• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:53

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter

HTPC maart 2011

Voor de BBG van maart staat er weer een HTPC op de planning. Hierbij is er gekozen voor twee varianten: een systeem met middelmatige grootte (met mATX-moederbord) en een kleine, SFF, HTPC.
De eerste heeft een budget van ongeveer 600 euro en de SFF moet het doen met een iets lager bedrag van 450 euro (beide met redelijk wat speling mits de meerprijs echt veel waarde toevoegt).

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,75€ 133,75
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 58,74€ 58,74
1AMD Athlon II X2 255€ 51,80€ 51,80
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 61,30€ 61,30
1Nexus Value 430€ 55,-€ 55,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 22,-€ 22,-
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 65,55€ 65,55
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 602,08

Voor het systeem met mATX-moederbord is er gekozen voor een AMD-oplossing. Er is weer gekozen voor een Athlon II processor die bij de vorige BBG ook naar voren kwam. Deze processor wordt op een AM3 moederbord gezet van Asrock die tevens USB 3.0 heeft. Dit is handig indien men grote bestanden wilt uitwisselen. Het gekozen moederbord heeft standaard al een geïntegreerde videokaart, maar er komt toch een (passief gekoelde) HD5570 bij zodat men verzekerd is dat alles vloeiend wordt afgespeeld en dat er gebruik kan worden gemaakt van bitstreaming audio (via de HDMI-poort).

Een Blu-ray-lezer, een 2GB DDR3-module, een zuinige en stille 2TB harde schijf en idem voeding en als laatste een andere processorkoeler maken het geheel compleet.
Dit alles wordt in een behuizing van Antec gestopt, de Fusion Remote. Ik heb ook gekeken naar bijvoorbeeld de MS-Tech MC-1200, welke een stuk goedkoper is, maar deze heeft een voeding aan boord waar ik zo snel niet wat over kan vinden. Mits deze goed is, is de MS-Tech ook een interessante keuze, omdat deze een stuk goedkoper is dan de Antec en losse voeding.

Voor het besturen van deze HTPC is er de Enermax Aurora Micro Wireless toetsenbord die ook een trackball heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I DELUXE€ 149,37€ 149,37
1Samsung Spinpoint MT2, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 81,99€ 81,99
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 24,24€ 24,24
1Antec ISK 300-150€ 74,74€ 74,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 411,08

De laatste keer dat de HTPC is meegenomen is alweer in de editie van september 2010. In de tussentijd is er echter het Brazos-platform van AMD uitgekomen. Het SFF-systeem is opgebouwd rondom dit Brazos-platform. Het gaat hierbij om een mITX-moederbord van Asus die passief gekoeld wordt. Ook heeft deze Asus standaard al WiFi 802.11n waardoor streamings-mogelijkheden van HD-content ook tot de mogelijkheden behoort. Slim-line Blu-ray-spelers zijn erg duur, vandaar dat er vooralsnog is gekozen voor een DVD-speler. Ook hier is een 2GB-module DDR3 afdoende :)
Dit alles wordt verpakt in een behuizing van Antec die standaard al voorzien is van een 150W-voeding.

Een minpunt van het Brazos-platform is dat het soms te weinig prestaties biedt als het gaat om 3D-content en 1080p60. Het reguliere spul van Full HD kan hij daarentegen wel gewoon aan.

TV-kaarten worden apart besproken aangezien het per persoon verschilt welke hij nodig heeft.

Opmerkingen? Brand los! :)

• PassiePeer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-03 07:52
Systemen zien er al aardig goed uit bolletje!

Als je voor de m-atx de videokaart laat vallen en de ms-tech kiest kun je net een 60 GB SSD erbij doen. Dat geeft je een iets kortere opstarttijd, bijv. uit hibernation.
De onboard graphics zijn goed genoeg voor vrijwel alle HD content (mits goede codecs geinstalleerd) en 60GB is genoeg voor windows en mediaportal oid.

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-05 14:32
PassiePeer schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:29:
Systemen zien er al aardig goed uit bolletje!

Als je voor de m-atx de videokaart laat vallen en de ms-tech kiest kun je net een 60 GB SSD erbij doen. Dat geeft je een iets kortere opstarttijd, bijv. uit hibernation.
De onboard graphics zijn goed genoeg voor vrijwel alle HD content (mits goede codecs geinstalleerd) en 60GB is genoeg voor windows en mediaportal oid.
Maar een aparte videokaart, vooral vanaf de 5570, geeft betere deinterlacing, waardoor het beeld weer beter wordt :)

Verder lijkt mij een Brazos systeem ideaal, het enige waar ik aan blijf twijfelen is de processorkracht voor bijvoorbeeld een Anysee module.... twijfels twijfels twijfels... Is een 240 of sneller daar wel geschikt voor?

[ Voor 0% gewijzigd door JTibben op 17-02-2011 22:49 . Reden: typo ]

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
De onboard HD4250 van dat Asrock moederbord kan inderdaad al veel aan. Ik heb echter gekozen voor de HD5570 omdat deze HD Audio bitstreaming aan kan, alsmede wat sterker is dan de HD5450 (die bleek niet alles goed soepel te kunnen verwerken, vooral bij interlacing). De HD5770 is daarnaast maar iets duurder dan een HD5550.

Dat is dan gelijk ook het jammere er aan: de HD5570 is direct weer full height wil je een passief gekoelde versie.

@ JTibben
Ik zie zo snel geen 240, maar ik neem aan dat je hiermee de Athlon II 255 bedoeld? Deze is daar naar mijn weten snel genoeg voor (de Athlon II reeks mag dan wel redelijk goedkoop zijn, ze zijn toch aardig snel. Ik heb hier zelf meerdere exemplaren in gebruik).

[ Voor 25% gewijzigd door Bolletje op 17-02-2011 22:57 ]

• PassiePeer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-03 07:52
Ik voel me ook heel goed bij de aparte videokaart ;)
Zeker de flexibiliteit met audio bitstreaming is mooi. Zelf sluit ik nog steeds via sp/dif aan.

Ik vind wel dat een HTPC snel moet starten als ie naast je stereo en tv staat. De SSD is daar dan weer iets meer geschikt, maar niet noodzakelijk.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06 02:58
ik ben het niet eens met de behuizing van de sff htpc, de isk300-150 heeft een voeding die een rendement heeft van maximaal 75% bij volle belasting. Bij 66.5W, wat al meer dan het dubbele is van wat de sff-pc met die inhoud zal gebruiken, is dit al gezakt naar 64%. Wat het bij de 30w is die dit systeem zal gebruiken is gokken, maar het ligt waarschijnlijk onder de 60%.

bron:
http://www.hardwaresecret...300-150-Case-Review/934/6

Volgens mij is er ook een isk300-60 met een veel kleinere voeding, de kans is klein dat die een lager rendement heeft en een voeding van 40+ W is voor een dergelijk systeem al voldoende.

[ Voor 19% gewijzigd door Bastard op 17-02-2011 23:26 ]

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Klopt, met 65W voeding is die trouwens. Die voeding heeft trouwens ook geen ventilator en een iets hogere efficiëntie van wel circa 80%.

Hij was me wel opgevallen; ik denk dat ik hem bij het samenstellen uit het oog ben verloren / ben vergeten.
Die nemen we dan mee.

• Bastard
Overigens is het voor een geringe meerprijs ook mogelijk om bijvoorbeeld een g6950 processor en een s1156 itx moederbord+graka'tje in de sff-pc te monteren. Het idle verbruik blijft ongeveer hetzelfde maar je hebt wel veel meer performance wanneer nodig, nadeel is natuurlijk wel dat het systeem meer verbruikt onder load en een hel is om in te bouwen. Verder is dit de goedkoopste itx-s1156 oplossing mogelijk, dus usb3.0 en wifi ontbreken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G6950€ 83,70€ 83,70
1ECS H55H-I€ 61,-€ 61,-
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 26,90€ 26,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 171,60

Puur voor htpc-gebruik is het natuurlijk niet nodig, maar voor andere taken is wat extra snelheid wel handig.

Overigens had je een goede reden om de ms-tech mc1200 niet te kiezen:
http://www.techspread.de/2950/testbericht-ms-tech-mc-1200
De voeding is luid en de maker van de review hierboven heeft 'm dan ook vervangen, wat het voordeel van deze behuizing t.o.v. de antec teniet doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Bastard op 18-02-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De voeding in de MS-TECH is gewoon gaar, zelfs al zou die stil zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Laatst online: 10-06 17:24
Bolletje92 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:40:

HTPC maart 2011

Voor de BBG van maart staat er weer een HTPC op de planning. Hierbij is er gekozen voor twee varianten: een systeem met middelmatige grootte (met mATX-moederbord) en een kleine, SFF, HTPC.
De eerste heeft een budget van ongeveer 600 euro en de SFF moet het doen met een iets lager bedrag van 450 euro (beide met redelijk wat speling mits de meerprijs echt veel waarde toevoegt).

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,75€ 133,75
1AMD Athlon II X2 255€ 51,80€ 51,80
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 61,30€ 61,30
1Nexus Value 430€ 55,-€ 55,-
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 65,55€ 65,55
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 602,08

Voor het systeem met mATX-moederbord is er gekozen voor een AMD-oplossing. Er is weer gekozen voor een Athlon II processor die bij de vorige BBG ook naar voren kwam. Deze processor wordt op een AM3 moederbord gezet van Asrock die tevens USB 3.0 heeft. Dit is handig indien men grote bestanden wilt uitwisselen. Het gekozen moederbord heeft standaard al een geïntegreerde videokaart, maar er komt toch een (passief gekoelde) HD5570 bij zodat men verzekerd is dat alles vloeiend wordt afgespeeld en dat er gebruik kan worden gemaakt van bitstreaming audio (via de HDMI-poort).

Een Blu-ray-lezer, een 2GB DDR3-module, een zuinige en stille 2TB harde schijf en idem voeding en als laatste een andere processorkoeler maken het geheel compleet.
Dit alles wordt in een behuizing van Antec gestopt, de Fusion Remote. Ik heb ook gekeken naar bijvoorbeeld de MS-Tech MC-1200, welke een stuk goedkoper is, maar deze heeft een voeding aan boord waar ik zo snel niet wat over kan vinden. Mits deze goed is, is de MS-Tech ook een interessante keuze, omdat deze een stuk goedkoper is dan de Antec en losse voeding.

Voor het besturen van deze HTPC is er de Enermax Aurora Micro Wireless toetsenbord die ook een trackball heeft.
Oeh dat komt goed uit, ben al sinds eind vorig jaar voor een HTPC aan het kijken en mijn setup is veelvuldig gewijzigd, maar leek sterk op bovenstaande lijstje. Ik wil echter voor een Silverstone LC17 kast gaan en twee harde schijven. Kost me daarmee net een tientje meer dan bovenstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:47:
De voeding in de MS-TECH is gewoon gaar, zelfs al zou die stil zijn.
Dacht ik al. Dan blijft het bij de Antec behuizing en Nexus voeding. Of heb je nog beter alternatief? (ik heb al gekeken naar zo'n Seasonic 330W)
KAdrifter schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:53:
Overigens is het voor een geringe meerprijs ook mogelijk om bijvoorbeeld een g6950 processor en een s1156 itx moederbord+graka'tje in de sff-pc te monteren.
Is inderdaad ook een optie, maar dan zit je er wel mee dat er geen USB 3.0 aanwezig is, geen WLAN en dat hij actief gekoeld is. Dat zijn de voordelen van het Asus Hudson moederbord. Anders had ik wel de pricewatch: Asrock E350M1 genomen, stuk goedkoper ;)

Wat ik wel kan doen is het meenemen als upgrade-optie; voor de mensen die wat krachtigers willen maar wel met de missende eigenschappen overweg kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 19-02-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bolletje92 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:55:
[...]

Dacht ik al. Dan blijft het bij de Antec behuizing en Nexus voeding. Of heb je nog beter alternatief? (ik heb al gekeken naar zo'n Seasonic 330W)
Was er iets mis met de Seasonic? Ik kon heb iig niet horen van meer dan zo'n 10 cm afstand en wat ik hoorde was ook alleen maar hele zacht briesje. Voor de rest is die wel wat efficiënter en van wat betere kwaliteit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:17:
[...]

Was er iets mis met de Seasonic? Ik kon heb iig niet horen van meer dan zo'n 10 cm afstand en wat ik hoorde was ook alleen maar hele zacht briesje. Voor de rest is die wel wat efficiënter en van wat betere kwaliteit.
Mwa, opzich niet echt wat is mee. Ik zag volgens mij op SPCR dat de haast identieke 380W Seasonic iets luidruchtiger is dan de Nexus. De 330W is haast identiek aan de 380W volgens mij.

Uiteindelijk is het toch een beetje lood om oud ijzer :P Ik heb geen problemen om de Seasonic 330W mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Ik zie hier dat er voor een toetsenbord is gekozen als invoer apparaat. Maar ik wil eigenlijk XBMC met een afstandsbediening bedienen. Welke remote zou jullie voorkeur hebben? Liefst buetooth zodat ik geen IR ontvanger hoef te plaatsen.

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Is er al nagedacht over de ventilatie van de kast (SSF/ITX htpc)? Het Moederbord is passief, dus er moet zeker wel een klein briesje over heen om het geheel op de juiste temperatuur te houden. Misschien iets om rekening mee te houden bij het samenstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
diontjuh schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:34:
Ik zie hier dat er voor een toetsenbord is gekozen als invoer apparaat. Maar ik wil eigenlijk XBMC met een afstandsbediening bedienen. Welke remote zou jullie voorkeur hebben? Liefst buetooth zodat ik geen IR ontvanger hoef te plaatsen.
De beste remote voor xbmc is natuurlijk een telefoon (voor ios en android zijn apps verkrijgbaar). Werkt gewoon met wifi en is veel completer en mooier dan een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertoRuiz
  • Laatst online: 25-06 12:15
Het valt me op dat veel te weinig cases rekening houden met een ingebouwde/in-te-bouwen IR-ontvanger.
Ik wil mijn Logitech Harmony 600 universal remote gebruiken voor al mijn apparaten en dus ook voor mijn toekomstige AMD Fusion HTPC.

Daarom neig ik naar de MS-Tech MC-1200, hoewel deze waarschijnlijk geen bay heeft voor de SSD die ik erin plaats. Misschien kan ik 'm er 'los' in leggen. En dan moet ik de standaard fan of de gehele PSU maar vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door AlbertoRuiz op 21-02-2011 16:18 . Reden: spelling... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Veel afstandsbedieningen zijn IR omdat ze vaak dienen om vele afstandsbedieningen van verschillende apparaten te vervangen. Je hebt er dan één. Ik ben bang dat er

Ik weet wel dat er een adapter is (eigenlijk voor de PS3) die IR-signalen in Bluetooth-signaal verandert. Je kan deze adapter dan op een wel toegankelijke plek zetten.

Ook is het gebruik van een mobiele telefoon een oplossing.
jaapsander schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:52:
Is er al nagedacht over de ventilatie van de kast (SSF/ITX htpc)? Het Moederbord is passief, dus er moet zeker wel een klein briesje over heen om het geheel op de juiste temperatuur te houden. Misschien iets om rekening mee te houden bij het samenstellen
De behuizing komt standaard al met een 80 mm ventilator.
AlbertoRuiz schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:18:
Het valt me op dat veel te weinig cases rekening houden met een ingebouwde/in-te-bouwen IR-ontvanger.
Ik wil mijn Logitech Harmony 600 universal remote gebruiken voor al mijn apparaten en dus ook voor mijn toekomstige AMD Fusion HTPC.

