Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasicezero
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03 23:56
Ik heb ook eindelijk de 'stock assigned' email binnen. Volgens FedEx wordt de phone morgen geleverd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
Nou jongens... Het was de bedoeling maandag, maar gisterochtend werd 'ie al door Fedex afgeleverd! Eerste indruk: hele fijne, solide telefoon. Het openkrijgen van het scherm vergt even wat muscle memory, maar gaat helemaal goed komen!

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, fijn apparaat. Wat opvallende zaken: het typen op het toetsenbord gaat niet meteen vanzelf snel; de layout is even wennen. Vingerafdrukscanner zit op een rare plek. Knopjes voor power en volume vind ik niet heel solide overkomen. De schermkleuren lijken wat minder verzadigd dan op m'n Oneplus 3T.

Het hele apparaat voelt verder wel erg solide, ook het klapmechanisme. De LED achterop is enorm fel, in vergelijking met de 3T. Navigatie door alle menus en in applicaties gaat zeer smooth. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat ik nu berichten kan typen op een toetsenbord ipv dat gehannes met tikken op het scherm. Het gevoel van de Tytn II en Desire Z komt weer helemaal terug 8)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
Ik ga met je mee in het toetsenbord: het is even wennen. Ik merk vooral dat sommige knoppen niet 100% fijn registreren, met als grootste boosdoener de spatiebalk die hetzelfde euvel heeft als de N900...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
GeoBeo schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:42:
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag: is hij (makkelijk) te rooten? :P

Ik ben helemaal klaar met mijn niet-rootbare Blackberry KEY2.

Tof dat we hier een eerste review zien iig!
Beetje off-topic voor dit forum, maar is dat reden genoeg om weg te gaan van de KEY2 of zijn er nog andere redenen? Ik heb zelf een KEY1 en zit er toch aan te denken om nog een KEY2 te scoren voordat die op zijn.

Uiteraard kijk ik ook naar de F(x)tec PRO1 en ben dus blij dat ik dit forum gevonden heb. Ook de Cosmo Communicator heeft m'n interesse gepakt. Bij beide toestellen krijg ik nog wel sterk het idee dat je naar een product in ontwikkeling kijkt. Dat is voor de verkoopprijs toch wel een gokje. Verder ben ik ook benieuwd hoe het typen in landscape-modus is. Daar heb ik zelf weinig ervaring mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inmiddels is me duidelijk geworden dat m'n gps niet lijkt te werken. Krijg geen fix, ook niet na lange tijd. aGPS data downloaden helpt niet. Ook de test module in de factory test mode (paar keer klikken op het Android build nummer) krijgt het niet voor elkaar.

Nog even klussen eraan, maar zoals het er nu naar uitziet wordt dit een gevalletje support...

/edit Na wat prutsen werkt de gps goed. Hoop dat het zo blijft. Heb ik niet voor niks een mooie autohouder gekocht :)

[ Voor 14% gewijzigd door Milly op 08-02-2020 11:06 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
De eerste paar dagen heb ik he toetsenbord echt vervloekt, vanwege de shifted QWERTY. Een paar dagen later ben ik het wel gewend. Dat heeft in mijn geval denk ik toch wel een week geduurd.
Als je naar een Cosmo kijkt, die lijkt mij niet geschikt als daily, ik heb hem in mijn handen gehad.
De Pro1 heeft nog echt wel wat software bugs and quirks. Maar ook daar ben ik in veel gevallen inmiddels wel aan gewend. De twee dingen dingen die mij niet bevallen zijn de fingerprint reader en de camera-software (algortime erachter).
Er valt mee te leven, maar het moet beter kunnen.
Verder mis ik met regelmaat een letter tijdens het typen, kwestie van harder drukken I guess. Al-met-al ben ik positief. Touchscreen werkt gewoon niet goed (genoeg) voor mij.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 11:25
itsyaboy schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:19:
[...]

Beetje off-topic voor dit forum, maar is dat reden genoeg om weg te gaan van de KEY2 of zijn er nog andere redenen? Ik heb zelf een KEY1 en zit er toch aan te denken om nog een KEY2 te scoren voordat die op zijn.
De KEY1 en KEY2 zijn redelijk vergelijkbaar. De KEY2 is een stuk sneller. Maar ten opzichte van de KEY1 is de KEY2 op bepaalde vlakken NOG slechter:
-- De capacitive touch onder het keyboard werkt slechter. Ik gebruik eigenlijk het omhoog swipen op het keyboard om een woord te selecteren helemaal niet meer daardoor. Werkte op de KEY1 veel beter.
-- Fingerprint sensor van de KEY2 lijkt iets strenger, waardoor hij vaker niet herkent (natte/vette vingers e.d.). Al met al niet heel irritant, maar wel gewoon slechter.
-- Op de KEY1 kreeg ik het voor elkaar de audio equalizer van de SoC in te stellen (met een bepaalde app waarvan ik de naam vergeten ben en die ik na elke boot met de hand moest opstarten). Op de KEY2 werkt dit niet meer, ondanks dat er gewoon een equalizer in de hardware zit. Belachelijk.
-- De KEY2 heeft Android 8.1 met alle nadelen van dien ten opzichte van Android 7. Een van die nadelen is dat apps de kleur van het notificatiescherm niet mogen aanpassen. Daardoor werkten blauw-licht filters (die op de KEY1 wel gewoon werkten) niet goed op de KEY2. Via een hack van de API voor gehandicapten heeft o.a. Twilight (blauw licht filter app) dit weten te omzeilen, maar het voelt allemaal erg houtje touwtje. Bovendien werkt die app lang niet zo goed als f.lux. Die heeft weer root access nodig, dus vergeet het maar op een KEY2.
-- De volume regeling is ronduit k*t. Ik weet niet meer of dit op de KEY1 ook zo was, maar op de KEY2 heb je bijvoorbeeld het volgende: voor Skype calls op speaker mag je het volume regelen tussen loeihard en oorverdovend. Handig! Als je toevallig een Bluetooth koptelefoon wilt gebruiken dan heb je (iig met de nieuwste SONY noise cancelling koptelefoon) de keuze tussen veel te zacht, oorverdovend en alles daarboven. Hier is ook weer een truuk voor (ergens een setting in developer options aanzetten), maar kom op zeg |:( |:(

Er is zo veel van dat soort (naar mijn mening) basis functionaliteit die gewoon ronduit niet werkt en waar helemaal niets aan te doen is (want niet te rooten) dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil.

Ik heb deze besteld: https://unihertz.com/shop/product/titan-pre-order-39

Voordelen van de Titan ten opzichte van de KEY2:
-- Grotere batterij
-- Screen protect en casing al meegeleverd
-- Waterproof!!
-- Grotere toetsen, handig voor mensen met grote vingers zoals ik.
-- Vierkant scherm in Blackberry Passport form factor (YES YES YES!)
-- Android 9 ipv 8.1
-- Misschien te rooten (heb nu de vraag bij de fabrikant uit staan).
-- Dual SIM
-- 128 GB geheugen ipv 64 GB
-- Snellere processor
-- Meer bezels en dikker dus makkelijker vast te houden zonder het scherm aan te raken of hem te laten vallen.
-- Zowat de helft goedkoper!!
-- Wireless charging!
-- USB OTG!! --> Je telefoon kan USB host spelen zodat je bijvoorbeeld de fotos van je (oude) digitale camera af kunt halen alsof je hem aan een PC hangt.

In andere woorden: alle steken die Blackberry in de laatste jaren heeft laten vallen lijken in die telefoon opgelost.

Het enige nadeel dat ik kon vinden is dat de camera (denk ik) slechter is en hij is goed lelijk, maar daar zit ik niet mee. Maar daar zit ik niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

GeoBeo schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:23:
[...]

De KEY1 en KEY2 zijn redelijk vergelijkbaar. De KEY2 is een stuk sneller. Maar ten opzichte van de KEY1 is de KEY2 op bepaalde vlakken NOG slechter:
-- De capacitive touch onder het keyboard werkt slechter. Ik gebruik eigenlijk het omhoog swipen op het keyboard om een woord te selecteren helemaal niet meer daardoor. Werkte op de KEY1 veel beter.
-- Fingerprint sensor van de KEY2 lijkt iets strenger, waardoor hij vaker niet herkent (natte/vette vingers e.d.). Al met al niet heel irritant, maar wel gewoon slechter.
-- Op de KEY1 kreeg ik het voor elkaar de audio equalizer van de SoC in te stellen (met een bepaalde app waarvan ik de naam vergeten ben en die ik na elke boot met de hand moest opstarten). Op de KEY2 werkt dit niet meer, ondanks dat er gewoon een equalizer in de hardware zit. Belachelijk.
-- De KEY2 heeft Android 8.1 met alle nadelen van dien ten opzichte van Android 7. Een van die nadelen is dat apps de kleur van het notificatiescherm niet mogen aanpassen. Daardoor werkten blauw-licht filters (die op de KEY1 wel gewoon werkten) niet goed op de KEY2. Via een hack van de API voor gehandicapten heeft o.a. Twilight (blauw licht filter app) dit weten te omzeilen, maar het voelt allemaal erg houtje touwtje. Bovendien werkt die app lang niet zo goed als f.lux. Die heeft weer root access nodig, dus vergeet het maar op een KEY2.
-- De volume regeling is ronduit k*t. Ik weet niet meer of dit op de KEY1 ook zo was, maar op de KEY2 heb je bijvoorbeeld het volgende: voor Skype calls op speaker mag je het volume regelen tussen loeihard en oorverdovend. Handig! Als je toevallig een Bluetooth koptelefoon wilt gebruiken dan heb je (iig met de nieuwste SONY noise cancelling koptelefoon) de keuze tussen veel te zacht, oorverdovend en alles daarboven. Hier is ook weer een truuk voor (ergens een setting in developer options aanzetten), maar kom op zeg |:( |:(

Er is zo veel van dat soort (naar mijn mening) basis functionaliteit die gewoon ronduit niet werkt en waar helemaal niets aan te doen is (want niet te rooten) dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil.

Ik heb deze besteld: https://unihertz.com/shop/product/titan-pre-order-39

Voordelen van de Titan ten opzichte van de KEY2:
-- Grotere batterij
-- Screen protect en casing al meegeleverd
-- Waterproof!!
-- Grotere toetsen, handig voor mensen met grote vingers zoals ik.
-- Vierkant scherm in Blackberry Passport form factor (YES YES YES!)
-- Android 9 ipv 8.1
-- Misschien te rooten (heb nu de vraag bij de fabrikant uit staan).
-- Dual SIM
-- 128 GB geheugen ipv 64 GB
-- Snellere processor
-- Meer bezels en dikker dus makkelijker vast te houden zonder het scherm aan te raken of hem te laten vallen.
-- Zowat de helft goedkoper!!
-- Wireless charging!
-- USB OTG!! --> Je telefoon kan USB host spelen zodat je bijvoorbeeld de fotos van je (oude) digitale camera af kunt halen alsof je hem aan een PC hangt.

In andere woorden: alle steken die Blackberry in de laatste jaren heeft laten vallen lijken in die telefoon opgelost.

Het enige nadeel dat ik kon vinden is dat de camera (denk ik) slechter is en hij is goed lelijk, maar daar zit ik niet mee. Maar daar zit ik niet echt mee.
Een ander nadeel waar ik nu mee zou zitten is dat het toetsenbord niet capacitief is Wacht, het lijkt er toch op dat dit er wel in zit, en de layout van het toetsenbord staat me tegen (spatiebalk tussen de V en B?) maar ik heb weinig andere opties denk ik. Er zitten zeker wel voordelen aan het toestel die TCL heeft gemist.

Ben je van zins om een review te schrijven? Want ik heb ook wel interesse eigenlijk, voor die prijs denk ik dat dit wel m'n nieuwe daily driver kan worden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
nst6ldr schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:46:
[...]
Ben je van zins om een review te schrijven? Want ik heb ook wel interesse eigenlijk, voor die prijs denk ik dat dit wel m'n nieuwe daily driver kan worden.
Ik zou een korte review kunnen doen met wat plus en min punten ten opzichte van de KEY2 (die ik nu heb). Dat wordt dan wel m'n eerste review ooit :P

Ik kan eigenlijk geen nadelen vinden in de video. Er wordt in elke review video wat lacherig gedaan "haha, een Blackberry, haha ouderwets" maar vervolgens komen er niet echt argumenten om te onderbouwen dat het geen handig ding is. Verder dan "je kunt er niet handig op gamen en youtuben" komen ze niet. Nee, goh... 8)7 Bovendien ben ik geen enkele reviewer tegen gekomen de enigszins kan typen op een fysiek keyboard.

De spatiebalk plaatsing is misschien wel irritant, maar dat zal ik ff moeten uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

GeoBeo schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:56:
[...]

Ik zou een korte review kunnen doen met wat plus en min punten ten opzichte van de KEY2 (die ik nu heb). Dat wordt dan wel m'n eerste review ooit :P

Ik kan eigenlijk geen nadelen vinden in de video. Er wordt in elke review video wat lacherig gedaan "haha, een Blackberry, haha ouderwets" maar vervolgens komen er niet echt argumenten om te onderbouwen dat het geen handig ding is. Verder dan "je kunt er niet handig op gamen en youtuben" komen ze niet. Nee, goh... 8)7 Bovendien ben ik geen enkele reviewer tegen gekomen de enigszins kan typen op een fysiek keyboard.

De spatiebalk plaatsing is misschien wel irritant, maar dat zal ik ff moeten uitproberen...
De meeste reviews die ik lees zijn eigenlijk bijzonder eerlijk vanuit een consumenten perspectief. Je moet je voorstellen dat de consument nu een aantal jaar eindelijk aan het idee is gewend dat ze niet productief willen zijn op een telefoon, maar hier media op willen consumeren. Dat past ook meer in het verdienmodel van de grootste mobiele OS: Android.

Maar dan nog, hij is écht lelijk (ook voor een stevige telefoon), en de MediaTek maakt het een lastige koop voor Tweakers omdat je afhankelijk bent van de frabrikant, want de community kan er niks voor uitbrengen. Kijk naar de Key², dat is voor mij straks een mooie verhoger voor m'n wiebelende tafel, want ik kan er niks op laden om de levensduur te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
nst6ldr schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:21:
[...]
De meeste reviews die ik lees zijn eigenlijk bijzonder eerlijk vanuit een consumenten perspectief. Je moet je voorstellen dat de consument nu een aantal jaar eindelijk aan het idee is gewend dat ze niet productief willen zijn op een telefoon, maar hier media op willen consumeren. Dat past ook meer in het verdienmodel van de grootste mobiele OS: Android.
Dat kan best dat de meeste consumenten media consumeren op hun telefoons, maar die consumenten zijn natuurlijk overduidelijk niet de doelgroep van deze niche telefoons (Titan, F(x)tec, etc).

Tevens het volgende. :X >:) :D
Maar dan nog, hij is écht lelijk (ook voor een stevige telefoon), en de MediaTek maakt het een lastige koop voor Tweakers omdat je afhankelijk bent van de frabrikant, want de community kan er niks voor uitbrengen. Kijk naar de Key², dat is voor mij straks een mooie verhoger voor m'n wiebelende tafel, want ik kan er niks op laden om de levensduur te verlengen.
Persoonlijk kan ik er niet echt mee zitten hoe hij eruit ziet. Ik ontleen mijn status niet aan hoe mijn telefoon eruit ziet, ik mag hopen dat ik meer ben dan mijn telefoon haha :P En ironisch genoeg: hoe vreemder en lelijker, hoe meer aandacht en aanspraak je er mee zult krijgen 8)

In deze wereld van monotonie is een raar lelijk ding juist iets dat je onderscheid. Dit is precies de design gedachte achter bijvoorbeeld de Tesla Cybertruck. Of om het anders te stellen: ik denk dat je eerder aanspraak krijgt als je dit ding uit je zak tovert dan wanneer je de zoveelste mooie IPhone iteratie van 1000+ EUR uit je zak tovert :)

Dat de community er niks voor uit kan brengen vind ik wel een goed tegenargument, het zou erg jammer zijn als er geen alternatieve roms op kunnen draaien. Echter, als je alternatieve ROMs wilt kunnen draaien en een fysiek keyboard wilt dan heb je volgens mij maar 1 enkele keus: de F(x)tec PRO. En zelfs daar is het waarschijnlijk een flink gepruts om het werkend te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BorgMan
Flinke maand de Pro1 nu gebruikt. Het is echt een kwestie van wennen, vooral omdat het toetsenbord duidelijk 1e generatie is. Zoals al eerder gezegd wil het nog wel eens zijn dat een toets niet registreert, en sommige combinaties op een regulier keyboard vertalen gewoon slecht naar mini-formaat omdat er geen rekening gehouden wordt met het feit dat je meestal met maar twee vingers bezig bent, zoals alt-tab. Maar wennen doet het, en ik ben voor een 1e generatie product er wel echt tevreden mee. Maar mijn LG q6 gaat niet de deur uit: ik heb geen flauw idee hoe lang de Pro1 het gaat volhouden, dus gaat de q6 de opslag in.

Touchscreen is overigens ook wel een dingetje: je merkt dat 'ie af en toe moeite met aanrakingen heeft. Dat zijn specifieke momenten, voornamelijk als er meerdere aanrakingen tegelijk zijn geweest doordat je bijvoorbeeld je vinger te dicht langs de gebogen zijkant hebt gehouden. Wat mij betreft mag die echt verdwijnen met een Pro2. Terugschakelen naar 5" vanaf 5.99" zou wat mij betreft ook niet verkeerd zijn; je bereikt de toetsen dan net wat makkelijker. Then again: form factor behouden zou het wel aantrekkelijker maken om hoesjes er voor te maken.

Het sliding mechanisme moet de volgende ronde beter. Ik krijg het vermoeden dat de lichtere schermen van de N97 en E7 het makkelijker maakten om het ding open te krijgen en dat door het toegevoegde gewicht het allemaal wat stroef loopt. Maar dat kan ook aan die verrekte afrondingen liggen. Trouwens, zonder software zoals Samsung deze mee leverde wat gebruikt maakt van die afrondingen heb je er eigenlijk geen zak aan en is het meer een beetje eye-pleasing dan dat het toegevoegde waarde heeft.

Ja, het is duidelijk een work in progress. Maar er is meer dan prima mee te werken en ik ben zeker voornemens om een Pro2 te kopen als die uit komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorgMan
Een kleine update: F(x)tec heeft een OTA gepushed voor Android gebruikers waarin er een aantal issues rondom het toetsenbord opgelost worden. Om de een of andere reden betekent dat dat het ding véél fijner typt. Ik was bang dat het een hardware ding was maar blijkbaar was het toch iets softwarematigs. Sindsdien heb ik het gevoel dat de batterij ook ietsje langer mee gaat. Ze zijn de Pro1 actief aan het supporten en dat geeft me goede hoop voor de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Interessant dat probleem met de toetsen die soms "overslaan" had de Titan ook en hebben ze inmiddels ook met een software update volledig opgelost.

Ik heb inmiddels mijn Unihertz Titan een paar weken en hij is goed genoeg om mijn Blackberry KEY2 de deur uit te doen.

De Titan is geen super toestel, maar om persoonlijke voorkeuren die ik belangrijk vindt is hij voor mij toch net iets fijner dan een KEY2. Ik ben wel flink lang bezig geweest met instellen. Als je apps in de achtergrond wilt laten draaien moet je 3 - 4 uitzonderingen aanmaken in Android 9 om dat voor elkaar te krijgen. Niet echt gebruiksvriendelijk.

Voordelen KEY2:
-- Typt veel fijner door betere key switches en de vorm van de toetsen. Al is het toetsenbord zo klein dat swipe gestures op het toetsenbord eigenlijk niet bruikbaar zijn.
-- Veeeeeeeeeeeeeeeel betere camera's. Die van de Titan zijn zowat onbruikbaar.
-- Mooier ontwerp.
-- Lichter, dunner.
-- Android 8, dus minder gezeik dan Android 9 (bij elke update maakt Google Android irritanter).

Voordelen Titan:
-- Werkt veel sneller (betere SoC).
-- Batterij gaat makkelijk 3 dagen mee op 1 lading. Goddelijk. Nooit meer een powerbank nodig.
-- USB host support, dus letterlijk te gebruiken als powerbank voor andere apparaten.
-- Waterdicht.
-- Veel steviger en geen aparte hoes nodig. Wordt met screen protector geleverd. Je kunt hem rustig laten vallen, zal niet stuk gaan.
-- Draadloos opladen (doe ik zelf niks mee).
-- Lelijk, dus minder snel gejat.
-- Speaker enorm luid en goed geluid voor een telefoon. Er komt bijna bas uit. Het ding is z'n eigen speakerkast.
-- Grotere toetsen, voor mij erg fijn door grote handen.
-- Veel makkelijker stevig vast te pakken, omdat het zo'n enorm ding is met fijn dikke bezels.
-- Blackberry apps gewoon te installeren inclusief Blackberry keyboard (maar swipe gestures werken nog niet). Google op Blackberry manager op Github.
-- Er is support!! Wow!! Je kunt Unihertz mailen met problemen en ze reageren daadwerkelijk binnen een paar dagen. Ongelofelijk. Problemen worden ook daadwerkelijk opgelost in software en firmware updates!
-- Waarschijnlijk te rooten (nog niet geprobeerd). Bootloader heel makkelijk te unlocken!!
-- Vierkant scherm werkt veel fijner.
-- Capacitive touch onder het toetsenbord! Dit is nog niet bruikbaar, maar als dit net zo goed wordt als op de Passport dan is dit een killer app. Omhoog swipen over het fysieke toetsenbord om een woord suggestie te selecteren. Goddelijk.

Het ligt dus een beetje aan wat je zelf belangrijk vindt. Het is een raar ding en zeker niet perfect. De camera's zijn o.a. waardeloos, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

GeoBeo schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:03:
Voordelen Titan:
-- Waterdicht.
Zo worden ze inderdaad verkocht:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r02Mw2E.png

Alleen is de fabrikant er op teruggekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wQMiCNl.png

[ Voor 26% gewijzigd door nst6ldr op 26-04-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
nst6ldr schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sja, dit geldt gewoon voor elke "waterdichte" telefoon hoor. Dat moet je dus lezen als spat waterdicht.

Of "ja, je kunt hem rustig in zee laten vallen, afspoelen en dan zal hij het hoogstwaarschijnlijk nog doen".

Of een keer mee door een stortregen lopen in de jungle moet ook kunnen.

Toch echt wel een fijn gevoel hoor, vergeleken met een KEY2 die dan waarschijnlijk direct stuk zou zijn of in op z'n minst bij het eerste plensje water uit zou gaan. Daar sta je dan in en vreemd land in de regen. Hoe heet je hotel ook weer? Juist...

Het is niet echt eerlijke marketing, daar ben ik het wel mee eens maar het was mij wel duidelijk dat je er niet mee moet gaan scuba duiken. De eerste telefoon die daadwerkelijk waterdicht is moet nog uitkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door GeoBeo op 26-04-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Zojuist de IndieGoGo variant besteld:

Michel, thanks for backing Pro1 X Smartphone Functionality, Choice & Control.

https://www.indiegogo.com...ret_perk_token=2c0a82a4#/

Ik ben heel benieuwd

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Ik heb er aan zitten te denken na de aankondiging van xda.
Toch blijf ik het wel erg veel geld vinden voor wat je er voor krijgt.
Zeker met zo'n relatief kleine accu er in.
Ook vind ik de verzondkosten ronduit ordinair hoog ( helemaal als je dan ook nog eens heffingen mag gaan betalen )
Het blijft knagen dat de levering nog altijd giga ver vooruit geschoven word ( nu backen is leveren in maart volgend jaar ?! )

Ik ga toch maar voor de poco f2 pro ; grotere accu en inmiddels ook van custom roms te voorzien voor de helft van het geld...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

GeoBeo schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:07:
[...]

Sja, dit geldt gewoon voor elke "waterdichte" telefoon hoor. Dat moet je dus lezen als spat waterdicht.
Joh, adverteer gewoon niet met foto's van het toestel dat half onder water ligt als dat niet tot de mogelijkheden behoort.
[...]

Toch echt wel een fijn gevoel hoor, vergeleken met een KEY2 die dan waarschijnlijk direct stuk zou zijn of in op z'n minst bij het eerste plensje water uit zou gaan. Daar sta je dan in en vreemd land in de regen. Hoe heet je hotel ook weer? Juist...
Toevallig gaat mijn Key2 al even mee, die is vaak genoeg nat geweest door o.a. regen (mijn telefoon is een gebruiksvoorwerp). Nog geen problemen gehad.
[...]

Het is niet echt eerlijke marketing, daar ben ik het wel mee eens maar het was mij wel duidelijk dat je er niet mee moet gaan scuba duiken. De eerste telefoon die daadwerkelijk waterdicht is moet nog uitkomen.
Dan ben je eerder uitzonderlijk dan regel. Op de support groep van Facebook komt het bij meerdere mensen voor, dermate dat Unihertz zelf met de aankondiging kwam dat het toestel niet tegen water kan.
shicomm schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:42:
Ik heb er aan zitten te denken na de aankondiging van xda.
Toch blijf ik het wel erg veel geld vinden voor wat je er voor krijgt.
Zeker met zo'n relatief kleine accu er in.
Ook vind ik de verzondkosten ronduit ordinair hoog ( helemaal als je dan ook nog eens heffingen mag gaan betalen )
Het blijft knagen dat de levering nog altijd giga ver vooruit geschoven word ( nu backen is leveren in maart volgend jaar ?! )

Ik ga toch maar voor de poco f2 pro ; grotere accu en inmiddels ook van custom roms te voorzien voor de helft van het geld...
Ondanks dat ik de F(x) pro echt geen tof toestel vindt, doe je het hier toch echt wel te kort. Je kan een toestel mét toetsenbord niet gaan vergelijken met toestellen zonder. Als je hardware gaat schrappen uit je wensenlijst dan mag het hopelijk geen verassing zijn dat je goedkoper uit komt? Als je geen goede camera en snelle CPU nodig hebt dan wordt het nóg goedkoper, beter dan dat, als je géén telefoon koopt dan is die keuze zelfs gratis!

De verzendkosten zijn dan wel weer een slechte zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
nst6ldr schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zal. Ik heb er vaak genoeg mee onder de douche gestaan zonder enige probleem. Dat zou ik met mijn KEY2 NOOIT gedaan hebben.

En voor de rest is het gewoon de beste telefoon met fysiek toetsenbord die nu te krijgen is. Het kan beter, maar er is nu niets beters.

Behalve de fysieke toetsen is het feit dat hij een paar dagen op een lading mee gaat denk ik het meest goddelijke aan het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

nst6ldr schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Ondanks dat ik de F(x) pro echt geen tof toestel vindt, doe je het hier toch echt wel te kort. Je kan een toestel mét toetsenbord niet gaan vergelijken met toestellen zonder. Als je hardware gaat schrappen uit je wensenlijst dan mag het hopelijk geen verassing zijn dat je goedkoper uit komt?
Ik ben het met je eens dat een rechtstreeks vergelijk puur op basis van specs niet realistisch is.
Toch blijft het knagen dat je wel een heel groot premium betaald voor hun usp..
Wetende dat de community op xda ook heeft geklaagd over de verouderde soc en de relatief kleine accu is een teken aan de wand imho.
Een heleboel mensen heeft ook aan de specs te kunnen slikken als de prijs er naar is en dat is nu absoluut niet het geval.

Ze zijn overigens niet alleen ; ook planet computers zit met deze issue.
De mediatek socs die zij gebruiken zijn nog een tandje "erger" al krijg je er daar weer wel een forsere accu voor terug.
Qua prijs zitten ze ongeveer in hetzelfde straatje als fx tec ( incl. de ronduit ordinaire verzendkosten )
Ik heb er lang over zitten dubben om toch de cosmo danwel de astro van hun te komen maar wederom hebben de prijzen icm de nogal scheve specs er voor gezorgd dat ik ze heb laten lopen.

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

shicomm schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:19:
[...]

Ik ben het met je eens dat een rechtstreeks vergelijk puur op basis van specs niet realistisch is.
Toch blijft het knagen dat je wel een heel groot premium betaald voor hun usp..
Wetende dat de community op xda ook heeft geklaagd over de verouderde soc en de relatief kleine accu is een teken aan de wand imho.
Een heleboel mensen heeft ook aan de specs te kunnen slikken als de prijs er naar is en dat is nu absoluut niet het geval.

Ze zijn overigens niet alleen ; ook planet computers zit met deze issue.
De mediatek socs die zij gebruiken zijn nog een tandje "erger" al krijg je er daar weer wel een forsere accu voor terug.
Qua prijs zitten ze ongeveer in hetzelfde straatje als fx tec ( incl. de ronduit ordinaire verzendkosten )
Ik heb er lang over zitten dubben om toch de cosmo danwel de astro van hun te komen maar wederom hebben de prijzen icm de nogal scheve specs er voor gezorgd dat ik ze heb laten lopen.
De componenten komen van de plank, de behuizing wordt gespoten of vacuüm getrokken aan de lopende band (vermoedelijk in een fabriek waar er 100 verschillende behuizingen op een dag gefabriceerd worden), daar zitten de kosten niet in. Een (goed) toetsenbord daarentegen, dat moet ontwikkeld worden. Zonder de patenten van BlackBerry is dat best een klus. De fabricage daarvan toch wel.

€150,- meerprijs voor een goed toetsenbord vind ik dan geen extreme surplus. Een hoop mensen jammergenoeg wel, dus dat bedrag wordt bespaard op andere componenten.

Pagina: 1 2 Laatste