Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
yannickie111 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:51:
Nette aanbieding van media markt voor de Galaxy Tab 2 10.1: http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html

289 euro!
Ik heb hem een maand ongeveer geleden bij media markt gekocht voor 333 euro, was toen de goedkoopste...
Is dit dan wel de laatste versie?? (even de Galaxy Note daargelaten..) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 12:56
VAnTurenhout schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:40:
[...]

Is dit dan wel de laatste versie?? (even de Galaxy Note daargelaten..) ??
Het is de Galaxy Tab 2 10.1, dat is de laatste versie op de Note na. Dezelfde versie als die ik een maand geleden nog heb gekocht voor 333 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik ben toch ook wel benieuwd waarom deze de laatste tijd best afgeprijsd aangeboden worden overal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
yannickie111 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:32:
Dat vind ik dan wel weer wat overdreven. (Bijna) alle fabarikanten doen er lang/te lang over. Alleen de Nexus is eigenlijk op tijd. Ik zou liever zien dat Google wat tijd en geld steekt in de fabrikanten helpen om updates uit te rollen.
Ik zou liever zien dat fabrikanten niet met Android zouden kloten en gewoon de Vanilla-versie zouden aanhouden, met eventuele aanvullingen van henzelf als optionele downloads.

Mijn volgende (Android) telefoon wordt een Google-phone, en mijn volgende tablet wordt een Google-tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Katsunami schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:38:
[...]

Ik zou liever zien dat fabrikanten niet met Android zouden kloten en gewoon de Vanilla-versie zouden aanhouden, met eventuele aanvullingen van henzelf als optionele downloads.

Mijn volgende (Android) telefoon wordt een Google-phone, en mijn volgende tablet wordt een Google-tablet.
Dit. Prima dat fabrikanten hun eigen content willen toevoegen maar doe dat als optionele laag en laat het OS verder zoals het is. Touchwiz UX zit zo diep in Android geweven (hoewel wij sommige Samsung MDM api's wel nodig hebben voor onze zakelijke Android devices) dat het de performance, user experience en stabiliteit niet ten goede komt. Als ik het vergelijk met de smoothness van mijn Nexus 7, dat verschil is best behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 12:56
Katsunami schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:38:
[...]

Ok. Ik was altijd een erge fan van Sense van HTC, maar zeker sinds ICS is Sense niet meer nodig om Android er mooi uit te laten zien. Sense maakt de boel alleen log en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb1990
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-07 23:54
Ik wilde even mededelen dat ik net de 4.0.4 update heb uitgevoerd. Gewoon via OTA. Heb ook een Nederlandse versie (wifi).

Edit: Ik heb wel custom roms erop gezet en uiteindelijk terug gegaan weer naar de stock. Maar ik weet niet zeker of dit wel de Nederlandse versie is...

[ Voor 39% gewijzigd door Seb1990 op 22-08-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2023
Nog niet beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:14
Op samfirmware is wel een nieuwe stock ICS rom voor de GT-P7500 te vinden voor de baltische staten.

Ze zijn dus wel nieuwe roms aan het releasen nu. :)

Voor de 7510 staan er nu 6 nieuwe ICS roms bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Richub op 22-08-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi iedereen, ben nieuw op dit forum, maar ik had een paar vraagjes heb zelf de Samsung Galaxy tab 2 10.1 van de MM (nu maand in bezit). Wil graag een toetsenbord aansluiten.

Nu heb je natuurlijk de dock van Samsung, maar ik draag om mijn tablet een vaste hoes en heb geen zin om hem nou iedere keer er af the halen voor me dock (als ik dit had geweten had ik een insteekhoesje gekocht).. Maar het is geen goedkope hoes..

Nu hoor je wel is wat over die bluetooth keyboards en muizen enzo.. maar kan je dat aansluiten met je tab (ik heb wat gelezen over HID alleen weet niet goed wat dit inhoud)??

Kan je dan met bluetooth een muis en toetsenbord te gelijkertijd gebruiken en werkt dit op de tab? Heeft iemand een paar goede modellen?

