niet naar mijn PC; ik ga uit van gebruik puur op de tablet met bv. Citrix reciever maar waar connect ik dan mee? ik bedoel bij een bedrijf hebben ze daarvoor een professionele oplossing m.b.v. Citrix , maar vooreen willekeurige consument moet dat toch ook kunnen?
citrix receiver is voor enterprise oplossingen. Bedrijven die een BYO (Bring Your Own ) device policy hebben zullen vaak gevirtualiseerde desktops staan (VDI bv, of Xendesktop) en citrix hardware ertussen zorgen voor geoptimaliseerde verbindingen. Dus het kan thuis wel, maar dan moet je wat investeren......
Verwijderd
weet ik niet waarom en hoe. Bij mij (10.1v) was applicatie Contacts niet aanwezig in apps. Uiteindelijk heb ik factory rest gedaan en nu heb ik het wel. ??? Hoe kon die verwijderd zijn (dat is een system app en ik heb tab niet geroot)?
Je krijgt de dockingstation niet van Bol (tenzij je die daar gekocht hebt), maar van Samsung. Hier de voorwaarden: http://www.samsung.com/nl...egister-tab-10-1_20110721pbk schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:24:
[...]
De zwarte. Ik heb hem inmiddels binnen en schrijf deze reactie erop. Apparaat werkt goed maar ik zou er een dockingstation bij krijgen en die heb ik nog niet. Maar even achteraan bellen maandag.
Ik heb er een Belkin hoesje bij en die bevalt goed.
Ps... wel snel zijn, het is bijna 30 augustus!
Jammer dat er geen enkele goede app is die het 3G verkeer monitort op honeycomb
Verwijderd
Precies.quorumz schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:59:
citrix receiver is voor enterprise oplossingen. Bedrijven die een BYO (Bring Your Own ) device policy hebben zullen vaak gevirtualiseerde desktops staan (VDI bv, of Xendesktop) en citrix hardware ertussen zorgen voor geoptimaliseerde verbindingen. Dus het kan thuis wel, maar dan moet je wat investeren......
De Citrix Receiver werkt trouwens perfect. Niet alleen op het lokale netwerk maar ook via de Citrix Xenapp software gateway (CSG). Je kan goed zien dat Citrix hier veel effort in heeft gestoken.
Bedankt voor de tip. Fijn dat ze dat bij Bol.com niet even duidelijk vermelden... :-PH92! schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:25:
[...]
Je krijgt de dockingstation niet van Bol (tenzij je die daar gekocht hebt), maar van Samsung. Hier de voorwaarden: http://www.samsung.com/nl...egister-tab-10-1_20110721
Ze lagen schuin achter de Apple balie, de verkoper wist ze zo te liggen, bel ze anders even dan weet je of ze die kits nog hebben :-)melvin0907 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:43:
Connection kit bij de mediamarkt zoetermeer ? Waar laggen ze dan ? Heb namelijk niks gezien, medewerkers vertelde mij ook dat ze deze nog niet hadden.
[...]
Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer
Voordat ik de verkeerde ROM had geinstalleerd zei Kies ook dat het apparaat niet bijgewerkt kon worden. De telefoon van mijn vriendin werkte toen nog op Frodo.ebk71 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:12:
[...]
Aha, maar wat had je voor melding voordat je die koreaanse ROM er op had staan? Want anders ga ik Samsung stalken, en wil ik weten wat voor rom ik er op heb staan en hoe ik zeker weet dat ik de laatste updates heb gehad. Behalve dat Samsung de updates blijkbaar gefaseerd pusht(kan ik mij iets van voorstellen maar communicatie zou dan handig zijn via mail), heb ik sterk de indruk dat dit gewoon willekeur is en het zou mij niets verbazen als door grijze import(zeker weten)/leveringsperikelen binnnen 1 land verschillende (samsung) roms circuleren.
Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer
Verwijderd
Een vraag, kun je nou ook je app menu anders indelen? Heb bijv. Al een app vastgehouden en dan kan ik hem wel heen en weer doen,maar als ik hem ergens anders wil loslaten schiet hij gewoon terug naar zijn eigen plekje..... iemand?
Je APP drawer (met zwart achtergrond) staat altijd alfabetisch ingericht. Zo zijn ze makkelijker terug te vinden.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:38:
Een vraag, kun je nou ook je app menu anders indelen? Heb bijv. Al een app vastgehouden en dan kan ik hem wel heen en weer doen,maar als ik hem ergens anders wil loslaten schiet hij gewoon terug naar zijn eigen plekje..... iemand?
Als je bepaalde apps veel gebruikt kan je ze op een van je bureaubladen plaatsen en zo je favoriete apps makkelijk beschikbaar hebben.
Als je een app naar een van je bureaubladen wilt hebben hou je je vinger even stil op een leeg plekje op je bureaublad en wacht je even tot het menu naar boven schiet.
Hierna selecteer je "applicaties" en sleep je het icoontje van de app naar een van de bureaubladen.
Als je een app wilt verplaatsen moet je hem eerst even ingedrukt houden tot je hem voelt trillen. Als je een app naar een ander bureaublad wilt slepen hou je hem even ingedrukt en sleep je hem naar de rand van je beeldscherm.
Succes!
Ha, misschien is het al een x voorbij gekomen, maar heb nu ook de samsung tab, maar krijg hem niet aangesloten op de pc.
Kies ziet hem zoiezo niet en in windows verkenner ziet hij hem ook niet. Met windows update de laatste update's erop gezet maar niks. Ook laatste kies doet niks.
Kan nu dus geen apps of wat dan ook erop zetten.
Zodra ik hem aansluit op de computer gaat hij de usb drivers installeren, en dan zegt hij dat dat niet gaat.
heel vervelend dus.
Ook debug mode werkt niet.
heeft iemand een idee wat te doen?
Kies ziet hem zoiezo niet en in windows verkenner ziet hij hem ook niet. Met windows update de laatste update's erop gezet maar niks. Ook laatste kies doet niks.
Zodra ik hem aansluit op de computer gaat hij de usb drivers installeren, en dan zegt hij dat dat niet gaat.
heel vervelend dus.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe ik mn Tab met Kies verbonden kan krijgen. Als ik Kies via WiFi kies (kieskieskies) blijft hij wel zoeken op mn Tab maar verschijnt er niks.
Verwijderd
moet zeggen nergens last van. .. vind het niet super. . maar werkt welzoenvisje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:59:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe ik mn Tab met Kies verbonden kan krijgen. Als ik Kies via WiFi kies (kieskieskies) blijft hij wel zoeken op mn Tab maar verschijnt er niks.
Ik zal wel iets over het hoofd zien maar ben er nog niet uit wat.
Verwijderd
je kan ergens in het programma kies op De pc de stuurprogrammas opnieuw instaleren. . mischien help dat ?zoenvisje schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:14:
Ik zal wel iets over het hoofd zien maar ben er nog niet uit wat.
Verwijderd
werkt dus ook op de tab?Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:51:
Geniale app voor de tab is PhoneMyPC. Is er al een tijdje, maar komt echt goed tot zijn recht op deze 10.1....![]()
http://softwareforme.com/?page_id=6
te
[afbeelding]
ga ik hem proberen.. jammer alleen Dat je die creditcard moet hebben. . tijd voor i-deal!
Ben zelf super tevreden over de Remote Desktop Client. Dit is dan wel een Trial version, maar werkt heerlijk!Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:31:
[...]
werkt dus ook op de tab?
ga ik hem proberen.. jammer alleen Dat je die creditcard moet hebben. . tijd voor i-deal!
-edit-
Wat ik nog niet gevonden heb: Is het mogelijk om folders op je desktop van de Tab te plaatsen? Dat je in feite een folder "Games" en "Apps" hebt (bijvoorbeeld)
[ Voor 15% gewijzigd door Dwazer op 29-08-2011 12:08 ]
Verwijderd
Daar moet je een hulp applicatie voor hebben. In de market bijvoorbeeld "Folder Organizer'Dwazer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:58:
[...]
Wat ik nog niet gevonden heb: Is het mogelijk om folders op je desktop van de Tab te plaatsen? Dat je in feite een folder "Games" en "Apps" hebt (bijvoorbeeld)
Neem je toch gewoon TeamViewer. Kost niets en werkt ongeveer hetzelfde, zoniet hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:31:
[...]
werkt dus ook op de tab?
Drivers, drivers drivers. Maar verwijder Kies en de drivers eens. Reboot pc en doe een schone install Kies. Tab usb-debugging uitgevinkt. En dan weer opnieuw proberen. Vaak helpt ook een andere usb-poort van je pc nemen.iefie schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:44:
Ha, misschien is het al een x voorbij gekomen, maar heb nu ook de samsung tab, maar krijg hem niet aangesloten op de pc.
heel vervelend dus.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 12:53 ]
Verwijderd
Misschien niet goed te zien aan de naam, maar een hele goede terminal server/remote desktop client:
2x Client.
.
2x Client.
.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 12:58 ]
Ik heb sinds het weekend deze erop zitten. Moet zeggen dat hij prima bevalt, echter had ik geen weet van de versie zonder glans...Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:03:
Iets anders:
Gebruikt iemand een screenprotector?
Zo ja, welke mooi passende screenprotector kan je aan bevelen?
Op zich is een screenprotector niet nodig, maar zo kan ik wel met een gerust hart de kids op m'n Tab los laten.
Misschien Teamviewer proberen? Heb ik ook goede ervaringen mee.Dwazer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:58:
[...]
Ben zelf super tevreden over de Remote Desktop Client. Dit is dan wel een Trial version, maar werkt heerlijk!
-edit-
Verwijderd
Past hij ook mooi? Dus mooi tot de randen zodat je bijna niet ziet dat er een screenprotector op zit?Dwazer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:17:
[...]
Ik heb sinds het weekend deze erop zitten. Moet zeggen dat hij prima bevalt, echter had ik geen weet van de versie zonder glans...
Teamviewer is leuk voor de consument.Stephan4kant schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:25:
[...]
Misschien Teamviewer proberen? Heb ik ook goede ervaringen mee.
Wordt het op zakelijk niveau gebruikt, moet je een licentie afnemen...
Past perfectVerwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:34:
[...]
Past hij ook mooi? Dus mooi tot de randen zodat je bijna niet ziet dat er een screenprotector op zit?
Wat maakt het eigenlijk uit, met of zonder screenprotector ? ze worden toch allebei vies ?
Feitelijk niet zoveel, het is meer een verkooptruckje... De gedachten erachter is, dat er tussen de gebruiker zijn vingertop(pen) een extra laagje zit waardoor het scherm minder snel beschadigd.Le_Freak ! schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:17:
Wat maakt het eigenlijk uit, met of zonder screenprotector ? ze worden toch allebei vies ?
In de praktijk maakt dat echt niet zoveel uit...
Verwijderd
Ik heb sinds een week de matte screenprotector van Belkin er zitten. past keurig op het scherm en geeft veel minder weerschijn van lampen, zon enz. Buiten is het scherm ook beter leesbaar.Dwazer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:17:
[...]
