helemaal mee eens. Het spel is nog steeds gewoon erg goed ongeacht wie het host. Ik kan natuurlijk niet namens andere spreken maar ik heb bij geen enkele game support nodig gehad...dus maakt het mij ook niet uit of het nou frogster is of enmasse, gebruik het toch niet.Onne81 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:04:
pff begin echt een beetje moe te worden van die US propaganda.
De US servers zijn binnenkort gewoon leeg als je hier in de avond of overdag gaat spelen. Nee nu nog niet inderdaad, het spel is net nieuw en iedereen is nog enthousiast. Gaat leuk worden straks met end game als je een groep wil vormen.
Het spel zal echt niet veel anders worden omdat frogster het hier host. Ok iets minder bloed en mss wat text aanpassingen of whatever, kan me niets schelen, zal het verschil toch nooit merken. De basis van de game en de gameplay zullen hetzelfde blijven.
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar het lijkt er op dat dit niet nodig is voor EU versie. Dwz, zowel mijn eigen account als die van mijn vriendin zijn geactiveerd tijdens de headstart zonder enige vorm van subscription op te zetten. Volgens de accountpage hebben we 37 dagen gametime (dat is incl 7 dagen headstart) en hebben we gewoon kunnen spelen tijdens de headstart.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:22:
Oke, ik sta nu op het punt het spel alsnog te bestellen maar ik moet 1 ding weten:
Moet je een subscription opzetten om gebruik te kunnen maken van je 30 gratis dagen?
Ik lees op de Amerikaanse site van TERA dat dit wel moet en je 3 dagen de tijd hebt om dit in te stellen, maar over de EU versie kan ik niks vinden.
Ik heb geen creditcard, en heb geen zin geld bij te storten op paypal, dus als het echt moet koop ik er liever een gamecard bij.
Echter, vandaag om 12:00 is pas officieel de EU launch, dus er is nog een (kleine) kans dat dit anders werkt na de headstart

Me: Invite me
Guy: No reponse
Guy2: No reponse
Guy3: no reponse
Me: i need the bam qeust to just inv me.
geen invite gekregen drukte op outlaw hun healer gedood daarna de warrior , en sorc. lancer ging al dood door de bam
Daarna nog elke keer members van een guild pken zodra ik er 1 zag loopen
LOL EU: InXzitoWeTrust
Een goeie tank heeft daar geen problemen mee, en ook de laatste baas van CR die pull je naar een hoekje waardoor ballen neergooien weinig nut heeft.pelgrom schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:55:
[...]
Normaal moet een mystic alleen healen dmv die ballen die hij kan droppen. Op het moment dat hij een instant heal doet is de tank meteen de aggro kwijt of moet veel moeite doen om de aggro te houden. Wat betreft die debuff geef ik je helemaal gelijk. (ik ben zelf ook mystic)
Dit is dus de reden dat ik PVP niet leuk vind, Als ik met een vriend van mij aan het spelen ben en geen vreemde er bij wil hebben op dat moment wil ik niet dat hij in eens de hele quest loopt te vernaggelen. Persoonlijk vind ik dit een lage streek, misschien dat dit gewoon bij pvp hoort maar het kan wel de gameplay verpesten voor mensen die af en toe pvp willen doen.Xzito schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:51:
tera druk op outlaw en hoppa gtfo of my qeust bro
Me: Invite me
Guy: No reponse
Guy2: No reponse
Guy3: no reponse
Me: i need the bam qeust to just inv me.
geen invite gekregen drukte op outlaw hun healer gedood daarna de warrior , en sorc. lancer ging al dood door de bam.,
Daarna nog elke keer members van een guild pken zodra ik er 1 zag loopen
[ Voor 43% gewijzigd door ArgantosNL op 03-05-2012 09:05 ]
Umh, nee. Je weet hoe je agro verlaagt als mystic/priest toch? Je kan prima target heals e.d. doen als mystic.pelgrom schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:55:
[...]
Normaal moet een mystic alleen healen dmv die ballen die hij kan droppen. Op het moment dat hij een instant heal doet is de tank meteen de aggro kwijt of moet veel moeite doen om de aggro te houden. Wat betreft die debuff geef ik je helemaal gelijk. (ik ben zelf ook mystic)
I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.
Ik stel voor dat je mijn post nog en keer leest, dan begrijp je misschien waarom mensen zo pissig zijn op Frogster.Onne81 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:04:
pff begin echt een beetje moe te worden van die US propaganda.
De US servers zijn binnenkort gewoon leeg als je hier in de avond of overdag gaat spelen. Nee nu nog niet inderdaad, het spel is net nieuw en iedereen is nog enthousiast. Gaat leuk worden straks met end game als je een groep wil vormen.
Het spel zal echt niet veel anders worden omdat frogster het hier host. Ok iets minder bloed en mss wat text aanpassingen of whatever, kan me niets schelen, zal het verschil toch nooit merken. De basis van de game en de gameplay zullen hetzelfde blijven.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Mensen lezen je post wel alleen hebben er minder of geen problemen mee. Dat het voor jou zo erg is dat je weg vanwege gaat moet je zelf weten, maar probeer die mening niet andere op te leggen. Dit komt namelijk de sfeer niet ten goede en praat gewoon lekker over het spel dat je leuk vind TERA en laat de NA/EU discussie achterwegen want dat is bijna op het zelfde niveau als een xbox/ps discussie en daar geniet niemand van.Verderf schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:07:
[...]
Ik stel voor dat je mijn post nog en keer leest, dan begrijp je misschien waarom mensen zo pissig zijn op Frogster.
Ik geef gewoon mijn mening over het hele verhaal, als je dat niet kan begrijpen kan je misschien beter maar niet op fora komen want stel je voor dat mensen een andere mening hebbenArgantosNL schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:14:
[...]
Mensen lezen je post wel alleen hebben er minder of geen problemen mee. Dat het voor jou zo erg is dat je weg vanwege gaat moet je zelf weten, maar probeer die mening niet andere op te leggen. Dit komt namelijk de sfeer niet ten goede en praat gewoon lekker over het spel dat je leuk vind TERA en laat de NA/EU discussie achterwegen want dat is bijna op het zelfde niveau als een xbox/ps discussie en daar geniet niemand van.

[ Voor 3% gewijzigd door Verderf op 03-05-2012 09:25 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Meen je dat nu echt? Wat een mening!Verderf schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:24:
[...]
Ik geef gewoon mijn mening over het hele verhaal, als je dat niet kan begrijpen kan je misschien beter maar niet op fora komen want stel je voor dat mensen een andere mening hebben

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.
/wordArgantosNL schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:14:
[...]
Mensen lezen je post wel alleen hebben er minder of geen problemen mee. Dat het voor jou zo erg is dat je weg vanwege gaat moet je zelf weten, maar probeer die mening niet andere op te leggen. Dit komt namelijk de sfeer niet ten goede en praat gewoon lekker over het spel dat je leuk vind TERA en laat de NA/EU discussie achterwegen want dat is bijna op het zelfde niveau als een xbox/ps discussie en daar geniet niemand van.
En nu klaar met dat US vs EU gezeik. De gameplay blijft hetzelfde en daar speel je het spel toch voor of ben ik nou gek
wat is jullie latency met US? Ik heb als ik geluk heb 150ms maar via resource monitor zie ik dat ik vaker rond de 250ms zit. Mobs gaan wel maar ik zie players teleporten 
Ik heb de EU versie nog niet geprobeerd. Waar staan de EU servers? in US zijn ze in Chicago las ik.
Ik heb de EU versie nog niet geprobeerd. Waar staan de EU servers? in US zijn ze in Chicago las ik.
Ja, want een mening gebaseerd op de acties van een bedrijf is geen mening?
Ik snap niet helemaal wat je probleem is.
Jullie beginnen overigens zelf weer over het wel of niet spelen op de EU <> US servers.
Frogster Servers staan in Duitsland.theUgly schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:36:
wat is jullie latency met US? Ik heb als ik geluk heb 150ms maar via resource monitor zie ik dat ik vaker rond de 250ms zit. Mobs gaan wel maar ik zie players teleporten
Heb persoonlijk zelf geen lag gezien op de NA servers, het warpen van players ligt denk ik meer aan de engine.
[ Voor 42% gewijzigd door Verderf op 03-05-2012 09:40 ]
Ik geef gewoon mijn mening over het hele verhaal, als je dat niet kan begrijpen kan je misschien beter maar niet op fora komen want stel je voor dat mensen een andere mening hebbenVerderf schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:38:
[...]
Jullie beginnen overigens zelf weer over het wel of niet spelen op de EU <> US servers.
echt? ik durfde al geen melee meer te spelenVerderf schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:38:
Frogster Servers staan in Duitsland.
Heb persoonlijk zelf geen lag gezien op de NA servers, het warpen van players ligt denk ik meer aan de engine.
Ik stel voor dat we het niet persoonlijk gaan makenh2bzeit schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:41:
[...]
Ik geef gewoon mijn mening over het hele verhaal, als je dat niet kan begrijpen kan je misschien beter maar niet op fora komen want stel je voor dat mensen een andere mening hebben
Ik speel een warrior, gaat primatheUgly schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:42:
[...]
echt? ik durfde al geen melee meer te spelen
[ Voor 22% gewijzigd door Verderf op 03-05-2012 09:52 ]
Ik denk dat het beter is als een mod de hele discussie beeindigd door de waarschuwing(huidige is toch niet meer van toepassing) aan te passen dat getrol over de NA/EU verschillen verboden is, ik vind het storend en het heeft geen toegevoegde waarde aan dit topic want het is ruimt genoeg besproken.
Houd er dan ook over op kerel, en anders is daar deArgantosNL schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:23:
Ik denk dat het beter is als een mod de hele discussie beeindigd door de waarschuwing(huidige is toch niet meer van toepassing) aan te passen dat getrol over de NA/EU verschillen verboden is, ik vind het storend en het heeft geen toegevoegde waarde aan dit topic want het is ruimt genoeg besproken.

Nogmaals, kunnen we er nu gewoon over ophouden?
[ Voor 20% gewijzigd door Verderf op 03-05-2012 10:31 ]
Inderdaad
Dungeons zijn dungeons, daar kan je gewoon vrij over discussieren of het NA of EU is.
Worden vandaag ook meteen die goodies uitgedeeld van de digital purchases?
Worden vandaag ook meteen die goodies uitgedeeld van de digital purchases?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gisteren even een Berserker geleveled en ben eigenlijk verkocht.
Wilde 100% een lancer spelen maar die hits van een berserker zijn zo zwaar verslavend
Wilde 100% een lancer spelen maar die hits van een berserker zijn zo zwaar verslavend
FUMES et CARNES
Heb gisteravond op mijn lvl 26 war voor het eerste SM gedaan, best gave instance maar nog net iets te low level voor mijn Castanic Warrior
Blijf de bosses gaaf vinden in deze game, Fights zijn een stuk gevarieerder dan in andere MMO's en ik betrap mezelf er nog vaak op dat ik te lang stil sta en daardoor een flinke smack op mn kop krijg
Blijf de bosses gaaf vinden in deze game, Fights zijn een stuk gevarieerder dan in andere MMO's en ik betrap mezelf er nog vaak op dat ik te lang stil sta en daardoor een flinke smack op mn kop krijg
Zie best wel veel slayers en warriors maar dar zijn idd ook leuke klasses.
Denk dat ik ga voor de Berserker en dan priest of mystic als "alt"
Voorkeur heeft Mystic
Denk dat ik ga voor de Berserker en dan priest of mystic als "alt"
Voorkeur heeft Mystic
FUMES et CARNES
Warriors hebben 5 sterren qua difficulty en ik snap ook wel waarom, die class is echt niet makkelijk om te spelen.
Vind de manier waarop ze kunnen tanken wel enorm cool bedacht
Vind de manier waarop ze kunnen tanken wel enorm cool bedacht
Verwijderd
mystic speelt wel prettig, af en toe is pvp wat saai, voornamelijk hit and run, slow, hit and run, stun, hit and run.
Warrior is me veels te "jumpy", hehe 
Wil graag een tragere klasse spelen.
Ach, zal de leeftijd wel zijn
Wil graag een tragere klasse spelen.
Ach, zal de leeftijd wel zijn
FUMES et CARNES
het warpen van spelers op EU nog niet tegengekomen. Denk dus dat het warpen niet van de engine komt.
Zijn er nog nergens patchnotes te vinden? Hoop namelijk dat die enchant message er uit is, hoef niet te weten dat Pietje weer een nieuw wapen heeft ge-enchant.
Is dat er inmiddels nog niet uit? Ik zie de melding namelijk niet op de NA servers, loopt EU een patch achter oid?clockw1ze schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:50:
Zijn er nog nergens patchnotes te vinden? Hoop namelijk dat die enchant message er uit is, hoef niet te weten dat Pietje weer een nieuw wapen heeft ge-enchant.
En nee, ik bedoel dit niet op te bashen, ik vraag het me oprecht af
[ Voor 8% gewijzigd door Verderf op 03-05-2012 10:54 ]
Eergisteren kreeg je nog steeds dat irritante geluidje bij elke enchant (laatste dag dat de EU servers nog beschikbaar waren voor de officiële launch vandaag). Je kan deze echter wel met een kleine workaround fixen: et je interface sound op 0 en je hoort het enchanten niet meer. Onder deze categorie vallen ook sounds van het menu & bags, dus die mis je dan ook (wat voor mij een miniscuul offer wasclockw1ze schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:50:
[Edit] Uit pure verveling even gechecked en waarempel: de EU servers leven!
[ Voor 5% gewijzigd door Cleetje op 03-05-2012 11:47 ]
op de Velika server stond op het einde van de headstart aan een stuk door wel zo'n tekst in beeld.
Een ding wat ze ook mogen verbeteren is het updaten van de locatie van je party members, op dit moment zit veel tijd tussen wat soms toch iets onhandig is, desnoods een slider dat je kan aanpassen. Of is die er al?
Een ding wat ze ook mogen verbeteren is het updaten van de locatie van je party members, op dit moment zit veel tijd tussen wat soms toch iets onhandig is, desnoods een slider dat je kan aanpassen. Of is die er al?
Iemand al zijn game binnen die besteld heeft via BillGames.NL? Collega's hebben hem daar namelijk gekocht alleen staat er op de site releasedate 4-5 ipv 3-5
Ik hoop dat ze binnenkomen. Ik wil hem namelijk ook via Billgames bestellen, maar hij ziet er nou niet echt betrouwbaar uit.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
PATCH NOTES - 1.0.25
03.05.2012 By: Tiala
Please find below the various changes which were be applied on the game on the 2ndof May.
Visuals
The following hair colors have been added in the character creation.
Human : Red, orange, yellow, green, blue
Castanic : Red, orange, yellow, green
Elin : Red
High Elves : Red, orange, green, blue
The texture bug which made white spots appear has been fixed.
Menu & System changes
The unnecessary “Subscription information” has been removed from the main menu.
A bug where the game occasionally crashes when the frame rate drops below 15 in certain situations has been fixed.
The global announcement when a player upgrades a piece of equipment to +6 has been disabled. From now on, only +9 and +12 will be displayed
Content changes and bug fixes
The items “Alkahests” have been modified. Those items are used for specific tiers of enchantment :
+1 to +6: Alkahest (sold by merchants)
+7 to +9: Retro Alkahest (sold by specialty stores)
+10 to +12: Masterwork Alkahest (sold by specialty stores)
The dungeons “Balder’s Temple” and “Fane of Kaprima” are now visible via smart search.
Inter-server party matching buff, Valkyon's Response and Rescue Supplies have been deleted.
Destiny Eggs and Lucky Eggs have been deleted from the quest rewards. With the alchemy crafting there is no longer a need for these rewards. Before the alchemy job was introduced, the egg rewards were the main source to get combat consumables.
Gula Skinners in the Hungry Caverns no longer spawn minions.
The bug where guild wars cannot be declared to guilds whose names have more than 32 characters has been fixed.
03.05.2012 By: Tiala
Please find below the various changes which were be applied on the game on the 2ndof May.
Visuals
Castanic : Red, orange, yellow, green
Elin : Red
High Elves : Red, orange, green, blue
The texture bug which made white spots appear has been fixed.
Menu & System changes
The unnecessary “Subscription information” has been removed from the main menu.
A bug where the game occasionally crashes when the frame rate drops below 15 in certain situations has been fixed.
The global announcement when a player upgrades a piece of equipment to +6 has been disabled. From now on, only +9 and +12 will be displayed
Content changes and bug fixes
The items “Alkahests” have been modified. Those items are used for specific tiers of enchantment :
+1 to +6: Alkahest (sold by merchants)
+7 to +9: Retro Alkahest (sold by specialty stores)
+10 to +12: Masterwork Alkahest (sold by specialty stores)
The dungeons “Balder’s Temple” and “Fane of Kaprima” are now visible via smart search.
Inter-server party matching buff, Valkyon's Response and Rescue Supplies have been deleted.
Destiny Eggs and Lucky Eggs have been deleted from the quest rewards. With the alchemy crafting there is no longer a need for these rewards. Before the alchemy job was introduced, the egg rewards were the main source to get combat consumables.
Gula Skinners in the Hungry Caverns no longer spawn minions.
The bug where guild wars cannot be declared to guilds whose names have more than 32 characters has been fixed.
ik heb ook besteld via billgames.nl maar niets binnenclockw1ze schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:16:
Iemand al zijn game binnen die besteld heeft via BillGames.NL? Collega's hebben hem daar namelijk gekocht alleen staat er op de site releasedate 4-5 ipv 3-5
Dan moet die +6 enchant bug eruit zijn, NA servers hebben deze patch al een week
Echt balen.. >_> Billgames is de enige die hem voor een schappelijke prijs heeft (sorry, maar een MMO gaan testen voor 50 euro is wel erg duur
) en lijkt nu met wel wat meer games issues qua levering te hebben.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
hartstikke leuk voor jeVerderf schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:24:
[...]
Dan moet die +6 enchant bug eruit zijn, NA servers hebben deze patch al een week
Doe even normaal ofzo

Ik geef dit als reactie op een vraag een paar posts eerder:
Ik bevestig hiermee dat met deze patch de +6 melding eruit is.clockw1ze schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:50:
Kunnen we nu kappen met dit persoonlijk te maken aub?
[ Voor 4% gewijzigd door Verderf op 03-05-2012 12:29 ]
LOL het begint hier dus al. Iemand speelt op de US servers, geeft info erover. En wordt gelijk maar getrolled. Kansloos.
@Verderf. Merk je nog echt verschillen tussen de EU en US versie? Ik wil mensen best wel geloven dat er geen verschil tussen zit, maar ik ken Frogster langer dan vandaag.
@Verderf. Merk je nog echt verschillen tussen de EU en US versie? Ik wil mensen best wel geloven dat er geen verschil tussen zit, maar ik ken Frogster langer dan vandaag.
Ja blijkbaar mag ik geen info meer geven ofzolanerios schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:29:
LOL het begint hier dus al. Iemand speelt op de US servers, geeft info erover. En wordt gelijk maar getrolled. Kansloos.

Over verschil, staat een paar paginas terug, ik begin er niet meer over want anders heb ik clockw1ze,Ezjax en h2bzeit weer achter me aan dat ik de boel loop te trollen/bashen.
Volgens mij kan je trouwens gewoon een Enmasse account aanmaken en de intro hiermee spelen, zal je alleen even moeten proberen
https://account.enmasse.com/users/new
[ Voor 11% gewijzigd door Verderf op 03-05-2012 12:35 ]
Op e-bay staan een aantal shops die een key aanbieden voor 29,99 euro. Just sayin'.
BedanktVerderf schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:32:
[...]
Ja blijkbaar mag ik geen info meer geven ofzo![]()
Over verschil, staat een paar paginas terug, ik begin er niet meer over want anders heb ik clockw1ze en h2bzeit weer achter me aan dat ik de boel loop te trollen/bashen.
Volgens mij kan je trouwens gewoon een Enmasse account aanmaken en de intro hiermee spelen, zal je alleen even moeten proberen
https://account.enmasse.com/users/new
Hier nog eentje die op de US servers speelt, toevallig op dezelfde server als Verderf als ook in dezelfde guildlanerios schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:35:
[...]
Bedankten laat die 2 maar janken, merk ik wel vaker met mensen die bij Frogster games zitten. Compensatie ofzo? Jij bent tenminste een van de weinige hier die ook echt probeert te helpen/informeren
De ironie...lanerios schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:29:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Misschien kunnen we anders beter dit draadje splitsen met een apart topic over de verschillen tussen NA en EU versies. Ben zelf namelijk wel hierin geïnteresseerd maar kan begrijpen dat het in dit topic afleidt van de game zelf. Laten we in ieder geval voorkomen dat het afzakt naar een afzeik-topic tussen de twee. We spelen allemaal hetzelfde spelletje tenslotte. (grotendeels dan)
Dat is de hele grap, er zijn amper verschillen. Noemenswaardig zijn er mogelijk maar 2 punten waarom de 2 games gaan verschillen, de rest is puur onderbuik gevoel over de publisher zelf (Frogster vs En Masse). En zelfs die 2 punten (de 3rde is namelijk van En Masse zelf gekomen, de Elin fix) is er nog vrij weinig zeker over.nemo55 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:13:
Misschien kunnen we anders beter dit draadje splitsen met een apart topic over de verschillen tussen NA en EU versies. Ben zelf namelijk wel hierin geïnteresseerd maar kan begrijpen dat het in dit topic afleidt van de game zelf. Laten we in ieder geval voorkomen dat het afzakt naar een afzeik-topic tussen de twee. We spelen allemaal hetzelfde spelletje tenslotte. (grotendeels dan)
ik ben het wel met je eens. Maar als er verschillen zijn dan graag feitelijk een overzichtje. En niet 'er zijn nauwelijks verschillen'.nemo55 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:13:
Amuse me, wat is er ironisch aan? Omdat ik over de US versie wat vraag? Wil je niet laten schrikken hoor, maar die is echt niet slechter dan de EU versie. Alleen de service leverancier maakt het grote verschil, en frogster heeft wel een heel slechte start.
Hij zegt toch verder niet dat de US versie slechter is dan de EU versie?lanerios schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:21:
[...]
Amuse me, wat is er ironisch aan? Omdat ik over de US versie wat vraag? Wil je niet laten schrikken hoor, maar die is echt niet slechter dan de EU versie. Alleen de service leverancier maakt het grote verschil, en frogster heeft wel een heel slechte start.

Eventueel uitgebreid met ervaringen met de twee publishers zoals customer support en de service van de twee en/of playability van europese spelers op de na-servers zoals lag.SinergyX schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:16:
[...]
Dat is de hele grap, er zijn amper verschillen. Noemenswaardig zijn er mogelijk maar 2 punten waarom de 2 games gaan verschillen, de rest is puur onderbuik gevoel over de publisher zelf (Frogster vs En Masse). En zelfs die 2 punten (de 3rde is namelijk van En Masse zelf gekomen, de Elin fix) is er nog vrij weinig zeker over.
Elin fix is een keuze van En Masse en Frogster samen, en ik snap ook wel waarom - het is hedendaags gewoon glad ijs met al die pedofielen in de media.SinergyX schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:16:
De 3rde is namelijk van En Masse zelf gekomen, de Elin fix.
Nu kunnen fans wel leuk zeggen dat het mythische wezens zijn en what nog maar een willekeurige ouder interesseert dat echt geen bal want die zien gewoon het poppetje.
Verwijderd
WoohooVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:21:

En andere veranderingen zijn ook mooi meegenomen natuurlijk
Ik heb net een gamekey gekocht van een Duitse ebay verkoper. Wacht nog even op de verzending daarvan maar kan ik dan via de EU Tera website de game client downloaden? Of kan ik beter nu alvast een torrent pakken?
Nee dat ligt aan de lag, op de EU servers nog geen player warping gezien.Verderf schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:38:
[...]
[...]
Frogster Servers staan in Duitsland.
Als je de Beta gespeeld heb kan je gewoon de Beta client gebruiken.Blaim schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:48:
Ik heb net een gamekey gekocht van een Duitse ebay verkoper. Wacht nog even op de verzending daarvan maar kan ik dan via de EU Tera website de game client downloaden? Of kan ik beter nu alvast een torrent pakken?
Je kan proberen via tera-europe.com als je een account maakt of je hem kan downloaden, maar weet niet of dat wel kan aangezien je de key nog niet hebt.
Ik kwam net een overduidelijke bot tegen die een beetje zat te warpen (leek vooral op movement lag). Direct maar ff gereport voor botten, gezien de combinatie met dualboxing, ability usage en de namen.gebruikerfz1 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:57:
[...]
Nee dat ligt aan de lag, op de EU servers nog geen player warping gezien.
Maar goed, dat noem ik ook niet echt player warping, dus verder ben ik het helemaal met je eens.
Zou zomaar kunnen, hangt natuurlijk wel van wat meer factoren af, maar als je skills gewoon gelijk reageren en je mobjes ook dan lijkt het me aannemelijker dat of de engine problemen heeft of de player die je ziet warpen zijn verbinding is niet zo lekkergebruikerfz1 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:57:
[...]
Nee dat ligt aan de lag, op de EU servers nog geen player warping gezien.
Ik heb de beta niet gespeeld, maar kon wel via account management de client downloaden. Gaat lekker rap ook, op 1.5 mB/s. Ben nog een flinke newbie in de game, eigenlijk in een opwelling gekocht omdat ik zin heb in een nieuwe MMO. Is er een EU server waar een Tweakers guild is?clockw1ze schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:01:
[...]
Als je de Beta gespeeld heb kan je gewoon de Beta client gebruiken.
Je kan proberen via tera-europe.com als je een account maakt of je hem kan downloaden, maar weet niet of dat wel kan aangezien je de key nog niet hebt.
Volgens mij zitten er een hoop op Essenia PVP maar hoor dat je daar wel vaak in queue staat (40+min).Blaim schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:12:
[...]
Ik heb de beta niet gespeeld, maar kon wel via account management de client downloaden. Gaat lekker rap ook, op 1.5 mB/s. Ben nog een flinke newbie in de game, eigenlijk in een opwelling gekocht omdat ik zin heb in een nieuwe MMO. Is er een EU server waar een Tweakers guild is?
Zelf zit ik op Velik PVE en daar zitten ook aardig wat tweakers geloof ik. Wel Nederlandse guild met bijna 300members
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:27:
hartstikke leuk voor je
Dit soort reacties kunnen we missen als kiespijn. Als je niets normaals toe te voegen hebt, reageer dan gewoon niet.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dat klinkt goed! Ik speel altijd op PvE servers omdat ik m'n levelling graag op eigen tempo doe en griefing haat maar ben voornamelijk een PvP speler. Hoe heet de guild?clockw1ze schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:18:
[...]
Volgens mij zitten er een hoop op Essenia PVP maar hoor dat je daar wel vaak in queue staat (40+min).
Zelf zit ik op Velik PVE en daar zitten ook aardig wat tweakers geloof ik. Wel Nederlandse guild met bijna 300members
Ik ga nu maar wat introductie dingetjes lezen en beslissen welke class ik ga spelen. Ik lees net dat de game is gebouwd op de unreal engine. Die draait vrijwel altijd soepel (ook op wat lower end PC's). Nog 3 en een half uur voordat de download klaar is dus ik denk dat de game in totaal zo'n 30gb is?
25GB geloof ikBlaim schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:33:
[...]
Dat klinkt goed! Ik speel altijd op PvE servers omdat ik m'n levelling graag op eigen tempo doe en griefing haat maar ben voornamelijk een PvP speler. Hoe heet de guild?
Ik ga nu maar wat introductie dingetjes lezen en beslissen welke class ik ga spelen. Ik lees net dat de game is gebouwd op de unreal engine. Die draait vrijwel altijd soepel (ook op wat lower end PC's). Nog 3 en een half uur voordat de download klaar is dus ik denk dat de game in totaal zo'n 30gb is?
Wat ik ook erg mooi vind in Tera is de kleur keuze van het landschap.
Soms spat Tera echt van mijn scherm af.
Zelfs newbie eiland is mooi
Soms spat Tera echt van mijn scherm af.
Zelfs newbie eiland is mooi
FUMES et CARNES
Ik kan je vertellen, het word nog veel mooier
Vind mijn female high elf ook wel erg mooi , lol 
Let ik normaal nooit zo op moet ik zeggen maar soms heb ik mijn zwaktes, hehe
Let ik normaal nooit zo op moet ik zeggen maar soms heb ik mijn zwaktes, hehe
FUMES et CARNES
De guild heet (heel origineelBlaim schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:33:
[...]
Dat klinkt goed! Ik speel altijd op PvE servers omdat ik m'n levelling graag op eigen tempo doe en griefing haat maar ben voornamelijk een PvP speler. Hoe heet de guild?
Even een kleine aanvulling op mijn vorige bericht; het lijkt erop dat er wat verschillen zijn tussen NA/EU (ten voordele van eerstgenoemde) die niet iedereen kan waarderen. Dat is prima, maar die hoeven er niet elke keer ingewreven te worden.
Hou de sfeer leuk.
Hou de sfeer leuk.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Vind toch popori gebied (verderop) best wel een duister sfeertje hebben met eigelijk weinig kleur, zeker als je later ook met die vampieren (bloodlord etc) gaat rondmeppen.
Verwijderd
Heb nu net het spel gehaald, maar als ik een character wil maken op Essenia zegt ie dat de server vol zit en dat ik maar een andere server moet proberen, maar dat wil ik helemaal niet. Ik begrijp dat de meeste tweakers daar zitten en het leuk me dus leuk om daar ook te spelen
Hhmm, dat is dan misschien nieuw. Tijdens de headstart was de server al lompvol (queue's van 100 Windows minuten* waren geen uitzondering), dus waarschijnlijk hebben ze voor de launch besloten om de eerste tijd dan maar een slotje erop te gooien. Helaas was ook ik gebonden aan deze server omdat oude vrienden van me daar spelen.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:05:
Heb nu net het spel gehaald, maar als ik een character wil maken op Essenia zegt ie dat de server vol zit en dat ik maar een andere server moet proberen, maar dat wil ik helemaal niet. Ik begrijp dat de meeste tweakers daar zitten en het leuk me dus leuk om daar ook te spelen
Ik hoop voor je dat het tijdelijk is.
*Meestal ging ik AFKen terwijl ik in de queue stond, maar 30-40 minuten wachten was het in de praktijk toch echt wel.
Verwijderd
Ach ja, jullie kunnen tenminste spelen. Mijn PC begeeft het gewoon de dag dat het spel uit komt...Cleetje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:10:
[...]
Hhmm, dat is dan misschien nieuw. Tijdens de headstart was de server al lompvol (queue's van 100 Windows minuten* waren geen uitzondering), dus waarschijnlijk hebben ze voor de launch besloten om de eerste tijd dan maar een slotje erop te gooien. Helaas was ook ik gebonden aan deze server omdat oude vrienden van me daar spelen.
Ik hoop voor je dat het tijdelijk is.
*Meestal ging ik AFKen terwijl ik in de queue stond, maar 30-40 minuten wachten was het in de praktijk toch echt wel.
Thanks, Is vanuit mij in ieder geval nooit mijn intentie geweestCloud schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:59:
[mbr]Even een kleine aanvulling op mijn vorige bericht; het lijkt erop dat er wat verschillen zijn tussen NA/EU (ten voordele van eerstgenoemde) die niet iedereen kan waarderen. Dat is prima, maar die hoeven er niet elke keer ingewreven te worden.
Hou de sfeer leuk. :)[/mbr]
Even een vraagje, wanneer ik de retail box koop (bij gamesync) zit daar dan een maand gratis game-time bij?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Ja. Bovendien hoefde ik geen subscription (CC o.i.d.) te activeren om daar gebruik van te maken (wat meestal wel nodig is bij MMOs) voor de EU versie. Let er wel op dat je de correcte versie koopt, aangezien verschillende bedrijven de US en EU publishing doen (Frogster=EU, EnMasse=US).StefanD schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:17:
Even een vraagje, wanneer ik de retail box koop (bij gamesync) zit daar dan een maand gratis game-time bij?
Alvast bedankt
Zijn er al mensen die hun serial via yourgamezone hebben ontvangen?
Of wordt dat echt middernacht zoals ze op de website hadden staan.
De game is toch live gegaan om 12:00 vandaag?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Heb m'n bestelling vanavond gedaan bij randyrun Hier belooft men dat ze de key binnen een uur opsturen. Na bijna 1,5 uur nog niks mogen ontvangen
Waarom zou je ook bij een goldsellers bedrijf je key kopen? gamecardwinkel.nl en gamecard.nu zijn veel betrouwbaarder.
Vanwege de belofte dat de key binnen een uur in je postvak ligt. Zag ook pas na bestelling dat het om een goldseller ging. Ik kwam via een indirecte link op die site terecht zodat dat ook niet direct zo opvalt.
Pfff, normaal kijk ik eerst naar reviews van een webshop, maar had daar deze keer even geen zin in. Zal er direct op afgestraft worden ben ik bang.
Pfff, normaal kijk ik eerst naar reviews van een webshop, maar had daar deze keer even geen zin in. Zal er direct op afgestraft worden ben ik bang.

Ik had ze vanmiddag een mail gestuurd en kreeg als antwoord dat ze vandaag overdag alle keys binnen zouden krijgen meteen gingen versturen. Heb nog niks gezien dus ik heb er een hard hoofd in.Bad Brains schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:28:
Zijn er al mensen die hun serial via yourgamezone hebben ontvangen?
Gamecardwinkel stuurt de key direct na betaling op, net zoals de officiele site. Dus het kan zelfs sneller dan een uur ;p
Wordt nu toch wel vreemd met de botters, zie er bijna elke zone wel 1-2 rondhuppelen voor een tijdje.
Om 5 uur de form op hun website ingevuld, inc 06 (want we bellen u graag terug)Splendid schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:00:
[...]
Ik had ze vanmiddag een mail gestuurd en kreeg als antwoord dat ze vandaag overdag alle keys binnen zouden krijgen meteen gingen versturen. Heb nog niks gezien dus ik heb er een hard hoofd in.
Vooralsnog geen antwoord noch een belletje, snap wel dat ze 00:00 hebben gezegd maar op de vraag of ze inzicht hebben wanneer (of uberhaubt) he'k niks terug gehad.
Zo graag bellen ze schijnbaar ook niet.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Nog geen 1 gezien, denk dat dat ook meer iets is voor PVE zonesSinergyX schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:07:
Wordt nu toch wel vreemd met de botters, zie er bijna elke zone wel 1-2 rondhuppelen voor een tijdje.
Ja, wij hadden ingame ook al discussie, jammer dat het geen PVP zone isgebruikerfz1 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:09:
Nog geen 1 gezien, denk dat dat ook meer iets is voor PVE zones
Anna maar een PM gestuurd, kijken hoe snel dat werk
Ik heb nu net mijn key ontvangen!Bad Brains schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:08:
[...]
Om 5 uur de form op hun website ingevuld, inc 06 (want we bellen u graag terug)
Vooralsnog geen antwoord noch een belletje, snap wel dat ze 00:00 hebben gezegd maar op de vraag of ze inzicht hebben wanneer (of uberhaubt) he'k niks terug gehad.
Zo graag bellen ze schijnbaar ook niet.
Serial van yourgamezone is binnen.
Later in Samael (w/e het heet)
Even kijken of die patcher snel gaat anders sta ik nog tot morgen te wachten
Op EU hikte ik al snel aan tegen mijn max snelheid, zo'n 5mB/s. Later na de verhuizing naar NA kwam de snelheid spijtig (maar niet geheel onverwacht) niet boven de 2mB/s.Bad Brains schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:23:
Serial van yourgamezone is binnen.
Al met al nog erg rap. Succes met het spel! Je zult er geen teleurstelling aan overhouden gok ik
Gisteren in het startgebeid had ik er denk ik 20 in 1 scherm staan... echt heel jammergebruikerfz1 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:09:
[...]
Nog geen 1 gezien, denk dat dat ook meer iets is voor PVE zones
Maar goed... voor mij is het spel sowieso tijdelijk, en geniet er flink van! Prachtig spel!
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
kan iemand mij vertellen hoe groot de patch (1.0.25) is?
Ik ga de game zo in de winkel kopen en heb een erg langzame internetverbinding en vraag me dus af hoe lang ik nog op een download kan gaan zitten wachten voor ik kan spelen.
thanks.
Ik ga de game zo in de winkel kopen en heb een erg langzame internetverbinding en vraag me dus af hoe lang ik nog op een download kan gaan zitten wachten voor ik kan spelen.
thanks.
op de velika server heb ik er misschien net 2-3 gezien, ze worden snel verwijderd zo slecht vind ik het niet.
@recreator: op welke server zit je
Ik zit op Velik... in het gebied vlak voor de laatste quest dat je het eiland afgaat staan echt super veel bots...ArgantosNL schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:10:
op de velika server heb ik er misschien net 2-3 gezien, ze worden snel verwijderd zo slecht vind ik het niet.
Gisteren een paar gekilled
Overigens viel het me wel op dat er veel meer bloed in het spel zit als in de beta
Gisteren een mob gekilled naast een muur, bloed zat bij de muur omhoog toen moest ik wel een beetje giegelen
hahaha serves them right 
gister wel een beetje zitten balen, Ik was met een vriend van mij die sping bij echo ranch aan het killen wij waren level 18 lancer/priest combo voor mij is het de eerste keer dat ik echt aan het tanken ben die een mooie oefening leek mij. na 45 minuten het beest op 24% gekregen, komt een andere tank zich er mee bemoeien omdat hij geraakt werd terwijl hij aan het randje van de ranch stond met als resultaat die die spin die rol aanval doet en gereset wordt.
even gefrustreerd maar toch een fijn gevoel dat je weet dat je dat beest dood had kunnen maken terwijl we 2 levels lager waren dan dat beest.
gister wel een beetje zitten balen, Ik was met een vriend van mij die sping bij echo ranch aan het killen wij waren level 18 lancer/priest combo voor mij is het de eerste keer dat ik echt aan het tanken ben die een mooie oefening leek mij. na 45 minuten het beest op 24% gekregen, komt een andere tank zich er mee bemoeien omdat hij geraakt werd terwijl hij aan het randje van de ranch stond met als resultaat die die spin die rol aanval doet en gereset wordt.
even gefrustreerd maar toch een fijn gevoel dat je weet dat je dat beest dood had kunnen maken terwijl we 2 levels lager waren dan dat beest.
45 minuten?! Dat is wel gaaf zeg, van die lange gevechtenArgantosNL schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:35:
hahaha serves them right
inderdaad, aanvals patronen leren positievan de healer. Blokken ging wel eens fout zodra hij ging rollen want dan draai hij altijd eerst naar links en als de healer daar staat denk je meteen de healer heeft aggro. Toen de heal daarmee rekening hield ging het best goed, ik kon bijna alle aanvalen blokken behalve die jump en AoE spit die gingen over mijn block heen Jump 1600 en crit 2200 die was wel pittig in het begin.
Gisterne doorgezet naar lvl 40 , hou van de pvp onderweg
echter was wel wat moelijker om wat pken.
de meeste mensen liepen in groepjes van 3 met hun guild hopelijk dit weekend naar 46
de meeste mensen liepen in groepjes van 3 met hun guild hopelijk dit weekend naar 46
Die spin zal je later nog veel tegenkomen 
Is wel leuke start-oefening voor BAM's.
weet ik voor SM onderandereSinergyX schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:53:
Die spin zal je later nog veel tegenkomen
edit:
ik heb trouwens 2 charters waar ik wel eens mee speel zonder die vriend van mij.
een bezerker beultje
en een archer bendover
[ Voor 23% gewijzigd door ArgantosNL op 04-05-2012 10:33 ]