Pffff. Mijn collega heeft een tijdje terug een Galaxy Tab 10.1 gekocht. Ik zat zelf heel erg te twijfelen tussen deze tablet en een iPad 2. Dus ik heb het even aangekeken. Beide zijn leuke dingen.
Nou heeft hij zijn tab met zo'n opklapbaar toetsenbord/extra batterij, zodat het een soort mini laptop wordt. Erg leuk, het werkt best goed. Je kan de tablet losmaken en als tablet gebruiken, of als mini laptop als je wat meer moet typen.
Echter een week of 3 geleden (hij had hem pas 2 weken) zat er ineens een barstje in het scherm in de linker bovenhoek. Geen idee waar het vandaan kwam. Hij is altijd ontzettend zuinig op zijn spullen. Niet gevallen, en hij heeft een stevige tas met padding waar hij al zijn spullen in vervoert. Tja, flink teleurgesteld, want het kan natuurlijk zijn dat er in zijn tas iets tussen het scherm en het toetsenbord heeft gezeten en daar de barst door gekomen is.
Nog geen week later pakt hij 's morgens zijn tablet uit zijn tas. Zit er ineens NOG een barst in het scherm! Dit keer dwars over het scherm, op 1/3 van de linker kant, van boven naar onder. Geen beschadiging te zien, geen drukplekken, en na dat andere barstje had hij netjes gezord dat er echt niks in zijn tas zat dat er tussen kon komen. Hoe die barst ontstaan is, is echt een raadsel
Inmiddels is de tablet naar Samsung verstuurd om gerepareerd te worden. Met deze tweede barst is het wel duidelijk dat het niet komt door verkeerd gebruik of laten vallen (er zit echt nog geen krasje op), dus Samsung zal garantie moeten leveren. Maar natuurlijk nogal zuur dat zo'n duur apparaat al binnen een maandje kapot is. Hier is dus duidelijk een ontwerpfout de schuldige. De vraag is natuurlijk hoe snel het nieuwe scherm opnieuw kapot gaat en of er dan door Samsung nog wel iets geregeld zal worden.
Ik heb zelf uiteindelijk tweedehands een iPad 1 gekocht, nog voordat die barst bij hem in het scherm zat. Achteraf ben ik dus wel extra blij dat ik dat gedaan heb.
Dit is een erg negatieve review, maar ik wilde hem jullie niet onthouden. Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang van de garantie afhandeling. Vorige week heeft Samsung een koerier gestuurd om de tablet op te komen halen. Dat is gebeurt, maar verder nog geen nieuws gehad.
P.S. Voor de eerlijkheid even wat uitleg waarom ik een iPad (1) heb gekocht. Ik werk als iPhone software developer, wat voor mij de hoofdreden was om toch voor een iPad te kiezen. Maar natuurlijk is de tablet hoofdzakelijk bedoeld voor privegebruik, en de Samsung is wat krachtiger dan de iPad 2. Dus het was een dubbeltje op zijn kant of ik die Samsung of een iPad 2 zou kopen. Daarnaast komt begin volgend jaar de iPad 3 uit, en die iPad 2 is nog wel zo duur dat ik niet binnen een half jaar een andere kan kopen. Uiteindelijk heb ik het compromis gemaakt om tweedehands een iPad 1 te kopen. Minder krachtig, maar ook 200 euro goedkoper dan een iPad 2. Die 200 euro gaat de pot in voor een iPad 3.
[
Voor 3% gewijzigd door
RetepV op 27-09-2011 09:02
]