Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:55
Bye bye hpcloud :w t was leuk zolang t gratis was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:01
Is dat met die 50% korting? Voor $30/maand per core kun je denk ik beter gewoon een echte dedicated nemen met wat quad cores. Al is 't normale gebruik natuurlijk hiervan als je maar beperekte tijden die power nodig hebt...

Edit:
Aah zonder dus denk ik. Dan zit je op $15. Dat valt nog wel mee als je er een doel voor hebt :).

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 09-05-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
ha briljant dit, door het geklooi bij dimes staat nu AT op 1 en TN op 3 :) in de vault

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, hmmmz er komen nu allemaal "evil" plannetjes in me op. :D
Ehh de Dimes-stats zijn echt FUBAR.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt tijd dat ik mij eens iets meer in de materie ga verdiepen.
2 vragen:

Bij Correlizer heb ik nog 200+ WU's in de wacht staan die gecontroleerd moeten worden.
Is dat normaal?

Bij PG krijg ik voor dezelfde soort wu (5,3M) op een langzamere pc veel meer punten omdat de cpu tijd hoger ligt. Mijn snelle 2500k krijgt voor dezelfde wu maar de helft van de punten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Correlizer worden alle werkeenheden tweemaal uitgevoerd. Je krijgt pas de credit als de tweede rekenaar (wordt hier ook wel eens wingman genoemd) het resultaat ook heeft ingeleverd en alleen dan als beide hetzelfde resultaat hebben ingeleverd. Zo niet dan wordt de taak voor een derde keer uitgezet.

Ik heb zelf ook met enige verwondering zitten kijken naar de creditering bij PG voor de TRP-taken. Lijkt inderdaad dat de CPU-tijd lineair is met de creditering (maar verschilt weer per k of zo?). Nadat ik hyper threading op mijn 3930k had uitgezet, leek het er op dat ik minder credit kreeg voor gelijksoortige taken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
De WU's in de wacht dat klopt, veel projecten waaronder Correlizer sturen dezelfde taak naar 2 verschillende computers ter verificatie van het resultaat. Die 200+ WU's wachten dus nog tot dat de andere computer die taak ook voltooid heeft, heeft die echter een compleet ander resultaat kan er ook nog een 3de computer bij gehaald worden die het moet gaan narekenen.

In het begin zullen die pending tasks alleen maar oplopen, maar na enkele dagen stabiliseert dit op een bepaald aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, heb dus nog een hoop credits in de wacht staan.
Ik laat PG tot aan het einde van de cinqo de mayo doorlopen en dan ga ik weer docking + correlizer doen.
Krijg op dit moment toch bijna geen correlizer wu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
jippie heb eindelijk gevonden wat mijn systeem vreet zo'n beetje als vol belast. Volgens een duitse website zo'n 762 watt en 240 idle, dat is dan wel weer icm een i7-920 maar het zl niet veel schelen ;) Dan wordt een 590 al gauw zuinig met 480w bij vollast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom ik aan met een i5 2550k - 290w onder belasting.
Heb wel zo'n fijne ATI 5970 SLI videokaart maar die doet ook maar iets van 250w max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik BF3 speel dan zit ik gemiddeld op 340w...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik had bij Conrad gewoon zo'n Voltcraft stroommeter gekocht. Erg handig om alle verbruikers in huis met een stekker door te meten.
Helaas heb ik die aan iemand uitgeleend en weet ik natuurlijk niet meer aan wie. :S

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 01:00:
Kom ik aan met een i5 2550k - 290w onder belasting.
Heb wel zo'n fijne ATI 5970 SLI videokaart maar die doet ook maar iets van 250w max.
een 5970 SLI? :X
CF bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Cow_tipping schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:54:
Ik had bij Conrad gewoon zo'n Voltcraft stroommeter gekocht. Erg handig om alle verbruikers in huis met een stekker door te meten.
Helaas heb ik die aan iemand uitgeleend en weet ik natuurlijk niet meer aan wie. :S
dat moet ik ook eens doen, maar dan niet uitlenen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Cow_tipping schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:54:
Een Cresta kost een tientje bij de Gamma.

Moet van m'n baas, de vrouw dus, sterk energieverbruik verminderen. DC gebruikt meer dan de helft van ons jaarlijks energieverbruik dus of een systeem uit of andere manier zoeken. Dus alles eerst naar stockspeed en voltage verlagen.

Momenteel :

1: Phenom II X4 945 C3 @ 1.2625 V ipv 1.35 V / Gigabyte GA-MA78GM-S2H v1 / 2GB DDR2 / EVGA GTX460FTW - stockspeed 850MHz @ .975 V ipv 1.05 V
Mobo/geheugen wordt hetzelfde als onderstaande combo. Scheelt ook behoorlijk.
Verbruikt momenteel rond de 265W/uur

2: Phenom II X4 945 C3 @ 1.2375 V ipv 1.35 V / Asrock 870 Extreme 3 / 8GB DDR3 / EVGA GTX460SC - stockspeed 763MHz @ .887 V ipv 0.95 V
Verbruikt momenteel rond de 220W/uur.

Het moet nog minder worden wil ik mogen doorgrazen.

[ Voor 50% gewijzigd door MAB The Frisian op 12-05-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo'n dubbele 5970 op 1 kaart. Geen idee wat het exaxte type is want ik heb de doos niet.

Kan wel BF3 met alles max spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaat een wereld voor je open met een stroommeter.
Ook altijd goed om sluipverbruik op te sporen.
1 watt sluipverbruik is 2 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
zo mijn avontuur op milkyway is voorlopig ff over syteem omgeboud met de 560ti's voor PG sry Bold ;)
mhh krijg aleen maar berekeingsfouten bij de 560's morgen ff naar kijken

[ Voor 27% gewijzigd door amberjr op 11-05-2012 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amberjr schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 02:20:
zo mijn avontuur op milkyway is voorlopig ff over syteem omgeboud met de 560ti's voor PG sry Bold ;)
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amberjr schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 02:20:
MilkyWay en berekeningsfouten, mijn associatie: Does not compute. :D

Wikipedia: Does not compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Does not compute?

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_oRrOZC9jH_c/SyIac1FGswI/AAAAAAAAD4c/0RZhRN0Aw9o/s400/computer.JPG

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Iets veranderd vwb de creditering bij GPUGrid ?

http://www.gpugrid.net/fo...id=2970&nowrap=true#24953

Schijnt een al langer bestaande server bug te zijn.

Zijn blijkbaar niet al te snel met het oplossen van dergelijke bugs.

[ Voor 37% gewijzigd door MAB The Frisian op 11-05-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ik vind GPUGRID niet meer leuk, maar we hebben punten nodig daar.

@Cow_tipping: Ik geloof dat ik die scene gezien heb, Koefnoen?
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:08:
Er gaat een wereld voor je open met een stroommeter.
Ook altijd goed om sluipverbruik op te sporen.
1 watt sluipverbruik is 2 euro per jaar.
Ik heb me ooit eens voorgenomen om alle apparaten die stroom zuigen (magnetron, koffiezetapparaat, wasmachine, etc.) te voorzien van een stekker met een schakelaar. Dat is nu al enige tijd geleden dus ik trek nog steeds dagelijks stekkers uit de muur. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:28

Pyrus

Hardknock life

Ja, GPU grid is voor mij ook exit. Een tijd geleden kreeg je daar monster units die 24+ uur draaiden op een GTX 570, maar blijkbaar niet goed waren. Die hebben ze gecanceled, beloofd er iets aan te doen wat betreft credits en 15 dagen later komen ze tot de conclusie dat dat niet gaat omdat de units uit de database gepurged zijn :') :W 30+ uur GPU-tijd.

Zeker als ik lees dat ze nu weer een debiele fout maken, is het voor mij duidelijk dat dit project er niet meer in komt bij mij.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
GPUGRID kan het zich permiteren, ze hebben hele trouwe crunchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:31:
Tsja ik vind GPUGRID niet meer leuk, maar we hebben punten nodig daar.

@Cow_tipping: Ik geloof dat ik die scene gezien heb, Koefnoen?

[...]
Little Britain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Hmm, toch maar eens mijn nieuwe i7 3770 mee laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Iemand enig idee vwb een medische vervanger voor GPUGrid ? Geen F@H.

Nog maar even gpugrid tot ik een vervanger heb.

Bijdeweg : ERBrouwer schijnt weinig last van "fouten" e.d. te hebben.

Opafspraak : Net POEM toegevoegd. Heeft het zin met gtxjes icm xp en boinc 6.10.60 ?

[ Voor 67% gewijzigd door MAB The Frisian op 12-05-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GTX'jes doen het volgens mij nog niet op POEM

Mezelf even aangehaald uit het andere topic:
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 00:31:
Hmm de stats van Dimes zijn sinds 4 mei corrupt. De staat van hun forum is allerbelabberdst. Zou me niet verbazen als H over een paar weken met een voorstel komt om het project uit de Vault te gooien. En eigenlijk kan ik er dan geen traan om laten om eerlijk te zijn.
Het is vanaf 9 mei en niet 4 mei. Op 4 mei verloor AT een plaats op Majestic en wij gingen terecht naar positie 2 in de cat. overige. Overigens de Dimes-site lijkt gehacked te zijn. Mogelijk zijn ook onze accountgegevens buitgemaakt. Ik weet niet hoeveel achterdeuren de Java-cliënt van Dimes heeft maar pas op. De bedoeling van hun cliënt was dat ze op afstand het type werk dat we uitvoerden, konden reguleren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

MAB The Frisian schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:33:
Iemand enig idee vwb een medische vervanger voor GPUGrid ? Geen F@H.

Nog maar even gpugrid tot ik een vervanger heb.

Bijdeweg : ERBrouwer schijnt weinig last van "fouten" e.d. te hebben.

Opafspraak : Net POEM toegevoegd. Heeft het zin met gtxjes icm xp en boinc 6.10.60 ?
Als ik in de boincmanager een nieuw project wil toevoegen kan ik geen Nvidia ondersteund Biologica project vinden.
Hier ook niet: http://boinc.berkeley.edu/projects.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folding heeft een Nvidia-cliënt: http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther
Maar ik geloof dat MAB niet geïnteresseerd is in dat project? Eh yep:
MAB The Frisian schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:33:Iemand enig idee vwb een medische vervanger voor GPUGrid ? Geen F@H.
Ach soms moet je eigenaardigheden van projecten gewoon voor lief nemen.

Edit: Zowaar activiteit op het Dimes-forum: http://www.netdimes.org/forum/viewforum.php?f=2
Accountregistratie lijkt ook weer te werken inmiddels. Wie wordt de boodschapper van het slechte nieuws? :D

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh,oh....ik denk dat ik m'n 7970 opgeblazen heb...dat worden dus flink wat minder punten op milkyway voor mij :(
Vanavond maar eens effe kijken of ik kan vinden wat er nou mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:06:
oh,oh....ik denk dat ik m'n 7970 opgeblazen heb...dat worden dus flink wat minder punten op milkyway voor mij :(
Ik hoop voor je dat het gewoon een driver crash is, zoniet dan wordt het een duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn driver was er gisteravond ook mee gestopt.
Boinc meldde dat hij geen gpu meer kon vinden.
Herstart en het was weer gefixed (ati driver 12.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Over Einstein@home gesproken, er is nu ook een client voor de Ati-GPU's klaar. Ik geloof dat ze wel langzamer zijn dan Nvidia maar toch veul sneller dan de CPU. :)
http://einstein.phys.uwm.edu/forum_thread.php?id=9446

