Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 20:07
Beste Tweakers,

Ik heb sinds zaterdagavond een probleem met mijn televisie waar ik niet helemaal vrolijk van word. Mijn LCD-TV (LE26B350) bevat twee HDMI aansluitingen. Op deze poorten heb ik verschillende apparaten aangesloten; PlayStation 3, Xbox 360 en zo nu en dan ook mijn Asus O!Play. Nu wil het dat ik sinds zaterdagavond op alles wat ik op de HDMI poorten aansluit een rode gloed heb hangen, die voornamelijk op zwarte achtergronden goed te zien is. De TV werkt verder gewoon zoals het zou moeten, kan gewoon TV kijken en ook mijn laptop aansluiten via een VGA kabel levert geen probleem om.

Nu wil ik, alvorens ik de klantenservice van Samsung inschakel, uitsluiten dat het iets is wat ik zelf zou kunnen oplossen. Ik heb de TV al terug gezet naar de fabrieks instellingen maar helaas zonder resultaat. Hieronder even twee foto's om mijn probleem te verduidelijken.

Zoals het hoort:
http://i48.tinypic.com/ehj6t5.jpg

Mijn probleem:
http://i45.tinypic.com/256w6qe.jpg

Alvast bedankt,

WinterBase

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:31
Ik heb volgens mij hetzelfde probleem op mijn Samsung LE32B530 met deze hdmi kabel. Ik gebruik hem op een XFX nVidia GeForce 8800 GTS 512, met een dvi naar hdmi adapter ertussen welke afkomstig is van een (grafisch betere) ati kaart.

Het maakt bij mij niet uit op welke van de 3 hdmi poorten of een van de 2 dvi poorten op de kaart ik hem aansluit. Er blijft een roze/rode gloed aanwezig. Heb verschillende resoluties getest.

Heb voor zover ik weet de laatste nVidia drivers, maar ik vrees dat het mijn kaart is...

Iemand wellicht nog suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door r132546e op 11-07-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:31
Mocht ik er nog iemand blij mee kunnen maken:

Na wat verder speurwerk bleek destijds dat ik waarschijnlijk dmv het aansluiten van een pc/laptop op de vga poort iets omzeep had geholpen waardoor dit verschijnsel optrad bij gebruik van de hdmi aansluitingen. Gevolg was een compleet nieuw mainboard. Mijn advies voor Samsung tv's van zo'n 1,5/2 jaar oud: Gebruik niet de vga display poort voor het aansluiten van je computer op de tv, maar probeer een dvi naar hdmi kabel ertussen te hangen. Dit probleem ontstond niet alleen bij mijn type Samsung tv maar ook bij grotere modellen rond die tijd.