Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
S0epkip schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:28:
Ik denk dat de markt voor dit type toestel te ver verschrompelt is.
Omdat het aanbod in Qwerty Androids terugliep zijn veel mensen overgestapt op full touch (ik ook na de Desire Z) en de meesten hebben daar geen problemen mee. Wel jammer.
Had voorheen een Desire Z en een Galaxy S Relay 4G. Zo'n qwerty-Android vond ik geweldig met veel tekst invoeren. Vind het ook erg jammer dat er zo weinig qwerty-toestellen uitkomen. Sinds vorige week ook maar overgestapt op een full touch toestel (Nexus 5). Het is nog wel erg wennen met typen op het touch-screen. Misschien een kwestie van wennen, en misschien met de tijd mee gaan. Weet nog niet wat ik met het oude toestel ga doen.

Maar... misschien is dit voor de liefhebbers een waardige opvolger:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1386582753.png
(bron: tweakers.net)

[ Voor 14% gewijzigd door slein78 op 09-12-2013 11:04 . Reden: nieuwe qwerty smartphone ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees nu weer dit :S:S

http://www.itechwhiz.com/...date2014-specs-price.html

-snapdragon 800 quad core processor
-A 2GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Dat zou een mooi toestel zijn. Ik ben nu al iets meer dan 10 maanden van m'n Desire Z af, zit nu op een One, maar ik kan echt niet wennen, ik antwoord soms smsjes niet eens omdat ik echt geen zin heb om weer op het software toetsenbord te typen.

Zo'n droid zou echt fantastisch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Die Droid 5 ziet er goed uit.
Hopelijk valt de prijs mee en komt ie ook nog naar Nederland. Mijn vrouw haar Mini Pro heeft het eind wel in zijn bek en ik zou ook graag weer een Querty toestel willen hebben, nu zit ik ook op een Bar telefoon, maar het typen op een normaal toetsenbord blijft zo veel fijner.

Denk dat de eerste fabrikant die hier zo'n slider telefoon op de markt brengt met goede specs, dat ding niet aan te slepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Droid 5 gaat hier niet komen hoor :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 05:10:
Hallo allen,

Eerste post voor mij op Tweakers. Lees al een tijdje af en toe door dit topic, want ben net als velen hier verslaafd aan een fysiek toetsenbord op m'n telefoon. Erg leerzaam, met waardevolle bijdragen. Heb veel geleerd van jullie, dank daarvoor!

Hoewel ik sinds 1996 mobiel bel (eerste 10 jaar louter met Sony's), was mijn eerste telefoon met een qwerty-toetsenbord pas een BB Bold. Toen we die van onze IT-dienstverlener de deur uit moesten doen, kwam ik op een Nokia E72 uit. Briljant ding voor die tijd, vet goeie batterij en zeer goed toetsenbord ook (zeker vergeleken met de BB). Maar na 4 jaar wel een beetje 'op' en dus aan vervanging toe.

Ik hou wel van zo'n BB-/E72-model, met het toetsenbord onder het scherm, maar ik wil ook Android en de Android-toestellen met dit model zijn me allemaal te verouderd.
Dan maar een slider en als ik het goed begrijp is een Photon Q of een Droid 4 de juiste keus. Had ooit een Razr V3, dus heb enige Motorola-ervaring en die was best oké.
Heb zojuist een Droid 4 op Marktplaats gespot, mss wel van 1 van de forumleden (uit Den Haag)?
Vorige week bood iemand nog een interessante Photon Q aan op Tweakers, maar ik moest op reis en had geen tijd om te reageren en die advertentie is nu weg. Balen. Hopelijk is die Droid 4 wat.

Met het risico dat ik iets zeg wat al gezegd is in dit forum, toch een vraagje over de BB Q10.
Ik las ergens dat je Android apps zelf naar BB OS kunt porten via eoa website. Heeft iemand daar evaring mee? Als dat nl. als een tiet werkt, dan verdient de Q10 mss ook een plekje in dit forum... :)
Ik zou hem dan iig overwegen. Vrouwtje betaalt, die heeft nl de S3 ingepikt die ik van Vodafone kreeg. ;)
Na de eerste droids, en een mini-pro die ik vervangen heb met een zelfde exemplaar,
Nu overgestapt op een Blackberry Q10. En die draait alle androids apps.

Het porten van apps, naar *.bar bestanden kan nog steeds.
Dan kun je ze daarna via een pc laden op je BB10os telefoon.

Maar dat zou ik niemand nog adviseren.
Mijn advies zou zijn de nieuwste firmware 1925 te installeren.
En dan SNAP te installeren.
Dat is een volledige Playstore van android. Waarvan vrijwel alle apps draaien.
En de nieuwe methode werkt het, zoals je zegt als een tiet, netzo eenvoudig als apps downloaden van de playstore, en zonder tussenkomst van de PC

Hierdoor je de apps hebt van android, alleen gedraaid in een veilige sandbox.
En heb je een fysiek blackberry keyboard, en een OS dat er NIET op is gericht al je persoonsgegevens te vermarkten voor adverteerders.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb een Q10 gehad, maar is toch wel van een heel ander kaliber dan een Photon Q of Droid qua toetsenbord.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04-2024
Dat bericht is van 29 september, en heeft het over een release eind 2013...
Het meest recente bericht dat ik kan vinden is dit, en dat lijkt niet echt van een betrouwbare site te komen.

Ik denk dat de droid 5 wel op de planning stond, maar ondertussen al lang geschrapt is. Jammer, want mijn xperia pro begint (zelfs met custom rom) zo langzamerhand toch wat moeite te krijgen met zwaardere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CLB schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:08:
Heb een Q10 gehad, maar is toch wel van een heel ander kaliber dan een Photon Q of Droid qua toetsenbord.
Een stuk beter ;)

Helaas net te duur om het even te proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb 'm gekocht bij de Wehkamp met 15% kortingsbonnen bij de AH toen, betaalde €335 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Volgens deze website wordt de LG F3Q met toetsenbord op 22 januari uitgebracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Domokun op 09-01-2014 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik denk dat er weinig Tweakers zijn die voor een LG F3Q zullen kiezen. Een DC 1,2GHz is vaak wel genoeg, mits de juiste wordt gekozen. Maar 4GB geheugen waarvan maar 1,2GB voor apps en dergelijke, een 800*480 scherm gecombineerd met 5Mp on the back en 3Mp aan de voorkant...
Dan kun je net zo goed een nieuwe Droid 4 bestellen. Zelfde specs in een high-end afwerking of een Photon en die laten ombouwen. Heb je in beide gevallen waarschijnlijk betere specs en een betere afwerking in een sterker toestel.
Het zijn oude toestellen, maar wel degelijk. Smaak valt niet over te twisten. Maar die rendering van de F3Q, komt wel overeen met de specs :P

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Domokun schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:58:
Volgens deze website wordt de LG F3Q met toetsenbord op 22 januari uitgebracht.
Het is bijna zover,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

DDX

Denk dat ik het nog maar even uitzing met m'n Xperia Pro.
In de hoop dat er komend jaar weer wat leuks te koop is als opvolger met qwerty keyboard.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
De Blackberry Q5 die ook android apps draait gaat voor 165 euro in de aanbieding bij MM met de BTW weken verwacht ik.

van de LG is de persfoto gelekt
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/14/01/optimus-f3q-leak/gsmarena_001.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door 3x3 op 23-01-2014 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

3x3 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 01:06:
De Blackberry Q5 die ook android apps draait gaat voor 165 euro in de aanbieding bij MM met de BTW weken verwacht ik.

van de LG is de persfoto gelekt
[afbeelding]
Wat een lelijk blauw keyboard :/ Jammer dat deze qwerty slider eerder op kinderen mikt dan op volwassen mensen die graag goed willen kunnen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Jammer dat het er ook een beetje gedateerd uitziet. Ik ben blij dat ik van de zomer op vakantie ga (of dat dat in ieder geval het plan is), zodat ik daar kan shoppen. Het aanbod hier is een beetje troosteloos.... :/

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Krentenbol schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:04:
Jammer dat het er ook een beetje gedateerd uitziet. Ik ben blij dat ik van de zomer op vakantie ga (of dat dat in ieder geval het plan is), zodat ik daar kan shoppen. Het aanbod hier is een beetje troosteloos.... :/
Het probleem is ook de vicieuze cirkel. Dit soort mid-end sliders zullen weer slecht verkopen, waarna fabrikanten weer zullen zeggen "zie je wel, er is geen markt voor qwerty sliders"... Jammer.

Maar weer verder wachten op Droid 5 nieuws dus. Al vallen de gespeculeerde specs daarvan me ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX2GvO
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 19:37
Nou. Als die LG F3Q in Nederland uitkomt, zal ik zeker een van de personen zijn die hem aanschaft.

Maar ja. Ik heb momenteel een Nokia N97mini.
ELKE Android qwerty slider is beter dan mijn huidige telefoon.

En ik ga absoluut niet met een touch only telefoon aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
LG F3Q
Alleen jammer dat die LG F3Q een mid-end product is....

Droid 5
Hier wat gebruikers die Motorola vragen om de Droid 5 uit te brengen:
https://forums.motorola.com/posts/4715be3b0d?page=3
https://www.change.org/pe...ty-keyboard-android-phone

Lijstje met beste huidige qwerty androids
"Best physical QWERTY Android Smartphones' 21 januari 2014:
http://www.androidauthori...droid-smartphones-335748/
-LG Enact (Verizon Wireless): $0-$349.99
-Motorola Droid 4 (Verizon Wireless): $0-$449.99
-Motorola Photon Q 4G LTE (Sprint): $0-$399.99
-LG Mach (Sprint/Boost Mobile): $0-$399.99
-QWERTY isn’t dead yet: Motorola Droid 5 & LG Optimus F3Q

[ Voor 19% gewijzigd door Cyb op 23-01-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:13
Ik weet het, het is geen Android, maar zoiets zou zelfs voor mij een Iphone mogelijk wel interessant maken:

-edit-

Wel een beetje gek om je toetsenbord "Typo" te noemen - dat geeft nu niet echt veel vertrouwen in de typnauwkeurigheid ;)

[ Voor 28% gewijzigd door JeroenH op 23-01-2014 16:08 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal even invullen! Online petitie voor droid 5;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 12:52
Meer info over de LG Optimus F3Q:

http://www.engadget.com/2...obile-g-flex-optimus-f3q/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
1.2GHz dual-core en waarschijnlijk 800x480, het lijkt wel als ze niet willen dat qwerty-phones een succes worden :(

Wel een prachtig 5-row keyboard :9~

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenH op 27-01-2014 21:44 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX2GvO
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 19:37
$312 at full price
Ik vraag me af hoeveel die F3Q in NL/Europa gaat kosten.
Mits het hier uitkomt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
dualcore 1.2Ghz is al meer dan de Desire Z met z'n 800Mhz singlecore. Aangezien mijn Desire ook 'n beetje moeilijk begint te doen zie ik dit toch echt als een geschikte opvolger.

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

http://investor.google.com/releases/2014/0129.html

Ben benieuwd wat de overname van Motorola door Lenovo voor gevolgen heeft voor de Droid 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Voor de mensen die nog een photon q zoeken, ik doe die van mij weg (staat hier op tweakers als advertentie).

Ben zelf nu toch maar aan een touch-screen-toetsenbord gaan wennen (nexus 5) dankzij JuiceSSH (nieuwe android ssh client), deze bied wat extra 'knoppen' speciaal voor terminals op het onscreen toetsenbord, werkt beter dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Volgens mij is het toetsenbord van de Droid1/Milestone en niet van de N900. Kwalitatief niet zo'n goed toetsenbord waarvan een aantal toetsen het niet deden/je hard moest drukken (de i en de o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Jester schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:32:
dualcore 1.2Ghz is al meer dan de Desire Z met z'n 800Mhz singlecore. Aangezien mijn Desire ook 'n beetje moeilijk begint te doen zie ik dit toch echt als een geschikte opvolger.
Ik run mijn Z op 1200MHz (single core, OK) maar de Twitter/Facebook apps runnen onwerkbaar traag. Zelfs als een duocore twee keer zo snel zou zijn (wat niet zo is) dan is het alsnog onprettig traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

JeroenH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:59:
[...]

Ik run mijn Z op 1200MHz (single core, OK) maar de Twitter/Facebook apps runnen onwerkbaar traag. Zelfs als een duocore twee keer zo snel zou zijn (wat niet zo is) dan is het alsnog onprettig traag.
1Mhz != 1Mhz. Een 1,2Ghz Dual Core Droid 4 kan wel vloeiend met Facebook overweg.
De processor in de Desire Z is van een veel oudere architectuur dan die in de L3Q.

Desalniettemin heb ik geen hoge pet op van dit LG apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
DiMacho schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:34:
[...]

Volgens mij is het toetsenbord van de Droid1/Milestone en niet van de N900. Kwalitatief niet zo'n goed toetsenbord waarvan een aantal toetsen het niet deden/je hard moest drukken (de i en de o)
Ja is inderdaad het toetsenbord van een Moptorola Milestone1/Droid1 ik heb deze ook gehad. en op het eind deed het toetsenbord het inderdaad wat minder goed.
Ik heb nu de Droid 4 en dit toetsenbord is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Thrackan schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:09:
1Mhz != 1Mhz. Een 1,2Ghz Dual Core Droid 4 kan wel vloeiend met Facebook overweg.
De processor in de Desire Z is van een veel oudere architectuur dan die in de L3Q.
Dat kan op zich waar zijn (ik zou het eerst wel eens willen zien), maar zelfs als het op dit moment met zwaardere apps goed werkt is er veel minder headroom om diezelfde maar zwaardere apps over een half jaar, heel jaar, twee jaar nog te kunnen draaien. Je toestel is gewoon veel sneller oud met een tragere processor.

Ik snap echt niet dat er geen merk is wat een high-end qwerty op de markt brenget. Ik ben er redelijk zeker van dat de mensen die geïnteresseerd zijn in qwerty-telefoons best wat meer geld neer willen leggen voor een toestel - ik in ieder geval wel. Mijn HTC One X+ kostte € 500, ik zou daarbovenop zeker € 75 tot misschien wel € 100 over hebben voor een model met exact dezelfde specs plus een qwerty kb. Maak voor dat zelfde geld de batterij 50% groter en je hebt me met zekerheid als klant.
Desalniettemin heb ik geen hoge pet op van dit LG apparaat.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die markt is er wel, maar de ontwikkeling van zo'n apparaat kost (denken ze) ook niet niks...
Ze zullen er wel op gokken dat ze dat niet gaan terugverdienen, jammer maar helaas, heel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
JeroenH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:24:
[...]

Dat kan op zich waar zijn (ik zou het eerst wel eens willen zien), maar zelfs als het op dit moment met zwaardere apps goed werkt is er veel minder headroom om diezelfde maar zwaardere apps over een half jaar, heel jaar, twee jaar nog te kunnen draaien. Je toestel is gewoon veel sneller oud met een tragere processor.

Ik snap echt niet dat er geen merk is wat een high-end qwerty op de markt brenget. Ik ben er redelijk zeker van dat de mensen die geïnteresseerd zijn in qwerty-telefoons best wat meer geld neer willen leggen voor een toestel - ik in ieder geval wel. Mijn HTC One X+ kostte € 500, ik zou daarbovenop zeker € 75 tot misschien wel € 100 over hebben voor een model met exact dezelfde specs plus een qwerty kb. Maak voor dat zelfde geld de batterij 50% groter en je hebt me met zekerheid als klant.

[...]

Waarom niet?
Ik verwacht dat de blackberry Q20 wel voldoet aan je verwachtingen.
Zal ook voor rond de 500 euro uitkomen
En blackberry 10.2.1 speelt wel android apps

De Q10 is op dit moment ook met een redelijke proc uitgerust. Alleen is dat geen slider maar een bar telefoon. Met relatief klein scherm van 720x720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
312$ is goed te betalen. Ik ben een beetje 'n leek, maar werkt dit ding nu gewoon goed in NL? Netwerktechnisch?

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
LTE zal niet werken. Dit toestel beschikt alleen over LTE 1700 voor zover ik heb kunnen achterhalen. En dat gebruiken wij in de EU niet. Zeker niet in NL. UMTS zou gewoon moeten werken, dat is altijd zo geweest met USA-T-Mobile toestellen.

Dus als je zonder LTE kan leven, gewoon de gok wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
http://motoringcrunch.com...ola-droid-5-news/1005899/
"Verizon Motorola DROID 5: Is It Going To Happen?
[...]
If the stage is set as it was rumoured to be, then we might see the Droid 5 coming on this year’s MWC. It will take place next month. The Droid 5 is expected to arrive with a 720p display on Jellybean 4.1. Other known specs are 2GB of RAM, 16GB of storage and a 2300mAh capacity battery."

pray....

• Dual Infinity
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-04 19:52
JeroenH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:59:
[...]
Heeft waarschijnlijk weinig met de processor te maken, maar met een tekort aan geheugen. Low memory situaties zorgen bij de wat fanatiekere gebruiker voor thrashing. Services worden telkens gekilled en weer opgestart omdat de foreground en andere unkillable applications nauwelijks mem voor de background services overlaten.

Effectiefst is om het aantal background services dat je draait ernstig in te perken. Je kan de OOM parameters tweaken en met swap gaan werken, maar uiteindelijk is gewoon minder geheugen gebruiken de beste optie.

Ben zelf geswitcht naar een Droid 4 (Gebruikt, < USD 200 op eBay, meer dan de moeite waard!), en zelfs met 1GB geheugen merk je het in responsiveness wanneer er zich een OOM-situatie voordoet. In tegenstelling tot de Desire Z komt het device echter niet tot een grinding halt, maar kun je met een simpele kill all (non-essential) background services (met bijv. de System Panel Lite app) de OOM manager een snel handje helpen.

Voor monitoren van wanneer en waarom de traagheid zich voordoet kan ik Cool Tool aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik wil even inhaken op deze vraag:
Verwijderd in "Qwerty Androids"

Ik ben namelijk ook opzoek naar een nieuwe telefoon, alleen wel met een paar bepaalde heel specifieke eisen.
Ik reis namelijk veel en ben van plan over een tijd weer een lange reis te maken (misschien voor onbepaalde tijd, te beginnen in Niew-Zeeland)

Daardoor heb ik een paar eisen

1 - (nagenoeg) elke GSM-kaart moet erin kunnen
2 - GPS moet ook goed werken zonder internet.
3 - Zo lang mogelijk meegaan op batterij
4 - Goedkoop :P
5 - Bij voorkeur geen micro-sim only

De rest maakt me eigenlijk vrij weinig uit (schermresoluties, prestaties ed).

Nu kun je bv een telefoon laten ombouwen (of dat kan ik evt zelf, ben zelf electronic engineer), maar betekent dat je dan een apart slot krijgt, of dat je SIM daadwerkelijk wordt aangepast?
Dat laatste is dan een no-go voor mij namelijk.
Ook is het wel zo handig dat de telefoon zoveel mogelijk soorten type netwerken ondersteund.

Volgens mij is de Motorola DROID 4 XT894 wel een redelijke keuze dan?
Ik vraag me alleen af of GPS te gebruiken is zonder netwerk.
En hoe zit dat met de LG Mach?

[ Voor 13% gewijzigd door B_FORCE op 28-02-2014 18:49 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
Daar is V&A voor, niet hier. Eigenlijk net als de vorige keer ;)

[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 06-03-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

JeroenH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:24:
[...]

[...]

Waarom niet?
Tsja, het is nog steeds geen high-end hardware, LG en software updates zijn geen goede bekenden van elkaar, ik denk niet dat het heel veel verbetering is ten opzichte van de Droid 4 die mijn vrouw nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Relay is still going strong. Ik merk dat ik wel een upgrade zou willen, maar dat er niets anders op de markt is wat zo bang for your buck is als de Relay. Het toetsenbord is ook geweldig, blind typen is een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Als je van een Droid 4 komt is een Relay al sneller net als de Photon. Het verschil tussen Relay en Photon is 4.0/4.3" en 840*400/560*960. Verder zelfde CPU en specs. Photon zou ik 15% meer waarde geven vanwege het scherm en intern geheugen. Maar er gaat zeer -30 van af omdat je die moet modden en de Relay niet.

In de Relay zit ook een 8260, maar waarom CM11 dan (nog) niet wordt ondersteund is mij een raadsel. Alhoewel, ik heb nog niet naar een reden gezocht ;) .

Als je naar een F3Q kijkt, die heeft een iets tragere CPU met single channel memory (SnapD 400) en een lagere kloksnelheid. Ok, een joekel van een accu, dat wel. Maar als je voor gemak gaat, kies dan liever een Relay. Ook al is die ouder. Nog steeds betere specs dan de LG F3Q.
En voor mensen die het aandurven, of 85,- willen uitgeven aan het laten ombouwen, kies een Photon.

Die F3Q moet je wel heeeeeeeeeeel erg mooi vinden om hem te kopen. De Relay en Photon zijn beide beter.

LTE van de telefoons zit op 700Mhz / class 13. Dat werkt niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ombouwen zou ik zelf kunnen genoeg, ervaring genoeg daarin.

Waar het mij omgaat, is dat ik een telefoon heb die ook direct gaat werken in andere landen.
Voor de rest is alleen een goede GPS een must, de rest maakt me niet heel veel uit.
Lange accuduur is wel handig.

Is die Samsung Galaxy Relay direct compatible met onze netwerken?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Het zijn allemaal World phones. Over GPS van Relay kan ik niets zeggen. Met die van de XT894 en XT897 is niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ook ik ben al een tijd op zoek naar een qwerty android en kwam deze tegen online:

http://mitomobile.com/mit...view/13/fantasy-type-a350

Ziet er top uit, android 4.2, qwerty, toetsenbord, sd slot en goedkoop (omgerekend ongeveer 50 euro).

Alleen is de vraag hoe je deze naar NL krijgt.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dual core 1.2GHz en 512Mb RAM. Nee, sorry, bedankt :N

(hoewel € 50 wel absurd goedkoop is, weet je dat zeker?)

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenH op 27-03-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE-Forbearance
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Misschien dus toch een nieuwe Motorola Droid..?

http://www.gforgames.com/...lease-date-details-41473/

En dan is nu de vraag: Met of zonder QWERTY-toetsenbord..?

[ Voor 7% gewijzigd door SE-Forbearance op 27-03-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:47
JeroenH schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:31:
Dual core 1.2GHz en 512Mb RAM. Nee, sorry, bedankt :N

(hoewel € 50 wel absurd goedkoop is, weet je dat zeker?)
Ik had een Desire Z die evenveel geheugen had. Android is, als je hem wat intensiever gebruikt dan alleen e-mail en Whatsapp, voortdurend backgroundtasks aan het sluiten om geheugen vrij te maken. Daar krijg je snel genoeg van. Zelfs voor 50 euro zou ik er niet aan beginnen. Jammer dat er niet een is van 100 euro met 1gb memory.

Processor was ongeveer gelijk aan deze, maar dan single core. Die liet zich overklokken tot 1.5 GHz en dat was voor mij snel zat, dus daar zou ik minder moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
SE-Forbearance schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:47:
Misschien dus toch een nieuwe Motorola Droid..?

http://www.gforgames.com/...lease-date-details-41473/

En dan is nu de vraag: Met of zonder QWERTY-toetsenbord..?
Indien met QWERTY, dan liever een ander uiterlijk. Ben gek op de wat zakelijkere look van de Droid4 en de Photon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
Ik ben bang dat hem dat niet gaat worden...
Nergens in het artikel hebben ze het over de droid 4, er wordt eerder gedacht aan een opvolger van de droid ultra.
Maar ik hoop met jullie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 15:50
Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 95% gewijzigd door 13art op 01-04-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik zit eens naar de verschillen te kijken tussen de Samsung Galaxy Stratosphere II en de Galaxy S Relay

Volgens de gegevens ondersteund de Galaxy S Relay een hoop meer netwerken en frequenties.
Ergens vind ik dat wat vreemd, aangezien de telefoons zo goed als identiek zijn.
Zal dat gewoon incorrecte gegevens zijn, of eventueel te enablen zijn in de instellingen?
Iemand enig idee?

edit:
Een reden om bv de Galaxy Stratosphere II te nemen, is omdat deze wat meer en goedkoper worden op Ebay (zo lijkt het althans)

[ Voor 14% gewijzigd door B_FORCE op 21-04-2014 21:12 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Inmiddels heb ik sinds december 2013 een Droid 4, die ik na lang tweaken aan de praat heb gekregen.
Ik ben helaas vergeten de pagina's te bookmarken waarop de uitleg stond waarmee het het uiteindelijk allemaal is gelukt.
In mijn herinnering stond in dat forum ook iets over problemen met Vodafone Red abonnementen. Ik heb sinds kort ook zo'n abo en ja hoor: geen data meer over 3G. Lekker handig als je op (zaken)reis bent. :-(
Weet iemand hier waar ik de info kan vinden over welke aanpassingen ik aan m'n rootfile van m'n Droid 4 moet maken om Vodafone Red goed werkend te krijgen? Er hangt me bij dat het op het XDA-forum stond, maar ik kan het daar, noch hier vinden...
Hoop dat iemand me de weg naar deze kennis kan wijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:29:
Hallo allen,

Inmiddels heb ik sinds december 2013 een Droid 4, die ik na lang tweaken aan de praat heb gekregen.
Ik ben helaas vergeten de pagina's te bookmarken waarop de uitleg stond waarmee het het uiteindelijk allemaal is gelukt.
In mijn herinnering stond in dat forum ook iets over problemen met Vodafone Red abonnementen. Ik heb sinds kort ook zo'n abo en ja hoor: geen data meer over 3G. Lekker handig als je op (zaken)reis bent. :-(
Weet iemand hier waar ik de info kan vinden over welke aanpassingen ik aan m'n rootfile van m'n Droid 4 moet maken om Vodafone Red goed werkend te krijgen? Er hangt me bij dat het op het XDA-forum stond, maar ik kan het daar, noch hier vinden...
Hoop dat iemand me de weg naar deze kennis kan wijzen!
Misschien kan je hier de info vinden die je nodig hebt: Motorola Droid 4

Verder is er weinig te tweaken om RED werkend te krijgen. Met de stock android werkt het al. APN is live.vodafone.com, gebruikersnaam+ww: vodafone. Maar die kan je ook op Vodafone vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Die Bruine schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:51:

In de Relay zit ook een 8260, maar waarom CM11 dan (nog) niet wordt ondersteund is mij een raadsel. Alhoewel, ik heb nog niet naar een reden gezocht ;) .
Ik heb nu een Relay voor erbij (ze gaan voor nog geen 100 euro p/s op ebay, denk dat ik er nog 1 voor onderdelen erbij koop) maar CM11 is gewoon via de cyanogenmod site te krijgen.
Werkt prima en kwa performance net zo snel als mijn N5 en N4. Alleen bij veel content op het scherm en dan scrollen merk je wat 'lag' maar voor een 2 jaar oud toestel snap ik niet waarom de N5 niks bijzonders bied ten opzichte van de Relay :P

Prima SSH toestel iig! Toetsenbord werkt erg relaxed, al vond ik mijn PhotonQ net iets beter (vooral het scherm) maar de relay is dan weer wat kleiner/goedkoper en geen gedoe met hardware mods. Lijkt overigens erg op mijn hele oude DEXT van motorola (android qwerty) maar die is echt zo traag (ook mijn milestone 2) dan merk je wel dat de 'top' nu (2jr terug) bereikt is kwa performance.

Hopelijk komt er nog is een android qwerty-opvolger dat actueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
CT schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:16:
[...]
Hopelijk komt er nog is een android qwerty-opvolger dat actueel is.
Ik heb er weinig vertrouwen in. 2014 lijkt het jaar van uitsterven te zijn, er is opvallend weinig nieuws sinds het begin van 2014. Bekijk bijvoorbeeld: http://www.droid-life.com/?s=qwerty In 2013 is er nog redelijk wat nieuws en hoop, maar in 2014 helemaal niets..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op the verge staat er een 'oud' artikel over geschreven. Dat het afgelopen is, puur vanuit het marketing oogpunt.
Dat snap ik natuurlijk wel, het is een niche, en als fabriekant is een 'stijf' toestel zonder extra knoppen minder fout gevoelig (minder reparaties/defecten = meer winst).

En als ik 'de jeugd' (groot afnemer) zo bezig zie, lijken ze vergroeit met swype achtige dingen. Helaas kan je daar geen terminal mee bedienen.. of uberhaupt 'ouderwetch' een email sturen (waarbij je niet 100% een keyboard op je scherm hebt en je reageert in 1 zin).

Maar zoals de N900, G1 etc. zal elk nieuw begin van een 'hardware/software' lijn wellicht weer starten met een flagship met qwerty, tenslotte hebben ze developers nodig om het platform te laten slagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Developers als markt heb ik niet zoveel vertrouwen in, bovendien lijkt developen op zo'n telefoon me sowieso erg lastig, een keer een noodgeval oplossen via SSH kan ik me nog wel voorstellen maar dan houdt het ook wel op. Als dat onderdeel is van je bezigheden, zijn er genoeg kleinere tablets op de markt met keyboard docks o.i.d. die het veel beter doen.
Ik verwacht het dan eerder vanuit de zakelijke hoek. Ongelooflijk dat die miljoenen Blackberrygebruikers nagenoeg zonder slag of stoot (tenminste, heb er niemand over gehoord) hun keyboard af laten pakken en nu lopen te klooien met touchscreens.

Erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja wilde ik nog erbij editten, in mijn reactie, de blackberry gebruikers / zakelijk.
Maar volgens mij is blackberry uiteindelijk 'groot' geworden door de tieners om af te stappen van een numeriek toetsenbord (de sms-duim van vroeger). Maar de 'zakelijke' mensen die eerst een bb hadden heeft nu de ene helft een iphone en zeggen dat ze er 'veel beter/sneller' op kunnen typen... en de andere lopen rond met idd tablets en/of ultrabooks.

Overigens met developer bedoelde ik niet dat je ook op het toestel zelf developed, maar idd meer als ssh/rdp etc. oplossing. Zelf neem ik aan dat ik niet de enige ITer ben die meerdere servers onder zijn hoeden heeft. 't Heeft mij iig veel (vrije)tijd bespaard (overigens ook gewoon met onscreen tb op mijn nexus, maar qwerty maakt het wel veel makkelijker/leuker/sneller etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
@De Tweakers hier

Vergeet niet te tekenen voor de Droid 5 petitie hier:

Momenteel hebben 650 mensen de petitie getekend, waar er nog 350 vereist zijn.
(Tekenen kost niet veel moeite. Gebruik eventueel een nickname, geef je locatie op, email, en een kort berichtje/motivatie en klaar. Je hoeft verder geen account te maken.)

Ik heb het gedaan. Nu jullie nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
Het is niet zo dat er na 350 supporters iets gebeurt, hij springt dan gewoon naar 2000 of 5000. Het zijn gewoon tussendoelen bedacht door change.org zodat het lijkt alsof je er bijna bent.

Maar laat dit je er vooral niet van weerhouden om de petitie te tekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Link geeft een internal server error. Weet iemand waar ik de petitie alsnog kan tekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Brain schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:25:
Link geeft een internal server error. Weet iemand waar ik de petitie alsnog kan tekenen ?
Ik denk dat ze tijdelijk problemen hadden op de server. De link werkt momenteel bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Bij mij niet, ook toen het net gepost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
QWERTY-telefoons op Slashdot vandaag: http://hardware-beta.slas...ard-phones-where-are-they

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit china.
Een android met QWERTY
http://www.d5avenue.com/s...oid-cell-phone-qwerty-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Da's wel heel erg low-end zeg, 1,3GHz, 3,2" scherm van 320*240 pixels. Het beste wat ik er van kan zeggen is dat-ie niet duur is :) En dat hij een hardware-keyboard heeft, natuurlijk ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenH op 17-08-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

idd wel erg low-end.
Misschien dat de motorola droid 5 uitkomst gaat bieden, als die in EU beschikbaar is, en dan ook nog voor NL geschikt is... afwachten dus.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

En daar is ook precies V&A voor bedoeld. Niet op het forum zaken aan gaan bieden

[ Voor 78% gewijzigd door PaT op 19-08-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

De afwezigheid van nieuwe qwerty androids houdt mij ook nog steeds tegen mijn Xperia Mini Pro weg te doen voor iets nieuws. Heb af en toe dat het interne geheugen vol zit, soms valt mijn 3g uit en moet ik 'm even rebooten, maar verder issie zo fijn in het gebruik. Heb er al een paar jaar een fijne custom rom opzitten, met allerlei functie's van de Xperia Z1.

Ik wordt regelmatig uitgelachen met zo'n klein dik 'ouwerwets' toestel.. maar zelfs op mijn 8.9" tablet kan ik nog steeds niet wennen aan het typen op een touchscreen.

Zo zonde dat er geen actueel 720p qwerty toestel op de markt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

*knip

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 19-08-2014 13:10 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
hars73 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:47:
De afwezigheid van nieuwe qwerty androids houdt mij ook nog steeds tegen mijn Xperia Mini Pro weg te doen voor iets nieuws. Heb af en toe dat het interne geheugen vol zit, soms valt mijn 3g uit en moet ik 'm even rebooten, maar verder issie zo fijn in het gebruik. Heb er al een paar jaar een fijne custom rom opzitten, met allerlei functie's van de Xperia Z1.

Ik wordt regelmatig uitgelachen met zo'n klein dik 'ouwerwets' toestel.. maar zelfs op mijn 8.9" tablet kan ik nog steeds niet wennen aan het typen op een touchscreen.
Hihi, die heb ik ook nog, en gebruik hem af en toe nog wel, gewoon voor de fun! Hij glijdt zo lekker open en dicht, Klak!! Toetsenbordje leer je snel blind op typen. Hij is zooo klein, en toch zo functioneel als tekstverwerkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

zetje01 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:40:
[...]
Hihi, die heb ik ook nog, en gebruik hem af en toe nog wel, gewoon voor de fun! Hij glijdt zo lekker open en dicht, Klak!! Toetsenbordje leer je snel blind op typen. Hij is zooo klein, en toch zo funtioneel als tekstverwerkertje.
Ja tis echt een super toetsenbordje.

Zat inmiddels eens te kijken naar andere alternatieven. Iemand ervaring met bluetooth slide toetsenborden zoals bijvoorbeeld deze voor de Galaxy S3?
http://www.mobilefun.nl/3...msung-galaxy-s3-zwart.htm

Hier een video: YouTube: Wireless Sliding Bluetooth Keyboard Case For Samsung Galaxy S4

Dat zou eventueel een mogelijk alternatief zijn. Nadeel natuurlijk dat je nog een extra accu van het toetsenbord moet opladen en je bluetooth op je telefoon altijd aan moet staan.

[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 19-08-2014 11:48 ]

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Dat toetsenbord-in-hoesje ziet er toch wel goed uit. Iemand hier ervaring mee? Hoelang gaat de S4 mee als bluethooth continue aan staat?

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Misschien een nieuwe Droid, dus misschien ook weer een toetsenbordje?

Verizon And Motorola Launching New Droid With Rapid Charging Next Month

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 10:07
Aangezien dit topic nog steeds in leven is: Koop een blackberry Q5 of Q10 en verdiep je een uurtje in hoe je android apps er werkend op krijgt. Het zijn superdegelijke toestellen, echte blackberry bouwkwaliteit, android apps draaien is er tegenwoordig legaal op, en er zijn zelfs speciale app stores voor blackberry die alleen de goed werkende versies van de apps draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
Ik vind het bij die de toestellen jammer dat het toetsenbord zo veel ruimte inneemt, waardoor je telefoon onnodig groot wordt als je ook nog een redelijk formaat scherm wil.

De hoop op een motorola droid 5 heb ik opgegeven, of in ieder geval verwacht ik niet dat die nu in ontwikkeling is. Het lijkt zo te zijn dat het toestel wel op de planning stond (zie de gelekte foto's van vorig jaar), maar ondertussen gecanceld is. Misschien dat Motorola, nu het is overgenomen door Lenovo, zich over een tijdje weer aan een qwerty telefoon durft te wagen.

Op zich is de blackberry passport waarschijnlijk een prima qwerty, maar ik ben nog niet overtuigd door het grote formaat (het vierkante scherm maakt me niet zo veel uit, het is meer dat de telefoon zo groot is). Ook vindt ik de prijs wat hoog, maar dat ligt meer aan mij. In verhouding met de topmodellen van andere merken valt het wel mee. Ondertussen zijn er geruchten over een nieuw toestel dat blackberry volgend jaar wil uitbrengen, mèt qwerty.Ik hoop zelf op een opvolger van de torch, maar het systeem dat er bij onderstaande telefoon is gebruikt lijkt me ook wel oke.
http://www.deccanchronicl...after-passport-blackberry
http://crackberry.com/bla...ces-interesting-keyboards
Afbeeldingslocatie: http://blackberryrocks.com/wp-content/uploads/2014/09/Victoria-and-Visa-575x336.png
Afbeeldingslocatie: http://d2yhexj5rb8c94.cloudfront.net/sites/default/files/BlackBerry%20patent%20for%20Visa%20%281%29.png

Verder heb ik het idee dat er meer mensen zijn die toch aan het twijfelen zijn over full-touch telefoons. Het is het toch allemaal net niet, dat typen op een touchscreen. Als de passport nou goed gaat verkopen, misschien dat andere fabrikanten zich dan bedenken. Ik denk in ieder geval dat er ooit wel weer eens een android met fysiek toetesenbord gaat komen, de vraag is wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Luc2000 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:03:
Ik vind het bij die de toestellen jammer dat het toetsenbord zo veel ruimte inneemt, waardoor je telefoon onnodig groot wordt als je ook nog een redelijk formaat scherm wil.
[...]
Heb zelf een Samsung Galaxy S5 (5.1 inch scherm, keyboardloos) en daarvoor een Motorola Droid 3 (4 inch, wel een keyboard ).
Ondanks dat de S5 zo'n 25% lichter is en zo'n 35% dunner, heb ik liever een Droid 3 in mijn broekzak (als het gaat om draagcomfort) dan een S5. Als de S5 4 inch zou zijn, dan zou het typen ook weer ietsje lastiger gaan (ik draai het S5 scherm meestal horizontaal) als ik wil typen, want verticaal vind ik te foutgevoelig.
Dus ondanks dat een qwerty phone dikker is, maakt het de noodzaak om een groot scherm te hebben om gemakkelijk te kunnen typen, kleiner, waardoor een qwerty phone kwa formaat prettiger kan zijn dan een niet-qwerty phone.
Bij de S5 stoor ik me aan het formaat. Als ik even door mijn knieen ga om iets te pakken, dan ben ik al geneigd de S5 uit mijn broekzak te halen, dat heb ik bij de Droid 3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc2000
Misschien dat het niet helemaal duidelijk was, maar ik had het over de Q5 en de Q10 in dat stukje.

Maar ik geef je helemaal gelijk, in principe heeft een slider qwerty een kleiner scherm nodig, omdat er geen virtueel toetsenbord op verschijnt als je iets wil typen. Ik vind dit dan ook de beste "soort" telefoon, maar zoals ik in mijn vorige post al zei verwacht ik dat er voorlopig helaas geen nieuwe android qwerty sliders komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Sinds 2012 loop ik rond met mijn Captivate Glide, maar die begint onderhand toch wel minder te worden. Beste toetsenbord heb ik op mijn Droid gehad, dus ik denk dat ik een Droid 4 zal aanschaffen voor het komende jaar, of heeft iemand nog een betere suggestie dan deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
BB passport

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
nieuws: BlackBerry maakt tablet en smartphone met groot scherm en toetsenbord
Bovendien zei Chen dat BlackBerry werkt aan een smartphone met een groot scherm en een fysiek toetsenbord, ontdekte BlackBerryOS.com. Volgens de directeur wil BlackBerry die elementen combineren zonder dat het onhandig wordt in het gebruik en gebruikers hem niet in de zak kunnen doen. Een van de oplossingen die de fabrikant vaker heeft toegepast is een uitschuifbaar toetsenbord, zoals in BlackBerry's voormalige Torch-serie.

BlackBerry heeft momenteel in zijn line-up verschillende modellen met een fysiek toetsenbord, maar het grootste model is de Passport met een 4,5"-scherm met een 1:1-beeldverhouding. Vermoedelijk wil BlackBerry tegemoetkomen aan mensen die een fysiek toetsenbord en een groot scherm willen hebben, zonder dat het toestel zo breed is als de Passport. Op dit moment heeft de fabrikant een dergelijk toestel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 13:02

Geckoo

Good news, everyone!

Is de pricewatch: BlackBerry Passport Zwart nou de enige telefoon welke een beetje uptodate specs heeft?
Helaas geen native Android maar met de emulator wel prima te gebruiken.

Of zijn er nog andere?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betrap mijzelf erop dat ik niet eens meer naar qwerty's zoek. Er is gewoon zo weinig relevant aanbod en wat er is kost zo ontzettend veel geld dat een candybar toch de meest interessante optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 13:02

Geckoo

Good news, everyone!

we werken hier met de Galaxy S Relay en het gebruik van het toestenbord wordt toch wel erg gewaardeerd.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ook ik heb de zoektocht naar een QWERTY-telefoon opgegeven. Sinds mijn Desire Z overleden is, werk ik met een HTC Windows Phone 8S en dat gaat. Ik heb wel gemerkt dat een hoesje wel handig is met de telefoons van tegenwoordig en mijn handigheid :+ Dat is dus al moeilijk bij een QWERTY-toestel. Over een paar dagen mag ik mijn abo verlengen en ga ik aan de Experia Z2 denk ik. Hopelijk helpen die extra inches wat bij het typen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Krentenbol op 19-01-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Leer jezelf Swypen en eigenlijk kan je dan op een 3,5" ook prima foutloos typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeltedForest schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:19:
Leer jezelf Swypen en eigenlijk kan je dan op een 3,5" ook prima foutloos typen...
Swypen vind ik echt niets, hoe intelligenter een toetsenbord probeert te zijn, hoe meer het ding mij frustreert. Ik heb alle slimme herkenning dan ook uitgezet, gewoon één letter per toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb al een tijdje een Z2. Na een maand of twee alsnog een Ipazzport BT keyboard erbij gekocht voor wanneer ik veel type :+ .
Met een Photon en Z2 lopen vond ik echt te gek. De Photon heb ik ingeruild voor een dumbphone op creditcard formaat en dus een toetsenbord erbij genomen.

Afbeeldingslocatie: http://img.focalprice.com//860x666/EH/EH0221/EH0221W-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Da's ook nog een optie ja. Dat, samen met een portemonneehoesje waarmee je je telefoon ook overeind kunt zetten en ik ben er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
MeltedForest schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:19:
Ik heb zelf een Samsung S5 (5 inch, non-qwerty). Ondanks het mega scherm (wat niet eens meer fatsoenlijk in mijn broekzak past) en het gebruik in horizontale stand, typte mijn Droid 3 (4.0inch, qwerty) stukken prettiger (en pastte een stuk gemakkelijker in mijn broekzak). En het stomme is dat de kleine Droid 3 eigenlijk nog een groter scherm heeft dan de Samsung S5: het virtuele keyboard neemt, vooral in horizontale stand, dusdanig veel ruimte in beslag dat er weinig scherm ruimte meer over blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Geen qwerty-android, maar misschien wel geschikt als qwerty-windows-phone:
nieuws: Gerucht: Microsoft werkt aan apparaat dat smartphone en laptop combineert
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1218207058.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE-Forbearance
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ja, ja! :-D

"Het zou gaan om een smartphone met een ingebouwd fysiek toetsenbordje en een apparaat met een zogenoemd ‘slide out’-toetsenbord...."

http://www.connexieb2b.nl...euwe-smartphone-zien.html

http://www.gsmarena.com/b...t_mwc_2015-news-11404.php

[ Voor 55% gewijzigd door SE-Forbearance op 03-03-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf heel benieuwd wat Project Ara gaat brengen. Misschien dat je dan eindelijk de qwerty-phone van je dromen kunt bouwen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Jammer dat de slide out naar onderen is. (natuurlijk typisch BB.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Gerucht: Samsung komt met afneembare toetsenbordaccessoire voor Note 5
Samsung komt mogelijk met een accessoire voor zijn nog niet aangekondigde Galaxy Note 5-smartphone, waarmee gebruikers kunnen typen op een fysiek toetsenbord. De Nederlandse Samsung-fansite SamMobile zegt gehoord te hebben van een 'keyboard cover' voor de Note 5.

De 'keyboard cover' zou een noviteit zijn voor Samsung. Huidige toestellen hebben zo'n accessoire niet, hoewel Samsung zelf al wel covers levert voor zijn toestellen, zoals de S-View-covers. De keyboard cover zou uitkomen voor zowel de Note 5 als de opvolger van de Note Edge, meldt het doorgaans betrouwbare SamMobile.

De keyboard cover valt op, omdat Samsung net als alle andere fabrikanten al jaren geen smartphones meer maakt met fysiek toetsenbord. De laatste generatie toestellen met fysiek toetsenbord kwam in Nederland uit in 2010 en 2011, sindsdien stopten grote fabrikanten met dergelijke telefoons. Alleen BlackBerry houdt vol, met als meest recente toestellen met toetsenbord de Passport en de Classic.

Die opvolger van de Note Edge zou een scherm hebben met een diagonaal van 5,4" of 5,5" en zou in tegenstelling tot de Note Edge geen S-Pen meekrijgen. Daarmee lijkt het meer op een grotere versie van de huidige Galaxy S6 Edge. Daar is de codenaam ook naar: hij heet intern Project Zero 2, een verwijzing naar Project Zero, de naam waaronder de Galaxy S6 en S6 Edge zijn ontwikkeld.

Samsung zou de toestellen traditiegetrouw presenteren op elektronicabeurs IFA, die begin september plaatsvindt in de Duitse hoofdstad Berlijn. Daar heeft het de afgelopen vier jaar telkens een nieuw Note-toestel laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000614787.jpeg Mock up van note2 met tobo
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste