Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Heren, ik ben ook een qwerty adept en zoek vervanging voor mn E7. Eigenlijk voldoet ie nog prima maar ik begin functionaliteit te missen. De Photon heeft de beste specs, maar ik ben niet technisch genoeg. Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe? en kunnen jullie me in contact brengen met de modder in Praag?

Voor accus: http://forum.xda-develope...read.php?t=1275141&page=6 staan wat succeverhalen in met andere accus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Die Bruine schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:52:
Ik heb de Photon alleen geroot en met app quarantaine wat zaken uitgeschakeld.
Ff met titanium backup (gratis versie) de system apps die je niet nodig hebt gewoon de-install. Scheelt ook weer ruimte op je System partitie, wat uiteindelijk weer snelheid oplevert.
Met Gemini App manager de auto startup uitschakelen van veel apps. scheelt ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Hier kun je het topic vinden. En die link over de accu is voor een 4G, niet de 4G LTE. Die accu verwissel je niet zomaar ;)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Thx!, maar accu issue blijft dus? ik tweet met 3 accounts, facebook met 2, heb 3 email accounts die ik de hele dag door gebruik en open wel eens wat op internet... is deze foon dan wel bruikbaar en is er geen accu upgrade? Wat is het verschil tusen de 2 foons eigenlijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Externe accu kopen. Als je met een extra accu kunt lopen, dan ook een externe imho.

De 4G non-LTE heeft geen toetsenbord om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb i.p.v. de kleurige android achtergrond, een droog zwart achtergrond geplaats ( weet niet of het gaat helpen ) scherm toetsenbord tril uitgeschakeld. Heb ook 3 emails, zo ingesteld dat 2 emails alles doorsturen naar 1tje, en dan alleen die op push, scheelt ook heel wat batterij. Wellicht een tip voor jullie.

Ik heb met die wijzigingen 22 uur behaald ( gisteren was dat 16 uur )

@Dabuzz: Indien je het toestel wilt kopen, en de mod in praag wil laten doen, lijkt het mij verstandig om het toestel rechtstreeks naar praag te laten versturen, scheelt je heel wat. ( maar dan betaald hij natuurlijk de douane btw etc, maar tsjechie is wat btw betreft heel wat gunstiger, dus als hij het wil voorschieten bespaar je daar ook nog eens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb een photon q en een nexus4, maar ik denk dat de battery issue meer ligt aan de android versie die erop draait.
Ondanks het batterij verschil (1800mah photon q tegen 2100mah nexus) gaat de nexus niet 1 dag of 2 dagen, maar bijna 3 volledige dagen mee ... dat kan nooit 300mah verschil zijn tenopzichte van de amper 1 dag die de photon q mee gaat (bij precies hetzelfde gebruik).
Het scherm van de nexus is ook groter etc.. (wel minder bright, wellicht dat daar erg veel batterij heen gaat bij de photon q)

Maar een stabiele 4.2 zit er aan te komen voor de photon q (wel custom maar de boatloader is makkelijk te unlocken op de photon) hopelijk levert dat een betere batterij gebruik op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forum is geen plek voor V&A

[ Voor 95% gewijzigd door 13art op 04-06-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 12:52
Forum is geen plek voor V&A

[ Voor 93% gewijzigd door 13art op 04-06-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Sorry hoor, maar het staat allemaal in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

De Samsung Galaxy Chat kan ook toegevoegd worden aan de lijst.

Ik hoop stiekem (of noem het dromen :p ) dat b.v. Sony dit jaar met een opvolger van de Xperia Pro komt.. want dat is me toch een prachtig mooi toestel!

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Die Photon Q.. is dat nu nog een goede deal voor pakweg 150-200 euro, of is er een beter model aangekondigd met toetsenbord? Solderen kan ik zelf wel maar het moet wel de moeite waard zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Photon Q en Droid 4 zijn nog steeds de beste/snelste. Verschillen heb ik al eens toegelicht. Wat sliders betreft is er tussentijds geen nieuw model gekomen of aangekondigd. Als er al een Droid 5 komt verwacht ik die niet voor Q1 2014. Zo is dat namelijk ook met de voorgaande modellen gegaan.
De Photon is net een jaar op de markt. Er zit geen 720p scherm of een quadcore in. Maar het is absoluut niet behelpen. Nog steeds dik tevreden met de Photon Q LTE. En nog drie medebewoners die absoluut tevreden zijn met hun Droid 4. Iets minder scherm, maar wel een lichte voorsprong op gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dit al gelezen?

http://phandroid.com/2013...id-4-1-jelly-bean-update/

Als ik het goed begrijp heeft deze phone geen unlocked bootloader, toch?

Ik ben een grote fan van een zo kaal mogelijke Android-ervaring. Hoe vervuild is de versie die Motorola meegeeft? Mijn Desire Z doet het nog wel, maar elke keer als ik mijn Nexus 7 in mijn handen heb, is dat OS en de snelheid toch wel heel mooi vergeleken met Gingerbread. Wat ook zeer vervelend is, is dat Gmail 4.5 met de nieuwe labels niet uitkomt op Gingerbread. :( Nu is mijn hele inbox vol met nieuwsbrieven op deze oude versie, terwijl deze mooi worden gesorteerd in de nieuwe versie. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Photon JB is al uitgerold. En de Bootloader kun je wel degelijk unlocken. Wat bloatware betreft, redelijk kaal hoor. De apps die ik heb geblocked zijn van Google zelf en niet van Motorola. Owh, en een tweetal Sprint programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Dit mag eventueel in V&A

[ Voor 88% gewijzigd door 13art op 16-06-2013 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komt dit bedrijf met mooie QWERTY-toestellen.

http://androidcommunity.c...european-market-20130617/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
Zojuist op eBay een Droid 4 gekocht want ik irriteer met de laatste tijd veel te vaak aan mijn Desire Z welke te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

Joshua... schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:01:
Zojuist op eBay een Droid 4 gekocht want ik irriteer met de laatste tijd veel te vaak aan mijn Desire Z welke te traag is.
Wat kostte ie en bij welke verkoper? Ik denk dat ik ook aan ebay moet gaan geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Aangezien Vodafone niet opschiet met mijn RED op office APN te zetten, heb ik gisteren een Photon Q bemachtigd via Ebay. Hopen dat ie er snel is en ik hem naar Czech kan sturen voor de ombouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
Thrackan schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:23:
[...]

Wat kostte ie en bij welke verkoper? Ik denk dat ik ook aan ebay moet gaan geloven...
De verkoper had er maar 1 en hij is 2e hands maar hij ziet er als nieuw uit. O+
Ik heb er 127 euro incl verzendkosten voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dan hoop ik voor je dat je een goed werkende Droid 4 XT894 krijgt. En niet een Droid Bionic 4G of Droid Razr 4G. Een defecte XT894 kost je nog altijd 100,- vanuit de US. Verzenden kost je nog eens 35,- - 55,-. Vanuit Canada zou het nog voor 15,- kunnen. Maar dan zou je dus maar 112,- voor een XT894 betaald hebben. Ik hoop het oprecht voor je. Maar voor 127,- inc ben ik er nog geen 1 tegen gekomen. Tot 200,- heb je het over stuiterballen modellen. En daarboven komen ze in de buurt van netjes. Maar nogmaals, ik hoop echt voor jou dat ik het mis heb.
Aan andere; denk niet dat je voor < 250,- een nette Droid XT894 gaat kunnen kopen. Als je heeeeeeel veel geluk hebt misschien. En anders, uh uh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
Die Bruine schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:34:
Dan hoop ik voor je dat je een goed werkende Droid 4 XT894 krijgt. En niet een Droid Bionic 4G of Droid Razr 4G. Een defecte XT894 kost je nog altijd 100,- vanuit de US. Verzenden kost je nog eens 35,- - 55,-. Vanuit Canada zou het nog voor 15,- kunnen. Maar dan zou je dus maar 112,- voor een XT894 betaald hebben. Ik hoop het oprecht voor je. Maar voor 127,- inc ben ik er nog geen 1 tegen gekomen. Tot 200,- heb je het over stuiterballen modellen. En daarboven komen ze in de buurt van netjes. Maar nogmaals, ik hoop echt voor jou dat ik het mis heb.
Aan andere; denk niet dat je voor < 250,- een nette Droid XT894 gaat kunnen kopen. Als je heeeeeeel veel geluk hebt misschien. En anders, uh uh...
Ik heb hem al, afgelopen vrijdag binnengekregen. hij werkt perfect en heeft geen één krasje of deukje.
Toen ik het pakketje openmaakte vertrouwde ik het ook niet omdat hij zo goedkoop was en er nog zo goed uit zag.
Maar na 3 dagen werkt hij nog steeds perfect. ik moest hem alleen updaten naar Android 4 omdat hij anders mijn SIM niet pakte, maar dat is normaal.

Hij had wel een "UNCONFIRMED ESN" en er zat geen lader en doos bij.

De Motorola Droid 4 XT894 zelf was 110 dollar en de verzendkosten waren 55 dollar, binnen 3 dagen had ik hem thuis vanuit Amerika.

[ Voor 6% gewijzigd door Joshua... op 24-06-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Kijk dat verklaart al een boel. Bad ESN zal nooit meer werken in de US. Dan zijn ze al blij dat de telefoon wordt verkocht. Lekker boeien, jij hebt voor weinig een goede telefoon! Succes en veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
Die Bruine schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:59:
Kijk dat verklaart al een boel. Bad ESN zal nooit meer werken in de US. Dan zijn ze al blij dat de telefoon wordt verkocht. Lekker boeien, jij hebt voor weinig een goede telefoon! Succes en veel plezier ermee.
Ja precies, dan is dat het. werkt hij dan alleen niet meer met verizon of in heel de VS niet?
Maar hoe krijgen ze het voor elkaar om een bad ESN te krijgen?

Dank je wel!

[ Voor 7% gewijzigd door Joshua... op 26-06-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Joshua... schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:57:
[...]

Ja precies, dan is dat het. werkt hij dan alleen niet meer met verizon of in heel de VS niet?
Maar hoe krijgen ze het voor elkaar om een bad ESN te krijgen?

Dank je wel!
Niet zo moeilijk: afgesloten worden door niet je rekening te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Zo'n deal wil ik ook wel, de Droid4 is een mooi toestel. :9~ heb nu een Milestone 2. Ben er best tevreden mee behalve op 1 ding.:

De wifi doet het wel op school en op andere locaties. Thuis krijg ik de wifi echter niet aan de praat, hij ziet het netwerk en doet het volgende:
- Scannen, Netwerk gevonden, Verbinden, Verbinding verbreken en begint weer van vooraf aan. :')

Aangezien ik geen 3G databundel heb gebruik ik wifi heel vaak, en ik baal er nu best wel van dat ik 'em thuis niet gebruiken kan. Ik denk dat ik moet gaan 'spelen' in de instellingen van het toestel, maar heb geen flauw idee wat ik moet doen om het aan de praat te krijgen! :(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:48
Ze zouden hier een Android versie van moeten maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilegazette.com/images/motorola-mpx-open-large.jpg
Ook als pocketpc is deze nooit verkocht geweest...
Gelukkig heb ik het pareltje wel ooit mogen testen voor een kwartier daarna crashte die om nooit meer aan te gaan die dag :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi topic dit!
Ik heb alles doorgelezen en veel opgezocht op internet.
Ik twijfel nu tussen 4 telefoons:

1) Photon Q XT897
2) Samsung Galaxy S Relay 4g
3) Droid 4
4) Samsung Galaxy Stratosphere II I415

Allemaal goede telefoons, maar ik wil even wat voordelen en nadelen opsommen en heb nog wat vragen. Hoop wat duidelijkheid te mogen krijgen via dit forum.

1) Photon Q XT897
Zie laatste paar pagina's dat dit een gewild toestel is. Maar nog best een gedoe met dat solderen. Die gozer uit Praag kan het safe doen, heeft inmiddels al meer als 50 Photon Q's gedaan. Zelf doen kan, maar zie dat er veel fout gaat nog ermee in zijn topic bij diverse doe-het-zelvers.
Weet iemand prijs van hem? Dacht dat ik ergens las €70 incl. verzenden (alleen terug dus?)

- En als ik het goed begrijp, moet je dus je simkaart opsturen naar die man? Dat is best risicovol? En je bent dan 1 of 2 weken je sim kwijt, en dus onbereikbaar? (weet iemand dat hoelang het duurt bij die vent uit Praag?)
- Is accuprobleem iets verholpen met wat software tweaks? En met de Jellybean 4.1? Accu vervangen voor een betere heb ik nog niet gezien.. schijnt dus lastig te zijn.

- voordelen: goed scherm (t.o.v. Droid 4), goede specs, 5 rijen toetsenboard, goede camera, etc
- nadelen: geen goede accuduur / ingewikkelde + dure ombouw

2) 2) Samsung Galaxy S Relay 4g
- Ik zie niet in waarom deze nou echt veel minder is als de Photon Q? Ietsjes mindere specs, maar verder ok toch?
- Is deze wel plug and play, als ik deze op Ebay bestel uit Amerika ofzo?

3) Droid 4
- Is dat scherm echt zo minder door die 'tentile' techniek ofzo ?
- Verder hoeft deze geen soldeer-ombouw te hebben, en is deze gewoon plug and play? (toch?)

4) Samsung Galaxy Stratosphere II I415
- Hier hoor ik niemand echt over? Deze heeft dezelfde specs als andere telefoons en staan ook gewoon voor leuke prijzen te koop op Ebay?

Ik heb het gevoel alsof ik een paar addertjes onder het gras mis bij één van deze telefoons?
Want veel van deze telefoons lijken dus gewoon plug and play (behalve Photon Q). En op Ebay staan veel goede en schappelijke prijzen. Daarbij nog het voordeel van de koers...
Enige nadeel is dat je wat invoerrechten e.d. kan hebben, maar zelfs met dat erbij gerekend valt het mee.

Ik hoop op wat goede reacties hier zodat ik mijn keuze kan gaan maken! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
2 en 4 kwestie van smaak. Ik vind ze lelijk.
Photon Q hoef je geen SIM op te sturen, hij bouwt een slot in tegenwoordig. Toestel ben je 7 tot 21 dagen kwijt.
Droid 4 scherm is niet slecht hoor. Het is alleen niet spik en span. Photon scherm verbruikt minstens 5% meer stroom en de toetsenborden zijn identiek. Enige verschillen tussen deze twee telefoons zijn het scherm, NFC en GPU/CPU. LTE op die band heb je in de EU toch niets aan.
Droid 4 heeft meerdere Custom ROMS waaronder official CM 10.1. Daar heeft de Photon nog een lange weg te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Die Bruine op 28-06-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, je hebt er verstand van zie ik :-)

Maar weet jij over optie 2, 3 en 4 of dat gewoon bestellen/kopen is op Ebay en dan plug-and-play?
In tegenstelling dus tot die Photon Q waar nog even wat aan moet gebeuren.

En weet je toevallig hoeveel die man vraagt uit Praag? (voordat ik hem weer eerst ga mailen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:18:
Thanks, je hebt er verstand van zie ik :-)

Maar weet jij over optie 2, 3 en 4 of dat gewoon bestellen/kopen is op Ebay en dan plug-and-play?
In tegenstelling dus tot die Photon Q waar nog even wat aan moet gebeuren.

En weet je toevallig hoeveel die man vraagt uit Praag? (voordat ik hem weer eerst ga mailen)
Die man vraagt 70 euro. Ik heb gisteren contact met hem gehad. Als ik mijn Photon Q binnen heb, dan stuur ik hem naar hem. Hij voert de mod uit en als het werkt betaal ik hem die 70 euro en stuurt hij hem terug.

Optie 3: Droid 4 werkt niet met een Vodafone RED abonnement. Voor de andere abonnementen van Vodafone met je de office APN aan laten zetten.

Optie 2 en 4 geen ervaring mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Wat DiMacho zegt dus. Ik heb een Corporate Vodafone abonnement dus bij werkt de Droid 4 wel gewoon. Inderdaad, ik heb ze beiden. Persoonlijk vind ik het scherm van de Photon mooier dan dat van de Droid. Maar als het mijn enige telefoon was, dan zou ik waarschijnlijk toch voor de Droid 4 gaan. Op papier is de Photon sneller, maar in de praktijk merk je er bijna niets van. In benchmarks wel. Ga je gamen, dan loopt de Droid 4 toch wel net iets soepeler. En de camerasoftware lijkt identiek, maar voor mijn gevoel werkt die van de Droid 4 toch wel beter. Autofocus werkt 100% zeker weten beter. Dat werkt op de Photon zo goed als niet lijkt het. En laten we wel wezen, je gebruikt zo een toestel om veel te typen, dus staat het scherm vaak aan. En het Photon scherm verbruikt wel iets meer stroom dan het Droid 4 scherm. Laat ik het zo zeggen. Bij veel gebruik denk ik dat de Droid 4 van 8-23 zal werken en de Photon van 8-21:30/22:15. Op een dag scheelt het denk ik wel tot 1,5 uur bij redelijk intensief gebruik.
Mocht ik de indruk geven ontevreden te zijn over de Photon, zeeeeeer zeker weten niet. Ik ben er heel blij mee. Ik vind het scherm alleen veel te fel, zelfs op auto en soms zelfs op minimaal. Maar dat heb ik wel vaker, en ook met lampen. Toen ik de Photon voor het eerst hier op Tweakers zag dacht ik echt dat is de lelijkste telefoon ooit. Hij oogt ook groter dan hij is vind ik. Naast een Droid zie je dat het best een mooie telefoon is.

[ Voor 17% gewijzigd door Die Bruine op 28-06-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk aan, aan jullie respons heb ik wat!

Ik denk, als ik jullie antwoorden zo lees, dat ik voor een Droid 4 ga. Deze heeft een paar kleine voordelen die toch wel wat handiger vind. Vooral de iets langere accuduur en autofocus functie van de camera t.o.v. de Photon Q spreken me aan.

En het grote voordeel vind ik, is dat een Droid 4 niet hoeft te worden omgebouwd door die man in Praag. Dat scheelt een hoop gedoe, tijd en geld. Dat weegt zwaar voor mij.

Dus in de Droid 4 past wel gewoon een normale simkaart?

En jullie hebben het over Vodafone abbonementen... maar ik heb Telfort. Moet dat ook gewoon lukken? Of moet ik de telefoon dat eerst simlock vrij laten maken? Zo ja, kan ik dat makkelijk laten doen bij een telefoon die in Nederland niet voor komt?

(ik weet dat simlocken hier niet helemaal is toegestaan, maar hoop toch dat er even op gereageerd mag worden. Ik zal hier niet uitgebreid gaan vragen hoe dat moet. En anders graag even via de pb een reacite hierover als dit niet op het forum mag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:48:

Ik denk, als ik jullie antwoorden zo lees, dat ik voor een Droid 4 ga. Deze heeft een paar kleine voordelen die toch wel wat handiger vind. Vooral de iets langere accuduur en autofocus functie van de camera t.o.v. de Photon Q spreken me aan.

En het grote voordeel vind ik, is dat een Droid 4 niet hoeft te worden omgebouwd door die man in Praag. Dat scheelt een hoop gedoe, tijd en geld. Dat weegt zwaar voor mij.

Dus in de Droid 4 past wel gewoon een normale simkaart?

En jullie hebben het over Vodafone abbonementen... maar ik heb Telfort. Moet dat ook gewoon lukken? Of moet ik de telefoon dat eerst simlock vrij laten maken? Zo ja, kan ik dat makkelijk laten doen bij een telefoon die in Nederland niet voor komt?

(ik weet dat simlocken hier niet helemaal is toegestaan, maar hoop toch dat er even op gereageerd mag worden. Ik zal hier niet uitgebreid gaan vragen hoe dat moet. En anders graag even via de pb een reacite hierover als dit niet op het forum mag)
Ik heb 2 weken terug een Droid 4 in gebruik genomen. Hier hoef je niks voor te sim unlocken. Telfort zit niet op het Vodafone netwerk dus zal hoogstwaarschijnlijk prima werken. Ik heb zelf Tele2 (T-Mobile netwerk).
Overigens moet er een micro-sim in. NIET je normale simkaart laten knippen naar micro formaat, maar een échte micro-sim.

Aanrader: verdiep je zo snel mogelijk in het rooten van de telefoon zodat je óf een custom rom kunt installeren óf met de hand de enorme crapload aan bloatware die Verizon erop heeft gezet eraf kunt halen.

Voordeel van de Droid tegenover andere telefoons die ik ken: SafeStrap. Je originele ROM blijft intact als je een custom ROM installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:48:

Goede keus, Je gaat er erg blij van worden! Ben benieuwd hoe ik de Photon ga ervaren. Ach internet over al gaat me al heel blij maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, bedankt voor de reacties. Deze helpen mij echt verder in mijn keuze voor de juiste telefoon!

Ik ga vandaag nog even kijken of die Samsung Galaxy S Relay 4g en/of Samsung Galaxy Stratosphere II I415 ook nog interessante opties zijn. Ze hebben onwijs goede specs, beter dan de Droid 4, en zijn op Ebay niet al te duur!

Het enige nadeel is van deze 2 Samsungs, ik weet niet of ik tegen verassingen aan ga lopen. De Droid 4 en Photon Q zijn telefoons die hier al door enkelen worden gebruikt en met succes. Dus met deze telefoons zit ik op safe want ik weet wat ik kan verwachten.

Rooten heb ik nog nooit gedaan. Zal er vandaag eens op googlen.
Is er iemand dit voor me kan doen? (evt. betaald?). Zo, ja laat het me even weten. Desnoods over de pb. Heb het momenteel druk met mijn werk dus als het kan steek hier liever niet al teveel tijd in.
Thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:32:
Wauw, bedankt voor de reacties. Deze helpen mij echt verder in mijn keuze voor de juiste telefoon!

Ik ga vandaag nog even kijken of die Samsung Galaxy S Relay 4g en/of Samsung Galaxy Stratosphere II I415 ook nog interessante opties zijn. Ze hebben onwijs goede specs, beter dan de Droid 4, en zijn op Ebay niet al te duur!

Het enige nadeel is van deze 2 Samsungs, ik weet niet of ik tegen verassingen aan ga lopen. De Droid 4 en Photon Q zijn telefoons die hier al door enkelen worden gebruikt en met succes. Dus met deze telefoons zit ik op safe want ik weet wat ik kan verwachten.

Rooten heb ik nog nooit gedaan. Zal er vandaag eens op googlen.
Is er iemand dit voor me kan doen? (evt. betaald?). Zo, ja laat het me even weten. Desnoods over de pb. Heb het momenteel druk met mijn werk dus als het kan steek hier liever niet al teveel tijd in.
Thanks!
De Galaxy S Relay heeft een lagere schermresolutie (800*480) en een redelijk krappe camera (5MP).
Hij zou wel moeten werken in Nederland gezien de UMTS 2100 band en quad-band GSM

Hetzelfde geldt voor de Stratosphere 2, en die heeft in vergelijking met de Relay ook nog een langzamere processor. (Plus een Verizon logootje natuurlijk, maar die heeft de Droid 4 ook)

Van beide Samsungs durf ik niet te zeggen of ze unlocked moeten worden.

Nog even ter vergelijking:
Droid 4 heeft een 540*960 resolutie en een 8MP camera, plus 16GB interne opslag ipv 8GB

Photon Q gooit daar nog 0,3 inch bovenop (4,3" tov 4,0" voor de anderen), dezelfde camera en 8GB intern

Voor mijzelf was 480*800 te weinig (geen verbetering t.o.v. een Desire Z)

Daarnaast zien de keyboards van beide Samsungs er minder goed uit. Die van de Droid 4 tikt echt geweldig! Plus dat ie in het donker ook zichtbaar is.

EDIT: rooten is niet moeilijk en zou ik zo voor je kunnen doen. Applicaties weghalen of een custom rommetje flashen kan ook maar is even iets meer werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Pathogen op 01-07-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuxl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-10-2022

Fuxl

Fok! :o

Ik wil ook een Droid 4 kopen. Het scherm van mijn Desire Z is weer gekrakt dus dit is wel een goed moment om toch maar eens over te stappen.

Maar als ik op ebay kijk zijn alle Droid 4's CDMA-telefoons. Misschien loop ik achter, maar dat werkt niet op het Europese GSM-netwerk toch?

Moet ik kijken naar een ander typenummer (nu zoek ik op xt894) of kan hier wel gewoon een Nederlandse (mirco)simkaart in?

Wie een vraag vraagt voor een ander valle er zelf in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
XT894 is voor GSM netwerken. De Droid 4 is exclusief voor Verizon gemaakt. En Verizon maakt alleen gebruik van GSM en LTE. Ik heb al mijn SIMkaarten wel gewoon zelf geknipt.
Telfort werkt gewoon. Enige waar je eventueel problemen mee hebt is Vodafone (behalve zakelijk).

Zowel de Photon als Droid zijn met drie klikken geroot. Hou je van custom roms dan is de Droid de enige juiste keuze.

Photon scherm is weliswaar iets groter maar je hebt er alleen wat aan als je video bekijkt. Anders zie je namelijk de virtuele knoppen op het scherm. Effectief dus dezelfde schermgrootte als de Droid. De Photon is trouwens wel een mm of 2 smaller.

Zit nu op SummerJam anders had ik wel een foto gepost met de twee toestellen naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat ik bij Telfort voor €20,33 binnen 5 dagen een microsim kan bestellen dus dat probleem heb ik dan snel opgelost.

Poeh, ik zie dus dat je ook nog rekening moet houden met het type netwerk. Je hebt LTE, GSM en CDMA..?
Werkt LTE ook in Europa?

Naja mijn vraag is eigenlijk dan, hoe kan ik zien of een telefoon niet gaat werken op het Nederlandse netwerk?

Bijvoorbeeld deze advertentie:
http://www.ebay.com/itm/V...hones&hash=item4d0a9c9040

Daar staat:
"For international buyers, please note that this phone is good for both CDMA and GSM carriers once unlocked.

All phones have clean ESN for immediate activation. These are CDMA phones for Verizon Wireless in US."

Enerzijds staat er dat het CDMA is, dus dat werkt niet in Nederland?
Anderzijds staat er dat het ook tegelijkertijd GSM heeft?

En clean or bad esn, maakt voor ons in Nederland/Europa niet uit toch? Sterker nog, een bad esn telefoon zou voor ons interessanter zijn vanwege de lage prijs vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microsim kopen :s Dude, ga naar 'n winkel, gratis en voor niks, klaar!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
of print een sjabloon uit en neem een schaar ter hand. Snel €20 bespaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:16:
Naja mijn vraag is eigenlijk dan, hoe kan ik zien of een telefoon niet gaat werken op het Nederlandse netwerk?

Bijvoorbeeld deze advertentie:
http://www.ebay.com/itm/V...hones&hash=item4d0a9c9040

Daar staat:
"For international buyers, please note that this phone is good for both CDMA and GSM carriers once unlocked.

All phones have clean ESN for immediate activation. These are CDMA phones for Verizon Wireless in US."

Enerzijds staat er dat het CDMA is, dus dat werkt niet in Nederland?
Anderzijds staat er dat het ook tegelijkertijd GSM heeft?

En clean or bad esn, maakt voor ons in Nederland/Europa niet uit toch? Sterker nog, een bad esn telefoon zou voor ons interessanter zijn vanwege de lage prijs vaak?
Welke gaat werken wordt bepaald of de telefoon de volgende banden kan: GSM 900 of 1800. Controleer ook via forums als Tweakers of XDA of mensen in Europa een bepaalde telfoon gebruiken en hoe je het voor elkaar krijgt dat het werkt. Veel dingen zijn al beantwoord, dus even zoeken voor je post is een kleine moeite. Het verhaal over BAD-ESN is ook al aan bod geweest!

De telefoon die je op ebay laat zien is geen QWERTY, dus hoort niet in dit topic. Kan je wel vertellen dat hij gewoon werkt in Nederland! Zo te zien is GSM te activeren via deze post: http://forum.xda-develope...p=42437715&postcount=1167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Kerel, pak een schaar en bespaar 20 zoals CLB zegt. LTE gaat niet werken in NL vanwege de band. Koop een Droid en hij werkt. Niet treuzelen of twijfelen. Tenzij je een Samsung wil. In dat geval, val ons niet lastig en wees de eerste... Koop een Droid/Photon en stel ons de ongevraagde vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
zo beetje zitten lezen in dit topic.. denk dat ik ook opzoek ga naar een Droid 4!! hoop hem dan onder de 200 euro te vinden!

vraagje, hoe zit het met de garantie? wat nou als ik een 2ehandse op ebay koop en als die nou na paar weken ofz al kapot gaat...
en als ik het goed begrijp kan ik gewoon een droid 4 kopen en die werkt altijd hier? zolang die maar simlockvrij is? of kan dat ook later gedaan worden?
hier op marktplaats 1 gevonde die er 325 voor wilt.. beetje prijzig dacht ik zo..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
325 klinkt als een nette prijs. Garantie heb je niet. Vooral niet als je op ebay koopt. Of het moet een bedrijf zijn die bv 6 maanden bied. Maar dan moet je nog maar afwachten, je moet hem weer terugsturen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
rohit schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:11:
zo beetje zitten lezen in dit topic.. denk dat ik ook opzoek ga naar een Droid 4!! hoop hem dan onder de 200 euro te vinden!

vraagje, hoe zit het met de garantie? wat nou als ik een 2ehandse op ebay koop en als die nou na paar weken ofz al kapot gaat...
en als ik het goed begrijp kan ik gewoon een droid 4 kopen en die werkt altijd hier? zolang die maar simlockvrij is? of kan dat ook later gedaan worden?
hier op marktplaats 1 gevonde die er 325 voor wilt.. beetje prijzig dacht ik zo..
Ik moest mijn Droid 4 eerst updaten naar Android 4 omdat hij anders niet met iedere SIM kaart overweg kan.
maar je kunt als je terugleest wel zien hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, is heel makkelijk.

Ik denk dat je best een droid 4 onder de 200 euro kunt regelen via ebay. Ik had er zelfs een voor 127 incl 55 dollar verzendkosten, zonder een enkel krasje of mankement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Joshua... schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:06:
[...]

Ik moest mijn Droid 4 eerst updaten naar Android 4 omdat hij anders niet met iedere SIM kaart overweg kan.
maar je kunt als je terugleest wel zien hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, is heel makkelijk.

Ik denk dat je best een droid 4 onder de 200 euro kunt regelen via ebay. Ik had er zelfs een voor 127 incl 55 dollar verzendkosten, zonder een enkel krasje of mankement.
vergeet de douane kosten niet die er bij komen. Kan verschillen, staat volgens mij wel ergens wat ik kwijt was... zo rond de 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
DiMacho schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:37:
[...]

vergeet de douane kosten niet die er bij komen. Kan verschillen, staat volgens mij wel ergens wat ik kwijt was... zo rond de 60 euro.
Ik had het geluk dat ik geen duane kosten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ik heb er nu 1 gevonden met verzenden kom ik dan uit op 213 euro... krasvrij zegt die..
waar moet ik nu nog meer rekening mee houden?

is de telefoon standaard simlockvrij? kan dat later ook nog gedaan worden ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Als die via TNT wordt het land binnenkomt moet je rekenen op + 79,-. Dus dan kom je op 282,- inc voor een krasvrije Droid 4 naar NL. Dat is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
rohit schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:22:
ik heb er nu 1 gevonden met verzenden kom ik dan uit op 213 euro... krasvrij zegt die..
waar moet ik nu nog meer rekening mee houden?

is de telefoon standaard simlockvrij? kan dat later ook nog gedaan worden ofz?
Ja is simlockvrij als Android 4 er op staat, anders kun je deze gewoon updaten via WIFI (OTA). Wel moet er een microSIM in maar deze kun je gewoon halen bij de winkel van je telefoon provider.

In het Droid 4 topic is ook veel te lezen hierover wat mijn ervaringen waren en hoe ik hem heb geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Heb hem besteld en is gister de 11e verzonden via USPS.. Iemand enig idee hoelang ik nu moet wachten?
Is er ergens een topic met tips etc over de telefoon? Of kunne jullie alvast wat handigheidjes vertellen?
Zijn er leuke features etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een eigen topic zoals in de post boven jou wordt gezegd...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
meestal staan de tips dan in de 1e post... moet ik alle pagina's afgaan pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

rohit schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:56:
meestal staan de tips dan in de 1e post... moet ik alle pagina's afgaan pff...
Gut wat heb je het zwaar.
Misschien wordt het makkelijker met de zoekfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Morgen komt mijn Photon Q eindelijk binnen. Ik moet €32,32 kosten extra betalen aan onze overheid. Vind ik meevallen! Meteen overmorgen naar die Tsjech sturen! Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren! Hopen op een Photon Q werkend in augustus, dan kan mijn Droid 4 in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Weet iemand of je zoiets als 'language packs' kan installeren op een MM2? Mijn telefoon 'leest' geen arabisch..

En zijn er andere batterijen met een grotere capaciteit die erin passen? De huidige batterij BP6X van Motorola zelf heeft een capaciteit van 1390 mAh... }:|

Verder heb ik per ongeluk wanneer je een contact aantikt op je telefoon om te bellen (komt elke keer zo'n keuze menu of je viber of de telefoon zelf wilt) viber als standaard aangevinkt... nu komt dat menuutje niet meer, maar ik vraag me dus af hoe ik dat terug kan draaien

[ Voor 13% gewijzigd door GS88 op 17-07-2013 12:52 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

GS88 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:47:

Verder heb ik per ongeluk wanneer je een contact aantikt op je telefoon om te bellen (komt elke keer zo'n keuze menu of je viber of de telefoon zelf wilt) viber als standaard aangevinkt... nu komt dat menuutje niet meer, maar ik vraag me dus af hoe ik dat terug kan draaien
Naar je app-instellingen van Viber en dan het vinkje bij "Als standaard instellen" wegpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DiMacho schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:41:
Morgen komt mijn Photon Q eindelijk binnen. Ik moet €32,32 kosten extra betalen aan onze overheid. Vind ik meevallen! Meteen overmorgen naar die Tsjech sturen! Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren! Hopen op een Photon Q werkend in augustus, dan kan mijn Droid 4 in de verkoop.
Hoe heb je dat te horen gekregen? Krijg je een acceptgiro binnen ofzo?
vent van ebay had verkeerde mail adres genoteerd op het pakketje.. dus mail zal zowiezo nooit aankomen..

Edit: Telefoon net binne zonder kosten!! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 18-07-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
rohit schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:06:
[...]

Hoe heb je dat te horen gekregen? Krijg je een acceptgiro binnen ofzo?
vent van ebay had verkeerde mail adres genoteerd op het pakketje.. dus mail zal zowiezo nooit aankomen..

Edit: Telefoon net binne zonder kosten!! :D
Ik heb contact met de ebayer opgenomen, die heeft contact met USPS opgenomen. Die zeiden dat ik mijn local postbedrijf moest bellen. TNT gebeld, postcode doorgegeven en toen kreeg ik de 3S code. Als je dan naar mijnpakket.nl gaat zie je hoeveel je moet betalen.

De Photon Q ziet er ok uit, wel wat beschadigingen, maar dat wist ik. Net ingepakt om hem naar Czech te sturen. Hopelijk binnen een week terug, dan heb ik eindelijk weer internet.Wat wel balen is, is dat er geen brodithouder is voor de Photon. Dus ik moet kijken of ik die voor de Droid4 kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 07:44
Die Bruine schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:44:
Kerel, pak een schaar en bespaar 20 zoals CLB zegt. LTE gaat niet werken in NL vanwege de band. Koop een Droid en hij werkt. Niet treuzelen of twijfelen. Tenzij je een Samsung wil. In dat geval, val ons niet lastig en wees de eerste... Koop een Droid/Photon en stel ons de ongevraagde vragen :+
Hij is niet de eerste als 'ie 'n Galaxy S Relay zou kopen hoor ;)

Die heb ik namelijk sinds januari (zie zo'n vijf pagina's terug in dit topic). Nog steeds heel blij mee 8)

Unlocken was 'n eitje, maar daar mag ik hier schijnbaar niks over zeggen, ondanks dat dit toestel (jammer genoeg) niet in NL verkocht wordt. PB'tje kan wél uiteraard O-)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ik heb mijn Photon Q gemod en al nu binnen, maar krijg hem niet werkend met data. Netwerkmodus op GSM/UMTS staan. Allow GSM Data aan staan. De APN van Vodafone ingesteld. live.vodafone.com. Staat allemaal correct. Ik heb 2 seconden 3G zien staan en daarna was het weer weg.

Edit, Factory reset gedaan en het werkt gelukkig!!! :)

[ Voor 9% gewijzigd door DiMacho op 10-08-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt op spam, dus weg.

Spullen aanbieden mag bij http://tweakers.net/aanbod/, niet in een topic.

[ Voor 99% gewijzigd door janvanduschoten op 19-08-2013 08:25 . Reden: Spam = foetsie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua...
YES!!!! nu nog hopen dat hij naar europo komt, maar zal wel weer niet.
nieuws: 'Motorola Droid 5 krijgt fysiek toetsenbord en is schokbestendig'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verizon branded... dus dan halen we hem zelf wel!! Jammere is dan geen 4G. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 'm minder mooi dan de Photon Q, maar ben erg blij dat Motorola ze stug blijft maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig nieuws!

Ik hoop alleen dat het geen probleem gaat worden om hem hier te gebruiken omdat het een Verizon toestel is.

Als het allemaal mooi gaat werken, wordt dit zeer waarschijnlijk mijn volgende telefoon. Mijn Desire Z begint nu echt irritant traag te worden. Het maakt met niet uit wat het moet kosten, ik moet een QWERTY hebben. Schermtoetsenborden zijn bullshit.

Verwijderd

Droid 5 vs LG Enact

zijn de nieuwe telefoons met de slide wat ik zover gevonden heb..

maar klopt het dat ze geen G4 netwerken aan kunnen?

• DiMacho
Allebei kunnen ze in Nederland geen 4G!! De LG gaat volgens mij in Nederland helemaal niet werken, is een CDMA toestel. http://www.gsmarena.com/lg_enact_vs890-5649.php

[ Voor 22% gewijzigd door DiMacho op 05-09-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Die LG kun je wel vergeten inderdaad. Ik zou zelf ook wel goed nadenken of je 4G gaat gebruiken. Natuurlijk, sommige mensen doen jaren met een toestel. Maar stel je koopt nu een Droid 5. 4G is pas over een jaar echt mainstream. En dan nog zul je er meer voor moeten betalen. Intussen zal het 3G netwerk ook overal een upgrade ondergaan zijn. In theorie kan HSPA+ 168Mb down en 22Mb up halen.
Wat ik wil zeggen is, hecht de komende 18 maanden niet teveel waarde aan 4G. Want over 24 maanden verwacht ik dat het pas betaalbaar en mainstream is. Tenzij je natuurlijk al hebt besloten voor 4G te gaan.
Maar dan vraag ik me af waarom je naar een toestel met een resolute van 480x800@4" kijkt. Verschil in mensen zullen we het dan maar op houden ;) . 4G lijkt me leuk voor online media. En dan wil ik persoonlijk toch echt wel minstens 720p@4,5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Tevens slurpt 4G op dit moment de accu's leeg. 3G met HSDPA+ is snel genoeg voor de dingen die je met je telefoon kan doen... ook ivm de data-limieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet 1,2,3 te zeggen en nogal wat voorbarig:
Al met al kun je stellen dat er geen duidelijk nadeel is aan het gebruik van 4g. Als je het niet gebruikt, is de stand-by-tijd even lang of bijna even lang, terwijl de telefoon bij gebruik langer meegaat dan met gebruik van internet over 3g. Een voorwaarde hierbij is wel dat het bereik goed is. Bij matig bereik liggen de accutijden uiteraard anders, omdat de telefoon dan meer energie verbruikt voor de communicatie met zendmasten.

Tevens begrijp ik dat datalimieten verhaal ook nooit...
Je wilt een YouTube-filmpje kijken, dat kost met GPRS, EDGE, 3G, HSDPA, HSDPA+, 4G evenveel data...
En je gaat mij niet wijsmaken dat door de drie seconden snellere buffer je opeens tig meer video gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Argh, dat shift-probleem is wel echt vet irritant. Mijn vrouw kan dus helemaal geen shift meer gebruiken op een gegeven moment (ook niet met ingedrukt houden)...
Dit moet toch gewoon te fiksen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:35:
Tevens slurpt 4G op dit moment de accu's leeg. 3G met HSDPA+ is snel genoeg voor de dingen die je met je telefoon kan doen... ook ivm de data-limieten ;)
Ik heb de Xperia Z maar ik kan me totaal niet vinden in het feit dat LTE de accu's meer leegzuipt dan 2G/3G
CLB schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:48:
Dat is niet 1,2,3 te zeggen en nogal wat voorbarig:
Al met al kun je stellen dat er geen duidelijk nadeel is aan het gebruik van 4g. Als je het niet gebruikt, is de stand-by-tijd even lang of bijna even lang, terwijl de telefoon bij gebruik langer meegaat dan met gebruik van internet over 3g. Een voorwaarde hierbij is wel dat het bereik goed is. Bij matig bereik liggen de accutijden uiteraard anders, omdat de telefoon dan meer energie verbruikt voor de communicatie met zendmasten.

Je wilt een YouTube-filmpje kijken, dat kost met GPRS, EDGE, 3G, HSDPA, HSDPA+, 4G evenveel data...
En je gaat mij niet wijsmaken dat door de drie seconden snellere buffer je opeens tig meer video gaat kijken.
Hoe sneller iets gaat hoe meer je er verbruik van maakt. Maar opzich is het nog niet dat het video streamen zoveel sneller gaat maar het vooral het VOIPEN wat veel sneller gaat. Dit ivm de upload van ruim 20Mbit. En natuurlijk zal je eerder een Youtube filmpje kijken als het zonder schokken/bufferen etc gaat. Je gaat toch ook eerder vaker in een achtbaan als het rustig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:13
Ik ben wel heel enthousiast van die Droid 5 zeg, een compleet 5-row toetsenbord. Afgelopen januari ruilde ik mijn HTC Desire Z in voor een HTC One X+. Perfect toestel, ik mag er echt niet over klagen, maar ik mis het hardwaretoetsenbord echt nog elke dag :'(

Ik hoop echt dat de Droid 5 naar Nederland komt en dat hij een beetje redelijk geprijsd is. Uit financiële en duurzaamheidsoverwegingen wil ik altijd zo lang mogelijk met mijn mobiele telefoons doen, maar dan gaat de X+ er toch echt uit.

Iemand een idee over wat de kans is dat hij naar NL komt? Motorola doet de laatste jaren niet veel meer op de Nederlandse (Europese?) markt. En stel dat hij niet hierheen komt, hoeveel werk/risico's heb je dan met zelf importeren? Dat 4G het niet doet vind ik geen enkel bezwaar. 90% van mijn dataverkeer gaat toch over wifi.

Maar als ik de nadelen van importeren uit de VS met mijn beperkte kennis samenvat:
  • Geen 4G
  • Importheffing(en) betalen?
  • Garantie claimen mogelijk lastig?
  • Aanpassingen (hardware/software?) aan toestel nodig?
Maar zoals gezegd, hopelijk komt hij naar Nederland :)

-edit-

Ik zie nu dat volgens mij de meeste specs van de D5 nog niet bekend zijn. Ik hoop wel dat het beeldscherm 720p is. Full HD hoeft voor mij nog niet eens (ik zie het verschil toch niet), maar minder (800x480px) zou voor mij toch weer een groot minpunt zijn...

-edit2-

Ik hoop ook dat het toestel een microSD-slot heeft. 16Gb intern geheugen is niet voldoende voor hoe ik het toestel gebruik (films/series in de trein kijken). Oh well, we gaan het zien, hopelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenH op 06-09-2013 11:46 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:42:
[...]

Ik heb de Xperia Z maar ik kan me totaal niet vinden in het feit dat LTE de accu's meer leegzuipt dan 2G/3G
Ik baseer het eigenlijk ook op de Droid 4 in de VS. Excuses, had het er bij moeten zetten!
CLB schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:48:

Met de snelheid die ik ervaar met 3G kijk ik bijna geen youtube video's. Vanwege het vele bufferen. Met 4G zou dit toch wat beter moeten gaan met als gevolg meer youtuben, meer data ;)

[ Voor 46% gewijzigd door DiMacho op 06-09-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
D5 denk ik aan S4 Pro Krait 300 DC met een Adreno 320 en een 4,5" 720p AMOLED. Met andere woorden, een Moto X met een iets kleiner scherm, maar wel een toetsenbord. Toetsenbord is hetzelfde als op de XT894 en XT897.

De D5 zal zeker niet naar NL komen. Dat is met nog geen enkel toestel gebeurd. De Milestone 3 is weliswaar ook als Global uitgebracht. Maar dat was volgens mij 3 tot 6 maanden na release. Dus als er een Global versie van de D5 uitkomt, verwacht die dat niet voor einde Q4 tot misschien wel einde Q5.

Ik heb mijn HOX+ overigens ingeruild voor een Razr HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Die Bruine schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:17:
D5 denk ik aan S4 Pro Krait 300 DC met een Adreno 320 en een 4,5" 720p AMOLED. Met andere woorden, een Moto X met een iets kleiner scherm, maar wel een toetsenbord. Toetsenbord is hetzelfde als op de XT894 en XT897.

De D5 zal zeker niet naar NL komen. Dat is met nog geen enkel toestel gebeurd. De Milestone 3 is weliswaar ook als Global uitgebracht. Maar dat was volgens mij 3 tot 6 maanden na release. Dus als er een Global versie van de D5 uitkomt, verwacht die dat niet voor einde Q4 tot misschien wel einde Q5.

Ik heb mijn HOX+ overigens ingeruild voor een Razr HD.
Q5? Is dat net zoiets als de 3e helft? Ik neem aan dat je Q1 2014 bedoelt dan?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Hahahahahaha, geen idee hoe ik aan Q5 kom. Maar je hebt gelijk. Als er een Global variant van de D5 komt, dan zou ik deze niet voor Q1 2014 verwachten. Ik geef het 50/50.
Motorola heeft aangegeven wat beter naar de wereldmarkt te kijken. En ze moeten zelf ook wel weten dat ze heel gewild zijn op de QWERTY markt. Dat, en het gebrek aan goede alternatieven geven mij goede hoop op een internationale Moto X met fysiek toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owke..

over de droid 4.. zit daar tethering op?
dan zal dat op droid 5 ook wel zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:16:
owke..

over de droid 4.. zit daar tethering op?
dan zal dat op droid 5 ook wel zitten..
Zit er op! Ik krijg het werkend als ik bluetooth tethering aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Als je de entitlement check verwijdert kun je gewoon zonder poespas tetheren op de D4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4G boeit me niet. Ik gebruik mijn telefoon voor bellen, sms, e-mail en whatsapp. Daar hoef ik geen supersnelle data voor te hebben.

Deze link zag ik langskomen op Google News, maar hij is nu dood

http://www.slashgear.com/...led-at-ifa-2013-06296748/
SlashGear-by Chris Davies-Sep 6, 2013
Motorola's new QWERTY-toting Android smartphone has shown itself, turning up during an IFA 2013, expected to be the DROID 5 when it ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
http://webcache.googleuse...nk&gl=nl&client=firefox-a ;)
Motorola “DROID 5″ QWERTY Android slider revealed at IFA 2013
Chris Davies, Sep 6th 2013

Motorola’s new QWERTY-toting Android smartphone has shown itself, turning up during an IFA 2013, expected to be the DROID 5 when it arrives on Verizon. The unnamed smartphone cropped up during a keynote by Sprint CEO Dan Hesse at the Berlin tech show, though the outspoken chief exec didn’t name the handset nor explicitly confirm that it would be coming to his network.

Still, there’s a fair amount we can take away from the photo. Keyboard fans will be pleased to see a 5-row ‘board, complete with a broad spacebar and dedicated number row; physical keyboards have been conspicuous by their absence on Android smartphones of late, as manufacturers chase slimmer designs and opt instead for arguably more flexible on-screen layouts.

However, there’s still a loyal cohort of users who demand the sort of button-experience that devices like last year’s Motorola DROID 4 on Verizon delivered.

For them, it seems this new Motorola will tick the right boxes. Previous leaks of the phone have suggested it will have NFC and a casing that’s at least dust-resistant, if not more resilient to water and such. Screen size is unconfirmed, but tipped to be somewhere between 4.3- and 4.5-inches.

The surprise, perhaps, is that the DROID 5 isn’t a Verizon exclusive, since the carrier has been one of the stronger advocates of carrying a QWERTY phone in the past. Hesse didn’t talk specifics during his keynote, but it seems likely the Motorola will get a Sprint launch.

On-screen, meanwhile, there’s an H+ logo for HSPA+ support, whereas previous leaks around the phone – where it had Verizon branding – showed LTE instead. We’ll be hunting down more information, but we may have to wait for Motorola to grace us with further details before we find out the whole story about this anticipated phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Kijk dat is stiekem al leuk nieuws... zonder Verizon logo, dus wie weet! Verder ziet hij er best als de Photon uit door die bredere randen langs het toetsenbord. We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VERY NICE! :D

Thanks voor die webcache-link.

Ik vraag me af waarom ze die er weer afgehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer nieuws:

http://www.phonedog.com/2...de-4-3-inch-720p-display/

Physical keyboard lovers got a nice surprise late last month when a set of photos revealed the existence of the Motorola DROID 5, a new model in Moto and Verizon's long-running DROID series of QWERTY phones. Details on the device were light at the time, but today a new set of leaked images has shed more light on the upcoming landscape slider and what features it might include when it arrives under the thumbs of keyboard addicts.

The new photos, posted to Sina Weibo by user Ping Jinxun, show the Motorola DROID 5 being compared to the Photon Q 4G LTE that launched on Sprint in 2012. The DROID 5 features the same 4.3-inch screen size as its brother from another CDMA mother, but the DROID's display is higher-res (1280x720 compared to 960x540) and sports much thinner side bezels. Other purported features of the DROID 5 include a dual-core MSM8960 processor, 8-megapixel camera, 1GB RAM, 16GB storage, NFC and wireless charging.

Those rumored specs may not make the DROID 5 the most high-end handset around, but because the physical QWERTY smartphone has become an endangered species, fans of the form factor will have to take what they can get. Even with its modest spec sheet, though, the DROID 5 looks like a nice upgrade over its predecessors thanks to its thinner bezels and higher-res display. We're still missing the D5's all-important launch and pricing information, but stay tuned and I'll update you when we hear more. Until then, a few more DROID 5 photos can be found at the Weibo link below.

Nog meer:
http://www.newcellphonesb...droid-5-leaked-again.html

The Chinese site Weibo is supplying the latest round of the Motorola Droid 5 photos, with a great-looking QWERTY keyboard. I love this phone! the slide out keyboard is slick and easy to use.

Motorola Photon Q (left) and Motorola Droid 5 (right)

Motorola Droid 5 key features:

4.3-inch 720P display
5-row QWERTY keyboard
Snapdragon S4 Plus MSM8960 Dual Core ARM v7 Processor with Adreno 255 GPU
1GB of RAM, 16GB ROM
support microSD
wireless charging
NFC
The source claims that it will not support shock, water and dust-resistant design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1280x720 in 'n qwerty-slider is wel tof, maar zoals er ook geschreven wordt, het blijft wat achterlopen...
Waarom geen 4,5" qwerty-slider met een Snapdragon 600/800 / 2GB RAM / MicroSD / 720P/1080P / 3000mAh? Toestellen zijn tegenwoordig 8mm dik, toetsenbord erbij en je komt op 11-12mm, met 'n grote afzetmarkt, waar je nog knaken mee kan pakken. Mja dat zal voorlopig helaas nog wel niet... Too bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dikte maakt me echt niet uit, zeker als die extra dikte (ook) wordt ingezet voor een grotere batterij. Waar ik benieuwd naar ben is hoe erg ik er qua snelheid op achteruit zou gaan als ik mijn HTC One X+ (Quad-core 1.5 GHz) inruil voor dit toestel. Nu heb ik mijn HOX+ vrijwel altijd op energy save, dus wie weet valt het mee.

SD-slot is top, beter dan een vast ingebouwd geheugen. Wireless charging is interessant, maar ik heb het inpluggen van een micro-USB stekker nooit als probleem ervaren. NFC, geen idee wat ik ermee moet maar daar komen vast toepassingen voor. 720p display is prima, heb ik nu ook.

En dat 5-row keyboard :9~ :9~

Ik hoop zó dat hij naar Nederland komt, direct via Motorola of anderszins. Ik ben eigenlijk al bijna verkocht.

-edit-

Ben wel benieuwd naar de prijs natuurlijk. Wil iemand daarover speculeren?

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 10-09-2013 14:54 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs zijn goed genoeg voor mij. Ik heb nu een Desire Z... alles is een vooruitgang op het moment. Ik gebruik mijn telefoon voor simpele dingen. Ik hoop wel dat ie op de nieuwste Android draait.

Als ik dit ding koop, maak ik hem nog dikker door er een Otterbox omheen te doen.

Qua prijs zou het wel $400-500 denk ik. Dat was de DROID 4 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ja, vanaf een Z is dit een mooie sprong vooruit :) Mijn Z voldeed afgelopen jaarwisseling al niet meer voor mij - en dan draaide ik nog een custom ROM ook (waardoor ik kon overclocken).

We gaan het meemaken. Eerst maar eens zien of hij naar Nederland komt/te halen is, dat lijkt mij op dit moment het grootste struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik ben van een HOX+ naar een Razr HD en Photon gegaan. Bijna dezelfde specs als de D5 als deze geruchten waar zijn. Vanaf een Photon komende zou je dan betalen voor een marginaal snellere gpu,LTE en een 720p scherm. Vanaf een Razr HD zou je betalen voor een fysiek toetsenbord en een marginaal snellere gpu.
Om terug te komen op de HOX+ vermoed ik dat de telefoons gelijk op gaan. De XT925 en XT897 delen basis hardware en scoren net iets minder dan de HOX+. Een upgrade in gpu en wellicht wat kloksnelheid zou dat gelijk trekken IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Op het XDA-forum begint het vertrouwen in het daadwerkelijk uitkomen van de Droid 5 af te nemen... heeft er nog iemand nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

[ Voor 98% gewijzigd door JKP op 26-09-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08
Ik denk dat de markt voor dit type toestel te ver verschrompelt is.
Omdat het aanbod in Qwerty Androids terugliep zijn veel mensen overgestapt op full touch (ik ook na de Desire Z) en de meesten hebben daar geen problemen mee. Wel jammer.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Eerste post voor mij op Tweakers. Lees al een tijdje af en toe door dit topic, want ben net als velen hier verslaafd aan een fysiek toetsenbord op m'n telefoon. Erg leerzaam, met waardevolle bijdragen. Heb veel geleerd van jullie, dank daarvoor!

Hoewel ik sinds 1996 mobiel bel (eerste 10 jaar louter met Sony's), was mijn eerste telefoon met een qwerty-toetsenbord pas een BB Bold. Toen we die van onze IT-dienstverlener de deur uit moesten doen, kwam ik op een Nokia E72 uit. Briljant ding voor die tijd, vet goeie batterij en zeer goed toetsenbord ook (zeker vergeleken met de BB). Maar na 4 jaar wel een beetje 'op' en dus aan vervanging toe.

Ik hou wel van zo'n BB-/E72-model, met het toetsenbord onder het scherm, maar ik wil ook Android en de Android-toestellen met dit model zijn me allemaal te verouderd.
Dan maar een slider en als ik het goed begrijp is een Photon Q of een Droid 4 de juiste keus. Had ooit een Razr V3, dus heb enige Motorola-ervaring en die was best oké.
Heb zojuist een Droid 4 op Marktplaats gespot, mss wel van 1 van de forumleden (uit Den Haag)?
Vorige week bood iemand nog een interessante Photon Q aan op Tweakers, maar ik moest op reis en had geen tijd om te reageren en die advertentie is nu weg. Balen. Hopelijk is die Droid 4 wat.

Met het risico dat ik iets zeg wat al gezegd is in dit forum, toch een vraagje over de BB Q10.
Ik las ergens dat je Android apps zelf naar BB OS kunt porten via eoa website. Heeft iemand daar evaring mee? Als dat nl. als een tiet werkt, dan verdient de Q10 mss ook een plekje in dit forum... :)
Ik zou hem dan iig overwegen. Vrouwtje betaalt, die heeft nl de S3 ingepikt die ik van Vodafone kreeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik heb geen idee, maar met een beetje Googelen: http://crackberry.com/how...plications-blackberry-q10
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste