Nee nee, maar mijn Engels is goed genoeghgeert schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 06:40:
Is dat met Nederlandse taal ? Nee zeker ?
Schaadt het niet, dan baat het niet
Nee nee, maar mijn Engels is goed genoeghgeert schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 06:40:
Is dat met Nederlandse taal ? Nee zeker ?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| mount -o rw,remount / echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward iptables -t nat -A POSTROUTING -o rmnet0 -j MASQUERADE iptables-save > /etc/pmnetconfig/iptables-common.config ; niet het juiste bestand, dit ga ik nog uitzoeken :) vi /etc/init.d/bootmisc.sh ; gebruik hier je vi skills om onderaan (voor exit 0) toe te voegen: ; echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward ; tips: met 'G' ga je naar het eind van 't bestand in command modus ; met insert ga je in de "edit modus", met esc ga je terug naar command modus ; opslaan en vi afsluiten gaat in de command modus met ':x', gewoon afsluiten is ':q' mount -o r,remount / |
[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 01-09-2011 00:18 ]
Bovenstaande commando's zetten IP forwarding aan op kernel niveau. Dus zowel Mobile Hotspots als Bluetooth tethering werkt hierdoor vlekkenloos. Geen extra apps benodigd. Ik heb alleen die laatste getest en werkt in ieder geval tot de volgende reboot. Heb 'm nog niet opnieuw opgestart.Sabbi schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:15:
Is dat om te zorgen dat mobile hotspot werkt, of is dit zonder mobile hotspot? Werkt freetether ook niet?
[ Voor 10% gewijzigd door RSpliet op 31-08-2011 15:53 ]
[ Voor 12% gewijzigd door arjandijk162 op 14-09-2011 16:44 ]
Ik heb mijn Pre 3 nog niet binnen, maar ik ga voor de UK App Catalog. Eerlijk gezegd zie ik het dilemma niet echt. Ik hoef geen duitse of franse apps. Engels is prima wat mij betreft. Je kan gewoon met een NL CC betalen. De bedragen staan wel in ponden, maar dat vind ik geen punt.arjandijk162 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:39:
Het proces lijkt me wel te doen, alleen moet ik dan beslissen welk land. Met duits krijg ik waarschijnlijk allemaal duitse apps, US kan ik geen CC aanhangen, UK heeft geen euro, France krijg je franse apps. Dilemma.....
Wat hebben jullie gedaan?
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Ik ben vooral bang dat je een veel kleinere catalog krijgtJozz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:44:
[...]
Ik heb mijn Pre 3 nog niet binnen, maar ik ga voor de UK App Catalog. Eerlijk gezegd zie ik het dilemma niet echt. Ik hoef geen duitse of franse apps. Engels is prima wat mij betreft. Je kan gewoon met een NL CC betalen. De bedragen staan wel in ponden, maar dat vind ik geen punt.
Het aantal apps zal wel wat minder zijn, maar tenzij je een US CC hebt en een adres in de US zal je enkel gratis apps kunnen installeren vanuit de US App Catalog.arjandijk162 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:47:
[...]
Ik ben vooral bang dat je een veel kleinere catalog krijgt
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Nee, ik heb zelf eigenlijk een hele positieve ervaring van de accu. Vaak gaat die langer dan een dag mee, tenzij tethering aan staat. Wat je kan proberen:Lord_Nemesis schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:32:
Wie o wie heeft er nog een Pre 3? Ik heb dit weekend een nieuwe Pre 3 AZERTY kunnen bemachtigen en ben erg enthousiast.Met uitzondering van één puntje; De accu capaciteit.
![]()
Ik heb de Pre elke nacht aan de USB lader (vind dit geen probleem; deed ik met elke voorgaande smartphone), maar ik kan niet eens de dag door komen...
Voorbeeld; Vandaag om 05:15 opstaan en Pre van de lader. In de loop van de ochtend een paar mailtjes en ~10 smsjes. Nu om 12:30 is ie leeg....
Wifi, GPS, bluetooth staan uit. Mail staat op eens in het uur pollen.
Zijn er meer mensen met een dergelijk bedroevende accuduur??
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Er worden standaard dingen aangezet in het besturingssysteem (zoals logging) die beter uitgeschakeld kunnen worden en wat processortijd bespaart. Op je pc gebeurt dat ook, dus dat is niets bijzonders.Lord_Nemesis schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:44:
Ik heb nog geen patches enzo geinstalleerd (en ook geen preware) maar vind het wat bedroevend dat dit de oplossing zou moeten zijn..
[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Nemesis op 25-11-2011 15:00 ]
Waarom geen Veer? Erg klein en fijne telefoon, wat nieuwer dan een Pixi Plus. Kost rond de USD 85-100 op Amazon/eBayTomino schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:03:
Ook al is het geen Pre3, zitten hier toch een aantal gebruikers.
Voor een simpele telefoon, lang naar de Pre3 zitten kijken maar de Pixi plus, daar kan ik voor 40 euro aankomen. Leuk telefoontje of niet? Zal hopelijk goed pairen met mn Touchpad..
webOS all the way!
[ Voor 24% gewijzigd door Tomino op 20-12-2011 11:05 ]
[ Voor 41% gewijzigd door RSpliet op 20-12-2011 18:16 ]
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
[ Voor 15% gewijzigd door henrid op 05-03-2012 11:37 ]
Nee. Ja.henrid schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:14:
Edit: En toen sprong ie van 4% naar 100%...
Meer ervaring mee? Nieuwe accu nodig?
Dat lijkt me wel. Je zou eventueel navraag kunnen doen bij PDA Tech Center. Dat bedrijf heeft ervaring met het repareren van Pre3-toestellen. Ik heb daar zelf onlangs mijn scherm laten repareren.henrid schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:14:
M'n HP Pre 3 had ineens een vastloper, zodanig dat ik de accu moest verwijderen. Nadat ik deze er opnieuw in had gedaan, kreeg ik een leeg-accu symbool, en batterij er even uithalen hielp niet, ondanks dat ie net was opgeladen. Vervolgens deed ik hem maar aan het stopcontact, en kwam er na verloop van tijd een reboot, waarna het ding weer normaal deed, behalve dan dat de accu van 0 af aan weer opgeladen moet worden. Hij was notabene net opgeladen, dus dit lijkt mij niet goed.
Edit: Intussen lijkt het opladen niet of nauwelijks te werken...
Edit: En toen sprong ie van 4% naar 100%...
Meer ervaring mee? Nieuwe accu nodig?
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
webOS all the way!
Maarja, toen ik met de spec sheet van de Pixi plus aankwam, waarin staat dat standby tijd ongeveer 350 uur is, zei ze alleen nog maar, maak maar een foto ( scheurtje in 't scherm waar ik eigenlijk voor mailde) en stuur die op.Mandy: But you are saying that the battery last 7 hours, is that correct?
Mandy: That is a normal battery life for this device.
Mandy: As I said before the battery lasting 7 hours is not a malfunction.
Die stand-by tijd is een arsepull. Met 3G enabled komt mijn HP Pre 3 aan de 24 uur. Nipt. Zonder internet komt daar misschien een krappe 8-12 uur op, maar 350hr is nergens op gebaseerd en naar mijn weten ook nooit door Palm gecommuniceerd.Tomino schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:51:
Ha-hahahahhaa
Mijn batterij loopt leeg binnen 7 uur in mijn Palm Pixi plus.
Customer support:
[...]
Maarja, toen ik met de spec sheet van de Pixi plus aankwam, waarin staat dat standby tijd ongeveer 350 uur is, zei ze alleen nog maar, maak maar een foto ( scheurtje in 't scherm waar ik eigenlijk voor mailde) en stuur die op.
Met glazen ogen beweren dat 7 uur standby tijd normaal is![]()
![]()
[ Voor 26% gewijzigd door Tomino op 07-06-2012 17:09 ]
Och, dat geeft niks hoorTomino schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:07:
Ik zal je iets verklappen.
Data staat uit omdat ik geen data bundel heb
call me old fashioned, Wifi ftw![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Ossebol op 05-08-2012 18:34 ]
Nie heulemaal waar. Het probleem zit 'm grotendeels in 't feit dat HP geen binary drivers beschikbaar zal/mag stellen, en er een aantal engines in de Pre 3 zitten waar geen open source drivers voor zijn. Als de drivers er zijn dan werkt de kernel ook, en in het geval van graphics is er iemand succesvol bezig met reverse-engineer werk teneinde een driver te produceren. Geloof dat de GSM radio een groter probleem gaat vormen, drivers daar zijn vaak binary omdat de telco niet wil dat de gebruiker daar veel controle op krijgt.Ossebol schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:34:
Heb je een Pre 3? Dan heb je pech. HP zal de nieuwe versie van WebOS, Open WebOS, niet beschikbaar stellen voor deze smartphone. De Pre 3 kan namelijk geen nieuwe Linux-kernel draaien, die noodzakelijk is.
Zuur is het wel.
[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 05-08-2012 21:59 ]
WebOS is toch erg op gestures gericht? Tenzij ze deze gestures op buttons kunnen mappen lijken de huidige smartphones me niet erg handig voor WebOS. Het gesture pad voegt ook wel iets uniek toe IMO.Ossebol schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:11:
Zal Open WebOS wel op de nieuwe generaties smartphones draaien? En zo ja, welk toestel zou daarvoor het beste in aanmerking kunnen komen? De SIII, wellicht?
Ja, klopt. Dan zou de nieuwe Blackberry-telefoon misschien uitkomst bieden. http://crackberry.com/rea...touchscreen-phone-emergesExbloder schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:15:
[...]
WebOS is toch erg op gestures gericht? Tenzij ze deze gestures op buttons kunnen mappen lijken de huidige smartphones me niet erg handig voor WebOS. Het gesture pad voegt ook wel iets uniek toe IMO.
Wow, VET! Dit was misschien wel het enige gemis aan mijn WebOS telefoon... nu niet meer dus. Tnx!Lord_Nemesis schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:08:
Voor de weinige tweakers die nog een Pre 3 hebben:
Ik kwam er net achter dat er sinds kort een Whatsapp app voor WebOS is! http://forums.webosnation...hatsapp-client-webos.html
Werkt op mijn Pre 3 erg goed en stabiel (terwijl de app nog alpha is). Mijn Pre kan er zo weer 2 jaar tegenaan!
Had ook al lopen zoeken en zeker ook na 21 augustus nog wel gezocht, maar nooit gevonden. Erg fijn en idd het enige dat in mijn ogen echt miste. Nu maar hopen dat het protocol een beetje stabiel blijft. En ooit ooit misschien een versie die integreert met Synergy, maar dat is meer een mooie bonus dan echt nodig.RSpliet schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:19:
Wow, VET! Dit was misschien wel het enige gemis aan mijn WebOS telefoon... nu niet meer dus. Tnx!
ik zou er denk ik WebOS 2 op moeten zetten. Dat kan. Maar heb de Pre van het weekend uit de kast gehaald en kwam erachter dat eigenlijk wel retetraag is. Dus ik heb het experimenteren even opgeven. En een Pre 3 ga ik nu niet meer aanschaffen.Lord_Nemesis schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:28:
Geen idee of het op de 'oude' pre werkt. Het gebruikt in ieder geval wel Moja, dus als je dat niet in jou WebOS versie hebt, kun je het helaas vergeten..
Zo, een half jaar later. zojuist voor 80 euro een Pre 3 via Ebay gescoord.Tomino schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:34:
Tjemig zeg..!!! Ik liep VANDAAG nog te denken of ik een nieuwe Pre wilde kopen, maarja, iedereen heeft Whatsapp en dat is het grote gemis aan webos. Lees ik nu dit.
* Tomino gaat Ebay hunten
[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 12-10-2013 22:54 ]
Gefeliciteerd ! Ik heb het al lang geleden opgegeven. Maar als je van een Pixi komt ben je toch geen beginner?Tomino schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:10:
[...]
Zo, een half jaar later. zojuist voor 80 euro een Pre 3 via Ebay gescoord.
Beginnerstips? (Kom van een Palm Pixi af)
Heb je dit met andere mailaccounts ook die je toevoegt op je telefoon?Tomino schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:57:
Nu 4 maanden erg tevreden met mijn Pre 3.
Sinds gisteren een probleem. Nadat ik met veel hotspots verbonden ben geweest in londen en een aantal nieuwe certificaten moest accepteren voor bepaalde websites (volledig legitime sites), kan ik plots geen email meer verzenden.
Account verwijderen gaf geen oplossing, ander wachtwoord ook niet. Ontvangen werkt prima, enkel verzenden niet.
Kent iemand dit probleem?
Ik heb nog wel een werkende Pre3 die ik niet meer gebruik. Wel met azerty keyboard. Geen idee of je daar in geïnteresseerd bent. Ik verkoop liever niet alleen de batterij.Tomino schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:35:
Ik had het probleem weer nadat mijn de Pre besloot zichzelf compleet te wissen na een overvolle database melding ().
Het heeft te maken met rare karakters in je wachtwoord en ik moest het e.e.a patchen via Preware om dit eruit te krijgen. Ik wilde echter geen gezeur heb nu een simpeler wachtwoord voor mijn google account.
Heeft er iemand een extra batterij over?
webOS Cloud Services to end January 15, 2015
Cloud services support for webOS devices will be ending on January 15, 2015. We appreciate our customer's loyalty the webOS platform. But now, more than three (3) years after the last device was sold, only a small fraction of the devices are still connecting. Therefore, the time has come to shut down the services.
All devices running webOS devices will continue to run after the cloud services are terminated. However, they will no longer be able to:
• Download new apps or updates. The HP App Catalog will be unavailable after the shutdown
• Backup or restore devices from the cloud
• Setup new devices
• Recover lost passwords
What this means to you:
• The HP App Catalog will stop supporting new app purchases on November 1, 2014
• Updates may be posted by developers until November 10, 2014 and users can download any available updates until the services shut down
• You should make arrangements to backup or transfer your contacts, etc.prior to the service shutdown on January 15, 2015
• You will no longer be able to backup, restore, reset or initialize a webOS device as of January 15, 2015
There will be additional reminders as the final shutdown approaches. An FAQ can be found at
https://developer.palm.co...esources/develop/faq.html
Timeline
• 10/15/14 Announcement to users and developers
• 11/1/14 New app purchases end
• 11/10/14 App update submissions end
• 1/15/15 Public shutdown of services
HP webOS Cloud Services
To unsubscribe from further emails on this topic, please click here
Ja, die was er: Preware. Alleen iemand kaapte het domein, dus ik weet nu niet wat de stand van zaken is. Een huidig alternatief is de App Gallery van WebOS Nation.it0 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:08:
ik zou nog wel en pre3 als collectable willen hebben, zou dat na 15 jan nog aan de praat te krijgen zijn?
Zijn er alternatieve app stores?
Hoe dit precies zit weet ik nog niet. Een device met webOS als collectable zou dus wel kunnen gaan werken.What About Activation?
There are techniques available for all webOS devices to bypass both carrier and HP/Palm activation requirements. We can take a brand-new never-used webOS device and make it fully functional with access to any HP/Palm servers.
[ Voor 0% gewijzigd door FortezzA_64 op 06-01-2015 20:35 . Reden: typo ]
[ Voor 13% gewijzigd door henrid op 27-12-2014 17:22 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq