het is allemaal nogal nieuw voor mij. Momenteel heb ik ervoor gekozen om mijn foto's in 'Dual mode' te nemen. RAW+JPEG dus.
Sinds kort gebruik ik Lightroom 3 om er een extra touch aan te geven. Dat uit zich dan vooral in wat snijden, contrast veranderen, kleuren accentueren, vignetting. Dat soort zaken zeg maar.
Nadeel van RAW is dat ik geen gebruik kan maken van mijn in-camera HDR, Dyn. Range en vast nog iets waar ik nu niet op kom.
Voordeel van RAW is dat je meer vrijheid hebt in de nabewerking van je foto's.
Maar ik ben zelf in Lightroom nog niet tegen die beperking opgelopen.
Nee, dat is niet waar. Ik heb gemerkt dat mijn automatische lenscorrectie alleen te selecteren is in RAW. Maar dat zijn erg kleine veranderingen.
Wat kun je nu eigenlijk meer met RAW t.o.v. JPEG?
Sinds kort gebruik ik Lightroom 3 om er een extra touch aan te geven. Dat uit zich dan vooral in wat snijden, contrast veranderen, kleuren accentueren, vignetting. Dat soort zaken zeg maar.
Nadeel van RAW is dat ik geen gebruik kan maken van mijn in-camera HDR, Dyn. Range en vast nog iets waar ik nu niet op kom.
Voordeel van RAW is dat je meer vrijheid hebt in de nabewerking van je foto's.
Maar ik ben zelf in Lightroom nog niet tegen die beperking opgelopen.
Nee, dat is niet waar. Ik heb gemerkt dat mijn automatische lenscorrectie alleen te selecteren is in RAW. Maar dat zijn erg kleine veranderingen.
Wat kun je nu eigenlijk meer met RAW t.o.v. JPEG?