Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:41:
[...]

Hier ook niet. Volgens mij wordt nederland over geslagen of zo! Laatste land ter wereld waar ics uit komt. Bedankt samsung voor de snelle update. Not!
ach de volgende Tablet word een non Samsung dat is zeker ,zie Asus die doet het wel goed
wat heb je aan goede hardware als er geen of te laat er updates voor komen
Wilde een S3 kopen ,maar gezien hoe de update policy van Samsung heb toch iets anders gekocht
vroeg of laat kost ze dit gewoon klanten ,erg dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Normaal heb ik geduld zat. Ik kan het ook nog begrijpen als een bedrijf zegt: "We updaten het apparaat niet." Dat is hun keuze, maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Zeggen "We updaten het apparaat wel", en na 9+ maanden nog niks op de plank hebben liggen loopt een beetje de spuigaten uit, IMHO.

Hoewel ik Android prettig vind werken (zeker als het geroot is), worden mijn volgende tablet en telefoon beiden van Google zelf. (Hoewel wellicht wel door Samsung geproduceerd, maar dat doet er niet toe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mmmm mijn tab begint de laatste tijd wel een beetje vreemd "power-on" gedrag te vertonen. Het viel me een tijdje geleden op dat als ik hem uitschakel het best lang duurde voordat ik hem weer kon inschakelen. In sommige gevallen reageerde hij helemaal niet meer op de powerknop.

Afgelopen week ontdekte ik dat het wel werkte als ik power + volume down indrukte, hij start dan direct op. :/ Nou ja daar is mee te leven zou je zeggen.

Maar vanochtend besloot de tab na een avondje laden (heb hem gisteren avond zelfs nog even gebruikt om mail te lezen) zichzelf uit te schakelen en niet meer te reageren op het power signaal. Pas nadat ik 10 seconden de power-on + volume knop indrukken leek er weer leven in te komen (thank god for internet, daar stond de tip). Hij doet het nu weer (en de accu is 100%), maar vreesde toch wel een beetje voor een tripje naar de winkel.

Blijf het bizar vinden dat het gedrag van de powerknoppen gewoon is aangepast en dat hij zo nu en dan volledig uitschakelt (zelfs met een volle accu)... :/

Weet iemand trouwens wat het nu van het "reset-gaatje" is? Ik prop daar bij problemen weleens een speld in, maar dat ding lijkt absoluut niets te doen... :?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:33:

Weet iemand trouwens wat het nu van het "reset-gaatje" is? Ik prop daar bij problemen weleens een speld in, maar dat ding lijkt absoluut niets te doen... :?
reset-gaatje?????? DAT IS DE MICROFOON!!! Vind je het gek dat hij niets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:58:
[...]

reset-gaatje?????? DAT IS DE MICROFOON!!! Vind je het gek dat hij niets doet?
Lol... Serieus? :F Weet zeker ergens gelezen te hebben dat het een reset gaatje was... :F

Om te checken of we het over het zelfde hebben: dat is dat ding aan de onderkant naast de connector van de kabel, right? (Tab 1)

Nu snap ik wel waarom het niet als knopje voelde :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:02:
[...]

Lol... Serieus? :F Weet zeker ergens gelezen te hebben dat het een reset gaatje was... :F

Om te checken of we het over het zelfde hebben: dat is dat ding aan de onderkant naast de connector van de kabel, right? (Tab 1)

Nu snap ik wel waarom het niet als knopje voelde :+
Haha ja, dat is de microfoon. Staat in de handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 23:36
Wie weet of ik als ik upgrade van de Tab 1 10.1 naar de Tab 2 10.1 ik mijn case en actieve autohouder kan blijven gebruiken met de Tab 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 12:56
sobje schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:59:
Wie weet of ik als ik upgrade van de Tab 1 10.1 naar de Tab 2 10.1 ik mijn case en actieve autohouder kan blijven gebruiken met de Tab 2?
Zie deze vergelijking: http://tweakers.net/pricewatch/compare/822/287650;309996
Het ligt eraan wat voor case en houder je hebt. Ik denk dat de case wel zal passen, maar de actieve autohouder verwacht ik niet, aangezien de nieuwe tab iets meer dan een mm dikker is (zal dan waarschijnlijk niet passen met de aansluitingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:56

Py.

Voor de mensen met batterij leegloop in ICS4 (40-50% in een dag), wat bij mij in de 3G hielp was een simkaart erin proppen. Ik heb het netwerk vervolgens op GSM gezet en data /mobile usage uit. Sindsdien verbruik ik met licht gebruik (wat browsen, simpele spelletjes) +-10-15% per dag.

Sinds gisteren heb ik wel een nieuw probleem: de ingeplugde data/lader kabel is opeens licht beweegbaar en bij het laden via de meegeleverde snellader komt er bij het bewegen een knetterend geluid uit. Is dit eerder bij iemand hier voorgekomen en zo ja, hoe lang duurde de reparatie? Tab is niet gevallen oid, maar vrijwel dagelijks in gebruik dus wordt regelmatig opgeladen.

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 09:33
Ik was het wachten beu dus heb uiteindelijk zelf maar ICS (uk) eropgezet.
Dit was gelukt maar ik had veel last van random reboots en gewoon vastlopen..
Toen ik terug 3.2 erop zette werkte alles weer zonder problemen. Ik heb de tablet dan uiteindelijk geroot en cyanogenmod eropgezet. Sindsdien nooit meer vastgelopen :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
gvrsnor schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:28:
Ik was het wachten beu dus heb uiteindelijk zelf maar ICS (uk) eropgezet.
Dit was gelukt maar ik had veel last van random reboots en gewoon vastlopen..
Wel "alles" terdege gewiped toen je van GB naar ICS ging dan?

Nickname does not reflect reality

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 16:35
De verlichting schermverlichting dimt vaak uit zichzelf voor een (paar) seconde om daarna weer op volle
sterkte verder te gaan. Het lijkt wel een soort van energiebesparingstand maar kan het nergens vinden in de instellingen. Of is er meer aan de hand?

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:34
Staat die toevallig op auto sterkte? Broertje had dat ook, en dacht dat er wat mis was met zn tab 8)7 Ff vinkje weghalen rechtsonder bij instellingen dan

NS FC: SW 2742 0448 8213

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
Richub schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:05:

Bij het herinstalleren van de apps kon ik Adobe Flash Player niet meer vinden, na wat googlen blijkt die uit de Play store te zijn gehaald. :(

Dan maar op een andere manier er Flash weer opzetten... :|
Ik heb hetzelfde. Heb geprobeerd Flash Player via een .apk file er op te zetten maar het werkt niet meer.
Hoe heb jij het er op gekregen dat het weer werkt.

Ook mijn films doen het niet met de diverse players. Heb ze in een aantal formats overgezet, maar niets
werkt.

Iemand enig idee??

[ Voor 10% gewijzigd door hjoels op 06-09-2012 11:47 ]

Verwijderd

hjoels schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:45:
[...]

Ik heb hetzelfde. Heb geprobeerd Flash Player via een .apk file er op te zetten maar het werkt niet meer.
Hoe heb jij het er op gekregen dat het weer werkt.
Probeer het eens via onderstaande link..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1774336

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Vanmorgen was de tab opeens uit, niet standby maar uit dus. Batterij was niet leeg. Bij opstarten blijft ie op het SAMSUNG logo hangen. Kan het zijn dat ie automatisch een update heeft geinstalleerd? Hoe krijg ik m'n tablet nu weer aan de praat? Lekker betrouwbaar systeem dat Android..

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 06-09-2012 14:37 ]

Groetjes, FaceDown.

• Brad Pitt
FaceDown schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:37:
Lekker betrouwbaar systeem dat Android..
De relevantie hangende Tab - Android OS ontgaat mij geheel maar dat terzijde.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Misschien weet iemand dit:

Sinds de upgrade naar ICS kan ik bij bepaalde apps de weergave veranderen van Fit_to_screen naar werkelijke weergave (oid). Nu heb ik dat laatst voor de gein geprobeerd tijdens het spelen van Appeak Poker. De weergave anders dan fit_to_screen zag er niet uit dus heb ik deze weer teruggezet middels het icoontje rechtsonderin. Maar nu ik de app weer opstart krijg ik het alleen te zien in een vreselijke resolutie en niet meer in fit_to_screen. En het icoontje is verdwenen, ik kan deze dus niet meer herstellen. Iemand tips? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 16:35
Musta schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:37:
Staat die toevallig op auto sterkte? Broertje had dat ook, en dacht dat er wat mis was met zn tab 8)7 Ff vinkje weghalen rechtsonder bij instellingen dan
Hij stond inderdaad op automatisch.. Heb hem nu uitgevinkt, even kijken of het nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

En opeens doet ie het weer.. prachtig systeem :') Win8 kan me niet snel genoeg komen. Android is leuk voor telefoons maar dan houdt het echt op. Over een paar jaar is er geen Android tablet meer te krijgen, Mark my words.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Win8 is nog niet op de markt en jij boort android al de grond in, als win 8 zijn systeem als apple gaat behandelen.dan is het goed dat er android als alternatief is voor de tweakers.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FaceDown schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:51:
En opeens doet ie het weer.. prachtig systeem :') Win8 kan me niet snel genoeg komen.
Verkoop dat ding dan gewoon, ben je van alle misery af. Zat mensen die het wél okay vinden. Win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

En opeens doet ie het weer.. prachtig systeem :') Win8 kan me niet snel genoeg komen. Android is leuk voor telefoons maar dan houdt het echt op. Over een paar jaar is er geen Android tablet meer te krijgen, Mark my words.
Android is in de basis geen slecht systeem. Echter hebben alle fabrikanten het idee dat ze eraan moeten gaan prusten voordat ze het op de markt brengen. Dat soort "verbeteringen" zorgt vaak voor problemen en zorgt er ook voor dat je geen updates meer krijg voor oude devices.

Microsoft en Apple timmeren hun systemen redelijk dicht. Een Windows-Phone zal maar weinig aanpassingen bevatten t.o.v. het originele OS. Dat zal met Windows 8 voor een deel ook gaan gebeuren (zowel op Phone als Tablet). Die beperking is qua compatibility wel prettig, maar tevens erg beperkend qua mogelijkheden. De openheid van Android is iets moois wat helaas door veel leveranciers min of meer verprutst wordt.

Pas ook een Android telefoon van iemand moeten fixen. Het maatwerk van LG lag te buggen, zelfs de safe-mode en een reset werkte niet. Puur en alleen door een aantal LG apps die er niet vanaf konden worden gegooid. Uiteindelijk maar terug naar LG gestuurd, want er was absoluut niets meer mee te doen.

Maar goed, alles heeft zijn voor en nadelen. Ik heb een Windows phone en heb geen moment mijn Android telefoon gemist (zeker omdat WP een erg goede Office 365 koppeling heeft). Nu heb ik de Galaxy Tab en ben blij dat ik zoveel kan aanpassen (het alternatief was een iPad en die vond ik te beperkt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook wel benieuwd naar de windows 8 tab. ... maar om nu te zeggen dat andriod niks is gaat me te ver, wel word ik moe van al die.patent rechten ... eindeloos gaat het maar door ... kan me goed voorstellen dat ze.daarom overstappen op windows. , htc gaat hier ook hoog op in zetten .. als samsung dat ook gaat doen kan het echt wel slagen en als nog een succses worden laat staan als andere merken hier in mee gaan .

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met een 3g modem(dongel)l op de Galaxy tab 10.1. P7510 (WiFi model).
Is dit apparaatje zonder meer aan te sluiten op de tablet voor een 3g verbinding ?
De Huawei E1750 blijkt ook geschikt te zijn voor android.
Zie ook onderstaande link.

YouTube: Huawei E1750 3G WCDMA Dongle on Epad Android Tablet PC

Ik hoor graag eventuele ervaringen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:37
Trollen, bewust de boel opnaaien en zodoende reacties uitlokken. Nou wij spreken je over een paar jaar wel weer als je weer terugkomt naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen??????

Wil via een micro disk gegevens overzetten op mijn tablet.

Hij wordt wel herkend maar kan hem niet openen en dus niets kopieren.

Bij voorbaat dank voor elke reactie. :>

Groet Castello41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wat is een micro disk? Bedoel je een micro sd kaartje?

Als een geheugenkaartje niet gelezen kan worden dan is hij meestal niet geformatteerd in een formaat dat uitgelezen kan worden door de kaartlezer.

Check eens of dat kaartje wel geformateerd is in FAT32 (en niet NTFS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:28:
Wat is een micro disk? Bedoel je een micro sd kaartje?

Als een geheugenkaartje niet gelezen kan worden dan is hij meestal niet geformatteerd in een formaat dat uitgelezen kan worden door de kaartlezer.

Check eens of dat kaartje wel geformateerd is in FAT32 (en niet NTFS).
Hoi, dank voor je reactie. De micro disk is naar mijn idee wel goed geformateerd.
Zie op mijn computer wel de bestanden die erop staan en een Directory LOST DIR. Maar op de tablet niet. Hoe kan ik ze dan kopieren?? via bluetooth???
Misschien nog een suggestie?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Groet Castello41 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:00:
[...]

Hoi, dank voor je reactie. De micro disk is naar mijn idee wel goed geformateerd.
Zie op mijn computer wel de bestanden die erop staan en een Directory LOST DIR. Maar op de tablet niet. Hoe kan ik ze dan kopieren?? via bluetooth???
Deze kun je dan via de usb aansluiting overzetten naar je tablet..

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 11:05
Is er al meer nieuws over de officiele ICS update?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe bedoel je? Heb je die nog niet via KIES of OTA aangeboden gekregen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
Die ICS update is iig nog niet op Samfirmware te vinden.
Hier op GoT is het de laatste tijd ook erg stil rond het wel of niet krijgen van de update.

Ik heb mijn tab (GT-P7500) met de italiaanse rom geflashed, maar als de nederlandse update komt zet ik die erop, ik wacht dus nog ook tot de update op samfirmware staat...

• crispo
  • Laatst online: 16-09 10:40
Heb het hier nog niet voorbij zien komen, dus voor degenen die het nog niet hadden meegekregen: we kunnen eindelijk bellen met de P7500!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1875024
Werkt prima bij mij op pershoots experimental CM9 van 01/09, maar de mod is ook voor andere roms beschikbaar.

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 11:05
BtM909 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 02:00:
Als ik op m'n tab zelf zoek naar updates vindt hij niks inderdaad. Kies moet ik even proberen als ik thuis ben.

Verwijderd

crispo schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:57:
Heb het hier nog niet voorbij zien komen, dus voor degenen die het nog niet hadden meegekregen: we kunnen eindelijk bellen met de P7500!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1875024
Werkt prima bij mij op pershoots experimental CM9 van 01/09, maar de mod is ook voor andere roms beschikbaar.
Ik neem aan dat het niet werkt als je een internet-only abonnement hebt??

• crispo
  • Laatst online: 16-09 10:40
Hangt er vanaf, weet niet welke provider / welke voorwaarden je hebt. Maar denk het inderdaad niet. Ik heb er zelf een gewone prepaid simkaart in met belminuten en data.

Verwijderd

crispo schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:37:
Hangt er vanaf, weet niet welke provider / welke voorwaarden je hebt. Maar denk het inderdaad niet. Ik heb er zelf een gewone prepaid simkaart in met belminuten en data.
Heb vodafone, maar denk dat het niet gaat lukken.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:00:
[...]

Kijk welke format de SD kaart heeft bij eigenschappen op je PC. FAT32 of NTFS. Formatteren naar het juiste format haalt wel de gegevens van het kaartje af, dus maak er eerst een backup van, daarna kan je deze weer terug kopiëren. Het is natuurlijk niet een "plemp-je-n00b-vraag" topic, bestandsformaten e.d. is wel een beetje algemene ontwikkeling op een techforum.

Anders bv. Total Commander installeren met een LANplugin en dan via je thuisserver de data eraf halen. Maar iets zegt me dat je geen thuisserver hebt draaien. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

orejas

Omelette du Fromage

Richub schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:38:
Die ICS update is iig nog niet op Samfirmware te vinden.
Hier op GoT is het de laatste tijd ook erg stil rond het wel of niet krijgen van de update.

Ik heb mijn tab (GT-P7500) met de italiaanse rom geflashed, maar als de nederlandse update komt zet ik die erop, ik wacht dus nog ook tot de update op samfirmware staat...
Ik meng me voor het eerst in dit topic (lurken 8)) en heb ook nog geen update binnen. Nog via Kies, noch via de softwareupdate op mijn p7510.

Stam + t

Verwijderd

orejas schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:42:
[...]

Ik meng me voor het eerst in dit topic (lurken 8)) en heb ook nog geen update binnen. Nog via Kies, noch via de softwareupdate op mijn p7510.
denk dat,nederland pas als laatste aan de beurt is ,wanneer dat is tja 2013 ofzo .
heb zelf ook de p7510 ,het was de eerste maar ook de laatste samsung tablet die ik gekocht heb

• Señor Sjon
Dit nare update gedoe neem ik zeker mee bij de aanschaf van volgende tablets en smartphones. ICS is al een jaar uit, JB bestaat al, maar er is nog geen update in zicht.

Geef mensen dan de keuze voor puur android of touchwiz, nu kost die schil nodeloos veel tijd.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Yep ook hier gaat dit zeker meewegen voor de volgende aanschaf. Het is toch niet normaal dat het zo lang moet duren voordat de update ook hier uitkomt. Dit had gewoon maximaal een week na de andere landen moeten gebeuren simpel.

Tevens het complete gebrek aan communicatie over wanneer de update uitkomt hier in nederland is gewoon belachelijk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
[quote]kingjotte schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:37:
[...]

Als ik op m'n tab zelf zoek naar updates vindt hij niks inderdaad. Kies moet ik even proberen als ik thuis ben.
[/quote

Ik heb al gebeld en gemaild naar Samsung met de vraag waar de ICS update blíjft. Je krijgt helaas alleen ontwijkende antwoorden. De s3 al wel naar jb over een maand en oude beloftes niet nakomen. Het is redelijk schandalig aan het worden.

[ Voor 2% gewijzigd door FirstIntro op 12-09-2012 19:31 . Reden: typos ]

Verwijderd

FirstIntro schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:29:
[quote]kingjotte schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:37:
[...]

[/quote

Ik heb al gebeld en gemaild naar Samsung met de vraag waar de ICS update blíjft. Je krijgt helaas alleen ontwijkende antwoorden. De s3 al wel naar jb over een maand en oude beloftes niet nakomen. Het is redelijk schandalig aan het worden.
je mag redelijk gerust weg laten :+
ik vindt het een minachting naar de nederlandse klanten ,kan er niet meer van maken.

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Jelly bean aangekondigd voor de Galaxy Tab 2
hier een klein stukje over de TAB2, hier schrijft men dat samsung gaat veranderen op het gebied van uitbrengen van updates. maar de vraag is tegen welk tempo.

bron: http://www.gforgames.com/...aching-android-4-1-24658/

[ Voor 7% gewijzigd door MikeVM op 12-09-2012 23:44 ]

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Updateschema van Samsung Zweden:
http://dl.dropbox.com/u/74422484/uppdateringar.jpg

Galaxy tab 10.1 -> Q4 pffff, ik had nog hoop dat we deze maand de update krijgen, maar het kan dus nog tot eind van het jaar duren.

*Overweegt toch zelf ROM te installeren met de handleinding die ergens in dit topic staat :P

• Señor Sjon
MikeVM schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:43:
Jelly bean aangekondigd voor de Galaxy Tab 2
hier een klein stukje over de TAB2, hier schrijft men dat samsung gaat veranderen op het gebied van uitbrengen van updates. maar de vraag is tegen welk tempo.

bron: http://www.gforgames.com/...aching-android-4-1-24658/
NOFI, maar dit hebben ze volgens mij al vaker geroepen en vervolgens blijf je een jaar wachten. En de TAB2 is niet wezenlijk anders dan de normale tab, dus waarom dat niet 1-op-1 kan is mij een raadsel.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2012 13:06 ]

Verwijderd

Op SamFirmware staat sinds vandaag vermeld dat er een OTA update is voor de GT-P7510.
Dus eindelijk maar toch...
Hopenlijk is dit dan ook de enige echte Nederlandse versie.
Zie link.
http://www.sammobile.com/firmware/

• Elzooi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 21:45
Tot nu toe vind de Tab zelf nog niks als ik op bijwerken druk. Ik vind het ook nog best verdacht dat er geen versienummer ingevuld is in de kolomn. Hopelijk vind hij later iets.

Verwijderd

Elzooi schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:27:
Tot nu toe vind de Tab zelf nog niks als ik op bijwerken druk. Ik vind het ook nog best verdacht dat er geen versienummer ingevuld is in de kolomn. Hopelijk vind hij later iets.
ook hier niets via ota,via kies gaat niet want dat stukje mooie software (not) werktniet .

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Waarom niet een custom rom installeren? Per slot van rekening is dit TWEAKERS !!!
Vind me zelf niet echt een expert op ict gebied maar heb enkele maanden geleden toch de stap gewaagd om mijn tablet (gt7510) te "rooten"en cwm te installeren. Niet nadat ik voldoende info gelezen heb via XDA.
Eerste keer is spannend, daarna diverse roms geflashd. Nu Jelly Bean voor dagelijks gebruik vele malen sneller en mooier dan HC 3.2 .ICS Stock is ook snel,, Jb is net iets vloeiender en gelikter.......

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Dat ga ik dit weekend doen denk ik. Maar doet samsung moeilijk over de garantie bij het rooten en custom roms?

Waar kan ik mijn touchscreen kalibreren? Want hij zit enkele millimeters te laag imo.

• jolobe
MikeVM schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:27:
Dat ga ik dit weekend doen denk ik. Maar doet samsung moeilijk over de garantie bij het rooten en custom roms?

Waar kan ik mijn touchscreen kalibreren? Want hij zit enkele millimeters te laag imo.
Terug naar stock kan via flah met odin of nadroid backup
kalibratie weet ik niet.\
btw: goede probleemloze iCS rom is die van TASK ICS "the beginning" (even zoeken op XDA)

[ Voor 10% gewijzigd door jolobe op 13-09-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Hoe bedoel je? Hij is niet via OTA of KIES beschikbaar, dus.............. :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Le_Freak ! schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:36:
[...]

Hoe bedoel je? Hij is niet via OTA of KIES beschikbaar, dus.............. :?
Ik heb zelf de italiaanse firmware erop gezet en bij twee andere (die overigens wel in 't buitenland zijn gekocht) is de OTA-update voorbijgekomen...

Ik dacht dat de update al naar iedereen was uitgerold. WTF :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hier is nog niks binnengekomen op mijn P7500 (Tab1 3G).

Zelfs mijn oneindige geduld is onderhand op. Sommige apparaten die ouder zijn dan de Tab gaan al naar Jellybean :X

Ook vraag ik me af of root behouden blijft, en zo niet, of de oude simpele rootmethode nog werkt. (root.zip installeren in de Recovery Mode van de Tab zelf.)

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 14-09-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:07:
[...]

Ik heb zelf de italiaanse firmware erop gezet en bij twee andere (die overigens wel in 't buitenland zijn gekocht) is de OTA-update voorbijgekomen...

Ik dacht dat de update al naar iedereen was uitgerold. WTF :/
dus nog niet ,voor mijn is ota de enige keuze omdat ik geen zin heb om me garantie teverliezen.
heb hem pas 3 maanden ,zul je net zien dat het fout gaat en dat je garantie weg is.
en dit alles omdat samsung te lam is om de update voor nederland uit te rollen .

• Le_Freak !
Kan toch nooit meer lang duren mensen, nog even een paar maanden geduld.

Specs

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
Le_Freak ! schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:15:
Kan toch nooit meer lang duren mensen, nog even een paar maanden geduld.
Dat denk ik dus ook, de 2.3.6 update voor mijn Galaxy S Plus kwam ook pas ruim 2 jaar na de orginele release bij Samsung uit...

Verwijderd

Richub schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:18:
[...]

Dat denk ik dus ook, de 2.3.6 update voor mijn Galaxy S Plus kwam ook pas ruim 2 jaar na de orginele release bij Samsung uit...
Pfff 2 jaar ,lekker klantvriendelijk van Samsung dan.

Verwijderd

Op Sammobile staat een nederlandse OTA van 13 september. Iemand al naar gekeken?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:36:
Op Sammobile staat een nederlandse OTA van 13 september. Iemand al naar gekeken?
Via update in instellingenmenu hier nog altijd niks.

Groetjes, FaceDown.

• H92!
  • Niet online
Eind augustus stond er ook al een OTA voor P7500 voor NL, maar niks ontvangen hier.

• 02Sjoerd
  • Laatst online: 10-10 16:51
Ik heb een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 Wifi 16 GB (wat een naam) en ik was pas aan het rondzoeken op de (engelstalige) site van Samsung, toen ik ik bij de pagina van de Galaxy Tab 2 10.1 zag staan dat hij infra-rood had. Bij de nederlandstalige site staat alleen niks over die infra-rood mogelijkheid.
En nu ik kijk naar het versienummer wat er staat op de engelstalige site zie ik dat het "GT-P5113" is, en die van mij is "GT-P5110". Is het dan zo dat Samsung nieuwe functies blijft toevoegen aan de Tab 2 zonder de naam te veranderen, behalve het versienummer? Of heb ik ook infra-rood ingebouwd in mijn versie?
Ik vind het in ieder geval heel onduidelijk hoe Samsung omgaat met product namen. Het maakt het googlen ook niet echt makkelijk, want 9 van de 10 keer geeft hij resultaten van de Galaxy Tab 10.1 ipv de Galaxy Tab 2 10.1.

Edit: Is de Play Store trouwens bij iedereen zo traag? Ook hier kan ik weinig over vinden via Google.

[ Voor 5% gewijzigd door 02Sjoerd op 15-09-2012 13:01 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
02Sjoerd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:52:
Ik heb een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 Wifi 16 GB (wat een naam) en ik was pas aan het rondzoeken op de (engelstalige) site van Samsung, toen ik ik bij de pagina van de Galaxy Tab 2 10.1 zag staan dat hij infra-rood had. Bij de nederlandstalige site staat alleen niks over die infra-rood mogelijkheid.
Ik heb zelf dan niet de Samsung Galaxy Tab 2 10.1 maar de Samsung Galaxy Note 10.1 waarvan ik kan bevestigen dat die wel een infrarood sensor heeft. Dit staat trouwens ook niet tussen de specificaties op de site van Samsung maar ik zie hem dus wel gewoon zitten aan de bovenzijde. Bij jou zou je dit dus ook moeten zien aan de bovenzijde in het midden ongeveer naast het sd-card slotje.

• Katsunami
  • Niet online
Zou de Tab ge-unroot moeten worden om de OTA-update te kunnen detecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Nee die van mij heeft geen root acces, maar niks dus. Ook niet na een factory reset.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:14:
Op SamFirmware staat sinds vandaag vermeld dat er een OTA update is voor de GT-P7510.
Dus eindelijk maar toch...
Hopenlijk is dit dan ook de enige echte Nederlandse versie.
Zie link.
http://www.sammobile.com/firmware/
Klopt, je kan daar de *.bin downloaden (GT-P7510_PHN_249719138.bin). Wat je er verder mee kan, geen idee. Heb liever de md5.tar, maar dat zal nog wel even duren.

