Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik verwacht dat ie wel komt, maar dat in de eerste wave alleen de 2 wordt geüpdatet :)
Conspicuously absent is the Galaxy Tab 10.1, however, which Google gave out free to all developers at Google IO 2011 for them to create apps for Android slates.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Die gedachte heb ik ook, vandaar dat ik voorlopig in mijn vorig bericht heb staan. Er is nu een stormvloed van negatieve reaties op Samsung gekomen na het bekendmaken van de updatelist, en misschien dat dit toch ervoor zorgt dat er een update komt?

Bij de Galaxy S kwam er nog een ICS value pack. De update van ICS naar JB, is volgens mij minder groot.

[Maar laten we eerst wachten op ICS... :P]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H92! schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:24:
Die gedachte heb ik ook, vandaar dat ik voorlopig in mijn vorig bericht heb staan. Er is nu een stormvloed van negatieve reaties op Samsung gekomen na het bekendmaken van de updatelist, en misschien dat dit toch ervoor zorgt dat er een update komt?

Bij de Galaxy S kwam er nog een ICS value pack. De update van ICS naar JB, is volgens mij minder groot.

[Maar laten we eerst wachten op ICS... :P]
heb het toch via odin ICS er op gezet ,was het w8te zat :(

en als er geen JB update komt voor me p7510 ,zal het helaas een custum JB worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Ook ik heb ICS op de tab gezet. Wat een genot. Swype werkt eindelijk zoals het hoort zonder haperen en heerlijk vloeiende beelden. Alleen even schrikken dat flash niet mee werkte. Deze moest geüpdate worden voor ics.

Verder inderdaad een big fail dat Samsung de tab 10.1 nu op voorhand al uitsluit voor jb. Maar voor nu eerst genieten ondanks Samsung >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Als je het zelf doet werkt dan alles net zo als voorheen?
Heb eerder een 10.1 v gehad en de liep na de update sneller leeg, was dus een batterij issue.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:13
Dit viel me paar dagen gelden op:
Netherlands 13 Sep 2012 238.2 MB Download

Onder de OTA updates voor de GT-P7510. Toch al een update beschikbaar?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
The Lord schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:49:
Dit viel me paar dagen gelden op:
Netherlands 13 Sep 2012 238.2 MB Download

Onder de OTA updates voor de GT-P7510. Toch al een update beschikbaar?
De P7500 staat er al een maand op, maar heb nog steeds niets gekregen via OTA/kies. Ben nu zelf de Italiaanse versie aan het downloaden... heb al sinds mei met geduld gewacht en samsung de tijd gegeven, maar er is een moment dat het genoeg is :)

Edit: Update geinstalleerd volgens handleiding in dit topic! Ziet er allemaal goed uit. Bedankt! [Mss had ik dit eerder moeten doen]

[ Voor 11% gewijzigd door H92! op 25-09-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook odin gebruikt .. hoop dat 4.1 er ook komt .. :)

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:24:
Ook odin gebruikt .. hoop dat 4.1 er ook komt .. :)
Die komt een maand na het einde der tijden. Even geduld nog.

Toch maar eens op zoek naar die P7500 ROM. SamFirmwares toch? Ik wil wel een officiële Samsung ROM; met custom builds zie ik meer gedonder dan wat anders. "Het werkt prima, behalve de volgende 8 functies...." Da's dus niet de bedoeling.

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Via XDA (dit forum) kan je een rooted versie van stock ICS vinden. Als je geen root wil kan je naar sammobile.com (=samfirmware), moet je wel registreren.. Maar om je eventuele moeite te besparen, hier de downloadlinks van de Italiaanse P7500XXLQ8:

XDA rooted
Sammobile unrooted

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Bedankt voor die link naar de rooted versie. :)

• Katsunami
  • Niet online
Je bent bedankt voor het opzoeken van de bestanden crispo :)

Ik heb de rooted versie gedownload. Eens kijken of ik hem ga installeren... ik hoop dat data bewaard blijft, maar ik verwacht eigenlijk wel dat het een hele nieuwe installatie gaat zijn.

• FirstIntro
  • Laatst online: 30-05-2023
Le_Freak ! schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:33:
Als je het zelf doet werkt dan alles net zo als voorheen?
Heb eerder een 10.1 v gehad en de liep na de update sneller leeg, was dus een batterij issue.
Heel veel zaken werken anders, dat is juist het mooie natuurlijk. Als je vraag is of alles blijft functioneren dan is het antwoord ja. Of een volgende nl ota update nog aangeboden wordt interesseert me niet meer nu ik weet hoe eenvoudig de handmatige update met Odin gaat.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
crispo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 04:12:
Via XDA (dit forum) kan je een rooted versie van stock ICS vinden. Als je geen root wil kan je naar sammobile.com (=samfirmware), moet je wel registreren.. Maar om je eventuele moeite te besparen, hier de downloadlinks van de Italiaanse P7500XXLQ8:

XDA rooted
Sammobile unrooted
Ik begrijp van het XDA-topic dat deze ook geschikt zijn voor de P7510?

• crispo
Misschien ten overvloede maar ik zou niet de downloadlinks gebruiken die ik heb gegeven, die zijn (zoals de naam al aangeeft) specifiek voor de P7500. In de eerste link staat het XDA forum, als je daar de eerste post leest zie je staan: "GT-P7510 aka the WiFi tab". Daar kan je bv. de UK-versie van de P7510 gebruiken.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

stefijn schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:34:
[...]
Ik begrijp van het XDA-topic dat deze ook geschikt zijn voor de P7510?
Waarom zou je erop gokken? Via samfirmware kun je ook de Engelse versie voor de P7510 downloaden. Lijkt me veel makkelijker. Je moet wel registreren, maar he: iets als "mickey_mouse" is een hele mooie inlognaam >:)

... en gaat over tot de orde van de dag

• Katsunami
  • Niet online
crispo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 04:12:

XDA rooted
Sammobile unrooted
Net heb ik de rooted versie van ICS geïnstalleerd.

Via Odin3 1.87 was niet mogelijk, omdat er geen tar.md5-bestand in die zip zit. Ik heb de zip geïnstalleerd via de recovery van de Tab, met de optie "Install Update from /sdcard". Dat duurde ongeveer 10 minuten in totaal.

Eigenlijk moet ik zeggen... "Mèh. Heeft men daarvoor nou al die poeha zitten maken?" Het voelt een beetje als een wat gepolijste HoneyComb. Veel dingen die ICS kan, kon ik allang via (vaak gratis) Apps. Behalve het feit dat ik nu wat apps kan wegdoen, ga ik denk ik niet veel van ICS merken. De data counter is een beetje een teleurstelling; ik hoop dat 3G Watchdog nu ook goed werkt zoals op mijn telefoon, zodat ik een fatsoenlijke data counter heb. (3G Watchdog werkte om de een of andere reden niet op Samsung Honeycomb apparaten.)

Het is overigens versie 4.0.4; ik weet niet of dat de laatste nieuwe is en of er nog nieuwere uit zijn.

Ik hoop dat Jelly Bean (als die er nog komt) een grotere update gaat worden.

Verwijderd

Katsunami schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:55:
[...]

Het is overigens versie 4.0.4; ik weet niet of dat de laatste nieuwe is en of er nog nieuwere uit zijn.

Ik hoop dat Jelly Bean (als die er nog komt) een grotere update gaat worden.
Is de versie die door jou is geinstalleerd ook nederlands talig?

• Katsunami
  • Niet online
Ja, hij heeft ook Nederlands. Let wel op dat de links van crispo die ik quote voor de 3G P7500 Tab zijn. Er is een andere firmware voor de Wifi P7510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Katsunami schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:55:
[...]

Via Odin3 1.87 was niet mogelijk, omdat er geen tar.md5-bestand in die zip zit. Ik heb de zip geïnstalleerd via de recovery van de Tab, met de optie "Install Update from /sdcard". Dat duurde ongeveer 10 minuten in totaal.
...
Excuses, ik was vergeten erbij te vermelden dat de downloads via het XDA-forum via CWM (=recovery) geflasht moeten worden, sammobile werkt wel met bestanden voor flashen met Odin.
P_Tingen schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:31:
[...]
Waarom zou je erop gokken? Via samfirmware kun je ook de Engelse versie voor de P7510 downloaden. Lijkt me veel makkelijker. Je moet wel registreren, maar he: iets als "mickey_mouse" is een hele mooie inlognaam >:)
Gokken? Er staat in het bericht heel duidelijk welke versie het is en voor welke Tab. Bovendien zijn ze al geroot dus hoef je dat zelf niet meer te doen en kan je via CWM flashen.
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:40:
[...]
Is de versie die door jou is geinstalleerd ook nederlands talig?
In de meeste versies zitten meerdere talen, naast Engels vaak ook Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
crispo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 04:25:
Excuses, ik was vergeten erbij te vermelden dat de downloads via het XDA-forum via CWM (=recovery) geflasht moeten worden, sammobile werkt wel met bestanden voor flashen met Odin.
CWM is toch ClockWorkMod Recovery?

Die heb je niet eens nodig. De Recovery-functie van de Tab kan zelf updates installeren vanaf /sdcard, net als CWM. Ik ga er in elk geval vanuit dat CWM er niet vanaf fabriek op stond hier. Ik heb het in elk geval nooit geïnstalleerd.

Edit: 3G Watchdog schijnt te werken na deze upgrade. Ik heb een bestand van een paar MB gedownload, en 3G Watchdog heeft zo to zien juist geteld. Dat bevestigt wat de meesten altijd al dachten: de statcounters werkten eerst niet vanwege een bug in de HC-versie van Samsung. Het probleem lag niet bij de hardware.

[ Voor 21% gewijzigd door Katsunami op 28-09-2012 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Ik heb zelf nog nooit geprobeerd met stock recovery zoiets te flashen maar als het bij jou gelukt is dan is het dus gewoon mogelijk. Op het forum stond CWM genoemd (= inderdaad ClockWorkMod) maar omdat dit geen custom roms zijn is het waarschijnlijk geen probleem met de gewone recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nou, ik heb met de stock recovery ook gewoon root.zip voor HoneyComb 3.2 geflasht destijds.

De stock recovery lijkt trouwens als twee druppels water op CWM; hij heeft alleen minder functies.

[ Voor 24% gewijzigd door Katsunami op 28-09-2012 11:26 ]

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb hier een raar probleempje.

Flash werkte niet meer na de upgrade.

Ik weet dat Adobe Flash uit de market heeft gehaald voor nieuwe apparaten, maar dat het er wel nog in staat voor apparaten uit het verleden die het officieel ondersteunen. Ik heb flash verwijderd, maar kon het in de Market niet vinden.

Op http://market.android.com vond ik het echter wel, en heb het via daar geïnstalleerd.

Chrome kan ik wel vinden in de market, maar er werd gezegd dat het niet compatible was met mijn versie van Android. Op de Market-website heb ik het gewoon kunnen installeren, en het werkt ook.

Heeft iemand dit vaker gehad?

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:55
Heb nu eindelijk de officiële update voor de galaxy tab 10.1 binnen.
Via OTA geen nieuwe updates te vinden maar wel via het 'geweldige' programma Kies.

• Katsunami
  • Niet online
Grrrr.

Nou, gefeliciteerd :) Ik hoop maar dat ik geen problemen ga krijgen met mijn Italiaanse XDA-rooted deodexed (wat dat dan ook weer mag zijn) versie ga krijgen mocht Samsung nog ooit 's een update pushen.

• Stefke
mkroes schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:43:
Via OTA geen nieuwe updates te vinden maar wel via het 'geweldige' programma Kies.
Pff....om 19u heb ik de Engelse er maar opgezet met Odin... Timing van ze!

• Richub
  • Nu online
Meh... Kom er net achter dat mijn tab (GT-P7500) zomaar ineens morsdood is. :(

Gisteravond nog gewoon uitgezet (accu zat nog op zo'n 60%), en net wilde ik kijken of ik die update ook kan krijgen, doet de tab helemaal niets meer. Zelfs opladen werkt niet meer, krijg iig geen batterij icoon meer te zien en lader blijft koud.

Edit:
LOL, en WTF..?

Ik leg de tab neer om dit bericht te typen en een sanitaire stop te houden, hoor ik ineens het bootgeluid van de tab. :? 15 minuten vertraagde boot ofzo? Ikniesnap... Nouja, hij doet het iig weer gewoon. _/-\o_
mkroes schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:43:
Welke tab heb jij?

Mijn GT-P7500 kon vanaf het begin (recht uit de doos geprobeerd met 3.2) niet via Kies geupgraded worden, daarom heb ik uiteindelijk maar met Odin de italiaanse rom eropgezet.
Mocht de Nederlandse ICS uitkomen, dan flash ik deze er ook via Odin op.

[ Voor 58% gewijzigd door Richub op 29-09-2012 22:02 ]

• Road Runner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:18
Hier net nog geprobeerd via KIES, maar geen upgrdae voor mijn P7500!

Pfff.....duurt wel erg lang hoor.

• mkroes
Heb hier de GT-P7500. De 3g versie.
Niet dat iedereen dit gelijk gaat proberen.......
Vond hem wat trager als normaal dus had een 'factory reset' uitgevoerd. Omdat Kies bij mij eigenlijk nog nooit heeft gewerkt had ik ineens de neiging om het eens opnieuw te proberen (ik kreeg altijd de mooie melding dat de service op het apparaat niet gestart kon worden). Hier kreeg ik dus te zien dat er een firmware update beschikbaar was.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Je hebt wel een NL tab? Net op Kies en OTA geen update.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Stefke
Ik heb de Engelse rom er met Odin op gezet, maar merk nu dat Samsung Smart View (afstandbediening voor tv met streaming functie) niet compatible is volgnes Google play. Iemand die daar meer van weet? Weer een stuije achterhaalde software van Samung?

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 29-09-2012 23:39 ]

• mkroes
Senor Sjon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:03:
Je hebt wel een NL tab? Net op Kies en OTA geen update.
Heb dit eerlijk gezegd nooit eerder gecontroleerd.. Hmm., beetje jammer van mijzelf.
Maar bij deze: de p-code is XEO. Wat dus staat voor Polen.

Even een screenshot:
http://db.tt/Cpo1vhV1

[ Voor 9% gewijzigd door mkroes op 29-09-2012 23:53 . Reden: screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Ik zit met enige regelmaat op Samfirmware te kijken naar updates, en die poolse rom is er deze week pas bijgezet.

Hopelijk is dit ook de update die wij gaan krijgen, het heeft iig lang genoeg geduurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Katsunami schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:39:
Ik heb hier een raar probleempje.

Flash werkte niet meer na de upgrade.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1774336
Werkt ook voor ics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Ik heb het idee dat mijn Tab sneller leegloopt na de installatie van de Italiaanse rom. Heb zelf al zoveel mogelijk bloatware uitgeschakeld, maar loopt nog steeds (te snel) leeg.
Dit werkt ook voor Google Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Heb gister dus de Poolse update er op gezet en moet zeggen dat ik nog niet echt kan merken dat hij sneller leeg loopt. Op het moment van de update zat hij op 90 % en heb hem daarna toch wel 7-8 uren intensief gebruikt waarna hij bij 10% weer aan de laden is gehangen.
Onder intensief gebruik versta ik in dit geval alle apps/tools weer installeren, alle accounts weer instellen en synchroniseren, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Laatst online: 01-10 08:30
mkroes schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:39:
Heb gister dus de Poolse update er op gezet en moet zeggen dat ik nog niet echt kan merken dat hij sneller leeg loopt. Op het moment van de update zat hij op 90 % en heb hem daarna toch wel 7-8 uren intensief gebruikt waarna hij bij 10% weer aan de laden is gehangen.
Onder intensief gebruik versta ik in dit geval alle apps/tools weer installeren, alle accounts weer instellen en synchroniseren, enz.
kun je mij helpen aan een downloadlink? jij hebt een P7500 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Iemand was me al voor maar bij deze nog een keer:
http://www.sammobile.com/...00&pcode=XEO&os=1&type=3#
Via www.samfirmware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
dankje. ik heb nu de italiaanse erop staan maar dit zit een vervelende batterydrain in. Ik ga deze proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
micheldenhaag schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:25:
[...]

dankje. ik heb nu de italiaanse erop staan maar dit zit een vervelende batterydrain in. Ik ga deze proberen :)
Ik heb ook last van een batterydrain. zou je kunnen laten horen of deze beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
H92! schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:16:
[...]

Ik heb ook last van een batterydrain. zou je kunnen laten horen of deze beter is?
doe ik. ik kan dat na een vollledige accu herlading pas zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Gisteren heb ik via Odin de Engelse versie van ICS op mijn tab gezet. Zoals al meermalen hier aangegeven inderdaad appeltje-eitje. Binnen een half uur alles geregeld. Het rebooten duurde een tijdje omdat alle geinstalleerde applicaties bijgewerkt en geupdated werden.

Nu een vlotte tab. Geen revolutie vind ik, maar wel alles net een beetje strakker en vlotter. Vooral de nieuwe browser ziet er goed uit. Nu kan Opera er weer af. Wat ik wel vreemd vond was dat ik 5 lege startschermen kreeg; al mijn icoontjes pleite. Geen ramp, maar wel raar. Is dit normaal?

Wat nu echter niet meer werkt is mijn Transformer Live Wallpaper (die met de bewegende ijsklontjes). Mijn ijsklonten zijn nu een zwart vlak van 5 bij 3 centimeter geworden. Is er een versie bekend die het doet op ICS? Of kan ik het op een of andere manier zelf verhelpen?

[ Voor 8% gewijzigd door P_Tingen op 01-10-2012 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Leeg startscherm was ook van GB (2.3) naar ICS (4.0) op mijn S2, dus dat is niet zo raar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
P_Tingen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:12:
Gisteren heb ik via Odin de Engelse versie van ICS op mijn tab gezet. Zoals al meermalen hier aangegeven inderdaad appeltje-eitje. Binnen een half uur alles geregeld. Het rebooten duurde een tijdje omdat alle geinstalleerde applicaties bijgewerkt en geupdated werden.

Nu een vlotte tab. Geen revolutie vind ik, maar wel alles net een beetje strakker en vlotter. Vooral de nieuwe browser ziet er goed uit. Nu kan Opera er weer af. Wat ik wel vreemd vond was dat ik 5 lege startschermen kreeg; al mijn icoontjes pleite. Geen ramp, maar wel raar. Is dit normaal?

Wat nu echter niet meer werkt is mijn Transformer Live Wallpaper (die met de bewegende ijsklontjes). Mijn ijsklonten zijn nu een zwart vlak van 5 bij 3 centimeter geworden. Is er een versie bekend die het doet op ICS? Of kan ik het op een of andere manier zelf verhelpen?
verkeerde post gequoted

[ Voor 5% gewijzigd door jolobe op 01-10-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
micheldenhaag schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:19:
[...]

doe ik. ik kan dat na een vollledige accu herlading pas zeggen.
schijnt dat de engelse rom ook last heeft van batterydrain. De amerikaanse niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/24/samsung_galaxy_one7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/24/samsung_galaxy_one.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yankodesign.com/images/design_news/2012/05/24/samsung_galaxy_one9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:11
Wat is hiermee? Nieuw product? update: slechts concept

[ Voor 72% gewijzigd door jip_86 op 01-10-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
jolobe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

schijnt dat de engelse rom ook last heeft van batterydrain. De amerikaanse niet!!!
is er voor P7500 een Amerikaanse dan die DUTCH ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Meer mensen die een Tab (2) hebben gehad waarbij de microfoon gewoon helemaal niet werkt.

Natuurlijk nooit bij stilgestaan om de microfoon te testen totdat GTalk werd gebruikt. Uiteindelijk blijkt dat geen enkel geluid wordt herkend / gerecord en een poging tot recorden levert alleen maar ruis op.

Ik kan de Tablet compleet resetten, maar ik lees weinig verhalen dat het aan de software kan liggen. :-(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

BtM909 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:28:
Meer mensen die een Tab (2) hebben gehad waarbij de microfoon gewoon helemaal niet werkt.

Natuurlijk nooit bij stilgestaan om de microfoon te testen totdat GTalk werd gebruikt. Uiteindelijk blijkt dat geen enkel geluid wordt herkend / gerecord en een poging tot recorden levert alleen maar ruis op.

Ik kan de Tablet compleet resetten, maar ik lees weinig verhalen dat het aan de software kan liggen. :-(
Ik heb het gelijk even getest hier, maar heb geen microfoon probleem en draai hier nog helemaal stock.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
micheldenhaag schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:24:
[...]

is er voor P7500 een Amerikaanse dan die DUTCH ondersteunt?
Heb net ff voor je gezocht maar kon niets vinden (wel voor 7510)
Wel prima jb custom rom , ook voor 7500 ;

http://forum.xda-develope...read.php?t=1907771&page=2 post 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
jolobe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:59:
[...]

Heb net ff voor je gezocht maar kon niets vinden (wel voor 7510)
Wel prima jb custom rom , ook voor 7500 ;

http://forum.xda-develope...read.php?t=1907771&page=2 post 12
die rom heeft micro issues en ik doe veel skypen met mn tab ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Coolrob schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:04:
[...]

Ik heb het gelijk even getest hier, maar heb geen microfoon probleem en draai hier nog helemaal stock.
Ja hier ook stock en is ook maar eentje (van de drie). Morgen maar even terug naar Fotobooms met het apparaat.

Nu nog even een goede backup maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
micheldenhaag schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:33:
[...]

die rom heeft micro issues en ik doe veel skypen met mn tab ;)
Ja dat is niet handig. Verwachting is wel dat ze binnenkort de microfoon
"aan de praat" krijgen. Rom werkt verder overigens SUPER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Werk nu 2 dagen met de 'Poolse' versie en moet zeggen dat het wel een heel ander apparaat is geworden. Alles werkt een stuk soepeler.
Heb tot nu toe ook nog geen last van een battery drain. De eerste volle batterijlading ging 38 uur mee waarvan 6-7 uur met het scherm aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Ik ben zondag van de italiaanse naar de poolse rom geswitched, en waar bij de italiaanse rom de standaard ebook reader (en het hele Samsung apps gedeelte) niet werkte, werkt dit bij de poolse rom nu wel. :)

De poolse rom lijkt ook wat lichter te zijn qua geheugengebruik, en die irri batterijdrain is ook weg.

IMHO zou dit wel 'ns de update kunnen zijn die ze OTA gaan aanbieden.

Edit:
Ik heb de GT-P7500 dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 03-10-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik moet toch terugkomen op mijn eerdere melding over de update naar ICS. Ik schreef dat het allemaal wel net wat vlotter was, maar geen revolutie.

Ik begin steeds enthousiaster te worden over de update. De tablet reageert echt vlotter. Het gaat allemaal net wat lekkerder. Video loopt beter, browser reageert sneller. Fonts net weer wat strakker, de instellingen net weer iets handiger. Het lijkt wel een oneindige lijst met kleine verbeteringen maar juist alles met elkaar maakt het de moeite van het updaten meer dan waard.

Mocht je nog een Tab hebben op 3.2, dan kan ik je echt aanraden over te stappen. Via Odin en een Engelse rom ben je binnen een half uur over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven. Onder 3.2 scrollde de browser, en andere programma's zonder enig probleem, maar onder 4.0.4 lijken applicaties in het tablet te "zweven". Het korst bij als beschrijving zou nog komen dat het (in vergelijking) leek alsof grafische acties met stappen van 3 pixels werden uitgevoerd, terwijl dat nu 1 pixel is.

Ik weet niet of mensen die Odin gebruiken, kunnen overstappen zonder herinstallatie. Ik heb de P7500 link van XDA, die door Crispo is gegeven, gebruikt. Die heb ik met de recovery van de Tab zelf kunnen installeren. Ik heb SuperUser moeten verwijderen (SuperSU is ingebouwd), en flash moeten herinstalleren, en voor de rest heb ik niks hoeven veranderen. Via de Tab zelf werd die ROM als update geïnstalleerd, niet als compleet nieuw systeem, en dat is prima verlopen.

[ Voor 40% gewijzigd door Katsunami op 03-10-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
mkroes schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:32:
Werk nu 2 dagen met de 'Poolse' versie en moet zeggen dat het wel een heel ander apparaat is geworden. Alles werkt een stuk soepeler.
Heb tot nu toe ook nog geen last van een battery drain. De eerste volle batterijlading ging 38 uur mee waarvan 6-7 uur met het scherm aan..
32 uur als je in standby staat? Staat je WIFI dan aan of uit? En wat zijn je WIFI settings (altijd aan, of alleen op stroom, of uit bij slaap).
Ik verlies in 1 nacht in flightmodus al 9% met alle verbindingen uit. Ik snap het niet. Bij 3.2 kon ik in dezelfde settings een week standby staan.
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
micheldenhaag schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:39:
[...]
Ik verlies in 1 nacht in flightmodus al 9% met alle verbindingen uit. Ik snap het niet. Bij 3.2 kon ik in dezelfde settings een week standby staan.
Dat is wel een heel bizar slecht resultaat. Zullen er wel nogal wat background dingen aan het lopen zijn.

Ben met de laatste ICS Rom (op een 8.9 weliswaar maar zal wel vergelijkbaar moeten zijn) juist uitermate tevreden.. Accu staat na ruim 6 dagen nog op 81% procent:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tab/Screenshot_2012-10-03-09-50-50b.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tab/Screenshot_2012-10-03-09-50-16b.jpg

Draaide hiervoor een voor de 8.9 gemodde JB Tab 10.1 Rom en die stond na 38 dagen nog op 44%.

Uiteraard wel een beetje lopen tweaken met deze Roms, op de achtergrond draaien nul overbodige dingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 03-10-2012 10:00 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
micheldenhaag schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:39:
[...]

32 uur als je in standby staat? Staat je WIFI dan aan of uit? En wat zijn je WIFI settings (altijd aan, of alleen op stroom, of uit bij slaap).
Zie ik iets over het hoofd?
Met de 3.2 ging die van mij echt geen week halen, 3 dagen als ik geluk had. Maar hij word dan ook goed gebruikt (ook door vrouw en kinderen).
Heb ook een galaxy tab 2 7inch en die is qua accu verbruik toch wel redelijk in lijn met de 4.0 op de tab 10.1. (of andersom, is maar net hoe je het wil lezen)
Zal even wat meer details geven:
In de 6-7 uur dat het scherm aan stond zit ook al 1,5 uur een filmpje voor de kids.
- wifi staat altijd aan
- 3g staat altijd aan
- bluetooth staat altijd aan (bluetooth keyboard)
- alle account (voor zover mogelijk) staan op 'push' synchronisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will62
  • Laatst online: 23-12-2019
om 9 uur kwam de update binnen , ben hem nu aan het downloaden . is het de ware we wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Mooi, ik zie op Sammobile dat de NL update van de P7500 uit is :)
Ik heb nu de Italiaanse rom op mijn tab, kan ik dan gewoon de ROM van sammobile downloaden en dan flashen zoals eerder in dit topic is aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
H92! schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:37:
Ik heb nu de Italiaanse rom op mijn tab, kan ik dan gewoon de ROM van sammobile downloaden en dan flashen zoals eerder in dit topic is aangegeven?
Finally :) ik hoop dat mijn Batterydrain dan weg is. Want na veel gegoogle ben ik erachter dat die drain wordt veroorzaakt door een achtergrond proces van Samsung waardoor de tab niet in deep sleep mode gaat. Deze bug zit in in de Poolse en Italiaanse ROM en ik hoop niet meer in de Nederlandse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Da's mooi.

Gelijk de download aangezet, en vanavond er meteen opzetten met Odin. Eindelijk is-ie er. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road Runner
Dat is goed nieuws!

Is die ook via de officiële weg via OTA of KIES binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 21:32

Snippertje

Light up your life

Ik wacht wel tot jullie getest hebben op de battery drain weg is ;) Kan je deze overigens flashen zonder dat je iets kwijt raakt als je de italiaanse rom al hebt?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Road Runner schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Dat is goed nieuws!

Is die ook via de officiële weg via OTA of KIES binnen te halen?
Een collega op werk heeft hem er hier net OTA opgezet, dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Is er eigenlijk wel een verschil tussen de italiaanse versie en die nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Ik heb zojuist met Odin geprobeerd de NL over de IT te doen, maar helaas lukt het schrijven naar de tablet niet. Lukt het iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2023
Zoeven via OTA m'n P7510 van Android 4.0.4 voorzien. Met alles zelf weer opnieuw instellen duurde het een dik uurtje. Heb nog geen spectaculaire snelheidsverbetering opgemerkt...Het voelt wel iets vloeiender aan...Er komen nog steeds aanpassingen van de diverse apps nu binnen. Over een paar dagen zal ik er eens goed voor gaan zitten...

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Will62 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:06:
om 9 uur kwam de update binnen , ben hem nu aan het downloaden . is het de ware we wachten af
Ook hier kwam vanmorgen de 4.0.4 update binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road Runner
dragon2 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

Een collega op werk heeft hem er hier net OTA opgezet, dus ja :)
Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin echt een bloedhekel aan Samsung te krijgen!!! Ik heb me ingelogd en wil het bestand downloaden en blijf de melding ' Only for registered users ' krijgen!!! Heb het echt helemaal gehad met die gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik onderstaande link.
Dan heb je de up-date.

http://www.hotfile.com/dl..._P7500PHNLH1_PHN.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zou het niet komen omdat het gewoon nu superdruk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! Bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
H92! schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:41:
Ik heb zojuist met Odin geprobeerd de NL over de IT te doen, maar helaas lukt het schrijven naar de tablet niet. Lukt het iemand anders wel?
Ja, zonder problemen. Odin 3 v1.87 op mijn P7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
micheldenhaag schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:08:
[...]

Ja, zonder problemen. Odin 3 v1.87 op mijn P7500
Oke bedankt voor snelle antwoord, waarschijnlijk is er geen verbinding tussen de (leen)laptop en Tab. Volgende week maar is op eigen laptop proberen, wat wel lukte :) Ik hoor graag van je of die batterydrain eruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
micheldenhaag schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:04:
[...]

Finally :) ik hoop dat mijn Batterydrain dan weg is. Want na veel gegoogle ben ik erachter dat die drain wordt veroorzaakt door een achtergrond proces van Samsung waardoor de tab niet in deep sleep mode gaat. Deze bug zit in in de Poolse en Italiaanse ROM en ik hoop niet meer in de Nederlandse!
Apart, bij mij (met de poolse rom) zit ie volgens cpu spy toch echt voor het merendeel in deep sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
mkroes schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:45:
[...]

Apart, bij mij (met de poolse rom) zit ie volgens cpu spy toch echt voor het merendeel in deep sleep.
Ik heb het niet van mezelf, in deze post op XDA las ik erover. Omdat ik zelf geen root heb, heb ik niet de mogelijkheid het proces te killen: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1806296&page=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 19:35
Inmiddels de 7510 ook OTA geupdate. Installatie duurde vrij lang vond ik, zodat ik heel weinig tijd had om er mee te spelen voor ik weer naar werk moest.
Het ziet er ietsje strakker uit, beetje in de stijl van m'n S3 weer met het standaard startscherm.
Batterij heeft het altijd super gedaan tot nog toe, dus hoop dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
micheldenhaag schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:21:
[...]

Ik heb het niet van mezelf, in deze post op XDA las ik erover. Omdat ik zelf geen root heb, heb ik niet de mogelijkheid het proces te killen: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1806296&page=28
Ik hou het eens even verder in de gaten, dan zou het er theoretisch ook bij mij in moeten zitten...

Ben verder wel benieuwd naar de ervaringen met de NL rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2023
Ik heb een stock nl p7510. hoe krijg ik die update dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
Ik heb trouwens de p7510xwkl1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
ptol schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:27:
Ik heb een stock nl p7510. hoe krijg ik die update dan?
OTA of via KIES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leher39
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2014
Is dit de net nieuw uitgebrachte Nederlandse ICS Rom voor de P7510 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
Nou, kies werkt niet op mijn mac met osx 10.8 en bij software update op mijn tab krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is :s

Wat een gezeik. Ik heb ook een iPad 2 en dat gaat toch allemaal een stuk makkelijker en sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leher39 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:28:
[...]

Is dit de net nieuw uitgebrachte Nederlandse ICS Rom voor de P7510 ?
Nee deze is voor de P7500.

Weet iemand of de originele Nederlandse ICS Rom voor de P7510 al uit is?
En waar is deze eventueel te downloaden?
Ik hoor het graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
[b][message=39047712,noline]
Wat een gezeik. Ik heb ook een iPad 2 en dat gaat toch allemaal een stuk makkelijker en sneller...
zolang die het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update ook via Kies binnen, het ziet er op het eerste gezicht goed uit. Ik ga er morgen weer verder mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 19:35
Gisteren even een uurtje gespeeld, met instellen, installeren en wat video's en youtube gekeken. Ik was toen ca. 14% kwijt en dat was vanochtend nog hetzelfde.
Typen ging zonder haperingen tot nog toe, dat was eerst wel een probleem. Door de schermen bladeren gaat razendsnel. HD video's in de player en in youtube haperden wel een beetje, dat was eerst niet. (misschien door alles instellen etc.)
Via taakbeheer het ramgeheugen leeg gemaakt, maar dat hielp niet. Ik zal hem vanavond eens herstarten, misschien gaat dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond via Kies mijn Tab P7500 voorzien van ICS.
E.e.a gaat nu en stuk vlotter.
Gevolg is nu wel dat hij nu niet meer geroot is.
Hoe krijg ik hem nu weer geroot?
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn Tab 10.1 P7500 voorzien van ICS via OTA
Sindsdien krijg ik voor mijn zakelijke exchange account een error (Verbindingsfout Exchange). Deze ontstaat vanaf het moment dat ik via de TAB een afspraak ik mijn agenda zet.
Als ik dat niet doe functioneert alles OK en draait de synchronisatie wel gewoon.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Googlen levert meer info over het probleem, trad vooral op bij de SGSII toen deze een update kreeg naar 4.03.
Lees er verder nergens iets over.

De exchange server is trouwens een 2003 exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leher39
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2014
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:55:
[...]

Nee deze is voor de P7500.

Weet iemand of de originele Nederlandse ICS Rom voor de P7510 al uit is?
En waar is deze eventueel te downloaden?
Ik hoor het graag....
Ja dat hoor ik ook graag wanneer de Nederlandse ICS Rom komt voor de P7510 en waar deze is te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
H92! schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:44:
[...]
Oke bedankt voor snelle antwoord, waarschijnlijk is er geen verbinding tussen de (leen)laptop en Tab. Volgende week maar is op eigen laptop proberen, wat wel lukte :) Ik hoor graag van je of die batterydrain eruit is.
batterijDRAIN
Die is er NIET uit in de P7500 4.0.4. versie. Het betreft een proces L2_hsic dat voorkomt dat de tab in Deep Sleep gaat. Het is USB gerelateerd en met name de manier hoe je de laadkabel eruithaalt met in of uigeschakelde tab. De note heeft er net zoveel last van, vandaar dat ik er achter kwam. Hier is het topic, waar je overigens niet blij van wordt. Eigenlijk wil ik terug, maar als ik 3.2 van saminformware eropzet kom ik in een bootloop. Dus ik zit vast aan deze drain, Denk goed na voordat je over gaat!!!! 12% verlies in 1 nacht met alles uit!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1656705

en de eerste draad voor de 10.1 tab drainers....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1845863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
En na de derde keer aan de lader geeft cpu spy ook bij mij een ander beeld....
Ben wel benieuwd waarom dit proces inschakeld..
Zie ook de screenshot:
http://db.tt/eL6K108K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:44:
Gevolg is nu wel dat hij nu niet meer geroot is.
Hoe krijg ik hem nu weer geroot?
I
Zie onderstaande link...

http://galaxytabhacks.com...t-ics-on-galaxy-tab-10-1/
Pagina: 1 ... 44 ... 56 Laatste