The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
De camera werkt bij mij gewoon.
Wellicht door de zure appel heen bijten en een factory wipe doen om van die Boekenbol af te komen.
Je flashed niet een 7510 bestand in je 10.1, je hebt een 7510 ( indien wifi only model).ashemedai schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:47:
Net ook even die 7510 geflasht op mijn 10.1, ik moet zeggen dat 4.0.4 een verademing is qua gevoel. Het swipen en andere grafische acties werken gewoon net wat lekkerder.
De camera werkt bij mij gewoon.
Wellicht door de zure appel heen bijten en een factory wipe doen om van die Boekenbol af te komen.
[LTS][MTS][HTS]
Die inderdaad geinstalleerd, alleen werken de bookmarks niet lekker....Gertjan. schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:32:
[...]
Aldiko niet beschikbaar? Dat vond ik altijd wel een redelijk programmaEnige minpunt vond ik dat hij in landscape niet 2 pagina's toonde (zoals de samsung app wel deed). Maar verder staat Aldiko voor zover ik weet als een van de betere programma's bekend.
Als je je tablets root, dan kan je gewoon Titanium backup gebruiken om naast het programma de data te backuppen en restoren.Ballebek schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:26:
de vorige keer dat ik van 3.1 naar 3.2 ging dacht ik van alles een backup te hebben maar na terugzetten moest ze weer opnieuw beginnen met Angry Birds en Cut The Rope (the core apps op mijn Tab).
Anders zoeken naar tools ala: http://www.slashgear.com/...ooting-and-free-04150190/
Hier staan de lokaties vermeld voor cut the rope. Met ADB heb je ook root nodig, maar dan kan je die files ook handmatig even backuppen: http://www.modaco.com/top...id-requires-adb-and-root/
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Als je tablet geroot is en je maakt een kopie van ALLES naar je pc, dan zou je - in theorie althans - toch altijd je instellingen ergens weer terug moeten kunnen vinden?Ballebek schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:43:
Is geroot idd, dank voor de extra info (normaal kom ik er zelf wel uit maar zoals gezegd kan ik het niet uitproberen).
Geen idee of het kan, maar kun je een werkend tablet overzetten naar een VM op je pc?
... en gaat over tot de orde van de dag
Kan zelf gaan zitten prutsen maar als er hier iemand is met de gouden tip kan ik beter die uitvoeren dan zelf knoeien.
[ Voor 19% gewijzigd door Uberprutser op 07-08-2012 13:35 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Fbreader......Richub schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 06:57:
[...]
Nu nog een goede losse ebook reader op de Play Store vinden...
Volgens mij is dit mogelijk via nandroid (backup via cwm).Ballebek schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:34:
Zal vast een hele kopie van mijn tablet kunnen maken maar wil zeker zijn dat ook daadwerkelijk alles leesbaar is (lees: rechten e.d.) EN makkelijk terug te zetten is op een tablet met 4.1 ipv 3.2 (die dus een andere layout van instellingen en app gegevens heeft).
Kan zelf gaan zitten prutsen maar als er hier iemand is met de gouden tip kan ik beter die uitvoeren dan zelf knoeien.
Een aantal keren gedaan, tot nu toe probleemloos.
Een Nandroid terugzetten naar een geheel ander device is "niet echt verstandig" hè.jolobe schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:00:
Volgens mij is dit mogelijk via nandroid (backup via cwm).
Gewoon met Titanium Backup alle user apps backuppen en die later restoren op het nieuwe apparaat.
[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 07-08-2012 17:03 ]
Nickname does not reflect reality
Andere device had ik gemist, komt inderdaad NIET goed!Brad Pitt schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:03:
[...]
Een Nandroid terugzetten naar een geheel ander device is "niet echt verstandig" hè.
Gewoon met Titanium Backup alle user apps backuppen en die later restoren op het nieuwe apparaat.
Hier staan er een aantal :
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1602
Ik mag aannemen dat het impliciete van firmware in 7510 wel duidelijk was. Tevens staat in de bestandsnaam wel degelijk de vermelding 7510. Wat een gemiereneuk zeg en ook lekker offtopic.Emiel1984 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:17:
[...]
Je flashed niet een 7510 bestand in je 10.1, je hebt een 7510 ( indien wifi only model).
On-topic: batterijverbruik lijkt momenteel nog steeds op die van mijn 3.2 versie. Over dag of 4-5 moet blijken of ie de vorige kan evenaren. Ook erg fijn om nu eindelijk Chrome te kunnen gebruiken op dat tablet, bookmark synchronisatie met andere Chrome installs werkt goed.
Het Costom ROM topic voor de tab lijkt dood, dat komt omdat dit soort vragen hier staanMaceNL schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 07:55:
Wat is nu een goede custom rom voor de Tab 2
Hier staan er een aantal :
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1602
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Voor de mensen die nog met een 10.1 op 3.2 zitten, lekker Odin gebruiken, mijn batterij duur is ook aanzienlijk verbeterd met ICS, en Tab is sowieso niet meer te vergelijken met hoe die draaide onder 3.2 echt wereld van verschil.
