Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

hgeert schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 06:40:
Is dat met Nederlandse taal ? Nee zeker ?
Nee nee, maar mijn Engels is goed genoeg :). Sterker nog, je wilt dat de telefoon denkt dat je in de UK bent, anders kom je namelijk niet bij de betaalde apps. Een "probleem" dat al zo lang bestaat als WebOS zelf, maar Richard is zo vriendelijk om dat voor je te regelen met Impostah.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Even een losse tip tussendoor overigens. Op de originele Pre was "tethering" kinderlijk eenvoudig. Met de Pre3 lijkt het echter niet uit de doos te werken. Aangezien de telefoon echter onder de motorkap gewoon Linux draait, is dat kinderlijk eenvoudig op te lossen. Althans, als je een klein beetje bekend bent met Linux. Dit is hoe:
Edit: Bij het inschakelen van Bluetooth lijkt de IPTables opnieuw geladen te worden uit een ander bestand dan iptables-save opslaat. Ik ben nog op zoek naar de bron. Dus voor tethering is het nu: Bluetooth aan, dan met novaterm verbinden, en vervolgens het 2e en 3e commando uitvoeren.
- Zet de telefoon in developer mode en log in met novaterm.
- Voer de volgende commando's uit:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
mount -o rw,remount /

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables -t nat -A POSTROUTING -o rmnet0 -j MASQUERADE
iptables-save > /etc/pmnetconfig/iptables-common.config ; niet het juiste bestand, dit ga ik nog uitzoeken :)
vi /etc/init.d/bootmisc.sh
; gebruik hier je vi skills om onderaan (voor exit 0) toe te voegen:
; echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
; tips: met 'G' ga je naar het eind van 't bestand in command modus
; met insert ga je in de "edit modus", met esc ga je terug naar command modus
; opslaan en vi afsluiten gaat in de command modus met ':x', gewoon afsluiten is ':q'

mount -o r,remount /

Let wel op: eigen risico. Ik kan mij niet voorstellen dat er dingen stuk gaan gezien dit redelijk basic Linux is, maar just in case. Belangrijker is even te verifiëren of de provider dit toe staat. Veel providers hebben ergens in de voorwaarden een clausule staan die voorschrijft dat tethering niet toegestaan is. Alhoewel providers zeker sinds de datalimieten niet zo moeten miepen (data is data), is dit dus wel op eigen risico. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 01-09-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00

Sabbi

je denkt aan mij.

Is dat om te zorgen dat mobile hotspot werkt, of is dit zonder mobile hotspot? Werkt freetether ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Sabbi schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:15:
Is dat om te zorgen dat mobile hotspot werkt, of is dit zonder mobile hotspot? Werkt freetether ook niet?
Bovenstaande commando's zetten IP forwarding aan op kernel niveau. Dus zowel Mobile Hotspots als Bluetooth tethering werkt hierdoor vlekkenloos. Geen extra apps benodigd. Ik heb alleen die laatste getest en werkt in ieder geval tot de volgende reboot. Heb 'm nog niet opnieuw opgestart. :)
Tetheren is dus een kwestie van de computer configureren op NAT over bluetooth (of hoe dat heet, met Linux op Gnome 3 is dat één vinkje bij het toevoegen van het apparaat) en op de telefoon bluetooth aanzetten. Bovenstaande commando's zijn dan als 't goed is een eenmalige voorbereiding, tenzij er gekke dingen gebeuren bij reboot waar ik niet van weet.

Hetzelfde trucje heb ik jaren geleden ook op mijn PC uitgehaald met een bluetooth USB dongle, om zo de internetverbinding via Bluetooth te delen met m'n PDA destijds. Werkt blijkbaar nog steeds.

[ Voor 10% gewijzigd door RSpliet op 31-08-2011 15:53 ]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51
Ik heb m binnen, nu heb ik de volgende vraag. Als ik de Pre- activeerde in het verkeerde land, kon ik daarna nooit meer van een paid market gebruik maken. Is daar nog steeds sprake van? Dus moet ik naar Duitsland om m te activeren, zodat ik iig applicaties kan kopen?

Vraag 2: Is er goede navigatie te krijgen? Navit vond ik altijd een beetje rommelig. Zijn er in europa alternatieven?

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Op jouw eerste vraag Arjan, ja, de Pre moet nog steeds in het juiste land worden geactiveerd, met de juiste taal en landinstellingen. In principe kan je dat allemaal doen door deze stappen te volgen. Als dat te ingewikkeld wordt gok ik zo dat je het ook in Zaltbommel kan laten doen bij het PDATechCenter. Voor Pre's die je bij hen kocht rekenden ze 20eu voor de activatie, dus reken op ongeveer die kosten.

Navigatie heb ik helaas nog niet van gehoord. Veel grote fabrikanten zijn niet op de WebOS-wagen gesprongen omdat een nieuw platform ontzettend veel kosten mee brengt. Navigatiesoftware is ingewikkeld spul.

• arjandijk162
Het proces lijkt me wel te doen, alleen moet ik dan beslissen welk land. Met duits krijg ik waarschijnlijk allemaal duitse apps, US kan ik geen CC aanhangen, UK heeft geen euro, France krijg je franse apps. Dilemma.....

Wat hebben jullie gedaan?

Hoe kan ik overigens zien hoeveel apps elke lokale market heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door arjandijk162 op 14-09-2011 16:44 ]

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
arjandijk162 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:39:
Het proces lijkt me wel te doen, alleen moet ik dan beslissen welk land. Met duits krijg ik waarschijnlijk allemaal duitse apps, US kan ik geen CC aanhangen, UK heeft geen euro, France krijg je franse apps. Dilemma.....

Wat hebben jullie gedaan?
Ik heb mijn Pre 3 nog niet binnen, maar ik ga voor de UK App Catalog. Eerlijk gezegd zie ik het dilemma niet echt. Ik hoef geen duitse of franse apps. Engels is prima wat mij betreft. Je kan gewoon met een NL CC betalen. De bedragen staan wel in ponden, maar dat vind ik geen punt.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• arjandijk162
Jozz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:44:
[...]

Ik heb mijn Pre 3 nog niet binnen, maar ik ga voor de UK App Catalog. Eerlijk gezegd zie ik het dilemma niet echt. Ik hoef geen duitse of franse apps. Engels is prima wat mij betreft. Je kan gewoon met een NL CC betalen. De bedragen staan wel in ponden, maar dat vind ik geen punt.
Ik ben vooral bang dat je een veel kleinere catalog krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
arjandijk162 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:47:
[...]

Ik ben vooral bang dat je een veel kleinere catalog krijgt
Het aantal apps zal wel wat minder zijn, maar tenzij je een US CC hebt en een adres in de US zal je enkel gratis apps kunnen installeren vanuit de US App Catalog.

Ik heb sinds gisteren ook een Pre3 met de UK App Catalog. Tot nu toe zijn er nog geen specieke apps die ik mis. Met uitzondering van bepaalde NL apps, zoals Teletext.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:55
Gisteren wilde het toetsenbord van mijn 10 dagen oude Pre3 plotseling niet meer inschuiven, dat wil zeggen dat de laatse halve cm niet meer lukt. Eindeloos via chat en diverse telefoonnummers met HP in contact geweest. Erg vriendelijke en hulpvaardige mensen, alleen kende de helft de Pre3 niet eens! Nu heb ik alle gegevens om met DHL een afspraak te maken om het toestel op te sturen. Per e-mail heb ik instructies gekregen om alles te verwijderen, inclusief batterij en cover, en het toestel zorgvuldig te verpakken om beschadigingen te voorkomen. Als ik de cover weglaat ben ik echter bang dat de elektronica aan de achterkant erg kwetsbaar wordt.

Nu wil ik best weer het hele belcircus met Engeland doorlopen maar wellicht heeft iemand een tip om de boel zonder cover goed te verpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40

Lord_Nemesis

Wa oars?

Wie o wie heeft er nog een Pre 3? Ik heb dit weekend een nieuwe Pre 3 AZERTY kunnen bemachtigen en ben erg enthousiast. _/-\o_ Met uitzondering van één puntje; De accu capaciteit. :(

Ik heb de Pre elke nacht aan de USB lader (vind dit geen probleem; deed ik met elke voorgaande smartphone), maar ik kan niet eens de dag door komen...

Voorbeeld; Vandaag om 05:15 opstaan en Pre van de lader. In de loop van de ochtend een paar mailtjes en ~10 smsjes. Nu om 12:30 is ie leeg....

Wifi, GPS, bluetooth staan uit. Mail staat op eens in het uur pollen.

Zijn er meer mensen met een dergelijk bedroevende accuduur??

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Lord_Nemesis schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:32:
Wie o wie heeft er nog een Pre 3? Ik heb dit weekend een nieuwe Pre 3 AZERTY kunnen bemachtigen en ben erg enthousiast. _/-\o_ Met uitzondering van één puntje; De accu capaciteit. :(

Ik heb de Pre elke nacht aan de USB lader (vind dit geen probleem; deed ik met elke voorgaande smartphone), maar ik kan niet eens de dag door komen...

Voorbeeld; Vandaag om 05:15 opstaan en Pre van de lader. In de loop van de ochtend een paar mailtjes en ~10 smsjes. Nu om 12:30 is ie leeg....

Wifi, GPS, bluetooth staan uit. Mail staat op eens in het uur pollen.

Zijn er meer mensen met een dergelijk bedroevende accuduur??
Nee, ik heb zelf eigenlijk een hele positieve ervaring van de accu. Vaak gaat die langer dan een dag mee, tenzij tethering aan staat. Wat je kan proberen:
- Vanuit Preware de "Dr. Battery" applicatie installeren om te kijken naar de "health" van de batterij.
- Vanuit Preware de "Govnah" toepassing installeren. Deze kan je de processortemperatuur vertellen en CPU frequency scaling opties aanpassen. Tijdens praktisch idle is de processor 33klein nulletjeC
- De brightness omlaag.
- Instant messaging accounts afmelden in het Messages programma.
- FreeTether deinstalleren, hiermee heb ik zelf wat problemen gehad mbt. accu.
Ik hoop dat je weet te achterhalen waardoor jouw batterij zo matig presteert! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Na het installeren van de geroemde patches (zie ook www.precentral.net) en na een aantal load cycles is de accuduur van mijn Pre3 toch behoorlijk toegenomen. Ik gebruik hem ook niet veel, en denk dat hij wel dagelijks aan de lader zou moeten als ik veel zat te smsen/mailen/internetten.
Ik heb de accuduur in standby redelijk in beeld, en ook als je niets doet, dan is het nog van belang welke netwerkverbindingen (nodata/2G/3G/wifi) je aan hebt staan.
Als ik werkelijk niets aan heb staan (dus alleen gesmst/gebeld kan worden), dan verbruikt hij ongeveer 0,5% per uur, waarbij hij dus 200 uur mee kan gaan. Als je alleen 2G aan hebt staan, dan verbruikt hij ongeveer 1% per uur en dat is nog ruim 4 dagen. De rest heb ik niet standaard aanstaan, om te voorkomen dat er per ongeluk teveel data verbruikt wordt. Ik bel/sms slechts een paar keer per week, check af en toe m'n mail (data even tijdelijk aanzetten), en zodoende laad ik hem meestal om de 4-5 dagen op.
Maar ik denk dus wel dat je de accu snel leeg kan trekken als je het scherm vaak/lang aan hebt of continu mail laat checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik heb nog geen patches enzo geinstalleerd (en ook geen preware) maar vind het wat bedroevend dat dit de oplossing zou moeten zijn..

Mogelijk is er iets met de accu, dus zal ik vanavond even kijken hoe dat 'Preware' werkt en dan de dr. battery uitvoeren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Lord_Nemesis schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:44:
Ik heb nog geen patches enzo geinstalleerd (en ook geen preware) maar vind het wat bedroevend dat dit de oplossing zou moeten zijn..
Er worden standaard dingen aangezet in het besturingssysteem (zoals logging) die beter uitgeschakeld kunnen worden en wat processortijd bespaart. Op je pc gebeurt dat ook, dus dat is niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Gaat toch niet helemaal goed met mijn batterij... Nu Preware geinstalleerd en Dr. Battery bekeken. De battery health is 50% BIJ 100% geladen... 609mAh van 1218mAh.

Ik denk dat ik een Pre met een half dooie batterij heb getroffen. Kan ik ergens contact opnemen met HP hiervoor?

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ok, Palm WebOS customer support gebeld (UK) en na veel onduidelijk engels van een indier komt er nu een nieuwe batterij deze kant op! Valt gelukkig onder garantie. :)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Ook al is het geen Pre3, zitten hier toch een aantal gebruikers.
Voor een simpele telefoon, lang naar de Pre3 zitten kijken maar de Pixi plus, daar kan ik voor 40 euro aankomen. Leuk telefoontje of niet? Zal hopelijk goed pairen met mn Touchpad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik heb helaas geen touchpad, maar deze schijnt heel goed te werken icm een Pre 3! Even kijken op youtube of google zou ik zeggen.

Mijn Pre 3 bevalt in ieder geval super!

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Nemesis op 25-11-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Tomino schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:03:
Ook al is het geen Pre3, zitten hier toch een aantal gebruikers.
Voor een simpele telefoon, lang naar de Pre3 zitten kijken maar de Pixi plus, daar kan ik voor 40 euro aankomen. Leuk telefoontje of niet? Zal hopelijk goed pairen met mn Touchpad..
Waarom geen Veer? Erg klein en fijne telefoon, wat nieuwer dan een Pixi Plus. Kost rond de USD 85-100 op Amazon/eBay :)

Alleen nog geen TTS (Touch-To-Share) met de Touchpad, komt in 2.2.3 van WebOS (deze is nog niet vrijgegeven, maar heb al wel een backup van een gebruiker die een Veer van HP had). Ik ben deze nu aan het testen, echter heb ik TTS nog niet aan de praat kunnen krijgen (wellicht mijn telefoon of Touchpad die het probleem is, of nog een software bugje ERGENS).

Daarnaast lijken en ook een paar Veer's met 2.2.4 in omloop te zijn ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Sinds een dag toch een Pixi Plus. Voor 60 euro erg leuk.

Ik zoek een preware oplossing voor het volgende: Telefoon wil ik in de nacht uitzetten, en dan in de ochtend als de wekker gaat dat hij vanzelf opstart. Nu gaat mijn wekker niet af als ik de telefoon snachts uitzet.. Is er een patch voor?

Energy saver maar aangezet zodat hij snachts in flight modus staat. Daarna in de ochtend 20 minuten connecten met mijn WIFI en dan ben ik weer volledig gesyncht voor heel de dag :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tomino op 20-12-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Zo te zien is net 2.2.4 uit voor de Pre 3. De doctor zwerft al in het rond. Kan niet wachten tot hij OTA uit komt en Skype eindelijk lekker klinkt! :)
Wat zijn jullie ervaringen?

De mijne dan: Skype is gefixt! Jaaaa :). Niet alleen ik ben nu verstaanbaar, de ander is ook te verstaan. Heerlijk, een beetje geluidskwaliteit.
Ogg Vorbis lijkt er dan weer niet in te zitten. Da's een mooie eerste klus voor de open source community.

[ Voor 41% gewijzigd door RSpliet op 20-12-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Sinds deze update ben ik alle mogelijkheden en instellingen van patches kwijt. Zal alles wel moeten deïnstalleren en opnieuw moeten installeren. Grrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Na 2.2.4 kreeg ik geen sms meer binnen. Verzenden ging nog wel, dus gisteravond gedoctord, daarna een hele hoop patches opnieuw geïnstalleerd. Volgens mij werkt het nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:57
Iemand overigens ervaring met het onscreen toetsenbord? Werkt dat een beetje? Via Preware moet het lukken om dat op de Pre 3 te toveren...

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
M'n HP Pre 3 had ineens een vastloper, zodanig dat ik de accu moest verwijderen. Nadat ik deze er opnieuw in had gedaan, kreeg ik een leeg-accu symbool, en batterij er even uithalen hielp niet, ondanks dat ie net was opgeladen. Vervolgens deed ik hem maar aan het stopcontact, en kwam er na verloop van tijd een reboot, waarna het ding weer normaal deed, behalve dan dat de accu van 0 af aan weer opgeladen moet worden. Hij was notabene net opgeladen, dus dit lijkt mij niet goed.
Edit: Intussen lijkt het opladen niet of nauwelijks te werken...
Edit: En toen sprong ie van 4% naar 100%...
Meer ervaring mee? Nieuwe accu nodig?

[ Voor 15% gewijzigd door henrid op 05-03-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

henrid schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:14:
Nee. Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
henrid schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:14:
M'n HP Pre 3 had ineens een vastloper, zodanig dat ik de accu moest verwijderen. Nadat ik deze er opnieuw in had gedaan, kreeg ik een leeg-accu symbool, en batterij er even uithalen hielp niet, ondanks dat ie net was opgeladen. Vervolgens deed ik hem maar aan het stopcontact, en kwam er na verloop van tijd een reboot, waarna het ding weer normaal deed, behalve dan dat de accu van 0 af aan weer opgeladen moet worden. Hij was notabene net opgeladen, dus dit lijkt mij niet goed.
Edit: Intussen lijkt het opladen niet of nauwelijks te werken...
Dat lijkt me wel. Je zou eventueel navraag kunnen doen bij PDA Tech Center. Dat bedrijf heeft ervaring met het repareren van Pre3-toestellen. Ik heb daar zelf onlangs mijn scherm laten repareren.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Dank je. Tja, het is duidelijk zo'n probleem wat sporadisch optreedt, en waarbij je je moet afvragen of het de accu wel is, want nu gaat het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
Vraagje: weet iemand waar ik nog een Touchstone-lader voor de Pre3 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
ebay...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Amazon heeft ze ook regelmatig voor weinig :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Zo, net mijn Pixi Plus wat extra Mhz-prik gegeven. Draait nu op 768 ipv 600Mhz. Nét wat soepeler.
Btw, kennen jullie de app Mode switcher? Geweldig.
Ik heb bewust geen internet op m'n Pixi+, dus synch ik iedere morgen mijn email en kalender om 6 uur in de ochtend. En stel ik in dat in de nacht enkel mijn kalender geen geluid maakt voor een melding voor de volgende dag én zet ik savonds mijn telefoon in Flightmodus. +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
advies: niet doen.

Pixi plus is daardoor overleden. Dag later állemaal lijnen door mn scherm en er was niks meer mee te doen. Andere van 50 euro van Ebay dus maar...

Vraagje, meer over webos. Ik kan mijn sim pin niet verwijderen.. Screen&lock staat het ook niet bij? Mis ik iets..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
Nee, er is kennelijk iets misgegaan. Even 'docteren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Haha, i tried :) Dank voor je suggestie maar hij gaf helemááál geen prut meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ha-hahahahhaa

Mijn batterij loopt leeg binnen 7 uur in mijn Palm Pixi plus.
Customer support:
Mandy: But you are saying that the battery last 7 hours, is that correct?
Mandy: That is a normal battery life for this device.
Mandy: As I said before the battery lasting 7 hours is not a malfunction.
Maarja, toen ik met de spec sheet van de Pixi plus aankwam, waarin staat dat standby tijd ongeveer 350 uur is, zei ze alleen nog maar, maak maar een foto ( scheurtje in 't scherm waar ik eigenlijk voor mailde) en stuur die op.

Met glazen ogen beweren dat 7 uur standby tijd normaal is :F :F :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Tomino schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:51:
Ha-hahahahhaa

Mijn batterij loopt leeg binnen 7 uur in mijn Palm Pixi plus.
Customer support:

[...]

Maarja, toen ik met de spec sheet van de Pixi plus aankwam, waarin staat dat standby tijd ongeveer 350 uur is, zei ze alleen nog maar, maak maar een foto ( scheurtje in 't scherm waar ik eigenlijk voor mailde) en stuur die op.

Met glazen ogen beweren dat 7 uur standby tijd normaal is :F :F :')
Die stand-by tijd is een arsepull. Met 3G enabled komt mijn HP Pre 3 aan de 24 uur. Nipt. Zonder internet komt daar misschien een krappe 8-12 uur op, maar 350hr is nergens op gebaseerd en naar mijn weten ook nooit door Palm gecommuniceerd.
Een korte stand-by tijd wordt meestal veroorzaakt door Apps die regelmatig het internet behoeven. De oplossing is dan vaak ook deze apps instrueren minder vaak te synchroniseren of ze uberhaupt overboord gooien. Volgens mij zit er ook nog ergens een bug in FreeTether waardoor de radio niet altijd correct uitschakelt. Het gevolg ook hier is kortere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik zal je iets verklappen.
Data staat uit omdat ik geen data bundel heb :+

call me old fashioned, Wifi ftw :)

[ Voor 26% gewijzigd door Tomino op 07-06-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Tomino schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:07:
Ik zal je iets verklappen.
Data staat uit omdat ik geen data bundel heb :+

call me old fashioned, Wifi ftw :)
Och, dat geeft niks hoor Afbeeldingslocatie: http://files.sjowhan.nl/smiley/aaioverdebol.gif.

Maar dan is 2-3 dagen waarschijnlijker als stand-by?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
Heb je een Pre 3? Dan heb je pech. HP zal de nieuwe versie van WebOS, Open WebOS, niet beschikbaar stellen voor deze smartphone. De Pre 3 kan namelijk geen nieuwe Linux-kernel draaien, die noodzakelijk is.

Zuur is het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Ossebol op 05-08-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Ossebol schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:34:
Heb je een Pre 3? Dan heb je pech. HP zal de nieuwe versie van WebOS, Open WebOS, niet beschikbaar stellen voor deze smartphone. De Pre 3 kan namelijk geen nieuwe Linux-kernel draaien, die noodzakelijk is.

Zuur is het wel.
Nie heulemaal waar. Het probleem zit 'm grotendeels in 't feit dat HP geen binary drivers beschikbaar zal/mag stellen, en er een aantal engines in de Pre 3 zitten waar geen open source drivers voor zijn. Als de drivers er zijn dan werkt de kernel ook, en in het geval van graphics is er iemand succesvol bezig met reverse-engineer werk teneinde een driver te produceren. Geloof dat de GSM radio een groter probleem gaat vormen, drivers daar zijn vaak binary omdat de telco niet wil dat de gebruiker daar veel controle op krijgt.

Oh, en HP kan z'n budget maar een keer uitgeven natuurlijk, ook niet onbelangrijk :+.

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 05-08-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
Zal Open WebOS wel op de nieuwe generaties smartphones draaien? En zo ja, welk toestel zou daarvoor het beste in aanmerking kunnen komen? De SIII, wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ossebol schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:11:
Zal Open WebOS wel op de nieuwe generaties smartphones draaien? En zo ja, welk toestel zou daarvoor het beste in aanmerking kunnen komen? De SIII, wellicht?
WebOS is toch erg op gestures gericht? Tenzij ze deze gestures op buttons kunnen mappen lijken de huidige smartphones me niet erg handig voor WebOS. Het gesture pad voegt ook wel iets uniek toe IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
Exbloder schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:15:
[...]

WebOS is toch erg op gestures gericht? Tenzij ze deze gestures op buttons kunnen mappen lijken de huidige smartphones me niet erg handig voor WebOS. Het gesture pad voegt ook wel iets uniek toe IMO.
Ja, klopt. Dan zou de nieuwe Blackberry-telefoon misschien uitkomst bieden. http://crackberry.com/rea...touchscreen-phone-emerges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Voor de weinige tweakers die nog een Pre 3 hebben:

Ik kwam er net achter dat er sinds kort een Whatsapp app voor WebOS is! http://forums.webosnation...hatsapp-client-webos.html

Werkt op mijn Pre 3 erg goed en stabiel (terwijl de app nog alpha is). Mijn Pre kan er zo weer 2 jaar tegenaan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tjemig zeg..!!! Ik liep VANDAAG nog te denken of ik een nieuwe Pre wilde kopen, maarja, iedereen heeft Whatsapp en dat is het grote gemis aan webos. Lees ik nu dit.

* Tomino gaat Ebay hunten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Veel plezier Tomino! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Lord_Nemesis schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:08:
Voor de weinige tweakers die nog een Pre 3 hebben:

Ik kwam er net achter dat er sinds kort een Whatsapp app voor WebOS is! http://forums.webosnation...hatsapp-client-webos.html

Werkt op mijn Pre 3 erg goed en stabiel (terwijl de app nog alpha is). Mijn Pre kan er zo weer 2 jaar tegenaan! :P
Wow, VET! Dit was misschien wel het enige gemis aan mijn WebOS telefoon... nu niet meer dus. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38
RSpliet schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:19:
Wow, VET! Dit was misschien wel het enige gemis aan mijn WebOS telefoon... nu niet meer dus. Tnx!
Had ook al lopen zoeken en zeker ook na 21 augustus nog wel gezocht, maar nooit gevonden. Erg fijn en idd het enige dat in mijn ogen echt miste. Nu maar hopen dat het protocol een beetje stabiel blijft. En ooit ooit misschien een versie die integreert met Synergy, maar dat is meer een mooie bonus dan echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Is zeker goed nieuws. Zou het op mijn originele Palm Pre werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Geen idee of het op de 'oude' pre werkt. Het gebruikt in ieder geval wel Moja, dus als je dat niet in jou WebOS versie hebt, kun je het helaas vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Lord_Nemesis schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:28:
Geen idee of het op de 'oude' pre werkt. Het gebruikt in ieder geval wel Moja, dus als je dat niet in jou WebOS versie hebt, kun je het helaas vergeten..
ik zou er denk ik WebOS 2 op moeten zetten. Dat kan. Maar heb de Pre van het weekend uit de kast gehaald en kwam erachter dat eigenlijk wel retetraag is. Dus ik heb het experimenteren even opgeven. En een Pre 3 ga ik nu niet meer aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tomino schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:34:
Tjemig zeg..!!! Ik liep VANDAAG nog te denken of ik een nieuwe Pre wilde kopen, maarja, iedereen heeft Whatsapp en dat is het grote gemis aan webos. Lees ik nu dit.

* Tomino gaat Ebay hunten :+
Zo, een half jaar later. zojuist voor 80 euro een Pre 3 via Ebay gescoord.

specifieke :+ Pre 3 Beginnerstips? (Kom van een Palm Pixi af)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 12-10-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Tomino schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:10:
[...]

Zo, een half jaar later. zojuist voor 80 euro een Pre 3 via Ebay gescoord.

Beginnerstips? (Kom van een Palm Pixi af)
Gefeliciteerd ! Ik heb het al lang geleden opgegeven. Maar als je van een Pixi komt ben je toch geen beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Nu 4 maanden erg tevreden met mijn Pre 3.

Sinds gisteren een probleem. Nadat ik met veel hotspots verbonden ben geweest in londen en een aantal nieuwe certificaten moest accepteren voor bepaalde websites (volledig legitime sites), kan ik plots geen email meer verzenden.

Account verwijderen gaf geen oplossing, ander wachtwoord ook niet. Ontvangen werkt prima, enkel verzenden niet.

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
Tomino schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:57:
Nu 4 maanden erg tevreden met mijn Pre 3.

Sinds gisteren een probleem. Nadat ik met veel hotspots verbonden ben geweest in londen en een aantal nieuwe certificaten moest accepteren voor bepaalde websites (volledig legitime sites), kan ik plots geen email meer verzenden.

Account verwijderen gaf geen oplossing, ander wachtwoord ook niet. Ontvangen werkt prima, enkel verzenden niet.

Kent iemand dit probleem?
Heb je dit met andere mailaccounts ook die je toevoegt op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik had het probleem weer nadat mijn de Pre besloot zichzelf compleet te wissen na een overvolle database melding ( :/ ).
Het heeft te maken met rare karakters in je wachtwoord en ik moest het e.e.a patchen via Preware om dit eruit te krijgen. Ik wilde echter geen gezeur heb nu een simpeler wachtwoord voor mijn google account.

Heeft er iemand een extra batterij over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Tomino schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:35:
Ik had het probleem weer nadat mijn de Pre besloot zichzelf compleet te wissen na een overvolle database melding ( :/ ).
Het heeft te maken met rare karakters in je wachtwoord en ik moest het e.e.a patchen via Preware om dit eruit te krijgen. Ik wilde echter geen gezeur heb nu een simpeler wachtwoord voor mijn google account.

Heeft er iemand een extra batterij over?
Ik heb nog wel een werkende Pre3 die ik niet meer gebruik. Wel met azerty keyboard. Geen idee of je daar in geïnteresseerd bent. Ik verkoop liever niet alleen de batterij.
Losse batterijen zijn ook wel via internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Thnx :)
Ik heb zelf ook een prima werkende azerty Pre 3 en alleen opzoek naar een batterij. Kon zijn dat een tweaker in het verleden een extra had aangeschaft maar nu de pre niet meer gebruikt, daar gokte ik meer op.

Mocht je verkopen, wat is je vraagprijs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 21:52
Misschien als een van de weinige gebruikers heb ik de nieuwsbrief van HP ontvangen omtrent het beeindigen van de cloud services voor webOS. De hele mail volgt hieronder.

Op webosnations staat extra uitleg; HP is shutting down webOS cloud services .

De devices waar waar webOS op draait blijven wel werkbaar.
Een een ander staat uit gelegt in de WebOS Survival Kit.
Inprincipe zijn de devices gewoon te blijven gebruiken. Maar taken als het herstellen van een backup via HP is er niet meer bij. Daarvoor is het handig om een backup te maken naar je eigen PC. Wat ik er zo van begrijp is daar wel een linux omgeving voor nodig.

De nieuwsbrief van HP;
webOS Cloud Services to end January 15, 2015

Cloud services support for webOS devices will be ending on January 15, 2015. We appreciate our customer's loyalty the webOS platform. But now, more than three (3) years after the last device was sold, only a small fraction of the devices are still connecting. Therefore, the time has come to shut down the services.

All devices running webOS devices will continue to run after the cloud services are terminated. However, they will no longer be able to:
• Download new apps or updates. The HP App Catalog will be unavailable after the shutdown
• Backup or restore devices from the cloud
• Setup new devices
• Recover lost passwords
What this means to you:
• The HP App Catalog will stop supporting new app purchases on November 1, 2014
• Updates may be posted by developers until November 10, 2014 and users can download any available updates until the services shut down
• You should make arrangements to backup or transfer your contacts, etc.prior to the service shutdown on January 15, 2015
• You will no longer be able to backup, restore, reset or initialize a webOS device as of January 15, 2015
There will be additional reminders as the final shutdown approaches. An FAQ can be found at
https://developer.palm.co...esources/develop/faq.html

Timeline
• 10/15/14 Announcement to users and developers
• 11/1/14 New app purchases end
• 11/10/14 App update submissions end
• 1/15/15 Public shutdown of services

HP webOS Cloud Services
To unsubscribe from further emails on this topic, please click here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

ik zou nog wel en pre3 als collectable willen hebben, zou dat na 15 jan nog aan de praat te krijgen zijn?

Zijn er alternatieve app stores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
it0 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:08:
ik zou nog wel en pre3 als collectable willen hebben, zou dat na 15 jan nog aan de praat te krijgen zijn?

Zijn er alternatieve app stores?
Ja, die was er: Preware. Alleen iemand kaapte het domein, dus ik weet nu niet wat de stand van zaken is. Een huidig alternatief is de App Gallery van WebOS Nation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
De apps die via preware beschikbaar waren zijn nu te installeren via WebOS Quick Install.
Via webosnation.com staat in het artikel How to install homebrew apps on your TouchPad or webOS smartphone hoe je apps kunt installeren buiten de App Catalog om.

In de www.webos-internals.org/wiki/WebOS_Survival_Kit staat wel een opmerking over de activatie:
What About Activation?
There are techniques available for all webOS devices to bypass both carrier and HP/Palm activation requirements. We can take a brand-new never-used webOS device and make it fully functional with access to any HP/Palm servers.
Hoe dit precies zit weet ik nog niet. Een device met webOS als collectable zou dus wel kunnen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
Ondertussen loopt er ook een thread op het forum van webosnations om de animo te checken voor het aanbieden van de cloud services buiten HP om. Zodat backups van contacten, activatie, bugfixes mogelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
Ik heb nog een momenteel ongebruikte Palm Pre met webOS 1.4.5. Het Palm Profile heb ik mee genomen maar m'n HP Pre3. De Pre zal ik binnenkort eens proberen te activeren. Of beter gezegt; het omzeilen van de activatie. Hier onder staan de artikelen met uitleg;
Bypass Activation [webOS 1.x]
Bypass Activation [webOS 2.x]

[ Voor 0% gewijzigd door FortezzA_64 op 06-01-2015 20:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Ik dacht mijn Pre3 even opnieuw te installeren ivm het beëindigen van de ondersteuning op 15 januari. Nou blijkt dat je hem na een reset alleen nog maar kan gebruiken als je er een sim in stopt, en deze moet verplicht een data verbinding hebben, voor de eerste signup. Het is niet mogelijk om wifi hiervoor alvast te activeren en er lijkt geen weg omheen, om hem te gebruiken zonder activeren. Ik heb alleen nog maar een nano sim in m'n nieuwe smartphone, dus die past niet. Andere sims van mij zijn voice-only. Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Want anders kan die foon de prullenbak in, terwijl hij zo handig was...

Update: Laat ik nou net hierboven precies mijn probleem beschreven zien. Bedankt en ik ga ermee aan de slag _/-\o_

Probleem blijft dat installeren van de Novacom driver niet lukt: "installation failed".

[ Voor 13% gewijzigd door henrid op 27-12-2014 17:22 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Aankoop- en levertijden HP Palm Pre 3

Check hier om te kijken waar de Pre 3 voor welke prijs, tegen welke voorwaarden te koop is

Dit topic gaat over ervaringen!!!!