Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Katsunami schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:35:
[...]

Als bedrijf kun je het toch nooit goed doen.

Als je geen datum opgeeft voor een upgrade: gejank.
Als je een datum opgeeft waarop de upgrade uitkomt en die wordt niet gehaald: gejank.
Als de upgrade uitkomt maar er werkt iets niet goed: gejank

Ik heb liever dat Samsung niks zegt en op een gegeven moment een goed werkende upgrade beschikbaar stellen, dan dat ze zichzelf een deadline stellen en die moeten gaan verschuiven, of een brak product leveren, en dan daarna nog moeten patchen. Zie de Transformer TF101. Die kreeg ICS binnen de maand na release, maar ze hebben die upgrade 3 of 4x moeten patchen voor het tablet weer goed bruikbaar werd.
Ik hoef ook geen datum, maar een indicatie zou al heel wat zijn. Ook wat meer uitleg waarom het zo lang duurt (zoals al eerder gezegd: versie 2 schijnt hardwarematig vrijwel identiek te zijn en heeft wel ICS, dus echt problemen zou je niet verwachten) en wat prioriteit heeft. Bovendien werd 'uitbreidbaar naar 4.0' actief gecommuniceerd, zelfs vandaag nog: http://www.ibood.com/nl/n...1_met_WiFi_en_Android_32/
kcks schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:35:
[...]
De volgende andriod product is gewoon een die door Google zal worden geupdated.
Helemaal mee eens, voor mij ook gewoon een Google-toestel de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H92! schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:34:
[...]

Hadden ze je tab gereset/fabriekinstellingen ingesteld?
Ik had m'n tab zelf al gereset zodat er geen privegegeven meegingen. Ze hebben verder helemaal niets gedaan aan instellingen of upgrades. Ik had de stille hoop direct een tab mee te krijgen met daarop de nieuwste versie. Helaas, maar de reparatie is tot nu toe goed gelukt. Giseren in de zon zitten werken en nog geen newtonring te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ach ICS zou leuk zijn maar ben er inmiddels wel achter dat Android toch altijd behelpen zal blijven. Kan niet wachten tot Windows 8 komt, zal Android grotendeels van de markt vagen denk ik en ios erbij.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:16
FaceDown schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:53:
zal Android grotendeels van de markt vagen denk ik en ios erbij.
Hier wil ik wel wat geld op inzetten dat dat niet gaat gebeuren :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Brad Pitt schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:55:
[...]

Hier wil ik wel wat geld op inzetten dat dat niet gaat gebeuren :)
Hoeveel dan? Android is nooit geschikt geweest voor de gemiddelde consument, waar IOS dat wel is door de simpelheid van het product. Echter Apple is al jaren geen serieuze concurrent op het gebied van desktops en laptops. Heel even lijken ze het te maken met de Airs maar dan komen de ultrabooks die stukken beter zijn voor de gemiddelde consument, dankzij Windows. De Windows tablets zullen straks veel laptops en zelfs desktops gaan vervangen, iets dat IOS of Android nooit zal kunnen.
Maar goed veel mensen hier zullen dat niet geloven omdat een tweaker nu eenmaal geen gemiddelde consument is, en niet begrijpt wat die consument nu precies wil. Over een jaar of 2 zul je zien dat ik gelijk heb gehad. Ik kan nu al niet wachten tot de Surface uitkomt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34

weebl

YARR!

Altijd leuk, als mensen hun meningen gaan uiten alsof het feiten zijn...

Ik ga er maar van uit dat je hier de boel probeert te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

weebl schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:10:
Altijd leuk, als mensen hun meningen gaan uiten alsof het feiten zijn...

Ik ga er maar van uit dat je hier de boel probeert te trollen.
Absoluut niet. Misschien even de marktcijfers checken? Maar goed terug ontopic maar weer, voor zover dat ICS geklaag dat is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Jij roept hier van alles, laat zelf maar zien dan. Tot je hier degelijke cijfers/feiten laat zien ben je in mijn ogen gewoon een ordinaire trol...

En dan zo schijnheilig roepen dat we weer ontopic moeten, wie is deze discussie nou begonnen?

Om toch OT te blijven: ik zit niet met smart te wachten op de update hoor, mijn Tab werkt zo prima, hij doet alles wat ik er van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
100 Euro...
Over een jaar of 2 zul je zien dat ik gelijk heb gehad. Ik kan nu al niet wachten tot de Surface uitkomt.
...dat over twee jaar Android en iOS zijn "weggevaagd", dus beiden minder marktaandeel hebben dan Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Die van mij is behoorlijk kut, gaat binnenkort voor de 2e keer naar de reparatieafdeling van mediamarkt, nu omdat USB en koptelefoonaansluitingen niet meer werken. Verder is ie soms op onverklaarbare wijze opeens leeg, en vaak crashen apps zonder aanwijsbare reden, een Androidkwaaltje waar IOS ook last van heeft, en de onvolwassenheid van Android laat zien. Bestanden uitwisselen en standaard apps eraan koppelen is een crime. HDcontent kan ie niet aan. Maar het is een prima ding om wat op te internetten en mee te mailen. Echter ik verwacht meer van een apparaat van meer dan 400 euro.
Ik ventileer hierboven trouwens alleen mijn verwachting, en dat heeft met trollen niks te maken. Als je niet gelooft dat dit waarheid zal worden prima, maar ga niet zitten huilen dat ik mijn mening als feiten presenteer. Ik heb overigens in het verleden al vaker gelijk gehad, zeker in discussies met mensen die de vooruitschreidende techniek niet begrijpen. Maar dit terzijde. IOS en Android kunnen zichzelf alleen marginaal verbeteren op de korte termijn, W8 kan een revolutie ontketenen.
Uiteindelijk maakt het me niks uit wie de strijd wint, als Android met een fatsoelijk ecosysteem weet te komen en W8 niks wordt koop ik net zo lief weer een Android tablet. Echter denk ik vrij zeker te weten dat dit niet zal gebeuren. Net zoals dit niet met Apple zal gebeuren. Dat sluit overigens niet uit dat sommigen dolblij met hun ipadje, imacje en macbookje zullen blijven. En dat is prima, maar de markt domineren zullen ze nooit doen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FaceDown schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:45:
en vaak crashen apps zonder aanwijsbare reden, een Androidkwaaltje waar IOS ook last van heeft, en de onvolwassenheid van Android laat zien.
Op zowel m'n Android telefoon als wel 2 Android tablets geen last van.
Echter ik verwacht meer van een apparaat van meer dan 400 euro.
Verkopen en wat anders halen, klaar. Vrij simpel.
Als je niet gelooft dat dit waarheid zal worden prima, maar ga niet zitten huilen dat ik mijn mening als feiten presenteer. Ik heb overigens in het verleden al vaker gelijk gehad, zeker in discussies met mensen die de vooruitschreidende techniek niet begrijpen.
Vet man, echt mega stoer. Dus we hebben een deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Brad Pitt schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:52:
[...]

Op zowel m'n Android telefoon als wel 2 Android tablets geen last van.

[...]

Verkopen en wat anders halen, klaar. Vrij simpel.

[...]

Vet man, echt mega stoer. Dus we hebben een deal?
Ik ga geen deals aan met iemand die zo onfatsoenlijk meent te moeten doen. Je ziet vanzelf wel in dat ik gelijk heb, hoe je daar nu over denkt zal me werkelijk aan m'n reet roesten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag weer ontopic. Windows heeft niets met dit topic te maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
*weg* dit bericht voegt niets toe en dat weet je

[ Voor 81% gewijzigd door pven op 23-07-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK104
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 12:57
Tip........

Tab 2 10.1 in de aanbieding bij Saturn voor € 299

In ieder geval vestiging A'dam en Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Grom... De laatste tijd heeft mijn Tab issues met Exchange (Office 365). Geregeld krijg ik connectie errors, maar erger nog, zo nu en dan slikt hij mails in die ik verstuur. Deze verdwijnen dan nadat ik op send heb gedrukt... Niet meer te vinden in de sent items, drafts of outbox, gewoon compleet verdwenen.

De mails komen ook niet aan bij de personen aan wie ze gericht zijn (ook niet als ik mezelf CC). Als ik een mailtje opstel en verstuur lijkt het wel te werken (nadat hij tig keer tegen een connectie error aan loopt)...

Inmiddels het account verwijderd en geprobeerd opnieuw aan te maken, maar nu weigert de tab de "instellingen inkomende mail" goed te zetten. Hij logt in (want ik krijg geen melding over de inlog gegevens) maar komt vervolgens niet verder...

Uiteraard lees je op internet dat er een fix is, namelijk in de vorm van Android 4.0.4 -O- Google weigert de bug te fixen in oude versies en Samsung weigert vooralsnog een nieuwe versie vrij te geven... :(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 01:05
Afgelopen week was de Galaxy Tab 2 10.1 in de aanbieding bij Media Markt voor 333 euro. Goedkoper dan de laagste prijs in de pricewatch, dus hier maar besteld (want zoals vaak met acties bij Media Markt: ze zijn op.)
Maar besteld, en gister opgehaald. *O*

Ik ga er nog een SD/USB-adapter bij kopen, en een fatsoenlijke hoes, iemand tips voor de hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier veel info opgedaan (lurker), vanmorgen bij Mediamarkt Arena een Samsung Tab2 10''' (P5110) opgehaald voor € 299.--, (normaal € 336.--) erbij verteld dat bij Saturn Oosterdok deze ook deze week voor die prijs in de folder stond en nog net binnen een straal van 15km valt. Dus doe je voordeel ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Wat ik mij afvraag bij de Tab 2 10.1

Is die dualcore cpu zo veel minder dan een Tegra 3 quadcore of een andere quadcore ?
Heb je uberhaupt wel een quadcore nodig op een Tablet? Of is dat enkel als je zwaar wilt gaan multitasken?

En nog iets: komt er (lees binnenkort) een officiële update naar 4.1 Jelly Bean, of zal dit weer bijna een jaar duren zoals de upgrade van de Tab 1 10.1 naar 4.0 ICS ?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:49
freddy0519 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:34:
En nog iets: komt er (lees binnenkort) een officiële update naar 4.1 Jelly Bean, of zal dit weer bijna een jaar duren zoals de upgrade van de Tab 1 10.1 naar 4.0 ICS ?
Dit is nog bij niemand bekend.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

http://androidforums.com/...pdate-galaxy-tab-2-a.html

Hier staat er iets over, maar ik denk niet dat dit een betrouwbare bron is...

Quote :
Galaxy Tab 2: Samsung is already ready with their update and waiting for some UI mods and few enhancement. They will be releasing Jelly Bean update for their new Galaxy Tab 2 7.0 and 10.1 by August 2nd week just after the Motorola Xoom update.Custom Jelly Bean ROM for Galaxy Tab 2

[ Voor 46% gewijzigd door freddy0519 op 24-07-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oh, dus we gaan niet naar ICS, maar direct naar Jelly Bean? :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

BtM909 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:08:
Oh, dus we gaan niet naar ICS, maar direct naar Jelly Bean? :+
De Tab 2 heeft toch al ICS ? 8)7

Of bedoel je de Tab 1 die van 3.2 naar 4.1 direct gaat ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja, Tab 1 uiteraard :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Ik zal je moeten teleurstellen denk ik, want volgens mij gaan ze toch eerst de ICS uitbrengen. Is ook het meest logisch. Maar of de Tab 1 ook Jelly Bean krijgt, geen flauw idee.

offtopic : Waar is SaxoKraan is wel nog een lekker deuntje! :)

[ Voor 11% gewijzigd door freddy0519 op 24-07-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 17:04

Emiel1984

Made in NL

freddy0519 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:16:
[...]

Ik zal je moeten teleurstellen denk ik, want volgens mij gaan ze toch eerst de ICS uitbrengen. Is ook het meest logisch. Maar of de Tab 1 ook Jelly Bean krijgt, geen flauw idee.

offtopic : Waar is SaxoKraan is wel nog een lekker deuntje! :)
Zou wel heeeel erg zijn als de tab 2 eerder JB krijgt dan de tab1 ICS :p.
Gezien er (al) zo ontzettend veel onzin werd geschreven over wanneer ICS op de tab1 zou komen denk ik dat dit alweer zo een site is die je maar beter kan vermijden.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
stefijn schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:26:
Bedankt voor de tip, net één besteld :) Ben benieuwd, niet eens verzendkosten dus only 2,53 euro!

En de USB-poort is ook wel handig :) (als t werkt natuurlijk)
Ik heb de USB-reader al binnen uit China, topdingetje voor 2,50. Ziet er netjes uit en hij werkt zoals t moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 10:47
Oke, nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een tablet, ik heb al een aantal keren gelezen dat de Tab 2 10.1 af en toe lang doet over het laden van games / apps. Wat is hier in de praktijk van te merken? En hoe spelen 720p / 1080p filmpjes af op de tab 2?

Nu met de aanbieding @ Saturn staat de Samsung Tab 2 bovenaan mijn lijstje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
I do have good news to share on the GALAXY Tab 10.1 (P7500). We have received a build of Ice Cream Sandwich for Samsung and it is currently in testing.
http://community.vodafone...424/highlight/true#M12768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Ik heb nu sinds een dag een tab 2 en zit er wat mee te spelen.

Nou lees ik her en der dingen over rooten en dergelijke wat nodig zou zijn voor sommige applicaties of spellen.

Hoe zit dat precies met dat rooten? Is dat illegaal? Kan dat fout gaan en dat vervolgens je tablet stuk gaat? Vervalt de garantie als je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Een tablet rooten is inderdaad zwaar illegaal. Als Samsung erachter komt, geven ze het waarschijnlijk aan bij de politie; in elk geval kun je er 2 jaar de bak voor in draaien als je pech hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Katsunami schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 01:37:
Een tablet rooten is inderdaad zwaar illegaal. Als Samsung erachter komt, geven ze het waarschijnlijk aan bij de politie; in elk geval kun je er 2 jaar de bak voor in draaien als je pech hebt ;)
Not sure if trolling... ;)

Maar vind het wel een goede vraag. Nu ik de afgelopen dagen heb lopen kloten met Office 365 en mijn Tab 1 heb ik ook overwogen het ding te rooten. Maar zit er niet op te wachten dat ik hem sloop en dat Samsung weigert te fixen. En wat gebeurt er als hij stuk gaat zonder dat het komt door het rooten (hardware probleem) en men komt er achter dat hij geroot is.
Wordt een beetje ziek van leveranciers die hun apparaten helemaal afschermen en waarbij je maar moet hopen op goodwill van de leverancier of ze misschien een update doen. De tab 1 werd ook zakelijk aangeprezen en het is zuur dat je geen updates krijgt van je mail programma om issues met office 365 op te lossen...

Toch wel sneu als ik binnen een paar maanden een apparaat van +/- 400 euro om zeep help. Overigens, bestaat er uberhaubt een mogelijkheid dat het rooten mis gaat?

Overigens leek het erop dat de office problemen tijdelijk waren en dat hij nu om de een of andere reden wel weer werkt. Dat is ook een van de dingen die ik las op internet dat het soms in een keer wel of niet werkt... :-(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mja, al die vragen waren hopelijk toch ook niet serieus aangezien binnen no-time zélf te vinden met enige inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Brad Pitt schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:52:
[...]

Mja, al die vragen waren hopelijk toch ook niet serieus aangezien binnen no-time zélf te vinden met enige inzet.
Doel je op zijn of mijn vragen? Misschien is de term illegaal een beetje fout, maar Samsung kan natuurlijk wel beslissen dat zij softwarematige wijzigingen niet toestaan (en in hun ogen illegaal is).

Heb me er eigenlijk zelf niet echt in verdiept. Bij een artikel over rooten kwam ik tegen dat het je device kan slopen en dat Samsung mogelijk geen garantie meer verleent. Daarnaast zijn dit soort dingen in het verleden ook langs gekomen met bijvoorbeeld Apples of PS3 systemen waar men wijzigingen in doet (hardware/software), maar weet zo snel niet meer wat daar de uitkomsten van waren.

Dus ja ik kan me voorstellen dat iemand die vraag heeft, en ja ik heb hem zelf ook. Maar nee, ik heb nog niet heel veel er over gezocht, maar kan wel voorspellen dat diverse bronnen op internet elkaar tegenspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wat een fabrikant doet in geval van een geroot tablet is, als ik fora op internet moet geloven, compleet willekeurig en afhankelijk van het reparatiecentrum. Het ene reparatiecentrum herstelt het tablet gewoon en flasht er een standaard ROM in, en klaar, terwijl het andere reparatiecentrum zegt dat je de tab geroot hebt en het defect dus mogelijk daardoor kan komen (of dat nou plausibel is of niet) en je moet betalen voor het herstel.

Het lijkt er echter op dat het eerste het meest vaak voorkomt, omdat het reparatiecentrum zijn geld toch wel krijgt: via de klant, of via Samsung. Meestal wordt het tablet gewoon hersteld en opnieuw geflasht omdat dit het snelste is.

[ Voor 21% gewijzigd door Katsunami op 26-07-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee uiteraard niet :P
Dus ja ik kan me voorstellen dat iemand die vraag heeft, en ja ik heb hem zelf ook. Maar nee, ik heb nog niet heel veel er over gezocht, maar kan wel voorspellen dat diverse bronnen op internet elkaar tegenspreken.
De Tab was voor mij het apparaat die het makkelijkst te rooten was en te voorzien van een custom rom. Gewoon met Opera Mobile drie bestanden gedownload (root, CWM, Rom) en deze na elkaar geflashed. Geen PC nodig, geen kabels, niets. Gewoon even wat inlezen en de juiste dingen downloaden en klaar binnen 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
En wat is dan precies het voordeel dat ik kan halen? Ik bedoel dan kan ik een andere startfilmpje laten zien.
En sommige programma's of games wel draaien in plaats van niet.

Ik vraag me af of mij dat het risico waard is dat er iets mis gaat en dat ik dalijk zit te kijken met een splinternieuwe tablet die het niet meer doet.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
vosss schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:33:
En wat is dan precies het voordeel dat ik kan halen?
Als dat niet bekend en/of alles is top en je mist niets dan gewoon niet doen en lekker zo laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Jamaar wat mis ik precies vraag ik me af. Waarom zijn er zoveel mensen die per se hun tablet willen rooten? Zoveel extra kan je er dan toch niet mee volgens mij terwijl je klaarblijkelijk wel een risico aanvaard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
vosss schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:54:
Jamaar wat mis ik precies vraag ik me af. Waarom zijn er zoveel mensen die per se hun tablet willen rooten? Zoveel extra kan je er dan toch niet mee volgens mij terwijl je klaarblijkelijk wel een risico aanvaard toch?
Nou ja je kan er natuurlijk een hoop zinloze meuk afgooien, dingen aanpassen (qua uiterlijk o.a.) die je niet kan zonder root, bepaalde handige tools installeren etc. Risico is wat mij betreft gewoon nul, als je een beetje oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:52

Rmg

Chargen via usb poort (SGT specifiek), beter backup en restore programma's (titanium backup), preinstalled troep eraf kunnen gooien (root uninstaller), overclocken/underclocken voor meer snelheid/langere batterij (cpu set). Meer netwerk opties zoals ssh tunnels kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Welkom op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dat dus :)

Anyway,
Ik wil binnenkort (zo snel mogelijk) een hoesje bestellen voor mijn nieuwe Samsung Galaxy Tab 2 10.1.
Hoeft echt geen Samsung-hoesje te zijn (--> te duur). Tablet zal meestal toch zonder hoes gebruikt worden.

Iemand tips? Ik zat zelf te denken aan deze: http://www.ebay.com/itm/3...ories&hash=item33782b3f21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Sinds paar mnd geroot en verschilende custom roms er op gezet. In begin spannend maar na enkele keren stelt het niks meer voor.
Via cmd kun je een nandroid backup maken (image), als er iets fout gaat zet je deze gewoon terug.
Mijn ervaren voordeel van custom rom: gebruik nu task 14 (hc 3.2), werkt helemaal top wb snelheid internetten, touchscreen etc. Hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1474971 vindt je alles over rooten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcks
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05-2020
Een aantal dagen geleden heb ik mijn Tab 10.1 geroot en sinds gister viel het volgde op.

De linker boven hoek wordt erg warm (hoek waar de knoppen zitten). Het gaat over een strook van ong. 3 a 4cm breed en het begint rechts boven tot ong. de camera positie. Het zelfde geld voor de linker onder hoek, maar deze wordt aanzienlijk minder warm. Terwijl de rechter kant van de Tab koel blijft vooral als je het vergelijkt met de linker kant. Als ik me Tab even niet gebruikt dan daal de temp. aanzienlijk. Maar na 5 a 10 min gebruiken is het gewoon weer erg warm.

Ik vraag me af of meer mensen dit probleem hebben. Of is dit normaal?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Emiel1984 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:41:
[...]

Zou wel heeeel erg zijn als de tab 2 eerder JB krijgt dan de tab1 ICS :p.
Gezien er (al) zo ontzettend veel onzin werd geschreven over wanneer ICS op de tab1 zou komen denk ik dat dit alweer zo een site is die je maar beter kan vermijden.
Ikzelf zou ook graag ICS of JB hebben op de tab1, het is niet zo dat ik tegen de update ben ;)
Maar om nu te zeggen dat ik er echt om zit te springen
Het verschil tussen 3.2 en 4.0.x is echt nihil, qua merkbare snelheid iig helemaal niets.
heb zelf een tab1 met 3.2 stock en heb een paar dagen met een tab2 gespeeld.
Ben er dus achter gekomen dat ik totaal geen moeite ga doen om op de tab1 ICS te krijgen.
3.2 draait bij mij echt boven verwachting goed

Toen ik op mijn SGS1 van 2.6 naar 4.0 ging had ik nog het idee met een grote sprong vooruit.
Dat gevoel kreeg ik niet van 3 naar 4, zoals ik zei, eigenlijk geen echt groot verschil.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd....

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
Oxellaar schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:22:
[...]