Verwijderd
Maar het is inderdaad de moeite waard.
Met dank aan Roy1985 voor de prima uitleg....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 22:34 ]
Eerst een tegenvaller met m'n DHD en nu lang wachten op de SGT10.1....
Roy, 1 vraagje wat nou als ik wel een 'harde reset' wil uitvoeren om zo gewoon een verse schone tab wil?
In de afgelopen maanden is er aardig wat op en af gegaan hoop meuk etc, en het viel me op dat bij sommige deinstallaties er toch wat spullen achterblijven.
En even ter duidelijkheid, de rom die in je download link staat is dus voor de GT-P7500 (wifi/3g) uitvoering?
[ Voor 54% gewijzigd door prutser001 op 10-08-2012 00:07 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Kunt gewoon na de flash in de recovery menu / settings menu van de Tab een hard reset uitvoeren. Dat is geen enkel probleem. Dat is zelfs aan te bevelen bij grote upgrade als deze.prutser001 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:00:
Morgen maar eens kijken dan, had eerlijk gezegt wel verwacht dat de update er nu wel zou zijn.
Eerst een tegenvaller met m'n DHD en nu lang wachten op de SGT10.1....
Roy, 1 vraagje wat nou als ik wel een 'harde reset' wil uitvoeren om zo gewoon een verse schone tab wil?
In de afgelopen maanden is er aardig wat op en af gegaan hoop meuk etc, en het viel me op dat bij sommige deinstallaties er toch wat spullen achterblijven.
En even ter duidelijkheid, de rom die in je download link staat is dus voor de GT-P7500 (wifi/3g) uitvoering?
Firmware voor GT-P7500:
http://www.hotfile.com/dl..._P7500OXALQ8_ITV.zip.html
Firmware voor GT-P7510:
http://www.hotfile.com/dl..._P7510XEULPH_XEU.zip.html
Heel erg bedankt!
Maaruh hoe krijg ik die 'sim kaart' melding weg?
[ Voor 19% gewijzigd door prutser001 op 10-08-2012 11:02 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Heb 7510, dus geen idee aangezien die daar niet in gaatprutser001 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:01:
Net maar gelijk even gedaan, heerlijk gewoon, hij reageert sneller en is weer lekker fris.
Heel erg bedankt!
Maaruh hoe krijg ik die 'sim kaart' melding weg?
De hele boel moest gewoon even leeg.
4.04 is een verademing!
2 nadeeltjes,
- Krijg 'please insert sim' melding niet weg.
- Bij 3.2 was je achtergrond 'breder' dan het scherm waardoor je bij het scrollen tussen je screens een soort van 'diepte effect' kreeg. Dit krijg ik niet meer voor elkaar, maar dit is niet echt een 'nadeel' alleen jammer.
[ Voor 58% gewijzigd door prutser001 op 10-08-2012 13:36 ]
Volledige backup met Titanium (pro) gemaakt, mapje die in mijn / stond (TitaniumBackup) gekopierd naar desktop, Tab geupgrade naar 4.0.4 (stond aangepaste 3.2 op), ge-root, Titanium geinstalleerd, gekeken waar het mapje met de backups wordt aangemaakt (TitaniumBackup dus, staat nu in /Root ipv in de /mnt/SDCard/???) en de inhoud overschreven met het mapje wat ik al had staan op mijn computer.jolobe schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:00:
[...]
Volgens mij is dit mogelijk via nandroid (backup via cwm).
Heb Angry Birds en al die andere apps succesvol kunnen restoren met alle settings.
Reparatievideo's of instructies heb ik niet echt nodig, ik ben nu vooral op zoek naar ervaringen van mensen wat betreft de aankoop en kwaliteit van een nieuwe scherm digitizer. Ik heb namelijk op .nl-sites bedragen vanaf 200 euro gezien voor enkel de digitizer terwijl ik op ebay tussen de 30 en 100 dollar kwijt zou zijn. Aangezien ik dit tablet net een half jaar geleden gewonnen heb vind ik het zonde er al teveel geld in te stoppen dus heb ik het liefst dat scherm die digitizer van 30 dollar maar de vraag is of de kwaliteit niet navenant is.
Eerder in dit topic zag ik iemand zeggen dat 'ie het zijn verzekering af laat handelen, dat gaat 'm niet worden denk ik. Ik heb wel aansprakelijkheidsverzekering maar het is mijn eigen tablet, mijn eigen schuld, dus ik ben benieuwd waar het dan onder geschoven zou worden. Om nog maar even aan het feit dat ik geen bonnetje heb voorbij te gaan
Ik heb zelf de digitizer van mijn Tab 10.1 vervangen afgelopen jaar nadat ie van de bank af was gegleden, best te doen alleen goed oppassen met stof (had de vrouw met stofzuiger die ze erboven hield om alle stofdeeltjes die in de buurt kwamen die kant op te laten gaan ipv tussen scherm en digitizer.
Maare, 30 euro voor een scherm? Ik kom altijd 100+ tegen.
Heb wel een cheap ass digitizer van nog geen 50 euro (waren eind vorig jaar nog minimaal 100 euro) en daar ben ik blijer mee dan die origineel op de Tab zat; minder last van vingerafdrukken dan het standaard scherm.
Trouwens, er is natuurlijk een redelijke kans dat een $30 digitizer niet van gorilla glass is, right? @Ballebek: Hoe zit dat met de jouwe?
[ Voor 42% gewijzigd door DataGhost op 10-08-2012 13:21 ]
Ik heb een kunststof en daar ben ik heel tevreden over; die breekt tenminste niet als ie van de bank stuitert. Verder (zoals ik al zei) een stuk minder gevoelig voor vingerafdrukken en hij lijkt ook nauwkeuriger te zijn.DataGhost schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:18:
LCD is nog in orde, de digitizer is kapot dus het hoeft ook echt alleen maar de digitizer te zijn.
Trouwens, er is natuurlijk een redelijke kans dat een $30 digitizer niet van gorilla glass is, right? @Ballebek: Hoe zit dat met de jouwe?
Helaas kan ik je niet vertellen waar de mijne vandaan komt; staat niet meer tussen mijn ebay items en ook niet meer in mijn mail.
De verbinding is goed, youtube doet het bijvoorbeel prima.
Maar browsen ho maar, ook de market doet het prima.
Opera geeft de zelfde problemen dus het ligt ook niet aan de standaard browser.
iemand enig idee?
Edit het is spontaan na een kwartier weer gaan werken.
Ik kijk het nog even aan.
[ Voor 12% gewijzigd door tlpeter op 11-08-2012 10:25 ]
Inderdaad duurt wel machtig lang zo. Hoop wel dat hij OTA word aangeboden en niet via Kies. Want ik krijg Kies met geen mogelijkheid aan de praat in combinatie met de 10.1 tab. Heb alles al geprobeerd van deinstallatie enz enz niks helpt.dnhelle schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:29:
Mooi, allemaal die tweaker-aanpassingen voor de 10.1 met ICS. Maar wanneer komt Samsung NL nu eindelijk eens over de brug met een ICS-update?
Via de Wifi kan ik wel met Kies verbinden maarja dan kun je geen firmware update doen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Het klinkt lullig wat ik nu zeg, maar dit ligt niet aan kies. Ik heb namelijk het zelfde probleem. Het is een fout in de firmware van de tab 10.1. Als je namelijk de tab naar fabrieksinstellingen reset zal kies hem gelijk herkennen. Probleem is dat dit maar 1 malig is. Zodra je de tab weer aansluit zal die niet meer herkend worden. Zodra de nieuwe firmware beschikbaar is zal je dus de tab moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Je kunt dan wel de nieuwe firmware via kies erop zetten. Zo ga ik het ook doen.schnumi schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:15:
[...]
Inderdaad duurt wel machtig lang zo. Hoop wel dat hij OTA word aangeboden en niet via Kies. Want ik krijg Kies met geen mogelijkheid aan de praat in combinatie met de 10.1 tab. Heb alles al geprobeerd van deinstallatie enz enz niks helpt.
Via de Wifi kan ik wel met Kies verbinden maarja dan kun je geen firmware update doen.
Of je fietst hem er met Odin overheenblueface schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:13:
[...]
Het klinkt lullig wat ik nu zeg, maar dit ligt niet aan kies. Ik heb namelijk het zelfde probleem. Het is een fout in de firmware van de tab 10.1. Als je namelijk de tab naar fabrieksinstellingen reset zal kies hem gelijk herkennen. Probleem is dat dit maar 1 malig is. Zodra je de tab weer aansluit zal die niet meer herkend worden. Zodra de nieuwe firmware beschikbaar is zal je dus de tab moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Je kunt dan wel de nieuwe firmware via kies erop zetten. Zo ga ik het ook doen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Met een volledig opgeladen batterij schijn je gewoon een update te kunnen doen via wifi zonder Kies.schnumi schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:15:
[...]
Wie heeft dit al gedaan met z'n tab en kan een polijst middel of andere oplossing aanbevelen ?
Ik ga op vakantie en wil mijn tablet (10.1) vol zetten met films en series, en wil dan de volgende bestanden kunnen afspelen:
- mkv, X264 met ingebouwde subs
- dvd 5 (video_ts) met externe en interne subs
Ik vroeg me af welke speler dit allemaal afpeelt, met name video_ts (dvd5) met welke speler krijg ik net als dat ik ze met een mediaspeler afspeel het hoofdmenu te zien zodat ik Nederlandse ondertiteling kan kiezen ?
Moet ik de tab nog rooten of is het simpelweg de juiste player installeren en de bestanden erop zetten ?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ik zou er zelf eerder zo'n sticker opplakken, van dat nepleer bv. Of een slimcase of snap-on case erom.easydisk schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:49:
Mijn Galaxy Tab 10.1 heeft een paar krasjes op de achterkant van het liggen op de tafel etc.. Denk dat zoiets met een soort van polijst middel wel weer beter wordt.
Wie heeft dit al gedaan met z'n tab en kan een polijst middel of andere oplossing aanbevelen ?
Kun je natuurlijk altijd later nog doen, als dat polijsten niet lukt.
Je kunt ook nog voor 2 á 3 tientjes de hele achterkant vervangen.
Krijg je dan ook bij een dvd 5 dus een video_ts map in je hoofdmenu als je de film opstart de keuze om Ned. Ondertitels te selecteren?reyals schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:49:
Daroon player zou die moeten kunnen spelen
Als onderdeel van de beschrijving van de functionaliteit:
* Support playing DVD folders from SD card directly with DVD menu navigation
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
http://www.brapa.com/Samsung-Galaxy-Tab-10.1-P7500
DataGhost schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:53:
Heeft iemand hier ervaring met het zelf repareren van z'n tab? Ik heb mijn P7500 net laten vallen, echt een lullige hoogte (70cm ofzo) maar natuurlijk op een hoek en niet plat. Linksboven zitten nu duizenden stukjes gebroken glas en er lopen 7 barsten dwars over het scherm de digitizer heen naar alle hoeken en zijden. Needless to say heb ik een nieuwe scherm digitizer nodig.
Reparatievideo's of instructies heb ik niet echt nodig, ik ben nu vooral op zoek naar ervaringen van mensen wat betreft de aankoop en kwaliteit van een nieuwe scherm digitizer. Ik heb namelijk op .nl-sites bedragen vanaf 200 euro gezien voor enkel de digitizer terwijl ik op ebay tussen de 30 en 100 dollar kwijt zou zijn. Aangezien ik dit tablet net een half jaar geleden gewonnen heb vind ik het zonde er al teveel geld in te stoppen dus heb ik het liefst dat scherm die digitizer van 30 dollar maar de vraag is of de kwaliteit niet navenant is.
Eerder in dit topic zag ik iemand zeggen dat 'ie het zijn verzekering af laat handelen, dat gaat 'm niet worden denk ik. Ik heb wel aansprakelijkheidsverzekering maar het is mijn eigen tablet, mijn eigen schuld, dus ik ben benieuwd waar het dan onder geschoven zou worden. Om nog maar even aan het feit dat ik geen bonnetje heb voorbij te gaan
Maar:
Hoe zit het met de garantie?????????
Mijn tab is nog maar 4 maanden oud en heb dus nog meer dan 1,5 jaar garantie.
Denk dat ik toch maar even wacht op de officiële release als het garantie problemen geeft.
Kan iemand hier een antwoord op geven?
Mwah... nee. Niet zonder ervaring in ieder geval. Daarnaast moet je bijbetalen voor garantie? Als ik verder eens kijk naar hun algemene voorwaarden begint er het een en ander flink te jeuken en uit de ervaringen (op hun site zelf ook) blijkt dat ook nog eens. Nee, bedankt.t.neut schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:28:
Is dit wat voor je?
http://www.brapa.com/Samsung-Galaxy-Tab-10.1-P7500
[...]
Mja, ik denk dat ik een dezer dagen toch maar eens de gok ga wagen en bij een winkel die iig z'n voorwaarden op orde heeft een scherm bestellen, dan probeer ik daarna wel of de kwaliteit voldoende is.
Krijg je die melding bij de 7500 of?prutser001 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:42:
Werkt heerlijk dit, nu weer 12gb vrij.
De hele boel moest gewoon even leeg.
4.04 is een verademing!
2 nadeeltjes,
- Krijg 'please insert sim' melding niet weg.
- Bij 3.2 was je achtergrond 'breder' dan het scherm waardoor je bij het scrollen tussen je screens een soort van 'diepte effect' kreeg. Dit krijg ik niet meer voor elkaar, maar dit is niet echt een 'nadeel' alleen jammer.
Als ik hem flash naar is zijn er dan nog meer dingen die niet helemaal goed gaan?
Lees iets over de ereader en de camera.
Wil werk naar is maar niet met problemen.
Ik heb zelf de 7500 vandaar dat ik benieuwd ben.
Nee, mijn broertje heeft die ook. Je krijgt er geen verloopstekker bij.frankmeulenaar schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:02:
Ik wil een Tab 2 7" gaan kopen en ik kan eigenlijk nergens echt zeker vinden: zit er standaard een verloopplug bij met een USB ingang (voor muis / USB-stick)?
Heb zelf deze: http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1423.l2649
Werkt ook op tab 2 7" van broertje, een usb stick aansluiten dan. De rest niet geprobeerd
NS FC: SW 2742 0448 8213
OK bedankt, een SD-card-reader is idd ook wel handig. Ik heb geen tijd meer om op zo'n bestelling te wachten, maar zie dat ze ook op bijv marktplaats te koop zijn.Musta schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:27:
[...]
Je krijgt er geen verloopstekker bij. Heb zelf deze: http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1423.l2649
Werkt ook op tab 2 7" van broertje, een usb stick aansluiten dan. De rest niet geprobeerd
Verwijderd
Cool!Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:15:
Op de 10.1 heb ik de update naar ICS nu binnen (alleen te weinig batterij om de update te starten)
OTA of Kies? Zal vanavond ook eens checken.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 13-08-2012 15:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
Beetje raar verhaal. Op SamMobile wordt nog niet over een Nederlandse-update gesproken voor de SGT 10.1 P7500/P7510. Vandaag heeft er wel een uitrol plaatsgevonden voor Amerika , dan enkel voor de WI-FI versie.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:34:
Hoop dat dit ontopic genoeg is. Ik kreeg de update wel toen ik op bijwerken drukte (vlak voor ik postte), dus op dezelfde manier, maar als ik het nu probeer krijg ik de melding dat het netwerk niet beschikbaar is..
Momenteel is 4.0.4 uit voor
- Italië , 3G P7500 versie
- Amerika + UK , WIFI P7510 versie
Ik zou graag van je willen weten welke Baseband version en Build nummer jouw SGT heeft, of het een 3G versie is of WI-FI Only
OTA: Nope
Kies: Nope
Kies kreeg wel een update mee, released vandaag.
Verwijderd
Even googlen blijkt dat ik inderdaad een amerikaanse versie heb (wel bij een Nederlandse webwinkel besteld, p7510). Vorige update tegelijk met Nederlandse gekregen, dus had ik eigenlijk nooit gemerkt. Excuses voor de verwarring.
Om toch even te bewijzen dat ik geen dingen zie die er niet zijn: Screenshot
Verwijderd
Ik heb een vraag over de tab.
Als ik bijvoorbeeld een video op youtube afspeel en ik wil bujvoorbeeld op het internet gaan surfen, dan stopt het afspelen van de muziek op youtube. Je kan het muziek dus niet op de achtergrond af laten spelen. Weten jullie misschien daar iets op? Een of andere verandering in de instellingen ofzo?
Alvast hartstikke bedankt.
Groetjes
Voor zover ik weet kan dit niet... Wel muziek eerst downloaden en dan afspelen.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:55:
Hallo mensen.
Ik heb een vraag over de tab.
Als ik bijvoorbeeld een video op youtube afspeel en ik wil bujvoorbeeld op het internet gaan surfen, dan stopt het afspelen van de muziek op youtube. Je kan het muziek dus niet op de achtergrond af laten spelen. Weten jullie misschien daar iets op? Een of andere verandering in de instellingen ofzo?
Alvast hartstikke bedankt.
Groetjes
Interesse neem even contact via PM.
DataGhost schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:43:
[...]
Mwah... nee. Niet zonder ervaring in ieder geval. Daarnaast moet je bijbetalen voor garantie? Als ik verder eens kijk naar hun algemene voorwaarden begint er het een en ander flink te jeuken en uit de ervaringen (op hun site zelf ook) blijkt dat ook nog eens. Nee, bedankt.
Mja, ik denk dat ik een dezer dagen toch maar eens de gok ga wagen en bij een winkel die iig z'n voorwaarden op orde heeft een scherm bestellen, dan probeer ik daarna wel of de kwaliteit voldoende is.
Ik heb een Mede8er X500II via lan verbonden met de router.
Hij ziet hem niet eens, alle andere apparatuur wel,zelfs mijn marantz SR7500 ziet hij na enkele minuten maar geen mede8er?
Wie kent hier een oplossing voor.
upnp is de overdracht.
Tv is via wifi ook de pc maar de Marantz is via lan, die ziet hij wel???
Help ik wil graag video en muziek vanaf mij mediaplayer streamen naar de tab.
Ik doe dat zelf via ES File Explorer. Kan ik bladeren naar m'n mede8er, NAS etc.t.neut schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:06:
Weet iemand hoe je een media player kunt aansluiten (draadloos) op de tab P7500?
Ik heb een Mede8er X500II via lan verbonden met de router.
Hij ziet hem niet eens, alle andere apparatuur wel,zelfs mijn marantz SR7500 ziet hij na enkele minuten maar geen mede8er?
Wie kent hier een oplossing voor.
upnp is de overdracht.
Tv is via wifi ook de pc maar de Marantz is via lan, die ziet hij wel???
Help ik wil graag video en muziek vanaf mij mediaplayer streamen naar de tab.
Groetjes, FaceDown.
[ Voor 93% gewijzigd door micheldenhaag op 15-08-2012 22:13 ]
Dit is de eerste keer dat ik dit lees. Waarom koppel je overigens hardware kwaliteit aan software ?FaceDown schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:11:
Mijn hoofdtelefoonaansluiting doet het niet meer, en ook de stroomaansluiting maakt slecht contact, wat een baggerkwaliteit is dit zeg. Nog mensen last van deze problemen? Kan niet wachten op de Windows 8 tablets.
Alsof een tablet met win8 geen defecte externe aansluiting kan krijgen
Sinds ik ICS op de tablet heb ben ik 100% tevreden! De prijs kwaliteit verhouding is op dit moment echt goed te noemen vind ik.
[LTS][MTS][HTS]
De Bolapp is zeker nog niet compatibel met ICS? Ik had verwacht na mijn twee weken vakantie dat samsung de NL tab ook wel heeft geupdate, helaas niet dusmicheldenhaag schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:11:
ik wil mn update... komop samsungie!
Nadeel is dat je dan alles kwijt bent, maar ik wilde een verse start met het ding maken. Nu vliegt mijn Tab weer als 'n nieuwe.
Bij het herinstalleren van de apps kon ik Adobe Flash Player niet meer vinden, na wat googlen blijkt die uit de Play store te zijn gehaald.
Dan maar op een andere manier er Flash weer opzetten...
Zoals al door andere gemeld is de update inderdaad super. Alles loopt weer een stuk soepeler en je kan nu zelf het aantal schermen instellen en alle widgets in grootte aanpassen. 4.1 zal wel niet meer komen, maar met 4.0 ben ik nog een hele tijd tevreden.
Wat wel raar is, is dat de galerij app alleen nog maar mijn picasa albums laat zien (met de optie om offline beschikbaar te maken!) en niet meer de foto's en films die op de tab zelf staan. Iemand al ontdekt hoe je dat kan aanpassen of een goede alternatieve galerij app?
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar is het de widget? Als dat zo is kan ik gewoon mijn lokaal opgeslagen plaatjes/foto's laten zien.sikman schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:15:
Mijn US tab heeft de ICS update inmiddels ook binnen. Was nog niet beschikbaar via OTA, maar wel via KIES. Misschien iets voor andere om te checken of je de update via KIES wel kan binnenhalen?
Zoals al door andere gemeld is de update inderdaad super. Alles loopt weer een stuk soepeler en je kan nu zelf het aantal schermen instellen en alle widgets in grootte aanpassen. 4.1 zal wel niet meer komen, maar met 4.0 ben ik nog een hele tijd tevreden.
Wat wel raar is, is dat de galerij app alleen nog maar mijn picasa albums laat zien (met de optie om offline beschikbaar te maken!) en niet meer de foto's en films die op de tab zelf staan. Iemand al ontdekt hoe je dat kan aanpassen of een goede alternatieve galerij app?
Nee niet de widget, de app die galerij heet. Er is ook een widget versie van, dat klopt. In 3.2 zag je dan al je foto's en filmpjes, netjes verdeeld in mappen. Er zat ook een optie in om alleen foto's te zien of alleen filmpjes. Voor de update was dit DE app voor mij om foto's mee te bekijken.prutser001 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:18:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar is het de widget? Als dat zo is kan ik gewoon mijn lokaal opgeslagen plaatjes/foto's laten zien.
Staan je foto's en filmpjes niet in een custom map? Ik kan me voorstellen dat de Galerij app alleen in de Movies en DCIM mappen kijkt of er foto's en/of filmpjes op de Tab staan.
Zo bedoelde ik het niet, ik wil gewoon een andere tablet en de W8 tablets zien er (qua specs) goed uit tot dusver.Emiel1984 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:50:
[...]
Dit is de eerste keer dat ik dit lees. Waarom koppel je overigens hardware kwaliteit aan software ?
Alsof een tablet met win8 geen defecte externe aansluiting kan krijgen.
Sinds ik ICS op de tablet heb ben ik 100% tevreden! De prijs kwaliteit verhouding is op dit moment echt goed te noemen vind ik.
Ook al zouden de defecten er niet zijn, dan nog zie ik de volgende nadelen:
- Niet vloeiend kunnen afspelen van lokale HD-video, laat staan over wifi
- Dagelijks crashende browser (echt een Android issue, iets wat op elk Android apparaat voorkomt)
- Slechte interactie met andere systemen zoals windows pc's / servers
- Geen echt multitasken
- Geen multiuser
- Traag
Windows 8 gaat dit hopelijk allemaal oplossen.
Groetjes, FaceDown.
Ik kan niet alles weerleggen, maar van een crashende browser heb ik geen last. Ik gebruik overigens Dolphin als browser, misschien dat dat verschil maakt? Overigens heb ik op mijn Android telefoon ook geen last van een crashende browser, dus het is wel heel erg kort door de bocht om te zeggen dat het op elk Android apparaat gebeurd.FaceDown schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:57:
[...]
Zo bedoelde ik het niet, ik wil gewoon een andere tablet en de W8 tablets zien er (qua specs) goed uit tot dusver.
Ook al zouden de defecten er niet zijn, dan nog zie ik de volgende nadelen:
- Niet vloeiend kunnen afspelen van lokale HD-video, laat staan over wifi
- Dagelijks crashende browser (echt een Android issue, iets wat op elk Android apparaat voorkomt)
- Slechte interactie met andere systemen zoals windows pc's / servers
- Geen echt multitasken
- Geen multiuser
- Traag
Windows 8 gaat dit hopelijk allemaal oplossen.
En wat bedoel je met slechte interactie met andere systemen? Overal is wel een app voor te vinden. Ik ben bijvoorbeeld helemaal fan van de XBMC remote op mijn tab (en telefoon overigens). Fantastische samenwerking met mijn HTPC. Zelfs telefoon gesprekken en smsjes vanaf mijn telefoon zijn dan zichtbaar in XBMC. Ook VLC besturing, Winamp besturing, SabNZB besturing is allemaal mogelijk vanaf een Android toestel. Ook het openen van bestanden op windows shares is geen probleem met de juiste App. Eventuele bestandsdeling kan ook nog met dropbox. Je hebt gelijk als het niet allemaal native ondersteund wordt, maar dat lijkt mij ook onhaalbaar. Zelfs op een iPad moet je voor sommige functies even een appje installeren, als dat uberhaubt al mogelijk is (er is bijv. in mijn ogen geen goede xbmc app voor IOS, maar dat is een andere discussie
Traagheid en multitasken is een heel stuk verbeterd met de ICS update, het is echt een fantastisch apparaat geworden na die update.
[ Voor 12% gewijzigd door Yukkie op 17-08-2012 13:27 ]
We've got that ring of confidence
Verwijderd
Heb een galaxy tab gekregen. Zijn er goede custom roms voor? Zijn deze aan te raden of zou ik de custom roms gedoe toch maar laten voor de smartphones.
Kies geinstalleerd en inderdaad, nu heb ik ook ICS! ...Het swipen van pagina's gaat echter nog steeds met horten en stoten.sikman schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:15:
Mijn US tab heeft de ICS update inmiddels ook binnen. Was nog niet beschikbaar via OTA, maar wel via KIES. Misschien iets voor andere om te checken of je de update via KIES wel kan binnenhalen?
Werkt erg goed!
USB-sticks aansluiten en lezen.schrijven, Sd-kaarten.
Zelfs een toetsenbord werkt prima!
Een nadeel: NTFS wordt niet ondersteund, maar dit doet de originele van Samsung (die letterlijk 10 keer zo duur is) ook niet neem ik aan?
Nope, moet je een aangepaste kernel / rom hebben met NTFS ondersteuning.yannickie111 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:57:
Een nadeel: NTFS wordt niet ondersteund, maar dit doet de originele van Samsung (die letterlijk 10 keer zo duur is) ook niet neem ik aan?
Is ook een app genaamd "NTFS Mounter" maar daarbij heb je volgens mij 1: ICS, 2: ROOT en 3: Kernelextentie nodig die externe disks ondersteund.
[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 18-08-2012 11:09 ]
Oh, maar het kan dus welBallebek schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:09:
[...]
Nope, moet je een aangepaste kernel / rom hebben met NTFS ondersteuning.
Is ook een app genaamd "NTFS Mounter" maar daarbij heb je volgens mij 1: ICS, 2: ROOT en 3: Kernelextentie nodig die externe disks ondersteund.
Ach, eerst zo maar eens gebruiken, als het echt nodig is kan ik altijd nog gaan klussen met custom roms
Is dat op een Nederlandse Tab 1? Met andere woorden: is de ICS-update in Nederland uit, en kun je hem op het moment alleen via Kies krijgen?DeFeCt schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:31:
Kies geinstalleerd en inderdaad, nu heb ik ook ICS! ...Het swipen van pagina's gaat echter nog steeds met horten en stoten.
Hij heeft een US versie, dus de update is nog niet uit in NL.Katsunami schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:19:
[...]
Is dat op een Nederlandse Tab 1? Met andere woorden: is de ICS-update in Nederland uit, en kun je hem op het moment alleen via Kies krijgen?
Ik loop nu wel tegen een klein probleempje aan. Als ik de Samsung reader app (of andere Samsung apps)wil installeren dan moet ik eerst inloggen bij Samsung en dat lukt niet omdat ik waarschijnlijk het verkeerde land heb gekozen (waarschijnlijk had ik dus USA moeten kiezen
Er werd ergens gezegd dat ik dan de application data moet deleten en dan opnieuw de app opstarten maar ik weet niet waar dat staat.
Bij voorbaat dank voor de tips
Heb dat probleem ook. Volgens mij werken deze apps alleen voor mensen in de VS. Heb hetzelfde probleem op mijn HTC telefoon, daar kan je ook films op downloaden, mits je in de VS woont.Schimanski schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:01:
Ik loop nu wel tegen een klein probleempje aan. Als ik de Samsung reader app (of andere Samsung apps)wil installeren dan moet ik eerst inloggen bij Samsung en dat lukt niet omdat ik waarschijnlijk het verkeerde land heb gekozen (waarschijnlijk had ik dus USA moeten kiezen)
Toen ik vorig jaar in de VS was, werkte de movie app en google music wel gewoon. Dus rustig afwachten tot deze service ook naar Nederland komt...
Dit zou gewoon moeten werken zodra je het 'geactiveerd' hebt. Play Music werkt voor mij gewoon ondanks dat ik mijn tab geupdate heb naar ICS. Op de google play website kun je 'ergens' alle apps zien die je ooit geinstalleerd hebt gehad, 'Play Music' aanklikken en installeren.sikman schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:44:
[...]
Heb dat probleem ook. Volgens mij werken deze apps alleen voor mensen in de VS. Heb hetzelfde probleem op mijn HTC telefoon, daar kan je ook films op downloaden, mits je in de VS woont.
Toen ik vorig jaar in de VS was, werkte de movie app en google music wel gewoon. Dus rustig afwachten tot deze service ook naar Nederland komt...
/Edit: wat een verschil tov. 3.2. Ik heb meer tijd verloren aan 't downloaden van de programma's en firmware dan dat het hele upgradeproces heeft geduurd. Resultaat: een vloeiend lopende tablet zonder kleine ergernisjes of onverlate vervelende minpuntjes. Ik vind het verschil verbazingwekkend groot.
Paar aanpassingen gedaan:
- ICS keyboard geinstalleerd, prettiger dan stock-samsung (link staat in deze thread genoemd)
- Lettertype --> Helvetica & formaat 'klein', prettiger leesbaar.
- Kleurformat --> Dynamisch. Ziet er net wat fancy'er uit.
- Mappen toegevoegd, wat een genot.
[ Voor 79% gewijzigd door dnhelle op 20-08-2012 16:17 . Reden: Voordelen toegevoegd. ]
Edit: laatmaar, loos alarm, Samsung sever doet t weer, helaas zonder update
[ Voor 10% gewijzigd door HBSVDK op 22-08-2012 06:50 ]
Je hebt gelijk, Play Music werkt nog gewoon als die eenmaal geactiveerd is. De Play Movie app werkt alleen niet meer als je de VS verlaat en volgens mij geld hetzelfde voor Samsung apps.prutser001 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:59:
[...]
Dit zou gewoon moeten werken zodra je het 'geactiveerd' hebt. Play Music werkt voor mij gewoon ondanks dat ik mijn tab geupdate heb naar ICS. Op de google play website kun je 'ergens' alle apps zien die je ooit geinstalleerd hebt gehad, 'Play Music' aanklikken en installeren.
289 euro!
Ik heb hem een maand ongeveer geleden bij media markt gekocht voor 333 euro, was toen de goedkoopste...
Op deze site kun je zien welke updates er uitgebracht zijn door samsung: http://www.sammobile.com/firmware/HBSVDK schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 06:40:
Kan het zijn dat de nl update er is? Het verbinden met de server duurt lang(normaal niet) en hij geeft aan dat updaten ota niet lukt vanwege de server. Proberen via Kies, aldus hc3.2. Echter kies werkt niet meer, hij kan de tablet niet vinden op de computer, dus dat kan ik nu niet testen, iemand die snel kan checken voor een update?
Edit: laatmaar, loos alarm, Samsung sever doet t weer, helaas zonder update
Opletten op P7500/P7510 voor Nederland

Verwijderd
Helemaal mee eens, ben ook helemaal klaar met de producten van Samsung.Katsunami schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:36:
Hoewel ik zelf zat geduld heb voor dit soort dingen, vind ik een termijn van 8-9 maanden wel een beetje in het belachelijke lopen. Android is ondertussen al bij 4.1 Jelly Bean, en Samsung moet op veel van zijn apparaten nog 4.0 uitrollen
Ik heb een P5110; kan wel lettertype en formaat instellen maar kan nergens "Kleurformat" instellendnhelle schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:02:
Roy1985 / Han: Dank voor de duidelijke tutorial. Ben nu ook 'om' naar 4.0.
/Edit: ...
Paar aanpassingen gedaan:
- ICS keyboard geinstalleerd, prettiger dan stock-samsung (link staat in deze thread genoemd)
- Lettertype --> Helvetica & formaat 'klein', prettiger leesbaar.
- Kleurformat --> Dynamisch. Ziet er net wat fancy'er uit.
- Mappen toegevoegd, wat een genot.
Dat vind ik dan wel weer wat overdreven. (Bijna) alle fabarikanten doen er lang/te lang over. Alleen de Nexus is eigenlijk op tijd. Ik zou liever zien dat Google wat tijd en geld steekt in de fabrikanten helpen om updates uit te rollen. De versplintering van versies is bij android behoorlijk groot (zeker in vergelijking met iOs (waar ik overigens helemaaaaal geen fan van ben!)).Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:49:
[...]
Helemaal mee eens, ben ook helemaal klaar met de producten van Samsung.
Nog erger vind ik het van HTC, een update aankondigen voor de Desire HD, en dan 4-5 maanden later de update alsnog afblazen, met een slap excuus.