• Sinbadtheporter
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Hallo,

Ik deed vandaag me PS3 aan en merkte gelijk dat over de zwarte vlakken een rode gloed hing, heb een beetje met de instellingen gespeeld maar je kon nog steeds het rode in de zwarte tinten zien(tijdens het spelen van black ops was het helemaal duidelijk dat er rode gloed over de zwarten tinten hing)

Ik heb dus LCD geupdate via een usb stick en de update file van samsung maar het probleem is gewoon erger geworden. Het spelen met instellingen heeft vrijwel geen meer zin (zwart is niet zwart meer en als ik met de kleuren speel verandert het van een rode gloed naar bijvoorbeeld een groene gloed).

Ik heb ook de andere HDMI poorten geprobeerd maar ook daar zie ik dezelfde rooie gloed. Heb ook nog de PS3 op een andere TV aangesloten om te kijken of het aan de PS3 of de HDMI Kabel lag, op de andere maar daar deed hij het gewoon wel goed.

Het rare is dat als ik de PS3 afsluit de zwarte kleur gewoon weer terug is en zodra ik hem aanzet zie je gelijk weer de roden kleuren

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12 00:29
Dan zal het waarschijnlijk toch met de HDMI kabel te maken hebben of met de elektronica van je LCD TV. Het is mij niet duidelijk of je er ook last van hebt wanneer je televisie kijkt. Mijn advies.. probeer een andere HDMI kabel!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Sinbadtheporter
Bij het kijken naar tv zijn alle kleuren gewoon normaal, het is echt alleen bij de HDMI Kanalen en dan wanneer de PS3 aanstaat.

Op een andere TV met dezelfde HDMI kabel deed de PS3 het wel gewoon(alle kleuren correct)
kan het dan alsnog aan de HDMI kabel liggen?

• Schizo007nl
Sinbadtheporter schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:46:
Bij het kijken naar tv zijn alle kleuren gewoon normaal, het is echt alleen bij de HDMI Kanalen en dan wanneer de PS3 aanstaat.

Op een andere TV met dezelfde HDMI kabel deed de PS3 het wel gewoon(alle kleuren correct)
kan het dan alsnog aan de HDMI kabel liggen?
Ja het kan dan alsnog aan de kabel liggen. Vaak is het de combinatie van apparatuur. Anders toch met Samsung contact opnemen..

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Schizo007nl schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:51:
[...]

Ja het kan dan alsnog aan de kabel liggen. Vaak is het de combinatie van apparatuur. Anders toch met Samsung contact opnemen..
Als je het over een scart kabel had, allaah kan ik me iets bij voorstellen.

Maar hoe zou in hemelsnaam een hdmi kabel de kleur moeten beinvloeden ? Dan zou er een ingebouwde kleurprocessor in moeten zitten :)

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 07-02-2011 20:02 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Schizo007nl
heuveltje schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:01:
[...]

Als je het over een scart kabel had, allaah.

Maar hoe zou in hemelsnaam een hdmi kabel de kleur moeten beinvloeden ? Dan zou er een ingebouwde kleurprocessor in moeten zitten :)
Dus jij beweert dat een HDMI kabel niet kapot kan zijn? Een HDMI kabel bestaat uit 19 of 29 draden dus als er een van die draden gebroken is of beschadigd is kan dit leiden tot kleurverlies of foutieve weergave..

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Schizo007nl schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:04:
[...]

Dus jij beweert dat een HDMI kabel niet kapot kan zijn? Een HDMI kabel bestaat uit 19 of 29 draden dus als er een van die draden gebroken is of beschadigd is kan dit leiden tot kleurverlies of foutieve weergave..
Ik zeg nergens dat een hdmi kabel niet kapot kan gaan.
Ik zeg dat dat niet alleen het zwart rood kan worden van een kapotte kabel.
Er zitten welliswaar 19 kabels in. Maar niet eentje voor rood en de ander voor zwart oid. Er gaat geloof ik maar over 3(x3) kabels de daadwerkelijke data voor het beeld en geluidssignaal. als er daar 1 van kapot gaat, dan gaat er veel meer fout dan alleen lichte kleurafwijking ........

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 07-02-2011 21:09 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Sinbadtheporter
Wat ik raar vind is dat als ik de Playstation uitzet de tv gewoon weer zijn zwarte kleur terug krijgt maar zodra ik de Playstation aanzet komt er een rode tint overheen.

Ik heb trouwens een andere HDMI kabel geprobeerd en die geeft het zelfde resultaat

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wilde gok, ik kan op mijn samsung instellen dat bepaalde functies worden gedisabled op het moment dat ik een console zou aansluiten, dit om de beeld-lag te verminderen. Misschien dat jouw tv ook een dergelijke functie heeft ?

• Sinbadtheporter
Ik heb even gekeken, Ik heb wel ene game mode er tussen staan maar die verandert helemaal niks aan me beeld...

Ik denk toch dat het bellen met Samsung wordt...

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
heuveltje schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:41:
[...]
Ik zeg dat dat niet alleen het zwart rood kan worden van een kapotte kabel.
Hmm, misschien pin 17?

Je krijgt de rode kleur ook als de ps3 er aan hangt maar je naar iets anders kijkt? Is er ergens iets veranderd in de opstelling voor je de rode kleur kreeg? Een ander stopcontact misschien?

Slechte massa/ground/aarding kan ZEER vreemde dingen doen. Ik heb ooit geweten, een stereo speaker setje welk stuk was waarbij door met een 'multimeter' enkel de massa achter de versterker aan te raken (de andere aansluiting van de meter gewoon los), de datasheet (pdf) op de pc begon te scrollen, andere documenten hadden dit niet. Het speaker setje was enkel via de output op de soundcard aangesloten. Er was geen draadloze muis of iets anders draadloos aangesloten op de pc. Meter los, scrollen stopte, meter terug, terug scrollen.

• Sinbadtheporter
Ik krijg de Rode kleur enkel op de HDMI kanaal waar de PS3 op dat moment op aangesloten is en als de Playstation 3 aanstaat, staat hij niet aan dan zie ik gewoon zwart.

Het is vandaag opeens erger geworden. Ik had wel een paar maanden geleden dat de kleur van de PS3 verdween(je zag wel kleuren maar ze waren heel erg de-saturated) bij de HDMI kanaal, maar dat kon ik destijds nog gewoon aanpassen door met de instellingen te spelen

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Probeer eens een andere HDMI poort op je TV te gebruiken.

• Schizo007nl
Opa_vertelt schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:37:
Probeer eens een andere HDMI poort op je TV te gebruiken.
Heeft hij al geprobeerd staat notabene in de TS

• Sinbadtheporter
Bij alle HDMI poorten krijg ik dezelfde rode tint..

• Sinner

Sinner

Heb je nog andere apparaten aan de TV gekoppeld?
Wat als je een blu-ray aanzet, nog een rode waas?
Heb je je TV al eens opnieuw laten instellen door de PS3?
Draait alles op een resolutie welke je TV daadwerkelijk aankan?

[ Voor 73% gewijzigd door Sinner op 07-02-2011 21:45 ]

• Sinbadtheporter
Ik heb geprobeerd een VHS/DVD Recorder met HDMI uitgang te koppelen met mijn HDMI kabel maar die kan de TV blijkbaar niet pakken hij geeft steeds de melding om het signaal te controleren(ik heb verschillende resoluties geprobeerd via de recorder maar de tv pakt hem niet)

Heb even een Blue-ray erin gestopt maar ook die vertoont de zelfde rode tint

wat bedoel je met 'Heb je je TV al eens opnieuw laten instellen door de PS3?'

En jah, alles draait op de correcte resolutie.

[ Voor 27% gewijzigd door Sinbadtheporter op 07-02-2011 21:49 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien is het HDMI gedeelte van je TV stuk en kan hij daarom het signaal niet 'pakken' en verneukt ie je zwart van je PS3.

• Sinner

Sinner

Kijk even naar de RGB Full Range, staat deze aan of uit. (probeer beide opties eens)

TV laten instellen door PS3 was misschien slecht verwoord..
Settings --> Display settings --> Video output settings --> instellen maar.

• Sinner

Sinner

Ik denk zelf trouwens dat het een handshake-probleem is, maarja..

• Sinbadtheporter
Het veranderen van de RGB Full Range zorgt alleen voor een iets donkerdere rode tint...

Handshake-probleem?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hij heeft het over de HDCP handshake maar een PS3 geeft helemaal geen beeld tot die handshake voltooid is. Dus dat kan het niet zijn. Ik gok ook op een kapotte TV, omdat je aangeeft dat hij het op een andere TV wel goed doet. Een kapotte HDMI kabel lijkt mij ook onmogelijk omdat het hier om een digitaal signaal gaat. Je moet Harry Potter heten om het voor elkaar te krijgen dat de kleuren dan nog door de war geschopt zijn.. (digitaal is over het algemeen alles of niets, bij verstoringen krijg je blokken en rare geluiden te horen).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Sinner

Sinner

Glashelder, ik heb dit probleem jaren geleden weleens voorbij zien komen. Was ook een roze/rode waas
over het scherm als men de PS3 aanzette. Lag iig niet aan de TV's maar aan de instellingen of handshake.
Kan er echter niet zo gauw opkomen hoe ik het toen ook alweer oploste. (wordt ook een dagje ouder en zo)

Sinbadtheporter, heb je de instellingen in de PS3 al gechecked of opnieuw laten doen?
Deze keer telkens alléén 1 van de resoluties aanvinken (dus niet allemaal),
en dan het rijtje helemaal afgaan. (begin anders gewoon eens met alleen 720P)

[ Voor 16% gewijzigd door Sinner op 07-02-2011 22:36 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 22:08
Ik hoor wel vaker over dit probleem, en altijd bij Samsung TV's.
Hier nog wat topics:
Zwart is donkerrood op LCD? (met nog werkende plaatjes)
[LCD] HDMI geeft rode gloed op LE26B350
Samsung LE40F71B geen egaal zwarte achtergrond meer

Mijn Home Cinema in aanbouw

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:21
Nou als eerste zou ik eens uitzoeken wie nu precies de dader is.

Een andere HDMI kabel er aan kijken of het probleem is opgelost zo niet de ps3 aan een andere TV hangen en kijken of het beeld ook rood word zo ja dan is de TV de dader anders zit de fout toch echt in de PS3.

• Sinbadtheporter
Ik heb alle instellingen gecheckt, opnieuw ingesteld en een voor een geprobeerd maar het verandert helemaal niks aan de rode tint.

Als ik met een andere HDMI kabel hem op mijn eigen tv aansluit krijg ik dezelfde rode tint, Als ik hem met mijn eigen HDMI kabel op een andere TV aansluit doet alles het gewoon goed.

Ik denk zelf dan toch dat het aan de TV ligt...

• Schizo007nl
Sinbadtheporter schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:12:
Ik heb alle instellingen gecheckt, opnieuw ingesteld en een voor een geprobeerd maar het verandert helemaal niks aan de rode tint.

Als ik met een andere HDMI kabel hem op mijn eigen tv aansluit krijg ik dezelfde rode tint, Als ik hem met mijn eigen HDMI kabel op een andere TV aansluit doet alles het gewoon goed.

Ik denk zelf dan toch dat het aan de TV ligt...
Dan denk ik inderdaad dat je HDMI poorten of de elektronica daar achter niet al te best in elkaar zit waardoor je problemen krijgt.. Even Samsung bellen dus (0900-SAMSUNG)

• Sinbadtheporter
Wat is eigenlijk handiger de winkel waar ik hem heb gekocht bellen of direct samsung?

• Schizo007nl
Sinbadtheporter schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:36:
Wat is eigenlijk handiger de winkel waar ik hem heb gekocht bellen of direct samsung?
Samsung heeft een aan huis service voor de meeste beeldformaten.. als je er mee naar de winkel gaat wordt de tv vaak opgestuurd ter reparatie.. of misschien is de winkel coulant genoeg hem om te wisselen als je de tv nog niet lang hebt staan!

• Sinbadtheporter
Ik heb hem besteld bij bobshop.nl,
als ik daar een reparatie aanvraag doe word ik door verwezen naar een reparatiebedrijf, alleen vind ik dat een beetje raar, omdat samsung er blijkbaar dan helemaal niet tussen komt of zie ik het verkeerd.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat zie je verkeerd inderdaad, dat bedrijf werkt in opdracht van Samsung. Hier ook een keer een laserprinter ter plekke laten repareren :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Sinbadtheporter
Hahah, Oke! Dacht even dat er "extra" kosten bij zouden komen...
Bedankt voor jullie reacties allemaal, heb de tv ingepakt en ga hem zaterdag wegbrengen.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12 22:32
Als je de tv had gekocht met NL garantie, was er n monteur bij je thuis gekomen en je tv ter plekke gerepareerd!

• Sinbadtheporter
Wat bedoel je precies met NL garantie?
Ik heb de TV gewoon bij een Nederlandse webshop gekocht...
Pagina: 1