Ik heb sinds het weekend deze erop zitten. Moet zeggen dat hij prima bevalt, echter had ik geen weet van de versie zonder glans...
Verwijderd
USB-debugging uitgezet? Andere USB-poort al geprobeerd. Andere pc geprobeerd.
Vaak helpt Kies en de Drivers geheel de-installeren. PC rebooten. Dan Kies weer installeren en dan pas je TAb aan de pc hangen.
Vaak helpt Kies en de Drivers geheel de-installeren. PC rebooten. Dan Kies weer installeren en dan pas je TAb aan de pc hangen.
ik heb sinds vandaag de samsung galaxy tab 10.1 wifi versie via tabletcenter.be en had hem vrijdag besteld.
sommige hebben voor deze al een update ontvangen? ik heb gechecked maar niets. kan iemand me zeggen waaraan ik kan zien of deze update er al opstaat en hoe ik hem kan ontvangen?
sommige hebben voor deze al een update ontvangen? ik heb gechecked maar niets. kan iemand me zeggen waaraan ik kan zien of deze update er al opstaat en hoe ik hem kan ontvangen?
De search al gebruikt?nielsvg schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:38:
ik heb sinds vandaag de samsung galaxy tab 10.1 wifi versie via tabletcenter.be en had hem vrijdag besteld.
ja al geprobeerd op xda maar vind er niet veel over. enkel als ik root of clockwork recovery gebruik precies maar dat wil ik niet doen
Verwijderd
bedankt voor de tip ( TeamViewer)Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:46:
[...]
Daar moet je een hulp applicatie voor hebben. In de market bijvoorbeeld "Folder Organizer'
[...]
Neem je toch gewoon TeamViewer. Kost niets en werkt ongeveer hetzelfde, zoniet hetzelfde.
[...]
Drivers, drivers drivers. Maar verwijder Kies en de drivers eens. Reboot pc en doe een schone install Kies. Tab usb-debugging uitgevinkt. En dan weer opnieuw proberen. Vaak helpt ook een andere usb-poort van je pc nemen.
Uit de voorwaarden: "Het toestel dient een Nederlands IMEI nummer te hebben". Wordt toch lastig met een Wifi only versieH92! schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:25:
[...]
Je krijgt de dockingstation niet van Bol (tenzij je die daar gekocht hebt), maar van Samsung. Hier de voorwaarden: http://www.samsung.com/nl...egister-tab-10-1_20110721
gelukkig staat er wel:pwhooftman schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:41:
[...]
Uit de voorwaarden: "Het toestel dient een Nederlands IMEI nummer te hebben". Wordt toch lastig met een Wifi only versie
Dus heel erg moeilijk zullen ze waarschijnlijk niet doen.Actie: de Deelnemer kan zich tot 30 augustus 2011 aanmelden voor de preregistratie van de Samsung Galaxy Tab 10.1 (P7500/P7510) op
www.samsung.com/nl/promotion. De deelnemer dient voor 15 september 2011
de Samsung Galaxy Tab 10.1 (P7500/P7510) aan te kopen
IMEI nummer heb je ook alleen als je er een simkaart in doet, en dat kan alleen bij de Tab 10.1v(vodafone)
alleen die tab van vodafone die past er helemaal niet in omdat die iets dikker is.
Dit is dus alleen voor de normale galaxy tab 10.1.
alleen die tab van vodafone die past er helemaal niet in omdat die iets dikker is.
Dit is dus alleen voor de normale galaxy tab 10.1.
[ Voor 14% gewijzigd door jjk47 op 30-08-2011 11:11 ]
Ik ben inmiddels een paar weekjes blij met mijn 10.1, maar ik geloof niet dat ik de TouchWiz interface een aanvulling vind.
Ik vind dat menubalkje dat je onderop uit kunt klappen niet handig en je kunt hem ook al niet aanpassen. De screenshotfunctie zit me meestal ook in de weg.
Zover ik weet, is er nog geen ROM beschikbaar zonder TouchWiz?
Ik vind dat menubalkje dat je onderop uit kunt klappen niet handig en je kunt hem ook al niet aanpassen. De screenshotfunctie zit me meestal ook in de weg.
Zover ik weet, is er nog geen ROM beschikbaar zonder TouchWiz?
Heb vanmiddag de VCE mobile gedownload en installed.
Werkt op zich ok, echter vind ik em niet snel. Opstarten van de App duurt ong. 5 tot 10 seconde, antwoord geven op een examen vraag gaat goed, echter op "Next" drukken kost het weer 4 seconde voordat de volgende vraag bekeken kan worden
Werkt op zich ok, echter vind ik em niet snel. Opstarten van de App duurt ong. 5 tot 10 seconde, antwoord geven op een examen vraag gaat goed, echter op "Next" drukken kost het weer 4 seconde voordat de volgende vraag bekeken kan worden

Je begrijpt het verkeerd, ze geven je tijd om na te denkenDwazer schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:08:
Heb vanmiddag de VCE mobile gedownload en installed.
Kan er beter koffie en brood bij nemenLe_Freak ! schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:45:
[...]
Je begrijpt het verkeerd, ze geven je tijd om na te denken
Heb wel een andere optie gevonden:
Terwijl bij de download staat dat de examens in .vce ondersteund worden (en er geen convert meer nodig is). Als ik het examen wel omzet (naar .vcem), doet ie het wel sneller...
Weet wat je moet doen dus als je gaat oefenen met deze app
Terwijl bij de download staat dat de examens in .vce ondersteund worden (en er geen convert meer nodig is). Als ik het examen wel omzet (naar .vcem), doet ie het wel sneller...
Weet wat je moet doen dus als je gaat oefenen met deze app
Ik draai inmiddels met de Starburst rom en een overclocking kernel op 1400Mhz en ik moet zeggen alles lijkt een stuk soepeler. Bovendien zijn 2 irritante bugs daarmee verholpen: Downloaden van de market werkt nu altijd, en wallpapers zijn nu haarscherp. Voor meer info: klik!
Groetjes, FaceDown.
Is er al een tweaker, die gekeken heeft of het mogelijk is om de 16GB uit te breiden, door een extra of een andere geheugen chip te plaatsen?
Ik heb wel een link waar je kan zien hoe hij er van binnen uit ziet.pacificocean schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:56:
Is er al een tweaker, die gekeken heeft of het mogelijk is om de 16GB uit te breiden, door een extra of een andere geheugen chip te plaatsen?
Link
gaaf om te zienTwixell schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:14:
[...]
Ik heb wel een link waar je kan zien hoe hij er van binnen uit ziet.
Link
Valt me wel op dat de Broadcom chip die er in zit (BCM4330 / wifi-bluetooth-fm combi) een fm tranceiver bevat.
dus een fm receiver EN transmitter.
Hardwarematig is de chip dus geschikt om FM uit te sturen. Voor zover ik kan zien wordt hier alleen geen gebruik van gemaakt door samsung toch?
Zal wel met regelgevingen te maken hebben. Niet in alle landen zijn FM transmitters toegestaan voor zover ik weet.
Thanks. Helaas lijkt de SDIN4C2-160 MLC NAND niet makkelijk te vervangen. Zijn er nog plannen dat de 32GB naar NL komt?Twixell schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:14:
[...]
Ik heb wel een link waar je kan zien hoe hij er van binnen uit ziet.
Link
[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 31-08-2011 13:51 ]
Ik heb een hele brutale vraag: is er iemand die weet of de 10.1 ergens in (omgeving) eindhoven werkend te zien is? Wellicht in de media markt?
Elke mediamarkt heeft deze op een demo board hangen zodat je hem kan testen, als je hem test zou ik hem wel op zijn minst even opnieuw opstarten, en je moet er rekening mee houden dat mensen in de winkel van alles en nog wat hebben zitten downloaden waardoor hij iets trager kan zijn.
Verwijderd
Ik heb de tab nu twee weken en ik irriteer me nog steeds aan het scrollen i.c.m.de browser. Als ik naar beneden wil scrollen op internetpagina's dan gaat dit stroperig en met horten en stoten. De keren dat ik per ongeluk (tijdens de swipe beweging) een artikel open dat ik niet bewust gekozen heb is ook niet te tellen.
Vandaag had ik de Asus transformer in mijn handen en bij het scrollen verscheen een virtueel schuifje aan de rechterkant van de pagina waarmee je heel makkelijk op en neer kon op de site. Supermakkelijk. Het is mij een raadsel waarom dat niet op Tab browser zit. Zoiets kleins zou het gebruik al bijzonder makkelijker maken.
Ik erger me er zo aan dat ik overweeg om de Tab te verkopen.
Vandaag had ik de Asus transformer in mijn handen en bij het scrollen verscheen een virtueel schuifje aan de rechterkant van de pagina waarmee je heel makkelijk op en neer kon op de site. Supermakkelijk. Het is mij een raadsel waarom dat niet op Tab browser zit. Zoiets kleins zou het gebruik al bijzonder makkelijker maken.
Verwijderd
.firefox komt binnenkort met hun browser special voor tablets !Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:41:
Ik heb de tab nu twee weken en ik irriteer me nog steeds aan het scrollen i.c.m.de browser. Als ik naar beneden wil scrollen op internetpagina's dan gaat dit stroperig en met horten en stoten. De keren dat ik per ongeluk (tijdens de swipe beweging) een artikel open dat ik niet bewust gekozen heb is ook niet te tellen.
Verwijderd
Laten we hopen dat dit het licht in de duisternis gaat worden. Vooralsnog is Dolphin for tablet nog het beste alternatief.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:34:
[...]
.firefox komt binnenkort met hun browser special voor tablets !
Verwijderd
ook wel lache, krijg ik bericht voor 15 procent korting ( http://smacc.nl)... is van samsung pre registratie, ga je kijken. . bijna alles tijdelijk niet leverbaar :-)
Ik zou zeggen probeer de starburst rom met overclock, werkt bij mij als een trein. Enige probleem dat ik nu heb is dat wanneer ik een linkje probeer aan te klikken hij vaak de link net eronder pakt bijv. op nu.nl. Iemand ook dat probleem of heb ik gewoon rare vingers?Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:41:
Groetjes, FaceDown.
Idd, ik dacht ga ik mooi een hoesje bestellen.. Niet dus.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:57:
ook wel lache, krijg ik bericht voor 15 procent korting ( http://smacc.nl)... is van samsung pre registratie, ga je kijken. . bijna alles tijdelijk niet leverbaar :-)
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
had het zelfde. . klik je verder kom je niet meer dan een oplader tegen...FaceDown schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:00:
[...]
Idd, ik dacht ga ik mooi een hoesje bestellen.. Niet dus.

Gewoon de spullen via Ebay bestellen. Meestal ook nog veel goedkoper.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:03:
[...]
had het zelfde. . klik je verder kom je niet meer dan een oplader tegen...
Zijn er ondertussen al meer mensen die de Starburst rom erop hebben staan? Het ziet er allemaal we goed uit maar werkt het dus ook echt beter/sneller. Een snellere quadrant score zegt me persoonlijk niet zoveel, het moet in het 'normale' gebruik merkbaar zijn.
Mocht je een goede, snelle browser zoeken dan is Maxthon zeker een goed alternatief. Speciaal gemaakt voor de tablet.
Hey,
Ik heb sinds gister ook een galaxy tab 10.1 (eindelijk!!!). Maar ik heb er een paar vragen en hopelijk kunnen sommige van jullie mij helpen.
1. Weet iemand een goede merk scherm beschermer tegen krassen enz. (z'n folie bedoel ik dan)
2. Ik wil graag ook een Belkin UltraThin Stand Galaxy Tab kopen. Heeft iemand die al? Zo ja, ben je tevreden?
3. Ik lees hierboven dat je 'Starburst' kunt gebruiken voor overclocking. Dan vraag ik me af, is dat wel veilig en legaal (maw heb je nog garantie dan?)
Alvast bedankt,
Groetjes,
Ik heb sinds gister ook een galaxy tab 10.1 (eindelijk!!!). Maar ik heb er een paar vragen en hopelijk kunnen sommige van jullie mij helpen.
1. Weet iemand een goede merk scherm beschermer tegen krassen enz. (z'n folie bedoel ik dan)
2. Ik wil graag ook een Belkin UltraThin Stand Galaxy Tab kopen. Heeft iemand die al? Zo ja, ben je tevreden?
3. Ik lees hierboven dat je 'Starburst' kunt gebruiken voor overclocking. Dan vraag ik me af, is dat wel veilig en legaal (maw heb je nog garantie dan?)
Alvast bedankt,
Groetjes,
1.kcks schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:17:
Hey,
Alvast bedankt,
Groetjes,
Een paar pagina's terug staat wat over Screen protector's.
De screen protector die ik gebruik is een Belkin, werkt prima!
link
3.
Het installeren van Custom roms(als StarBurst) zorgen er voor dat je garantie vervalt.
Er zijn manieren om weer terug te gaan naar de stock rom, maar ik weet niet of er dan restanten van de Custom rom op je toestel blijven staan.
Verwijderd
Een screenprotector is in principe overkill. Bij een mobieltje kan ik mij er nog iets bij voorstellen. Sleutels in je broekzak en dan je mobiel erbij. Maar deze tab zie ik niet zo snel in iemands broekzak zitten. Dus vraag je eerst af: "heb ik het echt nodig"? Een cover lijkt mij afdoende bescherming te bieden.kcks schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:17:
Hey,
Die Belkin heb ik meteen gekocht bij aanschaf van de Tab. De cover van Belkin is slap,zacht, onstabiel en ziet er in mijn optiek niet uit bij zo n mooi tablet. Beetje goedkoop zeg maar..
http://www.telecomtelecom.nl/producten/details/20082
Als je een andere rom [illegale?!] rom flashed en je zou hem met die rom om de één of andere reden terug moeten sturen naar de leverancier, dan heb je officieel geen garantie. Het hangt dan van de souplesse van Samsung af of ze m eventueel kosteloos repareren. Als je in staat bent om voor het eventuele terugsturen een stock-rom te flashen, dan is dat geen probleem. Op het moment dat je de stock-rom flashed zullen alle gegevens op de Tab gewist worden inclusief de data-partitie, de kernel en de bootloaders. Je hebt m dan weer in fabrieksstaat.
Verwijderd
Voor diegenen die de P7500 [Wifi-3G] hebben en tweakminded zijn het volgende;
Ik heb gemerkt dat datatraffic 3G/GPRS door allerlei datacounters niet wordt verwerkt. Dat is een beperking van Samsung en Honeycomb op deze tabs omdat er geen poorten worden gemonitoort vanwege het gebrek aan het telefoongedeelte. Aangezien ik een dataabbo heb met een limiet van 2GB en boven die 2GB me scheel moet gaan betalen per MB, ben ik op zoek gegaan naar een oplossing om toch dataverkeer te monitoren. Deze heb ik gevonden. Randvoorwaarde: wat lef, rootacces,CWM-recovery en de juiste bestanden.
Download dit bestand en kopieer het naar je Tab.
10.1 3G, Touchwiz UX (HC 3.1 (stock); GT-P7500): boot-cm_2636.4_p4_ux-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-082611.zip: Download: boot-cm_2636.4_p4_ux-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-082611.zip
Reboot in de recovery, en flash die kernell.
Reboot en je bent klaar. Datacounterwidget werkt nu perfect. Wil je je tab nog wat sneller maken, dan kan je met SetCPU nog gaan overclocken. Ik heb m nu op 1.2 GHZ stabiel draaien. Enige bug die je random kan krijgen is een DOS [death on sleep] mocht dat gebeuren, je tab herstarten. Bij mij is het nog niet voorgekomen.
Maak voor je gaat flashen sowieso een nandroid-backup van je huidige rom. Dan kan je altijd terug.
Disclaimer:
uiteraard ben ik niet verantwoordelijk voor wat jij doet met je tab....
Ik heb gemerkt dat datatraffic 3G/GPRS door allerlei datacounters niet wordt verwerkt. Dat is een beperking van Samsung en Honeycomb op deze tabs omdat er geen poorten worden gemonitoort vanwege het gebrek aan het telefoongedeelte. Aangezien ik een dataabbo heb met een limiet van 2GB en boven die 2GB me scheel moet gaan betalen per MB, ben ik op zoek gegaan naar een oplossing om toch dataverkeer te monitoren. Deze heb ik gevonden. Randvoorwaarde: wat lef, rootacces,CWM-recovery en de juiste bestanden.
Download dit bestand en kopieer het naar je Tab.
10.1 3G, Touchwiz UX (HC 3.1 (stock); GT-P7500): boot-cm_2636.4_p4_ux-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-082611.zip: Download: boot-cm_2636.4_p4_ux-oc-xtra-vfpv3-d16_fp-082611.zip
Reboot in de recovery, en flash die kernell.
Reboot en je bent klaar. Datacounterwidget werkt nu perfect. Wil je je tab nog wat sneller maken, dan kan je met SetCPU nog gaan overclocken. Ik heb m nu op 1.2 GHZ stabiel draaien. Enige bug die je random kan krijgen is een DOS [death on sleep] mocht dat gebeuren, je tab herstarten. Bij mij is het nog niet voorgekomen.
Maak voor je gaat flashen sowieso een nandroid-backup van je huidige rom. Dan kan je altijd terug.
Disclaimer:
uiteraard ben ik niet verantwoordelijk voor wat jij doet met je tab....
Iemand die nog weet waar de originele samsung bookcover te verkrijgen is? Alle winkels al afgegaan in amersfoort maar allemaal nee... tevens ook opzoek naar de usb kit.
Verwijderd
Ik had ook de belklin hoes,maar hij is inderdaad slap en onstabiel. Ook verlies je je mooie uiterlijk van je tab! Tippie van mij...koop de originele Samsung case (bookcover) Kost wel wat meer 79,-€ maar dan heb je ook wel een zeer mooie case! Hij voelt zeer goed en kwalitatief aan,en je blijft een prachtige tablet houden!!! Voor iedereen die hem kan/wil betalen zou ik het zeker doen!!! Waar ik hem heb besteld is bol.com binnen een dag in huis. Groetjes!kcks schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:17:
Hey,
Alvast bedankt,
Groetjes,
Verwijderd
Je kunt hem bij bol.com bestellen,heb je hem (met geluk) morgen in huis. Wacht niet te lang want volgens mij zijn ze erg populair.....kaboom1555 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:32:
Iemand die nog weet waar de originele samsung bookcover te verkrijgen is? Alle winkels al afgegaan in amersfoort maar allemaal nee... tevens ook opzoek naar de usb kit.
Weet dat ze bij de mediamarkt in zoetermeer er volop zijn, mischien mediamarkt bij jou in de buurt ook.
Belcompany verkoopt ze ook.
En 79 euro voor die hoes? oplichters eerste klas. Kosten namelijk overal 60
Verwijderd
Oh dat kan best, dat hij duurder is bij bol. Geen idee. Ik had er simpel weg geen tijd voor om naar de winkel te gaan. Ook al weet ik wel dat de originele Samsung cover ook in Bussum nergens te koop is. Vandaar dan maar via bol besteld :-)melvin0907 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:56:
Weet dat ze bij de mediamarkt in zoetermeer er volop zijn, mischien mediamarkt bij jou in de buurt ook.
Die hoesjes waren toch ook op Amazon.co.uk te koop voor ongeveer 30 euro? Zo te horen is het een goed hoesje
is hij ergens in een winkel uit te proberen (MM?)
Verwijderd
@H92!
Geen idee ze zijn namelijk goed verpakt. Ook zit er een originele Samsung verzegeling op. Soms heb je verkopers die liever niet de zegel verbreken. Maar goed je kunt het altijd vragen!
Geen idee ze zijn namelijk goed verpakt. Ook zit er een originele Samsung verzegeling op. Soms heb je verkopers die liever niet de zegel verbreken. Maar goed je kunt het altijd vragen!
Je moet echt geen € 60, 70 of zelfs 80,- betalen voor die samsung cover. Even shoppen op Ebay, ik heb em besteld bij iemand uit de UK, kost all-in € 38,-.
Samsung gast het nog moeilijk krijgen straks als de Toshiba AT200 uit komt. Heeft alles wat de tab heeft en meer, dunner en ook nog allemaal uitbreidingspoorten die niet zitten op de tab. Voordeel van de tab is natuurlijk wel dat hij nu al uit is en van de Toshiba is nog maar de vraag wat hij gaat kosten en wanneer hij uit komt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Weet iemand waar de USB settings verstopt zitten? Volgens mij horen ze onder draadloos en netwerken te staan, maar daar is niks te vinden over usb. Ik gebruik build HMJ37.UEKME P7510UEKME.
[ Voor 12% gewijzigd door pingkiller op 01-09-2011 22:53 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
Dan krijgt de iPad het nog moeilijker, want die is 00,7 mm dikker dan de Galaxy Tab...l3art schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:31:
Samsung gast het nog moeilijk krijgen straks als de Toshiba AT200 uit komt. Heeft alles wat de tab heeft en meer, dunner en ook nog allemaal uitbreidingspoorten die niet zitten op de tab. Voordeel van de tab is natuurlijk wel dat hij nu al uit is en van de Toshiba is nog maar de vraag wat hij gaat kosten en wanneer hij uit komt.

Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? Vindt ook eerlijk gezegd dat dit nu niet één van de meest brilliante bijdrages is van je in dit topic.
Welke USB-settings bedoel je? Er zijn er niet zoveel! Als je USB-debugging bedoeld, die staat in applicaties/ontwikkelingpingkiller schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:52:
Weet iemand waar de USB settings verstopt zitten? Volgens mij horen ze onder draadloos en netwerken te staan, maar daar is niks te vinden over usb. Ik gebruik build HMJ37.UEKME P7510UEKME.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 23:46 ]
Ben opzoek naar alleen opladen. Die optie zit wel op mijn telefoon.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:44:
[...]
Welke USB-settings bedoel je? Er zijn er niet zoveel! Als je USB-debugging bedoeld, die staat in applicaties/ontwikkeling
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Al wat meer ervaringen met de rom? Ik ben erg huiverig met een rom met overclock... is dat wel stabiel allemaal?FaceDown schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:29:
Ik draai inmiddels met de Starburst rom en een overclocking kernel op 1400Mhz en ik moet zeggen alles lijkt een stuk soepeler. Bovendien zijn 2 irritante bugs daarmee verholpen: Downloaden van de market werkt nu altijd, en wallpapers zijn nu haarscherp. Voor meer info: klik!
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
En zelfs dat is veel. Bij amazon uk met free super delivery betaal je 25 pond. Das nog geen 30 euro. Overigens ook niet leverbaar op het moment. De USB en SD kit wordt volgens hen pas in oktober uitgeleverd.ebk71 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:49:
Je moet echt geen € 60, 70 of zelfs 80,- betalen voor die samsung cover. Even shoppen op Ebay, ik heb em besteld bij iemand uit de UK, kost all-in € 38,-.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Volgens mijn conversie is 25 pond € 34,-Jeroenimoes schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 02:35:
[...]
En zelfs dat is veel. Bij amazon uk met free super delivery betaal je 25 pond. Das nog geen 30 euro. Overigens ook niet leverbaar op het moment. De USB en SD kit wordt volgens hen pas in oktober uitgeleverd.
Ik heb de case via ebay besteld, klik, 2 voor 70 euro inclusief verzenden. Heb ze afgelopen zondag besteld nog niet binnen maar verwacht ze eigenlijk vandaag of morgen wel binnen te krijgen.
......... ahum, moest ff updaten. En nog even gecheckt, heb via paypal(die gooit er 2,5% bovenop) uiteindelijk € 35,81 betaald.M a r c o schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:59:
[...]
![]()
waar haal je dat vandaan??
25 pond is met de huidige koers € 28,37
Met de huidige koers is 25 gbp € 28,4576
Gisteren een book cover gekocht op Amazon.co.uk voor 32.98 euro (currency converter van Amazon gebruikt). Hopelijk is het een originele cover.
Dit was de goedkoopste optie met verzendkosten naar Nederland.
Dit was de goedkoopste optie met verzendkosten naar Nederland.
Verwijderd
Ook ik heb de Starburst ROM draaien en de boel overgeklokt naar 1..4 GHZ. Werkt als een trein! De 'lag' is nu vrijwel verwaarloosbaar - zeker wanneer je een fiks aantal widgets hebt staan. De Tab wordt niet noemenswaardig warmer dan op 1.0 GHZ.
Het rooten en overclocken stelt niets voor: op Youtube zijn diverse 'walkthroughs' te bekijken. Als je die netjes volgt dan kan er eigenlijk niets misgaan.
Het rooten en overclocken stelt niets voor: op Youtube zijn diverse 'walkthroughs' te bekijken. Als je die netjes volgt dan kan er eigenlijk niets misgaan.
Zou je willen testen hoe nu 720p en 1080p playback is?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:14:
Ook ik heb de Starburst ROM draaien en de boel overgeklokt naar 1..4 GHZ. Werkt als een trein! De 'lag' is nu vrijwel verwaarloosbaar - zeker wanneer je een fiks aantal widgets hebt staan. De Tab wordt niet noemenswaardig warmer dan op 1.0 GHZ.
Want dat zou ook misschien wat verschil kunnen uitmaken!
Verwijderd
Dat zal ongetwijfeld ook vlotter gaan dan op 1.0Ghz. Ik zal dit weekend daar eens wat mee experimenteren, heb daar nog geen tijd voor gehad. Nu eerst eBay om die cover te kopen voor een bodemprijs :-)Twixell schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:16:
[...]
Zou je willen testen hoe nu 720p en 1080p playback is?
Want dat zou ook misschien wat verschil kunnen uitmaken!
Is goed! ik wacht je reactie af!Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:19:
[...]
Dat zal ongetwijfeld ook vlotter gaan dan op 1.0Ghz. Ik zal dit weekend daar eens wat mee experimenteren, heb daar nog geen tijd voor gehad. Nu eerst eBay om die cover te kopen voor een bodemprijs :-)
Hahaha kan ook niet altijd even geniaal zijnVerwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:44:
[...]
Dan krijgt de iPad het nog moeilijker, want die is 00,7 mm dikker dan de Galaxy Tab...![]()
Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? Vindt ook eerlijk gezegd dat dit nu niet één van de meest brilliante bijdrages is van je in dit topic.
Nee wat ik bedoel te zeggen is, dat er voor de galaxy tab, in mijn ogen nu echt directe concurrentie is. Galaxy tab heeft natuurlijk geprobeerd de concurrentie aan te gaan met apple, maar goed dat is in mijn ogen enigzins wel appels met peren vergelijken aangezien je ios gaat vergelijken met android.
Samsung heeft met de Galaxy Tab 10.1 een product neergezet die qua vormgeving, ed de concurrentie achter zich laat. Maar blijkbaar komt die concurrentie nu wel dichtbij, en een voorbeeld daarvan is dus de nieuwe Toshiba. Ben benieuwd wat de volgende stap van Samsung gaat zijn. Zal me niet verbazen als de 'next' tab, ongeveer hetzelfde qua vormgeving zal zijn, maar dan ook met sd poort, etc. Want dat is toch iets wat volgens mij door menigeen gemist wordt.
Ben erg benieuwd hoe de verhoudingen straks tussen de AT200 en de 10.1 gaan worden qua verkoopcijfers.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ligt aan de prijs natuurlijk, maar ik heb wel 100 euro meer over voor alleen al die fysieke poorten en een niet-tegra processor. De AT200 is imho wat de Tab al had moeten zijn, afgezien van de processor.l3art schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:52:
[...]
Ben erg benieuwd hoe de verhoudingen straks tussen de AT200 en de 10.1 gaan worden qua verkoopcijfers.
Hoe zit het met je accu duur? Merkbaar zwaarder belast?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:14:
Bedankt voor de antwoorden op mijn eerdere vraag. Ik ga voor de Samsung book cover, het is alleen moeilijk aan te komen..
Hoe gaat iedereen eigenlijk met de batterij om? Gebruik je tab tot die helemaal leeg is of laad je het op bij een bepaalde percentage of laad je het op tijdens het slapen?
Hoe gaat iedereen eigenlijk met de batterij om? Gebruik je tab tot die helemaal leeg is of laad je het op bij een bepaalde percentage of laad je het op tijdens het slapen?
kcks schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:44:
[knip]

Het betreft een 6,860mAh Li-polymer accu, dus in de regel behoeft deze niet helemaal leeg te zijn voordat hij opgeladen wordt. Sterker nog, het is SLECHT voor de accu als deze geheel drained is. Componenten in de accu kunnen daarvan kapot gaan.
Dus als jouw vraag gerelateerd is aan de aanname: "Accu geheel leeg laten lopen voordat je deze oplaadt": Nee, dat is niet nodig. Je kunt hem opladen wanneer je wilt. Laat hem alleen niet volledig leeglopen
Verwijderd
Dit lijkt er meer op..l3art schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:52:
[...]
Hahaha kan ook niet altijd even geniaal zijn
[..]
Die opties zijn eruit gesloopt bij deze tabpingkiller schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:21:
[...]
Ben opzoek naar alleen opladen. Die optie zit wel op mijn telefoon.
Dwazer gaf je het enige juiste antwoord. Gewoon opladen dat ding als daar tijd en gelegenheid voor is. Zelf hangt ie bij mij als ik slaap aan de lader. Heb wel één keer getest hoe ik bij gemiddeld gebruik met een lading kan doen. Kom op zo n 60 uur wat ik een knappe prestatie vind.kcks schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:44:
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 13:49 ]
Ik heb er ook 2 besteld vorige week donderdag. Vrijdag kreeg ik bericht dat ze verstuurd waren. Helaas een week later heb ik ze nog steeds niet in huis. Ik hoop echt dat ik hem vandaag of morgen heb.Retir schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:58:
Ik heb de case via ebay besteld, klik, 2 voor 70 euro inclusief verzenden. Heb ze afgelopen zondag besteld nog niet binnen maar verwacht ze eigenlijk vandaag of morgen wel binnen te krijgen.
Ik ben niet zo op de hoogte van deze techniek, maar kan het helemaal leeg laten lopen ook het "sleep of death/sleep of coma" effect verklaren? Afgelopen weekend leek mijn GT helemaal dood, niet meer laden, niks.Dwazer schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:35:
[...]
Het betreft een 6,860mAh Li-polymer accu, dus in de regel behoeft deze niet helemaal leeg te zijn voordat hij opgeladen wordt. Sterker nog, het is SLECHT voor de accu als deze geheel drained is. Componenten in de accu kunnen daarvan kapot gaan.
Na wat zoeken op internet blijkt er zoiets te bestaan als de "sleep of death". Mocht het je gebeuren: hou de powerknop lang (15+ sec) ingedrukt en voila: je Tab komt weer tot leven.
Ik heb ook bij deze pipo besteld. Ik heb hem gemaild waarom het zo lang duurt, hij zegt dat het 7 tot 14 dagen duurt. Beetje vreemd, want als je kijkt bij royal mail airmail staat er 3 dagen voor afleveren naar NL.Hunter23 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:39:
[...]
Ik heb er ook 2 besteld vorige week donderdag. Vrijdag kreeg ik bericht dat ze verstuurd waren. Helaas een week later heb ik ze nog steeds niet in huis. Ik hoop echt dat ik hem vandaag of morgen heb.
Mara goed, afwachten maar. Blijft zowiezo vaag, soms komen zaken uit HongKong eerder aan dan besteld in een EU land.
Blij te horen dat ik niet de enige ben!ebk71 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:13:
[...]
Ik heb ook bij deze pipo besteld. Ik heb hem gemaild waarom het zo lang duurt, hij zegt dat het 7 tot 14 dagen duurt. Beetje vreemd, want als je kijkt bij royal mail airmail staat er 3 dagen voor afleveren naar NL.
Mara goed, afwachten maar. Blijft zowiezo vaag, soms komen zaken uit HongKong eerder aan dan besteld in een EU land.
Ik had mijn book cover ook daar besteld. Duurde uit mijn hoofd iets langer dan een week voordat hij aan kwam. Maar verder netjes geleverd.
Ellen247 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:05:
[...]
Ik had mijn book cover ook daar besteld. Duurde uit mijn hoofd iets langer dan een week voordat hij aan kwam. Maar verder netjes geleverd.
Ik heb hem zojuist binnen gekregen. Dus precies 7 dagen. Het is inderdaad krom dat het zo lang duurt. Maar ben blij dat hij binnen isebk71 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:13:
[...]
Ik heb ook bij deze pipo besteld. Ik heb hem gemaild waarom het zo lang duurt, hij zegt dat het 7 tot 14 dagen duurt. Beetje vreemd, want als je kijkt bij royal mail airmail staat er 3 dagen voor afleveren naar NL.
Nah, lekker dan. Die van mij is al op woensdag 24-8 al verstuurd en ik heb em nog niet...............Hunter23 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:09:
[...]
[...]
Ik heb hem zojuist binnen gekregen. Dus precies 7 dagen. Het is inderdaad krom dat het zo lang duurt. Maar ben blij dat hij binnen is