Geen idee. Ik heb trouwens wel een tab uit engeland... Misschien istie daar al wel uit. Heb een 10.1 wifi 16gb.Le_Freak ! schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:59:
[...]
Dat vindt ik heel vreemd, want ik heb net een nieuwe 10.1 3G+WIFI en hij haalt hem op die manier niet binnen die 3.2 update, iemand een idee hoe dat kan ?
Verwijderd
Voor zover mij bekend is er voor Europese toestellen nog geen officiële update naar 3.2. Er is wel een officiële geweest voor de Israëlische markt de P7500JJKJ6 Stock Rom (Android 3.2).
Verder is er een semi-officiële rom wel beschikbaaar via XDA [P7500XWKK4 [11.03.2011][Android 3.2]] Die is op enig moment weer teruggetrokken door Samsung om onbekende redenen?! Deze laatste heb ik via Odin geflashed en werkt prima. Het is wel een rom voor de P7500 en is dus niet geschikt voor de P7510
Voor de P7510 is er alleen in de US een officiële relaese.
Verder is er een semi-officiële rom wel beschikbaaar via XDA [P7500XWKK4 [11.03.2011][Android 3.2]] Die is op enig moment weer teruggetrokken door Samsung om onbekende redenen?! Deze laatste heb ik via Odin geflashed en werkt prima. Het is wel een rom voor de P7500 en is dus niet geschikt voor de P7510
Voor de P7510 is er alleen in de US een officiële relaese.
Ik heb android 3.2 ota binnengehaald gisteren, draait als een zonnetje (: P7510
Hoi.
Ik heb de wifi 10.1 uit de VS, 32G en al een paar dagen geleden de update naar 3.2 gekregen OTA. Lijkt er op dat de mensen die netjes hebben gewacht tot dat de tab in Nederland uitkwam nu weer moeten wachten.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:48:
[...]
Geen idee. Ik heb trouwens wel een tab uit engeland... Misschien istie daar al wel uit. Heb een 10.1 wifi 16gb.
Overigens zijn de veranderingen minimaal. Heb nu All Share en een icoontje om apps te scalen naar full screen. Verder nog geen veranderingen kunnen vinden.
Ik heb de 8.9 versie en heb al 2 weken 3.2 erop staan.micheldenhaag schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:34:
[...]
dat klopt. mijn 3G heeft m ook nog niet.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Laten we wel wezen, die update is natuurlijk niet het achtste wereldwonder, het nieuw besturingssysteem DAT is hetgeen waar we op wachten mede android fanboy's
Zaterdag voor m'n moeder een TAB 10.1 3G 16GB gekocht, leuk ding. Nu wil ze graag (thuis, via Wifi) via de website van haar werk een remote desktop sessie starten zodat ze in kan loggen op haar werk (terminal server volgens mij). Die site geeft aan: installeer "de" Java plugin.
Hiermee bedoelen ze natuurlijk de Java plugin voor gewone desktop computers, deze is er ja. Maar hoe doe ik dit op de TAB?
Hier staan de downloads voor verschillende besturingssystemen van Java, maar Android staat er niet bij: http://www.java.com/nl/download/manual.jsp
Is het handig om een Java SDK te installeren? Lijkt me niet..
http://nl.softonic.com/s/java-android-2.1-download
Ik vermoed dat die site gewoon de normale computer versie van Java vereist, en dat het niet gaat werken. Iemand een goed idee om dit aan de praat te krijgen?
Hiermee bedoelen ze natuurlijk de Java plugin voor gewone desktop computers, deze is er ja. Maar hoe doe ik dit op de TAB?
Hier staan de downloads voor verschillende besturingssystemen van Java, maar Android staat er niet bij: http://www.java.com/nl/download/manual.jsp
Is het handig om een Java SDK te installeren? Lijkt me niet..
http://nl.softonic.com/s/java-android-2.1-download
Ik vermoed dat die site gewoon de normale computer versie van Java vereist, en dat het niet gaat werken. Iemand een goed idee om dit aan de praat te krijgen?
Moet je remote desktop via een specifieke site benaderen? Anders is er misschien een app voor?
"It's about time you showed up Fox!"
Verwijderd
Hoe wil je moeder een externe sessie opstarten?
Citrix? => Citrix receiver. (en gebruik Clientless Access)
Remote desktop? => 2X Client.
Beide gratis app, beide werken uitstekend, in ieder geval bij mij.
Dat is jammer, ik vermoedde het al.H92! schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:58:
Java en Silverlight werken niet op Android
De standaardprocedure is via de site idd. Geen app.Speek schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:02:
Moet je remote desktop via een specifieke site benaderen? Anders is er misschien een app voor?
Ik ga vanavond proberen te achterhalen via de gewone PC wat het adres van de terminal server is, dan probleem ik het via die 2X Client (staat al geïnstalleerd).Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:06:
Hoe wil je moeder een externe sessie opstarten?
Thanks
Geen praktijkervaring, maar wel in de handen gehad op het werk. Zeer mooie cover en toetsenbord typt lekker zoals ik even zonder tab erin.Philflow schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:39:
Wel gek, 112 pagina's en niemand ervaring met het blue tooth keyboard.
pricewatch unsorted: Samsung BKC-1C9U - Toetsenbord - Bluetooth - zwart
pricewatch: Samsung Bluetooth Toetsenbord (BKC-1B1USBGSTD) (Samsung Galaxy Tab 10.1)
87 eur nu.
Wil hem misschien ook voor mijn tab aanschaffen, maar vind het behoorlijk prijzig.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Misschien een hele stomme vraag, maar wat voor soort simkaart moet er eigenlijk in.
Kan het namelijk nergens vinden.
Wil er namelijk ook een aanschaffen en het zou natuurlijk handig zijn als ik de simkaart van mijn gsm er in zou kunnen doen
Wil er namelijk ook een aanschaffen en het zou natuurlijk handig zijn als ik de simkaart van mijn gsm er in zou kunnen doen
Een normale minisim.lepeldoos schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:44:
Misschien een hele stomme vraag, maar wat voor soort simkaart moet er eigenlijk in.

Zojuist http://www.ebay.nl/itm/NE...-1-P7510-UK-/220836453850 besteld voor mijn zwager en nicht. De Galaxy Tab 10.1 al op werk meerdere malen mogen gebruiken en ook aangeraden om deze aan te schaffen in plaats van een iPad 2. Advies opgevolgd en voor een zeer fijne (bovendien goedkoper dan Pricewatch) prijs aangeschaft.
Hoop dat de case veel plezier zal opleveren. Heb een dergelijke case voor mijn iPad 1 en die heb ik nu al meer dan een jaar. Doet het nog goed en is nog van goede staat.
Hoop dat de case veel plezier zal opleveren. Heb een dergelijke case voor mijn iPad 1 en die heb ik nu al meer dan een jaar. Doet het nog goed en is nog van goede staat.
Ook besteldDraicon schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:24:
Zojuist http://www.ebay.nl/itm/NE...-1-P7510-UK-/220836453850 besteld voor ...
Verwijderd
Lijkt een exacte kopie van de Belkin case, en daar ga je echt spijt van krijgen....
http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=544827
YouTube: Official Samsung Galaxy Tab 10.1 Case Vs Belkin Slim Case
YouTube: Belkin Verve Folio Stand For Samsung 10.1
YouTube: Official Samsung Galaxy Tab 10.1 Case Vs Belkin Slim Case
YouTube: Belkin Verve Folio Stand For Samsung 10.1
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 12:41 ]
Idd, waarom niet de originele Samsung book cover? Lekker stevig en past mooier bij tablet!Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:34:
Lijkt een exacte kopie van de Belkin case, en daar ga je echt spijt van krijgen....![]()
Op ebay zo'n 30 euro, in winkels hier ongeveer het dubbele.KhaZ schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:38:
Wat kosten die dan?
Puur vanwege de prijs besteld. Heb hem zojuist ook voor me neef besteld. Die heeft ook een Galaxy Tab 10.1 besteld. Vind een 30 euro (bijna 2x zoveel) net te duur om als cadeau te geven en als ze het willen hebben, kunnen ze het altijd nog zelf bestellen. Weet uit eigen ervaring dat een dergelijke case bij mij al meer dan een jaar meegegaan is. Dat terwijl iedereen bij ons thuis ermee speelt.
Heb net die cover van Pyroskins binnen maar die is wel fijn hoor ;-)
Ik heb hem ook voor rond de 30 van eBay. Het is puur het merk waarvoor je betaald denk ik. Als het authentieke spul is meestal duurder, een originele Sony PS3 controller is doorgaans ook duurder dan een Nyko dingKhaZ schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:16:
20+ zou ik teveel vinden. 16 incl verzenden is leuk.
Niet dat dat het goedpraat hoor, de prijs van die book covers in NL zijn helemaal van de zotte.. Rond de 60 dacht ik? No way dat ik dat had betaald
[ Voor 7% gewijzigd door speek1984 op 29-11-2011 16:33 ]
Deze is 360 graden, Belkin en originele toch niet? Kost ongeveer € 11 incl. verzendkosten.
http://www.ebay.nl/itm/36...m3cbefff490#ht_5023wt_713
http://www.ebay.nl/itm/36...m3cbefff490#ht_5023wt_713
Ik kan een galaxy tab 10.1 3G 16GB krijgen (die met 3MP camera) krijgen voor 420 euro, dit is inclusief een data abbo van 500MB (zit bij de kosten inbegrepen). Prijs lijkt me prima, alleen twijfel ik nog omdat ik niet zo goed weet waarvoor ik hem wil gaan gebruiken. Ik denk voornamelijk voor PDF's lezen en dingen op internet waarvoor ik nu nog veel mijn PC gebruik.
Waarvoor gebruiken jullie de tab voornamelijk? Voor deze prijs inclusief een abbo kan ik hem eigenlijk niet laten liggen toch?
Waarvoor gebruiken jullie de tab voornamelijk? Voor deze prijs inclusief een abbo kan ik hem eigenlijk niet laten liggen toch?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ligt er helemaal aan... Als je totaal geen doel hebt voor je Tablet (en hem dus uiteindelijk in een hoek gooit), zou ik elke uitgegeven euro zonde vindenSnippertje schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:39:
Ik kan een galaxy tab 10.1 3G 16GB krijgen (die met 3MP camera) krijgen voor 420 euro, dit is inclusief een data abbo van 500MB (zit bij de kosten inbegrepen). Prijs lijkt me prima, alleen twijfel ik nog omdat ik niet zo goed weet waarvoor ik hem wil gaan gebruiken. Ik denk voornamelijk voor PDF's lezen en dingen op internet waarvoor ik nu nog veel mijn PC gebruik.

Zelf heb ik voor de WiFi version gekozen, omdat de 3G geen toegevoegde waarde vond hebben (kan nmlk mijn SGSII op tethering zetten, heb ik ook een data verbinding). Gebruik hem voornamelijk voor studie (boeken lezen en films) maar ook om te gamen als ik geen zin heb de PS3 aan te zetten, beetje surfen, Youtube... Kan het zo gek niet bedenken eigenlijk
Maar dat zal voor elk anders zijn. Bedenk eerst goed waarvoor je hem wilt gebruiken i.p.v. 'hebben omdat je hem moet hebben'
Ik wilde sowieso een ereader gaan kopen. En laat ik deze daar nu ook voor kunnen gebruiken. Daarnaast is de 3G versie voor mij alsnog goedkoper dan de wifi versie (laagste prijs in pricewatch voor wifi is €440,-)Dwazer schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:57:
[...]
Ligt er helemaal aan... Als je totaal geen doel hebt voor je Tablet (en hem dus uiteindelijk in een hoek gooit), zou ik elke uitgegeven euro zonde vinden
Zelf heb ik voor de WiFi version gekozen, omdat de 3G geen toegevoegde waarde vond hebben (kan nmlk mijn SGSII op tethering zetten, heb ik ook een data verbinding). Gebruik hem voornamelijk voor studie (boeken lezen en films) maar ook om te gamen als ik geen zin heb de PS3 aan te zetten, beetje surfen, Youtube... Kan het zo gek niet bedenken eigenlijk
Maar dat zal voor elk anders zijn. Bedenk eerst goed waarvoor je hem wilt gebruiken i.p.v. 'hebben omdat je hem moet hebben'
Daarnaast zit ik nu meestal op de bank met mijn telefoon te spelen, beetje surfen, youtube filmpjes bekijken etc. Lijkt me dat deze tablet ook voor het lezen van PDF's (voor de studie) wel goed is, kan iemand daar wat meer over zeggen? En daarnaast voegt het wel wat entertainment toe natuurlijk. Of ik hem echt nodig heb? Nee natuurlijk niet, maar de prijs in combinatie met het feit dat ik toch al van plan was een ereader te kopen, maakt het wel een interessante deal.
Moet het voor mezelf alleen wel een beetje rechtvaardigen natuurlijk
Zeker waar hoor, maar daar staat wel tegenover dat, zoals bij mij, het ook onverwacht prettig kan zijn hem te gebruiken voor dingen die je het niet verwacht had of simpelweg vergetenDwazer schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:57:
[...]
Bedenk eerst goed waarvoor je hem wilt gebruiken i.p.v. 'hebben omdat je hem moet hebben'
In eerste instantie heb ik hem vooral aangeschaft voor onderweg, ik zit namelijk al gauw een uur of 10 per week in de trein. Mijn bedoeling was dan vooral het lezen van e-books en films kijken (al gaat dat laatste niet met sommige bestanden
Van het gamen op de tablet had ik niet veel verwacht maar laatst zit ik in de trein ff een spel te proberen en opeens was ik al over en kon ik ff niet verder met het spel, bij een rit van 3.5 uur
Gisteren heb ik nog een kort verslag erop zitten typen wat eigenlijk prima te doen is. Als ik mijn laptop aan de tv heb hangen gebruik ik altijd vlc remote wat een afstandsbediening van de tab maakt.
Heel die laptop gebruik ik thuis nu alleen nog voor school/programmeerdingetjes, downloads en om video aan mijn tv te hangen. Verder doe ik eigenlijk alles met de tab, wat ik niet verwacht had
@Snippertje sinds ik mijn Tab heb gebruik ik mijn laptop bijna niet meer op school (alleen soms voor Illustrator e.d.). De Tab is zoveel makkelijker vind ik, hoeft niet op te starten en af te sluiten, weegt geen drol. Ik koop mijn schoolboeken zoveel mogelijk digitaal zodat ik helemaal niks meer hoef mee te sjouwen.
Met de Zinio app lees ik magazines op mijn Tab, dat gaat ook prima.
In het begin twijfelde ik een beetje of ik hem veel zou gebruiken maar als je de mogelijkheden leert kennen ben je vast net zo snel om als ik!
Alleen het geheugen is wat weinig, ik gebruik veel dropbox enzo om te zorgen dat hij niet te snel vol loopt.
En soms is het touchscreen toetsenbord niet handig, als je veel moet typen vooral. Ik raad je aan een hoes met toetsenbord erbij te nemen als je er documenten op wilt gaan typen. Anders moet je het niet doen, voor korte berichtjes en mailtjes werkt het zonder prima.
Met de Zinio app lees ik magazines op mijn Tab, dat gaat ook prima.
In het begin twijfelde ik een beetje of ik hem veel zou gebruiken maar als je de mogelijkheden leert kennen ben je vast net zo snel om als ik!
Alleen het geheugen is wat weinig, ik gebruik veel dropbox enzo om te zorgen dat hij niet te snel vol loopt.
En soms is het touchscreen toetsenbord niet handig, als je veel moet typen vooral. Ik raad je aan een hoes met toetsenbord erbij te nemen als je er documenten op wilt gaan typen. Anders moet je het niet doen, voor korte berichtjes en mailtjes werkt het zonder prima.
[ Voor 17% gewijzigd door zoenvisje op 30-11-2011 12:19 ]
Heeft iemand ergens gelezen wanneer de nieuwe update (opnieuw) uitkomt? Ben best benieuwd.
Ik heb dus de update gedaan op m'n 7510, maar kan sinds dat moment (lijkt het) het niet meer inloggen op een TKIP access point. Heeft iemand dat ook ervaren?
Zoeken op internet levert al helemaal niks op, want de kreten zijn of te specifiek of te algemeen
Het frappante is dus dat het hele SSID niet meer zichtbaar is (zowel niet als met de stock WIFI scanner als met tools ala WIFI Anlayzer.
Ik heb hier nog meerdere Tabs, die werken wel, maar zijn ook een Europees model (en hebben de update dus nog niet gehad).
Zoeken op internet levert al helemaal niks op, want de kreten zijn of te specifiek of te algemeen
Ik heb hier nog meerdere Tabs, die werken wel, maar zijn ook een Europees model (en hebben de update dus nog niet gehad).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Op xda developers ook bekend probleem. Samsung heeft dit ook ondervonden en daarom ook de officiele update teruggetrokken een aantal dagen geleden.
IP veranderen naar static is volgens mij een tijdelijke oplossing.
IP veranderen naar static is volgens mij een tijdelijke oplossing.
[ Voor 19% gewijzigd door Novi op 30-11-2011 19:24 ]
Stom, ik had idd ook op XDA even moeten zoeken (dacht eigenlijk dat het alleen maar voor custom ROM's e.d. was). Thanks iig
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Weet er iemand in hoeverre je met meerdere gebruikers (elk met eigen Google-account) gebruik kunt maken van een Samsung Tablet 10.1 ?
Moet je daar mee rekening houden met het voor de eerste keer gebruiken van een (nieuw uit doos, dus) tablet?
Moet je daar mee rekening houden met het voor de eerste keer gebruiken van een (nieuw uit doos, dus) tablet?
Kan dat dan? Zou een uitkomst zijn!htccjansen schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:24:
Weet er iemand in hoeverre je met meerdere gebruikers (elk met eigen Google-account) gebruik kunt maken van een Samsung Tablet 10.1 ?
Verwijderd
Wie kan mij een zetje in de juiste richting geven. Ik heb de Wifi versie en wil graag via tethering de internet verbinding van mijn Samsung Galaxy S gebruiken. Via instellingen > Draadloos en netwerk heb ik geen optie als tethering of mobile accesspoint.
Moet ik een app downloaden of mijn telefoon rooten?
Je wilt tetheren vanaf je mobiel of vanaf je tab? Als je op je Galaxy S tethert, dan kun je hem via je tab met wifi verbinden. Tetheren vanaf je tab gaat niet, want je hebt de wifi versie.
Nee hoor, instellingen/draadloos netwerk/VERBINDEN/mobiel toegangspunt/instell. mobiel toegangspuntVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:36:
Wie kan mij een zetje in de juiste richting geven. Ik heb de Wifi versie en wil graag via tethering de internet verbinding van mijn Samsung Galaxy S gebruiken. Via instellingen > Draadloos en netwerk heb ik geen optie als tethering of mobile accesspoint.
/ wi-fi configureren.
Dat kan. Je kan meerdere G-mail accounts instellen, dus voor e-mail is het geen probleem. De standaard agenda wordt wel samengevoegd, dus dat is misschien niet zo handig, afhankelijk van met wie je de Tab deelt. Ook bij de Market kan je volgens mij maar 1 account gebruiken. Google Reader werkt wel goed met meerdere accounts.htccjansen schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:24:
Is er iets specifieks waarvan je wilt weten of het werkt?
Ik geloof niet dat dat uitmaakt, je kan in principe e-mail accounts toe blijven voegen.Moet je daar mee rekening houden met het voor de eerste keer gebruiken van een (nieuw uit doos, dus) tablet?
Het zou toch mooi zijn dat je gewoon een useraccount kan aanmaken (hoeft niet fullfledged te zijn als met Windows), maar dat je iig je eigen desktop en mail ter hande hebtwiljanvdb schreef op donderdag 01 december 2011 @ 07:55:
[...]
Dat kan. Je kan meerdere G-mail accounts instellen, dus voor e-mail is het geen probleem. De standaard agenda wordt wel samengevoegd, dus dat is misschien niet zo handig, afhankelijk van met wie je de Tab deelt. Ook bij de Market kan je volgens mij maar 1 account gebruiken. Google Reader werkt wel goed met meerdere accounts.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een Samsung tablet 10.1 in bestelling, komt binnenkort binnen.
Inmiddels heb ik een nieuw, algemeen gmail-account aangemaakt dat we (meerdere users) voor dit tablet gaan gebruiken.
En het is mooi dat meerdere G-mail accounts mogelijk zijn bij dit tablet zodat als iemand privé iets wil doen dat dat dan mogelijk is.
Nogmaals, bedankt !
Inmiddels heb ik een nieuw, algemeen gmail-account aangemaakt dat we (meerdere users) voor dit tablet gaan gebruiken.
En het is mooi dat meerdere G-mail accounts mogelijk zijn bij dit tablet zodat als iemand privé iets wil doen dat dat dan mogelijk is.
Nogmaals, bedankt !
Echt ''privé'' zou ik het niet willen noemen (zie ook de reactie van BtM909 boven je). In principe wordt er niets afgeschermd en kan je gewoon de e-mails van andere personen e.d. lezen. Het enige is dat je meerdere accounts tegelijkertijd kunt gebruiken, maar je kan ze niet met een wachtwoord ofzo beschermen.htccjansen schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:32:
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties.
Nogmaals, bedankt !
Ik heb er zelf geen problemen mee (deel hem alleen met mijn vriendin), maar ik kan me voorstellen dat het vervelend kan zijn.
Zo ik heb de tab nu net binnen. Eerste indruk is redelijk. Hij voelt erg traag en hapert regelmatig, ligt dit aan de software oid? Zoomen in PDF's gaat ook niet helemaal lekker.
Wel erg leuk dat je kan whatsappen overigens en het beeld is super
Ga er nog even wat meer mee spelen, wellicht dat het trage na een reboot oid weg is.
Wel erg leuk dat je kan whatsappen overigens en het beeld is super
Ligt aan android 3. Is waarschijnlijk in android 4 opgelost (hoop ik)Snippertje schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:06:
Zo ik heb de tab nu net binnen. Eerste indruk is redelijk. Hij voelt erg traag en hapert regelmatig, ligt dit aan de software oid? Zoomen in PDF's gaat ook niet helemaal lekker.
Wel erg leuk dat je kan whatsappen overigens en het beeld is superGa er nog even wat meer mee spelen, wellicht dat het trage na een reboot oid weg is.
Oke dat zou mooi zijn. Net nog iets raars overigens. Had hem in me tas gedaan. Kom ik thuis, reageert hij niet meer. Tijdje de power button ingedrukt, gaat hij wel aan. Maar hij is dus spontaan uitgevallenH92! schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:57:
[...]
Ligt aan android 3. Is waarschijnlijk in android 4 opgelost (hoop ik)

Bekend kwaaltje, heb er al een paar weken geen last meer van.
*knocks on wood*
*knocks on wood*
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een tweedehands galaxy tab maar weet nu niet precies wat hier een goede prijs voor is. iemand mischien een idee voor een baseline prijs ?
Whatsappen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Als ik de app download krijg ik de melding dat tablets niet worden ondersteund...Snippertje schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:06:
Wel erg leuk dat je kan whatsappen overigens en het beeld is superGa er nog even wat meer mee spelen, wellicht dat het trage na een reboot oid weg is.
Een 3G versie kan wel Whatsapp installerensjaak14 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:20:
[...]
Whatsappen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Als ik de app download krijg ik de melding dat tablets niet worden ondersteund...
Owja... Sommige dingen zijn zo eenvoudig... Als je er ff over nadenkt...

Verwijderd
Super! Kon het niet vindenmambovipi schreef op donderdag 01 december 2011 @ 01:57:
[...]
Nee hoor, instellingen/draadloos netwerk/VERBINDEN/mobiel toegangspunt/instell. mobiel toegangspunt
/ wi-fi configureren.
Hey, ik heb recentelijk een Samsung Galaxy Tab 10.1 gewonnen via Vodafone. Ik heb echter geen extra verzekering afgesloten en recentelijk zijn er, door eigen schuld, barsten in het scherm gekomen.
Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen waar ik dit glas het beste kan laten vervangen, of waar ik deze mogelijk los kan kopen.
Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen waar ik dit glas het beste kan laten vervangen, of waar ik deze mogelijk los kan kopen.
Gisteren bij een collega geprobeerd om haar 10.1 3G aan haar wifi te hangen, mooi niet. Blijft hangen op "acquiring ip adres". De mijne (10.1) geprobeerd, idem. Mijn telefoon en de in huis aanwezige laptops doen het prima op dat wifi.
Het is een oudere linksys N router. Deze stond op WEP ik heb hem op WPA en daarna op WPA2 gezet, van kanaal en band veranderd, vanalles geprobeerd. Dit alles had tot gevolg dat er nu bij haar in huis veel beter bereik is dan het ene streepje wat ze hadden
, maar mooi dat de tablets nog steeds niet werken
.
Haar tablet doet het op werk en bij mij thuis prima (linksys resp. buffalo router).
Ik heb weinig zin om vaste ip adressen in te gaan stellen, ik had eerder zoiets van, koop een andere router. Ik vermoed namelijk na googlen dat de oude N de tabs wellicht dwars zit, maar ik kon in de router nergens instellen dat ie het op b/g moet houden.
Iemand anders nog een idee?
Het is een oudere linksys N router. Deze stond op WEP ik heb hem op WPA en daarna op WPA2 gezet, van kanaal en band veranderd, vanalles geprobeerd. Dit alles had tot gevolg dat er nu bij haar in huis veel beter bereik is dan het ene streepje wat ze hadden

Haar tablet doet het op werk en bij mij thuis prima (linksys resp. buffalo router).
Ik heb weinig zin om vaste ip adressen in te gaan stellen, ik had eerder zoiets van, koop een andere router. Ik vermoed namelijk na googlen dat de oude N de tabs wellicht dwars zit, maar ik kon in de router nergens instellen dat ie het op b/g moet houden.
Iemand anders nog een idee?
MAC-adresfilter op de router aanstaan?
Is er geen firmware voor die Linksys beschikbaar op dd-wrt.com?
Ik heb een keer een hele avond zitten kloten met een linksys, toen uiteindelijk een dd-wrt firmware er op gemikt en het ding deed het opeens perfect.
Ik heb een keer een hele avond zitten kloten met een linksys, toen uiteindelijk een dd-wrt firmware er op gemikt en het ding deed het opeens perfect.
Hoe komt het dat 3G watcgdog geen mobiele data bijhoudt? De kpn mbmeter deed het ook al niet. Die zag wifi voor 3G aan.
Dit komt door de standaard Samsung kernel.Snippertje schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:50:
Hoe komt het dat 3G watcgdog geen mobiele data bijhoudt? De kpn mbmeter deed het ook al niet. Die zag wifi voor 3G aan.
Als je de pershoot kernel erop zet dan kan je wel je data verbruik bijhouden met bijvoorbeeld
3G watchdog of my data manager.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Dit is een een bug (waar ik ook last van heb). In android 4 zal standaard de data per app gelogd worden, dus dan is het waarschijnlijk opgelost.Megapaul schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:55:
[...]
Dit komt door de standaard Samsung kernel.
Als je de pershoot kernel erop zet dan kan je wel je data verbruik bijhouden met bijvoorbeeld
Wat houdt dit precies in? Custom rom?Megapaul schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:55:
[...]
Dit komt door de standaard Samsung kernel.
Overigens de traagheid is nu weg, lag kennelijk aan de geanimeerde achtergrond

Verwijderd
Verwijderd
Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy Tab 10.1. Het apparaat bevalt prima. Geweldig beeld en zeer gebruiksvriendelijk.
Nu heb ik de USB Connection Kit ( EPL-1PRLRBEGSTD ) aangeschaft. Voornamelijk om hiermede mijn Samsung Galaxy I5800 (Appolo) aan te sluiten. Ik wil hiermee het mobiel toegangspunt activeren om via de tab te kunnen internetten en mailen. Echter wanneer ik de telefoon aansluit krijg ik de melding " usb met hoog vermogen aangesloten " en maakt ie geen verbinding met de Tab.
Wat moet ik doen om e.e.a. toch te kunnen aansluiten. Wie heeft hier ervaring mee ?
Nu heb ik de USB Connection Kit ( EPL-1PRLRBEGSTD ) aangeschaft. Voornamelijk om hiermede mijn Samsung Galaxy I5800 (Appolo) aan te sluiten. Ik wil hiermee het mobiel toegangspunt activeren om via de tab te kunnen internetten en mailen. Echter wanneer ik de telefoon aansluit krijg ik de melding " usb met hoog vermogen aangesloten " en maakt ie geen verbinding met de Tab.
Wat moet ik doen om e.e.a. toch te kunnen aansluiten. Wie heeft hier ervaring mee ?
Je kan toch gewoon tethering aanzetten op het android toestelletje?
Ik heb zojuist de Samsung Galaxy Tab 10.1 Android 3.2 update binnen gekregen via 'air'. Ben heel benieuwd of dat deze er voor zal zorgen dat mijn browser weer wat sneller wordt. Was een verrassing dat deze update beschikbaar was!
Mijn nieuwe tab werd overigens gewoon geleverd met 3.2. Dacht dat de tab daar standaard ook al mee kwam.
Bedankt voor de tip, ga dat vanavond ook is proberen.. Voor elke keer dat ik met de WIFI wil verbinden moet ik de router een reset geven. Soms gaat de verbinding plotseling verloren als ik even niks doe maar dat zal wel te maken hebben met een energiebesparingsmodus... Met een TP-Link router gaat het probleemloos en blijft de tablet mee in verbinding staan...swollywood schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:42:
Is er geen firmware voor die Linksys beschikbaar op dd-wrt.com?
Een poosje terug vertelde iemand op het forum dat ook op een wifi only versie wel whatsapp te installeren was, aangezien dit op de ipad ook ging. Ik kreeg dit na verschillende pogingen nog niet voor elkaar en heb ook niet echt de tijd gevonden om een maas in de applicatie te vinden.
Wilde binnenkort is kijken of de applicatie is te misleiden door een telefoon te laten verbinden als modem.
Edit:
Bij mij staat er versie 3.1 op en ik krijg de melding dat er geen update beschikbaar is. Toch lees ik hierboven dat iemand er versie 3.2 op heeft gekregen.. typfoutje ?
[ Voor 28% gewijzigd door Emiel1984 op 06-12-2011 13:44 ]
[LTS][MTS][HTS]
Waarschijnlijk de wifi-versie. Ik heb op mijn 3G ook geen update.Emiel1984 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:03:
[...]
Edit:
Bij mij staat er versie 3.1 op en ik krijg de melding dat er geen update beschikbaar is. Toch lees ik hierboven dat iemand er versie 3.2 op heeft gekregen.. typfoutje ?
idd op de 3G versie is er (nog?) geen update naar 3.2H92! schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:01:
[...]
Waarschijnlijk de wifi-versie. Ik heb op mijn 3G ook geen update.
Op de wifi versie ook niet, net gecontroleerd.Megapaul schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:36:
[...]
idd op de 3G versie is er (nog?) geen update naar 3.2
Op mijn 3G staat wel 3.2
Verwijderd
Dat is het nou net. Dat lukt namenlijk niet.Doordat de telefoon geen verbinding met de tab kan maken kan ik de tethering niet aanzetten. Omdat ik de melding krijg "usb met hoog vermogen aangesloten" breekt de tab de verbinding af.CQC AnacondA schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:17:
Je kan toch gewoon tethering aanzetten op het android toestelletje?
Bij tethering maak je van je telefoon een wifi-AP, dus er hoeft helemaal niets met usb gedaan te worden.
Zodra de 3.2 update er is, zullen ze het hier wel aankondigen:
http://twitter.com/#!/SamsungMobileNL
http://twitter.com/#!/SamsungMobileNL
Mijn tab 3G staat wel echt gewoon 3.2 android versie. Hier een screen:

Vorige week gekocht.

Vorige week gekocht.
[ Voor 5% gewijzigd door Snippertje op 06-12-2011 20:46 ]
Verwijderd
Bedankt voor je opmerking. Ik heb het inmiddels voor elkaar...H92! schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:00:
Bij tethering maak je van je telefoon een wifi-AP, dus er hoeft helemaal niets met usb gedaan te worden.
Waarom duurt het dan zo belachelijk lang voordat de 'oudere' tablets de update krijgen.Snippertje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:46:
[afbeelding]
Vorige week gekocht.
CM9 / 4.0 is er misschien nog wel eerder:
http://www.cyanogenmod.com/blog/cm9-progress-update
Vraagje, wat laat kies precies zien als je de tab aansluit?Snippertje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:46:
[afbeelding]
Vorige week gekocht.
Bij mij staat er dit wat staat er bij jou?

@ snippertje, what the hell zeg. Er staat ook een kernel van 14 oktober?
Waarom zit ik nog te rommelen met de 3.1 versie?
Ik zal van de week even kijken of ik er kan zetten in een winkel maar als jij idd gewoon de 3.2 hebt draaien is samsung wel een ontzettend zuig bedrijf.
Waarom zit ik nog te rommelen met de 3.1 versie?
Ik zal van de week even kijken of ik er kan zetten in een winkel maar als jij idd gewoon de 3.2 hebt draaien is samsung wel een ontzettend zuig bedrijf.
Wat mij opvalt is dat de pijl linksonder is veranderd (standaardpijl) en de tekst bij batterijgebruik is aangevuld. Weet je zeker dat je een nieuwe hebt en niet een die omgeruild is (waar dus mogelijk custom rom op zit)?
Gister aan het proberen geweest om mijn Tab aan Kies te hangen wat niet eens wou lukken, dat is dan weer jammer
Nu is het wel zo dat vlc remote via wifi ook geen verbinding kreeg met mijn laptopje wat eerder altijd wel werkte.
Via USB kom ik ook niet verder bij Kies, heb ergens wel een verhaaltje gezien hoe je dat op moet lossen maar nog niet de tijd voor genomen.
Eigenlijk doe ik toch alles via explorer maar wil toch wel firmware upgraden als die beschikbaar is
Nu is het wel zo dat vlc remote via wifi ook geen verbinding kreeg met mijn laptopje wat eerder altijd wel werkte.
Via USB kom ik ook niet verder bij Kies, heb ergens wel een verhaaltje gezien hoe je dat op moet lossen maar nog niet de tijd voor genomen.
Eigenlijk doe ik toch alles via explorer maar wil toch wel firmware upgraden als die beschikbaar is
De verpakking was nog geseald dus lijkt me dat hij nieuw is. Heb er verder nog niets mee gedaan.H92! schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:23:
Wat mij opvalt is dat de pijl linksonder is veranderd (standaardpijl) en de tekst bij batterijgebruik is aangevuld. Weet je zeker dat je een nieuwe hebt en niet een die omgeruild is (waar dus mogelijk custom rom op zit)?
Nu kies geïnstalleerd, alleen het verbinden duurt wel erg lang nu. Er lijkt niet veel te gebeuren... Dus vraag me af waarom dat niet werkt.
Via wifi zegt de tab dat hij verbonden is, maar de computer niet

Gelukt
Dit zegt kies:

Wel vreemd dat hij zegt dat mijn apparaat geen upgrades via kies ondersteunt.
[ Voor 22% gewijzigd door Snippertje op 07-12-2011 12:37 ]
Betekent dit niet dat er dan een custom rom op zit?Snippertje schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:29:
[...]
De verpakking was nog geseald dus lijkt me dat hij nieuw is. Heb er verder nog niets mee gedaan.
Nu kies geïnstalleerd, alleen het verbinden duurt wel erg lang nu. Er lijkt niet veel te gebeuren... Dus vraag me af waarom dat niet werkt.
Via wifi zegt de tab dat hij verbonden is, maar de computer niet
Gelukt
Dit zegt kies:
[afbeelding]
Wel vreemd dat hij zegt dat mijn apparaat geen upgrades via kies ondersteunt.
Lijkt me vreemd aangezien toestel nieuw is gekocht bij een kpn winkel. Seal zat er nog om.
Ik wil je niet ontmoedigen maar mijn PS3 gekocht bij Dynabyte, spikslinternieuwe doos, netjes dichtgeplakt en nog nooit open geweest, was ook gebruikt...
[ Voor 33% gewijzigd door zoenvisje op 07-12-2011 17:04 ]
Het zou me eerlijk gezegd niet heel veel uitmaken. Maar hoe kom ik er dan achter of het wel of geen custom rom is?
Ik denk niet dat je een custom rom heb. Alleen de frimware is geen NL firmware waardoor kiesSnippertje schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:11:
Het zou me eerlijk gezegd niet heel veel uitmaken. Maar hoe kom ik er dan achter of het wel of geen custom rom is?
Mijn CSC (land) code is PHN en bij jouw geeft hij dit niet aan.
Ik zou als ik jou was ff teruggaan ermee. Om te vragen hoe of wat.
Het is trouwens wel mogenlijk om de "NL firmware" erop te zetten met de juiste CSC code.
Alleen dat is denk ik iets meer voor het custom rom topic.
Ik heb net een Samsung Galaxy Tab 10.1 3G gekocht bij Vodafone.
Simkaartje doe ik erin, maar er staat heletijd geen internetverbinding (met WiFi doet hij het wel).
De man bij de Vodafone zei dat de simkaart meteen geactiveerd zou zijn.
Als ik naar de instellingen kijk, lijkt alles correct.
Iemand misschien hulp?
Simkaartje doe ik erin, maar er staat heletijd geen internetverbinding (met WiFi doet hij het wel).
Iemand misschien hulp?
Im notorious
Hallo,
Ik heb afgelopen weekend ook een tab 10.1 gekocht!
Leuk apparaat alleen ik heb rechts in mijn scherm een dooie pixel en in het midden zit iets onverklaarbaars onder het scherm. Het lijkt wel een stofdeeltje ofzoiets.
Ik er dus mee terug naar de media markt om hem om te ruilen.
Tot mijn grote verbazing kon dit niet. Hij kon hem opsturen voor het 'stofdeeltje' maar dan was ik hem 3 weken kwijt. En met de dooie pixel deden ze dan niets want ik moest er minimaal vijf hebben!
Ik vind dit echt belachlijk en heb dit niet laten doen!
Maar wat kan ik nu doen? Dit zou toch gewoon onder garantie moetwn vallen?
Leuk apparaat alleen ik heb rechts in mijn scherm een dooie pixel en in het midden zit iets onverklaarbaars onder het scherm. Het lijkt wel een stofdeeltje ofzoiets.
Tot mijn grote verbazing kon dit niet. Hij kon hem opsturen voor het 'stofdeeltje' maar dan was ik hem 3 weken kwijt. En met de dooie pixel deden ze dan niets want ik moest er minimaal vijf hebben!
Je kan de Tab toch terugbrengen met de rede het product bevalt mij niet?Legolees schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:58:
Hallo,
Precies de MM is vaak coulant met geld terug geven. Ik heb het weleens gedaan met een laptop, terwijl er op de bon staat dat het niet kan.
[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 07-12-2011 19:22 ]
Verwijderd
ik heb via saturn ook mijn tab opgestuurd.Legolees schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:58:
Hallo,
1 dode pixel ( nou hij was rood) en ze hebben het scherm vervangen en binnen 1 week was die weer terug
Ik zeg top service!
Opzich vind ik het niet erg dus ga niet terug, ben toch van plan er een custom rom op te gooie. Maar zou er wel graag achter komen welke firmware er precies op zit. Googlen mocht helaas niet baten.Megapaul schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:21:
[...]
Ik denk niet dat je een custom rom heb. Alleen de frimware is geen NL firmware waardoor kies
Mijn CSC (land) code is PHN en bij jouw geeft hij dit niet aan.
Ik zou als ik jou was ff teruggaan ermee. Om te vragen hoe of wat.
Het is trouwens wel mogenlijk om de "NL firmware" erop te zetten met de juiste CSC code.
Alleen dat is denk ik iets meer voor het custom rom topic.
Geloof mij maar: Die Custom ROM gaat een verademing wordenSnippertje schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:33:
[...]
Opzich vind ik het niet erg dus ga niet terug, ben toch van plan er een custom rom op te gooie. Maar zou er wel graag achter komen welke firmware er precies op zit. Googlen mocht helaas niet baten.
Niemand? Sorry dat ik zo opdringerig doe want ik moet weten of het aan mij ligt of de tablet kapot is.Thenotorious schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:47:
Ik heb net een Samsung Galaxy Tab 10.1 3G gekocht bij Vodafone.
Iemand misschien hulp?
Im notorious
Verwijderd
Kijk eens bij je APN-settings welke APN hij gebruikt. Instellingen/Mobiele Netwerken/Namen toegangspunten==> Zou op Vodafone GPRS moeten staan.Thenotorious schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:52:
[...]
Niemand? Sorry dat ik zo opdringerig doe want ik moet weten of het aan mij ligt of de tablet kapot is.
Even je apn instellingen veranderen van live.vodafone.com naar office.vodafone.nl of even langs de winkel de vodafone live bar er af laten halen. deze is namelijk standaard geblokeerd bij de MBB abonnementen.
Thenotorious schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:52:
[...]
Niemand? Sorry dat ik zo opdringerig doe want ik moet weten of het aan mij ligt of de tablet kapot is.
Verwijderd
Denken jullie dat het mogelijk is om tegra 3 games op de galaxy tab te draaien? of is de tegra 2 al achterhaald en gedoemd te mislukken? Shadowgun ziet er wel heel mooi uit op mijn galaxy tab, denken jullie dat de top al bereikt is of zullen we nog mooie games langs zien komen?
Wat ik vreemd vind is dat ik hier iedere keer lees dat voor de P7510 (Wifi Only) 3.2 al beschikbaar is, maar zowel OTA als Kies zegt dat er geen update beschikbaar is voor de Tab.
Heb uiteraard heb ik de P7510.
Mijn concrete vraag: Is de update nu wel of niet voor iedereen beschikbaar met een P7510.
Mijn concrete vraag: Is de update nu wel of niet voor iedereen beschikbaar met een P7510.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
Waarschijnlijk dus niet voor iedereen... Ik heb de galaxy tab 10.1 wifi 16 gb en heb versie 3.2 twee weken geleden al OTA binnengehengeld.iCy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:04:
Wat ik vreemd vind is dat ik hier iedere keer lees dat voor de P7510 (Wifi Only) 3.2 al beschikbaar is, maar zowel OTA als Kies zegt dat er geen update beschikbaar is voor de Tab.