Toen ik op mijn SGS1 van 2.6 naar 4.0 ging had ik nog het idee met een grote sprong vooruit.
Dat gevoel kreeg ik niet van 3 naar 4, zoals ik zei, eigenlijk geen echt groot verschil.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd....
Chrome kunnen gebruiken op de Tab :) en powermanagement is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik draai nu JB op de 10.1 en het is wel degelijk een enorm verschil ten opzichte van HC. Niet dat het slecht werkte op de stock ROM maar het is nu pas echt soepel.

De tab 2 heeft overigens een andere CPU dus onderling vergelijken is ook niet zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Lanfear28 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Chrome kunnen gebruiken op de Tab :) en powermanagement is beter.
Ben niet echt weg van Chrome, op de SGS1 althans.
Veel te zwaar, dus vaak geheugen vol en absoluut niet sneller als Dolphin.
De features waren wel mooi in Chrome.
Maar kan zijn dat de Tab1 het beter trekt.
Frank-NL schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:54:

De tab 2 heeft overigens een andere CPU dus onderling vergelijken is ook niet zinvol.
Waarom zou je ze niet mogen vergelijken?
Je moet toch juist verschillen hebben om te kunnen vergelijken ;)

En ookal heeft hij een andere CPU, ik heb geen verschil in snelheid of soepelheid kunnen ontdekken tov Tab1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Frank-NL schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:54:
Ik draai nu JB op de 10.1 en het is wel degelijk een enorm verschil ten opzichte van HC. Niet dat het slecht werkte op de stock ROM maar het is nu pas echt soepel.

Welke JB draai je op de 10.1? AOSP of CM10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Sinds vanmorgen ook maar een Tab 2 10.1 aangeschaft, nu even mee aan het spelen :9 bevalt goed tot nu toe :+

Wat is het max aantal geheugen dat je er bij kan prikken? MicroSD, heb al wat gezocht op Google maar tot nu toe nog niet kunnen vinden, misschien weten jullie het zo :)

[ Voor 44% gewijzigd door Xevoo op 27-07-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
sylvesterrr schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:16:
[...]

Welke JB draai je op de 10.1? AOSP of CM10?
Deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1765254 gister geupdate van 24-07 naar 26-07 versie zonder problemen, loopt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Frank-NL schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:30:
[...]

Deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1765254 gister geupdate van 24-07 naar 26-07 versie zonder problemen, loopt als een zonnetje :)
Hier dezelfde ervaring :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 23:28
Ik heb een Samsung Galaxy Tab 3G met een dual-sim van Vodafone, maar ik ben steeds niet bereikbaar omdat de 3G module op de Tab niet kan uitschakelen en die mijn SMS en telefoonverkeer onderschept. Kan ik de 3G module ook uitzetten? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:46
Xevoo schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:54:
Oke, nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een tablet, ik heb al een aantal keren gelezen dat de Tab 2 10.1 af en toe lang doet over het laden van games / apps. Wat is hier in de praktijk van te merken? En hoe spelen 720p / 1080p filmpjes af op de tab 2?

Nu met de aanbieding @ Saturn staat de Samsung Tab 2 bovenaan mijn lijstje :9
Eurm welke aanbieding bedoel je dan?

€338,- uit de folder is gewoon standaard prijs.
Bij de mediamarkt is hij zelfs €334,-

En de 3G versie is bij Saturn €429,-
Bij MM € 419,-

Terwijl de MM en Saturn zelfde winkel is.

Of heb ik een aanbieding gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:37:
Ik heb een Samsung Galaxy Tab 3G met een dual-sim van Vodafone, maar ik ben steeds niet bereikbaar omdat de 3G module op de Tab niet kan uitschakelen en die mijn SMS en telefoonverkeer onderschept. Kan ik de 3G module ook uitzetten? Thanks!
Je kunt toch datagegevens uitschakelen? Anders gewoon in vliegtuigstand zetten en alleen wifi aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

H92! schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:44:
[...]

Je kunt toch datagegevens uitschakelen? Anders gewoon in vliegtuigstand zetten en alleen wifi aanzetten.
Ik doe het op de laatste manier. En als je op je tab wil internetten via 3G moet je je telefoon in vliegtuigstand zetten, en je tab 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Frank-NL schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:30:
[...]

Die wilde ik ook proberen, komt goed uit. :)

Wat is die Tab2 10.1 goedkoop zeg... Kan me nog herinneren dat ik vorig jaar omgerekend € 460 (in de VS gekocht) heb moeten betalen voor de Tab 10.1 32GB... :o

/edit: inmiddels de nieuwe ROM erop gezet. Het lijkt wel stabieler te draaien dan CM9. :)

Was de default UA-string van Chrome beu. Mooi moment om daar wat aan te doen: heb de fix/workaround zoals hier beschreven. Nu wordt Chrome by default beschouwd als een volwaardige browser. 8-)

[ Voor 28% gewijzigd door Mawlana op 27-07-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
Hier ook, zelfs flash ondersteuning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Zijn er nadelen van die rom tov de toekomstige standaard ICS?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 16:29
corporalnl schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:38:
[...]

Bij MM € 419,-

hij is nu 311 bij MM heb het krantje hier voor me liggen(omg rotterdam) de wifi versie

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
FaceDown schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:24:
Zijn er nadelen van die rom tov de toekomstige standaard ICS?
Ik weet niet hoe de toekomstige standaard ics is. De genoemde jb rom vind ik in vergelijking met de Task 14 rom ( de voor mij snelste HC rom) een stuk vloeiender.De ui is wat strakker. Camera functioneert (nog ) niet, er is geen ondersteuning meer van Flash maar zie hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1774336 voor de oplossing .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Zou deze stylus ook werken op de Galaxy Tab 2 10.1?
http://www.dealextreme.co...e-ipad-ipad-2-black-57797

En heeft iemand tips voor een hoesje/cover? Waarbij de cover niet over de speakers zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Aangezien de schermtechniek gelijk is zal dat wel werken. Maar het verkoopt natuurlijk beter als je Apple erbij zet ;) Kun je meteen de prijs wat verhogen :P
En heeft iemand tips voor een hoesje/cover? Waarbij de cover niet over de speakers zit?
De originele bookcase van Samsung komt niet over de speakers heen (tenminste niet bij de Tab 10.1 v1).

Net even zitten spelen met een nieuwe rom, maar ik kreeg de nieuwe jellybean er niet opgezet (dezelfde link als die hier al een paar keer is langs gekomen). De tutorial begon al goed doordat er in de zip een foutieve clockwork mod zat (die een flikkerend scherm opleverde als je een update wilde doen).

Maar ook de JB rom weigerde dienst en leverde uiteindelijk een knipperende X op... :-( Dacht eerst mijn Tab al gesloopt te hebben, maar gelukkig kon ik nog terug naar de stock rom... Maar werd er wel eventjes minder vrolijk van.. Het is dus nog niet zo makkelijk als het lijkt -O-

Ah.. Geduld blijkt een schone zaak :+ Nu schoot hij na een paar minuutjes door :) Eens even kijken of het wat is :)

[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 29-07-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]yannickie111 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:29:
Zou deze stylus ook werken op de Galaxy Tab 2 10.1?
http://www.dealextreme.co...e-ipad-ipad-2-black-57797

Werkt prima. ik gebruikt hem ook...

Dit is een prima cover. Sluit uitstekend aan en de luidsprekers zijn vrij, evenals de openingen voor de camera's.
http://www.dealextreme.co...-10-1-black-95040?item=50

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Bedoel je met "speakers vrij" dat de opening voor het scherm flink groter is dan het scherm zelf?
Waardoor ze binnen de opening vallen?

Bekende van mij heeft een tab2, daar zoek ik een case voor.
Ik heb zelf een tab1 met een Belkin case, vroeg mij af of deze ook om de 2 zou passen.
Die Belkin bevalt mij prima en is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Oxellaar schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:22:
Bedoel je met "speakers vrij" dat de opening voor het scherm flink groter is dan het scherm zelf?
Waardoor ze binnen de opening vallen?

Ik bedoel dat de luidsprekers aan de zijkant van tab 10.1 niet afgedekt worden door de cover.
Hier zijn speciale openingen voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zelf gebruik ik deze hoes:

Samsung Galaxy Tab P7500

Natuurlijk past die ook voor andere 10.1 inch tablets.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFgxMDAw/$(KGrHqV,!rME-Y8lhQ+lBP0guQWoM!~~60_12.JPG

Ik heb dezelfde hoes voor mijn Kindle Touch. (Voor de wijsneuzen: Ja, die is natuurlijk kleiner :P)

De bescherming is prima, omdat hij van een soort "memory foam" is gemaakt; het lijkt erop alsof hij wel aardig wat klappen kan opvangen. Het is wel een hoes doe je volledig van het tablet af haalt als je het gebruikt. Ik vind "omklap"-hoezen die zo'n standaard vormen niet prettig (ik houd mijn tablet altijd vast), en "boek"-hoezen voor de Kindle bevallen me ook niet omdat ze het apparaat groter en onhandiger maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Katsunami op 31-07-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
corporalnl schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:38:
[...]

Bij MM € 419,-

Sorry, had hier overheen gelezen.

Ik las ergens in dit topic dat bij de Saturn Amsterdam en Groningen de Tab2 voor 300 euro over de toonbank ging, vandaar mijn reactie.
Ik heb hem uiteindelijk zelf vrijdagmorgen bij de Mediamarkt in Eindhoven gekocht, daar was hij... 339 geloof ik, maar had nog 2 bonnen liggen waardoor hij alsnog een stukje goedkoper was :)

Nu een beetje aan het zoeken naar een sleeve / case, weet niet zo goed wat het makkelijkste is. Denk dat ik het beste zo'n case kan pakken die je open klapt ofzo, aan de andere kant heb ik liever de tablet zelf gewoon vast.

Heeft hier verder nog iemand ervaring met een docking station voor de tab 2? Is het waard om die van Samsung zelf te bestellen of gewoon een via DX.com / Ebay bestellen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Nou ik kan hem niet downloaden via de tab, toestelinfo en dan software update (GT7500)
Dus is is er nog niet?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Le_Freak ! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:09:
Nou ik kan hem niet downloaden via de tab, toestelinfo en dan software update (GT7500)
Dus is is er nog niet?
Nu alleen voor Italiaans CSC code, Samsung rolt altijd per regio uit. Voor de Nederlandse CSC (PHN) is er nog geen update. Nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Niemand op die site bevestigt dat het echt ics is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens verwacht ik dat KIES eerder zal zijn dan OTA mochten mensen nog willen proberen :)

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 31-07-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
FaceDown schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:49:
Niemand op die site bevestigt dat het echt ics is.
Hoe kom je daarbij?
ro.build.description=GT-P7500-user 4.0.4 IMM76D XXLQ8 release-keys
ro.build.fingerprint=samsung/GT-P7500/GT-P7500:4.0.4/IMM76D/XXLQ8:user/release-keys
ro.build.id=IMM76D
ro.build.display.id=IMM76D.XXLQ8
ro.build.version.incremental=XXLQ8
ro.build.version.sdk=15
ro.build.version.codename=REL
ro.build.version.release=4.0.4
ro.build.date=Tue Jul 10 20:39:16 KST 2012
ro.build.date.utc=1341920356
ro.build.type=user
ro.build.user=se.infra
ro.build.host=SEP-121
ro.build.tags=release-keys
ro.product.model=GT-P7500

[ Voor 15% gewijzigd door Frank-NL op 31-07-2012 10:11 . Reden: screenshot is down ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Razer schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:26:
[...]

Nu alleen voor Italiaans CSC code, Samsung rolt altijd per regio uit. Voor de Nederlandse CSC (PHN) is er nog geen update. Nog even geduld dus :)
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

De P7500 is er eerder dan de P7510 :) Ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Hier vind je een downloadlinkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1806296

Update is voor de P7500, ik heb een P7501 (Tab 10.1N), zou deze ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Katsunami schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:06:
Zelf gebruik ik deze hoes:

Samsung Galaxy Tab P7500

Natuurlijk past die ook voor andere 10.1 inch tablets.

[afbeelding]

Ik heb dezelfde hoes voor mijn Kindle Touch. (Voor de wijsneuzen: Ja, die is natuurlijk kleiner :P)

De bescherming is prima, omdat hij van een soort "memory foam" is gemaakt; het lijkt erop alsof hij wel aardig wat klappen kan opvangen. Het is wel een hoes doe je volledig van het tablet af haalt als je het gebruikt. Ik vind "omklap"-hoezen die zo'n standaard vormen niet prettig (ik houd mijn tablet altijd vast), en "boek"-hoezen voor de Kindle bevallen me ook niet omdat ze het apparaat groter en onhandiger maken.
Galaxy Tab 2 10.1 past er dus goed in? Klinkt interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 17:35
yannickie111 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:50:
[...]

Galaxy Tab 2 10.1 past er dus goed in? Klinkt interessant!
Ik heb gisteren deze besteld: http://www.dealextreme.co...-tab-2-p5100-black-142481

Over een paar weken kan ik zeggen hoe hij voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Laatst online: 01-10 08:24

Kama

Game Coordinator

Zie nu ook hier:

http://www.sammobile.com/...galaxy-tab-10-1-gt-p7500/

Met nog wat download links.

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:53
Mooi, heb de stap gewaagd en mijn P7501 (Samsung Galaxy Tab 10.1) geupdate. Alles lijkt goed te werken!

tab in download-mode zetten
-> zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1239185

update doorsturen
1. de root.zip gedownload via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1239185 en extracten
2. de ics versie gedownload (zie posts hierboven)
3. die ics versie zip uitpakken
4. odin (uit root.zip) starten
5. op de knop pda klikken en de .md5-file uit de ics versie selecteren
6. start klikken

7. wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Heb hem net geinstalleerd zoals Mayco hem aangaf, alleen dan op m'n P7510, met de ICS-update uit de UK. Werkt erg goed moet ik zeggen, na 10 minuten stond het er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

weebl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:41:
Heb hem net geinstalleerd zoals Mayco hem aangaf, alleen dan op m'n P7510, met de ICS-update uit de UK. Werkt erg goed moet ik zeggen, na 10 minuten stond het er op :)
Ik ben al 10 minuten aan het kloten met die samsung firmware site... :( Eerst accepteert hij mijn registratie niet door die brakke captcha, en nu weigert hij me in te loggen, blijft gewoon hangen...

:'( Hopelijk is de firmware beter _O-

Edit:
:? samfirmware.com lijkt niet te werken, maar www.sammobile.com/firmware/ wel... Reuze handig ook dat ze dan op de site verwijzen naar samfirmware :/

[ Voor 13% gewijzigd door .Gertjan. op 31-07-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
P7510XXLPH_P7510XEULPH_XEU is ondertussen ook uit. Regio UK

@Gertjan, ik heb gelezen dat de Tab stukken vloeiender draait!

[ Voor 13% gewijzigd door H92! op 31-07-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

H92! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:04:
P7510XXLPH_P7510XEULPH_XEU is ondertussen ook uit. Regio UK

@Gertjan, ik heb gelezen dat de Tab stukken vloeiender draait!
Dat is degene die ik er op gezet heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kan het kwaad dat je een andere land code 'firmware' op je pad zet?
ik zag : Italy 2012 July 4.0.4 P7500XXLQ8 P7500OXALQ8 Download voorbij komen. Geeft ook aan UK (dus engels talig?) Aangezien de mijne standaard op engels staat maakt het me niet echt uit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

prutser001 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:28:
Kan het kwaad dat je een andere land code 'firmware' op je pad zet?
ik zag : Italy 2012 July 4.0.4 P7500XXLQ8 P7500OXALQ8 Download voorbij komen. Geeft ook aan UK (dus engels talig?) Aangezien de mijne standaard op engels staat maakt het me niet echt uit.
In de XDA fora las ik dat alle talen er gewoon inzitten. Wat vaak verschilt is de troep standaardsofware die ze meeleveren (zoals in NL BoekenBol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Zo ook even UK ICS geflashed op P7510.
Lijkt compleet nieuwe Tab, werkt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
Wat is jouw ervaring met ics in vergelijking met Jelly Bean ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

jolobe schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:38:
[...]
Wat is jouw ervaring met ics in vergelijking met Jelly Bean ?
Zo op het oog zie ik niet zo heel veel verschillen tussen de 2 versies. De ICS rom van Samsung is wel lekker makkelijk omdat allerlei dingen al standaard zijn geïnstalleerd. Wel heb ik het idee dat de ICS rom van Samsung wat trager aanvoelt in vergelijking met de JB rommetjes (en de JB rommetjes waren zelfs pas Alpha, dus wie weet wat eventueele tweaks nog bijdragen).

