Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:55
Voor wat betreft yoyo: aan welke projecten dien ik niet mee te werken?

Ik heb nu dit ingesteld staan:

Cruncher - optimal golumb ruler: no
Evolution@home: no
Muon: no
ECM: yes
Euler 625: yes
EvoRobots: yes
Harmonious Trees: yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, zo te zien is er geen eenduidige richting bepaald voor de komende maand.
Correlizer heb ik effe gedraaid, maar wegens geen werk weer gestopt.
Ben nu nog een paar dagen bezig op WCG voor een emerald badge en dan...tja....ik denk dat ik maar eens aan de bak ga op QMC met correlizer op de achtergrond actief voor het geval er wat werk binnen komt.

Maar RNA is ook best als dat het huntproject voor mei wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:25
Draai vandaag al de hele dag Correlizer zonder problemen.
Dus blijkbaar is er weer wat werk.

Edit: blijkbaar is het nu weer op, maar wat hier onder wordt gezegd, maar een backup project er bij zetten...

[ Voor 37% gewijzigd door Arjant2 op 30-04-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat men zich toch duidelijk heeft uitgesproken voor Correlizer. Er wordt dagelijks werk aangemaakt bij Correlizer alleen niet genoeg. Buffer hoog instellen en een backup project erbij. Met 50,26 punten per positie en de laagste plaats in de Vault is er eigenlijk geen betere optie. :)

@MOmax: Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
Over correlizer, je moet het een paar dagen geven dan worden als je je buffers hoog genoeg zet, dag of vanzelf wel gevuld. Het kan idd even duren voordat alle pc's voldoende werk hebben. Ik heb nu de afgelopen 4 dagen geen problemen gehad.

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:59
Yup, Correlizer heeft niet overdreven veel werk. Maar als je eenmaal een buffertje hebt, komt er voldoende werk binnen om de koeien happy te houden (voor mijn 2 hele bakkies, that is).

Correlizer levert natuurlijk een shitload aan punten op voor de vault. Hell, zelfs op de huidige snelheid pakken we 500 vault-punten in 3 weken. Maar een willekeurig backup-project is aan te raden (en in het begin vaak op "update" hakken).

[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 30-04-2012 19:00 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, RNA heeft oude BOINC-serverversie. Ik kan de resource share niet op 0% zetten, dan maar Yoyo.
Edit: Yoyo ook al niet. |:(

NFS laat het wel toe, zucht.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, Correlizer primair en dan doe ik QMC er wel bij draaien als backup.
Ik ben nog een paar dagen zoet op WCG en dan kom ik over :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:55
Net thuis. Is er een project waar DPC echt veel meer aan heeft dan Correlizer? Stroom is nog betaald voor 1 weekje, dus mocht 't de moeite waard zijn ben ik bereid alle VMs nog over te zetten, maar ik moet dan echt meer dan 100 maal boinccmd runnen (en meer dan 100x putty connecties aanmaken). De E7-2850s zijn allemaal gevirtualiseerd en overzetten kost veel moeite gezien ik RPC niet heb ingesteld, maar als er een project is dat echt meer waard is dan Docking, wil ik nog wel 100x putty opstarten om het even om te zetten voor die week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Hoi Vipeax, het project waar na correlizer het meest te pakken is, is PSP.
Dit is echter geen boinc project en de Noren zullen daar met man en macht in de verdediging gaan
om die dikke Vault punten te behouden.
Misschien moeten we maar effe met de pet rondgaan om te collecteren voor je stroomrekening; als je een maandje aan gaat met hulp van de Vault groep erbij, dan pakken we die Noren in met een strikje er omheen B-)

Qua boinc kom je dan uit bij RNA (kleine wu's selecteren!), yoyo (zie config van Momax, anders snij je DPC juist in de vingers), NFS, enigma, QMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat hoeft niet. Moet me nog verontschuldigen bij MOmax, iconized, crew en whoever-else last heeft gehad van de drama bij 't begin van de stampede (onnodige drama etc), dus dat weekje gun ik DPC wel ;). Morgen maar eens kijken dan, kan amper tekst lezen atm :/. Draait Linux aardig i.c.m. Correlizer? Anders dat maar eens proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 30-04-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een Linux versie beschikbaar voor Correlizer: http://svahesrv2.bioquant.uni-heidelberg.de/correlizer/apps.php

Of 'ie goed draait...geen idee want ik draai enkel Windows.
Succes ermee en leuk dat je nog een week mee doet d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat alle applicaties van Correlizer initieel voor Linux zijn gemaakt en later is er pas een Windows-versie gekomen. Vermoedelijk doet Correlizer het goed met Linux.
http://svahesrv2.bioquant...rg.de/correlizer/apps.php

En inderdaad leuk dat je nog even mee kraakt Vipeax. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
M'n Asrock 870 Extreme/Phenom II X4 945/8Gb DDR3/GTX460SC/XP64 Pro produceert alleen maar "ongeldige" jongens.
Geen idee waarom.
http://svahesrv2.bioquant...ow_names=0&state=4&appid=

Beide systemen maar weer volledig op D@H gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door MAB The Frisian op 01-05-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een geheugentestje draaien:
http://www.memtest86.com/

Kan makkelijk op USB-stick worden geplaatst via:
http://forum.canardpc.com...Boot-Memtest-on-USB-Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 01:04:
Misschien een geheugentestje draaien:
http://www.memtest86.com/

Kan makkelijk op USB-stick worden geplaatst via:
http://forum.canardpc.com...Boot-Memtest-on-USB-Drive
Vrij nieuw bordje met geheugen, maar XP 64 Pro, en Correlizer is het enige project waarmee ik problemen heb. Het oude bordje met 2GB oud DDR2 geheugen en XP 32 Pro draait zonder problemen.
Zou dus misschien aan XP 64 Pro kunnen liggen ?
Echter op de C-site geen problemen met XP x64 tegen gekomen !

Goed geheugen dus xp 64 blijkbaar, alleen ben ik hierover geen topics tegen gekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door MAB The Frisian op 01-05-2012 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee maar begin met mogelijke oorzaken te elimineren. Het geheugen is wel het eerste wat je zou kunnen testen. Zet een eventuele OC eerst uit, en test het dan nog een keer met OC. Staan de timings van de geheugenmodules goed in het BIOS?

Bij Docking wordt er geen tweede test gedaan door een andere machine. Zo te zien in je takenlijst produceert jouw PC andere resultaten dan de tweede kraker en vervolgens wordt er een derde test uitgevoerd die jouw resultaat elimineert of afdoet als zijnde ongeldig. Helaas met foutief geheugen kunnen applicaties nog steeds zonder errors eindigen, het resultaat is dan echter onjuist en zinloos onbetrouwbaar.

Edit: Win XP x64 zou ook de oorzaak kunnen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mijn laptop met Win7 64bits die geen Docking lustte doet het bij mij wel goed op Correlizer. Waarom zou Windows de oorzaak kunnen zijn van slechte resultaten?

Ik draaitrouwens nog 1 week docking, 2 pc's doen mee met Xtreme systems super computer week.
M'n Gtx580 heb ik gisteren gerepareerd en met verse koelpasta uitgerust. ( nog geen tijd gehad om in mn puter te hangen) die gaat na mijn zakenreisje naar Brussel weer Gpugrid doen.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Cow_tipping schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 07:55:
Mijn laptop met Win7 64bits die geen Docking lustte doet het bij mij wel goed op Correlizer. Waarom zou Windows de oorzaak kunnen zijn van slechte resultaten?

Ik draaitrouwens nog 1 week docking, 2 pc's doen mee met Xtreme systems super computer week.
M'n Gtx580 heb ik gisteren gerepareerd en met verse koelpasta uitgerust. ( nog geen tijd gehad om in mn puter te hangen) die gaat na mijn zakenreisje naar Brussel weer Gpugrid doen.
Geen idee, maar behalve het verschil in bordjes en geheugen (AM2+/DDR2 vs AM3/DDR3) is de XP versie het enige verschil. Boinc is 6.10.60 en ook daarover heb ik niets gelezen.

Je kunt daar ook je eigen reactie niet editten (zelfs niet binnen 5 minuten). Ook nog nooit eerder gezien.

Dacht erover om RNA te steunen maar na de volgende nick ingevoerd te hebben "Grutte Pier [Wa oars]~MAB The Frisian" (ipv Oars) kan ik deze niet meer veranderen blijkbaar en verder schijnt het ook nog eens een ongeldige naam te zijn.
Helaas pindakaas.
Was op de Duitse site.

Op http://www.rnaworld.de/rnaworld/home.php lukt het wel. Tenminste als de site weer bereikbaar is.

[ Voor 27% gewijzigd door MAB The Frisian op 01-05-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
[b][message=38142027,noline] maar ik moet dan echt meer dan 100 maal boinccmd runnen (en meer dan 100x putty connecties aanmaken).
100 x putty en geen RPC... ik heb wel eens een putty tool gevonden die meerdere sessies samenvoegd. Zal vanavond eens kijken in m'n history, misschien heb je er wat aan. (En wij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De switch heeft bijna alle poorten, aka niet-gebruikte, dicht staan en dat fixen was het niet waard destijds gezien ik eigenlijk gewoon vandaag alles wilde uitschakelen. Jammer van de HP test, had me nog willen aanmelden voor Correlizer. :/ Alle beetjes helpen uiteraard. Ik neem aan dat dat voor iedereen is en niet een soort reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ja, hpcloud gaat geld kosten. $0,04 per core/hr. Dat is $1,60 per uur in mijn geval - beetje veel van het goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
oeps :) heb toch maar een 3770k besteld. Kan de 2600k weer op het andere systemboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat was ongeveer 30-40K/dag? Dan zou je met die 1100 euro in de maand beter nog dedicated servers kunnen huren. 15 E3-1270s ofzo. Dan heb je 130k/dag voor hetzelfde geld. Zeker geen goede optie voor computing als het budget er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
amberjr schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:28:
oeps :) heb toch maar een 3770k besteld. Kan de 2600k weer op het andere systemboard
Kan het bericht zo snel even niet vinden, maar was jij niet degene die zei dat die een rustig hardware jaartje zou houden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
eeeeeeeeehm yep.... dat was ik maarja ze waren op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Er zijn wel meer leuke dingen op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zoals bankrekeningnummers waar altijd wel geld op mag worden gestort door anderen? ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Ook RNA icm met XP 64 levert alleen maar berekeningsfouten op.
Geheugen is prima dus geen idee wat het is. Geen Correlizer en geen RNA maar verder geen problemen met andere projecten en m'n xp 32 systeem heeft maar 2Gb geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door MAB The Frisian op 01-05-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja verdenk dan toch XP x64, dat is eigenlijk een gestripte Server 2003 versie voor zover ik weet en heeft compatibiliteitsproblemen. Ander OS?

We hebben stek 7 behaald in de categorie biologische en medische wetenschap. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Heb xp 32 uiteraard ook gewoon liggen maar met 8Gb mem deels nutteloos en daarom xp 64 installed.
Zou Ubuntu oid kunnen proberen maar de vrouw moet er ook gewoon haar huidige games op kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door MAB The Frisian op 01-05-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
^^ mijn eigen ervaringen met XP 64 waren ook niet bijster positief vroeger weet nog wel dat er een hoop vreemde zaken fout liepen en op xp 32 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MAB: En Vista of Win7 x64?

3 Stampedes geleden (Einstein) heb zelf wat lopen testen met mijn oude koe (Phenom). XP x86 stond er op. Installeerde XP x64, allerlei problemen met updaten van bepaalde Windows software zoals Windows Installer.
Op XP x64 liepen de x86-applicaties beduidend trager in vergelijking met XP x86. Win 7 x64 geen problemen maar ook de apps waren iets trager dan met XP x86. Uiteindelijk Win7 x86 geïnstalleerd, werkte het het snelste met x86-apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Welke Win 7 is aan te raden en maakt het beste gebruik van 8GB men of meer ?
Win 7 Home Premium, Professional of Ultimate ? En dan 32 of 64, moet zonder problemen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Yup, winxp x64 is eigenlijk een gestripte server2003. Jaren gedraaid zonder problemen... Ja, hardware niet aan de praat krijgen omdat er geen of brakke 64bit drivers waren maar toen was 64bit ook nog vrij nieuw.

Bij win7 maakt de editie niet uit, zo lang het maar x64 is kunnen ze allemaal met 8GB overweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie, kopen -> Home Premium, evaluatiekopietje -> Ultimate. ;) De duurdere versies ontsluiten meer mogelijkheden in Windows maar je koopt hetzelfde OS. Ik geloof dat de Starter editie je niet eens de mogelijkheid geeft het plaatje van je bureaublad te veranderen.
Wikipedia: Windows 7 editions

Voor evaluatie is Daz Loader erg handig, ik kan hier geen links geven maar google dat maar.
In dat geval KB971033 niet installeren via Windows Update.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:23
ik ga me de komende maanden ook weer aansluiten bij de huntgroep.
ik draai nog even alle laatste docking taken er doorheen en dan ga ik ook richtig correlizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wat voor doel hebben we voor Correlizer?
1 maand? of minimaal plek 9?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:59
1 van de twee, whichever comes LAST :)

Dus, de maand mei, en als we dan nog geen 9e staan gaan we door? Lijkt me overigens goed haalbaar, 9e plek. Mits voldoende werk beschikbaar natuurlijk, en dat lijkt misschien wat problematisch te zijn/worden...We'll see.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Zou een AMD FirePro V3800 nog wat opleveren op een project?
(Redwood, dus HD5570)

Alweer oud beestje, maar voor mij nieuw speeltje voor in de werkpc

[ Voor 94% gewijzigd door Qazwaplol op 02-05-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast wel maar is het de stroom waard?

@Rubeo: Welkom terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
PC op 't werk, dus dat maakt mij niet uit :+
Hij staat inmiddels te draaien, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:12:
Zoals bankrekeningnummers waar altijd wel geld op mag worden gestort door anderen? ;) :)
Ik vraag me af wat ik gemist hebt vorig jaar. Je hebt tweemaal in deze draad gevraagd welk project geschikt zou zijn om na de stampede voor DPC of de Vault je park nog even in te zetten. Mensen hebben je vriendelijk antwoord gegeven maar ik zie nog steeds niets. En je hebt nog een GTX 680 en ergens slingert nog een ATI 6970 rond. Je hebt ook gevraagd waar die te zetten. Ik ben er een beetje moe van. Ga je minderwaardigheidscomplex elders botvieren gaarne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
3770k reporting for duty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Ik vraag me af wat ik gemist hebt vorig jaar. Je hebt tweemaal in deze draad gevraagd welk project geschikt zou zijn om na de stampede voor DPC of de Vault je park nog even in te zetten. Mensen hebben je vriendelijk antwoord gegeven maar ik zie nog steeds niets. En je hebt nog een GTX 680 en ergens slingert nog een ATI 6970 rond. Je hebt ook gevraagd waar die te zetten. Ik ben er een beetje moe van. Ga je minderwaardigheidscomplex elders botvieren gaarne.
Ik had het denk iets anders verwoord, maar ik heb me deze week en een tijd geleden na de discussie over de gtx680 hetzelfde afgevraagd...
Maar goed het staat iedereen vrij om mee te doen no hard feelings), maar inderdaad ga dan niet vragen waar je het beste je hardware in kan zetten (meerdere keren) en het dan niet doen...

@Amberjr: lekker hoor, zo word je verzameling wel steeds groter. Ik hoop dat je ook aan PG challenge van zaterdag denkt voor een paar daagjes ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 03-05-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amber, nice!

Sorry dat ik een beetje kwaad werd, Arjant en anderen maar ikzelf voel me niet zo aangesproken of beledigt. Maar kreeg meer het idee dat de Vault Hunters als groep werden geridiculiseerd. Voor anderen opkomen doe ik makkelijker dan voor mezelf. Even het geheugen van de mensen opfrissen:
Paprika schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:22:
Net thuis. Is er een project waar DPC echt veel meer aan heeft dan Correlizer? Stroom is nog betaald voor 1 weekje, dus mocht 't de moeite waard zijn ben ik bereid alle VMs nog over te zetten, maar ik moet dan echt meer dan 100 maal boinccmd runnen (en meer dan 100x putty connecties aanmaken). De E7-2850s zijn allemaal gevirtualiseerd en overzetten kost veel moeite gezien ik RPC niet heb ingesteld, maar als er een project is dat echt meer waard is dan Docking, wil ik nog wel 100x putty opstarten om het even om te zetten voor die week.
Paprika schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:53:
Om even een ninja-bump te doen op de GTX680 conversatie:
't lijkt me dat een GTX680 wel meer zal toevoegen in CUDA projecten, dan een HD6970 in AMD-supported projecten? Ik gebruik nu een GTX680, maar heb een HD6970 hier nog liggen (soort van back-up) en gezien ik m'n CPU toch niet kan gebruiken... kan best wel nog wat erbij draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@arjant had het gezien. Ja, was wel de bedoeling

mhh hij is toch ff gauw 15% sneller dan de 2600k op stock speeds

[ Voor 41% gewijzigd door amberjr op 03-05-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De 470s staan weer op GPUGRID na een paar dagen rust, kon het toch niet laten :P . De 6950 op POEM, aangezien we daar anders binnenkort een aantal plaatsen verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:07:
Je hebt tweemaal in deze draad gevraagd welk project geschikt zou zijn om na de stampede voor DPC of de Vault je park nog even in te zetten. Mensen hebben je vriendelijk antwoord gegeven maar ik zie nog steeds niets. En je hebt nog een GTX 680 en ergens slingert nog een ATI 6970 rond.
Uh, MOmax heeft me geholpen (op 1 mei) met een probleem dat veel tijd zou besparen, maar daar heb ik nog niet naar gekeken wegens mijn huidige locatie. GPU project is nu gewoon nog geen optie, wegens dit:
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/05Z564J603E57J.png
Tijdens compo's ga ik geen GPU projecten draaien.
Start: Woensdag, 02. Mei 2012 15:00
Einde: Vrijdag, 04. Mei 2012 15:00
30 april koninginnedag --> geen tijd.
1 mei uiteindelijk geen tijd gehad doordat het opbouwen te lang duurde.
LAN zelf van 2 mei t/m heden en dus gewoonweg geen tijd gehad omdat 't niet zo heerlijk loopt i.c.m. BF3, Supcom, you name it.

En tijdens de stampede werd de CPU (welke uiteraard boven de GPU hangt) warmer dan ik als "gezond" zou kunnen bestempelen, met beide draaiende. Uiteraard mijn excuses dat dat slecht valt voor je. Ik trek me terug (wat betreft die posts/dit topic), doe maar alsof je het nooit gelezen hebt. 2x drama daarover in 30 dagen is wat veel van 't goede en inderdaad al helemaal voor 2-maal in dit topic. Wel bedankt voor het aankaarten, punt is duidelijk, maar helaas gewoon niet gelukt door de omstandigheden...

Reageer gerust, maar van mijn kant 't liefst in een DM om het hier wat clean te houden (maar dat hoeft van mij niet als je dat niet wilt om wat voor reden dan ook). Back to UT...

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 03-05-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vipeax
Ik weet niet wat er aan de hand is allemaal, maar heel erg bedankt in ieder geval voor je bijdrage tijdens de stampede d:)b
Ik ben meer van de 'live and let live' way of life dus mocht je toch zin hebben om nog deel te nemen aan een van onze projecten, wat mij betreft ben je welkom. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik neem ook deel ;). Echter zit ik nu op een LAN en als crew zijnde was het wat druk de laatste dagen. Echter heeft MOmax een leuk scriptje gegeven afgelopen dinsdag (toen ik dus aan 't opbouwen was). Ik heb hem zojuist gebruikt en het werkte geweldig. Een aantal VMs hadden moeite met het verkrijgen van werk, maar er lopen er nu 94 mee. Laatste 26 doe ik straks na Starcraft 2 (@ 23:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ ok, ik zie dat je inmiddels bij Correlizer opgestart bent; ik hoop dat de servers voldoende werk kunnen genereren om iedereen bezig te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Welkom en dat er maar veel WU's je kant op mogen komen ;)
Werk krijgen kan even duren maar uiteindelijk loopt de buffer na een dag ofzo wel vol.

[ Voor 43% gewijzigd door Arjant2 op 03-05-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
eeeeehm ik geloof miet als ik de scores zie op correlizer nu dat ik niet blij wordt niet :) nice worlk vipeax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
@Vipeax; mooie scores bij de stampede. Elke inzet is altijd welkom, ook al is het met één PC zoals ik dat doe. ;)

Ik snapte de post van iconized al niet maar begrijp nu wel hoe hij dat zag. Klein voorbeeldje; als crew zijnde ben ik tijdens de stampede ook 4 achter elkaar dagen niet online geweest omdat ik in Duitsland aan het wandelen was. Om maar even te zeggen dat niet iedereen altijd tijd heeft om gelijk in actie te komen, soms gaan andere zaken even voor. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Team Norway draaide een tijdje geleden ook Correlizer met ongeveer 150k/dag als output.
Dat moeten wij toch kunnen overtreffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Kwa cpu power is dat te doen, lijkt alleen een limiet te zijn van net geen 172k wu's in omloop. Het worden er nooit meer of minder

[ Voor 3% gewijzigd door Qazwaplol op 04-05-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ik haak vanaf morgen even voor 5 daagjes af voor de primegrid challenge, maar daarna meld ik mij hier weer.
Dus wat meer units voor de rest beschikbaar ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 04-05-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay plekje omhoog met Simap, een volle 4.559963 punten omhoog in de vault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké sorry Vipeax, leuk dat je meedoet! :)

Ikzelf heb nog steeds Linux-problemen met mijn 3930k. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Volgens mij is het update script van DigiKoz vast gelopen, er is vandaag nog geen één project geupdate :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Ik zag het ook; hoef ik geen stats te posten :P
Wel jammer want het gaat er stevig aan toe op Correlizer en die 150K p/d van de Noren gaat door ons wel overschreden worden :Y
De stats van free-dc geven nog wel een aardig beeld van de ontwikkelingen op Correlizer, zeker de grafiek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dat gebeurt nou altijd als iemand 2 weken op vakantie gaat..

Hij struikelde over het netsnoer onderweg naar buiten met de koffer.

En ik heb Dimes weer aangeslingerd.

Nu draait ie:
- Dimes in windows 7 als service
- Dimes; 8x win2k VMs
- Majestic12 in Windows 7
- Majestic; 2x Win7 VMs
- Boinc CPU Primegrid en restje WCG
- Boinc GPU Primegrid

Rond 10 gieg geheugen gebruik.

Het valt me op dat de Primegrid GPU applicatie de pc traag maakt in het gebruik.
Dit doet GPUgrid niet. (heb GPU gebruik uitgezet nu als de pc in gebruik is)

[ Voor 61% gewijzigd door Cow_tipping op 06-05-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Cow_tipping schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:31:
Het valt me op dat de Primegrid GPU applicatie de pc traag maakt in het gebruik.
Dit doet GPUgrid niet. (heb GPU gebruik uitgezet nu als de pc in gebruik is)
Het eerste klopt wel.

Maar uitzetten :? Dan gaat je koetje onregelmatig grazen en dat betekent stagnering in de produktie, iets wat uit den boze is :Y
VictordeHolland schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:32:
Volgens mij is het update script van DigiKoz vast gelopen, er is vandaag nog geen één project geupdate :?
Houd zelf http://svahesrv2.bioquant...php?sort_by=expavg_credit in de gaten.

[ Voor 39% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-05-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Is Windows Azure ook een clouddienst?

https://www.windowsazure....torial&WT.mc_id=loc-nl-nl

Gratis 3 maanden proberen. Wellicht interessant voor Majestic12 want je hebt onbeperkte download.
Ik kom helaas niet voorbij de SMS validatie. Iemand meer succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Tja, Windows Azure mag je gratis testen (net als Amazon EC2), maar de performance van de gratis instances is zo minimaal dat het niet de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Onbeperkte download vind ik toch interessant moet ik zeggen.
Als de downloadsnelheid nu ook nog voldoende is.

Het is met in ieder geval gelukt om binnen te komen. Moest even opbellen.
Ga eens kijken of het lukt om een Windows server2008 image te maken en te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Zou leuk zijn als je een howto zou maken, bv voor Majestic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@Qazwaplol
Komen die punten op POEM alleen van die FirePro? 40k per dag 'gratis' is niet slecht :) .

@Amberjr
Hoe bevalt de 3770k ? Zijn de temps en overklokbaarheid voor 24/7 crunching vergelijkbaar met Sandy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
VictordeHolland schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:52:
@Qazwaplol
Komen die punten op POEM alleen van die FirePro? 40k per dag 'gratis' is niet slecht :) .
Yup, wel blij met die 60k per dag, niet verkeerd voor een 2 jaar oude 'budget' kaart.
Neem die bak alleen nog wel eens over met RDP, maar vergeet dan altijd dat ik daarna boinc weer moet herstarten omdat die de GPU kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Goed bezig mannen!
code:
1
+149.26

We zitten nog wat in niemandsland maar komen langzaamaan wel dichter bij die #1. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@victor echt hard oc'en heb ik nog niet gedaan met de 3770k dus weet niet of ie net als de 2600k op dit bordje 24/7 4.6 aankan (of max 5.0)draait nu een paar dagen zonder problemen 4.2 wordt wel warmer dan sb maar dat is in mijn geval niet zo'n probleem scheelt mischiem 2 graden met mijn waterkoeling setup(nu 55 tot 62 c (maar ze mogen tot 105c)). Wat wel vreemd is is dat de temps van de cores meer uitelkaar liggen dan bij sb. moet mischien mijn koeler nog ff opnieuw monteren kijken wat dat doet. Maar met een oc op 4.2 verbruikt ie net zoveel stroom als sb en is dan wel, volgens de correlizer units 13:12 stock 2600 naar 10:44 met de 3770. da's toch weer niet slecht. In vergelijking met een 3930k zijn de prijs en het stroomverbruik helemaal goed en waarschijnlijk minstens net zo snel

edit: zal hem meteen ff op 4.6 zetten nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het stroomverbruik van mijn 3930k nog niet gemeten, maar ergens zou ik deze processor het liefst met 8 cores hebben en dan met 2 CPU's. Dan heb je minstens 4 x 2600k in één machine. Nu bestaan die wel, eerder al gepost over de nieuwe SB Xeons maar het prijskaartje is dan toch wel erg groot. :D

Edit: Overigens heeft de 3930k en het grotere broertje 8 cores maar 2 zijn er uitgeschakeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
^^ dat was nou voor mij de reden om het (nog) niet op 2011 te zoeken zodra de 8 core's niet xeons komen word het wel interessant.
moet je ff hier kijken of hier

ff update van bovenstaande op 4.6 ramt ie de corellizer units er in 556-560 sec er doorheen dus ff ruim 9 minuten

[ Voor 31% gewijzigd door amberjr op 07-05-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Hmmm dan scheelt dat niet gek veel met m'n AMDtje... die jast ze er in 630 seconden door (1090T 4 Ghz), en meestal legt ie het toch aardig af tegen die zandbruggen, zeker als ze harder lopen dan stock.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
das niet verkeerd inderdaad had ik niet verwacht van een AMD ps de tweede link is dan weer wel qua stroom interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freeze we hebben eens een wedstrijdje gedaan mijn 2600k tegen jouw 6 core Phenom II op NFS (?) maar ik verloor. Zou het kunnen winnen met waterkoeling maar dan is die 2600k echt niet meer efficiënt qua stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Yep, NFS was geniaal ja, ik vraag me nog steeds af wat de AMDs daar deed vliegen. 6 uiers helpt (wij koeien maken 100% gebruik van multicore-support :D ) en wellicht een algoritme dat gewoon overal op kloksnelheid draait. Op die manier zou het kunnen, heel weinig optimalisaties, en veel simpele berekeningen, die bij iedereen even snel gaan. Als Correlizer ook weer zo'n turboproject is denk ik dat we meer AMDtjes kunnen overhalen hier te komen grazen :)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat Correlizer Intel geoptimaliseerd is. Op genoeg projecten doen de AMD's het goed en door het leuk overklokken van de SB CPU's hebben de AMD's zeer zeker een betere aanschafprijs+stroomverbruik/performance verhouding.

Daar je een gevorderde ben met Linux. Mijn 3930k moet het voorlopig nog doen met een USB-bootstick. Voor de stampede had ik eerst Dotsch 1.2 geprobeerd. Helaas die kon mijn Broadcom NIC niet aansturen. Vervolgens een AMD x64 versie van Ubuntu. Dat lukte, mooi! Via de Ubuntu repository (heet anders) BOINC geïnstalleerd. Later kom je er pas achter dat een x86-versie van BOINC is geïnstalleerd. Nu kan een x86-versie op een x64-OS prima overweg met x64-projectapplicaties (in theorie). Alleen ik heb nogal de nodige crashes meegemaakt van BOINC. :|
Op Correlizer werd het nog erger. Vervolgens maar besloten een andere distro (compacter) met een x64 BOINC-versie uit te proberen via dit verhaal: http://boinc.berkeley.edu/wiki/Installing_BOINC_on_Fedora en http://boinc.berkeley.edu/wiki/Installing_BOINC#Fedora

Debian NetInstall: Ik denk dat ik heb lopen klooien maar kon niet inloggen na installatie. :D
Fedora 16 LXDE: Lukte en lijkt nu stabiel na 1,5 dag op PG met TRP LLR AVX.

Maar wat is nu een goede stabiele en compacte distro voor BOINC? Ik denk dat ik voorlopig nog niet in staat ben mijn eigen kernel enzo te compileren. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Vergeet niet dat de 2600k en 3770k er 8 taken tegelijk doen tov 6 taken simultaan bij een 1090T ;). Maar alsnog doet die AMD het zeker niet slecht (aangezien die ook al een tijdje op de markt zijn).

Ook even mijn cijfertjes: 2500k @4,0 doet een WU in 359 sec (geen HT, dus 4 taken tegelijk ;) ), helaas gebruikt POEM 3 volledige cores en de 4de core houd ik vrij als ik achter de PC zit, dus Correlizer staat even op een laag pitje.

Misschien dat Correlizer de nodige geheugen bandbreedte nodig heeft (zou mij niet verbazen met 182MB per taak) en dat daardoor de verschillen klein zijn.
NFS gebruikte volgens mij ook redelijk veel geheugen en daar waren de AMD erg snel (zoals iconized ook al aangaf).

@Iconized, waarom Linux? Wat is/was er mis met windhoos 7?

[ Voor 4% gewijzigd door VictordeHolland op 07-05-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel eens windhoos 7 op een USB-bootstick proberen te plaatsen? Nog een reden, geen zin in nog een evaluatiekopietje. De enige reden dat ik Win7 gebruik, zijn games. Zou eigenlijk een retail Home Premium versie moeten kopen maar vaak vind ik mezelf in de positie dat andere zaken meer prioriteit hebben zoals nieuwe hardware. :D

Edit: Heb dit geprobeerd:
http://www.intowindows.co...nal-hard-drive-must-read/

Eerste gedeelte van installatie lukte, daarna werd Win7 gestart en bij het laden van disk.sys (of zoiets) BSOD.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Ik pak meestal een hele ouwe Ubuntu (heb ze nog liggen) voor dedicated koeien, 7.10 x64 ofzo, daar zit nog niet zoveel meuk op. Soms zul je een nieuwere nodig hebben voor GPU-support enzo, maar meestal pluk ik gewoon een verse BOINC van de site, shellscript runnen en gaan... (soms wil je niet dat ie @ boottime opstart, iets wat de aptitude-versie wel doet)

@Victor: ze hebben wel 8 threads, maar maar 4 effectieve cores, en dat telt uiteindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Zijn er nog wat vrijwilligers die 3 daagjes willen helpen bij de PG challenge op TRP LLR?
As usual zijn we uitgedaagd door AtP en we gaan het net niet halen aangezien ze net 3 rappe pc's hebben bijgeschakeld.
Aangezien PG ook in de Vault zit ben ik maar zo vrij het hier even te posten hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook makkelijk de Correlizer WU's hebben een ellenlange deadline, project even op suspend en hop naar PG voor "The Riesel Project" voor wie er zin in heeft en wil helpen. Challenge duurt nu nog 2 dagen en 21 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

11 cores staan extra op PG TRP LLR te knagen. Geen speedcows, maar toch :)

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:10
Op het moment kan ik mijn computer niet lang genoeg aan houden voor waarschijnlijk uberhoud 1 wu :P had afgesproken na de stampede ze niet meer aan te laten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PG = Primegrid?
Wil mijn pc thuis vanavond wel aanslingeren.
Die loopt wel lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:09:
PG = Primegrid?
Wil mijn pc thuis vanavond wel aanslingeren.
Die loopt wel lekker :-)
dat is juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe selecteer ik de juiste wu's bij PG?
Krijg van alles door elkaar aangeboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

op de website van primegrid onder 'jouw account'.

Daar de juiste vinkjes zetten bij Primegrid voorkeuren.
(staat ergens Pas voorkeuren voor PrimeGrid aan )

Voor de Primegrid challenge moet je aanvinken: The Riesel Problem (LLR)
Cinco de Mayo Challenge project

Er zijn ook GPU projecten, en ik heb daarvan aangevinkt: Proth Prime Search (Sieve)

[ Voor 37% gewijzigd door Cow_tipping op 08-05-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Beetje jammer dat de GPUGRID server 2 taken in progress (78.000 seconden aan werk) annuleert, waar ik vervolgens geen credits voor krijg =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
VictordeHolland schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:14:
Beetje jammer dat de GPUGRID server 2 taken in progress (78.000 seconden aan werk) annuleert, waar ik vervolgens geen credits voor krijg =(
Je bent niet enige maar ik zou toch even een reactie op het forum achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
MAB The Frisian schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:14:
[...]

Je bent niet enige maar ik zou toch even een reactie op het forum achterlaten.
De upload files voor PAOLA_RNP taken waren te groot voor de server 8)7. Ter compensatie 5% extra credit bij de volgende batch Paola's, na te lezen op het GPUGRID Forum .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
En dan geen enkele uit die batch krijgen.
Lijkt me iets beter als je gewoon credits krijgt voor je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een paar erg lange taken afgebroken en krijg nu geen werk meer binnen. Wordt steeds leuker GPUGRID, het is dat we er punten nodig hebben.

Edit: We hebben inmiddels 6e stek in de categorie medische en biologische projecten en in de categorie overig een 2e plek (met 0,78 punten voorsprong) om onverklaarbare redenen. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De stats van DIMES doen het niet goed, vandaar dat de punten in de overige categorie vandaag een vertekent beeld geven.

Heb nog wat uit te zoeken, de Q9300 met de 470s heeft gisterennacht een freeze gehad (helaas geen BSOD dus geen info). Die koe heeft het vorige maand 3 weken zonder reboot/errors gedraaid, daarna een week rust gehad en nu staat die in een andere kamer. Denk dat hij deze stal niet mooi genoeg vindt :+ . GPUGRID taken zijn netjes verder gegaan bij de checkpoint en inmiddels ook gevalideerd, dus ik vermoed dat het niet aan de 470s ligt. GPUGRID taken crashen immers bij het minste of geringste. Voeding lijkt me ook sterk dat het is geweest, dus vandaag even testen of het geheugen of de CPU het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hmm, mijn internet vliegt er de laatste paar dagen steeds uit.
Erg onhandig als dit gebeurt als ik net naar m'n werk toe ben of ga slapen.

Even kijken of het de modem van UPC is of mijn eigen router.
Als het mijn eigen router is dan ga ik toch beginnen aan een Atom bordje met wat extra Nics en dan een eigen firewall en DNS server draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Het is belangrijk om pas wanneer een wuutje klaar is evt. te OCen en niet tijdens het grazen op een wuutje.
GPUGrid geen nieuw werk > wuutje uploaden en project bijwerken > evt mbv Afterburner parameters aanpassen > herstarten > en dan GPUGrid weer nieuwe werk (0.00 ivm 24uurs bonus).
Bij het gelijktijdig grazen op een tweede Boinc project even geen nieuwe werk voor GPUGrid en de buffer op 10 > het project bijwerken (kan even duren) en als er weer genoeg werk binnen is de buffer weer op 0.00 en GPUGrid weer werk ontvangen.

[ Voor 54% gewijzigd door MAB The Frisian op 09-05-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:13:
De stats van DIMES doen het niet goed, vandaar dat de punten in de overige categorie vandaag een vertekent beeld geven.
Ah ja, vandaag is het nog erger geworden.
Pagina: 1 ... 33 ... 68 Laatste