nee hoor gaat makkelijk met die koeler hoor.
Verwijderd
Mooie koeler, nee, nu draait alles nog stock. Eerst dat een beetje stabiel krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:27:
Zal zou even kijken, heb zojuist pas een Linux bootstick aangemaakt. Draai je op 4,2 GHz?
Edit: Koeler is een Noctua NH-D14, ik hoop dat het voldoende koeling biedt als ik naar 4,8 of 5 GHz ga.
't is ook een beetje afhankelijk of je een goede chip hebt. Naast alleen het feit of je de warmte kunt afvoeren.
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Verwijderd
Ik ben voor de msi x79a-gd65 8d gegaan met Thermaltake Frio advanced in 1 pakket (pricewatch: MSI X79A-GD65 8D (Frio Advanced kit) ). Koeler draait nu op 50% en cpu is 60C en max van de cores is 62C. Oh en eindelijk hebben de moederbordfabrikanten door dat ze het metalen plaatje onder de cpu zelf al kunnen plaatsen. Een koeler plaatsen is hierdoor een stuk makkelijker / sneller.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 20:50 ]
Verwijderd
Het plaatsen van de koeler was inderdaad een verademing. Ik hoefde geen metalen plaat te monteren achter het mobo. Wat (inch getapte) schroefjes in het mobo draaien, was voldoende.
Zojuist 20 hpcloud instances (linux ubuntu maverick, 2 cores) de lucht in geslingerd met boinc ... ben benieuwd wat morgen de resultaten zijn.
Ben ik ff blij dat jij bij de Vault hunters zit. 
Het zou me benieuwen wat ze doen. Ik had ook bij hp mezelf ingeschreven, maar zoals altijd had ik ook nu weer een fictief adres en telefoonnummer opgegeven.
Dat ging nie werken nie!
Het zou me benieuwen wat ze doen. Ik had ook bij hp mezelf ingeschreven, maar zoals altijd had ik ook nu weer een fictief adres en telefoonnummer opgegeven.

Dat ging nie werken nie!
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Verwijderd
Ghehe, Vipeax is duidelijk een newbie bij DPC. Alles is geoorloofd tijdens oorlog en stampedes

Alles voor DPC toch
Zolang er geen voorwaarden/regels/wetten overtreden worden is het een gevalletje... Mooi gevonden! Tja, ik heb zelf geen mogelijkheden hiervoor en moet het maar doen met een i5-je...
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
2 maanden terug waren ze nog Folding@Home mensen aan 't kicken, dus ik kan me niet voorstellen dat ze je daarvoor accepteren, dus als dat inderdaad nog altijd zo is --> kun je er al niet op komen zonder te liegenXaverius schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:14:
Zolang er geen voorwaarden/regels/wetten overtreden worden is het een gevalletje... Mooi gevonden!
Maar dat ter zijde: stampedes zijn dus wie de meeste telefoonnummers heeft om door hun verification checks te komen (even voor de duidelijkheid: als HP klant kregen wij al een lange tijd terug een uitnodiging, (weliswaar voor toepassingen waardoor we ook mogelijk een echte klant van hun CS zouden kunnen worden (oftewel account is al in gebruik en niet voor de stampede), dus ik weet hoe het werkt) en 't team dat daar dus aan voldoet wint vanzelf, want (al weet ik niet of die power nog altijd zo hoog is, doordat iedereen tegenwoordig BOINC draait daar schijnbaar) des tijds hadden we het over benchmark scores die gelijk waren aan dedicated E5640s cores. Misschien ook maar eens bellen dan
Ik "probeer" overigens niet als een zeur over te komen, maar als ik nu iedereen van ons team uitleg wat ze moeten doen en erbij vermeld dat ze maar even een lulkoek verhaaltje moeten melden over de telefoon, krijgen we dus ~40x40 = 1600 cores erbij voor niets, dat zou dan ook zeker 1 miljoen erbij zijn in de daily (en 625 per dag haal je makkelijk op zo'n core, 2 miljoen lukt ook nog wel eigenlijk)...
[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 01-04-2012 00:28 ]
Heb je een linkje naar het "kicktopic" van FaH? Ik heb daar helemaal niks van meegekregen namelijk. Overigens, ik heb het over DPC-regels en niet van een project. Belangrijk voor ons is dat er toestemming van de eigenaar is. Zo kan je voor majestic-12 ook een supercruncher gratis "inhuren" wat andere teams dan ook inderdaad doen.Paprika schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:23:
[...]
2 maanden terug waren ze nog Folding@Home mensen aan 't kicken, dus ik kan me niet voorstellen dat ze je daarvoor accepteren, dus als dat inderdaad nog altijd zo is --> kun je er al niet op komen zonder te liegen.
Maar dat ter zijde: stampedes zijn dus wie de meeste telefoonnummers heeft om door hun verification checks te komen (even voor de duidelijkheid: als HP klant kregen wij al een lange tijd terug een uitnodiging, (weliswaar voor toepassingen waardoor we ook mogelijk een echte klant van hun CS zouden kunnen worden (oftewel account is al in gebruik en niet voor de stampede), dus ik weet hoe het werkt) en 't team dat daar dus aan voldoet wint vanzelf, want (al weet ik niet of die power nog altijd zo hoog is, doordat iedereen tegenwoordig BOINC draait daar schijnbaar) des tijds hadden we het over benchmark scores die gelijk waren aan dedicated E5640s cores. Misschien ook maar eens bellen dan.
Ik "probeer" overigens niet als een zeur over te komen, maar als ik nu iedereen van ons team uitleg wat ze moeten doen en erbij vermeld dat ze maar even een lulkoek verhaaltje moeten melden over de telefoon, krijgen we dus ~40x40 = 1600 cores erbij voor niets, dat zou dan ook zeker 1 miljoen erbij zijn in de daily (en 625 per dag haal je makkelijk op zo'n core, 2 miljoen lukt ook nog wel eigenlijk)...
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
@Vipeaux: ik vind dat het je niet gelukt is om niet als een zeur over te komen, maar dat terzijde.
Over de hpcloud: zowel op het aanmeldformulier als tijdens de telefonische controle ben ik richting HP volkomen eerlijk en open geweest over mijn intenties: "performing boinc calculations".
Idem voor wat betreft de naw-gegevens en de cc-gegevens.
Iedereen die zich aan deze "regels" houdt, maakt bij HP een goede kans om betatester te worden.
Mocht de DPC-crew van mening zijn dat dit cheating is, dan voeg ik me daar naar en stop er gelijk mee. Maar ik ben van mening dat ik volkomen ter goeder trouw handel.
Net zoals ik aanneem dat men op jouw werk ervan afweet hoe jij het renderpark op dit moment gebruikt. Weet jouw leidinggevende dat, Vipeaux? Vond ie t OK?
Over de hpcloud: zowel op het aanmeldformulier als tijdens de telefonische controle ben ik richting HP volkomen eerlijk en open geweest over mijn intenties: "performing boinc calculations".
Idem voor wat betreft de naw-gegevens en de cc-gegevens.
Iedereen die zich aan deze "regels" houdt, maakt bij HP een goede kans om betatester te worden.
Mocht de DPC-crew van mening zijn dat dit cheating is, dan voeg ik me daar naar en stop er gelijk mee. Maar ik ben van mening dat ik volkomen ter goeder trouw handel.
Net zoals ik aanneem dat men op jouw werk ervan afweet hoe jij het renderpark op dit moment gebruikt. Weet jouw leidinggevende dat, Vipeaux? Vond ie t OK?
Verwijderd
Mijn "leidinggevende@home" is akkoord, zolang ik de kosten maar uit eigen zak betaal
heb haar geprobeert te overtuigen van het nut van DC en dat zij daar best aan kan bijdragen. Als tegenreactie gaf ze aan dat ze dan haar eigen PC ook wel mee wilde laten doen, waarvoor ik dan weer de electriciteit betaal! Ghehehe, vrouwen...gehaaide wezens zijn het
We gaan weer lekker deze eerste dag. Toch eigenlijk wel prettig dat er nog een team voor ons uitloopt, anders valt er weining te jagen toch?

We gaan weer lekker deze eerste dag. Toch eigenlijk wel prettig dat er nog een team voor ons uitloopt, anders valt er weining te jagen toch?
Helemaal mee eens! Eek, digik, Azerty, zijn jullie de punten van jullie hoorrnen nog aan het aanscherpen?
Ik werk niet. Maar duidelijk dan wordt dit dus de Wie-Belt-HP-Het-Meeste-Maand.MOmax schreef op zondag 01 april 2012 @ 09:49:

Naam is -u
En even voor de duidelijkheid: de "Cheaters"-post was een grapje, de post daarna was wel serieus bedoelt. Waar eindigt het?
[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 01-04-2012 12:02 ]
Dit soort discussies heeft weinig zin. Bij PG komt het zelfs voor dat er een kudde wordt ingehuurd door teams.
Als je het voor elkaar kunt krijgen dat er meer power voor DPC, en dus de projecten, ingezet wordt is dat alleen maar meegenomen.
Wees niet zo naiëf om denken dat de andere teams er geen gebruik van maken als ze daartoe de kans krijgen.
Gewoon niet roomser dan de paus proberen te zijn, al is dat al jaren een achterhaalde uitspraak, en grazen voor DPC.
De DPC subteamcompetitie tijdens de Stampede is leuk maar iig voor mij niet de hoofdzaak dat ik meedoe.
Als je het voor elkaar kunt krijgen dat er meer power voor DPC, en dus de projecten, ingezet wordt is dat alleen maar meegenomen.
Wees niet zo naiëf om denken dat de andere teams er geen gebruik van maken als ze daartoe de kans krijgen.
Gewoon niet roomser dan de paus proberen te zijn, al is dat al jaren een achterhaalde uitspraak, en grazen voor DPC.
De DPC subteamcompetitie tijdens de Stampede is leuk maar iig voor mij niet de hoofdzaak dat ik meedoe.
Zolang je hem laat lopen zal niemand daar snel voorbij aan gaan. Dan zit je toch al echt bij een Quad-setup van processors na 2010 (Opteron 62XX, Intel E7 etc).
Jullie turven zeker ook hoevaak ieder naar de WC gaat of douched, zodat jullie het waterverbruik kunnen opsplitsenVerwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:13:
Mijn "leidinggevende@home" is akkoord, zolang ik de kosten maar uit eigen zak betaalheb haar geprobeert te overtuigen van het nut van DC en dat zij daar best aan kan bijdragen. Als tegenreactie gaf ze aan dat ze dan haar eigen PC ook wel mee wilde laten doen, waarvoor ik dan weer de electriciteit betaal! Ghehehe, vrouwen...gehaaide wezens zijn het
![]()
We gaan weer lekker deze eerste dag. Toch eigenlijk wel prettig dat er nog een team voor ons uitloopt, anders valt er weining te jagen toch?![]()
Schijnbaar iets verkeerd begrepen, OK vergeet 't maar.Paprika schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:50:
Ik werk niet. Maar duidelijk dan wordt dit dus de Wie-Belt-HP-Het-Meeste-Maand.
Ik meen dat mrfu (uit jouw team) ook gebruik maakt van een cloud-oplossing? En daar heb je geen bezwaar tegen?En even voor de duidelijkheid: de "Cheaters"-post was een grapje, de post daarna was wel serieus bedoelt. Waar eindigt het?
Verwijderd
Awwww, nee hoor we zijn (los van het stroomverbruik) verder in gemeenschap van goedenVictordeHolland schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:36:
[...]
Jullie turven zeker ook hoevaak ieder naar de WC gaat of douched, zodat jullie het waterverbruik kunnen opsplitsen.
On-topic: wat gaat Docks Ouwe hard zeg! En ik las in een ander topic dat Delft ook weer aangeklopt heeft voor deze stampede
Bezwaar is een grof woord ervoor. Ik bracht het onderwerp omhoog in mijn 2e post om duidelijk te maken waarom 't krom gaan lopen. Het team met de meeste tech-gurus/DPC freaks zal de meeste members bevatten die een dergelijke dienst zullen gebruiken. Gezien de output van die machines (kijk maar eens naar je eigen stats), zou dat team bijna vanzelf winnen. Gemiddeld gezien lijken die dingen bij jou zeker wel de 1600/dag te halen. Je hebt dan dus 20 machines, oftewel 32.000/dag (en eerder 40.000/dag). Je gehele daily output komt op dit moment dan ook van die Cloud alleen. Als we dan even naar de huidige stats kijken:MOmax schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:29:
Ik meen dat mrfu (uit jouw team) ook gebruik maakt van een cloud-oplossing? En daar heb je geen bezwaar tegen?
- Vipeax
- Bold_Seeker
- Qazwaplol
- ERBrouwer
- amberjr
- MOMax
Zou het lukken (even als voorbeeld) heel Docks Ouwe te laten meedoen:
36 * 32.000 = 1.152.000. Daar gaat dan 32.000 vanaf omdat mrfu al op de Cloud draait --> 1.120.000
Dan zouden wij (als Docks Ouwe) dus makkelijk 1.600.000/dag halen, waar je met de rest van DPC bij elkaar dan tegenop kunt boksen, met minder red je het niet.
Het is dan ook geen verzoek om te stoppen, maar enige vorm van "met mate" zou misschien wel leuk zijn wil je enige vorm van competitie overhouden binnen de stampede, anders kunnen de stampedeteams net zo goed opgeheven worden.
[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 01-04-2012 15:07 ]
Tja, laten we zien of je voorspelling uitkomt. Ik heb niet het idee dat men zich nu massaal aan het aanmelden is voor deze beta bij hpcloud, maar mijn zegen heeft 't. De configuratie van hpcloud heeft overigens weinig met techguru's te maken. Even googlen op "hpcloud boinc", één van de tutorials kiezen, ga er rustig voor zitten en iedere redelijk ervaren PC-gebruiker die weet wat een CLI is kan de was doen. Echt waar!Paprika schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:58:
[...]
Het is dan ook geen verzoek om te stoppen, maar enige vorm van "met mate" zou misschien wel leuk zijn wil je enige vorm van competitie overhouden binnen de stampede, anders kunnen de stampedeteams net zo goed opgeheven worden.
Verder: ik sta nu rond 15:00 met +/- 22.000 in de daily (op plek 7?). Mrfu rond de 15.000 (op plek 15). Is dat nou zo'n groot verschil?
[ Voor 8% gewijzigd door MOmax op 01-04-2012 15:24 . Reden: typo's + extra argument ]
Laten we niet vergeten wat de stampede eigenlijk betekend, het gaat om de Dutch Power Cows een boost te geven op een bepaald project waar we niet op #1 staan! En laat dat nu juist goed lukken! Elk jaar is er wel bezwaar van user 1 tegen user 2 omdat user 2 meer mogelijkheden heeft. Zo kan ik dan bijvoorbeeld tegen iedereen die een zakelijk park heeft dan wel gaan klagen!
Ik stel voor om dit nu te laten rusten, uiteindelijk gaan alle punten naar DPC en dat is het belangrijkste!
Ik stel voor om dit nu te laten rusten, uiteindelijk gaan alle punten naar DPC en dat is het belangrijkste!
Stop de verwelking!
DPC een boost geven lukt sowieso verdomde goed! Het zou me niks verbazen als we de 1.5M vandaag gaan aanraken.
Klopt het dat er een tekort is aan WU's? Ik schakel net over naar Docking (ik vrees voor mijn positie in de stats
) en ik heb het afgelopen 1 WU gekregen van de 8 die ik minimaal nodig heb. Hebben meer mensen daar last van? Anders wordt die 1.5 misschien nog moeilijk
Zegt dus al genoeg, gezien niemand van die gebruikers aan de hoofdvoorwaarde voldoet van HP: een potentiële (cloud-dienst) klant in de toekomst.MOmax schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:20:
De configuratie van hpcloud heeft overigens weinig met techguru's te maken. Even googlen op "hpcloud boinc", één van de tutorials kiezen, ga er rustig voor zitten en iedere redelijk ervaren PC-gebruiker die weet wat een CLI is kan de was doen. Echt waar!
Hele punt is dat je makkelijk in de top 10 kunt komen, niet de onderlinge verschillen tussen de accounts. De onderlinge competitie kan er makkelijk door crashen.MOmax schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:20:
Verder: ik sta nu rond 15:00 met +/- 22.000 in de daily (op plek 7?). Mrfu rond de 15.000 (op plek 15). Is dat nou zo'n groot verschil?
Toch voorzie ik het aantal deelnemers (en output) behoorlijk dalen zonder dat element. Immers bieden de andere teams geen weerstand in de daily, alleen de totaal.Xaverius schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:31:
Laten we niet vergeten wat de stampede eigenlijk betekend, het gaat om de Dutch Power Cows een boost te geven op een bepaald project waar we niet op #1 staan! En laat dat nu juist goed lukken!
Xaverius schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:31:
Elk jaar is er wel bezwaar van user 1 tegen user 2 omdat user 2 meer mogelijkheden heeft.

/me kijkt naar DukeBox...
[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 01-04-2012 15:45 ]
Verwijderd
Er is een ernstig gebrek aan WU's. Ik hoop dat het een beetje recht getrokken wordt de komende dagen. Mijn nieuwe koe doet de PG-challenge voor twee dagen en daarna zie ik wel. Correlizer wordt mijn backup project.nickb90 schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:42:
Klopt het dat er een tekort is aan WU's? Ik schakel net over naar Docking (ik vrees voor mijn positie in de stats) en ik heb het afgelopen 1 WU gekregen van de 8 die ik minimaal nodig heb. Hebben meer mensen daar last van? Anders wordt die 1.5 misschien nog moeilijk
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 15:52 ]
Verwijderd
Als het Docking project niet heel snel extra werk gaat verschaffen, dan loopt deze stampede krakend vast vrees ik
Ik zie:
- Bij "Results in progress" het aantal uitstaande wu's omlaag gaan, bij een toestroom van nieuwe crunchers.
- Dat ik zelf geen nieuwe wu's meer ontvang en dat sommige bakken het einde van de dag niet halen; ik lever bergen wu's in, maar krijg er geen tot zeer weinig nieuwe voor terug.
- Nieuwe leden die nog niet eens voldoende wu's ontvangen om al hun cores te voeden.
Zorgwekkend! Kan er niet op hoog niveau contact gezocht worden met de docking project admin met het verzoek om het aantal oustanding wu's minimaal te verdubbelen?
Mocht de boel echt stilvallen, is het dan een idee om een secundair project te selecteren, zodat m'n PC's niet voor nop aan staan? Idee is dan om te gaan werken met een verhouding 1 - 99%, zodat als er dan weer Docking werk beschikbaar komt, deze dan met voorrang opgepakt worden.
Effe los van de richting die we allemaal opgaan; als ik droogval ga ik een ander project ernaast draaien.

Ik zie:
- Bij "Results in progress" het aantal uitstaande wu's omlaag gaan, bij een toestroom van nieuwe crunchers.
- Dat ik zelf geen nieuwe wu's meer ontvang en dat sommige bakken het einde van de dag niet halen; ik lever bergen wu's in, maar krijg er geen tot zeer weinig nieuwe voor terug.
- Nieuwe leden die nog niet eens voldoende wu's ontvangen om al hun cores te voeden.
Zorgwekkend! Kan er niet op hoog niveau contact gezocht worden met de docking project admin met het verzoek om het aantal oustanding wu's minimaal te verdubbelen?
Mocht de boel echt stilvallen, is het dan een idee om een secundair project te selecteren, zodat m'n PC's niet voor nop aan staan? Idee is dan om te gaan werken met een verhouding 1 - 99%, zodat als er dan weer Docking werk beschikbaar komt, deze dan met voorrang opgepakt worden.
Effe los van de richting die we allemaal opgaan; als ik droogval ga ik een ander project ernaast draaien.
OK. Einde discussie wat mij betreft.Xaverius schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:31:
Als dit klopt, dan ga ik ABC, correlizer of SZTAKI erbij draaien. Zou jammer zijn...Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:56:
Verwijderd
Ik zag dat iconized correlizer al als backup heeft staan, gezien het feit dat we daar nog wel flink wat winst kunnen boeken qua vault-punten, zal ik dat project dan ook als backup gaan activeren.
Voorlopig hoop ik nog op een wonder...
Voorlopig hoop ik nog op een wonder...
Ik heb momenteel Docking dan, aangezien ik daar maar 1 WU heb heb ik zojuist correlizer erbij gezet omdat daar ook nog winst te halen is voor de vault.
Verwijderd
nickb90 schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:03:
Ik heb momenteel Docking dan, aangezien ik daar maar 1 WU heb heb ik zojuist correlizer erbij gezet omdat daar ook nog winst te halen is voor de vault.
Haha je was me net voor
Heb al vaker mee gedraait met de Vault maar heb -helaas- maar 1 pc tot mijn beschikking en probeer overal in de stats te blijven waar ik sta dus moet helaas regelmatig terug naar een project dat niet relevant is voor de Vault. Maar zover ik nu kan zien sta ik overal redelijk veilig dus gaan we weer voor de vault verder
De C2D P7350 loopt op een of andere manier langzamer dan mijn L2400MOmax schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:31:
Helemaal mee eens! Eek, digik, Azerty, zijn jullie de punten van jullie hoorrnen nog aan het aanscherpen?

De i3 en i5 happen voorlopig alleen SZTAKI en SIMAP doordat ze in een ander huis staan. Ik had gehoopt er nog voor 1 april naar toe te gaan, maar dat zit er nog even niet in volgens het vrouwke. Die wil ineens op vakantie. Wie doet dat nou tijdens een stampede. Voor de rest gelukkig
Kortom het blijft vooralsnog bij een minimale bijdrage. Maar heb wel wat nieuwe crunchers kunnen activeren, da's ook mooi.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
^^ Is het geen idee om een 'remote desktop' principe te hanteren, zodat je je bakkies op afstand kan bedienen?
Correlizer heeft alleen inmiddels ook geen werk meer 
2 projecten leeg getrokken...
2 projecten leeg getrokken...
Ik heb zojuist nog werk binnen gekregen. Zelfs 'high priority'. Achja.. DPC is goed bezig zo ^^
Verwijderd

QMC: Results ready to send 48,379
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 16:28 ]
Zeker, maar helaas is dat door onze werkgevers onmogelijk gemaakt om o.a. inbraak te voorkomen. Lastig, vooral omdat het eigenlijk niet helpt.Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:16:
^^ Is het geen idee om een 'remote desktop' principe te hanteren, zodat je je bakkies op afstand kan bedienen?
[ Voor 27% gewijzigd door EektheMan op 01-04-2012 16:32 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Hmm http://docking.cis.udel.edu/status/ 
En ABC heeft veel te weinig werk, we kunnen met zijn allen nog ET gaan zoeken.

En ABC heeft veel te weinig werk, we kunnen met zijn allen nog ET gaan zoeken.
Hoezo heeft zo'n project niet gewoon altijd een leger aan WUs klaar liggen? Ze verlopen toch niet dus je kunt toch eigenlijk altijd een stash van 100.000 achterhouden ofzo?
Verwijderd
Veel mogelijkheden, schijfruimtetekort bv maar bij Docking schijnt het genereren van WU's ook nogal een intensief werkje te zijn. Het heb het volgende patroon waargenomen. Site is tijdelijk niet bereikbaar, op dat moment wordt de database bijgewerkt. Even daarna worden er nieuwe WU's gegenereerd, ook dan is de site traag. Alle services lopen waarschijnlijk ook op één servertje.
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat een 'hoge priotiteit' WU geen voorrang krijgt? Correlizer vind namelijk elke WU belangrijk blijkbaar terwijl er nog 2 weken is voordat deze ingeleverd moet worden en daardoor staat Docking stil..
De verhouding staat al op het volgende:
Docking = 1000
Correlizer = 1
Maar toch gaat correlizer voor..
De verhouding staat al op het volgende:
Docking = 1000
Correlizer = 1
Maar toch gaat correlizer voor..
zet het zo
docking = 100
correlizer = 0
docking = 100
correlizer = 0
En het werkt. Super! Zo blijft mijn pc in ieder geval werk verzetten =)
Erg leuk deze stampede maar als oud cruncher en advocaat van de duivel zijnde stel ik mij de volgende vraag:
Is er überhaulpt contact geweest met onze vrienden van docking dat we "even" 1000 computers bij gaan schakelen en of zij aan het aantal WU's dat we nodig hebben kunnen voldoen?
Hierin lijkt mij een taak weggelegd voor de Crew om dit voor zover mogelijk voor te bereiden en mogelijk in goede banen te leiden ....
Just my 2 cents omtrend het gebrek in units dat ik in de diverse topics voorbij zie komen ....
Is er überhaulpt contact geweest met onze vrienden van docking dat we "even" 1000 computers bij gaan schakelen en of zij aan het aantal WU's dat we nodig hebben kunnen voldoen?
Hierin lijkt mij een taak weggelegd voor de Crew om dit voor zover mogelijk voor te bereiden en mogelijk in goede banen te leiden ....
Just my 2 cents omtrend het gebrek in units dat ik in de diverse topics voorbij zie komen ....
^^ er is zeker vanuit de crew contact gelegd maar vanuit de ander partij is vrijwel geen reactie gekomen.
Hi uitdrijver. Leuk je weer eens te zien
Als je wat verder had gelezen, had je kunnen weten dat de crew al vanaf de dag dat het bekend was, contact is gezocht met Docking. Geen sjoege, helaas van de projectleiding...
Als je wat verder had gelezen, had je kunnen weten dat de crew al vanaf de dag dat het bekend was, contact is gezocht met Docking. Geen sjoege, helaas van de projectleiding...
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Ik zag de stampede weer voorbij komen dus ben weer eens gaan kijken. Had even geen tijd om 119 pages door te lezen
Begint wel weer te kriebelen maar ja no WU's no glory
Is inderdaad niet zo fraai dat er niet gereageerd wordt. Ik ben alleen wel bang dat dit de "seizoensgrazers" af kan schrikken
Begint wel weer te kriebelen maar ja no WU's no glory
Is inderdaad niet zo fraai dat er niet gereageerd wordt. Ik ben alleen wel bang dat dit de "seizoensgrazers" af kan schrikken
Verwijderd
Heja Xorsist, long time no seeing. 
Maar wij Vauldenaren hebben altijd wel een reserve projectje.
Edit: Oef helemaal Cpt00kirk over het hoofd gezien.
Maar wij Vauldenaren hebben altijd wel een reserve projectje.
Edit: Oef helemaal Cpt00kirk over het hoofd gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 19:48 ]
heya Iconized is inderdaad lang geleden...
Projecten genoeg in de vault
zag net dat jullie kei en keihard bezig geweest zijn afgelopen jaar 
Hulde voor iedereen
Projecten genoeg in de vault
Hulde voor iedereen
Even aangepast.Cpt00kirk schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:28:
^^ er is zeker vanuit de crew contact gelegd maar vanuit de ander partij is vrijwel geen reactie gekomen.
Stop de verwelking!
Probleem met de wu's is dat de mensen pas massaal na de fp page de client installeren en die willen allemaal een buffer aanmaken. De afgelopen weken is de toestroom nog geleidelijk gegaan waardoor er vrijwel continu voldoende wu's waren. Normaal 20-30 users added, gisteren 140 en vandaag alweer 60.
Volgende keer de fp post een paar dagen eerder?
Oh, Ltd is op het PSP forum geweest en heeft één en ander gedaan, zoals users toegevoegd en hopelijk ook Qaz' zijn punten.
Volgende keer de fp post een paar dagen eerder?
Oh, Ltd is op het PSP forum geweest en heeft één en ander gedaan, zoals users toegevoegd en hopelijk ook Qaz' zijn punten.
[ Voor 7% gewijzigd door Cow_tipping op 01-04-2012 20:15 ]
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Aha, zo loopt dat dus allemaal (Snowmiss is gisteren geboren kalfje)
@Cow_Tipping Dat is ook zo, en hier vult het inmiddels ook langzaam (7 van de 8 taken binnen). Maar een project moet toch voldoende werk op voorraad hebben? Als er nog 0 WU's zijn moeten daar de servers toch gaan roken om meer WU's te maken?
Ik kan me voorstellen dat het voor beginnende DPC-ers niet echt motiverend is en erg verwarrend op deze manier. Hopelijk zijn de buffers inmiddels overal redelijk gevuld en kunnen we gaan knallen
Ik kan me voorstellen dat het voor beginnende DPC-ers niet echt motiverend is en erg verwarrend op deze manier. Hopelijk zijn de buffers inmiddels overal redelijk gevuld en kunnen we gaan knallen
Verwijderd
Yup maar ik beperk me nu in mijn kritiek tot de aftermath. Het beste ervan maken lijkt me nu het handigste.
volgend weekeindCow_tipping schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:14:
Verwijderd
Tsja ik heb me ingehouden maar na bezoek van een IRC-channel of twee lukt het me het niet meer.Paprika schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:44:
[...]
Zegt dus al genoeg, gezien niemand van die gebruikers aan de hoofdvoorwaarde voldoet van HP: een potentiële (cloud-dienst) klant in de toekomst.'t Blijft immers een bedrijf.
[...]
Hele punt is dat je makkelijk in de top 10 kunt komen, niet de onderlinge verschillen tussen de accounts. De onderlinge competitie kan er makkelijk door crashen.
[...]
Toch voorzie ik het aantal deelnemers (en output) behoorlijk dalen zonder dat element. Immers bieden de andere teams geen weerstand in de daily, alleen de totaal.
[...]
[afbeelding]
,
/me kijkt naar DukeBox...
Vipeax je bent een huichelaar! Een ander bekritiseren als dit persoon een cloud-service gebruikt?
Jij gebruikt vele andere computers, die niet van jou zijn. Maar ik mag aannemen dat je toestemming heb voor het gebruik ervan?
Dan vervolgens lopen ageren over compitievervalsing of het ontwrichten van competitie.
Het idee achter de stampede is om een aantal gelijkwaardige teams op te zetten. Jouw team stond al met kop en schouders boven de rest dankzij die puters die niet van jezelf zijn. Vervolgens gaat je team nog vol aan de bak om zoveel mogelijk nieuwe leden te trekken. Plaatje:

Ik snap dus niet hoe je uit een IRC conversatie (over nota-bene DukeBox zijn werk) die conclusie kan trekken M.A.W. ok!
Edit:
Nogmaals: 't "Cheaters." stukje was gewoon een simpele taunt, echter mijn concern "of er misschien naar gekeken moet worden dat niet iedereen 't doet (en dan vanuit de kant van HP, mij boeit 't niet) en er dus niet 1 of andere uitleg post moet komen over hoe je het installed" was wel een serieuze vraag(!). Bold zijn post was leuk, MOMax had een goede argumentatie die ik kon respecteren en Xav zag het probleem niet, dus dat was opgelost. Jouw bijdrage heb ik echter niet kunnen ontdekken (wat betreft dit onderwerp), je reden tot bumpen net zo min.
Wat betreft huidige output, van alle mogelijke zorgen zou dat toch wel het minste moeten zijn:

Hardlopers zijn doodlopers. Enige reden waarom vandaag nieuwe leden een must was: de rest van het project krijgen we er toch geen meer, totdat we over een week onderaan staan en er geen nieuwe leden meer komen.

En de enige reden waarom de VH-groep daar laag eindigt, was dat de helft bij Fokschaap zat wegens late aanmelding (ander project des tijds meen ik?).
Als je er zoveel last van hebt ga ik wel Correlizer draaien.

[ Voor 78% gewijzigd door Paprika op 02-04-2012 00:40 ]
@iedereen; graag het gezellig houden.
Er bovenop zitten om mensen te ronselen was me opgevallen en heb ik zelf ook een post geplaatst dat er ook andere stampedeteams bestaan. Ik moet zeggen dat ik het toen niet bepaald netjes vond en dat er een grote scheefgroei in een stampedeteam ging ontstaan waarbij ook nog een persoon met de hoogste output zit. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen tijdens de stampedeteams zich zal verhouden.
Graag zou ik iedereen willen verzoeken het vooral in de achterogen houden dat wij allemaal de Dutch Power Cows zijn en dat de stampede maar een maand duurt. Daarna zijn de virtuele stampstats weer weg en gaan we verder met onze eigen projectinteresses. Laten we het dus gewoon gezellig houden en vooral laten we het eerlijk houden. De regels van deelnemers van DPC zijn ook van toepassing bij de stampede. Eerlijk spelen en alleen clients op machines waarvan je toestemming hebt. Ik zou het jammer vinden dat er wrijving ontstaat tijdens de stampede omdat men alleen kijkt naar het eigen stampedeteam terwijl juist de stampede gaat om DPC!
Er bovenop zitten om mensen te ronselen was me opgevallen en heb ik zelf ook een post geplaatst dat er ook andere stampedeteams bestaan. Ik moet zeggen dat ik het toen niet bepaald netjes vond en dat er een grote scheefgroei in een stampedeteam ging ontstaan waarbij ook nog een persoon met de hoogste output zit. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen tijdens de stampedeteams zich zal verhouden.
Graag zou ik iedereen willen verzoeken het vooral in de achterogen houden dat wij allemaal de Dutch Power Cows zijn en dat de stampede maar een maand duurt. Daarna zijn de virtuele stampstats weer weg en gaan we verder met onze eigen projectinteresses. Laten we het dus gewoon gezellig houden en vooral laten we het eerlijk houden. De regels van deelnemers van DPC zijn ook van toepassing bij de stampede. Eerlijk spelen en alleen clients op machines waarvan je toestemming hebt. Ik zou het jammer vinden dat er wrijving ontstaat tijdens de stampede omdat men alleen kijkt naar het eigen stampedeteam terwijl juist de stampede gaat om DPC!
Stop de verwelking!
Vipeax heeft nog maar een paar dagen beschikking over z'n parkje. Dus daarom ronselen wij als Docks Ouwe zoveel mogelijk mensen. Maar ik denk dat eental mensen die post van Vipeax gemist hebben
Gamertag for Xbox: R0SSI
In 't kader laten-we-het gezellig-houden: kunnen we de discussie over Vipeax voortzetten in 't [Stampede] D@H: Docks Ouwe! Team Topic topic. Zo houden we 't DC-Vault topic een beetje on topic (en kunnen z'n teamgenoten hem ook wat beter leren kennen).
We moeten de productie opschroeven, willen we kans maken op #1 in de stamp. Heeft iemand nog wat speelruimte?
Niks noemenswaardig.
Vandaag de laatste 2 extra cores bijgeschakeld van mijn Xeon 6 core, die is nu klaar met de laatste PSP units.
Vandaag de laatste 2 extra cores bijgeschakeld van mijn Xeon 6 core, die is nu klaar met de laatste PSP units.
Verwijderd
Ik draai helemaal op m'n max. Zelfs naast m'n volle 16 poort switch nog een extra koetje in de "semi-stand-alone" lopen. Die deelt z'n LAN verbinding met een ander koetje.

Ik heb nog wel een paar ideetjes, maar die ga ik hier niet openlijk bespreken. Iemand met linux en CLI ervaring om met me mee te denken via PM?
Verwijderd
Vooralsnog liggen we #1 in de stamp, maar dat is niet onze eigen verdienste...VictordeHolland schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:07:
We moeten de productie opschroeven, willen we kans maken op #1 in de stamp. Heeft iemand nog wat speelruimte?

Nou ja, ik kijk zelf toch meer naar het "grand-total" wat DPC bij elkaar sprokkelt en ik ben elk jaar weer verrast door de ongelooflijke hoeveelheid power die we als DC groep bij elkaar kunnen krijgen, echt top!
Yup. De power die DPC kan neerzetten is echt onwaarschijnlijk
. En dan te bedenken dat er nog mensen niet kunnen meedoen vanwege de "0% bug" (waaronder ik, maar daar zijn Simap en Correlizer dan weer blij mee
) of onvoldoende werk @ de docking servers
De onderlinge teamstats, tja, daar zeg ik maar niks meer over.
De onderlinge teamstats, tja, daar zeg ik maar niks meer over.
[ Voor 12% gewijzigd door DigiK-oz op 02-04-2012 18:38 ]
Whatever
@digik, goeie toevoeging die "show team graphs" knop

@ DigiKoZ... je hebt een rood-blauwe lijn onder instaan in de grafiek die nog weg moet

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
!
.
.
ow das output van andere teams
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
!
.
.

[ Voor 13% gewijzigd door Cpt00kirk op 02-04-2012 19:22 ]
Cpt00kirk schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:22:
@ DigiKoZ... je hebt een rood-blauwe lijn onder instaan in de grafiek die nog weg moet![]()
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
!
.
.

Het idee om de grafieken direct op de pagina te zetten kwam van Camulos
[ Voor 9% gewijzigd door DigiK-oz op 02-04-2012 19:35 ]
Whatever
LOL, zie het nu pas. Toch wel tof van Vipeax om Fok!schaap te ondersteunen, of is dit onder druk gebeurd? Misschien dat ze dit jaar niet op de laatste plaats eindigenVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:07:
[...]
Vooralsnog liggen we #1 in de stamp, maar dat is niet onze eigen verdienste...
Edit: eerst Docks Ouwe topic lezen

[ Voor 6% gewijzigd door VictordeHolland op 02-04-2012 21:49 ]
Was vrijwillig. Opzich hadden de meesten wel een punt, mede door de early FP-post waren er veel members bij gekomen vlak voor de start. Zo staat 't wat rechter. Uiteraard komt ook daar weer drama van, maar ik hoop dat 't over het algemeen zo beter gaat
. Vault Hunters blijven natuurlijk de echte hardcores, dus hopelijk kunnen we jullie nog een beetje bijhouden deze maand. Is op dit moment natuurlijk nog altijd de concurrent, en een goede/geduchte (misschien nog wel onverslaanbaar? Nee, can't give up
) ook
.
Zo'n swap is opzich natuurlijk een beetje apart, maar door de verdeling zouden de Vault Hunters ons in theorie niet kunnen inhalen (of ze moeten per user opeens al behoorlijk weten te stijgen). Nieuwe members krijgen als 2e is immers zeer lastig als de laatste 2 teams minder dan de helft van je output behalen. Hopelijk leidt alles tot wat meer competitie en aanmoediging tot hogere output
.
En een helden actie is het echt niet. Dus geef daar maar geen aandacht aan, zorg maar voor meer output.
Zo'n swap is opzich natuurlijk een beetje apart, maar door de verdeling zouden de Vault Hunters ons in theorie niet kunnen inhalen (of ze moeten per user opeens al behoorlijk weten te stijgen). Nieuwe members krijgen als 2e is immers zeer lastig als de laatste 2 teams minder dan de helft van je output behalen. Hopelijk leidt alles tot wat meer competitie en aanmoediging tot hogere output
En een helden actie is het echt niet. Dus geef daar maar geen aandacht aan, zorg maar voor meer output.
[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 02-04-2012 22:03 ]
Je kan het nooit goed doen.. maar persoonlijk vind ik dit een mooie verdeling. Voorig jaar heb ik daarom ook de underdog gekozen (geen FokSchaap toen overigens).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zijn er overigens nog account manager(s) die echt boven de rest uitsteken wat betreft features? Na een hele dag droog staan 1 WU krijgen (oftewel waardeloos) geeft weinig plezier. Toch maar eens wat erbij gaan draaien. "Stom" project.
Betreft overigens 1 koe die echt niets krijgt en toch aardig wat kan grazen.
[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 02-04-2012 22:29 ]
NICE!!DigiK-oz schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:26:
[...]Het idee om de grafieken direct op de pagina te zetten kwam van Camulos
I like alotz!

Next feature request: Noaw can we haz cheezburger @stats? ^^

ooh wait.. stampede

Not just an innocent bystander
Verwijderd
AT heeft Correlizer gevonden btw. Gelukkig maar, het was een te gemakkelijk overwinning zijn geweest.
ach een maandje hier spelen en dan weer op correlizer, dan moeten ze toch in ieder geval achter ons kunnen blijven daar.(voorlopig) toch?
Nee ik ken geen andere managers die beter werken qua buffers. In het geval van Docking ligt het echt aan het project. gelukkig heb ik gisteravond reactie gekregen en zag ik net voldoende werk klaar staan op de server.Paprika schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:27:
Zijn er overigens nog account manager(s) die echt boven de rest uitsteken wat betreft features? Na een hele dag droog staan 1 WU krijgen (oftewel waardeloos) geeft weinig plezier. Toch maar eens wat erbij gaan draaien. "Stom" project.![]()
En ik zie dat we voorlopig nog op #2 staan aangezien Ars nog buiten de top-100 staat.Hi Hans,
Sorry for the inconvenience, we are generating more workunits than usual but apparently they were not enough. We are making some changes to our workload to ensure we have plenty of work for you guys!
Best
Trilce
Stop de verwelking!
Verwijderd
WU-tekort zou nu voorlopig opgelost moeten zijn. 
Edit: DigiK-oz erg gaaf die grafieken!.
Edit: DigiK-oz erg gaaf die grafieken!.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 08:39 ]
Maar je hebt nog steeds giga output op MW. Kosten die GPU units geen CPU power?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:51:
Ik draai helemaal op m'n max. Zelfs naast m'n volle 16 poort switch nog een extra koetje in de "semi-stand-alone" lopen. Die deelt z'n LAN verbinding met een ander koetje.
Heb zelf ook best lang MW gedraaid, dus kan daar wel antwoord op geven. MW gebruikt een paar seconden CPU tijd per WU om te initialiseren en de data naar de GPU te verzenden en weer enkele seconden om de resultaten te versturen, relatief weinig dus. Tijdens het verwerken van de WU blijft zo goed als alle data in het geheugen van de GPU, waardoor er weinig CPU/mem load is.Cow_tipping schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:30:
[...]
Maar je hebt nog steeds giga output op MW. Kosten die GPU units geen CPU power?
GIMPS vraagje: ik heb de laatste paar keren gemerkt dat wanneer ik nieuwe assignments vraag voor mijn GTX460, ik vrijwel altijd ranges krijg van 68,69. Die dingen vliegen er behoorlijk snel doorheen, waardoor mijn GPU al een paar keer droog is komen te staan.
Daarvoor kreeg je via de manual assignment bijna altijd 70,71 of 71,72 ranges bij de Trial factoring. Als ik zelf gewenste ranges invul krijg ik een foutmelding.
Anderen daar ook problemen mee ?
Daarvoor kreeg je via de manual assignment bijna altijd 70,71 of 71,72 ranges bij de Trial factoring. Als ik zelf gewenste ranges invul krijg ik een foutmelding.
Anderen daar ook problemen mee ?
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Heb dat zelf ook gedaan, aanpassen naar 72 handmatig had daar geen last van, krijg je een fm bij de verwerking of bij het inleveren? Het enige wat ik aanpaste was het laatste getal, het eerste dwz de 68 of 69 liet ik gelijk dan deed gimps hem zelf gewoon 3 of vier keer ,69,70,71 en 72 soms bij het inleveren kreeg ik dan de melding dat het resultaat niet nodig was maar dat was niet heel vaak
fout was bij aanvragen van werk. Ik zal eens proberen met alleen de laatste factor invullen.
edit: helaas, ook daarbij:
edit: helaas, ook daarbij:
code:
1
2
| Error code: 40 Error text: No assignment available meeting CPU, program code and work preference requirements, cpu_id: 507302, cpu # = 0, user_id = 12127 |
[ Voor 55% gewijzigd door Bio1ogics op 03-04-2012 16:03 ]
Oh, wacht; je bedoelt dat je de aangevraagde factor zelf ging editten ?
Factor=blablabla,78004397,68,69 naar blabla,68,71 ?
Ik wil graag bij de manual assigment al die grotere factoren hebben, maar dat wil dus niet lukken.
Ik wil graag bij de manual assigment al die grotere factoren hebben, maar dat wil dus niet lukken.
^^klopt ik paste ze zelf aan bij werk aanvragen is mij dat ook nooit gelukt
Ik vroeg meestal om assignments in de range 110.000.000-111.000.000 (bij optional exponent range) en die waren meestal 66,67 die ik dan zelf veranderde naar 66,72 (72 is de optimale TF bit depth voor die range) zie daarvoor ook: http://mersenne-aries.sil...ts.php?exponent=110000000 er wordt door bijna niemand TF gedaan in die range, waardoor je nooit resultaten inlevert die al gedaan zijn of overbodig zijn (zolang je onder de 72 blijft)Bio1ogics schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:05:
Oh, wacht; je bedoelt dat je de aangevraagde factor zelf ging editten ?
Dank voor de tip, Victor. Zodra de huidige buffer leeg is, ga ik dat eens proberen.
Je kan overigens op de <PrimeNet Summary><Work Distribution Map> zien hoeveel beschikbare WUs er zijn voor een bepaalde range en hoeveel WUs er al assigned (kom even niet op het NL woord) zijn aan deelnemers.
Daarbij kun je ook zien dat ik al wat werk heb gedaan in de 110.000.000 range, daar zijn bijna 500 TF WUs minder available. (en dus 510 P-1s, een andere manier van factoren zoeken die na TF wordt gedaan, voordat er LL wordt gedaan)
TF-->(P-1)-->LL-->LL-Doublecheck
Exponentrange
109000000 assigned TF 0 (veilig range) available TF 23296 available (P-1) 8
110000000 assigned TF 2 (heb ik) available TF 22706 available (P-1) 510
Edit: Als iedereen een eigen range doet en dit tot de optimale TF bit depth (voor die range) doet heb je nooit dat er werk dubbel gedaan wordt of overbodig is.
Daarbij kun je ook zien dat ik al wat werk heb gedaan in de 110.000.000 range, daar zijn bijna 500 TF WUs minder available. (en dus 510 P-1s, een andere manier van factoren zoeken die na TF wordt gedaan, voordat er LL wordt gedaan)
TF-->(P-1)-->LL-->LL-Doublecheck
Exponentrange
109000000 assigned TF 0 (veilig range) available TF 23296 available (P-1) 8
110000000 assigned TF 2 (heb ik) available TF 22706 available (P-1) 510
Edit: Als iedereen een eigen range doet en dit tot de optimale TF bit depth (voor die range) doet heb je nooit dat er werk dubbel gedaan wordt of overbodig is.
[ Voor 11% gewijzigd door VictordeHolland op 03-04-2012 17:17 ]
Het is volgens mij totaal niet gewenst om de bit depth (68,69,70,71) te veranderen. Want je gaat werk inleveren die mogelijk aan andere users is toegekend. Als je het dan inlevert krijgt een ander geen credit meer. Dat is totaal niet wenselijk. Voor mensen die met trial-factoring op GIMPS first check en dubbel check willen doen, check deze site is: http://gpu72.com
Het is een soort subproject van GIMPS dat exponenten reserveert en die doorstuurt naar users. Uploaden van resultaten geschied door GIMPS waarna GPU72 ziet dat het is ingeleverd. Credit gaat gewoon naar het team/user.
Het is een soort subproject van GIMPS dat exponenten reserveert en die doorstuurt naar users. Uploaden van resultaten geschied door GIMPS waarna GPU72 ziet dat het is ingeleverd. Credit gaat gewoon naar het team/user.
[ Voor 3% gewijzigd door Stef42 op 03-04-2012 17:18 ]