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Seb1990 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:00:
Ik wilde even mededelen dat ik net de 4.0.4 update heb uitgevoerd. Gewoon via OTA. Heb ook een Nederlandse versie (wifi).
Eigenlijk heb ik er nog niet eens aan gedacht wat er gebeurt als ik ga upgraden; kan de Tab dan weer zo makkelijk geroot worden als voorheen; misschien zelfs met dezelfde simpele root.zip?

Root is echt wel absoluut essentieel, omdat ik een "freeze"-programma gebruik om niet gebruikte programma's te "bevriezen" zodat ze niet opstarten en niet in de app drawer verschijnen. (En het is natuurlijk nodig voor AdFree, etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Katsunami schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:00:
[...]

Eigenlijk heb ik er nog niet eens aan gedacht wat er gebeurt als ik ga upgraden; kan de Tab dan weer zo makkelijk geroot worden als voorheen; misschien zelfs met dezelfde simpele root.zip?

Root is echt wel absoluut essentieel, omdat ik een "freeze"-programma gebruik om niet gebruikte programma's te "bevriezen" zodat ze niet opstarten en niet in de app drawer verschijnen. (En het is natuurlijk nodig voor AdFree, etc...)
In Android 4 kun je apps uitschakelen, dus vergelijkbaar met je freeze functie.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

sikman schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:56:
[...]

Je hebt gelijk, Play Music werkt nog gewoon als die eenmaal geactiveerd is. De Play Movie app werkt alleen niet meer als je de VS verlaat en volgens mij geld hetzelfde voor Samsung apps.
Ik gebruik de Play Music app gewoon, ik kan ook gewoon op de play music google website komen ookal zit ik in NL : https://play.google.com/music/listen#start_pl .Het valt me wel op als ik de 'NL ingang gebruik ik de melding zie dat deze service nog niet bruikbaar is in 'mijn regio'.

Werkt allemaal uitstekend. Ik heb ook die 'google book' geactiveerd staan maar die app wil niet werken omdat er geen books gevonden zijn ofzo, werkt weer wel online.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
yannickie111 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:51:
Nette aanbieding van media markt voor de Galaxy Tab 2 10.1: http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html

289 euro!
Ik heb hem een maand ongeveer geleden bij media markt gekocht voor 333 euro, was toen de goedkoopste...
BCC nu ook
http://www.bcc.nl/samsung...net&product_code=48284952

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
Ik vorige week vrijdag bij de Dixons voor 329 euro...
Da's mooi knudde! Eens kijken wat hun policy is met prijzen.

Edit: Ook een mooie, de witte Note (zonder 3G) is 429 euro en de zwarte 479 euro bij de BCC. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Uberprutser op 23-08-2012 15:19 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 16:35
Heb er gisteren één besteld bij de MM en als het goed is kan hij over enkele ogenblikken bezorgd worden.
Vanavond dus maar eens flink aan de slag.

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of je verschillende 'user-accounts' kunt instellen met dat ding?
Ik wil hem gezamenlijk gaan gebruiken met mijn vriendin dus dat zou wel zo praktisch zijn..
Lees alleen verschillende verhalen her en der..

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
Mich007 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:21:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of je verschillende 'user-accounts' kunt instellen met dat ding?
Nope.

Nickname does not reflect reality

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mich007 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:21:
Ik wil hem gezamenlijk gaan gebruiken met mijn vriendin dus dat zou wel zo praktisch zijn..
Lees alleen verschillende verhalen her en der..
Nog heel even geduld hebben :)

