SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
En zie hier een nieuw programma geboren. Koken met chef kok martin op computer componenten. Iedere vrijdag middag van 5 tot 6 op rtl 5!Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:28:
Een creme brulee au bain marie maken moet wel lukken denk ik
Maar als enkel de HDD is overleden dan vind ik niet dat het hele systeem is overleden. Zou hij nog opgestart kunnen worden van een usb stick ofzo?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Maar ik kan hem niet meer terugvinden.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Er zijn een aantal hele mooie casemods van bv. GNOOM172:pm1 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:34:
Ik heb al een hel mooie casemod gezien met een G5 in het [WC] post hier je WC systeem
Maar ik kan hem niet meer terugvinden.
[CiP] Apple Tjernobuild
[CiP] Apple G5 -----> Ipple i5
Of zijn huidig project, een Mac Pro:
[CIP] Apple My Mac Pro
[ Voor 7% gewijzigd door Darkstar op 27-01-2011 10:45 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Hehe, ik heb hier nog een Beige G3 staan waar ik Leopard heb op gezet, hoezo praktisch onbruikbaar?RobIII schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:36:
[...]
Moet je wel even goed naar de specs kijken; dat ding is praktisch onbruikbaar (behalve de kast dan wellicht).
Je moet hier en daar wel wat plist's aanpassen en gemodificeerde kexts terugplaatsen, maar dankzij OSx86 zijn er veel meer mensen die er mee overweg kunnen en zijn er ook veel meer handige tooltjes die je helpen alles in orde te brengen
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Voor de betere leesbaarheid voor nieuwe Tweakertjes en andere geïnteresseerden hebben we na jullie LA topic een nieuw thuis voor dit topic gevonden.
Blijf ontopic, zorg dat het topic niet naar de HK moet!
[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 27-01-2011 11:34 ]
ik weet niet waar je huis woont.
[ Voor 86% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-01-2011 12:11 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
ik weet niet waar je huis woont.
In PCB oplossende vloeistof zetten die niet geleid, en vervolgens kijken hoe lang het moederbord het volhoud voordat hij volledig is opgelost.
óf.
Net zo lang onderelen (elco'tjes) er af trekken totdat hij het begeeft
[ Voor 21% gewijzigd door Annihilism op 27-01-2011 13:54 ]
(wat een leuk projectje)
(Hertog Jan is wel lekker:P)
Edit:
mijn oude kamer was super slecht geïsoleerd waar mijn oude pc stond. die dingen zijn niet kapot te krijgen.
echt super vochtig was het daar.
ik maak er 2 februari om 06:18 van.
[ Voor 58% gewijzigd door Steven6249 op 27-01-2011 14:14 ]
Er is maar één reactie die geschikt is hiervoor:Steven6249 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:05:
**:** zeker weten.
(wat een leuk projectje)
(Hertog Jan is wel lekker:P)
Edit:
mijn oude kamer was super slecht geïsoleerd waar mijn oude pc stond. die dingen zijn niet kapot te krijgen.
echt super vochtig was het daar.
ik maak er 2 februari om 06:18 van.

Gewoon een geimproviseerde kookplaat als heatsink maken waar je een pannetje op kan monteren.Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:01:
Is serieus niet eens zo'n gek idee, kijken of je dingen als Creme Brulee traag kan koken op computer onderdelen. Het moet toch niet warmer worden dan 100 graden dus je kan het best op een processor doen. Enkel zal de processor wel snel overlijden vrees ik.
Dan kun je koken en computeren tegelijk.
Ben benieuwd of er daadwerkelijk opvolgers van dit project gaan komen.
Ik vond die kooksuggesties wel interessant klinken trouwens
crizyz voorziet nieuwe OC competities, geen thermosflessen met stikstof, maar wet water. Wie het als eerste aan de kook krijgt...
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Enig probleem is dat je een processor moet hebben die de 130 graden vol kan houden omdat je anders het water nooit richting de 100 graden krijgt. Ik heb niet veel verstand van natuurkunde dus ik weet niet of twee bronnen van 90 graden samen een enkel voorwerp naar hoger dan 90 graden kunnen krijgen, lijkt me wel toch?DCG909 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:20:
[...]
Gewoon een geimproviseerde kookplaat als heatsink maken waar je een pannetje op kan monteren.
Dan kun je koken en computeren tegelijk.
In ieder geval de moeite waard om met de G5 uit te proberen
[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 27-01-2011 14:32 ]
(heb een 8.3 gehaald voor mijn HAVO Diploma op natuurkunde)Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:32:
[...]
Enig probleem is dat je een processor moet hebben die de 130 graden vol kan houden omdat je anders het water nooit richting de 100 graden krijgt. Ik heb niet veel verstand van natuurkunde dus ik weet niet of twee bronnen van 90 graden samen een enkel voorwerp naar hoger dan 90 graden kunnen krijgen, lijkt me wel toch?
twee bronnen zouden inderdaad de energie kunnen leveren, maar dat wordt wel close.
Maar, in theorie. Ja het zou kunnen.
[ Voor 96% gewijzigd door powerflux op 27-01-2011 16:22 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Verwijderd
Ik zit er met wat mensen over te brainstormen en laat je onze bevindingen weten als het zover is.crizyz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:28:
Ts heeft wel echt wat in beweging gezet he. Is het niet dat alle tweakertjes massaal creatieve manieren gaan bedenken om van hun oude hardware af te komen, dan is het wel het topic zelf
Ben benieuwd of er daadwerkelijk opvolgers van dit project gaan komen.
well, het punt is, het gaat niet om de temperatuur, maar om de energie afgifte. twee procesoren geven meer energie af dan één, dus het zou misschien net kunnen (hangt ook af van het formaat van de bak en de hoeveelheid water).Gekko12482 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:12:
Twee dingen van 90 graden kunnen iets niet boven de 100 graden krijgen. Wat je wel kunt doen is de druk van de lucht proberen te verlagen. Hiermee daalt het kookpunt van water, en kun je het op bijvoorbeeld 85 graden al laten koken. Hiervoor is een druk van een half bar nodig (normaal is de luchtdruk één bar).
Dus, de enige manier om erachter te komen is het proberen, dus wie heeft er nog een oude dual cpu liggen die hij/zij op wil offeren?
en wel gaaf! ik lees dat meer mensen iets soortgelijks willen doen.. Misschien moeten we, zoals hier op het forum ook al gezegd, een website beginnen. Ik wil sowieso wel helpen en als dit project door gaat wil ik de hosting en het domein wel doneren!
Ik zal je DM zo even beantwoorden! zoals net ook al aangegeven wil ik ook mee helpen! en de hosting sponsoren!Beatboxx schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:33:
Helaas heb ik nog steeds geen bericht van de TS over mijn kratje bier, nadat ik eergistermiddag had gevraagd of cola ook goed was.... Lijkt erop dat hij even offline is. Ik ben van plan een website te maken voor dit doel, slopen van computer's. Als je me wilt helpen(ik kan html maar ook niet meer) ben je van harte welkom!!!!! Stuur me maar een DM.
Verwijderd
Weet alleen niet of mijn upload genoeg is..heb ongeveer 500kbps up en 2,8mbps down
EDIT:
Eventueel een Virtual machine erop met een teamviewer achtig iets erop zodat je er zelf bij kan
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 21:23 ]
hoe snel crasht deze? Snel? Ja!DCG909 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:34:
Ik voel een nieuwe sectie in Tweakers aankomen.
Crash test.
[ Voor 16% gewijzigd door sander-akkerman op 27-01-2011 23:50 ]
hoe lang blijft de harde schijf het doen met de case open (en natuurlijk op een rotplek).
ik heb nog een oude 20gb ide schijf liggen. die kan ik wel in mijn elektro knutselhoek zetten (stoffige bedrijfshal)
kijken wat hij gaat doen.
of gewoon hele kleine dingen
hoe lang blijft een fan draaien met een drupje etsmiddel in het lagertje ;-)
en even een klein vraagje, wat/waar is de 'huiskamer'?
[ Voor 6% gewijzigd door timberleek op 28-01-2011 01:03 ]
Iets waar jij niet in mag, je zoekkunsten zijn minimaal.timberleek schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 01:01:
(..)
en even een klein vraagje, wat/waar is de 'huiskamer'?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
gelukkig hebben we bookmarks
Jammer dat ie is overleden, R.I.P. mac, dat er nog vele mogen volgen
Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science
Natuurlijk is het leuk om een computer buiten te zetten en te kijken hoe lang ie aan blijft, maar zaken zoals uit ramen gooien, met auto's er over heen rijden, ze in de fik zetten, beschieten of in het water zetten is toch wel een beetje gaar... Natuurlijk is er oude hardware waar je echt niks meer mee kan, stel dat je een 17 inch crt hebt, die dingen kan je zelfs met geld toe niet weg krijgen, dan heb je nog wel lol om ze van 10 hoog naar beneden te gooien, of een VCR brood voeren, of een oude TV met buis met een waterpistool of waterbalon aanvallen, of een router 'bakken' of een zaklamp laten zwemmen. Daar is nog wel wat grappigs in te vinden.
Uiteindelijk is dit geen flame of rant oid maar stel dat iemand geld of eten in de fik steekt in een wijk waar mensen het met een WAO-uitkering moeten doen en elke maand moeten kiezen tussen huur en verwarming, dan kijk je daar toch ook anders naar.
Daar heb je helemaal gelijk in, daarom steek ik mijn geld en koekjes altijd in de fik in een wijk waar rijke mensen wonen.johnkeates schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 01:57:
Uiteindelijk is dit geen flame of rant oid maar stel dat iemand geld of eten in de fik steekt in een wijk waar mensen het met een WAO-uitkering moeten doen en elke maand moeten kiezen tussen huur en verwarming, dan kijk je daar toch ook anders naar.
Hij heeft wel een punt, maar in nederland heeft bijna iedereen een pc met internet (een van de grootste aantal internet aansluitingen per huishouden van de wereld, als ik het goed heb).Tsurany schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 07:38:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in, daarom steek ik mijn geld en koekjes altijd in de fik in een wijk waar rijke mensen wonen.
Maar, mensen kopen dan liever een iets nieuwer ding dan een hele oude, hoe goed deze ook werkt.
Dus ik zie geen probleem met deze experiementen.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 10:17 ]
In een laptop zit over het algemeen de CPU op de printplaat vast gesoldeerd, ik betwijfel of je die kan verwisselen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:16:
Zonde, ondanks dat ik het tegenovergestelde van een Macintosh fanboy ben. Ik heb hier echter nog een iBook liggen met een kapotte G4, ik had dat CPU-tje graag gebruiktvoor internetten e.d. is een G4 meer dan genoeg.
• van 11 verdiepingen naar beneden
• voor motercrosswedstrijd
• gebruiken op voorbumper bij crashtest anwb
• zichzelf mollen met full load zonder cpu koeler:P
• in de fik zetten
• lekschieten met geweer
• gigantische haCkbijl de pc in elkaar haCkken
met gaspatronen blast je er zo doorDCG909 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 00:16:
hmm, dan is een luchtbuks niet sterk genoeg ..... jammerkan namelijk aardig schieten.
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Maar ehm, dit is wel een leuk iets om te doen ja. Je kan bijvoorbeeld ook iets organizeren met een groep om zo aan PC's hiervoor te komen, bijvoorbeeld van die ex bedrijfs PC's kopen in een grote partij zodat die dingen niks kosten en die dan mollen op allerlei verschillende manieren.
4.5mm kogel door de PCB van een GPU. Hoeveel kogels later heb je nog beeld?
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
@zichzelf mollen met full load zonder cpu koeler:Beatboxx schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:06:
wat ideetjes:
• zichzelf mollen met full load zonder cpu koeler:P
• gigantische haCkbijl de pc in elkaar haCkken
en dan achteraf koelen met LN2, kijken of hij nog leeft en of we hem kunnen overclocken
En die bijl kun je lenen...Ik heb ook nog een leuke Packard Bell iMedia kast die in elkaar geslagen kan worden of voor 1 van de andere punten. PIII die erin zit is helaas dood, en de kast staat hier ook maar te staan. Zal hij ondertussen ook al wel moeie benen van hebben, alle anderen kasten leunen nog tegen een bureau aan...
*Legt de Packard Bell iMedia op zijn zijde*
Ik heb ook een Diana (weet het type even niet), maar het is een knikbuks (op lucht) kan zeker door een pcb heen schieten, maar de kast is een ander verhaal.Imprezzion schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:00:
Lol ik durf te wedden dat m'n Diana Model24 windbuks er met gemak doorheen schiet. Ging ook al dwars door de houten garagedeur heenOokal is die op veerdruk.
Maar ehm, dit is wel een leuk iets om te doen ja. Je kan bijvoorbeeld ook iets organizeren met een groep om zo aan PC's hiervoor te komen, bijvoorbeeld van die ex bedrijfs PC's kopen in een grote partij zodat die dingen niks kosten en die dan mollen op allerlei verschillende manieren.
4.5mm kogel door de PCB van een GPU. Hoeveel kogels later heb je nog beeld?
komt door de onderkant van een AXE deo flesje heen, maar dat kost twee schoten op dezelfde plek (is prima te doen vanaf 10 meter)
edit, en voor een CO2 luchtbuks heb je een vergunning nodig, is anders verboden.
[ Voor 4% gewijzigd door DCG909 op 28-01-2011 16:24 ]
1. Welke naam vinden jullie mooi voor de website? Noem wat, bijv pccrash.nl, sloopmijnpc.nl, pcrashers.nl, noem wat, en wees creatief!
2. We hebben twee opzetten voor wedstrijden
- Iedereen sloopt zijn computer op een zo creatief mogelijke manier, en maakt daar een filmpje van. De filmpjes worden op de website gepost, en jullie mogen stemmen. De mooiste wint een prijs!
- Mensen die interesse hebben sturen hun computer naar de wedstrijdleiding, die zetten alle computers tegelijk buiten aan, degene die het het langste volhoud is de winnaar
• Filmpje maken
• Computers inzenden, langst levende
Ook een poll maken? Klik hier
Overigens weet ik nog wel wat leuke manieren om een pc te slopen
[list=1]
• Veel deobussen aan elkaar maken(DRY+ variant), vuurtje erbij houden en computer in de fik steken
• gigantisch ijzerdraadje vastmaken, computer ergens op een hei zetten en wachten op onweer
• ik denk nog na....
[ Voor 12% gewijzigd door Beatboxx op 28-01-2011 17:36 . Reden: mogelijkeid ]
Ik lees nergens dat werkende pc's uitgesloten zijn van deelnameCDA441 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:47:
wie heeft nog een pc'tje voor me? dan kan ik hem lekker mollen(de andere pc's bij mij thuis werken nog
)
Wat dan wel weer leuk kan zijn lijkt me is een computer in het vuur zetten en kijken hoe lang het duurt voordat ie de geest geeft. Computers ervoor opkopen vind ik een beetje onzinnig. Oude hardware, die je zelf niet meer betrouwbaar genoeg vind of waar je gewoon echt vanaf wil, op een creatieve manier "opruimen" is wel leuk. Maar het van 11 hoog afgooien

Wat de poll betreft, ze zijn allebei wel leuk. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten toch?
Een andere (leukere) optie is met een peltier-element werken. De "koude" kant zet je dan op de cpu, en de warme kant laat je warmer dan 100 graden worden. Je hebt dan ook extra vermogen van het element erbij, dus je water wordt sneller warm dan met alleen de cpu. Je moet alleen met je peltier wel meer warmte afvoeren dan de cpu genereerd, anders mol je alsnog je cpu voordat het water kookt, en ik weet ook niet of een peltier-element van zulke temperaturen houd...Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:32:
[...]
Enig probleem is dat je een processor moet hebben die de 130 graden vol kan houden omdat je anders het water nooit richting de 100 graden krijgt. Ik heb niet veel verstand van natuurkunde dus ik weet niet of twee bronnen van 90 graden samen een enkel voorwerp naar hoger dan 90 graden kunnen krijgen, lijkt me wel toch?
[ Voor 42% gewijzigd door analog_ op 28-01-2011 18:00 ]
Verwijderd
Volgens mij kan ik die G4 er zo uitlepelen.Wolfos schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:53:
[...]
In een laptop zit over het algemeen de CPU op de printplaat vast gesoldeerd, ik betwijfel of je die kan verwisselen.
*hint*
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Mag een gasbrander ook?Beatboxx schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:34:
Overigens weet ik nog wel wat leuke manieren om een pc te slopen
[list=1]
• Veel deobussen aan elkaar maken(DRY+ variant), vuurtje erbij houden en computer in de fik steken
• gigantisch ijzerdraadje vastmaken, computer ergens op een hei zetten en wachten op onweer
• ik denk nog na....
Ik doe mee!
Dat alles natuurlijk gefilmd met een aaifoon of andere minderwaardige camera
en waarom op de trijn? mensen zullen toch niet zo stom zijn om hem daar uit te pikken?
Ik heb hier nog wel een gare Nukia die er dan bij mag komen te liggen....... wel lachen als je het 8 uur journaal haalt omdat er een heel treinstel vol oude meuk het eindstation binnenrijdt
Maar dit is eigenlijk niet per se mogelijk destructief... Dat is volgens mij toch wel een beetje waar dit topic over het algemeen naartoe gaat
Voor de curieuzen:
Hoi,
Ik heb een leuk project voor je G5. Ik neem op zaterdagavond hem mee naar de kroeg en kijk bij hoeveel dames ik hem als openingszin kan gebruiken zonder dat ze weglopen. Natuurlijk laat ik het hele gebeuren filmen door een maat zodat iedereen kan meegenieten. Als het een succes is, ga ik het een paar keer herhalen. Volgens mij is het best een chickmagnet.
Je weet dat 't ding je een hernia geeft als je 'm probeert op te tillen?
Ik ben benieuwd20kg? even oppoetsen, op de bar zetten en de bling bling doet de rest
Over mij
Kan niet wachten op het filmpje
Even terug te komen op DCG909, dit is ook knikloop 4,5mm volledig gegroefd. met Torpedo kogels erin gaat ie best hard voor zo'n klein dingetje. Deobus is inderdaad makkelijk te doen. Een op een fikkende bult hooi zetten en er dan even een kogel doorheen jagen.
Maar dit is best jammer, ik had nog wel een werkende Pentium II 466Mhz Celeron staan maar die is net weg.
Aah ja de kringloopwinkel / lokale PC boer heeft ook nog zat staan joh.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
@Imprezzion, heb even gekeken, is een Diana Mod. (model?) 24, ik schiet met die platte dingen (diablo'tjes ?). ik heb er een vizier op zitten dat redelijk goed naar mijn oog staat, schiet er al staand nog binnen de binneste 3 cirkels van een doel, op +/- 19 meter.
Een PC in volledig onderdompelen in gedistilleerd water (= niet geleidend in theorie) en kijken hoe lang het duurt eer het water zo vervuild is dat het geleid en alles kortsluit
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
dus dat zal niet echt snel gebeuren.
inderdaad juist daarom lijkt het mij een leuke testDCG909 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:57:
hmm, water gaat alleen geleiden als er bepaalde mineraalen in zitten zoals zout.
dus dat zal niet echt snel gebeuren.
watercooling krijgt nu wel een heel letterlijke betekenis
[ Voor 10% gewijzigd door pm1 op 01-02-2011 14:47 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
ik zeg er op voorhand bij, ik ben niet verantwoordelijk voor eventueel elektrocutie.
Dus als je veilig wilt zijn steek de voeding er niet mee in
edit: gewoon overal smeltzekeringen tussen solderen en dat komt wel goed
[ Voor 14% gewijzigd door pm1 op 01-02-2011 15:24 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:34:
Ik zeg tot 10 februari om 15:00 want die PowerMac's kunnen vet veel hebben jonge!

Even lezen voor je post. Je bent nummer zoveel...
[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 02-02-2011 00:40 ]
Over mij
Ik heb ergens een filmpje gezien waar ze alle koel vinnnen van een I-5 + moederbord hadden gehaald en in een of andere niet geleidende vloeistof gedaan met een kookpunt van 35 graden.pm1 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:46:
[...]
inderdaad juist daarom lijkt het mij een leuke test
Je zag de bubbels eraf komen en het bord bleef perfect koel.
bla bla 2000 of 7000
Dit is het meest geniale plan ooit!!! Ik zou er wel voor kunnen zorgen dat er een computer naar Leiden CS gaat..... Moet ik ff kijken, ik zit nu ziek thuis dus naar het station gaan wordt nu ff niks. Maar een station is nogal groot, hoe weet je waar die computer uiteindelijk heengaat op dat station? GPS erin doen:PtheBandit schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:53:
Zet een mek (defect of niet, met een adressticker van het volgende station) op een 1 of ander station op de trein (eventueel met een paar undercover tweakers met Rayban's en zwarte hoed voorzien van zo'n OV kaart) en kijk of de mek er het volgende station nog staat........
Dat alles natuurlijk gefilmd met een aaifoon of andere minderwaardige cameradoor de 00tweaks Men in zwart.
Meen je niet?! Ik heb precies zo'n een. Alleen mijn vizier is overleden dus ik gebruik de standaard sights. Zijn ook lang niet slecht hoor.DCG909 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:07:
@Imprezzion, heb even gekeken, is een Diana Mod. (model?) 24, ik schiet met die platte dingen (diablo'tjes ?). ik heb er een vizier op zitten dat redelijk goed naar mijn oog staat, schiet er al staand nog binnen de binneste 3 cirkels van een doel, op +/- 19 meter.
Maar ok, we gaan te ver off nu
Vanmiddag even langs de computerboer. Wil voor een collega even kijken of ik nog aan een 8400GS PCI kan komen. Zal dan meteen even kijken of er nog een oud PCtje staat voor een paar €'s.
Met of zonder koelblok op de CPU?pm1 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:46:
[...]
inderdaad juist daarom lijkt het mij een leuke test
Verwijderd
Om vervolgens te filmen hoe het station word ontruimt omdat er een verdachte computer kast is gevonden?theBandit schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:53:
Zet een mek (defect of niet, met een adressticker van het volgende station) op een 1 of ander station op de trein (eventueel met een paar undercover tweakers met Rayban's en zwarte hoed voorzien van zo'n OV kaart) en kijk of de mek er het volgende station nog staat........
Dat alles natuurlijk gefilmd met een aaifoon of andere minderwaardige cameradoor de 00tweaks Men in zwart.
Misschien is het dan verstandig om de lokale politie/spoorwegpolitie even in te lichten en vantevoren eerst om toestemming te vragen, waarvan ik eerlijk gezegd betwijfel of ze dit zullen toe staan. Maar het valt natuurlijk te proberen en zo voorkom je wel een heleboel toestanden, en dat mensen dadelijk torenhoge boetes krijgen voor een grap.
Will it Survive?sander-akkerman schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:49:
Kunnen we niet een soort van http://www.willitblend.com/ maken.. maar dan Nederlands, maar dan niet met blenders.. Maar computers buiten, of zoals hier al werd gezegd; op de schietbaan, vanaf 11 hoog, vanuit een auto etc.Ik werk in Hilversum & heb een video-opleiding gedaan en wil best filmpjes maken. Gewoon korte kleine itempjes, misschien voor tweakers.net? Of het lukt, geen idee, maar altijd leuk om te proberen.
xD
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Daar zat ik van de week ook ineens aan te denkenVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:40:
[...]
Om vervolgens te filmen hoe het station word ontruimt omdat er een verdachte computer kast is gevonden?
Is ook niet de bedoeling dat de EOD of zo in actie moet komen en wie weet wat voor andere diensten meer.
En nog erger de angst die er toch bij bepaalde mensen komt, het moet leuk zijn/blijven.
Ipv een station zou je ook de mekdraif of gewone mekdonalds kunnen nemen
Een beetje filiaalmanager zou je nog wel zover kunnen krijgen en het is voor een gemiddelde T.I.B. niet eens een straf om wat tijd door te brengen aldaar....

Ik denk ook niet dat ze dit gaan toestaan. Je zet mensen aan tot diefstal, brengt de openbare orde in gevaar eb zo kunnen ze nog wel 12 redenen verzinnen om het niet te doen.Roel1966 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:22:
Het idee is leuk om een pc op een station neer te zetten maar wanneer het station er voor word afgezet en het als verdacht object gezien word dan reken ermee dat als ze degenen pakken die hem er neer gezet hebben een zeer hoge boete tegenmoet te zien komen.
Misschien is het dan verstandig om de lokale politie/spoorwegpolitie even in te lichten en vantevoren eerst om toestemming te vragen, waarvan ik eerlijk gezegd betwijfel of ze dit zullen toe staan. Maar het valt natuurlijk te proberen en zo voorkom je wel een heleboel toestanden, en dat mensen dadelijk torenhoge boetes krijgen voor een grap.
<1 millisecondepm1 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:43:
misschien ook een leuk idee:
Een PC in volledig onderdompelen in gedistilleerd water (= niet geleidend in theorie) en kijken hoe lang het duurt eer het water zo vervuild is dat het geleid en alles kortsluit
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
en altijd al willen zien wat er gebeurd als je direct op 230 volt aansluit.
t is een idee, wil niet zeggen dat ik morgen al een filmpje heb.....
ora et labora
ik kan het perfect raden hoor.mrc4nl schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:28:
ik heb zelf nog een mobo,
en altijd al willen zien wat er gebeurd als je direct op 230 volt aansluit.
t is een idee, wil niet zeggen dat ik morgen al een filmpje heb.....
*KNAL* je mosfets vliegen rond je oren
*ROOK* alles fikt lekker door
*STANK* dat stinkt voor dood
*KLIK* je zekering valt uit
edit je ben bent al te laat : http://www.youtube.com/watch?v=TjHOUonZO6U
[ Voor 8% gewijzigd door pm1 op 06-02-2011 12:02 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Ik sta er van te kijken dat de zekering er niet uitklapt.
als je zo iets uitvoert moet je voorzorgen nemen, ander klapt je zekering er inderdaad uittheBandit schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:44:
Ik sta er van te kijken dat de zekering er niet uitklapt.
zoals ik al zei een scheidingstransfo (lastransfo) doet wonderen
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.