Toon posts:

HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.666 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Over twee weken als ik alles weer heb staan dan kom je maar eens bij mij langs. Ik heb ook nog wel een paar leuke dingen. Staat allemaal in mijn headfi profiel.
Jammer dat ik niet kon. Morgen begint de verbouwing en gaan ze mijn verwarming eruit halen. Ik ben bang dat ik dat met dit weer zelfs met 4 buizenversterkers niet bij kan stoken. :S
Ik kan nog wel bij de PC vanaf morgen maar dat zal wel met een hele dikke trui aan zijn.
offtopic:
ik ben wel moe van alle kamers verbouwen, opruimen en afdekken. Demonteren komt morgen nog :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Zware tijden dus met dit weer!

Ik kom graag een keertje langs ;) en niet getreurd dat je er nirt bij was. Volgens mij is er genoeg animo voor nog een meet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik zie dat het nerdgehalte wel vrij hoog was zondag. (8>

offtopic:
voor wie mij kent; niet lachen... ik ben al sinds vanmorgen 7.15 druk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zaterdag 8 of 15 december lijkt mij een goede datum , ik hoor het tzt wel welke het wordt , dus jij hebt toch maar weer een nieuwe Lite Dac gekocht ... is dat niet een beetje voorbarig ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Geen matches
Iemand bezwaar als ik aanschuif? (voor wie me nog niet kent: ben een bekende van Herman en Jeep) Heb hier ook nog een eigen gebakken dac staan die ik vanaf volgend jaar wil afbakken. Lijkt me leuk om het ding eens te vergelijken met de gemodde Lite dac's op Jeep z'n luisterspullen. Als er nog wat te verbeteren valt, weet ik in ieder geval waar ik het moet zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Beide geen probleem. Maar voorkeur voor de 15e omdat ik dan net ff wat meer tijd heb om de kamer weer in te richten en de set weer af te stellen.

Zin an! :Y

Gideon, voor mij ben je welkom hoor.
dat ik deze graag laat verbouwen door Jeep
Tuurlijk. Zoveel werk is het niet. Kunnen er 0.47uF in? Of hoger? Ik denk dat zonder nog beter is.

offtopic:
Verbouwen is kut. Het is hier '15 degrees and falling'. Ik heb net doorgespoeld met een emmer water maar dat maakt voor de lucht niet uit want alle sanitair (sans WC) is pleite. Dus geen stankafsluiters meer. Putlucht alom.
Morgen wassen met een washandje met koud water, pissen en doorspoelen met dezelfde emmer als waar je je net in gewassen hebt. Ontbeite en pleite. Want om 7.30 gaan ze met de kango gaten in de muur en vloer hakken.
En verder gaat alles goed. Hele gezellige dag gehad bij tante Nel, lekker gebept en gegeten. De meeste bouwvakkers zijn relaxed.

Ik merkte wel dat al de eerste dag dat ik de boel aan de kant moest zetten ik er al de balen van had dat ik niet ff lekker muziek kon luisteren. Alleen al het idee geeft een verkrampt gevoel. Geen ontwenning of zo maar puur protesteren tegen het gebrek aan vrijheid en privacy.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:13:
Ik merkte wel dat al de eerste dag dat ik de boel aan de kant moest zetten ik er al de balen van had dat ik niet ff lekker muziek kon luisteren.
Iets met bouw/breekstof en pas zorgvuldig gereinigde lp's. Da's nou het voordeel van mp3 :P (zoekt dekking)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
15 december is oke with me , time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
mekkieboek schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:33:
Iets met bouw/breekstof en pas zorgvuldig gereinigde lp's. Da's nou het voordeel van mp3 :P (zoekt dekking)
Daarom doe mij maar FLAC
Afbeeldingslocatie: http://www.themodeller.com/Images/product/Revell/03174-m.jpg
Ouwe hobbie van mij.

Doe maar gewoon na 13u op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Mag ik ook komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nee ! ha ha ha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Ik ben eigenlijk ook zeer benieuwd, alleen weet ik niet of ik echt een toevoeging ben. Ik heb zelf niet echt iets interessants maar ik ben zelf ook het meest benieuwd naar wat leuks voor mijn AKG K550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
He, dat wilde ik net zeggen. :|
Dan zeg ik ja. Gewoon om tegen de keer in te zijn.

Als kaassie ook komt dan zijn we met zijn zessen. Maar dan mag je niks toevoegen en stil in een hoekje zitten. >:)
6 is wel een beetje de limiet om het leuk te houden in mijn woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Haha oke dan! Ik zal mijn mond houden :X :*)
Mocht je het te druk vinden dan wil ook wel een andere keer langskomen hoor!
Edit: weet toch nog niet eens of ik kan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Heilige Kaas op 20-11-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee, ik bedoel niet vanwege de drukte. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar gewoon praktisch qua zitplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Zal ik nog iets meenemen dan maar? CD's? Ik neem mijn laptop sowieso mee, incl een gigantische lading aan FLAC van bijna elk genre dat je je kan bedenken :P en coax out mocht het handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

Matched: chinese
ik kijk al tijden in dit topic, maar telkens denk ik "wat is het nut?" en de ts staat niet veel meer dan
<samengevat>
je kan in china hifi kopen, heb je vragen stel ze hier en zoek het verder maar uit.
dit zijn een paar merkten die goed zijn :w
en op chinese-hifi staan voornamelijk buizenversterkers en cd spelers. (1e hit op ebay ook)
bestaan er ook nog gewoon 5.1 setjes en 5.1 digitale versterkers?

ik zou ook niet weten bij welke websites ik nog verder zou kunnen kijken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:11:
bestaan er ook nog gewoon 5.1 setjes en 5.1 digitale versterkers?
[botte modus]
Nope. ;w
[/botte modus]
Eerlijk gezegd is 5.1 vooral bedoeld voor de audiotrack van een film. De topictitel (duidelijk niet door mij verzonnen en ik ben het er ook nooit mee eens geweest) dekt eigenlijk niet de lading. En dat is Chinese High-end audio, of hoe zit ik voor een dubbeltje op de eerste rang. En dat is meestal gewoon stereo omdat dit het meest realistische geluidsbeeld neerzet.
Heilige Kaas schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:47:
Zal ik nog iets meenemen dan maar? CD's? Ik neem mijn laptop sowieso mee, incl een gigantische lading aan FLAC van bijna elk genre dat je je kan bedenken :P en coax out mocht het handig zijn.
Zullen wij eens doen wie de meeste genres heeft? >:) Ik zit nu aan de 100 en ik wied het streng uit (geen dubbele, gecontamineerde of onduidelijke)! En vlak vooral Bronco niet uit! Die heeft shit waar ik nog nooit van gehoord had.

Laat de cd's maar zitten als je het op HD hebt. Ik heb een externe HD met al mijn flacs. Met een extra laptop is dat mooi makkelijk overpoten. En met coax kunnen we mooi makkelijk switchen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:25:
[...]

[botte modus]
Nope. ;w
\[/botte modus]
Eerlijk gezegd is 5.1 vooral bedoeld voor de audiotrack van een film. De topictitel (duidelijk niet door mij verzonnen en ik ben het er ook nooit mee eens geweest) dekt eigenlijk niet de lading. En dat is Chinese High-end audio, of hoe zit ik voor een dubbeltje op de eerste rang. En dat is meestal gewoon stereo omdat dit het meest realistische geluidsbeeld neerzet.
ah. ik dacht dat je ook mooie speakers bijv uit china vandaag kan halen voor 150 euro per stuk ipv 350 oid.
Verder: Met 5.1 kan je voor muziek bijv 2 speakers gebruiken, en als je film kijkt allemaal. als er 5 moeten komen scheel dat nogal in prijs. Zelf maak ik altijd nog gebruik van mn z5500D, en wil de overstap naar versterker+speakers maken. met een hogere prijsklasse, maar high end gaat m niet worden.

anyway ik ben hier dus aan het verkeerde adres, en zal verder op zoek gaan.
offtopic:
en heb je al met een mod gehad over de topictitel?, maak een report of stuur een dm als je dat nog niet had gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 20-11-2012 23:54 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:25:
Zullen wij eens doen wie de meeste genres heeft? >:) Ik zit nu aan de 100 en ik wied het streng uit (geen dubbele, gecontamineerde of onduidelijke)!
beetje off-topic, da's inderdaad best nog een opgave. Wat naar mijn mening beter zou zijn is dat een track meerdere genre's zou kunnen hebben, zeker als je alles precies indeelt. Zoek je naar Rock en dan zit daar geen Radiohead bij omdat dat onder 'British Rock' zit of whatever. Met 2 of meer genre's kun je makkelijker sets samenstellen.
mrc4nl schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:52:
ah. ik dacht dat je ook mooie speakers bijv uit china vandaag kan halen voor 150 euro per stuk ipv 350 oid.
Lijkt me idd niet zo praktisch. Uitgerekend speakers wil je eerst even horen anders moet je ze mss terugsturen naar Shenzen of waar dan ook. Een Tripath versterkertje kun je bijna geen buil aan vallen en doe je dat toch dan is de schade maar een paar tientjes.

[ Voor 29% gewijzigd door mekkieboek op 21-11-2012 08:40 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
mekkieboek schreef op woensdag 21 november 2012 @ 07:51:
Lijkt me idd niet zo praktisch. Uitgerekend speakers wil je eerst even horen anders moet je ze mss terugsturen naar Shenzen of waar dan ook. Een Tripath versterkertje kun je bijna geen buil aan vallen en doe je dat toch dan is de schade maar een paar tientjes.
Klopt. Speakers zijn wel goedkoper en er zitten hele mooie bij maar je zit met verzendkosten die toch wel oplopen. Je moet dan echt weten wat je hebben moet. Ik weet nog wel wat kleintjes die prima zijn voor surround. En als je een surround voorversterker hebt kun je ook voor de 5.1 versterking gewoon 3 Tripath versterkertjes nemen. Arjen uit Shenzen heeft ook bordjes met 3x een 2020 versterker maar dan heb je geen kast. 3x een 2021 is dan best een goede en goedkope oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:16
Ik lurk hier ook al een tijdje mee, grotendeels omdat ik nog geen Chinese audio had, maar ben sinds eergisteren in het bezig van een XiangSheng DAC-01A. (Overgenomen van een medetweaker). Deze tweakers heeft wel één aanpassing gedaan, de standaard 6N3 buis vervangen voor een GE5670 buis.

Heeft er iemand een schema van dit ding? Ik heb al gegoogled maar kan er geen vinden. En, heeft Jeep zich al vergrepen aan zo'n DACje?

Ik moet wel zeggen dat ik aangenaam verrast ben door dit DACje. Ik speelde voorheen met een HRT MusicStreamer maar dit buizenDACje klinkt toch echt een stuk aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:45:
@ThAziP...de GE5670 zou ik vervangen voor een ander merk. RCA, Raytheon, Sylvania of CBS. Op ebay te verkrijgen.

Je zult dan ook zien dat de GE bij de vleet wordt aangeboden voor een zacht prijsje want de GE's zijn niet echt geweldig en in vergelijking met de Sino (Chinese) en Russische buisjes niet een stap voorwaarts. Verder ken ik de dac niet
Bedankt voor de tip! Zijn er bepaalde kenmerken waarom de GE niet zo geweldig zijn? De vorige baas heeft het originele 6N3 buisje erbij gedaan maar dat schijnt ook niet echt -je van het- te zijn... Kun je bijvoorbeeld aangeven wat de "karakters" zijn van de buisjes die jij noemt?

Hier staat een setje Sylvana's... Enig idee van het geluidskarakter?

[ Voor 14% gewijzigd door ThAZiP op 23-11-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@bronco1211! niet Jeep heeft deze besteld maar deze heb ik zelf toen besteld bij diyhifisupply.com , het zijn de Obbligato premium gold 2,2 uF 630 v , trouwens waarom kies jij voor de 3,3 uF versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:41:
GE = Klinken saai en vlak, weinig dynamisch. Wel ietwat betere details dan de chinese en russisch buisjes.

Chinese/Russisch buisjes, Weinig detail, wel dynamiek. Ze leveren simpelweg geen meerwaarde op. De russisch buisjes zijn echt ruk. Wat ze ook zeggen!!

RCA of CBS. Detailrijker dan GE, dynamisch, sprankelend hoog. Ietwat 'klein geluidbeeld'. Vooral de CBS vind ik een mooie buis. Wel lastiger te krijgen.

Raytheon of sylvania. Ongeveer hetzelfde als de RCA/CBS. Maar wat lieflijk, ik denk wat minder dynamisch. Komt kalmer over. Maar toch best een leuke buis. De prijs/kwaliteit is goed.

De Bendix 2C51 (is gelijk aan de 5670 buis). Peperdure buis die moeilijk te krijgen is. Sommige alhier vinden de prijs/kwaliteit te ver uit elkaar liggen. Dat is waar....maar dan heb je wel wat. Detailrijk, voldoende dynamiek en de stemmen en "lucht" om de instrumenten is echt verbluffend. Geeft een wat groter geluidsbeeld. Een prachtbuis waar je wat voor over moet hebben.

De Western Electric. Ook een peperdure buis. Ik heb een setje hier liggen maar i.v.m. met de prijs heb ik deze nog niet lang in de versterker gehad. Ik denk dat ik ze binnenkort wel ga gebruiken. Mijn bendix buisjes zijn langzamerhand echt op...jammer genoeg!

M. Moerman is de seller van de sylvania....volgens mij een oude bekende van alhier :) Volgens mij betrouwbaar. Joh, probeer gewoon eerst een ander setje, zoals de sylvania, om het verschil te horen tussen de oersaaie GE en de sylvania's. Dan kun je altijd verder Tuberollen....
Super! Hartstikke bedankt!

Ik vind het wel leuk om hiermee te gaan rotzooien! Als je het hebt over de Bendix en de WE, wat is dan peperduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:41:
RCA of CBS. Detailrijker dan GE, dynamisch, sprankelend hoog. Ietwat 'klein geluidbeeld'. Vooral de CBS vind ik een mooie buis. Wel lastiger te krijgen.
Over CBS (CBS Hytron): sinds een jaar of twee heb ikzelf een paartje van het type 5814A als vervanging van de ecc82 in het voorversterkerdeel van m'n versterker zitten. Na een X aantal buizen te hebben geprobeerd gaf de combinatie met een paartje ecc83 van Telefunken (dat dan weer wel) een buitengewoon helder, evenwichtig en neutraal geluidsbeeld dat met geen enkele andere combinatie was te bereiken. Ik ben dus uitgerolled :)

P.S. hier is nog een CBS 5670 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:21:
@ThaZiP...zie ebay voor de prijzen >:)

@gideon...De ECC83 en de 5670 zou ik niet met elkaar willen verwisselen. Er zitten specificatieverschillen tussen. Tenminste, voor zover ik weet

@hermankora...heeft iets te maken met "roll of" of iets dergelijks. Misschien dat een van de techneuten de verklaring kan geven. Ik ben het even kwijt.
Ik heb inderdaad al even de stoute schoenen aangetrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:21:
@gideon...De ECC83 en de 5670 zou ik niet met elkaar willen verwisselen. Er zitten specificatieverschillen tussen. Tenminste, voor zover ik weet.
Oh nee, dat zeker. Maar mijn voortrap bestaat uit een 2x ecc82 en 2x ecc83, 4 buisjes dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:50:
@gideon...Ach dach..check het even...voor je weet dat bijv. ThAziP de boel door elkaar haalt en zijn DAC om zeep helpt. Siemens ECC buisjes zijn trouwens ook best prijzig.
Bedankt voor je concerns! >:) Ik heb het geluk dan mijn ouwe heer een techneut in hart en nieren is en me, mocht ik er niet aan uit komen, kan helpen. Ik ga ook van het weekend nog maar eens door zijn collectie buizen heen, hij heeft echt een enorme shitload in dozen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:54:
@ThAziP....dan heb ik uiteraard niets gezegd :+ Niet iedereen even handig met al die buis types. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, zullen we maar zeggen!
Nee inderdaad, helemaal top dat je me informeert!! _/-\o_

Als nou nog iemand dat schema van die DAC op de kop weet te tikken! Of een setje van die buisjes heeft die jij aanbeveelt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThAZiP schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:31:
Ik lurk hier ook al een tijdje mee, grotendeels omdat ik nog geen Chinese audio had, maar ben sinds eergisteren in het bezig van een XiangSheng DAC-01A. (Overgenomen van een medetweaker). Deze tweakers heeft wel één aanpassing gedaan, de standaard 6N3 buis vervangen voor een GE5670 buis.

Heeft er iemand een schema van dit ding? Ik heb al gegoogled maar kan er geen vinden. En, heeft Jeep zich al vergrepen aan zo'n DACje?

Ik moet wel zeggen dat ik aangenaam verrast ben door dit DACje. Ik speelde voorheen met een HRT MusicStreamer maar dit buizenDACje klinkt toch echt een stuk aangenamer.
Ik heb er nog een hele stoot buisjes voor. Ik heb het schema niet en niemand heeft dat. De dac-chip is geheim; de opdruk is ook weggepoetst. Er valt denk ik nog wel wat aan te modden met caps maar dan moet je printbanen gaat volgen.
Het apparaat is hetzelfde als de Maverick audio en nog een merk.
En ik weet ook dat je er 120 voor betaald hebt. :)

Ik ben het absoluut niet mee eens dat de GE5670 geen upgrade zijn. Ten opzichte van de Chinese wel degelijk. En voor de prijs een no brainer. Als je Raytheon windmill getter wilt ben je wel €20 per buisje kwijt. En dan heb ik het nog niet eens over WE396 of Bendix... Maar goed vergeleken met ECC83 vallen de prijzen voor NOS buisjes erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Geen matches
Ik heb die Maverick D1 tube dac sinds zondag ook hier staan. Meegekregen van iemand op de Dutch Headphone Meet. Heb hem nog niet aangezet. Gebruik nu fulltime de UD100 Sabre dac van Stoner Acoustics. Is de D1 een beetje de moeite waard?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Geen matches
Hoe gaat het met de verbouwing ]eep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ Jeep
Ik heb er géén € 120,- voor betaald, de V&A prijs... ;) De andere OEM-er is Grant Fidelity. (DAC-09). Heb jij één van die drie buisjes? Het voordeel is dat er maar één buisje in dit DACje gebruikt wordt, dus dan valt het nog wel redelijk mee qua prijs vind ik.

@Negakiny
Wat ik zover gelezen heb is het wel belangrijk om die standaard Chinese buis te vervangen voor een wat betere versie. Ik heb dus die GE5670 erin (en nog twee spare). Ik heb woensdagavond even geluisterd (uurtje) en was bijzonder te spreken over de klankkleur, dynamiek en eigenlijk het totaalplaatje. Mocht je de D1 wel willen doen, PM me dan! Ik weet er dan nog wel iemand voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja ik was net bezig met typen toen gig de stroom eraf...
Kijk, dit gaat maandag bij mij gebeuren
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/808verbouwing_slk.jpg
Je kunt wel met ze lachen trouwens.

Ik zou niet van M Moerman bestellen, echt een marktplaatssjacheraar. Als je denkt de veiling te winnen voor €15 vraagt ie doodleuk €45. En bovendien heb ik nog 100 st Sylvania...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:58:
Ja ik was net bezig met typen toen gig de stroom eraf...

Ik zou niet van M Moerman bestellen, echt een marktplaatssjacheraar. Als je denkt de veiling te winnen voor €15 vraagt ie doodleuk €45. En bovendien heb ik nog 100 st Sylvania...
Waar woon je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
zie profiel
toch?
offtopic:
Ede

Ik heb diverse buisjes maar de CBS en WE wil ik niet kwijt. De Sylvania NP.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:07:
zie profiel
toch?
offtopic:
Ede

Ik heb diverse buisjes maar de CBS en WE wil ik niet kwijt. De Sylvania NP.
Niet over nagedacht om daar te kijken, meestal staat daar dermate weinig relevante informatie... :)

Wat de buisjes betreft, zouden die Sylvana een upgrade zijn tov die GE? Jammer doch begrijpelijk dat je die andere niet kwijt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Geen caps kan ook met de Yarland. Dat nog veel beter voor de geluidskwaliteit.
De waarde die je nodig hebt ligt aan de weerstand en gewenste -3dB punt voor de bas. Grotere waardes zijn al snel erg duur en erg groot. Als je speakers 20Hz kunnen weergeven moet je er misschien eens over nadenken en rekenen. In het andere geval maakt het dus weinig tot niks uit.

Ik heb nog wel meer buisjes in voorraad zoals RCA, RCA blackplate, Raytheon, CBS, GE *****, WE396a, Sylvania. Ik weet alleen de aantallen zo niet want ik heb er al behoorlijk wat verkocht.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 08:11
Geen matches
Weet iemand een plek in Nederland waar ik de Yarland FV34C nog kan krijgen? De verkooppunten op de Yarland site hebben veelal geen website, zijn failliet, of lijken geen Yarland meer te verkopen.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Geen matches
Zijn er verschillen tussen de F34's? Vorig jaar zag ik wel Yarlands staan bij afc audio. Zie ok de f34 op hun website: http://www.acfaudio.nl/in...naam=Yarland%20FV34%20BSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Geen matches
edit: nvm heb het al :)

[ Voor 91% gewijzigd door kyddil op 25-11-2012 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Kijk, dit gaat maandag bij mij gebeuren
Coole foto! Perspectief als je goed kijkt, geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Russel88 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:01:
Zijn er verschillen tussen de F34's? Vorig jaar zag ik wel Yarlands staan bij afc audio. Zie ok de f34 op hun website: http://www.acfaudio.nl/in...naam=Yarland%20FV34%20BSA
Zijn inderdaad redelijke verschillen (type buis, en prijs). C is een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Geen matches
http://vernieuwd.marktpla...e656940d2&previousPage=lr

mag ik jullie mening? zou hem moeten kunnen oppikken voor ± 150 euro

(wat voor kwaliteit is het, zijn de buizen goed modbaar, of is dat niet nodig, en is het genoeg om mijn set aan te sturen)

2* B&W 601 S2
1* Mordaunt short avanti 905-i
en een sub uit dezelfde serie, maar die is actief en daarmee denk ik oninteressant

alvast bedankt voor jullie hulp:D

(is er eigenlijk ergens een "buizenversterker uitleg voor noobs topic?)

[ Voor 41% gewijzigd door Dynion op 25-11-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Dynion schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:23:
http://vernieuwd.marktpla...e656940d2&previousPage=lr

mag ik jullie mening? zou hem moeten kunnen oppikken voor ± 150 euro

(wat voor kwaliteit is het, zijn de buizen goed modbaar, of is dat niet nodig, en is het genoeg om mijn set aan te sturen)

2* B&W 601 S2
1* Mordaunt short avanti 905-i
en een sub uit dezelfde serie, maar die is actief en daarmee denk ik oninteressant

alvast bedankt voor jullie hulp:D

(is er eigenlijk ergens een "buizenversterker uitleg voor noobs topic?)
Is er nogal wat info over deze mini angel (of mengyue) te vinden. Zowel in dit forum als op andere fora. Mini angel is als ik het goed begrijp een soort achterdeur verkoop van Yarland. Ze zien er hetzelfde uit, maar schijnen van binnen nogal te verschillen. (slechte / geen kwaliteitscontrole, mindere onderdelen etc.). De prijs idie deze persoon vraagt is m.i. nogal aan de hoge kant. Zie http://www.ebay.com/sch/i...016AL&_stpos=8016AL&gbr=1 al komt daar nog wel btw en douna kosten e.d. Bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
hmmm je linkje werkt niet...

het voordeel bij deze persoon is juist ook dat je geen doune en andere problemen krijgt.

bedankt voor je mening... ik herkende inderdaad het uiterlijk van een goede versterker, maar dan heb ik de vorige keer vermoedelijk de yarland gezien.

ik wacht ]eep ook nog even af. als hij het met je eens is, weet ik meteen dat het hele merk niks is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De Yarland FV34 A B en C zijn zeer verschillend.
FB34A: €450 single ended EL34 in triode. Weinig vermogen maar genoeg met speakers >90dB/W. Zeer mooie ruimtelijkheid en plaatsing, goede klank en dynamiek met de KT77 buizen en betere Caps. Ik heb hem zelf over. Die ga ik verkopen.
FV34B: een push-pull EL34: €500 meer vermogen maar ten koste van de verfijning van de A. Hier is ook nog wel wat aan te tweaken maar het blijft een beetje saaie instap buizenversterker.
FV34C: push pull EL84. €380 Mooie klank maar weinig vermogen en ruimtelijkheid maar meer dan de A en beter dan de B. Hele leuke instapper.
Ik weet de prijzen niet zo precies meer.

Yarland is wel een stap beter dan Music Angel. De EU versie heeft een ingang meer en werkt met ingangsrelais dus bijna geen overspraak. Verder betere onderdelen intern. Die MA op marktplaats is echter zeker niet te versmaden voor €150! Yarland is op dit moment namelijk niet te koop.

Je kunt ook op Ebay kopen voor €175 maar dan heb je tegenwoordig een vrij hoog risico omdat de douane bijna alles checkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
dus jij zegt wel interessant... ok

daarnaast: 2*15w voldoende? Lijkt mij wel, maar nog even bevestiging bietsen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Hij is maar 10W ongeveer maar klinkt als veel meer. Zou net gaan.
vinz98 schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:09:
Coole foto! Perspectief als je goed kijkt, geniaal.
Tnx!
Ik weet ook nog een ijzeren bak... die hangt er voor.
Ze wilden van de week de pui erin zetten maar hij paste net niet. Ik zei al: "met jullie is het huis te klein".

Waar ik trouwens niet zo blij mee ben: ik zit op de 14e verdieping en het waait vandaag nogal. Ik zou er eens een dB meter bij moeten hebben maar volgens mij zit het windgeruis zo ongeveer op 60dB met uitschieters naar de 70dB. Daar zit je dan met je ruisvrije high end stereo... ;w

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
jammer ]eep... ik zat die foto net opnieuw te bekijken en toen snapte ik wat hij bedoelde... dat ding is serieus geniaal!:P die hangende bak rechts in combinatie met die galerij... had het niet eens door joh:P

de andere marktplaats meneer deed een tikkeltje louche met prijzen... ik vond deze ook nog... hij ziet er hetzelfde uit en is van een audiofiel ipv handelaar :P

http://vernieuwd.marktpla...f8598c624&previousPage=lr

edit: ik lees de advertentie nu een tweede keer

Output Tube : 6AQ5(6P1) x 4... waren dat niet die buizen die niet te krijgen zijn behalve bij de collectie van meneer ]eep?

edit:

ik heb er nu een zoek de verschillen plaatje van gemaakt en zie wel wat detailverschillen met coolingsgaten etc.. volgens mij is deze ook iets kleiner.

Ik ga wel wachten op ad- of deviezen.. ik snap er weinig van

[ Voor 27% gewijzigd door Dynion op 25-11-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het is een leuk versterkertje maar je zit idd met de buizen. Het zijn 6P1 en 6N2 buizen. Die zijn er alleen in Russische buizen vziw (edit: zie onder). Op zich is dat niet zo'n probleem want er zijn er genoeg te koop alleen geen Duitse of Amerikaanse NOS. Eindbuizen weet ik niet of de 2 genoemde wel passen want 7 en 9 pins is niet hetzelfde. Maar het kan zijn omdat het een tetrode is dat er pinnen weggelaten zijn maar het dus wel gewoon past.
Ik heb nog wel 1 paartje 6N2 geloof ik. Maar dan ook Russisch.

Voorbuizen: 6N2pi Russian version of ECC83. Higher gm, different pinout (heater only 6.3V), shielding between plates

Eindbuizen: The 6AQ5[1] (Mullard-Philips tube designation EL90) is a miniature 7-pin (B7G) audio power output beam tetrode vacuum tube with ratings virtually identical to the 6V6 at 250V. It was commonly used as an output audio amplifier in tube TVs and radios.
Other close or equivalent tube types are: 6HG5, 6HR5, 6669, 6BM5, N727, CV1862 and the Tesla 6L31. The 6CM6[4], like the Russian 6P1P (6П1П), while electrically equivalent (up to 250 V anode voltage), have a 9 pin (B9A) base.
Ik zie op Ebay allemaal setjes Svetlana buizen die niet eens zo duur zijn. Of eigenlijk belachelijk goedkoop; een setje van 4 Svetlana voor een tientje. Ook hier kun je je geen buil aan vallen: een quad gemeten GE 6AQ5W buisjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:34:
Ik vraag me iets af; hier klopt iets niet... Heeft iemand deze buizen gezien?
[afbeelding]
Psvane Treasure 300B-T Mark II

Waarom klopt het niet: PSVane werkt samen met Grant Fidelity en daar zie ik ze niet. Geen nieuws, geen aankondiging, geen buizen, niets.
Wat ook niet klopt is dat PSVane geen 'Treasure' in de naam gebruikt maar Shuguang juist wel.
Ook het uiterlijk klopt niet: koperkleurig geanodiseerde voet met zandstraalstructuur en een kleine screenlogo is heel anders dan de vergulde gladde voet van de PSVane 300B-T met groot logo op het glas.
Late reactie,

Op de originele Chinese Psvane.com site worden de MARK II buizen wel degelijk reeds vermeld
Joechenilang op Ebay biedt ze ook reeds aan evenals China-hifi-Audio.com

Greetz
Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missbaksel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05-2023
Geen matches
Beste Tweakers,

Ik shop al regelmatig in het vere oosten op verschillende sites. Ik ben nu echter op zoek naar een microfoon voor het opnemen van zang/gitaar. Weet een van jullie een goede china microfoon hiervoor?

mvg,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:47:
zonder caps zou kunnen maar kweet niet...meer een gevoelskwestie dat ik er toch voor kies om het met caps te doen.
We kunnen het toch gelijk mooi proberen de 15e? Krijg jij een goed gevoel "ten koste" van mijn versterker. Dan kunnen we die van Hermankora vergelijken met de jouwe zonder caps. En als je dan niet gelijk overtuigd bent doen we ze er alsnog tussen.

off-topic maar wel muziek...
Soms is het toch niet eerlijk verdeeld... een fotomodel van 24 dat 'gaat zingen'. Dan denk je toch ook van 'tuurlijk meissie doe jij maar lekker' O-) Maar f@k, ik krijg spontaan tranen in mijn ogen; wat goed!
Maar gelijk besteld op LP (die kan er dan ook nog wel bij).
Afbeeldingslocatie: http://cdn01.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/headlines/2012/09/lana-del-rey-born-to-die-paradise-edition-art-tracklist.jpg
Lana Del Rey - Born To Die

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Geen matches
Ik lees dat jullie een mod op de Lite DAC AH hebben gedaan om de opamp er uit te halen. Kan iemand vertellen wat daarvoor gedaan is? Is dat eenzelfde aanpassing als die van 'Lampizator'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Geen matches
De mod van Jeep ziet er beter uit en redelijk eenvoudig zelf uit te voeren. Ik ben nu aa. Het nadenken over het bouwen van een eigen voorversterker. Ik twijfel nu of ik van de Lite Dac alleen het bord bestel en die inbouw in de versterker of dat ik de DAC naast de versterker wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:27:
[...]
off-topic maar wel muziek...
Soms is het toch niet eerlijk verdeeld... een fotomodel van 24 dat 'gaat zingen'. Dan denk je toch ook van 'tuurlijk meissie doe jij maar lekker' O-) Maar f@k, ik krijg spontaan tranen in mijn ogen; wat goed!
Maar gelijk besteld op LP (die kan er dan ook nog wel bij).
[afbeelding]
Lana Del Rey - Born To Die
Wow klinkt echt vet! Mooie ruimtelijke opname, bedankt voor deze muziek tip! _/-\o_

Hij lijkt wel distortion te hebben of ligt dat aan mijn dac?

[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 28-11-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16

kraats

Ik rol

Geen matches
Heilige Kaas schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:58:
Wow klinkt echt vet! Mooie ruimtelijke opname, bedankt voor deze muziek tip! _/-\o_

Hij lijkt wel distortion te hebben of ligt dat aan mijn dac?
Ik vind dit album juist ook slecht gemixt/gemasterd. Qua muziek, klank (stem) en gevoel wel erg lekker luisteren inderdaad.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Geen matches
Het eerste nummer waarmee Lana Del Rey haar debuut maakte beloofde veel. (Playing Videogames). Alleen blijkt het dat ze "live" niet echt goed zingt. Ze is ook erg afgegaan bij een Amerikaanse show waar ze mocht optreden. Hierna weinig meer van haar gehoord, op haar cd na.

Al met al blifjt ze een mooie zwoele stem hebben.

• mekkieboek
Geen matches
R8dical schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:58:
Het eerste nummer waarmee Lana Del Rey haar debuut maakte beloofde veel. (Playing Videogames). Alleen blijkt het dat ze "live" niet echt goed zingt. Ze is ook erg afgegaan bij een Amerikaanse show waar ze mocht optreden. Hierna weinig meer van haar gehoord, op haar cd na.

Al met al blifjt ze een mooie zwoele stem hebben.
offtopic:
Als iemand na de zoveelste take nog steeds af en toe vals zingt, kunnen ze dat digitaal corrigeren. In de studio maar ik begrijp zelfs wel eens live. Ook drummers die niet helemaal strak spelen, kunnen ze rechttrekken. Weet waar je naar luistert.

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:22 ]

Verwijderd

Geen matches
tja sommige kunnen loepzuiver zingen en meschien klinkt het liedje nog mooi ook maar soms boeit het je ook niks het is maar net waar je van houdt.
Maar die Lana del Rey heeft gewoon wat, meschien komt het door de coke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
misschien komt het door de coke?
Beetje flauw hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Hoe zit dat eigenlijk met een CE-label. Is het ontbreken daarvan reden voor de douane om je pakje tegen te houden?

[ Voor 5% gewijzigd door cornelisprul op 30-11-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nope. Het is alleen een labeltje dat nodig is als je binnen de EU wilt verkopen. Als het van buiten de EU komt is dat je eigen verantwoordelijkheid en risico als je huis affikt. >:)

Oh ja, over Lana del Rey. Wat ik van vriendin begreep is dat ze een rijke pappie heeft die alles mogelijk maakt. Ze is ws een beetje verwend. Maar die stem zuiver laten klinken daar zijn plugins voor. Alleen je hoort het dan toch wel als je echt off-key zingt want je moet corrigeren en filteren. Dat hoor je uiteindelijk toch wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Hmmm weet niet of ik dat thuis kan verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Grappig he? Dat mensen de zwaarte van het effect van een risico nooit af kunnen wegen tegen de kans dat het ook werkelijk gebeurt. Men is eerder geneigd een verzekering af te sluiten tegen de kans dat een vliegtuig neerstort dan dat de bagage kwijtraakt.

Zo ook met whatever je van plan bent te kopen. In plaats van dat je nou gewoon specifiek verteld wat je wilt kopen en wat voor risico's er aan zitten laat je je afschrikken door mijn surrealistische opmerking dat je huis in de fik vliegt. Ik maakte gewoon een geintje. Dat CE merk is hoogstens van belang voor een buizenversterker. En dan nog ligt het eraan welke. Bovendien plakken die Chinezen er vaak gewoon een CE merk op zonder ooit gekeurd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Mooi he. Even voor de duidelijkheid ga er ook niet echt van uit dat mijn huis inderdaad in de fik vliegt. Gemiddelde huis heeft wel gevaarlijkere electrische apparatuur.

Maar je hebt wel een punt: Ben me aan het orienteren op mijn eerste buizenversterker, twijfel tussen mengyue mini of toch maar ergens een yarland zien op te pikken. Vraag is of ik het de meerprijs waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Tja ik ben soms een beetje gemeen. >:) En een goed verstaander. Ik moet af en toe gewoon eens mijn kop houden. Maar dat is best wel lastig. :P
Ga gewoon voor de Meng Yue. Dat is gewoon een leuke instap en als je daarna de smaak te pakken hebt kun je op je gemak ooit nog eens wat anders uitzoeken.

Of je moet mijn Yarland willen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Jeep, kun jij (of iemand anders) mij misschien kort uitleggen wat de verschillen tussen al die meng yue mini's zijn. Als ik hier kijk dan zie ik echt door de bomen het bos niet meer (start post gelezen over verschil tussen el84 en el 34)

[edit] laat maar, ben er al redelijk uit

[ Voor 62% gewijzigd door cornelisprul op 01-12-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Die Yarland van Jeep is gelijk al gemod en betere buizen, daar doe je een goede koop aan hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
vinz98 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:45:
Die Yarland van Jeep is gelijk al gemod en betere buizen, daar doe je een goede koop aan hoor...
Daar heb ik alle vertrouwen in. Geloof alleen dat ik het ook wel leuk ga vinden om zelf aan het modden te slaan (beloof dat ik voorzichtig zal zijn :-p).

Heb nog wel een vraagje. Wat zou volgens jullie beter klinken: een single ended el34 of een push pull el84?
Prijsverschil is namelijk vrij klein ($20)

[ Voor 17% gewijzigd door cornelisprul op 01-12-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
tja, ze klinken anders. Wat zoek je? Precisie en ruimtelijkheid (SE) of een lekkere klank (EL84)? Het feit dat ik 3 soorten SE versterkers hebt (KT77, KT88 en 300B) geeft wel aan waar mijn voorkeur naar uitgaat maar anderen geven de voorkeur aan dynamiek en live gevoel van een zwaardere push-pull.

Een vriend van mij wil in zijn vernieuwde wandmeubel zijn oude Cyrus 3 vervangen (met een niet bijzondere cd-speler). Hij is naar Hobo hifi geweest en daar raadden ze hem de NAD C 326BEE als versterker en de C 546BEE CD-speler aan. En zelf dacht hij aan de DENON RCD-M39 CD-Receiver. Ik zei al dat hij daar niet blij mee ging worden. En dat zei de verkoper bij Hobo ook. Maar €1050 voor de NAD wordt idem. Vraag maar aan Hemaworst.
Mijn Yarland zou perfect bij hem passen. Dacje erbij. Perfect geluid. Maar sommige mensen zijn zo moeilijk te overtuigen. Vooral door de looks. Ik vraag me af hoe ik hem kan overtuigen om mijn spullen eens uit te proberen. :z

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Tja dat is altijd lastig zonder het verschil ooit gehoord te hebben. Zal binnenkort eens
Kijken of ik tijd kan vinden om een audiozaak binnen te lopen om te luisteren. Neig vooralsnog naar SE (meng yue x3 el34) ook omdat ik over het algemeen van het less is more principe ben.

Iemand trouwens ervaring met china-hifi-audio.com? Scheelt toch weer een paar tientjes tov ebay

[ Voor 15% gewijzigd door cornelisprul op 01-12-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat is de Relyon KT88. Tov de Yarland wat meer power maar wat minder definitie. Over 2 weken kan ik hem wel even neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Hallo mensen,
Ik heb net even een topic gemaakt voor iedereen die geïnteresseerd is in wat muziek delen.
Hier kan je hem vinden ;)
Hulp en tips zijn welkom!
Het grote 'Audiofiele' muziek topic

[ Voor 6% gewijzigd door Heilige Kaas op 01-12-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Hier nog een Yarland Pro88se Push Pull met JJ Buizen en clarity caps te koop.
Bij interesse graag een pm of mailtje.

Inmiddels geplaatst op vraag en aanbod.

[ Voor 35% gewijzigd door vinz98 op 04-12-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Geen matches
Vandaag mijn SMSL SD-1955+ dac binnen gekregen. Eerste indruk possetief, nog niet uitgebreid kunnen luisteren. (wacht nog op de muse i25w, dus voorlopig nog op mijn oude versterker).

Ik gebruik zelf musicbee ipv foobar om af te spelen (vind het het out of the box net wat fijner, en draait net zo soepel als foobar).

Vroeg me nog het volgende af:

Ik kan mijn pc via usb of optical aan de dac aansluiten, heeft een van beide de voorkeur? Of maakt het niet veel uit?

Als output voor afspelen kan ik in musicbee wasapi of asio kiezen, (heb asio4all drivers geinstaleerd,). Ook hier de vraag wat is de betere keuze? En zijn er specefieke asio drivers voor de smsl?

Trouwens nog een leuk stukje over het ce keurmerk Wikipedia: CE marking
De Chinezen gebruiken dit logo dus gewoon ook vaak als een china export logo. :)

[ Voor 14% gewijzigd door tweekdingen op 04-12-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Als het goed is is via optical beter. Dit komt omdat de usb controllers van wat mindere kwaliteit kan zijn.
Je zou eigenlijk geen verschil moeten horen tussen asio en wasapi maar hier schijnt ook weer dat wasapi beter is. Geen idee of dat dat daadwerkelijk zo is. Ik heb zelf wel bij wasapi dat je geen twee geluidsbronnen tegelijk kan gebruiken. eg. Foobar en dan tussendoor even een filmpje kijken op youtube.
Dit is ook de reden dat ik geen wasapi meer gebruik maar gewoon via 'standaard apparaat'.

]eep kan je wel een duidelijker antwoord geven over welke van de twee beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:01

SED

Geen matches
Wat Asio betreft blijft deze waarschuwing van Foobar op zijn plaats
Please note that this component is meant for systems where ASIO is the only available output method. It is highly recommended to use the default output modes instead of ASIO. Contrary to popular "audiophile" claims, there are NO benefits from using ASIO as far as music playback quality is concerned, while bugs in ASIO drivers may severely degrade the performance.
Wasapi is the way to go daar..

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
(grappig terwijl ik dit typte, kwam het bovenstaande stukje, toch nog even doorlezen)

Dank! Asio heeft voor mij ook een praktisch voordeel, luister vaak onderuitgezakt op de bank met de remote in de hand, volume regeling via wasapi loopt niet helemaal lekker ( reageerd vertraagd, zelfde als je met foobar de volume knop heen en weer schuift in wasapi mode). Bij asio heb je dat niet, met mijn huidige versterker regelde ik het dan via het volume van de versterker. Maar aangezien de muse dat niet heeft is het wel fijn dat ik het volume makkelijk een beetje bij kan stellen. Vooral handig als ik in de shuffle modus ben :) zelfs met replay gain kan het soms fijn zijn om soms even de boel een tikje zachter te zetten.

@SED Ik heb ook de mogelijkheid om voor direct sound te kiezen? Aanrader? of toch voor wasapi gaan en af en toe van de bank te komen om het volume wat bij te stellen?

En optical heeft als voordeel dat ik nog een usb poortje vrijhoud.

[ Voor 14% gewijzigd door tweekdingen op 04-12-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik zal wel vloeken in de kerk maar ik gebruik VLC met optical out, 24 bit files spelen prima en bijkomend voordeel is dat ik een android vlc-remote app op mijn telefoon heb waar ik de hele shit mee bestuur.
Ideaal...

(offtopic, wat nou sonos....)

[ Voor 7% gewijzigd door vinz98 op 04-12-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
@ vinz98 Vloeken in de kerk vooral doen! Meeste kerken hebben een prima acoustiek :)

Wist je trouwens dat je foobar ook kan besturen met een remote app, (weet alleen dat je het met een aai-föhn, kan doen, android weet ik niet). Kan dan gebruik maken van de standaard iphone remote app. en de foo_touchremote plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen matches
TunesRemote op Android is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Ik gebruik Pc remote. En dan ga ik onder het kopje Windows media speler, dat werkt prima op foobar. probeer dat eens gewoon misschien werkt het.

En voor de rest direct output gewoon gebruiken ;) is niks mis mee hoor. Alleen goed bij de instellingen kijken dat alle geluid 'optimalisaties' uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
Ik ga inderdaad gewoon lekker voor de directsound optie.
Net me even wat verder verdiept in de wasapi en asio en directsound, settings zaken. (begrijp dat sinds windows 7 directsound prima werkt, mits alles goed staat natuurlijk) En dat asio dus soms problemen kan geven zoals SED eerder aangaf. En dus het voordeel tov wasapi is dat de het volume verloop wat soepler is.

Note to myself: ga nou eerst eens even lekker luisteren man! :9

[ Voor 11% gewijzigd door tweekdingen op 05-12-2012 01:01 . Reden: spelling en wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zoals gezegd gebruik vooral de optical out. Die kan HD uitsturen. De USB in van je DAC is een simpel dingetje die alleen 16/48 kan.

Welke api je gebruikt maakt niet zoveel uit ik zou alleen de standaard windows geluiden via je speakers doen (primair geluid...) en dan je mediaplayer (Foobar kan dit iig) alleen de optical laten gebruiken. Zo heb je niet met foutmeldingen ineens op 100% volume een PLOENK! hartverzakking.
Ik heb er nog een Musiland monitor tussen dan heb je helemaal geen windows stoorgeluiden en een perfect s/pdif signaal.

Je zou voor je dac alleen een stuurprogramma nodig hebben als je via usb uit gaat. Maar dit is al plug and play.

Directsound heeft ook fijne voordelen zoals mooie overloopjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 01:56 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.