nieuws: Commando maakt gebruikersaccounts op Android 4.1 mogelijk

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 16:35
Bedankt voor de info.
Maar als ik het artikel zo lees, zal het nog wel een tijdje duren voor het operationeel is ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ach, als het eenmaal uitgevogeld is, zullen de apps wel verschijnen (via Play of XDA :D)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met het installeren van de A1 kernel ?
Er zijn op dit moment 2 versies.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1833136
http://galaxytabhacks.com...-tab-10-1-with-a1-kernel/
Ik hoor het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
iemand ervaring met de tab 2 en airport express van apple? ben namelijk opzoek naar een manier om muziek te streamen naar de stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leher39
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2014
Weet iemand waneer de Nederlandse ICS update beschikbaar kom voor de Samsung Galaxy Tab 10.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leher39 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:03:
Weet iemand waneer de Nederlandse ICS update beschikbaar kom voor de Samsung Galaxy Tab 10.1 ?
Je kunt de versie gebruiken voor United Kingdom.
http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=5716
Deze ondersteund ook de Nederlandse taal en is met Odin te installeren naar de tab.
Beschrijving om te installeren is te vinden in de topic van Roy1985

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die al gta 3 op zijn tab 2 10.1 heeft kunnen installeren (gt-5110). Bij mij lukt het niet, ik krijg telkens de fout "GTA III 10-YEAR ANNIVERDARY is gestopt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:59
Ben op dit moment ICS binnen aan het halen voor mijn 10.1 wifi. Gewoon via de update functie via het instellingen menu. Makkelijker kunnen ze het niet maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Poolijs schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:24:
Ben op dit moment ICS binnen aan het halen voor mijn 10.1 wifi. Gewoon via de update functie via het instellingen menu. Makkelijker kunnen ze het niet maken :-)
Ik blijf het vage zooi vinden dat bij de meeste fabrikanten de WIFI-versies vaak weken eerder van een update worden voorzien dan de 3G-versies. De laatste update van Android 3.x kwam op mijn 3G-Tab 6 weken later binnen dan op de WIFI-tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Hier nog steeds niks, NL Wifi versie, wat een ballentent. En dan te bedenken dat ze bij Asus JB al uitrollen...

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
FaceDown schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:54:
Hier nog steeds niks, NL Wifi versie, wat een ballentent. En dan te bedenken dat ze bij Asus JB al uitrollen...
Het kan nog zouter: De 2.3.6 update voor mijn Galaxy S Plus kwam pas afgelopen Mei uit... Ruim 2 jaar na de gewone 2.3.6 release. 8)7

Ik ben dan ook aardig klaar met Samsung wat het updatebeleid betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een desktop charger gekocht voor mijn Tab 2. Nu zoek ik een (goed werkende) App waarmee ik hem omtover naar een digitale fotolijst. het mooiste zou zijn als deze app reageert op het opladen en dat de foto's dan automatisch gaan lopen.

Ideeen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Vraagje: kan ik met de Samsung Galaxy Tab 10.1 USB Connector Kit ook een externe samsung hd aansluiten of alleen een geheugenkaartje en een usb stick.
Ik bedoel kan hij ook van een hd lezen als ik er films op zet ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:35:
Vraagje: kan ik met de Samsung Galaxy Tab 10.1 USB Connector Kit ook een externe samsung hd aansluiten of alleen een geheugenkaartje en een usb stick.
Je zou er een HDD op kunnen aansluiten, echter moet die in FAT zijn (of je moet hem rooten voor NFTS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Hier nog steeds niks, NL P7510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Welke versie heb jij dan? Heb je soms de GT-P5100? Dat is de enige die ik voor NL in het lijstje zie staan van SamMobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 22:49
Le_Freak ! schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:35:
Hier ook nog steeds niks voor mijn P7500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben over naar ICS dankzij de goede beschrijving van roy1985. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
H92! schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:00:
[...]

Je zou er een HDD op kunnen aansluiten, echter moet die in FAT zijn (of je moet hem rooten voor NFTS)
Ik heb nu maar de usb connection kit besteld: http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350530,238239.html

en daarbij een usb stick van 32 GB.

Als ik daar films op zet en ik wil die kijken straks op vakantie, is het dan ene kwestie van erin pluggen en kijken of moet ik nog wat doen qua intellingen om te zorgen dat dat tab weet dat ie van de usb stick moet lezen ? ik heb namelijk ook films op de tab zelf staan maar ja die is maar 16 GB dus tekort om alles op te zetten wat ik wil kijken op vakantie.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In een app als ES File Explorer vind je de inhoud van de USB-stick terug onder "storage".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Laatst online: 10-10 15:17
Even een vraagje voor een collega;

Hij heeft een samsung tab 2.0, bij het kijken van de foto's die hij heeft toegevoegd worden de laatst genomen foto's als eerste getoond.

De nieuwste staan dus vooraan en de oudste achteraan.
Voor het showen van je vakantie foto's vrij onlogisch.

Iemand tips hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48
bacardicoconut schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:58:

Hij heeft een samsung tab 2.0, bij het kijken van de foto's die hij heeft toegevoegd worden de laatst genomen foto's als eerste getoond.

Zie de optie niet in mijn tab 4.0.4
Denk dat je collega ff moet kijken in de store naar een alternatieve vieuwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 21:51
bacardicoconut schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:58:

Hier hetzelfde probleem. Volgens mij gaat het bij mij mis bij het binnenhalen van de foto's van de camera op de PC. Ik heb de indruk dat de foto's van achter naar voren van de camera worden gehaald. Het heeft heel lang wel goed gewerkt bij mij, maar de laatste maanden gaat het mis.
Helaas nog niet gevonden hoe het op te lossen, maar een andere viewer werk in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sikman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:24:
[...]
maar een andere viewer werk in ieder geval niet.
Waarom zou zoiets per definitie niet werken dan?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2012-08-27-14-18-47.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de A1 kernel geinstalleerd op mijn tab P7510.
Opladen is nu zelfs mogelijk via USB.
Processor draait nu op 1.4Ghz en loopt als een zonnetje.
Je tab moet wel geroot zijn anders lukt het niet.
Kijk op onderstaande links voor meer informatie.

http://galaxytabhacks.com...-tab-10-1-with-a1-kernel/
http://galaxytabhacks.com/category/galaxy-tab-10-1-root/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 21:51
Brad Pitt schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:20:
[...]

Waarom zou zoiets per definitie niet werken dan?

[afbeelding]
Het was niet mijn bedoeling om beweren dat het per definitie niet werkt, ik wilde alleen aangeven dat ik een paar vieuwers heb geprobeerd en de optie die jij toont daarin niet heb gezien. Welke app gebruik je?

Achterstevoren kijken is natuurlijk een prima oplossing, maar er blijft ergens een bug zitten dat de TAB of de PC de foto's in eerste instantie in de verkeerde volgorde zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Volgens sammobile is er een OTA update voor P7500 uit voor Nederland :)
Ik krijg geen update via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
H92! schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:19:
Niks via OTA en niks via KIES :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17

ST10©DE

Dus.............

Wat ik lees op sammobile:
GT-P7500 Netherlands 2012 August Download

[ Voor 76% gewijzigd door ST10©DE op 28-08-2012 13:47 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik zocht er net ook naar, maar zag 'm niet (meer)...

Waar zag jij die update? Bij de OTA staat hij iig niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Richub op 28-08-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Laatst online: 01-10 09:22
Ik zie de OTA file nog staan op deze pagina: http://www.sammobile.com/...=PHN&os=1&type=3#firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
Dat is voor versie 3.2 wij wachten op versie 4 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Laatst online: 01-10 09:22
Alternative schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:42:
[...]

Dat is voor versie 3.2 wij wachten op versie 4 :*)
Bij de OTA file staat geen versie, alleen 2012 August. Ik neem aan dat het dan gaat om 4.0.4, niet 3.2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat is QuickPic, mijns inziens een van de fijnste en snelste image-viewers voor Android, gebruik deze al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Vraagje, heb je root acces nodig om films op je tab te zetten ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:01:
Vraagje, heb je root acces nodig om films op je tab te zetten ?
Nee dat is niet nodig.
Via de usb aansluiting kun je ze overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex!
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
Kon het niet langer aanzien en heb via Odin m'n tab geflashed naar ICS! Kleine moeite, en werkt uitstekend! bedankt voor de goede beschrijvingen die hier te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoontje63
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik weet niet waarom ik er verder niets over hoor, maar ik heb sinds gisterochtend ICS OTA op mijn GT-P7510 gekregen.

Ziet er fantastisch uit, maar waarom bericht niemand anders erover?

De gegevens van mijn tablet:
Modelnummer GT-P7510
Android-versie 4.0.4
Kernelversie 3.1.10 dpi@DELL124 #1 SMP PREEMPT Tue Jul 31 21:15:33 KST 2012
Buildnummer IMM76D.XWLP3

Even op KIES aangesloten en verrek: het werkt?!?
PDA:LP3/CSC:LP8(XEH)

[ Voor 43% gewijzigd door hoontje63 op 29-08-2012 17:38 . Reden: Toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoontje63
:+

[ Voor 98% gewijzigd door hoontje63 op 29-08-2012 16:36 . Reden: Hoeft niet 2 keer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoontje63
Komt blijkbaar uit Hongarije, maar is gewoon Nederlandstalig.
Geen bol.com app echter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier niks NL versie net gechecked

begin steeds meer op een grote soap te lijken
next time zal het een asus worden ,ben klaar met samsung
weet dat je via odin de niet NL versie er op kunt zetten ,maar heb daar geen zin,heb ook nog andere dingen te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leher39
Ik kan het ook allemaal niet meer serieus nemen de ICS update voor Nederland ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee volgende keer waarschijnlijk ook een Asus tablet
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:53:

weet dat je via odin de niet NL versie er op kunt zetten ,maar heb daar geen zin,heb ook nog andere dingen te doen :+
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub

Klopt, in Maart zeiden ze dat ICS in April zou komen.
In April werd het naar Mei verschoven, en in Mei weer doorgeschoven naar Juni, daarna weer door naar Juli.
In Juli kwam er een persbericht dat ICS nu echt in Augustus komt.

Nog 2 dagen en dan is het September... Hoe Soapy wil je het hebben? :X

Tel daarbij op dat de 2.3.6 update voor mijn Galaxy S Plus pas afgelopen Juni uitkwam (ruim 2 jaar na de Android release van 2.3.6) en je snapt dat het hele updatebeleid van Samsung flink wat steken laat vallen. :(

Ondanks de goede kwaliteit van de hardware laat ik Samsung telefoons/tablets in de toekomst maar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Toch denk ik dat de toekomstige updates een stuk vlotter zullen komen. De stap van Gingerbread naar ICS was erg groot maar Google maakt het developers wel wat eenvoudiger nu met die development kit voor fabrikanten. Ik denk dat Jelly Bean al snel zal volgen op de huidige Samsung modellen. De nieuwe Note 2 zal er al mee uitgerust zijn. Denk dat de S3 en Tab2 ook snel zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ieder die nog geen ICS op hun tab hebben zou ik zeggen installeer de versie UK/IRL via odin.
Deze versie ondersteunt ook de nederlandse taal.
Beschrijvingen hoe e.e.a. werkt zijn in deze topic te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er dan wat minder tevreden over. Ik ben weer van ICS teruggegaan naar 3.2

Toegegeven, het ziet er allemaal gelikter uit en het loopt allemaal veel soepeler.
Maar dat mijn tablet bij ICS al na 4 dagen leeg is, terwijl hij alleen maar in de standby heeft gestaan, wordt me toch iets te gortig tegenover 3.2 die pas na 15 dagen leeg is.
Heb ook van alles geprobeerd om ICS accuvriendelijker te krijgen, maar niets lukt

Ik hoop dat de officiele update beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook over via odin , compleet andere tab ... echt een goede uitleg op dit forrum, super bedankt .. geen probleem met accu trouwens, alles werkt normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:47:
Ik ben er dan wat minder tevreden over. Ik ben weer van ICS teruggegaan naar 3.2

Toegegeven, het ziet er allemaal gelikter uit en het loopt allemaal veel soepeler.
Maar dat mijn tablet bij ICS al na 4 dagen leeg is, terwijl hij alleen maar in de standby heeft gestaan, wordt me toch iets te gortig tegenover 3.2 die pas na 15 dagen leeg is.
Heb ook van alles geprobeerd om ICS accuvriendelijker te krijgen, maar niets lukt

Ik hoop dat de officiele update beter is.
Mijn tab heeft het nog nooit langer dan 6 dagen volgehouden. Op een gegeven moment krijgt ie een update ofzo en laat ie lekker handig het scherm aanstaan op het lockscreen. Gevolg accu plat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:27:
[...]

Mijn tab heeft het nog nooit langer dan 6 dagen volgehouden. Op een gegeven moment krijgt ie een update ofzo en laat ie lekker handig het scherm aanstaan op het lockscreen. Gevolg accu plat.
Automatische updates, wifi, mobiel dataverkeer heb ik allemaal uitstaan, maar toch zuigt ICS hem helemaal leeg binnen 4 a 5 dagen.
Vind het heel raar dat sommigen (of velen) hier geen last van hebben. Het is immers toch dezelfde hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
H92! schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:19:
De 10.1v krijgt ook ics. Geldt dit update schema ook voor p7500 of alleen de v versie? http://support.vodafone.c...0-1v-Android-4-0-4-Update

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:19
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:31:
[...]

Automatische updates, wifi, mobiel dataverkeer heb ik allemaal uitstaan, maar toch zuigt ICS hem helemaal leeg binnen 4 a 5 dagen.
Vind het heel raar dat sommigen (of velen) hier geen last van hebben. Het is immers toch dezelfde hardware
Tijd voor full wipe, ik doe hier ruim 12 dagen op 1 batterij lading met 8 uur scherm aan tijd.

• Katsunami
  • Niet online
H92! schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:44:
De 10.1v krijgt ook ics. Geldt dit update schema ook voor p7500 of alleen de v versie? http://support.vodafone.c...0-1v-Android-4-0-4-Update
Waarschijnlijk geldt dit alleen voor de V-versie. Die is immers alleen voor Vodafone; die is nooit los in de winkel te koop geweest zover ik weet. (Hij ziet er ook anders uit dan de normale Tab; de behuizing is dacht ik iets groter en dikker.)

Verwijderd

Razer schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 00:30:
[...]

Tijd voor full wipe, ik doe hier ruim 12 dagen op 1 batterij lading met 8 uur scherm aan tijd.
Allemaal al geprobeerd, maar geen resultaat.
Op een of andere manier schiet tablet niet in deep wake stand

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:39:
Allemaal al geprobeerd, maar geen resultaat.
Op een of andere manier schiet tablet niet in deep wake stand
Best wel bizar. Draai een Tab10.1 port op m'n Tab8.9 en de accuduur is werkelijk geweldig gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tab/Screenshot_2012-08-30-08-20-07b.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tab/Screenshot_2012-08-30-08-20-23b.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tab/Screenshot_2012-08-30-08-20-47b.jpg

Aan de tot nu toe verbruikte accu te zien en de voorspelling van de laatste app is twee maanden te doen :)

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:24:
[...]

Best wel bizar. Draai een Tab10.1 port op m'n Tab8.9 en de accuduur is werkelijk geweldig gewoon.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Aan de tot nu toe verbruikte accu te zien en de voorspelling van de laatste app is twee maanden te doen :)
Ik kijk hier echt van op. (alhoewel 60 dgn volgens je app, lijkt me beetje sterk). Misschien staat er bij mij een app op mijn tablet , die op de achtergrond blijft werken.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:30:
Ik kijk hier echt van op. (alhoewel 60 dgn volgens je app, lijkt me beetje sterk).
Er is nu 20% accu af in ruim 12 dagen, dus zo heel vreemd is die berekening niet. Ga die twee maanden niet halen uiteraard omdat er nu ook een officiële 8.9 ICS Rom uit is anders had ik het wel "even" geprobeerd :P

Of er een app bij je op de achtergrond draait is toch zo te checken? Met bijv. BetterBatteryStats, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 30-08-2012 09:37 ]

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Ik had ook last van zware battery drain bij stock ICS en CM10 en had eigenlijk geen idee waar dat door kwam. Zit nu op CM9 nightly en daar is de accu wel weer prima in orde. Verbruikt nauwelijk wat in standby. Hetzelfde had ik met 3.2 icm pershoots kernel, daar verloor de Tab in een week zonder gebruik maar een paar procent.

Heb nog wel een probleem met het het volume bij CM9. Bij video's is het geluid via koptelefoon echt dramatisch zacht. Speel ze af met BSplayer, heb al met heel veel instellingen in DSP gespeeld maar werd niet echt beter. Ga denk ik maar andere kernel proberen, iemand ervaring met A1? Lees dat die met Voodoo komt.

Verwijderd

crispo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:47:. Ga denk ik maar andere kernel proberen, iemand ervaring met A1? Lees dat die met Voodoo komt.
Ik heb sinds kort de A1 kernel geinstalleerd. Loopt prima. De Voodoo sound app moet je daarna apart installeren.
Die kun je vinden in de Google Play. Ook kun je na installatie de tab laden via usb.
Succes...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crispo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:47:
Ik had ook last van zware battery drain bij stock ICS en CM10 en had eigenlijk geen idee waar dat door kwam. Zit nu op CM9 nightly en daar is de accu wel weer prima in orde. Verbruikt nauwelijk wat in standby.
Heb nu ook CM9 nightly icm ICS erop staan en de accu verbruikt nu inderdaad heel wat minder. Maar bij Touchwiz zitten wel enkele opties die ik toch wel mis bij CM9 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:28:
Heb nu ook CM9 nightly icm ICS erop staan en de accu verbruikt nu inderdaad heel wat minder. Maar bij Touchwiz zitten wel enkele opties die ik toch wel mis bij CM9 :'(
Installeer je een andere Launcher..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:30:
[...]

Installeer je een andere Launcher..?
Zoals welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Het enige dat ik echt mis aan Touchwiz is dat je zonder dat framework geen gebruik kan maken van Samsung Dual View (icm Samsung tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 02:00
Hallo Tweakers,

In den beginnen: ik hoop dat dit het goede topic hiervoor is.

Ik heb sinds gisteren een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 Zilver.
Ik ben alleen nu op zoek naar een case ervoor.
Ik kan alleen nergens een case vinden die het volgende bied:
- Het in landscape EN portrait mode houden van de tablet met behulp van de case (er moet dus in de case een draaibaar gedeelte zitten). In de case zouden er dus ook van die ribbels moeten zitten om de tablet in te zetten
- Indien mogelijk ook een toetsenbord (maar dit is geen vereiste).

Ik hoop dat iemand een goede case hiervoor wilt, er is geen maximaal budget, maar ik prefereer niet veel meer dan 50 euro eraan kwijt te zijn.

Met vriendelijke groeten,

Zoek34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
zoek34 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:08:
Ik ben alleen nu op zoek naar een case ervoor.
- Het in landscape EN portrait mode houden van de tablet met behulp van de case (er moet dus in de case een draaibaar gedeelte zitten). In de case zouden er dus ook van die ribbels moeten zitten om de tablet in te zetten
Op Ebay tref je vaak dit soort 360 graden draaibare covers aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leher39
Vandaag de laatste dag van augustus zou de ICS update voor de Samsung Galaxy Tab 10.1 vandaag toch nog komen?????

weet dat je via odin de niet NL versie er op kunt zetten ,maar heb daar geen zin,heb ook nog andere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
leher39 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:20:
Vandaag de laatste dag van augustus zou de ICS update voor de Samsung Galaxy Tab 10.1 vandaag toch nog komen?????
[...]
Nope, net Samfirmware gechecked... :N

Gaat lekker zo, dalijk is het Oktober voor de Nederlandse ICS uitkomt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-08 08:46
Gisteren do 30-8 kreeg ik de melding update beschikbaar. Had er zelf niet naar gezocht.
Nu Android 4.0 op mijn 10.1V GT-P7100.
Werkt prima. Ziet er allemaal erg (te?) strak uit.
Heb nu na 1 dag wel het idee dat de accu iets korter meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nog geen melding op mijn P7500 (Tab 10.1 met 3G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:55:
Nog geen melding op mijn P7500 (Tab 10.1 met 3G).
ook de p7510 de wifi only versie nog niks
hulde aan samsung hier voor .
maar zijn mijn als koper voor de volgende tablet wel kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leher39
Ja mij zeker ook ,ik had altijd een heel goed gevoel bij Samsung en heb eigenlijk bijna alles van Samsung in huis maar dit gaat echt veranderen hoor want ze nemen de klanten niet echt serieus wel jammer
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:36:
[...]

ook de p7510 de wifi only versie nog niks
hulde aan samsung hier voor .
maar zijn mijn als koper voor de volgende tablet wel kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:08
En Asus is druk met de jb updates bezig voor hun tabs. Ics is al bijna een jaar uit, maar de uitrol ervan blijft toch vaak achter

Je zou bijna gaan denken dat Samsung enkel bezig is met verkoop aantallen, en bijna verwacht dat je in plaats van updates een nieuwer model aan kunt schaffen

[ Voor 38% gewijzigd door reyals op 31-08-2012 22:16 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:51
Ik heb per ongelijk de stock video player als default ingesteld. Nu kan je dat makkelijk wissen door apps -> en dan met de homekey (samsung telefoons) te drukken en dan alle standaard voorkeuren te wissen. De tab heeft zo'n knop niet. Dus moet je het per app doen. Nu heb ik elke video player die ik heb gepakt, maar de knop om voorkeuren te wissen is en blijft grijs, dus kan er niet op drukken.

Dit bedoel ik: http://www.tabletguide.nl/tip/standaard-applicaties-instellen-en-deselecteren-op-je-android-tablet/

Weet iemand hoe ik dit wel kan laten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Richub schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:30:
[...]

Nope, net Samfirmware gechecked... :N

Gaat lekker zo, dalijk is het Oktober voor de Nederlandse ICS uitkomt. :|
Installeer gewoon de officiële Italiaanse ICS Rom. Geen enkel verschil met een Nl versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:20:
[...]

Installeer gewoon de officiële Italiaanse ICS Rom. Geen enkel verschil met een Nl versie.
gaat er niet om of je ics op een of andere manier er op kunt krijgen.
maar het gaat er om dat samsung de beloofte moet na komen die ze naar de klant toe gemaakt hebben

het is gewoon een grote soap aan het worden waar bij samsung kompleet door de mand valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 02:00
Brad Pitt schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:50:
[...]

Op Ebay tref je vaak dit soort 360 graden draaibare covers aan...
Bedankt voor je reactie. Maar de betaling is helaas alleen via PayPal (die ik niet heb).

Ik kom wel op internet een aantal cases tegen die voor de Galaxy Tab 1 (10.1) zijn. Zou de Galaxy Tab 2 10.1 er zonder problemen inpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
Nee, ander formaat.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 08:44
Ik heb enige tijd geleden een Galaxy Tab (GTP7500) van iemand overgenomen maar sinds enkele dagen krijg ik het niet meer opgestart. Hij blijft bij het Galaxy Tab 10.1 scherm en komt niet verder. Ik kan wel opstarten in download modus en nieuwe rom erop zetten met Odin maar dit helpt niet. Ook kan ik het niet factory resetten, krijg dan maar een zwart scherm. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ben bang dat het een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Vorige week was er volgens Sammobile een OTA update voor de Nederlandse P7500 uit. Iemand ondertussen al een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 22:49
H92! schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:47:
Vorige week was er volgens Sammobile een OTA update voor de Nederlandse P7500 uit. Iemand ondertussen al een update?
Niks hier voor mijn P7500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
Hier ook niet. Volgens mij wordt nederland over geslagen of zo! Laatste land ter wereld waar ics uit komt. Bedankt samsung voor de snelle update. Not!
Pagina: 1 ... 42 ... 56 Laatste