Toon posts:

Last van heel vreemde bluescreens!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sinds 6-7 maand een nieuwe samengestelde pc( Asus M4A79XTD EVO, AMD phenom II X955, Sapphire Radeon HD5830 en Kingston DDR3).

Na 6 maanden game plezier, kreeg ik een soort bluescreen(alle kleuren mengde + zelfde geluid als een bluescreen) bij het spelen van WoW: Cataclysm..

Na 1 kwamen er meerde als maar sneller na elkaar(deze keer een echte bluescreens met het blauwe schermpje), tot op een moment dat ik mijn pc zelf niet meer kon aanzetten. Toen ben ik naar de winkel waar ik hem had gekocht gestapt voor reparatie, na een week krijg ik telefoon dat er helemaal niks mis was met de pc. Hij startte normaal op en ze hadden er uren op gegamed zonder bluescreen.

Dus ik neem hem terug mee naar huis en ja hoor, ik kan alles terug perfect doen gedurende een week. Na die week alweer zo een zelfde soort bluescreen met gemengde kleuren. En het was weer als voordien , constant hetzelfde. Tot ik hem weer niet meer kon aanzetten. Ik wou hem toen herinstalleren maar telkens ik dat probeerde liep de pc vast.. Ik heb hem toen 3 dagen aan de kant gezet en nog eens opnieuw geprobeerd en ja hoor ik kon hem perfect installeren en terug gamen.

Ik speelde gedurende 2 weken alleen maar starcraft 2, tot ik gisteren steam installeerde. Ik speelde s'avond nog een match starcraft en alweer dat zelfde beeld met allemaal kleuren een bluescreen geluid. Vanmorgen was ik nog even bezig met op de pc en als ik terug kwam was mijn beeld zwart en stond er ' no video input'. Ik heb nu nog niets gespeeld, maar ik ben er zeker van dat als ik ga gamen weer meer en meer het zelfde ga krijgen, tot ik de pc weer niet meer kan opstarten. Zoals ik al zei dat ik de pc soms niet meer kon op starten, toen gingen al mijn fans draaien maar er kwam op 'no video input'. Ik had na de eerste bluescreens al geprobeerd om de ram voltages omhoog te zetten maar dat hielp niet. Dit probleem is heel frustrerend en ik kan hem niet laten maken als de winkel het probleem niet kan nabootsen om het zo te onderzoeken en op te lossen. Dus wat is de fout volgens jullie?

Ik hoop dat jullie het probleem begrijpen want het is een vreemde situatie.

Merci om het te lezen en alvast bedankt!

mvg Nandi

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:29
Check eerst eens even je werkgeheugen dmv memtest oid.
Ook lijkt het mij een goed idee als je eens een 'bad sector' test doet, om de HDD uit te sluiten.

ipv die tests kun je ook eens proberen met een andere hdd te draaien (bijvoorbeeld een week een andere schijf gebruiken), of met ander geheugen/andere combinatie/andere geheugenmodules.

lees ook even dit en dit topic door.

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 12:46
Het mengen van kleuren doet mij eerder denken aan de videokaart die de mist in gaat. Mogelijk gezien je vermeldingen qua tijdsduur voordat het optreed en het "met rust laten" klinkt het ook nog specifieker als een temperatuur probleem.

Mischien een connectie op de kaart die slecht contact maakt nadat deze aanzienlijk warm is geweest.
Echter zijn er electro technisch beter onderlegde mensen hier op 't forum aanwezig die dat beter kunnen aangeven.

@Zjorsie Roepen dat hij memtest en bad sector test moet doen is niet echt een tip want kans is bijna 100% dat die reparatie dienst dat als 1ste heeft gedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Red Cell op 24-01-2011 16:39 . Reden: typo's ]

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mogelijk een temperatuur probleem van je videokaart en/of cpu gezien de feiten dat na een tijdje rust (=afkoelen) de boel weer even prima loopt. Tot het te heet wordt.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? (Had je eigenlijk moeten doen voordat je dit topic startte)

Verder; als je dan wel een echte BSOD krijgt, noteer dan de stopcode eens. Daar kan je namelijk goed op googlen.

[ Voor 41% gewijzigd door remco_k op 24-01-2011 16:45 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker geen temperatuur probleem, want mijn temperaturen zijn heel laag. En ik kan soms 2 weken hardcore gamen zonder een de fout die voorkomt.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:29
Red Cell schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:38:
[...]

@Zjorsie Roepen dat hij memtest en bad sector test moet doen is niet echt een tip want kans is bijna 100% dat die reparatie dienst dat als 1ste heeft gedaan.
Als de pc daar gewoon opstartte acht ik de kans ook aanwezig dat ze alleen op temperaturen hebben gecontroleerd. Zolang je het niet zeker kunt weten, zou ik het gewoon proberen.

@TS
Het mengen van kleuren, wat bedoel je daar precies mee? een mengelmoes van alle kleuren (gemengd, of naast elkaar, of volgen ze elkaar snel op?)

Het is idd ook geen slecht idee om zowel je CPU als GPU temperaturen eens te loggen tijdens het gamen (bijvoorbeeld met gpu-z)

Verwijderd

Topicstarter
zjorsie schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:47:
[...]

Als de pc daar gewoon opstartte acht ik de kans ook aanwezig dat ze alleen op temperaturen hebben gecontroleerd. Zolang je het niet zeker kunt weten, zou ik het gewoon proberen.

@TS
Het mengen van kleuren, wat bedoel je daar precies mee? een mengelmoes van alle kleuren (gemengd, of naast elkaar, of volgen ze elkaar snel op?)

Het is idd ook geen slecht idee om zowel je CPU als GPU temperaturen eens te loggen tijdens het gamen (bijvoorbeeld met gpu-z)
Het mengen van de kleuren, wel het blijft staan op een bepaald moment maar de pixels schuiven zo gelijk allemaal wat op. Moeilijk uit te leggen.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:09

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:46:
Het is zeker geen temperatuur probleem, want mijn temperaturen zijn heel laag. En ik kan soms 2 weken hardcore gamen zonder een de fout die voorkomt.
Duh, tuurlijk kunnen het wel temperatuur gerelateerd problemen zijn. Door warmte zetten PCBs, G/CPUs en de gesoldeerde contacten uit en krimpen weer. Als de PC is opengeweest en daarna deed alles het weer een week dan lijkt het wel degelijk warmte gerelateerd. Blijkbaar hebben ze iets aangeraakt waardoor het weer even leek te werken. Ergens gaat iets los-zitten. Is het geheugen of is het erger en zit het in/op de PCB? Hier kan de foutcode je verder helpen.

Maak met je mobieltje camera bij elke BSoD even een foto (zorg dat tijdsaanduiding aanstaat). Verzamel een kudde en ga dan terug naar de winkel. Willen ze je niet helpen ga dan naar Asus en stuur ze de hele mik-mak op. Over het algemeen wil Asus wel helpen.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Topicstarter
hamsteg schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:53:
[...]

Duh, tuurlijk kunnen het wel temperatuur gerelateerd problemen zijn. Door warmte zetten PCBs, G/CPUs en de gesoldeerde contacten uit en krimpen weer. Als de PC is opengeweest en daarna deed alles het weer een week dan lijkt het wel degelijk warmte gerelateerd. Blijkbaar hebben ze iets aangeraakt waardoor het weer even leek te werken. Ergens gaat iets los-zitten. Is het geheugen of is het erger en zit het in/op de PCB? Hier kan de foutcode je verder helpen.

Maak met je mobieltje camera bij elke BSoD even een foto (zorg dat tijdsaanduiding aanstaat). Verzamel een kudde en ga dan terug naar de winkel. Willen ze je niet helpen ga dan naar Asus en stuur ze de hele mik-mak op. Over het algemeen wil Asus wel helpen.
Ik krijg die BSoD, na een tijdje elke 5 minuten tot ik de pc niet meer kan opstarten( of er komt op 'no video input' of het blijft gewoon vast zitten.) Maar ik zal eerst vandaag nog eens proberen gamen, zien of het probleem weer zo snel erger word. Ik heb jammer genoeg geen camera in de buurt.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 16:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Maak eens een foto van de bluescreen en post die eens hier (of schrijf de hele melding over). Een bluescreen is namelijk niet alleen een irritante foutmelding, maar er staat ook in waarom hij het bluescreen gegeven heeft.
Verder is het enige wat in mij op komt een opbouwing van (statische) elektriciteit in je computer. Dat kan zich opbouwen in condensatoren etc., en als dit niet snel genoeg afgevoerd kan worden, dan kan je systeem er instabiel door worden.
Heb je je computer op een geaard stopcontact aangesloten? Haal de volgende keer als je last hebt van de bluescreens eens je stekker uit het stopcontact (ook die van je monitor, modem, netwerkaansluiting, etc zodat er helemaal eer is aangesloten), druk even op de power knop en sluit alles daarna weer aan. Als het goed is is hij dan alle opgebouwde elektriciteit weer kwijt.
Wat je ook kan proberen is je computer de volgende keer even op een ander (geaard!) stopcontact aan te sluiten. Desnoods met een lang verlengsnoer. Helpt dit, dan weet je in ieder geval in welke hoek je de problemen moet zoeken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:07:
Maak eens een foto van de bluescreen en post die eens hier (of schrijf de hele melding over). Een bluescreen is namelijk niet alleen een irritante foutmelding, maar er staat ook in waarom hij het bluescreen gegeven heeft.
Verder is het enige wat in mij op komt een opbouwing van (statische) elektriciteit in je computer. Dat kan zich opbouwen in condensatoren etc., en als dit niet snel genoeg afgevoerd kan worden, dan kan je systeem er instabiel door worden.
Heb je je computer op een geaard stopcontact aangesloten? Haal de volgende keer als je last hebt van de bluescreens eens je stekker uit het stopcontact (ook die van je monitor, modem, netwerkaansluiting, etc zodat er helemaal eer is aangesloten), druk even op de power knop en sluit alles daarna weer aan. Als het goed is is hij dan alle opgebouwde elektriciteit weer kwijt.
Wat je ook kan proberen is je computer de volgende keer even op een ander (geaard!) stopcontact aan te sluiten. Desnoods met een lang verlengsnoer. Helpt dit, dan weet je in ieder geval in welke hoek je de problemen moet zoeken.
Het is niet echt een bluescreen, alleen maar een vermenging van kleuren.. En ik heb hier in huis geen geaard stopcontact. Ik ga wel even alles loskoppelen en zien of er iets verandert.

Ik heb trouwens net 5 minuten gegamed en ik had het weer..

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk zelf ook dat het een temperatuursgericht probleem is en het goed zou kunnen zijn dat het in de werkplaats van de pc-zaak misschien minder warm is dan bij je zelf thuis. Ook kan de plaatsing wel een oorzaak hebben en ik verder niet weet waar je de pc hebt staan, en de pckast misschien in een meubel staat.

Hetgeen je eens kan uitproberen is wanneer je weer die freeze krijgt om de pc open te schroeven en eens een grotere ventilator op je videokaart en moederboard te richten. Wanneer je dan geen problemen hebt dan weet je dat het toch een warmteprobleem is en je dan kan kijken voor eventueel wat extra fans in je kast te plaatsen.

Je schrijft dan wel ook stellig dat het geen warmteprobleem kan zijn omdat je temperaturen goed zijn echter kunnen temperatuursensoren nog wel eens afwijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Roel1966 op 24-01-2011 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 RAM plaatje er uitgetrokken en ik heb geen last meer.
Pagina: 1