Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Probeer je er vooral niet te druk over te maken. Ik zie soms mensen die na een maand pas reageren, dus het kan nog goedkomen. En anders zullen er vast nog genoeg anderen zijn die de score weer rechttrekken :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Heb er al even weer een mooie recensie voor je bij gezet, MichielPH. Het is een mooi vormgegeven app en het is wel geinig om wat leuke weetjes over je gesprekken te kunnen achterhalen (zoals hoe vaak ik of de ander het gesprek startte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Hartelijk dank Jeroen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:57
MichielPH schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:36:
In hoeverre passen mensen hun review aan? Ik heb een hele stomme fout gemaakt door een regel weg te commenten die de gegevens vernieuwde. Nu enkele slechte reviews met daarin de belofte meer sterren te geven als dit opgelost wordt.

Nu heb ik het opgelost, maar houden mensen zich hieraan?
Mijn ervaring is dat mensen die schrijven dat na fix dit of toevoeging dat ze meer sterren zullen geven dit bijna nooit aanpassen. Het is nu eenmaal zo. Je kan een reactie plaatsen dat je het probleem hebt opgelost en that's it. Voor de volgende keer weer wat geleerd om in je test routine op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
maarud schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:49:
[...]

True, ik begrijp het. Wat dat betreft vind ik Taskos de allebretse, die synct echt ontzettend goed en ook heeeeel snel. Misschien kan je daar ook naar kijken? :)
Dank je voor de tip :) Ik zal er eens een kijkje naar nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:05

Murphy

(2B||!2B)?

Dit is niet de plek voor HK reacties.

[ Voor 80% gewijzigd door janvanduschoten op 06-07-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:58
Sterker nog, zelfs de allerbeste apps zonder bugs zullen af en toe een 1-review krijgen. Er is altijd wel iemand die het maar niets vindt, het op één of andere manier niet snapt, misklikt, of het je gewoon niet gunt. Maar als je app goed genoeg is, zal de meerderheid wel 4 of 5 geven en de mensen zullen dit ook wel zien.
En voldoende testen schrijven en uitvoeren helpt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 22:37
MichielPH schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:06:
M'n allereerste app! Als je nerd bent en toch veel WhatsAppt, kan je met deze app het één en ander bekijken.

Play Store: Google Play: WhatStat voor WhatsApp

Feedback is meer dan welkom.
Ziet er goed uit en werkt ook fijn!

Er staat trouwens in het laadscherm wanneer je de app voor de eerste keer opstart: 'What you will able to see in a moment.' Het lijkt mij dat dit moet zijn 'What you will be able to see in a moment.' of niet? ;)

Graag zou ik ook willen zien dat de afbeelding van het groepsgesprek in de app te zien is, zodat het er allemaal weer net wat mooier uit ziet. Of dit te doen is weet ik niet (heb geen idee wat voor informatie er allemaal te vinden is in de backups van WhatsApp) maar mocht dat wel te doen zijn, dan zou het fantastisch zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
StiQuezNL schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:13:
[...]

Ziet er goed uit en werkt ook fijn!

Er staat trouwens in het laadscherm wanneer je de app voor de eerste keer opstart: 'What you will able to see in a moment.' Het lijkt mij dat dit moet zijn 'What you will be able to see in a moment.' of niet? ;)

Graag zou ik ook willen zien dat de afbeelding van het groepsgesprek in de app te zien is, zodat het er allemaal weer net wat mooier uit ziet. Of dit te doen is weet ik niet (heb geen idee wat voor informatie er allemaal te vinden is in de backups van WhatsApp) maar mocht dat wel te doen zijn, dan zou het fantastisch zijn :)
Aangepast! Voor zoveer dit mogelijk is, heb ik dit al geïmplenteerd: als je in WhatsApp een groepsafbeelding groot bekijkt, wordt hij op de SD-kaart gecacht. In dat geval zal hij ook in mijn app te zien zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
MichielPH schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:40:
[...]
Aangepast! Voor zoveer dit mogelijk is, heb ik dit al geïmplenteerd: als je in WhatsApp een groepsafbeelding groot bekijkt, wordt hij op de SD-kaart gecacht. In dat geval zal hij ook in mijn app te zien zijn. :)
Groepafbeeldingen werken bij mij niet (bij geeneen).

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
Niekfct schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:51:
[...]

Groepafbeeldingen werken bij mij niet (bij geeneen).
Kan je ze zelf wel vinden op de sd-kaart, in de map /WhatsApp/Profile Pictures?

Is het wel de bedoeling dat we zo op mijn app ingaan, of kan ik beter een topic aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Ah. Je moet eerst expliciet de foto groot weergeven, voordat ie in die map komt te staan. Daarna zie ik em ook in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
MichielPH schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:36:
In hoeverre passen mensen hun review aan? Ik heb een hele stomme fout gemaakt door een regel weg te commenten die de gegevens vernieuwde. Nu enkele slechte reviews met daarin de belofte meer sterren te geven als dit opgelost wordt.

Nu heb ik het opgelost, maar houden mensen zich hieraan?
Het beste wat je kan doen is zorgen dat je een hele goede app hebt. Zo krijg je veel 5-sterren om die paar 1-sterren te compenseren.
Wat ook helpt om extra recensies te krijgen is een soort bedelscherm er in zetten. Na een dag of 10 laat ik een scherm opploppen om te vragen of men een recensie wil schrijven. Ik heb geen Yes, No, Later. Die vind ik irritant. Het is gewoon een éénmalige vraag Yes/No. Daarna val ik ze nooit meer lastig. "Later-klikkers" schrijven waarschijnlijk toch geen recensie.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Chip. op 07-07-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
M'n allereerste app! Als je nerd bent en toch veel WhatsAppt, kan je met deze app het één en ander bekijken.

En je staat nu ook op Androidworld.. :)

http://www.androidworld.n...oogle-play-store-week-28/

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25

Echt een leuke app! Je bent al op androidworld gekomen en nu sta je al op nummer 70 van beste nieuwe gratis apps! Gaat goed! :)

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Ziet er leuk uit! Meteen even geïnstalleerd. Nu heb ik eindelijk 'harde data' om mijn vriendin te laten zien dat zij meer gebruik maakt van WhatsApp dan ik. It's all about the figures baby! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
Getverdemme wat lekker allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:43

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Geniale app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Laats bezig geweest aan mijn idee voor een Q-Dance radio app. Deze biedt de radiostream van Q-Dance radio aan (duh) en andere ideeën voor de toekomst zijn nog het rooster en andere informatie weergeven in de app.
Q-Dance is een organisatie voor de hardere 'dance' muziek stijlen, al wordt op de radio vooral Hardstyle gedraait.

Momenteel zorgt de app ervoor dat je prima op de achtergrond de radio kunt beluisteren en deze simpelweg kunt stoppen via de notificatie. Q-Dance heeft zelf nog geen app voor de radio en de DefQon app bood deze functionaliteit ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7102660/Screenshot_2013-06-20-17-57-55.png      Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7102660/Screenshot_2013-06-20-01-03-23.png

In beta versie hierrr te downloaden!

Feedback en verdere ideeën zijn natuurlijk welkom! :)

[ Voor 19% gewijzigd door PieterAelse op 14-07-2013 23:26 . Reden: screenshot volgorde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Kreeg gisteren een briljante ingeving (denk ik ;-)) voor een app. Helaas is mij programmeerkennis minimaal. Is er bijvoorbeeld aan Joomla (of makkelijker) gelijke ontwikkelsoftware op de markt?

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLuca schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:02:
Kreeg gisteren een briljante ingeving (denk ik ;-)) voor een app. Helaas is mij programmeerkennis minimaal. Is er bijvoorbeeld aan Joomla (of makkelijker) gelijke ontwikkelsoftware op de markt?
Hoe minimaal is minimaal precies?

Er zijn natuurlijk dingen als App Inventor (zeer simpel), Phonegap (mits je over HTML/CSS/JS kennis beschikt, wat je gezien je Joomla referentie denk ik wel hebt..?) en B4A (Basic4Android, wel coden, maar in een BASIC--syntax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Goed werk ! Maar is er ergens ook nog iets in te stellen, zoals update-frequentie, etc ?
Ik heb een HTC One, en die heeft geen (hardware) menu knop, maakt dat nog uit ?
Even een update vwb die menu-button: Ik heb nu android 4.2.2 op mijn One, en nu kan ik mijn home-button zo configureren dat hij bij long-press de menu-functie geeft. Er is dus wat mij betreft geen noodzaak hier nog iets aan te doen :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
Mijn eerste app, hele verzameling weer sites bij elkaar

hij staat er al een tijdje in, maar goed.

Google Play: Weer Alles-in-een

laat horen wat je er van vindt :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 17:13
App ziet er mooi en overzichtelijk uit en informatie die gegeven wordt is ook goed.
Zijn wel 2 dingen die ik me afvraag:
1. Hoe zit het met de oorspronkelijke bronnen van de informatie, zijn die altijd even blij als je hun informatie gewoon gebruikt?

2. Hoe regel je dat de internetverbinding zo min mogelijk wordt aangesproken? Want kan me eigenlijk niet voorstellen dat je elke keer alle informatie opslaat.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
MyUtd4Life schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:57:
App ziet er mooi en overzichtelijk uit en informatie die gegeven wordt is ook goed.
Zijn wel 2 dingen die ik me afvraag:
1. Hoe zit het met de oorspronkelijke bronnen van de informatie, zijn die altijd even blij als je hun informatie gewoon gebruikt?

2. Hoe regel je dat de internetverbinding zo min mogelijk wordt aangesproken? Want kan me eigenlijk niet voorstellen dat je elke keer alle informatie opslaat.
1. het zijn gewoon plaatjes die de app ophaalt van internet. als die niet bij zijn dat is de app ook niet bij.

2. nee de informatie wordt niet opgeslagen. elke keer als je iets aan klikt haalt hij nieuwe informatie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:33
stefanxxx511 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:30:
[...]

1. het zijn gewoon plaatjes die de app ophaalt van internet. als die niet bij zijn dat is de app ook niet bij.

2. nee de informatie wordt niet opgeslagen. elke keer als je iets aan klikt haalt hij nieuwe informatie op
Volgens mij bedoelde hij meer dat jou bron niet bLij is met dat je hun informatie gebruikt ;)

Of heb je netjes toesteming gevraagd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 12:59
Voor alle watersporters, schippers en wandelaars heb ik Het Getij gemaakt.

Google Play: Het Getij

De traditionele NL-getijdenapps die je in de store vindt, zijn een soort voortzetting van de oude papieren tabellen, ik heb het een stapje verder proberen te brengen door ook de getijdenklok, favorieten, de kaart en de live waterstanden toe te voegen.

De app draait op open data van Rijkswaterstaat en geeft nu ook live de waterstanden op de gekozen meetpunten meer. Omdat de RWS-db wat traag is, heb ik daarvoor een aparte asynctask gebruikt. Nu loopt ie iig lekker soepel :)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/eX0rZ_tjhVyxwyN00Tmrr85CNNpHO6gsEdLNIwEqbZSKBcUf7tB-1shP8g_eEBxJYzg=h900-rw

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/_GRGMchK6tEHC6LErfQamYWELTBQ0NsKbo4Zi3f4G8l4dZjiMaPAG9fbS1VKs2nLmw=h900-rw

Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/aVG0Phnl6-xqRtM7nmUUL471HJzC7_tVJZi_okEibJ0Pu68ACl-F8XKfGBPpAFgkPyQ=h900-rw

[ Voor 12% gewijzigd door goudvisblub op 17-07-2013 14:58 ]

'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
Aangezien ik toch van de statistieken ben: is er ook behoefte aan en gewilligheid voor het delen van cijfers uit de developers console? Ik ben zo benieuwd of dat nou een beetje gelijk loopt. Waarden als actieve installaties / totale installaties bijvoorbeeld. Wellicht iets met eCPM of cpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Voor zover ik weet mag je dat niet delen (van Admob niet iig).

Maar je mag aannemen dat een eCPM tussen de 1 en 3 USD als redelijk hoog beschouwd mag worden en dat je die kan halen door niet zoveel maar zo min mogeijk advertenties te tonen (omdat je advertentieruimte dan meer waard wordt). Ligt verder ook aan het soort app.

Qua actieve installaties mag je aannemen dat gemiddeld genomen mnstens de helft van je gebruikers je apps redelijk snel weer weggooien, dus reken maar uit wat er dan uiteindelijk overblijft :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Advertentie statistieken delen heeft eigenlijk weinig zin. Ik zie zelf al enorme verschillen tussen mijn apps, de ene app heeft dan 10 keer zoveel views maar de inkomsten zijn maar een factor 3 meer. De inkomsten van de advertenties verschillen per dag ook enorm doordat er soms advertenties zijn die 10 cent of meer per click opleveren en soms maar 1 cent. Ik denk ook dat de categorie van de app verschil uit maakt of je goedkopere of duurdere advertenties krijgt.

Actieve installaties vs totale installaties is ook weer erg gerelateerd aan het soort app. Een gratis app zal vaker worden uitgeprobeerd en eerder worden verwijderd dan een betaalde app. Ik zie bijvoorbeeld mijn gratis apps op ongeveer 30% actief vs totale installaties zitten. Wat ik zo hoor van andere developers is dat een vrij goede ratio voor een gratis app. Mijn betaalde app zit dan weer op ongeveer 60%.

Dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik heb de app Pirate Smasher gemaakt. Bedoeling is om alle piratenschepen plat te drukken voor ze de overkant van het scherm bereikt. Je hebt 3 levens en elke keer je een piraten boot laat varen of je een onschuldige boot kapot drukt verlies je een leven. Verder is er ook gewoon een store aanwezig waar je met de verdiende punten upgrades kan kopen.

De app is nog niet beschikbaar in de play store, enkel in de Amazon appstore. De app is gratis en bevat geen reclame.

Link: http://www.amazon.com/The...1&keywords=pirate+smasher

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/A18jMS81jZL.png

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/A1i18txbC0L.png

[ Voor 11% gewijzigd door playermijp op 28-07-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Een tijdje geleden heb ik hier een berichtje gepost over mijn Ultimate Tic-Tac-Toe app.

Tegenwoordig zijn er achievements beschikbaar, leaderboards, en kun je meerdere spellen tegelijk spelen tegen vrienden en onbekenden!

Ook zijn mensen uit Google+ communities zo vriendelijk geweest om de app in het Duits, Frans en Italiaans te vertalen, hoe awesome! :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/MXNz8GLz2iUxRVZryEcT356MZiEgvXz6uTbFzKW53rDtHvez5AD7v2oly0HDsZXUDOo=h900-rw

[ Voor 14% gewijzigd door Niekfct op 29-07-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Niekfct schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:52:
Een tijdje geleden heb ik hier een berichtje gepost over mijn Ultimate Tic-Tac-Toe app.

Tegenwoordig zijn er achievements beschikbaar, leaderboards, en kun je meerdere spellen tegelijk spelen tegen vrienden en onbekenden!

Ook zijn mensen uit Google+ communities zo vriendelijk geweest om de app in het Duits, Frans en Italiaans te vertalen, hoe awesome! :)

[afbeelding]
mooi in google style gemaakt! ziet er netjes uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH

[afbeelding]
Goeie uitbreiding, ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00

[afbeelding]
Gisteren meteen ff geprobeerd, leuk spel!!

De applicatie crashed bij mij wel als ik op de ververs knop druk. Ik was toen niet met mijn google account aan het spelen. Ik gebruik een Nexus 4 met CM10.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
SuperKneus schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:09:
[...]

Gisteren meteen ff geprobeerd, leuk spel!!

De applicatie crashed bij mij wel als ik op de ververs knop druk. Ik was toen niet met mijn google account aan het spelen. Ik gebruik een Nexus 4 met CM10.1.2
Ah, top! Die hoort dan ook helemaal niet zichtbaar te zijn :) Ga ik fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:53

[afbeelding]
Ha, ik was er toevallig ook zelf een beetje mee bezig, nadat mijn broer dit had laten zien. Zeker leuk, aangezien je, in tegenstelling tot normaal 3 op een rij, niet binnen 10 seconde klaar bent en gelijk spel speelt. :P Ik denk dat ik mijn code maar in de kast schuif, het deel dat werkte was niet echt vloeiend en dat van jou ziet er goed uit. :)

Er is ook een variant in de regels dat een sub-vak compleet vol moet zijn voordat een speler vrije keuze heeft (dus ook al is er al 3-op-een-rij gespeeld in dat vak, maar zijn er nog lege vakjes over). Misschien kun je dat als instelling maken?

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkCreative op 31-07-2013 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Niekfct schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 01:32:
[...]

Ah, top! Die hoort dan ook helemaal niet zichtbaar te zijn :) Ga ik fixen!
Heb nog een bug gevonden (denk ik). Ik kreeg het gisteren voor elkaar om gelijk te spelen tegen de computer. Hij was daarna aan zet (speler2) en er gebeurde niets.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/qv8deffh0p52yp7/Screenshot_2013-07-30-22-58-49.png

Ik kraak het spel niet af hoor, vind het echt een leuk idee en denk dat ik het binnenkort ook via google+ ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Die bug is juist in de laatste versie opgelost :)

[ Voor 31% gewijzigd door Niekfct op 31-07-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Ah top, ik zie nu idd dat ik de app kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Ik heb ook weer een update uitgebracht voor mijn app Note l!st.
Dit keer heb ik een zoekfunctie toegevoegd, plus wat kleine bugfixes en wijzigingen.

Change log:
- Fixed: Crash when using the home button on editing an empty new note.
- Fixed: Possible crashes related to the in app purchase option.
- Added: Search function.
- Added: Support for Androids share feature.
- Added: Two new folder icons.
- Changed: In tablet mode the back key now works as expected from Android apps.
- Changed: Removed the back history option from the preference screen in tablet mode.

Download link in de volgende post:
martin_v_z in "Post hier je eigen Android App!"

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_1_Dutch.png Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_2_Dutch.png
Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_6_Dutch.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Nadat mijn kort geleden ontwikkelde, betaalde app welgeteld 3 downloads had gekregen, heb ik hem een paar dagen geleden maar gratis gemaakt (met wat ads) :) . Voor geïnteresseerden:

Graphite Pro: Graphing Calculator

Een grafische rekenmachine dus. Biedt een vertrouwde calculator-interface aan, met een command history en ondersteuning voor functies, haakjes etc. Ook zit er een uitgebreide verzameling ingebouwde functies bij. De graph view ondersteunt alle gebruikelijke touch gestures.

Plaatjes zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/im0H6XYcWQB4RrUuuIziNBilyWQ7aqnOvPEpiRwg5Suh9bc4XQwP10NQdq81KkIm-QjXAfbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/nhtsvDujoR1GFTpHD4AB6pA3R90tErKDt4NYHUEhjEp18WRmbZuiivvIpIpq6fLaBaM

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/ppVJvxubZVrqpQwnt3yGBHL-H8bOQ3af8gBxDFQBsFhO2VxsQniEcD6VyOc3FG92ZAAfbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/hSjuH_gxiV1BCy-2CWi9TmfAQN97vDKJnkcd_OWTSFaScRCOTCPKCrHTUQNndcXwVw

Hij is hier te vinden: Graphite Graphing Calculator

Alle feedback is bijzonder welkom natuurlijk! Uiteraard weet ik dat er al veel van dit soort apps zijn, maar ik wilde een overzichtelijk project voor mijn eerste app, en een grafische rekenmachine is dat, maar biedt toch genoeg uitdaging. En daarbij vind ik eerlijk gezegd dat deze een stuk prettiger werkt dan de meeste alternatieven 8)

Nog op de planning:
- Meer ingebouwde functies en constanten
- Snijpunten van functies met elkaar of x- of y-as vinden
- Breuken
- Differentiëren/integreren (maar vooral dat laatste zal nog wel even duren)

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Ziet er netjes uit. Als je weinig downloads hebt kan je proberen wat meer mensen te informeren over jouw app. Heb je al je app geplaatst in de Android communities op Google plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
stefanxxx511 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:11:
Mijn eerste app, hele verzameling weer sites bij elkaar

hij staat er al een tijdje in, maar goed.

Google Play: Weer Alles-in-een

laat horen wat je er van vindt :9 8)
Wel leuk met zoveel info, maar wat ik een beetje mis is dit verhaaltje en tabel van knmi: http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 15:31
Omdat ik wel eens vliegtuigen ga kijken en snel wil weten welke banen er gebruikt worden op Schiphol heb ik een kleine app gemaakt die dit toont.
De app is te vinden op: Google Play: Baangebruik Schiphol

Je kan de app gebruiken als je vliegtuigen gaat spotten, op reis gaat of gewoon om eens te kijken welke banen in gebruik zijn.
De app toont de landings- en vertrek banen zowel op een kaart als in een lijstje. Er staat wel een ad onder de app.

Features waar ik nog naar zit te kijken zijn:
- op een mooie manier de namen bij de banen zetten
- tijd aanpassen zodat je kan zien welke banen ze verwachten te gaan gebruiken

Mochten jullie nog leuke ideeën hebben dan hoor ik het graag :)

Plaatjes!

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/BnPg7RxqOkpIdgFPLSa8dInJy2XwdJhWhejk83ZUj5AMYugjVztmIUfyhsfy4ZW7PSE=h900

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/ZwYXwhdU9lOAMkHxR-lIJ-TAoWrJa1DOX8MHqGILDUzFDePq6JuY46i6Rfg0h6CqDrA=h900

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FireFly3k schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:04:
Mochten jullie nog leuke ideeën hebben dan hoor ik het graag :)
Idee: Wat dacht je van zichtbare plaatjes? :)

Lijkt me een leuke app voor spotters.

Misschien kan je de beginnende spotters een handje helpen en erbij zetten waar je dan moet gaan staan voor het beste zicht indien baan x of y in gebruik is.

Ik zou het namelijk niet weten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 15:31
rockhopper schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

Idee: Wat dacht je van zichtbare plaatjes? :)

Lijkt me een leuke app voor spotters.

Misschien kan je de beginnende spotters een handje helpen en erbij zetten waar je dan moet gaan staan voor het beste zicht indien baan x of y in gebruik is.

Ik zou het namelijk niet weten.
Oops... het waren webp plaatjes, thnx!
Adressen voor spottersplekken kunnen inderdaad wel leuk zijn ja. Is mooi te koppelen aan navigatie :)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Eelke Spaak schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:12:
Nadat mijn kort geleden ontwikkelde, betaalde app welgeteld 3 downloads had gekregen...

Graphite Pro: Graphing Calculator
Ik was volgens mij de eerste :P En dus 1 van de enige 3 die hebben betaald voor de app :( Oh wel;, vind het een goede app dus ben blij dat ik je financieel (al is het een heeeeeel klein beetje :P) heb kunnen steunen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

thefal schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:45:
[...]

Ik was volgens mij de eerste :P En dus 1 van de enige 3 die hebben betaald voor de app :( Oh wel;, vind het een goede app dus ben blij dat ik je financieel (al is het een heeeeeel klein beetje :P) heb kunnen steunen!
Haha, toch dankjewel inderdaad! Ik heb zelfs geprobeerd de betaalde gebruikers een refund te geven, maar kreeg steeds een error in Google Merchant Center, dus heb het toen maar opgegeven.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Laatst online: 22-05 20:59
En wat nu? Wordt het ad supported?

Jammer trouwens dat het niet zo goed ging met je app, vind Graphite een van de beste rekenmachine apps uit de Store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:33
De zomderstop in de Formula 1 is weer voorbij, en dat betekent dat er weer een update is voor de GP News & Weather apps.
ik probeer de updates zo veel mogelijk te plannen in de aanloop week van een GP, in de hoop mensen te herinneren aan de app ;)

Eerst nog even een mijlpaal: GP News & Weather heeft in de play store de 100.000 downloads bereikt! *O*
Moto News & Weather staat nu op ~40.000 downloads. (Niet vreemd, die is ook nog een stuk jonger. )

Wijzigingen:

Ditmaal is het menu op de schop gegaan. Veel mensen bleken moeite te hebben met het horizontale menu, waardoor de functies achter te vouw minder gebruikt werden. De nieuwe layout heb ik geleend van de oa de Facebook en Google+ apps. Het zogenaamde SlideOut menu zie je overigens steeds vaker verschijnen bij multiplatform apps. Dit is dus ook een beetje ter voorbereiding op een eventuele release voor IOS 8)

Andere wijzigingen zijn vooral bugfixes en gebruiksgemak

Naast het nieuwe menu heb ik nu ook een AD-FREE versie uitgebracht voor €0.99. Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat lopen.

Voorbeeldje van het nieuwe menu:
Afbeeldingslocatie: http://www.grandprixweather.com/wp-content/uploads/2013/08/MenuF11-e1377246936951.png Afbeeldingslocatie: http://www.grandprixweather.com/wp-content/uploads/2013/08/WeatherHistory-e1377247238780.png

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Xclusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Het ziet er mooi uit hoor.
Maar het is niet volgens de Android design guidelines gebouwd.

Hier vind je exact hoe de navigation drawer er op Android uit hoort te zien:
http://developer.android....ns/navigation-drawer.html

(Een exit button hoort eigenlijk ook niet in Android applicaties)

[ Voor 12% gewijzigd door martin_v_z op 23-08-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
martin_v_z schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:22:
Het ziet er mooi uit hoor.
Maar het is niet volgens de Android design guidelines gebouwd.

Hier vind je exact hoe de navigation drawer er op Android uit hoort te zien:
http://developer.android....ns/navigation-drawer.html

(Een exit button hoort eigenlijk ook niet in Android applicaties)
Dat klopt inderdaad. Ik streef ook niet naar een exacte naleving van de guidelines. Het zijn wat dat betreft ook richtlijnen natuurlijk ;)
De werking is het zelfde, alleen het uiterlijk komt misschien niet overeen met het idee dat Google heeft. Ik wil dit ook niet, omdat ik in de planning heb de apps ook op IOS uit te brengen.
De apps zijn in Adobe AIR geschreven, dus is het mogelijk om dezelfde code te compilen voor IOS. Een interface enkel gericht op Android is dan niet verstandig.

Thanks voor het meedenken evengoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
Hakkow schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:42:
De zomderstop in de Formula 1 is weer voorbij, en dat betekent dat er weer een update is voor de GP News & Weather apps.
ik probeer de updates zo veel mogelijk te plannen in de aanloop week van een GP, in de hoop mensen te herinneren aan de app ;)

Eerst nog even een mijlpaal: GP News & Weather heeft in de play store de 100.000 downloads bereikt! *O*
Moto News & Weather staat nu op ~40.000 downloads. (Niet vreemd, die is ook nog een stuk jonger. )

Wijzigingen:

Ditmaal is het menu op de schop gegaan. Veel mensen bleken moeite te hebben met het horizontale menu, waardoor de functies achter te vouw minder gebruikt werden. De nieuwe layout heb ik geleend van de oa de Facebook en Google+ apps. Het zogenaamde SlideOut menu zie je overigens steeds vaker verschijnen bij multiplatform apps. Dit is dus ook een beetje ter voorbereiding op een eventuele release voor IOS 8)

Andere wijzigingen zijn vooral bugfixes en gebruiksgemak

Naast het nieuwe menu heb ik nu ook een AD-FREE versie uitgebracht voor €0.99. Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat lopen.

Voorbeeldje van het nieuwe menu:
[afbeelding] [afbeelding]

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Xclusion
Heb de app even geinstalleerd, want vanaf de plaatjes ziet het er slik uit.
Maar de app blijft in de splash/loadingscreen hangen met de melding "an error occured, please check your network settings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:57:
Heb de app even geinstalleerd, want vanaf de plaatjes ziet het er slik uit.
Maar de app blijft in de splash/loadingscreen hangen met de melding "an error occured, please check your network settings"
He dat is vreemd.. Die melding geeft hij als hij 1 van de 4 externe files niet kan laden.
Laat even weten of je de F1 of de Moto versie geinstalleerd heb. Dan kan ik je even een APK sturen met mogelijke oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
ik heb de f1 versie geinstalleerd op een S3 met custom rom (4.3)

[ Voor 4% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 23-08-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:17:
ik heb de f1 versie geinstalleerd op een S3 met custom rom (4.3)
Ik heb je even een DM gestuurd met de link naar een versie met een fix.

@hieronder; vandaar ook de overstap op de DM ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hakkow op 23-08-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor bugmeldingen en daaruit voortvloeiende discussie. :)

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 23-08-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Niet online
Ik heb een Android-APP ontwikkeld waarmee je het verbruik van je auto kunt bijhouden. De app is in de Play Store te downloaden: Google Play: MnVerbruik brandstof

Het idee van de app is:
Je kunt voor meerdere auto's invoeren
Je tankt meestal voor X-cent korting, dit kan je invoeren, en vervolgens krijg je de berekende prijs te zien bij het aanmaken van een tankbeurt
Bij iedere tankbeurt voer je het aantal KM's en het aantal liter in, en eventueel corrigeer je de literprijs
Literprijs dus berekend op actuele adviesprijs, min standaard korting
Adviesprijzen van diesel, gas en benzine zijn beschikbaar
Zodra je op opslaan klikt krijg je je verbruik te zien in KM per liter en liter per 100KM
De data wordt op mijn server opgeslagen, MySQL DB met een PHP front-end voor validatie. Data wordt in JSON-formaat verstuurd. E-mail en wachtwoord(hash) worden lokaal opgeslagen op telefoon, zodat je gelijk ingelogd bent. Je kunt dus met meerdere telefoons hetzelfde account gebruiken.

Ik zou het leuk vinden als jullie m'n app willen testen en bugs melden of eventueel goede ideeën. De app is gratis en zal dat blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Misschien is het een idee om de totale kilometer stand te gebruiken? Dat hij zelf uitrekent hoeveel kilometer geleden de vorige tankbeurt is geweest. (In mijn geval werkt mijn tripteller niet, en die wordt soms ook gebruikt om de km van een rit bij te houden of gewoon niet op nul gezet na het tanken) de totaal stand klopt altijd

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Helemaal vet zou zijn als je gewoon een foto van je kilometerteller kunt maken en dat ie met OCR de stand uitleest.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Room42 schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:02:
Helemaal vet zou zijn als je gewoon een foto van je kilometerteller kunt maken en dat ie met OCR de stand uitleest.
En een foto van het bonnetje voor de liters / literprijs. Ik heb ook wel eens dit soort apps geprobeerd. Vooral omdat mn trip teller het toen niet deed. en de ervaring leert dat het zo laagdrempelig mogelijk moet zijn:

Ik keek na 3 keer tanken niet meer om naar de app (niet die van jou, een 'concurrent') was omdat het te lang duurt om alles in te vullen.
Meestal stonden er 1 of 2 auto's wachtend achter me, en om dan eerst even de meterstanden in te gaan voeren en hun nog even 3 minuten te laten kijken naar iemand naar naar zn telefoon aan t staren is vond ik asociaal. Dus reed ik maar gewoon weg..

Ik denk dat als je inderdaad een OCR trucje kan uithalen voor de KM stand en het bonnetje aflezen dan heb je in 1 klap de beste tripcomputer in de store :*)

• francoski
  • Niet online
Bedankt voor de tip van gebruikmaken van de totale KM-stand.

Ik heb dit toegevoegd. Als je nu meer dan 70KM op 1 liter rijdt (Ja, er zijn scooters die 1:60 zouden moeten kunnen halen), haalt hij de voorgaande KM-aantallen bij elkaar opgeteld van de KM's af.

Dit werkt direct, berekening wordt server-side gedaan. Als het niet werkt hoor ik het graag!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Dus daarom moet ik een account hebben of is er een andere reden

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• francoski
  • Niet online
Pierre61 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:40:
Dus daarom moet ik een account hebben of is er een andere reden
Klopt, zodat data op server staat. Zodoende kun je er ook via browser bij, en werkt het op meerdere telefoons tegelijk. Eigenlijke reden is dat daarin de uitdaging van het bouwen zat voor mij.

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 17:41
Inleiding
Na ongeveer 8 maanden hard zwoegen, zweten, schelden, tieren en het spenderen van veel vrije tijd (die ik heel weinig heb) kan ik eindelijk vertellen dat mijn nieuwe app klaar is, een game deze keer, genaamd Mathician. Mathician is een spel waar je elementaire wiskunde in een snel tempo kunt spelen. In korte ronden kunnen spelers hun vrienden en de rest van wereld laten zien wie de beste en snelste is in het maken van sommen en terwijl ze dat doen nog hun kennis van de elementaire wiskunde bijspijkeren. Naast de uitdagende levels zijn er gave achievements te behalen om een meester in wiskunde te worden. De levels kunnen steeds weer opnieuw worden gespeeld om uiteindelijk de hoogste score te halen op het wereldwijde scorebord!

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://www.mathician.com/images/reviews/screenshot_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.mathician.com/images/reviews/screenshot_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mathician.com/images/reviews/screenshot_3.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.mathician.com/images/reviews/screenshot_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mathician.com/images/reviews/screenshot_5.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.mathician.com/images/reviews/screenshot_6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mathician.com/images/reviews/screenshot_7.jpg

Uitgebreidere omschrijving
Mathician is een spel waarmee spelers hun brein kunnen laten kraken op elementaire wiskunde door snelle ronden van 10 sommen te spelen. Tijd is belangrijk, dus hoe sneller de antwoorden worden gegeven, hoe meer punten de speler uiteindelijk verdient. De beste spelers krijgen uiteindelijk een ereplaats in de highscore leaderboards! Het spel bevat 30 singleplayer levels waar in de moeilijkheidsgraad varieert van heel eenvoudig tot heel uitdagend (oefenen geblazen dus). Ieder level heeft een highscore leaderboard en spelers kunnen de beste spelers en hun eigen positie in vergelijking met andere spelers zien. Mede hierdoor blijft het spel uitdagend en prikkelt het spelers om een betere positie te krijgen op de lijsten.
Naast de singleplayer levels bevat het spel een online omgeving waar spelers elkaar kunnen uitdagen voor een potje 1 tegen 1 (tegen vrienden of een willekeurig iemand). Om het nog uitdagender te maken bevat Mathician meer dan 30 te behalen achievements (via Google Play). Sommige achievements zijn eenvoudig te behalen, anderen zijn erg moeilijk of kosten veel tijd. Dit betekent dat spelers echt hun best moeten doen om de beste game ervaring te krijgen.

Waarom is Mathician leuk?
Het spel bevat korte rondes, sommigen kunnen worden afgerond in minder dan 10 seconden. Zelfs als je heel weinig tijd hebt, kun je alsnog even snel je zintuigen op scherp zetten door een potje Mathician te spelen. Doordat de gameplay simpel en kort is, is het eenvoudig om je highscore te verbeteren. Als een speler meer tijd heeft, dan kunnen ze de langere ronden spelen, sommigen hebben zelfs 100 sommen! Op de Mathician website ( http://www.mathician.com ) kunnen spelers hun achievements, scores, statistieken en leaderboards inzien en ze vergelijken met andere spelers!

Mathician kan ook worden ingezet om kinderen in basis van de elementaire wiskunde te trainen op een manier die ze leuk vinden, eventueel zelfs door leraren.

Key features
* Snelle korte ronden met eenvoudige sommen
* 30 uitdagende levels om je zintuigen te prikkelen en op scherp te zetten
* Het spel blijft uitdagend door achievements en leaderboards
* Een unieke online ervaring waarbij je 1 tegen 1 kunt spelen
* Het spel heeft een uitgebreide website waar spelers scores en statistieken kunnen inzien en zelfs spelers kunnen vergelijken met elkaar

De naam?
Het spel daagt je uit om een 'Magician' in 'Math' te worden, dus Math + Magician = Mathician. Het is niet gerelateerd aan Mathematician, het spel heeft ook absoluut niet als doel de speler een wiskundige te maken :)

Waarom is het gemaaakt?
Een tijdje geleden begon er een idee op te borrelen voor een spel gebaseerd op een oude TV-show. Het spel zou een beetje lijken op wordfeud (qua gameplay), behalve dan dat de ronden meer een vraag/antwoord structuur zouden krijgen. Met een aantal vrienden zijn we begonnen wat dingen op papier (Google drive) te zetten en toen ontstond kwamen we op het probleem dat het maken van vragen en antwoorden gewoon ontzettend veel tijd zou gaan kosten, helemaal als je rekening houdt met verschillende talen en lokale gebeurtenissen. We zijn begonnen met het bedenken van een soort moderated crows source model, maar het wilde niet echt lukken (het voelde niet goed). Maar op een dag bracht ik mijn dochter naar het kinderdagverblijf en ineens bedacht ik me het idee van wiskunde. Niet iedereen vindt het even leuk, maar ik vond Dr. Kawashima's Brain training op de Nintendo DS altijd erg gaaf en zodoende besloten we het maar op die manier te proberen. In eerste instantie zou het spel alleen maar een 1 tegen 1 modus hebben, maar nadat het allemaal werkte, ontstond toch het idee om een singleplayer mode en highscores, achievements en statistieken toe te voegen, zodat het spel uitdagend zou blijven. Mathician is het resultaat en we zijn echt heel erg trots op dit product!

Afsluitend
Mathician is uiteraard niet helemaal alleen door mijzelf gemaakt. Ik heb heel veel hulp gehad van mijn goede vriend Frederik Boelens. Hij heeft de website gemaakt en hij heeft de ontwikkeling actief gesteund. Twee anderen waren ook erg belangrijk in het ontwikkeltraject door continu goede adviezen te geven en het tot in den treure testen van het spel: Bart van den Dries en Joey Floresse. Als laatste wil ik alle testers die echt allemaal hun best hebben gedaan om de game in de afgelopen twee maanden zo vaak en snel mogelijk te laten crashen hartelijk bedanken (o.a. Tweaker rockhopper)!
Ik hoop dat jullie het een leuk spel vinden (of in ieder geval het idee) en feedback is altijd welkom :). Bedankt voor het lezen.

Link
Play store: Mathician

QR-Code (naar Play Store)
Afbeeldingslocatie: http://www.mathician.com/images/reviews/mathician-qr.jpg

Directe link (zonder play store)
Deze alleen gebruiken als je hem niet uit de play store wilt downloaden.
APK: http://www.mathician.com/apk/Mathician_1_0.apk

• Hakkow
Lijkt me een leuk spel! Ik word niet warm van het lettertype, en combinatie met de achtergrond(kleur). Ik zou het wat vrolijker maken. Felle kleurtjes doen het goed bij spelletjes (zie Angry birds, Ruzzle etc)

Ik zag trouwens ook dat een aantal afbeeldingen in de play store het niet doen. Misschien moet je die nog even opnieuw uploaden

• dfader
Ik had al gereageerd, maar schijnbaar vergeten op de plaats knop te drukken :/ Bij deze alsnog (verkort) mijn antwoord :)
Thanks! Voor mij is het al heel erg knap dat ik dit voor elkaar heb gekregen hoor, ik heb nog nooit hoger dan een 2 op tekenen en handenarbeid gehad (oke, misschien een 3 ;)). Nu het allemaal klaar is, zal ik nog eens proberen er naar te kijken. De plaatjes zouden het 'gewoon' moeten doen. Ze staan op een google server dus ik denk dat het buiten mijn macht valt om er iets aan te doen (het werkt hier ook 'gewoon', misschien internet verbinding even wat minder?)

Nogmaals thanks voor je reactie en veel speelplezier :)

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:05

Murphy

(2B||!2B)?

Plaatjes doen het hier prima hoor!
Voor wat betreft het uiterlijk zou ik een ander lettertype kiezen. Dit lettertype oogt vrolijk en speels, maar het komt de leesbaarheid niet ten goede. In het logo van het spel is het prima, maar bij de rest komt het de leesbaarheid niet ten goede.

Verder leuke app!

[ Voor 3% gewijzigd door Murphy op 12-09-2013 10:24 ]

• dfader
Ik ben het er eigenijk wel mee eens dat het letterype niet echt goed is voor de 'gewone' tekst, maar ik wilde niet teveel verschillende fonts gebruiken (aangezien het rekenfont ook al een ander (serif) font is. Ik ga kijken of ik een ander mooi font ervoor kan vinden (Comic Sans ofzo ^^)

Thanks voor reatcie :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wilde 'm even bekijken, geïnstalleerd, maar dan moet ik persé inloggen... Of via FB of email?
Uhm mij ben je daardoor al 'verloren', FaceBook heb ik niet en inloggen via email bij een 'nieuwe app' tsjaa.

Probably voor de upload van scores en dergelijke, maar dan maar niet :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dfader
@CLB: jammer om te horen, maar het is idd om je statistieken en highscores bij te houden en zonder 'account' kun je niet sowieso niet online spelen. Jammer dat je afhaakt, ik neem het mee voor in een toekomstige versie :)

Als ik zo brutaal mag zijn: ik zie dat je het niet wil, maar waarom?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Toch even doorgezet, gekozen voor email met de veronderstelling, dan kan ik wel wat invoeren...
Maar ik kon alleen m'n nickname kiezen en dat was het? Een emailadres hoefde ik niet in te voeren?

Okee... dat is toch helemaal gek? Tegen m'n 'telefooncontacten' spelen?

Waarom niet? Omdat ik 'vrij' wil zijn in hetgene wat ik speel...
Waarschijnlijk is jouw doelstelling meer de scores tegen elkaar zetten, tegen vrienden spelen enzovoort.
Ik wil gewoon een spelletje doen, wat rekenen en de online-scores kunnen me persoonlijk gestolen worden :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dfader
Okay, duidelijk, persoonlijk begrijp ik niet waarom je niet meer 'vrij' bent als je via een account speelt, maar goed, ik respecteer je gedachte hierin. De app kiest in principe je google account als default optie, je zoueen keuze moeten krijgen met welk account je wilt spelen, dit zou een bug kunnen zijn.

Als je voor e-mail kiest, dan kun je inderdaad alleen tegen je eigen contactpersonen (en random spelers) spelen. Uiteraard worden je contactgegevens niet geshared, net als je e-mail adres. De app matched contactpersonen door een hash van je e-mail adres te maken. Bij het controleren welke van jouw contactpersonen het spel ook spelen wordt dus alleen gewerkt met gehashte gegevens. Via Facebook is dit makkelijker omdat ik dan eenvoudiger kan matchen.

Zoals gezegd zal ik het meenemen voor toekomstige versies waarbij het misshcien mogelijk wordt om zonder account te spelen. Ik hoop dat je het desondanks een leuk spel vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Ik weet niet of het helemaal gepast is, maar ik wil jullie toch alvast even laten weten dat ik bezig ben de punten die geopperd werden te implementeren. Hier alvast een voorproefje van het nieuwe font. De achtergrond is ook donkerder, zodat de sommen veel beter af te lezen zijn door een hoger contrast. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11837707/mathician/newfont8.png

• dfader
Inmiddels is er een update van de game in de play store beschikbaar. Iemand is zo aardig geweest om de app in het Zweeds te vertalen en ook de Spaanse vertaling gaat hard. Ik heb nog geen tijd gehad om de Nederlandse vertaling af te ronden, maar mocht er hier iemand zijn die het leuk zou vinden (of een andere taal uiteraard), laat het me dan maar weten, het kan online :)

De website loopt ook goed en er worden veel scores behaald en geplaatst, erg leuk om te zien en om jezelf weer te verbeteren (al zeg ik het zelf).

Verder heeft de app op de front-page van xda gestaan en in een lijstje van downloads van de week (week 38) van Androidworld.nl, erg leuk :)

Afijn, changelog:
1.0.1 (september 17, 2013)
* All character names can now contain all special characters (e.g. š, ç and ž). To remove ? characters in your name, go to settings and retype your display name!
+ If you have open multiplayer games where it is your turn, you will see that in the main screen
+ Added Swedish localization (thank you Daniel Malmgren for your tremendous effort!)
+ Your singleplayer progress will now be saved across devices and between reinstallations
* Changed the ingame font to a different one, which is much more readable
* Fixed a bug where the game would go haywire if you clicked the play button twice in multiplayer mode
* Fixed a bug where the keyboard layout (Phone) was wrong in multiplayer mode
* Made the background of the games darker, so the contrast between the equations and the background is bigger
+ Added the possibility to choose with which e-mail address you want to play when you register with your e-mail address
* Removed all changes to system settings (they are copied to app settings). In the next version we will remove the permission (it is still needed to copy the settings to app settings)
* Fixed a bug where the game would crash if started in landscape mode

Als je de app leuk vindt, rate hem dan ajb in de play store en like de app op de website of de facebook community (die is nieuw -> https://www.facebook.com/realmathician ).

Thanks en veel plezier ermee!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Goed bezig! Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat het mijn ding niet helemaal is, maar het feit dat je leerzaamheid en spel zo leuk weet te combineren is veel lof waard.
Ik zag je inderdaad al voorbij komen op androidworld.nl (ze hadden best mogen vermelden dat het een app van NL bodem is!)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Op xda ( http://forum.xda-develope...p?p=45746301&postcount=58 ) vragen ze om een versie zonder bepaalde permissies. Ook hier was er iemand die terughoudend reageerde op de app om deze permissies. Ik ga een versie maken die GEEN gebruik maakt van deze permissies (en dus zal bepaalde functionaliteit missen of verminderd zijn), maar ik twijfel of ik deze in de play store moet zetten en dan onder welke naam. Het alternatief is een directe APK link. Wat vinden jullie hiervan?

(ik hoop dat dit niet teveel off-topic) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou 'm onder de naam mathician-LITE ofzoiets gewoon beschikbaar maken en bij beide apps tekst en uitleg geven waarom er twee versies zijn en welke verschillen er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik zou de permissies er of permanent uit verwijderen of laten zitten (of overwegen wat wel of niet kan en dat er wel of niet in houden). Als je twee versies moet gaan bijhouden (ook al doe je dit dmv libraries) dan ben je jezelf alleen maar een hele hoop extra werk aan het geven voor een paar mensen. Dat is het imho echt niet waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 20-09-2013 18:38 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Stukfruit schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:37:
Ik zou de permissies er of permanent uit verwijderen of laten zitten (of overwegen wat wel of niet kan en dat er wel of niet in houden). Als je twee versies moet gaan bijhouden (ook al doe je dit dmv libraries) dan ben je jezelf alleen maar een hele hoop extra werk aan het geven voor een paar mensen. Dat is het imho echt niet waard.
Het zit gelukkig maar op een paar plekken en ik kan vrij eenvoudig a.d.h.v. een permission check kijken wat ik moet doen in bepaalde gevallen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het ook aangeeft dat ik de gegevens niet 'misbruik', vandaar dat ik het wel serieus overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
dfader schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:57:
Daarnaast kan ik me voorstellen dat het ook aangeeft dat ik de gegevens niet 'misbruik', vandaar dat ik het wel serieus overweeg.
Maar het kan mensen ook juist het tegenovergestelde laten denken, want waarom is het dan wel nodig in de versie met? Enz. ;)

En ik snap waarvoor je het gebruikt, maar de meeste mensen kijken niet eerst goed voordat ze reageren.

Dat zit wel Schnorr.

• dfader
Wat ik ook eigenlijk niet begrijp is waarom er (naast de permanante permissies) geen optie is voor 'tijdelijke' permissies, dus elke keer als de app je contactlijst wil uitlezen, dan krijg je een popup (evt met de mogelijkheid om het permanent of voor x minuten te accepteren). Dan zie je precies wanneer een app om bepaalde permissies vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
De lite versie is inmiddels bijna klaar, alleen nog niet beschikbaar. Ook zal de app eerst alleen als directe APK beschikbaar zijn en pas later ook in de play store (ivm Google Play Game Services). Vandaag een nieuwe versie in de Play Store met mooie verbeteringen (zoals een vertaling naar Spaans en Nederlands):

1.0.4 (september 24, 2013)
* If you type fast and make a mistake (answer is 9 and you type 10) then the app will not mark the next equation as a mistake (it will omit the 0)
+ Added Spanish localization (thank you Luis Alonso Calderón for your tremendous effort!)
+ Added Dutch localization
* Added an option to choose your favorite division character (you can choose : or /)
* Fixed a bug where the game could crash if your score was higher than 9999
* Changed the order of popups when you register, also removed one, to achieve a less intrusive experience
* Fixed buggy Facebook registration issues
* Fixed some Facebook sharing issues
+ The app will now ask once in a while to share something on Facebook and in return will hide the full-screen ad for 5 minutes
- Removed the write system settings permission (WRITE_SETTINGS)
- Removed the write external storage permission (WRITE_EXTERNAL_STORAGE)
* Removed the next button in the last level (caused a crash)
* Fixed various bugs that generated spontaneous crashes, thanks for all the reports!

Voor degenen die het spelen of willen gaan spelen: veel speelplezier! Ik ga me nu meer concentreren op nieuwe content, dus het zal wel eventjes stil blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Mijn app Note l!st is weer bijgewerkt. Deze update voegt tekst opmaak opties toe.

Change log:
- Fixed: Possible issues related to the in app purchase option.
- Fixed: Small error in the Dutch translation.
- Fixed: App would crash when a new note was created without folders available.
- Added: Markup options for note content.
- Added: Search function now also searches the content of the notes.
- Added: Added option to select storage device in the backup manager.
- Changed: Better handeling of unexpected notes in backups.
- Changed: New app icon.

Download link in de volgende post:

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_8_Dutch.png Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_2_Dutch.png
Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/Device_Screenshot_6_Dutch.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Ik heb mijn app Wish l!st vandaag een update gegeven.

De update voegt vertaling toe in het Italiaans en met het verwijderen van de advertentie banner in het scherm object weergeven is de app nu bijna geheel advertentie vrij.

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/wishlist/latest/450/Device_Screenshot_1_Dutch.png Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/wishlist/latest/450/Device_Screenshot_2_Dutch.png

Change log:
- Added: Italian translation.
- Added: Confirmation dialog for canceling edits to an item.
- Changed: Removed ad banner from the view item screen.
- Changed: Replaced first time startup splash screen for welcome screen.

De app is beschikbaar op Google Play:
Google Play: Wish list: Verlanglijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik moet zeggen dat je notenlijstje echt een behoorlijk sterke app begint te worden, want ik merk dat ik 'm steeds vaker begin te gebruiken :)

Alleen het is mij steeds op een of andere manier een doorn(tje) in het oog dat die sterren eigenlijk voor de prioriteit staan en niet hoe "goed" je een item vindt. De associatie die ik daarbij heb is dus van iets heel anders en hierdoor lijkt het voor mij alsof ik bijna al m'n items slecht vind dankzij de "rating" van 1 ster :P

Maar goed, als we het dan toch over wensenlijstjes hebben, dan zal ik die ook maar eens proberen. Ziet er ook al zo goed uit op de screenshots! ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Stukfruit schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:38:
Ik moet zeggen dat je notenlijstje echt een behoorlijk sterke app begint te worden, want ik merk dat ik 'm steeds vaker begin te gebruiken :)

Alleen het is mij steeds op een of andere manier een doorn(tje) in het oog dat die sterren eigenlijk voor de prioriteit staan en niet hoe "goed" je een item vindt. De associatie die ik daarbij heb is dus van iets heel anders en hierdoor lijkt het voor mij alsof ik bijna al m'n items slecht vind dankzij de "rating" van 1 ster :P

Maar goed, als we het dan toch over wensenlijstjes hebben, dan zal ik die ook maar eens proberen. Ziet er ook al zo goed uit op de screenshots! ;)
Dank je wel. :)
Ik merk ook dat het totale dagelijkse gebruik van Note l!st toe neemt. Om een of andere reden neemt het aantal actieve gebruikers daarintegen bijna niet toe.
Ik heb nog wel veel functies in gedachte die ik nog wil toevoegen zodat het echt een volwaardige notitie applicatie wordt. Zelf gebruik ik mijn apps ook en af en toe mis ik ook zelf wel eens een handige functie, zoals bijvoorbeeld een datum voor wanneer iets gedaan moet worden in te stellen.

Voor de priorteiten balk heb ik niet echt een andere handige oplossing. Ik zat er zelf aan te denken om misschien de kleuren van de sterren te laten veranderen in dezelfde kleuren als bij een notitie wordt aangegeven. Dus dan zouden de sterren rood kleuren indien je ze allemaal hebt geselecteerd en groen (of blauw) indien 1 ster. Maar misschien heb jij nog een andere goed idee :)

Wat betreft Wish l!st, daar heb ik al een hele tijd plannen mee maar tot nu toe is het mij nog niet gelukt om een goede partner website te vinden. Hopelijk komt daar nog verandering in de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Hierbij wil ik jullie attenderen op de onderstaande Kruiswoordpuzzel App die ik afgelopen week gepubliceerd heb. Alle feedback is uiteraard welkom!

Afbeeldingslocatie: http://reneslkh.home.xs4all.nl/kruiswoord/_images/google_play_logo.png

Kruiswoordpuzzel Topper biedt de ultieme kruiswoord ervaring op Android!
  • Genereer unieke kruiswoordpuzzels op drie moeilijkheidsniveaus en in verschillende afmetingen
  • Volledig gratis dus geen reclame of beperkingen in het aantal puzzels dat gespeeld kan worden
  • Geen internetverbinding nodig dus ideaal voor onderweg
  • Een moderne puzzelwoordenlijst die via updates voortdurend uitgebreid zal worden
  • Eenvoudige bediening en mogelijkheden tot hulp bij het oplossen
Afbeeldingslocatie: http://reneslkh.home.xs4all.nl/kruiswoord/_images/screenshot_puzzle.png
Meer screenshots in Google Play…

Afbeeldingslocatie: http://reneslkh.home.xs4all.nl/kruiswoord/_images/get_it_on_google_play.png

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.slijkhuis.crosswordpuzzle

Mvg,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
ik heb gisteren een update voor Note l!st uitgebracht.

Met deze update wordt het mogelijk voor andere developers hun apps gegevens uit Note l!st te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/device_third_party_support.png

Zie mijn thread op XDS voor meer informatie over het aanspreken van de content provider van Note l!st:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2140938

Change log:
- Fixed: Hint on search button was not translated.
- Added: Support for third party developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z

Met deze update wordt het mogelijk voor andere developers hun apps gegevens uit Note l!st te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeactive.com/images/notelist/latest/450/device_third_party_support.png

Zie mijn thread op XDS voor meer informatie over het aanspreken van de content provider van Note l!st:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2140938

Change log:
- Fixed: Hint on search button was not translated.
- Added: Support for third party developers.

Link naar post met download link:

[ Voor 12% gewijzigd door martin_v_z op 24-10-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
@martin_v_z: ik zag in de play store dat één van de screenshots een tikfoutje bevat. Er staat 'notelist ondersteund de volgende ......'. Hier moet ondersteund met een t worden geschreven. Verder prachtige app, erg mooie vormgeving ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 21:39
martin_v_z schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:26:
Ik zie twee kleine taalfoutjes in de app waarmee je het geheel nog professioneler kan maken als je die oplost >:)
  1. Op de welkomst pagina staat het volgende: 'Uw verlanglijst is op dit moment leeg. Druk op object aanmaken voor een object toe te voegen'. Ik zou daar het volgende van maken: 'Er staan geen objecten in uw verlanglijst. Tik op het + teken om een object aan te maken'.
  2. Bij het annuleren van het aanmaken van een object komt een popup met deze tekst: 'Weet u zeker dat u de wijzigingen aan dit object ongedaan wil maken?'. Daarbij zou ik 'wil' veranderen in 'wilt'.
Verder een top app! Complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
uncletaz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:30:
[...]
  1. Op de welkomst pagina staat het volgende: 'Uw verlanglijst is op dit moment leeg. Druk op object aanmaken voor een object toe te voegen'. Ik zou daar het volgende van maken: 'Er staan geen objecten in uw verlanglijst. Tik op het + teken om een object aan te maken'.
Google raadt ook aan om in een lege lijst direct een actie te plaatsen om items toe te voegen. Dus, ipv te verwijzen naar de actino bar zou je een grote + knop kunnen plaatsen, of een tekstveld om direct wat toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
dfader schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:02:
@martin_v_z: ik zag in de play store dat één van de screenshots een tikfoutje bevat. Er staat 'notelist ondersteund de volgende ......'. Hier moet ondersteund met een t worden geschreven. Verder prachtige app, erg mooie vormgeving ook!
Dank je wel, ik zal de screenshot aanpassen. Ik ben altijd zo slecht geweest met de d/t regels. De spelchecker zal het ook geen fout in vinden.
uncletaz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:30:
[...]

Ik zie twee kleine taalfoutjes in de app waarmee je het geheel nog professioneler kan maken als je die oplost >:)
  2. Bij het annuleren van het aanmaken van een object komt een popup met deze tekst: 'Weet u zeker dat u de wijzigingen aan dit object ongedaan wil maken?'. Daarbij zou ik 'wil' veranderen in 'wilt'.
Verder een top app! Complimenten!
Dank je wel, ik zal dit meenemen in de volgende update. Het ziet er naar uit dat je het over Wish l!st hebt toch? Al zal Note l!st waarschijnlijk bijna dezelfde teksten bevatten.
MichielPH schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:28:
[...]

Google raadt ook aan om in een lege lijst direct een actie te plaatsen om items toe te voegen. Dus, ipv te verwijzen naar de actino bar zou je een grote + knop kunnen plaatsen, of een tekstveld om direct wat toe te voegen.
Dat is wel een goed idee, een soort extra grote knop om het eerste item in een lijst aan te maken. Ik maak er een notitie van voor de volgende updates.

Dank jullie voor de opmerkingen, ik stel het zeer op prijs. Ander leuk nieuws is dat Google Play Note l!st als feature app gaat promoten de komende periode. (Net als andere apps elke week worden gepromoot per categorie.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 21:39
Ja, klopt (neem me niet kwalijk :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdree
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
martin_v_z schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:02:
[...]

Ander leuk nieuws is dat Google Play Note l!st als feature app gaat promoten de komende periode.
Cool, gefeliciteerd. Zal je wel gaan merken in je downloads. Moest je nog veel aanpassen? Deze gast vertelt dat 'ie nog een heel wensenlijstje moest afwerken voordat hij gefeatured werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Ik ben een leek wat betreft Android apps, maar omdat ik al jaren als hobby met HTML, Java en CSS speel ben ik toch benieuwd.

Wat heb je nodig om een Android app te maken (welke software).

Ik zou het eens voor de lol willen proberen, ben een leek op dat gebied maar wil wel mezelf ontwikkelen, ik ben het type dat altijd graag iets nieuws leert.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Leren is altijd een zoekopdracht verder: http://developer.android.com ;)

Op die pagina's staat meer dan wij jou binnen een reactie kunnen vertellen.

Klinkt heel kortaf, maar het heeft weinig zin om hier te vertellen dat je Eclipse moet downloaden, ADT moet installeren, een USB-driver voor je ADB-verbinding, en zo voorts, terwijl dat daar samen met alle extra benodigde informatie ook te vinden is :) Want daarna kom je uiteraard bij vragen als: "welke API's moet ik installeren?", "hoe schrijf ik mijn eerste app?" en "hoe upload ik naar de Play Store?". En dat staat daar ook allemaal heel netjes omschreven.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Let op:
Gratis en betaalde-apps mogen in dit topic worden gepost!

Echter wel onder een aantal voorwaarden;

De aankondiging / downloadlocatie van de App mag maar één keer worden gepost!
Wanneer je een nieuwe versie van je App hebt gemaakt mag je in een nieuw bericht de veranderingen beschrijven, tevens mag je in dit bericht een link posten naar je eerste melding van de App in dit topic.
Support geven op je App mag natuurlijk wel in meerdere berichten.

Alleen eigen Apps mogen gepost worden.

Tweakers.net en daarmee GoT hebben op geen enkele wijze een relatie of verantwoording tot de Apps die hier gepost worden.