Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erreen schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:52:
Net de Galaxy tab 2 besteld. Morgen kan ik hem ophalen, wordt mijn eerste tab ;)
gefeliciteerd ermee maar had je niet beter gewoon de normale tab 10.1 kunnen bestellen? tab2 is in sommige onderdelen zelfs de mindere van de twee (camera) en op geen een punt de betere..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkkrw schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:44:
[...]

Ik heb hier zelf geen last van.. Bij mij ziet het er perfect uit. Maar de Wehkamp actie gaat toch over de 8.9 inch of heb ik wat gemist :?

[...]

Daar gaat het niet om, mensen zeggen dat meer versies in de omloop zitten. Dus wij wouden gewoon zekerheid hebben voordat we €40,-+ gaan uitgeven voor een covertje. Want het was nog steeds niet duidelijk vertelt omdat de ene zei die heeft het niet andere zegt die heeft het wel op de type nummer. Maar als jij zegt dat elke cover zelfde typenummer heeft moeten we dus maar hopen dat we de nieuwe versie krijgen en niet een restpartijtje?
als je als fabricant een hele kleine aanpassing doet aan je product is het toch logisch dat het typenummer hetzelfde blijft ofniet? denk toch eens na..

en ja, we kunnen dus alleen maar hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 23:11
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:17:
[...]
en op geen een punt de betere..
In hoeverre is de ARM Cortex-A9 MPCore processor van de Tab2 slechter dan de NVIDIA Tegra 2 250 T20?

Voordelen die ik in elk geval in de Tab2 zie zijn:
-microSDHC poort;
-IR blaster (gebruik ik op mijn Sony Tablet S tot mijn eigen verbazing erg vaak op mijn AV-apparatuur)
-USB poort
-speakers op de juiste plaats
-iets sterkere accu
-niet meer wachten op ICS want dat zit er al op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 23:20
nobleone schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:31:
[...]

In hoeverre is de ARM Cortex-A9 MPCore processor van de Tab2 slechter dan de NVIDIA Tegra 2 250 T20?
Denk dat je het verschil weinig zult merken als er inderdaad andere cpu in zit dan de Tegra 2. Vraag me af als je dat verschil nou echt merkt. Beide zijn geclockt dus op 1 Ghz, ja natuurlijk werkt de ene 1 Ghz CPU beter dan de andere, maar in dit geval lijkt mij het verschil niet noemenswaardig.
Voordelen die ik in elk geval in de Tab2 zie zijn:
-microSDHC poort;
-IR blaster (gebruik ik op mijn Sony Tablet S tot mijn eigen verbazing erg vaak op mijn AV-apparatuur)
-USB poort
-speakers op de juiste plaats
-iets sterkere accu
-niet meer wachten op ICS want dat zit er al op
- Wees nou eerlijk hoe vaak gebruik je nou een extra SD kaartje? Ik heb het nog nooit nodig gehad op mijn S1, S2 en mijn P7500 Tab. 16GB is voldoende voor mijn gebruik.
- Dan ben jij echt één van de weinige die IR gebruikt, maar dan ook echt één van de weinige. Ik zie zelf absoluut geen nut voor IR.
- Je bedoelt die platte stekker die ook op de P7500/7510 zit? Normale USB poort heeft deze Tab niet, zit zelfde soort stekker aan als de eerste Tab. Dus een voordeel is er niet omdat het exact hetzelfde is.
- Speakers zitten nu aan voorkant ipv zijkant, is dat echt een voordeel? Ik vind juist mooier dat het niet aan de voorkant zit om eerlijk te zijn. Dit zie ik dus als een nadeel.
- Beide 7k mAh dus nee.
- Om eerlijk te zijn, zo erg mis ik ICS niet op mijn Tablet. Vind 2.3 > 4.0.3 grotere stap dan 3.2 > 4.0.3. Als ik beetje bekijk tussen ICS en Honeycomb moet ik zeggen dat verschillen vrij klein zijn. Daarnaast werkt 3.2 ook nog perfect hoor, dus echt een nadeel noem ik het niet.

Nee ik zie geen reden om de Tab 2 boven de Tab "1" te kiezen. Enige voordeel wat ik dan kan noemen is ondersteuning voor SD Kaart, maar goed de vraag is hoeveel mensen hier daadwerkelijk gebruik van maken. Dan doel ik dus omdat hun 16GB niet genoeg is voor opslag, bedoel ken sommige die puur SD kaartje gebruiken om files over te zetten naar hun pc of andersom. Maar goed daar gebruik ik tegenwoordig gewoon Google Drive voor, te grote files gebruik ik gewoon de USB Kabel net zo makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door V-rg op 21-05-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

linkkrw schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:04:
[...]
Nee ik zie geen reden om de Tab 2 boven de Tab "1" te kiezen. Enige voordeel wat ik dan kan noemen is ondersteuning voor SD Kaart, maar goed de vraag is hoeveel mensen hier daadwerkelijk gebruik van maken. Dan doel ik dus omdat hun 16GB niet genoeg is voor opslag, bedoel ken sommige die puur SD kaartje gebruiken om files over te zetten naar hun pc of andersom. Maar goed daar gebruik ik tegenwoordig gewoon Google Drive voor, te grote files gebruik ik gewoon de USB Kabel net zo makkelijk.
Daarnaast koop je voor niet al te veel geld een connector om een sdcard of usbstick te kunnen gebruiken. Ik heb een tijdje geleden het originele setje van Samsung over laten komen vanaf amazon (volgens mij 15~20 euro). Werkt ook perfect als je bestanden wilt overzetten of net even wat extra ruimte wilt :) Nadeel is dan wel dat er zo'n ding uit je tab steekt. Vond het zelf wel een beetje vreemd dat Samsung je beperkt op dat vlak, wat is er mis met wat extra ruimte die je zelf kunt plaatsen... Goed de iPad kan het ook niet, maar Asus tablets kunnen het weer wel.

Afhankelijk van je gebruik kan 16GB ook krap zijn hoor ;) Ik gebruik zelf mijn Tab om bijvoorbeeld filmpjes van TED(x) te kijken en download deze meestal. Per filmpje heb je het toch over enkele honderden MBs. Ook voor series geldt hetzelfde, zet je er een paar op van een paar honderd MB en je zit snel aan je maximum...

Ik wil mijn Tab op vakantie gebruiken als "imagetank"/backup voor mijn digitale foto's, maar dan kom ik misschien wel erg krap uit met mijn 16GB (zeker als je op RAW schiet). Een kaartje direct in de Tab was dan fijn geweest, nu moeten de foto's een tussenstop maken op de tablet zelf. Ah well, zo boeiend is het ook weer niet :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Ach als het echt nodig is kan je volgens mij ook gewoon een externe HDD aansluiten op je Tab toch? :+

Lijkt me vooral handig zoals je zegt voor in de vakantie, inderdaad je foto's op RAW kost behoorlijk wat ruimte dan lijkt mij een HDD een ideale uitkomst.

[ Voor 43% gewijzigd door V-rg op 21-05-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

linkkrw schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:33:
Ach als het echt nodig is kan je volgens mij ook gewoon een externe HDD aansluiten op je Tab toch? :+
Is dat zo? Dat vroeg ik me namelijk al eens af. Een externe HDD (2,5") haalt zijn voeding uit de USB aansluiting. Ik vraag me af of de usb van de tab dat kan leveren. Maar anders kun je inderdaad een gewoon een 1TB schijf aan je tab hangen. Hoewel dan het idee van een tablet wel een beetje weg is ;) Lekker op de bank surfen kan dan niet meer.

Hoewel, met een reepje ducttape kom je misschien weer een heel eind :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

linkkrw schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:04:
[...]
Jij ziet geen reden, maar nobleone wel... Wat je doet is vragen naar zijn voordelen en die allemaal affakkelen aan de hand van je eigen beredenering 7(8)7.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
BtM909 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:49:
[...]

Jij ziet geen reden, maar nobleone wel... Wat je doet is vragen naar zijn voordelen en die allemaal affakkelen aan de hand van je eigen beredenering 7(8)7.
Hij geeft toch ook voornamelijk een mening? Daarnaast geeft hij ook nog voordelen aan die dus niet kloppen.

Bedoel hij vermeld USB, er zit geen USB poort op de Tab 2. Zit zo'n mini platte stekker ingang op die ook op Tab 1 zit. Dus dit is dus geen voordeel vergeleken met Tab 1. Zelfde geld voor de accu, beide 7.000 mAh.

Voor de rest van de voordelen is het toch ook zijn redenering? Ik geef mijn mening op zijn mening van voordelen.

Daarom zei ik dus ook op het eind, enige echte voordeel die ik kan noemen is het hebben van MicroSD slot. Want het hebben van IR is voor de meeste niet interessant, ICS tsja..

[ Voor 6% gewijzigd door V-rg op 21-05-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:12
Mijn galaxytab 10.1 wilde net niet aan. De batterij was vamorgen 10%, hij staat ook op "spaarstand" bij 10%, maar sinds 11u had ie aan de lader gelegen.
De aan of uitknop deed niks. Pas toen ik de USB-kabel eruit trok flitste het scherm, en toen ik de kabel er weer in stak kreeg ik een grote batterij die "90% and charching aangaf". Daarna nog een keer met de aan/uitknop pielen en uiteindelijk startte hij weer normaal.

Is dit normaal gedrag, zo nee, wat is de oorzaak. En hoe reset je zo'n GalaxyTab eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

linkkrw schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:31:
[...]

Hij geeft toch ook voornamelijk een mening? Daarnaast geeft hij ook nog voordelen aan die dus niet kloppen.

Bedoel hij vermeld USB, er zit geen USB poort op de Tab 2. Zit zo'n mini platte stekker ingang op die ook op Tab 1 zit. Dus dit is dus geen voordeel vergeleken met Tab 1. Zelfde geld voor de accu, beide 7.000 mAh.

Voor de rest van de voordelen is het toch ook zijn redenering? Ik geef mijn mening op zijn mening van voordelen.

Daarom zei ik dus ook op het eind, enige echte voordeel die ik kan noemen is het hebben van MicroSD slot. Want het hebben van IR is voor de meeste niet interessant, ICS tsja..
Sorry hoor, maar je vraagt naar zijn onderbouwing en dan is dat nog niet goed ;)
Maar laat maar zitten, onzinnige discussie zo.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zit hier even mee te genieten over de Tab 2 versus Tab 1 discussies.

Persoonlijk vraag ik mij af hoe lang de equinox dual core het blijft uithouden ten opzichte van de tegra 3. Mijn galaxy2 heeft ook "maar" een dual-core maar hoeft er minder pixels uit te persen.

De enige plus die de tab heeft is, de prijs die steeds beter wordt én de stereo speakers op het apparaat.

Als ik hem dan vergelijk met bijvoorbeeld de TF300T dan heeft de tab 2 de volgende pluspunten:
- gorilla glass
- stereo speakers
- meer custom roms tot beschikking.

En als nadelen:
- dual core, die outdated wordt en links en rechts ingehaald wordt.
- geen HDMI mini maar dmv. adapters output naar HDMI.
- 16 GB versus 32GB geheugen. ( is met micro-sd kaartjes op te lossen.)

Zie ik nog meer over het hoofd en ben ik te pessimistisch tov. TF300t ?

Welke tweaker heeft er een gelijkwaardig dilemma in zijn hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ik wachtte op de Asus 370t. Maar grote kans dat die niet meer uitkomt en de Google Tab wordt met wat bezuinigingen. De tab was bij Wehkamp goedkoop, dus goed te doen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
stefijn schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:39:
Mijn galaxytab 10.1 wilde net niet aan. De batterij was vamorgen 10%, hij staat ook op "spaarstand" bij 10%, maar sinds 11u had ie aan de lader gelegen.
De aan of uitknop deed niks. Pas toen ik de USB-kabel eruit trok flitste het scherm, en toen ik de kabel er weer in stak kreeg ik een grote batterij die "90% and charching aangaf". Daarna nog een keer met de aan/uitknop pielen en uiteindelijk startte hij weer normaal.

Is dit normaal gedrag, zo nee, wat is de oorzaak. En hoe reset je zo'n GalaxyTab eigenlijk?
Iemand een idee hierover?

Andere vraag: ik heb een Synology NAS met o.a. een Photo-share. Met Allshare kan ik op mijn GalaxyTab de foto's niet bekijken, ik krijg een melding dat het niet weergegeven kan worden. Zo ook niet met Allshare op mijn Samsung TV.
Muziek en video werken wel.

Wel kan ik met de Tab de foto's via Allshare pushen naar mijn TV, maar dan worden ze maar klein weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 08:24

Kama

Game Coordinator

stefijn schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:34:
[...]

Iemand een idee hierover?

Andere vraag: ik heb een Synology NAS met o.a. een Photo-share. Met Allshare kan ik op mijn GalaxyTab de foto's niet bekijken, ik krijg een melding dat het niet weergegeven kan worden. Zo ook niet met Allshare op mijn Samsung TV.
Muziek en video werken wel.

Wel kan ik met de Tab de foto's via Allshare pushen naar mijn TV, maar dan worden ze maar klein weergegeven.
Dikke kans dat de Synology NAS de DNLA standaard voor pictures net iets anders heeft geinterpreteerd dan Samsung. Probeer eens een andere DLNA player en kijk wat ie doet (e.g. Bubble UPnP)

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Bij de Synology moet je eerst een fotoalbum aanmaken, althans, zo begreep ik Photo Station. Als ik een lege map aanmaak is die via de app van Synology wel te zien.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2023
Vandaag even met de tab 2 staan spelen... Ik vind de vormgeving minder dan mijn tab 1 en hij voelt minder stevig aan. ICS ziet er leuk uit, maar nog steeds laggy bij switchen tussen de screens.

Voor de rest is er weinig veranderd, dus ik heb liever mijn tab 1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Senor Sjon schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:15:
Bij de Synology moet je eerst een fotoalbum aanmaken, althans, zo begreep ik Photo Station. Als ik een lege map aanmaak is die via de app van Synology wel te zien.
Ja, dat heb ik. Ik kan ook door de mappen bladeren en de thumbnails browsen, maar een foto openen gaat niet

edit: o wacht, jij bedoeld een gallery (photostation is de webgallery van Synology). Ik wil gewoon met DLNA door de foto's bladeren (en dat gaat dus ook, behalve openen)

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 22-05-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
stefijn schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:39:

Moet me denken toen ik de Galaxy Tab kocht van iemand (hij was nieuw hoor), ik ging even kijken als hij het deed natuurtlijk. Zag dat de scherm aanging met de text Galaxy Tab dus ging vanuit die gewoon werkte.

In de bus richting huis kon ik natuurlijk niet wachten met het bekijken van dat ding maar kreeg hem dus niet aan. Dacht dus oh accu leeg, toen ik thuis was aan de lader gezet. Je zag soms als je de lader erin of eruit haalde dat de backlight even aanging, maar als nog kreeg ik hem dus niet aan.

Ik dacht even op dat moment dat mijn Tab dus gewoon stuk was gegaan toen ik hem kocht.., na even goed gekeken te hebben op internet vond ik wat mijn "probleem" was.

Probleem wat ik dus had is dat je de aan/uit knop echt 10 seconde ingedrukt moet houden voordat hij aangaat. Geen idee waarom maar ik zou dus kijken als dit je probleem verhelpt. Net zo lang ingedrukt houden tot hij aanspringt.

[ Voor 6% gewijzigd door V-rg op 23-05-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramgozer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik ben hevig aan het zoeken naar de juiste tablet voor mij, maar door het grote aanbod raak je snel het overzicht kwijt! (bomen-bos)

De 10.1 tab2 lijkt me een heel aardige keus, met een normaal budget (heb ook gekeken naar de transformer prime, maar deze is me te hoog aan de prijs)

Ik vroeg me alleen af hoe het zit met de mogelijkheden om RAW foto's te kopiëren vanaf mijn EOS camera.
Dat zou het zeulen met een laptop overbodig maken op reis.
Kan ik hiervoor gewoon de ingebouwde cardreader gebruiken, en ze vervolgens op een aangesloten externe HDD zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In de Tab2 zit alleen een ingebouwde microSD kaartlezer, dus CF/SD kaartjes gaan niet werken. Je kunt wel een adapter kopen waar je deze kaarten in kan doen. Een externe HDD zal volgens mij alleen werken als deze FAT32 is geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

bramgozer schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:45:
Ik vroeg me alleen af hoe het zit met de mogelijkheden om RAW foto's te kopiëren vanaf mijn EOS camera.
Dat zou het zeulen met een laptop overbodig maken op reis.
Kan ik hiervoor gewoon de ingebouwde cardreader gebruiken, en ze vervolgens op een aangesloten externe HDD zetten?
Daar ben ik afgelopen week ook mee bezig geweest :) Er zijn een aantal handige tooltjes om je RAW bestanden te lezen of backupen. Sommige geven je zelfs previews. Even in de google play store kijken en je komt een heel eind :)

Verder is het inderdaad gewoon een kwestie van de files overpompen. Dat is dan wel weer een voordeel van de tab2, je hebt een intern kaartslot en kunt met de USB-dongel een USB-schijf koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Bij de tab 1 is een hdd (ntfs geformattteerd en externe voeding!) via usb verloopkabeltje met app Usb mass storage watcher te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:12
Zit her forum laatste tijd ook in de gaten te houden.
Heb destijds ainol novo 8 gekocht om te kijken of een talet wel iets was dat ik vaker ging gebruiken dan alleen als gadget.

Nu u ik hem vaker gebruik loop ik toch tegen problemen aan wat je in duurder segment niet hebt.l
dan bedoel ik volledige playstore en 3a4 uu batterij.

Nu valt mijn oog op een galaxy tab zoals aangegeven hierboven ook door het bos de bomen niet kunnen zien. 1 of 2

Zelf gebruik ik tab hoofdzakelijk voor het kijken van series die mijn vriendin niet kijkt dus dat ik lekker op de bank zit.
Iemand al series gestreamd?
is mogenlijk om via je tablet op pc in te loggen en iets overzertten naar je tablet zonder achter de pc te kruipen?

alvast bedankt

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

gisteren een tablet gekocht, de galaxy tab 10.1 gt-p7510, kernel 2.6.36.3 .

alles ging goed tot het moment in de screen timout wou aanpassen naar 5 min. aangepast terug maar blijf om 15 seconden een timout geven.

Nu valt me ook op dat bv aanpassen van de taal (engels naar nederlands) en wallpaper aanpassingen NIET worden opgeslagen.

Apps installeren gaat overigens goed, grote vriend google bood geen oplossing dus vandaar de melding hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:00
Offens1490 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:53:

Zelf gebruik ik tab hoofdzakelijk voor het kijken van series die mijn vriendin niet kijkt dus dat ik lekker op de bank zit.
Iemand al series gestreamd?
is mogenlijk om via je tablet op pc in te loggen en iets overzertten naar je tablet zonder achter de pc te kruipen?

alvast bedankt
Je hoeft hier helemaal niks voor te kopieren. Er is een geweldige applicatie Plex for Android en Plex media server. De media server installeer je op de pc. de app op je tab en daarmee kun je al je series direct streamen naar je tablet. Heb het zelf ook en vind het geweldig werken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:10:
Hoi,

gisteren een tablet gekocht, de galaxy tab 10.1 gt-p7510, kernel 2.6.36.3 .

alles ging goed tot het moment in de screen timout wou aanpassen naar 5 min. aangepast terug maar blijf om 15 seconden een timout geven.

Nu valt me ook op dat bv aanpassen van de taal (engels naar nederlands) en wallpaper aanpassingen NIET worden opgeslagen.

Apps installeren gaat overigens goed, grote vriend google bood geen oplossing dus vandaar de melding hier.
De timeout staat bij mij op 2 minuten en dat werkt echt prima :)

Wallpaper als in andere achtergrond kiezen? Want ik heb hem gewoon aangepast naar een Live Wallpaper. Daarnaast heb ik ook de Wallpaper van de Unlock screen aangepast naar de standaard Honeycomb wallpaper. (met de donkere achtergrond met een aantal honingraatjes rechts) Alles slaat hij op en blijft ook zo.

Dat van de Taal zal ik thuis moeten kijken maar dat zal ook geen probleem moeten zijn. Dus er ligt echt iets aan jou Tab. Okee ik heb dan de P7500 versie met Stock 3.2 maar dat moet geen verschil uitmaken met de P7510 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja precies, zolang ik het scherm van srceen open laat staan blijft de instelling juist. zodra ik naar home o.i.d. ga is de instelling eruit. widget die time out aanpast werkt ook niet.

zoals gezegd aanpassen van achtergrond wordt ook niet opgeslagen net zoals de taal. Lijkt erop dat er een save issue is bij de systeeminstellingen. Aanpassingen in apps worden wel opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag bij mm de tab2 aangeschaft aangezien hij goedkoper was dan de 1.
past de tab2 ook inde houder van bol.com van 15 euro ? of zit er verschil in de 1 en 2 ,bol.com wist het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:11:
ja precies, zolang ik het scherm van srceen open laat staan blijft de instelling juist. zodra ik naar home o.i.d. ga is de instelling eruit. widget die time out aanpast werkt ook niet.

zoals gezegd aanpassen van achtergrond wordt ook niet opgeslagen net zoals de taal. Lijkt erop dat er een save issue is bij de systeeminstellingen. Aanpassingen in apps worden wel opgeslagen.
Misschien even boel resetten en de cache enz legen in de Recovery menu van Android (Aan knop + Volume Down ingedrukt houden als hij uit staat).

Heb nog nooit van zoiets gehoord namelijk.. als probleem blijft voortdoen zou ik gewoon even de garantie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Michaelg schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:26:
[...]

