Is ios wel revolutionair genoeg ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb in de afgelopen jaren de meeste grote smartphone OS'es (behalve Windows Mobile) in mijn bezit gehad, en wat mij betreft steekt iOS er met kop en schouders bovenuit. Of iOS revolutionair is weet ik niet, maar wat het zeker wél is, is refined.

Ik zal Symbian buiten beschouwing laten, en het vooral hebben over iOS versus Android. Mijn eerste Android ervaring was een HTC Magic, die geleverd werd met Android 1.5. Het werkte aardig, maar het apparaat was niet echt snel, de bediening kon beter, en de camera applicatie was hopeloos. Ook het on screen keyboard was dramatisch. Verder miste ik een hoge mate van integratie. Gemakkelijk een vcard kunnen emailen bijvoorbeeld. Of een locatie in een appointment in de calendar direct openen in Google Maps, of er direct heen navigeren. Ook een update-all knop in de Market ontbrak. De update naar 1.6 bracht hier weinig verandering in.

Intussen kwam Android 2.0 uit, maar HTC was allang klaar met de Magic. Uiteindelijk -na veel gezeur- kreeg de Hero dan nog wel 2.0, maar Magic bezitters mochten hun heil zoeken in het ROM circuit. En daar heb ik geen zin in. Het ding moet het doen, punt.

Vervolgens kreeg ik via mijn werk een iPhone 3GS. Goed scherm, acceptabele camera, fantastisch keyboard. Consistentie in de apps. Integratie. Update-all in de App Store. Ook na het eerste jaar nog updates voor je toestel. In tegenstelling tot Android had mijn iPhone op dat moment nog geen multitasking support, maar ik heb het geen seconde gemist. Verder leken de apps voor iOS consistenter in elkaar te zitten, en leek de kwaliteit ook beter te zijn. De Android market staat vol met kansloze bagger, beta en lite versies, en betalen met iDeal kan nog steeds niet.

Een nadeel aan iOS? De out of the box ervaring. Op Android vul je je Google logingegevens in, je wacht een paar minuten, en je bent klaar. Een iOS device mag je eerst aan iTunes gaan hangen.

Inmiddels heb ik een HTC Desire met Android 2.2. Waarom geen iPhone 4? Simpel, het scheelde me netto bijna 500 euro. Android 2.2 met HTC Sense is zeker beter dan de ervaring die ik op mijn Magic had. Ik ben echter nog steeds van mening dat het op een aantal fronten achterblijft bij iOS. De Market ondersteunt weliswaar 'update-all', en inmiddels zelfs auto-update, al weet ik niet of ik dat laatste nou zo fantastisch vind, met alle 3G datalimieten die er tegenwoordig weer zijn. Het apparaat is _veel_ sneller dan mijn Magic, maar het keyboard is slechts marginaal beter, en is nog altijd slechter dan dat op de iPhone. De camera app is beter geworden, maar nog steeds wat irritant. Nog steeds zijn een hoop dingen inconsistent. Ik kan een vcard wel met de HTC app mailen, maar niet met de GMail app. Raar. Google Maps Navigation is top, dat zou er op iOS ook moeten komen, al is TomTom een mooi alternatief. Toch vind ik nog altijd dat veel Android apps tekort schieten op het gebied van user interface en consistentie.

Mijn volgende telefoon wordt dus weer een iPhone.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Nou... Tsja... Ik heb ook een iPad gehad. Gehad, met nadruk op verleden tijd. Ik heb hem na twee maanden van hand gedaan voor slechts een minimaal verlies onder de aankoop prijs.

De iPad was mijn eerste iOS device, en wat dat betreft een aparte ervaring.

De interface heeft veel eyecandy waarvan een vriendin zei: "al dat geflip wordt je toch wagenziek van?", iets wat ik me voor kan stellen.

Wat me opviel bij de eerste "unpacking" is dat de doos nogal inefficiënt is, veel loze ruimte, en de iPad ligt met zijn scherm naar boven, en er was zichtbaar zo'n mooie plastic band over de doos geweest, waardoor de doos ingedeukt was en ik heb mijn twijfels over hoe veilig het scherm is in deze doos. Wat mij betreft had het scherm misschien wel wat meer naar beneden gemogen onder wat mooi piepschuim tegen schokken en indeukende dozen.

Los van de hardware, want MicroUSB mis ik echt, heb ik de iPad weggedaan om een aantal redenen.

Bij het aanzetten kreeg ik toch even de kriebels... "connect iTunes". Gebiedende wijs, en waarom kan het niet stand-alone? Zoals mijn Desire (ja, ik heb Android 2.2 gebruikt voordat ik aan iOS raakte) het zegt. iTunes is iets waar ik voor veel redenen een hekel aan heb. Naast dat ik het als muziekplatform hekel omdat het niet "open" is en non-standaard alle downloads maar ergens neerkwakt waardoor ik ze niet op m'n Desire kan syncen bijvoorbeeld, heb ik er een hekel aan omdat het (Let wel: ONDER WINDOWS!) gigantische bloatware is. Quicktime? Nah! 5 services? Beetje overkill! Zonde dat de iPad dus niet écht zelfstandig kan werken.

Nouja, de iTunes store tegenover de Android market. Het is al eerder genoemd, maar dat vind ik dus erg onterecht, ik neem 100x liever de Android Market, vanwege de volgende feiten:

* Zoekfunctie werkt goed
* Auto updates
* Sluit niet als er op install gedrukt wordt
* Er is ALTIJD een knop "betaald" en "gratis", de iPad maakt het zoeken op gratis of trials nogal lastig.

Nou goed... het OS zelf dan... Het werkt. Dat geef ik het na. Maar het is nogal inconsistent. De kalender ziet er weer uit als een of ander boek, met een lichtbruine navbar, iBooks ziet er uit als een of ander ANDER boek, met een houten balk, dan weer een grijze balk, dan weer een blauwe balk... het houd maar niet op.

Erger vond ik de beperkingen, geen filesystem (ook niet EVENTUEEL, hoewel de iDOS app die héél even in de market stond je wel toegang kon geven, naast dat het natuurlijk een GPL schending was waarvoor het ook uit de market verdween), geen file transfer buiten iTunes (nogmaals... zucht) en e-mail. Ook losse APK installeren miste ik.

Ik vond de push meldingen ook een nachtmerrie. Na een dagje niet naar het apparaat kijken is het venstertjes wegklikken tot je een ons weegt, of erger: sommige apps hebben het niet geïmplementeerd dat ze meer dan één melding kunnen versturen, dus je mist een aantal. Nadat het venstertje weg geklikt is, is het ook lastig om de push meldingen weer terug te halen: er staat alleen een nummertje naast de app zelf. De notification bar in Android die ook méér kan weergeven is echt een hele verbetering.

Over apps gesproken: het homescreen vond ik lastig. Geen widgets is tot daar aan toe, maar het duurde me even voordat ik doorhad hoe ik apps in een groep zet. Echt een handleiding was namelijk niet te vinden, en googlen leverde me een Cydia alternatief op maar goed, zonder jailbreak kun je daar niks mee. Kwam er per ongeluk achter dat ik apps over elkaar heen kan slepen om een groep te maken. Over per ongeluk gesproken: apps wissen kwam ik ook per ongeluk achter toen ik m'n vinger net iets te lang op het scherm had. En je kunt niet alle apps wissen, zoals safari bijvoorbeeld... dat verving ik snel door iCab.

Ook een functie die zoeken was, was zoeken. En dan bedoel ik niet het in-OS zoeken (wat het nét niet is, sorry, dat doet Android ook beter, maar met Google DNA is dat niet zo moeilijk, en een hardware zoekknop erbij is ook geweldig), maar meer het in-app zoeken. ELKE app heeft weer een andere zoekfunctie als het al een zoekfunctie heeft. Geen zoekknop die uniform is.

Met zoeken heb ik in de browser ook geknokt... naast dat de browser z'n tabbladen echt irritant uitvoerde met trage animaties en elke keer als ik naar een ander tab switch een reload (wat niet altijd goed uitpakt op sessie-sites), is ook zoeken slecht uitgevoerd in de browser. Niet op internet, maar puur op websites. Het duurde even voordat ik er achter was dat het zoekvak ook als website zoekfunctie werkt. Helaas is dit slecht uitgevoerd... zodra ik zoek op een beetje website (voorbeeld: FAQ op GameFAQs), crashed de browser. Als naslagwerk op grote websites is de iPad dus nutteloos.

De browser heeft wel meer functionele irritatiepuntjes (geen fullscreen, altijd veel interface ruimte verspeeld zodat de extra 168 pixels die de iPad bied tegenover een Archos 101 bijvoorbeeld al verloren is gegaan), maar de grootste vind ik wel een claim van Steve Jobs over Adobe: naast dat ik Flash dus wél mis (ja, flash is meer dan alleen video), is HTML 5 géén alternatief. Alles wat HTML 5 was buiten video hapert of is onbedienbaar, met de imageviewer en HTML5 tests op tweakers als voorbeeld.

En als een website geen optie bied om de desktop versie te benaderen, ben je screwed en zit je vast aan een mobiele website op een 10" apparaat (9,7", voor de mierofielen onder ons). iOS bied je geen optie om het browserID te wijzigen, al was het maar een menu optie IPV een invoerveld waarin je zelf een browserID kunt invullen. Android bied de optie "disable mobile mode" aan in de browser, waarna hij zich als "volle" safari op MacOS X vermomt (de ironie... een Android foon die zich als Mac vermomt, iets zegt me dat dit impact heeft op het marktaandeel van de OS-en die bepaald worden aan de hand van BrowserID). Werkt perfect! Ik wil een ECHTE web ervaring. ZEKER op een tablet.

Dit alles, en tal van andere irritaties (browser was echt wel de grootste) waardoor ik riep: dit OS heeft de interactiviteit van een PowerPoint presentatie!, en het algemene gevoel van: ik ben opgesloten gaf me aanleiding om mijn iPad uit de deur te knikkeren vlák voor het MWC, want ik heb het idee dat zo'n event de prijs van de iPad 2e hands drukt. Ik denk niet dat iOS 4.3 of zelfs 5 dusdanig anders is dat het met HoneyComb kan meekomen. Revolutionair? Qua hardware zeg ik ja: het ding was stevig, en het scherm was redelijk (niet perfect, kijkhoek diagonaal zoals linksonder is minder dan links, rechts, boven of onder), en daarnaast beter touch gevoelig (11 goede punten zonder jumpover) dan de gemiddelde pre-Honeycomb android tablet (2 drukpunten met jumpover, puur pinchzoom panels dus). De hardware was zeker niet perfect en daar zorgt die dock port voor en de onlogische plek van de koptelefoon uitgang (serieus, die kabel hangt in beeld als ik surf met koptelefoon op).

De software was echter niet wat ik wou en wekte vaak irritaties op. Van grote gebreken zoals de browser tot zelfs iets kleins als een inconsistente UI, iTunes en een sluitende market bij app installatie (de market die niet goed doorzoekbaar is). Zelfs iets als de volume knop die "hoog" en "laag" omwisselde of in ieder geval onlogisch maakte (rechts is lager? Bij mij is rechts altijd hoger!) indien je het scherm draait en de speaker die gedempt wordt in mijn pens als ik de pad portrait gebruikt hebben bijgedragen aan de reden dat ik de machine verkocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51
rechts is lager? Bij mij is rechts altijd hoger!
Beeld je nu eens in dat je je ipad in portrait stand hebt, en de 'rechts knop' is hoger.... Dat zou pas vreemd zijn niet ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Mijn menig: ik vind de apple hardware revolutionair en goed, maar de apple software is gewoon prut! maar `hé, daar zijn jailbreakers voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

Exirion

Gadgetfetisjist

hoyvoy schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:09:
Mijn menig: ik vind de apple hardware revolutionair en goed, maar de apple software is gewoon prut!
Prima onderbouwing ook d:)b

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Whieee schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:49:
Klacht over oude Android versie, toetsenborden etc.
Android biedt wel de mogelijkheid om een ander toetsenbord te gebruiken, iets wat iOS niet biedt natuurlijk. Vergeet niet dat Android nog maar een jaar oud is sinds Android 2.0 (de eerste echte Android versie). Veel van de problemen die hier worden genoemd worden opgelost met komende updates. Uiteindelijk biedt Android straks de meest complete features: de beste native apps (maps, navigatie, gmail, browser, agenda), beste framework (apps mogelijk zonder java, 2D en 3D hardware-acceleratie, ongevoelig voor schermgrootte of verschillende resoluties, JIT-compiler etc.), beste notificatiesysteem (push-systeem Android is ook nog eens veel beter geïmplementeerd dan dat van iOS), gigantische development community en support voor NFC, videobellen en nu vergeet ik nog een hele hoop dingen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit langer dan 15 minuten met een iPhone heb gespeeld, maar het niet hebben van een degelijke homescreen met widgets e.d. lijkt me ontzettend irritant. In Android en zelfs de oude Windows Mobile heb je een mooie homescreen met daarop de dingen die je het meest gebruikt en er dus lekker strak uit ziet. Bij iOS zijn alle icoontjes gewoon op een rij neergeplompt en daar moet je het maar mee doen. Uiteraard kan je ze wel sorteren, maar het oogt mij nog altijd erg druk.

Is dit iets wat andere mensen ook zo ervaren? Of ben ik de enige die het niet hebben van een echte homescreen een gemis vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51
Alexander6501 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:00:
Vergeet niet dat Android nog maar een jaar oud is sinds Android 2.0 (de eerste echte Android versie).
Vergeet niet dat iOS 3.x de eerste echte iOS versie is, nog maar anderhalf jaar oud dus.......
Veel van de problemen die hier worden genoemd worden opgelost met komende updates. Uiteindelijk biedt Android straks de meest complete features: de beste native apps (maps, navigatie, gmail, browser, agenda), beste framework (apps mogelijk zonder java, 2D en 3D hardware-acceleratie, ongevoelig voor schermgrootte of verschillende resoluties, JIT-compiler etc.), beste notificatiesysteem (push-systeem Android is ook nog eens veel beter geïmplementeerd dan dat van iOS), gigantische development community en support voor NFC, videobellen en nu vergeet ik nog een hele hoop dingen. _/-\o_
Want iOS staat stil..... de IDE van Android loopt nu nog 23 jaar achter op die van iOS, er zijn veel meer developers voor iOS. Het notificatiesysteem is het enige punt waar ik je gelijk op geef (niet het push gedeelte, enkel de weergave). Maar ik verwacht dat dit met iOS 5 (deze zomer dus) wordt opgelost.

