• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
Darkwings schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:55:
Sinds kort staat mijn eerste game in de market! Nog niet helemaal af, al wel helemaal speelbaar :)

[afbeelding]Dr Turbo! (beta)
by Spaceman Games
<50 downloads, 2 ratings (5 avg)
Free
[afbeelding]

Ben benieuwd naar jullie reacties! Twee belangrijke dingen die sowieso nog op het programma staan zijn meer levels én een "how to play"-achtig iets.
haha. Leuk spel. Ik wist in het begin niet wat ik moest doen. En daardoor had ik bijna het spel weer verwijderd. Maak dus een goede "How to" zoals je idd zelf al zegt.

Erg leuk concept zo met die planeten waardoor je aangetrokken wordt. Dat maakt het vernieuwend en uitdagend.

Tip: In sommige levels vindt ik de start view niet goed. Eigenlijk wist/wilde ik helemaal niet dat je het scherm ook nog kan inzoomen en schuiven. Ik pakte elke x het poppetje en begon met "schieten", echter kom je dan soms links ruimte te kort om uit te halen.

Ook zie ik graag de optie dat ik hem op de sdkaart kan installeren. Hier is in de android market ook veel vraag naar. Kan je heel makkelijk instellen in je android manifest: android:installLocation="auto"

Voor de rest erg leuk spel. Deze levels wel in 5 minuten uit gespeeld ;) Ik hou hem geinstalleerd :) En wacht rustig op updates.

Hoop je hiermee voldoende van dienst te zijn gweeest

ps. Weet er iemand hoe je een leaderboard maakt zonder dat de gebruikers een account hoeven aan te maken? Ik heb nu scoreloop. Maar als je daar je naam wilt invullen moet je ook je email invullen....

[ Voor 5% gewijzigd door NIB0R op 16-02-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
dhhdante schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:28:
Ik heb momenteel enkel NL gebruikers Stukfruit, dus locatie heb ik nog niet nodig lijkt me.
Oeps, over het hoofd gezien :)
Localytics (open source) vind ik het fijnst.
Ik heb er naar gekeken, maar dingen die bij Flurry gratis zijn moet je bij hun voor betalen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:14
Thanks, nuttig commentaar! Mag ik vragen wat de resolutie is van de telefoon waarop je gespeeld heb? Kan zijn dat de niet-zo-handige startview daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Darkwings schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:58:
[...]

Thanks, nuttig commentaar! Mag ik vragen wat de resolutie is van de telefoon waarop je gespeeld heb? Kan zijn dat de niet-zo-handige startview daarmee te maken heeft.
Galaxy S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363230

dhhdante schreef op zondag 12 februari 2012 @ 04:49:
Wat kun je nou in principe beter doen als je je funds van bijv. admob wilt laten uitkeren? Via wire of via paypal? Paypal zal zeker een ongunstigere wisselkoers rekenen?
Mss nog iets om bij stil te staan, mijn persoonlijke ervaring met admob betalingen over wire: Ik heb overschrijving naar zakelijk bankrekening bij ING gekozen en heb daar tot op heden nog nooit iets van ontvangen. Krijg wel telkens een e-mail dat een betaling werd uitgevoerd van admob maar dus nooit effectief geld op de bankrekening.

Eerste contact daarover via de internationale contactpagina gaf geen enkel antwoord. Sinds vorige week heb ik nu contact via de nederlandstalige support. Eindelijk echt reactie daar. Hebben dit nagekeken en zou aan foutieve bankgegevens liggen. Heb deze echter dubbel gecontroleerd met wat ze geregistreerd hebben en kan geen verschil vinden. Wacht voorlopig nog op antwoord van hun kant nu. In elk geval lijkt het me sowieso niet netjes om mij al die tijd niet op de hoogte te brengen. Als er echt een fout in de gegevens zou zitten dan merken ze dat toch wel zelf ook op? Moet ik dan echt zelf gaan informeren voor ze er iets aan zouden doen?

Lijkt me dat je bij een paypal adres minder kunt missen.

Over wisselkoersen & andere kosten: Bij de internationale betalingen van google voor betalingen in de market naar ING krijg ik bij elke transfer sowieso ook kosten verrekend. Heb nu geen weet van exacte bedrag maar is via wire dus ook niet gratis.

Voor admob gebruikte ik trouwens advertenties van google adsense in een browser. Dat bracht het dubbele op (vraag me niet waarom). Echter na een half jaar of zo is die account afgesloten wegens misbruik. Ik vermoed dat het niet toegestaan is dit voor mobiele apps zo te gebruiken. Sindsdien ben ik overgestapt op admob.

Als er betere alternatieven zijn hoor ik het graag. Ben sowieso niet meer over admob te spreken na deze wanbetalingen. Ben benieuwd of ze het nog gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 18:14
Darkwings schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:55:
Sinds kort staat mijn eerste game in de market! Nog niet helemaal af, al wel helemaal speelbaar :)

Ben benieuwd naar jullie reacties! Twee belangrijke dingen die sowieso nog op het programma staan zijn meer levels én een "how to play"-achtig iets.
Kleine tip: je applicatie vraagt om een wakelock, wat 2 nadelen heeft:
1) Het is makkelijker om kleine bugs te introduceren (bijv. wakelock blijft aan na afsluiten app)
2) Een extra permissie waarover gebruikers kunnen gaan miepen

In de meeste use-cases is een wakelock overbodig, voor zover ik weet is het vooral handig bij long-running services en dergelijke (als ik er naast zit, let me know).

Een betere oplossing om je scherm aan te laten zolang de Activity wordt getoond is door je Activity een flag toe te kennen waarmee het scherm actief blijft:
Java:
1
activity.getWindow().addFlags(WindowManager.LayoutParams.FLAG_KEEP_SCREEN_ON);
Dit kan ook via je XML maar hoe exact dat weet ik even niet uit m'n hoofd.

Verder: erg leuk concept, leuk in elkaar gezet. Ik ben benieuwd naar je volgende versies!

[ Voor 3% gewijzigd door eXtReMeBiE op 18-02-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wat ^^ hij zegt. Dit valt zelfs onder misbruik van features die hier niet voor bedoeld zijn :Y

In XML kan het door de android:keepScreenOn attribuut op true te zetten voor ieder willekeurige widget of layout die op View is gebaseerd (je hoeft hierbij natuurlijk alleen de layout of view in te stellen die het hoogst in de hierarchie ligt).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
Goeie tip van de wakelock! Inderdaad een beetje misbruik van de feature, maar goed, het werkte :) Zal 't zeker veranderen en ga ook naar install-to-sd kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 09:05
Mijn 2de game :)

Mastermind is het beroemde klassieke spel gebracht naar je Android-toestel door Appart.
Het doel van het spel is om de geheime kleurencombinatie te raden U kunt spelen tegen de CPU of tegen een andere speler.

-Witte toets: Er is een kleur die in de combinatie zit, maar niet op de juiste plaats.
-Rode toets: Er is een kleur die in de combinatie zit en op de juiste plaats.

Android Market: Mastermind (CodeBreker)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/K_PyJnXBUQAQD0eDXRoeb9hHippDA63Tem6vWUYeQEGn2KPzzEXfdLeuNbuaNayJ3Q
Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/NPp8WyI-yK6dd2FQbt1x3gLEi6kUgFQWCSFFOeZd_OpefFxYo61XTYG1lmEBtCSz9A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
Update uitgebracht, vooral dankzij jullie commentaar :) Changes:

* Performance verbeteringen (hogere/stabielere framerate)
* move to sd nu mogelijk
* wakelock permissie weggehaald
* aantal kleine bugfixes

Originele post met downloadlink hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Ik heb trouwens mijn punten voor galgje binnen.
16/20 want een uitstekend resultaat is , de minpunten waren vooral voor de website die errond gemaakt moest worden, de docent was over de app zelf zeer tevreden , zo goed had hij niet verwacht ( 1ste keer dat de deze opdracht gekozen kon worden ). Allemaal bedankt voor jullie opmerkingen en andere!

roel0 in "Post hier je eigen Android App!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
Leuk! Heb de multiplayer niet geprobeerd maar singleplayer werkt goed hoor :) Wat ik wel vervelend vond was dat je verplicht de kleurtjes van links naar rechts moet kiezen en niet kunt switchen. Wellicht kun je daar aan een iets andere interface denken, bijvoorbeeld iets wordfeud-achtigs waarbij je de kleurtjes op hun plek moet slepen?

Verder ben ik veeeel te ongeduldig voor mastermind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Darkwings schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:50:
[...]

Leuk! Heb de multiplayer niet geprobeerd maar singleplayer werkt goed hoor :) Wat ik wel vervelend vond was dat je verplicht de kleurtjes van links naar rechts moet kiezen en niet kunt switchen. Wellicht kun je daar aan een iets andere interface denken, bijvoorbeeld iets wordfeud-achtigs waarbij je de kleurtjes op hun plek moet slepen?

Verder ben ik veeeel te ongeduldig voor mastermind ;)
Bedankt voor je comment! :)

Ik had het eerst zo gemaakt dat je moest slepen, maar dat leek me te vermoeiend :P Zeker als je zo snel even een spelletje wilt spelen terwijl je wacht op je trein ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
roel0 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:51:
[...]

Bedankt voor je comment! :)

Ik had het eerst zo gemaakt dat je moest slepen, maar dat leek me te vermoeiend :P Zeker als je zo snel even een spelletje wilt spelen terwijl je wacht op je trein ofzo :)
Okay, dat is een keuze. Misschien dan wel een manier maken om iets weer te wissen en een andere kleur te spelen? Nu is het zo frustrerend als je per ongeluk misklikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Nog een tip; een how-to of help. Ik heb in geen jaaaaren mastermind meer gespeeld, waar staat een rode en/of witte stip voor?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Darkwings schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:35:
[...]

Okay, dat is een keuze. Misschien dan wel een manier maken om iets weer te wissen en een andere kleur te spelen? Nu is het zo frustrerend als je per ongeluk misklikt...
Wordt zeker toegevoegd in de volgende versie!
Roeligan schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:58:
Nog een tip; een how-to of help. Ik heb in geen jaaaaren mastermind meer gespeeld, waar staat een rode en/of witte stip voor?
Ik heb het al in de app beschrijving gezet , maar zal het zeker nog in de app zelf zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-04 20:28
Ik heb de afgelopen dagen 'ns geprobeert wat met de Andengine te maken, en hieruit is Bubble Blocker gekomen: Bubble Blocker op de Android Market

Het is de bedoeling dat je aanvliegende bubbels met je Bubble Bar tegenhoudt. Na een bepaald aantal punten komt er een nieuwe 'wave' waar de bubbles in grotere aantalen en sneller aankomen. Ook heb je bepaalde Bonus Bubbles, de Extra Life en de 20 pt Bonus Bubble. Ook moet je de af en toe voorkomende Bomb Bubbles ontwijken, anders ben je direct game over. Iedere gewone Bubble die je doorlaat kost je één leven. Als ze op zijn ben je natuurlijk ook game over. Uiteraard ben ik benieuwd naar jullie feedback, en hij is gratis zonder ads.

*snip* toch een oplossing gevonden dus toch nog maar Andengine :)

edit: ook nog maar 'n screenshot: toch maar niet meer, host suspended :D

[ Voor 31% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 22-02-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Ik heb ook een app gemaakt. Bubble Blower. Het is de bedoeling dat je in de microfoon blaast zodat een zeepbel steeds groter wordt. Wie de grootste zeepbel kan blazen wint.
Wie heeft de langste adem?

Op dit moment staat hij in de "Beste nieuwe gratis apps" op plek nummer 44! :)

https://market.android.co...d=com.RmbInc.Bubbleblower

Ik hoop dat jullie mij wat feedback kunnen geven op wat ik verbeteren kan. Ik heb hiervoor nog nooit in java geprogrammeerd of überhaupt objective oriented.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/PdBxsjfhk3vz8jhUok9B_MLNlN1IJSTRP5DQt4_yLzVl05CZ-R3BoOnaqSIACWECSbs Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/H8r3SeGg-EI6NVK20_dlqC6ywfUU3MwEmonF4q5k6zTJv317zJZTlN6AQBlOLcfwvIs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:04
NIB0R schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:48:
Ik heb ook een app gemaakt. Bubble Blower. Het is de bedoeling dat je in de microfoon blaast zodat een zeepbel steeds groter wordt. Wie de grootste zeepbel kan blazen wint.

Ik hoop dat jullie mij wat feedback kunnen geven op wat ik verbeteren kan. Ik heb hiervoor nog nooit in java geprogrammeerd of überhaupt objective oriented.

[afbeelding] [afbeelding]
Niet geschikt voor mijn telefoon zo te zien? :'( Heb een HTC Wildfire met Android 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
SumBeam schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:46:
[...]

Niet geschikt voor mijn telefoon zo te zien? :'( Heb een HTC Wildfire met Android 2.2
Ik denk dat de resolutie van je scherm te klein is. 240x320? Bedankt voor het melden in ieder geval . Ik zal er deze week naar kijken of ik hem ook voor kleinere schermen compatible kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
NIB0R schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:48:

[afbeelding] [afbeelding]
Cheaten met je app is best makkelijk... ;)
spoiler:
Gewoon met je vinger continu heen en weer vegen over de microfoon tot dat je er zat van bent... Mijn bellen passen soms zelfs niet meer op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Mastermind:
Al een kleine update doorgevoerd na het bekijken van jullie reacties:
- Je kan je huidige selectie wissen , dus geen gevloek meer als je op een verkeerde kleur klikt ;)
-Geluid toegevoegd , wat je natuurlijk kan uitzetten
- Spelregels bij info toegevoegd

Ook komen er vanaf nu in mijn apps na een update eenmalig een messagebox met de veranderingen in , aangezien google tijdens het updaten de changelog niet laat zien.

PS: Google doet er de laatste tijd wel lang over om uploads op de market te zetten, soms enkele uren, nog iemand last van?

[ Voor 11% gewijzigd door roel0 op 21-02-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
roel0 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:46:
PS: Google doet er de laatste tijd wel lang over om uploads op de market te zetten, soms enkele uren, nog iemand last van?
Jep, duurt soms een uurtje of twee. Zal vast wel iets te maken hebben met die scanner die sinds een aantal maanden de boel vooraf scant :Y

Tenminste, de periode die ze in het nieuws noemden lijkt overeen te komen met het moment waarop het langzamer begon te worden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Joen schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:25:
[...]

Cheaten met je app is best makkelijk... ;)
spoiler:
Gewoon met je vinger continu heen en weer vegen over de microfoon tot dat je er zat van bent... Mijn bellen passen soms zelfs niet meer op mijn scherm.
Daar ben ik van op de hoogte inderdaad. Dat kan je ook zien aan de online highscores. :P Echter is dit niet bij elke telefoon. De ene telefoon heeft een zeer gevoelige microfoon en de ander juist niet. Ik heb hier overigens nog geen oplossing voor. Misschien dat ik het zo laat. Kan je je vrienden beet nemen in een wedstrijdje. :p
Ik heb een middenweg genomen qua trigger level van de microfoon zodat het spel werkt op zo veel mogelijk telefoons.

Heb jij een Galaxy soort? Daarvan weet ik dat de microfoon erg gevoelig is.

@Roel0
Het duurt bij mij ook even, maar geen uren. Hooguit een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
NIB0R schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:57:
Daar ben ik van op de hoogte inderdaad. Dat kan je ook zien aan de online highscores. :P Echter is dit niet bij elke telefoon. De ene telefoon heeft een zeer gevoelige microfoon en de ander juist niet. Ik heb hier overigens nog geen oplossing voor. Misschien dat ik het zo laat. Kan je je vrienden beet nemen in een wedstrijdje. :p
Ik heb een middenweg genomen qua trigger level van de microfoon zodat het spel werkt op zo veel mogelijk telefoons.
Voor Android moet je *altijd* de sensors eerst even kalibreren. Laat de gebruiker een keer vooraf in de microfoon blazen, pak daarvan de hoogste waarde en gebruik die om de rest van je waarden daar naartoe te "normaliseren".

^^ le oplossing :Y

Voorkom je ook veel 1-ster beoordelingen mee ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 12:52
Ik wilde zojuist een app updaten, maar de lijst met apps kan niet geladen worden:
Het laden van de lijst met apps is mislukt. Probeer het later opnieuw.
Heeft iemand hier nog meer last van?

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Niekfct schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:08:
Ik wilde zojuist een app updaten, maar de lijst met apps kan niet geladen worden:

[...]

Heeft iemand hier nog meer last van?
21 February 2012: Unable to view app list within Developer Console
We're aware of reports from some developers that they're currently seeing the message, 'Failed to load application list. Try again later', in their Developer Console.
;)

Ook admob kampt met probs vandaag zo te zien , beide apps slechts 50% fill rate.
Dat moeten ze geen 2 maal proberen lol ;)

[ Voor 11% gewijzigd door roel0 op 22-02-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dan vond ik die bug waarbij de CTR opliep tot 20% toch een stuk leuker :P

Je zou trouwens ook meteen op de pagina van je app moeten kunnen komen door de volgende link te gebruiken (wijzigen waar nodig met appnaam):
https://market.android.co...Place:p=com.blaat.appnaam

Misschien dat dat nog wel werkt?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
De fillrate bij admob is normaal gesproken bijna 100%, maar gister was het opeens maar 37% en vandaag is het tot nu toe 15% ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:01

Murphy

(2B||!2B)?

Hard bezig met een AIR app. Deze week wil ik 'm de markt opknallen. I'll keep you posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Jegorex schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 06:58:
De fillrate bij admob is normaal gesproken bijna 100%, maar gister was het opeens maar 37% en vandaag is het tot nu toe 15% ;(
Maar aan mijn click rate te zien is het gewoon een statistiek bug , geen vrees dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
roel0 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:45:
[...]

21 February 2012: Unable to view app list within Developer Console
We're aware of reports from some developers that they're currently seeing the message, 'Failed to load application list. Try again later', in their Developer Console.
;)

Ook admob kampt met probs vandaag zo te zien , beide apps slechts 50% fill rate.
Dat moeten ze geen 2 maal proberen lol ;)
Die had ik gisteravond ook, en nu is mijn destijds geuploadde versie als draft geselecteerd die ik niet meer kan vervangen. Iedere keer als ik op "save" druk gebeurt er zo goed als niet. Toch google maar even contacteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Lorem_Ipsum schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:50:
[...]

Die had ik gisteravond ook, en nu is mijn destijds geuploadde versie als draft geselecteerd die ik niet meer kan vervangen. Iedere keer als ik op "save" druk gebeurt er zo goed als niet. Toch google maar even contacteren
Het is mij ondertussen gelukt. Mijn nieuwe apk saven werkte niet. Daarna kreeg ik weer de foutmelding dat de lijst van apps niet geladen kon worden, daarna kon ik de nieuwste versie niet uploaden omdat hij al bestond. Paar keer prutsen en nu staat de nieuwste versie wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Niekfct schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:59:
[...]

Het is mij ondertussen gelukt. Mijn nieuwe apk saven werkte niet. Daarna kreeg ik weer de foutmelding dat de lijst van apps niet geladen kon worden, daarna kon ik de nieuwste versie niet uploaden omdat hij al bestond. Paar keer prutsen en nu staat de nieuwste versie wel online.
Hmm, dan ga ik ook nog maar 'ns een paar pogingen wagen... Overigens is die lijst-bug wel snel verholpen. Bij mij duurde het ongeveer 5min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tja, ze zullen onderhand wel weten wat ze moeten fixen. Het is niet de eerste keer dat het ding buggy is ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
Meer mensen die problemen hebben met het uploaden van images? Ik krijg:
[quote]De server kan uw afbeelding niet verwerken. Probeer het later opnieuw.[quote]

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Stukfruit schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:53:
Tja, ze zullen onderhand wel weten wat ze moeten fixen. Het is niet de eerste keer dat het ding buggy is ;(
Afbeeldingslocatie: http://troll.me/images/the-most-interesting-man-in-the-world/i-dont-always-test-my-code-but-when-i-do-i-do-it-in-production-thumb.jpg
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Vraagje voor de mensen die geld vragen voor hun apps: hebben jullie ook een tax rate ingevuld bij Google Checkout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 18:14
Murphy schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:54:
Vraagje voor de mensen die geld vragen voor hun apps: hebben jullie ook een tax rate ingevuld bij Google Checkout?
Nee; de tax rate wordt bovenop de prijs van je app gerekend en pas op het moment dat mensen willen afrekenen. Als consument vind ik dat een vervelende verrassing die me zelfs een keer ervan heeft weerhouden een app te kopen. Om deze reden heb ik (al redelijk snel) besloten om dit zelf niet bij mijn apps te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Nieuwe update mastermind

De bolletjes zien er nu veel strakker uit
Moeilijkheidsgraden toegevoegd
Nederlandse taal toegevoegd

Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/gyRJKO43FJttztN-zbTa3AbhZyNGz9WoBoKXOM6dWi6KBV_cb1-bkdBopXUMPPPViHe3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Nou! Mijn app staat online! Ik kan 'm alleen nog niet vinden in de Market...Ach zoek maar effe op 'GoTopo' en dan verschijnt ie vanzelf wel hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Murphy schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:47:
Nou! Mijn app staat online! Ik kan 'm alleen nog niet vinden in de Market...Ach zoek maar effe op 'GoTopo' en dan verschijnt ie vanzelf wel hoop ik :)
https://market.android.com/details?id=jouw.package.naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Euh, package naam? Als ik dat vervang voor 'GoTopo' krijg ik niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Murphy schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:08:
Euh, package naam? Als ik dat vervang voor 'GoTopo' krijg ik niks....
package naam is de naam waar je elk java bestand mee begint
Bv
package com.mastermind.appart;

meer info
Wikipedia: Java package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Android Market: GoTopo

Je hebt de packagenaam een heel klein beetje verkeerd :P Daarnaast is het verschrikkelijk aan te raden om *nooit* hoofdletters te gebruiken in je packagenaam omdat de Market hoofdlettergevoelig is (en daarom heel vatbaar voor fouten). En als je bv "com.murphy.appnaam" gebruikt dan heb je ook je "eigen" namespace. Maakt in principe niet veel uit, maar als iedereen "air.nogwat" gaat gebruiken dan raken de namen snel op :Y

Wat zijn trouwens jullie ervaringen met het beheer van Bitmap-geheugen in ICS vergeleken met eerdere versies van Android?

* Stukfruit had zichzelf netjes aangeleerd om overal .recycles uit te voeren en spaarzaam System.gc's te gebruiken om ervoor te zorgen dat het laden van grotere Bitmap's niet voor een Out Of Memory exception zorgt, maar omdat het geheugenbeheer voor Bitmap's onder ICS is veranderd (het Bitmap-geheugen bevindt zich nu gewoon in het Java-deel van het geheugen ipv in de native heap) en de recycle-methode puur een dummy lijkt te zijn geworden is het opeens een stuk moeilijker om OOM's te voorkomen... Goed gedaan, jongens bij Google :/

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Stukfruit schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:43:

Je hebt de packagenaam een heel klein beetje verkeerd :P Daarnaast is het verschrikkelijk aan te raden om *nooit* hoofdletters te gebruiken in je packagenaam omdat de Market hoofdlettergevoelig is (en daarom heel vatbaar voor fouten). En als je bv "com.murphy.appnaam" gebruikt dan heb je ook je "eigen" namespace. Maakt in principe niet veel uit, maar als iedereen "air.nogwat" gaat gebruiken dan raken de namen snel op :Y

Wat zijn trouwens jullie ervaringen met het beheer van Bitmap-geheugen in ICS vergeleken met eerdere versies van Android?

* Stukfruit had zichzelf netjes aangeleerd om overal .recycles uit te voeren en spaarzaam System.gc's te gebruiken om ervoor te zorgen dat het laden van grotere Bitmap's niet voor een Out Of Memory exception zorgt, maar omdat het geheugenbeheer voor Bitmap's onder ICS is veranderd (het Bitmap-geheugen bevindt zich nu gewoon in het Java-deel van het geheugen ipv in de native heap) en de recycle-methode puur een dummy lijkt te zijn geworden is het opeens een stuk moeilijker om OOM's te voorkomen... Goed gedaan, jongens bij Google :/
Recycle doet het hier nog prima :) Mss moet je de OutOfMemory error catchen en dan de system.gc toepassen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
OutOfMemory vangen zou een mogelijkheid zijn, maar als je veel grote bitmaps gebruikt (zoals foto's) die de hele tijd zichtbaar moeten zijn dan is het erg moeilijk om daar nog netjes uit te gaan komen. Preventie van die dingen lijkt me daarom een betere optie :)

Anyway, ik kletste deels onzin. recycle is zeker geen dummy geworden, ook al leek het zich gisteravond zo te gedragen. Helaas zit ik nu in het verkeerde topic, dus ik verwijs iedereen die interesse heeft in het geheugenbeheer van heel veel onmeunig grote bitmaps door naar [Ervaringen] Android SDK!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Stukfruit schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:43:

Op die fiets. Volgens mij had ik weinig invloed op de namespace, aangezien dit ook een AIR app is. Voor wat betreft die hoofdletters; ik krijg gewoon resultaat als ik zoek met 'gotopo' :)

Met andere woorden:

GoTopo bèta

Spijker je topografiekennis bij met GoTopo! Verschillende vraagtypes, variërend in moeilijkheid. Kleine tijdsdruk voor extra uitdaging. Schep met een druk op de knop op over je score via Facebook. In deze bètaversie zitten 30 vragen, in de binnenkort verkrijgbare betaalde versie véél meer vraagtypes en véél meer vragen!

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/nXrU77QK9Pm0bF_fVkxcRXvK0UPwIkYspABw0XuBSc9RThHka8Oe3qs2uT5fZ4TcdQE=h230

Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/BJzMpOJmGdyugNl4fzEWsWjySyoA25puaTn2zr3WfTUPVs2TqZ_NDvn8Yfzy9y4iRFI=h230

Wat is het een enorm lekker gevoel om je eerste app op de Market te zien staan zeg _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik had het over fouten die je zelf sneller zal maken ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Mijn eerste APP is live!
Het is een spelletje waarmee je tegelijkertijd ook je korte termijn geheugen traint.

Ik ben benieuwd wat mensen ervan vinden!
Dus ik zal reacties hier in dit topic in de gaten houden.
Je kan me natuurlijk ook mailen.

Link:
https://market.android.com/details?id=com.jvsapps.lowtohigh
Brain Test: Low to High gives you fun while training your short-term memory!
Brain Test: Low to High is an addictive game that wants you to remember an increasing number of symbols with each level. With multiple symbol categories and a range of different difficulties/modes, you cannot resist playing a couple of games each day! It also keeps track of your highest and latest scores in an organized table. This way you can see the improvement of you and your brain on a daily basis.
Paar plaatjes (Op de link staan er meer):
Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/9rnoPxrymrtciFFq_ozSyZcd9JTsGgoBemxiCXq_kuGYFT7u4i7BROwL94t0WVZweAAfbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/Ihw7zEWYX8nzqiYaCLbXQd8aGFqrdtUSL3B7nIlxKB-QzXJ_MMcEp6tjX-muibcvPG8Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/OpaP6RXzwQ9pvcTbZU0afNrt2ukkD3VPhr5_AoeKWtrnssjFd7B9aO7qwRRSS2uokjAAfbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/qnL849JTqOnNFErVTFO74Qn7aDzl2g9Gv19Lc2lSRjUy1paGJTbM13fZezHqDPTb8gAfbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/c6WaRSndlEQQxQ1tSs9CgcEf59sLYTvH5TCU2FXjf688X0sP9GfwaATKNsoVAFEe2QAfbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/W0XPb6ffe2slETsyqvb0m0j_7VrqW7ArlNopKPova_t4ailpBIiFZXbPMuJcc0rDSbeZ

Groetjes,
Jos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoi Tweakers, ik heb een simpele android game gemaakt, genaamd 'Naggers', link naar market pagina (gratis).

Het idee is dat je de kortste weg moet zien te vinden door een level dat vol loopt; en hoe moeilijker je het jezelf maakt, hoe hoger je score!

Een paar screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://blackenvelope.net/img/04.png

Afbeeldingslocatie: http://blackenvelope.net/img/01.png

Afbeeldingslocatie: http://blackenvelope.net/img/03.png

Afbeeldingslocatie: http://blackenvelope.net/img/qrcode_marketlink.png

Probeer het eens zou ik zeggen. Commentaar/bugs/opmerkingen zijn erg welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Ik ben blijkbaar op de frontpage van xda belandt
http://www.xda-developers...rmind-brought-to-android/

Altijd leuk om te horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

roel0 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 01:24:

Nice, en dan gaat het hard hè!! Ik probeer mijn app ook wat te 'pluggen' maar dat blijkt nog vrij lastig te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 05-05 22:55

Zit je met een naam als Mastermind niet te roeren in trademarks? Kan nog wel eens problemen opleveren mocht het echt populair worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R

Zeer leuk idd. Ik heb ook mijn app een tijd terug gepromoot. Bij zoveel mogelijk landen heb ik websites benaderd.
Zo heb ik in NL op androidworld gestaan. Ook in landen als Italië, Zwitserland, Zweden en Turkije heb ik op een android website gestaan.

Op het moment van het schrijven van dit bericht hebben deze publicaties geresulteerd in een 26e plek in de "Beste nieuwe gratis apps" ranglijst. Link
En plek 177 in de "Populairste Gratis". Link

Ik raad jullie dit ook aan. Het is een kleine moeite. Ik heb een standaard bericht verzonnen in het Engels. En dan is het copy paste naar de verscheidene sites.

Ik heb een lijst met android websites van verschillende landen. Indien iemand daar interesse in heeft kan die me een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Alexji schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:36:
[...]

Zit je met een naam als Mastermind niet te roeren in trademarks? Kan nog wel eens problemen opleveren mocht het echt populair worden.
Nee geen schrik voor , en als ik er toch een mail over krijg verander ik gewoon de naam. De trademark geldt trouwens enkel in de US
NIB0R schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:10:
[...]

Zeer leuk idd. Ik heb ook mijn app een tijd terug gepromoot. Bij zoveel mogelijk landen heb ik websites benaderd.
Zo heb ik in NL op androidworld gestaan. Ook in landen als Italië, Zwitserland, Zweden en Turkije heb ik op een android website gestaan.

Op het moment van het schrijven van dit bericht hebben deze publicaties geresulteerd in een 26e plek in de "Beste nieuwe gratis apps" ranglijst. Link
En plek 177 in de "Populairste Gratis". Link

Ik raad jullie dit ook aan. Het is een kleine moeite. Ik heb een standaard bericht verzonnen in het Engels. En dan is het copy paste naar de verscheidene sites.

Ik heb een lijst met android websites van verschillende landen. Indien iemand daar interesse in heeft kan die me een PM sturen.
Geheel zelfde planning hier , zo ben ik vorige keer tot op plaats 3 geraakt in nieuwe apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik hoop dat je je realiseert dat Google in dat geval eerst je app zal neerhalen en je dan pas de mogelijkheid krijgt om het eventueel aanpassen? (en je daardoor een streepje achter je naam zal hebben).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
De market staat vol met masterminds https://market.android.com/search?q=mastermind&c=apps

Nuja ik maak me mss wel een beetje zorgen, maar ik zie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Laatst online: 07:57

Py.

Terug van een maand vakantie en meteen een leuk kadeautje van Google in de developer console van de market:
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-uCjSNT-yaGE/T01BDUEwzUI/AAAAAAAABZs/RM6u4SLP8Gk/s400/app-stats2-user-installs-by-language.png

Statistieken zijn opeens erg bruikbaar en hebben een export naar csv optie!
Meer info op de developer blogspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Py. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:38:
Terug van een maand vakantie en meteen een leuk kadeautje van Google in de developer console van de market:
[afbeelding]

Statistieken zijn opeens erg bruikbaar en hebben een export naar csv optie!
Meer info op de developer blogspot.
De nieuwe statistieken zijn echt super, je kan zelfs de verdeling van versies van je app zien.
Ik heb verder geen statistiek software in mijn apps zitten, dus ik ben hier erg blij mee.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 22:09
Ik heb me de afgelopen maanden verdiept in het maken van een Android applicatie (en de taal Java was ook nieuw voor mij).

Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/7rJtLecDfYQisTA1M3M-5-WeMUKK3SFQKCDnGkoUMKHwilsNothkcuy41hr7NAomR_c=w124

Voor mijn profielwerkstuk heb ik dan ook de app OV Alarm gemaakt.
Met deze app kan de gebruiker een treinstation instellen waar hij of zij gewekt wil worden. Door middel van GPS of alleen GSM masten en WiFi netwerken wordt de locatie van de gebruiker bepaald.

Het enige probleem is nog dat hij het tot enkele weken geleden goed werkte en nu heeft hij vaak moeite met de tweede locatie update. Vandaar dat ik hem op de Market als beta versie heb gezet. Ik ken weinig mensen die de app vaak kunnen testen, hierdoor weet ik niet of het aan mijn code ligt (waarschijnlijk) of aan de hardware van bepaalde telefoons.

Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=5&d=market%3A%2F%2Fdetails%3Fid%3Dcom.standroid.ova
link en QR-code

De applicatie beschikt ook over 5 'knoppen' die de meest recente bestemming automatisch aanvult en het alarm aanzet.
Ook kan de gebruiker zelf de 'ringtone' instellen.

Feedback zou geweldig zijn, zeker nu het nog in de beta-fase zit!

Edit:
@Wwwillem, Naggers is nog best verslavend. :)
Het enige lastige is als je de 'teller' te lang laat lopen, dan zit het hele level vol met blokjes...

Hmm, https://market.android.com/developer?pub=Standroid werkt niet en hij krijgt hem ook niet gevonden met OV Alarm als query. Ligt dat eraan dat hij er nog maar net op staat? -- Werkt inmiddels, inderdaad. Geduld is een schone zaak.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkCreative op 02-03-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

Het duurt soms even voor je app verschijnt in de market. Google draait tegenwoordig ook wat extra checks voor ze een applicatie live zetten. Zie bijvoorbeeld http://googlemobile.blogs...android-and-security.html voor wat meer achtergrondinformatie.

Bij mijn eerste app duurde het een uurtje voor ik deze via de url kon bereiken, nog een uur later was mijn publisherlijst pas beschikbaar en de volgende ochtend kreeg ik pas de app te zien via zoeken.

Kwestie van geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Ja, dat dacht ik al. Is verder ook geen probleem. Ik vond het alleen vreemd dat de link wel bestond, maar m'n publisherlijst nog niet. :O

Bedankt voor de informatie. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

What, WAS deze app er nog niet?? Superhandig man! Helaas doe ik niet aan OV en het lijkt me niet zo gunstig als ik deze app nodig zou hebben in de auto :P
Ik hoop dat ie populair gaat worden. Heb je al nagedacht over inkomsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Leuke app, ik heb alleen nog wel een bugje ontdekt. Bij de vraag "In welke provincie stroomt de Rijn ons land binnen?" Komt daarna de uitleg/hint te staan van de provincies die grensen aan het IJselmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

JelkeBart schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:26:
[...]

Leuke app, ik heb alleen nog wel een bugje ontdekt. Bij de vraag "In welke provincie stroomt de Rijn ons land binnen?" Komt daarna de uitleg/hint te staan van de provincies die grensen aan het IJselmeer.
Klopt, al weggehaald. Probleem is dat als ik een nieuw XML'etje in de APK bak, dat gelijk als update wordt gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Is dat een probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Murphy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:05:
[...]
What, WAS deze app er nog niet?? Superhandig man! Helaas doe ik niet aan OV en het lijkt me niet zo gunstig als ik deze app nodig zou hebben in de auto :P
Ik hoop dat ie populair gaat worden. Heb je al nagedacht over inkomsten?
Dat verbaasde mij ook. Ik heb wel apps gezien, waar je via maps een locatie kon instellen en later zag ik dat er wel al een soort gelijke app bestaat voor Engeland. Ook, toen ik er net mee begonnen was, kreeg de NS een update waarmee je, wanneer je een reis had opgeslagen, een signaaltje kon laten instellen (weliswaar via internet, meen ik).

Ik heb op dit moment alleen reclame onderin staan voor 'inkomsten'. Eerst maar eens de voornaamste bugs zien te vinden en dan misschien over een paid-app nadenken. :) Bovendien was het gewoon een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:31
Murphy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:38:
[...]

Klopt, al weggehaald. Probleem is dat als ik een nieuw XML'etje in de APK bak, dat gelijk als update wordt gezien...
Kun je zoiets niet beter op laten halen via het internet? Dat het ververst kan worden door de gebruiker bijvoorbeeld of dat je iets inbouwt dat je via een push de xml kunt laten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

dhhdante schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:39:
[...]

Kun je zoiets niet beter op laten halen via het internet? Dat het ververst kan worden door de gebruiker bijvoorbeeld of dat je iets inbouwt dat je via een push de xml kunt laten ophalen.
Klopt, dat gaat in versie 2.0 ook gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Prachtig app , helaas enkel voor Nederland momenteel :)

ik heb trouwens net Mastermind geupdate.

Ik heb het highscore systeem vervangen door Scoreloop waardoor je nu dus tegen de rest van de wereld speelt :)
Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/0PhShZ-9Mh_WunXe829gfCP9e5bBctUXiPlO7ZZHy0Fj--e8eslBJpgL8AOYXFK1JHE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:05
ThinkCreative schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:54:
Ik heb me de afgelopen maanden verdiept in het maken van een Android applicatie (en de taal Java was ook nieuw voor mij).

Met deze app kan de gebruiker een treinstation instellen waar hij of zij gewekt wil worden. Door middel van GPS of alleen GSM masten en WiFi netwerken wordt de locatie van de gebruiker bepaald.
Erg leuk idee! Heb hem gedownload voor een beetje support :), ga hem volgende week eens proberen en dan DM ik je wel even ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
ThinkCreative schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:54:

Het enige probleem is nog dat hij het tot enkele weken geleden goed werkte en nu heeft hij vaak moeite met de tweede locatie update. Vandaar dat ik hem op de Market als beta versie heb gezet. Ik ken weinig mensen die de app vaak kunnen testen, hierdoor weet ik niet of het aan mijn code ligt (waarschijnlijk) of aan de hardware van bepaalde telefoons.

[afbeelding]
link en QR-code

De applicatie beschikt ook over 5 'knoppen' die de meest recente bestemming automatisch aanvult en het alarm aanzet.
Ook kan de gebruiker zelf de 'ringtone' instellen.

Feedback zou geweldig zijn, zeker nu het nog in de beta-fase zit!

Edit:
@Wwwillem, Naggers is nog best verslavend. :)
Het enige lastige is als je de 'teller' te lang laat lopen, dan zit het hele level vol met blokjes...

Hmm, https://market.android.com/developer?pub=Standroid werkt niet en hij krijgt hem ook niet gevonden met OV Alarm als query. Ligt dat eraan dat hij er nog maar net op staat? -- Werkt inmiddels, inderdaad. Geduld is een schone zaak.
Als het lukt zou uitbreiding naar zo iets voor in de bus, tram en metro ook wel handig zijn. Ik reis namelijk dagelijks met de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Ik denk dat het, zeker voor metro, lastig gaat worden om iets dergelijks te doen zonder internet.
Met de bus zou kunnen, alleen is het probleem dat GSM masten niet zo heel nauwkeurig zijn, veel busstations liggen toch dicht bij elkaar. Dadelijk stap je er net één te vroeg of te laat uit.

De metro ligt onder de grond, dat wordt sowieso lastig qua bereik.
Ik heb er inderdaad wel over nagedacht, misschien toch leuk om mee te experimenteren in de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
ThinkCreative schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:10:
Ik denk dat het, zeker voor metro, lastig gaat worden om iets dergelijks te doen zonder internet.
Met de bus zou kunnen, alleen is het probleem dat GSM masten niet zo heel nauwkeurig zijn, veel busstations liggen toch dicht bij elkaar. Dadelijk stap je er net één te vroeg of te laat uit.
Als je bij de bushalte in de buurt komt zou je GPS kunnen inschakelen voor een betere locatie bepaling, maar dat zal wel veel meer van de accu vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:31
Mag ik jullie game developers er op wijzen dat Unity t/m 8 april gratis is?
Normaal kost dit $800,- per platform volgens mij.

https://store.unity3d.com/products

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
dhhdante schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:12:
Mag ik jullie game developers er op wijzen dat Unity t/m 8 april gratis is?
Normaal kost dit $800,- per platform volgens mij.

https://store.unity3d.com/products
Nee, $400,- per platform Ik heb de iOS en Android licentie iig direct 'gekocht' (Je krijgt een serial per mail) , maar het is mij niet duidelijk of je dat alleen tot de 8e April kunt gebruiken en het dan alsnog moet kopen, of dat de $400,- dan alleen voor nieuwe aankopen geldt.

[ Voor 3% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 07-03-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik kan het niet terugvinden nu, maar ik heb gister op twitter gelezen dat het een normale licentie is die ook na 8 april nog geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Jegorex schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:18:
Ik kan het niet terugvinden nu, maar ik heb gister op twitter gelezen dat het een normale licentie is die ook na 8 april nog geldig is.
Bedankt voor het melden, ik ben blij dat ik ook gelijk een iOS licentie erbij heb gedaan (was ook gratis), maar dat hoort eigenlijk niet in dit topic ;) Ik was al van plan het te gaan kopen, maar dit is helemaal mooi :)
EDIT: Gevonden

[ Voor 8% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 07-03-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Waarom doen ze zoiets :O Misschien tijd om me er eens in te verdiepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Natuurlijk is het na 8 april ook nog geldig. Zou wel heel lullig zijn als je een maand of langer keihard hebt zitten werken aan je hippe app en er daarna niets meer mee mag doen.

Dat noemt men meestal ook wel een demo ipv volledige versie :P

Wel een leuke actie trouwens, maar ik weet zeker dat ik me enorm ga ergeren aan het gebrek van sommige features waar je Pro voor moet hebben ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 05-05 22:36
Stukfruit schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:16:
Natuurlijk is het na 8 april ook nog geldig. Zou wel heel lullig zijn als je een maand of langer keihard hebt zitten werken aan je hippe app en er daarna niets meer mee mag doen.
Hah, zie je het niet? Dan moet je het kopen natuurlijk! Dat noemt men een teaser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Juist de voorbeeld app even gecompileerd , nice. Maar toch wel wat hoog gericht voor me haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 21:28

Bananenspin

Omdat het kan

Stukfruit schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:16:

Wel een leuke actie trouwens, maar ik weet zeker dat ik me enorm ga ergeren aan het gebrek van sommige features waar je Pro voor moet hebben ;(
Denk dat dat ook stiemen de gedachte is :P

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Woah, wat kan een review op Androidworld helpen zeg! Gisteren 30 installs, vanmorgen 300! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Ik heb een app ontwikkeld voor als je fietslamp stuk is of je ze weer vergeten bent. Dit kan natuurlijk niet als permanente oplossing dienen, maar in het kader beter iets dan niets. Ik heb al een hoop leuke reacties gehad van mensen die me erg dankbaar zijn. Ik denk dat een politie agent ook nog wel over te halen is als je deze app gebruikt en erbij vermeldt dat je lamp net stuk is gegaan en je hem morgen gaat vervangen.

De boete voor het fietsen zonder licht bedraagt 45 euro.

De app is gratis en misschien heb je hem ooit nodig.

Market link

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/ip_P9e7oXc8dHlhb8hrh9BVEdtcsJD0HuKLw5zL2yvRM8b8xznrpPLXR7bDzju-xTLY

Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/qWUUp7uEP0KOmIhVQTHS3NXfxEYdCbdEeAsBSSJk0ctq63ldyGSLEnBXh44ztorBbQg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Hoe heerlijk eenvoudig! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 296939 op 10-03-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Als een baas.
Ik hoop dat je hiermee miljonair wordt, wat een eenvoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
Niet om flauw te doen, maar... Kun je dan niet net zo goed de zaklamp app gebruiken?
Die kan alle kleurtjes doen en kun je ook je LED mee bedienen als je die op je mobiel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
josvschijndel schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:02:
Niet om flauw te doen, maar... Kun je dan niet net zo goed de zaklamp app gebruiken?
Die kan alle kleurtjes doen en kun je ook je LED mee bedienen als je die op je mobiel hebt.
Met je pinpas of cd-hoes kan je ook prima je voorruit krabben maar toch koop ik ook een ruitenkrabber ;)

Even zonder dollen. Daar heb je gelijk in. Mits je met die app de LED aan kan zetten en tegelijk je scherm rood kan maken.

Maar mensen denken daar niet aan. Deze app komen ze toevallig tegen en vinden hem handig. Ik breng ze op een idee/oplossing die ze zelf nog niet bedacht hadden. En hoeveel mensen hebben de zaklamp app? Ik niet bijv. Sterker nog, ik gebruik mijn eigen fietslamp app als zaklamp. :P

Wij als tweakers denken misschien dat elke app op je telefoon er een teveel is als je hem niet per see nodig hebt. Dat vertraagd je telefoon.
Ik ken ook mensen die hebben bijna een verslaving en downloaden alle apps. Waarvan ze dan 90% nooit zullen gebruiken.

Dus ik snap jouw redenatie. Maar ik begrijp/merk ook dat er vraag is naar mijn fietslamp app.

Btw. vinden jullie het ook zo tof als je van compleet onbekende mensen reviews krijgt dat ze je hartstikke dankbaar zijn voor je app? Voelt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
@ NIB0R: Daar heb je een goed punt!

Mensen kopen ook een tablet, terwijl je op een PC veel meer kan. Het kan inderdaad handig zijn om zo'n APP te hebben, die ergens speciaal voor gemaakt is. Al houd ik het op de zaklamp APP! (En ik heb ook altijd LEDjes bij voor het geval mijn licht stuk gaat :P)

Zelf ook eens bedenken of ik zo'n gat in de markt kan verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Voor de mensen die deze maand niets uitbetaald krijgen via Checkout en/of Admob:

http://phandroid.com/2012...ing-payments-from-google/
https://groups.google.com...kout-merchant/AM5NpAx6wpw

Uit dat groepsdraadje wordt ook duidelijk dat Google maar liefst *drie* (!) mensen op het team heeft zitten, dat deze allemaal net nieuw zijn en nog toegang moeten krijgen tot de codebase nadat de vorigen blijkbaar het team hebben verlaten en dat de grote G voor de *zoveelste* keer enorm aan het prutsen is.

Waarom de vorige medewerkers de zaak blijkbaar plotseling hebben moeten verlaten is niet bekend, maar als dat komt doordat ze de boel hebben verprutst dan mag de manager die erboven zit blijkbaar ook wel eens een enkeltje richting een andere baan krijgen...

Daarnaast is er nog het fiasco van bv. Google Music dat niet gelinkt wordt aan Youtube (hoewel beloofd aan de platenmaatschappijen en enorm veel extra omzet kan genereren), worden de beslissingen over oa. de verkoopstrategie van apps genomen door een paar mensen die daar niet bezig mee zouden moeten zijn en omdat ze het al te druk hebben (waaronder Andy Rubin die zich liever bezighoudt met aantal activaties per dag ipv omzet) en er is natuurlijk nog het plotselinge verlaten van de "top"man van de Android Market (Eric Chu) die het niet voor elkaar kreeg om de boel voor de verkoop van apps goed op poten te zetten.

Ik ben (was?) fan van Google, maar ik moet toegeven dat ik zo onderhand echt veel banger begin te worden voor het interne mismanagement (blijkbaar door alle lagen van het bedrijf heen) dan de patentenstrijd vanuit Microsoft, Apple, hun nieuwe patenttrol (Rockstar) en binnenkort misschien ook wel Yahoo.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Ik hoorde ook op 1 maart een uitbetaling te krijgen, maar heb die ook nog steeds niet gehad. Belachelijk dat een bedrijf als Google het niet voor elkaar krijgt z'n zaakjes goed op orde te hebben. Dankzij Unity3d kan ik m'n toekomstige game-shizzle ook gemakkelijk naar iOS porten zodat ik niet meer volledig afhankelijk ben van Google, gelukkig. Ik ben nu wel benieuwd wanneer de uitbetalingen wél komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Stukfruit schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 05:09:
Voor de mensen die deze maand niets uitbetaald krijgen via Checkout en/of Admob:

http://phandroid.com/2012...ing-payments-from-google/
https://groups.google.com...kout-merchant/AM5NpAx6wpw

Uit dat groepsdraadje wordt ook duidelijk dat Google maar liefst *drie* (!) mensen op het team heeft zitten, dat deze allemaal net nieuw zijn en nog toegang moeten krijgen tot de codebase nadat de vorigen blijkbaar het team hebben verlaten en dat de grote G voor de *zoveelste* keer enorm aan het prutsen is.

Waarom de vorige medewerkers de zaak blijkbaar plotseling hebben moeten verlaten is niet bekend, maar als dat komt doordat ze de boel hebben verprutst dan mag de manager die erboven zit blijkbaar ook wel eens een enkeltje richting een andere baan krijgen...

Daarnaast is er nog het fiasco van bv. Google Music dat niet gelinkt wordt aan Youtube (hoewel beloofd aan de platenmaatschappijen en enorm veel extra omzet kan genereren), worden de beslissingen over oa. de verkoopstrategie van apps genomen door een paar mensen die daar niet bezig mee zouden moeten zijn en omdat ze het al te druk hebben (waaronder Andy Rubin die zich liever bezighoudt met aantal activaties per dag ipv omzet) en er is natuurlijk nog het plotselinge verlaten van de "top"man van de Android Market (Eric Chu) die het niet voor elkaar kreeg om de boel voor de verkoop van apps goed op poten te zetten.

Ik ben (was?) fan van Google, maar ik moet toegeven dat ik zo onderhand echt veel banger begin te worden voor het interne mismanagement (blijkbaar door alle lagen van het bedrijf heen) dan de patentenstrijd vanuit Microsoft, Apple, hun nieuwe patenttrol (Rockstar) en binnenkort misschien ook wel Yahoo.
Er staat trouwens ook iets op de FP: nieuws: Android-ontwikkelaars: uitbetaling Google in maart te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Ja ik ben ook hard bezig Apple developer te worden in het kader van "spreid je winkansen". Helaas zijn ze in Cupertino ook niet de snelsten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Lorem_Ipsum schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:45:
[...]

Ik hoorde ook op 1 maart een uitbetaling te krijgen
De uitbetaling is altijd de 2e van de maand en dan ontvang ik het normaal gesproken de 5e of 6e van de maand.
Nu zijn ze dus al bijna 10 dagen te laat terwijl het wel van mijn Google account is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 01:06

Wom

Wwwillem schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:41:
Hoi Tweakers, ik heb een simpele android game gemaakt, genaamd 'Naggers', link naar market pagina (gratis).

Het idee is dat je de kortste weg moet zien te vinden door een level dat vol loopt; en hoe moeilijker je het jezelf maakt, hoe hoger je score!

Een paar screenshots:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Probeer het eens zou ik zeggen. Commentaar/bugs/opmerkingen zijn erg welkom :-)
Leuke game! Heb je geplaast in de lijst met Nederlandse devs op mijn site :)

Nog plannen voor andere versies/gamemodes?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450854

*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 14-03-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

Dat er slechts drie mensen hieraan werken is allerminst zeker, iemand roept dat op groups.google wat simpelweg een nieuwsgroep is waar iedere hotemetoot als 'google medewerker' kan posten.

===============================================================================
Op zich kunnen dit soort problemen bij elk bedrijf voorkomen, waar het bij Google aan schort is communicatie.
===============================================================================

Je merkt bovendien dat men binnen Google eigenlijk niet weet waar men heen moet met Android, dat zie je aan de vele grote wijzigingen die plaatsvinden (niet alleen qua market, maar ook de API bijvoorbeeld). Daarnaast is het OS en ecosysteem nog vol in ontwikkeling. Andy Rubin heeft er vanuit zijn positie alle belang bij dat er zoveel mogelijk apparaten geactiveerd worden, dus daar richt hij zich dan ook op. Ik verwacht dat de aandacht pas richting ontwikkelaars en de market/play verschuift zodra het aantal activaties stokt. Vergeet ook niet dat google een web-bedrijf is en blijft (zie de focus op html5 bij I/O2011).

Ik heb wel het idee dat Google de laatste tijd wel meer doet richting ontwikkelaars gezien het developers account op google+ en het verwerken van input uit de hangouts aldaar. Je ziet dat o.a. terug bij de statistiek opties in de developer console die we sinds deze maand hebben. Hopelijk helpt dit akkefietje om ons meer aandacht en ondersteuning te krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
NIB0R schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:55:
Ik heb een app ontwikkeld voor als je fietslamp stuk is of je ze weer vergeten bent.
Geweldig! Misschien kun je ook nog een app ontwikkelen om je telefoon mee op te hangen.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
Gratis en betaalde-apps mogen in dit topic worden gepost!

Echter wel onder een aantal voorwaarden;

De aankondiging / downloadlocatie van de App mag maar één keer worden gepost!
Wanneer je een nieuwe versie van je App hebt gemaakt mag je in een nieuw bericht de veranderingen beschrijven, tevens mag je in dit bericht een link posten naar je eerste melding van de App in dit topic.
Support geven op je App mag natuurlijk wel in meerdere berichten.

Alleen eigen Apps mogen gepost worden.

Tweakers.net en daarmee GoT hebben op geen enkele wijze een relatie of verantwoording tot de Apps die hier gepost worden.