Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Dit topic is bestemd om te discussiëren over het faillissement van Impact Retail, het moederbedrijf van It's Electronics, Prijstopper en Modern.nl en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen.

Belangrijke info voor klanten:
Wie een product heeft besteld of in reparatie heeft, zou persoonlijk bericht krijgen van de vestigingen. Klanten van wie de gegevens nog niet bekend zijn, wordt aangeraden een webformulier in te vullen.
Update 25 januari 2011, 16:30 uur:
Persbericht: Bewindvoerder IMpact Retail bekend
Tilburg, 25 januari 2011, 16:30 uur - De rechtbank heeft mr. M.J.M. Franken (Van Iersel Luchtman Advocaten – www.vil.nl) benoemd als bewindvoerder bij IMpact Retail, moederbedrijf van It’s Electronics, Modern.nl en Prijstopper. Hij onderzoekt samen met de directie de mogelijkheden om de onderneming op een financieel gezonde manier voort te zetten, al dan niet in afgeslankte vorm. Vanzelfsprekend wordt er hierbij naar gestreefd klanten zo min mogelijk overlast te bezorgen.

De klantenservice van het bedrijf heeft dinsdag de meeste klanten met een bestelling of reparatie bereikt. Het bedrijf blijft daar mee doorgaan en doet er alles aan om alle klanten zo snel mogelijk te helpen. De winkels blijven morgen ook gesloten. De klantenservice is dagelijks bereikbaar tussen 08:30 tot 17.00 uur Voor meer informatie en updates: www.impactretail.nl.
Update 31 januari 2011, faillissement Impact Retail uitgesproken:
Update maandag 31 januari 2011- 11.30 uur

Tilburg, 31 Januari 2011 - Vandaag, maandag 31 januari 2011 heeft de rechtbank van Breda, op verzoek van de bewindvoerder mr. Mart Franken (Van Iersel Luchtman Advocaten) het faillissement van IMpact Retail uitgesproken. De bewindvoerder heeft aangegeven hiertoe gedwongen te zijn door de financiële problemen van IMpact Retail.

Tegelijkertijd geeft Mr. Franken aan in onderhandeling te zijn met verschillende partijen die bereid zouden zijn om de gezonde commerciële activiteiten van It's Electronics, Prijstopper en Modern.nl al dan niet in afgeslankte vorm voort te zetten en mogelijk de verplichtingen aan klanten over te nemen.

Voor alle werknemers is inmiddels met het UWV een spoedregeling getroffen voor de salarisbetalingen van januari. De werknemers krijgen vandaag hun ontslag aangezegd. Mr. Franken verwacht dat het faillissement een mogelijke doorstart bespoedigt.

De 118 winkels en internetshops blijven tot nader order gesloten. Klanten met lopende bestellingen of reparaties krijgen persoonlijk bericht over een mogelijke oplossing.
De website van IMpact Retail (www.impactretail.nl) geeft met regelmaat updates over de ontstane situatie. Klanten met vragen over lopende orders worden verzocht zich via het Contactformulier te melden.
toon volledige bericht
Update 11 februari 2011, regeling voor aanbetalingen:
Update: http://www.impactretail.nl/info/?PageId=322&MenuId=38

Update vrijdag 11 februari 2011 - 14.00 uur

Klanten met aanbetaling
Voor de klanten die in de afgelopen weken hebben aanbetaald op een bestelling bij It's Electronics en Prijstopper heeft mr. Franken een oplossing gevonden. Collega Electronica retailer Expert, biedt aan deze klanten een korting ter waarde van 50% van het aanbetaalde bedrag op een nieuw te maken gelijkwaardige aankoop bij Expert.

Expert zal hierover in de komende dagen meer informatie verstrekken. (zie www.expert.nl voor meer informatie).

Voor het resterende bedrag (of het gehele bedrag in geval van geen vervangende aankoop bij Expert) van de gemaakte aanbetalingen kunnen consumenten een claim indienen bij de curator Mr. Franken middels het contactformulier op www.impactretail.nl.

Modern.nl
Voor klanten met aanbetalingen aan Modern.nl wordt er nog gewerkt aan een oplossing. De Modern.nl klanten ontvangen hierover in de komende week automatisch mailbericht of worden via de website van Modern.nl op de hoogte gehouden.
toon volledige bericht
Zie ook: http://www.expert.nl/shop/UserTemplate/itsvoorwaarden

Update donderdag 17 februari 2011 - 17.00 uur, Modern maakt doorstart
Alle activiteiten van Modern.nl zijn per 17 februari 2011 overgenomen door Scheer & Foppen Elektro Speciaalzaken BV. Op dit moment wordt er hard gewerkt om de webshop zo spoedig mogelijk weer te openen, zodat wij u weer van dienst kunnen zijn.

Wanneer u nog een bestelling heeft lopen (alle klantgegevens zijn ons reeds bekend) dan zullen wij er voor zorgen dat u binnen enkele werkdagen van ons per e-mail bericht ontvangt over uw bestelling.

Vervolgens zullen wij op zeer korte termijn overgaan tot uitlevering van uw bestelling. Alle gedane aanbetalingen zullen wij voor 100% overnemen. Dit betekent dat aanbetaalde bestellingen, zonder extra kosten, uitgeleverd zullen worden. Controleert u a.u.b. de instellingen van uw spamfilter, zodat de correspondentie op een juiste wijze tot u komt.

Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u terecht op onze FAQ pagina.
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Zie ook nieuws: It's en Modern.nl gesloten, moederbedrijf dreigt om te vallen en nieuws: Moederbedrijf It's en Modern.nl is failliet

Kijk ook in de handleiding veilig online winkelen voor tips wat je kan doen, en hoe je het risico op schade bij dit soort situaties kan voorkomen of minimaliseren.

[ Voor 72% gewijzigd door Orion84 op 22-02-2011 11:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209360

Eerlijk gezegd verbaast mij dit helemaal niets. Als ik het mij goed herinner is IT's ontstaan na een doorstart van Radio Modern en is het altijd problematisch gebleven.

Overigens viel mij al een tijdje op dat de prijzen van Modern.nl van de ene op de andere dag drastische verhoogt zijn. Tijdenlang zaten ze op een laag prijsniveau en zo vlak voor Kerst ging alles ineens naar adviesprijzen niveau. Toen was het eigenlijk al duidelijk dat er iets niet goed zat.

Helaas heb ik zelf een Combi-magnetron van Samsung die wat kuren begint te hebben. Vraag me af of ik ergens garantie kan claimen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 209360 op 25-01-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik had donderdag een iPod touch 4g 8gb besteld tijdens de geen btw dagen bij It's en zou vandaag eigenlijk kunnen gaan afhalen, ik hoop dat ik hem gauw gewoon kan komen halen en binnen 30 dagen want ik wou hem meenemen als cadeau voor mijn vriendin in buitenland.

Ik wist trouwens niks dat dit zou aankomen, het leek me gewoon prima zaak en omdat je van MM ook vaak niet veel goeds hoorde waren de reviews hier bij shops ook niet veel zeggend omdat ze zo oud waren en zo weinig.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-ecutioner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 13:44
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:46:
Ik had donderdag een iPod touch 4g 8gb besteld tijdens de geen btw dagen bij It's en zou vandaag eigenlijk kunnen gaan afhalen, ik hoop dat ik hem gauw gewoon kan komen halen en binnen 30 dagen want ik wou hem meenemen als cadeau voor mijn vriendin in buitenland.
Surseance van betaling houd volgens mij in dat ze hun schuldeisers niet kunnen betalen. Mocht je hebben aanbetaald of het volledige bedrag hebben betaald dan ben je een schuldeiser en dan sluit je achteraan in de rij. Mocht je nog niets hebben betaald dan is het nu nog onduidelijk (en onwaarschijnlijk) of ze kunnen leveren. De volgende stap is faillisement waar alles onder beheer van de curator valt en ze niets meer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X-ecutioner schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:49:
[...]

Surseance van betaling houd volgens mij in dat ze hun schuldeisers niet kunnen betalen. Mocht je hebben aanbetaald of het volledige bedrag hebben betaald dan ben je een schuldeiser en dan sluit je achteraan in de rij. Mocht je nog niets hebben betaald dan is het nu nog onduidelijk (en onwaarschijnlijk) of ze kunnen leveren. De volgende stap is faillisement waar alles onder beheer van de curator valt en ze niets meer leveren.
Ik hoef geen geld terug, ik wil gewoon die iPod touch 4G, ik ga ervan uit dat ze die al in winkel hebben liggen en dan wil ik die zo snel mogelijk halen, het was namelijk een cadeau voor mijn vriendin en zou erg terleur gesteld zijn al;s ik haar niks kan geven omdat I's nu in problemen zit.

Dus ik hoop dat ze bestaande bestellingen afhandelen en nog leveren, ik ben niet gebaat eraan om nu bij MM te gaan en later mijn geld van It's niet terug te kunnen krijgen.

Ik heb het geld wel, maar eer ik geld van It's terug zou hebben zijn we ook weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
In mijn woonplaats is ook een It's gevestigd. Heb er recentelijk nog een geheugenkaart gekocht voor een naar mijn idee acceptabele prijs. Als ik langs de betreffende It's loop zie ik inderdaad vrij weinig klanten en persoonlijk zou ik er - puur gevoelsmatig - nooit een duur product aanschaffen, omdat ik het voortbestaan van de keten wel vaker in twijfel heb getrokken.

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zouden die geen BTW dagen dan een laatste poging zijn de verkopen omhoog te gooien om toch nog uit de rode cijfers te komen? Dan zal het succes wel niet groot genoeg zijn.

Eerlijk gezegd verbaasd het me ook niks, hier in Almere zit de It's op twee plekken en een van die plekken is naast een Dynabyte en Mycom en schuin tegenover de MediaMarkt, het is nooit druk bij die It's. De andere It's zit vlak bij de BCC waar het ook een stuk drukker is. It's heeft gewoon geen bekende merknaam, ik vraag me af of een doorstart dan wel zin heeft, dan moet de winkel wel aantrekkelijker gaan worden en meer in naamsbekendheid gaan investeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:53:
[...]

Ik hoef geen geld terug, ik wil gewoon die iPod touch 4G, ik ga ervan uit dat ze die al in winkel hebben liggen en dan wil ik die zo snel mogelijk halen, het was namelijk een cadeau voor mijn vriendin en zou erg terleur gesteld zijn al;s ik haar niks kan geven omdat I's nu in problemen zit.

Dus ik hoop dat ze bestaande bestellingen afhandelen en nog leveren, ik ben niet gebaat eraan om nu bij MM te gaan en later mijn geld van It's niet terug te kunnen krijgen.

Ik heb het geld wel, maar eer ik geld van It's terug zou hebben zijn we ook weer verder.
Wat ik tegenkwam in het nieuwsartikel (nieuws: It's en Modern.nl gesloten, moederbedrijf dreigt om te vallen):
Wie een product heeft besteld of in reparatie heeft, zou persoonlijk bericht krijgen van de vestigingen. Klanten van wie de gegevens nog niet bekend zijn, wordt aangeraden een webformulier in te vullen.
Wellicht dat je daar nog iets aan hebt (en met jou anderen ook) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

Het was ook haast surreeel: De winkel in Apeldoorn is gigantisch, met 2 verdiepingen en een grote showroom maar het was er eigenlijk altijd doodstil. Lag ook niet aan de locatie maar om te zeggen dat het niet te verwachten was zou een leugen zijn. Vervelend alleen voor de medenerds hier die een product gekocht hebben en er nog op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:58:
Zouden die geen BTW dagen dan een laatste poging zijn de verkopen omhoog te gooien om toch nog uit de rode cijfers te komen? Dan zal het succes wel niet groot genoeg zijn.

Eerlijk gezegd verbaasd het me ook niks, hier in Almere zit de It's op twee plekken en een van die plekken is naast een Dynabyte en Mycom en schuin tegenover de MediaMarkt, het is nooit druk bij die It's. De andere It's zit vlak bij de BCC waar het ook een stuk drukker is. It's heeft gewoon geen bekende merknaam, ik vraag me af of een doorstart dan wel zin heeft, dan moet de winkel wel aantrekkelijker gaan worden en meer in naamsbekendheid gaan investeren.
Zo voelt het wel een beetje inderdaad, toen ik donderdag bestelde had ik al van zoiets waarom kan ik zaterdag niet komen afhalen, ik had dus voor afhalen gekozen, ik weet niet of verschil was geweest of ik voor opsturen gekozen had.

It's was mijn wel bekend en daarom dacht ik van goh zal toch wel geen kwaad kunnen om er te bestellen, maar goed ik verwacht dat ze alle bestaande orders gaan afhandelen en heb mijn vriendin er al van verteld en ik kan niet 2 iPod touch 4G 8gb gaan kopen, want geld terug krijgen lijkt me niet mogelijk ik denk dat wel dat ze bestaande bestellingen zullen afleveren.

Dus ik ga nu afwachten op bericht van It's en zouden ze weer morgen of overmorgen open zijn dan ga ik er direct heen om mijn iPod touch 4G te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 09:36

JAMF

010 the number of the best

Ga dit even volgen om erachter te komen hoe ze omgaan met artikelen die nog in reparatie liggen:

TV van opa (heeft geen email) en leest geen T.net

Zal wel weer langer duren ..... Duurt I.h.a. toch al 45 min voordat je iemand van service aan de lijn krijgt.
edit:

Lijkt wel heel erg op een "Ja ik ook" reactie :|

[ Voor 29% gewijzigd door JAMF op 25-01-2011 11:22 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

@yipman: da's balen voor je, maar ga er heel voorzichtig maar rekening mee houden dat het wel eens weken kan gaan duren voordat je ook maar iets gehoord hebt. Ik hoop 't niet voor je, maar er zijn voorbeelden te over waarbij klanten heel ver achteraan in de rij staan.
Zoals bijvoorbeeld auto-bezitters waarbij de auto op hun naam staat, maar de bewuste auto toch achter slot en grendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 17:39

Blauw

De Schreeuw

Het probleem bij dit soort retailers zit m toch ook vooral in het kennisnivneau. Stel ik wil een flinke LED tv kopen., Dan loop ik in dat soort winkels toch vaak opvallend lang een beetje heen- en weer te drentelen voordat ik eindelijk eens geholpen wordt. Als het kennisniveau van de verkoper me vervolgens ook nog eens enorm tegenvalt, ze voor heel veel geld pas thuisbezorgen en het product eigenlijk ook nog eens veel duurder is dan in een gemiddelde webshop dan is het duidelijk: zo kun je het niet volhouden.

Volgens mij gaan elektronicashops op A-locaties op den duur wel verdwijnen, omdat de marges structureel te laag zijn om de hoge prijs per vierkante meter te verantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het mag tot 24 februari duren want dan heb ik het product uiteindelijk nodig in bezit om mee te nemen naar mijn vriendin in het buitenland, dus dat zijn 30 dagen nog.

En als mijn iPod touch 4G 8Gb al in winkel ligt daar dan is alleen kwestie om hem halen of dat ze hem naar mij sturen, als ik naar mij thuis had laten sturen had ik hem misschien al gehad maar It's ligt hier 7 KM vandaan dus had zoiets dan ga ik er wel heen om op te halen.

Er zijn er ook nog 2 in Heerlen.

@Orion84

In die handleiding veilig online winkelen hebben ze makkelijk praten, bij elke webshop moet je tegenwoordig vooruit betalen en ook nog het gehele bedrag.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:30:
Zoals bijvoorbeeld auto-bezitters waarbij de auto op hun naam staat, maar de bewuste auto toch achter slot en grendel.
Zolang mensen niet weten wanneer ze daadwerkelijk eigenaar van de auto zijn, blijf je dit soort situaties houden. In geval van een auto ben je namelijk pas eigenaar na overdracht van de sleutels! In het geval van IT's pas als het artikel geleverd is.
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:41:
In die handleiding veilig online winkelen hebben ze makkelijk praten, bij elke webshop moet je tegenwoordig vooruit betalen en ook nog het gehele bedrag.
Rembours, creditcard, PayPal, enzovoortst. Er zijn echt zat mogelijkheden hoor om jezelf te beschermen, maar dat kost meestal wel iets. Zelf doe ik het ook vrijwel nooit hoor, maar dat is wel mijn eigen bewuste keuze.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 209360 op 25-01-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209360 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:45:
[...]

Zolang mensen niet weten wanneer ze daadwerkelijk eigenaar van de auto zijn, blijf je dit soort situaties houden. In geval van een auto ben je namelijk pas eigenaar na overdracht van de sleutels! In het geval van IT's pas als het artikel geleverd is.

[...]

Rembours, creditcard, PayPal, enzovoortst. Er zijn echt zat mogelijkheden hoor om jezelf te beschermen, maar dat kost meestal wel iets. Zelf doe ik het ook vrijwel nooit hoor, maar dat is wel mijn eigen bewuste keuze.
Ik heb met mijn Mastercard betaald en ING wilt het geld niet terugtrekken. nog eens met ING gebeld, 2 weken na aankoop kunnen ze bij ING wat doen in vorm dat ik een betwisting formulier dien op te sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het verstandig om mijn order te annuleren? Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze gaan uitleveren en wil mijn betaling ook terug trekken omdat ik nog niks heb, ik zal van volgende week Donderdag het betwistings formulier kunnen opsturen, maar ik denk dat ik toch achter in rij kan aansluiten.

Het is wel veel geld, maar ik heb in deze onzekerheid ook niet veel zin, ik zal gewoon via ING gaan proberen dat geld zo spoedig mogelijk terug te krijgen, want voel me eigenlijk beetje legaal opgelicht met die geen btw actie van it's.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan je natuurlijk doen maar dan kom je gewoon achteraan de lijst van schuldeisers. Bij een doorstart maakt dat niet veel uit, dan krijg je wel je geld terg, maar bij faillissement krijg je alsnog niks omdat je helemaal achteraan staat.
En bij een doorstart kan je ook gewoon je product ophalen en bij faillissement krijg je alsnog niks. Dus tja, annuleren heeft geen nadelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:23:
Is het verstandig om mijn order te annuleren? Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze gaan uitleveren en wil mijn betaling ook terug trekken omdat ik nog niks heb, ik zal van volgende week Donderdag het betwistings formulier kunnen opsturen, maar ik denk dat ik toch achter in rij kan aansluiten.
In Jip en Janneke taal: je hebt je geld naar iemand gestuurd die nog heel veel geld aan anderen moet betalen.
Daar zitten leveranciers tussen die waarschijnlijk voor tonnen het schip in gaan. Jij staat dus ergens achteraan.
Bovenop dat geld zit een bank (die alvast alle filialen heeft voorzien van nieuwe sloten) die een hele grote financiering heeft lopen en vaak als eerste recht heeft op geld (verbeter me als ik 't fout heb).

Grote kans dat die Ipod van jou nog helemaal niet besteld is en helemaal nooit besteld gaat worden omdat er gewoon geen geld meer is.

Probeer anders eens wat meer info te achterhalen hoe het destijds bij Megapool is gegaan, lijkt me vergelijkbaar. Hoewel Impact Retail nog niet failliet is.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:25:
En bij een doorstart kan je ook gewoon je product ophalen en bij faillissement krijg je alsnog niks. Dus tja, annuleren heeft geen nadelen.
Euhm, is dat wel zo?
Met "doorstart" wordt volgens mij vaak bedoeld dat er wél een faillissement is, maar een andere partij daarna verder gaat met inboedel, voorraad, klantenbestand en naam.
Dan kun je nog altijd fluiten naar je centen.

Als je na surseance verder gaat, heet 't volgens mij geen "doorstart" maar is het gewoon opheffing van surseance.

Edit: mmm, lees nu dat beide gevallen "doorstart" genoemd wordt.......

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 110209 op 25-01-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 110209 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:33:
[...]

Euhm, is dat wel zo?
Met "doorstart" wordt volgens mij vaak bedoeld dat er wél een faillissement is, maar een andere partij daarna verder gaat met inboedel, voorraad, klantenbestand en naam.
Dan kun je nog altijd fluiten naar je centen.

Als je na surseance verder gaat, heet 't volgens mij geen "doorstart" maar is het gewoon opheffing van surseance.

Edit: mmm, lees nu dat beide gevallen "doorstart" genoemd wordt.......
Ik bedoelde dat laatste, ik heb geen idee hoe en wat het genoemd moet worden aangezien ik er zelf ook niet echt veel verstand van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed ik weet wat me te doen staat, ik ga Donderdag bij MediaMarkt kopen en volgende week vul ik betwisting formulier in en probeer ik mijn geld terug krijgen en zal dan annuleren bij It's, either way ik kan beste proberen compenseren met wat verkoop van ICT boeken die ik toch niet meer in kijk, ik weet het is broodje van eigen deeg, maar ik heb die boeken niet zelf hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:41:

@Orion84

Die opmerking verbaast mij - als schrijver van de bewuste handleiding - enigszins. Jouw bezwaren staan daar nadrukkelijk ook genoemd, én er staan suggesties vermeld die je alsnog beschermen. Dat die suggesties extra kosten meebrengen lijkt me niet vreemd. Iedere vorm van extra zekerheid brengt kosten met zich mee, dat geldt niet alleen voor online winkelen.

Je kan natuurlijk verlangen dat je én het goedkoopst uit bent én 100% beschermd, maar daar kunnen we heel kort over zijn: zo werkt het niet. Een prijs komt (voor een deel) uit de lengte of uit de breedte. Ben je bereid een risico te nemen en mogelijk wat geld te besparen dan is het vervelend als het misgaat, maar wel eigen schuld dikke bult.

Vooral met dure aankopen heb ik eigenlijk nooit begrepen dat mensen maar gewoon een berg geld overmaken, en zich totaal niet verdiepen in de risico's. Men gaat er maar vanuit dat er nooit iets mis kan gaan, en is dan achteraf verbaasd...

In dit geval heb je met MasterCard betaald, als ik het goed heb is dat ook verzekerd? Dan hoef je je geen zorgen te maken, het is alleen even iets extra werk, maar dat is ook een stukje wat er bij hoort als het misgaat. Die dingen gaan eenmaal niet vanzelf :)

Bij de IT's specifiek heb je ook fysieke winkels. Voor zover mij bekend kon je daar ook gewoon bestellen, al dan niet met aanbetaling.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 25-01-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb met MasterCard betaald en dat is ook verzekerd inderdaad, moet ING nog eens bellen hoe dat precies zit en of dat ook gedaan wordt wat nu bij ING aan hand is.

Maar die mevrouw zei ze zou me een betwisting formulier opsturen en dat kon ik volgende week dan opsturen. Ik kan me herinneren dat in wet staat dat klant maar bepaald percentage eigenlijk hoeft aan te betalen maar toch eisen vele webshops 100% en rembours is duur en dat sla je dan vaak over omdat je denkt het gaat wel goed en over die commerciële winkels is meestal wel minder goeie dingen te lezen, over MM ook.

( Ik ging er ook vanuit dat er in zo'n korte periode niet veel fout kon gaan. )

Nog eens met ING gebeld, ik moest zo snel mogelijk dat formulier in vullen wanneer ik binnen kreeg en dan ging hij ervanuit dat wel werd opgelost, ik mag blij wezen dat ik met mijn Mastercard betaald heb want dat is toch wat meer zekerheid dan met iDeal betalen.

Maar ik voel me door It's legaal opgelicht, die hebben natuurlijk allang van tevoren geweten dat deze problemen waar ze nu in zitten eraan kwamen en ik vindt persoonlijk nog ergere voor die Medewerkers want die krijgen meer geld dan mij nog van It's.

( En overmorgen ga ik de iPod touch 4G 8Gb bij MediaMarkt halen, als hij nog steeds € 209 dan is dan kost ie € 175 ongeveer inlc 16 %, als ik dan nog ervoor zorg dat ik geld via ING bij It's terug krijg dan is alles in orde )

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 20:47
Volgens mij mag je als webshop 100% vooruitbetaling aanbieden als je ook een mogelijkheid aanbied te betalen bij levering. Dus bv rembours naast iDeal.
Daarnaast heb je nog zelf de keuze er wel of niet te bestellen, mocht je het daar niet mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:03:
Maar ik voel me door It's legaal opgelicht, die hebben natuurlijk allang van tevoren geweten dat deze problemen waar ze nu in zitten eraan kwamen en ik vindt persoonlijk nog ergere voor die Medewerkers want die krijgen meer geld dan mij nog van It's.

( En overmorgen ga ik de iPod touch 4G 8Gb bij MediaMarkt halen, als hij nog steeds € 209 dan is dan kost ie € 175 ongeveer inlc 16 %, als ik dan nog ervoor zorg dat ik geld via ING bij It's terug krijg dan is alles in orde )
Als It's flink wat betalingsproblemen heeft en op dat moment gaat aankondigen dat ze mogelijk falliet gaan weten ze direct dat er enorm veel klanten gaan weigeren om te kopen en dat It's dan direct falliet is aangezien er geen inkomsten meer komen. In dat geval is het mogelijk zelfs verwijtbaar dat It's door onkunde van het management falliet is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook daar staat één en ander over in de handleiding. Zo eenvoudig ligt het niet. Als je zonder aanvraag faillissement je bedrijfsvoering gaat ondermijnen door bijvoorbeeld mensen te waarschuwen dat het niet goed gaat, dan heb je kans dat je verwijtbaar failliet gaat. Dat wil zeggen: als iemand tegen jou zegt dat het niet zo goed gaat, dan neem je het risico toch niet en koop je er niet, net als iedereen, en dan gaat de toko zéker failliet.

Daarom komt zoiets ook vrijwel altijd redelijk onverwacht. Tot het zover is kán je er niet over uitwijden. En de medewerkers weten zelf vaak ook niet wat er precies speelt. En inderdaad, die zijn zelf ook het klos.
Maar goed, het gevoel van onrecht is begrijpelijk, maar het kán vaak eenmaal niet anders. Als het om oplichting zou gaan dan zou er een (persoonlijk) gewin moeten zijn, maar van jouw laatste bestelling zal niemand die bij IT's betrokken is een boterham meer krijgen.

[edit]
* Anoniem: 27535 slapt de poster hierboven ;)

Verder mág je altijd 100% aanbetalen. De winkel kan het echter niet eisen - en dat doen ze ook niet aangezien er andere betalingsvormen gekozen kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 25-01-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik werd net gebeld door It's: Its Hoi spreek ik met de Heer Yip? Ja daar spreekt u mee? Ja het gaat over u order bij It's u heeft het wellicht al gehoord op nieuws? Ik Ja dat heb ik gehoord helaas. It's Ja meneer door omstandigheden kunnen we niet leveren en annuleren en geld terug geven gaat ook niet blablabla. Ik ja ik ga me geld terug vorderen via ING die zullen voor mij doen en ik zal hen ergens anders halen.

Dus ik denk dat It's binnen een maand falliet gaat, maar ik ga vaart erachter zetten om geld via ING terug te krijgen.

( En nu die werkplek verder klaar maken 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:19

DDX

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:27:
Dus ik denk dat It's binnen een maand falliet gaat, maar ik ga vaart erachter zetten om geld via ING terug te krijgen.
Toevallig vorig jaar een online bestelling gedaan bij shop in de uk.
Nooit geleverd gekregen (wel aantal keer beloftes gedaan dat ze zouden leveren)

Uiteraard betaald met Creditcard (van ING) en pas maar eens gemailed wat dan de procedure is :
Vervelend dat u het product dat u heeft besteld niet heeft ontvangen.

U kunt binnen 13 maanden na ontvangst van het rekeningoverzicht met de
betreffende transactie contact opnemen met onze Klantenservice. De
medewerkers van deze afdeling kijken op basis van uw transactiegegevens met
u welke stappen u kunt ondernemen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
'Legaal opgelicht' heet gewoon 'pech'. Verder hoef je je om die medewerkers geen zorgen te maken: zodra een onderneming zijn betalingsverplichtingen voor de lonen niet meer kan nakomen, wordt die betalingsverplichting overgenomen door het UWV. Werknemers krijgen dus wel hun loon doorbetaald, het UWV heeft vervolgens een vordering op de boedel van de onderneming. Dat neemt niet weg dat het lullig is dat ze ontslagen worden, maar het is niet zo dramatisch als je het nu stelt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nare man schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:53:
[...]

'Legaal opgelicht' heet gewoon 'pech'. Verder hoef je je om die medewerkers geen zorgen te maken: zodra een onderneming zijn betalingsverplichtingen voor de lonen niet meer kan nakomen, wordt die betalingsverplichting overgenomen door het UWV. Werknemers krijgen dus wel hun loon doorbetaald, het UWV heeft vervolgens een vordering op de boedel van de onderneming. Dat neemt niet weg dat het lullig is dat ze ontslagen worden, maar het is niet zo dramatisch als je het nu stelt.
Reden dat ik legaal opgelicht noem omdat ze dat natuurlijk allang wisten en toch zo'n echte lokkersaanbieding als btw weg ermee moest houden en dat vindt ik bewust nog even proberen wat geld naar binnen halen terwijl het eigenlijk gedaan is met de webshop.

Overigens bij modern.nl had ik vorig jaar besteld en toen duurde levering ook zolang en die had geannuleerd, maar gelukkig heb ik met MasterCard betaald en ik krijg me geld terug van ING als zij niet leveren, ik ben er toch wat rustigere op nu ik die geruststelling van ING gekregen heb.

Maar eerlijk is eerlijk met vliegmaatschappijen heb ik al meer geld legaal verloren omdat je bij annuleringen niks terug krijgt. ( Mooi ik hoef dus geen medelijden te hebben met het It's persoonlijk als ze hun salaris van UWV krijgen, maar is wel lullig dat ze straks in inkomen achteruit gaan als ze ontslagen worden ).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:27:
Ik werd net gebeld door It's: Its Hoi spreek ik met de Heer Yip? Ja daar spreekt u mee? Ja het gaat over u order bij It's u heeft het wellicht al gehoord op nieuws? Ik Ja dat heb ik gehoord helaas. It's Ja meneer door omstandigheden kunnen we niet leveren en annuleren en geld terug geven gaat ook niet blablabla. Ik ja ik ga me geld terug vorderen via ING die zullen voor mij doen en ik zal hen ergens anders halen.

( En nu die werkplek verder klaar maken 8)7 )
Echt, nog nooit een surseance of faillissement meegemaakt? It's MAG nu gewoon NIKS meer doen, totdat er duidelijkheid is.
Het bedrijf staat op dit moment gewoon stil. Dat jij daar nu toevallig ook de dupe van bent, das gewoon pech hebben.
En ING kan het geld ook niet terug vorderen, want alle betalingen staan gewoon stil bij It's.
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:03:
[...]

Reden dat ik legaal opgelicht noem omdat ze dat natuurlijk allang wisten en toch zo'n echte lokkersaanbieding als btw weg ermee moest houden en dat vindt ik bewust nog even proberen wat geld naar binnen halen terwijl het eigenlijk gedaan is met de webshop.

Overigens bij modern.nl had ik vorig jaar besteld en toen duurde levering ook zolang en die had geannuleerd, maar gelukkig heb ik met MasterCard betaald en ik krijg me geld terug van ING als zij niet leveren, ik ben er toch wat rustigere op nu ik die geruststelling van ING gekregen heb.

Maar eerlijk is eerlijk met vliegmaatschappijen heb ik al meer geld legaal verloren omdat je bij annuleringen niks terug krijgt. ( Mooi ik hoef dus geen medelijden te hebben met het It's persoonlijk als ze hun salaris van UWV krijgen, maar is wel lullig dat ze straks in inkomen achteruit gaan als ze ontslagen worden ).
Echt, wat ben jij een gefrustreerd ventje. Met je vliegtuigmaatschappijen die legaal geld stelen van jou. :')
Gast, dat staat gewoon in hun voorwaarden, je HOEFT NIET met ze te vliegen hoor.... :')

[ Voor 36% gewijzigd door Naboo op 25-01-2011 16:36 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Tja ING mag in dit geval zelf proberen geld terug te krijgen, bij hun kaart nml :
•Vrijwel al uw aankopen zijn 1 jaar gratis verzekerd tot maximaal € 5.000 per gebeurtenis tegen beschadiging, verlies en diefstal.
Tenzij dit natuurlijk in kleine lettertjes staat dat ze in geval van faillissement niet hoeven uit te betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 25-01-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tip voor je, ga je voortaan beter laten informeren en lees eens meer over onderwerpen. Allerlei vage kreten over oplichting dit oplichting dat terwijl het gewoon echt nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:03:
[...]
Dat heet gewoon pech.
Toevallig hebben mijn ouders vorige week een vriezer besteld en die is ook voor het weekend nog geleverd. Tot aan gisteren wisten de medewerkers ook gewoon nog niets, anders valt het namelijk nog te verwijten aan het management.
Dit soort situaties zijn alleen bekend bij mensen die hier inzicht in behoren te hebben en daar valt het personeel van de webwinkel echt niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:17

The Executer

Lekker belangrijk!

November 2009 ben ik op mijzelf gaan wonen. Omdat de kabelaansluiting niet actief leek te zijn, heb ik bij destijds Prijstopper een KPN Digitenne starterssetje opgehaald. Helaas bleek het voor mij niet te werken, teveel storing, matige beeldkwaliteit etc. Deze set heb ik destijd binnen de 7 dagen bedenktermijn teruggebracht naar de winkel. Ik heb toen een cadeaukaart ontvangen met de waarde van het setje.

De Prijstopper winkel is vervangen door een IT's filiaal. Aangezien ik toen begon te twijfelen aan de 'houdbaarheid' van mijn cadeaukaart heb ik contact gehad met IT's. Het was geen enkel probleem, de kaart was onbeperkt geldig en mocht ik ook gewoon inleveren bij IT's.

Nu blijkt dus dat deze keten inmiddels ook al (bijna) niet meer bestaat. Nu wordt er op de website van ImpactRetail wel gesproken over reparatie's en bestellingen, maar niet over cadeaukaarten etc. Ik heb geprobeerd het telefoonnummer te bellen, maar hier wordt vermeldt dat er uitstel van betaling aangevraagd is en dat ze op dit moment niets doen.

Is er nog een kans dat ik mijn 50 euro nog terugzie?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
The Executer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:02:
November 2009 ben ik op mijzelf gaan wonen. Omdat de kabelaansluiting niet actief leek te zijn, heb ik bij destijds Prijstopper een KPN Digitenne starterssetje opgehaald. Helaas bleek het voor mij niet te werken, teveel storing, matige beeldkwaliteit etc. Deze set heb ik destijd binnen de 7 dagen bedenktermijn teruggebracht naar de winkel. Ik heb toen een cadeaukaart ontvangen met de waarde van het setje.

De Prijstopper winkel is vervangen door een IT's filiaal. Aangezien ik toen begon te twijfelen aan de 'houdbaarheid' van mijn cadeaukaart heb ik contact gehad met IT's. Het was geen enkel probleem, de kaart was onbeperkt geldig en mocht ik ook gewoon inleveren bij IT's.

Nu blijkt dus dat deze keten inmiddels ook al (bijna) niet meer bestaat. Nu wordt er op de website van ImpactRetail wel gesproken over reparatie's en bestellingen, maar niet over cadeaukaarten etc. Ik heb geprobeerd het telefoonnummer te bellen, maar hier wordt vermeldt dat er uitstel van betaling aangevraagd is en dat ze op dit moment niets doen.

Is er nog een kans dat ik mijn 50 euro nog terugzie?
kleine kans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DDX schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:38:
Tja ING mag in dit geval zelf proberen geld terug te krijgen, bij hun kaart nml :

[...]

Tenzij dit natuurlijk in kleine lettertjes staat dat ze in geval van faillissement niet hoeven uit te betalen.
De meneer aan telefoon zei tegen mij komt wel goed, dus ik ga ervan uit dat ING dan de uiteindelijke schuldeiser wordt en de zaak is nog niet falliet dus ik ga gewoon via ING regelen dat ik me geld terug krijg, ze hebben mij toegezegd dat het wel in orde zou komen.

En ja ik vindt niet alleen pech maar ik vindt die bijna zelfde als oplichting, alleen kunnen de medewerkers er niks aan doen maar management heeft dat bewust gedaan, waarom anders een geen btw actie houden als de stekker eruit getrokken wordt op moment dat bij mensen geleverd moet worden, dit is gewoon gepland door It's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat die geen btw actie al langer op de planning stond (en dan net voordat mediamarkt hem doet uitvoeren om die klanten te trekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:17:
[...]

De meneer aan telefoon zei tegen mij komt wel goed, dus ik ga ervan uit dat ING dan de uiteindelijke schuldeiser wordt en de zaak is nog niet falliet dus ik ga gewoon via ING regelen dat ik me geld terug krijg, ze hebben mij toegezegd dat het wel in orde zou komen.

En ja ik vindt niet alleen pech maar ik vindt die bijna zelfde als oplichting, alleen kunnen de medewerkers er niks aan doen maar management heeft dat bewust gedaan, waarom anders een geen btw actie houden als de stekker eruit getrokken wordt op moment dat bij mensen geleverd moet worden, dit is gewoon gepland door It's.
Ik ga er vanuit dat de medewerker niet volmondig JA heeft gezegd op het feit dat je je geld terug krijgt, dit zal altijd met een voorbehoud gebeuren.
En echt gast, blijf jij het maar lekker oplichting vinden.... jij hebt overduidelijk geen kaas gegeten van dit soort situaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan hebben ze wel mooie timing gehad, eerst nog slachtoffers maken met zo'n actie en dan plots de deuren sluiten en mensen niet hun geld terug geven waar ze eigenlijk recht op hebben.

Want klanten zo min mogelijk last bezorgen is al geen sprake meer van.
Naboo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:22:
[...]

Ik ga er vanuit dat de medewerker niet volmondig JA heeft gezegd op het feit dat je je geld terug krijgt, dit zal altijd met een voorbehoud gebeuren.
En echt gast, blijf jij het maar lekker oplichting vinden.... jij hebt overduidelijk geen kaas gegeten van dit soort situaties....
Oplichten is toch feitelijke iets kopen maar niet krijgen? Ik kijk opgelicht vaak en oplichters doen precies zelfde als It's nu gedaan heeft, nog even snel cashen met zo'n lok actie om die reden noem ik het legaal oplichten omdat ook oplichters zo te werk gaan, cashen en niks leveren en dan plots in nieuws dat ze falliet zijn, ik zie echt niet het verschil.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Zolang jij dat niet kan bewijzen zou ik je adviseren zulk commentaar voor je te houden. Grote kans namelijk dat die BTW actie juist was bedoeld om It's er weer bovenop de helpen en flink wat klanten te lokken. Je mag een hoop vinden maar als het nergens op gebaseerd is kan je het echt beter voor je houden.
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:23:
Dan hebben ze wel mooie timing gehad, eerst nog slachtoffers maken met zo'n actie en dan plots de deuren sluiten en mensen niet hun geld terug geven waar ze eigenlijk recht op hebben.
Nee, ze proberen nog het bedrijf te redden juist om medewerkers en klanten niet te duperen.
Ze mogen niks meer doen, niet leveren, geen geld terug storten, helemaal niks.

[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 25-01-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Je moet gewoon niet zo zeiken. De situatie van It's is al enige tijd bekend. JIJ kiest er voor iets op bestelling te kopen, daar waar je ook andere opties had qua betalen. Dus hou alsjeblieft op met "slachtoffers" maken....

Nogmaals, je hebt blijkbaar de ballen verstand van faillissementen, dus ga lekker een potje squashen ipv hier alleen maar te zeiken,

[...]

Oplichten is toch feitelijke iets kopen maar niet krijgen? Ik kijk opgelicht vaak en oplichters doen precies zelfde als It's nu gedaan heeft, nog even snel cashen met zo'n lok actie om die reden noem ik het legaal oplichten omdat ook oplichters zo te werk gaan, cashen en niks leveren en dan plots in nieuws dat ze falliet zijn, ik zie echt niet het verschil.
Op deze onzin ga ik niet eens in :')

[ Voor 34% gewijzigd door Naboo op 25-01-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb toch gezegd legaal *********, met andere worden ze doen niet oplichten volgens de wet maar het lijkt er wel goed op, ik denk niet dat ik daar iets fout mee gezegd heb.

En tweakers.net zie ik niet mijn gegevens verstrekken.
Naboo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:26:
[...]

Je moet gewoon niet zo zeiken. De situatie van It's is al enige tijd bekend. JIJ kiest er voor iets op bestelling te kopen, daar waar je ook andere opties had qua betalen. Dus hou alsjeblieft op met "slachtoffers" maken....

Nogmaals, je hebt blijkbaar de ballen verstand van faillissementen, dus ga lekker een potje squashen ipv hier alleen maar te zeiken,

[...]

Op deze onzin ga ik niet eens in :')
Volgens heb jij duidelijk niks besteld bij ze en ben je alleen commentaren geven in zin dat ik dingen fout zeg, heel leuk maar het help niks bij feit dat It's nu niks levert aan mensen en heel veel mensen nog geld moeten krijgen. En in mijn ogen is dat precies zelfde wat mensen ook hebben als ze opgelicht worden, ik zie vaak genoeg bij opgelicht van tros dat bedrijven failliet gaan nadat ze wat gecasht hebben en zich dan verschuilen achter een curator, maar ze zijn gelukkig nog niet failliet dus ING kan denk ik wel wat voor mij betekenen.

Jouw commentaren helpen echt niks hoor en ja natuurlijk ben je gefrustreerd bij zoiets en ik denk dat niemand zoiets mee wil maken, maar jij praat alsof het de normaalste zaak van de wereld is en ik op dat gebied maar had moeten studeren.

( En nee voor mij was situatie van It's niet bekend hoor en in shopreviews waren te oud om daar oordeel uit te halen en de naam It's kon ik en daarom vertrouwde ik het. )

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:27:
Ik heb toch gezegd legaal oplichten, met andere worden ze doen niet oplichten volgens de wet maar het lijkt er wel goed op, ik denk niet dat ik daar iets fout mee gezegd heb.

En tweakers.net zie ik niet mijn gegevens verstrekken.

[...]

Volgens heb jij duidelijk niks besteld bij ze en ben je alleen commentaren geven in zin dat ik dingen fout zeg, heel leuk maar het help niks bij feit dat It's nu niks levert aan mensen en heel veel mensen nog geld moeten krijgen. En in mijn ogen is dat precies zelfde wat mensen ook hebben als ze opgelicht worden, ik zie vaak genoeg bij opgelicht van tros dat bedrijven failliet gaan nadat ze wat gecasht hebben en zich dan verschuilen achter een curator, maar ze zijn gelukkig nog niet failliet dus ING kan denk ik wel wat voor mij betekenen.

Jouw commentaren helpen echt niks hoor en ja natuurlijk ben je gefrustreerd bij zoiets en ik denk dat niemand zoiets mee wil maken, maar jij praat alsof het de normaalste zaak van wereld is en ik op dat gebied maar had moeten studeren.
Mijn voorlaatste werkgever is failliet gegaan, dus ik spreek uit ervaring wat een faillissement inhoud. En ja, natuurlijk baal je, dat je je geld kwijt bent, maar het is zoals het is. Jij zal achteraan staan bij het ophouden van je hand.
En ING kan nu niks doen, want ook bij surseance van betaling, staat al het betalingsverkeer STIL. Dus de ING kan het geld ook niet terugvorderen. Ja, ze kunnen de claim indienen, maar ook die zal onderop de stapel belanden.

Een curator KAN altijd kijken of bestelde goederen nog geleverd kunnen worden, mits ze al betaald zijn aan de leverancier. Maar goed, dit zal de curator moeten beslissen.

Het enige wat je op dit moment kan doen is dat claimformuliertje invullen en rustig afwachten. En nogmaals, verwacht maar niet dat je je geld terug krijgt. Die kans is erg klein. En krijg je het wel, dan is het een meevaller.

En wat betreft je opmerking over oplichting; nogmaals; je hebt er geen verstand van hoe het werkt. Dus hou gewoon op met zulke uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou ik het niet terug krijgen dan compenseer ik het met schoolboeken te verkopen die ik toch niet meer gebruik en niks voor betaald, en dat brengt wel genoeg op zolang ik maar boek hou dat ik nog nodig heb.

Maar das puur voor mijn gevoel, het geld krijg ik misschien niet terug ( Al hou ik de hoop wel en zet ik er spoed achter ) maar ik kan wel compenseren door wat spullen te verkopen, ik zou normaal niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Volgens mij wordt er bij een faillissement toch ook gekeken naar de oorzaak? Mocht er opzet in het spel zijn (zoals YipMan beweert) dan kunnen ze toch ook de consequenties verwachten?

Niet dat de consument daarmee zijn geld terugziet, maar wel een reden om als management niet zomaar geld te ontvangen en dan geniepig de deuren te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik denk meer dat YipMan bedoeld dat ze nog snel acties deden en vervolgens de deuren sloten. Lijkt mij logischer dat ze die acties juist deden om It's te redden en niet om maar de klant een poot uit te draaien. Daarnaast is het management altijd verplicht mooi weer te spelen ten opzichte van het personeel, omdat je anders eigenhandig de zaak de nek om draait.
Als uit onderzoek bijvoorbeeld blijkt dat het management verwijtbaar is en daarvoor ook berecht wordt, kunnen ze zelfs persoonlijk aansprakelijk gesteld worden. Denk niet dat ze daar op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat bedoelde ik inderdaad. Maja als ze echt straks failliet zijn kan de consument weer een fluiten naar zijn geld en dan helpt de bel bus van Kassa ook niet ( Want met camera's erbij krijgen consumenten vaak wel van alles goed geregeld ).

Maar laten we hopen dat ze niet echt failliet zijn en een reorganisatie maken, van mij part worden ze door MediaMarkt over genomen, zoveel vestigen zijn er nog niet van MediaMarkt eigenlijk, dus wellicht is interessant voor grote speler om It's over te nemen.

Ik mag blij zijn dat ik het verlies gedeelte gecompenseerd zal hebben en als ING inderdaad het bedrag verzekerd wanneer je spullen niet krijg dan denk ik dat het verlies te beperken is, want er zit eigen risico van 50 aan die verzekering.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Naboo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:07:
Ik denk meer dat YipMan bedoeld dat ze nog snel acties deden en vervolgens de deuren sloten. Lijkt mij logischer dat ze die acties juist deden om It's te redden en niet om maar de klant een poot uit te draaien. Daarnaast is het management altijd verplicht mooi weer te spelen ten opzichte van het personeel, omdat je anders eigenhandig de zaak de nek om draait.
Als uit onderzoek bijvoorbeeld blijkt dat het management verwijtbaar is en daarvoor ook berecht wordt, kunnen ze zelfs persoonlijk aansprakelijk gesteld worden. Denk niet dat ze daar op zitten te wachten.
Goh, eindelijk doe je wat minder bot tegen anderen in de discussie. Dat kan je dus ook.

Ik denk dat YipMan een valide punt heeft. Natuurlijk kunnen ze met een actie de boel proberen te redden. Maar ik vind het wel zwaar onverantwoord.

Het komt wel heel makkelijk uit om de actie nog snel even door te voeren. Sta je er zelf toch mooi wat beter voor, en sjah, die klanten....dat verdedig je wel onder het mom dat je echt dacht de boel nog te redden.
Maar we weten allemaal dat zo dicht op de daadwerkelijke surseance aanvraag er ook met een dergelijke actie weinig meer te redden valt.

Het klinkt mij in de oren als zakelijk perfect verdedigbaar, maar moreel verwerpelijk.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:55

InFamous

excommunicado

Hier in spijkenisse zijn het filliaal van prijstopper en it's ook gesloten. Er zijn ook stickers van it's op het filliaal van prijstopper geplakt, er hangt overigens ook een briefje van impact retail met de verkondiging dat ze bezig zijn met een reorganisatie, er word daar dan ook niet gesproken over een faillissement.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InFamous schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:30:
Hier in spijkenisse zijn het filliaal van prijstopper en it's ook gesloten. Er zijn ook stickers van it's op het filliaal van prijstopper geplakt, er hangt overigens ook een briefje van impact retail met de verkondiging dat ze bezig zijn met een reorganisatie, er word daar dan ook niet gesproken over een faillissement.
Hopelijk komt het ook niet tot een faillissement want dan kunnen mensen nog hun geld terug krijgen of product als nog krijgen.

Maar ik blijf het gek vinden dat in een land als Nederland de consument niet goed beschermt wordt, eigenlijk zouden de banken zoals paypal of hoe ze in China doen met taoboa / alipay gewoon geld vast houden tot geleverd is, zo kan in geval van faillissement de consument tenminste geld terug gegeven worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Naboo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:07:
Ik snap wat YipMan bedoelde en daar doelde ik ook op. ;)
tss68nl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:26:
[...]

Goh, eindelijk doe je wat minder bot tegen anderen in de discussie. Dat kan je dus ook.

Ik denk dat YipMan een valide punt heeft. Natuurlijk kunnen ze met een actie de boel proberen te redden. Maar ik vind het wel zwaar onverantwoord.

Het komt wel heel makkelijk uit om de actie nog snel even door te voeren. Sta je er zelf toch mooi wat beter voor, en sjah, die klanten....dat verdedig je wel onder het mom dat je echt dacht de boel nog te redden.
Maar we weten allemaal dat zo dicht op de daadwerkelijke surseance aanvraag er ook met een dergelijke actie weinig meer te redden valt.

Het klinkt mij in de oren als zakelijk perfect verdedigbaar, maar moreel verwerpelijk.
Acties als deze worden ruim (zeker een half jaar) van tevoren gepland en daarin zijn afspraken met leveranciers betrokken. Die mooie Tefal koffiezetter in de folder voor die superprijs? Daar zit dus een mooie deal met Tefal achter. Actiematerialen (folders, stickers, posters, winkelversieringen) worden ook ruim van tevoren besteld/gemaakt/geleverd.
En dat is nog maar het topje van de ijsberg. Je kan een actie dus niet zo eenvoudig even terugtrekken. En dan nog, zonder die actie heb je nog steeds klanten die gedupeerd kunnen worden. Dat is nou eenmaal zo. Er is nog nooit een winkelketen omgevallen zonder dat daar mensen bij gedupeerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ergste is dat sommige mensen het financiële al niet breed hebben, ik heb mijn financiële zaken zo op orde dan ik bijvoorbeeld spaargeld opzij heb staan waar ik verlies ook zelf mee kan compenseren of dat nou met rente is of met andere middelen, maar veel mensen kunnen dat niet en dan hebben ze en geen cadeau voor hun kind of geliefde en geen geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:41:
Het ergste is dat sommige mensen het financiële al niet breed hebben, ik heb mijn financiële zaken zo op orde dan ik bijvoorbeeld spaargeld opzij heb staan waar ik verlies ook zelf mee kan compenseren of dat nou met rente is of met andere middelen, maar veel mensen kunnen dat niet en dan hebben ze en geen cadeau voor hun kind of geliefde en geen geld terug.
En op welke manier is dat de schuld van één van de bedrijven waar het in dit topic over gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
[...]

Als je wat meer de voorwaarden leest word je misschien wat minder vaak ''opgelicht''.
De BTW actie was alleen geldig op artikelen IN de winkel.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Carpento schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:44:
[...]

En op welke manier is dat de schuld van één van de bedrijven waar het in dit topic over gaat ?
Omdat zij hun geld hebben en dat ze daardoor hun geliefde of kind moeten terleur stellen of geld lenen om het opnieuw te kopen bij andere aanbieder, dat is wat zei daar aan schuld zijn, als ik iets niet meer kan verkopen zou ik gewoon geld terug geven maar een bedrijf kan zich blijkbaar permitteren omdat niet direct of helemaal niet te doen.

Nou stel je voor je hebt € 200 bij een gespaard en heb daar dus een cadeau van gekocht bij deze winkel dan krijgt die persoon waar voor gekocht is waarschijnlijk niet zijn cadeau of je moet reserves zoals mij aan breken of lenen.
Barry|IA schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Als je wat meer de voorwaarden leest word je misschien wat minder vaak ''opgelicht''.
De BTW actie was alleen geldig op artikelen IN de winkel.
Dat is bij de MediaMarkt 8)7 Bij It's moest de code BTWVRIJ invoeren en dan ging dat eraf tijdens het bestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55
@Yipman: Wat ik bedoel te zeggen: wat je stelt in bovenstaande twee postings is ongetwijfeld heel erg waar, maar het voegt toch niks toe aan een zinnige discussie ? Natuurlijk is het vervelend, voor die betrokkenen, maar we waren net tot de conclusie dat er niet moedwillig mensen een oor aangenaaid wordt. Dan helpt teleurgesteld zijn toch ook niet ?

offtopic:
Da's wel begrijpelijk hoor, maar je komt er nergens mee ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Carpento op 25-01-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:48:

Dat is bij de MediaMarkt 8)7 Bij It's moest de code BTWVRIJ invoeren en dan ging dat eraf tijdens het bestellen.
Nee, dat is bij de fysieke It's streng verboden. Ging er eigenlijk ook vanuit dat je daar ter plaatsen geweest bent?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:33:
Maar ik blijf het gek vinden dat in een land als Nederland de consument niet goed beschermt wordt, eigenlijk zouden de banken zoals paypal of hoe ze in China doen met taoboa / alipay gewoon geld vast houden tot geleverd is, zo kan in geval van faillissement de consument tenminste geld terug gegeven worden.
Of jij betaald gewoon niet vooruit maar gaat bij de winkel afhalen? Tevens is er ook gewoon een systeem wat werkt zoals jij t noemt, dat heet onder rembours bestellen. Alleen bij zulke systemen moeten winkeliers op hun geld wachten dus daar komen kosten bij.
Het is gewoon geen enkel probleem zo'n systeem behalve bij faillissement, wil je dat risico helemaal vermijden moet je gewoon bij winkels langs gaan.
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:41:
Mensen die het niet al te breed hebben moeten geen cadeaus kopen via internet, zo simpel is het. Je blijft maar proberen op emotionele argumenten anderen te overtuigen, zo werkt het nu eenmaal niet. De consument is meer dan genoeg beschermd, bij faillissement kan dat gewoon niet.
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:48:
Omdat zij hun geld hebben en dat ze daardoor hun geliefde of kind moeten teleur stellen of geld lenen om het opnieuw te kopen bij andere aanbieder, dat is wat zei daar aan schuld zijn, als ik iets niet meer kan verkopen zou ik gewoon geld terug geven maar een bedrijf kan zich blijkbaar permitteren omdat niet direct of helemaal niet te doen.
Een bedrijf is ook gewoon verplicht binnen redelijke termijn geld terug te storten indien zij niet kunnen leveren, dat staat allemaal keurig in de wet. Echter bij faillissement kan dat niet omdat een bedrijf gewoon meer schuldeisers heeft dan alleen die ene consument. Jij moet gewoon niet vooruit betalen als je dit wilt voorkomen, toch doe jij dat. Jij betaald vooruit in het vertrouwen dat er helemaal niks mis kan gaan met een bedrijf, dat is naief.
Nou stel je voor je hebt € 200 bij een gespaard en heb daar dus een cadeau van gekocht bij deze winkel dan krijgt die persoon waar voor gekocht is waarschijnlijk niet zijn cadeau of je moet reserves zoals mij aan breken of lenen.
Ja, dan moet je dus niet vooruit betalen. Pech voor jou, shit happens. De mensen bij It's zullen er ook niet erg blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:57:
[...]

Nee, dat is bij de fysieke It's streng verboden. Ging er eigenlijk ook vanuit dat je daar ter plaatsen geweest bent?
Nee dat stond echt op website, It's heeft ook een online winkel, net zoals MediaMarkt dat ook heeft en ik vindt dat wel mooi toegevoegde waarde omdat ik dan de stad niet in hoef.

Maar goed hopelijk krijg ik mijn geld gewoon terug das enige wat me uit maakt en mochten ze me alleen die iPod touch 4G geven dan neem ik die mee en verkoop ik die wel of als ik nog bij MM kan kan terug brengen either way die prijs van iPod touch 4G zijn zo goedkoop tijdens geen btw acties dat ze voor zelfde bedrag wel door verkopen valt.

Ik vraag me af hoeveel mensen hier nooit 100% vooruit betalen bij hun aankopen die nu volmondig roepen dat ik dat niet had moeten doen, kan me bijna niet voorstellen dat jullie dat nog nooit gedaan hebben.

( Dus mocht It's binnen 16 dagen toch die iPod touch 4G leveren dan kan ik altijd nog die van MediaMarkt terug brengen of wat hier boven zei verkopen voor zelfde bedrag als ik hem kocht, das namelijk prima te doen )

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:12:
[...]
Ik vraag me af hoeveel mensen hier nooit 100% vooruit betalen bij hun aankopen die nu volmondig roepen dat ik dat niet had moeten doen, kan me bijna niet voorstellen dat jullie dat nog nooit gedaan hebben.
Ik! Ik haal alles > 100 euro af en kies daarop goed gewaardeerde bedrijven die op afhaalafstand zitten om daar ter plekke de bestelling te controleren en te pinnen. Bij vrijwel alles < 100 euro is het de moeite niet te proberen een paar euro goedkoper uit te zijn dus koop ik het meeste bij een lokale retailer. Bij uitzondering gaan dingen van een paar tientjes direct online, maar dan neem ik het risico bewust voor lief.

Overigens zie ik nu een hele discussie over oplichterij en oneerlijkheid, terwijl ik direct vanmiddag al heb verwezen naar een uitleg in de handleiding: Als winkel heb je gewoon de keuze niet en moet je doorgaan tot het bittere eind. Als je alles optelt is dat ook logisch en heeft het niets met consumentenbescherming te maken. Ik zou zeggen, lees dat nog eens door, want ik zie alleen maar een verhitte discussie over waarom het oneerlijk zou zijn, en dat is nergens voor nodig. Een winkel die het moeilijk heeft heeft geen keus, wat nog aan geld binnengehaald wordt gaat naar niemand in dat bedrijf dus dat is ook geen reden, en dat is dat.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 25-01-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:31:
[...]

Ik! Ik haal alles > 100 euro af en kies daarop goed gewaardeerde bedrijven die op afhaalafstand zitten om daar ter plekke de bestelling te controleren en te pinnen. Bij vrijwel alles < 100 euro is het de moeite niet te proberen een paar euro goedkoper uit te zijn dus koop ik het meeste bij een lokale retailer. Bij uitzondering gaan dingen van een paar tientjes direct online, maar dan neem ik het risico bewust voor lief.

Overigens zie ik nu een hele discussie over oplichterij en oneerlijkheid, terwijl ik direct vanmiddag al heb verwezen naar een uitleg in de handleiding: Als winkel heb je gewoon de keuze niet en moet je doorgaan tot het bittere eind. Als je alles optelt is dat ook logisch en heeft het niets met consumentenbescherming te maken. Ik zou zeggen, lees dat nog eens door, want ik zie alleen maar een verhitte discussie over waarom het oneerlijk zou zijn, en dat is nergens voor nodig. Een winkel die het moeilijk heeft heeft geen keus, wat nog aan geld binnengehaald wordt gaat naar niemand in dat bedrijf dus dat is ook geen reden, en dat is dat.
Aan jouw antwoord te lezen had je waarschijnlijk zelfde gedaan als mij want het waren bijna 3 tientjes goedkoper dan laagste prijs in de prijswatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Mag het a.u.b. weer een beetje on-topic? Dus geen oeverloze discussies over de kortingsactie en allerlei suggestieve en speculatieve opmerkingen over het bewust duperen van klanten, Tnx :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:00:
[...]

Aan jouw antwoord te lezen had je waarschijnlijk zelfde gedaan als mij want het waren bijna 3 tientjes goedkoper dan laagste prijs in de prijswatch.
Dit is dan maar het laatste wat ik erover zeg: Je negeert wederom compleet alle argumentatie met verwijzing naar de handleiding en gaat enkel in op de woorden "paar tientjes" die je ook nog eens totaal verkeerd gelezen hebt, want ik noem nergens "paar tientjes goedkoper". Ik zou zeggen, doe jezelf een keer een plezier en LEES eens wat mensen schrijven. Ik weet niet of je doorhebt wat voor indruk je bij de gemiddelde lezer wekt, maar positief is het niet :/

@verbazende reactie 2 naar onder:
Ik heb geen idee wat intellect of opleiding ermee te maken heeft. Als je niet kan of wil lezen, wat verwacht je dan van een topic? Als je van mening bent dat je weinig educatie hebt of moeite hebt met begrijpend lezen, dan had ik terughoudendheid in conclusies verwacht. Maar, je kiest om de stelling "oplichting" te hanteren, en dat ondanks herhaling in argumenten vol te houden.
Daarvoor is geen enkele opleiding of intellect een excuus. Dat is willens en wetens niet accepteren dat er andere opvattingen en redenaties zijn en die bewust negeren. Je kan je nu in een slachtofferrol proberen te draaien, maar je hebt het verloop van dit topic en de opmerkingen echt aan niemand anders te danken dan jezelf. Je hebt het over toon en beter voelen, maar wat verwacht je nu als je structureel alles wat niet in je straatje ligt negeert en op basis van niets je standpunten herhaalt? Ik hoop dat je er wat mee doet.
offtopic:
En dat allemaal met m'n 1337 HAVO diploma

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 25-01-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

tss68nl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:26:
[...]

Mja, iemand die hard schreeuwt, daar moet je soms tegen terug schreeuwen.

Zoals ik al zei, ik heb een faillissement van dichtbij meegemaakt. Wij hebben ook tot op de laatste dag ons bedrijf verdedigd. En ja, wij hebben dus ook geld ontvangen van mensen tot 1 dag voor surseance van betaling. Dat heeft o.a. weer te maken met regelgeving enzo.
Gelukkig is het bedrijf waar ik voor werkte (na faillissement) overgenomen door een ander bedrijf en hebben de klanten op die manier grotendeels hun geld of diensten gekregen.

Het heeft dus echt niets te maken met bewust klanten nog een oor aannaaien, maar gewoon wetten en regeltjes enzo.... En ja, het is krom en misschien verwerpelijk, maar ja, als je 3 weken van tevoren je personeel al gaat inlichten, dan benadeel je weer de mensen die 3 weken voor surseance van betaling iets besteld hebben. Dus je ontkomt er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Persbericht: Bewindvoerder IMpact Retail bekend
Tilburg, 25 januari 2011, 16:30 uur - De rechtbank heeft mr. M.J.M. Franken (Van Iersel Luchtman Advocaten – www.vil.nl) benoemd als bewindvoerder bij IMpact Retail, moederbedrijf van It’s Electronics, Modern.nl en Prijstopper. Hij onderzoekt samen met de directie de mogelijkheden om de onderneming op een financieel gezonde manier voort te zetten, al dan niet in afgeslankte vorm. Vanzelfsprekend wordt er hierbij naar gestreefd klanten zo min mogelijk overlast te bezorgen.

De klantenservice van het bedrijf heeft dinsdag de meeste klanten met een bestelling of reparatie bereikt. Het bedrijf blijft daar mee doorgaan en doet er alles aan om alle klanten zo snel mogelijk te helpen. De winkels blijven morgen ook gesloten. De klantenservice is dagelijks bereikbaar tussen 08:30 tot 17.00 uur Voor meer informatie en updates: www.impactretail.nl.
Der is weer nieuws.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 25-01-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Ah, tnx voor de tip, ik zal het even in de startpost verwerken :)

Ik stel voor dat we verder de discussie over wat jij in dit specifieke geval anders had kunnen doen om het risico te beperken verder inderdaad maar even laten rusten. Het meeste is wel gezegd denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit het nieuwsbericht haal ik uit dat ze waarschijnlijk verder gaan maar dan misschien minder winkels en das wel goed nieuws dan krijgen mensen tenminste nog hun spullen of geld terug en dat geeft ook weer wat vertrouwen in de keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Even een check

Ik heb vrijdag een kookplaat besteld bij de ITSonline winkel gekozen voor afhalen in Filiaal in Nijmegen en NIET vooruitbetaalt.

Ik heb nu een mail via het contact formulier die kant opgestuurd dat ik afzie van de koop ( weet koop op afstand enzo). Is dit voldoende zo of moet ik nog meer actie ondernemen?

Ik hoef de kookplaat dus ook niet meer te hebben heb inmiddels al een andere gekocht.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
cactusman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:55:
Even een check

Ik heb vrijdag een kookplaat besteld bij de ITSonline winkel gekozen voor afhalen in Filiaal in Nijmegen en NIET vooruitbetaalt.

Ik heb nu een mail via het contact formulier die kant opgestuurd dat ik afzie van de koop ( weet koop op afstand enzo). Is dit voldoende zo of moet ik nog meer actie ondernemen?

Ik hoef de kookplaat dus ook niet meer te hebben heb inmiddels al een andere gekocht.
Dit is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zolang je niet betaald hebt is er toch niks aan de hand? It's gaat je echt niet achterna zitten dat je hem verplicht moet kopen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:58:
Zolang je niet betaald hebt is er toch niks aan de hand? It's gaat je echt niet achterna zitten dat je hem verplicht moet kopen hoor ;)
Maar het is wel zo netjes om dat even te laten weten! ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Schizo007nl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:30:
[...]

Maar het is wel zo netjes om dat even te laten weten! ;)
Ja dat natuurlijk wel, maar ik bedoel hij hoeft verder niks te doen nadat hij die mail gestuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik zelf ook nog geld / product van It's moet krijgen ben ik de consumenten forums af het gaan, ik zal berichten die ik interessant vindt quoten om met lot genoten hier te delen.
Heb van een werknemer van de It's vernomen, dat zij van hogerhand hebben gehoord dat er twee gegadigden zijn voor overname. Dus deze man verwacht dat ze snel weer aan het werk gaan om in ieder geval de aangekochte spullen naar de klanten te brengen. Maar hopen dat dit ook inderdaad gaat gebeuren!!
http://forum.www.trosrada...ic.php?p=1115220#p1115220

Goed je kunt van dat bericht niet echt op aan, maar lijkt er inderdaad wel op dat ze zoiets gaan doen. Ook daar vertelde iemand net zoals hier dat je geld kan terug krijgen als je betaald hebt met credit card en er niet geleverd is.

Ik denk ook dat de winkel niet definitief de deuren zal sluiten en overgenomen zal worden, want ze hebben inderdaad heel veel winkels en das denk ik voor grote spelers interessant om zo uit te breiden.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 26-01-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat dan alsnog een deel van de winkels gesloten worden. Zo zit de It's in Almere centrum schuin tegenover de MediaMarkt (50 meter), op 30 meter van de Mycom, praktisch naast de Dynabyte, tegenover een (paar) telecomzaken en zit de Dixons ook nog binnen 300 meter afstand.
En in Almere buiten zit de It's bijvoorbeeld vlakbij de BCC. Dus vraag me dan af wie ze gaan overnemen want als het bijvoorbeeld de BCC of de MediaMarkt zou zijn dan zitten ze met winkels die vlakbij hun bestaande winkels zitten en als het een andere partij is zitten ze wel tussen de concurrenten in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit wat in wat je zegt maar heeft It's niet meet vestigingen dan de MediaMarkt? It's was er eerder dan de MediaMarkt, MediaMarkt is een duits bedrijf en later hier in Nederland gekomen en momenteel zijn er 32 vestigingen in Nederland en zeer oninteressant voor jullie een MediaMarkt vestiging is in Shanghai.

Maar in Heerlen heb jij bijvoorbeeld ook 2 C&A's ( Goed niks met elektronica te maken ) maar het zou nog niet zo gek zijn als de MediaMarkt de It's over neemt en zo in sommige steden meerdere filialen zou hebben.

Goed ik denk dat ze vast wel overgenomen worden of goed inkrimpen, want lijkt me vast moeite waard om over te nemen en dan nieuwe start maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 23:48
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:56:
Omdat ik zelf ook nog geld / product van It's moet krijgen ben ik de consumenten forums af het gaan, ik zal berichten die ik interessant vindt quoten om met lot genoten hier te delen.

[...]

http://forum.www.trosrada...ic.php?p=1115220#p1115220

Goed je kunt van dat bericht niet echt op aan, maar lijkt er inderdaad wel op dat ze zoiets gaan doen. Ook daar vertelde iemand net zoals hier dat je geld kan terug krijgen als je betaald hebt met credit card en er niet geleverd is.

Ik denk ook dat de winkel niet definitief de deuren zal sluiten en overgenomen zal worden, want ze hebben inderdaad heel veel winkels en das denk ik voor grote spelers interessant om zo uit te breiden.
Allereerst moet je je realiseren dat het hier gaat over een bedrijf van bijna 1000 werknemers en een voorraad van miljoenen, veel dingen worden in het groots gepland, niet zoals bij je lokale witgoed boer die tevens je buurman is.
Als werknemer van impact retail kan ik je vertellen dat de btw vrij dagen al veel en veel eerder gepland waren

Overigens lijkt mij je quote niet meer dan een wanhopige hoax, geen enkele werknemer weet hiervan, slecht de directie. Het officiele bericht is overigens wel dat ze zoeken naar overname kandidaten, maar dat staat ook gewoon in de krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even voor duidelijkheid, ik heb die quote zelf niet geschreven en neem het met korreltje zout omdat de poster maar aantal posts heeft.

Ik hoop voor jouw in iedere geval dat je baan kan houden, want ik heb sinds mijn 18e een uitkering gehad en ben sinds 3 maanden aan werk bij een bedrijf met 5000 medewerkers en werd me vandaag verteld dat ze daar ook eens een reorganisatie gehad hebben.

Maar ik weet vooral dat een uitkering geen pretje is.

http://www.trosradar.nl/n...tdreiging-its-voor-klant/

Nu heeft Tros Radar ook wat gepost.

Voor mensen die met credit card betaald hebben, er is een verzekering aan vast die je geld terug geeft als je een online aankoop niet ontvangt, das precies geval nu dus.

http://www.mastercard.com/nl/personal/nl/usp_home.html
Aankoopverzekering

Er kan altijd wat gebeuren met de aankopen die u doet met uw Creditcard. Dan is het prettig om te weten dat vrijwel al uw aankopen 180 dagen gratis zijn verzekerd tegen schade, verlies of diefstal. Lees alle voorwaarden.
http://www.ing.nl/particu...rds/creditcard/index.aspx

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 26-01-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Het lijkt mij sterk dat MediaMarkt en/of BCC een of meerdere vestigingen overnemen van ImpactRetail. De eerdergenoemde winkelketens hebben er namelijk geen of weinig voordeel mee als zij meerdere malen in dezelfde stad opereren (natuurlijk afhankelijk van de grootte) Wat ik wel zie gebeuren is dat de Harense Smid nog groter probeert te worden.. Die hebben met name de laatste jaren hier in het zuiden nogal veel Expert en EP vestigingen overgenomen. Maar voor een stad als Tilburg bijvoorbeeld heeft een 2e Saturn of een MediaMarkt op dit moment nog niet veel zin.. daar komt bij dat vaak veel It's vestigingen te klein zijn voor MediaMarkt/Saturn. Ik denk dat IT's gewoon weer moet afslanken en al hun kleinere, minder rendabele vestigingen moet sluiten. Hier in Tilburg zaten drie verschillende IT's vestigingen en dat slaat natuurlijk al nergens op.. 2 van de 3 waren vrij klein en hadden nauwelijks voorraad. Dus dat was meer een accessoire winkel met wat tv's en wasmachines dan andersom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-ecutioner
  • Laatst online: 05-06 13:44
Schizo007nl schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:41:
Hier in Tilburg zaten drie verschillende IT's vestigingen en dat slaat natuurlijk al nergens op.. 2 van de 3 waren vrij klein en hadden nauwelijks voorraad. Dus dat was meer een accessoire winkel met wat tv's en wasmachines dan andersom..
Harense Smid als overname zou in Den Bosch ongeveer hetzelfde effect hebben als 3de Harense Smid. Nummer 2 komt daar al op neer. Scheer en Foppen zou kunnen overnemen als ze wat meer verspreid door het land willen zitten, maar ik weet niet of het daar nu zo super gaat.

Wat Harense Smid wel zou kunnen doen is de formule overnemen, maar wat ik ervan begrijp is dat dit juist het probleem is, de formule slaat niet voldoende aan. Woordgrapje alert: It's Megapool all over again.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:53:
Voor mensen die met credit card betaald hebben, er is een verzekering aan vast die je geld terug geeft als je een online aankoop niet ontvangt, das precies geval nu dus.

http://www.mastercard.com/nl/personal/nl/usp_home.html

[...]

http://www.ing.nl/particu...rds/creditcard/index.aspx
Even voor de goede orde: er zijn twee verschillende regelingen, GeldTerugVerzekering en AankoopVerzekering. Voor beide geldt dat ze uiteindelijk afhankelijk zijn van de voorwaarden die gehanteerd worden door de bank die jouw creditcard heeft uitgegeven. Zo zie ik bij de ING bijv. dat ze alleen de AankoopVerzekering hebben en niet de GeldTerugVerzekering. Misschien zie ik het verkeerd, mar volgens mij heb je met een ING Mastercard dus alleen dekking tegen de in de polis omschreven vormen van verlies, diefstal of beschadiging, en niet tegen het insolventierisico van de verkoper.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ING heeft ze beide, op Mastercard staat ook dat je contact op moet nemen met de bank, je krijgt dus ook je geld terug wanneer er niet geleverd wordt zoals in dit geval.

Maar ik heb al op geldterugservice gegoogeld, bij faillissementen kregen mensen via deze service hun geld terug en ook bij de ING, dat hoort eigenlijk standaard bij elke volwaardige credit card maatschappij begrijp ik, alleen je vindt het niet terug op website van bank, maar wel van Mastercard.

Die optie voor niet geleverd goederen staat namelijk ook op dat formulier wat je moet invullen.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 28-01-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
X-ecutioner schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:31:
[...]

Harense Smid als overname zou in Den Bosch ongeveer hetzelfde effect hebben als 3de Harense Smid. Nummer 2 komt daar al op neer. Scheer en Foppen zou kunnen overnemen als ze wat meer verspreid door het land willen zitten, maar ik weet niet of het daar nu zo super gaat.

Wat Harense Smid wel zou kunnen doen is de formule overnemen, maar wat ik ervan begrijp is dat dit juist het probleem is, de formule slaat niet voldoende aan. Woordgrapje alert: It's Megapool all over again.....
Volgens de laatste berichten uit interne kringen heb ik het idee dat ook Scheer en Foppen in moeilijkheden zit, althans dat het slecht gaat bij ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Scheer&Foppen moet 't voornamelijk van de 'oudere' terugkerende klanten hebben, heb ik het idee hier in vestiging alkmaar. maargoed, die hebben na verloop van tijd ook wel alles gekocht. ik zie de kleinere electronica zaken ook geen goede toekomst tegemoet, gewoon niet bestand tegen de consument die internet prijzen van een winkelier verwacht. op een gegeven moment houdt 't op, willen de fabrikanten / leveranciers de retail niet meer helpen en doet iedereen zijn electronica boodschappen online.

Iedereen heeft het altijd over service, maar wilt er vaak niet voor betalen. en als je er wel voor betaald, en je apparaat doet 't zijn gehele economische/technische levensduur, voel je je naderhand 'blij' dat je 150-200EU meer uitgegeven heb voor de TV alsdat je hem bij een 'dozenschuiver/webshop' gehaald heb?

Eindeloos discussie materiaal denk ik, maar ik verwacht dat er de komende jaren meer kleinere, of zelfs grote ( zoals de IT's ) zullen omvallen. de consument is door 't internet zoveel wijzer geworden betreft prijzen, consumenten ervaringen en alles dat zij niet alles meer pikt. 10 jaar geleden viel er nog goed te verdienen op oa Witgoed, maar marges zijn soms flinterdun, al helemaal met een BTW actie of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuw bericht van impact retail:
pdate vrijdag 28 januari 2011- 18.00 uur

Op dit moment is IMpact Retail samen met bewindvoerder mr. M. Franken nog hard aan het zoeken naar een oplossing voor de ontstane situatie. Helaas kunnen we u nog geen nadere concrete informatie bieden.

Wij hopen klanten begin volgende week meer duidelijkheid te kunnen geven. Onze klantenservice is maandag vanaf 08.30 uur weer geopend. Mocht u algemene vragen hebben, dan vindt u wellicht antwoord op de pagina Vragen & Antwoorden.

Directie
IMpact Retail
http://www.impactretail.nl/info/?PageId=322&MenuId=59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbiepiep
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik sta er niet versteld van dat de It's weg gaat.

In Gouda zit er ook eentje, die zaak is altijd en eeuwig leeg.
En als je er een keertje komt, staat er een klant met een nieuwe, maar defecte frituurpan, die over de rooie gaat omdat de verkoper weigerde om hem om te ruilen.

Ik heb er 15 minuten rond gelopen geloof ik, weet niet meer voor wat, maar ben toen maar weg gegaan.

Ik kom al jaren bij de Mediamarkt Rotterdam Alexandrium, maar tot op heden nog geen enkel probleem mee gehad.

Even voor de duidelijk heid, ik zeg niet per definitie dat de It's een slechte zaak is, ben vroeger daar wel eens geweest toen het nog Radio Modern hete, maar dit stond me echt behoorlijk zuur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gerbiepiep schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:41:
Ik sta er niet versteld van dat de It's weg gaat.

In Gouda zit er ook eentje, die zaak is altijd en eeuwig leeg.
En als je er een keertje komt, staat er een klant met een nieuwe, maar defecte frituurpan, die over de rooie gaat omdat de verkoper weigerde om hem om te ruilen.

Ik heb er 15 minuten rond gelopen geloof ik, weet niet meer voor wat, maar ben toen maar weg gegaan.

Ik kom al jaren bij de Mediamarkt Rotterdam Alexandrium, maar tot op heden nog geen enkel probleem mee gehad.

Even voor de duidelijk heid, ik zeg niet per definitie dat de It's een slechte zaak is, ben vroeger daar wel eens geweest toen het nog Radio Modern hete, maar dit stond me echt behoorlijk zuur aan.
En ik ben 2x door de beveiligers door MediaMarkt aangehouden, is MediaMarkt een slechte zaak dan? Of zien beveiligers het verschil niet tussen handschoenen en een cd? ( Ze dachten dat ik CD in me jaszak stopte ).

( In tijd dat die beveiligers met mij bezig waren en politie erbij geroepen had, heeft iemand anders natuurlijk wel wat gestolen )

Als er een reden is waarom It's falliet misschien zal gaan dan is het de keiharde concurrentie die van oorsprong uit Duitsland komt en niet Nederland en best snel uitgebreid heeft en ook in Duitsland al de zaak was waar men heen ging voor elektronica ( Ik woon op de grens ).

En natuurlijk nog webshops met hun lage marges en grijze import.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 29-01-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbiepiep
  • Laatst online: 02-09-2020
Beveiliging staat wat mij betreft los van de kwaliteit en service van de zaak.
Maar overigens wel nodig bij zulke zaken.

Maar wat beveiliging betreft ben ik ook wel eens aangekeken bij de Mediamarkt.
Ik ging naar binnen, niks aan de hand, en op een gegeven moment merkte ik dat ik aangekeken word, ik draai me om, en ja hoor, een grote forse donkere man staat me aan te kijken.
Verder ga ik de rol trap op, en van beneden naar boven hebben we mekaar rustig aan staan gapen.

Of het nou mijn kleding was of kapsel dat de aandacht trok, geen idee.

Maar los daarvan, inderdaad doen webshops en grote bedrijven zoals onder andere de Mediamarkt, kleine zaken de das om.
Maar ik zie me eigen persoonlijk niks boven de €50 kopen op internet.
Je hebt nog altijd te doen met zien/ruiken/voelen etc..., als je naar een winkel gaat, dat is naar mijn mening toch velen malen beter dan iets alleen maar, of gedeeltelijk zien op het internet.

Laatst moest ik nog lachen toen ik iets las hier op tweakers.net, over auto's via internet kopen.
Ik dacht gelijk bij mezelf, wie koopt er nou zoiets via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ja Impact Retail is failliet
Update maandag 31 januari 2011- 11.30 uur

Tilburg – 31 Januari 2011 - Vandaag, maandag 31 januari 2011 heeft de rechtbank van Breda, op verzoek van de bewindvoerder mr. Mart Franken (Van Iersel Luchtman Advocaten) het faillissement van IMpact Retail uitgesproken. De bewindvoerder heeft aangegeven hiertoe gedwongen te zijn door de financiële problemen van IMpact Retail.

Tegelijkertijd geeft Mr. Franken aan in onderhandeling te zijn met verschillende partijen die bereid zouden zijn om de gezonde commerciële activiteiten van It’s Electronics, Prijstopper en Modern.nl al dan niet in afgeslankte vorm voort te zetten en mogelijk de verplichtingen aan klanten over te nemen.

Voor alle werknemers is inmiddels met het UWV een spoedregeling getroffen voor de salarisbetalingen van januari. De werknemers krijgen vandaag hun ontslag aangezegd. Mr. Franken verwacht dat het faillissement een mogelijke doorstart bespoedigt.

De 118 winkels en internetshops blijven tot nader order gesloten. Klanten met lopende bestellingen of reparaties krijgen persoonlijk bericht over een mogelijke oplossing.
De website van IMpact Retail (www.impactretail.nl) geeft met regelmaat updates over de ontstane situatie. Klanten met vragen over lopende orders worden verzocht zich via het Contactformulier te melden.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat bij een doorstart oude klanten gecompenseerd worden geloof ik eerlijk gezegd weinig van. Ben vooral benieuwd of Modern.nl een doorstart kan maken. Die konden qua prijs best concurreren met andere webshops.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 209360 op 31-01-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben al bezig om mijn geld via ING terug te krijgen en volgens mij doen ze dat ook gewoon want heb al berichten gelezen bij andere faillissementen dat mensen geld terug kregen van de ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 318025 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:37:
Ik ben al bezig om mijn geld via ING terug te krijgen en volgens mij doen ze dat ook gewoon want heb al berichten gelezen bij andere faillissementen dat mensen geld terug kregen van de ING.
Wanneer je een betaling hebt gedaan via Ideal of een bankovermaking gaat je dit NIET lukken.

Het meeste kans om geld terug in dit soort situaties is via een creditcard met leveringsverzekering.
Daar dit niet op Ideal of een bankovermaking zit kan je dus fluiten naar je centjes.

Een bank zoals de ING, of een willekeurige andere, zal nooit de verliezen dubbel gaan dragen! Het is daarom ook gewoon pech voor de mensen die een aanbetaling hebben gedaan.

Sterker een bank kan zelf ook niets, al zou er bij It's nog geld op de bankrekening staan, dit wordt door het faillissement bevroren. De bewindvoerder zal wanneer hij tot opening kan komen eerst de belastingdienst en andere grote schuldeisers voor laten gaan. Ergens achteraan komt de consument pas.... -> lees: Als al het geld op is, ze zijn immers niet voor niets over de kop gegaan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullet NL schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:15:
[...]

Wanneer je een betaling hebt gedaan via Ideal of een bankovermaking gaat je dit NIET lukken.

Het meeste kans om geld terug in dit soort situaties is via een creditcard met leveringsverzekering.
Daar dit niet op Ideal of een bankovermaking zit kan je dus fluiten naar je centjes.

Een bank zoals de ING, of een willekeurige andere, zal nooit de verliezen dubbel gaan dragen! Het is daarom ook gewoon pech voor de mensen die een aanbetaling hebben gedaan.

Sterker een bank kan zelf ook niets, al zou er bij It's nog geld op de bankrekening staan, dit wordt door het faillissement bevroren. De bewindvoerder zal wanneer hij tot opening kan komen eerst de belastingdienst en andere grote schuldeisers voor laten gaan. Ergens achteraan komt de consument pas.... -> lees: Als al het geld op is, ze zijn immers niet voor niets over de kop gegaan.
Toevallig heb ik met mijn credit card van ING betaald, daar zitten verzekeringen aan vast en een daarvan is de geldterugservice van Mastercard, wat simpel inhoudt heb je iets online gekocht maar is dat niet geleverd, dan krijg je geld terug.

Met mijn Credit card zijn aankopen ook 180 dagen verzekerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 31-01-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20

-d-

Anoniem: 318025 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:19:
[...]

Toevallig heb ik met mijn credit card van ING betaald, daar zitten verzekeringen aan vast en een daarvan is de geldterugservice van Mastercard, wat simpel inhoudt heb je iets online gekocht maar is dat niet geleverd, dan krijg je geld terug.

Met mijn Credit card zijn aankopen ook 180 dagen verzekerd.
Klopt. Daarom snap ik nooit waarom mensen zo aarzelend hun Credit Card gebruiken. Het is juist de meest veilige methode :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
*knip*

Alleen reageren als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt aan de discussie a.u.b.

[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 31-01-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip*

Als je het idee hebt dat andermans posts niet aan de regels voldoen, dan hebben we daar de Topic Report knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif voor :)

[ Voor 82% gewijzigd door Orion84 op 31-01-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 09:25

Tys

Ik heb een koelkast van Samsung met garantie via It's en ik heb net even gebeld met Samsung, zij nemen de volledige 5 jaar It's garantie (3 1/2 resterend) over, hoewel de officiële fabrieksgarantie slechts 2 jaar is. Ik krijg nog een zwart-op-wit bevestiging, maar tot nu toe erg netjes! Overigens melde de persoon wel dat ik de garantie 'toch nooit binnen die periode nodig zou hebben', volgens mij zijn ze wel zeker van hun kwaliteit koelkasten. :)

Dit ter informatie, misschien dat het voor andere garantiebezitters - via It's - de moeite waard is om eens te bellen en te informeren, ook wanneer er dus op dit moment niets aan de hand is (mijn koelkast werkt nog prima), gewoon om jezelf in te dekken voor de toekomst .. :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

Tyson schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:16:
Ik heb een koelkast van Samsung met garantie via It's en ik heb net even gebeld met Samsung, zij nemen de volledige 5 jaar It's garantie (3 1/2 resterend) over, hoewel de officiële fabrieksgarantie slechts 2 jaar is. Ik krijg nog een zwart-op-wit bevestiging, maar tot nu toe erg netjes! Overigens melde de persoon wel dat ik de garantie 'toch nooit binnen die periode nodig zou hebben', volgens mij zijn ze wel zeker van hun kwaliteit koelkasten. :)
Dat is mooi om te horen. Ik heb mijn Samsung TV via Modern.nl gekocht in 2009, met extra garantie (om gezeur te voorkomen). Ik zal morgen eens contact met Samsung opnemen om te kijken of ze bij mij hetzelfde kunnen doen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Altijd vervelend als een winkel over de kop gaat. Ook voor de werknemers.
Ik heb nog een cadeaupas met aardig wat geld er op van de it's. Ooit naast nette korting bedongen bij aankoop van een product.
Ik hoop dat er een doorstart komt zodat ik m'n cadeaupas kan gebruiken.
Balen zeg als had ik al beetje vermoeden dat dit er aan zat te komen.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.