Imho heeft WebOS het beste notificatie systeem, en de maker daarvan werkt ondertussen bij Apple ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:32
Offtopic @ RuuddieBoy:
Nou zo heb ik het onlangs ook ervaren toen ik mijn iphone 3g update naar ios 4.1.2.
Afgezien van de vertraging die er is ontstaan, miste ik direct lockinfo. Welke ik voorheen wel op 3.1.3 had staan. Maar na een uurtje was dat ook weer opgelost. Eigen conclusie; zonder Lockinfo & Sbsettings voor mij geen iphone.

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 19-02-2011 13:21 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
iOS is niet goed genoeg meer. Als ik een iPhone zou hebben zou ik een dergelijke homescreen missen die ik wel heb op bv. Windows Mobile (SPB of Sense), Symbian (wel een stuk slechter vind ik) of Android (goed te customizen met veel widgets). Elke keer maar die icoontjes na de lockscreen, voor alles een app openen. Het werkt gewoon minder relaxed. Al doet iOS wel alles heel soepel, makkelijk en goed wat het moet doen. Maar van mij hoeft echt niet elk apparaat dezelfde interface te hebben, zoals veel gebruikers het zien. Daarom gebruik ik alleen De iPod Touch 4, wel makkelijk voor muziek en spelletjes. Maar als telefoon software vind ik het wel achterhaald. Zover ik met WP7 heb gespeeld is dat ook wel leuker dan iOS, de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
Mensen die twijfelen over de invloed van iOS moeten eens even hier naar kijken.

Smartphones vóór de iPhone:
Afbeeldingslocatie: http://www.theage.com.au/ffximage/2006/08/15/blackberry16_narrowweb__300x418,0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraphonesplaza.com/wp-content/uploads/2009/11/nokia-n73.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pdadb.net/img/xda_mini_s.jpg

Toen:
Afbeeldingslocatie: http://www.hulp4all.com/wp-content/uploads/2009/08/iphone4.jpg

Daarna:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilyz.com/wp-content/uploads/palm-pre1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://tipsneeded.com/blog/wp-content/uploads/2010/12/google-nexus-s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/47/samsung-galaxy-s-review.jpg

De iPhone heeft eigenhandig de gehele smartphonemarkt hervormd en enorm versneld. Dat valt niet te ontkennen.

iOS is verder niet perfect, maar vooralsnog staat het mijlenver voor op Android (net zoals WebOS en WP7 in mijn ogen veel meer potentie hebben).

Waarin Android faalt:
- Houterige gebruikerservaring (feit, geen hardwaresnelling voor de UI). iOS is per definitie soepeler.
- Rommelige gebruikerservaring. HTC Sense is enorm veel ander dan de custom UI van Samsung en beide UI's zijn totaal NIET in overeenstemming met de UI van Android zelf. Één klik weg uit de schil van Samsung/HTC en het lijkt ineens alsof je in een compleet ander OS zit (vooral Sense heeft hier een handje van, maar dat is dan ook de slechtste software ooit)
- Fragmentatie, als ontwikkelaar moet je rekening houden met verschillende grafische chips, verschillende schermresoluties, verschillende schermgroottes en verschillende versies van het OS zelf.
- Brakke implementatie van copy/paste (werkt niet eens in de Gmail-app).
- Gebruikersvriendelijkheid, soms moet je op menu drukken, soms niet, soms moet je op menu > meer drukken om vervolgens een lijst te zien van verdere opties, soms niet, soms werken apps met tabs, soms niet. Soms is het gebruikersvriendelijk en intuïtief, soms niet.
- Slechte inzichtelijkheid over apps die in de achtergrond draaien. Je kunt zoveel zeggen als je wilt, maar als je niet regelmatig een taskkiller opent op de HTC Hero/Legend, dan draait deze zo traag als dikke stront.
- Updates gaan via fabrikant waardoor je met een beetje mazzel één Android-update kunt verwachten, bij iOS ben je verzekerd van grote updates voor minstens 2 jaar.

[ Voor 47% gewijzigd door MarcoC op 19-02-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 17:42

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Leuk en al maar dat betekent niet dat ios nu onderhand al ingehaald is en ver achterloopt (hij voelt gewoon oud aan), zelf heb ik een iphone 4 maar zonder jb vindt ik hem maar ouderwets, ja hij werkt en is lekker " snel" maar toch, notificatie, kalender,homescreen en lockscreen en nog meer.... ze mogen ios 5 aardig wat veranderen anders wordt het exit iphone en een andere os high end mobiel of apple komt met een phone die 4 dagen lang werkt zonder op te laden met normaal zakelijk gebruikt want ik haal net 10-12 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zelf een Android-gebruiker en ben het zeker eens met MarcoC. Er is altijd een stroperig gevoel wanneer je een Android gebruikt. Ga maar eens snel browsen in een fotoalbum of een grote site laden en dan snel scrollen en vergelijk dat met een iPhone. Bij Honeycomb lijkt het ( heb het zelf nog niet in handen gehad) wel opgelost te zijn. Dat ligt niet aan de hardware, maar puur software. Daarnaast ziet elke app er weer anders uit, iets waar ik ook een grote hekel aan heb wanneer ik Linux gebruik. Er moet gewoon een grote mate van consistentie zowel qua interfaces als gebruik zitten. Nu komt het gewoon amateuristisch over. Een groot voordeel zijn wel de widgets wat duidelijk een meerwaarde bied. Maar ik hoop dus niet dat het de kant op gaat van Linux, waar consistentie niet bestaat en voor de gebruiker niet duidelijker op wordt. Die consistentie zie je wel terug in IOS en WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Pinata schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:17:
Zelf een Android-gebruiker en ben het zeker eens met MarcoC. Er is altijd een stroperig gevoel wanneer je een Android gebruikt. Ga maar eens snel browsen in een fotoalbum of een grote site laden en dan snel scrollen en vergelijk dat met een iPhone. Bij Honeycomb lijkt het ( heb het zelf nog niet in handen gehad) wel opgelost te zijn. Dat ligt niet aan de hardware, maar puur software. Daarnaast ziet elke app er weer anders uit, iets waar ik ook een grote hekel aan heb wanneer ik Linux gebruik. Er moet gewoon een grote mate van consistentie zowel qua interfaces als gebruik zitten. Nu komt het gewoon amateuristisch over. Een groot voordeel zijn wel de widgets wat duidelijk een meerwaarde bied. Maar ik hoop dus niet dat het de kant op gaat van Linux, waar consistentie niet bestaat en voor de gebruiker niet duidelijker op wordt. Die consistentie zie je wel terug in IOS en WP7.
Mooi dat een Android-gebruiker het met mij eens is. Ik heb mijn oordeel overigens ook gebaseerd op eigen ervaring, heb zelf een Android-toestel gehad. Natuurlijk heeft Android wel pluspunten, maar de redenen die ik opnoem zijn de redenen waarom ik Android minder fijn vind dan iOS. En als je de scheidslijn iets minder nauw neemt en de iPhone als verlengstuk van iOS ziet, dan vind ik de superieure batterijtijd ook een reden om de iPhone te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarin Android faalt:
- Houterige gebruikerservaring (feit, geen hardwaresnelling voor de UI). iOS is per definitie soepeler.
Klopt idd bij oudere toestellen. De nieuwste zijn "net" niet zo soepel als de iphone 4. Dit komt idd omdat er geen support is voor hardware acceleratie. Daarnaast kan hij nog wel eens haperen als hij een zware taak heeft voor de CPU en UI animatie tegelijk moet doen. Hekel puntje wel. Gelukkig gaat dat weg bij honeycomb.

- Rommelige gebruikerservaring. HTC Sense is enorm veel ander dan de custom UI van Samsung en beide UI's zijn totaal NIET in overeenstemming met de UI van Android zelf. Één klik weg uit de schil van Samsung/HTC en het lijkt ineens alsof je in een compleet ander OS zit (vooral Sense heeft hier een handje van, maar dat is dan ook de slechtste software ooit)
Dit is idd een verschil, maar alle standaard android zaken zitten nog wel op dezelfde plek. Zoals de notificatie bar en instellingen etc.

- Fragmentatie, als ontwikkelaar moet je rekening houden met verschillende grafische chips, verschillende schermresoluties, verschillende schermgroottes en verschillende versies van het OS zelf.
Fragmentatie is iets waar ze zeker aandacht aan moeten schenken. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog NOOIT last van heb gehad. In de realiteit zal misschien iemand eens een apje tegenkomen dat niet werkt.... Vooral op de low end misschien.

- Brakke implementatie van copy/paste (werkt niet eens in de Gmail-app).
Werkt wel.. tenminste bij mij???

- Gebruikersvriendelijkheid, soms moet je op menu drukken, soms niet, soms moet je op menu > meer drukken om vervolgens een lijst te zien van verdere opties, soms niet, soms werken apps met tabs, soms niet. Soms is het gebruikersvriendelijk en intuïtief, soms niet.
Tsja iOS heeft de knoppen dan weer in het scherm.. bij android zitten ze altijd op dezelfde plek omdat ze hardware zijn. Dit vind ik een voordeel. Bij een iOS app kunnen die knopjes echt overal zitten...

- Slechte inzichtelijkheid over apps die in de achtergrond draaien. Je kunt zoveel zeggen als je wilt, maar als je niet regelmatig een taskkiller opent op de HTC Hero/Legend, dan draait deze zo traag als dikke stront.
Android telefoons met minder als 256mB geheugen hebben daar wel eens last van ja. Omdat hij dan vaker apps moet sluiten etc. Dan hiktie tegen zijn limiet aan. Het multitasken werkt beter bij 512...

- Updates gaan via fabrikant waardoor je met een beetje mazzel één Android-update kunt verwachten, bij iOS ben je verzekerd van grote updates voor minstens 2 jaar.
Qua updates moet je idd goed naar de fabrikant kijken en zijn geschiedenis. Dit is ook zeer irritant. Gelukkig heeft nu wel bijna elke fabrikant OTA onder de knieën.. Over the Air updaten.. Dat is wel chill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MarcoC schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:08:
Mooi dat een Android-gebruiker het met mij eens is. Ik heb mijn oordeel overigens ook gebaseerd op eigen ervaring, heb zelf een Android-toestel gehad. Natuurlijk heeft Android wel pluspunten, maar de redenen die ik opnoem zijn de redenen waarom ik Android minder fijn vind dan iOS. En als je de scheidslijn iets minder nauw neemt en de iPhone als verlengstuk van iOS ziet, dan vind ik de superieure batterijtijd ook een reden om de iPhone te nemen.
Die eensluidende en dwingende interface is echter alleen een voordeel als je die prettig vind. Als je die niet prettig of optimaal vind, dan is iOS een ramp, want de user moet zich maar aanpassen aan het OS in plaats van wat het zou moeten zijn: andersom.

De verschillende UIs kun je niet als argument gebruiken: dat is namelijk afhankelijk van de fabrikant. Veel van je argumenten zijn geheel persoonlijke opinie/voorkeur en gaan niet algemeen op, maar je presenteert ze wel als zodanig :) .
De iPhone heeft eigenhandig de gehele smartphonemarkt hervormd en enorm versneld. Dat valt niet te ontkennen.
Hervormd? Nee. Wel een stevige impuls gegeven. Maar mijn oude Palm organiser vind ik nog steeds een betere implementatie van bepaalde aspecten dan de gemiddelde smartphone nu.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 20-02-2011 11:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dan weet ik niet wat jij met je iPhone uitspookt, want het klagen over de accutijd is vooral iets van de eerste iPhones en de 3GS. Over de iPhone 4G hoor ik niemand van m'n collega's meer klagen. Als je die 4G zo snel leeg krijgt dan denk ik dat je bij andere telefoons ook erg bedrogen uitkomt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gambieter schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:54:
[...]

Die eensluidende en dwingende interface is echter alleen een voordeel als je die prettig vind. Als je die niet prettig of optimaal vind, dan is iOS een ramp, want de user moet zich maar aanpassen aan het OS in plaats van wat het zou moeten zijn: andersom.
Huh? Dit snap ik niet. Omdat dit met Android toevallig kan wil dat niet zeggen dat het zo hoort. OS X en Windows kan je ook geen andere UI installeren (behalve brakke schillen), maar daar hoor ik toch nooit iemand over klagen. Volgens mij is het primaire doel van telefoons dat ze werken, niet dat je de Linux-nerd er mee uit kan hangen. Als je 100 mensen op straat vraagt of ze het belangrijk vinden om een andere UI te kunnen installeren zullen er volgens mij 100 beantwoorden dat ze dat niet belangrijk vinden :{ .
De verschillende UIs kun je niet als argument gebruiken: dat is namelijk afhankelijk van de fabrikant. Veel van je argumenten zijn geheel persoonlijke opinie/voorkeur en gaan niet algemeen op, maar je presenteert ze wel als zodanig :) .
Dat kan ik zeker wel als argument gebruiken, het is namelijk een feit dat de gebruikerservaring van toestel tot toestel enorm kan verschillen, ondanks dat ze allebei Android draaien. Daarnaast heb je op de telefoon zelf een groot verschil qua gebruikerservaring omdat de schil over Android heel anders kan zijn dan Android zelf. Het is een feit dat Android-gebruikers ervaring niet eenduidig en consistent is. Dat is geen mening, dat constateer ik gewoon als ik vijf verschillende Android-toestellen voor mijn neus leeg.
Hervormd? Nee. Wel een stevige impuls gegeven. Maar mijn oude Palm organiser vind ik nog steeds een betere implementatie van bepaalde aspecten dan de gemiddelde smartphone nu.
De iPhone is wel de eerste smartphone die voor de consumentenmarkt bedoeld was. Voor de iPhone waren smartphones vooral bedoeld voor zakelijk gebruik. Die hervorming is toch grotendeels aan de iPhone te danken.

