft maar mondjesmaat werk en bovendien als je maar 2 units per keer krijgt worden niet alle cores bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het idee bij Lattice is dat we gewoonweg uitvoeren dat we kunnen uitvoeren zodat we in ieder geval geen plek verliezen bij dat project.
Het project is problematisch, af en toe heeft het werkunits en deelt maar twee units tegelijkertijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me aangemeld bij Lattice en zal voortaan ook taken opwachten. Alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Inderdaad, als iedereen dit gewoon als extra project instelt en op het moment dat er eindelijk WU's zijn allemaal aan het werk gaan kan je misschien Czech National Team nog wel pakken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Laatst online: 26-03-2023
Als we met zijn allen Latice hoog zetten en dat als "basisproject" aanhouden dan kunnen we vervolgens op NFS momenteel de meeste credits scoren als ik 150 cores toeken.

Lijkt mij een strategie. Basis op latice en de rest op NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:15

Mist

Een gevaar op de weg

Heeft een van jullie projecthoppers een suggestie welk project ik met mijn modale NVIdia G 105M videokaart kan draaien?

Ik had vorig weekend eens GPUGrid geprobeerd. Dat gaf echter eerst problemen vanwege een verouderde Cuda versie, maar na een update naar de 4.1 driver daarvoor, bleek het veel te langzaam te gaan. Zat na 8 uur pas op 10%, zodat inleveren voor de deadline in de praktijk onhaalbaar bleek. Is er een project waar de workunits wat kleiner zijn en dus wel te behappen voor mijn kaartje?

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Een G 105M heb ik nog niet kunnen proberen, maar in het algemeen doen Nvidia-kaarten het erg goed op Primegrid.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 19:56
Als ik zo eens naar de strategie-pagina kijk denk ik dat een maandje NFS, met Lattice erbij voor het geval er WU's loskomen, een goede keuze is. GIMPS verdient ook wat aandacht, daar gaan we veel verliezen, maar met een paar cores is dat wel te voorkomen/ uit te stellen.

Zodra we op yoyo de #11 te pakken hebben (over een dag of 5?) kunnen we langzaam alvast de voorbereidingen voor de juni-hunt gaan doen. Op yoyo hebben we dan weinig meer te verliezen/winnen, zeker als we de pending credit meetellen.

* DigiK-oz heeft Lattice gekoppeld naast yoyo, en 1 core GIMPS

[ Voor 25% gewijzigd door DigiK-oz op 22-05-2011 17:42 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik heb afgelopen nacht toevallig nog een verdwaalde Lattice wu binnen gekregen.

Als ik inderdaad bij DigiK-oz's Vault Strategy 100 cores in voer en bij 1 maand kijk, dan komen:
- Enigma@Home (+96 punten)
- GIMPS (verschil 111)
- NFS@Home (verschil 133)
- SZTAKI (+90)
als potentiële doelen tevoorschijn.

En dan sluit ik mij bij DigiK-oz zijn voorstel aan wat betreft een maandje NFS + Lattice + paar cores GIMPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 16:17

EektheMan

DPC

Ik ben maar een klein kalfje maar hierbij toch een kleine bijdrage in de discussie die VIctorDeHollander opende.
Zelf vind ik 1 maand ook lang. Temeer omdat 1 maand een tijdsperiode is en geen doel. Ik vind stats en doelen leuk. Daarom zou ik het ook uitdagender vinden om niet te zeggen dat we een maand-hunt doen, maar ons erop richten om bv bij NFS@Home 2 plaatsen overall te stijgen (+ x aantal credits extra) Ongeacht of dit 2 weken of 1 1/2 maand duurt.
Dan is een hunt ook echt een hunt. Je gaat voor die plek en de punten. Met een vaste periode van 1 maand kan het zijn dat je een tijdje credits vergaard, maar er weinig mee opschiet. Met, voor mij dan, een beetje verveling tot gevolg (al zijn die badges bij yoyo wel erg leuk).

Hierbij mijn 2 Eurocent.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

EektheMan schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:29:
Ik ben maar een klein kalfje maar hierbij toch een kleine bijdrage in de discussie die VIctorDeHollander opende.
Zelf vind ik 1 maand ook lang. Temeer omdat 1 maand een tijdsperiode is en geen doel. Ik vind stats en doelen leuk. Daarom zou ik het ook uitdagender vinden om niet te zeggen dat we een maand-hunt doen, maar ons erop richten om bv bij NFS@Home 2 plaatsen overall te stijgen (+ x aantal credits extra) Ongeacht of dit 2 weken of 1 1/2 maand duurt.
Dan is een hunt ook echt een hunt. Je gaat voor die plek en de punten. Met een vaste periode van 1 maand kan het zijn dat je een tijdje credits vergaard, maar er weinig mee opschiet. Met, voor mij dan, een beetje verveling tot gevolg (al zijn die badges bij yoyo wel erg leuk).

Hierbij mijn 2 Eurocent.
dat dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik kan me daar wel enigzins in vinden. Wat het lastig maakt, is dat je nooit weet hoe hard het gaat met een hunt. Soms springen er opeens een paar grote jongens bij, die niet elke hunt meedoen. Als je dan een bepaalde plaats of aantal punten als doel stelt, kan het zo maar zijn dat je meerdere maanden door moet gaan om dat doel ook echt te halen, of dat je het doel na 10 dagen al te pakken hebt.

