Zo op het oog zie ik niet zo heel veel verschillen tussen de 2 versies. De ICS rom van Samsung is wel lekker makkelijk omdat allerlei dingen al standaard zijn geïnstalleerd. Wel heb ik het idee dat de ICS rom van Samsung wat trager aanvoelt in vergelijking met de JB rommetjes (en de JB rommetjes waren zelfs pas Alpha, dus wie weet wat eventueele tweaks nog bijdragen).
Maar het geeft me wel meer vertrouwen om een officiele release te draaien. Zo werken netjes alle functies en weet je dat het "betrouwbaar" is (met een custom rom weet je nooit zeker of ze hem niet volproppen met troep).
Ik ben overigens geen ervaren rom gebruiker

Afgelopen week voor het eerst een custom rom geprobeerd (in een paar dagen zelfs diverse geprobeerd) dus kan denk ik nog niet echt iets zinnigs er over zeggen.

Voor mij is het vooral gemak wat nu belangrijk is. Ik heb hem pas gewist om een custom rom te proberen en wil toch wel weer naar een blijvende versie zonder steeds mijn data/apps te verliezen. Vind het leuk om eens wat te klooien met dat ding, maar het blijft vooral een apparaat voor het gemak (ff browsen, mail checken, etc) dus ik wil iets hebben waar ik op kan vertrouwen.
Iemand trouwens een idee of (en hoe) je deze ICS release kunt rooten? Moeten we even braaf afwachten tot de volgende patch? Rooten is dan weer een van de tweaks die ik wel zou willen doen