Maar het geeft me wel meer vertrouwen om een officiele release te draaien. Zo werken netjes alle functies en weet je dat het "betrouwbaar" is (met een custom rom weet je nooit zeker of ze hem niet volproppen met troep).

Ik ben overigens geen ervaren rom gebruiker ;) Afgelopen week voor het eerst een custom rom geprobeerd (in een paar dagen zelfs diverse geprobeerd) dus kan denk ik nog niet echt iets zinnigs er over zeggen. :) Voor mij is het vooral gemak wat nu belangrijk is. Ik heb hem pas gewist om een custom rom te proberen en wil toch wel weer naar een blijvende versie zonder steeds mijn data/apps te verliezen. Vind het leuk om eens wat te klooien met dat ding, maar het blijft vooral een apparaat voor het gemak (ff browsen, mail checken, etc) dus ik wil iets hebben waar ik op kan vertrouwen.

Iemand trouwens een idee of (en hoe) je deze ICS release kunt rooten? Moeten we even braaf afwachten tot de volgende patch? Rooten is dan weer een van de tweaks die ik wel zou willen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
.Gertjan. schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:29:
[...]

Zo op het oog zie ik niet zo heel veel verschillen tussen de 2 versies. De ICS rom van Samsung is wel lekker makkelijk omdat allerlei dingen al standaard zijn geïnstalleerd. Wel heb ik het idee dat de ICS rom van Samsung wat trager aanvoelt in vergelijking met de JB rommetjes (en de JB rommetjes waren zelfs pas Alpha, dus wie weet wat eventueele tweaks nog bijdragen).
Mijn eerste rom flash was enkele wkn geleden , heb daarna overcome, task ,ICS en JB uitgeprobeerd
JB loopt werkelijk heel soepel maar geeft bij mij ook wel wat problemen: SOD en vanmorgen zonder enige oorzaak batterij helemaal leeg...
Ik heb ook meer vertrouwen in de stock-rom van Samsung, ga hem zo flashen via Odin.
ICS rooten: http://www.android-hilfe....-p7500-mit-ics-again.html (weet niet of dit ook met 7510 gaat )

Edit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1807219 Deze is zeker geschikt voor 7510....

BTw heb je vanuit JB geflashed?

Edit: Geflashed, geen probleem.
Mis het zwarte keyboard en de wallpapers van jelly beans,
verder oke
Nu nog rooten

[ Voor 11% gewijzigd door jolobe op 31-07-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:19

Snippertje

Light up your life

Hmm mijn tab wil niet verbinden met kies. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Er blijft staan verbinden.

Edit: Verbinden via wifi werkt wel, maar geen melding van een update. Is hij al uit voor de 10.1 3G variant? Ik krijg de melding als ik upgrade doe, initialisatie niet ondersteunt door P7500.

[ Voor 50% gewijzigd door Snippertje op 31-07-2012 20:39 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Snippertje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:29:
Hmm mijn tab wil niet verbinden met kies. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Er blijft staan verbinden.

Edit: Verbinden via wifi werkt wel, maar geen melding van een update. Is hij al uit voor de 10.1 3G variant? Ik krijg de melding als ik upgrade doe, initialisatie niet ondersteunt door P7500.
De update is er officieel nog niet voor de Nederlandse CSC code. Je kunt de firmware als beste even van SamMobile downloaden, Odin van zelfde website downloaden. Je Tab even in download mode zetten en de firmware zo flashen. Even 10 minuten werk, maar wat een verademing. Wilde eerste Nexus 7 ter vervanging van 10.1 halen, maar nergens meer voor nodig. Eindelijk een heerlijk werkende en vloeiend lopende Tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ben ook wel aangenaam verrast door de nieuwe stock rom, werkt echt heel goed. Voorlopig maar met deze werken, wie weet komt Samsung nog wel met een JB update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcks
Razer schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:04:
[...]

De update is er officieel nog niet voor de Nederlandse CSC code. Je kunt de firmware als beste even van SamMobile downloaden, Odin van zelfde website downloaden. Je Tab even in download mode zetten en de firmware zo flashen. Even 10 minuten werk, maar wat een verademing. Wilde eerste Nexus 7 ter vervanging van 10.1 halen, maar nergens meer voor nodig. Eindelijk een heerlijk werkende en vloeiend lopende Tab.
Idd, in 10min werk heb je een heerlijk nieuw rom! Er is wel een minpunt, de android toetsenbord is weg. Je kunt nu nog alleen kiezen tussen swipe en samsung toetsenbord en dat vind ik toch erg jammer. Voor de rest is het echt top!

edit: Als iemand weet hoe je de oude android toetsenbord terug krijgt, laat het dan even weten. Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door kcks op 31-07-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Zo te horen was het wachten waard geweest? Geen buggy firmware :)
Ik wacht nog geduldig op de Nederlandse update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcks
H92! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:29:
Ja, maar mag hopen dat ze het voortaan sneller updaten (Samsung in het algemeen dan, niet alleen tab 10.1). Succes met wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
kcks schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:29:
[...]

Idd, in 10min werk heb je een heerlijk nieuw rom! Er is wel een minpunt, de android toetsenbord is weg. Je kunt nu nog alleen kiezen tussen swipe en samsung toetsenbord en dat vind ik toch erg jammer. Voor de rest is het echt top!

edit: Als iemand weet hoe je de oude android toetsenbord terug krijgt, laat het dan even weten. Alvast bedankt :)
Google Play: ICS Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
H92! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:29:
Nederlandse updates zijn vaak stuk later als bijvoorbeeld UK updates als ik naar S2, S3 en Tab kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
Kan iemand de cm10 wallpapers uploaden?
Pagina: 1 ... 39 ... 56 Laatste