• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

HP Pre 3

Op 9 februari heeft HP o.a. de nieuwe Pre aangekondigd: De HP Pre 3. Dit slider-toestel krijgt WebOS 2.2 mee en krijgt hopelijk (?) een update naar WebOS 3.0 (waarop de Touchpad draait). Launch datum in de VS: Zomer 2011

Specs

Display: 3.58-inch multitouch screen with a vibrant 24-bit color, 480x800 resolution WVGA display
Keyboard: Slide-out physical QWERTY keyboard
Cpu:Qualcomm MSM 8x55 (1.4 GHz) (Snapdragon)
Memory: 512MB RAM; choose from 8GB or 16GB internal storage; USB mass storage support
GPS: Built-in GPS
Camera: 5-megapixel auto-focus camera with LED flash, HD (up to 720p) video recording, front VGA
Audio:Mono speakerphone; dual-mic noise cancellation
Sensors:Accelerometer, ambient light, proximity, and compass
Wireless: Wi-Fi (802.11a/b/g/n 5GHz) with WPA, WPA2, WEP, 802.1X authentication;
Bluetooth® wireless technology 2.1 + EDR with A2DP stereo Bluetooth support; A-GPS;
Wi-Fi router functionality for up to five devices using HP mobile hotspot
Accu: 1230 mAh
Headphone: 3.5mm stereo
Afmetingen: Width: 64mm (2.52 inches) ; Height: 111mm (4.37 inches); Thickness: 16mm (0.63 inches)
Gewicht 156 grams (5.5 ounces)

Werkt een VS-toestel in Nederland?

Volgens T.net: "er is ondersteuning voor gsm met umts, waardoor de Pre 3 ook in Nederland kan werken."

Video's

Officiële Promo van HP

Hands-On van Engadget.com
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=g_KauyNzlqw]

Waar vind ik meer informatie

De officiele website van HP @ http://www.palm.com/us/products/phones/pre3/

[Voor 211% gewijzigd door pven op 04-03-2011 14:51]

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:52
Ik ben heel benieuwd of HP nu de Pre3 wel wereldwijd gaat uitbrengen. Op de nederlandse palm site staat de Palm Pre nog steeds als binnenkort verkrijgbaar :')

Ik kijk er ieder geval naar uit en ik hoop dat deze straks in Nederland te verkrijgen zal zijn. Het multi-tasken, de integratie van diverse web-apps en de aanwezigheid van een fysieke keyboard maakt het een mooi alternatief op iOS en Android smartphones.

Btw. mooie openingspost!

Samsung QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen2 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Fransfb
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 20:07
Hopelijk is HP/Palm dit keer wel slim genoeg om deze telefoon wereldwijd uit te brengen. Evenals de Veer en de Touchpad.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 06-12 14:27
Inmiddels alvast te bestellen in Duitsland voor 449 euro. Leverbaar over 5 a 6 weken.

http://www.notebook.de/hp-smartphones-g-1599

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 29-11 12:47
Is die shop betrouwbaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:54
Ik heb de site bekeken en eigenlijk is Web os toch wel een erg goed besturings systeem, jammer dat het palm niet meer gelukt is om uit de diepte te reizen. Nu hopen dat HP het wel lukt. Ik zie niet zoveel problemen om meerdere grote besturings systemen naast elkaar te hebben. Zorgt er tenminste voor dat ontwikkelaars niet alles in apps gaan doen en daardoor bepaalde systemen de voorkeur krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coenox
Weet ik niet. In Nederland gaat ie in ieder geval door http://www.mobiletechcenter.nl/hp_pre_3.html geimporteerd worden, maar ik weet niet tegen welke prijs. Zal dan wel de QUERTY worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• treris
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-11 12:33
Ik zou van deze telefoon wel es een review willen zien, tot nu toe ga ik denk ik voor de htc sensation als vervanger voor mn desire, maar de pre3 is misschien wel de enige telefoon die ik als alternatief overweeg. Ben erg benieuwd naar webos, heb er al een hoop goede verhalen over gehoord, en vind de formfactor van de pre3 met dat toetsenbord eronder erg prettig.