[ Voor 4% gewijzigd door Xaverius op 16-05-2012 13:52 . Reden: inderdaad, even het juiste project benoemen ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Einstein@Home bedoel je neem ik aan?
MW had al een zeer goede ATI applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:06:
Al bekend wat het euvel is? Altijd vervelend kapot apparatuur maar kan beter vrij snel gebeuren als er nog garantie op zit. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 01:41:
Overigens de Dimes-site lijkt gehacked te zijn. Mogelijk zijn ook onze accountgegevens buitgemaakt. Ik weet niet hoeveel achterdeuren de Java-cliënt van Dimes heeft maar pas op. De bedoeling van hun cliënt was dat ze op afstand het type werk dat we uitvoerden, konden reguleren.
Waarom denk je dat de site gehackt zou kunnen zijn? Ik zag zelf 1-2-3 niks, maar wellicht dat er al dan iets aangepast is.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat de engine die de stats exporteert onafhankelijk is van de database en als de database niet meer werkt dat er dan enkel nullen worden gerapporteerd. Dan krijg je een hoop teams met nul credit, zoals DigiK-oz' overzicht laat zien (selecteer 9 mei). Echter niet alle gegevens zijn kwijt of niet opvraagbaar: https://www.netdimes.org/new/data.php?userName=Cow_tipping
Ook leverde de hoofdpagina een rare foutmelding initieel, dat is nu verholpen. De stats werken nog steeds niet, terwijl we al wel activiteit hebben kunnen waarnemen op het Dimes-forum van de projectmanagement.

Er kunnen nog een dozijn andere redenen zijn maar een hack lijkt niet onwaarschijnlijk. Mijn post was slechts een waarschuwing voor de mensen die de Dimes-cliënt geïnstalleerd hebben voor het geval dat Dimes gehacked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:57:
[...]

Al bekend wat het euvel is? Altijd vervelend kapot apparatuur maar kan beter vrij snel gebeuren als er nog garantie op zit. :-(
Ik denk dat 'ie kortsluiting veroorzaakt. Met kaart in PC start de PC niet op. Je ziet de fans heel kort bewegen en dan...helemaal niets. Als ik de kaart uit het systeem haal en dan de PC opstart, dan start 'ie gewoon, totdat foutmelding D6 op de indicator van het mobo verschijnt wat betekent dat 'ie geen GPU heeft gedetecteerd. Dus...tja...nu ga ik de 7970 eens in een andere PC hangen om te kijken of dat ding daar hetzelfde beeld geeft. Zo ja, dan is het einde verhaal en hoop ik dat ik nog garantie erop heb zitten.
To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Ik heb hier 4 HP servers staan (dual Xeon 3,2 2mb, 8GB, 2k3 R2) in een cluster, die ik normaal voor mijn werk gebruik. De komende anderhalve maand ga ik die dingen niet gebruiken wegens vakantie, is het misschien een idee om die voor jullie mee te laten draaien?

Moet ik wel meteen erbij vertellen dat de enige ervaring die ik met dit soort dingen heb bestaat uit seti@home draaien op een desktop, 10 jaar geleden.
Geen idee dus of die dingen uberhaupt een deuk in een pakje boter slaan wat dit betreft, maar mochten jullie hun hulp kunnen gebruiken stel ik ze beschikbaar :)

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Alle beetjes helpen uiteraard.
En als je Boinc kunt installeren op die machines, dan is het nog:
- correlizer toevoegen als project in Boinc client (url van correlizer homepage gebruiken in boinc client)
- bij dit toevoegen wordt je gevraagd te registreren als je nog geen Correlizer account hebt
- als het project succesvol is toegevoegd zul je nog DPC moeten joinen op de site van het Correlizer project.

De links voor de download van de boinc client en de correlizer@home project zul je wel kunnen vinden neem ik aan.
En bedankt voor de steun alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Oké, ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd op een testserver die ik remote kan bereiken.
Voor zover ik kan zien werkt het en heb ik alles goed gedaan, op een ding na. De client gebruikt maximaal 54% van beide cpu's (ook een dual xeon server) en dropt om de zoveel seconden naar 4%.
Ik heb geen idee of dat normaal is en wat ik er aan kan doen, voor zover ik aan de instellingen kan zien zou hij ze tot 90% moeten kunnen benutten.
De server zelf is in elk geval in orde, alle temps zijn ruim onder de tresholds, geen warnings of wat dan ook. Op dit moment gebruikt Boinc 183mb van de 2gig die op die machine beschikbaar zijn.

Als het verder allemaal klopt en werkt zal ik vanaf dan beginnen de andere servers toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Het eon2 draadje op het vaultforum heeft een kick gehad, eens in de gaten houden wat dat gaat opleveren...

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Hier loopt het nu een stukje beter, de cpu's worden nu continu rond de 90% belast. Geheugen zit op ongeveer de helft. De temperatuur tegenover idle is slechts met 3 graden gestegen, zo merk je tenminste wel waar dat lawaai goed voor is :P
Wel ziet de manager nog steeds maar 1 cpu, terwijl er 2 op het bord zitten en alle andere software er geen problemen mee heeft. Ze worden ook beide gelijktijdig belast, dus ik denk niet dat het een nadeel qua performance oplevert?

Wel een paar uurtjes eruit gelegen omdat een disk besloot richting Petrus te vertrekken. Om een of andere reden was dat genoeg om panic te veroorzaken terwijl het gewoon een raid-5 array van 6 disks is waarvan 1 hotspare.
Magoed, disk geswapt met een van de spares die ik heb liggen en verder maar weer. Als ik morgen wat tijd heb gooi ik server numero 2 ook in de strijd. Tegen het einde van de volgende week zullen ze wel alle vier bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimes nog steeds puinzooi. Eon2, niks mis mee. We staan nu 50e daar. Als het een Vault-project wordt, zullen we nog flink aan de bak moeten om de 1e plaats in cat. fysisch te behouden.