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 20-02-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:16:
Huh? Dit snap ik niet. Omdat dit met Android toevallig kan wil dat niet zeggen dat het zo hoort. OS X en Windows kan je ook geen andere UI installeren (behalve brakke schillen), maar daar hoor ik toch nooit iemand over klagen. Volgens mij is het primaire doel van telefoons dat ze werken, niet dat je de Linux-nerd er mee uit kan hangen. Als je 100 mensen op straat vraagt of ze het belangrijk vinden om een andere UI te kunnen installeren zullen er volgens mij 100 beantwoorden dat ze dat niet belangrijk vinden :{ .
Het is wel degelijk een argument, maar niet vanuit jouw standpunt dat de iOS interface goed is. Vanuit de mijne is het een sterk argument waarom ik geen iOS spul wil hebben.
Dat kan ik zeker wel als argument gebruiken, het is namelijk een feit dat de gebruikerservaring van toestel tot toestel enorm kan verschillen, ondanks dat ze allebei Android draaien. Daarnaast heb je op de telefoon zelf een groot verschil qua gebruikerservaring omdat de schil over Android heel anders kan zijn dan Android zelf. Het is een feit dat Android-gebruikers ervaring niet eenduidig en consistent is. Dat is geen mening, dat constateer ik gewoon als ik vijf verschillende Android-toestellen voor mijn neus leeg.
Elk nadeel hep zijn voordeel. Als je denkt dat iOS goed is, dan vind je die verschillende interfaces verwarrend, maar je hebt juist de keuze voor een interface ipv de "one interface fits all" dwingeland van iOS.
De iPhone is wel de eerste smartphone die voor de consumentenmarkt bedoeld was. Voor de iPhone waren smartphones vooral bedoeld voor zakelijk gebruik. Die hervorming is toch grotendeels aan de iPhone te danken.
Dat is opnieuw evolutie, geen revolutie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gambieter schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:26:
[...]

Het is wel degelijk een argument, maar niet vanuit jouw standpunt dat de iOS interface goed is. Vanuit de mijne is het een sterk argument waarom ik geen iOS spul wil hebben.
Ik redeneer uit het standpunt van mogelijke gebruikers, jij redeneert vanuit individu (in dit geval jijzelf). Als jij graag een andere UI wilt installeren moet je dat vooral doen en dan moet je ook zeker een Android-toestel kopen. Jij zegt alleen vervolgens wel dat het "hoort" dat je een OS kan aanpassen. Dat hoort helemaal niet en dat interesseert werkelijk helemaal niemand op een paar hobbyisten zoals jou na.
Elk nadeel hep zijn voordeel. Als je denkt dat iOS goed is, dan vind je die verschillende interfaces verwarrend, maar je hebt juist de keuze voor een interface ipv de "one interface fits all" dwingeland van iOS.
Haha, wat is dit nou weer voor bullshit? Twintig jaar lang heb je nooit de UI kunnen aanpassen en was het nooit een probleem, nu komt er een hobbyist die LauncherPro op z'n zolderkamertje in elkaar flanst en vervolgens is het ineens een probleem dat dit met iOS niet kan :') ? Wat een onzin zeg. Alsof WebOS, WP7, PalmOS (in het verleden), Symbian en Blackberry OS allemaal zo makkelijk zichzelf laten veranderen. Het is een leuke niche-feature, maar het is geenszins een belangrijke eigenschap van een OS dat je de UI kan veranderen. Leuk voor nerds, zoals jij (nofi :P ), maar niet voor de miljoenen gebruikers die de fabrikant geld op moeten gaan leveren.
Dat is opnieuw evolutie, geen revolutie.
Vooruit dan maar, maar het is wel de grootste stap in de evolutie van mobiele telefoons sinds de introductie van de koelkasten begin jaren '90. Vóór de iPhone was het enige wat mensen op hun telefoon deden bellen en smsen. Dat is sinds de introductie van de iPhone compleet veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 20-02-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:51:
Ik redeneer uit het standpunt van mogelijke gebruikers, jij redeneert vanuit individu (in dit geval jijzelf).
Het succes van Android laat zien dat het niet zo simpel ligt. Er zijn ook veel mensen die zich niet willen aanpassen aan de regels van Apple, dwz die het keurslijf niet in willen. De een ziet dat keurslijf als positief, de ander als negatief.
Als jij graag een andere UI wilt installeren moet je dat vooral doen en dan moet je ook zeker een Android-toestel kopen. Jij zegt alleen vervolgens wel dat het "hoort" dat je een OS kan aanpassen. Dat hoort helemaal niet en dat interesseert werkelijk helemaal niemand op een paar hobbyisten zoals jou na.
Het is inderdaad niet het OS dat de user hoort te dwingen zich aan te passen.
Haha, wat is dit nou weer voor bullshit? Twintig jaar lang heb je nooit de UI kunnen aanpassen en was het nooit een probleem, nu komt er een hobbyist die LauncherPro op z'n zolderkamertje in elkaar flanst en vervolgens is het ineens een probleem dat dit met iOS niet kan :') ? Wat een onzin zeg. Alsof WebOS, WP7, PalmOS (in het verleden), Symbian en Blackberry OS allemaal zo makkelijk zichzelf laten veranderen. Het is een leuke niche-feature, maar het is geenszins een belangrijke eigenschap van een OS dat je de UI kan veranderen. Leuk voor nerds, zoals jij (nofi :P ), maar niet voor de miljoenen gebruikers die de fabrikant geld op moeten gaan leveren.
Nooit met een Palm Organiser gewerkt? Daar had je al een mooie schil die je extra kon krijgen om boven op PalmOS te zetten. De maker van LauncherPro heeft echt niet het wiel uitgevonden. Ik realiseer me dat Apple (en sommige gebruikers) graag denken dat ze het wiel hebben uitgevonden.

Opnieuw: ik realiseer me heel goed dat niet iedereen dat wil, maar jij realiseert je blijkbaar niet dat voor een steeds groter aantal mensen het keurslijf als een dwangbuis gaat voelen.
Vooruit dan maar, maar het is wel de grootste stap in de evolutie van mobiele telefoons sinds de introductie van de koelkasten begin jaren '90. Vóór de iPhone was het enige wat mensen op hun telefoon deden bellen en smsen. Dat is sinds de introductie van de iPhone compleet veranderd.
Mwoh, het heeft een belangrijke bijdrage geleverd, maar het gaat te ver om het volledig op het conto van de iPhone te zetten. Maar ook daar zullen we het niet over eens worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17

TMC

gambieter schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:32:
[...]

Mwoh, het heeft een belangrijke bijdrage geleverd, maar het gaat te ver om het volledig op het conto van de iPhone te zetten. Maar ook daar zullen we het niet over eens worden ;)
Wie is er nog meer verantwoordelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gambieter schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:32:
[...]

Het succes van Android laat zien dat het niet zo simpel ligt. Er zijn ook veel mensen die zich niet willen aanpassen aan de regels van Apple, dwz die het keurslijf niet in willen. De een ziet dat keurslijf als positief, de ander als negatief.
Android is succesvol omdat het het enige OS dat een alternatief bood/biedt voor iOS. Daarnaast zijn Android-toestellen zijn goedkoper.
Het is inderdaad niet het OS dat de user hoort te dwingen zich aan te passen.
Licht dit eens toe, ik snap het nog steeds niet.
Nooit met een Palm Organiser gewerkt? Daar had je al een mooie schil die je extra kon krijgen om boven op PalmOS te zetten. De maker van LauncherPro heeft echt niet het wiel uitgevonden. Ik realiseer me dat Apple (en sommige gebruikers) graag denken dat ze het wiel hebben uitgevonden.

Opnieuw: ik realiseer me heel goed dat niet iedereen dat wil, maar jij realiseert je blijkbaar niet dat voor een steeds groter aantal mensen het keurslijf als een dwangbuis gaat voelen.
Ik snap niet waar je het over hebt, jij realiseert je niet dat mensen een telefoon hebben om te bellen, smsen, Whatsappen, internetten en muziek te luisteren, niet om de UI aan te passen. Als je op de Lijnbaan gaat staan en aan alle voorbijgangers met een Android-telefoon gaat vragen of ze hun UI hebben aangepast zal misschien op de 1 op de 1000 dat gedaan hebben. Het is echt totaal niet belangrijk voor de 999 van de 1000 mensen. Voor jou wel, prima, neem een Android-telefoon zou ik zeggen, maar voor veruit de meeste mensen is het NIET belangrijk.
Dat gaat niet te ver. Noem eens innovaties van andere fabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TMC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:40:
Wie is er nog meer verantwoordelijk dan?
De eerder genoemde Palm, Nokia met de N95, RiM met de Blackberry (al was dat zakelijk). Het gaat erom dat er gedaan wordt alsof de iPhone het enige was en compleet vernieuwend, terwijl het een doorontwikkeling was (zeg maar een telefoonfunctie op een Palm organiser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gambieter schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:46:
[...]

De eerder genoemde Palm, Nokia met de N95, RiM met de Blackberry (al was dat zakelijk). Het gaat erom dat er gedaan wordt alsof de iPhone het enige was en compleet vernieuwend, terwijl het een doorontwikkeling was (zeg maar een telefoonfunctie op een Palm organiser).
Welke innovaties van die apparaten zie je nu nog steeds terug in de huidige smartphones dan?

Wat de iPhone / iOS heeft gedaan:
- Stylus overboord gegooid en overgegaan op capacitieve schermen
- Gebruikersvriendelijk OS dat simpel te bedienen is
- Browser die geen mobiele versies van websites weergeeft
- Simpel apps kunnen installeren / kopen

Dat zijn vier grote innovaties die je in elke smartphone terugziet vandaag de dag

[ Voor 26% gewijzigd door MarcoC op 20-02-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:49:
Wat de iPhone / iOS heeft gedaan:
- Stylus overboord gegooid en overgegaan op capacitieve schermen
- Gebruikersvriendelijk OS dat simpel te bedienen is
- Browser die geen mobiele versies van websites weergeeft
- Simpel apps kunnen installeren / kopen

Dat zijn vier grote innovaties die je in elke smartphone terugziet vandaag de dag
Capacitief scherm: geen innovatie maar een verbetering (al mis ik de stylus optie nog wel eens). Gebruikersvriendelijk OS: was PalmOS ook al. Browser: akkoord, apps: akkoord. Two out of 4 ain't bad.

Het blijft verbeteren/evolutie, geen revolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Alleen de Palm Pilot (waarvan ik er een heel stel versleten heb). Alle telefoons van Palm zijn geflopt, want om mee te bellen waren het ondingen.

PalmOS was erg goed als organizer/PDA, maar een telefoon legt je andere eisen op. Palm heeft dat nooit goed begrepen en de Treo's waren matige organizers en matige telefoons.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gambieter schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:56:
[...]

Capacitief scherm: geen innovatie maar een verbetering (al mis ik de stylus optie nog wel eens). Gebruikersvriendelijk OS: was PalmOS ook al. Browser: akkoord, apps: akkoord. Two out of 4 ain't bad.

So? Niemand anders verbetert / evolueert meer dan Apple. Er is geen enkele fabrikant die in de afgelopen 10 jaar meer invloed heeft gehad in de ontwikkeling van de telefoonmarkt dan Apple. Als je zo blij wordt van het bagatelliseren van de invloed van Apple, noem dan eens innovaties/verbeteringen/evoluties (hoe je het ook wilt noemen) van andere fabrikanten die je vandaag de dag nog in je smartphone terugziet?

[ Voor 30% gewijzigd door MarcoC op 20-02-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:48
gambieter schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:56:
[...]

Een plotselinge massale overstap naar iets anders (fysieke toetsenborden weg, app store geintroduceerd) is toch wel degelijk een revolutie. Dat frankrijk hun koning onthoofdde en afstapte van de monarchie is in jouw visie vast ook evolutie ofzo? Jij hebt er echt moeite mee om Apple "revolutionair" te noemen met hun iPhone he? Wat zit je zo dwars? Je "two out of 4 ain't bad" opmerking is ook te grappig voor woorden, de afgunst druipt van de muren. De iPhone was gewoon revolutionair, maar dan zijn er altijd wel anderen die de bedenkers voorbijstreven. Android toestellen zijn op vele punten beter tegenwoordig, maar op sommige schieten ze nog wat tekort. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur geworden, welke functies waardeer je het meeste, en aan de hand daarvan kies je een telefoon.

[ Voor 23% gewijzigd door Xeanor op 20-02-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:03:
[...]
So? Niemand anders verbetert / evolueert meer dan Apple. Er is geen enkele fabrikant die in de afgelopen 10 jaar meer invloed heeft gehad in de ontwikkeling van de telefoonmarkt dan Apple. Als je zo blij wordt van het bagatelliseren van de invloed van Apple, noem dan eens innovaties/verbeteringen/evoluties (hoe je het ook wilt noemen) van andere fabrikanten die je vandaag de dag nog in je smartphone terugziet?
Jongens, kalm aan. Dat de gemiddelde Apple fanboy graag wil roepen dat Apple zo goed is en alles heeft uitgevonden prima. Maar ga dat nou niet als zijnde waarheid en feiten verkondigen. Want zo is het gewoon niet.

Het enige wat Apple doet/gedaan heeft, is het verbeteren van de algehele user experience door het verbeteren (evolutie) van het scherm, verbeteren van de algehele look & feel van het OS van de telefoon.
Het is geen kleinigheid wat ze gedaan hebben, en wat ze gedaan hebben, hebben ze over het algemeen ook bijzonder netjes opgeleverd, maar om nou van een revolutie te praten, gaat echt te ver.
  1. Bellen, kon al
  2. SMS'en, kon al
  3. E-mail, kon al
  4. Muziek luisteren, kon al
  5. Navigatie, kon al
  6. Applicaties installeren, kon al
  7. Web browsen, kon al
  8. Bluetooth connectivity, kon al
  9. Foto's maken, kon al
Dat er een app store aan toegevoegd is, noem ik geen revolutie.
Dat Apple als eerste kwam met een algehele verbetering in de gebruikservaring, noem ik geen revolutie
.
Het is allemaal (goed uitgewerkt) doorboorduren op hetgeen wat er al mogelijk was met mijn oude QTek 8080 telefoon uit begin 2004... (die het overigens nog steeds doet na 7 jaar :) )

edit: En deze phone kon ook nog eens infrarood :)
MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:51:
[...]
Hahaha LOL! Zie mijn bericht hierboven. Voor de iPhone was dat allemaal al mogelijk, op de betaalde appstore na... (dan praat ik over functionaliteit en niet over gebruikservaring...)

[ Voor 16% gewijzigd door Gé Brander op 20-02-2011 16:34 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

niet nodig

[ Voor 94% gewijzigd door Whieee op 20-02-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
c70070540 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:22:
[...]

Jongens, kalm aan. Dat de gemiddelde Apple fanboy graag wil roepen dat Apple zo goed is en alles heeft uitgevonden prima. Maar ga dat nou niet als zijnde waarheid en feiten verkondigen. Want zo is het gewoon niet.

Het enige wat Apple doet/gedaan heeft, is het verbeteren van de algehele user experience door het verbeteren (evolutie) van het scherm, verbeteren van de algehele look & feel van het OS van de telefoon.
Het is geen kleinigheid wat ze gedaan hebben, en wat ze gedaan hebben, hebben ze over het algemeen ook bijzonder netjes opgeleverd, maar om nou van een revolutie te praten, gaat echt te ver.
Revolutie, evolutie, whatever, het gaat erom dat er geen enkele andere fabrikant die is meer evolutie of revolutie teweeg brengt.
  1. Bellen, kon al
  2. SMS'en, kon al
  3. E-mail, kon al
  4. Muziek luisteren, kon al
  5. Navigatie, kon al
  6. Applicaties installeren, kon al
  7. Web browsen, kon al
  8. Bluetooth connectivity, kon al
  9. Foto's maken, kon al
Dat er een app store aan toegevoegd is, noem ik geen revolutie.
Dat Apple als eerste kwam met een algehele verbetering in de gebruikservaring, noem ik geen revolutie
.
Het is allemaal (goed uitgewerkt) doorboorduren op hetgeen wat er al mogelijk was met mijn oude QTek 8080 telefoon uit begin 2004... (die het overigens nog steeds doet na 7 jaar :) )

edit: En deze phone kon ook nog eens infrarood :)

[...]

Hahaha LOL! Zie mijn bericht hierboven. Voor de iPhone was dat allemaal al mogelijk, op de betaalde appstore na... (dan praat ik over functionaliteit en niet over gebruikservaring...)
Het kon allemaal, alleen niemand deed het. De iPhone heeft ervoor gezorgd dat mensen daadwerkelijk zijn gaan internetten op hun telefoon, ondanks dat het al jaren kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:41:
[...]
Revolutie, evolutie, whatever, het gaat erom dat er geen enkele andere fabrikant die is meer evolutie of revolutie teweeg brengt.

[...]
Het kon allemaal, alleen niemand deed het. De iPhone heeft ervoor gezorgd dat mensen daadwerkelijk zijn gaan internetten op hun telefoon, ondanks dat het al jaren kan.
Dit is weer pertinent onjuist. Het werd al bijzonder veel gedaan, voornamelijk in het bedrijfsleven, dat wel. Dat jij het niet deed, wil niet zeggen dat niemand het deed.

Ook waren er in die tijd ook een behoorlijke hoeveelheid consumenten die dat al deden.

Als je werkelijk denkt dat Apple hier de voornaamste oorzaak is dat nu grote getalen het doen, dan geef je veel te veel credit aan Apple. Zonder het voorbereidende werk van Nokia (ja, ook die), RIM, HTC en vele anderen zouden nu niet zoveel mensen met hun telefoon online zijn.

Nogmaals, Apple zorgde voor een veel betere gebruikservaring op alle bovengenoemde zaken die al mogelijk waren en ook al gebruikt werden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

maak dan liever een TR aan. :)
Xeanor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:21:
Jij hebt er echt moeite mee om Apple "revolutionair" te noemen met hun iPhone he? Wat zit je zo dwars?
Als het revolutionair is, dan zal ik het zo noemen. I call a spade a spade when I see one. Maar dan moet het wel revolutionair zijn, en dat is het niet. Apple heeft er een handje van om dingen dusdanig voor te stellen, maar daar moet je doorheen kunnen prikken.

Om je opmerking om te keren: er is je wel erg veel aan gelegen om iOS of de iPhone revolutionair te noemen. Blijkbaar trek je je het persoonlijk aan en zie je het als een nederlaag als de wereld het niet wil toegeven?
Je "two out of 4 ain't bad" opmerking is ook te grappig voor woorden, de afgunst druipt van de muren. De iPhone was gewoon revolutionair, maar dan zijn er altijd wel anderen die de bedenkers voorbijstreven.
Afgunst? Ik heb er niets mee te winnen. Ik probeer alleen wat realisme aan te brengen.
MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:03:
Wordt jij zo blij van het bewieroken van Apple? Mij zal het verder worst wezen, zolang ik maar keuze heb.
burne schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:00:
Alleen de Palm Pilot (waarvan ik er een heel stel versleten heb). Alle telefoons van Palm zijn geflopt, want om mee te bellen waren het ondingen.

PalmOS was erg goed als organizer/PDA, maar een telefoon legt je andere eisen op. Palm heeft dat nooit goed begrepen en de Treo's waren matige organizers en matige telefoons.
Het is inderdaad net als WordPerfect: die was de beste onder DOS en heel veel gebruikt, maar miste de slag bij de Windows-versies; WP5.1 voor Windows was een onding, net als WP6/Win. En dat is erg jammer, want als organisers/PDA waren ze heel erg goed. Pas geleden vond ik mijn m500 terug, en het was een perfecte agenda en had ook leuke spelletjes voor de treinreis.

Als Palm toen een goede telefoon had gemaakt, had ik die zeker gekocht.

[ Voor 22% gewijzigd door Whieee op 20-02-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
gambieter schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:48:
Om je opmerking om te keren: er is je wel erg veel aan gelegen om iOS of de iPhone revolutionair te noemen. Blijkbaar trek je je het persoonlijk aan en zie je het als een nederlaag als de wereld het niet wil toegeven?
Ik, heel veel andere mensen en zowat iedere journalist in de tech-wereld vond de iPhone revolutionair. Het ding heeft toendertijd niet voor niets zoveel lof gekregen. Het was revolutionair, nu is dat verleden tijd en zijn we alweer jaren verder. Aan de iPhone 3GS en 4 was niet veel nieuws, paar verbeteringen. De eerste was wel een grote mijlpaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Xeanor op 20-02-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:42

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik vind ios zeker niet revolutionair. Apple heeft bestaande mogelijkheden slim gecombineerd met een leuke verpakking.

En ja het werkt. Over het algemeen zelfs goed. Maar in sommige zaken is het zeker niet goed:

- de zo geroemde browser die 'snappy' voelt is gewoon nep. Er wordt slim visueel gecached waardoor het snel lijkt maar doe maar eens een topic op got heel snel scrollen. Dan kom je buiten de cache en zie je blokjes. Een topic met veel plaatjes? Hij laad tot zijn geheugen vol is en en stopt dan gewoon. Een half gerenderde pagina achterlatend...

- de appstore is leuk maar slecht uitgewerkt. Je kan niet zoeken op subcategory (probeer maar eens te zoeken op puzzelgames..) en het allerslechtste is wel dat je nergens eenvoudig bij je eigen aankopen kan!
Mijn ipad is toevallig vandeweek gecrashed en ik moest een restore doen en een backup terugzetten van midden december. Toen mocht ik al mijn mailtjes van de appstore doorzoeken op welke apps ik ook alweer gekocht had om ze er weer op te zetten.

Dus nee ios is zeker niet revolutionair.
Ben ik er blij mee? Zeker. De ipad is beste gadget koop die ik ooit gedaan heb. En toch gaat ie er meteen uit als er goede android alternatieven zijn (en dat moment nadert heel rap).

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Xeanor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:55:
[...]

Ik, heel veel andere mensen en zowat iedere journalist in de tech-wereld vond de iPhone revolutionair. Het ding heeft toendertijd niet voor niets zoveel lof gekregen.
Maar ook die opmerking is te nuanceren tot:
Revolutionair in bedieningsgemak en integratie, maar zeker niet in functionaliteit die er al was.
Evolutionair: minimaal, alles was al mogelijk behalve de appstore...

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 20-02-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
c70070540 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:56:
[...]

Maar ook die opmerking is te nuanceren tot:
Revolutionair in bedieningsgemak en integratie, maar zeker niet in functionaliteit die er al was.
Evolutionair: minimaal, alles was al mogelijk behalve de appstore...
Klopt. Alles bestond al op een paar dingen na, maar die paar dingen gingen alle andere fabrikanten dus meteen ook in hun telefoons stoppen. Overigens was die App Store pas met de 3G geintroduceerd, ik denk eigenlijk dat dat pas de revolutie der smartphones was. Stel je maar eens een iPhone zonder app store voor, dat is een behoorlijk saai ding. True, andere telefoons hadden ook al een paar applicaties, maar dat was echt bijna niets.

[ Voor 24% gewijzigd door Xeanor op 20-02-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
c70070540 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:47:
[...]

Dit is weer pertinent onjuist. Het werd al bijzonder veel gedaan, voornamelijk in het bedrijfsleven, dat wel. Dat jij het niet deed, wil niet zeggen dat niemand het deed.

Ook waren er in die tijd ook een behoorlijke hoeveelheid consumenten die dat al deden.
Dus jij wilt zeggen dat het dataverbruik niet explosief is toegenomen de laatste twee jaar? Kom op man, als ik in de trein, bus of metro zit zie ik iedereen internetten op z'n telefoon, jong en oud. Dat was drie jaar geleden echt heel anders.
Als je werkelijk denkt dat Apple hier de voornaamste oorzaak is dat nu grote getalen het doen, dan geef je veel te veel credit aan Apple. Zonder het voorbereidende werk van Nokia (ja, ook die), RIM, HTC en vele anderen zouden nu niet zoveel mensen met hun telefoon online zijn.
Oké, noem het voorbereidende werk dan maar precies. Ik heb mijn standpunt geconcretiseerd, mijn tegenstander(s) doen dat dat niet en zeggen enkel dat "het niet zo is". Slechte argumenten.
Nogmaals, Apple zorgde voor een veel betere gebruikservaring op alle bovengenoemde zaken die al mogelijk waren en ook al gebruikt werden.
Het interesseert mij echt helemaal niets dat het al mogelijk was en het is ook compleet irrelevant voor de discussie aangezien het niet gaat over wie bijvoorbeeld touchscreens heeft uitgevonden. Als je dit niet snapt heeft het geen zin om de discussie voort te zetten aangezien we dan allebei een andere discussie aan het voeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Ben net overgestapt van iOS naar Android (HTC).

De vraag of iOS wel revolutionair is hangt natuurlijk van de definitie revolutie af. Ik krijg het idee dat de meesten hier revolutie als een iets wat nog niet niet bestaat maken.
Wat mij betreft is revolutie een verandering in het 'huidige' gedachte goed.

Wat mij betreft heeft iOS zeker wel een revolutie gebracht in de telefoon industrie en zeker in de tablet industrie. Het heeft de smartphone nuttig gemaakt voor de huis tuin en keuken gebruiker. De features waren al lang te vinden in andere systemen (vind maar eens een product met een feature wat echt compleet niet nieuw is.. ) echter zijn ze perfect uitgewerkt.

b.v. het touchscreen toetsenbord van iPhone is wat mij betreft nog onovertroffen. De uniformiteit ook.
AppStore is natuurlijk niet volledig nieuw maar is wel erg goed. De market van Android is een grote bende als je het vergelijkt met AppStore.

Mijn android (Desire HD) zit er erg gelikt uit en ben ook wel tevreden over de interface, ookal is het wel veel scrollen. Het zit gewoon best goed maar de interface van iOS is gewoon nog een niveau beter. Je levert misschien wel in op vrijheid maar de meeste mensen boeit dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gambieter schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:54:
[...]

Stromanredenering. Nergens zeg ik dat Apple geen invloed heeft of innoveert, alleen het wordt voorgesteld alsof Apple het wiel heeft uitgevonden, en dat is niet correct.
Nee hoor, maar er zijn geen andere fabrikanten die meer innoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
atze schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:12:
Ben net overgestapt van iOS naar Android (HTC).

De vraag of iOS wel revolutionair is hangt natuurlijk van de definitie revolutie af. Ik krijg het idee dat de meesten hier revolutie als een iets wat nog niet niet bestaat maken.
Wat mij betreft is revolutie een verandering in het 'huidige' gedachte goed.

Wat mij betreft heeft iOS zeker wel een revolutie gebracht in de telefoon industrie en zeker in de tablet industrie. Het heeft de smartphone nuttig gemaakt voor de huis tuin en keuken gebruiker. De features waren al lang te vinden in andere systemen (vind maar eens een product met een feature wat echt compleet niet nieuw is.. ) echter zijn ze perfect uitgewerkt.

b.v. het touchscreen toetsenbord van iPhone is wat mij betreft nog onovertroffen. De uniformiteit ook.
AppStore is natuurlijk niet volledig nieuw maar is wel erg goed. De market van Android is een grote bende als je het vergelijkt met AppStore.

Mijn android (Desire HD) zit er erg gelikt uit en ben ook wel tevreden over de interface, ookal is het wel veel scrollen. Het zit gewoon best goed maar de interface van iOS is gewoon nog een niveau beter. Je levert misschien wel in op vrijheid maar de meeste mensen boeit dat echt niet.
Dit is precies wat ik bedoel. Met name je laatste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:10:
[...]
Dus jij wilt zeggen dat het dataverbruik niet explosief is toegenomen de laatste twee jaar? Kom op man, als ik in de trein, bus of metro zit zie ik iedereen internetten op z'n telefoon, jong en oud. Dat was drie jaar geleden echt heel anders.
[...]
Dat het dataverbruik explosief gestegen is zal niemand ontkennen, om het alleen aan Apple met zijn iPhone toe te schrijven is onzin.
Oké, noem het voorbereidende werk dan maar precies. Ik heb mijn standpunt geconcretiseerd, mijn tegenstander(s) doen dat dat niet en zeggen enkel dat "het niet zo is". Slechte argumenten.

[...]
Ok, de hieronder staande opsomming is alleen ter voorbeeld, niet ter verheerlijking van een of ander merk. ;)
Ik heb de onderstaande ervaringen met de eerder genoemde QTek 8080 i.c.m. Windows Mobile 5.0.
Feitelijk noem ik nu niets nieuws op, aangezien je dit al in mijn eerdere post kon lezen.
  1. e-mail op je mobiel, bestond.
  2. navigatie op je mobiel, bestond allang. De bovengenoemde QTek (en dat was zeker niet de eerste) in combinatie met TomTom kon al met behulp van Windows Mobile vanaf in ieder geval 5.0, voor de iPhone rage.
  3. Mediaplayer kon al op die telefoon muziek afspelen die je met een SD kaart in je telefoon kon benaderen, of op het interne geheugen kon plaatsen.
  4. De applicatie marketplace van Windows Mobile was echt niet beperkt te noemen.
  5. Web browsen ging met de Internet Explorer al prima, het was een klein scherm, maar het kon wel.
  6. Bluetooth connectivity om te syncen met je laptop als je geen databundel zou hebben.
  7. Foto's of video's maken ging ook al met dat apparaat...
Dus wat wil je nu precies weten... Al deze functionaliteit was er al toen de iPhone nog geboren moest worden. Is dat dus allemaal dankzij Apple nu mogelijk?
Het interesseert mij echt helemaal niets dat het al mogelijk was en het is ook compleet irrelevant voor de discussie aangezien het niet gaat over wie bijvoorbeeld touchscreens heeft uitgevonden. Als je dit niet snapt heeft het geen zin om de discussie voort te zetten aangezien we dan allebei een andere discussie aan het voeren zijn.
Aha, de voor Apple fanboy is nu opeens volledig irrelevant wat ik hierboven uiteenzet, want het ontkracht zijn argumenten. Ik snap hem nu. Ik laat het hierbij. Leef je leven voorspoedig met je heilige Apple apparatuur, en kijk vooral niet verder dan je neus lang is en met oogkleppen op, anders zou je wat meer van de wereld kunnen zien dan alleen je iPhone...

Sorry als dit hierboven wat confronterend overkomt, maar ik spreek geen onwaarheden, en de discussie was volgens mij toch echt over de 'grote' invloed die Apple heeft gehad over de mogelijkheden die we nu op onze heilige iPhone en andere mobiele apparaten hebben.

Als je echt wilt blijven geloven dat het dankzij Apple is, prima, hou dat gevoel maar vast. Ik weet beter.
MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:17:
[...]
Nee hoor, maar er zijn geen andere fabrikanten die meer innoveren.
Meer?
Geef jij dan even precies aan wat al die innovaties zijn buiten de zaken die al bestonden...

Nog even ter toevoeging volgens Wikipedia:
The iPhone (pronounced /ˈaɪfoʊn/ EYE-fohn) is a line of Internet and multimedia-enabled smartphones designed and marketed by Apple Inc. The first iPhone was introduced on January 9, 2007.[1]
Ik heb mijn QTek 8080 nog even uit de kast gehaald, en de laatste synchronisatie was 2007-02-07 om 12:15uur. Daarna is hij vervangen door een andere phone, dus heb ik al jaren van deze functionaliteiten kunnen genieten, voordat Apple ze geinnoveerd heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 20-02-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:10:
Dan negeer je dus alle posts die dat doen, en verhef je je tunnelvisie tot enige concretisering. Tja.
Welke discussie ben je dan aan het voeren? Dat Apple de grootste innovator zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
c70070540 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:26:
[...]

Dat het dataverbruik explosief gestegen is zal niemand ontkennen, om het alleen aan Apple met zijn iPhone toe te schrijven is onzin.

[...]

Ok, de hieronder staande opsomming is alleen ter voorbeeld, niet ter verheerlijking van een of ander merk. ;)
Ik heb de onderstaande ervaringen met de eerder genoemde QTek 8080 i.c.m. Windows Mobile 5.0.
Feitelijk noem ik nu niets nieuws op, aangezien je dit al in mijn eerdere post kon lezen.
  1. e-mail op je mobiel, bestond.
  2. navigatie op je mobiel, bestond allang. De bovengenoemde QTek (en dat was zeker niet de eerste) in combinatie met TomTom kon al met behulp van Windows Mobile vanaf in ieder geval 5.0, voor de iPhone rage.
  3. Mediaplayer kon al op die telefoon muziek afspelen die je met een SD kaart in je telefoon kon benaderen, of op het interne geheugen kon plaatsen.
  4. De applicatie marketplace van Windows Mobile was echt niet beperkt te noemen.
  5. Web browsen ging met de Internet Explorer al prima, het was een klein scherm, maar het kon wel.
  6. Bluetooth connectivity om te syncen met je laptop als je geen databundel zou hebben.
  7. Foto's of video's maken ging ook al met dat apparaat...
Dus wat wil je nu precies weten... Al deze functionaliteit was er al toen de iPhone nog geboren moest worden. Is dat dus allemaal dankzij Apple nu mogelijk?
Nee, het gaat mij erom welke fabrikanten behalve Apple de stap hebben gezet om deze technologieën naar een groot publiek te brengen. Ik kan alleen RIM bedenken op de zakelijke markt.
Aha, de voor Apple fanboy is nu opeens volledig irrelevant wat ik hierboven uiteenzet, want het ontkracht zijn argumenten. Ik snap hem nu. Ik laat het hierbij. Leef je leven voorspoedig met je heilige Apple apparatuur, en kijk vooral niet verder dan je neus lang is en met oogkleppen op, anders zou je wat meer van de wereld kunnen zien dan alleen je iPhone...
Apple fanboy? Waar slaat dat op. Ik probeer juist uit te leggen dat het niet uitmaakt dat jouw Nokia N96 ook kon internetten, het gaat erom dat niemand al die functionaliteiten gebruikte. Ik zie het zo:
- Tijdperk voor de iPhone: smartphones waren voor nerds
- Tijdperk na de iPhone: iedereen heeft een smartphone

En die ontwikkeling dicht ik voornamelijk toe aan de iPhone ja. Ik heb al meerdere keren aangegeven waarom, maar jij geeft niet aan waarom je vindt dat ik geen gelijk heb. Heel leuk jouw telefoon infrarood had en je met je laptop kon syncen in 1832, de relevantie in de discussie ontgaat mij.
Sorry als dit hierboven wat confronterend overkomt, maar ik spreek geen onwaarheden, en de discussie was volgens mij toch echt over de 'grote' invloed die Apple heeft gehad over de mogelijkheden die we nu op onze heilige iPhone en andere mobiele apparaten hebben.

Als je echt wilt blijven geloven dat het dankzij Apple is, prima, hou dat gevoel maar vast. Ik weet beter.
Het gaat er niet om door wie het komt dat de mogelijkheden op de iPhone zitten, het gaat erom hoe het komt dat mensen tegenwoordig al die functionaliteiten ook gebruiken en vroeger niet. Dat is de discussie. Ik ontken nergens dat HTC al sinds 2003 touchscreentelefoons had en dat ik m et mijn T610 uit 2003 inderdaad foto's kon versturen via BT.
Meer?
Geef jij dan even precies aan wat al die innovaties zijn buiten de zaken die al bestonden...
Waarom moet iets nieuw zijn om het een innovatie te noemen? Waarom ben je zo gefocust op tastbare functionaliteit? Waarom kan iets geen innovatie zijn als je bestaande technologie goed implementeert en de eerste bent die deze functionaliteit bereikbaar heeft weten te maken voor een groot publiek? Want dat is wat ik vind dat Apple gedaan heeft. En ik beweer dat er geen enkele andere fabrikant van telefoons is die de afgelopen 10 jaar méér geinnoveerd heeft dan Apple. Als je het hier niet mee eens bent, dan mag dat, maar dan wil ik wel graag dat je even concreet de bedrijven en bijbehorende innovaties noemt die mijn argument ontkrachten, want dat is iets wat je constant nalaat. Het enige wat ik kan bedenken is dat HTC met WM-telefoons de eerste stappen heeft gelegd voor smartphones voor consumenten, maar dat waren babystapjes. Voor de rest heb ik SE/Nokia/Samsung helemaal niets aan innovatie zien doen in de periode 2002-2007.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 20-02-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:45:
[...]
Nee, het gaat mij erom welke fabrikanten behalve Apple de stap hebben gezet om deze technologieën naar een groot publiek te brengen. Ik kan alleen RIM bedenken op de zakelijke markt.

[...]
Apple fanboy? Waar slaat dat op. Ik probeer juist uit te leggen dat het niet uitmaakt dat jouw Nokia N96 ook kon internetten, het gaat erom dat niemand al die functionaliteiten gebruikte. Ik zie het zo:
- Tijdperk voor de iPhone: smartphones waren voor nerds
- Tijdperk na de iPhone: iedereen heeft een smartphone

En die ontwikkeling dicht ik voornamelijk toe aan de iPhone ja. Ik heb al meerdere keren aangegeven waarom, maar jij geeft niet aan waarom je vindt dat ik geen gelijk heb. Heel leuk jouw telefoon infrarood had en je met je laptop kon syncen in 1832, de relevantie in de discussie ontgaat mij.

[...]
Het gaat er niet om door wie het komt dat de mogelijkheden op de iPhone zitten, het gaat erom hoe het komt dat mensen tegenwoordig al die functionaliteiten ook gebruiken en vroeger niet. Dat is de discussie. Ik ontken nergens dat HTC al sinds 2003 touchscreentelefoons had en dat ik m et mijn T610 uit 2003 inderdaad foto's kon versturen via BT.

[...]
Waarom moet iets nieuw zijn om het een innovatie te noemen? Waarom ben je zo gefocust op tastbare functionaliteit? Waarom kan iets geen innovatie zijn als je bestaande technologie goed implementeert en de eerste bent die deze functionaliteit bereikbaar heeft weten te maken voor een groot publiek? Want dat is wat ik vind dat Apple gedaan heeft. En ik beweer dat er geen enkele andere fabrikant van telefoons is die de afgelopen 10 jaar méér geinnoveerd heeft dan Apple. Als je het hier niet mee eens bent, dan mag dat, maar dan wil ik wel graag dat je even concreet de bedrijven en bijbehorende innovaties noemt die mijn argument ontkrachten, want dat is iets wat je constant nalaat. Het enige wat ik kan bedenken is dat HTC met WM-telefoons de eerste stappen heeft gelegd voor smartphones voor consumenten, maar dat waren babystapjes. Voor de rest heb ik SE/Nokia/Samsung helemaal niets aan innovatie zien doen in de periode 2002-2007.
Eén woord voor deze discussie die zoals jij deze nu probeerd te voeren: Kansloos.

Ik heb in mijn eerdere posts allang aangegeven dat Apple de integratie en gebruiksgemak goed voor elkaar heeft. Dus ik ben het met je eens op dat vlak. Laat dat nu even doordringen.

Innovatie = vernieuwen/veranderen. Dus Apple heeft inderdaad ge-innoveerd. Maar zoals ik al eerder aangaf, dat is niet door nieuwe functionaliteit alleen door gebruiksgemak. Dat er al hele volksstammen die RIM en Windows Mobile gebruikte voor 2007, dat is voor jou niet van belang, want dat waren er in jouw beleving niet genoeg.

Nogmaals, zonder die gebruikers, was er geen markt waar Apple brood in zag. Dus zonder die gebruikers, had Apple geen markt. Apple heeft geen markt gecreeerd, Apple heeft een grote groep mensen lekker gemaakt met hun reclame en doet het goed in marktaandeel op telefoongebied. Prima, ere wie ere toekomt. Maar er zijn teveel Apple gebruikers die in de overtuiging zijn dat Apple al die functionaliteit uitgevonden heeft, en dat is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Is iOS revolutionair (genoeg)?

Goede vraag. Ik heb een jaar lang een iPod Touch gebruikt en nu een iPad, dus ik wil mijn ervaring graag delen. Je moet wel weten dat ik Apple een verschrikkelijk bedrijf vind (uitleg lijkt me niet nodig), maar ik zal toch proberen dit even opzij te leggen en zo een meer betrouwbare reactie geven.

Ten eerste vind ik iOS niet mooi. Het is niet lelijk, maar ik vind Android en WP7 mooier. Ik heb het overigens nooit mooi gevonden; het "ronde" design van iOS en de apparatuur waar iOS op draait vind ik niet mooi. Ik vind strak en clean, zoals WP7, of wat meer speels en functioneel, zoals Android (hoe het er bij mij nu uitziet), mooier staan dan het design van iOS.

Ik vind ook dat iOS te weinig features heeft. Dit viel me nog niet echt op toen ik mijn iPod Touch nog gebruikte, toen had ik namelijk nog geen Android telefoon. Toen ik Android een tijdje gebruikte en daarna een iPad ging gebruiken, viel het me op hoe opgesloten ik me voel in iOS. Het enige wat je standaard kan doen is surfen, mailen, foto's bekijken en een agenda gebruiken. Verder valt er niet te spelen met instellingen (tenzij je Wifi aan/uit interessant vind). Als je er dan toch iets mee wil doen, moet ik meestal betalen, wat me brengt bij het volgende punt.

Als ik een tekstverwerker wil, moet ik betalen. Als ik een spelletje wil spelen wat ik ook heb op mijn iPod (maar dan dus de iPod versie) moet ik betalen (ligt natuurlijk niet aan Apple, maar daar gaat het nu niet om). Voor alles moet ik betalen, en dat vind ik vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

Roytoch

Nietes

Thomasthomas schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:22:
Voor alles moet ik betalen, en dat vind ik vervelend.
Niet de beste reden ooit om als reden voor al dan niet revolutionair zijn te gebruiken. Even ter illustratie je tekstverwerker: Ik heb hier een iPad en een Android tablet liggen. De tekstverwerkers voor Android kosten net zo goed geld als die voor de iPad, maar de laatstgenoemde levert imho meer kwaliteit.

Los daarvan denk ik dat de revolutie hem zit in het niet alleen kunnen aanbieden van features, maar ook het gebruiksvriendelijk maken. En dat is toch feitelijk de grootst mogelijke innovatie? Meer geheugen, camera's en grotere schermen is niet zo moeilijk: dat is proces en techniek. Gebruiksvriendelijkheid is een compleet andere uitdaging.

Vanuit de eindgebruiker gezien is iOS wel degelijk revolutionair denk ik, omdat dit het eerste toestel was waarin:
- Internetten ook echt prettig ging (pinch to zoom, goede engine ipv IE5.5-achtige)
- Interface volledig geschikt voor touch. Kom daar maar eens om bij WM6.5... toen.
- Opeens werd het normaal om te betalen voor applicaties, welke in een centrale winkel staan. Gevolg: aantrekkelijker voor ontwikkelaars, gevolg: meer goede applicaties, gevolg: betere gebruikersmogelijkheden.
- Form factor. Tuurlijk had je de LG Prada voor de iPhone, maar wmb was laatstgenoemde de katalysator achter een vrij fundamentele shift van knop naar touch. Wederom, de eerste zijn is niet hetzelfde als de eerste zijn die iets ook daadwerkelijk weet te verkopen.

De vraag 'is het NOG revolutionair' is anders. Wat mij betreft was 2007-2008, dus startjaar, revolutionair. Daarna niet meer: het is telkens evolutie geweest, en heeft tot gevolg dat Android wmb vrijwel net zo gebruiksvriendelijk is, en qua features uitgebreider is (let op het verschil tussen die 2).

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Thomasthomas schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:22:
Als ik een tekstverwerker wil, moet ik betalen.
Je weet wat Office of Word los kosten?

Natuurlijk, iemand zou OpenOffice naar de iPad kunnen porten. Maar daar gaat minsten zoveel tijd inzitten als van scratch zelf iets schrijven. En iemand die veel tijd en moeite in een tekstverwerker steekt zal die niet cadeau willen geven. En het spotprijsje voor Pages voor de iPad is op die manier bekeken geen echte drempel.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
c70070540 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:54:
[...]

Eén woord voor deze discussie die zoals jij deze nu probeerd te voeren: Kansloos.

Ik heb in mijn eerdere posts allang aangegeven dat Apple de integratie en gebruiksgemak goed voor elkaar heeft. Dus ik ben het met je eens op dat vlak. Laat dat nu even doordringen.

Innovatie = vernieuwen/veranderen. Dus Apple heeft inderdaad ge-innoveerd. Maar zoals ik al eerder aangaf, dat is niet door nieuwe functionaliteit alleen door gebruiksgemak. Dat er al hele volksstammen die RIM en Windows Mobile gebruikte voor 2007, dat is voor jou niet van belang, want dat waren er in jouw beleving niet genoeg.
Waarom bespeur ik de toon dat innovatie door gebruikersgemak minder interessant is dan innovatie door nieuwe functionaliteit? Feitelijk gezien bieden moderne smartphones niet meer functionaliteit dan telefoons uit 2005 (kalender, wekker, smsen, bellen, internetten, muziek luisteren, foto's maken, filmpjes maken konden ze toen ook al), maar toch wil ik niet zeggen dat er weinig verschil is tussen een Nokia N73 en een Samsung Galaxy S bijvoorbeeld :{ .
Nogmaals, zonder die gebruikers, was er geen markt waar Apple brood in zag. Dus zonder die gebruikers, had Apple geen markt. Apple heeft geen markt gecreeerd, Apple heeft een grote groep mensen lekker gemaakt met hun reclame en doet het goed in marktaandeel op telefoongebied. Prima, ere wie ere toekomt. Maar er zijn teveel Apple gebruikers die in de overtuiging zijn dat Apple al die functionaliteit uitgevonden heeft, en dat is onjuist.
Apple heeft een nichemarkt veranderd in de belangrijkste markt die er is voor telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Lieve mensen, het gaat de verkeerde kant op met dit topic. Op de man spelen is niet gewenst, en wij hebben geen zin om dit topic dagelijks schoon te vegen. Beschouw het als een laatste waarschuwing.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:48:
Apple heeft een nichemarkt veranderd in de belangrijkste markt die er is voor telefoons.
Ik denk dat Blackberry en de voorlopers daarvan (wat was het ook alweer, Palm en nog iets?) daar toch ook een belangrijke hand in hebben gehad. Zij waren de pioneers wat betreft de functionaliteit en later is de markt naast zakelijk gebruik ook geopend voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MarcoC schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:48:
[...]
Waarom bespeur ik de toon dat innovatie door gebruikersgemak minder interessant is dan innovatie door nieuwe functionaliteit? Feitelijk gezien bieden moderne smartphones niet meer functionaliteit dan telefoons uit 2005 (kalender, wekker, smsen, bellen, internetten, muziek luisteren, foto's maken, filmpjes maken konden ze toen ook al), maar toch wil ik niet zeggen dat er weinig verschil is tussen een Nokia N73 en een Samsung Galaxy S bijvoorbeeld :{ .
Natuurlijk zijn er grote verschillen in bediening. Maar nogmaals, het is de integratie die Apple goed heeft gedaan, niet extra functionaliteit.
[...]
Dat kan je ook uitleggen als op het juiste moment het juiste product hebben omdat er meer vraag naar kwam wat begonnen is met de voorgangers van de iPhones die door andere fabrikanten gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf twee jaar geleden begonnen met een iPhone 3G toen deze net uitkwam in Nederland, ik was er lange tijd erg blij mee. Negen maanden geleden was ik echter geswitched naar Android, een HTC Desire. Hier was ik een tijdje tevreden mee, maar ook Android is niet revolutionair genoeg naar mijn idee. Nu heb ik weer een iPhone 4.

In de negen maanden dat ik een Android telefoon heb gehad is er vrijwel niks veranderd. Ja, tuurlijk we zijn van 2.1 naar 2.3.3 (o.i.d.) gegaan. Maar was is daar zo revolutionair aan geweest? Een hoop tweaks onder de motorkap, een paar updates aan de Gmail app en een nieuwe Market plus YouTube app. De interface is nog steeds een puinhoop naar mijn idee, leg de Market en de YouTube app maar eens naast elkaar, het lijkt totaal niet op elkaar. Android mist een duidelijk lijn in de interface. Om van 2.1 naar 2.3 te gaan heb ik mn telefoon moeten rooten en vanalles moeten hacken, met als gevolg dat ik daar meer tijd aan kwijt was dan het daadwerkelijke gebruik van de telefoon.

Het enige platform dat op kleine schaal aan het innoveren is, is het WebOS platform. We zullen zien wat iOS 5 gaat brengen, misschien dat daar wat revolutionaire ontwikkelingen uit gaan komen.

Mijn kijk op de smartphone markt op dit moment: Windows Phone, leuk OS maar nutteloos in de EU. Blackberry, loopt achter maar liet wat leuke dingen zien op haar tablets. Android, een complete puinhoop en is niet meer te zien als een enkel platform. iOS, staat wat stil maar het werkt tenminste uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

c70070540 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:06:
[...]

Natuurlijk zijn er grote verschillen in bediening. Maar nogmaals, het is de integratie die Apple goed heeft gedaan, niet extra functionaliteit.

[...]

Dat kan je ook uitleggen als op het juiste moment het juiste product hebben omdat er meer vraag naar kwam wat begonnen is met de voorgangers van de iPhones die door andere fabrikanten gemaakt zijn.
re·vo·lu·tie de; v -s 1 plotselinge verandering in de bestaande toestand; algehele ommekeer: industriële ~ omwenteling op het gebied vd productie, veroorzaakt door toepassing vd stoommachine
Waar vrijwel iedereen Windows Mobile super onhandig en irritant vond, heeft Apple ervoor gezorgd dat al dat moois binnen handbereik was voor de gemiddelde consument. Hiermee hebben zij wel degelijk een 'plotselinge verandering in de bestaande toestand' veroorzaakt, mensen gingen op grote schaal ineens gebruik maken van internet op hun telefoon. Dat veel functies niet nieuw waren, is totaal niet boeiend als we naar de definitie van revolutie kijken. De iPod was ook een revolutie, ondanks dat er al MP3 spelers bestonden. Omdat ook de iPod, net als de iPhone, simpel te bedienen was en te gebruiken door de gemiddelde consument.

Apple was ook de fabrikant die er in veel landen voor zorgde dat (zorgeloos) internetten mogelijk werd op een telefoon voor consumenten door de eisen aan de abonnementen. Geen gezeur met datalimieten en dergelijke. Je wist gewoon waar je aan toe was.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:19:
Android, een complete puinhoop en is niet meer te zien als een enkel platform.
Hoe zie je dit? Android is wat gefragmenteerd door de speciale adaptaties van fabrikanten, maar daar valt door gebruikers zelf prima wat aan te doen en nog veel belangrijker, de apllicaties zijn altijd uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
iOS is zeker een ontzettende stap voorwaards geweest in het brengen van de smartphone naar de normale gebruiker, dat heeft Apple goed gedaan. iOS is ook echt bedoeld voor de grote markt gezien de boel behoorlijk is dichtgetimmerd zodat je niks kan verkloten. Ik zie persoonlijk Android als een soort kloon die is ontstaan naar aanleiding van het succes van iOS en ze hebben daar de gebruiker meer vrijheid in gegeven zodat je de boel meer kunt customizen.

Het nadeel van Android vind ik momenteel dat er qua hardware teveel mogelijkheden zijn, dat hadden ze veel vaster moeten houden, hoeveel resoluties zijn er ondertussen wel niet voor hetzelfde OS :? Als voordeel vind ik dat het vrijer is, je kan lekker je foon customizen met wallpapers, widgets en icons zonder jailbreak/root, widgets.. iets wat op iOS gewoon niet kan. Daarin missen ze echt een stap imo, pas met een jailbreak kun je leuke dingen gaan doen :)

Overigens zie ik vaak t argument dat iOS-ers bashen op Android dat het raar is dat de fabrikant niet update en dat je met oude software blijft hangen. Dat is op iOS net zo, jouw iPhone 3G kun je ook niet ineens van kompas-software voorzien terwijl de hardware er niet inzit. Dan kan dat getal in je software wel zeggen dat t iOS 4 is, maar daamee heb jij ook niet alle mogelijkheden die iOS 4 bieft. Bij Android zit daar een stapje tussen, helemaal niet gek want de fabrikant moet gewoon de drivers erin bakken.

Overigens heb ik een Samsung Galaxy S (rooted en met custom rom) en ben er zeer blij mee. Vooral vanwege de bemoeizucht van Apple heb ik gekozen voor Android, die rare regeltjes over hun App Store, iTunes vind ik ook 3x niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind sowieso niet dat je iets dat met techniek te maken heeft revolutionair kan noemen, maar goed. Er wordt hier gezegd dat gebruiksvriendelijkheid helemaal fantastisch is enzo, en dat is vaak ook wel zo, maar ik vind het niet echt een goed argument.

Ik vind alles eigenlijk vrij logisch in elkaar zitten, maar iOS mist gewoon zo ongelofelijk veel functionaliteit dat het gewoon niet onvriendelijk kán zijn. Alle standaard apps zijn inderdaad gewoon goed, en de instellingen zijn ook gewoon duidelijk, maar er valt toch niks noemenswaardigs aan de instellingen te veranderen, en de agenda, browser etc. zijn ook vrij minimaal en straight-forward.

Omdat er zo weinig mogelijkheden op een kale iPod/phone/pad zitten kan het niet eens gebruiksonvriendelijk zijn. Pas als je daadwerkelijk dingem gaat doen op je iPad (twitter, spelletjes, netwerksites ga zo maar door) heb je dingen die gebruiksonvriendelijk zijn, maar dan kan je natuurlijk gewoon de schuld aan de app geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Nee. Het lijkt amper op Mac OS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:16:
Ik zie persoonlijk Android als een soort kloon die is ontstaan naar aanleiding van het succes van iOS en ze hebben daar de gebruiker meer vrijheid in gegeven zodat je de boel meer kunt customizen.
Je weet dat dat tijdtechnisch niet helemaal klopt? Android werd in 2005 door Google gekocht, de eerste iPhone kwam eind 2007 uit. Hoewel Apple natuurlijk voor de release bezig is geweest met de iPhone, is het dus in ieder geval geen tegenreactie geweest, gezien hoe Apple met prototypes omgaat :p

Waar je misschien wel gelijk in hebt is dat Android een tijdje nodig heeft gehad om qua functionaliteit in de buurt van iOS te komen. Nu zijn ze eindelijk in een stadium gekomen waar ze zelf zulke functionaliteit toe aan het voegen zijn dat Apple op zijn beurt weer leentjebuur gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Laatst online: 17-09 13:14

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Thomasthomas schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:18:
Ik vind sowieso niet dat je iets dat met techniek te maken heeft revolutionair kan noemen, maar goed. Er wordt hier gezegd dat gebruiksvriendelijkheid helemaal fantastisch is enzo, en dat is vaak ook wel zo, maar ik vind het niet echt een goed argument.
En waarom niet? Ben jij, de mens niet het belangrijkste? Moet jij niet centraal staan als het op gebruiksproducten aankomt? Ik alleszins wel. Want ik wil me niet aanpassen aan de voorwerpen die ik gebruik. Ik ben een mens geen wezen voor een specifiek apparaat. En Apple heeft het op dat vlk vaak bij het rechte eind. Het zijn menselijke apparaten vind ik (en vele anderen). Net zoals de Braun apparaten van Dieter Rams dat waren. Apple's Design Team heeft goed naar zijn portfolio gekeken. Ze werken goed. En dat is fijn.

iOS was heel zeker een revolutie anno 2007 - 2008. Nu evolueert het vooral, naast anderen zoals Android, WP7 en WebOS. Ook niet slecht. Ik ben benieuwd welke de volgende revolutie zal zijn en wie ze in gang zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:27:
[...]

Je weet dat dat tijdtechnisch niet helemaal klopt? Android werd in 2005 door Google gekocht, de eerste iPhone kwam eind 2007 uit. Hoewel Apple natuurlijk voor de release bezig is geweest met de iPhone, is het dus in ieder geval geen tegenreactie geweest, gezien hoe Apple met prototypes omgaat :p
Dat klopt, maar de eerste telefoons met het uiteindelijke OS erop kwamen pas na de iPhone als ik me niet vergis. In de tussentijd hebben ze heus iOS wel even bekeken gok ik.
Waar je misschien wel gelijk in hebt is dat Android een tijdje nodig heeft gehad om qua functionaliteit in de buurt van iOS te komen. Nu zijn ze eindelijk in een stadium gekomen waar ze zelf zulke functionaliteit toe aan het voegen zijn dat Apple op zijn beurt weer leentjebuur gaat spelen.
Momenteel loopt Android imo voor qua functionaliteit, ik noem maar weer het inrichten van je homescreen met widgets. Ik verwacht dat in iOS 5 (ik noem maar iets) Apple aankondigt dat ze het wiel hebben uitgevonden en dat het dus 'gewoon' widgets zijn die we in Android al een tijdje hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:42:
Dat klopt, maar de eerste telefoons met het uiteindelijke OS erop kwamen pas na de iPhone als ik me niet vergis. In de tussentijd hebben ze heus iOS wel even bekeken gok ik.
Googles aanpak kennende denk ik echter niet dat dat de aanleiding is geweest om de open insteek te kiezen. Natuurlijk zullen wel met een schuin oog naar iOS gekeken hebben voor release, maar dat het Androidgebeuren of de opzet een tegenreactie is geweest of zelfs maar dat Google Android heeft gekocht als tegenreactie vind ik maar moeilijk te verdedigen. Dan zou ik het eigenlijk eerder zeggen van Windows Mobile, eerlijk gezegd, al geloof ik dat ook niet zo.
Momenteel loopt Android imo voor qua functionaliteit, ik noem maar weer het inrichten van je homescreen met widgets. Ik verwacht dat in iOS 5 (ik noem maar iets) Apple aankondigt dat ze het wiel hebben uitgevonden en dat het dus 'gewoon' widgets zijn die we in Android al een tijdje hebben ;)
Persoonlijk schaar ik dat soort dingen nauwelijks onder functionaliteit en meer onder gimmicks, ik bedoel dan ook wat grotere zaken. Al is Apple wel meester in het dun uitspreiden van 'features' om die vervolgens met veel bombarie weer te verkopen. Love it or hate it, dat doen ze toch wel knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
c70070540 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:06:
[...]

Ja, so? Telt het dan niet meer? Een fatsoenlijke integratie van gebruiksgemak en functionaliteit is nu juist de revolutie die de telefoonmarkt de afgelopen jaren doormaakte.
Dat kan je doen als je dat leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:50:
[...]

Persoonlijk schaar ik dat soort dingen nauwelijks onder functionaliteit en meer onder gimmicks, ik bedoel dan ook wat grotere zaken. Al is Apple wel meester in het dun uitspreiden van 'features' om die vervolgens met veel bombarie weer te verkopen. Love it or hate it, dat doen ze toch wel knap.
Ik ben juist van mening dat widgets wel degelijk functionaliteit is, wat meer dan een gimmick is. De mogelijkheid om informatie van verschillende applicaties snel naast elkaar te kunnen zien is heel handig en fijn. Sommige mensen zullen het wellicht wat minder gebruiken, Maar een wat meer eisende gebruiker vind het fijn om direct de laatste twitter, facebook, mail berichten, het weer/voorspellingen, agenda punten en nieuwsberichten te kunnen zien in 1 oogopslag (denk je eens in hoeveel extra tijd het kost om al die dingen in iOS op te zoeken! En soms denk je niet eens aan twitter, maar dankzij widgets zie je zo ineens een nieuwe tweet wat je anders had gemist bijvoorbeeld). Ik verwacht zelf ook dat dit heel snel in een nieuwe iOS versie komt, omdat het toch wel een echte toevoeging is.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comgenie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 01:34:
Ik ben juist van mening dat widgets wel degelijk functionaliteit is, wat meer dan een gimmick is.

[...]

Ik verwacht zelf ook dat dit heel snel in een nieuwe iOS versie komt, omdat het toch wel een echte toevoeging is.
Op zich geef ik je gelijk, maar het is in mijn ogen toch meer een cosmetische verbetering/het stroomlijnen van zaken die eigenlijk al konden. Maargoed, dat is een beetje een gevoelskwestie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lorefice schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:31:
[...]

En waarom niet? Ben jij, de mens niet het belangrijkste? Moet jij niet centraal staan als het op gebruiksproducten aankomt? Ik alleszins wel. Want ik wil me niet aanpassen aan de voorwerpen die ik gebruik. Ik ben een mens geen wezen voor een specifiek apparaat. En Apple heeft het op dat vlk vaak bij het rechte eind. Het zijn menselijke apparaten vind ik (en vele anderen). Net zoals de Braun apparaten van Dieter Rams dat waren. Apple's Design Team heeft goed naar zijn portfolio gekeken. Ze werken goed. En dat is fijn.

iOS was heel zeker een revolutie anno 2007 - 2008. Nu evolueert het vooral, naast anderen zoals Android, WP7 en WebOS. Ook niet slecht. Ik ben benieuwd welke de volgende revolutie zal zijn en wie ze in gang zet.
Sommige dingen zijn gewoon niet gebruiksvriendelijk. Nu komt dit niet echt voor op iOS omdat, zoals ik al zei, iOS functionaliteit mist (out of the box iig). Het is bijvoorbeeld niet makkelijk om een ROM of zoiets dergelijks te flashen op Android (voor de gemiddelde consument), maar dat is meer dan logisch, het is een ingewikkeld proces, dat kan je niet makkelijker maken dan het is.

Daarnaast is het ook gewoon nuttig dat sommige dingen totaal niet gebruiksvriendelijk zijn. Als jij niet met een stuk gereedschap of programma om kan gaan, ben je duidelijk niet de doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Thomasthomas schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:58:
[...]
Het is bijvoorbeeld niet makkelijk om een ROM of zoiets dergelijks te flashen op Android (voor de gemiddelde consument), maar dat is meer dan logisch, het is een ingewikkeld proces, dat kan je niet makkelijker maken dan het is.
Als je er even een paar uurtjes leeswerk voor over hebt dan is het eigenlijk heel simpel op de meeste toestellen. Feit blijft dat custom ROMs gewoon niet zijn bedoeld voor de gemiddelde consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Cartman! schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:21:
[...]

Als je er even een paar uurtjes leeswerk voor over hebt dan is het eigenlijk heel simpel op de meeste toestellen. Feit blijft dat custom ROMs gewoon niet zijn bedoeld voor de gemiddelde consument.
Precies, een paar uur leeswerk is niet gebruiksvriendelijk. Ik denk dat ROMs Android trouwens wel gebruiksvriendelijker maken. Ik kan met mijn SGS echt niet meer leven zonder Darky's ROM, heerlijk snel.

Maarja, iOS heeft wel smartphones op de kaart van consumenten gezet, voorheen liepen er vooral zakenlieden met Blackberry's en WM telefoons rond. Nu zijn alle smartphone OSen eigenlijk meer op consumenten gericht, wat best zorgelijk is voor zakenlieden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Laatst online: 17-09 13:14

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Thomasthomas schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:44:
[...]

Precies, een paar uur leeswerk is niet gebruiksvriendelijk. Ik denk dat ROMs Android trouwens wel gebruiksvriendelijker maken. Ik kan met mijn SGS echt niet meer leven zonder Darky's ROM, heerlijk snel.

...
Heb je er ooit aan gedacht dat het inperken of ontzien van bepaalde functionaliteit ook gewoon wordt gedaan om de gebruiksvriendelijkheid te vergroten? Ongeveer iedere 6 weken begin ik aan een nieuw productontwerp en ik moet telkens worstelen met wat ik wel en niet ga voorzien qua functionaliteit. Want ik stel me altijd voor dat de grootst mogelijke 'idioot' van mijn gespecificeerde doelgroep mijn product gebruikt. Daarna presenteer ik eventueel prototypes aan de doelgroep om te kijken of ik iets gemist heb dat zij missen...

Trouwens, niet om te trollen of te flamen. Maar op een of andere manier slaat het nergens op dat je niet gewoon de ROMS van Samsung kunt gebruiken om maximaal te profiteren van je SGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52
Naar mijn mening moet je duidelijk onderscheid maken tussen de doelgroepen. Mijn vrouw heeft een iphone 4 die alles doet wat ze wilt, inclusief spelletjes voor de kinderen. Ik zie haar niet custom rommen of sbsettings en jailbreaken. Het gebruiksgemak voor een gemiddelde gebruiker (of minder) is bij Apple ongeevenaard. Mijn schoonmoeder heeft een Galaxy S (Joost mag weten welke verkoper die aan haar heeft weten te verkopen), maar gaat nog geregeld de mist in met sms-en, telefoon aannemen en andere basisfunctionaliteiten van een telefoon. Mijn beperkte visie omvat de Android meer voor tweakers en prutsers is (mensen zoals ik die net zo lang dingen veranderen tot ze het beu zijn en dan terug gaan naar de standaard instellingen). De minder technisch begaafden zijn mijns inziens beter af met een iPhone. En anders heb je altijd nog een Nokia met cijfertoetsen en een 16 kleuren scherm.

En om in te gaan op de oorspronkelijke vraag: is iOS wel revolutionair genoeg? Nee, niet meer. Wat Apple goed deed was het samenbrengen van allerlei innovaties onder één gemeenschappelijke noemer. Daarna is het vooral hardwarematig geweest waar de verbeteringen in waren te vinden. (bv retina scherm) De echte grote laatste iOS innovatie (gejat of zelf bedacht) is volgens mij alle e-mail accounts in 1 inbox, met conversatie bundelen van berichten. En dat is nou net iets wat Gmail al jaren had.

Waar ik benieuwd naar ben is wat dan de innovatie moet worden voor iOS 5.x? Zelf heb ik eerlijk gezegd niet zoveel te wensen meer (behalve dan een upgrade van mijn rap aftakelende 3G naar een >4).

[ Voor 28% gewijzigd door loeberce op 21-02-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:49
iOS is revolutionair geweest op het gebied van het ontwikkelen van een grote markt voor softwareontwikkeling voor op een smartphone.

Na de AppStore is er niks revolutionairs gebeurd. Ik zou op dit moment ook even niks kunnen bedenken wat revolutionair zou zijn, maar dat is misschien juist het kenmerk ervan ;).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
"Is iOS wel revolutionair genoeg?"

Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden - zelfs Apple zelf heeft hier geen antwoord op (intern, bedoel ik dan). Wat vel valt te stellen is dat Apple met een viertal telefoons (tel ze maar) een gigantische revolutie heeft te wegen gebracht: Capacitive touch screens, hoge resolutie schermen (zelfs voor de iPhone 4 - in 2007 was 480x320 erg hoog), en applicatiewinkels zijn een paar voorbeelden. Ze zijn al vooruitgestreefd door Android in marktaandeel voor verkochte telefoons, maar de App Store is nog steeds de grootste winkel van haar soort - ik geloof dat het rond de 80% van verkochte apps ligt.

Laten we er niet om liegen - de iPhone is revolutionair genoeg om tot nu toe goed mee te gaan.

De vraag daarom is meer hoe het in de toekomst zal gaan, en daar valt minder goed een antwoord op te gven. Wat wel goed valt te stellen, is dat Apple in het verleden niet bang is geweest om te blijven doordrukken met veranderingen om marktaandeel te verhogen of te behouden. De iPod is ook niet altijd het meest functionele product ter wereld geweest - ik weet dat bijvoorbeeld de Cowon X5 al veel eerder video kon afspelen dan de iPod 5G - maar het verkocht goed door de integratie, het welbekende gebruiksgemak, en het imago wat Apple met de producten heeft weten te verkopen.

Mijn mening hierover, en dat is en blijft een mening, is dat Apple heel goed weet hoe ze hun marktaandeel hoog kunnen houden. Ze zijn absoluut niet voor 1 gat te vallen en ik verwacht veel vernieuwing te zien bij elk nieuw iOS product wat ze uit brengen.

Tevens, omdat iOS door slechts 1 bedrijf is gemaakt en daarom volledig aanpasbaar is door hetzelfde bedrijf, kunnen veranderingen opvallend snel en soepel gebeuren. Hiervoor noem ik als voorbeeld multitasking; mijn iPhone 3GS kon dat niet voor bijna een jaar toen ik hem kocht, en ondanks dat aan dat apparaat zelf niets was veranderd, kreeg de telefoon met een update van het OS de volledige multitasking-mogelijkheden die de iPhone 4 ook nog steeds heeft. Dat an sich is revolutionair, omdat de meeste Android-telefoons niet zoveel verbetering krijgen - logisch, want er zijn er te veel voor bedrijven om ze te updaten, en alle kennis om dit te doen is bij veel bedrijven niet in huis.

Kan Apple iOS revolutionair houden? Ja, daar twijfel ik persoonlijk niet aan. Er is niets aan het OS wat tot op het bot verouderd is - er zijn wel zaken te noemen zoals de wat matige notifications-UI, of dat spingboard niet de meest verse en overzichtelijke methode is om apps te openen, maar de achterliggende gedachte is niet fout - zoals bijvoorbeeld bij Windows Mobile dat wel gold - en er kunnen altijd veranderingen worden gemaakt om terug te komen tegenover de competitie.

Nog een klein stukje dan over de competitie: Android, WP7, en WebOS zijn nette producten met veel potentie om Apple van de troon te stoten - zover dat nog niet is gebeurd, wat ook valt te betwisten. Android heeft de kracht dat het open is en door veel fabrikanten wordt gebruikt, waardoor competitie nogal snel oploopt en er snel nieuwe delen worden ontwikkeld. Daarnaast heeft Android Google als ondersteuning, en die hebben al keer op keer bewezen dat ze goed weten wat ze doen.

Windows Phone 7 heeft de kracht van de naam Microsoft er achter, en binnenkort komt het OS op Nokia's. Dat klinkt voor ons doorgewinterde tweakers in vele gevallen misschien niet erg interessant, maar betekent dat er automatisch veel WP7-telefoons kunnen worden verkocht aan de onwetende gebruiker; die zal waarschijnlijk pas na het aanzetten van de telefoon er achter komen dat er "Windows" op draait, maar dat zal het OS niet van succes weerhouden.

WebOS, tenslotte, is mijn favoriete OS wat op mobiele apparaten bestaat. Het heeft een nette, simpele UI, goede notifications, het is open (okee, niet 100%, maar het komt aardig in de buurt), en wordt onderhouden door 1 bedrijf. De toestellen zijn helaas nog neit erg aangeslagen, maar daar kan met de overname door HP veel verandering in komen.

Conclusie: iOS kan nog goed meekomen met de andere mobiele OSen, maar er zijn zeker dingen om te verbeteren.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:36:
[...]

Hoe zie je dit? Android is wat gefragmenteerd door de speciale adaptaties van fabrikanten, maar daar valt door gebruikers zelf prima wat aan te doen en nog veel belangrijker, de apllicaties zijn altijd uitwisselbaar.
Dit soort initiatieven zorgen er echter voor dat dit wel eens snel zou kunnen veranderen: http://www.techwatch.co.u...nt-own-android-app-store/

Ik heb het vermoeden dat in de toekomst elke fabrikant de Android basis pakt, het vervolgens compleet ombouwt en het daarna op de markt brengt. Met als gevolg dat apps dus niet meer uitwisselbaar zijn, en dat Android langzaam maar zeker fragmenteert in verschillende eilandjes. Je zou het een beetje met Linux kunnen vergelijken, de ene Linux distro is de andere niet, en je kunt niet automatisch hetzelfde.deb of .rpm bestand installeren op elke distro.

Je kunt dit wel zelf gaan zitten ombouwen, maar dat gaat de gemiddelde gebruiker gewoon niet doen. Ook ik niet om heel eerlijk te zijn, ik heb er gewoon de tijd niet voor.

EDIT: Om nog even op het topic in te gaan, het maakt dus niet zoveel uit hoe revolutionair je platform is. Het is veel belangrijker dat je platform eenvoudig te gebruiken is, en dat er een centrale(!) app store/market is met vele apps van hoge kwaliteit.

Hoe revolutionair een platform is, is echt iets voor tweakers. Als ik verschillende Android of Blackberry telefoons voor mijn zus leg, zal ze niet zien dat deze samen een platform vormen. Bij iOS is dit wel het geval. Ook maakt het haar niet uit hoe 'revolutionair' iets is, ze wil namelijk gewoon bellen, mailen, sms'en, Twitteren, buienradar.nl checken en op Facebook. Dat WebOS echte multitasking heeft: Who cares?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Thomasthomas schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:44:
[...]

Is jailbreaken op iOS dan veel makkelijker (heb je eigenlijk wel echt custom ROMs op iOS zoals bij Android?)? Ik heb al een paar zitten neuzen in het jailbreak-topic en daar duizelt het me toch wel welke tools er allemaal zijn en welke versie welke tool nodig heeft, downgraden etc. Dan vond ik custom ROMs op Android beter doorheen te komen eigenlijk.
coptician schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:31:
Tevens, omdat iOS door slechts 1 bedrijf is gemaakt en daarom volledig aanpasbaar is door hetzelfde bedrijf, kunnen veranderingen opvallend snel en soepel gebeuren. Hiervoor noem ik als voorbeeld multitasking; mijn iPhone 3GS kon dat niet voor bijna een jaar toen ik hem kocht, en ondanks dat aan dat apparaat zelf niets was veranderd, kreeg de telefoon met een update van het OS de volledige multitasking-mogelijkheden die de iPhone 4 ook nog steeds heeft. Dat an sich is revolutionair, omdat de meeste Android-telefoons niet zoveel verbetering krijgen - logisch, want er zijn er te veel voor bedrijven om ze te updaten, en alle kennis om dit te doen is bij veel bedrijven niet in huis.
Moet je dan wel bijzeggen dat Android dat gewoon al kon en er naar mijn weten niet zo'n grote feature als dat mist in Android waardoor zo'n grote uitrol noodzakelijk is ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Cartman! op 21-02-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Cartman! schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:44:
[...]

Is jailbreaken op iOS dan veel makkelijker (heb je eigenlijk wel echt custom ROMs op iOS zoals bij Android?)? Ik heb al een paar zitten neuzen in het jailbreak-topic en daar duizelt het me toch wel welke tools er allemaal zijn en welke versie welke tool nodig heeft, downgraden etc. Dan vond ik custom ROMs op Android beter doorheen te komen eigenlijk.

[...]

Moet je dan wel bijzeggen dat Android dat gewoon al kon en er naar mijn weten niet zo'n grote feature als dat mist in Android waardoor zo'n grote uitrol noodzakelijk is ;)
Jailbreaken is veel simpeler. Vaak is het wel even wachten op een tool als er een nieuwe firmwareversie uit is, maar het is 9 van de 10 keer één druk op de knop en klaar. Daarnaast is de grote verscheidenheid aan telefoons een probleem bij Android. Een HTC Legend rooten is een hels karwei, de tutorial doorlezen duurt al 10x zo lang als het jailbreaken van een iPhone :P .

[ Voor 19% gewijzigd door MarcoC op 21-02-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MarcoC schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:51:
Een HTC Legend rooten is een hels karwei, de tutorial doorlezen duurt al 10x zo lang als het jailbreaken van een iPhone :P .
Dat is iets wat fabrikant-afhankelijk is, een ZTE Blade of zo is heel erg makkelijk te rooten. Het heeft met de overlay te maken, HTC beschermt Sense. Apple werkt het Hackintosh'en ook tegen, net zoals andere fabrikanten dat beschermen.

Het rooten van mijn HTC Desire was trouwens een uurtje werk, maar ik kwam inderdaad goed beslagen ten ijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat er zoveel verschillende toestellen zijn maakt het gemiddeld gezien een stuk moeilijker. Niet alle ontwikkeltijd gaat uit naar één telefoon wat de gebruiksvriendelijkheid van de tools niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MarcoC schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:37:
Dat er zoveel verschillende toestellen zijn maakt het gemiddeld gezien een stuk moeilijker. Niet alle ontwikkeltijd gaat uit naar één telefoon wat de gebruiksvriendelijkheid van de tools niet ten goede komt.
Tja, fabrikanten maken de toestellen niet om geroot te kunnen worden, net als Apple geen voorstander van jailbraiken en hackintosh is. Liefst zou ik root gewoon als een optie zien, dwz bied het aan en laat users zelf beslissen, net als interface etc. Maar ja, jij vond toch al dat soort dingen (jailbreaken tot interface modding) toch alleen iets voor nerds? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik vind iOS niet revolutionair. Tien jaar geleden had ik m'n eerste PDA en een paar jaar later m'n eerste Smartphone (toen nog een merknaam van Microsoft voor telefoons zonder touchscreen met PocketPC). Er was nog geen App Store, maar wel Pocketgear, Palmgear en Handango met duizenden apps, zowel betaald als gratis. Smartphones waren toen nog niet algemeen, de populaire telefoons van dat moment waren de Nokia 6310, 8310, 6610i, Sony Ericsson T68i en Samsung T100.

Ik werkte toen in de telecom en mensen om me heen lachten me uit als ik het had over internet op je telefoon. UMTS (het latere 3G) werd gezien als een gigantische flop, want waarom zou je internetten op je telefoon als je thuis en op werk/school toegang tot internet had. Met een telefoon met groot touchscreen zoals de eerste HTC's (HTC Himalaya) liep je voor gek, de trend van dat moment was klein, dun en licht maar wel met een camera.

De eerste mobiele telefoons met touchscreen die een beetje populair werden, waren van Qtek en I-mate, die rebranded versies van HTC-toestellen brachten, ook via de providers onder de naam SPV, XDA en MDA.

Het enige revolutionaire wat Apple voor elkaar heeft gekregen is dat smartphones algemeen werden. De HTC's waren te 'moeilijk' voor niet-hobbyisten en Apple heeft smartphones toegankelijker gemaakt. Daarmee verdween een deel van de functionaliteit, vooral de dingen waar mensen die al langer smartphones hadden zich mee bezighielden, zoals interface customization (skins en themes), system hacks (in de Palm OS-betekenis van het woord) en ROM-customization.

Ik heb nu al een paar jaar een iPhone en ben er blij mee. Net als tien jaar geleden kan ik me avonden bezighouden met het zoeken naar en uitproberen van apps. Maar af en toe mis ik het prutsen met prefs, system tools zoals SPB Phone Suite en het maken van skins wel.

Dat iOS en in zijn slipstream Android en wellicht WebOS zo populair zijn geworden of nog worden, komt door een samenloop van ontwikkelingen, zoals de beschikbaarheid van snel mobiel internet, sociale toepassingen van internet (Facebook, Twitter, Skype) en de trend dat grote telefoons met een touchscreen ook hip kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Canaria op 21-02-2011 23:40 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
gambieter schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:05:
[...]

Tja, fabrikanten maken de toestellen niet om geroot te kunnen worden, net als Apple geen voorstander van jailbraiken en hackintosh is. Liefst zou ik root gewoon als een optie zien, dwz bied het aan en laat users zelf beslissen, net als interface etc. Maar ja, jij vond toch al dat soort dingen (jailbreaken tot interface modding) toch alleen iets voor nerds? ;)
Ja, ik schaar mezelf daar ook wel onder :P . De invloed van rootbaarheid/jailbreakbaarheid van telefoons op verkoopcijfers is 0,0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Canaria schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:29:
Ik vind iOS niet revolutionair. Tien jaar geleden had ik m'n eerste PDA en een paar jaar later m'n eerste Smartphone (toen nog een merknaam van Microsoft voor telefoons zonder touchscreen met PocketPC). Er was nog geen App Store, maar wel Pocketgear, Palmgear en Handango met duizenden apps, zowel betaald als gratis. Smartphones waren toen nog niet algemeen, de populaire telefoons van dat moment waren de Nokia 6310, 8310, 6610i, Sony Ericsson T68i en Samsung T100.

Ik werkte toen in de telecom en mensen om me heen lachten me uit als ik het had over internet op je telefoon. UMTS (het latere 3G) werd gezien als een gigantische flop, want waarom zou je internetten op je telefoon als je thuis en op werk/school toegang tot internet had. Met een telefoon met groot touchscreen zoals de eerste HTC's (HTC Himalaya) liep je voor gek, de trend van dat moment was klein, dun en licht maar wel met een camera.

De eerste mobiele telefoons met touchscreen die een beetje populair werden, waren van Qtek en I-mate, die rebranded versies van HTC-toestellen brachten, ook via de providers onder de naam SPV, XDA en MDA.

Het enige revolutionaire wat Apple voor elkaar heeft gekregen is dat smartphones algemeen werden. De HTC's waren te 'moeilijk' voor niet-hobbyisten en Apple heeft smartphones toegankelijker gemaakt. Daarmee verdween een deel van de functionaliteit, vooral de dingen waar mensen die al langer smartphones hadden zich mee bezighielden, zoals interface customization (skins en themes), system hacks (in de Palm OS-betekenis van het woord) en ROM-customization.

Ik heb nu al een paar jaar een iPhone en ben er blij mee. Net als tien jaar geleden kan ik me avonden bezighouden met het zoeken naar en uitproberen van apps. Maar af en toe mis ik het prutsen met prefs, system tools zoals SPB Phone Suite en het maken van skins wel.

Dat iOS en in zijn slipstream Android en wellicht WebOS zo populair zijn geworden of nog worden, komt door een samenloop van ontwikkelingen, zoals de beschikbaarheid van snel mobiel internet, sociale toepassingen van internet (Facebook, Twitter, Skype) en de trend dat grote telefoons met een touchscreen ook hip kunnen zijn.
Ik ben het met je eens, alleen vind jij iOS niet revolutionair terwijl je het wel revolutionair vindt van Apple dat ze smartphones algemeen hebben weten te krijgen, dan vind je het dus toch wel revolutionair :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Zo we zitten al weer op pagina 8 had niet verwacht dat het zo ver zou komen...

Maar wat mij wel op valt en wat niet op andere telefoons terug komt of tegen ben gekomen is.
Airplay functie die is zo makkelijk verwerkt in het besturingssysteem wat het eigelijk heel simpel maakt om geluid en beeld streamen en printen enz.

Wat ook handig is als ik de stekker er uittrek van me koptelefoon stopt hij met door spelen van muziek van me ipod scheelt me weer op stop drukken(erg handig).
Want al me telefoons(nokia) die ik hier voor had moest ik nog op stop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:26:
iOS is revolutionair geweest op het gebied van het ontwikkelen van een grote markt voor softwareontwikkeling voor op een smartphone.
Ach, Windows Mobile had al tienduizenden apps (verspreid over het hele internet), en Nokia's Ovi Store was er voor de App Store. De revolutie van Apple is niet het bedenken van nieuwe dingen maar het toegankelijk maken van technologie: het in Jip en Janneketaal uitleggen waarom apps leuk zijn en hoe makkelijk is om ze te installeren - de N95 verkocht destijds beter (!!) dan de iPhone 1G, maar hoeveel mensen snapten hoe die Ovi Store werkte, en wat al die cryptische teksten over certificaten betekenden?

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 23-02-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dreamvoid schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 01:31:
[...]

Ach, Windows Mobile had al tienduizenden apps (verspreid over het hele internet), en Nokia's Ovi Store was er voor de App Store. De revolutie van Apple is niet het bedenken van nieuwe dingen maar het toegankelijk maken van technologie: het in Jip en Janneketaal uitleggen waarom apps leuk zijn en hoe makkelijk is om ze te installeren - de N95 verkocht destijds beter (!!) dan de iPhone 1G, maar hoeveel mensen snapten hoe die Ovi Store werkte, en wat al die cryptische teksten over certificaten betekenden?
De N95 had geen Ovi Store en was wereldwijd uitgebreid uitgebracht in tegenstelling tot de iPhone 2G die maar in enkele landen te koop was.

Daarnaast is de kracht niet het in Jip en Janneketaal uitleggen hoe makkelijk het is om ze te installeren, de kracht is dat het makkelijk is om te installeren. Niemand wil moeite doen om apps te installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 23-02-2011 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 01:00:
Ja, ik schaar mezelf daar ook wel onder :P . De invloed van rootbaarheid/jailbreakbaarheid van telefoons op verkoopcijfers is 0,0.
Dat zou ik niet zo roepen. Misschien dat de impact niet zo groot is als je door websites als deze zou denken, is hij wel zeker aanwezig. Fabrikanten hebben alleen tot nu toe niet laten zien daar aan mee te willen werken.

Dat zijn twee verschillende dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 01:58:
[...]

Dat zou ik niet zo roepen. Misschien dat de impact niet zo groot is als je door websites als deze zou denken, is hij wel zeker aanwezig. Fabrikanten hebben alleen tot nu toe niet laten zien daar aan mee te willen werken.

Dat zijn twee verschillende dingen :)
Ik geloof er niks van, in het dagelijks leven zijn 99 van de 100 telefoons gewoon stock. En van die 1 op de 100 die z'n telefoon niet stock heeft vraag ik me af of deze een andere zou kopen kopen als de telefoon niet te rooten of jailbreaken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
2 maart zien we wat apple ons brengt met de nieuwe ipad... nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Deze man(www.janmichaelcart.com) is pas goed in concepten te bedenken voor ios.
En eigenlijk moet Apple hem in huren :

http://janmichaelcart.com/wp/?p=305

http://janmichaelcart.com/wp/?p=280

YouTube: ‪Kanaal van janmike34‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze concept-keynote van iOS5 er erg goed uitzien. Van mij mag Apple dat rechtstreeks overnemen. Persoonlijk vind ik iOS4 al erg solide in elkaar zitten en ik ben erg benieuwd wat Apple daar nog aan toe wil voegen. Er zijn hier en daar wel wat kleine dingetjes, maar echt iets revolutionairs zal er niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

8)7
Is dit niet heel erg een doorontwikkeling op wat Apple tot nu toe had op de iPhone en daarin wat Windows Phone 7 features doorheen gemixed? Er goed afgekeken.

Begrijp me niet verkeerd, deze opmerking is niet als trol bedoeld. Doorontwikkeling is goed hoor!

[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 05-06-2011 15:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste