Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Mensen die 2 week een Samsung Galaxy Tab 10.1 willen proberen:
Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:54:
[...]

Onzin om te generalisen.
Na een week ervaring met de dunne Tab 10.1 en met ervaring met oa ipads en asus transformers schat ik de kwaliteit van de Tab 10.1, de dunne, in als beste van allemaal.
De dunne zal wel goed zijn daar hoor je mij ook niet over.
Maar het gaat om de 10.1 v, samsung verkoopt een tab die zeer slecht gebouwd is en die nog steeds met beta software draaid.
Als ze een goede service hadden dan hadden ze een goede oplosing geboden voor het probleem.
En niet omruilen voor een tab die gewoon helemaal hetzelfde is en dus naar verloop van tijd ook het scherm gewoon loslaat. [ al 3 keer meegemaakt ]
Bied de mensen dan gewoon een omruiling aan voor een 10.1.
Want 599 euro is voor een hoop mensen een heleboel geld.
De mensen worden gewoon opgescheept met een beta product van slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasv6
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:58
Oke mijn tab draait nu op de officiele touchwiz. Een paar dingen die direct opvallen is dat hij soepeler tussen de homescreens lijkt te scrollen. Ook is de input lag weg bij tweakers.net! Tevens is de hele browser onder handen genomen en is het nu een echte een op een kopie van chrome.

Wat ik wel jammer vind is dat het nog steeds android 3.1 is.

Oke ik heb er nu een tijdje mee gespeeld, en waar ik het zoiezo over eens ben is dat die een stuk soepeler loopt. Soms wou die bij de homescreens of browser af en toe nog een beetje haperen, dit heb ik nu nog niet meer kunnen ontdekken!

[ Voor 25% gewijzigd door Thomasv6 op 05-08-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net de TouchWiz update gedaan en de lag op GoT is inderdaad weg. Beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:26:
[...]

Maar het gaat om de 10.1 v,
.
Na 3x pech met een Tab 10.1v kan je toch wel een Tab 10.1 "eisen" ?!
Ik zag vandaag een email voorbij komen van Vodafone (had me aangemeld voor nieuws-updates) dat de Tab 10.1 inmiddels bij Vodafone te pre-orderen is. Dus Vodafone kan niet zeggen dat ze de Tab 10.1, de dunne, nog niet "hebben".

.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:26:
[...]

Maar het gaat om de 10.1 v, samsung verkoopt een tab die zeer slecht gebouwd is en die nog steeds met beta software draaid.
Als ze een goede service hadden dan hadden ze een goede oplosing geboden voor het probleem.
En niet omruilen voor een tab die gewoon helemaal hetzelfde is en dus naar verloop van tijd ook het scherm gewoon loslaat. [ al 3 keer meegemaakt ]
Bied de mensen dan gewoon een omruiling aan voor een 10.1.
Want 599 euro is voor een hoop mensen een heleboel geld.
De mensen worden gewoon opgescheept met een beta product van slechte kwaliteit.
Ik gebruik nu al sinds eind mei de 10.1v zonder enig probleem en ben dan ook zeer tevreden. Een beta product met beta software? Weet je wel wat een beta product is? Dus dan was de Xoom de etc ook een beta product omdat hier honeycomb 3.0 opstaat? Ik vind net dat google mooi werk gedaan heeft om op zulke korte termijn een stabiel platform te lanceren. Je moet beseffen dat dit de eerste versie van een OS is en dus hier en daar wat issues kan hebben. En wat de snelheid van de update voor de 10.1v betreft,dit ligt grotendeels aan vodafone gezien zijn verantwoordelijk zijn voor de update en dus niet aan samsung. Dat is een algemeen probleem als je een device via een provider neemt. Ik zelf heb zeer weinig problemen met 3.0, enkel de lag op de browser, dus voor mij komt het niet aan op een paar weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

Dan heb je nog niet de asus met 3.2 in je handen gehad . 360 euro
Want dat loopt een stuk beter dan de galaxy. 599 euro...... en een scherm erbij die loslaat.
Sorry, maar Asus vind ik persoonlijk geen premium merk maar zie ik meer op het niveau van Archos enz.... Maar dat zal wel aan mij liggen ;-)

Ik heb trouwens mijn tablet via Belgacom waar voor ik 11 euro per maand huurwoning betaal gedurende 24maanden.Nadien kan ik het toestel kopen voor 100 euro wat dus ook ongeveer 360 euro maakt. 600 Euro zou ik nooit geven ongeacht het merk

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 11:00

basdej

OutSystems Consultant

ik heb net een update gehad van de 10.1 het installeren ging heel langzaam, maar het ziet er goed uit :D

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basdej schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:50:
ik heb net een update gehad van de 10.1 het installeren ging heel langzaam, maar het ziet er goed uit :D
Het lijkt inderdaad op 71 en 78% dat de update niet verder gaat :o
Blijkbaar is de update op die momenten extra druk bezig en ik las tijdens het updaten op XDA, dat dat normaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag ook een "newtonring" op mijn scherm (p7510, via Norrod). Iemand al ervaringen met de afhandeling hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 17:36
NewtonRing wat is dat ? als ik vragen mag.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:44:
Heb sinds vandaag ook een "newtonring" op mijn scherm (p7510, via Norrod). Iemand al ervaringen met de afhandeling hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een newtonring lijkt op een olie-/vochtplek op je scherm. Je kunt 'm echter niet wegpoetsen... Bij mij ontstond ie vanmiddag toen ik buiten zat met m'n tab. Nadat ik hem heb weggelegd, is de vlek weer weggetrokken. Ben benieuwd wanneer ie terugkomt. Volgens xda (via link in dit forum) kunnen achterhalen dat het hoogstwaarschijnlijk warmtegerelateerd is.
melvin0907 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:08:
NewtonRing wat is dat ? als ik vragen mag.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-10 21:53
@Klays

Ik heb er ook last van.
Jammer want voor de rest is het echt een super ding.
Wil hem maandag terug sturen voor een ander maar als Norrod toevallig een batch heeft
met allemaal deze vervelende vlekken dan zie ik het somber in.

