@SomerenV: Wild dier of niet, zo dicht als nr 3 zou ik niet gegaan zijn, dat lijkt mij gewoon gevaarlijk. Als deze schrikt, oid, er is niets dat jij nog kan doen, die hoorns zien er redelijk gevaarlijk uit

Over de foto's: 1 de overbelichte delen zou ik nog iets terugtrekken verder een goede foto. 2 jammer van het tegenlicht en hij lijkt wat paars. 3 sterke foto (je hebt er dan ook risico's voor genomen

), maar ik zou hem echt pal in het midden plaatsen qua compositie.
Over tips om met 50/55mm dierenfoto's te nemen, ga naar de zoo. Als je dat echt niet wilt, ga voor de halftamme dieren, zoals deze in een park bijvoorbeeld. Die zwanen en eenden zijn dikwijls goed te benaderen. Voor echt wilde dieren, gaat het zelden lukken met zo weinig mm's denk ik. Een optie is ook je dslr op statief te plaatsen dicht bij bvb een voederplaats en dan vanop afstand een foto te nemen met een afstandsbediening.
Als je serieus ermee aan de slag wilt, zou ik zo snel mogelijk beginnen sparen voor een Sigma 150-500 of Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro HSM, dat zijn tweedehands nog redelijk betaalbare lenzen met degelijke prestaties.
@Woutoud: Ik zou niet zeggen te scherp, maar die flits zorgt voor erg hard licht. De achtergrond is ook niet echt mooi. Ik had voor een krappere compositie gegaan of nog beter, de hond mee naar buiten nemen
Nog een wolfje van mij. Ik vind het zelf jammer van de wolf die erachter staat, maar vind de pose van deze wolf wel mooi.
Wolf enjoying the sun by
LaurentSt, on Flickr
[
Voor 3% gewijzigd door
LaurentS op 07-01-2013 15:04
]