Omdat ik geen gedeuld had, heb ik de XEU versie er maar opgeknald en na opstarten Nederlandse taal ingesteld. En ik moet zeggen dat de update naar 4.0.4 zalig is t.o.v. HC 3.2. Wil alleen de PHN release achter de hand houden voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:16:
[...]

Via update in instellingenmenu hier nog altijd niks.
Yup, zelfs deze file gedownload: http://www.hotfile.com/dl...10_PHN_249719138.bin.html. Maar wat kan ik ermee?

[ Voor 8% gewijzigd door Pe Nis op 16-09-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waar je die gezien hebt, of ze hebben hem weer verwijderd... Kom hem daar niet tegen. Ook OTA niet trouwens, KIES nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 15:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Was het wachten gisteren op de nieuwe ICS update ook zat en heb de tablet van mijn ouders ook maar eens onder handen genomen. Zelf heb ik een Asus transformer en daar ging het ook heel makkelijk mee,dus dacht bij de samsung ook niet echt tegen problemen aan te lopen.
Helaas viel dat iets tegen. Ben dus eerst begonnen met het rooten van de tablet en het aanpassen naar CWM. Wou via CWM de root flashen, maar had in CWM last vaan een rollend scherm.... Grrrr. Na het zoeken naar een oplossing hiervoor de bootloader nog eens geflashed via odin. He, het rollende scherm in CWM is weg. Gelukt denk je dan. Root installeren en opstarten met de standaard rom om te kijken of het gelukt was. De root werkte goed, alleen had ik nu het probleem dat de tablet nadat hij uit was gegaan naar sleep modus en ik hem weer aandeed dat ik op dat moment last had van een rollend scherm??? Gezocht naar een nieuwe rom om te kijken of het daarmee wel goed ging. Verschillende roms geprobeerd en uiteindelijk maar eens de JB rom geinstalleerd. Werkt goed en snel. Nog geen dingen tegen gekomen die het niet doen en de batterij houd het goed vol. Gisteravond weg gelegd met 64% batterij en vanmorgen weer aan gezet uit slaapstand en dat ding stond nog steeds op 64% ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Hurricane schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:21:
...Gisteravond weg gelegd met 64% batterij en vanmorgen weer aan gezet uit slaapstand en dat ding stond nog steeds op 64% ???
klopt, Na opladen 100% en de volgende morgen nog steeds 100%. Merkte ik ook op van HC3.2 => ICS 4.0.4.

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
d3vlin schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:27:
Ikzelf zag na ongeveer een maand bij gebruik buiten in de zon (warm) ineens zo'n kleurloos olievlekje 'achter' het midden van het scherm zitten. Ik zag hem alleen als de display van de Tab uit staat (zwart scherm) of als je er onder een hoek naar kijkt, nauwelijks bij normaal gebruik. Na een half uurtje in de koelkast (oplossing die je via Google vaak tegen komt) was hij geheel verdwenen. Later, wederom bij gebruik in warme omgeving, kwam hij wel weer een keer terug. Sindsdien heb ik hem (bij normale kamertemperatuur) niet meer gezien.
Na goede verhalen over reparaties onder garantie en mijn vakantie in Italië afgelopen zomer waar de ringen significant groter werden heb ik toch maar besloten eens bij Samsung aan te kloppen. Een succesverhaal!

Woensdag met de Tab (10.1 Pure White P7500) het KPN Business Center hier in Rijswijk (dat tevens als Samsung service adres geldt) binnengelopen. Er werd direct een nieuw scherm besteld, met daarbij nog de vraag of ik een witte of een zwarte Tab had (hij zat in een Book Cover). Let wel; de Pure White heeft een witte achterkant, maar een zwarte 'ring' om het scherm. Scherm was met 1 a 2 dagen binnen.

Samsung bleek een scherm met witte rand gestuurd te hebben. Aan mij de vraag of ik die wilde of dat ze alsnog een zwarte moesten bestellen. Ik vind die witte rand eigenlijk wel mooi, dus vanmiddag is terwijl ik wachtte het scherm vervangen. Het is nu dus een All-White Tab 10.1 geworden. 8) Oh, en zonder Newtonringen uiteraard.. >:) Pluspunten voor Samsung en KPN Business Center voor de snelle en adequate afhandeling.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A3JrEjYCIAAZ0ML.jpg

(Mooie gele foto van een witte Tab :P)

[ Voor 5% gewijzigd door d3vlin op 19-09-2012 14:25 ]

Leaping Lab Rats!

• H92!
  • Niet online
Ik zie dat je ICS erop heb staan. Heb je die zelf geinstalleerd of heeft het servicecenter dat gedaan? En als je het zelf hebt gedaan, maakte het servicecenter er geen probleem van?

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
Upgrade naar ICS heb ik begin augustus zelf gedaan, de bekende LQ8 (ICS 4.0.4 uit 'Italië') met Odin.

Ze gaven bij het Service Center aan dat de software er gewoon op blijft staan, tenzij er iets fout zou gaan bij het vervangen van het scherm (zeg een uitgeschoten schroevendraaier ofzo). Voor de zekerheid had ik afgelopen weekend dus wel een backup gemaakt van de userdata, maar deze heb ik gelukkig niet nodig gehad. Over software versie hebben we het niet eens gehad.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leher39
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2014
d3vlin schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:47:
Upgrade naar ICS heb ik begin augustus zelf gedaan, de bekende LQ8 (ICS 4.0.4 uit 'Italië') met Odin.

Ze gaven bij het Service Center aan dat de software er gewoon op blijft staan, tenzij er iets fout zou gaan bij het vervangen van het scherm (zeg een uitgeschoten schroevendraaier ofzo). Voor de zekerheid had ik afgelopen weekend dus wel een backup gemaakt van de userdata, maar deze heb ik gelukkig niet nodig gehad. Over software versie hebben we het niet eens gehad.
Ik was het wachten op Nederlandse ICS echt zat en heb vanmiddag met Odin de UK ICS erop gezet dit was echt een kinderspel zo makkelijk gaat dat, mijn eerste conclusie is dat het een erg fijne Rom is en alles werkt en dat het ook erg soepel werkt veel beter dan de 3.2 Rom echt een aanrader jammer dat we zo lang hier in Nederland op moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik snap dat niet. De er is toch helemaal geen "Nederlandse" Android? Alle talen zitten er toch allemaal standaard in? Waarom kost het dan zoveel tijd om de ROM in Nederland uit te brengen als hij er in de UK, Italië, en misschien andere landen al is?

Het enige dat ik me kan bedenken is dat Samsung maandenlang nodig heeft om hun ongebruikte TouchWiz te vertalen naar het Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Katsunami schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:18:
Het enige dat ik me kan bedenken is dat Samsung maandenlang nodig heeft om hun ongebruikte TouchWiz te vertalen naar het Nederlands...
Zelfs die reden kan ik me niet voorstellen. De Touchwiz in 3.2 zal qua woorden niet zoveel verschillen. Misschien enkele woorden/zinnen erbij. Bovendien werken ze met language-files (neem ik aan, anders werken ze niet efficient). Dus gewoon 1 bestand waar ze de taal in veranderen.

Tja, helaas zuigt Samsung op het punt met updates. Is kijken of ik in weekend voor oktober wat tijd over heb om zelf maar te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leher39
H92! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:56:
[...]

Zelfs die reden kan ik me niet voorstellen. De Touchwiz in 3.2 zal qua woorden niet zoveel verschillen. Misschien enkele woorden/zinnen erbij. Bovendien werken ze met language-files (neem ik aan, anders werken ze niet efficient). Dus gewoon 1 bestand waar ze de taal in veranderen.

Tja, helaas zuigt Samsung op het punt met updates. Is kijken of ik in weekend voor oktober wat tijd over heb om zelf maar te updaten.
Het is echt nog geen 10 minuten werk updaten met Odin

• Le_Freak !
leher39 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:24:
[...]

Het is echt nog geen 10 minuten werk updaten met Odin
Is er een duidelijke stap voor stap uitleg voor mensen die dat nog nooit gedaan hebben?
En is die noobproof?

Waarschijnlijk niet want er is altijd wel iets waarvan men zegt van ja dat had je even moeten weten.

Specs

• leher39
Le_Freak ! schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 07:51:
[...]

Is er een duidelijke stap voor stap uitleg voor mensen die dat nog nooit gedaan hebben?
En is die noobproof?

Waarschijnlijk niet want er is altijd wel iets waarvan men zegt van ja dat had je even moeten weten.
Op deze link staat precies hoe het te doen http://androidromupdate.c...wich-firmware-p7500xxlq8/ je moet alleen op samfirmware even de goede ICS Rom downloaden voor bv de P7510

Verwijderd

Als ik die update naar ICS zoals hierboven doe, kan ik daarna als er weer een update komt bijvoorbeeld Jelly Beam dit dan gewoon weer via Kies doen ?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Ik denk dat de vertraging eerder te maken heeft met afspraken die ze willen maken met "sponsoren" als bol.com en zo, voor die troep die je gratis meekrijgt in je NL Tab. Kom op, er is gewoon een firmware met nederlandse taal. ...Daar hoeven ze niks voor te doen.

Misschien toch ook maar die UK firmware erin draaien...

• jolobe
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:54:
Als ik die update naar ICS zoals hierboven doe, kan ik daarna als er weer een update komt bijvoorbeeld Jelly Beam dit dan gewoon weer via Kies doen ?
Volgens mij flash je dan de Italiaanse versie.
Mocht Italië een update naar Jelly Bean krijgen dan krijg je deze aangeboden OTA of via Kies.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heb de tab toch ook maar geflashed was het wachten nu wel zat. Ging erg makkelijk met de stap voor stap handleiding die hier in de thread staat. :)

Draait toch wel een stukkie beter nu en ziet er allemaal net wat gelikter uit.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

schnumi schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:54:
Heb de tab toch ook maar geflashed was het wachten nu wel zat. Ging erg makkelijk met de stap voor stap handleiding die hier in de thread staat. :)

Draait toch wel een stukkie beter nu en ziet er allemaal net wat gelikter uit.
op welk pagina nr vd topic staat dit,alvast bedank :+

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:25
Razer in "Het Samsung Galaxy Tab 10.1- topic - deel 1"

Staat hier

ik heb de tab met de beginning rom geflashed die is gelijk geroot.

Verwijderd

wortelsoft schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:10:

Staat hier

Hartelijk Dank _/-\o_

• Katsunami
  • Niet online
stefijn schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:33:
Ik denk dat de vertraging eerder te maken heeft met afspraken die ze willen maken met "sponsoren" als bol.com en zo, voor die troep die je gratis meekrijgt in je NL Tab. Kom op, er is gewoon een firmware met nederlandse taal. ...Daar hoeven ze niks voor te doen.

Misschien toch ook maar die UK firmware erin draaien...
Het kost me alleen maar tijd om al die rotzooi te freezen of te verwijderen. Mijn Tab kwam met 4 of 5 e-readers, waaronder Amazon, bol.com, Zinio en Aldiko. Wat moet je met zoveel daarvan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kringloper
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2023
wortelsoft schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:10:

Staat hier

Na wat twijfelen toch maar de stap willen zetten om ICS er op te zetten. Toelichting is helder, maar helaas lukt het bij mij niet.

In Odin zie ik bovenin GT-N7000 staan, terwijl het toch echt een P7500 is (staat ook netjes bij toestelinfo, modelnummer). Verder schiet de TAB gelijk in download mode als ik de pwr+vol down methode gebruik. Ik krijg geen menu te zien.

In Odin krijg ik de volgende teksten:
<OSM> P7500XXLQ8_P7500OXALQ8_P7500XXLQ8_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)

En de tab blijft gewoon in de download mode staan, dus van een reboot is geen sprake. Iemand een zelfde ervaring of tips. Enige bijzondere is, is dat het tablet onlangs gerepareerd is ivm newton ringen....

Edit: Tja, als je dan een menu met text verwacht dan kan je lang wachten op verdere actie. Ik dacht dus dat de tab in downloadmode stond omdat het downloaden knipperde, bleek dus het menu te zijn.... Nu werkt het dus wel zoals de toelichting beschrijft.

[ Voor 10% gewijzigd door kringloper op 23-09-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kringloper
...

[ Voor 97% gewijzigd door kringloper op 23-09-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kringloper schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:19:
[...]

Na wat twijfelen toch maar de stap willen zetten om ICS er op te zetten. Toelichting is helder, maar helaas lukt het bij mij niet.

In Odin zie ik bovenin GT-N7000 staan, terwijl het toch echt een P7500 is (staat ook netjes bij toestelinfo, modelnummer). Verder schiet de TAB gelijk in download mode als ik de pwr+vol down methode gebruik. Ik krijg geen menu te zien.

In Odin krijg ik de volgende teksten:
<OSM> P7500XXLQ8_P7500OXALQ8_P7500XXLQ8_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)

En de tab blijft gewoon in de download mode staan, dus van een reboot is geen sprake. Iemand een zelfde ervaring of tips. Enige bijzondere is, is dat het tablet onlangs gerepareerd is ivm newton ringen....

Edit: Tja, als je dan een menu met text verwacht dan kan je lang wachten op verdere actie. Ik dacht dus dat de tab in downloadmode stond omdat het downloaden knipperde, bleek dus het menu te zijn.... Nu werkt het dus wel zoals de toelichting beschrijft.
je hebt geen usb verbinding met je pc cq tab
heb je wel de samsung usb drivers op je pc staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kringloper
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:51:
je hebt geen usb verbinding met je pc cq tab
heb je wel de samsung usb drivers op je pc staan ?
Daar zat het probleem niet in. Het probleem was dat ik niet doorhad dat het knipperende 'downloading' plaatje een menu was. Toen ik daar 'per ongeluk' achterkwam liep de procedure verder goed. Dat er nog geen connectie via USB was, had dus schijnbaar te maken met het feit dat de tab helemaal niet in downloadmode stond.

Maar bedankt voor het meedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al eens geprobeerd Whatsapp te instaleren op de LQ8 (ICS 4.0.4 uit 'Italië') voor de p7500,

Voorheen kreeg ik dit voor elkaar, nu geeft de playstore aan dat de versie niet compatible is. Lijkt me vreemd voorheen draaide het wel op 3.2, Heeft iemand dit al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:17:
Iemand al eens geprobeerd Whatsapp te instaleren op de LQ8 (ICS 4.0.4 uit 'Italië') voor de p7500,

Voorheen kreeg ik dit voor elkaar, nu geeft de playstore aan dat de versie niet compatible is. Lijkt me vreemd voorheen draaide het wel op 3.2, Heeft iemand dit al opgelost.
Whatsapp is nooit compitabel geweest met tablets, dus waarschijnlijk had je bij 3.2 ook op andere manier geinstalleerd. Probeer is terug te zoeken in dit topic mbh zoekfunctie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
nieuws: Samsung brengt Android 4.1 ook naar goedkopere Galaxy's
We worden (voorlopig) uitgesloten van JB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat scheelt, ik begin langzamerhand Samsung ook uit te sluiten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat je voorlopig er af kunt laten ,dit soort dingen wat betreft update's en met name Samsung geven android een slechte naam.

als hardware die rond de 500 € heeft gekost na een jaar geen updates meer krijgen ,dan zal de klant de volgende keer echt naar iets anders kijken dan een android tablet.

de hardware tussen tab1 en tab2 zit zo goed als geen verschil,maar de goedkope tab2 krijgt wel een update ,maar tab1 niet ,snap dit echt niet van Samsung .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 14:32
Vandaag ook het nieuws gelezen en hieruit geconcludeerd dat de Galaxy tab 10.1 geen update gaat krijgen naar Android 4.1, of Samsung moet de planning nog wijzigen.

Vind dit idd voor een apparaat dat 10 maanden geleden is aangeschaft, met een aanschaf waarde van 480 Euro, niet kunnen.

Denk dat Samsung zich erg in de vingers gaat snijden met deze actie.

Verder is het begrijpelijk dat ze extra software willen leveren voor verschillende landen, maar dank dat ze het zichzelf erg moeilijk hebben gemaakt met zoveel verschillende versies. Met 1 of 2 versie voor alle 10.1 tablets had het niet z'n probleem moeten zijn denk ik.
Pagina: 1 ... 43 ... 56 Laatste