[ Voor 51% gewijzigd door Schimanski op 06-08-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
De connector die je kan kopen om randapparatuur aan te sluiten op de galaxy tab heeft trouwens ook gelijk een micro sd slot. weet niet of dit al bekend was. maar anders bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Schimanski

Ik zal morgen ook contact met Norrod opnemen. Ben benieuwd hoe dit opgelost kan worden. Uit de post op xda komt naar voren dat de ene er wel last van heeft en een ander weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
melvin0907 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:38:
De connector die je kan kopen om randapparatuur aan te sluiten op de galaxy tab heeft trouwens ook gelijk een micro sd slot. weet niet of dit al bekend was. maar anders bij deze.
welke is dat ? link ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:48:
@ Schimanski

Ik zal morgen ook contact met Norrod opnemen. Ben benieuwd hoe dit opgelost kan worden. Uit de post op xda komt naar voren dat de ene er wel last van heeft en een ander weer niet.
Ik heb hem al terug gestuurd naar Norrod hij is omgewisseld en er is alweer een nieuwe onderweg.
Het is dat het weekend er tussen zit anders was het binnen 4 dagen afgehandeld ik verwacht namelijk morgen mijn retour pakket.

Toch denk ik dat er een grote kans bestaat dat mijn nieuwe tab het ook heeft.
Het is verder niet schadelijk en je ziet het alleen als het scherm uit staat.
Toch is het een kwalijke zaak dat een product van deze prijs dit defect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
Het vreemde is dat ik er sinds vandaag geen last meer van de vlekken heb. Denk toch dat ik hem maar ga omruilen.

Zou iemand mij even op weg kunnen helpen met die Wiz update?

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg totaal geen verbinding.

(Ik zal toch niet de stroomkabel erin moeten hebben he!? Want die zit nog in mijn vakantie tas en KLM is die nog aan het zoeken :) Lekker dan, een tab met newton ringen, dikke vertragingen, mijn reistas zoek en een liter fles bacardi die in mijn rugzak kapot gaat! De vakantie was in ieder geval leuk.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
Schimanski schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:16:
Het vreemde is dat ik er sinds vandaag geen last meer van de vlekken heb. Denk toch dat ik hem maar ga omruilen.

Zou iemand mij even op weg kunnen helpen met die Wiz update?

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg totaal geen verbinding.

(Ik zal toch niet de stroomkabel erin moeten hebben he!? Want die zit nog in mijn vakantie tas en KLM is die nog aan het zoeken :) Lekker dan, een tab met newton ringen, dikke vertragingen, mijn reistas zoek en een liter fles bacardi die in mijn rugzak kapot gaat! De vakantie was in ieder geval leuk.).
Ik kreeg last van een vlekje als die warm werd door opladen of intensief gebruik.
Zodra de tab afkoelde was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
Het komt door de twee lagen zoals hier beschreven. Ik denk dat Samsung weer terug moet naar de tekentafel en dit zal moeten veranderen. Dan is het een top produkt.

http://galaxytablife.com/...isture-oil-slick-problem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekhouse schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Toch denk ik dat er een grote kans bestaat dat mijn nieuwe tab het ook heeft.
2x Tab 10.1's van Norrod, waaronder die van mij, hebben het niet.
In ieder geval niet na een paar weken gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:46:
[...]

2x Tab 10.1's van Norrod, waaronder die van mij, hebben het niet.
In ieder geval niet na een paar weken gebruik.
Dat is goed nieuws ik hoop dat ik er geen last meer van krijg en anders accepteer ik het maar, heb al lang zat zonder gezeten vind het een top apparaat verder.
Mijn book cover case ligt ook maar zielig te wachten zonder tab. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
ik heb problemen om met mijn galaxy tab 10.1 een verbinding met internet te krijgen. kom net van mijn vakantieadres en daar ging het prima, maar hier thuis krijg ik mijn wifi netwerk niet te zien. Ik heb een speedtouch 510 modem. deze aan en uit zetten helpt niet.
Ik ben een enorme noob dus heb geen idee wat ik zou moeten doen. kan iemand me op weg helpen?

bij voorbaat veel dank.

Update: ik heb geen idee wat ik gedaan heb, maar heb nu wel verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door leergierig op 07-08-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:49
@degenen die een US-tablet hebben: houd er rekening mee dat in de VS geen gebruik wordt gemaakt van WiFi-kanel boven de 11 terwijl we hier in Nederland ook kanaal 12 en 13 gebruiken.

De kans bestaat dat op deze tablets je geen verbinding maken met accesspoints die op kanaal 12 danwel 13 zijn ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekhouse schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:58:
[...]

Dat is goed nieuws ik hoop dat ik er geen last meer van krijg en anders accepteer ik het maar, heb al lang zat zonder gezeten vind het een top apparaat verder.
Mijn book cover case ligt ook maar zielig te wachten zonder tab. :)
Zolang het geen 8 weken is dan valt het wel mee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei komt de 10.1 v op de laatste plaats.
Gauw de beta versie verkopen en de mensen die hard moeten werken voor 600 euro in de kou laten staan.
Niet normaal dat de 10.1 v die veel eerder op de markt is niet eens de update krijg en we mischien nog wel maanden moeten wachten.
Je kan niet eens normaal naar de telegraaf gaan, want die slaat telkens weg en dat voor 600 euro.
Is er nu echt niemand die ziet dat we in de maling zijn genomen.

Binnen onze organisatie hebben we ook goede contacten met de mensen van Samsung Nederland. Aan hen hebben we de vraag gesteld of de 10.1v de update met de TouchWiz layar (zoals vandaag in Amerika) ook gaat krijgen. Dit was het antwoord (quote).

10.1v is google experience device waar geen enkele samsung laag overheen zit. Een eventuele update van de firmware (OTA) moet dus afgestemd en geregeld worden door vodafone en google.

De eerste zending tablets onder de naam 10.1v is in zijn geheel overgenomen door Vodafone en in verschillende landen verkocht. Het vermoeden is nog steeds dat de 10.1v een soort tussenmodel is geweest wat in beperkte mate is geproduceerd. Daarnaast heeft Samsung geen enkele aanpassing gedaan aan de UI van dit model en is de Honeycomb versie 100% van Google. Maar als dat zo is waarom hebben de 10.1v’s nog geen update gehad?.

Bij Samsung lijkt me nu alle kaarten te zetten op de 10.1, waarbij de eigenaren van de 10.1v voorlopig een beetje in de kou blijven staan. Of dit nu de verantwoordelijkheid is van Samsung, Vodafone of Google het is niet rechtvaardig tegenover diegene die voor de 10.1v hun spaarpot geleegd hebben.

Maar de deur is dus nog niet helemaal dicht en we vertrouwen erop dat de verantwoordelijken hun plicht doen en de update binnen afzienbare tijd alsnog naar de 10.1v brengen

http://www.tabletworld.nl...etworld+%28Tabletworld%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixell
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 13:12
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:34:
Zoals ik al zei komt de 10.1 v op de laatste plaats.
Gauw de beta versie verkopen en de mensen die hard moeten werken voor 600 euro in de kou laten staan.
Niet normaal dat de 10.1 v die veel eerder op de markt is niet eens de update krijg en we mischien nog wel maanden moeten wachten.
Je kan niet eens normaal naar de telegraaf gaan, want die slaat telkens weg en dat voor 600 euro.
Is er nu echt niemand die ziet dat we in de maling zijn genomen.

...
Ik begrijp dat je het idee krijgt dat ze je in de kou laten staan,
maar eigenlijk was dit te verwachten.
Je hebt een Tablet die gemaakt is door Samsung en de software wordt geregeld door Vodafone.
(net als bij telefoons die branded zijn)
Dan kan je verwachten dat de software updates niet zo snel gaan als iets waar alles geregeld wordt door Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De 3G-versie is al verkrijgbaar in Duitsland. De 16GB variant kost € 545 bij cyberport.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixell schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 02:19:
[...]

Ik begrijp dat je het idee krijgt dat ze je in de kou laten staan,
maar eigenlijk was dit te verwachten.
Je hebt een Tablet die gemaakt is door Samsung en de software wordt geregeld door Vodafone.
(net als bij telefoons die branded zijn)
Dan kan je verwachten dat de software updates niet zo snel gaan als iets waar alles geregeld wordt door Samsung zelf.
wat ik niet begrijp het is een schone honycom die op de 10.1 v staat.
Waarom is het dan zo moeilijk om de 10.1 v te updaten met een schone 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat moet je aan vodafone vragen, niet samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:10:
Dat moet je aan vodafone vragen, niet samsung.
Heb je wel eens geprobeerd om met iemand van vodafone over de 10.1 v te praten.
Je maakt meer kans iemand met verstand van de 10.1v op mars te vinden dan bij vodafone.
Heb dat allang geprobeerd en 4 keer doorgestuurd, je komt echt geen stap verder bij voda.
Zoals ik al vaker heb gezecht service bij voda is helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reparatiegegevens
Uw referentie: Max. reparatiebedrag: € 80,00 (€ 95,20 incl. BTW)
Klachtgroep: Display
Klachtsoort: Achtergrondverlichting werkt niet (goed)
Klachtconditie: Continue
Klachtomschrijving: linksonder heb je sprake van lichtlekkage, dit is vooral te zien in het donker. tab word terug gestuurd met het zelfde klacht AUB Goed er naar kijken want deze tab heeft een defect in de achtergrond verlichting
Bijgevoegde accessoires: Batterij, Headset, Lader
Servicecategorie: Vodafone - Standaard reparatie

Retouradres
Naam:
Contactpersoon:
Adres:

Telefoonnummer:

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 4-8-2011 13:23:18
Service-aanmelding - Bevestigd 4-8-2011 13:23:25
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 5-8-2011 10:06:12
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 8-8-2011 1:14:27
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 8-8-2011 1:14:28
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 8-8-2011 7:43:05
Reparatie repair center - In behandeling 8-8-2011 8:25:30
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 8-8-2011 11:49:27
Reparatie repair center - Voltooid 8-8-2011 11:49:27

Nu maar hopen dat het een keer goed komt. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
Dit gaat niet goed komen als je een nieuwe zou krijgen hoort er nog een stapje tussen te staan, namelijk toestel is omgeruild. De winkel die em verstuurd moet em opsturen inder overig en dan refurbishment nodig. En dan in opmerking wat er precies mis is, had binnen 2 dagen een nieuwe van dynafix.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:41:
Reparatiegegevens
Uw referentie: Max. reparatiebedrag: € 80,00 (€ 95,20 incl. BTW)
Klachtgroep: Display
Klachtsoort: Achtergrondverlichting werkt niet (goed)
Klachtconditie: Continue
Klachtomschrijving: linksonder heb je sprake van lichtlekkage, dit is vooral te zien in het donker. tab word terug gestuurd met het zelfde klacht AUB Goed er naar kijken want deze tab heeft een defect in de achtergrond verlichting
Bijgevoegde accessoires: Batterij, Headset, Lader
Servicecategorie: Vodafone - Standaard reparatie

Retouradres
Naam:
Contactpersoon:
Adres:

Telefoonnummer:

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 4-8-2011 13:23:18
Service-aanmelding - Bevestigd 4-8-2011 13:23:25
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 5-8-2011 10:06:12
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 8-8-2011 1:14:27
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 8-8-2011 1:14:28
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 8-8-2011 7:43:05
Reparatie repair center - In behandeling 8-8-2011 8:25:30
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 8-8-2011 11:49:27
Reparatie repair center - Voltooid 8-8-2011 11:49:27

Nu maar hopen dat het een keer goed komt. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Tab omgeruild bij Norrod. Nu afwachten....
Overigens goede service van Norrod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18

13art

Moderator Mobile
Waar hebben jullie je originele Samsung book cover case vandaan voor de 10.1? Zag dat hij op ebay al voor zo'n 37 euro incl verzendkosten te krijgen is.

Of zouden jullie toch meer gaan voor de cover case van Belkin?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
1 ding snap ik totaal niet van samsung 10.1 heeft geen micro sd slot maar 8.9 wel :S ook snap ik niet dat de 10.1 maar 1 boxje heeft aan de zijkant en de 8.9 er 2 aan de onderkant heeft zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door melvin0907 op 08-08-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
10.1 heeft toch een boxje links en rechts?
En de 8.9 wel micro sd slot? Waar komt die info vandaag? Want lijkt mij sterk. Ook in de laatste video op engadget waar de 8.9 geshowed wordt in 'real life' zie ik geen micro sd slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
dit staat op de samsung site bij de p7300 stat micro sd tot 32 gb en zie op de foto's duidelijk dat 10.1 1 boxje aan de linkerkant heeft en de 8.9 2 aan de onderkant bij de usb aansluiting.
l3art schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:50:
10.1 heeft toch een boxje links en rechts?
En de 8.9 wel micro sd slot? Waar komt die info vandaag? Want lijkt mij sterk. Ook in de laatste video op engadget waar de 8.9 geshowed wordt in 'real life' zie ik geen micro sd slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
Ik denk dat we dan aan de accessoires moeten denken die samsung er bij wil verkopen en het mogelijk maken om een sd card te gebruiken.

Als ik die usb aansluiting ga kopen kan ik dan een externe Hdd aansluiten en vanaf daar mijn films en series kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 18:22
Ik heb mijn 10.1v naar 3.1 inclusief Touchwiz geflashed. Wat een gedoe, maar het is gelukt.

Voordelen die ik merk:
  • Veel snellere browser. Met name zoomen en scrollen
  • Veel snellere tekst input
  • Swype
Ik heb deze thread gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1155023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik dit topic heb doorzocht (en het internet), ben ik nog even in het ongewisse omtrent het volgende.

Graag zou ik de Galaxy tab 10.1 o.a. willen gebruiken om via HDMI (MHL) HD films af te spelen op mijn HD-tv. Als ik echter kijk naar de bestandsgrootte van deze films, komen die van mij vaak in de buurt van de 14gig. De Samsung heeft echter maar 16gig geheugen en geen direct uitbreidingsslot.

Vragen:
  • Hoeveel daadwerkelijke ruimte is/zou er nog zijn (naast het besturingssysteem) op de tab van de 16gig?
  • Kan de harde schrijf van Galaxy tab 10.1 wel een bestand ter grootte van bv 14gig aan (ik weet dat dit op de iPad wel een probleem was in het verleden)?
  • Daarnaast voorzie ik een probleem dat wanneer ik een film op mijn HD-tv wil afspelen via HDMI, ik de film eerst via bv usb naar de harddisk van de tab moet kopiëren om deze vervolgens met de MHL-kabel en dus HDMI af te spelen. Dit omdat deze optionele MHL-kabel maar 2 poorten heeft, 1 voor HDMI en 1 voor stroom. Of is het ook mogelijk om de HD-film (op bv een usb-stick of usb-harddisk) te koppelen aan de tab en tegelijk een HDMI kabel zodat ik de HD-film niet eerst naar de interne harddisk van de tab hoef te kopiëren? En zo ja, of de tab dit ook wel aan kan (ivm leessnelheid)?
Ik hoop dat jullie (en vooral diegene die reeds een tab bezitten) me verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:42:

De Samsung heeft echter maar 16gig geheugen en geen direct uitbreidingsslot.
[/list]

Ik hoop dat jullie (en vooral diegene die reeds een tab bezitten) me verder kunnen helpen.
De Tab is er/komt ook in 32 en 64 GB versies. Daarnaast kun je het geheugen uitbreiden met een losse accessoire waarin je een geheugenkaart kan stoppen.

Geen idee wat de maximale bestandsgrootte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiephoi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 14:02
sander_dr schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:54:
Ik heb mijn 10.1v naar 3.1 inclusief Touchwiz geflashed. Wat een gedoe, maar het is gelukt.

Voordelen die ik merk:
  • Veel snellere browser. Met name zoomen en scrollen
  • Veel snellere tekst input
  • Swype
Ik heb deze thread gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1155023
Oeh, dapper hoor _/-\o_ , ik neig er ook naar. Mijn scherm kraakt echter en ik ben bang dat hij terug moet voor reparatie van het scherm ;w . Zouden ze dan een probleem kunnen maken van een andere versie die ik er zelf opgezet heb? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiephoi schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:05:
[...]

Oeh, dapper hoor _/-\o_ , ik neig er ook naar. Mijn scherm kraakt echter en ik ben bang dat hij terug moet voor reparatie van het scherm ;w . Zouden ze dan een probleem kunnen maken van een andere versie die ik er zelf opgezet heb? Heeft iemand daar ervaring mee?
Dacht dat dan je garantie vervalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 18:22
Je kunt hem altijd terug flashen naar stockrom.

Aan de andere kant, dit is mijn tweede Tab, de eerste had loslatende zijkanten. Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat ze ook maar iets gedaan hebben met mijn vorige Tab. Gewoon omgewisseld voor een nieuwe denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefeloef
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik was altijd een iPad fan totdat ik een Samsung Galaxy Tab 10.1v in m'n handen kreeg op het werk. Sindsdien ben ik echt helemaal om, het werkt veel prettiger dan een iPad. Donderdagmiddag gelijk eentje gehaald en het bevalt echt prima!

Ik mis alleen nog een tooltje waarmee je een proxy kan instellen per wifi verbinding, of is dit er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe

Mijn tab is weer gemaakt, ze hebben een nieuw scherm erin gezet.
Dus ik kan hem na 8 weken kwijt te zijn weer lekker gebruiken.
NIET DUS........................................
Krijg ik hem terug met een nieuw scherm, hebben ze met het plaatsen van
het scherm heel de zijkant beschadigd.
Dus hij gaat weer terug voor de 5e keer.
Echt een lachertje dit wie kan zoiets verzinnen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ze moeten jouw Tab gewoon omruilen in de winkel of gewoon het product retournemen (en dus het aankoopbedrag teruggeven). Ik zou het iig niet accepteren als een dergelijk apparaat in korte tijd zovaak ter reparatie aangeboden zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:49:
Ze moeten jouw Tab gewoon omruilen in de winkel of gewoon het product retournemen (en dus het aankoopbedrag teruggeven). Ik zou het iig niet accepteren als een dergelijk apparaat in korte tijd zovaak ter reparatie aangeboden zou moeten worden.
Ja dat heb je dus als je iets bij vodafone koopt.
Want die doen dus echt helemaal niks, die gooien het op wetelijke garantie.
Voor de klant doen ze helemaal niks zodra ze het geld hebben gevangen.
Als ik hem ergens anders had gekocht dan had dit zeker nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 14:51
Ik overweeg een Samsung Galaxy Tab 10.1 Pure White 16GB white 3G+Wifi (P7500).
- Zit hier nu een microSD-cardslot op of niet? De meningen/specificaties op internet lopen uiteen.
- Ik lees dat je voor HDMI output vanaf de SGT een extra adapter kabeltje nodig hebt. (EPL-3PHPBEG ?)
- Ik lees dat je om een USB harddisk/thumbdrive aan te sluiten op de SGT een extra adapter nodig hebt. (EPL-1PL0BEGSTA ?)
- De adapter om je Tab aan te sluiten als externe schijf op een PC zit er standaard bij geleverd (ECC1DP0UBEG) ?
Iemand die deze vragen kan bevestigen?

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45
d3vlin schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:33:
- Zit hier nu een microSD-cardslot op of niet? De meningen/specificaties op internet lopen uiteen.
- Ik lees dat je voor HDMI output vanaf de SGT een extra adapter kabeltje nodig hebt. (EPL-3PHPBEG ?)
- Ik lees dat je om een USB harddisk/thumbdrive aan te sluiten op de SGT een extra adapter nodig hebt. (EPL-1PL0BEGSTA ?)
- De adapter om je Tab aan te sluiten als externe schijf op een PC zit er standaard bij geleverd (ECC1DP0UBEG) ?
Iemand die deze vragen kan bevestigen?
-Nee
-Ja
-Ja
-Ja
-Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Tnx! Is de volgende truc om die EPL-3PHPBEG en EPL-1PL0BEGSTA ergens geleverd te krijgen. Ze staan zowat overal op backorder...

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
d3vlin schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:33:
De Galaxy Tab 8.9 zou wel een mircoSD hebben:
http://www.samsung.com/nl...KDPHN&prdd=GT-P7510UWDPHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
Apple eist importverbod Galaxytoestellen in Nederland

AMSTERDAM - Apple eist in Nederland een importverbod voor de Galaxy S en Galaxy Tab van Samsung. Het Zuid-Koreaanse bedrijf slaat terug met een eigen aanklacht.
Dat bevestigt de rechtbank in Den Haag aan Webwereld.
Woensdag zal Apple voor de rechtbank een importverbod eisen op de Galaxy Tab. Eerder werd dat al succesvol gedaan in Australië. Donderdag dient een zaak rond de Galaxy S-smartphones.
Samsung heeft als reactie een eigen aanklacht ingediend in Nederland als reactie op de aanklachten van Apple. De zaak volgt op een juridische strijd tussen de twee bedrijven in onder meer de Verenigde Staten en Australië.
Juridische strijd
Apple en Samsung beschuldigen elkaar over en weer al weken van patentinbreuk en het kopiëren van producten.
Apple heeft inmiddels om een importverbod van Galaxyproducten gevraagd in de Verenigde Staten en Australië. In Australië is voorlopig zo'n importverbod ingesteld tot Apple de Galaxy Tab van Samsung beter heeft kunnen bekijken.
Android
De iPhonemaker stelt dat Android, het systeem van Google dat draait op toestellen van Samsung, inbreuk maakt op verschillende patenten en dat Samsung de iPhone en iPad van Apple ?slaafs? gekopieerd heeft.
Samsung stelt op zijn beurt dat Apple technieken gebruikt in producten waar het bedrijf de rechten voor heeft. Samsung Nederland liet eerder aan NU.nl weten niet op de hoogte te zijn van een mogelijke aanklacht vanuit Apple in Nederland.
De nieuwe Galaxy Tab 10.1 moet eind augustus in ons land gelanceerd worden. Wanneer de rechter uitspraak doet, is niet bekend.
Patentzaken
Apple is ook in een juridische strijd verwikkeld met HTC. Microsoft heeft in de afgelopen maanden ook verschillende fabrikanten van Androidtoestellen aangeklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Apple moet zijn smerige rotsmoel houden. >:)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
d3vlin schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:46:
Tnx! Is de volgende truc om die EPL-3PHPBEG en EPL-1PL0BEGSTA ergens geleverd te krijgen. Ze staan zowat overal op backorder...
Hier kan je de USB nog krijgen:http://www.smacc.nl/samsungmobile/accessoire/samsung-epl-1plr-usb-kabel
Die HDMI hebben ze blijkbaar ook niet meer. Voordat je besteld misschien nog wel even checken bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-02-2017
http://www.bol.com/nl/l/e...rer=ADVNLGOO0020150105bi9

Als er dan maar geen importverbod komt, want dan zal de levertijd wel langer worden dan 5 to 10 dagen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
http://www.redcoon.nl/ind...r/galaxy%20tab/cid/34000/

[ Voor 37% gewijzigd door d3vlin op 09-08-2011 18:44 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
3G+WiFi 16GB

Vanmiddag met een medewerker van Redcoon gesproken, die gaf aan dat het dezelfde is als die nu in duitsland te koop is: http://www.redcoon.de/B31...andys-Smartphones#databox

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:02
Ben ik inmiddels al zo'n 1,5 jaar de juiste tablet aan het uitzoeken ... ben ik van de Notion INK Adam naar de Motorola Xoom en van de Xoom naar Samsung Galaxy tab 10.1 gegaan.... kan ik hem straks als nog niet kopen (via de normale NL webshops).

Ik zit er nu toch hard over te denken om er zelf maar eentje te importeren.... Simply-Electronics...

[ Voor 15% gewijzigd door Tuur86 op 09-08-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
apple is echt raar bezig komen genoeg onderdelen bij samsung vandaan in de apple producten, en wat praten ze nou met slaafs kopieren. iedereen wil toch een tab produceren die zo licht en zo dun mogelijk is, en volgens mij een heel groot verschil is al de beeldverhouding is totaal anders 4:3 - 16:9. en wie is er begonnen met camera's op tabs (samsung al bij de p1000) er wordt op de tabs geen navigatie button gebruikt dus ik zie niks gekopieerd in het hele apparaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ellen247 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:30:
http://www.bol.com/nl/l/e...rer=ADVNLGOO0020150105bi9

Als er dan maar geen importverbod komt, want dan zal de levertijd wel langer worden dan 5 to 10 dagen..?
Behalve in Nederland schijnbaar: http://www.engadget.com/2...-galaxy-tab-10-1-sale-in/
A new ruling by a regional court in Dusseldorf, Germany has granted Cupertino a preliminary injunction, blocking the sale and advertising of the Galaxy Tab 10.1 across Europe, save for the Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Nederland is woensdag en donderdag aan de beurt in een aparte rechtzaak, ongetwijfeld zal daar ook geëist worden dat de verkoop in NL stil gelegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
Tuur86 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:25:
[...]

Nederland is woensdag en donderdag aan de beurt in een aparte rechtzaak, ongetwijfeld zal daar ook geëist worden dat de verkoop in NL stil gelegd gaat worden.
Weet iemand hoe snel de verkoop / import dan stil gelegd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Ellen247 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:32:
[...]

Weet iemand hoe snel de verkoop / import dan stil gelegd kan worden?
Bij mijn weten per direct. Uiteraard zal grijze import nooit helemaal te stoppen zijn, een winkel als Norrod kan dus vast nog even doorleveren (totdat apple hun aanklaagt).

Overigens heeft de distri copaco nog geen enkele tab in bestelling staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
Tuur86 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:36:
[...]

Bij mijn weten per direct. Uiteraard zal grijze import nooit helemaal te stoppen zijn, een winkel als Norrod kan dus vast nog even doorleveren (totdat apple hun aanklaagt).

Overigens heeft de distri copaco nog geen enkele tab in bestelling staan...
Onderstaand is een citaat van de NOS
Moeten liefhebbers van de Galaxy nu snel een smartphone of tablet van Samsung kopen voordat het te laat is? Voorlopig niet. Het conflict tussen de twee eletronicagiganten loopt al een tijdje en in Nederland moet de aanklacht nog officieel ingediend worden. Bovendien kan een uitspraak van de rechter in beide zaken nog wel even op zich laten wachten.

Maar deze link zegt weer wat anders:
http://webwereld.nl/nieuw...ung-galaxy-tab-in-eu.html

Maakt het misschien ook nog uit dat het in NL een bodemprocedure betreft? (dit las ik net ergens anders op een website, weet even niet meer welke)
edit: dit staat ook in bovenstaande link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Ellen247 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:43:
[...]

Onderstaand is een citaat van de NOS
Moeten liefhebbers van de Galaxy nu snel een smartphone of tablet van Samsung kopen voordat het te laat is? Voorlopig niet. Het conflict tussen de twee eletronicagiganten loopt al een tijdje en in Nederland moet de aanklacht nog officieel ingediend worden. Bovendien kan een uitspraak van de rechter in beide zaken nog wel even op zich laten wachten.

Maar deze link zegt weer wat anders:
http://webwereld.nl/nieuw...ung-galaxy-tab-in-eu.html

Maakt het misschien ook nog uit dat het in NL een bodemprocedure betreft? (dit las ik net ergens anders op een website, weet even niet meer welke)
edit: dit staat ook in bovenstaande link
Dat heb ik inderdaad ook gelezen ... bodemprocedures laten inderdaad lang op zich wachten. Maar ik kan me niet voorstelen dat de verkoop in de gehele EU verboden is en dat Nederland daar dan buiten gaat vallen...

Pownews
Apple sleept concurrent Samsung ook in Nederland voor de rechter wegens het schenden van octrooien, zo zei een woordvoerster van de rechtbank in Den Haag. Het kort geding vindt woensdag en donderdag plaats. Het Amerikaanse computerconcern beschuldigt Samsung er onder meer van octrooien van de iPad, de iPad 2 en de iPhone te hebben gebruikt voor eigen gadgets. Volgens de woordvoerster van de Haagse rechtbank volgt er later nog een zaak van Samsung tegen Apple in Nederland. Zij kon daar verder geen inhoudelijke mededelingen over doen. Samsung was dinsdag onbereikbaar voor commentaar.

Bron

[ Voor 25% gewijzigd door Tuur86 op 09-08-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
Tuur86 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:01:
Ben ik inmiddels al zo'n 1,5 jaar de juiste tablet aan het uitzoeken ... ben ik van de Notion INK Adam naar de Motorola Xoom en van de Xoom naar Samsung Galaxy tab 10.1 gegaan.... kan ik hem straks als nog niet kopen (via de normale NL webshops).

Ik zit er nu toch hard over te denken om er zelf maar eentje te importeren.... Simply-Electronics...
Hoe zit het met invoeren? Wat wordt hiervoor gerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:27:
[...]

De Tab is er/komt ook in 32 en 64 GB versies. Daarnaast kun je het geheugen uitbreiden met een losse accessoire waarin je een geheugenkaart kan stoppen.

Geen idee wat de maximale bestandsgrootte is.
Dat helpt me helaas niet verder. Zou iemand anders ook even kort mijn vragen wellicht kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
Tja what to do. Ik wil graag de witte tab, daarop wachten met het risico dat hij straks niet leverbaar is in NL door het importverbod en ik nog langer moet wachten. Of nu een zwarte kopen bij norrod (nu het nog kan).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Ellen247 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:58:
Tja what to do. Ik wil graag de witte tab, daarop wachten met het risico dat hij straks niet leverbaar is in NL door het importverbod en ik nog langer moet wachten. Of nu een zwarte kopen bij norrod (nu het nog kan).....
Of een witte uit het buitenland (norrod heeft ook alleen maar import tab's).

@Fivel ... ligt er maar net aan of je pakketje gecontroleerd word. Ik zal het zo ff uitrekenen wat het kost als je pech hebt.

Overigens beweert Simply Electronics in Londen gevestigd te zijn (dan heb je geen invoerrechten naar Nederland). De pakketjes blijken alleen uit Hong Kong te komen... dus hoe dat zit weet ik nog niet helemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Tuur86 op 09-08-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
Tuur86 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:59:
[...]

@Fivel ... ligt er maar net aan of je pakketje gecontroleerd word. Ik zal het zo ff uitrekenen wat het kost als je pech hebt.
Het fijne van norrod lijkt me dat je een direct aanspreekpunt hebt in nederland, via internet in het buitenland lijkt me dat lastiger bij problemen aan de tab (zoals vb die newtonringen)

PS: wat is distri copaco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Ellen247 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:01:
[...]

Het fijne van norrod lijkt me dat je een direct aanspreekpunt hebt in nederland, via internet in het buitenland lijkt me dat lastiger bij problemen aan de tab (zoals vb die newtonringen)

PS: wat is distri copaco?
Copaco is één van de NL distributeurs die aan ''wederverkopers'' levert. Dit kunnen webshops zijn, IT (dienst) leveranciers etc. Het is dus één van de kanalen die Samsung gebruikt om hun producten over het land te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wat ben ik blij dat ik er een uit de VS heb kunnen meenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
http://www.pixmania.nl/nl...re=Bestlist&CodePromo=oui

Mmm misschien is dit toch een optie. Ik neem aan dat het ook echt om de witte gaat en niet om de zwarte zoals bij andere shops..

Iemand al ervaring daar? Of kan iemand bevestigen of het idd om de witte versie gaat?

[ Voor 14% gewijzigd door Ellen247 op 09-08-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Ellen247 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:17:
http://www.pixmania.nl/nl...re=Bestlist&CodePromo=oui

Mmm misschien is dit toch een optie. Ik neem aan dat het ook echt om de witte gaat en niet om de zwarte zoals bij andere shops..
Pixmania is frans, zit in Parijs gevestigd. Ook niet echt een aanspreekpunt in de buurt dus. Overigens heb ik slechte ervaring met de verzending bij Pixmania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
Tuur86 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:33:
[...]
Pixmania is frans, zit in Parijs gevestigd. Ook niet echt een aanspreekpunt in de buurt dus. Overigens heb ik slechte ervaring met de verzending bij Pixmania.
mmm dat brengt me weer aan het twijfelen... Heb wel vaker iets besteld via pixmania wat wel goed ging dus vandaar dat ik al een klein beetje blij werd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Ellen247 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:36:
[...]

mmm dat brengt me weer aan het twijfelen... Heb wel vaker iets besteld via pixmania wat wel goed ging dus vandaar dat ik al een klein beetje blij werd. ;)
Wil je de hoop ook niet in de schoenen boren hoor ... mijn eerste (en tevens laatste) ervaring met pixmania was niet positief. Product kwam bijna uitgepakt bij me aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
Ik zit net reviews te lezen die idd ook niet op en top zijn... en ervaringen van mensen waar het product op voorraad stond maar niet op voorraad bleek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Tuur86 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:59:
[...]

Overigens beweert Simply Electronics in Londen gevestigd te zijn (dan heb je geen invoerrechten naar Nederland). De pakketjes blijken alleen uit Hong Kong te komen... dus hoe dat zit weet ik nog niet helemaal.
KOOP NIET BIJ SIMPLY ELECTRONICS!
Ik heb daar vorige week donderdag ook een sgt besteld. Maar ik begon nattigheid te voelen: even googelen en je leest alleen maar kommer en kwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
Kort geding in Nederland op 10 en 11 augustus
Morgen en overmorgen om 10:00 uur dienen twee kortgedingzaken bij de rechtbank in Den Haag, waarin Apple een importverbod eist op de Galaxy Tab en de Galaxy-smartphones van Samsung. Deze twee kortgedingzaken zijn vergelijkbaar met de situatie in Australië.

Dat Nederland niet voorkomt in het Europese verkoopverbod heeft te maken met twee factoren. Ten eerste loopt er in Nederland al een aparte rechtszaak tussen Apple en Samsung, zoals eerder gemeld. Ook zijn er verschillen tussen de concurrentiewetgeving in Duitsland en Nederland. Vandaar dat Apple aparte rechtszaken in beide landen heeft aangespannen. In Nederland gaat het om kopiëren van design, in Duitsland om het kopiëren van design én oneerlijke concurrentie door het uitbrengen van een iPad-imitatie.

Wel is het nog steeds opvallend dat een relatief lage Duitse rechtbank uitspraken kan doen die voor de hele EU gelden.

Bron: http://www.androidplanet....-samsung-galaxy-tab-10-1/

Dus toch een kortgeding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem vandaag bij T-online.nl besteld. onderdeel van t-mobile duitsland. komt morgen binnen. gewoon de p7500 white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
Daar staat hij nu met 10 dagen levertijd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
ebk71 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:09:
[...]

KOOP NIET BIJ SIMPLY ELECTRONICS!
Ik heb daar vorige week donderdag ook een sgt besteld. Maar ik begon nattigheid te voelen: even googelen en je leest alleen maar kommer en kwel.
Klopt er zijn wisselende berichten, al lees ik toch ook geregeld positieve feedback.

Maar wat is jou ervaring? Alleen de opmerking dat je nattigheid voelt kunnen we niet zoveel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ellen247 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:34:
Daar staat hij nu met 10 dagen levertijd volgens mij.
hier even de link.
http://www.t-online-shop....86/?ref=tweakerstonlinenl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:42:
Hoewel ik dit topic heb doorzocht (en het internet), ben ik nog even in het ongewisse omtrent het volgende.

Graag zou ik de Galaxy tab 10.1 o.a. willen gebruiken om via HDMI (MHL) HD films af te spelen op mijn HD-tv. Als ik echter kijk naar de bestandsgrootte van deze films, komen die van mij vaak in de buurt van de 14gig. De Samsung heeft echter maar 16gig geheugen en geen direct uitbreidingsslot.

Vragen:
  • Hoeveel daadwerkelijke ruimte is/zou er nog zijn (naast het besturingssysteem) op de tab van de 16gig?
  • Kan de harde schrijf van Galaxy tab 10.1 wel een bestand ter grootte van bv 14gig aan (ik weet dat dit op de iPad wel een probleem was in het verleden)?
  • Daarnaast voorzie ik een probleem dat wanneer ik een film op mijn HD-tv wil afspelen via HDMI, ik de film eerst via bv usb naar de harddisk van de tab moet kopiëren om deze vervolgens met de MHL-kabel en dus HDMI af te spelen. Dit omdat deze optionele MHL-kabel maar 2 poorten heeft, 1 voor HDMI en 1 voor stroom. Of is het ook mogelijk om de HD-film (op bv een usb-stick of usb-harddisk) te koppelen aan de tab en tegelijk een HDMI kabel zodat ik de HD-film niet eerst naar de interne harddisk van de tab hoef te kopiëren? En zo ja, of de tab dit ook wel aan kan (ivm leessnelheid)?
Hallo,

Reken er op dat je op het 16Gb model ruim 14 Gb daadwerkelijke vrije ruimte over hebt. Net aan dus (of net niet). Ter vergelijking: op mijn 32Gb model heb ik 28Gb daadwerkelijk ter beschikking.
Maar het zal m.i. vooral een frustrerende bezigheid worden: je zult eerst de film met het extra USB accessoire naar de Tab moeten kopieren (waarvan ik verwacht dat het wel een tiental of meer minuten kan duren), dan de USB accessoire verruilen voor de HDMI accessoire, en dan de film afspelen.
Wellicht kun je beter trachten de film via de Tab te streamen vanaf je pc, of een relatief goedkope mediaspeler zoals een WDLive aanschaffen en die direkt aan de tv koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Tuur86 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:52:
[...]

Klopt er zijn wisselende berichten, al lees ik toch ook geregeld positieve feedback.

Maar wat is jou ervaring? Alleen de opmerking dat je nattigheid voelt kunnen we niet zoveel mee....
Omdat ze op hun website hebben staan dat ze realtime voorraadinfo geven was dat een plusje, ik stelde een vraag en kreeg de volgende dag netjes antwoord(bij bestellen werd de voorraad ook met 1 verminderd, maar 2 dagen later stond deze op 0 en plotseling weer op 5, ik vond dat gewoon wat vreemd). Bij de SGT staat dat deze verstuurd word in 1-2 werkdagen. Dus als ik op donderdagochtend bestel, verwacht ik dat deze uiterlijk vrijdags verstuurd wordt. Vrijdag al een mail gestuurd, waarop ik maandag het antwoord kreeg dat er een kleine vertraging was. Helaas ging ik toen pas uitgebreid zoeken, en las dat er ook in de afgelopen maanden mensen nog aardig wat tegoed van ze hebben. Ik heb een mail gestuurd dat ik mijn order wilde annuleren, een dag later reactie: dat er nog steeds vertraging was en dat ze mij iets? konden aanbieden als ik de order gewoon liet doorgaan, ik heb ze nogmaals laten weten te annuleren en heel rap mijn geld teruggestort wil hebben op mijn creditcard. Ik vrees dat ik bij mijn creditcard maatschappij aan moet gaan kloppen om het geld terug te krijgen. Ik kwam er dus maandag pas achter dat er van hen een shopreview is op tweakers, die zal ik zeker aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:29:
Heb hem vandaag bij T-online.nl besteld. onderdeel van t-mobile duitsland. komt morgen binnen. gewoon de p7500 white.
Als jij hem idd vandaag binnen krijgt dan bestel ik hem ook daar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Hij komt voorlopig gewoon uit in Nederland, de perspresentatie is 23 augustus en is bij mijn weten nog niet gecancelled?
offtopic:
Iemand ervaring met Little Bhudda in A'dam? Daar is de perspresentatie namelijk, hoe is het eten daar?

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, hij is inderdaad binnen en gewoon de 3.1 versie top apparaat net uitgepakt.
advertentie van t-online staat de 3.0 maar is de 3.1 snel bestellen anders uitverkocht denk ik.
zoenvisje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:05:
[...]

Als jij hem idd vandaag binnen krijgt dan bestel ik hem ook daar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
thijsje66 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:34:
Hij komt voorlopig gewoon uit in Nederland, de perspresentatie is 23 augustus en is bij mijn weten nog niet gecancelled?
offtopic:
Iemand ervaring met Little Bhudda in A'dam? Daar is de perspresentatie namelijk, hoe is het eten daar?
Als de presentatie 23 augustus is, zal de tab niet eerder uitgeleverd worden of wel? Een aantal shops houden half augustus aan. Dat lijkt weer op uitstel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:38:
Yes, hij is inderdaad binnen en gewoon de 3.1 versie top apparaat net uitgepakt.
advertentie van t-online staat de 3.0 maar is de 3.1 snel bestellen anders uitverkocht denk ik.

[...]
Heb hem zojuist besteld. Ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen247
Reactie van Samsung:
http://global.samsungtomorrow.com/?p=4169

Edit: nog meer nieuws over de hele kwestie apple - samsung
http://www.techzine.nl/ni...ng-galaxy-tab-10-1-a.html

[ Voor 55% gewijzigd door Ellen247 op 10-08-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja dan is de vraag nu toch maar bestellen via bijv ebay of toch maar afwachten.... Denk dat ik maar afwacht aangezien ik nog 100euro aan VVV bonnen heb liggen die ik bij de Dixons wilde gaan inruilen voor een SGT 10.1
Voor 379euro incl verzendkosten heb ik hem nog niet gevonden op ebay. En dan nog, met alle problemen met schermen etc, die gemeld worden is het misschien ook wel zo verstandig om hem in Nederland te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 15:26
Iemand enig idee waarom in Nederland alleen de 16Gb te leveren is?

Op Ebay zie ik de 32Gb Wifi only versie te koop staan:

http://www.ebay.co.uk/itm...-WHITE-10-1-/300572001233

Daar kost hij omgerekend € 557,- voor de 32Gb versie (in het wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:50:
Iemand enig idee waarom in Nederland alleen de 16Gb te leveren is?

Op Ebay zie ik de 32Gb Wifi only versie te koop staan:

http://www.ebay.co.uk/itm...-WHITE-10-1-/300572001233

Daar kost hij omgerekend € 557,- voor de 32Gb versie (in het wit).
Omdat het niet zo is. Kijk maar eens bij verschillende winkels zoals Dixons en vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Waarom niet? Hij zou wel uit komen de 32GB versie. En de verkopen heeft ook een zeer vertrouwbare verkoopstatus, dus denk dat het wel klopt. Alleen dat hij nog maar zeer beperkt leverbaar is. Of het moet een soort van pre-order zijn die je doet, maar dan zou het er ergens bij moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
Nou ik heb em eindelijk terug, en gelijk touchwiz erop gezet ziet er goed uit was er een beetje huiverig voor.
Alleen sync ik mijn bookmarks via chrome maar deze komen niet tevoorschijn heeft iemand hetzelfde probleem?
Pagina: 1 ... 12 ... 56 Laatste