Overigens we hebben reeds de 5e stek behaald in de cat. medische en biologische projecten. :)

Edit: Heb maar eens een post aangemaakt op het Dimes-forum. Accountregistratie werkt alweer een tijdje.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Mijn output zal de komende tijd, inverband met onvoorziene omstandigheden gaan terugvallen. De dedicated bakkies gaan uit straks, nadat ze de huidige units hebben vooltooid (zal nog een paar daagjes duren). De 3770 blijft wel gewoon aan.

Cu in better times ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ He, vervelend om te lezen, ik hoop dat het niet te ernstig is allemaal en dat we je snel weer terugzien in betere tijden. Bedankt in ieder geval voor je geweldige bijdrage aan DPC ! _/-\o_

Duhuhuh....lezen is zo moeilijk he Bold?

Na GOED lezen zag ik dat je toch nog blijft bij DPC :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk allemaal niet al te erg amber, fijn dat je je 3770 blijft inzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Thnx guys overigens is het niet iets negatiefs hoor waarom ze uitgaan. Ben een paas maanden uit huis voor mn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh gelukkig dat klinkt veel beter. :)
Ik hoop dat het een leuke ervaring wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

MadMan schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 06:41:
Hier loopt het nu een stukje beter, de cpu's worden nu continu rond de 90% belast. Geheugen zit op ongeveer de helft. De temperatuur tegenover idle is slechts met 3 graden gestegen, zo merk je tenminste wel waar dat lawaai goed voor is :P
Wel ziet de manager nog steeds maar 1 cpu, terwijl er 2 op het bord zitten en alle andere software er geen problemen mee heeft. Ze worden ook beide gelijktijdig belast, dus ik denk niet dat het een nadeel qua performance oplevert?

Wel een paar uurtjes eruit gelegen omdat een disk besloot richting Petrus te vertrekken. Om een of andere reden was dat genoeg om panic te veroorzaken terwijl het gewoon een raid-5 array van 6 disks is waarvan 1 hotspare.
Magoed, disk geswapt met een van de spares die ik heb liggen en verder maar weer. Als ik morgen wat tijd heb gooi ik server numero 2 ook in de strijd. Tegen het einde van de volgende week zullen ze wel alle vier bij staan.
Nog veel werk zon Boinc clientje aanslingeren op een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
En er is een poll toegevoegd aan het Eon2-draadje voor toevoeging in de vault.
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=47883

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Draai even dag een testje met eon, ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit.
Taken zijn nog korter dan correlizer, maar ook nog veel minder credits helaas.

Anders dan correlizer hebben ze wel een lekker korte deadline (iets van 30 uur) aangezien de resultaten van taken die ingeleverd worden van invloed zijn op de nieuw te genereren taken.

Hou ook wel van projecten waarbij ze zelf ook deelnemen, ze hebben bij eon zelf ook aardig wat hardware staan (de teams op p1 en p2).

Is geen zwaar project, CPU verbruikt 10 watt minder dan normaal met 100% load (-20 vergeleken met AVX projecten).

[ Voor 26% gewijzigd door Qazwaplol op 20-05-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Weten we ook weer wat we 1 juni met de CPU's gaan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik had hetzelfde idee als Qaz, gister eon aangeslingerd.
Inderdaad zeer weinig credits, minder dan 3.000 per dag voor een i7 2600k, maar we kunnen daar wel flink wat stijgen al zal het lastig zijn om een top10 plaats te behalen in een maand.
Een ander nadeel is dat je geen buffer kan krijgen. Er is een limiet op 2 units per (HT) core.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 20-05-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik heb nog voor 2 dagen werk op POEM (haal ik mooi de 40M), daarna wil ik HD6950 wisselen met de GTX470s. Dan kan ik weer CPU projecten doen op de 2500k in combinatie met NV projecten. En tegelijkertijd het verbruik een beetje reduceren door met 1 PC door te gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cow_tipping schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:10:
Weten we ook weer wat we 1 juni met de CPU's gaan doen. :)
Ja, maar ik ga dan even een paar dagen SIMAP dan draaien voordat ik doorga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:38:
[...]

Ja, maar ik ga dan even een paar dagen SIMAP dan draaien voordat ik doorga.
Goed idee!
Een weekje Simap tot het werk weer op is en dan dan Eon2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Arjant2 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:46:
Ik had hetzelfde idee als Qaz, gister eon aangeslingerd.
[..]
Een ander nadeel is dat je geen buffer kan krijgen. Er is een limiet op 2 units per (HT) core.
Rede daarachter is dat iedereen aan de zelfde simulatie werkt, ipv dat iedereen z'n eigen ding doet.

Van eon forum, al ging die post over checkpointing verklaard het wel de korte taken enzo.
The issue here is related to the types of calculations that we are doing.

In some projects, there is a large amount of computational work that can be done in any order. With Seti, for example, the signal from some galaxy can be analyzed at any point by any number of different people. There are lots of other signals from other places in the sky that other computers can work on at the same time.

Our project is much more synchronized because we are modeling the dynamics of atomic systems through time. Basically, everyone is working to discover reaction mechanisms that are available given the current state of the system. Using statistical mechanics, we can evaluate the likelihood of each reaction pathway so that we can advance the simulation through time. As time evolves, however, results from a point in the past are not important. So we have to strike a balance between short work units in which everyone reports results frequently and long work units which minimize network traffic but also where slower machines may not report back. We could certainly implement checkpointing but for any significant delay, it would be better for the machine to get a new and current work unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
BigBrother is al een paar dagen lekker bezig op GIMPS _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Cow_tipping schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:33:
[...]

Nog veel werk zon Boinc clientje aanslingeren op een server.
Mwoah, het was meer uitzoeken hoe die BOINC manager werkt dan installeren. Op een server is dat niet echt anders dan op een PC. 2k3 opnieuw erop, BOINC erop, beetje instellen en lopen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37
VictordeHolland schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:32:
Volgens mij is het update script van DigiKoz vast gelopen, er is vandaag nog geen één project geupdate :?
Ben er weer :)

Hoster heeft wat trubbels met scheduled tasks. Soms wordt er gewoon een dag lang geen enekele uitgevoerd 8)7 . Prutsers :(

Normaal gesproken doet mijn servertje @home dienst als backup voor de stats updates om deze ongein op te vangen. Maar tijdens vakantie staat dat kreng uit. Vandaar de onderbrekeing van de updates. Ik kan ook nog updates forceren vanaf willekeurig welke locatie, maar deze vakantie was wifi-loos. Volgende vakantie zal ik iemand hier vragen om, in voorkomende gevallen, de stats-update handmatig te doen, Maar dat is pas over 3 maanden 8)

Thuis-bakkie staat weer op Correlizer, servertje op Majestic. Morgen weer 1 gebakkie @work aanslingeren en dan back to normal :Y

En nu eens een shitload aan topics doorspitten.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DigiK-oz Doe jij ook de Docking stats want die zijn er ook al een tijd niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
tss... komt net thuis en begint al over de volgende vakantie :/

welkom thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom terug DigiK-oz. Hoe vaak ga je jaarlijks op vakantie eigenlijk? :)

Edit: Mijn berichtje op het Dimes-forum heeft een reactie gekregen gelukkig. Hopelijk wordt het nu snel opgelost.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:35:
Dimes nog steeds puinzooi. Eon2, niks mis mee. We staan nu 50e daar. Als het een Vault-project wordt, zullen we nog flink aan de bak moeten om de 1e plaats in cat. fysisch te behouden.

Overigens we hebben reeds de 5e stek behaald in de cat. medische en biologische projecten. :)

Edit: Heb maar eens een post aangemaakt op het Dimes-forum. Accountregistratie werkt alweer een tijdje.
Ook Eon2 toegevoegd als voorbereiding op een hunt evt.
Wuutje duurt hier zo'n 7.5 minuut en levert dan zo'n 1.8 credits op.
Zullen voor het toevoegen al vol aan de bak moeten denk ik, al wordt dat niet eenvoudig gelet op de beperkte hoeveelheid uitgegeven wuutjes.

[ Voor 16% gewijzigd door MAB The Frisian op 21-05-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:51:
@DigiK-oz Doe jij ook de Docking stats want die zijn er ook al een tijd niet meer...
Ik heb ook Docking stats, ja, en die doen het prima. Maar als je bedoelt dat ze niet meer op het forum worden gepost, dan kan dat wel kloppen. Docking is geen officieel project binnen DPC, en dus worden er niet regulier stats gepost.
Qazwaplol schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:52:
tss... komt net thuis en begint al over de volgende vakantie :/

welkom thuis ;)
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 06:13:
Welkom terug DigiK-oz. Hoe vaak ga je jaarlijks op vakantie eigenlijk? :)
Je kan nooit vaak genoeg op vakantie gaan :) Ik heb dik 6 weken per jaar vakantiedagen, en die gebruik ik waar ze voor bedoeld zijn. Dus 6 weken vakantie, soms 2 keer per jaar, soms 4 8)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Even alvast de Eon2 stats checken bij DigiK-oz.
Was daar geen storing??
Nee dat was bij DigiD

De Eon2 stats doen het alvast en het is te zien dat er al een aantal mensen aan het controleren is of de poll op het dc-vault forum positief moet worden ingevuld, of niet. (huidige stand is 12 voor en 0 tegen stemmers)

eon2 hitparade van maandag 21 mei 2012
flushers : 14/33 (42 %)
Users daily
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-dailynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.251,94Arjant26.850,45(11)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.842,12Qazwaplol4.032,02(16)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)814,27Bold_Seeker814,27(25)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)806,85Postie7.158,86(10)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)669,85Grutte Pier [Wa Oars]669,85(27)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)647,51NGS88.528,21(1)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)143,60justhim143,60(29)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)120,79Cow_tipping120,79(30)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)101,01MadMan101,01(31)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif4)100,82DigiK-oz5.870,90(12)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif7)62,27Cronenborgh14.722,50(7)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif7)38,13Stef4243.334,25(4)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)9,40[DPC] hansR9,40(33)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)2,10Maxime Debosschere23.929,29(6)
More...

Users overall
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-overallnamedaily#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)88.528,21NGS647,51(6)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)85.809,70[DPC]DeApen0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)64.339,39[DPC]Division_Brabant0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)43.334,25Stef4238,13(12)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)42.159,22Newtwen0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)23.929,29Maxime Debosschere2,10(14)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)14.722,50Cronenborgh62,27(11)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)11.250,41Xorsist0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.415,46VictordeHollander0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)7.158,86Postie806,85(4)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)6.850,45Arjant22.251,94(1)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)5.870,90DigiK-oz100,82(10)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)5.132,17Team_Elteor_Borislavj0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)4.234,21Freeze_XJ0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)4.080,20Elrond[NL]0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif5)4.032,02Qazwaplol1.842,12(2)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)3.879,36Quirujake0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
18(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)3.502,93iconized0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
19(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)3.336,41Team_Kwakende_kip.Quatar0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
20(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)2.959,78Noordvogel0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
21(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)2.390,98Justberry0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
22(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.448,17Dave0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
23(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.231,39Tielemans0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
24(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)835,85Guido0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
25(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)814,27Bold_Seeker814,27(3)
26(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)753,94Team Boonanza0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
27(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)669,85Grutte Pier [Wa Oars]669,85(5)
28(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)216,08Bumperklever0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
29(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)143,60justhim143,60(7)
30(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)120,79Cow_tipping120,79(8)
More...

Teams daily
#+/-dailynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)165.731,91Henkelman Group46.980.230,76(2)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)140.363,65UH IT HPC94.457.434,68(1)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)12.045,43SETI.USA4.337.849,73(7)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.233,27USA4.324.505,94(8)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)8.660,05Rechenkraft.net2.582.840,51(17)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)7.370,32Dutch Power Cows397.328,00(49)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)6.609,28The Final Front Ear30.976,18(157)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)6.228,74Canada813.947,85(28)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)5.611,17MacFormat1.358.844,60(24)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3)5.212,50BOINCstats3.353.288,48(12)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif34)5.075,81Team Norway2.708.142,73(16)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif5)4.751,93myself453.585,15(44)
More...

Teams overall
#+/-overallnamedaily#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)94.457.434,68UH IT HPC140.363,65(2)
44(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)453.585,15myself4.751,93(12)
45(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)447.887,61Team ACC - Arthur C Clarke Fans0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
46(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)446.267,85The Scottish Boinc Team0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
47(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)424.862,68Great White North0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
48(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)413.884,49University of Texas at Austin1.360,61(31)
49(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)397.328,00Dutch Power Cows7.370,32(6)
50(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)392.855,67Team.se237,98(61)
51(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)371.683,63Polish National Team0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
52(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)370.337,14UK BOINC Team162,53(74)
53(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)352.571,09BOINC.BE53,82(100)
54(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)340.291,23FREE TIBET/ TIBET LIBRE567,45(45)
More...

Nieuwe users
Bold_Seeker814,27
Grutte Pier [Wa Oars]~MAB The Frisian669,85
justhim143,60
Cow_tipping120,79
MadMan101,01
[DPC] hansR9,40

Mijlpalen
Postie7.000
Arjant26.000
Qazwaplol4.000
Bold_Seeker800
Cow_tipping100
MadMan100
justhim100

When do we get them
Great White North12,37
University of Texas at Austin21,01
The Scottish Boinc Team21,99
Team ACC - Arthur C Clarke Fans22,94
Planet 3DNow!48,79
TeAm AnandTech67,68
MacRumors71,23
Microsoft75,59
BOINC@AUSTRALIA93,86
BOINC.SK95,63

When do they get us
Team niconico189,32
The Final Front Ear390,30
Piratenpartei Deutschland888,17
BOINC Confederation1.529,97

Bron
eon2 project site

Afbeeldingslocatie: http://www.digik-oz.nl/tempimages/dpc_eon21.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyH-8
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:14
Mijn 4850 wordt tijdens het draaien van POEM@home maar voor 50-55% belast volgens GPU-z terwijl ik 1 core vrij heb voor het versturen van informatie naar de gpu. Taakbeheer geeft aan dat die ene cpu core maar voor 20-25% belast wordt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhogen, want dan zouden mijn taken nog sneller moeten gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik draai meestal 4 taken tegelijk op een HD6950 icm 2500k, wat voor ongeveer voor 95% load op de GPU zorgt en ik houd 0,5 CPU voor elke taak. De app_info.xml die ik daarvoor gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<app_info>

<app>
        <name>poemcl</name>
        <user_friendly_name>POEM++ OpenCL</user_friendly_name>
    </app>

<file_info>
        <name>poemcl_0.1_windows_intelx86__opencl_ati_100</name>
        <executable/>
    </file_info>

<app_version>
        <app_name>poemcl</app_name>
        <version_num>1</version_num>
        <plan_class>opencl_ati_100</plan_class>
        <avg_ncpus>0.5</avg_ncpus>
        <max_ncpus>1</max_ncpus>
        <flops>2.1e10</flops>
        <coproc>
            <type>ATI</type>
            <count>0.25</count>
        </coproc>
        <cmdline></cmdline>
        <file_ref>
            <file_name>poemcl_0.1_windows_intelx86__opencl_ati_100</file_name>
            <main_program/>
        </file_ref>
    </app_version>

</app_info>

ATI 1 = 1 taak op GPU
ATI 0.50 = 2 taken op GPU
ATI 0.33 = 3 taken op GPU
ATI 0.25 = 4 taken op GPU
etc. (meer dan 4 zorgt zelden voor betere GPU load)

Voordat je de app_info in de map van POEM zet, wel er voor zorgen dat al je taken klaar zijn en je buffer leeg is (alle taken worden namelijk verwijderd). Dan de app_info.xml in de ProgramData\BOINC\projects\boinc.fzk.de_poem dir zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Beetje vreemd. Kom er net achter dat het gpu-gebruik, tijdens collatz, nogal schommelt op 1 systeem (29%-81%) terwijl de ander constant max. gpu gebruikt, in dit geval zo'n 97%.
Betekent dat de GTX460SC(763MHz) de wuutjes in de helft van de tijd aflevert in vergelijking met de GTX460FTW (850MHz).
Klopt dus iets niet. Ligt niet aan het bios, heb dat op max gezet mbv FBE.
Beide doen Eon2 en Collatz.

Hm, de FTW zit nu constant rond de 80% dus dat laat ik maar zo.
Temps zijn door het verlagen van de voltages zo'n 42°C voor de cpu's en 65° voor de gpu's.

[ Voor 16% gewijzigd door MAB The Frisian op 24-05-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Nu 1x een HP DL140 G3 naar mij onderweg met dual E5345, 8gig en 2 36gig 15k sas schijfjes. Wie dagen zoekt kan soms leuke dingen vinden, deze kostte me slechts 65 euro ex. verzendkosten.

Zodra hij binnen is gaat hij meedoen, ik denk dat ik hem meteen op eon2 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het heeft hier allemaal het onweer overleefd. Inmiddels heb ik ook de GPUs verwisseld, de opstelling nu:
Q9300 + HD6950
2500k + 1x GTX470
En nog één GTX470 ligt hier los, als ik die in de kast bij de 2500k deed liepen de temps toch aardig op en eigenlijk is het wel mooi zat zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* *O* verse 7970 in stelling gebracht en deze draait als een zonnetje!
Lag dus toch niet aan de PSU, maar aan de GPU.
Deze gaat nu RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
hmm ik heb een apart fenomeen.
Als ik alleen GPUGrid draai dan is mijn GPU belasting 72%, zet ik Eon2 op de CPU er bij aan dan gaat mijn GPU belasting naar 86%.
Iemand een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
CPU die terug clockt als ie niets te doen heeft. En GPU wordt gevoed door CPU dus als CPU minder snel meuk aanlevert zakt ook de GPU belasting.

Te zien als je bijvoorbeeld CPU-Z (of één van de vele andere tooltjes) opent, dan zie je opeens de multiplier terug naar bijvoorbeeld 10 gaan en dan draait ie nog maar op 1,5Ghz ipv 3.

Is uit te zetten in de BIOS, Intel Speedstep, kan alleen wel zijn dat je overclock niet meer werkt na het uitzetten van speedstep (als in hij blijft dan op stock snelheid draaien).

AMD heeft een zelfde functie maar die heet weer anders kan er even niet op komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Qazwaplol op 24-05-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Cool 'n quiet oid.
De gpu belasting van mijn systemen is ook veel lager dan anders.
Zal C'nQ eens uitschakelen.

Naast Collatz graas ik in de Eon2-wei.

[ Voor 20% gewijzigd door MAB The Frisian op 25-05-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Of draai gewoon een CPU project }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik zag daarnet dat Boinc een feature heeft: Boinc wide teams http://boinc.berkeley.edu/teams/
Dan heb je altijd 1 founder en heb je automatisch een team aangemaakt voor elk bestaand project en nieuw project. Mits de mensen van dit project de nieuwste software draaien.
Is dit iets nieuws? Want ik zag dat DPC nu nog niet bij elk project automatisch vertegenwoordigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Tja, bekend maar ik kan de betreffende DPC-emailaccount niet benaderen. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Qazwaplol schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:43:
CPU die terug clockt als ie niets te doen heeft. En GPU wordt gevoed door CPU dus als CPU minder snel meuk aanlevert zakt ook de GPU belasting.

Te zien als je bijvoorbeeld CPU-Z (of één van de vele andere tooltjes) opent, dan zie je opeens de multiplier terug naar bijvoorbeeld 10 gaan en dan draait ie nog maar op 1,5Ghz ipv 3.

Is uit te zetten in de BIOS, Intel Speedstep, kan alleen wel zijn dat je overclock niet meer werkt na het uitzetten van speedstep (als in hij blijft dan op stock snelheid draaien).

AMD heeft een zelfde functie maar die heet weer anders kan er even niet op komen.
Hmm lekker logisch. CPU klokt dan dus in feite onterecht terug...
Normaliter draait CPU ook wel op een project maar ik dacht zet CPU taken even uit om te kijken of GPUGRID dan sneller ging draaien... Tegenovergestelde gebeurde dus...
Op dit moment draait er even zeer weinig hier, temperaturen lopen te hard op, de koe trekt het wel maar ik niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 26-05-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjant2 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:54:
[...]

Hmm lekker logisch. CPU klokt dan dus in feite onterecht terug...
Normaliter draait CPU ook wel op een project maar ik dacht zet CPU taken even uit om te kijken of GPUGRID dan sneller ging draaien... Tegenovergestelde gebeurde dus...
Op dit moment draait er even zeer weinig hier, temperaturen lopen te hard op, de koe trekt het wel maar ik niet ;)
Hier staan 15 koetjes lekker te crunchen 8) Vandaag nog effe het stofzuigertje door de PC's heen gehaald om optimale koeling te hebben, want het is inderdaad wel erg heet bij de 2600K bakkies. Die lopen nu tegen de 80 graden aan. Kamertemp valt nog mee @ 30 graden, maar dan heb ik wel alles tegen elkaar open staan om de warme lucht naar buiten te krijgen.
En de zomer moet nog beginnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst de Frio cooler op mijn cpu (stock) zitten, maar die vond ik teveel lawaai maken en de temperatuur was na een week draaien toch best hoog (70+C) dus nu heb ik er een Corsair H80 opzitten met andere ventilatoren. Hij staat nu op zijn zachtst te draaien (koelen) en de cpu is 62C. Normaal is de cpu zo rond de 57C als het buiten koeler is.

Ik moet nog steeds horren kopen zodat ik 's avonds iets meer open kan zetten zonder het halve dierenrijk binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Everest geeft voor mijn Phenoms II X4 945 's met Kabuto's een kerntemp van rond de 38 graden aan. Met .1V verlaging en stockspeed.

[ Voor 5% gewijzigd door MAB The Frisian op 27-05-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAB The Frisian schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:26:
Everest geeft voor mijn Phenoms II X4 945 's met Kabuto's een kerntemp van rond de 38 graden aan. Met .1V verlaging en stockspeed.
Stock draait een 2600K bij mij ruim 22 graden koeler, maar ja....die extra Gieg aan power in OC-modus is toch wel merkbaar in de scores :9
Moet zeggen dat die thermalright TRUE en Venenous X de boel aardig goed weten te koelen met roomtemps van vboven de 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Bold, klopt, maar helaasch ben ik me een pietsie rotgeschrokken van de energierekening, en eens wat gaan meten... undervolten en underclocken, en dan een extra bak (of zodra ze betaalbarig worden een verse GPU) erbij is goedkoper dan overklokken helaas... Zodra ik mezelf als grootverbruikend bedrijf kan neerzetten (jammer dat dat niet mag, met de hele buurt 1 aansluiting, en dan kosten delen) draait het plaatje om, maar 1 W extra verbruik kost me zo'n 2-3 euro, en de overklok kost me rustig 70W extra :P (voor 25% meer rekenkracht) In de winter gaat de boel wel weer wat harder, dan heet het gewoon kachel.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
FreezeXJ schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:09:
Bold, klopt, maar helaasch ben ik me een pietsie rotgeschrokken van de energierekening, en eens wat gaan meten... undervolten en underclocken, en dan een extra bak (of zodra ze betaalbarig worden een verse GPU) erbij is goedkoper dan overklokken helaas... Zodra ik mezelf als grootverbruikend bedrijf kan neerzetten (jammer dat dat niet mag, met de hele buurt 1 aansluiting, en dan kosten delen) draait het plaatje om, maar 1 W extra verbruik kost me zo'n 2-3 euro, en de overklok kost me rustig 70W extra :P (voor 25% meer rekenkracht) In de winter gaat de boel wel weer wat harder, dan heet het gewoon kachel.
Mijn idee. Ga ook de kaartjes onderklokken, naar 675MHz, en verder ondervolten, nu een tiende volt.
Het grazen kost me zo'n 60% van de elec-rekening en de vrouw is daar niet blij mee.

Phenom II X4 C3 945 nu op 1.1875V ipv 1.35V, lager is niet stabiel, en dan is de NB is nu aan de beurt.
Test niet met Prime95 oid maar laat de handel gewoon 24/7 grazen, Eon2 en CC, en zolang er geen foutmeldingen komen blijft dat zo.

Kaartjes kunnen niet lager dan 8.25V op dit moment dus moet nog even met het BIOS aan de gang, is me nu te warm.

Combootjes, op stockspeed nog, verbruiken nu gezamenlijk zo'n 435W/uur is 73KWh/week. Moet nog lager.

[ Voor 20% gewijzigd door MAB The Frisian op 28-05-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkenbaar allemaal... Ik heb vrouwlief "buitenspel gezet" door 75% v/d stroomrekening uit eigen zak te betalen. Ik zag dat het 7970 kaartje op full load 389W (voor compleet systeem) verstookt, dus da's op jaarbasis een dikke 3400 Kwh aan stroom dat er doorheen gaat. Tegen een tarief van pak 'm beet 25 eurocent per Kwh is dat toch weer 850 euri's extra }:|
DC is een dure hobby :Y

Mwah, ik doe nu nog en/en...na ontvangst van m'n jaarrekening zal ik denk overstappen op een of/of situatie: of GPU of CPU, maar niet meer allebei volop laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Klopt, het is een dure sport zo... Daarom staat mijn (verouderde) GPU voorlopig nog buitenspel, voor de wattjes die hij verstookt vind ik hem niet meer rendabel, idem met m'n Q6600... Beide zijn binnenkort verbannen naar een relaxed baantje (thuiscomputer, staat maar af en toe aan, en beetje undervolted ;)), zodat de rekening beperkt-ig blijft. Volledig overschakelen op GPU zou ik nog niet doen, daar is het aanbod me te beperkt voor, zeker voor vaulthunten is de flexibiliteit van groot belang.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

De borked stats van Dimes gooien wel de stand in de Vault overhoop.
Afbeeldingslocatie: http://www.upl.co/uploads/vault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Tja, dat moesten ze maar eens gaan fiksen, of anders wellicht tijdelijk uit de vault tot de boel weer naar behoren werkt? Kijk, die 2e plaats is lief en aardig, maar ik kan me voorstellen dat een stel Noren nu flink zit te balen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
IMO mag DIMES wel helemaal uit de Vault, het is meer een wedstrijd wie de meeste VMs tegelijk kan draaien dan echt een DC project. Nu wil ik niet zeggen dat het een doelloos project is, maar ze zouden de client makkelijk kunnen aanpassen en 10x zoveel data naar binnen hengelen, dan ze nu doen door de limitaties die ze opleggen. Helaas is dit geen geldige reden om een project uit de Vault te trappen, corrupte stats wel O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:53
YEAH ... NGS pakt de 100.000 mijlpaal bij Eon2 als 1ste!! ( moest het effe kwijt xD )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:32:
Herkenbaar allemaal... Ik heb vrouwlief "buitenspel gezet" door 75% v/d stroomrekening uit eigen zak te betalen. Ik zag dat het 7970 kaartje op full load 389W (voor compleet systeem) verstookt, dus da's op jaarbasis een dikke 3400 Kwh aan stroom dat er doorheen gaat. Tegen een tarief van pak 'm beet 25 eurocent per Kwh is dat toch weer 850 euri's extra }:|
DC is een dure hobby :Y

Mwah, ik doe nu nog en/en...na ontvangst van m'n jaarrekening zal ik denk overstappen op een of/of situatie: of GPU of CPU, maar niet meer allebei volop laten draaien.
Wanneer krijg je je jaarrekening, januari :+ ?
Jij zit sowieso in de 'goedkopere' stroomregio, >10.000 KWh , dus meer iets van 13 cent per KWh voor elke KWh meer ;) . Maar ik denk dat iedereen het wel begrijpt.

Elteor is ook al een maandje afwezig, ook een dure jaarafrekening gehad zeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
it's final, eon2 is aan de vault toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
En DIMES is eruit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt00kirk schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:26:
YEAH ... NGS pakt de 100.000 mijlpaal bij Eon2 als 1ste!! ( moest het effe kwijt xD )
Gefeliciteerd! d:)b

Ik ga m'n bakkies zo langzamerhand ook richting Eon2 verplaatsen, dus ik kom binnenkort bij je op bezoek
in de Eon2 straat #1 :P ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:43:
[...]

Wanneer krijg je je jaarrekening, januari :+ ?
in april 2013 :z
Maar ik hou m'n verbruik in de gaten en als deze de komende periode erg hard gaat, dan grijp ik wel effe pro-actief in. Ik vind bijbetalen nooit zo leuk.
Pagina: 1 ... 34 ... 68 Laatste