Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Goed nieuws!
Ik wil niet meteen de pessimist uithangen, maar:
-jammer dat ie afneembaar is. Afneembaar betekent meestal dikker en minder degelijk.
-Bij een fysieke qwerty heb je een minder groot scherm nodig (want er zit geen virtual keyboard in die in horizontale stand 80% van het scherm bedekt), toch wel jammer dat het dan nog zo'n belachelijk groot formaat is.
-Raar plaatje, als je bij een qwerty het schermt uitschuift, moet ie eigenlijk meteen naar horizontale weergave gaan.
Rotterdam
Anoniem: 601896
nieuws: Gerucht: BlackBerry wil Android-smartphone met fysiek toetsenbord uitbrengen
Niet alle hoop is weg.
Helaas wordt bovenstaand bericht vrij sterk door het bedrijf zelf, en bronnen rond het bedrijf weersproken.
nieuws: LG presenteert oprolbaar toetsenbord voor tablets en smartphones

Wel erg groot voor een fysieke qwerty android: 5,4", maar het is dan ook helaas geen horizontale slider.
Ik keek best uit naar dit toestel, maar ik vrees dat het met dat formaat wederom niets gaat worden. Overigens vind ik het verticaal wel lekkerder typen. Alleen heb je er tijdens het gamen weinig aan.
Ben benieuwd naar de prijs, misschien toch een poging wagen.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Een keer wat anders naast al die Aziatische Androids.DiMacho schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:00:
Wel benieuwd naar die Blackberry Venice, met uitschuifbaar toetsenbord. Jammer dat het aan de onderzijde is!
Hij ziet er wel mooi uit.
Maar ben benieuwd of een gebogen scherm handig is.
Stel dat je nu net op iets moet drukken wat op het gebogen gedeelte zit...
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Zo'n los BT toetsenbord van een paar posts hoger is precies niet wat ik zoek. Als ik aan een oppervlak zit waar ik dat toetsenbordje uit kan stallen kan ik ook mijn laptop uit mijn tas halen en daarmee aan de gang gaan. Fysiek toetsenbord moet ook te bedienen zijn, staand in een overvolle trein met één arm om een paal geslagen.
Losse toetsenbordjes werken voor mij niet, en covers zijn altijd wel om een of andere reden omhandig. Ik wil überhaupt geen cover om mijn toestel, ik wil ook geen los ding meeslepen, ik wil geen BT want dat is weer een extra batterij en mag niet in het vliegtuig want draadloos signaal. Ik wil mijn toestel bij het toetsenbord vast kunnen houden, en het niet neer moeten hoeven leggen.
Nog nooit een Blackberry gehad, wel 7 QWERTY toestellen waarvan 4 op Android. Maar nadat m'n Droid 4 de geest gaf waren er geen fatsoenlijke QWERTYs meer (de Photon vond ik onhandig wegens gesoldeerde SIM). Zou er dan nu eindelijk weer een high-end QWERTY komen? Ik mis het nog elke dag, word gek van de typos zodra ik sneller type, Swype-achtigen en autocorrect werken voor mij niet.
Bovendien vind ik het gevoel en geluid van het uitschuiven gewoon vet, een beetje van 'NU wordt het serieus'
Anoniem: 172410
Het ziet ernaar uit dat die jongens bij Blackberry toch wel weten wat ze doen
Ik snap niet hoe je dat doet, met 5,5" gaat het op zich ook. Het enige waar ik tegenaan loop is dat je bij regen soms de telefoon omgekeerd in je broekzak moet doen, omdat je anders kans loopt dat het je headphonejack inregent.Die Bruine schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:50:
Ik heb een half jaar een Z2 gehad. De telefoon beschadigde al mijn jeans. Veel te grot om mee te nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 30-08-2015 21:20 ]
Hahaha, jij verwoord mijn gevoel goedMyedvyed schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:00:
Bovendien vind ik het gevoel en geluid van het uitschuiven gewoon vet, een beetje van 'NU wordt het serieus'net zoals de hoorn erop smijten, dat zullen toekomstige generaties ook moeten missen
Anoniem: 172410
Hoe het gebeurt is me nog niet helemaal duidelijk. Maar ik zou je vanmiddag zo fotos kunnen laten zien van mijn rechterbroekzak. Daar zie je dan twee versleten plekken, precies de hoeken waar mijn telefoon zit zeg maar. Als je veel achter een bureau zit slijt het dan op 1 of andere manier.Anoniem: 172410 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:19:
Ik snap niet hoe je dat doet, met 5,5" gaat het op zich ook. Het enige waar ik tegenaan loop is dat je bij regen soms de telefoon omgekeerd in je broekzak moet doen, omdat je anders kans loopt dat het je headphonejack inregent.
Hoe dan ook, terug naar een Z3c die niet zo strak zit in de broeken, en nog geen nieuwe broek vernaggeld. Dat was de voornaamste reden voor mij om van dat formaat af te stappen. Die telefoon is veel te lang.
Tja, niet iedereen is 1.90 en draagt baggy jeans etc.Anoniem: 172410 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:19:
[...]
Ik snap niet hoe je dat doet, met 5,5" gaat het op zich ook.[...]
Persoonlijk vind ik mijn Samsung S5 (5 inch) al oncomfortabel groot, iets waar ik met mijn Droid 3 (4 inch) geen last van had.
Prachtig verhaal en heel herkenbaar. Ik verlang echt naar weer een goede QWERTY. Heb nu een lange tijd een Jiayu S3 ingebruik, maar heb vorige week mijn Droid4 weer opgestart en de nieuwste CM12.1 er opgezet. Wat heerlijk om weer met je toetsenbordje te kunnen typen. Kan gewoon niet wennen aan het touchscreentoetsenbord. Dat genot van het uitschuiven!!!Myedvyed schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:00:
Al mijn hoop is gevestigd op dit toestel!
Nog nooit een Blackberry gehad, wel 7 QWERTY toestellen waarvan 4 op Android. Maar nadat m'n Droid 4 de geest gaf waren er geen fatsoenlijke QWERTYs meer (de Photon vond ik onhandig wegens gesoldeerde SIM). Zou er dan nu eindelijk weer een high-end QWERTY komen? Ik mis het nog elke dag, word gek van de typos zodra ik sneller type, Swype-achtigen en autocorrect werken voor mij niet.
Bovendien vind ik het gevoel en geluid van het uitschuiven gewoon vet, een beetje van 'NU wordt het serieus'net zoals de hoorn erop smijten, dat zullen toekomstige generaties ook moeten missen
Ik hoop gewoonweg stiekem dat er een of andere chinaphone word gemaakt die ten minste een poging waagt, want van de grote fabrikanten zullen we er niet rap eentje mogen verwachten.
nieuws: Video Android-toestel van BlackBerry met fysiek toetsenbord verschijn...
[YouTube: https://youtu.be/a2-bR5zFbzw]
"Vermoedelijke" specs:
- Snapdragon 808-soc van Qualcomm
- 5,4"-scherm, 2560x1440
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vandaar ook mijn
Zou walgelijk zijn die kleuren. Gewoon is zwart! Kevlar achterkant... Moto Razr style
Sinds mijn N900 ben ik overgestapt nat HTC one X+
Sindsdien heb ik deze topic lopen volgen met hoop ooit een trouwe opvolger te kunnen vinden,
De enige die me wat leek was de Motorola Photon Q.. maar destijds helaas niet echt high end toestel en ook niet in NL uitgekomen geloof ik.
Heeft Motorola nog wat in petto? Misschien komt Nokia in 2016 met iets leuks...
Geen horizontal/landscape slider helaas.

Een qwerty "smart" cover voor de Galaxy S6. Zit er nog best wel aardig uit.

http://www.androidauthori...6-qwerty-keyboard-666872/
http://slimtype.com/
Voorlopig alleen een render.
Niet goed bruikbaar staand in de trein, hangend aan een paal (zoals ik met mijn Desire Z hele verhalen schreef).
En ik ben heel benieuwd hoe het kan dat het ding geen batterij heeft. Hoe komt hij aan zijn energie?

Werkt op zich wel fijn. Nadeel is dat het toch wat smal is en geen verlicht toetsenbord heeft.
Dat hoesje van de render lijkt mij niets. Hoe wil je typen dan als die telefoon niet blijft staan? Kun je dus alleen op een bureau of iets dergelijks gaan typen.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Volledig mee eens.JeroenH schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:23:
Niet goed bruikbaar staand in de trein, hangend aan een paal (zoals ik met mijn Desire Z hele verhalen schreef).
Dat gaat via NFC. B.v. net als de OV chipkaart heeft de chip zelf geen stroom nodig, pas bij het uitlezen wordt dit op d'een of d'andere manier door de lezer gegenereerd.En ik ben heel benieuwd hoe het kan dat het ding geen batterij heeft. Hoe komt hij aan zijn energie?
Ik vermoed dus dat het indrukken van een knop ergens een schakeling aanpast, en als er niks ingedrukt is dat er geen gesloten circuit is. Normaal bij NFC moet je de chip tegen de telefoon aanhouden om hem te doen registreren, dit toetsenbord hangt constant tegen de telefoon aan en zet bepaalde circuits aan/uit die door eigen software op de telefoon geregistreerd zullen worden.
Leuk idee maar het lijkt me totaal onbruikbaar voor mij:
- Het duurt minimaal een aantal ms voordat NFC acties opgepakt worden. Performance zal dus niet optimaal zijn.
- Kan de NFC lezer in je toestel er wel mee overweg dat er continu een NFC chip tegenaan zit, en wat doet dat voor je stroomgebruik?
Edit: volgens hun FAQ kun je af en toe random 'phone work slower' meldingen krijgen, maar verder niks aan de hand hoor! - Er is geen keyboard buffer op het ding zelf. Dus als je "blaat" typt terwijl het toestel even druk bezig is, wordt die tekst daarna niet ineens alsnog doorgezet (zoals b.v. wel bij de Priv en de oude Milestones, waarschijnlijk ook de Desire Z maar die heb ik zelf niet gehad), maar 'verdwijnt' ie.
- Hoe gaat het om met meerdere toetsen tegelijk? Is niet onmogelijk maar ik vraag het me af.
Edit: De FAQ verwijst naar meerdere toetsencombinaties dus dit kan gewoon. - Hoe gaat het om met variatie in typestijlen? Als iemand b.v. heel snel "CD" tikt kan het zijn dat de C nog niet helemaal losgelaten is voordat de D wordt ingedrukt. Wat gebeurt er in dat geval? Krijgt de telefoon 2 signalen (een C en een D) of 3 (een C, een C+D, een D), en hoe gaat hun app daarmee om?
- Is long-press (voor b.v. ë é à etc.) mogelijk - dwz. is NFC continu (en dus te timen) of is het een eenmalig signaal? Weet ik niet en geen zin om te Googlen
Edit: Volgens hun FAQ moet je de powerknop 2-3 sec ingeduwd houden om het keyboard te starten. Lijkt er dus op dat timing wel mogelijk is. - Geen backlight
[ Voor 7% gewijzigd door Myedvyed op 12-01-2016 18:56 ]
Ik heb me inmiddels maar verzoend met het touchscreen van mijn S5, ik reken er niet op dat er ooit nog een goed high-end qwerty-toestel uit zal komen. Kennelijk te veel een niche voor de fabrikanten.
Off-topic: Ik heb dit 'live' gezien en.. nee. Gewoon nee.
Bij Motorola zijn de toetsenborden de nek omgedraaid rond de overname door Google omdat men vanuit Android full-touch wil promoten, met context-afhankelijke (lees: (meestal) schermruimte consumerende) soft keys. Wat op zich niet zo heel raar is als ik naar de mensen in mijn omgeving kijk die een iPhone hebben. De helft daarvan heeft een of andere 'zwevende homebutton' geinstalleerd om maar niet op die ene knop die hun voorkant rijk is te hoeven drukken. Dus constant zo'n witte cirkel in beeld. Weet niet of die fysieke homeknop onder stroom staat of dat ze bang zijn hem niet te kunnen verkopen als ze hem gebruiken ofzo.. maar erg opvallend. Anyway.
Sony(-Ericsson) heeft ooit de Xperia Pro en Xperia X1 gemaakt, maar ook de M600i die ik erg fijn vond typen ondanks/dankzij z'n aparte layout. Tegenwoordig volgen ze helaas de Google richtlijnen vrij redelijk (wat ook voordelen heeft) en ze hebben ook een minder groot R&D team nu team volgens mij, dus die gaan geen toetsenborden meer uitbrengen.
HTC verwacht ik geen keyboards meer van. Gezien hun voormalige investering in Beats en hun focus op 'premium design' en geluid willen ze de 'cool kids' aantrekken in plaats van de zakelijke markt en/of de techneuten.
Samsung zal via hun keyboard cover wellicht stiekem willen polsen of er nog markt is. Maar Samsung is in mijn optiek eng bezig de laatste tijd, ze willen zó graag de Apple van Android zijn dat ze veel goede features slopen uit hun flagships (geen verwijderbare batterijen of microSD meer in de nieuwste flagships, batterijen worden kleiner), en laten dat nu precies de features zijn die mij destijds de Note 4 hebben doen kiezen. Aan de ene kant doen ze leuke dingen zoals de Gear VR (geweldig ding) en nu daadwerkelijk deze keyboard cover, aan de andere kant worden ze meer zoals de eenheidsworst. Samsung gaat alle kanten op dus misschien ook nog wel een keer ècht de keyboard kant.
LG heeft af en toe leuke nieuwtjes en hebben nog steeds flagships met verwijderbare batterij en microSD. Maar ik heb gevoelsmatig weinig hoop dat zij nog een QWERTY slider gaan uitbrengen.
BlackBerry heeft nu eindelijk een Android slider, en een goede ook. Maar te duur om aan te slaan vrees ik, zelfs binnen deze niche. Het is hun eerste Android toestel dus mensen zijn begrijpelijkerwijs skeptisch, het is een portrait slider dus dat heeft z'n voor- en nadelen maar is ook niet waar iedereen op zat te wachten, en het toestel kan niet geroot worden. Ik heb een Priv en ben er superblij mee, maar ik voel me een beetje de niche binnen de niche soms wat dat betreft. De Priv heeft overigens ook geen verwisselbare batterij en (de Europese versie) heeft geen draadloos laden, maar hij heeft wel snelladen en uiteindelijk vind ik een toetsenbord belangrijker. Verder heb ik ook een beetje het gevoel dat ik de 'slider movement' moet steunen
Wbt. dat dunne aanplak-toetsenbord - deze FAQ beantwoordt een paar van mijn twijfels:
http://slimtype.com/faqs-2/
Dus ik heb bovenstaande post even aangepast.
Helaas lees ik gelijk nog meer nadelen:
- Hij wordt bevestigd aan je telefoon dmw. micro suction cups, dwz. 'plakkerig' afwasbaar rubberachtig spul. Gezien mijn ervaringen met die dingen in de auto heb ik daar geen goed gevoel bij
Hoewel het op een glad telefoonoppervlak vast beter werkt.
- Je kunt een melding krijgen 'phone work slower', maar er is dan niks aan de hand volgens hen
Ze gooien het op een Samsung bug, maar eigenlijk gebruiken ze NFC gewoon heel anders dan waar het voor bedoeld is. De 'cutting' in 'cutting edge'. Wat creativiteit betreft vind ik dit wel een geweldig verzonnen oplossing; een keyboard zonder BT of kabelverbinding en zonder batterij, terwijl je wel je hele scherm beschikbaar hebt.
- Voor sommigen mogelijk de echte dealbreaker: hij werkt alleen met hun eigen keyboard app. Als je b.v. Pinyin (Chinees) wil kunnen typen met het hardware toetsenbord gaat dat niet, maar op b.v. de Priv kan dat wel. Daar moet iets anders op te verzinnen zijn, want deze app kan wel tekst aanpassen / genereren ongeacht welk virtuele toetsenbord actief is: Google Play: Texpand - Text Expander – Android Apps on Google Play
- Als het toetsenbord geactiveerd is (ookal heb je de cover gesloten) kun je geen NFC gebruiken.
En als je een klein stukje gordijnrails op de achterkant van het toetsenbord'flapje' tapet, en dat uitschuift wanneer je het toetsenbord openklapt, kun je de telefoon aan het toetsenbord vasthouden. Ultra-lomp, maar ik heb me in krommere (en dikkere) bochten gewurmd voordat ik de Priv had
Het belangrijkste aan dit project (en soortgelijke initiatieven zoals het Jolla keyboard) vind ik dat het laat zien dat er mensen nog serieus met toetsenborden bezig zijn, en er zelfs een bedrijf voor opstarten. We staan er niet alleen voor! En hoewel er genoeg nadelen te verzinnen zijn (dat is min of meer m'n beroep, je moet dat soort zaken in kaart brengen voordat je er wat aan kunt doen) hebben ze over genoeg zaken wèl nagedacht:
- Doordat hun toetsenbord aan de telefoon 'geplakt' zit ipv. eromheen met een clip-on hoesje, is het makkelijker op andere Android toestellen in te zetten later. De positie van de NFC chip is de belangrijkste variabele. Alleen moeten ze wel die homeknop 'indruk' nog weghalen dan
- Geen batterij nodig, dus geen extra laad-acties etc.
- Hij oogt niet zo lomp, waardoor je minder de neiging hebt hem alleen aan je toestel te hangen wanneer je hem nodig hebt. En altijd vast laten zitten = geen los extra ding meeslepen.
- Hij werkt zonder BT dus je mag hem ook in het vliegtuig gebruiken (hoewel ik laatst gezien heb dat BT sowieso mag in vliegtuigen) en je hebt geen gedoe met pairen.
Ondanks het feit dat ik best wel fan ben van Blackberry is de Priv voor mij geen optie. Het is het perfecte voorbeeld van "net niet" voor mij. Portrait slide-out met te kleine toetsen naar mijn smaak, geen verwisselbare batterij, niet te rooten OS, erg duur, trage camera, enz.
Ik zou zelfs overwegen een kickstarter te beginnen en gewoon zelf zo'n ding te ontwerpen en laten produceren. Is dit iets waar hardcore GoT fysieke keyboard fans aan zouden willen meewerken (of zouden willen kopen)?
Specs die ik erg leuk zou vinden:
-- Zelfde afmetingen als Desire Z. Fysiek keyboard ongeveer hetzelfde dus in landscape.
-- Vinger-afdruk scanner.
-- High-end processor.
-- 4G/WIFI/BT
-- Verwisselbare accu
-- Accu minstens 5000mAh
-- Elektronische circuits met waterdichte coating (zodat hij niet stuk gaat na 1x in water vallen)
-- 1 fysiek nano simkaart slot + support voor eSim (software simkaart zonder fysieke simkaart)
-- MagCable plug om te laden standaard ingebouwd
-- 1x USB C Host port (voor aansluiten van externe apparatuur, onmisbaar voor hacken)
-- 1x USB C Client port (voor aansluiten op PC en andere hosts)
-- Standaard geleverd met CyanogenMod Android. Hardware zo gekozen dat er zo min mogelijk binary blobs in drivers zitten.
-- Scherm met aardige kwaliteit, maar zeker geen high-end om kosten te besparen.
-- High end rear cam met deze nieuwe SONY sensor. Standaard front cam.
Nice to haves (maar niet zo belangrijk als bovenstaande):
-- Draadloos laden
-- NFC
-- Wireless USB
-- Uitbreidbaar geheugen (micro SD, etc).
Een front en/of back camera is voor mij niet eens echt nodig: ik ben old-school, maar ik denk dat andere mensen dat wel van een smartphone verwachten?

[ Voor 5% gewijzigd door GeoBeo op 17-02-2016 00:39 ]
Weet niet wat voor connecties je hebt, maar dat lijkt me zonder hulp van een fabrikant als Samsung, Motorola etc, niet echt haalbaar.GeoBeo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:38:
[...]
Ik zou zelfs overwegen een kickstarter te beginnen en gewoon zelf zo'n ding te ontwerpen en laten produceren. Is dit iets waar hardcore GoT fysieke keyboard fans aan zouden willen meewerken (of zouden willen kopen)?
Dan zou het misschien gemakkelijker zijn om een petitie te beginnen.
Over de specs,
De Desire Z is slechts 3.7", best wel klein. Zelf vond ik wel 4" Droid 3 wel prettig. 5" vind ik weer te groot.
Ook lijkt me een 5-row keyboard (zoals de Droid3) een stuk prettiger dan een 4-row zoals de Desire Z, anders is het gekloot bij het gebruik van cijfers. Ook geeft 5-row meer andere alternatieve symbolen.
Fysieke pijltjes toetsen vind ik ook een must (zoals de Droid3), i.t.t. de optical pijltjes toetsen van de Desire Z, welke maar mij idee zeer irritant werken.
De vingerafdrukscanner gebruik ik wel op mijn Samsung S5, om te unlocken. Maar neemt wel extra ruimte in beslag. Denk dat ik dan liever een kleiner toestel zou willen dan één die groter is vanwege de vingerafdrukscanner.
Denk dat bijna iedereen er wel een back camera in wilt hebben, anders heb je het gevoel steeds een apart fototoestel mee te moeten nemen, just in case je het nodig hebt.
De Droid 3 vind ik er ook een stuk beter uit zien dan de Desire Z
De Motorola Droid 5 die nooit uitgekomen is:

[ Voor 11% gewijzigd door Cyb op 17-02-2016 00:52 ]
Goede input. Afhankelijk van wat de markt wil zou ik hem meer richting droids ontwerpen of meer richting Desire. Het maakt mij niet zoveel uit: als het maar een fysiek toetsenbord heeft dat niet in portrait configuratie staat o.i.d.Cyb schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 00:48:
[...]
Weet niet wat voor connecties je hebt, maar dat lijkt me zonder hulp van een fabrikant als Samsung, Motorola etc, niet echt haalbaar.
Dan zou het misschien gemakkelijker zijn om een petitie te beginnen.
Over de specs,
De Desire Z is slechts 3.7", best wel klein. Zelf vond ik wel 4" Droid 3 wel prettig. 5" vind ik weer te groot.
Ook lijkt me een 5-row keyboard (zoals de Droid3) een stuk prettiger dan een 4-row zoals de Desire Z, anders is het gekloot bij het gebruik van cijfers. Ook geeft 5-row meer andere alternatieve symbolen.
Fysieke pijltjes toetsen vind ik ook een must (zoals de Droid3), i.t.t. de optical pijltjes toetsen van de Desire Z, welke maar mij idee zeer irritant werken.
De vingerafdrukscanner gebruik ik wel op mijn Samsung S5, om te unlocken. Maar neemt wel extra ruimte in beslag. Denk dat ik dan liever een kleiner toestel zou willen dan één die groter is vanwege de vingerafdrukscanner.
Denk dat bijna iedereen er wel een back camera in wilt hebben, anders heb je het gevoel steeds een apart fototoestel mee te moeten nemen, just in case je het nodig hebt.
De Droid 3 vind ik er ook een stuk beter uit zien dan de Desire Z
De Motorola Droid 5 die nooit uitgekomen is:
[afbeelding]
Voor wat betreft een Kickstarter campaign: ik maak me niet zo veel zorgen over het ontwerp of de productie. Dat is een eitje wanneer je eenmaal geld hebt. Designers en fabrikanten staan dan voor je in de rij
In China zijn er zat fabrikanten die zo met je in zee willen en het ook kunnen bouwen. Je weet dat Apple en Microsoft bijvoorbeeld geen enkele telefoon zelf produceren? Zelfs voordat je de campagne begint kun je hier al afspraken over maken in de vorm van contracten: "als ik x miljoen aan funding binnenhaal, moeten jullie mij voor x miljoen, xxx stuks kunnen leveren".
Het lastige van zo'n campagne is eerder de publiciteit (hoe krijg je het voor elkaar dat blogs over je schrijven en mensen het delen op Facebook) + dat mensen het ding daadwerkelijk zo graag willen dat ze er geld voor neerleggen. Dit is natuurlijk geen project waarbij je met 100.000 EUR wel rond komt (denk eerder richting 10 miljoen) als je enkele 1000en stuks kunt slijten wereldwijd.
Ik zat in de trein naar London vanochtend, reisde 1e klas en had een stopcontact in gebruik om die Blackberry op te laden, en er stapte iemand in die tegenover me ging zitten, en zei "he, een Blackberry, die zie je niet vaak". Bleek dat hij een Priv had gekocht en het toetsenbord weer niets vond.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wat je zegt klopt helemaal. Ik heb namelijk precies de omgekeerde mening als jij (ik heb nu zelf net als jij een BB Q10 en heb liever een HTC Desire toetsenbord).gambieter schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 01:14:
Het probleem is dat je geen consensus gaat krijgen over wat een goed toetsenbord is. Ik heb eerst met ouderen Blackberry's gewerkt en heb daarna een Desire Z gehad, en ik vind het Desire Z toetsenbord weer helemaal niets met die zachte rubberen toetsen, en ben bij Blackberry terug (en nu heel erg tevreden met een BB Q10, die ook Android software draait zolang er geen root toegang nodig is).
Ik zat in de trein naar London vanochtend, reisde 1e klas en had een stopcontact in gebruik om die Blackberry op te laden, en er stapte iemand in die tegenover me ging zitten, en zei "he, een Blackberry, die zie je niet vaak". Bleek dat hij een Priv had gekocht en het toetsenbord weer niets vond.
Echter: een consensus over het toetsenbord (of de display grootte of de andere features) hoeft er niet te zijn om veel toestellen te verkopen. Bewijs: het feit dat er heel veel Droids, Desire Z's en nu Blackberry Priv's verkocht worden/werden. Ik heb nog nooit van iemand met een Priv gehoord die 100% tevreden was over de telefoon en toch hebben alle mensen met een Priv er zo'n 700? EUR voor neergelegd
De kans die ik zie is dat er op dit moment letterlijk 0,0 concurrentie is op de markt van high-end, landscape, physical keyboard smartphones. Als je IETS op de markt brengt is het voor die-hard QWERTY fans al snel "goed genoeg"
Hoe "vast" zit die cover erop. Begint hij niet te rammelen na een tijdje denk je? Is het toestel nog in een hoesje te gebruiken (deels) ?Die Bruine schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:57:
Ik heb dit ding dus voor mijn S6E+
[afbeelding]
Werkt op zich wel fijn. Nadeel is dat het toch wat smal is en geen verlicht toetsenbord heeft.
Dat hoesje van de render lijkt mij niets. Hoe wil je typen dan als die telefoon niet blijft staan? Kun je dus alleen op een bureau of iets dergelijks gaan typen.
Zoiets als bij de Google Pixel C zou mooi zijn, dat je een toetsenbordje in landscape eraan kan plakken met magneten oid.
Ik heb wel eens met een Spigen clear case gelopen, heel fijn en mooi ding. Maar zoals was te verwachten had ik juist op die dagen van die discussies met vrienden waarbij ik helemaal wappie werd van on-screen.
Sindsdien gewoon altijd weer bij me. De Spigen gebruik ik soms nog wel hoor. Als ik de deur uitga, uit eten, bar. Daar ga ik niet zitten typen.
De cover wordt geleverd met een vinyl laag voor de achterkant zodat de backcover de achterkant niet beschadigd (kruimels-syndroom
De backcover zal er echt niet afvallen, die zit heel goed klem. Het toetsenbord zelf zou wel los kunnen komen. Ik heb een beetje een OCD-trekje
Het is geen fantastisch toetsenbord. Maar zodra ik meer dan twee zinnen moet typen, dan gaat hij erop. Als er verlichting op zou zitten zou ik het denk altijd gebruiken en erop laten zitten. Jammer voor de vingerafdruk scanner dan.
Als ie op een LG ook kan, daar zit de vingerafdruksensor achterop.Die Bruine schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 07:30:
Anderhalve maand verder heb ik nog nergens last van. Mijn probleem is dat ik mijn telefoon heb gelocked met een vingerafdruk. Dat werkt dus niet wanneer het toetsenbord op het scherm zit. Dus die zit er bijna nooit op.
Ik heb wel eens met een Spigen clear case gelopen, heel fijn en mooi ding. Maar zoals was te verwachten had ik juist op die dagen van die discussies met vrienden waarbij ik helemaal wappie werd van on-screen.
Sindsdien gewoon altijd weer bij me. De Spigen gebruik ik soms nog wel hoor. Als ik de deur uitga, uit eten, bar. Daar ga ik niet zitten typen.
De cover wordt geleverd met een vinyl laag voor de achterkant zodat de backcover de achterkant niet beschadigd (kruimels-syndroom). Een hoesje is in principe niet nodig. Een goede screenprotector of tempered glass en die is ook goed beschermd.
De backcover zal er echt niet afvallen, die zit heel goed klem. Het toetsenbord zelf zou wel los kunnen komen. Ik heb een beetje een OCD-trekje. Klikken met het toetsenbord. Tot nu is het klik-mechanisme nog niet versleten. En ik denk dat die inmiddels zo vaak is mishandeld dat het in vergelijking met een normale gebruiker zou neerkomen op een jaar gebruik/gewissel van voor naar achteren naar voor naar achteren
.
Het is geen fantastisch toetsenbord. Maar zodra ik meer dan twee zinnen moet typen, dan gaat hij erop. Als er verlichting op zou zitten zou ik het denk altijd gebruiken en erop laten zitten. Jammer voor de vingerafdruk scanner dan.
Ik zou graag nieuwe telefoons zien met een fysiek toetsenbord, maar ik ben bang dat ik niet degene ben die de telefoon zou kopen die jij beschrijft. Het probleem is daarbij vooral de prijs, die zal wel richting de €600 gaan als ik het zo lees. Ik wens je echter heel veel succes. Mocht het 10 miljoen kosten dan zul je echter meer dan een paar duizend telefoons moeten verkopen.
Zelf zou ik graag een soort verbeterde photon Q zien, voor ongeveer €300 ofzo.
720p 4,3" scherm, quad core, en dan met uitbreidbaar geheugen en verwisselbare batterij. Oh en een sim-kaart slot zou wel handig zijn. Maar natuurlijk gaat er niemand zijn die dit ooit wil maken (en terecht eigenlijk ook).
Misschien toch nog maar eens op ebay kijken om een photon q te importeren. Of over een paar jaar een tweedehands priv.
E72 hier. Whatsapp heeft vandaag zelfs nog een update gekregenTiffanylampje schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:23:
Ik ben klaar met de Droid 4. Telkens vastlopers, traag, godsamme wat verlang ik terug naar mijn Nokia E71.
Helaas aan het einde van 2016 is hat afgelopen met Symbian. M'n mail wordt ook niet meer gesynced op de een of andere manier dus doe nu alles via Opera Mini. Ben wel benieuwd hoe ik dat ga doen aan het einde van 2016.
Wellicht een frisse rom installeren? Volledige wipe doen. Dat kan al heel wat uitmaken!Tiffanylampje schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:23:
Ik ben klaar met de Droid 4. Telkens vastlopers, traag, godsamme wat verlang ik terug naar mijn Nokia E71.
Tip probeer CM13 eens uit. http://forum.xda-develope...nofficial-builds-t3270938
Tot nu toe al 2 maanden stabiel draaiende!

Sterker nog, ding lijkt wel te vliegen sinds de laatste paar updates.
Anoniem: 754381
hier een ex gebruiker van de Xperia Pro, Omnia qwerty en Desire Z. Ik heb tot voor kort nog een Xperia Pro gehad.
Ik kende de Xperia Pro hardware-technisch inmiddels al op mn duimpje.. Hoe vaak ik die wel niet open heb gehaald. Ik heb er doorgaan een stuk of 5 versleten en werd het zat: de flex-kabel slijt waardoor door de connectie tussen scherm en toetsenbord lam raakt.
Nu heb ik onlangs een Photon Q binnengehaald. Deze had al een ingebouwde simkaartslot van een S3 en scheen gewoon te werken. Ik was zeer enthousiast, maar had nog niet de tijd hem softwarematisch gereed te krijgen ivm werk en school.
Gisteren was dan de beruchte dag.. Ik heb de gehele telefoon leeggehaald, maar hiermee verwijder je dus ook zijn Mac-adressen. Het zoeken was dus naar de juiste wifi bestanden na eerst nog 80x flashen om zeker te zijn dat dat goed ging.
Na de aanvullende wifi bestanden ook te hebben gevonden eindelijk Cyanogenmod (12 Snapshot) erop te hebben deed ik de sim erin. Verdomd. Géén simkaart gevonden. Aantal pogingen verder ook deze jongen maar open geschroefd. Alle draden lijken te zijn verbonden maar het kreng reageert niet op de sim. Ik heb geen tijd de soldeerboer uit te gaan hangen.. Dus 130 euro naar de filistijnen! Dat is niet hetgeen waar ik 3 bijbaantjes voor heb..
130 weg, en nog een hoop vrienden en familie die mij een eigenwijze eikel vinden.. Ik ben er goed zat van.
Ik zit hier nu met een tijdelijke Galaxy pocket en ben aan het zoeken naar alternatieven (eentje ZONDER geïntegreerde sim) en kwam tot de volgende importeerbare mogelijkheden. Kan iemand mij ze bevestigen dat ze bruikbaar zijn in NL?
- Samsung i927
- Milestone 3
- Droid 4
- Milestone XT883
Het wachten is ondertussen op de nieuwe Note met toetsenbord of iets soortgelijks.
Ik heb hier ook een tijd last van gehad met een Vodafone SIM. Ik heb toen wat papiertjes op de achterkant geplakt waardoor deze bol ging staan. SIM in het slot en door de bolling werd de SIM gebogen en maakte de pinnen weer wel contact. Pas na een jaar het slot vervangen. Nog een jaar later maar weg gedaan.
Ik heb hier ook nog een sk17i als reserve/tweede toestel. Vorige week nog nieuwe behuizing gekocht om te vervangen. Main toestel nog steeds de S6E+ met keyboard cover. Wil nog steeds die Priv eens proberen.
De telefoon moet overigens ook van Global mode af! Onder network mode op WCDMA/GSM auto of preferred zetten. Dan een reboot.
BTW SIM eruit / erin mag niet wanneer de Photon aan staat. Je kan het mobo dan beschadigen.
Maar goed, dat global is toch niet het verschil tussen wel/geen erkenning Sim?
Ik heb eraan gedacht om een Priv te kopen maar na 'm een paar keer geprobeerd te hebben denk ik dat ik er toch maar vanaf zie. Met name de verticale stand van het toetsenbord vind ik niet fijn werken.
Ik vrees dat mijn volgende telefoon er een wordt zonder toetsenbord. Dan heb ik ineens veel meer keuze en kan ik ook eindelijk iets nieuws kopen.
En waar vind ik die??Die Bruine schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 07:35:
Voor de S7 edge bestaat het toetsenbord ook btw. Zit je niet meteen aan zo een joekel vast(als ik met de S6+).
Oh wacht, u bedoelt dat lelijke gedrocht wat erop geschoven kan worden, ipv dat het uit de zijkant schuift. Ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar die slaat vol-led-ig de plank mis.Die Bruine schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 07:35:
Voor de S7 edge bestaat het toetsenbord ook btw. Zit je niet meteen aan zo een joekel vast(als ik met de S6+).
Zou op CES comende week worden aangekondigd, sinds vandaag staat een kort teaaser-filmpje online:
Hoop doet leven...
[ Voor 18% gewijzigd door Dijkhuis op 03-01-2017 22:14 ]
Misschien ben ik bevooroordeeld - besefte me vandaag dat 2016 het eerste jaar was sinds ik aan foons begon (in 1999) waarin ik géén nieuwe mobiele telefoon gekocht heb, dankzij de Priv (uit November 2015). Zo lang heb ik het nog nooit met een toestel volgehouden en ik heb nog steeds niks langs zien komen dat de Priv voor mij kan vervangen. Sterker nog, ik krijg haast de neiging een extra Priv te kopen nu het nog kan, voor als deze ooit de geest geeft.
Maar ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen deze telefoon wèl een uitkomst is, want:
- Toetsenbord direct paraat, geen uitklappen nodig - net wat sneller
- Geen slider, dus minder kans op slijtage (al heb ik na een dik jaar intensief gebruik nog 0 problemen gehad met de Priv - slidermechanisme zit dan ook slimmer in elkaar dan bij mijn oude Motorolies)
- Minder ongewoon uiterlijk - de Priv valt op als hij opengeschoven is
- Handzamer - kan me voorstellen dat mensen liever een 'kleiner' toestel hebben, zeker als je een hoesje gebruikt
- Fingerprint scanner kan een plus zijn, al weten de kids tegenwoordig al precies hoe ze dat kunnen omzeilen dus veilig is anders
- Batterij gaat waarschijnlijk langer mee door de mindere SoC en lagere schermresolutie
- De prijs zal waarschijnlijk vriendelijker zijn dan die van de Priv bij introductie was (al is die inmiddels wel flink gedaald)

Had wel graag een vingerafdrukscanner, USB C en een betere frontcam op de Priv gezien.
Ben enkele weken geleden geswitched van een OnePlus 3 naar een Priv...
Mindere hardware op veel gebieden, maar hee:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Alleen die aankondigingen zijn zo irritant, want het kost nog een jaar of meer voor het op de markt is. Laat ze gewoon aankondigen als het ding klaar is voor verkoop.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Momenteel zijn de geruchten 'mid-range, fijne camera-sensor, USB-C'.
Ik hoop inderdaad op een introductieprijs onder de €400, want de Xperia Mini Pro van m'n vrouw is ernstig aan een upgrade toe (ik heb de complete rij ZXCVBNM meerdere keren terug gelijmd en inmiddels is de B wat lastig in te drukken).
De Priv is langzaamaan betaalbaar aan het worden maar ze heeft als het even kan liever geen slider (extra gewicht, points of failure) dus we kijken uit naar wat ze gaan laten zien
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Hmmm, dit lijkt mij nou niet één van de meer zekere CF-projecten...
oude tijden herleven
Psion5

Gemini pda

[ Voor 41% gewijzigd door CT op 02-03-2017 17:23 ]
Ik heb er weinig vertrouwen in. Productievoornemens in het VK.. $349.. onduidelijk wie er betrokken zijn.
Bovendien, die toetsenbordmaat met een breedte van 17.3CM.
Is
- Te klein om met tien vingers te typen.
- Te groot om met je duimen te typen als je hem aan de zijkanten vasthoud.
| live and give like no one else |
En de Moto Z Qwerty Module is ook geleverd en de eerste reviews komen binnen..
Wordt 2018 toch het jaar van de qwerties :-)

van links naar rechts
HTC Desire Z Samsung Galaxy S Relay 4G HTC TyTN II Pro HTC Touch Pro
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Die ligt nog in mijn lade.. wat heb ik daar veel mee gedaan. De eerste waarmee ik op mijn werk een rdp sessie opzette en remote de servers kon beheren met windows server desktop.
[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 31-05-2018 10:57 ]
Ik mis zeker het toetsenbord, typen is nog steeds een drama voor mij.
De accuduur was echter zoooooo droevig tov mijn nieuwe A3
Dat we dat nog mogen meemaken. Ik koop hem direct!
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
- Dual SIM of 1 SIM + SD kaart
- Stereo speakers
- 3.5mm aansluiting
- USB-C met OTG en quickcharge
- NFC
- Vingerafdrukscanner aan de zijkant
- Fysieke camera knop
Compleet overzicht van alle nieuwsbrieven is overigens hier te vinden.
Eerst maar releasen, prijzen bekendmaken, specs checken en kijken wat de oplage wordt
Schermduimpolio will naar niet genezen.
Alle specs en prijzen staan online.
DESIGN
Dimensions: 154 x 73.6 x 13.98 mm
DISPLAY
5.99-inch 2160 x 1080 (FHD+) AMOLED with curved edges
Corning® Gorilla® Glass 3
KEYBOARD
Physical Keyboard layout: 5-row, 64-key, staggered, backlit, landscape QWERTY keyboard
Keyboard mechanism: sliding (angled)
MEMORY
RAM: 6GB LPDDR4
Storage: 128GB, expandable via microSD card up to 2TB
CAMERA
Front Camera: 8MP, fixed focus, f/2.0
Rear Cameras: 12MP (Sony IMX363), f/1.8, 1.4µm pixels + 5MP, fixed focus, f/2.0
VIDEO
Video: capture up to 4K @ 30fps, playback up to 4K@60fps (supports H264 (AVC), H265 (HEVC),VP9)
PROCESSOR
Qualcomm Snapdragon 835 MSM8998
NETWORK
Global LTE (FDD+TDD), WCDMA/UMTS, CDMA/EVDO, GSM/EDGE
Cellular Bands;
GSM: 2, 3, 5, 8
WCDMA: 1, 2, 4, 5, 8
CDMA/EVDO: BC0, BC1
TD-SCDMA: 34/39
TDD-LTE: 38/39/40/41(100mhz)
FDD-LTE: 1, 2/25, 3, 4, 5/26, 7, 8, 12/17, 13, 20, 28, 66
CONNECTIVITY
WiFi: 802.11a/b/g/n/ac (WiFi 5)
Bluetooth: 5.0 + LE
NFC (supports Google Pay)
USB Type-C with HDMI support
BATTERY
3200 mAh
Talk time 10hrs
Standby time 480hrs
Quick Charge™ 3.0
SIM
Dual Nano SIM with microSD support (shared with SIM #2), no SIM tool needed
CUSTOM APPLICATIONS
Landscape-optimized apps: launcher, calendar, email
SOUND
Speakers: dual, stereo
Audio connectivity: 3.5mm TRRS headphone Jack
NOTIFICATION
Flash: dual colour, dual LED
Notification light: Yes (RGB LED)
SENSORS
Fingerprint reader: Yes (side mounted)
GPS/A-GPS, Accelerometer, Magnetometer, Gyroscope, Proximity, Ambient Light, Hall effect
BUTTONS
Power/lock key, Volume rocker, 2-stage camera shutter key
OS
Android 9.0 Pie
Prijs : €649
Van de specs ben ik zeker tevreden, maar de prijs vind ik toch iets aan de hoge kant.
Ik had liever iets lagere specs gezien en een iets goedkoper toestel.
We zullen het nog even laten bezinken voor ik pre-order.
[ Voor 0% gewijzigd door duarf op 27-02-2019 21:15 . Reden: opmaak ]

Hopelijk komt de Duo net als de Neo ook met een 'add-in' toetsenbordje, dat zou geweldig zijn. Als je al ziet hoe het toetsenbordje op de Neo is geimplementeerd

De indiegogo staat hier
Is van de makers van de F(x)tec dus dit bied potentie, helemaal nu ze blijkbaar Lineage OS ondersteunen, dan ben je meer verzekerd van updates dan met een plain mediatek cpu.
[edit]The Snapdragon 835 was announced on November 17, 2016
wacht, ik zie nu pas dat ze de oude F(x)tec Pro1 pakken waar wat extra mem in wordt geplakt, dus het is logisch dat de oude processor wordt hergebruikt.
denk dat het een win win. F(x)tec raakt zijn voorraad kwijt en de XDA heeft een ludieke afzet markt met een speciale fork van android.
[ Voor 56% gewijzigd door Geckoo op 29-10-2020 11:34 ]
Of ben ik ongeduldig?
De Dragonbox Pyra is de opvolger van de Pandorabox. De nadruk ligt op retrogaming, maar met de 4G-modem kan gebeld worden.
Het is een draagbaar apparaat, ter grootte van een Nintendo DS, met veel liefde voor detail gebouwd en getest op onder meer het typegemak.
De makers komen uit de Pandora- en de Tinkerphones-communities. Het project loopt al een tijdje. Net als met fusiereactors, lijkt het met elke volgende stap of het product nu echt binnen twee maanden gereed is. Corona helpt ook niet mee.
Desondanks lijkt het eind nu echt in zicht; de eerste exemplaren zijn in handen van testers, vroegboekers en software-ontwikkelaars.
Actueel nieuws is te vinden op het bijbehorende forum.
:strip_exif()/f/image/hgJGQjKeALun1ftX1qrqNcUC.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus, mocht er nog iemand twijfelenDear Pro1-X backers,
Here’s an important update about the Pro1-X and the chipset.
At the end of last month we shipped out the first batch of Pro1-X’s to the super early bird backers. They’ve all received their devices and have given us some very useful feedback, which we are taking on board.
On the manufacturing side we have an update regarding the chipset for the Pro1-X. The Qualcomm Snapdragon (SD) 835 is now end of life and we were informed last month that it can no longer be purchased from our suppliers, despite having paid for the components back in December when our campaign officially ended. Over the past few weeks, we have had long discussions with our manufacturer and various suppliers to look at the alternative chipsets options and have made the decision to go with the more recent Qualcomm Snapdragon 662 (2020 model).
Why the 662?
We explored a variety of chipsets from the 2019 and 2020 range and took into consideration; the performance of the SoC, cost of redesign work and the time to integrate into the existing Pro1-X design, as well as longevity in terms of updates because we received numerous comments about the concern for ongoing Android updates with the SD835 chipset.
We chose to use the SD662 chipset in the Pro1-X because it is the best performing (on par with SD835 in many areas) and the most recent Qualcomm chipset available to us in terms of cost and the time required to redesign & integrate it into the Pro1-X.
Some of you might ask why we didn’t choose the Qualcomm Snapdragon 765 or 865 series? The first reason is to save time. Using a 5G chipset would require a complete overhaul of the design which is effectively like designing a completely new phone, putting us back a further 6-9 months. 5G chipsets are integrated with mmWave & sub-6GHz frequency bands which are not compatible with the Pro1/Pro1-X’s antenna. In order to use the 5G chipsets, we would therefore need to completely redesign the whole antenna system, including the structure & placement of all components, as well as further antenna tuning and testing. By choosing the SD662, we only need to redesign the chipset/schematics and so the layout of components and connectors will remain exactly the same.
The second reason is cost and availability. Most top end chipsets (typically for the first 12 months of their release), are only made available only to much larger smartphone brands who are able to commit to buying millions of units, and it comes with considerable licencing costs, making it out of reach to companies like ours.
The SD662 is a more up-to-date chipset from 2020 that iii will be supported for years to come.
List of benefits of 662 in the Pro1-X?
With the Qualcomm 662 chipset, your device will receive official security support for longer and will have the latest security updates beyond 2023
Pre-installed with Android 11 (for those that choose Android OS)
The architecture of the 662 chipset requires less power consumption, which should improve battery life.
Wi-Fi calling with call continuity between LTE and Wi-Fi
WiFi 6 ready, integrated with Bluetooth 5 which is more up to date than previously, WPA3 Security, and digital FM Bluetooth 5.1 provides improvement in power performance from previous generation
Support for recent generation of larger camera sensors
We do expect a slightly reduced level of performance with the SD662 and we’ll share the real world benchmarks once we have prototypes ready (see timeline below). The slight sacrifice in performance is offset by gaining more efficient power consumption, longevity in security updates, newer connectivity options and support for newer and better camera sensors.
For more information about the 662 chipset and the key features, you can find out more here: https://www.qualcomm.com/...ragon-662-mobile-platform.
Progress and the next steps:
A new contract has just been finalised with our manufacturing partners & suppliers in China. We have already started the initial design work of SD 662.
The upgrade will involve re-designing the PCBA so that we can change the SoC.
The processes involved in changing the chipset will put our original estimated shipping date back by 4-6 months:
The 662 chipset requires a redesigned motherboard and testing. We are still working out if new certifications are needed as well
Ubuntu Touch OS & Lineage OS development will need to be revised for the new 662 chipset.
We expect the pandemic will also cause some delays as it has put a lot of pressure on our production and shipping capabilities.
The new estimated shipping date will be August 2021.
Other technical points:
We have been working with other OS community porters to ensure alternative OS’s will be available & have already made significant progress with some of the ports based on Android 10.
We are upgrading the camera module to the latest 48MP Sony IMX586 Sensor to take advantage of the Snapdragon 662’s support for larger camera sensors..
Cellular band TD-SCDMA is no longer available because it can only be used on China Mobile & they have recently shut their network tower down.
We will provide further updates at the beginning of each month with how we’re progressing with these changes with some adhoc updates along the way. The Indiegogo campaign will also be updated shortly with the new Pro1-X specs, and a revised timeline for manufacturing and shipping.
We hope you understand the reasons that we have decided to go ahead with this change. If you have any questions regarding the update, please get in touch with our support team (info@fxtec.com), who will be happy to discuss this further.
Team F(x)tec
Klopt! Ik had sowieso al weinig vertrouwen in dat project eigenlijk.Geckoo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:19:
klopt het nou dat de F(x)tec nog steeds niet is uitgeleverd?
Verwachting is dat ze in november worden verstuurd. Ik had sowieso rekening gehouden met een levering in december. Dus echt wakker kan ik er niet van liggen. Ik ben wel benieuwd of het een verbetering zal blijken (voor mij als Pro1-gebruiker). De CPU is trager, maar keyboard en camera zouden verbeterd moeten zijn. En persoonlijk heb ik alleen klachten over de huidige camera. Als ik daar CPU voor moet inleveren, no problemo.
@Die BruineDie Bruine schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:47:
https://www.indiegogo.com...l/x/26138127#/updates/all
Verwachting is dat ze in november worden verstuurd. Ik had sowieso rekening gehouden met een levering in december. Dus echt wakker kan ik er niet van liggen. Ik ben wel benieuwd of het een verbetering zal blijken (voor mij als Pro1-gebruiker). De CPU is trager, maar keyboard en camera zouden verbeterd moeten zijn. En persoonlijk heb ik alleen klachten over de huidige camera. Als ik daar CPU voor moet inleveren, no problemo.
Enige update over die levering en wat zijn je eigen ervaring(en) met deze telefoon?
Als je de indigogo site leest . Was de laatste update uit Juni dit jaar .. en zijn ze zo te lezen nog steeds niet verscheept. En er wordt ook nog aan het OS gesleuteld.William_H schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:35:
[...]
@Die Bruine
Enige update over die levering en wat zijn je eigen ervaring(en) met deze telefoon?
Er wordt natuurlijk altijd aan het OS geknutseld, maar het feit dat er nog steeds niet verscheept is voor de back-ers (ik ben er niet één van want ik kijk eerst even de kat uit de boom), is natuurlijk zorgelijk. Nu weet ik dat dit soort pagina's en updates niet altijd synchroon met de werkelijkheid loopt (soms wordt er al geleverd voordat er een officiële melding op dit soort pagina's komt). Vandaar mijn vraag.duvekot schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:39:
[...]
Als je de indigogo site leest . Was de laatste update uit Juni dit jaar .. en zijn ze zo te lezen nog steeds niet verscheept. En er wordt ook nog aan het OS gesleuteld.
Ben benieuwd of ze binnenkort landen en hopelijk komt er een review op Tweakers.
Ik heb hem verkocht aan iemand uit Groningen omdat ik problemen had met de ontvangst, met name op kantoor in Utrecht. De nieuwe eigenaar heeft daar kennelijk geen problemen mee.
Heel jammer, want ik was best tevreden (drie werken door Japan gereisd en daarr getest met een (MiFi). Enige dat ik jammer vond was het ontbreken video out op USB C.
Ik kan er dan ook niet over adviseren. Er zijn gebruikers met klachten en zonder. Heel jammer allemaal. Tegenwoordig heb ik maar weer een tablet voor thuis en een mini telefoon (Jelly 2, over een week Jelly Star). Wellicht dat ik een Fold 7 of 8 koop
Community.fxtec.com...
Dankje voor de update.Die Bruine schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 06:42:
De mijne was geleverd, als één van de weinigen. Je kunt hem beter via Expansys kopen. Het is nog onduidelijk hoe zij een lading in handen hebben gekregen.
Ik heb hem verkocht aan iemand uit Groningen omdat ik problemen had met de ontvangst, met name op kantoor in Utrecht. De nieuwe eigenaar heeft daar kennelijk geen problemen mee.
Heel jammer, want ik was best tevreden (drie werken door Japan gereisd en daarr getest met een (MiFi). Enige dat ik jammer vond was het ontbreken video out op USB C.
Ik kan er dan ook niet over adviseren. Er zijn gebruikers met klachten en zonder. Heel jammer allemaal. Tegenwoordig heb ik maar weer een tablet voor thuis en een mini telefoon (Jelly 2, over een week Jelly Star). Wellicht dat ik een Fold 7 of 8 koop.
Community.fxtec.com...
En goed om te horen dat er dus wel uitgeleverd is.
Oh, er was dus geen sprake van USB-C HDMI? Wat een misser!