Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk ook erg uit naar dit spel. Ik speel het echt met plezier ook al weet ik nog steeds niet welke class ik ga :p (slayer archer of mystic).
Ik vind inderdaad ook dat frogster niet zo goed met ze community omgaat maar ze hebben kennelijk keuzes gemaakt waar ze niet goed genoeg over hebben nagedacht en waar ze wel spijt van hebben volgens mij.

Echter maak ik me ook niet echt druk om de 12+ rating of de late / misleidende communicatie. Het enige wat mij wel 'dwars' zit is het eventueel maar eenmalig verstreken van de ingame items bij de pre-order, maar ik verwacht heus wel dat ze die (later) gewoon 'herbruikbaar' maken.

Kan best begrijpen dat sommige mensen van jullie over stappen naar de US versie en ik geef je ook geen ongelijk.
Ik blijf voorlopig wel op de EU versie, gewoon omdat ik het spelen met een hoge ping niet zo zie zitten en omdat ik mij liever aan EU timezone hou voor wat betreft ingame activiteiten en guilds.

dus... gaat er nog een groep gevormd worden op een eu pvp server? ik zou nog steeds mensen om mee te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:29
Ik en GoTer Xzito gaan spelen op EU we hebben nog 5 andere IRL friends. je mag bij ons komen. gaan op lvl 11 gelijk een guild beginnen en we zijn al helemaal voorbereid daarop hoe en waar wat te doen. :)

We spelen wel op PVP server though. dus als je dat niet zint helaas :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:55:
Ik en GoTer Xzito gaan spelen op EU we hebben nog 5 andere IRL friends. je mag bij ons komen. gaan op lvl 11 gelijk een guild beginnen en we zijn al helemaal voorbereid daarop hoe en waar wat te doen. :)

We spelen wel op PVP server though. dus als je dat niet zint helaas :P
Klinkt wel goed. Ik ga me toch maar op een pvp settelen :p tenslotte draait het spel voornamelijk daarom. Hebben jullie nog voorkeur voor een class? Ik heb zelf van alles al uitgeprobeerd tijdens de beta's en de slayer, archer en mystic bevallen mij het beste wat betreft playstyle maar kan niet echt een keuze maken dus als jullie nog voorkeur hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:59:
[...]

Klinkt wel goed. Ik ga me toch maar op een pvp settelen :p tenslotte draait het spel voornamelijk daarom. Hebben jullie nog voorkeur voor een class? Ik heb zelf van alles al uitgeprobeerd tijdens de beta's en de slayer, archer en mystic bevallen mij het beste wat betreft playstyle maar kan niet echt een keuze maken dus als jullie nog voorkeur hebben :p
enige wat we niet hebben is volgens mij lancer en sorcerer.
Maar we zijn gewoon voor het idee dat je moet gaan wat je leuk vind :P hoogst waarschijnlijk zullen we allemaal toch meerdere characters spelen. Maar leuk als je ook komt :) we zitten ook dagelijks op Teamspeak dus als je komt zal k je de gegevens wel geven :p is toch leuker gamen zo gezamelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:05:
[...]

enige wat we niet hebben is volgens mij lancer en sorcerer.
Maar we zijn gewoon voor het idee dat je moet gaan wat je leuk vind :P hoogst waarschijnlijk zullen we allemaal toch meerdere characters spelen. Maar leuk als je ook komt :) we zitten ook dagelijks op Teamspeak dus als je komt zal k je de gegevens wel geven :p is toch leuker gamen zo gezamelijk.
Haha nou ik begin ieder geval met een mystic dan :) heb eigenlijk altijd al een support char gespeeld dus dan maar met een support beginnen :p
en gezamelijk is zeker leuker.. anders hoort het zo snel saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Die chatfilter is wel irrietant zeg, zat gisteren met mijn broertje te spelen en je kan woorden zoals "kunt" niet eens zeggen zonder dat je hele zin gecensureerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 13:12

nitrodesign

There is more joy on a ...

Bla Bla Bla,

Ik heb hem toch al gekocht en zal me een worst wezen. Maar een ding wat mij opviel was dat tijdens de CBT en de OBT wel wat dingen anders zijn. Mijn gevoel zegt dat dadelijk als de game uitkomt deze 2 dingen samen komen :D. Dus dont worry en ga lkkr spelen. En als je alleen aan het whinen bent ga Hello Kitty spele zzzzzzz.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Dit weekend natuurlijk open beta weekend. En vanwege de positieve verhalen in dit topic maar eens gedownload en probeerd.

Helaas waren mijn ervaringen echt negatief.
Ik heb de beserker geprobeerd en na 10 minuten lullen aan het strand mocht ik dan eindelijk op zoek naar m'n eerste slachtoffers.

De combat voelde log en traag aan, en ik voelde me absoluut niet sterk.
Tevens vond ik de graphics echt matig, Ja het ziet er goed uit.. maar om het als nex-gen graphics neer te zetten vind ik veel te ver gezocht. Zoals mijn eerdere vergelijking vind ik echt AoC dezelfde graphics neerzet, alleen een stuk eerder is gereleased.

Ik ben dan dus ook vrij snel weer gestopt ( helaas ) want ik had best wel ff zin om dit te proberen.

Qua quest's, het selecteren van personen is erg statisch, en de combat verder voelt inefficient. Misschien dat dit met casters anders is, maar voor melee is het niet echt fijn.

Side note: Dit is niet om het spel af te kraken, dit is mijn mening.
Ik had nog het idee om meerdere classes te proberen, maar ik was zo teleurgesteld dat ik er niet echt meer zin in had.

Edit:

Graphische instellingen stonden op:
Alles op Max en de resolutie op 1920x1200

[ Voor 4% gewijzigd door Dakreal op 23-04-2012 10:53 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:43
meerdere classes proberen zal zeker helpen, als je van snelle actie houd probeer de warrior eens. en als dat te snel is probeer de slayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dakreal schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:41:
Dit weekend natuurlijk open beta weekend. En vanwege de positieve verhalen in dit topic maar eens gedownload en probeerd.

Ik heb de beserker geprobeerd en na 10 minuten lullen aan het strand mocht ik dan eindelijk op zoek naar m'n eerste slachtoffers.

Tevens vond ik de graphics echt matig, Ja het ziet er goed uit.. maar om het als nex-gen graphics neer te zetten vind ik veel te ver gezocht. Zoals mijn eerdere vergelijking vind ik echt AoC dezelfde graphics neerzet, alleen een stuk eerder is gereleased.

Ik ben dan dus ook vrij snel weer gestopt ( helaas ) want ik had best wel ff zin om dit te proberen.

Qua quest's, het selecteren van personen is erg statisch, en de combat verder voelt inefficient. Misschien dat dit met casters anders is, maar voor melee is het niet echt fijn.

Ik had nog het idee om meerdere classes te proberen, maar ik was zo teleurgesteld dat ik er niet echt meer zin in had.
ik ben het in meerdere opzichten niet met je eens. als je alles volluit zet vind ik het grafisch echt totaal niet matig. en geloof mij als ik zeg dat ik veel gewent bent.

dat de combat traag voelt is echt helemaal te wijten aan dat je berseker speelt (die speel ik zelf ook).
Maar buiten dat vind ik combat juist echt vet gedaan omdat je zelf je mobility goed moet doen.
Je gebruikt geen skill waardoor je de volgende attack blockt. nee je moet de goeie kant op kijken en dan blok je.

Statisch personen selecteren.. ja hoe zou jij het willen zien dan?

Ik zou wel als je het een 2e kans wil geven een andere class proberen want berseker is de traagste van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
nitrodesign schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:23:
Bla Bla Bla,

Ik heb hem toch al gekocht en zal me een worst wezen. Maar een ding wat mij opviel was dat tijdens de CBT en de OBT wel wat dingen anders zijn. Mijn gevoel zegt dat dadelijk als de game uitkomt deze 2 dingen samen komen :D. Dus dont worry en ga lkkr spelen. En als je alleen aan het whinen bent ga Hello Kitty spele zzzzzzz.
Een gezonde discussie over het feit dat beloftes van Frogster niet nagekomen worden wordt direct als "whinen" bestempeld, love the internets

Gaat er om dat er duidelijk content verschillen zijn en dingen zoals pre-order items die in de US account wide zijn en wij in de EU die items maar op 1 character kunnen gebruiken is wel degelijk verondrustellend.

[whine] En Hello Kitty spelen hoeft straks niet meer

Afbeeldingslocatie: https://forum.tera-europe.com/signaturepics/sigpic223282_1.gif [/whine]

[ Voor 196% gewijzigd door gebruikerfz1 op 23-04-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:22

Edit:

Graphische instellingen stonden op:
Alles op Max en de resolutie op 1920x1200
Ik wil jou even 2 voorbeelden geven

Dit is een berserker lvl 57 zonder attackspeed scroll op lvl 58 krijgt een zerker nog een attack speed buff
YouTube: TERA Lv57 Berserker Lv56 暗窟タラントゥス ソロ討伐

Dit is een lvl 58 warrior fully buffed
YouTube: 공상 솔플 6구간.wmv

Als een zerker net zo snel als een warrior zou zijn zou een zerker gewoon OP zijn.
De zerker heeft de meeste singel hit crit damage (meer dan een sorc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
gebruikerfz1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:26:
[...]

Een gezonde discussie over het feit dat beloftes van Frogster niet nagekomen worden wordt direct als "whinen" bestempeld, love the internets

Gaat er om dat er duidelijk content verschillen zijn en dingen zoals pre-order items die in de US account wide zijn en wij in de EU die items maar op 1 character kunnen gebruiken is wel degelijk verondrustellend.

[whine] En Hello Kitty spelen hoeft straks niet meer

[afbeelding] [/whine]
ze moeten het spel gewoon 18+ rating geven en niks censureren, ik kan namelijk een dungeon die sinister manor heet niet serieus nemen als alle vloeren gewoon schoon ookal worden er gekke rituelen gehouden.

Waarom willen ze eigenlijk ook een pegi 12 rating, ze verkopen er niks meer door. Mensen die 12 zijn spelen gewoon 18+ games er is 0,0 controle op.

duitsers, zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
sakurakilla schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:28:
[...]

Ik wil jou even 2 voorbeelden geven

Dit is een berserker lvl 57 zonder attackspeed scroll op lvl 58 krijgt een zerker nog een attack speed buff
YouTube: TERA Lv57 Berserker Lv56 暗窟タラントゥス ソロ討伐

Dit is een lvl 58 warrior fully buffed
YouTube: 공상 솔플 6구간.wmv

Als een zerker net zo snel als een warrior zou zijn zou een zerker gewoon OP zijn.
De zerker heeft de meeste singel hit crit damage (meer dan een sorc)
Wil wel even toevoegen dat langzaam een grote bijl zwaaien niet negatief hoeft te zijn, maar dan moet je wel het idee hebben dat de aanvallen krachtig zijn ( zie bijvoorbeeld Kingdoms of Amalur ) 2-h's is daar echt awesome.

Het is gewoon meer de feeling :) Niets negatiefs voor jullie hoor, dit is gewoon hoe ik het ervaar.

Ik hoop ook dat mnensen die van Oosterse mmo's houden hier wel hun heil in kunnen vinden.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt dit niet gewoon omdat je nog gewoon maar level 2 of 3 was?
Op die lage levels heb je nog bijna geen een ability/spell en al helemaal niks waarmee je duidelijk onderscheidt van de andere classes.

Persoonlijk vind ik het juist een groot plus punt dat je niet zo super sterk bent dat je als een soort half god door de areas kan heen stomen omdat toch niks en niemand je wat kan maken zoals in WoW. In WoW sta je overal bovenaan de voedselketen dat maakt het toch minder spannend imho.

Wat ik trouwens wel typisch vind is dat de basis opties zoals Vsync, Bloom en AO bijvoorbeeld niet in het optie menu in te stellen zijn maar je daarvoor de config file moet aanpassen.
Vooral Vsync vind ik belangrijk omdat ik niet hou van screen tearing en het ook onnodig vind dat mijn twee kaarten op 99% staan te loeien omdat zonder Vsync TERA perse op 90+FPS wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Info: The digital items you are going to receive for the CE for example the mount will be available for all your characters. ~Raven
https://twitter.com/#!/TeraEurope/status/194365356985434112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
o mooi ..schrok al toen iemand poste dat de EU versie voor 1 character the mount maar had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Ricmaniac schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:12:
o mooi ..schrok al toen iemand poste dat de EU versie voor 1 character the mount maar had
Was eerst ook zo, hebben ze na vele klachten aangepast. Dit hadden ze eerder gepost op de forums:

My question:
Q1: Is it possible to earn multiple pre-order mounts? I have bought the digital mini pre-order which grants the "White Stallion" mount. I have also pre-ordered the retail Collectors Edition which grants the "Arcadian Dapple" mount.

I have activated both of these keys on my account, will I be able to use both of the mounts in-game?
Tera Customer Support answer:
Hey Krichevskoy,

Thanks for your questions.

A1: Yes, you will be able to use them both. Note that you can each only apply them to one character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
ArgantosNL schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:51:
[...]

ze moeten het spel gewoon 18+ rating geven en niks censureren, ik kan namelijk een dungeon die sinister manor heet niet serieus nemen als alle vloeren gewoon schoon ookal worden er gekke rituelen gehouden.

Waarom willen ze eigenlijk ook een pegi 12 rating, ze verkopen er niks meer door. Mensen die 12 zijn spelen gewoon 18+ games er is 0,0 controle op.

duitsers, zucht
een pegi veranderen doe je niet even voor de release, het is niet dat dat zo even gedaan is.
Dat Frogster dom bezig is geweest is gewoon een feit. waarom de us versie mature en hier een een 12+ opgooien is al vragen voor problemen maar goed omdat de dozen al gemaakt zijn gooien zij die niet even weg waar al 12+ opstaat want we hebben het niet over een paar honderd ook niet duizend maar waarschijnlijk een miljoen of meer.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Of een heleboel stikkers plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:22
Dakreal schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:02:
[...]

Wil wel even toevoegen dat langzaam een grote bijl zwaaien niet negatief hoeft te zijn, maar dan moet je wel het idee hebben dat de aanvallen krachtig zijn ( zie bijvoorbeeld Kingdoms of Amalur ) 2-h's is daar echt awesome.

Het is gewoon meer de feeling :) Niets negatiefs voor jullie hoor, dit is gewoon hoe ik het ervaar.

Ik hoop ook dat mnensen die van Oosterse mmo's houden hier wel hun heil in kunnen vinden.
Maar dat zeg ik ^^ zerkers hebben de sterkste aanvallen in tera. Ook hebben ze groter kans op knockdown (auto attack) dan welke class dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctus78
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 09:53
Q: Will the in-game items (for example the lion of the Collector's Edition) be available for all characters or just one character per account?

A: Those in-game items will be available to all your characters. So you'll be able to use the lion for example with all your characters on your account.
Al dus Raven community manager EU vandaag

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=65065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
intressant toppic om even door te lezen. Maar van dat bloed. ze zeggen dat ze weer meer gaan discussieren maar ik kan me het niet voorstellen dat het weer beter word aangezien het dus inderdaad al 12+ is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 21:11
Kan je gewoon niet even de usa files van blood erin gooien zodat we bloed hebben :D

@Dakreal

Het doorzetten voorbij de eerste 10 lvl's is vaak het belangrijkste.
Zelf van een slayer voelt de combat erg traag aan , maar zondra je chain skills hebt dan begint het speld tof te worden.
en over beeld kwaliteit het is niet Next Gen en ook niet lelijk.
Als iets next gen is na mijn mening zou de huidige 7xxx serie problemen met het spel moeten hebben.

Jammer dat je het niet bevalt , ach ja iedereen zijn eigen smaak.

[ Voor 72% gewijzigd door Xzito op 23-04-2012 14:16 ]

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ik heb even een beetje plaatsen van NA en EU zitten vergelijken maar ik moet eerlijk zeggen dat Na er toch een stuk beter uit ziet qua gear design en dergelijke dan EU.

opzich maakt de gear me niet uit maar er blijkt meer te zijn dan alleen censuur. EU blijkt ook een heel stuk makkelijker te zijn dan NA wat je dus ook in de dungeons terug gaat zien.
Dit is natuurlijk erg zonde van de game, ik hoop dat frogster er nog wat van kan maken anders is mijn faith in frogster gewoon weg omdat ze dit precies doen nadat ze de orders via de website kunnen innen en dan dit vlikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Frogster melk'd de koe zo lang het kan.
voor de rest moet je niks van frogster verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Xzito schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:10:
Frogster melk'd de koe zo lang het kan.
voor de rest moet je niks van frogster verwachten.
ja maar zo'n groot verschil tussen NA en EU snap ik gewoon niet. Dat is echt overdreven bullshit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ricmaniac schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:15:
[...]

ja maar zo'n groot verschil tussen NA en EU snap ik gewoon niet. Dat is echt overdreven bullshit :/
Overdreven omdat jij dat vind of omdat het je niet intresseerd dat je gewoon een geripte game krijgt voor je geld? Ik moet eens gaan met Xzito dat frogster het een beetje uitmelkt.

+ vergeet niet dat dit niet alleen gaat over het bloed maar over het hele plaatje hoe Frogster te werk is gegaan.

Heel simpel gezegd.
Frogster had gezegd dat de game niet anders zou zijn dan NA.
Dat de armor en de Ellins er niet doorheen gingen komen had ik al verwacht maar goed als dat de enige verandering is maakt het niets uit.
Maar dat was dus al een belofte die Frogster heeft verbroken.
De game is een stuk makkelijker op EU dan NA, dan hebben we het niet over ik kill 2 mobs inplaats van 3 maar over het hele combat systeem qua damage is ook hoger.
De engine achter EU is ook anders dan NA, maar dat is ook maar iets wat ik gelezen heb.
Nu de censuur, het gaat mij niet om het bloed splettertje of wat dan ook maar het zag er wel heel cool uit, iets wat je niet in veel MMO's terug ziet, de censuur kan ook hele dungeons, plaatsen om decoratie van een dungeon weg halen waardoor het thema misschien niet meer klopt.

Dus je mag zelf je oordeel trekken maar uit eindelijk ga je goed geript worden op EU voor mij gevoel, maar dan is de vraag is het de moeite waard om Na te spelen aangezien er 8 uur verschil tussen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja ben het volledig met je eens. ik bedoel met overdreven bullshit ook de kant van frogster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ricmaniac schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:31:
Ja ben het volledig met je eens. ik bedoel met overdreven bullshit ook de kant van frogster.
Zoals ik begrijp doet Frogster dit niet vrijwillig maar moeten zij dit doen van Duitsland.
Ik kan ook begrijpen dat zij niet bergen geld willen betalen om het er toch door te laten komen of de game niet in Duitsland uit te brengen.

Dat Duitsland moeilijk doet is al lang bekend vanaf Amargeddom al (of hoe de game ook heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kadardar schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:34:
[...]

Zoals ik begrijp doet Frogster dit niet vrijwillig maar moeten zij dit doen van Duitsland.
Ik kan ook begrijpen dat zij niet bergen geld willen betalen om het er toch door te laten komen of de game niet in Duitsland uit te brengen.

Dat Duitsland moeilijk doet is al lang bekend vanaf Amargeddom al (of hoe de game ook heet)
ja precies. maar dat ze de game moeilijker moeten maken enzo heeft toch niets met duitsland te maken. Bloed oke. dat zie je ook aan bijvoorbeeld call of duty dat ze hele scenes uit de game moesten halen. Maar om dingen makkelijker te maken is erg onnodig. En in duitsland mag wel gewoon bloed geshowd worden toch. zolang de leeftijdsgrens ook hoger is dan 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ricmaniac schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:37:
[...]
ja precies. maar dat ze de game moeilijker moeten maken enzo heeft toch niets met duitsland te maken. Bloed oke. dat zie je ook aan bijvoorbeeld call of duty dat ze hele scenes uit de game moesten halen. Maar om dingen makkelijker te maken is erg onnodig. En in duitsland mag wel gewoon bloed geshowd worden toch. zolang de leeftijdsgrens ook hoger is dan 12
En dat is dus nu de huge fuck up van Frogster. Als zij die game geen 12+ haddne gemaakt was er niets aan de hand geweest.
Maar zoals ik al eerder zei een een nieuwe pegi rating krijgen doe je niet precies voor release en is daar ook eigenlijk geen tijd meer voor, ook is geld een probleem aangezien de dozen al gedrukt zijn maar stikkers lijken mij een mooie oplossing maar goed. ik ben bang dat de game gereleased gaat worden met een 12+ rating en de game in EU al snel leeg gaat lopen aangezien het niet echt de game gaat worden in de EU ben ik bang van en zou er altijd jaloezie zijn naar NA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan blijft nog steeds de vraag over de overstap naar NA het waard is. Ze hebben o.a. in hun patch notes van de 5de CB al gezet dat ze de 'moeilijkheids graad verhoogd' hebben due to player feedback en dat het in de toekomst nog eens aangepast kan worden. Ze hebben ook gezegd dat de ingame items gewoon voor iedere char zijn.

Ik begrijp best dat we niet tevreden zijn met frogster maar er wordt wel naar de feedback geluisterd en er komen vast nogwel veranderingen.

Tot nu toe hebben ze mijn 'grootste zorg' van de ingame items weg genomen. Ik ga niet zitten speculeren of de één makkelijker is dan de ander wat dat weet ik gewoon niet... en ik heb de patch notes van de release nog niet gezien, misschien hebben ze de moeilijkheid wel nog meer verhoogt of gaan ze dat in de nabije toekomst doen. Ik geloof heus dat ze zo dicht mogelijk bij de NA versie proberen te blijven.

Dat het 12+ is jammer en niet slim... maar mij boeit het bloed of de kinky elin pakjes niet, communiceren naar de community kan echt beter maar er word wel geluisterd en hopelijk leren ze van hun fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wie zegt dat de NA versie niet binnen aanzienlijke tijd ook makkelijker wordt.. zie dat nog wel gebeuren als er weer een paar mensen gaan zeuren op het forum dat ze dood zijn gegaan.
Er is niets definitief en kan op een later tijdstip alsnog voor zowel NA als EU dingen aangepast worden.. wat de keuze tussen NA en EU wel moeilijker maakt daar die keuze wel definitief is.. tenzij je twee maal het spel koopt natuurlijk.
Voorlopig geef ik de voorkeur aan EU simpelweg omdat de EU patcher wel gewoon op volle snelheid werkt en dus niet 8+ uur hoef te wachten tot er een patch klaar is met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Q&A staan al wat antwoorden:
Q: There are plenty of discussions about the blood in TERA at this stage, what is the official statement and status about it?

A: The initial statement about this can be found here. We brought this topic up again this morning (Monday) at the upper management level. There will be meetings about it in our company in order to discuss possible further steps. As soon as we have any update on that matter, we'll inform you about it. Please be aware, that it might take some time until we have an update for you available.

Q: There are some rumors about the white graphical elements in the open beta. Is it true that these are exchanged textures and that they are related to the blood discussion?

A: No, these issues occured with the new open beta build for all regions. This is just a graphical issues with the latest version and it is not related to the blood discussion.

Q: Another rumor is about changes to the castanic models, what is that about?

A: There were changes made to the castanic model, but those changes were made month ago for all versions of TERA, including the korean version.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Ik heb weer wat vertrouwen gekregen in Frogster:

Hello everyone,

to update you, the initial posting has been updated and we also added a new update about the "blood" situation:

Update 2: To give you an update on the current status. We had several meetings today about the blood situation. We came up with different options, which will be discussed with our top management and Bluehole to check out the possibilities. We'll give you an update on the situation tomorrow as soon as possible!

Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
gebruikerfz1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:02:
Ik heb weer wat vertrouwen gekregen in Frogster:

Hello everyone,

to update you, the initial posting has been updated and we also added a new update about the "blood" situation:

Update 2: To give you an update on the current status. We had several meetings today about the blood situation. We came up with different options, which will be discussed with our top management and Bluehole to check out the possibilities. We'll give you an update on the situation tomorrow as soon as possible!

Regards
sweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Kadardar schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:40:
Ik heb even een beetje plaatsen van NA en EU zitten vergelijken maar ik moet eerlijk zeggen dat Na er toch een stuk beter uit ziet qua gear design en dergelijke dan EU.

opzich maakt de gear me niet uit maar er blijkt meer te zijn dan alleen censuur. EU blijkt ook een heel stuk makkelijker te zijn dan NA wat je dus ook in de dungeons terug gaat zien.
Dit is natuurlijk erg zonde van de game, ik hoop dat frogster er nog wat van kan maken anders is mijn faith in frogster gewoon weg omdat ze dit precies doen nadat ze de orders via de website kunnen innen en dan dit vlikken
Bron? volgens mij is dit namelijk complete onzin, op de censurering na is de game exact hetzelfde.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verderf schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:49:
[...]

Bron? volgens mij is dit namelijk complete onzin, op de censurering na is de game exact hetzelfde.
Gambling is uit de game gehaald. want ook dit zou in strijd zijn met pegi 12, die misschief kistjes zijn eruit gehaald.
Bron de game spelen en het merken en dit staats ook ergens op het forum.
Ellin Armor is anders want het zag er te bloot uit...
Bron: even op et forum rond snufelen en je kan het vinden.
Je dungeons worden anders gemaakt omdat er anders teveel bloed ligt (SM is het begin)
Dat is wat er nu gebeurd met het bloed

Rest zou vast wel het zelfde zijn maar er zit toch wel verschil in terwijl er in berichten stond dat de game niet verder veranderd zou worden dan de rest.
Bron: ergens op Terafans zag ik het staan met een officieel bericht vanuit Frogster

Dus even rond zoeken en je kan het vinden.

Heb nog in overweging genomen om NA te gaan spelen maar 8 uur tijds verschil betekend een hoop missen van het + dat de meeste mensen aan het werk zijn wanneer EU speelt.
Toch denk ik wel dat ik eens een keertje ga kijken op NA hoe het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
ja dat van die kistjes viel mij ook al op. maar dacht in eerste instantie dat ze gewoon die eerste kist die je tegenkomt in het begin weggehaald hadden. maar blijkbaar dus helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U85o2.jpg

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
whahahaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha die is wel goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
ziet er nog wel goed uit tera 6+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Lol die is wel goed :P hahahahah. Maar ik denk dat mensen te druk maken. Denk maar zo, je kan er toch geen invloed op uitoefenen, dus het is nutteloze engergie die je er voor gebruikt. Bekijk het van een ander perspectief waar je wel invloed op uit kan oefenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
nitrodesign schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:03:
Lol die is wel goed :P hahahahah. Maar ik denk dat mensen te druk maken. Denk maar zo, je kan er toch geen invloed op uitoefenen, dus het is nutteloze engergie die je er voor gebruikt. Bekijk het van een ander perspectief waar je wel invloed op uit kan oefenen. :)
nou blijkbaar heeft het wel invloed anders waren ze niet opnieuw aan de tafel gaan zitten om het bloed beleid te bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Ik bedoel er mee te zeggen dat je er geen invloed op kunt uitoefenen. De keuze blijft bij Tera en of jij nou hoog of laag springt achter jou pc, daar zullen hun niet wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
nitrodesign schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:23:
Ik bedoel er mee te zeggen dat je er geen invloed op kunt uitoefenen. De keuze blijft bij Tera en of jij nou hoog of laag springt achter jou pc, daar zullen hun niet wakker van liggen.
als ik hoog en laag spring denk ik niet. Maar als de halve community loopt te stuiteren denk ik wel dat het effect heeft hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Inderdaad ric, mensen onderschatten de kracht die een playerbase heeft.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Ik wil het nog wel eens zien, maar wat ik hiermee wil bereiken is dat er alleen maar negatief en zo. Probeer en positive punten over uit te halen. Minder bloed, minder kans dat er iemand in RL rond zal lopen met een M16 om net zo veel bloed te creëeren.

Neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sorry, maar ik kan echt niks positiefs vinden in het feit dat Frogster de EU versie gewoon consistent verder verpest ten opzichte van de KR en US versie.

Yay de leeftijdsrating is omlaag, yay we krijgen meer jonge spelers die soms echt geweldig kunnen zijn, maar meestal gewoon nog echt te jong.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Ik denk dat Frogster de populairiteit van Tera heeft onderschat en de playerbase groter is geworden dan ze eigenlijk hadden verwacht. Er komen niet voor niks nog 3 servers bij, en als het grote gedeelte van de spelers zegt niet te gaan spelen wanneer het bloed uit de game is dan denken ze wel 2x na of ze het er misschien er nog bij in kunnen stoppen, geld is geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
nitrodesign schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:32:
Ik wil het nog wel eens zien, maar wat ik hiermee wil bereiken is dat er alleen maar negatief en zo. Probeer en positive punten over uit te halen. Minder bloed, minder kans dat er iemand in RL rond zal lopen met een M16 om net zo veel bloed te creëeren.

Neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel.
Dan kan je beter de NA versie met minder bloed doen want daar kan je in een supermarkt je M16 ophalen als je wil voor paar dollar.

Nee ik snap je punt wel hoor. maar ik ben et er gewoon niet mee eens. dat zeggen ze toch ook niet met CoD GTA weet ik veel welke andere game. het gaat gewoon om de vershcillen tussen NA en EU. doe alles 12 of doe alles 16.

[ Voor 17% gewijzigd door Ricmaniac op 24-04-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh je kan frogster klote vinden vanwege de 12 rating maar voor de rest luisteren ze best, ik heb het al een keer eerder gepost, zie patch notes, zie https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=65065

En je kan klagen wat je wil maar overstappen naar de NA versie is het gewoon niet waard. Meer bloed? 4 hits nodig ipv 3?
Ze willen het best zo gelijk mogelijk houden en er kan nog van alles veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Zolang de developers (Blue Hole) Tera bedoeld hadden als 16+ spel moet het gewoon overal zo zijn en geen uitzondering, het is ook niet handig van Frogster om dit zo laat nog aan te passen en verwachten dat niemand het opvalt.
Geeft mij weinig vertrouwen in hun bedrijf eigenlijk en ben dan ook benieuwd hoe ze dit gaan oplossen zonder hun userbase om zeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Persoonlijk denk ik dat er wel een passende oplossing komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
We hopen het, neemt niet weg dat deze verandering nooit is aangekondigt en ze het er stiekem doorheen wilden "sneaken". En de belofte van Raven en nog een CR maanden geleden dat het bloed en andere content gelijk zal zijn aan die van de US versie, wat achteraf dus een leugen is neemt wel veel vertrouwen bij Frogster weg.

[ Voor 7% gewijzigd door gebruikerfz1 op 24-04-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Kan is groot als ze bloed er terug in doen dat het in mindere maten in komt en dat het een andere kleur heeft groen , paars of zwart ofzo. Ik snap eigenlijk de keuze niet van frogster dat ze een spel dat orgineel een mature rating heeft gaan omzetten naar 12+ , hier jaag je een grote groep mature spelers weg die geen zin hebben om een kiddy game te gaan spelen met die 12 jarige. Laten we hopen dat ze nog slim worden en gewoon een 16+ of 18+ en de sfeer van de game en dungeons niet verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Is vandaag de laatste dag van de open beta?
Dus tot vannacht 00.00 kan er gespeeld worden?

Ben nu lvl 15 en vind het redelijk eentoning, speel berseker.
Denk wel dat ik de game ga aanschaffen als het een maand of twee uit is (Even de communitie afwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:16
Ze hopen een grotere doelgroep aan te spreken met een lagere rating. Wat ik vrij eigenaardig vind, aangezien er zo weinig reclame wordt gemaakt voor Tera in Europa.

Had er nooit bloed ingezeten, dan was het nog steeds een geweldig spel. Maar 't is een van die details die er net dat ietsje meer van maken :) Zelfde met die bloed fontein in SM, de eerste keer die kamer zien gaf echt een "wauw" effect.

offtopic:
Nu ja 't is tegenwoordig blijkbaar normaal om vampieren als liefdevolle (glitterende?) wezens af te schilderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik las vannochtend iets op internet dat je met head start kan verder gaan waar je met de open beta gebleven bent :S weet iemand of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Ricmaniac schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:03:
Ik las vannochtend iets op internet dat je met head start kan verder gaan waar je met de open beta gebleven bent :S weet iemand of dit klopt?
Als je op de NA (north america) servers speelt wel. EU heeft character whipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

gebruikerfz1 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:05:
[...]

Als je op de NA (north america) servers speelt wel. EU heeft character whipe.
Huh, waarom europa?? 8)7

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
2 verschillende bedrijven die tera naar de eu en us brengen 8)7

btw met die PEGI 12 rating stond op het forum dat zie die hebben gekregen van de PEGI instantie. Waarom ze tera nu moeten wijzigen om die rating te halen is vreemd, heb ik mijn twijfel of dit waar is of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ArgantosNL op 24-04-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
ArgantosNL schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:35:
2 verschillende bedrijven die tera naar de eu en us brengen 8)7

btw met die PEGI 12 rating stond op het forum dat zie die hebben gekregen van de PEGI instantie. Waarom ze het dus nu moeten wijzigen om die rating te halen heb ik mijn twijfel of dit waar is of niet.
Dat is nog niet geheel duidelijk en komt vandaag een officieel bericht met meer informatie, bij een reactie van 1 van de GM's (Raven) leek het erop alsof PEGI een 12 rating goed genoeg vond in eerste instantie maar uiteindelijk er toch dingen uit moesten die kwetsend zijn voor tere zieltjes (bloed/fan service) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik ben blij dat wij wel een wipe hebben.
Op de NA servers zijn veel namen nu al in gebruik door mensen die de open beta speelden, maar daarna niet doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
RickDB schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:03:
[...]

Dat is nog niet geheel duidelijk en komt vandaag een officieel bericht met meer informatie, bij een reactie van 1 van de GM's (Raven) leek het erop alsof PEGI een 12 rating goed genoeg vond in eerste instantie maar uiteindelijk er toch dingen uit moesten die kwetsend zijn voor tere zieltjes (bloed/fan service) :P
Je zou toch zeggen dat PEGI hier heeft gefaalt, en dat frogster toch een herevaluatie zou mogen krijgen.
Het kan toch niet dat iets eerst goedgekeurt wordt om vervolgen af te keuren omdat je een fout hebt gemaakt en het spel niet goed hebt gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:21
Voor zover ik begrijp heeft PEGI de game beoordeelt als 12+ (een hele tijd terug) Dus heeft Frogster er het 12+ op het spel gestempeld.

Later zijn er wijzigingen geweest/ PEGI heeft het spel nog een keer beoordeeld waardoor frogster aanpassingen heeft moeten doen.

Frogster heeft de aanpassingen gedaan omdat de game binnen 2 weken final wordt en de rating moet volgen. Doen ze dat niet mag de game niet gereleased worden. Wat ik vernomen heb is dat de PEGI rating redelijk lang kan duren.

Ik begrijp de actie van frogster, hoewel ik het wel heel jammer vind. Wat ik me afvraag, is waarom PEGI de trailers wel heeft goedgekeurd en de eerdere releases zijn ook goed bevonden(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
zover ik weet is het bloed niks nieuws. Wat voor wijzigingen zijn er dan geweest vraag ik mij af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Iemand die een persoonlijke email adres had van iemand van PEGI heeft geklaagt en dit als bericht terug gekregen:

"We received numerous complaints about TERA. I would like to inform you that I will contact your in more detail about this game next Thursday. However, I would like to ask you if my email address is posted on a forum somewhere, since we have never emailed before and you have my direct email address.

If so, I would kindly like to ask you to remove it from there (or give me the website where it is located), since we have a dedicated complaints procedure:

http://www.pegi.info/en/index/id/511

"

So please remove it :P

Got this to
"I will come back to you as soon as possible with an update regarding TERA."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik heb vandaag, na het spelen van de Open Beta, TERA Online besteld bij BillGames. Nou vraag ik me af hoe ik mee kan doen met de headstart aangezien BillGames me nog geen key heeft gestuurd.

Waar hebben jullie het spel besteld en hoe zit het met jullie headstart key?

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 06:58

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

http://www.gamecardwinkel...t/category/34/Tera-Online

Hier heb ik de game besteld en binnen 3 seconden de code in me mail box..

[ Voor 2% gewijzigd door DidierB op 24-04-2012 16:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Wahloh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:49:
Ik heb vandaag, na het spelen van de Open Beta, TERA Online besteld bij BillGames. Nou vraag ik me af hoe ik mee kan doen met de headstart aangezien BillGames me nog geen key heeft gestuurd.

Headstart is alleen voor de mensen die de game digital hebben gepre-ordered. Qua bestellen durf ik niet te zeggen maar lijkt mij dan dat hun je een key moeten sturen dat je dat kan doen.

Ik heb hem zelf digital gepre-ordered

[ Voor 3% gewijzigd door Kadardar op 24-04-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
gebruikerfz1 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:21:
Iemand die een persoonlijke email adres had van iemand van PEGI heeft geklaagt en dit als bericht terug gekregen:

"We received numerous complaints about TERA. I would like to inform you that I will contact your in more detail about this game next Thursday. However, I would like to ask you if my email address is posted on a forum somewhere, since we have never emailed before and you have my direct email address.

If so, I would kindly like to ask you to remove it from there (or give me the website where it is located), since we have a dedicated complaints procedure:

http://www.pegi.info/en/index/id/511

"

So please remove it :P

Got this to
"I will come back to you as soon as possible with an update regarding TERA."
ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:23
ArgantosNL schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:10:
[...]

Je zou toch zeggen dat PEGI hier heeft gefaalt, en dat frogster toch een herevaluatie zou mogen krijgen.
Het kan toch niet dat iets eerst goedgekeurt wordt om vervolgen af te keuren omdat je een fout hebt gemaakt en het spel niet goed hebt gecheckt.
PEGI faalt niet meer dan de rating agencies in de US, Japan of Korea. Het is Frogsters fout dat ze PEGI niet goede content laten zien van wat deze game werkelijk is, terwijl Blue Hole dit in andere landen wel doet en ratings agencies er netjes 18+ op plakken. Frogster wil gewoon PEGI de schuld te geven om de playerbase niet kwaad te maken op Frogster terwijl Frogster een poging kan doen tot een grotere afzetmarkt met hun 12+ bullshit.

(ben ook erg benieuwd of het mailtje dat verwacht wordt van PEGI deze gedachtegang zal bevestigen :))

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 24-04-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Nog geen nieuws van Frogster, we wachten geduldig af.

Eerder gemaakte post waar mensen aardig wat waarde aan hebben gehecht.

Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b125/sjorrit/Ravenstatement.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kan iemand een voorbeeld noemen van een film of game die in de US 18+ is en hier 12+ waarbij werkelijk niks is veranderd? Die tweede quote is namelijk de grootste bullshit die ik ooit heb gelezen. Van 18+ naar 16+ of 15+ (UK) heb ik wel eens gezien zonder aanpassingen, maar kan me geen enkel voorbeeld bedenken waarbij het van 18+ naar 12+ gaat tussen de US en EU.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 24-04-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
De rating van Pegi is afaik niet hetzelfde als de US standaard (E staat ook voor European, maargoed :P).

Zover dit een fantasy game is, kan deze ruim in Pegi 12 vallen (16 is dus waar geweld/actie voorkomt alsof het 'echt' zou gebeuren, zoals een MW3), blood zou mischien met een optie aan/uit al genoeg zijn om hier aan te voldoen, maar de vraag is tot hoeverre bluehole studio's dit aan kan passen.

1 voorbeeld trouwens is City of Heroes, het orgineel heeft een Pegi12 rating, terwijl de US en Going Rogue dus 16+ rating hebben gekregen. Toch is de game precies hetzelfde als in EU en US.

Tera heeft trouwens nooit een 18+ gehad, enige 2 MMO's de ik ken die 18+ waren zijn Requiem en Ages of Conan.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 24-04-2012 20:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:16
After intensive deliberation both internally and with our developer, we have decided that the gore slider will be back with the original three different graduations and blood will still be spread on the ground during combat. This change will take effect shortly after the release of the game, planned for the middle of May, through a patch. And just to be clear, the game-play experience will not be compromised and none of the TERA environments were or would have to be modified due to this change.
http://community.tera-eur...ter-to-the-community.html

Zéér netjes behandeld van Frogster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Behalve dit:

Many of you have a long history with MMO games, and we are sure you are familiar with updates and changes. Unfortunately, we might have to, at some point, postpone the release of certain features, because we feel like they need some more balancing or further testing

Wat inhoud dat wij patches eventueel later krijgen dan US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 15:04
Ixtli was me voor met de link, wat mij opvalt is dit:
Elins were once more pointed at. Yes, the appearance of the Elins has been changed in both northern American and European version of the game. Not to comply with a demand from any official board, but because those characters in particular could have attracted to the game a population of unsavoury users, and it is part of our responsibility to protect our younger audiences from them. All partners involved in the project decided to ask Bluehole Studios for a solution, so they created new textures and designs for Elin wear. We are sure you all agree that this effort for child protection was the right thing to do. We all did, here, at Frogster.
Wat ik dan weer een beetje overdreven vind, aangezien er vrij weinig veranderd is aan de gear (te weinig om verschil te maken voor de "unsavoury users" die er dan zouden moeten zijn, aangezien het al een 'showende' game is):
http://my.mmosite.com/1cd...5c1fdfee5b36fccf123e.html
Ik vind het jammer dat een game gewijzigd moet worden voor verschillende regio's. (doet mij een beetje denken aan China & WoW) Gevolg is altijd verschillende release tijden voor patches etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Hello to all TERA fans out there,
Last weekend, there were many questions and discussions on all TERA-related boards regarding the recent changes to the game. We are now able to provide more details on these issues.
We want to let you know that we heard your message, loud and clear. We sincerely ask you to understand that we take all these issues very seriously.
As you have all noticed, the blood effect slider was removed from the OBT client. We want first of all to apologise to you for not communicating this change as it should have been. We understand the importance of being transparent with our community.
Developing and publishing a game requires the cooperation of many teams, so in order to give you comprehensive and accurate feedback, some issues need to be discussed and deliberated amongst our various departments. And this particular case underwent the same procedure which led to a response time longer than you had expected.
After intensive deliberation both internally and with our developer, we have decided that the gore slider will be back with the original three different graduations and blood will still be spread on the ground during combat. This change will take effect shortly after the release of the game, planned for the middle of May, through a patch. And just to be clear, the game-play experience will not be compromised and none of the TERA environments were or would have to be modified due to this change.
The European release version of the game will still have to be slightly different from the North American and Korean build: the only threat to our 12+ classification was the blood splattered on your screen when you are slaying certain monsters. This effect is slightly modified in the European version.
Another comment we read a lot this weekend was linked to some alleged modifications on some physical attributes and some armour pieces. We would like to give you some insight on those topics.
Elins were once more pointed at. Yes, the appearance of the Elins has been changed in both northern American and European version of the game. Not to comply with a demand from any official board, but because those characters in particular could have attracted to the game a population of unsavoury users, and it is part of our responsibility to protect our younger audiences from them. All partners involved in the project decided to ask Bluehole Studios for a solution, so they created new textures and designs for Elin wear. We are sure you all agree that this effort for child protection was the right thing to do. We all did, here, at Frogster.
Some of you also raised questions over reduction in the breast size of certain races, or some armour, which were not as suggestive as they used to be…, in the very first Korean TERA closed beta. We want to underline the fact that these changes are present in all versions of the game worldwide, including the original Korean version.
Many of you have a long history with MMO games, and we are sure you are familiar with updates and changes. Unfortunately, we might have to, at some point, postpone the release of certain features, because we feel like they need some more balancing or further testing. This is the case for the guild emblem feature. It has never been declared by any Frogster official that this feature was going to be removed permanently. It is only temporarily absent from the game, until a solution is found to allow a proper moderation of its use, so we can avoid you being exposed to potentially illegal or offensive content. We have a responsibility towards our audience we take very seriously.
Several possibilities are currently being considered, like a webpage added to the official website which would allow players to submit their emblem for the community managers’ approval before it is actually introduced into the game, or a community approval system asking a committee of players to make sure the submitted logos match the game rules. All the solutions we come up with would need an intervention of the developer at some point of the process. It might take some time, but we are already working on it.
Again, we apologise for not informing you in advance on this one, and we will do our best to keep you in the loop on further developments. We really hope that we have addressed the concerns you have about TERA.
Wishing you a very pleasant last day on the open beta,

Your Frogster Team
-Bloed komt terug maar splash on screen is milder, kan ik mee leven - ik zou het anders toch uitzetten
-Dungeons/content word niet aangepast
-Emblems komen terug.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Mwah content wordt wel aangepast staat er ook:

The European release version of the game will still have to be slightly different from the North American and Korean build.

Zwakke reactie van ze en ontwijken het echte probleem en dat is de PG-12 rating, kortom NA / En Masse here I come :)

[ Voor 16% gewijzigd door RickDB op 24-04-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
SinergyX schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:30:
De rating van Pegi is afaik niet hetzelfde als de US standaard (E staat ook voor European, maargoed :P).
Mis ik hier wat? Ik zeg toch ook niet dat ze in de US ook PEGI hebben of dezelfde standaard? Daar hebben ze de ESRB en Japan heeft CERO. Maar allebei komen in grote lijnen wel gewoon overeen met wat PEGI als advies geeft.

Maar goed, het is idd geen 18+ in de US, maar 17+ met een "M" rating, kan geen boxart zo snel vinden van Japan, maar zal vast CERO "D" zijn, ook 17+. Ik dacht eigenlijk dat de US nog een stapje had tussen 13+ en 17+ maar die is er niet, bij Japan wel lol en op die grote sprong doelde ik eigenlijk. De voorbeelden die je noemt dalen 1 categorie, net zoals mijn voorbeelden, dat zien we dus wel vaker, maar TERA daalt dus 2 leeftijdscategorieën. Dat had ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
RickDB schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:57:
Mwah content wordt wel aangepast staat er ook:

The European release version of the game will still have to be slightly different from the North American and Korean build.

Zwakke reactie van ze en ontwijken het echte probleem en dat is de PG-12 rating, kortom NA / En Masse here I come :)
je vergeet wat erachter de ":" komt, dit hoord namelijk bij dezelfde zin ;)
the only threat to our 12+ classification was the blood splattered on your screen when you are slaying certain monsters.
en
none of the TERA environments were or would have to be modified due to this change.
Ik heb zelf van het weekend even US geprobeert, had een ping van ongeveer 150-200ms, dat vind ik persoonlijk niet echt wenselijk + het feit dat je het jezelf een stuk lastiger maakt met het verschil in tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verderf op 24-04-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Dat is inderdaad iets anders maar er staat ook het volgende vermeld wat nogal tegenstrijdig is:

"Unfortunately, we might have to, at some point, postpone the release of certain features,"

Kortom ze moeten mogelijk nog dingen aanpassen tov de NA versie vanwege de PG-12 restrictie (vandaar uitstel), blijft het een domme zet vinden van Frogster.
Ping tijden zijn inderdaad een minpunt maar merkte hier zelf niks van met PvE, bij PvP is dit inderdaad wel een probleem maar hier hoor ik tegenstrijdige dingen over op de forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ja klopt, ze zijn en blijven gewoon erg vaag en schept weinig vertrouwen.

Ik zelf ga overigens ook naar de NA servers, speel toch alleen maar PVE en die spanjaarden en duitsers kunnen me gestolen worden :P

Obsidian EU Pve guild op de Dragonfell NA servers
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=65695

Topic met EU spelers op ENMASSE forum:
http://tera-forums.enmass...roPlayers-Check-In?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Vind de sfeer ook beter op de NA servers, erg behulpzaam in local/area chat en minder gold spam.
Thanks voor de guild links, denk dat ik die straks wel join :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Die ervaring had ik ook, stuk minder trash talk ook tijdens de beta :)

Ik zelf ga ook voor obsidian dus ik zie je daar denk ik ;)

[ Voor 169% gewijzigd door Verderf op 24-04-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Username is Netsplite daar :) , wordt wel leuk denk ik als genoeg mensen joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickDB schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:59:
Vind de sfeer ook beter op de NA servers, erg behulpzaam in local/area chat en minder gold spam.
Thanks voor de guild links, denk dat ik die straks wel join :)
Ik heb juist precies tegenovergestelde ervaring.
Op de NA server heb ik tijdens OB in totaal 9 players op mijn block list gezet omdat ze goldsellers waren. En Aziatische art style + hypergevoelige amerikanen wanneer het op "seksuele" content aankomt is nu ook niet echt een goede combinatie. Area chat ging 99% van de tijd alleen maar daar over.
Op de EU server ben ik geen enkele goldseller tegengekomen en ik heb ook geen een keer gezien dat er "gediscussieerd" wedt of Elin nu wel of geen pedo lokker class is en of je dan wel niet een pedo bent als je Elin speelt.

Zover mij ervaring gaat zeg ik dat de community op zowel NA als EU niet echt voor elkaar onder doet en even goed/slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Wat wel een groot verschil is, is dat de NA server veel drukker zijn (in iedergeval CBT5) die heb ik op NA en EU gespeeld. Het is natuurlijk even afwachten hoe het na de release is. Ik ben niet zo ervaren met MMO's ze kunnen mijn doorgaans niet echt meer dan een paar uur boeien vanwege het vecht systeem. Maar is het na de release veel drukker met MMO dan bij een open beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
is er al bekend welke servers allemaal komen bij de release? EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wahloh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:49:

ik heb hem gekocht via G2play.net .. binnen 1 minuut de key in je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ricmaniac schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:41:
[...]

ik heb hem gekocht via G2play.net .. binnen 1 minuut de key in je mail
Zojuist besteld. Maar gekozen voor PayPal, niet bij na gedacht, dus hoop dat ik de key ook zo snel krijg. :)

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:26:
[...]

Ik heb juist precies tegenovergestelde ervaring.
Op de NA server heb ik tijdens OB in totaal 9 players op mijn block list gezet omdat ze goldsellers waren. En Aziatische art style + hypergevoelige amerikanen wanneer het op "seksuele" content aankomt is nu ook niet echt een goede combinatie. Area chat ging 99% van de tijd alleen maar daar over.
Op de EU server ben ik geen enkele goldseller tegengekomen en ik heb ook geen een keer gezien dat er "gediscussieerd" wedt of Elin nu wel of geen pedo lokker class is en of je dan wel niet een pedo bent als je Elin speelt.

Zover mij ervaring gaat zeg ik dat de community op zowel NA als EU niet echt voor elkaar onder doet en even goed/slecht is.
Vergeet niet dat iedereen kon inloggen op de OBT he, dus dat er meer spammers waren is niet zo heel vreemd ;)
Overigens zijn het waarschijnlijk gewoon scammers die uit zijn op je account gegevens. of geloof jij echt dat ze op een OBT al miljoenen goud hebben? ;)
Ricmaniac schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:34:
is er al bekend welke servers allemaal komen bij de release? EU
Zelfde als in de OBT afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Zojuist de key al ontvangen, dat wordt een weekendje gamen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 12:45
Als je bankrekening aan paypal gekoppeld is, krijg je meestal na 10 min je key bij g2play.

[ Voor 3% gewijzigd door RaiseCain op 25-04-2012 09:09 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste