Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
F(x)tec PROHet bedrijf F(x)tec heeft tijdens de MWC de F(x) Pro 1 aangekondigd, een moderne sliderphone met fysiek toetsenbord. Het toestel heeft ook een 6"-oledscherm, maar moet het met een wat oudere Snapdragon-soc doen.

F(x)tec is ontstaan uit de startup Livermorium die een jaar geleden een Moto Mod-module met fysiek toetsenbord voor de Motorola Moto Z demonstreerde. Dat plan werd geschrapt, waarna het bedrijf zich op de ontwikkeling van zijn eigen smartphone richtte.

Het resultaat is een 6"-smartphone met oledpaneel en resolutie van 2160x1080 pixels, 6GB ram en 128GB opslag dat uit te breiden is met micro-sdkaarten. De processor is de Snapdragon 835, waarschijnlijk om de kosten te drukken. Ook heeft het toestel een 3,5mm-audioconnectie, stereo speakers, nfc, en usb-c.

De eigenschap waar de F(x) Pro 1 zich mee moet onderscheiden is het uitschuifbare toetsenbord met 64 toetsen verdeeld over vijf regels en met achtergrondverlichting. Uitgeschoven staat het scherm ten opzichte van het toetsenbord in een hoek van 155 graden. De smartphoneslider moet in juli verschijnen en draait dan Android 9. De prijs bij pre-orders is 649 euro. F(x)tec demonstreert de smartphone tijdens Mobile World Congress.

F(x)tec Pro 1

Toestel
F(x)tec Pro 1
Besturingssysteem

Android 9.0 Pie
Scherm

5,99" AMOLED 2160x1080 pixels
Processor
Qualcomm Snapdragon 835
Processorsnelheid
2,45GHz
Videochip
Adreno 540
Werkgeheugen
6GB
Opslaggeheugen
128GB
Extern geheugen
MicroSD tot 2TB
Accucapaciteit
3200mAh
Frontcam
8.0 megapixel
Camera

Dubbele 12.0 + 5.0 megapixel
Afmetingen

154 x 73.6 x 13.98mm
Gewicht

???
Connectiviteit

WiFi a/b/g/n/ac
Bluetooth 5.0
GPS / Glonass

Overig

Fysiek toetsenbord - 5 rijen, 64 knoppen
Vingerafdrukscanner
USB C met QuickCharge 3.0

Adviesprijs

€649,00

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 27-02-2019 21:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mmmm, jammer van de SD835 maar erg benieuwd naar de reviews / ervaring met het toetsenbord.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Ben heel erg benieuwd naar de dikte. En ook van de site: Corning Gorrila Glass 3(!). Vind ik wel opmerkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:30:
Mmmm, jammer van de SD835 maar erg benieuwd naar de reviews / ervaring met het toetsenbord.
Eens ja, dat is qua kracht natuurlijk meer dan prima, maar toch... Ook qua energieverbruik en dergelijke.
Toetsenbord ben ik uiteraard ook benieuwd naar, maar ook naar de focus op landscape-gebruik en dergelijke. Dat is allemaal fijn en aardig, maar ik wil m'n toestel ook gewoon verticaal gebruiken voor van alles en nog wat.
13,98mm
En ook van de site: Corning Gorrila Glass 3(!). Vind ik wel opmerkelijk
Zal vast en zeker ook te maken hebben met het besparen van kosten, helaas.

Zitten wel veel leuke 'extra's' op, waaronder een RGB-ledje, fysieke camerabutton en stereospeakers.
Maarja pre-orderen voor €649,00, waarbij je een headsetje krijgt, dat is nog vrij veel geld om 'even' te doen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

CLB schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:49:
[...]

Eens ja, dat is qua kracht natuurlijk meer dan prima, maar toch... Ook qua energieverbruik en dergelijke.
Toetsenbord ben ik uiteraard ook benieuwd naar, maar ook naar de focus op landscape-gebruik en dergelijke. Dat is allemaal fijn en aardig, maar ik wil m'n toestel ook gewoon verticaal gebruiken voor van alles en nog wat.
Ik heb oude WindowsMobile telefoon gehad; portrait als het toetsenbord ingeklapt was, landscape als ie uitgeklapt was. Verwacht dat een dergelijke functie ook in deze telefoon zit.

14mm dikte valt nog mee; de stevigheid van het slidermechanisme en de key-travel zal dan wel een "mogelijk" dingetje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat angled-display moet ik ook nog even aanzien;

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 27-02-2019 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 10:04
649,- exclusief verzendkosten en import...
Vanuit het VK zal dat nog meevallen. Maar wanneer ze uit China worden verscheept, woehoei...

Ik twijfel nog. Het is veel geld. Maar deze S7 met keyboardcover komt echt mijn neusgaten uit.
Nog even geduld en de Cosmo is ook uit.

https://www.indiegogo.com/projects/cosmo-communicator#/

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 21:21
Ik heb gelezen dat ze bezig zijn met andere software versies. Indien er inderdaad officiële ondersteuning komt voor SailfishOS oid dan zal ik het serieus overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Die Bruine schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:19:
Vanuit het VK zal dat nog meevallen. Maar wanneer ze uit China worden verscheept, woehoei...
"Please note that sales tax will be added for customers in the US.", niet voor ons dan toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat impliceert verzending uit Engeland. Het kan, maar vertrouw er niet zomaar op :+ .

Zie het al gebeuren dat ik er vier mag kopen wanneer hij bevalt. Ja, ik bestel er 1 :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

CLB schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:55:
Dat angled-display moet ik ook nog even aanzien;
....
Dat laatste filmpje en dan zeker de tweede helft ervan. Ongetwijfeld pre-produktie of beta-firmware maar het swipen (in landscape) zag er gewoon pijnlijk traag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

401096

MAX3400 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:27:
[...]

Dat laatste filmpje en dan zeker de tweede helft ervan. Ongetwijfeld pre-produktie of beta-firmware maar het swipen (in landscape) zag er gewoon pijnlijk traag uit.
Daar ben ik niet zo bang voor. Als ze hem daadwerkelijk unlocken voor je eigen ROM naar keuze, dan is dat waarschijnlijk prima te verhelpen.
Die Bruine schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:19:

Ik twijfel nog. Het is veel geld. Maar deze S7 met keyboardcover komt echt mijn neusgaten uit.
Nog even geduld en de Cosmo is ook uit.

https://www.indiegogo.com/projects/cosmo-communicator#/
Die Cosmo wint het voor mij niet van dit toestel. Hun website staat vol met marketing prietpraat, wat mij altijd een beetje kriebelig maakt. De presentatie van F(x) vind ik aantrekkelijker, minder poespas en duidelijke specs.
Van wat ik tot nu toe zie, is het een toestel dat zeer geschikt is voor custom roms en ook esthetisch gezien er niet als een baby laptop uitziet. Ik ben echt benieuwd wat dit gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 10:55
Ook voor mij is die Cosmo Communicator geen concurrentie.

Alleen al het door feit dat de Cosmo aan de buitenkant geen 'normaal' display heeft, en dus niet als smartphone te gebruiken is (maar alleen als soort van kleine laptop, ofzo) valt die voor mij af. De SoC die in de de Cosmo zit (een Mediatek P70) draait op dezelfde snelheid als de Snapdragon 835; 2,4GHz. Weet niet of dat alles zegt, maar allicht zijn ze dus qua snelheid vergelijkbaar. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Snapdragon wint van die specifieke Mediatek, maar kan het even niet meer vinden waar. De 835 schijnt iig aardig energiezuinig te zijn.

Ik heb ge-preordered in ieder geval. Je hoeft namelijk helemaal geen aanbetaling te doen en zelfs geen creditcard gegevens in te vullen. Benieuwd of het ze lukt daadwerkelijk over 4(!) maanden al te shippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltWouss
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 23:30
Hier ook ge-preordered, mis m'n mobiele terminal nog dagelijks. N900 en Pre3 heb ik het toetsenbord helemaal van versleten.

Mijn ordernummer zit boven de 5000. Als dat het daadwerkelijke aantal preorders is, dan lijkt me dat een goed begin.

[ Voor 32% gewijzigd door AltWouss op 27-02-2019 23:46 ]

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 10:45
En ook preorder geplaatst, toestel ziet er degelijk uit, lange tijd uitgekeken naar weer een full qwerty keyboard. In snelheid een klein stapje terug van mijn huidige Xperia XZ2 compact, maar volgens mij maakt de rest dat ruimschoots goed. Nu afwachten tot de release \o/.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Ik vind niks over de IP rating
Dat hij tegen vocht kan is voor mij een grote factor als ik hem bestel ja of nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zoek dan maar lekker verder...
Heb je die hinge gezien? Zelfs al heeft het toestel IP68, zelfs dan zou ik het niet vertrouwen. Geen enkele coating houdt dat vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 19:29

duarf

-Kuffy-

Ik vind het gebogen scherm wel een groot minpunt. Gaat eenmaal sneller stuk, en vind ook altijd de bediening net iets minder prettig. Ochja, pre-orderen en gewoon afwachten.
Ben al blij dat er terug zo een telefoon op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Die Bruine schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 05:17:
Zoek dan maar lekker verder...
Heb je die hinge gezien? Zelfs al heeft het toestel IP68, zelfs dan zou ik het niet vertrouwen. Geen enkele coating houdt dat vol.
Zou wel gaaf zijn :+
maar neej IP68 zou echt onrealistisch zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiKoTiK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-04-2021
pre-order nummers zitten boven 7500 ondertussen, dus als ze inderdaad vanaf 4000 begonnen zijn hebben ze er nu toch al 3500 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Toch vind ik het angstvallig stil na m'n pre-order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:28

H-W

Vanavond ook maar 1 in pre-order gezet voor mijzelf. Ondanks dat ik 'm wel wat groot vind (heb nu een Samsung A3 2017) vind ik 'm interessant genoeg om te proberen. Zeker dat toetsenbord, dual-sim en de mogelijkheid om er tzt een ander OS op te zetten gaven de doorslag. En wie weet, straks bevalt een 6" scherm wel heel goed. En ja, 649 euro is veel geld, maar als-ie pas in juli komt, kan ik nog even doorsparen. Mijn ordernummer was bijna 9000 overigens. Heeft er iemand al ergens gevonden wat het gewicht gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunstenarium
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-10-2023
Mijn preorder nummer was 11100 ..hoelang zal het nog duren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
De preorders worden denk ik alleen gebruikt om in te schatten hoeveel er moeten worden geproduceerd.
Grote kans dat ze maar 1 batch laten produceren. Logistiek vast een drama voor een klein bedrijfje. Nog even geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik overweeg om een pre-order te plaatsen. Ik heb ze de vraag gesteld of er behalve een open bootloader ook officiële ports komen naast Android. Zodra ik daar het antwoord op heb wat ik wil zal ik een pre-order gaan plaatsen, ik vind 650,- een hoop geld waarbij ik eerst wat zekerheid wil hebben. Het enige antwoord wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is een toezegging dat er een community versie komt.

Een van de medewerkers van dit bedrijf is ook een van de community members achter het mislukte Youyota tablet project, dat is ook een van de redenen dat ik wat huiverig ben om meteen in te stappen.

Hier vinden jullie nog een forum waar een hoop mensen op deze telefoon zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je kunt gewoon nu al een pre-order plaatsen, betalen hoeft nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb gisteren ook een preorder geplaatst! :)

Het ordernummer zat geloof ik ergens op 116xx.

Ik heb op het moment een Note 8 van anderhalf jaar oud, maar die zal nog prima te verkopen zijn. Ik heb ooit de Nokia N900 gehad, waarvan ik het toetsenbord helemaal geweldig vond. Ik kan niet wachten om dat gevoel weer terug te krijgen, maar dan met Android en "echte" Whatsapp. Op de N900 had je (ik geloof dat het zo heette) Yappari, maar dat was het net niet helemaal. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Deze ontwikkelaar heeft SailfishOS draaiend:

https://twitter.com/chenliangchen/status/1114494724264595457

[ Voor 208% gewijzigd door Bongoarnhem op 08-04-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Angstvallige stilte hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Mwoah, ik ben geduldig aan het wachten. Het is dat ik 3 juni bij een nieuwe werkgever begin. Anders was ik wel naar die bijeenkomst in London gegaan op 4 juni. Een dag of twee eraan plakken en het is de moeite waard.
Ik verwacht nog steeds dat hij uitkomt. Ik begin de S7 met keyboard cover wel zat te worden. Bovendien, die moet ik woensdag inleveren :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiKoTiK
preordernummers zitten op 17400 ondertussen, dus als ze inderdaad ergens in de 4000 range begonnen zijn zitten ze toch al ongeveer op 13000 pre-orders.

en er komt wss een testmoment dichter bij huis.
quote: chenliangchen
Rumour: The next hands-on event might be somewhere in Germany... With the QWERTZ model...
somewhere in germany = Köln of Düsseldorf, dus niet overdreven ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Uitlevering staat nu op zomer. Dit wordt ook in het forum besproken. Ik reken dus op augustus en zeker niet juli. En zo begint die 835 op leeftijd te komen.
We gaan het meemaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Er is een community event gepland in Düsseldorf https://www.eventbrite.co...ldorf-tickets-64806407710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Morgen is het zo ver :)

Als iemand die nog niet kan kiezen tussen het apparaat van Planet Computers en F(x)tec, ben ik heel benieuwd wat voor bekendmakingen er gaan komen. Ze zijn al erg lang bezig en de hardware begint inmiddels toch wel oud te worden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik verwacht geen bekendmakingen. Dit is meer om aan te tonen dat het geen vaporware is. Tenminste, zo zie het. Al moet ik wel props geven dat ze het ook daadwerkelijk organiseren aangezien er letterlijk om gevraagd is.

Ja die CPU begint te verouderen. En toch koop ik hem wanneer hij binnen twee maanden wordt uitgebracht. Ben dit geswipe echt helemaal zat...
Ik overweeg nu zelfs een Unihertz Titan of Key2 mocht de Pro1 ruk-tot-de-macht-10 blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Die Bruine schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:46:
Ik verwacht geen bekendmakingen. Dit is meer om aan te tonen dat het geen vaporware is. Tenminste, zo zie het. Al moet ik wel props geven dat ze het ook daadwerkelijk organiseren aangezien er letterlijk om gevraagd is.

Ja die CPU begint te verouderen. En toch koop ik hem wanneer hij binnen twee maanden wordt uitgebracht. Ben dit geswipe echt helemaal zat...
Ik overweeg nu zelfs een Unihertz Titan of Key2 mocht de Pro1 ruk-tot-de-macht-10 blijken.
...misschien vloeken in de kerk, maar Planet Computers komt wél aardig in de buurt van leveren. Ik overweeg mij Key2 daar voor in te ruilen, als de reviews gunstig zijn in ieder geval (ik denk het haast wel, ze lijken echt alle kwaaltjes van hun eerste model opgelost te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb ze zelf ook overwogen in het andere topic. En nu nog.
Al durf ik wel te stellen dat de community support voor de Pro1 in orde zal zijn. Om de looks en afwerking alleen al zou ik voor de Pro1 kiezen.
Ik heb nu een XZs te leen. Daar zit een 820 in. Ik heb nul klachten over dit toestel. Ik ben er serieus tevreden over. Op het ontbreken van een keyboard na dan.
Dus, een 835 moet ruim voldoende zijn, voor mij...
We zullen zien :+. I hope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 12:17
Dus... Ik ben onderweg naar Düsseldorf, zijn er nog zaken waar ik voor jullie op moet letten?

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

BorgMan schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 07:59:
Dus... Ik ben onderweg naar Düsseldorf, zijn er nog zaken waar ik voor jullie op moet letten?
Wat foto's zouden leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Uiteraard! Ik ga er even van uit dat ze niet alleen de qwertz uitvoering hebben liggen, dus dan kan ik toestellen vergelijken. Ik ga er namelijk voor het gemak even van uit dat dat geen repackaged modellen zijn maar nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

BorgMan schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:21:
Uiteraard! Ik ga er even van uit dat ze niet alleen de qwertz uitvoering hebben liggen, dus dan kan ik toestellen vergelijken. Ik ga er namelijk voor het gemak even van uit dat dat geen repackaged modellen zijn maar nieuwe.
Nu ben ik toch wel razend benieuwd :) wat is er allemaal gebeurd gisteren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BorgMan
Oei, even vergeten. Sorry man!

De locatie waar we zaten was van een fan, die helemaaaal niet om persoonlijke redenen zijn toko beschikbaar had gesteld. Open bar, verse sushi... Echt dikke prima. Er waren vier handsets beschikbaar naast de sets waar het FXtec team zelf mee werkte, dus er was genoeg voor iedereen om mee te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PU0Gvx1.jpg

De kwaliteit van de sets is uitmuntend te noemen; als je een E7 in je handen hebt gehad, weet je wat je kan verwachten. Dit toestel is alleen wel gewoon een stuk groter, groter dan mijn LG Q6.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1kjTBH9.jpg

Het afgeronde scherm heeft flink wat mensen dwars gezeten, en terecht: er bestaat een goede kans dat je met je vingers langs de onderkant van het scherm komt als je op de cijferrij moet zijn. Ik heb geen reuzenhanden maar zelfs bij mij gebeurde het. Maar de toetsen zelf zijn echt super fijn. Alle CTRL commando's hebben ze ingebouwd, als je dat combineert met hun multitask drawer (daar zijn ze zelf heel trots op) kan je dus redelijk effectief een spreadsheetje bewerken. Gewoon selecteren wat je nodig hebt, ctrl-c, ctrl-v in je sheet, klaar. De locatie van de toetsen was een puntje van aandacht, maar het kwam er op neer dat onderzoek had uitgewezen dat dit de beste layout was. Duitsers hebben in dat opzicht mazzel: de qwertz indeling heeft wat meer toetsen en daardoor heb je dus minder travel nodig van de rand van het toetsenbord naar de eerste letters.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6l3SL6m.jpg

Doordat er verschillende revisies aanwezig waren, hebben we de kwaliteit van de sets een beetje met elkaar kunnen vergelijken. Adrian (een van de oprichters) gebruikt zijn model nu zo'n maand of drie als daily driver en dat gaat prima. De achterkant is een vingerafdrukmagneet, maar daar schijnen ze nog mee bezig te zijn om daar iets anders voor te regelen. Op een oudere set begon de laklaag rondom het toetsenbord los te laten, maar ook dat was met een later model verholpen. Die laklagen waren fysiek verschillend (je kon het voelen) dus daar vertrouw ik ze wel in.

Software is lekker snappy, de custom launcher draait het beeld zoals je mag verwachten. Ik dacht dat dat gewoon een standaard Android ding was maar dat is tegenwoordig niet meer zo; ze hebben dat zelf moeten implementeren. Dat betekent wel dat de software af en toe wat rare neigingen heeft. Bij het opstellen van een mailtje, bijvoorbeeld, wordt er getabt als je op de spatiebalk drukt, maar *alleen* als je er een bijlage in hebt gestopt; je springt dan dus van je actieve scherm naar je bijlage. Dit gedrag kwam nergens anders terug, dus daar gaan ze nog naar kijken.

Ik heb niet heel veel framedrops kunnen ontdekken, maar daar heb ik niet lang genoeg met het toestel voor gehad. Adrian had er een DS emulator op draaien en als daar veel op het scherm gebeurde, was het wel duidelijk dat de telefoon er soms wat moeite mee had. Of het aan de optimalisatie van de emulator voor werken met een toetsenbord ligt of aan de telefoon zelf, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

En vandaag eindelijk bericht dat de levering aanstaande is ... binnenkort kan je als pre-order klant een mail verwachten dat je je zuurverdiende euro's mag overmaken. Zou het lange wachten dan over enkele weken eindelijk beloond worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
OMG die foto xD I feel so fucking famous now...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorgMan
Er is zojuist een mail uit gegaan dat er binnen nu en 48 uur om een betaling gevraagd gaat worden. Als klap op de vuurpijl is het forum nu ook offline, om te migreren naar een stabielere (en spamless) omgeving, zodat alle geïnteresseerden die wat minder geek er gewoon gebruik van kunnen maken. Je weet wel, in plaats van dat aan elkaar geknoopte ding wat ze eerst hadden.

Bijna jongens en meisjes. Bijna...

[EDIT] Good news everyone! Die "48 uur" was eerder "8 uur"; er is mij in ieder geval al om een betaling gevraagd. Het slechte nieuws: alleen met credit card. Ze zijn bezig met het opzetten van alternatief, waarschijnlijk Paypal...

[ Voor 73% gewijzigd door BorgMan op 31-07-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
BorgMan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:51:
Er is zojuist een mail uit gegaan dat er binnen nu en 48 uur om een betaling gevraagd gaat worden. Als klap op de vuurpijl is het forum nu ook offline, om te migreren naar een stabielere (en spamless) omgeving, zodat alle geïnteresseerden die wat minder geek er gewoon gebruik van kunnen maken. Je weet wel, in plaats van dat aan elkaar geknoopte ding wat ze eerst hadden.

Bijna jongens en meisjes. Bijna...

[EDIT] Good news everyone! Die "48 uur" was eerder "8 uur"; er is mij in ieder geval al om een betaling gevraagd. Het slechte nieuws: alleen met credit card. Ze zijn bezig met het opzetten van alternatief, waarschijnlijk Paypal...
Ik zal dit toestel voorlopig nog niet nemen, maar hoop wel dat het een succes wordt! Ga je een review op Tweakers schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

Ik kreeg vandaag ook een mail met het verzoek te betalen, dat heb ik gedaan. 18 euro extra voor de verzending. Voor zover ik weet staat de levering nog steeds gepland voor begin september.
Ik kon overigens gewoon met PayPal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:55
Het is zeer apart. Ik zag gisteren dat ik nog met PayPal kon betalen. Vandaag staat er alleen nog maar Creditcard als optie om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
mnarijnm schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:06:
Het is zeer apart. Ik zag gisteren dat ik nog met PayPal kon betalen. Vandaag staat er alleen nog maar Creditcard als optie om te betalen.
I know right? Ik heb speciaal geld naar mn Paypal er voor gegooid en toen kon het plots niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasicezero
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03 23:56
Ik heb nergens iets van paypal gezien. Heb een prepaid creditcard via GWK moeten regelen (30 min na aanvraag af te halen), speciaal voor deze phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunstenarium
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-10-2023
Wil hem.nu ook betalen en pre orderen weet iemand wat je dan moet betalen aan verzendkosten en invoerrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
De toestellen worden verstuurd vanuit het VK. Dus je betaalt geen importheffingen, enkel 18,- aan verzendkosten extra.

De eerste batch wordt de eerste week van september verstuurd, tenminste dat is het plan. Zij die het eerst hebben betaald ontvangen de toestellen eerder. Ik vraag mij wel af hoe ze bijvoorbeeld met Indigogo-supporters omgaan. Ik volg het wel sinds Livermorium. Maar, ik heb bewust niet meegedaan.

Na de meeting in Düsseldorf heb ik wederom een bestelling geplaatst. Mijn eerste betaalverzoek is van 31 juli, de tweede van 2 augustus. Later bestellen betekende in dit geval dus ook twee dagen later pas een verzoek ontvangen. So be it.

[ Voor 36% gewijzigd door Die Bruine op 05-08-2019 07:42 . Reden: Data aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasicezero
Volgens dude van FX (Erik) krijgen Indigogo orders prioriteit, maar omdat dit er niet veel zijn, worden ze gelijktijdig verstuurd met de 'normale' pre-orders die al betaald zijn.

https://www.fxtec.com/forums/topic/project-cancelled/page/7/

[ Voor 5% gewijzigd door coldasicezero op 07-08-2019 09:43 . Reden: URL aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Ik blijf het mooi vinden dat er blijkbaar genoeg investeerders zijn geweest om dit project op poten te zetten, naast de Indiegogo backers. Er wordt brood in gezien en dat biedt hoop voor de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Vanochtend een mailtje dat over 7 dagen de prijs verhoogd wordt van pre-order naar order niveau. Ik ga mijn betaling via-via kunnen regelen, maar ik moet bekennen dat meer dan €650,- me toch een dealbreaker lijkt voor heel veel mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

BorgMan schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:29:
Vanochtend een mailtje dat over 7 dagen de prijs verhoogd wordt van pre-order naar order niveau. Ik ga mijn betaling via-via kunnen regelen, maar ik moet bekennen dat meer dan €650,- me toch een dealbreaker lijkt voor heel veel mensen...
Met een dergelijk toetsenbord en deze hardware vind ik het inderdaad lastig. De key travel van het nieuwe model van Planet Computers vind ik aantrekkelijker, de vormfactor ook. Maarja... die MediaTek soc hé :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik twijfel nog wel erg, kreeg de mail uiteraard ook... Maar €650,00, hmm ja het is wel aan de prijzige kant voor wat verouderde hardware. Natuurlijk is het fysieke toetsenbord uniek in Androidland, maar is dat me het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:22

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik wil heel graag een qwerty-android, en heb ze allemaal gehad tot aan de laatste motorola welke je nog moest modden om in EU te gebruiken.

Als de fxtec:
- een groothoek camera had (sowieso gewoon een goeie camera in deze prijsklasse)
- geen ronde hoeken scherm, een 'full' lengte scherm (geen bezels, zoals de 9T of s10e)
had ik 650 euro nog kunnen bolwerken, cpu/gpu maakt mij niet zo enorm veel uit.

Maar zelfs met die opties voorzie ik nog erg veel issues, met name omdat door het gebrek aan landscape toestellen de laatste -jaren- er zo goed als geen enkele App meer compatible is met 'landscape'.
Alleen videos bijv. fullscreen draai je nog je telefoon voor op z'n kant, en zelfs dat gebeurd steeds minder.

Ze hadden wellicht beter kunnen inzetten op een verticale qwerty ipv het oplossen met hun software, want dit gaat zeker voor zoveel gedoe zorgen dat je in de praktijk wellicht 't toetsenbord amper gaat gebruiken. Blackberry was/is opzich goed bezig, maar die koop ik ook niet (erg aan de prijs met een erg slechte camera..)

Dus ik moedig dit concept aan, was de prijs 299 dan had ik 'm sowieso gekocht om 't doel te steunen, maar nu .. erg jammer .. helemaal na het moto-mod verhaal, dit was onder de streep een betere optie geweest namelijk (naar mijn mening ;) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BorgMan
Afgelopen week was er een hands-on in New York. Ook daar waren wederom nieuwere handsets beschikbaar, maar als ik het een beetje goed gezien heb wel minder dan tijdens het Düsseldorf event. De laatste berichten zijn dat ze nog steeds op weg zijn om een september release voor elkaar te krijgen, dus met wat mazzel heb ik aan het einde van de maand mijn nieuwe pareltje in huis! Voor een Q&A van NYC kun je trouwens hier terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, mid september wordt ie verstuurd naar de pre-order klanten. Een mooie preview op de tweakers frontpage. Het is nu bijna zover, eindelijk weer landscape typen met een telefoon, heb ik sinds de Desire Z niet meer kunnen doen B)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Een mooie preview op de homepage inderdaad! Ik denk dat dit topic wel wat drukker gaat worden, zo in de aanloop naar de release. Heel erg benieuwd, ik laat hem naar werk bezorgen maar weet nu al dat ik erg mijn best ga moeten doen om mijn hoofd er die dag bij te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasicezero
Pfff, wat gaan de dagen ineens laaangggzaammm...
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorgMan
Ennnnn het is officieel: de lancering wordt uitgesteld. Schijnt voornamelijk iets te maken te hebbem met een Chinees feestgebeuren, plus kwaliteitsborging. Half september wordt begin oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasicezero
Jammer man, was ergens wel te verwachten 😭

• BorgMan
FX heeft het apparaatje bij de FCC laten goedkeuren en als ik het goed zie (helemaal onderaan, het punt Grant) is alles goed gegaan. Dus dat betekent weer een stapje dichterbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

Ik lees op het F(x)tec forum allerlei berichten over uitstel van de levering, begin oktober wordt nu al snel eind oktober als ik het goed begrepen heb. Jammer dat ik dit wel van het forum moet vernemen, mijn centjes liggen namelijk al vanaf 1 augustus jl bij F(x)tec en ik krijg maar af en toe een email, en vaak gaan die niet eens over het feit dat de levertijd alweer verzet is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Inderdaad, maar het bericht komt wel van FX zelf. Blijkbaar is massaproductie begonnen, en levering van waarschijnlijk alle units is klaar eind oktober. Laten we het hopen.

https://www.fxtec.com/for...nfo-on-production-status/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48

Geckoo

Good news, everyone!

is de reguliere retail price al bekend?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorgMan
Er is gisteren een filmpje gestuurd met een officiële levering vanaf 29 oktober. Wat de prijs betreft: geen idee. De shop list 'm nog steeds als €649,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Such a bump... Zijn er nog Pro1 fans op het Tweakers feestje? Ik had een Pro1 shirt aan kunnen trekken maar heb dat uiteindelijk toch maar niet gedaan 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

Toch maar de knoop doorgehakt en mijn pre-order geannuleerd. Dat ging overigens erg makkelijk en zonder moeilijke vragen. Ik heb er toch geen vertrouwen meer in dat ik deze maand nog een Pro 1 in mijn handen ga hebben. Nu eerst maar een andere telefoon kopen, ik hou ze wel in de gaten, misschien hebben ze bij een volgend model de zaken beter op de rit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Het schijnt dat de laatste Q&A gedaan wordt, voordat de telefoon naar fulfillment centres wordt gestuurd. Verwachte in-hand moment: half november!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BorgMan
Ennnnn we hebben een update dames en heren!

Het goede nieuws: ze zijn er mee bezig. Het slechte nieuws: het gaat allemaal niet zo snel. 5 uur per handset is... a bit of a bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:35
Wow, nog steeds niet uit?

Ik zit eraan m'n Blackberry KEY2 weg te doen en deze te kopen (KEY2 kan niet geroot worden).

CTRL+C CTRL+V en pijltjes op een telefoon, omg JA AUB (om maar wat te noemen) :P

Android 8 dat op de KEY2 draait is echt een volstrekt gedrocht (als je van BBOS 10 of zelfs Android 7 komt) naar mijn bescheiden mening. Geen audio equalizer (terwijl die wel in de SoC zit, werkte in KEY1 wel met een omweg), geen dark mode, geen nachtfilter, geen OS swipe gestures (behalve half brak via een extra app), Google bloatware niet te verwijderen en ga zo maar verder. Geen nacht filter (half werkende Twilight app) = als het donker is elke keer dat je notificaties bekijkt of instelling veranderd volledig verblind worden. |:( |:( |:(

Eindelijk weer een fatsoenlijke telefoon met keyboard. Het maakt me niets uit wat hij kost. Dit gaat me vele uren van m'n leven en onnodige frustratie besparen.

[ Voor 8% gewijzigd door GeoBeo op 07-12-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Nog steeds niet uit, nee. Er zijn al wat mensen die heel hard geroepen hebben dat ze hun pre-order zouden gaan cancellen, maar dat moeten ze lekker zelf weten. FXtec's communicatie is een puntje van aandacht, toegegeven, maar ik vertrouw er op dat ik mijn unit voor kerst heb. Zo niet, dan niet, duurt het wat langer. Dat is ook het enige wat ik erover kan zeggen: bestel 'm niet als je niet kan wachten. You're gonna have a bad time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasicezero
zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiKoTiK
eerste toestellen zijn in handen van gebruikers.

er stond een unboxing op youtube van wasmachineman maar die had zijn imei zichtbaar in beeld dus die video is effe terug offline voor editing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-I-X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 12:32
Ik kreeg deze vrijdag binnen.. Werd er niet vrolijker op.
Voor de 650,- duurt het me allemaal even te lang en deze problemen helpen er ook niet bij
Pro1 shipping update
Hello!
We just wanted to get in touch with an update on the Pro1. As you are aware we have shipped a number of devices to customers in the last few weeks. In parallel we have been battling our way through a few more challenges, most recently:
• A large batch of devices have been sent back to our warehouse in Hong Kong by US customs due to strict import regulations, this held up all our US customer orders. We have a solution for this now.
• We have also been working with our screen supplier to fix a light leak issue, discovered in another batch of devices before shipping. To resolve this, we have added in a couple of extra steps to the production process and have been looking into alternative methods to ensure this improves the overall ratio of yield. We are committed to delivering devices that meet our high quality standards and customer expectations, and so we have reproduced this batch from scratch.
Rest assured the team at F(x)tec in London, China and Hong Kong are working to get your Pro1 over to you asap. Another batch of devices has left the factory on Wednesday and is making its way through the F(x)tec logistics network over the next week. We’re working with the factory on how quickly they can get the remaining pre-order devices assembled and ready, updates will come either through us directly or a change in status to your order.
Have a great weekend all and to our US customers, wishing you a Happy Thanksgiving!

Adrian and Chen
Founders, F(x)tec

P.S. in case you missed these...
New Forum: https://community.fxtec.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Verder geen nieuws van de mensen die een pre-order geplaatst hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Vrij weinig. Er komen steeds meer toestellen bij mensen terecht maar het proces is traag. Ik weet ook niet helemaal zeker waar de problemen precies liggen: fabricage of transport...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Ik heb gister mijn verzendbevestiging ontvangen (pre-order) en verwacht het toestel komende week woensdag in huis te hebben. Ik zal hier mijn ervaringen delen als hij binnen is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Bloodhoundje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:30:
Ik heb gister mijn verzendbevestiging ontvangen (pre-order) en verwacht het toestel komende week woensdag in huis te hebben. Ik zal hier mijn ervaringen delen als hij binnen is :) .
Nog niks binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Jammer genoeg niet binnen gekregen nee. DPD parcel heeft keihard gefaald:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Dpd (nederland) B.v.10 Jan, 20202:22 AMDelivery Exception
Dpd (nederland) B.v.9 Jan, 20202:21 PMInternational Hub - In Transit
Dpd (nederland) B.v.7 Jan, 202012:54 PMHeld by Depot - Pending Delivery Book-In
Dpd (nederland) B.v.7 Jan, 202010:52 AMDelivery Exception
Dpd (nederland) B.v.6 Jan, 202010:05 AMHeld Delivery Date Rescheduled
Dpd (nederland) B.v.6 Jan, 20209:34 AMConfirmed at Depot
Dpd (nederland) B.v.5 Jan, 202010:57 PMDelivery to PARCELHERO Pickup Shop THE LITTLE STOKSHOP requested
Dpd (nederland) B.v.5 Jan, 20209:59 PMDelivery to PARCELHERO Pickup Shop THE LITTLE STOKSHOP requested
Dpd (nederland) B.v.5 Jan, 20209:10 PMInternational Hub - In Transit
Hub4 Jan, 202012:36 AMSorted by offshore gateway
Hub 3 - Bham4 Jan, 202012:36 AMExported by international gateway, to PARCELHERO Group
Hub 3 - Bham4 Jan, 202012:35 AMConfirmed at Hub
Park Royal3 Jan, 20207:24 PMParcel left depot
Park Royal3 Jan, 202012:00 PMCollected from self-labeller
Southall2 Jan, 20204:50 PMCustomer data received

Of in het kort, ze hebben mijn pakket nooit aangeboden bij mij of de parcelshop en per ongeluk direct retour gezonden naar de UK 7(8)7 .
Mag dus nu wachten tot ze het opnieuw verzenden en dan duimen dat DPD het niet weer verpest :F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Vanmiddag heb ik mijn Pro1 ontvangen (S/N 000211) :o . De rest van de middag heb ik besteed aan het instellen van het toestel/terugplaatsen van data van mijn oude telefoon.

Mijn eerste indrukken/ervaringen zijn positief:

- Het toestel is niet te groot
- Scherm is helder en scherp
- Audiokwaliteit ervaar ik als zeer prettig
- Toetsenbord voelt fijn aan, de feedback van een ingedrukte toets is erg licht
- Toestel reageert vlot (sneller als mijn XZ2 Compact met 1 generatie nieuwere SOC)
- VOLTE/VoWifi werken beide (Tele2 NL)
- Slider mechanisme voelt zeer solide

Er zijn echter ook verbeterpunten:
- De knoppen aan de zijkanten van het toestel voelen goedkoop, als je er zachtjes tegenaantikt met je vinger hoor je ze rammelen

- De fingerprintscanner zit op een ontzettend slechte plek. net onder de powerbutton rechts. Hierdoor raak je de scanner al aan bij het oppakken/vasthouden van het toestel en krijg je bij unlocken regelmatig te zien dat het aantal pogingen via fingerprint op is en je via andere methoden moet unlocken. Ik ben zelf linkshandig, als rechtshandige is dit echter niet veel beter aangezien de palm van je hand (duimkant) tegen de sensor rust zodra je je toestel oppakt.

-Trilmotor is erg zwak, als het toestel op mijn bureau ligt merk ik het trillen nauwelijks (zowel kwa audioniveau als trilsensatie op het bureau. Mijn XZ2 Compact heeft een trilmotor welke makkelijker 3x zo krachtig is)

- Plaatsing van sticker met IMEI/Serienummer is op de achterkant van het toestel. Deze ga ik er komende week vanaf halen omdat ik mijn IMEI niet graag met random mensen deel.

De komende week gaat het toestel elke dag mee naar werk, dan zal ik ook wat meer data hebben over accuduur/verdere prestaties. Ik zal in de loop van deze week ook even een set foto's schieten ervan/ermee.

Mochten mensen specifieke toestelvragen hebben. Let me know, dan kan ik dit mogelijk voor je testen/beantwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag: is hij (makkelijk) te rooten? :P

Ik ben helemaal klaar met mijn niet-rootbare Blackberry KEY2.

Tof dat we hier een eerste review zien iig!

[ Voor 20% gewijzigd door GeoBeo op 14-01-2020 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
GeoBeo schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:42:

Yes rooten is een makkie en de bootloader is unlockable. FxTec is voorstander van vrijheid over je eigen toestel. Ook alternatieve OS-en als Sailfish etc worden aangemoedigd :).

Dit weekend volgt een uitgebreidere review van het toestel. Dan heb ik enkele dagen testtijd gehad om een goed oordeel te vellen. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorgMan
GeoBeo schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:42:

Hij gaat in ieder geval makkelijk te rooten zijn, ik weet allern niet of dat al zo is bij release. Je zal het ding namelijk moeten rooten als je Sailfish er op moet zetten en aangezien een aantal mensen met een distro bezig zijn voorzie ik daar geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

BorgMan schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Hij gaat in ieder geval makkelijk te rooten zijn, ik weet allern niet of dat al zo is bij release. Je zal het ding namelijk moeten rooten als je Sailfish er op moet zetten en aangezien een aantal mensen met een distro bezig zijn voorzie ik daar geen problemen mee...
Hoe zit dat met de officiële Sailfish distro? Ik had begrepen dat die er zou komen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
nst6ldr schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:47:
Hoe zit dat met de officiële Sailfish distro? Ik had begrepen dat die er zou komen namelijk.
De laatste post op het forum daarover was eind november, zonder veel neer nieuws. Ik denk dat dat even wachten wordt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Zoals beloofd de review van het toestel: productreview: F(x)tec Pro1 review door Bloodhoundje

Ik schrijf praktisch nooit reviews, tips zijn altijd welkom! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Nou, heb eindelijk ook m'n 'stock assigned' mailtje... Zou het er dan toch nog van komen deze maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Same here! Ik denk alsnog dat het een maand gaat duren hoor, maar je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Bloodhoundje schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 00:09:
Zoals beloofd de review van het toestel: productreview: F(x)tec Pro1 review door Bloodhoundje

Ik schrijf praktisch nooit reviews, tips zijn altijd welkom! :Y)
Leuke review en goed duidelijk. Het enige dat ik mis is een foto van waar de fingerprint sensor zit en hoe je hem oppakt (om in te schatten hoe irritant dat zou kunnen zijn).

Ten opzichte van de BB KEY2, toch een paar dingen die me aardig zouden storen:
-- Fingerprint scanner verkeerd geplaatst,
-- Afgeronde randen waar ik het nut nog nooit van gesnapt heb (het voegde in 2017 al niets toe en nu is het gewoon een ouderwetse nutteloze gimmick? :P),
-- Te weinig bezels (te weinig ja, ik wil een telefoon gewoon op kunnen pakken zonder het scherm aan te raken),
-- Geen capacitief gevoelig toetsenbord zodat je woord suggesties kunt kiezen door over het fysieke keyboard te swipen,
-- Onbruikbare selfie cam op een telefoon van > 700 EUR. Niet echt acceptabel.

Voor de rest lijkt het wel een aardig ding, vooral dat hij te rooten is spreekt me dus erg aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

GeoBeo schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:05:
[...]

Leuke review en goed duidelijk. Het enige dat ik mis is een foto van waar de fingerprint sensor zit en hoe je hem oppakt (om in te schatten hoe irritant dat zou kunnen zijn).

Ten opzichte van de BB KEY2, toch een paar dingen die me aardig zouden storen:
-- Fingerprint scanner verkeerd geplaatst,
-- Afgeronde randen waar ik het nut nog nooit van gesnapt heb (het voegde in 2017 al niets toe en nu is het gewoon een ouderwetse nutteloze gimmick? :P),
-- Te weinig bezels (te weinig ja, ik wil een telefoon gewoon op kunnen pakken zonder het scherm aan te raken),
-- Geen capacitief gevoelig toetsenbord zodat je woord suggesties kunt kiezen door over het fysieke keyboard te swipen,
-- Onbruikbare selfie cam op een telefoon van > 700 EUR. Niet echt acceptabel.

Voor de rest lijkt het wel een aardig ding, vooral dat hij te rooten is spreekt me dus erg aan.
Ik ben bang dat er weinig keuze overblijft eigenlijk. De Cosmo Communicator is te duur voor de staat waarin hij nu verkeerd (zie review), BlackBerry Key² krijgt gewoon spyware gepushed en kan je niet rooten (ook ik ga die capacitieve toetsen erg missen hoor!), en andere toestellen met tobo zijn er naar mijn weten gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
nst6ldr schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:50:
[...]

Ik ben bang dat er weinig keuze overblijft eigenlijk. De Cosmo Communicator is te duur voor de staat waarin hij nu verkeerd (zie review), BlackBerry Key² krijgt gewoon spyware gepushed en kan je niet rooten (ook ik ga die capacitieve toetsen erg missen hoor!), en andere toestellen met tobo zijn er naar mijn weten gewoon niet.
Mee eens :'(

Toch maar wachten op de KEY3 dan maar denk ik. Wellicht dat het zonder de slechtste Android versie ooit (Android 8 / 8.1 ) beter te tolereren is.

Het gebrek aan een fatsoenlijke blauwfilter (f.lux achtig) en audio equalizer (die de KEY1 wel had) is dagelijks enorm frustrerend.

Nog even los van het feit dat mijn goedkopere BB Passport uit 2013 betere fotos maakte dan dit ding (en algeheel mooiere hardware/formfactor had), maar dat is een detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

GeoBeo schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Mee eens :'(

Toch maar wachten op de KEY3 dan maar denk ik. Wellicht dat het zonder de slechtste Android versie ooit (Android 8 / 8.1 ) beter te tolereren is.

Het gebrek aan een fatsoenlijke blauwfilter (f.lux achtig) en audio equalizer (die de KEY1 wel had) is dagelijks enorm frustrerend.

Nog even los van het feit dat mijn goedkopere BB Passport uit 2013 betere fotos maakte dan dit ding (en algeheel mooiere hardware/formfactor had), maar dat is een detail.
Key³ gaat er nooit komen ben ik bang. Die kans is echt minimaal, TCL en RIM hebben al laten merken dat ze in ieder geval niet meer samen willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Heeft er iemand ervaring met de machtiging ‘Directe Vertegenwoordiging’? Ik kreeg deze net met mijn shipment confirmation toegestuurd. @Bloodhoundje? @Milly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
BorgMan schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:19:
Heeft er iemand ervaring met de machtiging ‘Directe Vertegenwoordiging’? Ik kreeg deze net met mijn shipment confirmation toegestuurd. @Bloodhoundje? @Milly?
Ik had daar ook nog geen ervaring mee. Heb eerder een laptop uit China laten komen, en toen kreeg ik gewoon een betaalverzoek van de transporteur voor douane en inklaringskosten, met een iDeal linkje.

Uit de mail blijkt dat die machtiging niet vereist is.

Fedex verwacht wel een reactie getuige deze mail, dus ik heb geantwoord dat ze het pakket gewoon moeten opsturen en me een betalingsverzoek mogen sturen. Kijken wat er gebeurt...

/edit: volgens de Fedex tracker is mijn foon al in NL gearriveerd! Ik snap niet veel van die mail van FedEx nu. De geplande aflevering is morgen.... Dat is vlot :)

[ Voor 11% gewijzigd door Milly op 23-01-2020 08:27 ]

Pagina: 1 2 Laatste