Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Zet er ook meteen een leuke GPU in, kunnen we nog wat harder op GPUGRIDamberjr schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:43:
* amberjr loopt weg en mompelt iets van moet ff pc in elkaar schroeven..........
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx
Er zijn nog een aantal andere projecten die meer kunnen opleveren door daar CPU- of GPU-power op te zetten.
http://www.digik-oz.nl/dcVaultStrategy.aspx
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
GPUgrid zijn een paar man goed bezig met grafisch geweld
Whatever
Verwijderd
Ik ben onder de indruk!amberjr schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:44:
en ik ben er af, moet ff bold tegen gas geven op eOn (hij pakt toch p1 wel weer maar kan het in iedergeval uitstellen)

Verwijderd
Overigens mooi werk op GPUGRID!
Ik schakel over 45 minuten weer over...
[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 11-07-2012 21:07 ]
ty ben nu bezig om de 2500 nog weer ff een plekkie te geven en dan is het 30 core's via een vm tegen al je windows core's (88!!!?????)Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:21:
[...]
Ik ben onder de indruk!Je komt aardig goed mee met me
Goed bezig Victor, zo word ik niet gemist op gpugrid
edit: Up en running
[ Voor 10% gewijzigd door amberjr op 11-07-2012 22:18 ]

Wie zijn de "Dutch GPU Cows" eigenlijk, het is een appart team op eOn2 en nog een paar diverse projecten. Subdivisie van DPC die zelfstandig is gegaan? Niet dat we heel veel mislopen, in totaal hebben ze ~25M aan punten, maar het zou toch zonde zijn als we daardoor punten mislopen.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
@eOn2 gaat het nu wel lekker hard.
Verwijderd
Ik geloof dat dat een initiatief geweest is van iemand van SETI@Netherlands:VictordeHolland schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:55:
Een hele wapenrace op eOn2, zijn we nog wel veilig in de lage landen?
Wie zijn de "Dutch GPU Cows" eigenlijk, het is een appart team op eOn2 en nog een paar diverse projecten. Subdivisie van DPC die zelfstandig is gegaan? Niet dat we heel veel mislopen, in totaal hebben ze ~25M aan punten, maar het zou toch zonde zijn als we daardoor punten mislopen.
http://stats.free-dc.org/...&name=Michel%20van%20Wijk
Verwijderd

Meer dan 80 cores zijn 24x7 aan het crunchen en ik wordt voorbijgerend door iemand die een paar bakken met VM's heeft lopen.
Goed bezig amberjr, wel jammer dat we als team nog steeds onder de [H]-groep uitkomen.
Freeze staat nog eventjes stil ivm vakantie....
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Rustig aan op naar de volgende 2 targets die op 8 dagen staan, maar dat zal wat langer gaan duren wat mij betreft.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Oke vooruitVictordeHolland schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:21:
Arjant2, gaan we nog even door tot de 15M pp op GPUGRID?
Nog wel eventjes wat PG werk doen voor ik weer terug over schakel.
Nu 33.000VictordeHolland schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:06:
Lattice heeft ~12.000 WUs beschikbaar!
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Zo die target is ook gehaald.VictordeHolland schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:21:
Arjant2, gaan we nog even door tot de 15M pp op GPUGRID?
Ik ga even naar PG en wat terugschakelen.
@bold, van harte met eon
Als we daar nog 3 plekjes weten te pakken, verjagen we de Noren van de #1 in de physical categorie
Ik ben benieuwd of Lattice nu een "echt" project aan het worden is met continu werk....in dat geval lijkt het me een leuke kandidaat voor een echte hunt.
Hulde voor het harde werk @GPUGRID trouwens, daar hebben we nu een gaatje met de teams achter ons (op 1 na, maar die staat stil), en kunnen we voorzichtig naar boven gluren
Whatever
Met een vrij beperkte groep toch heel snel wat teams ingehaald en ook het gat naar boven gedicht.
Mochten we nog een keer wat extra koetjes inzetten dan valt er vrij rap een aantal teams in te halen.
Verwijderd

Dus moet ik tegen jou zeggen: Nice work!!
Lang geleden dat iemand me op CPU-kracht voorbij wist te komen
VictordeHollander:14.997.999,00 Mooir score maar neeeeeeeeeeeet geen 15m
[ Voor 98% gewijzigd door amberjr op 17-07-2012 20:13 ]
Ghehe, gelukkig komen er nog 2 PAOLA's en een NATHAN aanamberjr schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:11:
VictordeHollander:14.997.999,00 Mooir score maar neeeeeeeeeeeet geen 15m
Je moet echt een berg geheugen in je machine hebben wil je nog kunnen werken op de pc.
Als je dan geen 12 gieg in je i7 hebt (of meer) is het verstandig om HT uit te zetten dit keer. Er zijn toch units genoeg op dit moment.
edit: onderstaand grafiekje is met 6 garli units en 1 native majestic client plus 2 VM's met Majestic.

[ Voor 24% gewijzigd door Cow_tipping op 22-07-2012 12:01 ]
The Lattice Project: Notice from server
GARLI is not available for Windows/x86.
*Zwaait naar de Vaulters.
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Fijne vakantie
13:54 en ze zijn weer op
[ Voor 30% gewijzigd door amberjr op 21-07-2012 13:54 ]
Verwijderd
Edit: Toch even doorgaan op eOn2, daarna naar Correlizer?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 02:19 ]
Whatever
Maar hoe zit het met de GPUs? We hebben deze maand met een handje vol mensen redelijk succes geboekt op GPUGRID (3 plaatsen in 2 weken). Wordt het dan misschien weer eens tijd dat we een rondje GIMPS gaan doen, of is dat wat voorbarig? GIMPS is met 9.677 Vaultpunten ons één na laagste project en elke plek is 23 Vaultpuntjes waard. Er zijn clients voor ATI/AMD en NVidia kaartjes en een mid-segment kaartje doet al snel 100+ punten/dag. High-end kaarten mogelijk het dubbele daarvan. Nadeel van GPU GIMPS is wel dat elke instance een (volledig) CPU core nodig heeft.
Na het sieven ga ik iig op Gimps over. De GTX580 met dp doet het daar prima.
Als je zelf wilt weten of jouw GPU de moeite waard is om op Gimps te zetten, kijk dan naar deze tabel:
http://mersenne-aries.sili.net/mfaktc.php
Verwijderd
Op het Gimps forum is ook een leuke discussie ontstaan over de slecht presterende Kepler ten opzichte van de oude Fermi.
Het heeft niet met drivers te maken, maar met de architectuur.
edit: forum link: http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=16508
[ Voor 12% gewijzigd door Cow_tipping op 22-07-2012 23:24 ]
Verwijderd
Ligt niet aan de drivers.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:23:
Toch echt diep triest dat de nieuwe generaties ondermaats presteren qua GPU computing. En ik heb het vermoeden dat eerder te maken heeft met limitaties in de drivers. Kijk naar de performance van deze kaarten voor hardware accelerated video decoding, er klopt iets niet.
De single precision is gewoon prima op orde, alleen er is bezuinigd op double precision.
Edit: wat Cow-tipping zei dus
[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 23-07-2012 09:48 ]
Verwijderd
http://www.mersenneforum....php?p=199203&postcount=17
Edit: Laat ik het er maar op houden dat ik het niet weet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 22:04 ]
Verwijderd

Het meisje ziet eruit alsof ze speelde in "The Exorcist".
Maar ik sta te trappelen, voorlopig niet beschikbaar hier.
http://www.eindelijkglasvezel.nl/eindelijk-glasvezel.html
Mijn woning, welke een jaar geleden opgeleverd is, heeft in iedergeval al wel glasvezel.
Ze waren tot ook net van glashart bezig om in de hele stad glasvezel tot in de meterkast te trekken.
Zelfde actie als in bijna de gehele achterhoek ^_^
Hoop dat er dan bij jullie ook een "burger initiatief" ontstaat waardoor ze kunnen beginnen. hier in de omgeving moest 40% meedoen voor er begonnen werd. deed echter 60% mee dan kreeg ieder huishouden in het dorp/stad een aansluiting.
Verwijderd
Snelste verbinding is 1 gigabit.
[ Voor 56% gewijzigd door Qazwaplol op 25-07-2012 10:05 ]
Ps lekker offtopic
Bij Majestic kunnen we nog wat puntjes gebruiken hoor. Sinds ik bij UPC zit met 50mbps is mijn output al afgenomen. En als er straks wat meer mensen een fatsoenlijke verbinding hebben dan kunnen wij als DPC onze plek iig verdedigen en misschien verbeteren.
Ps. Q2 payout van Majestic was 66Euro
Te vinden op http://mersenneforum.org/mfakto/
Er wordt nog gewerkt aan een snellere/betere versie voor 7xxx GPUs.
OP ook meteen even bijgewerkt met de correcte sites/versies van mfakto en mfaktc.
Project status:
preparing new work
Scheduled start: Mon, Jul 30 (06:00 UTC)
Don't waste your time or time will waste you
Heeft iemand ervaring met de GPU voor Lattice? Ik zie net voor het eerst dat er ook ondersteuning is voor Nvidia, maar ik heb altijd met CPU gewerkt? Ligt dat aan de units?
Whatever
Schijnbaar zouden de ontwikkelaars van Garli en de Beagle libraries samen om de tafel moet gaan zitten om dit voor elkaar te krijgen.
Dit hebben ze de afgelopen 3 jaar blijkbaar nog niet voor elkaar gekregen.
Uit de OP kan dan ook de GPU-ondersteuning van Lattice komen te vervallen.
Zal het vanmiddag even aanpassen. Zal ook meteen even een beschrijving voor Lattice en QMC toevoegen, als ik die kan vinden en vertalen in jip-en-janneke taal.Cow_tipping schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:03:
Uit de OP kan dan ook de GPU-ondersteuning van Lattice komen te vervallen.
Dan kun je ook toevoegen dat Gimps ook voor de GPU is.VictordeHolland schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:44:
[...]
Zal het vanmiddag even aanpassen. Zal ook meteen even een beschrijving voor Lattice en QMC toevoegen, als ik die kan vinden en vertalen in jip-en-janneke taal.
• Project indeling veranderd, staan nu in dezelfde volgorde/categorieën als in Vault
• Enigma verwijderd
• GPU support Lattice verwijderd, GIMPS toegevoegd.
• Tips/tricks verkort en relevante info naar betreffende projecten verhuisd.
• Hier en daar wat tekst aangepast
Edit: Projectbeschrijvingen toegevoegd:
• NFS
• Collatz Conjecture
• QMC
• eOn2
TODO
Projectbeschrijvingen van:
• Lattice
[ Voor 11% gewijzigd door VictordeHolland op 30-07-2012 20:12 . Reden: Alleen Lattice nog ]
De help op het mersenneforum is wel heel erg verspreid en die informatie heb je toch echt nodig om daarna nog de Gui van Digik-Oz te gebruiken.
edit: hmm, moet in dit topic staan, maar als je het aantal posts per pagina vergroot kom je niet op 38 uit. ..
dus: Verwijderd in "DC-Vault Topic - Deel 6"
Misschien kan een link naar die howto ook aan de OP worden toegevoegd?
[ Voor 39% gewijzigd door Cow_tipping op 30-07-2012 20:08 ]
Kan iemand een duidelijke beschrijving vinden/maken van The Lattice Project? Ik kom er niet echt uit wat het project doet, behalve dat ze onderzoek doen naar bio-informatics en computational biology? Hier staat wel meer info, maar dat is meer hoe Grid computering werkt.
@Cow_tipping
Die link naar de guide van iconized heb ik ook aan de OP toegevoegd.
Al zou een misschien een soort quick starter guide niet onaardig zijn om in de OP te gooien? Iets van maak account hier, download client daar en hoe werk ophalen/rapporteren? Iconized zijn guide is opzich goed, maar het lijkt allemaal veel omslachtiger dan het eigenlijk is.
Dat vat het wel goed samen. Een uitgebreide beschrijving staat hier.VictordeHolland schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:36:
[...]
Kan iemand een duidelijke beschrijving vinden/maken van The Lattice Project? Ik kom er niet echt uit wat het project doet, behalve dat ze onderzoek doen naar bio-informatics en computational biology? [...]
Dit is wat ik ervan gemaakt heb:Crack schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:06:
[...]
Dat vat het wel goed samen. Een uitgebreide beschrijving staat hier.
Lattice is een project van de University of Maryland en wordt gebruikt door onderzoekers bij bio-informatica en computational biologie. De weinige taken die Lattice produceert maken gebruik van de GARLI applicatie die evolutionaire relaties op basis van DNA-sequentie gegevens afleid. Van deze data kunnen dan weer evolutiestambomen gemaakt worden. Project heeft meestal weinig werk, dus elke taak is meegenomen.
Project heeft een max van 2 taken per CPUcore en gebuikt veel geheugen (gemiddeld ~650MB, soms tot 2GB per taak)
The Lattice Project

Maar als het goed is staat nu alle belangrijke info er in. Ik heb zelfs nog even tijd gemaakt voor een stappenplan voor GPU GIMPS.Versie 31 30-07-2012 16:19 28.790 bytes VictordeHolland
Versie 32 30-07-2012 16:22 984 bytes VictordeHolland
Versie 33 30-07-2012 16:28 2.546 bytes VictordeHolland
Versie 34 30-07-2012 17:12 2.243 bytes VictordeHolland
Versie 35 30-07-2012 18:09 2.196 bytes VictordeHolland
Versie 36 30-07-2012 18:10 2.640 bytes VictordeHolland
Versie 37 30-07-2012 18:23 3.971 bytes VictordeHolland
Versie 38 30-07-2012 18:44 2.806 bytes VictordeHolland
Versie 39 30-07-2012 20:07 1.436 bytes VictordeHolland
Versie 40 30-07-2012 20:24 3.017 bytes VictordeHolland
Versie 41 30-07-2012 21:39 4.183 bytes VictordeHolland
Versie 42 30-07-2012 22:27 7.925 bytes VictordeHolland
Versie 43 30-07-2012 23:45 13.276 bytes VictordeHolland
Dat zou misschien nog een handige toevoeging zijn. ik heb nu iets van 1 unit voor 1CPU gedownload, maar dat is in ongeveer een half uur klaar.
Maar als je TF (trial factoring) units vraagt, krijg je over het algemeen de grootste, en die zijn iets van 3,5 GHz-days waard per stuk. Hier kun je dan zien hoeveel GHz-days jouw kaart per 24 uur doet. Dat deel je dus door 3,5 en dan zit je redelijk in de buurt van het aantal WU's wat je nodig hebt voor een dagje doorknagen.
Overigens is net Mfakto 0.12 uitgebracht zag ik op mersenneforum.
[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 31-07-2012 00:48 ]
Whatever
Ik heb er nu een paar honderd gereserveerd. Kijken wanneer die klaar zijn.
nieuws: Nvidia plant meerdere versies van GTX 660
De 660 krijgt evenveel cudacores die op zelfde snelheid zijn geklokt. Hij krijgt alleen een 192-bit geheugenbus ipv 256-bit. Volgens mij is bij meeste projecten de bandbreedte van het geheugen geen beperkende factor, dus prestaties zouden zomaar in de buurt van de 670 kunnen komen.
TF Percentage Factors by Range and Bitdepth
Oftewel, de kans van het vinden van een factor ligt tussen de 0,5 en 2% per WU. Maar het is er afhankelijk van de range (krijg meestal iets in de 50M+ range) en het bitlevel (meestal 2^70 naar 2^71)
CUDAcores en memorybus zijn niet de enige factoren waar de performance van distributed computering van afhangen. De 'Compute Capability' die bij de 6xx serie 3.0 is, is bijvoorbeeld bij GIMPS op GPU een zeer beperkende factor. Een GTX470 (CC 2.0) doet het daar gelijk of beter dan een GTX680. En dan is er nog GPUGRID, dat wel degelijk van geheugen en bandbreedte houdt GPUGRID forum VDRAM frequency. PrimeGrid (sieve) performance wordt volledig bepaald door CUDAcores en shadersnelheid. Het ligt dus (zoals altijd) heel erg aan het project dat je draait.Arjant2 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:49:
De 660 krijgt evenveel cudacores die op zelfde snelheid zijn geklokt. Hij krijgt alleen een 192-bit geheugenbus ipv 256-bit. Volgens mij is bij meeste projecten de bandbreedte van het geheugen geen beperkende factor, dus prestaties zouden zomaar in de buurt van de 670 kunnen komen.
Het is al een aantal keren eerder aan bod gekomen, Kepler 'light' is gewoon ontworpen als gaming kaart. Het is nu wachten op Kepler 'big' (GTX7xx) en hopen dat die serie wel weer een kaart heeft die ontworpen is voor computering. Ik vermoed van wel, de Supercomputers kunnen niet eeuwig op Tesla C2050s (=server variant van GTX480) blijven draaien en willen maar al te graag overstappen op een kleiner procedé= hogere efficiency.
http://digik-oz.nl/dcMfaktgui.aspx
Ik gebruik hem zelf ook nu, met 1 cpu instance en werkt volgens mij prima.
i5 2500k @4,0 + GTX480
1x mfaktc (1 CPU core) = 200M/s (54% GPU load)
2x mfaktc (2 CPU cores) = 2x190M/s (96% GPU load)
C2Q9300 + 2x GTX470
2x mfaktc (1 per GPU) = 2x100M/s (~30% GPU load per 470)
2x mfaktc (2 op één GPU) = 2x100M/s (~60% GPU load op één 470)
4x mfaktc (2 per GPU) = 4x70M/s (30-50% GPU load per 470)
4x mfaktc (4 op één GPU) = 4x70M/s (90% GPU load op één 470)
Dat er per GPU applicatie 1 hele CPU core nodig is. (en dan nog geen HT ook?)
Zeker als naast GIMPS de GPU nog aan het sieven is. Naja, straks GIMPS een weekendje uitzetten om wat extra CPU power over te houden voor de challenge.
Van schrik staat de inhaal-teller onder de 100 dagen
Whatever
Dus wie er nog wat koetjes over heeft, we kunnen wel wat versterking gebruiken.
Let op, units pas ophalen na 8 uur.
Zal Challenge chat maar bij Primegrid topic laten.
[ Voor 76% gewijzigd door Cow_tipping op 03-08-2012 19:47 ]
Mijn
Voor de afwisseling, alleen SETI en/of GPUGRID is op den duur ook wat saai. Vandaar ...
Don't waste your time or time will waste you

Eon draait verreweg het meest efficient op Linux, maar ook windows-koeien kunnen we goed gebruiken....we gaan [understatement-mode] niet zo heel hard [/understatement-mode]
Whatever
Als je clients traag zijn als dikke poep door een trechter, en je gebruikt de DNS servers van OpenDNS, ga dan weer gewoon je eigen (router of van ISP) DNS-servers gebruiken.
Als je OpenDNS gebruikt, worden niet-bestaande domeinen niet als DNS lookup error gegeven, maar doorgelinked naar een search pagina van OpenDNS. Majestic detecteerd dit weliswaar, maar die search-pagina moet wel elke keer geladen worden, deze pagina is vaak traag en dan denkt Majestic dat het betreffende domein "overloaded"is en zal dat domein supertraag benaderen.
Met je eigen DNS servers in je router of bij je ISP krijg je dan weliswaar een 5 a 10% DNS lookup errors, maar je output schiet omhoog (bij mij in ieder geval)
Whatever
Verwijderd
Yep, enige hulp bij eOn2 kan geen kwaad.DigiK-oz schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 07:28:
Correlizer lijkt inderdaad weer even "leeg" te zijn. Eon is een nuttig alternatief voor DC-Vault, daar naderen we een plaatsje winst, en dat gaat ons de #1 overall opleveren in de categorie Physical Science!
Eon draait verreweg het meest efficient op Linux, maar ook windows-koeien kunnen we goed gebruiken....we gaan [understatement-mode] niet zo heel hard [/understatement-mode]
Ik speel veel dayZ dezer dagen, de linux VM in de achtergrond gebruikt de rest van de CPU cycles.