PowerMac G4 in de regen - weddenschap

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Steven6249 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:05:
**:** zeker weten.
(wat een leuk projectje)
(Hertog Jan is wel lekker:P)

Edit:
mijn oude kamer was super slecht geïsoleerd waar mijn oude pc stond. die dingen zijn niet kapot te krijgen.
echt super vochtig was het daar.

ik maak er 2 februari om 06:18 van.
Er is maar één reactie die geschikt is hiervoor:

:F :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:01:
Is serieus niet eens zo'n gek idee, kijken of je dingen als Creme Brulee traag kan koken op computer onderdelen. Het moet toch niet warmer worden dan 100 graden dus je kan het best op een processor doen. Enkel zal de processor wel snel overlijden vrees ik.
Gewoon een geimproviseerde kookplaat als heatsink maken waar je een pannetje op kan monteren.
Dan kun je koken en computeren tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Ts heeft wel echt wat in beweging gezet he. Is het niet dat alle tweakertjes massaal creatieve manieren gaan bedenken om van hun oude hardware af te komen, dan is het wel het topic zelf :P

Ben benieuwd of er daadwerkelijk opvolgers van dit project gaan komen.

Ik vond die kooksuggesties wel interessant klinken trouwens 8)

offtopic:
crizyz voorziet nieuwe OC competities, geen thermosflessen met stikstof, maar wet water. Wie het als eerste aan de kook krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik zou zeggen @ TS post eens een screentje van system failure in je startpost, want sommige mensen hebben het precies nog niet door :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DCG909 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:20:
[...]

Gewoon een geimproviseerde kookplaat als heatsink maken waar je een pannetje op kan monteren.
Dan kun je koken en computeren tegelijk.
Enig probleem is dat je een processor moet hebben die de 130 graden vol kan houden omdat je anders het water nooit richting de 100 graden krijgt. Ik heb niet veel verstand van natuurkunde dus ik weet niet of twee bronnen van 90 graden samen een enkel voorwerp naar hoger dan 90 graden kunnen krijgen, lijkt me wel toch?

In ieder geval de moeite waard om met de G5 uit te proberen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 27-01-2011 14:32 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Enig probleem is dat je een processor moet hebben die de 130 graden vol kan houden omdat je anders het water nooit richting de 100 graden krijgt. Ik heb niet veel verstand van natuurkunde dus ik weet niet of twee bronnen van 90 graden samen een enkel voorwerp naar hoger dan 90 graden kunnen krijgen, lijkt me wel toch?

(heb een 8.3 gehaald voor mijn HAVO Diploma op natuurkunde)
twee bronnen zouden inderdaad de energie kunnen leveren, maar dat wordt wel close.
Maar, in theorie. Ja het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekko12482
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 23:13
Twee dingen van 90 graden kunnen iets niet boven de 100 graden krijgen. Wat je wel kunt doen is de druk van de lucht proberen te verlagen. Hiermee daalt het kookpunt van water, en kun je het op bijvoorbeeld 85 graden al laten koken. Hiervoor is een druk van een half bar nodig (normaal is de luchtdruk één bar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 20:46

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

..

[ Voor 96% gewijzigd door powerflux op 27-01-2011 16:22 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crizyz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:28:
Ts heeft wel echt wat in beweging gezet he. Is het niet dat alle tweakertjes massaal creatieve manieren gaan bedenken om van hun oude hardware af te komen, dan is het wel het topic zelf :P

Ben benieuwd of er daadwerkelijk opvolgers van dit project gaan komen.
Ik zit er met wat mensen over te brainstormen en laat je onze bevindingen weten als het zover is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Helaas heb ik nog steeds geen bericht van de TS over mijn kratje bier, nadat ik eergistermiddag had gevraagd of cola ook goed was.... Lijkt erop dat hij even offline is. Ik ben van plan een website te maken voor dit doel, slopen van computer's. Als je me wilt helpen(ik kan html maar ook niet meer) ben je van harte welkom!!!!! Stuur me maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
Gekko12482 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:12:
Twee dingen van 90 graden kunnen iets niet boven de 100 graden krijgen. Wat je wel kunt doen is de druk van de lucht proberen te verlagen. Hiermee daalt het kookpunt van water, en kun je het op bijvoorbeeld 85 graden al laten koken. Hiervoor is een druk van een half bar nodig (normaal is de luchtdruk één bar).
well, het punt is, het gaat niet om de temperatuur, maar om de energie afgifte. twee procesoren geven meer energie af dan één, dus het zou misschien net kunnen (hangt ook af van het formaat van de bak en de hoeveelheid water).

Dus, de enige manier om erachter te komen is het proberen, dus wie heeft er nog een oude dual cpu liggen die hij/zij op wil offeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-akkerman
  • Laatst online: 01-08-2021
En ik maar denken dat het topic gesloten was; Maar het was verplaatst en gelukkig kan ik er ook weer bij! leuk al die reacties, ik zal ze zo even doorlezen. Het is waarschijnlijk niet alleen de hardeschijf die is overleden; Ook met een andere schijf werkt de pc niet meer. De PowerMac is dus officieel overleden. Zal zo eens contact zoeken met de winnaar om een kratje bier te doneren;)

en wel gaaf! ik lees dat meer mensen iets soortgelijks willen doen.. Misschien moeten we, zoals hier op het forum ook al gezegd, een website beginnen. Ik wil sowieso wel helpen en als dit project door gaat wil ik de hosting en het domein wel doneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-akkerman
Beatboxx schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:33:
Helaas heb ik nog steeds geen bericht van de TS over mijn kratje bier, nadat ik eergistermiddag had gevraagd of cola ook goed was.... Lijkt erop dat hij even offline is. Ik ben van plan een website te maken voor dit doel, slopen van computer's. Als je me wilt helpen(ik kan html maar ook niet meer) ben je van harte welkom!!!!! Stuur me maar een DM.
Ik zal je DM zo even beantwoorden! zoals net ook al aangegeven wil ik ook mee helpen! en de hosting sponsoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een ATOM based homeserver hier, doet op het moment niets, maar ik kan hem wel omtoveren tot een host :P

Weet alleen niet of mijn upload genoeg is..heb ongeveer 500kbps up en 2,8mbps down :)

EDIT:

Eventueel een Virtual machine erop met een teamviewer achtig iets erop zodat je er zelf bij kan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
Ik voel een nieuwe sectie in Tweakers aankomen.
Crash test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

DCG909 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:34:
Ik voel een nieuwe sectie in Tweakers aankomen.
Crash test.
hoe snel crasht deze? Snel? Ja! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-akkerman
Kunnen we niet een soort van http://www.willitblend.com/ maken.. maar dan Nederlands, maar dan niet met blenders.. Maar computers buiten, of zoals hier al werd gezegd; op de schietbaan, vanaf 11 hoog, vanuit een auto etc.Ik werk in Hilversum & heb een video-opleiding gedaan en wil best filmpjes maken. Gewoon korte kleine itempjes, misschien voor tweakers.net? Of het lukt, geen idee, maar altijd leuk om te proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door sander-akkerman op 27-01-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
hmm, dan is een luchtbuks niet sterk genoeg ..... jammer :/ kan namelijk aardig schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 08-09 22:13
je kan het ook nog doen met losse onderdelen

hoe lang blijft de harde schijf het doen met de case open (en natuurlijk op een rotplek).

ik heb nog een oude 20gb ide schijf liggen. die kan ik wel in mijn elektro knutselhoek zetten (stoffige bedrijfshal)
kijken wat hij gaat doen.

of gewoon hele kleine dingen
hoe lang blijft een fan draaien met een drupje etsmiddel in het lagertje ;-)

en even een klein vraagje, wat/waar is de 'huiskamer'?

[ Voor 6% gewijzigd door timberleek op 28-01-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:39
timberleek schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 01:01:
(..)
en even een klein vraagje, wat/waar is de 'huiskamer'?
Iets waar jij niet in mag, je zoekkunsten zijn minimaal. ;) Zie: Forum FAQ #hktoegang

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Pff, ik kon gister al niet bij het topic, ik was al bang dat ik er helemaal niet meer bij zou komen :P
gelukkig hebben we bookmarks :D
Jammer dat ie is overleden, R.I.P. mac, dat er nog vele mogen volgen :D

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik vind het wel een beetje vreemd dat niemand er bijvoorbeeld aan denkt oude machines te verkopen aan mensen die niet veel geld hebben maar toch op internet moeten om een baan te krijgen. Dan is een G4 prima bruikbaar, en een G5 ook. Je kan op de G4 nog net Youtube op laagste resolutie gebruiken en op de G5 gaat dat ook nog goed, maar je kan er ook gewoon office, firefox en thunderbird op zetten en er een simpel werkpaardje van maken. En stel dat dat niks is, die PowerPC architectuur is vele malen beter dan Intel's x86. Misschien niet altijd voor consumenten, en ook niet voor windows-verslaafden, maar ze kunnen rekenen als de beste en er zijn genoeg XXXXXX@home projecten met een PPC client. Help je de wereld een stukje verder.

Natuurlijk is het leuk om een computer buiten te zetten en te kijken hoe lang ie aan blijft, maar zaken zoals uit ramen gooien, met auto's er over heen rijden, ze in de fik zetten, beschieten of in het water zetten is toch wel een beetje gaar... Natuurlijk is er oude hardware waar je echt niks meer mee kan, stel dat je een 17 inch crt hebt, die dingen kan je zelfs met geld toe niet weg krijgen, dan heb je nog wel lol om ze van 10 hoog naar beneden te gooien, of een VCR brood voeren, of een oude TV met buis met een waterpistool of waterbalon aanvallen, of een router 'bakken' of een zaklamp laten zwemmen. Daar is nog wel wat grappigs in te vinden.

Uiteindelijk is dit geen flame of rant oid maar stel dat iemand geld of eten in de fik steekt in een wijk waar mensen het met een WAO-uitkering moeten doen en elke maand moeten kiezen tussen huur en verwarming, dan kijk je daar toch ook anders naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

johnkeates schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 01:57:
Uiteindelijk is dit geen flame of rant oid maar stel dat iemand geld of eten in de fik steekt in een wijk waar mensen het met een WAO-uitkering moeten doen en elke maand moeten kiezen tussen huur en verwarming, dan kijk je daar toch ook anders naar.
Daar heb je helemaal gelijk in, daarom steek ik mijn geld en koekjes altijd in de fik in een wijk waar rijke mensen wonen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
Tsurany schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 07:38:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, daarom steek ik mijn geld en koekjes altijd in de fik in een wijk waar rijke mensen wonen.
Hij heeft wel een punt, maar in nederland heeft bijna iedereen een pc met internet (een van de grootste aantal internet aansluitingen per huishouden van de wereld, als ik het goed heb).
Maar, mensen kopen dan liever een iets nieuwer ding dan een hele oude, hoe goed deze ook werkt.

Dus ik zie geen probleem met deze experiementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde, ondanks dat ik het tegenovergestelde van een Macintosh fanboy ben. Ik heb hier echter nog een iBook liggen met een kapotte G4, ik had dat CPU-tje graag gebruikt :( voor internetten e.d. is een G4 meer dan genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
Weten we al of de cpu ook dood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:16:
Zonde, ondanks dat ik het tegenovergestelde van een Macintosh fanboy ben. Ik heb hier echter nog een iBook liggen met een kapotte G4, ik had dat CPU-tje graag gebruikt :( voor internetten e.d. is een G4 meer dan genoeg.
In een laptop zit over het algemeen de CPU op de printplaat vast gesoldeerd, ik betwijfel of je die kan verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Nog niet, maar zoals gezegd is de pc overleden. We gaan waarschijnlijk een mooie website hier voor maken, en sander-akkerman is veel te gul, hij krijgt een ereplaatsje op de site, dat zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:54
Scenario: Arrrghh, pc is traag. Flikker het gewoon uit het raam. Ben eigenlijk altijd wel benieuwd geweest of een PC een val uit het raam zou overleven. Van ongeveer 11 à 12 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

wat ideetjes:

• van 11 verdiepingen naar beneden
• voor motercrosswedstrijd
• gebruiken op voorbumper bij crashtest anwb
• zichzelf mollen met full load zonder cpu koeler:P
• in de fik zetten
• lekschieten met geweer
• gigantische haCkbijl de pc in elkaar haCkken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

DCG909 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 00:16:
hmm, dan is een luchtbuks niet sterk genoeg ..... jammer :/ kan namelijk aardig schieten.
met gaspatronen blast je er zo door :)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

niemand een bazooka of een ak47 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Lol ik durf te wedden dat m'n Diana Model24 windbuks er met gemak doorheen schiet. Ging ook al dwars door de houten garagedeur heen :$ Ookal is die op veerdruk.

Maar ehm, dit is wel een leuk iets om te doen ja. Je kan bijvoorbeeld ook iets organizeren met een groep om zo aan PC's hiervoor te komen, bijvoorbeeld van die ex bedrijfs PC's kopen in een grote partij zodat die dingen niks kosten en die dan mollen op allerlei verschillende manieren.

4.5mm kogel door de PCB van een GPU. Hoeveel kogels later heb je nog beeld? :)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 13-09 18:23
Beatboxx schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:06:
wat ideetjes:
• zichzelf mollen met full load zonder cpu koeler:P

• gigantische haCkbijl de pc in elkaar haCkken
@zichzelf mollen met full load zonder cpu koeler:
en dan achteraf koelen met LN2, kijken of hij nog leeft en of we hem kunnen overclocken ;)

En die bijl kun je lenen...Ik heb ook nog een leuke Packard Bell iMedia kast die in elkaar geslagen kan worden of voor 1 van de andere punten. PIII die erin zit is helaas dood, en de kast staat hier ook maar te staan. Zal hij ondertussen ook al wel moeie benen van hebben, alle anderen kasten leunen nog tegen een bureau aan...

*Legt de Packard Bell iMedia op zijn zijde*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
DylanE schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:09:
[...]

met gaspatronen blast je er zo door :)
http://www.youtube.com/watch?v=AS-J_52YXI8

ook leuk, CO2 cannister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
Imprezzion schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:00:
Lol ik durf te wedden dat m'n Diana Model24 windbuks er met gemak doorheen schiet. Ging ook al dwars door de houten garagedeur heen :$ Ookal is die op veerdruk.

Maar ehm, dit is wel een leuk iets om te doen ja. Je kan bijvoorbeeld ook iets organizeren met een groep om zo aan PC's hiervoor te komen, bijvoorbeeld van die ex bedrijfs PC's kopen in een grote partij zodat die dingen niks kosten en die dan mollen op allerlei verschillende manieren.

4.5mm kogel door de PCB van een GPU. Hoeveel kogels later heb je nog beeld? :)
Ik heb ook een Diana (weet het type even niet), maar het is een knikbuks (op lucht) kan zeker door een pcb heen schieten, maar de kast is een ander verhaal.
komt door de onderkant van een AXE deo flesje heen, maar dat kost twee schoten op dezelfde plek (is prima te doen vanaf 10 meter)

edit, en voor een CO2 luchtbuks heb je een vergunning nodig, is anders verboden.

[ Voor 4% gewijzigd door DCG909 op 28-01-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
Wat denken jullie van zoutzuurbad (of ander zuur)? Kijken hoe lang hij blijft leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

We zijn al heel ver met de opzet voor een website! We hebben echter nog twee vraagjes aan jullie!

1. Welke naam vinden jullie mooi voor de website? Noem wat, bijv pccrash.nl, sloopmijnpc.nl, pcrashers.nl, noem wat, en wees creatief!

2. We hebben twee opzetten voor wedstrijden
  1. Iedereen sloopt zijn computer op een zo creatief mogelijke manier, en maakt daar een filmpje van. De filmpjes worden op de website gepost, en jullie mogen stemmen. De mooiste wint een prijs!
  2. Mensen die interesse hebben sturen hun computer naar de wedstrijdleiding, die zetten alle computers tegelijk buiten aan, degene die het het langste volhoud is de winnaar
Poll: Welke soort wedstrijd?
Filmpje maken
Computers inzenden, langst levende
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=368064&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Overigens weet ik nog wel wat leuke manieren om een pc te slopen

[list=1]
• Veel deobussen aan elkaar maken(DRY+ variant), vuurtje erbij houden en computer in de fik steken
• gigantisch ijzerdraadje vastmaken, computer ergens op een hei zetten en wachten op onweer
• ik denk nog na....

[ Voor 12% gewijzigd door Beatboxx op 28-01-2011 17:36 . Reden: mogelijkeid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
wie heeft nog een pc'tje voor me? dan kan ik hem lekker mollen :p (de andere pc's bij mij thuis werken nog :()

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:59
CDA441 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:47:
wie heeft nog een pc'tje voor me? dan kan ik hem lekker mollen :p (de andere pc's bij mij thuis werken nog :()
Ik lees nergens dat werkende pc's uitgesloten zijn van deelname >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ik moet zeggen dat ik dat hack n slash een beetje overdreven vind. Wat net zo leuk is aan dit eerste project is gewoon de pc operationeel houden en kijken hoelang die het volhoud. Er op schieten enzo heeft een beetje het niveau van "will it blend" vind ik. Als je een kogel door de pcb van de graka jaagt denk ik niet dat ie t nog doet.

Wat dan wel weer leuk kan zijn lijkt me is een computer in het vuur zetten en kijken hoe lang het duurt voordat ie de geest geeft. Computers ervoor opkopen vind ik een beetje onzinnig. Oude hardware, die je zelf niet meer betrouwbaar genoeg vind of waar je gewoon echt vanaf wil, op een creatieve manier "opruimen" is wel leuk. Maar het van 11 hoog afgooien :X Dan doet die het zeker niet (hele kast zal gewoon uit elkaar spatten lijkt me). Je kan het wel stapsgewijs opbouwen. Dat is dan wel weer leuk. "Vanaf hoeveel etages is een pc echt hopeloos verloren?"
Wat de poll betreft, ze zijn allebei wel leuk. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Een andere (leukere) optie is met een peltier-element werken. De "koude" kant zet je dan op de cpu, en de warme kant laat je warmer dan 100 graden worden. Je hebt dan ook extra vermogen van het element erbij, dus je water wordt sneller warm dan met alleen de cpu. Je moet alleen met je peltier wel meer warmte afvoeren dan de cpu genereerd, anders mol je alsnog je cpu voordat het water kookt, en ik weet ook niet of een peltier-element van zulke temperaturen houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Leuk experiment: koop allemaal netwerk hubs op, verbind ze met elkaar met utp en smijt er een etherkiller kabel in en zie wat er gebeurd. Ah eindelijk gevonden, level 3a bullet protection voor notebooks. Kan zon beetje elk wapen aan wat je met één hand kan vast houden.

[ Voor 42% gewijzigd door analog_ op 28-01-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Op zich ook een leuk idee om de kracht van een computer te testen. Laat zien welk misbruik jouw pc allemaal overleeft en zendt er dan een filmpje over in. En dan kan er wederom gestemd worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ook leuk: pctje aanzetten, en met een broeiamp dat ding keiheet laten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:53:
[...]

In een laptop zit over het algemeen de CPU op de printplaat vast gesoldeerd, ik betwijfel of je die kan verwisselen.
Volgens mij kan ik die G4 er zo uitlepelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb nog maar bar weinig DM's gehad n.a.v. RobIII in "PowerMac G4 in de regen - weddenschap"

*hint*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
maar, bijna alle experimenten zijn op een niveau gevaarlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Je moet toch grenzen overschrijden om lol te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
Er moet toch een mogelijkheid zijn die niet garandeerd dat de pc na één ker dood is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb de voorlopige 'winnaar' in een DM reactie gegeven. Als hij akkoord is horen jullie 't, anders zal ik een nummer 2 (en dan 3, 4 etc...) kiezen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Roblll, dan moet je hem wel verplichten er een mooi filmpje van te maken;) Verder, een CPU in de magnetron lijkt me ook een groot feest:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Beatboxx schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:34:

Overigens weet ik nog wel wat leuke manieren om een pc te slopen

[list=1]
• Veel deobussen aan elkaar maken(DRY+ variant), vuurtje erbij houden en computer in de fik steken
• gigantisch ijzerdraadje vastmaken, computer ergens op een hei zetten en wachten op onweer
• ik denk nog na....
Mag een gasbrander ook? :9

Ik doe mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
wat gebeurd er eigenlijk als je een cpu overclockt tot boven de tdp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Zet een mek (defect of niet, met een adressticker van het volgende station) op een 1 of ander station op de trein (eventueel met een paar undercover tweakers met Rayban's en zwarte hoed voorzien van zo'n OV kaart) en kijk of de mek er het volgende station nog staat........
Dat alles natuurlijk gefilmd met een aaifoon of andere minderwaardige camera :P door de 00tweaks Men in zwart.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
... moet het dan geen grijze hoed zijn?

en waarom op de trijn? mensen zullen toch niet zo stom zijn om hem daar uit te pikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Misschien staan er een station verder wel 2 :P
Ik heb hier nog wel een gare Nukia die er dan bij mag komen te liggen....... wel lachen als je het 8 uur journaal haalt omdat er een heel treinstel vol oude meuk het eindstation binnenrijdt :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Misschien leuker om het andersom te doen dan? Een hele meuk neerzetten en dan kijken hoeveel er nog staan X stations verder.

Maar dit is eigenlijk niet per se mogelijk destructief... Dat is volgens mij toch wel een beetje waar dit topic over het algemeen naartoe gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De G5 is zojuist opgepikt door de gelukkige winnaar :P
Voor de curieuzen:
Hoi,
Ik heb een leuk project voor je G5. Ik neem op zaterdagavond hem mee naar de kroeg en kijk bij hoeveel dames ik hem als openingszin kan gebruiken zonder dat ze weglopen. Natuurlijk laat ik het hele gebeuren filmen door een maat zodat iedereen kan meegenieten. Als het een succes is, ga ik het een paar keer herhalen. Volgens mij is het best een chickmagnet.
:D Je weet dat 't ding je een hernia geeft als je 'm probeert op te tillen? :P
20kg? even oppoetsen, op de bar zetten en de bling bling doet de rest
Ik ben benieuwd :D

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Die was inderdaad véél beter dan mijn idee!
Kan niet wachten op het filmpje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Haha inderdaad kan niet wachten :D

Even terug te komen op DCG909, dit is ook knikloop 4,5mm volledig gegroefd. met Torpedo kogels erin gaat ie best hard voor zo'n klein dingetje. Deobus is inderdaad makkelijk te doen. Een op een fikkende bult hooi zetten en er dan even een kogel doorheen jagen. :$

Maar dit is best jammer, ik had nog wel een werkende Pentium II 466Mhz Celeron staan maar die is net weg.
Aah ja de kringloopwinkel / lokale PC boer heeft ook nog zat staan joh.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
Lijkt me inderdaad een grappig experiment, maar ben je niet bang dat er bier ofzo opkomt? en hoe zit het met stroom?

@Imprezzion, heb even gekeken, is een Diana Mod. (model?) 24, ik schiet met die platte dingen (diablo'tjes ?). ik heb er een vizier op zitten dat redelijk goed naar mijn oog staat, schiet er al staand nog binnen de binneste 3 cirkels van een doel, op +/- 19 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

misschien ook een leuk idee:

Een PC in volledig onderdompelen in gedistilleerd water (= niet geleidend in theorie) en kijken hoe lang het duurt eer het water zo vervuild is dat het geleid en alles kortsluit :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
hmm, water gaat alleen geleiden als er bepaalde mineraalen in zitten zoals zout.
dus dat zal niet echt snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

DCG909 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:57:
hmm, water gaat alleen geleiden als er bepaalde mineraalen in zitten zoals zout.
dus dat zal niet echt snel gebeuren.
inderdaad juist daarom lijkt het mij een leuke test >:)

watercooling krijgt nu wel een heel letterlijke betekenis :P

[ Voor 10% gewijzigd door pm1 op 01-02-2011 14:47 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Lijkt mij ook wel tof ja :P, maar dan moet diegene het niet verneuken want je hebt maar 1 kans om het goed te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Het probleem aan de meeste van deze dingen is, dat je nog altijd met elektriciteit te maken hebt en dat je stoppenkast het niet leuk gaat vinden als er eenmaal kortsluiting ontstaat :P De meeste voedingen houden dit wel tegen maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

eerst alles een goed voorspoelen met gedistilleerd water en dan kan je beginnen :)

ik zeg er op voorhand bij, ik ben niet verantwoordelijk voor eventueel elektrocutie.
Dus als je veilig wilt zijn steek de voeding er niet mee in ;)

edit: gewoon overal smeltzekeringen tussen solderen en dat komt wel goed ;)

[ Voor 14% gewijzigd door pm1 op 01-02-2011 15:24 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg tot 10 februari om 15:00 want die PowerMac's kunnen vet veel hebben jonge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:34:
Ik zeg tot 10 februari om 15:00 want die PowerMac's kunnen vet veel hebben jonge!
:F
Even lezen voor je post. Je bent nummer zoveel... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 02-02-2011 00:40 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Nu online
pm1 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:46:
[...]

Ik heb ergens een filmpje gezien waar ze alle koel vinnnen van een I-5 + moederbord hadden gehaald en in een of andere niet geleidende vloeistof gedaan met een kookpunt van 35 graden.
Je zag de bubbels eraf komen en het bord bleef perfect koel.

bla bla 2000 of 7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

theBandit schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:53:
Zet een mek (defect of niet, met een adressticker van het volgende station) op een 1 of ander station op de trein (eventueel met een paar undercover tweakers met Rayban's en zwarte hoed voorzien van zo'n OV kaart) en kijk of de mek er het volgende station nog staat........
Dat alles natuurlijk gefilmd met een aaifoon of andere minderwaardige camera :P door de 00tweaks Men in zwart.
Dit is het meest geniale plan ooit!!! Ik zou er wel voor kunnen zorgen dat er een computer naar Leiden CS gaat..... Moet ik ff kijken, ik zit nu ziek thuis dus naar het station gaan wordt nu ff niks. Maar een station is nogal groot, hoe weet je waar die computer uiteindelijk heengaat op dat station? GPS erin doen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

DCG909 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:07:
@Imprezzion, heb even gekeken, is een Diana Mod. (model?) 24, ik schiet met die platte dingen (diablo'tjes ?). ik heb er een vizier op zitten dat redelijk goed naar mijn oog staat, schiet er al staand nog binnen de binneste 3 cirkels van een doel, op +/- 19 meter.
Meen je niet?! Ik heb precies zo'n een. Alleen mijn vizier is overleden dus ik gebruik de standaard sights. Zijn ook lang niet slecht hoor.

Maar ok, we gaan te ver off nu :)

Vanmiddag even langs de computerboer. Wil voor een collega even kijken of ik nog aan een 8400GS PCI kan komen. Zal dan meteen even kijken of er nog een oud PCtje staat voor een paar €'s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
pm1 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:46:
[...]

Met of zonder koelblok op de CPU? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theBandit schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:53:
Om vervolgens te filmen hoe het station word ontruimt omdat er een verdachte computer kast is gevonden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het idee is leuk om een pc op een station neer te zetten maar wanneer het station er voor word afgezet en het als verdacht object gezien word dan reken ermee dat als ze degenen pakken die hem er neer gezet hebben een zeer hoge boete tegenmoet te zien komen.

Misschien is het dan verstandig om de lokale politie/spoorwegpolitie even in te lichten en vantevoren eerst om toestemming te vragen, waarvan ik eerlijk gezegd betwijfel of ze dit zullen toe staan. Maar het valt natuurlijk te proberen en zo voorkom je wel een heleboel toestanden, en dat mensen dadelijk torenhoge boetes krijgen voor een grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Dat is wel iets waar van tevoren even goed over nagedacht moet worden ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

sander-akkerman schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:49:
Kunnen we niet een soort van http://www.willitblend.com/ maken.. maar dan Nederlands, maar dan niet met blenders.. Maar computers buiten, of zoals hier al werd gezegd; op de schietbaan, vanaf 11 hoog, vanuit een auto etc.Ik werk in Hilversum & heb een video-opleiding gedaan en wil best filmpjes maken. Gewoon korte kleine itempjes, misschien voor tweakers.net? Of het lukt, geen idee, maar altijd leuk om te proberen.
Will it Survive?

xD

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:40:
[...]

Om vervolgens te filmen hoe het station word ontruimt omdat er een verdachte computer kast is gevonden? :+
Daar zat ik van de week ook ineens aan te denken :P
Is ook niet de bedoeling dat de EOD of zo in actie moet komen en wie weet wat voor andere diensten meer.
En nog erger de angst die er toch bij bepaalde mensen komt, het moet leuk zijn/blijven.
Ipv een station zou je ook de mekdraif of gewone mekdonalds kunnen nemen :P
Een beetje filiaalmanager zou je nog wel zover kunnen krijgen en het is voor een gemiddelde T.I.B. niet eens een straf om wat tijd door te brengen aldaar....
Afbeeldingslocatie: http://www.maine.edu/system/images/spy.gif

:P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Roel1966 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:22:
Het idee is leuk om een pc op een station neer te zetten maar wanneer het station er voor word afgezet en het als verdacht object gezien word dan reken ermee dat als ze degenen pakken die hem er neer gezet hebben een zeer hoge boete tegenmoet te zien komen.

Misschien is het dan verstandig om de lokale politie/spoorwegpolitie even in te lichten en vantevoren eerst om toestemming te vragen, waarvan ik eerlijk gezegd betwijfel of ze dit zullen toe staan. Maar het valt natuurlijk te proberen en zo voorkom je wel een heleboel toestanden, en dat mensen dadelijk torenhoge boetes krijgen voor een grap.
Ik denk ook niet dat ze dit gaan toestaan. Je zet mensen aan tot diefstal, brengt de openbare orde in gevaar eb zo kunnen ze nog wel 12 redenen verzinnen om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
pm1 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:43:
misschien ook een leuk idee:

Een PC in volledig onderdompelen in gedistilleerd water (= niet geleidend in theorie) en kijken hoe lang het duurt eer het water zo vervuild is dat het geleid en alles kortsluit :)
<1 milliseconde :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, kijken hoever superpi o.i.d. komt voor een ongekoelde (gesaboteerde?) PC volledig doorfikt lijkt me ook wel aardig? Misschien moet er dan wel een externe logger aan om het laatste resultaat bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb zelf nog een mobo,
en altijd al willen zien wat er gebeurd als je direct op 230 volt aansluit.

t is een idee, wil niet zeggen dat ik morgen al een filmpje heb.....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

mrc4nl schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:28:
ik heb zelf nog een mobo,
en altijd al willen zien wat er gebeurd als je direct op 230 volt aansluit.

t is een idee, wil niet zeggen dat ik morgen al een filmpje heb.....
ik kan het perfect raden hoor.

*KNAL* je mosfets vliegen rond je oren
*ROOK* alles fikt lekker door
*STANK* dat stinkt voor dood
*KLIK* je zekering valt uit :P

edit je ben bent al te laat : http://www.youtube.com/watch?v=TjHOUonZO6U

[ Voor 8% gewijzigd door pm1 op 06-02-2011 12:02 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
En dan de pc bij computerland of zo af geven en vragen af ze hem even na kunnen kijken omdat hij niet meer op wil starten :P

Ik sta er van te kijken dat de zekering er niet uitklapt. :S

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

theBandit schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:44:
Ik sta er van te kijken dat de zekering er niet uitklapt. :S
als je zo iets uitvoert moet je voorzorgen nemen, ander klapt je zekering er inderdaad uit ;)

zoals ik al zei een scheidingstransfo (lastransfo) doet wonderen ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1 2 3 Laatste