Misschien is het een optie om een combinatie te doen : we hunten tot plaats X overall, of 1 maand lang, whatever comes first. Wel vind ik dat er dan ook een minimum lengte aan de hunt moet zitten, bijvoorbeeld 2 weken.

Neem nu de huidige hunt @yoyo, over een dag of 5 staan we 11e met waarschijnlijk zelfs al een aardig buffertje t.o.v. nummer 12. Verder crunchen heeft dan weinig zin meer, dus we zouden een paar dagen eerder (deels) naar het volgende project kunnen hoppen.

Wat betreft badges, misschien kunnen we de hunts intressanter maken door eigen "hunt-badges" te introduceren (een extra stimulans om net even wat langer door te gaan, of een extra koe te installeren)? Deze zijn dan niet per sub-project (ECM, MUON etc) uit te delen omdat deze info niet of nauwelijks voorhanden is buiten de pagina's van het project zelf. Maar badges voor een bepaald aantal punten op een project kan natuurlijk relatief simpel in de stats worden ingebouwd. Alleen hebben we zoiets eigenlijk al in de vorm van mijlpalen, Misschien badges als je binnen 1 dag/week of whatever een bepaald aantal punten behaalt?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik kan me toch ook voorstellen dat mensen met meerdere computers minder snel kunnen switchen van project.

Ik zelf vind 3 weken iets te lang voor een project waar ik geen echte binding mee heb. Voor mij zijn Wieferich, PSP-PRP en Majestic12 juist projecten waar een hunt mij niet lang genoeg kan duren omdat ik daar wel iets geef om mijn persoonlijke stand in de rankings. En zo heeft iedereen wel zijn of haar project wat dan weer niet lang genoeg kan duren.

Maar aan de andere kant ben ik het wel eens met het feit dat de periode van 1 maand slechts een gemakkelijk te overziene periode is. En dat dit niks te maken heeft met de gevoelsmatige geaccepteerde maximumduur van een hunt. B)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Wat heb ik aangericht... :$

Edit: Engima lijkt (tijdelijk) out of work te zijn. Serverstatus Enigma

[ Voor 70% gewijzigd door VictordeHolland op 24-05-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Inmiddels weer wat enigma wu's binnen gekregen, maar een hunt op dit project zou ik toch niet aanraden met die wispelturige servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hun grootste geheime wapen werkt niet:

Afbeeldingslocatie: http://imghunt.org/images/48898661259630955895.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 20:40

ongekend41

Division Brabant

DigiK-oz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:00:

Misschien is het een optie om een combinatie te doen : we hunten tot plaats X overall, of 1 maand lang, whatever comes first. Wel vind ik dat er dan ook een minimum lengte aan de hunt moet zitten, bijvoorbeeld 2 weken.
Dat zou wat mij betreft de best optie zijn. Een doel stellen en bekijken hoeveel tijd daar ongeveer voor nodig is. Het doel moet wel haalbaar zijn in zeg max 2 maanden. De ene hunt duurt een maand (min), de andere twee. Of korter als het doel eerder behaald wordt, iets langer als het tegenzit.
Aan de andere kant ben ik ook niet ontevreden met zoals het nu gaat, we zijn een "winning team".

Ik doe zelf overigens alleen aan boinc-projecten mee en dan nog kan het aantal cores van 2 tot 14+ variëren (eerder 2 dan 20 maar alle beetjes helpen). Wat hunt-berekeningen ben ik dus wat onbetrouwbaar helaas.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:14
DigiK-oz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:00:

Ik sluit me hier ook bij aan. Natuurlijk wel een ambitieus doel stellen en dan met vol enthousiasme er tegenaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
AHWolf schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 02:01:
[...]

Ik sluit me hier ook bij aan. Natuurlijk wel een ambitieus doel stellen en dan met vol enthousiasme er tegenaan. :)
Dat was eigenlijk ook mijn gevoel erbij. Heb begin vd maand even een tijdje mee gedraaid, tot norway was ingehaald en ben weer "vertrokken" In mijn geval 7/8 clients omzetten vindt ik geen probleem. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar een hunt voor een doel(lees plaatsen stijging) en niet te lang. Zoals een ieder wil ik daarna toch wel weer terug naar mijn "eigen" projecten.

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

][digik-oz schreef:
[...]
Voor mij een winnaar.
amberjr schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:25:
[...]

Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar een hunt voor een doel(lees plaatsen stijging) en niet te lang. Zoals een ieder wil ik daarna toch wel weer terug naar mijn "eigen" projecten.
Is het misschien leuk/nodig om voor de 12 hunts in het jaar, voor elke hunt een maandbadge en/of badges in het vooruitzicht te stellen voor extra motivatie/fun om aan de maandhunt mee te doen?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 07:49
EektheMan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:01:
[...]

Voor mij een winnaar.

[...]

Is het nodig/leuk om voor de 12 hunts in het jaar, voor elke hunt een maandbadge en/of badges in het vooruitzicht te stellen voor extra motivatie/fun om aan de maandhunt mee te doen?
eens met de winnaar :)

zijn badges echt nodig?
mij maakt het niet uit of er badges zijn of niet, soms zijn er al badges bij een project soms niet.
het gaat mij om het te halen doel, dat we dat met zijn allen zullen halen is belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Nodig zijn badges niet, maar mogelijk een extra stimulans om (langer) mee te doen. Op projecten waar badges worden uitgedeeld zie je dat er toch intresse is (WCG is een goed voorbeeld).

Ik zal eens een opzetje verzinnen en in elkaar bakken, eens kijken of er wat leuks van te maken valt. Uiteraard is het uiteindelijke gezamelijke doel, een flinke stijging voor DPC, het belangrijkst!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Badges interesseren mij niet zo, maar ik kan me voorstellen dat iemand er anders over denkt.

@ DigiK-oz:

Ik weet niet in hoeverre je momenteel de stats verzamelt van de diverse projecten, maar ik kan me voorstellen dat je daarmee eenvoudig de VAULT-punten per gebruiker kan berekenen en daarmee dagelijkse stats genereert.

Als er VAULT-stats zijn wordt je automatisch gemotiveerd om die projecten te draaien, waar het meest te verdienen valt. Dat zijn momenteel ook al de projecten die we selecteren voor de hunt.
Een gebruiker die bijvoorbeeld BOINC wil blijven draaien i.p.v. GIMPS zal het beste alternatief kiezen en levert zo toch de een redelijke bijdrage. Bovendien worden andere gebruikers ook gemotiveerd om eens te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Crack schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:07:
Badges interesseren mij niet zo, maar ik kan me voorstellen dat iemand er anders over denkt.

@ DigiK-oz:

Ik weet niet in hoeverre je momenteel de stats verzamelt van de diverse projecten, maar ik kan me voorstellen dat je daarmee eenvoudig de VAULT-punten per gebruiker kan berekenen en daarmee dagelijkse stats genereert.

Als er VAULT-stats zijn wordt je automatisch gemotiveerd om die projecten te draaien, waar het meest te verdienen valt. Dat zijn momenteel ook al de projecten die we selecteren voor de hunt.
Een gebruiker die bijvoorbeeld BOINC wil blijven draaien i.p.v. GIMPS zal het beste alternatief kiezen en levert zo toch de een redelijke bijdrage. Bovendien worden andere gebruikers ook gemotiveerd om eens te switchen.
Is het dan niet zo dat iemand die alle projecten een uurtje draait meer punten krijgt, dan personen die een maand meedoen met de hunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
Voor de liefhebbers: het Lattice project heeft momenteel weer wat GARLI's beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
VictordeHolland schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:47:
[...]

Is het dan niet zo dat iemand die alle projecten een uurtje draait meer punten krijgt, dan personen die een maand meedoen met de hunt?
Moet ik even naar kijken. Ik denk er aan om per project voor elke user een percentage van het totaal van DPC te bepalen, en dan die user ook zoveel procent van de voor dat project geldende vault-punten toe te kennen. Bijvoorbeeld Bold_Seeker heeft nu een 45% van de score van DPC op yoyo. Yoyo levert 9812 vault-punten, dus Bold_Seeker heeft daar een 4400 punten van verdiend (even grof, zonder calculator :P )

Ik zal van de week op basis hiervan eens een vault-points pagina sleutelen (van de projecten waarvan ik stats heb, zijn ze nog niet allemaal) om te kijken of dat een beetje te doen is/goed beeld geeft. Feit is natuurlijk wel dat een user op een dag ook minpunten kan halen (als we als DPC worden ingehaald).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
AHWolf schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:24:
Voor de liefhebbers: het Lattice project heeft momenteel weer wat GARLI's beschikbaar!
Ik heb er ook twee ontvangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

DigiK-oz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:36:
[...]

Moet ik even naar kijken. Ik denk er aan om per project voor elke user een percentage van het totaal van DPC te bepalen, en dan die user ook zoveel procent van de voor dat project geldende vault-punten toe te kennen. Bijvoorbeeld Bold_Seeker heeft nu een 45% van de score van DPC op yoyo. Yoyo levert 9812 vault-punten, dus Bold_Seeker heeft daar een 4400 punten van verdiend (even grof, zonder calculator :P )

Ik zal van de week op basis hiervan eens een vault-points pagina sleutelen (van de projecten waarvan ik stats heb, zijn ze nog niet allemaal) om te kijken of dat een beetje te doen is/goed beeld geeft. Feit is natuurlijk wel dat een user op een dag ook minpunten kan halen (als we als DPC worden ingehaald).
Precies, maar volgens mij moet het zo:
Per project reken je het aantal punten uit dat door de DPC-er op dat project is behaald:
(Totaalpunten gebruiker / Totaalpunten DPC) * (Vaultpunten van DPC)
Dat doe je voor alle projecten en die punten tel je bij elkaar op. Zo kom je tot het aantal Vaultpunten dat die betreffende DPC-er verdient heeft.
De totaalscore van alle DPC-ers is dus exact gelijk aan het aantal punten dat DPC als geheel verdiend heeft.

Als je een ander project draait dan de Hunt (omdat je bijvoorbeeld alleen BOINC wilt gebruiken), dan levert dat dus wel punten op, maar het kan zijn dat projecten die meer hulp nodig hebben net iets meer opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Interessant idee. Het kan dan gewoon zijn dat ondanks mijn "miljoenenbijdrages" ik niet bovenaan sta, omdat ik maar op een paar projecten meegedaan heb.
Iemand die overal aan meegedaan heeft en overal een aardige gemiddelde heeft gescoord kan dan ruimschoots aan kop gaan.
Het zou betekenen dat ik langs alle projecten moet gaan om een hoge positie te halen, ook al zet dat geen zoden aan de dijk voor de algehele vault-positionering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Dat zie je verkeerd. Als je een paar punten flusht op een project waar je nu nog niet aan meedoet zet dat ook geen zoden aan de dijk: Het gaat namelijk om zuivere Vault-punten.
Maar als je maar 1 project draait kan je idd. maximaal 10000 punten scoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Crack op 25-05-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik denk wel dat het heel erg veranderlijke stats worden, als iemand namelijk op één project heel veel punten haalt, zonder dat er extra Vaultpunten worden gewonnen, dan daalt het % aandeel van de rest (en dus de punten die je voor dat project krijgt). Maar ik ben benieuwd =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
Helaas is mijn pomp gisteravond overleden :( dus ik heb net een nieuwe besteld en ben dus voorlopig even uit de running. Geeft mij gelijk de mogelijkheid om mijn nieuwe systeem op te bouwen (van 9450 intel naar 1090T AMD). Erg mooi waterkoeling maar zonder pomp begint je CPU zo te zweten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Hoe komt Norway aan zoveel Lattice WU's ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xorsist schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:10:
Helaas is mijn pomp gisteravond overleden :( dus ik heb net een nieuwe besteld en ben dus voorlopig even uit de running. Geeft mij gelijk de mogelijkheid om mijn nieuwe systeem op te bouwen (van 9450 intel naar 1090T AMD). Erg mooi waterkoeling maar zonder pomp begint je CPU zo te zweten :'(
Jammer, ik weet niet of je al een CPU besteld heb maar AMD komt binnenkort met een nieuwe CPU-lijn die de concurentie moet aangaan met de sandy-bridge processors van Intel:
http://wccftech.com/2011/...processors/#ixzz1N9sJbMPT
VictordeHolland schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:18:
Hoe komt Norway aan zoveel Lattice WU's ? :?
Ik neem aan dat ze Lattice actief hebben op vele pc's.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
Ik weet het Iconized maar ik heb dit setje al even liggen alleen door omstandigheden geen mogelijkheid gehad om het op te bouwen. Door de watercooling ben je wel even bezig om alles opnieuw op te bouwen en ik ben afgelopen tijd erg druk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De Lattice pret lijkt alweer te zijn afgelopen. =(

Offtopic:
Deze kwam ik tegen, misschien hebben jullie ze al een keer gelezen, maar ze blijven leuk.
Economic Models explained with Cows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zuigt die BOINC client zeg! :(
Ik wil gewoon dat boinc de Lattice wu's met prioriteit afhandeld, dus heb ik m'n gedeelde bronnen
zodanig gezet dat yoyo 1 heeft en Lattice 1000.

Geeft dat stomme ding nog steeds 100% van de tijd aan yoyo omdat BOINC vindt dat het high priority wu's zijn. WTF!? De dealines van die high priority wu's zijn nog langer dan die Lattice wu's. 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijdens deze hunt ook last gehad van de hoge prioriteit. Ik kreeg voor dagen aan mp-units binnen. Er liepen al een paar mp-units, gaat BOINC andere wu's opstarten met hoge prioriteit. Dat onderdeel moet er echt uitgesloopt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvroosmalen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 16:35
die hoge prioritieti komt volgens mij door het volgende
- Boinc schat de benogide rekentijd noem dit T=5 uur
- BOinc kijkt hoe vaak deze taak mag draaien, dus de resource-share en hoe vaak boinc übehaupt draai, dit wordt zeg een factor c=0.001
- Dan is de benodigde kloktijd T/c= 5000 uur. En dan ga je over de deadline heen.

Dus zorg dat je de resource share niet te extreem zet, want dan komt boinc nooit toe aan de rest (dat denkt ie) en zou hij de deadlines niet halen. Je kan dit trouwens snel stoppen door tijdelijk een project te pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
Wat een BS in dat pakket dan zeg. Ik heb iets van 15 projecten in mijn lijst staan waarvan er 2 of 3 units op mogen halen en de rest geen contact met de server mag maken. 1 van die projecten is GPUgrid dus dat telt niet echt mee, pakt iets van 4-5% processortijd op een virtuele CPU (heb 5 cpu's geconfigged op een quadcore).
ALs ik in mijn lijst kijk staat er dat alle projecten op 6,zoveel procent (omdat ik er 15 heb) maar er zijn er maar 1 of 2 welke units op mogen halen dus lijkt het mij dat die projecten 50 of 100% krijgen en niet de 6,zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvroosmalen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:38:
die hoge prioritieti komt volgens mij door het volgende
- Boinc schat de benogide rekentijd noem dit T=5 uur
- BOinc kijkt hoe vaak deze taak mag draaien, dus de resource-share en hoe vaak boinc übehaupt draai, dit wordt zeg een factor c=0.001
- Dan is de benodigde kloktijd T/c= 5000 uur. En dan ga je over de deadline heen.

Dus zorg dat je de resource share niet te extreem zet, want dan komt boinc nooit toe aan de rest (dat denkt ie) en zou hij de deadlines niet halen. Je kan dit trouwens snel stoppen door tijdelijk een project te pauzeren.
Aha! Da's een goede uitleg d:)b
Ik zal m'n resourceshare weer gelijk trekken op 100 voor elk en eens zien war er gaat gebeuren.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ars is ook aan het jagen op NFS lijkt het wel, ze zijn uit op de eerste plek daar. Maar voor ons valt er natuurlijk veel meer te winnen daar =).

Edit: Viel me trouwens op dat Ars in de Vault maar heel weinig nummer 1 posities bij projecten heeft. Maar bij heel veel projecten staan ze in de top 10, wat natuurlijk verklaard waarom ze zoveel vaultpoints hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door VictordeHolland op 29-05-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lange termijn strategie om Norway en ARS te pakken is: eerst op veel projecten 1 stapje onder hun qua Vault punten gaan zitten. Daarna de projecten eruit filteren waar de klappers gemaakt kunnen worden zoals Wieferich en psp prp en daar dan maandenlang volle bak op crunchen, net zolang tot iemand opgeeft.
Niet echt een leuk vooruitzicht, maar volgens mij wel de manier om ze echt eens te pakken.
Helemaal goed zou zijn als we dan een stampede doen op 1 van die 'zware punten' projecten, zodat de concurrentie echt eens kennis kan maken met Dutch Power :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de enige optie om die twee te pakken snelle GPU's aan te schaffen. Met name op de grafische projecten zoals GPUGrid laten we heel veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Dat ook, maar ik weiger botweg om een NV-kaart te kopen, en zo zijn er meer, gok ik. Desnogwelteplus zijn Collatz en MilkyWay hele goede opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat die 560Ti kaartjes van NV er wel smakelijk uitzien :9
Goede prijs en volgens mij doen ze het best wel goed op DC.

Het enige is: GPU's verstoken zoveel...
Vorig jaar heb ik het crunchen met GPU's afgezworen en ik kreeg bijna 1000 euro
terug van Eneco. Dus...de initiele aanschaf is geen issue, wel het feit dat die krengen
zoveel stroom vreten.

Als het crunchen met GPU de overhand gaat krijgen op het crunchen met CPU qua projecten, dan ga
ik m'n park wel mee-migreren, maar voor nu is het CPU-crunching voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
wat wordt nu volgende maand het doel op welk project? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Rubeo38 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:27:
wat wordt nu volgende maand het doel op welk project? :D
Aangezien afgelopen maand bovengemiddeld scoorde, denk ik met een voorzichtige inschatting dat een 7e plaats bij NFS wel te doen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Crack schreef op maandag 30 mei 2011 @ 07:28:
[...]

Aangezien afgelopen maand bovengemiddeld scoorde, denk ik met een voorzichtige inschatting dat een 7e plaats bij NFS wel te doen moet zijn.
Voor de 7de plaats op NFS hebben we nog ongeveer 11M credits nodig, dat is ook wat we in de maand mei op yoyo gehaald hebben. :) Dus het zou best mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

hebben we nu alleen een tijdslimiet, of is er ook een bepaald doel waarna we weer overgaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Bastiaan V schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:15:
hebben we nu alleen een tijdslimiet, of is er ook een bepaald doel waarna we weer overgaan ?
Hmmm, met 4,5 miljoen erbij stijgen we 8 plaatsen naar #9 (Ni-Ni-Niet weer he >:)). Om daarna 2 plaatsen door te stoten naar #7 is dan nog eens 5,5 miljoen extra. Ik weet niet of dat Vault-technisch erg handig is, er gaat dan onevenredig veel effort zitten in die 2 extra plaatsen.

Misschien hunten tot einde van de maand, óf plek 9 (plus 1 dag om een buffertje te bouwen), whatever comes first?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

DigiK-oz schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:15:
[...]

Hmmm, met 4,5 miljoen erbij stijgen we 8 plaatsen naar #9 (Ni-Ni-Niet weer he >:)).

Misschien hunten tot einde van de maand, óf plek 9 (plus 1 dag om een buffertje te bouwen), whatever comes first?
Laten we die knights uit schaamte dwingen tot een naamsverandering! Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a363/LOD2005/Emoticons/smiley_knight.gif
Eens met het voorstel. Hopelijk brengt deze nieuwe Hunt stijl meer Vault punten en Hunt plezier op.

Ik gok op 16 dagen (+1 dag buffer) hunten om de melk zuur te maken voor de Knights.

PS, ik zie dat de nieuwe BOINC client uit is (versie 6.12.26). Als ik mijn huidige versie upgrade verlies ik dan de de lopende taken?

[ Voor 9% gewijzigd door EektheMan op 30-05-2011 13:29 . Reden: PSje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:15:
[...]

Hmmm, met 4,5 miljoen erbij stijgen we 8 plaatsen naar #9 (Ni-Ni-Niet weer he >:)). Om daarna 2 plaatsen door te stoten naar #7 is dan nog eens 5,5 miljoen extra. Ik weet niet of dat Vault-technisch erg handig is, er gaat dan onevenredig veel effort zitten in die 2 extra plaatsen.

Die 5 meloen kunnen we beter inzetten op sztaki desktop, waar we daarmee zouden kunnen stijgen tot de 7de plaats daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

VictordeHolland schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:38:
[...]

Die 5 meloen kunnen we beter inzetten op sztaki desktop, waar we daarmee zouden kunnen stijgen tot de 7de plaats daar.
Met 5 miljoen kunnen we ook 18 plekken stijgen bij Enigma of 10 plekken bij Docking. Vault technisch lijkt de beste strategie om de komende tijd op deze 4 projecten ~5 miljoen punten te halen.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:11
VictordeHolland schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:38:
[...]

En die 7de plek zorgt voor 140 punten extra @ sztaki desktop en de #2 in de Miscellaneous categorie _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 17:57
We (NGS) gaan een maandje sztaki desktop draaien }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
ik zie dus wel wat in een reeksje van mooie plekken stijging als ik dat zo zie

NFS
Sztaki
enigma
docking

in welke volgorde gaan we dat draaien?
en welke doelen zeeten we er dan bij?
als we in een dag of 17 klaar zijn met NFS moet iig het volgende alweer klaarliggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
StugIII schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:47:
We (NGS) gaan een maandje sztaki desktop draaien }:O
Ben al bezig !! >:)

morgen al 2 plekkies voor DPC en over ongeveer 15 dagen de volgende 2 _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Cpt00kirk op 30-05-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 20:40

ongekend41

Division Brabant

EektheMan schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:19:
[...]

PS, ik zie dat de nieuwe BOINC client uit is (versie 6.12.26). Als ik mijn huidige versie upgrade verlies ik dan de de lopende taken?
Nee, die gaan door vanaf waar (= laatste checkpoint) ze gebleven waren. Ik heb de nieuwe versie op 1 koe draaien, maar buiten dat de volgorde van de tabs in de manager veranderd is merk ik geen enorm verschil. Je kan overigens de oude manager met de nieuwe client laten werken.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
NFS tot plek 9 klinkt goed , en daarna door naar sztaki, om ook daar up up and away te gaan.
*RAM bijbestelt voor giga-WUs*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:32

jpiwf

licenced pepernootaddict

geen geld voor extra ram, hoe is het geheugengebruik van sztaki? want dan hop ik daar meteen wel heen :)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4,5 M bij NFS wordt nog een zware dobber denk ik, NFS is niet scheutig met puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
We mogen best ambitieuZe doelen stellen toch?

@FreezeXJ: precies wat ik ook gedaan heb 8)

Ben de laaste WU's aan het verwerken van yoyo dan ga ik helemaal over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

@ongekend 41, Thanx, dat is mooi, dan ga ik die upgraden. Hoop dat deze fix iets voor mij kan betekenen:
•Fix: Numerous CPU/GPU scheduling fixes. Bij mij wisselt BOINC vaak van taak, waardoor er soms 6 actieve taken bezig zijn. Maar vooral MUONs met looptijden van 16 uur, komen dan gewoon niet voor de deadline gereed.

Grmmbl, voor de zoveelste keer oververhit. Weer wat uurtjes CPU tijd kwijt. Maar even TThrottle en BoincTasks geinstalleerd. Kijken of ik het met de temperatuur regelaar daarvan soepel kan laten lopen.

Eerst maar eens naar huis.

"Zoals het CPUtje thuis tikt, tikt het nergens"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
jpiwf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:52:
geen geld voor extra ram, hoe is het geheugengebruik van sztaki? want dan hop ik daar meteen wel heen :)
heb 6gb in een i7 920 en draai 8 treads zonder merkbare vertraging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EektheMan schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:36:
@ongekend 41, Thanx, dat is mooi, dan ga ik die upgraden. Hoop dat deze fix iets voor mij kan betekenen:
•Fix: Numerous CPU/GPU scheduling fixes. Bij mij wisselt BOINC vaak van taak, waardoor er soms 6 actieve taken bezig zijn. Maar vooral MUONs met looptijden van 16 uur, komen dan gewoon niet voor de deadline gereed.
Als je meerdere projecten actief hebt dan switched de brave en stupide boinc-scheduler tussen wu's vanwege de share ratio. Iemand heeft me de volgende tip gegeven, zet "switch between applications every" op 9999999.99 minuten. Dan wordt elke wu eerst afgemaakt voordat er een wu van het andere project wordt opgestart. Dit werkt echter niet voor het enorm vervelende "high priority" switchen van wu's.

Afbeeldingslocatie: http://imghunt.org/images/53625233575631902360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik ga zo volledig naar NFS (met Lattice ernaast voor als die werk heeft). Een profiel gemaakt zonder lasievef subproject voor mijn dual met slechts 2GB, de I7 moet NFS aankunnen met 8 threads >:) Tot nu toe (pas een paar WU's verwerkt) lijkt NFS toch ook vrij fors punten te geven, of heb ik het mis? Lasievef geeft een dikke 3 keer zoveel als geclaimd, de lasievee ongeveer 2,5 keer.

Degenen die geen NFS kunnen/willen draaien kunnen inderdaad alvast naar 1 van de andere genoemde projecten switchen,om de boel op te warmen :)

Over opwarmen gesproken, koetjes krijgen het vandaag best warm zie ik.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Docking kan nog alvast wat hulp gebruiken: http://digik-oz.nl/dcTeamStats.aspx?project=Docking@Home

Sinds een paar weken daar een beetje aan het helpen, maar met mijn i7 kan ik niet op tegen het geweld van de teams boven ons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog wat lopen rekenen aan lasievee en lasievef wu's van amberjr's 960.

Afbeeldingslocatie: http://imghunt.org/images/03557882622219214521.jpg

1e kolom: cpu time
2e kolom: credits
3e kolom: credits per 24 uur per core
groene rijen: de totalen gemiddeld

Ik denk dat ik HT ga uitschakelen en de clock nog wat omhoog schroef. :)
(Ik heb een i7 met 8 GB intern kan wel 4 x lasievef hebben maar niet 8 x.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Tja, ik ben ook op ABC al een beetje aan het struinen, maar het punt is meer dat we helaas niet genoeg power hebben om overal te ownen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Juist daarom moeten we het "low hanging fruit" plukken :)

NFS : 4,5 miljoen voor 7 plekken winst, daarna 5,5, miljoen voor 2 plekken extra. Ik zeg stoppen na de 7 plekken winst. Makkelijk verdiend. Yoyo: we hebben een hoop plekken (en dus punten) gepakt en zelfs als we naar 0 punten daily gaan worden we de eerste 6 maanden door niemand teruggepakt.

Oftewel, waar we ook gaan hunten, gewoon stoppen nadat de "makkelijke" punten binnen zijn. SZTAKI : een gat na plaats 25, en dan weer na plaats 14 (afhankelijk van wat we daily halen). Vandaar dat ik het een goed plan vindt om de hunt variabel te maken : 1 maand, óf het bereiken van plaats X.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drukte hier zeg! Goed om te zien dat de hunt springlevend is en er veel positieve energie rondwaart op dit forum! :Y

Ik had bedacht dat mei dit jaar 30 dagen had 8)7 en ben sinds vanmorgen over op NSF, met lattice op de achtergrond. Ik maak bij yoyo met m'n core i7's nog effe de 1 miljoen vol voor ecm (paar daagjes crunchen nog) en dan gaan die ook over op nsf.

Het is vandaag inderdaad bijzonder warm zeg! Ik heb CPU's die op 96 graden lopen. Er is echt nul airflow
in m'n "datacenter@home".
Hopenlijk wordt het morgen weer lekker koud! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ik begrijp dat we voor de snelle punten gaan. Onwillekeuring doet dit me aan m'n studietijd denken: Ik had toen 2 flatgenoten die alleen de grote aardappels schilden. Op het einde restte een bak met krieltjes :P
Realiseer je dus dat als we de power spreiden, dan levert dat op de korte termijn wel meer punten op maar per project worden minder teams gepasseerd. Je zal dus minder ervaren dat er snel progressie geboekt wordt. En zodra de 'grote aardappels' op zijn, dan wordt het op elk project minder... :/

Echter wanneer je problemen hebt met het geheugengebruik van NFS, dan kan je dat wat verminderen door een ander project ernaast te draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Mooie vergelijking met je studietijd crack :) En natuurlijk heb je daarmee gelijk. Uiteindelijk zullen we toch ook andere, minder opleverende, projecten moeten gaan doen (de krieltjes in jouw vergelijking). Maar zolang er makkelijke punten zijn (op Enigma gaat ook Ni-Ni-Ni weer de kloot op binnenkort) vind ik juist dat het leuke aan de hunts. Veel stijgen met relatief weinig effort. De langere termijn? Ach, die komt wel >:)

* DigiK-oz is gediplomeerd korte-termijn denker en de studietijd was 30 jaar geleden

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 30-05-2011 20:09 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:54:
Ik heb CPU's die op 96 graden lopen. Er is echt nul airflow in m'n "datacenter@home".
Hopenlijk wordt het morgen weer lekker koud! :+
96 graden C. 7(8)7 Niet bang voor doorbranden?
Ik probeer hier mijn i7 onder de 70 te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:07:
[...]

96 graden C. 7(8)7 Niet bang voor doorbranden?
Ik probeer hier mijn i7 onder de 70 te houden.
Errr....nou volgens specs kan de CPU 100 graden worden, dus ik zat er nog onder.
Ik vond het meevallen dat het ding niet begon te trothelen, dus ik had kennelijk nog wat ruimte.
Het probleem is inmiddels gevonden: ik had een meegeleverde thermalright fan op de TRUE koeler zitten
en die heeft een luchtverplaatsing van 3x niks. Ik heb er inmiddels een Scythe S-flex 1900 rpm fan op geplaatst en dat scheelt alweer 20 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:32

jpiwf

licenced pepernootaddict

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:16:
[...]

Errr....nou volgens specs kan de CPU 100 graden worden, dus ik zat er nog onder.
Ik vond het meevallen dat het ding niet begon te trothelen, dus ik had kennelijk nog wat ruimte.
Het probleem is inmiddels gevonden: ik had een meegeleverde thermalright fan op de TRUE koeler zitten
en die heeft een luchtverplaatsing van 3x niks. Ik heb er inmiddels een Scythe S-flex 1900 rpm fan op geplaatst en dat scheelt alweer 20 graden :)
het uitblazen van mijn koeler laatst (noctua NH-U12P) scheelde bij mij ook al 20 graden core temp. hij liep wat warm, 92 graden @3.1, wat ik toch wat aan de hoge kant vond. (i7 920 trouwens)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Enigma gaat (als de serverproblemen nu echt over zijn) wel goed komen deze maand :)
Lastige is dat er erg weinig WU's zijn omdat de server er regelmatig uit ligt, om telkens verschillende redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:40:
^^ Interessant idee. Het kan dan gewoon zijn dat ondanks mijn "miljoenenbijdrages" ik niet bovenaan sta, omdat ik maar op een paar projecten meegedaan heb.
Iemand die overal aan meegedaan heeft en overal een aardige gemiddelde heeft gescoord kan dan ruimschoots aan kop gaan.
Het zou betekenen dat ik langs alle projecten moet gaan om een hoge positie te halen, ook al zet dat geen zoden aan de dijk voor de algehele vault-positionering.
Tipje(s) van de sluier :
  • Ik heb niet van alle Vault-projecten stats, dus onderstaand gaat alleen over de projecten waar ik die wél van heb
  • Jij staat inderdaad niet op #1 maar op #2 met 31.831,51 totaal behaalde Vault-punten
  • Er zijn twee koeien die aan 24 projecten hebben meegedaan, de rest allemaal aan minder. Deze koeien zijn ondergetekende en degene die qua vault-punten wél bovenaan staat met 40.158,59 punten (ondergetekende heeft een whopping 2.198,58 punten en bezet daarmee de 18e plek)
  • Jij doet gemiddeld 17,3 procent van het totaal in de 19 projecten waar je aan hebt meegedaan. Er zijn maar 2 koeien die gemiddeld per project hoger scoren, maar die doen beide exact 1 project.
  • Er zijn nog erg veel koeien met split-personality syndroom (verschillende namen qua hoofdletters, underscores, wel/niet bij een team etc) wat de boel nog wat vertekent
Ik geloof niet dat dit leuke/beweeglijke stats gaan worden die op regelmatige basis gepubliceerd moeten worden. Ik ga het idee van DPC-(Vault)interne badges eens wat verder uitwerken.

uFluids is uit de vault gehaald, wat voor ons een beetje jammer is, we stonden daar #10, AT op #8 en Norway op #15

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 31-05-2011 12:45 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond die badges bij yoyo wel grappig, desondanks vrijwel alleen ecm uitgevoerd. :)
Maar stel dat soortgelijke, oplopende badges uitdeeld worden voor projecten die aandacht nodig hebben of waar wat kraken zinvol is dan krijgt iedereen die meedoet wel een badge maar grootgrutters zoals Bold_Seeker, Elteor en ERBrouwer krijgen badges van een zwaarder kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:09:
[...]

Als je meerdere projecten actief hebt dan switched de brave en stupide boinc-scheduler tussen wu's vanwege de share ratio. Iemand heeft me de volgende tip gegeven, zet "switch between applications every" op 9999999.99 minuten. Dan wordt elke wu eerst afgemaakt voordat er een wu van het andere project wordt opgestart. Dit werkt echter niet voor het enorm vervelende "high priority" switchen van wu's.

[afbeelding]
Thanks iconized, dit lijkt inderdaad voorlopig te werken. Geen gewissel meer (behalve idd de high prios)

TThrottle lijkt goed te werken. In het log staat netjes vermeld welke temp je body en CPU kunnen hebben en wat de max temp van de GPU mag zijn. Ik heb de CPU op max(90C) minus 5C gezet en de GPU op max(127C) minus 20C.

Afbeeldingslocatie: http://imghunt.org/images/54531633167626930725_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Wil ik toch de grotere WU's voor NFS gaan draaien en daarnaast dan Sztaki voor de andere cores, kan ik DPC niet joinen op de projectpagina.

edit:
Na een refresh kon ik wel joinen. Was blijkbaar niet ingelogd om de een of andere reden (terwijl ik de link vanuit "mijn account" aanklikte).

[ Voor 26% gewijzigd door JDVB op 31-05-2011 17:01 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Nog nooit meegedaan aan de "vault hunt" maar lijkt me leuk. Ik heb alvast 3 dualcores op de zaak overgezet van primegrid naar NFS.
Wel naar de kleine WU's die minder dan 500MB geheugen gebruiken want die 1GB dingen vonden mijn pc's niet zo fijn ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Arjant2 op 31-05-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom JDVB en tonyt2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
@iconized zag nu pas dat je lijstje van maandag op basis van "mijn stats"was :P
Over primegrid had idd nv kaart tot 1 ghz core geclockt maar dat ging dus niet goed :'( memory stond nog op stock snelheid maar de shaders kun je niet meer los van de core clocken daar ging het ws mis temps waren namelijk niet overdreven hoog.68c full load Zat nog even te kijken en wat die kaart doet is zijn powersave eerst 900(stock) dan 400 nogwat en dan naar 51mhz Maar goed reboot en alles lijkt weer ok(moet ook wel want ik zag net dat op mij q8400 de boel al twee dagen niet gestart was....................) Ik snapte al niet dat ik zooooooon lage output had daar.

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Even een vraagje tussendoor:
Hoe is verhouding cpu/gpu bij Einstein? Heeft het daar wel zin om mee te doen met alleen cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@amberjr: Ik had wat cijfertjes nodig van een stabiele pc om een goede prognose te creeren en die pc van jou voldeed perfect. :) Jammer van de overklok maar dat is te verhelpen en verholpen.
Pagina: 1 ... 4 ... 68 Laatste