Je hoeft hier helemaal niks voor te kopieren. Er is een geweldige applicatie Plex for Android en Plex media server. De media server installeer je op de pc. de app op je tab en daarmee kun je al je series direct streamen naar je tablet. Heb het zelf ook en vind het geweldig werken.
Thx zal het bookmarken.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:00:
heb vandaag bij mm de tab2 aangeschaft aangezien hij goedkoper was dan de 1.
past de tab2 ook inde houder van bol.com van 15 euro ? of zit er verschil in de 1 en 2 ,bol.com wist het niet
Ja viel me ook al zelfs in de winkel op dat tab 2 goedkoper was dan tab 1.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Offens1490 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:37:
[...]

Ja viel me ook al zelfs in de winkel op dat tab 2 goedkoper was dan tab 1.
Ik werd er bij de mediamarkt zelfs op gewezen dat de tal 2 de volgende dag € 50,- extra korting had (de vakantie korting die nu geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
DrakeNL schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:21:
[...]

Ik werd er bij de mediamarkt zelfs op gewezen dat de tal 2 de volgende dag € 50,- extra korting had (de vakantie korting die nu geld)
Op de website van de mediamarkt stond gisteren nog voor 299. Naar de winkel gereden daar was 349 8)7
Wil ik hem vandaag online bestellen is ie weg :(

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkkrw schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:05:
[...]

Misschien even boel resetten en de cache enz legen in de Recovery menu van Android (Aan knop + Volume Down ingedrukt houden als hij uit staat).

Heb nog nooit van zoiets gehoord namelijk.. als probleem blijft voortdoen zou ik gewoon even de garantie gebruiken.
zal dat eens proberen. Als probleem blijft is het vlot weer terug naar de verkoper om een andere te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFX schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:41:
[...]

Op de website van de mediamarkt stond gisteren nog voor 299. Naar de winkel gereden daar was 349 8)7
hij is 349 en dan gaat de 50 euro er vanaf,bij mm almere lagen ze nog voor 299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:25:
[...]

hij is 349 en dan gaat de 50 euro er vanaf,bij mm almere lagen ze nog voor 299
morgen maar eens kijken wil wel eenwitte (alle meubels wit hiero)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Even nog wat opmerkingen over de TAB2 versie.

In Nederland geen IR poort om je TV e.d. te besturen.
De originele hdmi kabel van Samsung werkt niet, zelf uitgeprobeerd dit wordt ook bevestigd op XDA developers.
Ik heb zelf de 7 inch uitvoering die nu al te koop is voor 224 euro bij de Mediamarkt exclusief verzend kosten.
De hardware op het scherm na gelijk aan de 10 inch uitvoering.
Volgens mij is de processor wel iets sneller dan die van de 1e Galaxy tab.
Ik behaal een AnTuTu score van rond de 5000 punten.
In Amerika is TAB2 al wat langer te koop en op Amazon.com vind je veel reviews van gebruikers.
Ik weet niet hoe het is bij de 10 inch versie maar de 7 inch is een zeer goede tablet.

Plus punten:

Mooi helder scherm, wit is spierwit en het demo filmpje wat op de tablet staat ziet er zeer mooi uit.
De kleuren zijn veel natuurlijker dan op mijn Samsung Galaxy S2.
Goede batterij tijd ruim 8 uur (na 2 x opladen) op een 4000 mAh batterij (scherm en wifi 100% aan).
Snel en zonder haperen mee te werken.
Micro sd slot.
Zeer goed geluid, en hij kan behoorlijk hard.
4K video's vloeiend afspelen Youtube (daar waar mijn notebook het laat afweten).
Gebruikt weinig energie tijdens standby periode.
GPS is zeer goed, zelfs in huis ruim 10 satelieten.

Minpunten:

Geen normale usb host poort.
Geen micro usb voor data.
Geen hdmi mogelijkheid (ook niet met originele Samsung kabel).
Opladen alleen met 30 pins Samsung kabel ipv micro usb (geen enkele tablet denk ik)

In tegenstelling tot wat er eerder in dit topic gezegd is kan je wel een andere adapter gebruiken.
Ik heb verschillende adapters geprobeerd ook een 12 volt usb in de auto, en deze werken allemaal.

Ik heb naast mijn tablet nog een PC met XBMC en heb toch een manier gevonden om video's op mijn TV af te spelen.

Met Xbox remote (Google Play Store) kan je deze via wifi bedienen.
Als je op je Tablet een stream opent kan je meestal een mediaspeler uit kiezen.
Er is nu een optie bijgekomen Play on XBMC, selecteer deze en hij stuurt de video rechtstreeks naar je TV.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1934263/export_01.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1934263/export_02.png

Met Zappo TV uit de Google playstore kan je nog een aantal dingen meer.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1934263/export_03.png

(Filmpje hierboven is met een Ipad kon er nog geen vinden met een android tablet)

Er zijn 2 versie's waarvan een speciaal voor XBMC.
Als je geen PC met XBMC hebt werkt deze ook met elke smart TV of DNLA mediapalyer.
Ook een Xbox360 zou ondersteund worden.

All share wat standaard op de TAB2 staat kan je daar ook voor gebruiken maar heeft minder optie's.
Mij is het nog niet gelukt een filmpje te pushen naar mijn TV.
Vanuit een DNLA mediaspeler zelf lukt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door jan rademaar op 27-05-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jan rademaar schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:06:
Opladen alleen met 30 pins Samsung kabel ipv micro usb (geen enkele tablet denk ik)
Mijn htc flyer laadt dus gewoon wel op met een gewone micro usb _/-\o_

Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Heb ik weer, donderdag stap ik uit de vrachtwagen met mijn tablet in de hand (Galaxy Tab , P1000) glijd hij uit het hoesje met het beeldscherm op straat. :(

Het complete beeldscherm gebarsten maar hij doet het nog wel, zelf vervangen kost met 150 euro, is me niet waard.
Ik Vodafone bellen, nog 5 maand te gaan tot einde contract.
Moet Vodafone nou net een actie hebben met de Tab2 10euro bijbetalen en de eerste 5 maand gratis. :*)
Dat overlapt precies, het enige nadeel is dat ik niet kan bellen met de Tab 2 wat opzich best handig is. Ik heb mijn tablet namelijk ik een hoesje op het dashboard tafeltje staan en kan gewoon handsfree bellen en verkeer pro checken tijdens het rijden.
Maar eens kijken op het te doen is via Skype, als dat niet teveel data vreet.
Als het goed is staan ze Dinsdag voor de deur maar dan ben ik niet thuis, dat word Donderdag ophalen bij de post.

Ik ben een beetje aan het zoeken naar hoesjes, maar er valt nog weinig te vinden voor de Tab 2.
http://www.123bestdeal.co...0.1-Hoes-Case-Accessoires

Ik kan nog niet echt kiezen, het 360 degrees hoesje lijkt me wel wat maar het word dan zo'n dik ' boek' om mee te slepen... :/
Aan de andere kant, kan hij niet uit dit hoesje glijden. Wat wel met hoesjes met hoekbandjes kan gebeuren zoals ik heb ondervonden. ;(

Nu nog kijken wat ik met de oude P1000 Tab ga doen, in principe nieuw touchscreen erin voor 150 euro euro en hij werkt weer. (scherm vervangen +- 5/10 minuten werk volgen een youtube filmpje.)
Nooit geroot alles orgineel, via kies. Wat kan ik voor een P1000 vragen met gebarsten touchscreen, iemand enig idee?

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offens1490 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:13:
[...]

morgen maar eens kijken wil wel eenwitte (alle meubels wit hiero)
de witte is er nog niet alleen titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:35:
[...]

de witte is er nog niet alleen titanium.
Ja kwam er net achter. Net bij mediamarkt geweest alleen wart zilver. (299)
Wordt dus wachten miss als de witte komt zit er een quedcore in :+

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 21:39
Kan iemand mij a.u.b. helpen met de volgende vraag:
Kan ik elk Bluetooth-keyboard/muis koppelen met een Android-tablet?
Waar moet ik op letten bij aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 23:28
CAD-tekenaar schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:45:
Kan iemand mij a.u.b. helpen met de volgende vraag:
Kan ik elk Bluetooth-keyboard/muis koppelen met een Android-tablet?
Waar moet ik op letten bij aankoop?
Ja, dat kan, Bluetooth is Bluetooth...... Nou weet oik niet of die ook een Bluetooth PC-setje herkend, maar speciale Tablet versies natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2023
Ik heb een probleem met de Facebook app op mijn tab: als ik iemands profiel bekijk, ontbreekt onderaan die blauwe balk met 3 buttons van prikbord, foto's en info. Ik kan hierover niks vinden, maar is het mogelijk dat dit komt omdat de statusbalk van de tab eroverheen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zoek naar een mooie tablet.
Had na het lezen van dit forum, en ook van andere merken,
besloten dat het een samsung 10.1 tab of tab2 zou worden.
Het sd kaartslot lijkt me erg handig, dus waarschijnlijk de tab2.
Dacht dat er maar 1 camera op de tab2 zat maar zag ik gisteren
bij de Mediamarkt dat hij wel 2 camera's had.
En volgens de verkoper zat er eerder weer wel een flitser op, nu niet meer.
Zelfs op de samsung site kun je de producten niet goed vergelijken,
sommige zaken niet ingevuld of andere omschrijvingen.
Zie door de bomen het bos niet meer, want wat krijg je als je hem via
internet bestelt ?
Iemand die mij voorlichting kan geven ? (over de tab en de tab2)

Bedankt, Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 03:27:
internet bestelt ?

Bedankt, Wim
qua specificaties kun je hier goed vergelijken http://www.nieuwetablet.nl/Vergelijk
Alleen is gps wel vermoedelijk a-gps.
Persoonlijk ga ik voor een wifi only versie omdat ik ook mijn telefoon kan omzetten naar een internet wifi als ik perse moet(thethering.)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:14
Als ik op die site kijk zou mijn GT-P7500 maar 512 MB geheugen hebben, maar in de praktijk is dat 1 GB.

De info op die site is dus niet helemaal up-to-date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
mijn fout gebruik ook de telefoonsite het meeste.
tablet vorm was ook voor mij nieuw dus dacht dat het ook zo werkte daar.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Weet iemand al iets over de ics update?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Le_Freak ! schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:33:
Weet iemand al iets over de ics update?
Zo nu en dan probeer ik ook wat info te zoeken op google, maar hoewel de update in Canada al uitgerold zou moeten zijn zijn de berichten zeer schaars. Het enige wat ik gevonden heb zijn berichten dat men het in Canada zou uitrollen, maar heb nog niemand gevonden die hem ook daadwerkelijk heeft ontvangen en daar zijn ervaring over deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offens1490 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 06:02:
[...]
Persoonlijk ga ik voor een wifi only versie omdat ik ook mijn telefoon kan omzetten naar een internet wifi als ik perse moet(thethering.)
Toevallig juist geprobeerd, mijn Galaxy S1 koppelen met een ipad (die toevallig even in huis is)
Werkt goed, noodzaak voor 3G op tab is wat mij betreft weg, voor zo ver die er al was.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:57:
[...]

Toevallig juist geprobeerd, mijn Galaxy S1 koppelen met een ipad (die toevallig even in huis is)
Werkt goed, noodzaak voor 3G op tab is wat mij betreft weg, voor zo ver die er al was.
bedankt
Graag gedaan, Tja het maakt de tablet wel goedkoper zonder 3G en hoevaak zit je naar mijn mening met je tab buiten op straat? Zowiezo als je hem meeneemt naar vrienden mag je heus wel op hun netwerk. En smartphone zeul je toch altijd al mee :P. Onzin om nog een extra abo af te sluiten.

Dus werkt goed en heb je ook youtube getest?
edit: typo

[ Voor 10% gewijzigd door Offens1490 op 29-05-2012 12:03 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:36:
[...]

Zo nu en dan probeer ik ook wat info te zoeken op google, maar hoewel de update in Canada al uitgerold zou moeten zijn zijn de berichten zeer schaars. Het enige wat ik gevonden heb zijn berichten dat men het in Canada zou uitrollen, maar heb nog niemand gevonden die hem ook daadwerkelijk heeft ontvangen en daar zijn ervaring over deelt.
Vervelend, vooral omdat je weet dat Samsung liever eerst de tab2 een boost geeft dan de huidige gebruikers tegemoet wilt komen.
Ik had al via twitter geprobeerd, maar ook daar wordt ik afgescheept met 'wanneer we een update hebben, laten we het via dit kanaal weten'. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 03:27:
internet bestelt ?

Bedankt, Wim
meeste zal al wel gezegd zijn,

de belangrijkste verschillen : de tab2 heeft een microSDHC poort, speakers aan voorkant ipv zijkant, standaard komt hij met ICS reeds geinstalleerd, camera zonder flash led, je kan er mee bellen/smsen, video opnemen in 1080p

voor de rest zijn er weinig verschillen, beide bevatten een dual core processor geclockt op 1 Ghz. de opvolger is niet meteen een spectaculaire upgrade, en wordt zelfs goedkoper aangeboden.

voor een echte upgrade zal het wachten worden op de Galaxy Note 10.1, deze zal draaien op een quad core processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
iemand al ervaringen met hoezen voor de galaxy tab? (ik ga voor een witte tablet)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offens1490 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:01:
[...]

Graag gedaan, Tja het maakt de tablet wel goedkoper zonder 3G en hoevaak zit je naar mijn mening met je tab buiten op straat? Zowiezo als je hem meeneemt naar vrienden mag je heus wel op hun netwerk. En smartphone zeul je toch altijd al mee :P. Onzin om nog een extra abo af te sluiten.

Dus werkt goed en heb je ook youtube getest?
edit: typo
Niet geprobeerd nog, maar dat is normaal bij mij al niet veel soeps op mijn S1.

Wel heb ik hun laatste Tab2 10.1 vanmiddag bij Mycom in Amsterdam op kunnen pikken.
Werkt lekker, maar heb alleen een paar uur ervaring met een ipad, dus dat zegt niet veel.

Heerlijk dat de meeste zaken weer gewoon werken zoals mijn S1 :)

Bedankt voor al het 'geschrevene' hierboven, heeft me geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 21:27 . Reden: dank ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar goede tablet maar heb geen zin om er heel grote bedragen aan uitgeven. Na wat zoeken op google heb ik een galaxy tab 10.1 gevonden voor 260 euro (nieuw in gesloten verpakking, was gratis bij aankoop van een tv).

Is dit een goed aanbod? Of zullen de prijzen van de galaxy tab 2 10.1 nog kunnen dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Ook dubbelposten is niet de bedoeling.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 30-05-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:20:
Ik ben opzoek naar goede tablet maar heb geen zin om er heel grote bedragen aan uitgeven. Na wat zoeken op google heb ik een galaxy tab 10.1 gevonden voor 260 euro (nieuw in gesloten verpakking, was gratis bij aankoop van een tv).

Is dit een goed aanbod? Of zullen de prijzen van de galaxy tab 2 10.1 nog kunnen dalen?
Dat is wel een aardige prijs ja, dat is wel wat je ongeveer krijgt voor een WiFi model (denk dat je op marktplaats zelfs iets meer kan krijgen).

Ik heb zelf nieuwe 3G versie voor 300 euro gekocht wat ik mooi bedrag vond via marktplaats. Ik zou het zelf wel doen voor €260,- dat was ook wat ik zelf wou betalen maand terug voor de WiFi versie.

Als het de 3G versie is zal ik het zeker te weten doen, die kan je dan met winst verkopen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkkrw schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:47:
[...]

Dat is wel een aardige prijs ja, dat is wel wat je ongeveer krijgt voor een WiFi model (denk dat je op marktplaats zelfs iets meer kan krijgen).

Ik heb zelf nieuwe 3G versie voor 300 euro gekocht wat ik mooi bedrag vond via marktplaats. Ik zou het zelf wel doen voor €260,- dat was ook wat ik zelf wou betalen maand terug voor de WiFi versie.

Als het de 3G versie is zal ik het zeker te weten doen, die kan je dan met winst verkopen ook.
Het is de versie zonder 3G. (P7510)

Iemand die ervaring heeft met garantie van 2dehands toestellen. De verkoper beweert dat garantie werkt via het serienummer van het toestel en dat je dit kan laten registreren bij Samsung (is momenteel nog niet geregistreerd). Aan gezien de tablet gratis bij te tv was heeft hij dus geen aankoopbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Wat wil je horen? Ervaringen van mensen die deze tab tweedehands hebben gekocht en wel/geen problemen hebben nu? Lijkt me beetje onzinnig.. Belangrijker natuurlijk is of deze verkoper betrouwbaar is. Zijn verhaal kan goed kloppen, Samsung heeft een actie gehad waarbij je dit model gratis bij een tv kreeg. Maar dat zou dus moeten betekenen dat hij de tv thuis heeft staan en daar wel een bon van heeft, misschien kan je bij hem langsgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crispo schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:40:
Wat wil je horen? Ervaringen van mensen die deze tab tweedehands hebben gekocht en wel/geen problemen hebben nu? Lijkt me beetje onzinnig.. Belangrijker natuurlijk is of deze verkoper betrouwbaar is. Zijn verhaal kan goed kloppen, Samsung heeft een actie gehad waarbij je dit model gratis bij een tv kreeg. Maar dat zou dus moeten betekenen dat hij de tv thuis heeft staan en daar wel een bon van heeft, misschien kan je bij hem langsgaan?
Nee, ik zoek mensen die een tweedehandse tablet gekocht hebben en die dan later een probleem krijgen met hun toestel (niet de fout van de verkoper). De verkoper zegt dat je dan rechtstreeks contact met Samsung moet opnemen maar ik vraag me af hoe dit dan in z'n werk gaat.

Verkoper lijkt me zeer betrouwbaar (lange tijd actief en alleen maar positieve reacties).

Heb een bericht naar de verkoper gestuurd dat ik hem zal kopen :)

Alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Ik ben ondertussen wel benieuwd of Samsung ICS gaat uitbrengen in Q2. Zou eerst in Q1 al zijn.. dan verplaatst naar mei... en dat met nog minder dan halve dag te gaan gaat het ze weer niet lukken :(

Samsung maakt goede producten, echter softwareondersteuning is ronduit slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
@vhu: excuus, had het niet helemaal goed begrepen. Voor garantie moet je inderdaad rechtstreeks bij Samsung zijn, je kan bellen met de servicedesk of bij een servicepoint langsgaan. Volgens mij hoef je geen bon te hebben, zij kunnen waarschijnlijk aan het serienummer zien dat je de Tab gratis bij een tv hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
H92! schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:44:
Ben het niet eens met die stelling. Bij aankoop van de 10.1 is nergens vermeld dat deze geupdate zou worden naar ICS, dat is meer een extra dan een aankoopargument. Bovendien zijn er diverse updates voor HC uitgebracht en werkt de tab prima op HC.

Dat er geen ICS op staat maakt de HC functionaliteit niet minder! Noem eens wat zaken op die volgens jou naar verwachting op een tablet uit 2011 zouden moeten werken maar die HC niet ondersteunt en ICS wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

H92! schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:44:
Ik ben ondertussen wel benieuwd of Samsung ICS gaat uitbrengen in Q2. Zou eerst in Q1 al zijn.. dan verplaatst naar mei... en dat met nog minder dan halve dag te gaan gaat het ze weer niet lukken :(

Mijn Q2 loopt toch echt tot eind juni ;)
Men heeft dus nog een maand. Niet dat ik verwacht dat ze het dan wel doen, maar goed ze hebben nog even. Schijnbaar is hij in Canada uitgerold, maar daar heb ik nog verdacht weinig over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Frank-NL schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:52:
[...]

Noem eens wat zaken op die volgens jou naar verwachting op een tablet uit 2011 zouden moeten werken maar die HC niet ondersteunt en ICS wel?
Eigenlijk zijn dat meer voordelen dan de keuze tussen een tab10.1 en een tab2-10.1, lijkt me voor de hand liggend... Laten we hier eens beginnen te lezen: http://developer.android.com/sdk/android-4.0-highlights.html

Om gelijk de ROM-discussie etc te vermijden; Als iemand per se 4.0 wilt, kan ie dat zelf regelen.
Tevens ben ik het met je eens dat het op zich inderdaad verwende boel is om te 'eisen' dat een fabrikant upgrade naar de laatst beschikbare android-versie.

Echter, wanneer ze het wel beloven maar niet waarmaken, vind ik juist dat dat scheef gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Vandaag de witte versie van Tab 2 10.1 binnen ziet er mooi uit.(besteld via bol.com incl docking.)
Nu aan de lader straks mee spelen :P!! misschien een review schrijven volgende week.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Frank-NL schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:52:
[...]

Dat er geen ICS op staat maakt de HC functionaliteit niet minder! Noem eens wat zaken op die volgens jou naar verwachting op een tablet uit 2011 zouden moeten werken maar die HC niet ondersteunt en ICS wel?
Op de huidige tab kun je het dataverkeer over 3G niet meten. In Android 4 zit dit standaard in en vind dit het grootste pluspunt. Verder is de spraakherkenning in Android 4 ook enorm goed, terwijl je spreekt, verschijnen de woorden op het scherm. Nu moet je eerst uitgesproken zijn. En de Chromebrowser is op mobiel al enorm fijn, op tablet zal het beter werken dan de standaardbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:09

Snippertje

Light up your life

H92! schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:51:
[...]

Op de huidige tab kun je het dataverkeer over 3G niet meten. In Android 4 zit dit standaard in en vind dit het grootste pluspunt. Verder is de spraakherkenning in Android 4 ook enorm goed, terwijl je spreekt, verschijnen de woorden op het scherm. Nu moet je eerst uitgesproken zijn. En de Chromebrowser is op mobiel al enorm fijn, op tablet zal het beter werken dan de standaardbrowser.
Behalve de spraak, voor mij ook punten die belangrijk zijn. Daarnaast is de interface van 4.0 een stuk vloeiender. Hoop dat die snel komt!

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Laatst online: 12-09 16:37
Maandag de Samsung Galaxy tab 2 aangeschaft, mooi apparaatje!
Had eerder de blokker xiron, stiekum merk je toch het verschil wel.

Vandaag de Samsung Galaxy tab 10.1 keyboard dock gekocht, maar deze past niet :(
gelukkig kun je de geleider eraf halen, maar twijfel nog of dat wel zo handig is.. de tab staat dan toch iets minder steving in zn dock.

Samsung maar even gemaild met de vraag of er evt. een andere geleider beschikbaar is / komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:49

QuattroNL

It is I.

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:05:
[...]

Nee, ik zoek mensen die een tweedehandse tablet gekocht hebben en die dan later een probleem krijgen met hun toestel (niet de fout van de verkoper). De verkoper zegt dat je dan rechtstreeks contact met Samsung moet opnemen maar ik vraag me af hoe dit dan in z'n werk gaat.

Verkoper lijkt me zeer betrouwbaar (lange tijd actief en alleen maar positieve reacties).

Heb een bericht naar de verkoper gestuurd dat ik hem zal kopen :)

Alvast bedankt voor jullie advies.
Ik heb ook zo'n nieuwe tab gekocht van iemand die 'm gratis bij een tv had gekregen.
Ik heb een kopie van de factuur van z'n tv erbij gekregen.
Daarna registreren bij Samsung. Moet verder geen probleem zijn.

260,- is een mooie prijs, de mijne was duurder (wel met een hoesje erbij maar dan nog).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
MrFX schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:41:
[...]

Had ik ook toen ik mijn Tab 10.1 kocht maanden terug. Op internet 366, in winkel 414 euro. Gemeld in de winkel en kreeg hem gewoon voor 366 euro mee in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 22:51
Pe Nis schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:29:
[...]

Had ik ook toen ik mijn Tab 10.1 kocht maanden terug. Op internet 366, in winkel 414 euro. Gemeld in de winkel en kreeg hem gewoon voor 366 euro mee in de winkel.
Nou moeten jullie niet boos worden hoor... :+ Stond op de MediaMarkt site eerst voor 309, daarna voor 299 toen verdween hij inderdaad van de webshop. Even gebeld naar MM Zwolle, hadden ze nog wel op voorraad voor de prijs van 279!!! Gelijk opgehaald uiteraard. Hallo Tab-vrienden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
xGlasvezelkabel schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:06:
[...]

Nou moeten jullie niet boos worden hoor... :+ Stond op de MediaMarkt site eerst voor 309, daarna voor 299 toen verdween hij inderdaad van de webshop. Even gebeld naar MM Zwolle, hadden ze nog wel op voorraad voor de prijs van 279!!! Gelijk opgehaald uiteraard. Hallo Tab-vrienden!
lucky you ;-)
ik had gister bij de mediamarkt een dock gekocht, maar eerstdacht ikdatdeze niet paste, maar naar wat testen bij de mediamarkt bleek hij gewoon stuk te zijn ;(
morgen maar gewoon weer opnieuw zoeken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitronic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-08-2020
Update Ice Cream Sandwich

Goedendag,

Kunt u mij vertellen wanneer de update Ice Cream Sandwich beschikbaar komt voor de Samsung Galaxy Tab 10.1. (GT-P7520/M16)
Nu kunt u misschien geen datum geven maar kunt u dan bij benadering aan geven of het nog dit kwartaal of het volgende kwartaal wordt. En komt u alstublieft niet met het antwoord dat ik het toestel aan Kies moet koppelen om te kijken of er een update beschikbaar is, want dan kan ik wel elke dag kijken tot ik een ons weeg. Misschien is het raadzaam als u iets meer communiceert naar u klanten over de product updates via de website.

En dit was het antwoord.

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung.

Helaas is het niet mogelijk om aan te geven wanneer er een upgrade naar ICS is per type toestel.
Daarom is ons antwoord ongewijzigd, en adviseren wij u inderdaad om uw toestel te koppelen aan Kies om te kijken of er een upgrade is voor uw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Wat een laf antwoordt Samsung, kom op zeg geef in ieder geval aan wat je weet, natuurlijk zijn er mensen binnen Samsung die weten hoe het zit.
Of diegene die jou een mailtje teruggestuurt hebt weet het echt niet of diegene heeft niet eens de moeite gedaan om bij de juiste mensen te informeren daarover.
Mijn inziens gaat uit naar optie 2.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52
hitronic schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 08:57:
Update Ice Cream Sandwich

Goedendag,

Kunt u mij vertellen wanneer de update Ice Cream Sandwich beschikbaar komt voor de Samsung Galaxy Tab 10.1. (GT-P7520/M16)
Nu kunt u misschien geen datum geven maar kunt u dan bij benadering aan geven of het nog dit kwartaal of het volgende kwartaal wordt. En komt u alstublieft niet met het antwoord dat ik het toestel aan Kies moet koppelen om te kijken of er een update beschikbaar is, want dan kan ik wel elke dag kijken tot ik een ons weeg. Misschien is het raadzaam als u iets meer communiceert naar u klanten over de product updates via de website.

En dit was het antwoord.

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung.

Helaas is het niet mogelijk om aan te geven wanneer er een upgrade naar ICS is per type toestel.
Daarom is ons antwoord ongewijzigd, en adviseren wij u inderdaad om uw toestel te koppelen aan Kies om te kijken of er een upgrade is voor uw apparaat.
Haha ze geven precies het antwoord waar jij van aangeeft dat je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is ook flauw om een vraag te stellen waarop je het antwoord al weet en dan erbij te vermelden dat je dat antwoord niet wilt horen. Om vervolgens te gaan klagen dat ze dat antwoord geven. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Pe Nis schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:29:
[...]

In Breda dacht men hier anders over :( ik heb hem maar bij cdromland gehaald.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Het is de versie zonder 3G. (P7510)

Iemand die ervaring heeft met garantie van 2dehands toestellen. De verkoper beweert dat garantie werkt via het serienummer van het toestel en dat je dit kan laten registreren bij Samsung (is momenteel nog niet geregistreerd). Aan gezien de tablet gratis bij te tv was heeft hij dus geen aankoopbon.
Ik zeg toch dat ik €260,- ook zou doen voor WiFi versie? Ik zeg er alleen bij dat ik het zeker zou doen als het een 3G versie is. Als je even beter leest |:(

Maar goed via de serienummer kan je zoeken hoe lang je garantie hebt via Samsung zelf, als je gewoon zegt dat je het ergens gratis hebt gekregen (bij een abo ofzo) als ze toch moeilijk doen moet het probleem verholpen zijn. Maar zover ik weet doet Samsung niet moeilijk als je via hun de garantie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 30-09 21:13
Offens1490 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 06:02:
[...]

qua specificaties kun je hier goed vergelijken http://www.nieuwetablet.nl/Vergelijk
Alleen is gps wel vermoedelijk a-gps.
a-gps is beter dan standaard gps, dus niet andersom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Dijkhuis schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:16:
[...]

a-gps is beter dan standaard gps, dus niet andersom!
Klopt is idd haalt info vanaf netwerken.
Ik bedoel natuurlijk wel dat als je de 3g versie dat het wel data kost.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ik verwacht ICS niet eerder dan nadat de tab 2 zijn verkoopcurve heeft gehad.
Dus dat zal nog een maand of twee duren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
inmiddels wel veel plezier van mijn tab, alleen jammer dat er (officieel) geen dock/keyboard voor is.
En van samsung krijg ik een half gaar andwoord terug dat ik contact op moet nemen met de dealer :?

We wachten nog wel eventjes af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen wat het verschil tussen deze 2 samsung Galaxy Tab 2 Tablets bij de Media Markt.

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350550,289391.html Prijs 339 euro

En deze staat in de folder voor 395 euro
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4503/folderewy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Laatst online: 16-01-2022
is hetzelfde artikel (de P5110 = 1181776)...is er misschien prijsverschil omwille van het online bestellen/afhalen in winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:04:
Wie kan mij vertellen wat het verschil tussen deze 2 samsung Galaxy Tab 2 Tablets bij de Media Markt.

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350550,289391.html Prijs 339 euro

En deze staat in de folder voor 395 euro
[afbeelding]
Bij bol.com goedkoper 349 euro
http://www.bol.com/nl/p/s...-zilver/9005000012231237/

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 01:56:Leuke deal gevonden op Bol.com voor 15 euro heb je de Docking station voor de Galaxy Tab 10.1!Desktop Docking Station voor Samsung Galaxy Tab 10.1 (EDD-D1B1BEGSTD)Gebruik de volgende code en je krijgt GRATIS verzending: CRM-195-NKP-1205

Code voor gratis verzenden werkte bij mij ook.

hier iemand die het al had uitgelegd.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38304246

Zelf heb ik een witte wifi 2 tab.
Wifi omdat ik desnoods thethering via mobiel kan doen.

Btw links gekopieert en geplakt nu net via mijn tab.

Edit
Zag net dat die van jouw 10 euro goedkoper is let wel mediamarkt heeft vooralsnog geen witte versie van tab2.

[ Voor 4% gewijzigd door Offens1490 op 05-06-2012 17:52 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag, ik ben sinds vandaag in het bezit van een samsung galaxy tab 10.1 gt-p7500. Nu ben ik er wat updates mee aan het draaien en de firmware update ging goed maar bij de update naar android 3.2 staat hij al een hele tijd op 22 %. Hoe kan ik controleren of die gecrashed is of dat het gewoon heel erg lang duurt? En als die gecrashed is kan ik m dan resetten of zo?

Gr. Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramgozer
Wat gebruiken jullie als instellingen om video te hercoderen voor gebruik op de 10.1?
Ik heb wat moeite met de juiste instellingen vinden om optimaal te kunnen genieten van het 720p scherm! (gebruik Handbrake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:34:
Goedendag, ik ben sinds vandaag in het bezit van een samsung galaxy tab 10.1 gt-p7500. Nu ben ik er wat updates mee aan het draaien en de firmware update ging goed maar bij de update naar android 3.2 staat hij al een hele tijd op 22 %. Hoe kan ik controleren of die gecrashed is of dat het gewoon heel erg lang duurt? En als die gecrashed is kan ik m dan resetten of zo?

Gr. Mike
Staat ie nog steeds op 22%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 23:11
"
bramgozer schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:14:
Wat gebruiken jullie als instellingen om video te hercoderen voor gebruik op de 10.1?
Ik heb wat moeite met de juiste instellingen vinden om optimaal te kunnen genieten van het 720p scherm! (gebruik Handbrake)
Wat bedoel je met: "optimaal"? Loopt het beeld en/of geluid niet lekker? Of wil je beeldvullend kijken?
Ik gebruikte de in Handbrake ingebouwde preset High Profile wat keer op keer slaagde maar je kan ook deze instellingen proberen.
Ben nu met Freemake Video Converter aan het spelen. Eerste indruk is dat dit wat makkelijker werkt qua afspeeldevice selectie.

[ Voor 12% gewijzigd door nobleone op 06-06-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
ik zoek een hoes
welke kunnen jullie aanraden?

Targus VuScape Protective Cover / Stand for Samsung Galaxy Tab 10.1
pricewatch: Targus VuScape Protective Cover / Stand for Samsung Galaxy Tab 10.1

Belkin Slim Folio Stand for Samsung Galaxy Tab 10.1
pricewatch: Belkin Slim Folio Stand for Samsung Galaxy Tab 10.1

Sleeve is geen optie want dan moet ik hem nog ergens uithalen.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:00
Ik heb zelf een namaak Targus (via ebay), en ben daar echt heel tevreden over. Vind het allemaal net wat degelijker aanvoelen dan die Belkin sleeve. In het begin is het leer nog een beetje stroef, maar na een paar weken is hij lekker soepel.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 23:28
Ik heb voor 2 weken terug onderstaande originele bookcover bij amazon.co.uk gekocht. Dit is de juiste versie met alle openingen (powerknop & headphone ingang).

Deze kost omgerekend +- 26.57 euro. Stuk goedkoper dan in Nederland.

Samsung Galaxy Tab 10.1 Clip-in Case - Black - £21.58

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramgozer
nobleone schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:18:
"
[...]

Wat bedoel je met: "optimaal"? Loopt het beeld en/of geluid niet lekker? Of wil je beeldvullend kijken?
Ik gebruikte de in Handbrake ingebouwde preset High Profile wat keer op keer slaagde maar je kan ook deze instellingen proberen.
Ben nu met Freemake Video Converter aan het spelen. Eerste indruk is dat dit wat makkelijker werkt qua afspeeldevice selectie.
Ik merk het vooral in vertraging (haperend beeld) en compressie artifacts bij snel bewegend beeld (pannen over een landschap, of heftige actiescènes).
Wat voor een player gebruik je? Ik merk dat bij mij de stock video player het beter doet als mx player..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:00:
[...]

Staat ie nog steeds op 22%?
Sorry voor de late reactie.. Heb een fijne kaakontsteking dus was het gisteravond snel zat. Ik was het na een uur zat om naar 22 % te kijken. Vervolgens heb ik hem 3 x opnieuw gestart en toen liep die ineens door.
Ik had de tablet niet verbonden met de pc met kies maar gewoon via het menu van de tablet voor een update gevraagd. Dat schijnt de boosdoener te zijn ivm wegvallen van wifi.
Gistermiddag wel nog Samsung gebeld maar daar word je ook niet wijzer van. Ja u kunt hem op eigen risico opnieuw opstarten maar dan bestaat de kans dat die helemaal niet meer opstart. Ze hebben zelf niet zo'n vertrouwen in hun producten als ik het zo hoor.
Maar in ieder geval de software en firware zijn geupdate. Kan niet wachten op ICS. Dat heb ik op m'n Galaxy Nexus ook en dat werkt toch wel een stuk fijner als dit. Zijn we denk ik van de stotteringen tijdens het swipen van schermen ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
  • Laatst online: 05-08 11:33
Telus heeft nu ook de update gepland voor de Tab naar ICS: http://www.gforgames.com/...elus-android-4-ics-21123/

Dus de normale updates kunnen niet ver weg zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet in een topic, daar is V&A voor.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 07-06-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 30-09 21:13
Ik heb sinds twee weken de galaxy tab2. Sinds een paar dagen is de tab iedere keer ineens leeg, terwijl ik heb de dag ervoor had opgeladen, en niet bijzonder veel had gebruikt. Als ik heb s'avonds wegleg is hij dan voor 70% vol ofzo, en de volgende ochtend is hij dan volledig leeg, dan moet hij eerst aan de oplader voordat hij aan kan.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Is er een appje om te zien welke app hier verantwoordelijk voor is?
Pagina: 1 ... 37 ... 56 Laatste