Botten in MMORPG's

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
In een game als EVE online zijn bots gewoon een ontzettende lame manier van vals spelen. Aangezien je zonder enkele moeite jezelf een voordeel verschaft ten opzichte van andere spelers.

Overigens heb ik dan weer geen enkele moeite met RMT, zolang de ingame currency niet van bots afkomt (wat dus in 90% van de gevallen wél zo is).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:41

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:49:Daarnaast bot ik ook nog op runescape, omdat RuneCrafting bijv. oersaai is om te trainen en dungeoneering gewoon te sloom is om 120 te krijgen. Zelfde geldt bijv. voor agility, steeds maar hetzelfde doen ben ik na 30-40min al zat, terwijl de bot dit gewoon dag en nacht kan doen.
Ik kan me er niet meer over opwinden, maar waarom speel je die spellen dan in hemelsnaam. Zeker bij bijvoorbeeld RS, daar is het grinden gewoon de gameplay. Als je dat niet leuk vind, dan moet je de game niet spelen, ook niet met bot, want dan is er gewoon überhaupt geen reet aan. Dan kun je net zo goed ProgressQuest gaan spelen. Daar hoef je ook zelf niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zondag 24 april 2011 @ 09:47:

Dus je gebruikt ook aimbots in shooters en maphacks in RTS? Want dan wordt het spel een stuk makkelijker van |:(
Ik speel geen shooters :)

Zelf vind ik bijv. Silkroad een geweldig spel. Maar om mee te doen in de Pvp acties moet je wel maximum level zijn. Het verschil is namelijk enorm groot als je bijv 108 ben maak je geen kans tegen een 110. Terwijl je maar 2 lvls lager bent.

Helaas is het in silkroad bijna onmogelijk om uberhaupt 110 te worden zonder bot. Tenzij je in mijn ogen geen leven heb en je zelf 20mil monsters slacht. Maar zover ik weet heeft niemand dat nog ooit gedaan.

Ik ben wel tegen de Pvp bots. Dus dat je een bot laat spelen tegen een andere speler..
(Ja die bestaan ook in silkroad.)
Maar bots Vs game geen probleem voor mij en ideale oplossing om mee te doen in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar een spel is niet alleen end game, dat is het eidne vna het spel. het spel bestaat ook uit ene intro en de pat naar de end game, net zoals een verhaal, je laat toch ook niet iemand anders het boek lezen en zelf lees je alleen het laatste hoofdstuk? zeker bij rpg's zitten er vaak een hele verhaal lijn in verwerkt

en dat van de shooters en rts van furby was als voorbeeld, een bot in ene rpg is een aimbot + walhack in een shooter (niet elke bot, sommige zijn er te noob voor maar zelfs dan zijn ze 1 van die 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:12:
maar een spel is niet alleen end game, dat is het eidne vna het spel. het spel bestaat ook uit ene intro en de pat naar de end game, net zoals een verhaal, je laat toch ook niet iemand anders het boek lezen en zelf lees je alleen het laatste hoofdstuk? zeker bij rpg's zitten er vaak een hele verhaal lijn in verwerkt

en dat van de shooters en rts van furby was als voorbeeld, een bot in ene rpg is een aimbot + walhack in een shooter (niet elke bot, sommige zijn er te noob voor maar zelfs dan zijn ze 1 van die 2)
Uhu maar het verschil tussen aimbots is dat het een Pvp bot is. Het is mens vs mens. Dan heb ik zoiets waarom speel je het nog.

Terwijl in mmorpgs zoals silkroad gebruik je de bot om gewoon die eindeloze jarenlange grinds te verkorten tot een redelijke tijd. (ongeveer 12 maanden 24/7 met bot, dat is ongeveer 8.500 uren. Stel je speelt 3 uur per dag dan => 8 jaar.)
Ik vind daar toch wel een redelijk goed excuus om te gaan botten. Want om nou 8 jaar te moeten wachten tot je eindelijk een keer echt mee kan doen in de Pvp wedstrijden en unique kills... Dat duurt mij te lang.

*En het leuke is 12D komt dit jaar naar Silkroad toe. Exp tot maximum is dan 170miljard ipv 40miljard. Dus reken er dan maar op dat je er nog zoon 12 maandjes 24/7 botten bij op kan tellen. (Wat neerkomt op 16 jaar zelf grinden 3 uur per dag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:44
Wat is jullie mening over bots?

Het is interesant om door de code heen te kijken en te onderzoeken hoe de bot precies in elkaar zit, interesant dus! Ik vindt botten niet zo heel erg bij wat oudere games zoals WoW en RS, want daar is de economie toch vaak al naar god geholpen, maar ik vindt dat nieuwe games zolang mogelijk schoon moeten worden gehouden.

Wat zijn jullie ervaringen met bots?

Doorgespits en geprobeerd, nooit last van gehad. Vindt het altijd wel grappig om een botter te spotten.
Ik heb zelf een aantal (werkende) bots gebouwd maar die heb ik altijd privé gehouden, en ze waren puur voor educatieve doeleinden.

Zelf wel eens bots gebruikt?

Yep. Vooral bij het testen van bots, maar nooit echt om iets te krijgen in het spel, meestal koop ik gewoon voor een paar euro een leuk bedragje in-game geld, omdat ik een hekel heb aan grinden. In WoW 'grind' ik door veel te questen, en dat vindt ik nog wel mee vallen, de verhalen van de quests (ja, die lees ik echt) zitten vaak goed in elkaar!

Toen Construction in RuneScape werd aangekondigt ben ik wel even wezen kijken, en heb ik een Planker bot gebruikt voor wat duiten voor de construction materials, maar das alles.

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:24:
[...]

Uhu maar het verschil tussen aimbots is dat het een Pvp bot is. Het is mens vs mens. Dan heb ik zoiets waarom speel je het nog.
En waarom gaat die redenatie volgens jou dan niet op voor het grinden? De lange grind is duidelijk gemaakt door de makers, jij wilt het overslaan want je vind er geen bal aan dus waarom speel je het nog?

Daarnaast ben ik nog altijd van mening dat bots vaak de economie om zeep helpen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:05

Neomess

neomess.nl

psychoclown schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:06:
[...]

En waarom gaat die redenatie volgens jou dan niet op voor het grinden? De lange grind is duidelijk gemaakt door de makers, jij wilt het overslaan want je vind er geen bal aan dus waarom speel je het nog?

Daarnaast ben ik nog altijd van mening dat bots vaak de economie om zeep helpen.
Voor de meeste RPG mmo's is het zeker waar dat de bots de economie om zeep helpen. Speel(de) zelf veel silkroad online, daar heeft ondertussen iedereen een SON wapen (speciaal wapen wat je maar zelden vindt), maar door de bots heeft iedereen dit nu dus.

Ook zijn de prijzen zo absurd hoog dat het spel het niet eens aankan (je kunt maar 1 biljoen goud per keer overhandigen, maar wapens kosten soms wel 10+ biljoen), dit zorgt er dan weer voor dat er veel wordt gescammed en dat dus eigenlijk bijna niemand elkaar meer vertrouwd.

Al met al verknalt de bot dus niet alleen de economie, maar indirect ook de rest van het spel.

Gelukkig bestaat silkroad online nu voor 99% uit botters, en ben ik er nu dus ook (voorlopig) mee gestopt, maar helaas is het spel zelf zo goed in elkaar gezet (afgezien van de bots) dat ik er meestal na een aantal maanden toch weer naar terug keer. (dit komt ook omdat Guildwars 2 er nog niet is)

[ Voor 17% gewijzigd door Neomess op 26-04-2011 13:31 ]

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:06:
[...]

Ik wil gewoon lekker 1 tegen 1 kunnen doen. Mens tegen mens. (En dan niet met guns etc. maar met zwaarden en magie , zoals @ SRO.)

Niet mens tegen een geautomatiseerd monster.

Ik zeg nee tegen 8000+ uur grinden. Daar heb je bots voor.
Ik zeg Ja tegen mens tegen mens. In shooters heb je gewoon niet de ellen lange grind die je in silkroad wel heb.

Bedoel zeg nou eerlijk. Zou jij eerst 8000 uur dag in dag uit monsters verslaan?
Om dan uiteindelijk na 8 jaar eindelijk mee te kunnen doen in de Guild wars etc.?

Ik ben niet het type dat 8 jaar lang dag in dag uit 3 uur per dag monsters gaat afslachten.
Ik ben het type dat gewoon lekker Guild wars wil kunnen doen, zonder te worden afgeslacht.
Ik wil gewoon 1 tegen 1 kunnen doen tegen andere zonder daar eerst 8 jaar lang dag in dag uit 3 uur per dag monsters voor te moeten verslaan.

Het zou geen ramp zijn geweest als je bijv. 500 of 1000 uurtjes eraan kwijt bent. Dan heb je nog zoiets van YES voortgang.
Maar als ik nu bijv. op mijn bot kijkt dan maak ik 0.2%/h met een zo genoemde 0gap. Sneller kan het gewoon niet. Dan doe je dus alleen al over dit level 500 uur. En dan ben je maar 1 level hoger en dus nog niet eens maximaal.

Zoals al eerder gezegd is, games moeten gemaakt worden opdat je ze zelf kan uitspelen. Zonder het feit dat je je hele sociale leven op de schop moet gooien.

Shooters met alle respect hebben dat niet. Daar hoef je niet eerst miljoenen mensen af te knallen.
Ik speel zelf Black Ops op de Xbox. En het grote verschil met dit spel en Silkroad is dat in Black Ops kan je direct online en ben je "gelijk" waardig aan elkaar zonder een duizend uren durende training te hebben gedaan. Terwijl bij silkroad heb je eerst die duizenden uren durende training nodig voor je op het zelfde level zit.

Tuurlijk hoe vaker je een shooter speelt des te beter je bent, maar in principe ben je in het begin 100% gelijkwaardig aan elkaar. Terwijl in silkroad heeft een level 90 speler (Zit je al op 2000-3000 uur) geen schijn van kans tegen een 110. Sterker nog zelfs een level 105 zal bijna niet winnen van een 110. Terwijl deze levels maar ongeveer 1000 uren gameplay van elkaar schelen.

Dus daarom zeg ik: bot om te grinden PRIMA (Monsters killen) , bots om te Pvpen NEE. (Speler killen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:29:
[...]
Bedoel zeg nou eerlijk. Zou jij eerst 8000 uur dag in dag uit monsters verslaan?
Om dan uiteindelijk na 8 jaar eindelijk mee te kunnen doen in de Guild wars etc.?
Ik zou een ander spel zoeken...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Je ontwijkt wederom mijn vraag :)
Ik snap je punt wat betreft SRO best wel, het is belachelijk dat je zolang moet grinden om progressie te zien. Ik snap alleen niet waarom je perse dat spel dan wilt spelen met bot, het botten is eveneens geen zak aan.
Waarom bot je nog in het spel terwijl er veel andere, en mijn inziens, betere games op de markt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:29:
[...]
Ik ben niet het type dat 8 jaar lang dag in dag uit 3 uur per dag monsters gaat afslachten.
Ik ben het type dat gewoon lekker Guild wars wil kunnen doen, zonder te worden afgeslacht.
Ik wil gewoon 1 tegen 1 kunnen doen tegen andere zonder daar eerst 8 jaar lang dag in dag uit 3 uur per dag monsters voor te moeten verslaan.
[...]
Ik kan me gerust vinden in het principe dat jij niet je tijd wilt verdoen aan het maxen van skills, maar je bent wel enorm aan het overdrijven. Je hoeft niet maxed te zijn om te kunnen PvP'en. Het nadeel kan dan zijn dat je een sterkere tegenstander tegenkomt, maar het kan ook andersom zijn. Op het moment dat je bots in gaat zetten creëer je een probleem omdat je andere mensen aanspoort om ook te botten. De mensen die dat niet doen komen namelijk niet meer mee met de rest omdat iedereen om ze heen steeds sneller levelt via bots.

Je probleem is eigenlijk dat je maxed 'moet' zijn, en dat probleem creëer je zelf door te botten.

EDIT:
Tuurlijk hoe vaker je een shooter speelt des te beter je bent, maar in principe ben je in het begin 100% gelijkwaardig aan elkaar. Terwijl in silkroad heeft een level 90 speler (Zit je al op 2000-3000 uur) geen schijn van kans tegen een 110. Sterker nog zelfs een level 105 zal bijna niet winnen van een 110. Terwijl deze levels maar ongeveer 1000 uren gameplay van elkaar schelen.
Mja, je kunt shooters en rpg's ook niet op die manier met elkaar vergelijken. In shooters heb je vaak ook wel een level, maar dat is meestal een vrij brede indicatie van hoe goed iemand is (k/d of p/l ratios zijn wat specifieker). Soms is het geen goede indicatie, bijvoorbeeld als het te makkelijk is om het hoogste level te behalen, maar het zegt uiteindelijk iets over hoe goed een speler is. Een level in een RPG is iets totaal anders. Dat zegt over het algemeen niet tot nauwelijks iets over de speler. Het is namelijk in RPG's altijd een kwestie van tijd voor je een bepaald level haalt. Alles wordt teruggebracht naar de cijfertjes en als het optelsommetje van P1 lager is dan het optelsommetje van P2 dan verliest diegene. Dat wordt wat opgeleukt met animaties, maar het is wel waar het uiteindelijk op neer komt.

Dat is ook wat de gameplay van een RPG onderscheid van een live-action game. Als je gaat botten dan breek je dat principe als het ware uit de game, en de mensen die wel op zoek zijn naar dat RPG-element die zitten met de gebakken peren. Dan kun je als speler beter gewoon een online live-action game opzoeken, die is daar dan meestal nog beter in ook.

[ Voor 42% gewijzigd door Patriot op 26-04-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:34:
Je ontwijkt wederom mijn vraag :)
Ik snap je punt wat betreft SRO best wel, het is belachelijk dat je zolang moet grinden om progressie te zien. Ik snap alleen niet waarom je perse dat spel dan wilt spelen met bot, het botten is eveneens geen zak aan.
Waarom bot je nog in het spel terwijl er veel andere, en mijn inziens, betere games op de markt zijn?
Omdat ik de spel opzet geweldig vind. Alles is perfect voor mij in dat spel.
Enige grote nadeel is dat tot level 90 alles met de hand deed en dat was te doen, maar daarna is het teveel geworden om met de hand te doen.

En dat heb ik al meerdere keren gezegd, dus ontwijken van je vraag, nee. ^^

En @ Patriot hierboven. Geloof mij ik ben ooit met een level 101 account naar een Fortress war geweest. Resultaat bijna 80 deaths 4 kills. Terwijl aantal maanden later was ik 110 met datzelfde account en toen had ik bijna 400 kills en 18 deaths.
En in silkroad is 99.99999999999% bot, misschien 1 of 2 mensen per server niet. Simpelweg omdat het gewoon te lang duurt om het zelf te doen. In de Koreanse versie van het spel is de Exp rate 2x hoger en de benodigde exp 2x lager. Dit versnelt het aanzienlijk en daar zie je nog wel Legits.

Maar op de internationale versie is het allemaal te te te ^^
En PvPen tegen een 110 als 108 => lose.

En over vergelijking met Shooters.
Als je eenmaal gelijkwaardig aan elkaar bent op een RPG, dan is de uitkomt afhankelijk van hoe goed je bent met je poppetje. Dit is hetzelfde met een Shooter. Want bij een shooter draait het erom hoe handig je bent met je poppetje of je wint over verliest.

Dus feitelijk kan je dat vergelijken. Alleen heb je bij een RPG als sro jarenlange training nodig.

Hopelijk beantwoord dat alle vragen / opmerkingen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je spreekt jezelf nu tegen, eerst is alles perfect maar het levelle vanaf 90 niet meer.
en dat 99,9999999999999% bot betekent niet dat iedereen het moet doen, ik heb dan voro de 1 a 2 mensen per server respect. en difeneer te lang^^:P de een vind ene uur bestede al te lang, de ander een maand pas.

daarnaast je pvp voorbeeld en daarna de 110 en 108 passe niet bij elkaar, eerst is het 101 en dan 110, gene idee voro ons hoe de stat zijn als 108.
en als je 400 kills tege over 18 deaths heb klinkt het dat meeste pvp niet op 110 gebeurd. of je vind het pas da je kan pvppen als je kill death ratio boven de 10 is ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:41:
[...]

Omdat ik de spel opzet geweldig vind. Alles is perfect voor mij in dat spel.
Nee, want je hebt een bot nodig om het te kunnen spelen, volgens jou 8)7
Dus feitelijk kan je dat vergelijken. Alleen heb je bij een RPG als sro jarenlange training nodig.
Ja, dat is dus het idee. Het principe van PvP in een RPG is altijd gebaseerd op nummertjes. Je kunt dat ook zien als 'strategie', maar waar het meestal op neer komt is dat je een bepaalde stat hebt die beter is of gear oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:50:
daarnaast je pvp voorbeeld en daarna de 110 en 108 passe niet bij elkaar, eerst is het 101 en dan 110, gene idee voro ons hoe de stat zijn als 108.
en als je 400 kills tege over 18 deaths heb klinkt het dat meeste pvp niet op 110 gebeurd. of je vind het pas da je kan pvppen als je kill death ratio boven de 10 is ja
Silkroad bestond uit meerdere Level caps ^^
Enkele jaren terug was 90 maximum level. Dit was nog prima te doen met de hand.
Toen had je ongeveer 1miljard exp nodig om van 0 naar 90 te komen.

Nu met 110 is dat 40miljard en binnenkort 167miljard. Dit is niet meer te doen voor bijna iedereen.

Bovendien is het verschil tussen een Level 110 en 108 enorm. Dit omdat je op level 110 net weer even een paar upgrades krijgt in damage etc. in elke klasse. Hierdoor heeft een 110 een stuk sterkere attack.

400 kills tegen over 18 deaths is gewoon goed zijn in Guild war pvp.
Hier komen enkele honderden mensen in grote groepen tegen elkaar te staan.
Ik ben zelf een wizard en blijf dus vaak op de achtergrond met hit en run. Vandaar de hoge kill en lage death.

Maar toen ik bijv 108 was kon ik een warrior van 110 nog niet genoeg schade toebrengen. Terwijl nu ik 110 ben kan ik dat makkelijk. (Scheelt ongeveer 10-15% in damage.)
(In shooter termen ben ik dan de sniper en de ander een Bazooka gebruiker.)

Al ben je nog zo goed in Pvp op level 108, een kind zonder enige skills maait je zo neer op 110.
En als dat kind dan gewoon naar max gebot heeft en jij hebt 7 jaar lang dag in dag uit lopen grinden.
Dan zou ik mijzelf echt verdomd dom vinden.

Het probleem in RPGs tegenwoordig is gewoon de absurte aantallen EXP die je nodig heb voor je echt goed KAN zijn.
Dat zorgt ervoor dat mensen zoals ik overstappen op een bot, omdat het gewoon niet te doen is qua tijd.

Maar nogmaals, je hebt 2 type botten.
De PvE bot voor grinden
en de PvP bot voor tegen andere mensen.

De eerste gebruik ik, maar de 2de ben ik fel tegen.
Want deze bot laat je poppetje automatisch spelen tegen een andere speler. (Het aimbot idee met automatisch schieten.) Dan haal je alle fun uit het spel. Want het 1 tegen 1 idee of vaak ook het 8 tegen 8 of 50 vs 50 idee van silkroad is geweldig.

Hier vereist het gewoon teamwork omdat je allemaal verschillende klasse hebt. Daar is MIJN fun in het spel.
Dat ellenlange grinden is gewoon prut. (En dan praten we over JAREN, niet maanden zoals eerst.)

Maar nu de vraag aan de tegenstanders van bots.
Zou jij zelf het geduld hebben om een spel als silkroad te gaan spelen als Legit. Zonder bot of andere hulp middelen. In de wetenschap dat je mogelijk 8-9 jaar bezig bent om maximaal te worden en een kans te maken in Pvp combat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wel, maar pvp boeit me niet zoveel. maar ik zou het alleen het geduld hebben als het ene goed spel is (silkroad vond ik niet leuk en lekker spelen). maar zou een een rpg zijn met de gameplay value en lol van diablo2 zou ik het zeker ervoor over hebben. het gaat om de lol van het proces, leren hoe je character werkt en je ziet dan gewoon hoe het spel is, de story, lore etc. de utidaignen zelf krijg je ipv een bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik sluit me volledig aan bij lordfalco.
Daarbij wil ik nog toevoegen dat ik in bijv. Diablo 2 elke kans aangrijp om me te rushen maar dan nog zou ik er geen bot voor willen gebruiken. Zelf ben ik nooit tot de 99 gekomen (wel 95-96) maar ik ben dan ook vooral een itemfarmer en daar kan ik makkelijk, handmatig, 100+ bossruns op een avond doen en dat voor langere periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je mening over bots?
Je speelt een spel voor de lol van begin tot eind niet om meteen naar het einde te springen zonder te weten hoe de mechanics in elkaar zitten.
RPG's zijn bedoelt om je in het verhaal te verdiepen en een rol te spelen in het spel. Vandaar Role Playing Game.

Wat zijn jullie ervaringen met bots?
Ik heb wel eens gebot in een MMO. In Lineage 2 heb ik op een nieuwe account nadat mijn oude account geblokkeerd was zonder reden een character naar een redelijk level gebot. Het spel was ook geruïneerd door bots terwijl ik altijd legit was.
Nadat ik zag hoe het was om op dat punt opnieuw te beginnen zonder dat je eigenlijk nooit een groep te kunnen vinden door dat bijna iedereen bot ben ik ook maar compleet gestopt.

Verder vond ik het altijd leuk om bots te pesten in MMO's als ik ze tegen kwam zoals grootte mobs op ze te dumpen en/of gewoon te spawn killen.

Zelf wel eens bots gebruikt?
Zoals aangegeven hier boven, ja ik heb wel eens een bot gebruikt en zal het eigenlijk ook niet meer doen. Het verkloot gewoon een spel en ruïneert de speel ervaring van jezelf en andere.

Over SRO (en alle MMO's waar botten normaal is).
Als botten normaal is in een MMO volgens de community dan is er toch een probleem zowel in de community, het spel en het game moderating team.

Als er zoveel verschil is tussen een level 108 character en een level 110 character en mensen "moeten" vals spelen om het bij te benen moet je het je eens in denken als niemand zou vals spelen. Dan zou het spel opeens een stuk evenwichtiger zijn. PvP zou leuker zijn, de economie eerlijker en krijg je wat je item waard is op de markt.
Uit ervaring maken bots meer kapot dan je lief is in een MMO.( :+ )

Ik ben zelf trouwens van mening dat SRO een ruk MMORPG is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Als je moet botten om een spel leuk te vinden: Speel het spel dan niet en zoek iets wat je wel leuk vind om te doen.

Tuurlijk is de verleiding groot, maar het doel van het spel is levelen, dat kost tijd, en je moet moeite doen om goede items te krijgen. Dat maakt juist het spel zo leuk, en dat is waarom WoW al zolang gespeeld wordt, omdat er uitdaging in zit.

Stel je nou is voor dat je binnen een weekje casual spelen op lvl85 zit met de beste gear die je kan krijgen in het spel. Dan zou de helft van de spelers ermee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het niet geheel eens over dat bots meer kapot maken dan je lief is.
In silkroad heb je de goldbots van bedrijven, die maken veel kapot inderdaad.
Maar de player bots helpen de economie in mijn ogen juist.

Deze spelers verkopen waardevolle items gewoon op de markt ipv in de npc.
Hierdoor komen er meer Sealed items op de markt, dat de prijs juist drukt van deze items.

Op de huidige cap is het erg lastig om zonder sealed (Of zeer hoge +) gear te grinden als je een wizard of andere int based char ben. Dus ik ben zeer blij dat 99.99% bot, want die zorgen ervoor dat er voldoende aanbod is van Sealed of +6 +7 +8 items.
Bovendien helpt het de prijzen voor een groot deel onder de 1 miljard te houden en daardoor wordt de economie minder scam gevoelig. Aangezien boven de 1miljard moet je dubbele trade doen vanwege de limit en dit is het punt dat vaak mensen keihard gescammed worden. (Helaas.)

Maarja aan de andere kant kan ik begrijpen dat jullie als niet botters behoorlijke pest heken aan ons hebben omdat we zo "lui" zijn.
Maar wees gerust, ik speel ook games zonder te botten. Zoals dungeon siege II Broken worlds , zonder cheats etc helemaal uitgespeeld (Op easy weliswaar)
Shattered galaxy online 2 jaar gespeeld, meerdere maxed accounts. (Risk achtige strategy mmorpg.)
Bots (Acclaim), helaas bestaat deze online game niet meer. Maar was wel zeer leuk gedaan en ook hier maximum level behaald.

@Dalyxia:
Binnen een week is inderdaad te snel. Maar in een tijd van zeg 6-12 maanden moet je het kunnen doen met zeg 3-4 uur per dag. Dat is een totaal van 600-1200 uren. Dat vind ik nog te doen. Maar als het echt veel langer duurt dan dit.. dan wordt het vervelend en neig ik te zoeken naar de simpele snelle oplossing^^

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bots die items verkope aan spelers make jusit het spel ook meer kapot, de prestigue die je ehbt als je zo'n item ehbt is weg, alles wordt erg vermakkelijkt, items die rare zijn zijn zo om een rede gemaakt. niet om door bots gegrind en verkocht te worden

Edit:
dat van die scam door dubbel trade is een fout van het spel, hadde ze beter voer na kunnen denken misschien of weg kunnen patchen mogelijk. misschien ipv botten melde van de scams me alle spelers?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sowieso zit ik ernaast als ik zeg dat de enige reden dat mensen daar miljarden hebben om te betalen is omdat ze botten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets dacht ik ook furby, maar hield dat nog voor me. meer een wapen voor later.
maarja inderdaad wel een punt, veel loot is vele geld, markt wordt goedkope ren meer geld is alleen maar eerder iederene met uberwapens en gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:59:
Sowieso zit ik ernaast als ik zeg dat de enige reden dat mensen daar miljarden hebben om te betalen is omdat ze botten?
Klopt wel en niet :P Er zijn genoeg botters die altijd een tekort hebben (Vraag mij niet hoe ze dat doen..)
Zelf heb ik altijd een gigantisch overschot aan gold dus tja :)

Maar voor de niet bottende speler is het wel een voordeel, want de prijzen worden door bots wel naar beneden gedrukt. (Vroeger was het dan gewoon van koop maar lekker gold @ Goldbot bedrijven.)

PS: Voor reports etc. Zelfs als je filmpje maakt dat iemand bot, zal een GM je nog niet bannen. Zo slecht is de controle @ Silkroad :)
Pagina: 1 2 Laatste