Bookmark errors zijn te onduidelijk ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Topicstarter
Omdat ik er de laatste tijd vaak tegen aan ben gelopen wou ik het volgende voorstellen :

Is het mogelijk om de melding/error die verschijnt als je een Bookmark link aanclickt die leidt naar een post die verwijderd is zo aan te passen dat erbij staat wat je probeerde op te vragen ??

Dus bijvoorbeeld : Je probeert "nero355 in Battlefield 3" te openen, maar deze leidt helaas naar een verwijderde post. Wil je naar Battlefield 3 gaan ?

Of iets in die richting ... ?! Zou echt tof zijn :) Ik open namelijk vaak genoeg 20 tabs of zo achter elkaar en dan elke keer maar zoeken welke nou de error geeft word je meestal niet blij van 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door nero355 op 11-02-2011 16:19 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Die zal stiekem nog wel lastig zijn. Aan de hand van een message id kan je wel een topic ophalen. Maar als dat bericht is afgesplitst naar de TC, of zelfs naar /dev/null, heb je die koppeling niet meer. Geen idee of er historische data beschikbaar is (lijkt me sterk), maar als die niet beschikbaar is kan het gewoon niet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:12

crisp

Devver

Pixelated

Als het bericht is afgesplitst naar TC dan krijg je natuurlijk al een andere error voor je kiezen. /dev/null doet React niet, dus een aangepaste melding als het om een (soft) deleted message gaat is op zich wel mogelijk.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
Als er op zijn minst het "Je probeert "nero355 in Battlefield 3" te openen" gedeelte in komt te staan vind ik het al genoeg :) Heb ik tenminste iets als aanwijzing waar het fout ging.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

nero355 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:34:
Als er op zijn minst het "Je probeert "nero355 in Battlefield 3" te openen" gedeelte in komt te staan vind ik het al genoeg :) Heb ik tenminste iets als aanwijzing waar het fout ging.
Als het ergens is neergezet waar jij niet mag komen, zal daar een goede reden voor zijn, het is niet aan de forumsoftware om te beslissen of een topictitel dan nog gezien mag worden door een gebruiker of niet. Ik ben met je eens dat het af en toe frustrerend kan zijn als je op zo'n link klikt, maar technisch gezien zie ik geen heldere manier om het veel beter te krijgen, wat dat betreft verschil ik blijkbaar van mening met crisp, want ik vind eigenlijk dat voor een softdeleted message hetzelfde geldt :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:39:
[...]

Als het ergens is neergezet waar jij niet mag komen, zal daar een goede reden voor zijn, het is niet aan de forumsoftware om te beslissen of een topictitel dan nog gezien mag worden door een gebruiker of niet. Ik ben met je eens dat het af en toe frustrerend kan zijn als je op zo'n link klikt, maar technisch gezien zie ik geen heldere manier om het veel beter te krijgen, wat dat betreft verschil ik blijkbaar van mening met crisp, want ik vind eigenlijk dat voor een softdeleted message hetzelfde geldt :P
Als een bericht is gemoved naar een ontoegankelijk forum dan moet naar mijn mening ook gewoon de 'hier-mag-je-niet-komen' error blijven. Ik heb het alleen over het geval dat de link nog wel te herleiden is naar het (openbare) topic, maar alleen de betreffende post niet meer bestaat.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
crisp schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:57:
Als een bericht is gemoved naar een ontoegankelijk forum dan moet naar mijn mening ook gewoon de 'hier-mag-je-niet-komen' error blijven. Ik heb het alleen over het geval dat de link nog wel te herleiden is naar het (openbare) topic, maar alleen de betreffende post niet meer bestaat.
En dat zou ik echt geweldig vinden _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
crisp schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:57:
[...]

De bookmark zelf heeft ook altijd een eigen naam, die zou je toch ook voor een foutmelding kunnen gebruiken? Dat dus in het geval dat de post niet meer toegankelijk is, maar nog wel bestaat.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dirk schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:54:
[...]

De bookmark zelf heeft ook altijd een eigen naam, die zou je toch ook voor een foutmelding kunnen gebruiken? Dat dus in het geval dat de post niet meer toegankelijk is, maar nog wel bestaat.
Maar als je op het linkje klikt weet je niet dat je op een bookmark hebt geklikt. (zelfde als met bookmarks in je browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik zat aan referrers te denken om te zien waar je vandaan komt, volgens kan dat redelijk werken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:42:
Ik zat aan referrers te denken om te zien waar je vandaan komt, volgens kan dat redelijk werken.
Referrers zijn onbetrouwbaar en 'redelijk werken' is niet goed genoeg naar mijn mening. Echter moet er wel wat te doen zijn met het topicid wat ook altijd bij de bookmark is opgeslagen. Desnoods kan ik in list_bookmarks nog een left-join doen met F_Messages, maar als het even kan probeer ik dat te voorkomen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

dat vind ik best veel werk en moeite voor die paar bookmarks die we hebben die mogelijk gedelete zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:34:
dat vind ik best veel werk en moeite voor die paar bookmarks die we hebben die mogelijk gedelete zijn.
true, daarom ook very low-prio tenzij ik een quick-fix kan bedenken die minder dan 5 minuten kost om te implementeren :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

crisp schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:36:
[...]

true, daarom ook very low-prio tenzij ik een quick-fix kan bedenken die minder dan 5 minuten kost om te implementeren :P
..bij het deleten van een reply/topic kijken of er niet toevallig een entry voor is in F_Bookmarks en daarvoor een flag zetten? :P
[/ranzige oplossing]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:37:
[...]

..bij het deleten van een reply/topic kijken of er niet toevallig een entry voor is in F_Bookmarks en daarvoor een flag zetten? :P
\[/ranzige oplossing]
Het deleten van een topic zorgt er al voor dat bookmarks ook niet meer zichtbaar zijn (simpelweg omdat list_bookmarks al joined op F_Topics met een !Deleted en rechtencheck). Het punt is echter dat het messageid van een 'postreminder' bookmark niet op eenzelfde manier gechecked wordt.

Je zou inderdaad bij het deleten/moven van een message iets met F_Bookmarks kunnen doen, maar ook dat lijkt me erg veel werk... Plus dat het moven van een message niet hoeft te betekenen dat alle gebruikers die die specifieke message gebookmarked hebben 'm niet meer kunnen zien - in theorie moet je dus ook nog een sloot extra rechtenchecks gaan uitvoeren dan. Beter is dan toch een check in list_bookmarks zelf omdat je dan de rechten van de betreffende gebruiker het beste kan (her)evalueren.

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 14-02-2011 22:44 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1