Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Daarnaast heeft niet elk systeem de resources om een vm te draaien. Zo is op mijn laptop (Core i5 + 4GB geheugen) de hdd de bottleneck; een redelijk actieve vm houdt de hdd zodanig bezet, dat er met de host ook geen land meer de bezeilen is.
Computing...
Moeilijk vast niet maar ik begin er gewoon niet aan.amberjr schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:37:
toch is het op een windows machine niet bar moeilijk om met oracle vm een linux distri (dotsh-ux kant en klaar met boinc maar geen gpu)te draaien. Dat is ongeveer 20 minuten werk per pc en bij zoals net genoemd e)n2 zeker de moeite waard aangezien de client er zeker 30% sneller van wordt.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Onze score is na de 11e dramarisch ingestort. Even checken dus, en alles wat op 0% staat aborten.quote: Docking@Home adminOctober 11, 2012 13:11 EST
Due to the problem with the space in D@H some workunits were sent with an incomplete input file and are not progressing. Please abort workunits with 0% progress. We are so sorry for the inconvenience!!
[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 18-10-2012 13:04 ]
Whatever
Verwijderd
Edit:
Een deelquotatie, maar in het voorbeeld dat ik gaf, beschikten beide machines over dezelfde processor. Optimalisatie is voornamelijk nodig voor het rekenalgoritme en de instructiesets van beide machines zijn exact hetzelfde alleen het OS is anders. Ik vind het een tekortschieten van het project dat er geen goede binary is voor Windows. Als je zelf die kennis niet hebt, is er altijd wel iemand bereid hierbij te helpen. Kijk naar wat diverse vrijwilligers doen op mersenne.org bijvoorbeeld. Verder is eOn2 absoluut geen slecht project maar dit aspect zint me minder.VictordeHolland schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:22:
...Die app wordt geoptimaliseerd voor Linux en geporteerd naar Windows en MacOS. Die laatste twee worden niet geoptimaliseerd omdat de programmeur daar minder verstand van heeft, geen tijd voor heeft of geen behoeft aan heeft. Je zou het als een soort service kunnen zien om ook niet-Linux PCs mee te laten doen...
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 15:01 ]
Verwijderd
DankuVerwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:05:
O.o Alweer twee posten achter elkaar. Maar wilde Victor even een dikke pluim geven voor zijn werk aan het openingstopic.
Zijn er misschien nog verzoekjes voor de OP?
Zelf heb ik er al een paar:
• LHC Classic toevoegen
• Vertaling van het stukje DIMES
• Linkjes naar de project pagina's (missen een paar) + overzicht van DC-Vault hunt topics: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topicrange/873/
• Leuke/grappige feitjes/weetjes bij projecten????
• Meer tips/trucs bij projecten, aangezien de wiki al een tijdje offline is/kuren vertoont. Recente voorbeeld is POEM@home (app_info), Plus in de opmaak duidelijker maken wat project omschrijving is en wat Tips/Trucs. VB is het stukje GPUGRID wat eigenlijk meer waarschuwing + tips is.
• Indien mogelijk bij de projecten d.m.v. een icoontje duidelijk maken of het BOINC is, welke OSen ondersteund worden en optioneel welke GPUs (NV of AMD). A lá DigiK-oz style
Als ik morgen tijd en zin heb ga ik nog wel even knutselen. De 1e, 2e en 3e moeten mij wel lukken.
De 4e is wat lastiger en ook even de vraag wat anderen daarvan zouden vinden?
De tips+trucs bij projecten is veel werk. Deze en de hunt topics doorspitten aangevuld met eventueel de fora van projecten. Mocht iemand hierbij willen helpen, graag
Bij de laatste is het weer even de vraag wat jullie daarvan zouden vinden? Daarbij kijk ik ook even met vragende ogen naar DigiK voor eventuele implementatie
Edit: De icoontjes staan er nu in.
Klopt het dat MUON alleen op Windows werkt (of via VM, maar dat telt niet) ?
[ Voor 62% gewijzigd door VictordeHolland op 23-10-2012 20:41 ]
Verwijderd
Nu steekt de pagina lekker af tegen de default GoT achtergrond.
1 puntje: het project 17 or bust heet hier op het forum SoB. Misschien is het verwarrend om 2 verschillende namen te hanteren.
Oja, en we staan ook nog geen eerste. Daar moet nog even aan gewerkt worden.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Graag zie ik bij de projectnamen de officiele namen en niet afkortingen. Het is officieel "Seventeen or Bust" aldus de website van de organisatie. Dat wij het gemakkelijk SoB noemen is een tweede.Cow_tipping schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:04:
1 puntje: het project 17 or bust heet hier op het forum SoB. Misschien is het verwarrend om 2 verschillende namen te hanteren.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Klopt, bij POEM was mij dat ook opgevallen, maar daar had ik al rekening mee gehoudenVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:47:
Ziet er netjes uit Victor, alleen kloppen niet alle symbolen bij Boinc manager, bijv. als je bij Poem kijkt dan zie je dat er nog geen Nvidia logo bij staat. Het kan dus zijn dat er meerdere incompleet zijn in de manager.
Mocht je nog dingen vinden die niet kloppen, dan hoor ik het graag.
SoB zal ik even aanpassen als ik tijd heb. Net als een vertalingen voor DIMES en LHC Sixtrack en nog wat andere kleine puntjes.
Edit:
Voeg ik een legenda toe en wat kleine aanpassingen bij SoB, DIMES en LHC, staat er:
VictordeHolland wijzigde dit bericht 24-10-2012 12:14 (255%)

[ Voor 12% gewijzigd door VictordeHolland op 24-10-2012 12:27 ]
Wat ik helemaal vreemd vind, is dat het niet 1 client is, maar direct alle VM's op 1 bepaalde host..
Maargoed, heel erg vind ik het nu ook weer niet, om zo af en toe een stapel extra punten te krijgen, al blijft het apart
Verwijderd
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Daar kunnen we natuurlijk gewoon nog even mee door gaan. Maar, misschien valt ergens anders meer te verdienen voor DC-Vault?
Qua GPU kunnen we op POEM nog 5 plekken pakken, voor 35 punten. Maar GIMPS lijkt Vault-technisch een betere op tie : 22 punten per plek, en ook daar zijn 4 of 5 plekken winst te behalen in een maand.
Qua CPU kijk ik eens naar de projecten met onze slechtste noteringen. RNA, yoyo, NFS, QMC en eOn. Mixen we dat met de strategie-pagina dan zien we dat daar RNA,eOn,QMC, Lattice en Cosmology naar voren komen als beste kandidaten. En yoyo, want als we daar niks doen verliezen we binnen no-time een paar plaatsen.
QMC en Lattice lijken wat problematisch qua beschikbaar werk. Blijven over als shortlist, op volgorde van haalbare punten in een maand : RNA, eOn, Cosmology,Yoyo en NFS.
Daarnaast is er natuurlijk de eerste week van November een challenge op PrimeGrid (voor CPU).
Wat we ook kiezen : gaan we nog voor een maand-hunt, of een resultaat-hunt (i.e. plek x behalen)?
[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 28-10-2012 21:13 ]
Whatever
Verwijderd
Edit: GPUGRID voor degenen die geen GIMPS willen doen?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 20:03 ]
Verwijderd
Als we de GPU een maandje op merk gaan verdelen (Nvidia->GPUGrid, AMD->GIMPS) kunnen we misschien beide projecten uit onze flop-5 knikkeren in 1 maand
Whatever
mogelijk dat ik dan ook de 570's nog ff aanslinger
[ Voor 28% gewijzigd door amberjr op 29-10-2012 23:17 ]
Een GPUGRID hunt zou dan wel de 2e GPU hunt achtereenvolgend zijn, zijn er mensen die daar bezwaar tegen hebben?
Uit de reacties hierboven haal ik dat er voorlopig vier voorstanders voor zijn?
Amberjr
ERBrouwer
Iconized
VictordeHollander
Het zou mooi zijn als hansR, Cow_tipping (en misschien na de PG challenge Arjant2) ook mee willen doen. Dan hebben we een mooi clubje waarmee we ook echt stappen kunnen maken.
Zo horen we het graagamberjr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:56:
^^ dan wil ik die 560 Ti van mij ook wel ff een maandje aanzetten
mogelijk dat ik dan ook de 570's nog ff aanslinger
Wilde eigenlijk wat minderen, weer wat op SETI meedraaien, maar wat GPUGRID erbij, kan natuurlijk altijdVictordeHolland schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:29:
Dat is dan 5.
Het zou mooi zijn als hansR, Cow_tipping (en misschien na de PG challenge Arjant2) ook mee willen doen. Dan hebben we een mooi clubje waarmee we ook echt stappen kunnen maken.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Verwijderd
WTFVictordeHolland schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:29:
Even een eervolle vermelding van Vadervan2, deze vader heeft namelijk de DPC #1 op NFS veroverd en deze maand al meer dan 3 miljoen puntjes binnen gegraasd!
Let ik effe niet op, ben ik de #1 zomaar kwijt.
Nou ja, can't have it all, maar deze Vadervan1
Gandhi:
Glory lies in the attempt to reach one's goal and not in reaching it.
Verwijderd
Enne GIMPS is nog steeds een prima optie voor de ATI-AMD-kaarten.
Whatever
Verwijderd
We kunnen terugvechten maar als we kijken naar http://dpad.qik.nl/ dan zien we dat we daar ook bedreigd worden al duurt het nog even. Een plaats verlies op dpad is zeer kostbaar. Heeft het zin om tegen de bierkaai te vechten?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 07:49 ]
Wat DPAD betreft, ik ben benieuwd of Ars en de Noren dat lang gaan volhouden. Het lijkt er meer op alsof ze onderling aan het knokken zijn voor de 3e plek. Maar zeker iets om in de gaten te houden, DPAD is inderdaad een "duur" project. Maar voorlopig staat de inhaalteller op anderhalf jaar of zo.
Whatever
Verwijderd
OK,eOn voor de rest van november. Er zijn projecten waar we meer kunnen scoren, maar die komen daarna nog wel
Whatever
Ik heb het idee dat met name bij de langere wu's van eOn je verhoudings gewijs veel minder punten krijgtDigiK-oz schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:36:
..........Maar goed, vorige week was het nog dramatischer, het fluctueert nogal wat. .......................
OK,eOn voor de rest van november. Er zijn projecten waar we meer kunnen scoren, maar die komen daarna nog wel
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:26:
ok, ik gooi de bakkies over naar EON.

Kom volgende week nog wel even buurten bij eOn2.
[ Voor 49% gewijzigd door Qazwaplol op 05-11-2012 22:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
Wel een beetje demotiverend om te zien dat jij met 30 cores bijna evenveel punten weet te scoren dan mijn inbreng van 75 cores

Echt jammer dat de EON app niet geoptimaliseerd is voor win OS-en.
Wat voor router gebruik jij? En welk abbo?
Zat je me weer in de gaten te houdenVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:55:
Goed bezig amberjr![]()
Wel een beetje demotiverend om te zien dat jij met 30 cores bijna evenveel punten weet te scoren dan mijn inbreng van 75 cores![]()
tja, 75 cores zou met Linux ongeveer 50 tot 75k zijn........(maar we kennen je standpunt hierover) ik haal nu als ik niet teveel game idd ongeveer 1k per core per dag
Overigens gaat het zo wel lekker nog ff Qaz erbij en we zitten aan de 100k per dag dat schiet lekker op

Yup, de boel was flink ingezakt na mijn verhuizing, aangezien er een Ubee router van Ziggo tussen hing. Die is nu in bridge mode gezet zodat mijn Netgear WNDR3700 met DD-WRT alle routering verzorgt. Met een 60/6 abbo was het enige probleem om voldoende werk binnen te krijgen.Cow_tipping schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:05:
DigiK-oz is erg lekker bezig op Majestic.
Wat voor router gebruik jij? En welk abbo?
Nu zit ook dat redelijk op peil, en ben ik de MJ12 nodes wat aan het reorganiseren, 1 virtueel linux bakje met 4 nodes i.p.v. 4 virtuele windows bakkies met 1 node per stuk. Voorlopig wil ik structureel de 10 miljoen/dag halen, en dat lijkt nu wel goed te lukken. Meer zou ook moeten kunnen, maar ik wil mijn verbinding niet verder belasten, er moet ook nog wat ander traffic overheen
Whatever
Mijn laatste betaling van Majestic was 260 euro. Daar kan ik straks een leuke diy lnux router van bouwen zodra we hier glasvezel krijgen. (Beginnen met 100mbit en oprekbaar tot 1gbit)
Whatever
Bij Miscellaneous kunnen we redelijk gemakkelijk een plekje terug pakken via SZTAKI. 3 ton credits staat gelijk aan 19,5 punt in de Vault. Anyone?VictordeHolland schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:48:
De Noren staan nu 1e in alle vier de subcategoriën!
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
ff ofline, w8 van m'n system schoppen
[ Voor 52% gewijzigd door amberjr op 09-11-2012 16:49 ]
Edit:
Heb 5000+ WUs te pakken, maar met 4 min per WU is dat maar net genoeg om twee PCs één dag te laten draaien.
[ Voor 48% gewijzigd door VictordeHolland op 09-11-2012 19:36 ]
Verwijderd
Deze maand hebben ze punten gescoord op Einstein, Cosmology, eOn2 en SixTrack. Wat we al wisten, we kunnen ze niet bijhouden als ze rechtstreeks in de aanval gaan. In de cat. biologische en medische projecten staan ze bijvoorbeeld 0,15 punten voor op "Planet 3DNOW!". Als die nu ook wat tegengas geven.VictordeHolland schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:48:
De Noren staan nu 1e in alle vier de subcategoriën!
Edit: Correlizer genereert nieuwe WU's als er resultaten zijn, geloof ik?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 20:46 ]
ben onderwegamberjr schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:04:
[...]
Zat je me weer in de gaten te houden![]()
tja, 75 cores zou met Linux ongeveer 50 tot 75k zijn........(maar we kennen je standpunt hierover) ik haal nu als ik niet teveel game idd ongeveer 1k per core per dag
Overigens gaat het zo wel lekker nog ff Qaz erbij en we zitten aan de 100k per dag dat schiet lekker op
.
Helaas is de taakhistory erg beperkt op de BOINC sites, kan alleen van Primegrid en LHC terug zien wat m'n tijden waren met 't gewone geheugen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:46:
Ben zelf ook terug naar eOn2. Qaz laat ons weten hoe het uitwerkt met je nieuwe geheugen straks, graag.
Primegrid 321LLR op een i5-2500k @ 4,5 GHz
memory van 1333 MHz: 9,5 uur per taak
memory van 1866 MHz: 7,5 uur per taak
LHC@home Sixtrack (sse3) op een i5-2500k @ 4,5 GHz
memory van 1333 MHz: 3,6 uur per taak
memory van 1866 MHz: 2,1 uur per taak
gemiddelde tijdsduur over meerdere taken
Het oude: http://www.ec.kingston.co...tcpartno=KVR1333D3N9K2/8G
Het nieuwe: http://www.ec.kingston.co...&ktcpartno=KHX18C9T2K2/8X
[ Voor 51% gewijzigd door Qazwaplol op 09-11-2012 22:46 ]

Wel belangrijk om er even bij te vermelden dat de timings van die twee modules van Qaz min of meer hetzelfde zijn: 1333 (9-9-9) en 1866 (9-11-9), waardoor er ook daadwerkelijk lagere latency is bij de 1866 set. Ga je van een 'strakke' 1333 set naar een 'losse' 1866 set zal het verschil waarschijnlijk al een stuk minder zijn, als er al verschil in zit.
Blijft een nobel (lees medisch) project, we zullen er niet direct punten mee scoren in de vault, maar kwaad zal het ook niet kunnen.
En eerlijk gezegd vind ik de 6de plaats in de vault op medisch ook een beetje dpc onwaardig.
[ Voor 18% gewijzigd door DPCquatar op 10-11-2012 03:39 ]
Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Blijft het kaartje wel lekker koel.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Zo, en straks eerst even hardlopen.
Stop de verwelking!
Er zijn hardwareproblemen met (waarschijnlijk) het moederbord van de statsserver. Helaas is de beheerder (BoK) een aantal dagen op zakenreis en heeft dit niet voor zijn reis kunnen fixen.
Nog een paar dagen geduld dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Cow_tipping op 11-11-2012 20:55 ]
Zat ff te neuzen, je zit nu aan de 88 cores??? begon je net aardig bij te houdenVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:55:
Goed bezig amberjr![]()
Wel een beetje demotiverend om te zien dat jij met 30 cores bijna evenveel punten weet te scoren dan mijn inbreng van 75 cores![]()
Verwijderd
We gaan trouwens als een speer op EON met een klein groepje hunters

Nog een dikke week en dan hebgen we de #1 op Phys weer terug.
@amberjr --> je verzet je wel met hand en tand tegen het onafwendbare.....resistance is futile!

Edit:
Heb Correlizer nu ook uit de openingspost gehaald.
[ Voor 55% gewijzigd door VictordeHolland op 12-11-2012 11:49 ]
En zoiets gebeurt daar zonder aaankondiging/aangegeven reden ?Cow_tipping schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:13:
Correlizer staat toch niet in de Vault?
@Bold dat van die zwarte doos was een goed idee
[ Voor 42% gewijzigd door amberjr op 12-11-2012 13:03 ]
Verwijderd
Overigens --> nog 328 puntjes scheiden mij van de #1
Nope, dat gebeurt op basis van topics op het forum. Als een project (zoals Correlizer) langere tijd geen werk heeft, wordt er een forumtopic geopend om aan te geven dat het project verwijderd zal worden. Daar hangt dan een tijd aan (2 weken dacht ik), heeft het project dan nog geen werk, wordt het gedeaktiveerd. Krijgt het later weer structureel (!) wel werk, wordt het na aankondiging in het topic weer geaktiveerd.MAB The Frisian schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:36:
[...]
En zoiets gebeurt daar zonder aaankondiging/aangegeven reden ?
Whatever
Daarom mijn vraag, kon niets vinden op de site dus ........ ?DigiK-oz schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:01:
[...]
Nope, dat gebeurt op basis van topics op het forum. Als een project (zoals Correlizer) langere tijd geen werk heeft, wordt er een forumtopic geopend om aan te geven dat het project verwijderd zal worden. Daar hangt dan een tijd aan (2 weken dacht ik), heeft het project dan nog geen werk, wordt het gedeaktiveerd. Krijgt het later weer structureel (!) wel werk, wordt het na aankondiging in het topic weer geaktiveerd.
Of ik moet iets gemist hebben.
Algemeen nieuw project: http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=50841
Poll voor toevoegen: http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=50970
Na de poll is die toegevoegd, er zijn geen topics dat ie eruit gehaald zou moeten worden. Maar dat is dus wel gebeurd blijkbaar.
test, in het duits grafiekjes zeggen genoeg
Verwijderd
Ik had correlizer gisteren ook weer aangezet, maar had ook gemist dat het uit de vault is.Qazwaplol schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:21:
Na de poll is die toegevoegd, er zijn geen topics dat ie eruit gehaald zou moeten worden. Maar dat is dus wel gebeurd blijkbaar.
Misschien dat we een goede manier moeten vinden om alle koeien op de hoogte te brengen van het toevoegen/verwijderen van projecten.
Whatever
Stop de verwelking!
Zo en die datum dan 27 september al uit de vault gefl........ dan gaan we lekker met beoordelen welk projectDigiK-oz schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:16:
Het deactiveren van Correlizer wordt besproken in deze thread, die dan weer niet in het meest logische subforum staat.
Misschien dat we een goede manier moeten vinden om alle koeien op de hoogte te brengen van het toevoegen/verwijderen van projecten.
10, voeg je een mod als 10e doe, dan kan die met knopjes nog meer mensen toevoegenXaverius schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:24:
Hoeveel ontvangers kunnen er tegenwoordig in een DM?
Of via het berichten systeem van het bewuste project. Nadeel is dat je voor de grotere projecten wat moeite moet doen om alle DPCers in de verzendlijst te krijgen. Voordeel is dat je de DPCers bereikt die daadwerkelijk actief zijn op het project.Xaverius schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:24:
Misschien een DM-draadje starten met, zou ik voorstellen, geen reacties erin. Die kunnen dan weer in het topic om het voor iedereen duidelijk te houden. Hoeveel ontvangers kunnen er tegenwoordig in een DM?
Gevaar van DMen en bovenstaande is dat je ook crunchers lastig valt die helemaal niet geinteresseerd zijn in de Vault. Zo loop je een klein gevaar dat deze mensen weglopen.
Misschien is een Sticky Thread less invasive?
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Errrr.....hrrm...pfffft....ok, wat zijn de requirements om Linux te draaien icm EON?amberjr schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:53:
eindelijk.... met z'n allen boven de 100k op eOn2
* direct installeren of virtualisatie software (vmware player of workstation, virtualbox (al heb ik daar zelf vaak problemen mee), of andere)
* recente linux distibutie zelf altijd wel fan van een minimal installatie van fedora maar andere gebruiken vaak ubuntu
Als je wil kan ik zo stap voor stap ding maken, of kant en klaar VM aanleveren waarbij je alleen het project nog hoeft toe te voegen en boinc starten.
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:39:
^^ Ghehe, wat ik toch al niet moet doen om DPC naar nog hogere scores te leiden!
Overigens --> nog 328 puntjes scheiden mij van de #1
Maar goed ff serieus: Ik draai virtual box, zonder problemen met dotsch-ux.
1 Nodig vt-d aanzetten in de bios
2. virtualbox
3. Dotsch
Install virtualbox, is makkelijk te doen en de installing per vm zijn ook niet moeilijk. Daarna de iso van dotsch mounten in je vm en deze of als live cd gebruiken of installeren op een hdd. Ik maak zelf altijd een 11gb schijf aan hiervoor. Na de installatie is het een kwestie van boinc starten en handmatig de url van eOn toevoegen ivm de oude versie van boinc.. Dotsch heeft een nukken en dat is de scherm resolutie hierdoor kun je in boinc niet alle instellingen doen. Verder is dit alles in ongeveer 15 minuten te doen.
Voorbeeld van de versnelling tov win 7 moet je ff bij boinc naar smoking en Beetleguese kijken(zelfde pc allen enz....)
Lets Rock Bold
(zie net dat aquarius er al sinds vanmiddag uitligt....... Maar hij doet het weer
[ Voor 65% gewijzigd door amberjr op 13-11-2012 22:20 ]
Verwijderd
Als iemand iets kant en klaars kan bakken....

Deel 2 voor je cpu's ja dat kan: info hier dat zijn toch je oudste cpu"s ? dus daar zie ik vergeen probleem het kan wel ff zoeken zijn in de bios hoe je eea activeert want anders heb je maar 1 cpu per vm
- Voor 64-bits VM's moet je CPU Virtualization Technology (VT-x) ondersteunen, voor 32-bits VM's is dit niet noodzakelijk, maar ik kan zo geen reden bedenken om VT-x uit te zetten (wanneer aanwezig)
- Wanneer je een VM gekopieerd heb, dan zal de VMware software dit merken, en je de vraag stellen of de VM gekopieerd of verplaatst is. Antwoord dan gekopieerd, VMware zal dan andere MAC-adressen genereren voor je VM. Sommige guest Windows versies dienen dan opnieuw geactiveerd te worden.
- Na kopieren van VM, altijd IP-adres (tenzij DHCP) en machine-naam in de kopie aanpassen om conflicten in je netwerk te voorkomen.
- Het is aan te raden om je VM in het nieuwste formaat aan te maken (Workstation 8.x of 9.x), dit om maximaal te profiteren van de nieuwste verbeteringen op gebied van geheugenbeheer en het aantal toe te kennen CPU's/Cores.
Computing...
Project | #plaats | Vaultpunten | Punten/plek | Opmerking |
Majestic-12 | 8 | 9.631,57 | 52,64 | Internetbandbreete! |
Prime Sierpinski Problem - PRP | 2 | 9.666,66 | 333,34 | Lastige client |
GPUGRID | 27 | 9.762,77 | 9,13 | Alleen NVdia GPUs |
RNA World@Home | 11 | 9.773,75 | 22,63 | Lange WUs zonder Checkpoints, veel geheugen |
GIMPS | 11 | 9.775,28 | 22,47 | GPU power nodig om te stijgen |
yoyo@home | 17 | 9.792,74 | 12,96 | |
NFS@Home | 11 | 9.826,38 | 17,37 | Veel geheugen nodig |
Collatz Conjecture | 24 | 9.827,71 | 7,50 | ATI/AMD GPUs voor max performance |
QMC@Home | 37 | 9.835,54 | 4,57 | Momenteel geen werk |
eOn 2 | 10 | 9.840,42 | 17,74 | Linux geeft betere prestaties |
Cosmology@Home | 28 | 9.842,19 | 5,85 | Redelijk veel geheugen nodig |
ABC@Home | 25 | 9.863,79 | 5,68 | Momenteel geen werk |
MilkyWay@Home | 39 | 9.888,66 | 2,93 | GPUs met Double Precision nodig, meestal ATI/AMD dus |
Conclusie:
- 4 GPU projecten (GPUGRID, GIMPS, Collatz en Milkyway)
- 3 Veel geheugen nodig (NFS, RNA, Cosmology)
- 2 Geen werk beschikbaar (ABC, QMC)