Daarom neig ik naar de MS-Tech MC-1200, hoewel deze waarschijnlijk geen bay heeft voor de SSD die ik erin plaats. Misschien kan ik 'm er 'los' in leggen. En dan moet ik de standaard fan of de gehele PSU maar vervangen.
Je kan de ontvanger toch met een USB-kabel verbinden en deze op een toegankelijke plek zetten?

[ Voor 24% gewijzigd door Bolletje op 21-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06 10:11
Ik oriënteer mij momenteel voor hardware voor een SFF HTPC, en ben zelf erg gecharmeerd van onderstaande case. ik wil mijn HTPC graag passief willen uitvoeren met de Asus E35M1-I Deluxe, met alleen een SSD er in voor het OS en XBMC, en de media zelf streamen vanaf mijn NAS. Eventueel gecomplementeerd met een slimline Blueray speler (prijzig !)

Nu ben ik even in twijfel door de opmerking van jaapsander over het briesje in de case, een compleet fanless ontwerp moet toch kunnen met de lage TDP van dit moederplankje ? De case uit dit voorbeeld heeft aan de zijkant, en boven het moederbord wiremesh zodat de heatsink zijn warmte met gewone convectie in principe goed kwijt kan

Silverstone SST-LC19B-R: +/- 150 Eu.

Superslimline HTPC case, inclusief 120 watt modulaire, passieve voeding.

Afbeeldingslocatie: http://images.pricerunner.com/product/image/342159/Silverstone-SST-LC19B-R-Desktop-MicroATX-MiniITX-DTX-120W-Black.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.highspeedbackbone.net/itemdetails/S35-1206/S35-1206-out4-wg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.highspeedbackbone.net/itemdetails/S35-1206/S35-1206-out6-wg.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door TStick op 21-02-2011 21:00 . Reden: foute tags ]

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06

Sa1

TStick schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:55:
Ik oriënteer mij momenteel voor hardware voor een SFF HTPC, en ben zelf erg gecharmeerd van onderstaande case. ik wil mijn HTPC graag passief willen uitvoeren met de Asus E35M1-I Deluxe, met alleen een SSD er in voor het OS en XBMC, en de media zelf streamen vanaf mijn NAS. Eventueel gecomplementeerd met een slimline Blueray speler (prijzig !)

Nu ben ik even in twijfel door de opmerking van jaapsander over het briesje in de case, een compleet fanless ontwerp moet toch kunnen met de lage TDP van dit moederplankje ? De case uit dit voorbeeld heeft aan de zijkant, en boven het moederbord wiremesh zodat de heatsink zijn warmte met gewone convectie in principe goed kwijt kan

Silverstone SST-LC19B-R: +/- 150 Eu.

Superslimline HTPC case, inclusief 120 watt modulaire, passieve voeding.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt me dat het wel moet kunnen, maar dan kan je hem niet 'in' een kastje zetten. Om de kast heen moet dus wel lucht kunnen stromen, als de warme lucht nergens naar toe afgevoerd kan worden dan is het gewoon klaar. Hoe laag je TDP ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
KAdrifter schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:55:
[...]

De beste remote voor xbmc is natuurlijk een telefoon (voor ios en android zijn apps verkrijgbaar). Werkt gewoon met wifi en is veel completer en mooier dan een afstandsbediening.
Mee eens, alleen heb wel een kanttekening, het werkt alleen perfect in XBMC, zelf gebruik ik mijn HTPC ook om m'n mail te checken en dan ben ik toch erg blij met de afstandsbediening die bij de antec fusion zat. (heb d'r ook nog een logitech mediaboard bij). Zodra ik XBMC start gaat de XBMC app op m'n telefoon aan. Overigens kan dit ook prima met een usb ir ontvanger (paar dollar bij dealextreme) + harmony

Overigens denk ik dat een compleet passief systeem met een amd E350 wel zou kunnen, maar dat het niet ideaal is. Je zou ook voor een goedkoper Asrock E350 bordje kunnen gaan en daar een zeer stille 80mm fan op monteren. Zo heb je een beetje druk in de kast waardoor de warme lucht afgevoerd kan worden zonder veel geluidsproductie.

[ Voor 24% gewijzigd door jaapsander op 22-02-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QQCTomas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 08:48
Hier is een review over de Asus E35M1-M Pro:
http://hothardware.com/Re...byte-E350s-Tested/?page=1

En hier eentje voor de Asus E35M1-I Deluxe:
http://www.kitguru.net/co...maltake-armor-a30-review/

En op de homepage van Asus zijn inmiddels ook de handleidingen voor de E-350 moederborden verschenen. Zou handig kunnen zijn met het uitkiezen van geheugenmodules.

[ Voor 58% gewijzigd door QQCTomas op 22-02-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
Dit is mijn voorlopige lijstje nu, ik zit iets het prijsniveau van een SFF HTPC voor de BBG, maar daar krijg je een hoop voor terug. Hij is niet helemaal passief in deze setup, maar de bijgeleverde fan in de Noah blaast precies mooi tussen de koelribben, langs het geheugen en onder de HDD door. Bovendien schijnt de evercool stock fan erg stil te zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I DELUXE€ 146,91€ 146,91
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Procase Noah Black Edition€ 61,90€ 61,90
1Cideko Air Keyboard Wireless 3D Chatting€ 85,31€ 85,31
1Sony Optiarc BC-5640H Zwart€ 95,91€ 95,91
1GeIL Value PLUS GVP34GB1066C7SC€ 36,99€ 36,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 496,02

[ Voor 11% gewijzigd door TStick op 23-02-2011 23:27 . Reden: Gewijzigde wensenlijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
Ik ben aan het kijken voor een nieuw pctje... Ik heb zojuist een Origen AE kast gekocht, waar ik een nieuwe voeding voor nodig heb. Het moet een micro ATX voeding zijn, maar wel zo stil mogelijk uiteraard... Verder wil ik hier een Phenom II X4 inzetten en 4 GB geheugen. Heeft iemand enig idee voor een goede voeding die hieraan voldoet en in deze kast past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30C Plus€ 129,10€ 129,10
1Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 52,-€ 52,-
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 23,50€ 23,50
1Antec ISK 300-150€ 74,74€ 74,74
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,90€ 36,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 463,15

Mijn samenstelling. De HDD heb ik aangepast ivm. beschikbaarheid 1TB versie. Ook heb ik een Anysee toegevoegd voor Ziggo digitale televisie. Van 2 ben ik naar 4GB gegaan omdat ik het niet kon laten voor die tientjes, denk dat dit net wat lekkerder draait met windows 7

Ik kon nog niets vinden over deze combi, E35M1 + Anysee dus ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79702

Waarom niet de nieuwe Be Quit voeding? Schijnt nog stiller te zijn dan de vorige editie en de Nexus begint nu toch wel oud te worden. Kost evenveel.

pricewatch: be quiet! Straight Power 400W

En als de insteek is om een iets performantere htpc te hebben, waarom niet de athlon X3 450, kost een een paar euro meer maar is een pak sterker in multi threaded zaken, altijd handig.

Qua case zou ik eerder gaan voor een Silverstone GD04. Die is véééél korter wat toch wel een must is in een hifi installatie, en je betaalt niet voor een voeding die je niet gebruikt (70 EURO adviesprijs). Ook mooie ventilatie in die case. Wel geen afstandsbediening, maar waarom zou je die gebruiken als je toch zo'n wireless toetsenbord hebt?

http://www.silverstonetek...nts.php?pno=GD05&area=usa

Met het geld dat je uitspaart door die betere :P case te nemen kan je dan ook een mooie SSD van 60 GB kopen om hem sneller te doen opstarten.

Lijkt me toch leuker om af en toe eens wat componenten te veranderen ivm de vorige BBG :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 79702 op 23-02-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
......Van 2 ben ik naar 4GB gegaan omdat ik het niet kon laten voor die tientjes, denk dat dit net wat lekkerder draait met windows 7......................
Ik zie dat ook Bolletje voor 2 modules van 1 GB heeft gekozen....

Wellicht kan je beter kiezen voor een 1 DIMM van 4gb.....de E35M1-I DELUXE ondersteunt toch geen dual channel. Zo bespaar je weer wat op het afgenomen vermogen, en heb je in de toekomst nog de mogelijkheid er een eventuele tweede DIMM van 4gb bij te plaatsen, mocht dat nodig zijn. Voor de prijs en de performance maakt het niets uit.

[ Voor 13% gewijzigd door TStick op 23-02-2011 20:30 . Reden: linkjes bewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwa moederbord begrijp ik ook niet waarom je zo'n duur bord neem, je gebruikt de chipset die erop zit toch niet.

dan kan je imo beter deze nemen:
pricewatch: Asrock M3N78D

dan bespaar je weer twintig euro.

deze besparing icm de besparing op de case levert genoeg geld op om er een SSD in te plaatsen, dat lijkt me toch een stuk cooler dan een afstandsbediening en scherm op die antec case die je samen met de voeding in de praktijk toch niet zult gebruiken...en het is fantastisch stil en lekker snel zo'n SSD + de prijzen zullen zakken met die 25nm tech die eraan komt.

• Juronymous
  • Laatst online: 10-06 17:24
Anoniem: 79702 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:20:

En als de insteek is om een iets performantere htpc te hebben, waarom niet de athlon X3 450, kost een een paar euro meer maar is een pak sterker in multi threaded zaken, altijd handig.
Uhm, verbruik? 65W tegen 95W. Zelf pak ik sowieso liever een e.
Anoniem: 79702 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:30:
kwa moederbord begrijp ik ook niet waarom je zo'n duur bord neem, je gebruikt de chipset die erop zit toch niet.

dan kan je imo beter deze nemen:
pricewatch: Asrock M3N78D

dan bespaar je weer twintig euro.
Een full size ATX bord? Past in ieder geval niet in die Silverstone GD05 of Antec Fusion.

• Bastard
Juronymous schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:28:
[...]

Een beetje tweaker neemt in het kijkje in het bios van zijn mobo en maakt er zelf een e van. Praktisch alle processors kunnen stabiel op een lager voltage draaien (de x2 240 zelfs .25 volt dacht ik, leek wel alsof ze dat hebben gedaan om een markt te creeeren voor een x2 240e).
jaapsander schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:54:
[...]

Mee eens, alleen heb wel een kanttekening, het werkt alleen perfect in XBMC, zelf gebruik ik mijn HTPC ook om m'n mail te checken en dan ben ik toch erg blij met de afstandsbediening die bij de antec fusion zat. (heb d'r ook nog een logitech mediaboard bij). Zodra ik XBMC start gaat de XBMC app op m'n telefoon aan. Overigens kan dit ook prima met een usb ir ontvanger (paar dollar bij dealextreme) + harmony
Dat klopt, buiten xbmc heb je niet veel aan die apps. Daarom gebruik ik er ook nog touchmouse server van logitech bij voor als ik niet in xbmc zit, dan kun je je foon als touchpad gebruiken voor als je ooit buiten xbmc terecht komt.

• TStick
Je kan natuurlijk de telefoon gebruiken, maar zo'n beestje lijkt mij eerlijk gezegd nog prettiger/idealer, zeker als je buiten XBMC opereert:

Afbeeldingslocatie: http://winarco.com/wp-content/uploads/2010/06/Cideko-air-keyboard-chatting-01.jpg

Bovendien kan je ook je koptelefoon erin prikken als je bijvoorbeeld een film kijkt, of bijvoorbeeld ventrilo gebruiken als je aan het gamen bent.

Je stuurt de muisaanwijzer door het Pad (gyro's) te bewegen, linker en rechter muisknop zijn net als een gamecontroler op de linker en rechter schouder geplaatst van het Pad. En het schijnt heel aardig en intuïtief te werken ook !

Ik heb hem maar vast in mijn wenslijstje geplaatst.

Filmpje.

Juronymous schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:28:
[...]

[...]

Een full size ATX bord? Past in ieder geval niet in die Silverstone GD05 of Antec Fusion.
iedereen doet zo gek over 'verbruik' maar die 30W moet je in perspectief zien. In 'de echte wereld' is het verschil echt miniem:

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1353/power_consumption.jpg

Idle 7W verschil, onder load 20W. Zal dus meestal hier ergens tussen zitten aangezien het een HTPC is dus vitten op een 10tal Watt terwijl je meer performantie krijgt?

Ivm dat moederbord, je hebt gelijk, is idd ATX (had hem voorzien voor mijn gd01) maar je hebt genoeg microATX moederborden die voor 45 EUR vol met features zitten:

http://tweakers.net/price...3240;248210;252908;270081

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 79702 op 24-02-2011 13:25 ]

• Doubter
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb het eerste deel van mijn vraag al gesteld in een ander topic, dus hoop ik dat ik hier op de juiste plaats zit voor het tweede deel...

Ik was eerst op zoek naar een laptop, maar wegens onverzoenbare eisen op dat gebied dacht ik dat het misschien beter was om te bezuinigen op de nieuwe laptop tot het hoogst noodzakelijke, en op de nieuwe televisie die ik van mijn ouders gekregen heb - ze vonden mijn vorige oude getrouwe beeldbuis een brandgevaar :P wie ben ik dan om hen tegen te spreken... - een zogenaamde HTPC aan te sluiten, waar ik naast op een wat confortabeler scherm dan 11 inch te zitten werken (televisie is full HD, 26 inch); ook wat mee zou kunnen gamen - naast het voordehandliggende gebruik om films mee te bekijken.

Bij mijn zoektocht naar een goed dergelijk systeem in de buurt van mijn beperkte budget (€600 of iets meer) kwam ik uit bij de HTPC uit de vorige BBG, maar dan mits aanpassing voor gaming, waarvoor het toen voorziene budget €900 bedroeg, maar waarvan de "actuele prijs" ongeveer €700 aangeeft... volstaat dit vorige systeem nog of zijn er betere onderdelen beschikbaar voor hetzelfde geld? Ik dacht bijvoorbeeld wel eventueel nog er een kleine SSD en een noodzakelijke wifi aan toe te voegen maar eventueel wel te besparen op de ruwe grafische kracht, ben nooit een "graphics whore" geweest, zou eigenlijk al tevreden zijn met een toekomstig Portal 2 er vlot op te kunnen draaien, Crisis en aanverwanten kunnen me dan weer gestolen worden ...

Ik veronderstel dat ik natuurlijk ook geduldig kan wachten tot jullie in maart deze best buy guide publiceren, maar bij deze: het idee van de vorige best buy guide om ook aan de zetel-gamer te denken zou ook deze keer mooi meegenomen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wanneer wordt de BBG afgesloten en worden er nog zaken aan veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
Ja, dat vroeg ik mij ook af, als ik er zo naar kijk wordt het een Antec feestje. Ik vindt dat een beetje te makkelijk. Wat betreft de full-size HTPC is de Antec Fusion behoorlijk kompleet, maar zoals KillaBee aangaf valt er inderdaad genoeg te zeggen voor de Cases met een kleinere diepte (zoals de door hem genoemde Silverstone), Veel mensen willen hun HTPC toch combineren met bijvoorbeeld en Receiver/Versterker of wat voor audioapparatuur dan ook. Dan spelen dat soort zaken, en bijvoorbeeld de standaard breedte van audioapparatuur ook een grote rol.

Dat geldt natuurlijk ook voor de SFF HTPC. Het is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vindt de Antec ISK maar een matige uitstraling hebben voor huiskamergebruik. Ook hier biedt Bijvoorbeeld Silverstone, Aopen, Jetway en Procase vergelijkbare alternatieven, inclusief een keurige voeding voor lagere vermogens (120-60Watt).

Misschien ishet een aardig idee om eens een SFF Casereview te gaan doen bij Tweakers, nu de fusion en ion plankjes aan populairiteit winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
TStick schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:21:
[...]

Ik zie dat ook Bolletje voor 2 modules van 1 GB heeft gekozen....

Wellicht kan je beter kiezen voor een 1 DIMM van 4gb.....de E35M1-I DELUXE ondersteunt toch geen dual channel. Zo bespaar je weer wat op het afgenomen vermogen, en heb je in de toekomst nog de mogelijkheid er een eventuele tweede DIMM van 4gb bij te plaatsen, mocht dat nodig zijn. Voor de prijs en de performance maakt het niets uit.
Moet inderdaad één module van 2GB zijn. Staat ook in de toelichting, maar kennelijk is er iets fout gegaan met het toevoegen. Nog bedankt voor het melden :)

Onwijs veel werkgeheugen voegt niet heel veel toe bij een HTPC.
Anoniem: 79702 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:20:
Waarom niet de nieuwe Be Quit voeding? Schijnt nog stiller te zijn dan de vorige editie en de Nexus begint nu toch wel oud te worden. Kost evenveel.
Ik neig al wat meer naar de Seasonic S12II-Bronze 330W.

Deze heeft een lager vermogen waardoor de HTPC over de gehele linie wat zuiniger is. Het ontwerp van Seasonic heeft zich al bewezen en hij schijnt gewoon stil te zijn :)
Uit eigen ervaring weet ik dat het verschil kleiner is dan je denkt. De X2's zijn al redelijk snel en voldoende voor de capriolen die de HTPC moet uitvoeren. In welke situatie denk je dat de X3 dan écht wat toevoegt? Je zegt multi-threaded, maar of dat nu zo vaak op een HTPC voorkomt betwijfel ik.

Je hebt wel gelijk dat het energieverbruik tussen beide (en dan ook nog de vergelijking met de e-versies) redelijk klein is.
Qua case zou ik eerder gaan voor een Silverstone GD04. Die is véééél korter wat toch wel een must is in een hifi installatie, en je betaalt niet voor een voeding die je niet gebruikt (70 EURO adviesprijs). Ook mooie ventilatie in die case. Wel geen afstandsbediening, maar waarom zou je die gebruiken als je toch zo'n wireless toetsenbord hebt?
Die behuizing ziet er goed uit. Ik vind het goed dat die erin komt i.p.v. die Antec.
Met het geld dat je uitspaart door die betere case te nemen kan je dan ook een mooie SSD van 60 GB kopen om hem sneller te doen opstarten.
Een SSD is natuurlijk mooi, maar vergeet niet dat de daadwerkelijke content toch op de harde schijf moet komen. Tijdens het kijken van een film voegt de SSD dan dus weinig toe omdat de responsiveness die een SSD toevoegt dan niet meer te merken is.
Lijkt me toch leuker om af en toe eens wat componenten te veranderen ivm de vorige BBG :)
Ik ben een voorstander van afwisseling, maar als het niet per se nodig is hoeft het van mij ook niet.
Anoniem: 79702 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:30:
Chipset gebruik je opzich wel en het voorgesteld Asrock moederbord biedt meerwaarde in de zin van USB 3.0. Al is het dan inderdaad ook maar de vraag in hoeverre je dat gebruikt.

Het volgende Asus moederbord biedt dan in principe alles wel wat de gebruiker nodig heeft: pricewatch: Asus M4A78LT-M LE

Ik heb deze toevallig ook nog en ik vind de 760G chipset fijner dan de 7025/630a (die je op nog goedkopere borden vindt). Laatstgenoemde wordt doorgaans ook uitgerust met mindere netwerk-chips.
rewind. schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:49:
Mijn samenstelling. De HDD heb ik aangepast ivm. beschikbaarheid 1TB versie. Ook heb ik een Anysee toegevoegd voor Ziggo digitale televisie. Van 2 ben ik naar 4GB gegaan omdat ik het niet kon laten voor die tientjes, denk dat dit net wat lekkerder draait met windows 7

Ik kon nog niets vinden over deze combi, E35M1 + Anysee dus ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?
De Anysee nemen we niet mee omdat niet iedereen Ziggo heeft. Staat ook in de TS onderaan. Ook niet iedereen hoeft bij een HTPC zo'n TV-kaart mee te nemen. Indien men dat wel wilt kan men terecht in de topics daarover en naderhand in de adviestopics ;)
Anoniem: 79702 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 07:53:
wanneer wordt de BBG afgesloten en worden er nog zaken aan veranderd?
Februari is een korte maand, dus het moet in principe dit weekend af ;)
TStick schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:06:
Ja, dat vroeg ik mij ook af, als ik er zo naar kijk wordt het een Antec feestje. Ik vindt dat een beetje te makkelijk. Wat betreft de full-size HTPC is de Antec Fusion behoorlijk kompleet, maar zoals KillaBee aangaf valt er inderdaad genoeg te zeggen voor de Cases met een kleinere diepte (zoals de door hem genoemde Silverstone), Veel mensen willen hun HTPC toch combineren met bijvoorbeeld en Receiver/Versterker of wat voor audioapparatuur dan ook. Dan spelen dat soort zaken, en bijvoorbeeld de standaard breedte van audioapparatuur ook een grote rol.
En hiermee heb je ook gelijk de kunst van de BBG te grazen. Er zijn zoveel eisen/wensen die verschillen per persoon. Zo biedt mijn TV-meubel wel voldoende plaats voor de Antec.

Nu de Silverstone is dat aspect van diepte dus al voor een groot deel opgelost :)
Dat geldt natuurlijk ook voor de SFF HTPC. Het is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik vindt de Antec ISK maar een matige uitstraling hebben voor huiskamergebruik. Ook hier biedt Bijvoorbeeld Silverstone, Aopen, Jetway en Procase vergelijkbare alternatieven, inclusief een keurige voeding voor lagere vermogens (120-60Watt).
En zo ben ik van mening dat de Procase er weer wat minder uit ziet. Wat ik dan wel weet is dat Antec met een degelijke voeding komt. Van die andere behuizingen kan ik daar niet zo snel wat over vinden.
Misschien ishet een aardig idee om eens een SFF Casereview te gaan doen bij Tweakers, nu de fusion en ion plankjes aan populairiteit winnen.
Ik ga hier niet over, maar ik kan het natuurlijk altijd aankaarten.

@ Toetsenbord - Telefoon discussie
Ik denk dat het Enermax toetsenbord voor de meeste mensen gewoon volstaat. Natuurlijk zijn er andere manieren zoals het besturen d.m.v. een telefoon of zo'n toetsenbord met gyroscoop maar dat moet je maar net liggen.

@ Paultje en Doubter
Voor specifieke hulp moet je naar [BBG aanschaf] HTPC. Dit topic is voor de nieuwe BBG ;)

De systemen met aangepast onderdelen staan hieronder:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint MT2, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 79,50€ 79,50
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 23,45€ 23,45
1Antec ISK 300-65€ 68,39€ 68,39
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 57,43€ 57,43
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 17,95€ 17,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 393,63

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 68,99€ 68,99
1Silverstone Grandia GD04B€ 91,-€ 91,-
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 57,43€ 57,43
1AMD Athlon II X2 255€ 50,60€ 50,60
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 58,45€ 58,45
1Seasonic S12II-Bronze 330W€ 43,90€ 43,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 17,95€ 17,95
1Asus M4A78LT-M LE€ 43,32€ 43,32
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 61,17€ 61,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 514,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goede aanpassingen! Vind het mooi dat het echt twee aparte opvattingen zijn, 1 minder krachtig systeem zonder Blu Ray met minder opslag en erg klein, ander een stuk performanter, 2TB en Blu Ray en een krachtige videokaart.

Ikzelf zou dat moederbord niet nemen omdat ik mijn geluid via spdif naar m'n versterker wil sturen, heeft namelijk geen HDMI ingang enkel optisch en digitaal :(

Het verschil in prijs is wel verrassend klein te noemen. Voor 120 EUR meer krijg je echt wel een heel stuk meer performantie.

Je kan dan nog altijd zelf de keuze maken of je er een X3 en SSD in wil plaatsen, door de besparingsronde is daar nog perfect plaats voor binnen het 600 EUR budget. :)

(die voeding ga ik trouwens ook nemen, ziet er een zeer goede voeding uit en scherpe prijs!)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 79702 op 26-02-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Anoniem: 79702 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:01:
Ikzelf zou dat moederbord niet nemen omdat ik mijn geluid via spdif naar m'n versterker wil sturen, heeft namelijk geen HDMI ingang enkel optisch en digitaal :(
Aah, ja, dan stuit je op dat soort problemen.

Ik denk dat ik de Asrock er gewoon in laat. Qua prijs scheelt dat niet onwijs veel (~10-15 euro) en je krijgt er nog gewoon USB 3.0 bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
Keurige lijstjes, het zijn mooie configuraties geworden en heel scherp binnen het budget, dat biedt de consument weer ruimte om eventuele hardware naar specifieke wens toe te voegen (bijvoorbeeld een BR brander i.p.v. een Reader) . Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Asus E35M1-I DELUXE vind ik dus op papier een echt mooi boardje.
Kan ik lekker in een mini-box M350 proppen en me grote antec case eruit schoppen.

Hopenlijk isie snel genoeg met het weergeven van xbmc skins etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubter
  • Laatst online: 10-08-2023
[verkeerde thread]

[ Voor 96% gewijzigd door Doubter op 01-03-2011 14:05 . Reden: verkeerde locatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertoRuiz
Mooi lijstje, Bolletje en mede-tweakers!
_/-\o_

Over een paar dagen is mijn Asus Fusion bordje binnen!
en dan...hoppa, bouwen maar!

[ Voor 50% gewijzigd door AlbertoRuiz op 06-03-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399591

Noob vraag,
Is dit een goede htpc die een jaartje of vijf mee gaat? Wat kan die?
Ik ben opzoek naar een htpc die in een kastje onder te tv kan en stil is. IRToetsenbord moet door een houteplank heen kunnen. Een htpc Wwaarmee ik kan downloaden (nzb) uitzending gemist ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Anoniem: 399591 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:05:
Noob vraag,
Is dit een goede htpc die een jaartje of vijf mee gaat? Wat kan die?
Welke van de 2? maar beide moeten ze in principe wel 5 jaar meegaan mits je niet de drang hebt elk jaar up te graden naar windows XX en je je schijven niet dicht laat slippen...
Ik ben opzoek naar een htpc die in een kastje onder te tv kan en stil is.
Zoals al vaak gezegd, de keuze van een kast is superpersoonlijk, kies er een uit die in de door jou gewenste ruimte past, en zet er een van de stille voedingen in die meermaals de revue zijn gepasseerd en dan is dat geen probleem
IRToetsenbord moet door een houteplank heen kunnen.
Met IR (InfraRood) moet je line of sight hebben, dus dat gaat niet lukken, dan zit je toch echt vast aan RF (Radio Frequency) (of ik moet weer eens hopeloos lopen te zwetsen, it's been known to happen)
Een htpc Wwaarmee ik kan downloaden (nzb) uitzending gemist ed.
In principe is de combinatie downloadbak/htpc niet zo'n goede, omdat je vooral met parren/rarren piekloads krijgt die nogal veel van je systeem eisen als je ook tegelijkertijd fullHD content aan het afspelen bent, wat schokken tot gevolg kan hebben (en redelijk hoge CPU load), maar het moet zeker met de niet-SFF htpc wel mogelijk zijn, wel zou ik adviseren als je vervent downloader bent 2 gescheiden schijven te gebruiken, een voor content afspelen, en een voor je downloads.
[/quote]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiico
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 20:32
Je zou wellicht ook een playstation 3 blu-ray remote kunnen gebruiken die gebruikt namelijk wel bluetooth

http://wiki.xbmc.org/inde...OW-TO_Setup_PS3_BD_Remote
pricewatch: Sony Blu Ray Remote Control Zwart, PlayStation 3

Overigens denk ik na de reacties die ik op het xbmc forum lees dat AMD Fusion E-350 nog niet perfect werkt onder linux in elk geval niet met out of the box XBMC live. Al schijnt het wel mogelijk te zijn:
Originally Posted by Laserfreak
Hi , I have nearly the same setup like you ( MSI e350 ) and after playing around some hours i can confirm that XBMC runs quite fine under Ubuntu 10.10 with VA.

H264 runs perfect with ~15% CPU usage on both cores ( high Bitrate mkv ) .
I have installed the latest ATI Drivers and followed these instructions :
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=80940
( Choose the latest VAAPI lyberys , instead of the old ones mentioned in the thread )
After that I applyed the patch from this thread to avoid stuttering :

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=86581&page=7

Now everything runs fine
Je kan natuurlijk ook windows 7 (lite?) gebruiken en de shell vervangen door XBMC

[ Voor 40% gewijzigd door Wiico op 14-03-2011 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertoRuiz
Helaas is de Asus E35M1-i Deluxe (het moederbord van de SFF HTPC BBG) slecht... of eigenlijk NIET leverbaar..
Het is bij vele webshops (oa Mycom) nog onduidelijk wat er aan de hand is.
Ik heb 'm 18 februari besteld bij bovenstaande webshop. Hij staat nu nog in de backorder..
Ik verwacht elk moment een mail van Mycom dat ze 'm niet aan me kunnen leveren.

Weet iemand anders wat de vertraging zou kunnen zijn?
Zou het zijn dat de Zacate APU chips nu vooral gebruikt worden voor
Notebooks/netbooks, omdat hier meer vraag naar is?

Ik zit stiekem te denken om over te stappen naar de Pro en niet te wachten op de slecht leverbare Deluxe.
Verder heb ik alle componenten van de HTPC al in huis..
Wat is nou het grote verschil tussen de PRO en de Deluxe versie van dit bord?
Is het enkel de e-sata poort, wifi en de grootte van het bord? Ik kan verder niets bedenken.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
AlbertoRuiz schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:10:
Is het enkel de e-sata poort, wifi en de grootte van het bord? Ik kan verder niets bedenken.
Daar heb je het wel redelijk mee gezegd ja. Daarnaast is de heatsink van de Delue wat geavanceerde met zijn heatpipes waardoor hij naar alle waarschijnlijkheid beter zal koelen met mindere airflow.

Maar als je de onderdelen al binnen hebt, dus ook de behuizing, dan kan je dus niet zomaar gaan voor de Pro omdat die simpelweg niet in de Antec ISK-300 past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertoRuiz
Hmmz. ik heb voor een andere behuizing gekozen dan de SFF BestBuy ;)
De MS-Tech MC1200. Een grotere behuizing van 343x420x103mm waar evt ook een iets groter moederbord in zou passen.

Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/600x400/a/4/MS-Tech-MC-1200-HTPC-MicroATX-350W-Silver-0.jpg

E35M1-M Pro: 244 mm x 183 mm vs E35M1-I Deluxe: 170 mm x 170 mm
Das best een aardig verschil... :|

[ Voor 8% gewijzigd door AlbertoRuiz op 14-03-2011 15:00 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zion schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:55:
Met IR (InfraRood) moet je line of sight hebben, dus dat gaat niet lukken, dan zit je toch echt vast aan RF (Radio Frequency) (of ik moet weer eens hopeloos lopen te zwetsen, it's been known to happen)
Klein spiegeltje ophangen aan de muur erachter, werkt bij mij ook prima. Of een losse USB IR ontvanger in het zicht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Anoniem: 79702 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:01:
goede aanpassingen! Vind het mooi dat het echt twee aparte opvattingen zijn, 1 minder krachtig systeem zonder Blu Ray met minder opslag en erg klein, ander een stuk performanter, 2TB en Blu Ray en een krachtige videokaart.

Het verschil in prijs is wel verrassend klein te noemen. Voor 120 EUR meer krijg je echt wel een heel stuk meer performantie.
120e verschil is idd wel heel klein en dat verschil zit m ook puur in de kast+graka+storage, dan liever voor een paar tientjes extra een i3 setup als 2e config. Zuiniger in idle en bijna 2x sneller dan die X2. Beetje raar namelijk dat de 'goedkope' setup een mobo+cpu van 150 euro heeft, en de 'dure' er eentje van 90.

Ik snap wel waarom de Fusion gekozen is (nieuw, veel hype, en zuinig), maar ik vraag me af of de meeste mensen niet liever een paar watt meer verbruiken en er een 880G+X2 in de 1e config schuiven: 3x zo snel voor 40 euro goedkoper. Je moet behoorlijk lang draaien om het verschil in stroomverbruik terug te verdienen. Fusion is net als Atom en CULV eigenlijk meer geschikt voor nettops en netbooks (hele kleine behuizingen, met grote koelingsbeperkingen), niet echt voor mITX en mATX behuizingen zoals ze hier langskomen. Fusion is net als Atom/ION2 en CULV qua prijs/performance niet erg interessant, het lage piekverbruik is de enige attractie.

[ Voor 34% gewijzigd door Dreamvoid op 14-03-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiico
Je kan altijd nog een nieuwe categorie "zo klein mogelijk" toevoegen en voor bijvoorbeeld een M350 mini-itx enclosure gaan http://www.picco.nl/product_info.php?products_id=3840. Hier een goedkope ssd in zetten, een picoPSU en films vanaf je netwerk streamen. Het nut van een DVD station zoals in het goedkopere HTPC zit zie ik toch niet zitten, ik zou of voor bluray gaan of voor helemaal niets.
Dan kan je je htpc altijd nog achter je tv monteren :P

En als je echt niets meer wilt doen dan XBMC draaien en 1080p film spelen kan je er met een
pricewatch: Asus AT3IONT-I Deluxe
een goedkope case (voeding zit al op mobo), kleine 2.5" hdd en 1GB ram ook mee weg komen (dit wordt ws nog beter ondersteund dan die zacate)

[ Voor 34% gewijzigd door Wiico op 14-03-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Die M350 is inderdaad een leuk dingetje, maar zo'n 'extreme' setup zal altijd wel een heel klein publiek aanspreken. Ik weet niet of het zoveel zin heeft om een BBG te maken voor een config die in de praktijk bijna niemand gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiico
Dreamvoid schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:11:
Die M350 is inderdaad een leuk dingetje, maar zo'n 'extreme' setup zal altijd wel een heel klein publiek aanspreken. Ik weet niet of het zoveel zin heeft om een BBG te maken voor een config die in de praktijk bijna niemand gaat kopen.
Dat is waar al vind ik een case toch minder belangrijk in een BBG qua uiterlijk verschillen smaken te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallage1216
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zit stiekem te denken om over te stappen naar de Pro en niet te wachten op de slecht leverbare Deluxe.

de PRO is een micro-atx board en de deluxe een mini-itx.
Ik was ook van plan de pro te kopen tot ik dit ontdekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
  • Laatst online: 22-06 22:02
-moved naar aanschaf

[ Voor 98% gewijzigd door soto op 17-03-2011 17:41 ]

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399591

Bedankt voor de reactie's
Zoals ik stelde ben ik opzoek naar een HTPC ac ryan of de dell inspiron hd 410.
Heeft er iemand ervaringen met de dell inspiron hd 410(687,-). Dit lijkt mij een goede optie. Ik hem namelijk geen zin om keer op keer de pc in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertoRuiz
Anoniem: 399591 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:42:
Bedankt voor de reactie's
Zoals ik stelde ben ik opzoek naar een HTPC ac ryan of de dell inspiron hd 410.
Heeft er iemand ervaringen met de dell inspiron hd 410(687,-). Dit lijkt mij een goede optie. Ik hem namelijk geen zin om keer op keer de pc in te duiken.
Volgens mij zit je hier niet echt op de juiste plek, philotuut..
Dit is een best buy guide met betrekking tot het samenstellen van je HTPC uit diverse componenten.. Jij zoekt een kant en klare bak.

Iemand toevallig al iets gehoord over die Asus E35M1-i Deluxe? Ik kan vrijwel niets vinden op blogs/fora/sites over de vertraging van die populaire bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als de Pentium G620 nog beschikbaar wordt voor de publicatie van de BBG, is dat waarschijnlijk de beste keus voor een low-end HTPC. Dan heb je voor rond de 130 euro een Sandy Bridge cpu/igp/mobo combo, en daar valt qua prijs/prestatie/verbruik moeilijk tegenop te boksen met een Athlon II X2 260 of Fusion. Maar goed, hij lijkt zijn release date (27-Feb) gemist te hebben of is OEM-only gebleven. Ah, Q2-2011.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 21-03-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368013

Ik ben ook benieuwd wanneer de volgende BBG is met een HTPC. Ben namelijk van plan om een HTPC te bouwen maar ik heb nog het geduld om te wachten tot juli wanneer de AMD Llano uitkomt. Bij een Zacate systeem ben ik bang tegen de grafische beperkingen op te lopen en daar houd ik niet van bij een nieuw systeem. Aangezien Llano op zijn minst 2x meer steam cores heeft zou dat een groot verschil moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Gaat Llano dan erg veel beter worden dan een huidige Athlon II + 880G? In feite dezelfde cpu cores, iets zuiniger, iets betere IGP maar niet echt een mega verbetering als ik t allemaal zo lees.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 22-03-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400737

Hallo,

Bedankt voor de hoeveelheid info, erg nuttig.

Ik ben geen expert op het gebied van Htpc's bouwen maar wil me er aan gaan wagen.

Ik heb echter een paar vragen, is er een handleiding hoe de htpc het beste in elkaar te zetten (bijv. plaatsing van de ventilator t.o.v. moederbord etc.)

Verder zou ik graag een tvkaart voor sattelliet willen inbouwen met smartcard reader voor canaal digitaal. Kan dit in de gekozen behuizigingen? Is er een opening voor de smartcard?

bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat denken jullie van de volgende samenstelling:

- be quiet! Pure Power L7 430W (+/- 50.-)

- Intel Core i3 2100 3.1Ghz Dual Core met HT (100.-)

- 4096Mb 1333Mhz DDR3 (40,-)

- Asrock H67M-GE LGA 1155 Intel H67 HDMI SATA 6Gb/s USB 3.0 mATX Intel Motherboard (120,-) iets duurder maar je hebt dan geen aparte videokaart en audiokaart nodig (Videokaart Intel HD graphics met VGA, DVI, Displayport en HDMI 1.4 (onboard) + Geluidskaart Realtek HD 7.1 192KHz/24-bit + 2.0 audio output (onboard))

- WIFI Draadloos (50,-)

- Harddisk 1Tb SATA 64Mb Cache Green Power (70,-)

- LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail (60.-)

- Shuriken Rev. B (22,-)

- Silverstone Grandia GD04B (90,-)

totaal: 582,-

dan een eventuele Satelliet tuner erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Anoniem: 400737 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:54:
Verder zou ik graag een tvkaart voor sattelliet willen inbouwen met smartcard reader voor canaal digitaal. Kan dit in de gekozen behuizigingen? Is er een opening voor de smartcard?
Je hebt in feite drie opties:
- interne sat tuner (PCI-e kaartje) + interne cardreader (nog een PCI-slot)
- interne sat tuner (PCI-e kaartje) + externe USB kaartlezer
- externe USB sat tuner met ingebouwde cardreader
Zie oa deze produkten (ken die winkel verder niet, puur als voorbeeld).
Dan mag je je ook nog even gaan verdiepen in onderwerpen als CI's, (soft-)CAM's, DVBLink en andere leuke dingen, en voor je 't weet zit je meer op het sat4all.com forum dan hier.

Ik heb zelf een externe USB tuner met cardreader, de Anysee E30S2 vanwege geen ruimte in de HTPC (=laptop met kapot scherm).

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 23-03-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dreamvoid

Bedankt voor de info. Ik heb momenteel een AZBOX voor de Sattelliet die ook beperkte mediaplayer capaciteiten heeft. Zou echter graag een echt mediacenter willen met satelliet.

Weet je of het moeilijk is om in HTPC de satelliet met CCCAM te verbinden en dan toch via windows 7 MCE TV te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:42

Fjeze

AllesPerfect!

Welke software gaan de mensen die voor het fusion systeem gaan draaien?
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een HTPC, maar gaat XBMC daar goed op draaien?
of kiezen jullie voor MediaPortal?

Gaat XBMC wel werken als je er gewoon windows 7 opzet?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 11:00
bij mij werkt XBMC in elk geval vlekkeloos op mijn Windows 7 machine.
Vandaag komen mijn HTPC onderdelen toe, zal ook windows 7 met XBMC draaien (ATI gfx)
Moet alleen nog eens uitzoeken hoe ik XBMC best opstart, via startup, als shell of andere manier.
Zijn er hier die daar ervaring mee hebben ? of ergens een youtube fillmpje of handleiding weten staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiico
@tsjarlie
ik heb weinig ervaringen met windows 7 + xbmc, wel heb ik deze handleiding gevonden voor windows 7 als shell te draaien: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO_make_Windows_boot_directly_to_XBMC_(as_a_shell)

[ Voor 205% gewijzigd door Wiico op 25-03-2011 19:20 . Reden: link brak halverwege af ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X4n
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 06:36

X4n

Anoniem: 400737 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:06:
Wat denken jullie van de volgende samenstelling:

- be quiet! Pure Power L7 430W (+/- 50.-)

- Intel Core i3 2100 3.1Ghz Dual Core met HT (100.-)

- 4096Mb 1333Mhz DDR3 (40,-)

- Asrock H67M-GE LGA 1155 Intel H67 HDMI SATA 6Gb/s USB 3.0 mATX Intel Motherboard (120,-) iets duurder maar je hebt dan geen aparte videokaart en audiokaart nodig (Videokaart Intel HD graphics met VGA, DVI, Displayport en HDMI 1.4 (onboard) + Geluidskaart Realtek HD 7.1 192KHz/24-bit + 2.0 audio output (onboard))

- WIFI Draadloos (50,-)

- Harddisk 1Tb SATA 64Mb Cache Green Power (70,-)

- LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail (60.-)

- Shuriken Rev. B (22,-)

- Silverstone Grandia GD04B (90,-)

totaal: 582,-

dan een eventuele Satelliet tuner erbij.
Hou wel rekening met 23.976Hz fps playback problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368013

Dreamvoid schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:13:
Gaat Llano dan erg veel beter worden dan een huidige Athlon II + 880G? In feite dezelfde cpu cores, iets zuiniger, iets betere IGP maar niet echt een mega verbetering als ik t allemaal zo lees.
Zeker, zie hier een vergelijking. De nadruk ligt wel meer op het grafische gedeelte, maar oordeel zelf maar.

Overigens staan hier meer specificaties waarbij o.a. te zien is dat er uitvoeringen met 4 cores zullen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 368013 op 26-03-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 11:04
Ziet er allemaal goed uit, tot ik ging zoeken waar ik de E35M1-I DELUXE kon bestellen... Er zijn maar een paar webwinkels die hem aanbieden en helaas allemaal een onbekende levertijd :(. Ik ga dus maar op zoek naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

Nogal late reactie, maar ik zie nogal veel mensen over de subtiele verschillen tussen de pro & de deluxe heenkijken, dus bij deze:

E35M1-Deluxe:
Audio chipset:
ALC892 8-Channel High Definition Audio CODEC
Supports DTS Surround Sensation Ultra-PC
USB: NEC Controller:
- 4 x USB 3.0/2.0 ports (2 ports at mid-board, 2 ports at back panel)
HDMI: 1 x HDMI 1.3b

E35M1-Pro
Audio Chipset:
ALC887-VD2 High Definition 8-Channel Audio (3jacks)
USB: ASM Controller:
- 2 x USB 3.0/2.0 ports (@back)
HDMI: 1 x HDMI 1.4a

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06 14:24
Hebben jullie nog tips aangaande mijn toekomstige htpc?(weinig ruimte in tv meubel vandaar een zo plat mogelijke case)
Ik heb nog een Intel E6850 en wil deze dus graag hergebruiken vandaar socket 775.

#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Cinergy C PCI HD CI€ 90,30€ 90,30
1Sony Optiarc AD-7670S Zwart€ 44,98€ 44,98
1Silverstone SST-ML02B-MXR€ 216,40€ 216,40
1Asus P5G41TD-M PRO€ 59,27€ 59,27
1Silverstone NT07-775 Low Profile€ 18,80€ 18,80
1Logitech diNovo Mini€ 76,95€ 76,95
1OCZ Gold DDR3 PC3-8500 Low Voltage Dual Channel€ 33,08€ 33,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 539,78

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:55
Ik heb een tijd geleden een Mac mini gekocht, welke ik geupgrade heb met een snellere harde schijf en 8 GB geheugen. Echter, een mac bevalt me niet echt. Daarom ben ik nieuwschierig, kan ik een HTPC aanschaffen die vergelijkbaar is met de performance van een mac mini en qua stroom verbruik en toch ietsjes goedkoper?

Ik heb gelezen ergens dat Plex ook voor windows is tegenwoordig, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Heb dezelfde ervaring (HTPC op OS X is niet echt top), maar waarom draai je niet gewoon Windows op je Mac Mini via Bootcamp?

Plex is er niet voor Windows, alleen XBMC. Maar die twee verschillen qua bediening niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Aangezien ik mijn HTPC ook wil gebruiken voor vervanging van mijn IPTV decoder heb ik dus een aantal speciale wensen die op de Mac mini niet mogelijk zijn.

Ik heb hier wat over gelezen en het is vrij ingewikkeld allemaal, weet iemand ook of het mogelijk is als ik mijn HTPC gebruik als TV Decoder om op te nemen?

En ik zal dan ook twee UTP stekkers in mijn HTPC kwijt.

Kan iemand mij helpen met het samenstellen van een dergelijk HTPC, mocht je nog meer informatie nodig hebben, kan je me altijd een DM sturen of in dit topic een vraag stellen.

[ Voor 95% gewijzigd door SirMemeAlot op 14-04-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
.. Dubbelpost, excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:06:
Aangezien ik mijn HTPC ook wil gebruiken voor vervanging van mijn IPTV decoder heb ik dus een aantal speciale wensen die op de Mac mini niet mogelijk zijn.

Ik heb hier wat over gelezen en het is vrij ingewikkeld allemaal, weet iemand ook of het mogelijk is als ik mijn HTPC gebruik als TV Decoder om op te nemen?

En ik zal dan ook twee UTP stekkers in mijn HTPC kwijt.

Kan iemand mij helpen met het samenstellen van een dergelijk HTPC, mocht je nog meer informatie nodig hebben, kan je me altijd een DM sturen of in dit topic een vraag stellen.
Dat is ook wat ik in gedachten heb, om iptv te ontvangen. Ik moet nog beginnen met bouwen, maar wat ik hier op GoT al gelezen heb en op andere fora, is dat je voor iptv het makkelijkste dvblink for iptv kunt gebruiken. Als je nog internet wil, zul je inderdaad een tweede netwerk-kaart nodig hebben. Meestal zit er maar een op je moederbord. Een andere optie is om met vlans te gaan werken. Maar dit is een technisch wat lastigere oplossing. Qua systeem. Pak het systeem uit de startpost en zet er een netwerkkaart bij. Welke maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388624

Is zo'n Asus E35 deluxe bordje ook geschikt om usenet te gebruiken. Uitpakken en diversen.
Wil ook zoiets gaan samenstellen maar moet er ook mee kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locoelbario
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-03-2022
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar D2X/XDT€ 109,-€ 109,-
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 62,-€ 62,-
1Origen AE S16T€ 570,28€ 570,28
1Intel Core i5 760 Boxed€ 162,90€ 162,90
1Plextor PX-LB950SA€ 150,-€ 150,-
1Seasonic X-460 Fanless€ 133,-€ 133,-