Jammer dat HP zo lang op zich laat wachten :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Ik denk ook dat WebOS een geweldig OS is, maar als er geen WhatsApp voor uitkomt is dit toch wel een dealbreaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coenox
Z___Z schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:28:
Ik denk ook dat WebOS een geweldig OS is, maar als er geen WhatsApp voor uitkomt is dit toch wel een dealbreaker
Helemaal mee eens! Ik (Palm Pre) ben nu met mijn vrouw (iPhone) en dochters (Adroid, symbian) geld kwijt voor sms 'en. Zelfs op mijn twee jaar oude Nokia kan ik Whatsapp gebruiken. Ook voor mij een dealbreaker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• it0
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13-11 23:12

it0

Mijn mening is een feit.

Je kan hem nu bestellen bij amazon.de voor 449 met quertz toetsenbord en hij wordt pas 30 jun geleverd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
Tot heden geen aankondiging van HP dat ze de Pre3 in Nederland uit te brengen. Hopelijk gaat dit wel gebeuren, ik kijk er ieder geval naar uit :)

Samsung QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen2 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Nefiorim
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02-12 08:57
it0 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:03:
Je kan hem nu bestellen bij amazon.de voor 449 met quertz toetsenbord en hij wordt pas 30 jun geleverd...
Ik vind em nog relatief duur voor een 8gb versie.
Schijnt dat O2 in Duitsland de Veer levert inclusief een touchstone dock voor 389,-

Komt wel een contractverlenging voor me aan en ik ben blij dat in NL de telefoons lekker zwaar gesubsidieerd worden :)

XBO: Michaël#3318

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Miki schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:18:
Tot heden geen aankondiging van HP dat ze de Pre3 in Nederland uit te brengen. Hopelijk gaat dit wel gebeuren, ik kijk er ieder geval naar uit :)
Als hij in het buitenland geactiveerd is dan heb je toch een volwaardige telefoon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coenox
it0 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:12:
[...]

Als hij in het buitenland geactiveerd is dan heb je toch een volwaardige telefoon?
Ja, dat klopt. Hoop alleen dat het aantal apps nog wordt uitgebreid. Er is overigens wel al een Nederlandse trein app en een tv gids. En voor de rest al heel veel engelstalige apps. Het mooie is dat HP de homebrew community vrij baan geeft. Dat betekent een hoop nuttige tweaks. Mijn favoriet is de mogelijheid om youtube filmpjes te downloaden in de standaard youtube app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 20:07
Whatsapp is nog wel een gemis op WebOS hoewel ik het een prachtig OS vind. (ik heb er zelf geen).

Of is Whatsapp inmiddels?

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik ben geen whatsapper maar ik snap de relevantie in de huidige markt. Het is tenslotte 1 van de dingen dat de blackberry zo populair heeft gemaakt. Het zou me verbazen als HP dat ook niet begreep.

De vraag blijft natuurlijk , wie gaat er wat aan doen? Whatsapp heeft er nog geen zin in.
Ik denk dat als HP duidelijk zijn spieren laat zien en de mobiele markt serieus neemt dat apps, zoals whatsapp vanzelf komen. Daarnaast denk ik dat apps zoals whatsapp in hun eigen voet schieten door geen open api te hebben. Ze hebben nu totale controle, maar ik vind het al vreemd dat er geen whatsapp is voor de desktop..

Hoe dan ook de eerste stap moet van HP komen en dat moet verder gaan dan een nieuwe gsm op de markt mikken. Het is de software die de computer maakt en dat geld net zo goed voor de gsm's.

• coenox
Inmiddels is duidelijk dat voor de Touchpad de app store geen restricties gaat kennen met betrekking tot het land waar je je in bevindt. HP zal de Touchpad wereldwijd willen verkopen en heeft ook al een hoop apps aangekondigd. Ik vermoed dat Whatsapp daar (nog) niet bij zit. Ik vind dat jammer, omdat ik via Whatsapp met mijn vrouw (iPhone) en dochter (Samsung Galaxy S) kan communiceren. Mogelijk is dat voor mij een dealbreaker. Voorlopig gebruik ik mijn Palm Pre en ga kijken hoe het zich ontwikkelt.

