Even nog wat opmerkingen over de TAB2 versie.
In Nederland geen IR poort om je TV e.d. te besturen.
De originele hdmi kabel van Samsung werkt niet, zelf uitgeprobeerd dit wordt ook bevestigd op XDA developers.
Ik heb zelf de 7 inch uitvoering die nu al te koop is voor 224 euro bij de Mediamarkt exclusief verzend kosten.
De hardware op het scherm na gelijk aan de 10 inch uitvoering.
Volgens mij is de processor wel iets sneller dan die van de 1e Galaxy tab.
Ik behaal een AnTuTu score van rond de 5000 punten.
In Amerika is TAB2 al wat langer te koop en op Amazon.com vind je veel reviews van gebruikers.
Ik weet niet hoe het is bij de 10 inch versie maar de 7 inch is een zeer goede tablet.
Plus punten:
Mooi helder scherm, wit is spierwit en het demo filmpje wat op de tablet staat ziet er zeer mooi uit.
De kleuren zijn veel natuurlijker dan op mijn Samsung Galaxy S2.
Goede batterij tijd ruim 8 uur (na 2 x opladen) op een 4000 mAh batterij (scherm en wifi 100% aan).
Snel en zonder haperen mee te werken.
Micro sd slot.
Zeer goed geluid, en hij kan behoorlijk hard.
4K video's vloeiend afspelen Youtube (daar waar mijn notebook het laat afweten).
Gebruikt weinig energie tijdens standby periode.
GPS is zeer goed, zelfs in huis ruim 10 satelieten.
Minpunten:
Geen normale usb host poort.
Geen micro usb voor data.
Geen hdmi mogelijkheid (ook niet met originele Samsung kabel).
Opladen alleen met 30 pins Samsung kabel ipv micro usb (geen enkele tablet denk ik)
In tegenstelling tot wat er eerder in dit topic gezegd is kan je wel een andere adapter gebruiken.
Ik heb verschillende adapters geprobeerd ook een 12 volt usb in de auto, en deze werken allemaal.
Ik heb naast mijn tablet nog een PC met XBMC en heb toch een manier gevonden om video's op mijn TV af te spelen.
Met Xbox remote (Google Play Store) kan je deze via wifi bedienen.
Als je op je Tablet een stream opent kan je meestal een mediaspeler uit kiezen.
Er is nu een optie bijgekomen Play on XBMC, selecteer deze en hij stuurt de video rechtstreeks naar je TV.
Met Zappo TV uit de Google playstore kan je nog een aantal dingen meer.
(Filmpje hierboven is met een Ipad kon er nog geen vinden met een android tablet)
Er zijn 2 versie's waarvan een speciaal voor XBMC.
Als je geen PC met XBMC hebt werkt deze ook met elke smart TV of DNLA mediapalyer.
Ook een Xbox360 zou ondersteund worden.
All share wat standaard op de TAB2 staat kan je daar ook voor gebruiken maar heeft minder optie's.
Mij is het nog niet gelukt een filmpje te pushen naar mijn TV.
Vanuit een DNLA mediaspeler zelf lukt het wel.
[
Voor 6% gewijzigd door
jan rademaar op 27-05-2012 00:21
]