• Boss
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 06-12 16:37

Boss

+1 Overgewaardeerd

Omdat WhatsApp telefoonnummers gebruikt om gebruikers te identificeren / verifiëren is dat misschien de reden dat er geen desktop-app en/of Touchpad-app is. Maar wie weet kunnen ze daar nog iets op verzinnen. Zou wel handig zijn!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• coenox
Boss schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:27:
Omdat WhatsApp telefoonnummers gebruikt om gebruikers te identificeren / verifiëren is dat misschien de reden dat er geen desktop-app en/of Touchpad-app is. Maar wie weet kunnen ze daar nog iets op verzinnen. Zou wel handig zijn!
Whatsapp werkte wel ook op de iPod Touch die ik eens had(of was dat een oude versie van Whatsapp?). Zou dus wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AltWouss
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-08 12:53
Heb de site preiscompany.de gevonden op internet die de devices aanbiedt, als je op amazon.co.uk kijkt zie je dat dit bedrijf indirect de HP Veer en Pre3 levert aan de UK. Helaas levert Amazon.co.uk mobiele telefoons niet buiten de UK.

Op z'n site staan de Veer en de Pre3. De Veer zou nu in voorraad staan.

Veer E300,74
Pre3 E390,70

Voel mij zelf niet helemaal prettig bij het bestellen van zo'n apparaat vanuit Duitsland, maar misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adem 7
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik ben zeer geïnteresseerd geraakt in de hp pre 3. Ik ben van plan om de pre3 te kopen en ik heb begrepen dat hij in augustus uitkomt.

• coenox
AltWouss schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:40:
Voel mij zelf niet helemaal prettig bij het bestellen van zo'n apparaat vanuit Duitsland, maar misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft?
Is denk ik niet zo'n probleem. Toetsenbord is dan wel QUERTZ in plaats van QUERTY.

Je zou ook eens bij http://www.pdatechcenter.nl/hp_pre_3___touchpad.html kunnen informeren. Betaal je iets meer, maar heb je wel ondersteuning in Nederland.

• Lex_brugman
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06-12 16:04
Je kan ook hier preorderen: http://eurostore.palm.com...e/Products/HP-FB437AA-ABU leveren gewoon naar nederland :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ben nu toch wel erg benieuwd naar de release datum voor dit ding. Moet per toeval de tweede week van september in Amerika zijn, zou tof zijn als ik hem daar kan meenemen. De pre is niet bepaald een hot item op de meeste tech sites.

• Adem 7
launch is 21 juli en misschien toch dual core?

http://nl.hardware.info/n...smartphone-lastminute-aan

• Magnetic_Man
  • Niet online
De berichten spreken elkaar een beetje tegen. Deze zegt van niet: http://www.precentral.net...-core-we-can-assure-you-1 (en precentral is over het algemeen wel een aardige bron). Ook kan ik de 'officiele' hp pagina nergens vinden in het hardware.info artikel.

21 Juli klinkt mooi, maar dat is vandaag al.

• Adem 7
Ik acht het nog steeds mogelijk dat de HP pre 3 dual core kan zijn, gezien zijn niet achter willen blijven met de andere smartphones (dit is een aanname). Dat van de release date is erg jammer, maar het was zo wie zo wishful thinking.

• Magnetic_Man
  • Niet online
Jawel, dat ben ik met je eens. De Pre 3 laat maar op zich wachten, en qua specs was het bij introductie misschien top: het loopt meer en meer achter.

• tazmaniankoala
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 03-12 15:29
Bij de eerste geruchten was het een leuke telefoon, maar inmiddels worden er steeds meer toestellen daadwerkelijk leverbaar die qua specificaties beter zijn.
Alleen het WebOS blijft over als sterke troef.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• Magnetic_Man
  • Niet online
Helaas zijn er maar weinig toestellen met een soortgelijke indeling. Dan doel ik op het touchscreen + keyboard. Ik ken alleen de blackberry torch, en je hebt een enkele Android telefoon met een slide-out keyboard (maar meestal zijn deze dan landscape).

Daarnaast is het mooie van WebOS dat het qua UI erg in de buurt komt van iOS, en qua openheid zo open is als Android (of zelfs nog meer open, als je kijkt dat je hem niet hoeft te 'rooten' voor volledige root toegang.)

• Lex_brugman
tazmaniankoala schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:14:
Bij de eerste geruchten was het een leuke telefoon, maar inmiddels worden er steeds meer toestellen daadwerkelijk leverbaar die qua specificaties beter zijn.
Alleen het WebOS blijft over als sterke troef.
Het maakt mij eigenlijk niet eens zoveel uit of er nou wel of geen dual core processor inzit, als webOS lekker draait op de singlecore CPU ben ik tevreden. In dat geval zelfs liever niet gezien de batterijtijd die daaronder te lijden heeft.

Sterker nog, als iedereen naar de specificaties zou kijken zou ook niemand een iPhone 4 kopen aangezien die ook geen dual core processor heeft ;).

[Voor 19% gewijzigd door Lex_brugman op 23-07-2011 17:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Magnetic_Man schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:47:
Helaas zijn er maar weinig toestellen met een soortgelijke indeling. Dan doel ik op het touchscreen + keyboard. Ik ken alleen de blackberry torch, en je hebt een enkele Android telefoon met een slide-out keyboard (maar meestal zijn deze dan landscape).
Wel eens naar een Dell Venue Pro gekeken? Die heeft al die eigenschappen die jij noemt, inclusief een naar onderen uitslidende (is dat eigenlijk wel een woord? :o ) qwerty toetsenbord. Super degelijk apparaat en een lekker vernieuwend OS!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Adem 7
Helaas heeft de Dell Venue aardig wat software problemen en windows phone 7 is niet echt wat ik zou willen.

• ederooij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 28-06 23:24

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Volgens mij is de Pre3 al in Nederland. Gisteren een dame die bij HP werkt gezien en die had deze week een palm telefoon gekregen. Even mee gespeeld natuurlijk en ziet er goed uit. Ik zelf kon niet zien welke versie het was, ik zag alleen dat het merk nog steeds Palm was.

Bennie gek, ben een koe!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als het een Palm is dan heeft ze geen Pre 3 gekregen, want die wordt toch onder het HP-merk uitgebracht?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik denk dat het de Pre 2 was die je hebt gezien. Ik las namelijk al iets in het originele Pre topic over HP die allemaal Pre 2 toestellen aan het personeel uitdeelt: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36176538

Update: check deze unboxing video: YouTube: ‪Overview of Pre3‬‏ - YouTube

[Voor 26% gewijzigd door Magnetic_Man op 02-08-2011 09:38. Reden: unboxing video toegevoegd.]

• Lord_Nemesis
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 03-12 12:14

Lord_Nemesis

Wa oars?

Dank je voor de unboxing Magnetic_Man!

Wanneer komt de Pre3 nou?!? Ik ben toe aan een andere, en dit moet hem worden!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• tazmaniankoala
Heb ik net een link gevonden na een tip van een collega, staat ie al op niet meer leverbaar.
(verzendhuis OTTO.de)
Dat wordt weer langer wachten. Zo te zien leveren ze wel de Qwerty versie, alhoewel dat met web-foto's nooit een garantie is.
In de tekst staat dat het een QWERTZ toetsenbord zou zijn...

Ook bij Amazon.de op dit moment niet leverbaar, verwacht 28 augustus.

[Voor 23% gewijzigd door tazmaniankoala op 03-08-2011 08:59. Reden: Opmerking over toetsenbord toegevoegd en Amazon]

• Magnetic_Man
  • Niet online
Volgens ZDNet komt hij deze maand nog uit in de UK: http://www.zdnet.co.uk/bl...lease-in-august-10023824/

Overigens zou ik de .de shops niet vertrouwen om hun foto. Ik denk toch echt wel dat je beter uit kan gaan van een QWERTZ tenzij het expliciet staat aangegeven.

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:27
Fijne twijfel nu.. Of een Pre2 voor 220 euro kopen of wachten op deze incl. abbo..

• tazmaniankoala
Ik wacht in ieder geval nog even.
Volgens de laatste berichten geruchten zou de Pre 3 eind deze maand leverbaar worden.

• Lex_brugman
Ik denk dat je er nog niet vanuit kan gaan dat ze dan al icm met een abonnement gaan worden verkocht in nederland.

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:21
Je kunt nu preorderen op de Duitse HP site met 1-2 weken levertijd. Prijs: een schappelijke 349 euro unlocked
http://h20386.www2.hp.com...uct.aspx?pdetail=P183841&

Ik heb met veel plezier mn Pre- gebruikt, lang gewacht op een update naar 2, die viel tegen, en toen maar een HD2 op Android op MP gekocht. WebOs is volgens mij gewoon te traag(zowel in gebruik als ontwikkeling) en te klein. Ik zie de kans klein dat ze nog een relevante speler worden

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verrek! En je kan ook nog gewoon Nederland kiezen bij het verzenden. Nu de prijs nog wat omlaag :-)

• Lex_brugman
Boss schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:37:
[...]

Verrek! En je kan ook nog gewoon Nederland kiezen bij het verzenden. Nu de prijs nog wat omlaag :-)
Zo ben ik ook aan mijn TouchPad gekomen :).

• orillion
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 07:30
Gaaf, wel interessant, ik vind de prijs nog meevallen!

📅 Vergeet nooit meer een abonnementsverlenging - https://everlint.com/nl

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik heb hem net besteld bij expansys.nl! :D

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• orillion
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 07:30
Oh, dat is ook een nette prijs, heb je iig gewoon Nederlandse winkel, dat is met garantie etc wel zo handig.

📅 Vergeet nooit meer een abonnementsverlenging - https://everlint.com/nl

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Dat was mijn idee ook :D

Levering over 2 a 3 dagen. * Lord_Nemesis heeft er zin in!

(nu nog Whatsapp voor WebOS, dat is echt het enige wat in mijn ogen ontbreekt...)

• BaT
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:44
Wat vet dat ie eindelijk te bestellen is! Ik moet me echt inhouden om er een te bestellen, ook al is dit de einige telefoon waar ik mijn iphone 4 voor zou willen inruilen.

De enige reden waarom ik er nog geen een heb besteld is omdat ik 8 gb echt te weinig vind. Als er nou een sd-slot in had gezeten had dat niet veel uitgemaakt, maar ik wil op z'n minst een 16 gb variant!

Het voordeel tov mijn huidige iphone is nl dat je deze telefoon gewoon als mass storage device kan benaderen (zonder iets als itunes), echter valt dit voordeel meteen weg door het gebrek aan storage :( ik zou nl op z'n minst 8 gb voor de telefoon zelf willen hebben ( wat muziek, ruimte voor apps en ruimte om wat hd te filmen) en tevens 8 gb vrij om te gebruiken als mem stick.

Echt jammer, want ik zou de pre 3 echt super graag willen hebben! Weet iemand of er al wat meer bekend is over andere varianten met meer geheugen?

Creative Director - Connec2

• tazmaniankoala
Lord_Nemesis schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:37:
Ik heb hem net besteld bij expansys.nl! :D
Ik kijk net even op de site van expansys.nl, en het blijkt een Franse onderneming te zijn.
EXPANSYS Nederland

Parc Eureka
256 Rue de Thor
CS 90554
34960 Montpellier Cedex 2
France
Dan ben ik toch wat voorzichtiger in verband met garantie en zo.

• Miki
WTF! HP kondigd zojuist aan dat ze de stekker uit WebOs trekken :X

Bron: http://m.gizmodo.com/5832291/hp-killing-webos
En nog eentje: ditmaal Engadget http://www.engadget.com/2...ations-for-webos-devices/

[Voor 61% gewijzigd door Miki op 18-08-2011 21:55]

• deregtx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01-12 18:52
Miki schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:43:
WTF! HP kondigd zojuist aan dat ze de stekker uit WebOs trekken :X

Bron: http://m.gizmodo.com/5832291/hp-killing-webos
En nog eentje: ditmaal Engadget http://www.engadget.com/2...ations-for-webos-devices/
Eerst kon het niet op.. bergen WebOS telefoons en Tablets kwamen eraan.
WebOs op Pc's Printers en auto's bla bla bla...

En nu de stekker eruit 8)7

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-12 21:55
Erg jammer. Zelf vond ik webOS een ontzettend mooi operating system voor mobiele apparaten. Vooral het multi-tasking gedeelte was ongeëvenaard. Echter zou het me niets verbazen als HP weer mobiele apparaten gaat uitleveren met WP7 erop.

Ook zou ik het kunnen begrijpen als ze zouden gaan samenwerken met BlackBerry om QNX te verbeteren met webOS mogelijkheden. Zo zouden ze namelijk op de zakelijke markt binding kunnen creëren met klanten, waarnaast ze consumenten zouden kunnen lokken met business-oriented devices.

Maar goed, al met al, erg jammer!

• Nefiorim
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02-12 08:57
Mwa wat ze zeggen is dat ze niet meer bezig gaan met het uitbrengen van de devices, specifiek de phones en tablets. Licenties uitgeven blijft dus altijd nog een mogelijkheid.

Lijkt me heeeeeeel erg stug dat HP alsnog mobiele telefoons uit gaat geven en dan met Phone 7...

XBO: Michaël#3318

• alex3305
Nefiorim schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:09:
Mwa wat ze zeggen is dat ze niet meer bezig gaan met het uitbrengen van de devices, specifiek de phones en tablets. Licenties uitgeven blijft dus altijd nog een mogelijkheid.

[...]
Maar wie wil uberhaupt een webOS licentie krijgen? Apple niet, RIM niet, Motorola niet, Nokia niet. Samsung, LG en HTC lijken mij ontzettend onwaarschijnlijk aangezien die al twee besturingssystemen moeten ondersteunen.

Ik denk persoonlijk eerder dat HP zich wilt gaan richten op de zakelijke markt en dan eventueel wil samenwerken met de bedrijven die ik bovenaan al aanhaalde.

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Zeer slechte zaak dit... Vertrouwen is ook beneden elk peil gedaald en ik heb mij Pre 3 bestelling ondertussen ook geannuleerd... Na elk uitstel had ik me zo verheugd op dit toestel, en nu hij dan eindelijk te bestellen is, wat ik ook direct heb gedaan, komt HP met dit nieuws...

Nu maar hopen dan mijn geld snel terug wordt gestort :)

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06-12 18:31

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik ga er wel eentje kopen als ze de oude voorraden voor 100 usd ofzo gaan dumpen :P

• BaT
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:44
Hmm, kan nu wel fluiten naar een 16 of 32gb variant :P als ze tegen dump prijzen worden verkocht haal ik er ook nog wel een. Wel jammer zeg, 2 dagen na een soft launch de stekker er meteen uit trekken... Ik had er wel meer van verwacht.

Creative Director - Connec2

• Tomino
Idem hier. Het kan niet zo zijn dat er veel modellen zijn verstuurd naar winkels. Waarschijnlijk winkels die hem gewoon als model op de site wilden hebben staan om wat traffic te genereren die uiteindelijk maar 5 modellen binnen hadden gekregen. Oftewel, hij MOET goedkoper worden!

Er zijn dan waarschijnlijk ook maar heel weinig modellen.
Wel erg vreemd dat ze ook de Veer geprobeerd hebben. Ziet er uit als een beslissing op korte termijn..

• tazmaniankoala
Ik blijf het een heel slechte beslissing van HP vinden.
Ik ben het wel eens met de stelling dat de Palm telefoons en tablets nooit grote winstmakers zouden worden, maar voor de zakelijke markt zag ik best wel kansen. Juist omdat ze zo weinig opsmuk hadden.
Geen overdaad aan gadgets / widgets en apps, maar wel de meest noodzakelijke pakketten standaard meegeleverd.
Alles geïntegreerd, goede multitasking etc.
Ze hadden groot kunnen worden in een kleine markt.
De aandeelhouders hebben helaas anders beslist en willen gaan voor grote winsten.

Helaas moeten we weer verder zoeken naar een nieuwe smartphone.

• bartelsrobert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 06-12 15:13
nais! schijnt dat HP pre 3's wil gaan verkopen voor 75 dollar unlocked! http://www.engadget.com/2...t-destined-for-us-shores/

• ZiggyDuststar
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-07-2013
bartelsrobert schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:42:
nais! schijnt dat HP pre 3's wil gaan verkopen voor 75 dollar unlocked! http://www.engadget.com/2...t-destined-for-us-shores/
ok...HP France en UK in de gaten houden dan maar...shippen die naar NL adresses :)?

• gebradenkip
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:48
De Duitse HP-site niet, dus ik neem aan de anderen ook niet. Bovendien zit je ook nog het met qwerty/qwertz/azerty-verhaal.

• ZiggyDuststar
gebradenkip schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:46:
De Duitse HP-site niet, dus ik neem aan de anderen ook niet. Bovendien zit je ook nog het met qwerty/qwertz/azerty-verhaal.
Voor dat geld neem ik het toetsenbord wel voor lief..zeker samen met die cheape touchpad, lijkt me geil! Zo'n oplaadstation erbij en gaan. Iemand met een Frans of UK adres :)?

• bartelsrobert
  • Laatst online: 06-12 15:13
amazon is ook nog een optie .co.uk en .fr verschepen beide naar nederland

ik hou me aanbevolen voor een evt gezamenlijke inkoop

[Voor 28% gewijzigd door bartelsrobert op 22-08-2011 23:01]

• ZiggyDuststar
bartelsrobert schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:01:
amazon is ook nog een optie .co.uk en .fr verschepen beide naar nederland
Daarvoor mis ik dan weer de benodigde creditcard...

Evt is er ook nog de Palm webshop die wel naar NL verzendt, maar die doet niet echt lekker mee met de Touchpad actie:

https://eurostore.palm.co...e/Products/HP-FB437AA-ABU

• r00tm0nk
  • Laatst online: 26-10 15:53
ZiggyDuststar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:44:
[...]

ok...HP France en UK in de gaten houden dan maar...shippen die naar NL adresses :)?
http://eurostore.palm.com/ verzend in ieder geval naar NL.

Maar daat staat wel alles nog voor de volle prijs

• Tomino

Zou je het nog kunnen annuleren achteraf?

Site ligt plat nu.

[Voor 8% gewijzigd door Tomino op 23-08-2011 15:19]

• Domipost
  • Laatst online: 28-11 19:59
Lijkt me wel toch? En anders terugsturen via koop op afstand wet?

• W0153R
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 25-01 16:01
Komt er iemand door die bestel-procedure heen op eurostore.palm.com? Ik probeer al een kwartier m'n adres in te vullen maar of hij laadt de volgende pagina niet, of hij schopt me terug naar dezelfde pagina..

• Domipost
  • Laatst online: 28-11 19:59
Bij mij lukt updaten aantal stuks in het winkelwagentje niet, en nu kom ik daar ook niet meer terug...

• ZiggyDuststar
W0153R schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:20:
Komt er iemand door die bestel-procedure heen op eurostore.palm.com? Ik probeer al een kwartier m'n adres in te vullen maar of hij laadt de volgende pagina niet, of hij schopt me terug naar dezelfde pagina..
Ik ben de adrespagina voorbij, maar de pagina daarbij toont alleen mijn adress en een knop 'start again'..kan nergens bevestigen lijkt het.

[edit] heb er nu 2 in mijn winkelmandje zie ik, maar de site refresht niet meer.

[edit 2] hey, een place order knop! Ik ram er heel hard op maar er gebeurt weinig...

[Voor 23% gewijzigd door ZiggyDuststar op 23-08-2011 15:33]

• alex3305
Is het mogelijk om de tekstgrootte aan te passen op de Palm Pre(3)?

• inbedrijf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 06-12 17:43
Ben ik nou blind, ik zie op de palm shop staan voor nog de normale prijzen?
Waarom proberen sommige van jullie dan al te bestellen?

• arjandijk162
is de pre3 net als de TP ook in andere stores te vinden tegen gereduceerde prijs?

• D-TECH
  • Nu online
inbedrijf schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:39:
Ben ik nou blind, ik zie op de palm shop staan voor nog de normale prijzen?
Waarom proberen sommige van jullie dan al te bestellen?
Wil ik ook graag weten. :?

• inbedrijf
ik heb het door, er staat als je hem besteld dat er in de komende 24 uur een prijsreductie aankomt en dat je bestelling wordt aangepast naar de gereduceerde prijs.

• gebradenkip
Hierom:

• arjandijk162
HP heeft in mailtjes laten weten de bestellingen te corrigeren, daarom

• D-TECH
  • Nu online
Ik ga hem proberen te kopen. Nu. :)

• -Tim-
  • Laatst online: 06-12 19:41

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

This price reduction will apply to a Pre 3 Bundle which will include a number of accessories.
Zal je zien dat ze van die accesoires afmoeten en die bundel ermee volproppen en 200 euro laten kosten...

• bartsidee
  • Registratie: januari 2005
-Tim- schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:45:
[...]

Zal je zien dat ze van die accesoires afmoeten en die bundel ermee volproppen en 200 euro laten kosten...
zoiets ja zolang ze geen prijs noemen erg vaag

• inbedrijf
ik vindt de tekst ook erg vaag, begrijp ook niet helemaal waarom ze hem niet gewoon aanpassen zoals in de US

• gebradenkip
Vergeef me deze mededeling, maar de bestelling (palm eurostore uk) is gelukt. Het ís dus mogelijk daar. Nog geen details over wat de prijsdaling precies gaat zijn.

• flappentapper
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 30-11 07:34
bij mij is het gelukt om de bestelling te plaatsen (eurostore.palm). ik zal wel zien wat het prijsverschil zal zijn.

• Xepos
  • Laatst online: 10:38
Zijn er eigenlijk nog veel pagina's nadat je je adresgegevens hebt ingevuld? Want nu blijft die maar laden en ik kom op een witte pagina uit...

• gebradenkip
Ja, daarna nog 2 pagina's waarvoor actie nodig is, en tenslotte de bevestigingspagina.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Het is niet de bedoeling dat hier uitgebreid gesproken gaat worden over bestellingen/leveringen en levertijden van het toestel. Daarvoor mag het topic Aankoop- en levertijden HP palm pre 3 gebruikt worden.
Bij aanhoudende postst over dit soort onderwerpen zullen er maatregelen genomen worden.

[Voor 18% gewijzigd door PaT op 23-08-2011 16:00]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• kyddil
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-01 10:23
*knip

gewoon doorgaan wordt dus niet geaccepteerd

[Voor 72% gewijzigd door PaT op 23-08-2011 16:29]

• ZiggyDuststar
*knip

[Voor 96% gewijzigd door PaT op 23-08-2011 16:29]

• heval
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 05-12 18:32
Ook *knip

[Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 23-08-2011 18:09]

• -Tim-

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

sipaan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:26:
update: Temporarily out of stock. Stock to be made available in the next 24-48 hours

eurostore.palm.com
Dergelijke berichten mogen hier.

• Tengri
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-01 18:08
Zie de inmiddels grote hoeveelheid blauwe tekst hierboven.

[Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 23-08-2011 18:08]

• Adem 7
Misschien wordt het toch wel iets met webos.

http://www.nu.nl/gadgets/...denkt-overname-webos.html

• RSpliet
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-04 19:43

RSpliet

*blink*

Raad 'ns, raad 'ns, raad 'ns... Ik heb 'm binnen! ;) Niet als dump bargain, maar naar alle eerlijkheid is €369 best een goede prijs voor een splinternieuwe smartphone, veel "concurrenten" gaan voor minimaal 100 meer over de toonbank. Dat en het feit dat dit waarschijnlijk de laatste WebOS smartphone is voorlopig (eeuwig? :'() had mij over de streep gehaald te investeren.

Eerste indruk: heerlijke telefoon. De hardware voelt solide aan. De processor is dit keer écht snel. De software zit vol met dingen waar ik blij van wordt: VPN, paid apps (dankjewel Richard), Mobile hotspot, Flash ondersteuning die gewoon werkt, Skype integratie(!) en een grote kans dat hij met het TU Delft Wifi netwerk kan verbinden (zal het volgende week eens testen). Ik ben d'r blij mee dus!
Wel benieuwd wat de batterij gaat doen bij normaal gebruik, en morgen eens een hoesje erbij zien te vinden om het scherm in een fatsoenlijke staat te houden. Heb geen idee of ze nou echt gorillaglas hebben toegepast, en wil de gok eigenlijk liever niet nemen.

[Voor 14% gewijzigd door RSpliet op 30-08-2011 23:19]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Lex_brugman
RSpliet schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:17:
Raad 'ns, raad 'ns, raad 'ns... Ik heb 'm binnen! ;) Niet als dump bargain, maar naar alle eerlijkheid is €369 best een goede prijs voor een splinternieuwe smartphone, veel "concurrenten" gaan voor minimaal 100 meer over de toonbank. Dat en het feit dat dit waarschijnlijk de laatste WebOS smartphone is voorlopig (eeuwig? :'() had mij over de streep gehaald te investeren.

Eerste indruk: heerlijke telefoon. De hardware voelt solide aan. De processor is dit keer écht snel. De software zit vol met dingen waar ik blij van wordt: VPN, paid apps (dankjewel Richard), Mobile hotspot, Flash ondersteuning die gewoon werkt, Skype integratie(!) en een grote kans dat hij met het TU Delft Wifi netwerk kan verbinden (zal het volgende week eens testen). Ik ben d'r blij mee dus!
Wel benieuwd wat de batterij gaat doen bij normaal gebruik, en morgen eens een hoesje erbij zien te vinden om het scherm in een fatsoenlijke staat te houden. Heb geen idee of ze nou echt gorillaglas hebben toegepast, en wil de gok eigenlijk liever niet nemen.
Ik krijg morgen die van mij via Richard binnen 8), kan niet wachten. Ben nu een Pre (-) gebruiker.

Mijn Pre (-) werkte trouwens al met eduroam (dat gebruiken ze bij de TU Delft vast ook wel?) toen ik nog studeerde, zal met de Pre 3 ook wel lukken dan :).

• hgeert
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-12 17:56
Is dat met Nederlandse taal ? Nee zeker ?
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee