Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Hahn schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:58:
Mooi statig beestje :) Maar ik zou zeggen, ga er gelijk op uit met je camera (of probeer wat spannendere hoeken/composities binnenshuis), in plaats van vanaf de bank foto's te schieten ;)

En ik mag hopen dat je niet echt een 37mm filter hebt, want die gaat waarschijnlijk niet echt passen op veel lenzen ;)
Nu je het zegt, deze klopt idd niet :+ Wa tje al zij, krijg ik van veel mensen te horen, andere hoeken en dergelijken.

Maar ik ga zeer zeker volgend jaar een cursus volgen :)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Daar heb je geen cursus voor nodig hoor, gewoon uitproberen :P

En ik vind je foto best leuk, goede hoek voor deze kat, maar het doet wel een beetje 'ik heb een nieuwe camera, maar ik blijf lekker op de bank zitten' aan :+ Mede door het blikje energydrank in beeld ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
+ Goed geframed wil, niet te veel ruimte boven en onder, en ook niet te weinig
+ Hij is wel mooi scherp, de vacht ziet er lekker zacht uit !

- De omgeving / achtergrond is niet zo super
- Dat ene oog is wel erg donker geworden nu.

Verder success met je nieuwe camera! En vooral veel foto's hier posten, en ondanks dat je soms misschien hard commentaar krijgt gewoon door blijven gaan en posten ! Daar leer je uiteindelijk nog veel meer van dan een cursus o.i.d. ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
hypz schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:50:
+ Goed geframed wil, niet te veel ruimte boven en onder, en ook niet te weinig
+ Hij is wel mooi scherp, de vacht ziet er lekker zacht uit !

- De omgeving / achtergrond is niet zo super
- Dat ene oog is wel erg donker geworden nu.

Verder success met je nieuwe camera! En vooral veel foto's hier posten, en ondanks dat je soms misschien hard commentaar krijgt gewoon door blijven gaan en posten ! Daar leer je uiteindelijk nog veel meer van dan een cursus o.i.d. ! :D
Hahn schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:40:
Daar heb je geen cursus voor nodig hoor, gewoon uitproberen :P

En ik vind je foto best leuk, goede hoek voor deze kat, maar het doet wel een beetje 'ik heb een nieuwe camera, maar ik blijf lekker op de bank zitten' aan :+ Mede door het blikje energydrank in beeld ;)
Thnx voor de feedback! en idd, ik blijf proberen ;)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noctonix schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:37:
[...]

Nu je het zegt, deze klopt idd niet :+ Wa tje al zij, krijg ik van veel mensen te horen, andere hoeken en dergelijken.

Maar ik ga zeer zeker volgend jaar een cursus volgen :)
Een cursus photoshop zou eventueel ook goed van pas kunnen komen. Heb je misschien zelfs wel meer aan als een cursus fotografie. ;)

*foto weggehaald, steeds minder behoefte aan het stomme commentaar hier*

[aaand cut]

[take2]

Deze foto's heb ik gemaakt op de Doorwerthse heide, toen ik m'n camera net gekocht had. Eén van de eerste keren dat ik erop uit ging om foto's te maken. Sta je dan in een open veld tussen het grazende vee. Begint een van de stieren woest stampend te rangeren. Achter de camera verstopt, heb ik er wat foto's van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8313/8060238041_0c2708043a_z.jpg
Bull 1 by Tommy van der Velden, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8170/8060238118_ce48bf95af_z.jpg
Bull 2 by Tommy van der Velden, on Flickr

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:58
@Sargonaut, ff knuffelen ;) Ziet er wel gezellig uit maar vind m verder niet zo bijzonder.

@Anduuuh, Mooie poes maar te onrustige achtergrond mag wel wat spannender inderdaad zoals al eerder aangegeven.

@Hypz, mooie blik en belichting past allemaal mooi bij elkaar.

@Isniedood, die vind ik echt geweldig, Heb t zelf ook wel eens geprobeerd maar jammerlijk gefaald om n vogel in vlucht scherp en onbewogen te krijgen ;) heerlijk zachte achtergrond ook, enige puntje wat ik zou kunnen bedenken is de kleuren van de achtergrond, groen van bladeren en struiken past imo wat beter maar ja dat heb je niet voor t kiezen.

Ik ben n weekje of twee geleden in het Gaia park in Kerkrade geweest en daar heb ik t volgende aapje gefotoot :) :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8032/8051495666_dd39a7e65b_z.jpg
Monkey.jpg by ed-oorklep, on Flickr

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:05:
[...]

Een cursus photoshop zou eventueel ook goed van pas kunnen komen. Heb je misschien zelfs wel meer aan als een cursus fotografie. ;)

*foto weggehaald, steeds minder behoefte aan het stomme commentaar hier*
Ik doe zelf een grafische opleiding (Webdesign) en werk best vaak met photoshop.
Echter gebruik ik dus het gedeelte qua belichting en dergelijken nooit. Dus wellicht wel een goeie ;)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed-oorklep schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:41:
@Sargonaut, ff knuffelen ;) Ziet er wel gezellig uit maar vind m verder niet zo bijzonder.
Tja, soms heb je gewoon behoefte aan een knuffel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Allemaal nog bedankt voor het commentaar trouwens. Was dit topic helemaal vergeten. Over de centrale compositie van de kolibri kan ik me wel een beetje in vinden. Heb dan ook zitten spelen met crops, maar krijg er niet echt wat beters uit. Vooral omdat ik de achtergrond nu mooi in balans vindt. Ach kan niet alles hebben hè!

@ ed-oorklep,

Beetje rommelige foto. Als je een groter diafragma kan of meer tele zou ik daarvoor kiezen. Isoleert beter.

[ Voor 16% gewijzigd door Isniedood op 07-10-2012 12:39 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
@ Hypz, erg mooie plaat!! Focus ligt mooi op de ogen/kop doordat de randen donker zijn.

@ Anduuuh, voor commentaar ga ik met Hahn mee.

@ Sargonaut, leuk om een van je eerste foto's te zien en daarmee dus ook te zien hoe iemand vooruit gaat ;) Ik vind hem verder vooral erg koel/kil, zal ook aan het weer gelegen hebben misschien.

@ Ed-metdeoorklep: Leuke foto! Achtergrond wel iets druk, je zit al op f5.6, dus mijn opmerking dat je wellicht een kleiner diafragma had kunnen kiezen gaat niet door :P Hoe je dan je achtergrond vager had kunnen krijgen weet ik niet.

Van mij een schaap van vanochtend. Het was echt prachtig goud licht toen de zon net opkwam en ze nog in de mist stonden. Simpelweg briljant (vond ik dan :) ). Op mijn scherm is dat ook zo te zien, op mijn 2e scherm is ie echter véél koeler. Dat is best irritant, want ik weet niet welk scherm nu 'goed' is. Heb het in lighroom iets veranderd, omdat de kop toch wel wazig was. Hoe zien jullie deze 'gloed' en is de sfeer er nog die ik erbij probeerde vast te leggen?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8314/8068356203_ea9e3a02ea.jpg
Untitled by P Pepping, on Flickr

[edit] Hier is het origineel. Mijn bewerking is volgens mij subtiel, maar weet niet of ie er beter op is geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door douPel op 08-10-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat jij hebt willen vastleggen weet ik natuurlijk niet precies, maar ik vind het wel een mooie gloed zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 23:47
@douPel: Schaap staat er een beetje raar op. Inderdaad wel een mooie gloed ^^

@ed-oorklep: Ik denk dat ie er beter uit was gekomen als je hem iets verder had ingezoomd.

@sargonout: De 2e foto is beter, alleen jammer van de gebouwen op de achtergrond.

@anduuuh: Beetje donker aan de linker zijde.

Poesjuhhh!

Gemaakt met 550d + Sigma 70-200mm 2.8II Macro APO DG HSM

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8182/8071442681_030fc0bae8.jpg
Pippi4 by kasperjongbloed, on Flickr

Roept u maar! Vind hem zelf wel goed gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:21

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Pausie: jammer dat de poes je net niet aankijkt, maar langs je heen.

@doupel: op mijn gecalibreerde scherm is de gloed mooi warm, op mijn ongecalibreerde is hij koeler. Hele mooie foto! Alleen die zwarte rand bovenin zou ik even wegsnoepen ;)

@ed-oorklep: de aapjes staan er best leuk op. De achtergrond met die kluwen van takken en touwen vind ik iets minder; oogt heel erg druk.

@sargonaut: indrukwekkend stiertje!

Van mij een gaffelbok:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8317/8071406141_8ef60ab97f_z.jpg
Pronghorn @ Bryce canyon by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Pausie, mooi scherp koppie. Helaas houdt de scherpte op net voor de ogen en zijn de ogen al niet meer scherp. Kadering had van mij iets ruimer gemogen.

@ Marcel: ja, die zwarte rand, goeie! Sommige dingen vallen je zelf gewoon niet op.
Jouw foto: Mooi beest! Eerste wat ik dacht was: 'he? die heb ik nog nooit op de veluwe zien lopen, wat is dat?' En toen zag ik je titel :) Met die witte kont wordt je blik wel echt richting z'n achterste getrokken :p

Hier de verbetering. Ik heb ook het lichte toefje links onderin weggecropped, dat stoorde me toch ook wel:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8035/8071709971_75d45475f1.jpg

En gelijk een nieuwe. Verder niet een bijzondere foto of mooie omstandigheden oid. Gewoon een stoere vent die z'n dames in het gareel houdt^^
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8309/8070350887_93f33fcc89.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door douPel op 09-10-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ja, is een stuk beter vind ik. Errug mooi!

Je nieuwe is op zich wel aardig, maar vind hem niet echt super spectaculair. Daarvoor zijn de herten teveel het onderwerp, maar toch te ver weg.

Enne je hebt op zich wel gelijk, maar om de een of andere reden laten dit soort beesten nou altijd hun achterste aan mij zien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
marceltuit schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:29:
Ja, is een stuk beter vind ik. Errug mooi!
tnx! :)
Je nieuwe is op zich wel aardig, maar vind hem niet echt super spectaculair. Daarvoor zijn de herten teveel het onderwerp, maar toch te ver weg.
Ja, mee eens. Doordat het moeilijk is dichtbij te komen, is het ook moeilijk een scherpe foto te maken, of goede compositie te vinden. Croppen kan natuurlijk, maar dat lijkt nooit echt denderend te werken ofzo. Dan wordt het vaak zo veel croppen, dat hij al niet meer scherp is. Maargoed, ik ga stug door tot ik er een heb die wél overal aan voldoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Maargoed, ik ga stug door tot ik er een heb die wél overal aan voldoet ;)
Dat is idd het beste wat je kan doen, gewoon zoveel mogelijk op pad gaan met dat ding ;)

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooi ochtendlicht, ochtendmist en Reeën blijf ik een mooi combi vinden:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8210/8179492483_ec0764209a_z.jpg
Roe deer @ National park De Biesbosch by Marcel Tuit, on Flickr

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gaaf :Y

Niet de scherpste plaat en hij mist wat contrast (de ree springt er niet echt uit doordat je tegen de schaduwkant aankijkt), maar wel een tof tafereel :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Scherpte kan wel kloppen, het beestje was uiteindelijk toch nog best ver weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@Marceltuit: Mooie foto, mss niet de scherpste foto, maar wel een mooie sfeer en altijd een leuke ontmoeting deze schichtige dieren :)

Hierbij eens een wolvenfoto van mij :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8208/8211209810_ae6a75a4b3_z.jpg
Wolf by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik vind het zelf wel leuk om dieren te fotograferen, (meestal) lekker rustig en ontspannen.
Onze kat was rustig buiten aan het kijken, was wat in aan het stellen toen hij net keek, en klik!
Afbeeldingslocatie: http://woophy.com/photos/465/39/large/1369255-animals-heusden-netherlands-cat-model.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Hierbij nog een wolf, hopelijk kan deze de thread wel weer tot leven wekken :p

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8490/8220014651_ae9360ba63_z.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@Geertyboy, leuk koppie, scherpte ligt mooi op de ogen. Vind hem iets krap gekaderd aan de zijkanten en te ruim aan de bovenkant, jammer ook van het (erg) vieze raam.

@LaurentS, waar heb je die geschoten? neem aan in de dierentuin? Mooi beest hoor. Vind de 2e leuker dan de eerste, daar is t net een hond :p Of misschien moet ik het anders zeggen, hij lijkt daar heel erg tam/in gevangenschap te zitten.

Een vos van mij. Beest was vreemd genoeg (ik vond het iig vreemd) totaal niet schuw. Ben er denk 15 minuten rustig achteraan gelopen langs het fietspad. Verschillende voorbijgangers hebben hem mogen bewonderen.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8485/8220153663_01ce9a43a4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 19:42
@marceltuit, sfeervolle foto van die ree, bij dit licht vind ik het wel mooi als ie niet helemaal ragscherp is. Wel jammer dat ze niet net even haar lijf een stukje draaide, zodat er wat licht op viel :)
@LaurentS, mooie wolvenfoto's waarbij de eerste me meer bevalt qua belichting, de tweede vind ik wat leuker qua compositie en houding vd wolf. Wel had ik zelf de eerste foto iets minder krap gekaderd boven de oren en onder de poten.
@geerty, scherpte is goed maar ik vind het een wat vlakke foto.
@douPel, leuk dat je er lekker achteraan kon lopen. Leuke plaat, lekker scherp en ondeugend koppie.
Zat even te kijken via Flickr en vond zelf de plaat van de vos met wat meer omgeving ook leuk, zaten wat meer verschillende kleuren in.

Zal zelf straks nog een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
douPel schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:19:
@LaurentS, waar heb je die geschoten? neem aan in de dierentuin? Mooi beest hoor. Vind de 2e leuker dan de eerste, daar is t net een hond :p Of misschien moet ik het anders zeggen, hij lijkt daar heel erg tam/in gevangenschap te zitten.
Zijn genomen in het wildpark 'Les Loups du Guévaudan' in Zuid-Frankrijk. Ik denk niet dat je zo snel tegenkomt in het wild in Europa ;) Ik deel je mening, ik vind de 2de ook beter. Vooral het hoge standpunt stoort mij in de eerste, maar ik kon niet lager... Ik heb hem toch geplaatst omdat ik de scherpte en het licht mooi vond :)

Over jouw foto, een mooie foto, maar ietsje te donker. Lijkt mij leuk zo'n tamme vos te ontmoeten :) Ik heb er nog maar één gezien en die was helemaal niet tam. Was dat toevallig in de Amsterdamse Waterleidingsduinen? Als ik tamme vos hoor, denk ik altijd aan dat natuurgebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
Hier twee groene gecko's. Wat hebben die beestjes toch een lekkere felle kleur. Ze zaten echt overal om (en in) ons vakantiehuisje :D

1)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8069/8220398371_f89125972f.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8062/8221484562_4c34484633.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@Goku: Nummer 2 is leuk! Nummer is vind ik minder, door de gekozen vlakverdeling minder spannend
@douPel: Erg leuk, maar kan denk ik wat lichter (en contrastvoller) gemaakt worden naar mijn mening
@Geertyboy: Helaas vind ik deze niet zo goed gelukt. Te donker, belichting is niet mooi, teveel ruimte boven het kopje en storende vlekker op het raam
@Marceltuit: erg mooi! Lage contrast vind ik totaal niet storend, ochtendmist+liocht is gewoon prachtig. Wat betreft compositie en crop iets minder, maar het blijft een mooie plaat :)
@douPel: Leuke platen! :D

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Hm, nu jullie het zeggen vind ik m ook wel donker en dan snap je niet waarom je dat zelf niet eerder hebt gezien :)

@ LaurentS, nee, niet A'damse waterleidingsduinen. Dit was bij Otterloo bij het militaire schiet/oefenterrein, boven de Hoge Veluwe. Kan zijn dat het beestje gewend is geraakt aan de granaten en schietgeluiden?
Andere vossen die ik heb gezien (2 :9 ) waren ook heel schuw inderdaad.

Je zegt dat je wolven niet snel in het wild zal tegenkomen (en ik denk dat je daar gelijk in hebt), maar toevallig las ik in ons universiteitsblad een artikel over de oprukkende wolf vanuit Duitsland naar Nederland. Dat zal nog steeds niet storm lopen hoor en of ze zich vestigen is twijfelachtig. Laat staan de kans dat je ze dan ziet, maar toch. Het doet je beseffen dat ze dichter bij huis zijn dan je wellicht zou denken.

[ Voor 34% gewijzigd door douPel op 28-11-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

@Laurents: Ik vind de 2e beter omdat de wolf wat meer los komt van de achtergrond, wel heb ik het idee dat ze allebei wat groenig zijn van kleur. Maar je had ook geen ideaal licht.
@ douPel: Gaaf zeg om zo'n beestje wild tegen te komen. Hij is inderdaad iets onderbelicht, maar wel erg mooi qua compositie.
@GokuSFE: De gekko's staan er lekker scherp en gekleurd op. Helaas is er verder relatief veel in beeld wat niet echt interessant is. Volgens mij zijn ze ook net een tikkie overbelicht.

Van mij een meer technische test. Het licht was niet al te best en toch had ik een snelle sluitertijd nodig met een maximaal diafragma van f/5. De iso was dus hoog (1600), maar na een dosis lightroom vind ik het toch wel een gaaf shot geworden:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8202/8211628213_c8f4a369df_z.jpg
Hond die zich uit schudt by DunkNL, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GokuSFE434 schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:43:
Hier twee groene gecko's. Wat hebben die beestjes toch een lekkere felle kleur. Ze zaten echt overal om (en in) ons vakantiehuisje :D

1)
[afbeelding]
"Hallo! Wat ben jij aan het doen ??" :D Leuke foto !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
@douPEL, heerlijke foto, ook gemakkelijk dat je er achteraan kan lopen.
@gokuSFE, qua foto is de 1e de mooiste, zoals eerder gezegd door de vlakken. De 2e zie je echter veel beter de schoonheid van deze dieren. Neem aan dat dit op Madagascar was, aangezien dit de Phelsuma soort is zoals ik het zie
@Goku33, Lijkt mij experiment geslaagd, weinig ruis naar mijn idee, of is dit door de dosis Lightroom? Dit hoef ik niet te proberen met mijn camera

Deze foto is gemaakt in de dierentuin, naam van de vogel zou ik niet weten

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8337/8227501134_fd11498d46_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
klaasvd79 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:05:
...
@gokuSFE, qua foto is de 1e de mooiste, zoals eerder gezegd door de vlakken. De 2e zie je echter veel beter de schoonheid van deze dieren. Neem aan dat dit op Madagascar was, aangezien dit de Phelsuma soort is zoals ik het zie
...
Foto's zijn genomen op Hawaii :)

@klaas, ik vind je foto lekker scherp, maar ik had graag meer van de vogel zelf gezien, en dan misschien een portet uitsnede aangezien er verder niets op de foto staat. Blijft nog steeds de vraag welke vogel het is? :P
@Goku33, ook als het geen test was geweest, gave foto! Als je betere lichtomstandigheden had gehad, zou je hem zelf nog 'sneller' hebben willen schieten indien mogelijk (minder beweging) of met kleiner diafragma (meer scherp) o.i.d.? M.a.w. wilde je nog een beetje beweging laten zien of echt een volledige 'freeze'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
@Goku, dan is het de Phelsuma Laticauda, misschien wist je dat al, anders is die vraag opgelost.
Ik heb nog een foto van de vogel zoals denk ik jij het bedoeld.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8063/8227352877_14f7b0d54a_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
douPel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:46:
@ LaurentS, nee, niet A'damse waterleidingsduinen. Dit was bij Otterloo bij het militaire schiet/oefenterrein, boven de Hoge Veluwe. Kan zijn dat het beestje gewend is geraakt aan de granaten en schietgeluiden?
Andere vossen die ik heb gezien (2 :9 ) waren ook heel schuw inderdaad.

Je zegt dat je wolven niet snel in het wild zal tegenkomen (en ik denk dat je daar gelijk in hebt), maar toevallig las ik in ons universiteitsblad een artikel over de oprukkende wolf vanuit Duitsland naar Nederland. Dat zal nog steeds niet storm lopen hoor en of ze zich vestigen is twijfelachtig. Laat staan de kans dat je ze dan ziet, maar toch. Het doet je beseffen dat ze dichter bij huis zijn dan je wellicht zou denken.
Dat klopt, er zit/zat er een tijdje eentje bij ons de Ardennen die wat schapen heeft aangevallen. Het is al een tijd geleden dat ik daar nog iets van gehoord heb overigens. Door hun levenswijze (heel veel kilometers afleggen op een dag) en hun lage aantal denk ik inderdaad dat de kans erg klein is dat je ze kan zien.

@klaasvd79: Bij de eerste vind ik het jammer dat je de vogel niet goed kan zijn, de tweede is in dat opzicht beter. Wel heb je behoorlijk veel last van harde contrasten waardoor het zwart wel heel erg donker is.

@Goku33: Leuke foto :) Wel is hij niet helemaal scherp als je de grote versie bekijkt op flickr.

Hierbij nog een wolfje van mij ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8201/8227654768_a2fe54af3f_z.jpg

• Goku33

Goku33

Ownage!

@Goku33, Lijkt mij experiment geslaagd, weinig ruis naar mijn idee, of is dit door de dosis Lightroom? Dit hoef ik niet te proberen met mijn camera
De hoeveelheid ruis is inderdaad mooi onderdrukt door lightroom, want mijn Canon 550D produceert op iso 1600 echt wel een flinke dosis ruis hoor. Maar lightroom 4 is erg goed in het onderdrukken daarvan.
Jouw 2e foto vind ik beter qua houding van de vogel, maar die is net te onscherp. Ik denk dat je je diafragma wat verder dicht had moeten gooien.
GokuSFE434 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:56:
@Goku33, ook als het geen test was geweest, gave foto! Als je betere lichtomstandigheden had gehad, zou je hem zelf nog 'sneller' hebben willen schieten indien mogelijk (minder beweging) of met kleiner diafragma (meer scherp) o.i.d.? M.a.w. wilde je nog een beetje beweging laten zien of echt een volledige 'freeze'? :)
Thanks! Ik was een beetje op zoek naar het optimum qua beweging, de scherptediepte was zo wel goed. In de kop mocht van mij wel wat minder beweging, maar dat je de druppels zo ziet vliegen vind ik wel mooi. Een volledige freeze is ook wel leuk om eens te proberen, maar dan moet ik op zijn minst een f/2.8 telelens hebben vrees ik ;)
LaurentS schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:28:
@Goku33: Leuke foto :) Wel is hij niet helemaal scherp als je de grote versie bekijkt op flickr.
Dankjewel hoor. Ik had de sluitertijd graag nog iets sneller gedaan voor dat laatste stukje scherpte, maar dat zat er dus helaas niet in :) Maar wellicht lag de focus ook net niet helemaal 100% goed, dat kan ik moeilijk beoordelen zo.
Over je wolf: wauw, de beste tot nu toe. Lekker close en heerlijk scherp. Als je in raw geschoten hebt zou ik wel de witbalans wat warmer zetten. Hij is nu wel erg blauw. En misschien 1/3 stop belichting erbij?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Deze foto is gemaakt in de dierentuin, naam van de vogel zou ik niet weten
Incastern is de soort, zijn/haar naam zou ik ook niet weten :)

This footer is intentionally left blank

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@LaurentS: gaaf portret van de wolf, erg mooi met die ogen. Daardoor lijkt hij een beetje boos.

@klaasvd79: Je eerst vind ik wel geslaagd. De vogel komt mooi uit tegen de achtergrond. De tweede vind ik door het gebrek aan scherpte wat minder.

@goku33: erg tof moment. Super met al die druppeltjes. iso moet je je niet druk om maken, zie je niks van.

@gokusfe434: gave kleurtjes van die hagedissen. de composities vind ik niet zo heel interessant.

Van mij een wilde chipmunk.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8477/8216566419_14b2ddab34_z.jpg
Chipmunk @ Sequoia national forest by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@marceltuit: Schattig beestje dat er zelf prima opstaat, met een mooie bokeh, maar ik ben niet zeker over de compo, het stukje boom rechts, en zo krap aan de staart en zo veel plaats boven de kop. Is dit een crop of het gehele beeld?

Van mij een update van de vorige foto, ik kreeg de opmerking op een ander forum dat hij wat te blauw was en bij nader inzien zag ik het ook.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8479/8239592172_4c1ee1973a_z.jpg
Wolf IV-warmer colors by LaurentSt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ja, beter zo! Ik had zelf niet direct gezien dat ie te blauw was, wel wat 'koel', maar nu ik het verschil zo zie is het duidelijk inderdaad. Dit kijkt stukken prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

LaurentS schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:32:
@marceltuit: Schattig beestje dat er zelf prima opstaat, met een mooie bokeh, maar ik ben niet zeker over de compo, het stukje boom rechts, en zo krap aan de staart en zo veel plaats boven de kop. Is dit een crop of het gehele beeld?

Van mij een update van de vorige foto, ik kreeg de opmerking op een ander forum dat hij wat te blauw was en bij nader inzien zag ik het ook.

[afbeelding]
Wolf IV-warmer colors by LaurentSt, on Flickr
crop, maar niet zo heel veel. chipmunk stond als het ware midden in de foto, en heb rechts + onder gecropt.

Mooie kleuren van je Wolf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ marceltuit: ik vind het erg leuk om je foto's van USA te zien. Heb deze zomer ongeveer dezelfde trip gemaakt, leuk te zien! Deze ook weer mooi, leuke pose en fijne kleuren.
@ LaurentS: Prima plaat, qua kleuren en scherpte. Ik denk dat een iets lager standpunt hem nog net iets beter had gemaakt.

Van mij 2 kleine beestjes uit de USA. Hagedis vond ik wel mooi, maar wel jammer dat ik een deel van de staart mis.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8066/8245406964_2a9c25cb8e_z.jpg
Ground squirrel at Bryce Canyon National Park by wsrdam, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8340/8244340873_0d0ce1170a_z.jpg
Little lizard at Zion National Park by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Allebei zijn wel erg warm/rood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@wrsdam: 2 mooie platen. Lekker scherp, en die eekhoorn heeft een fijne achtergrond. Ik vind ze allebei wel ietwat aan de rode kant, of ligt dat aan mijn scherm? Vind het bij de hagedis niet zo schokkend, maar bij de eekhoorn is het too much (vind ik het minder passend)

edit: nee dus, Hahn ziet het ook.

[ Voor 31% gewijzigd door Polariteit op 04-12-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets doorgechoten inderdaad. Soms valt iets jezelf gewoon niet meer op, maar als anderen het dan zeggen ineens wel... Thanks voor de comments!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@wrsdam: Tja ik kon niet lager, ik lag al op mijn buik op het platform ;) Anders moest ik door gaas schieten (2 verschillende hekken achter elkaar), dus dan heb ik liever een ietsje te hoog perspectief :)

Hierbij van mij een eekhoorntje.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8344/8244820917_196bf30fbc_z.jpg
Red Squirrel by LaurentSt, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door LaurentS op 05-12-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg cool! Mooi die weerspiegeling en erg leuk met die besjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Had hem al op flickr gezien, en vind het een erg mooi plaat Laurent! Vooral de kleuren zijn schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele plaatjes van mijn bezoek aan de gorilla's in Oeganda. Als ik er achteraf op terugkijk had ik misschien beter een lens met iets meer zoom gekocht, nu geraakte ik niet aan de detailfoto's. Met de onstabiele ondergrond, de miezerregen en de gorillas die telkens wegliepen ben ik nog aardig tevreden met de foto's.

1.Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8192/8131161120_d8e834873d_z.jpg
2.Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8051/8131132158_749851a784_z.jpg
3.Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8469/8131091086_abc4840ddb_z.jpg

Canon 600D met 55-250mm lens
Nog enkele staan op Flickr of men fotoblogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:53
@belgjm: Leuke plaatjes! Bij de derde is het groen blad wat afleidend. Maar een kniesoor die daar om maalt bij deze "in het wild" geschoten plaatjes.. :)

Waar heb je ze precies geschoten in Oeganda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brombeer21 schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:29:
@belgjm: Leuke plaatjes! Bij de derde is het groen blad wat afleidend. Maar een kniesoor die daar om maalt bij deze "in het wild" geschoten plaatjes.. :)

Waar heb je ze precies geschoten in Oeganda?
Thx! Dit is de Nshongi familie in Bwindi Impenetrable National Park (vrij dicht bij de grens van Congo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:42
@Belgjm: Mooie foto's, vooral die derde vind ik top!

@Laurents: Prachtige kleuren en reflectie!

Hier één van mij van afgelopen zomer in Dierenpark Emmen. Ik kom daar regelmatig maar dit was de eerste keer dat ik de luipaard zo op de foto kon krijgen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8061/8281081491_45c8aa3f7b_z.jpg
Leopard @ Emmen Zoo by Nick Hidding, on Flickr

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Heel apart, ik denk dat het door het licht (en de pose van de luipaard) komt, maar het is net alsof 'ie opgezet is of dat het een 3D-render is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
LaurentS: erg gaaf die eekhoorn, kleurige besjes en spiegeling maken het wel af
Tosemine: Met Hahn eens, hij staat er zo strak op dat je gaat twijfelen of ie niet netjes opgezet en geborsteld is.

Ik moet toegeven dat de hond er hier vooral aan moet geloven als er nieuwe gear in huis is, wil natuurlijk niet zeggen dat er niks uitkomt...
Afbeeldingslocatie: http://jelledekker.com/system/photos/images/000/000/396/640/DSC_0083.jpg?1356180102klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Belgjm: Erg tof! Moet een geweldige ervaring zijn geweest!
@Tosemime: Mooi scherp, de luipaard staat er echt geweldig op!
@Dipsausje: Mooie pose, geen idee hoe kleur er uitziet, maar ik mis hier wel iets, ik denk de kleur...

Winterse dierentuinplaatje:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8351/8303855091_535844f423_z.jpg
Siberian Tiger in Vienna Zoo by wsrdam, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8503/8305264324_0257bea8de_z.jpg
Red Panda eating in Vienna Zoo by wsrdam, on Flickr

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
*schopt*
@Tosemime: Gave plaat! Mooie houding, beetje drukke omgeving alleen.
@Dipsausje: Leuke foto van je hond, maar waarom zwart-wit? Het lijkt alsof de focus op het oor ligt ipv het oog. Wel een mooie korte DoF.
@wsrdam: Heel mooi die tijger! Mag iets meer contrast, maar compo en z'n gezichtsuitdrukking zijn erg mooi.

Vandaag een klein stukje de duinen in gegaan bij zandvoort. Ik zag in de verte al wat lopen, dus daar ben ik rustig heen gelopen. Ze zijn nog best schuw merkte ik, al snel liepen ze naar dichtbegroeide stukken.

1. Uiteindelijk vond ik deze toch mooier dan de foto waar de kop omhoog was. Het heeft wel wat vond ik.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8494/8341214117_f7ea8349ae_z.jpg
Fallow deer by freek.wijffels, on Flickr

2. Tja een paar takjes ervoor, zo is er altijd wat :)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8501/8341217625_cc4d49fbe7_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan er mooi op! De eerste misschien wat verder weg en het hoofd wat verborgen, maar het zachte licht en de omgeving maken een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Thanks!

Ik ben wel een beetje aan t spammen volgens mij, maar hier dus weer een paar foto's van mij :$ :X
Dit is onze hond, jammer dat het zo bewolkt was.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8362/8345777416_0c1d0e6797_z.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8214/8345777018_c47bf97fa8_z.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8363/8345776770_d669852771_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je hond moet eens leren poseren, terwijl die rent : Het zit er allemaal een beetje stijfjes/gespannen uit ... alsof die het koud heeft en bang is tegelijk :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Wel een grappig hondje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Als ik naar sommige foto's hier kijk voel ik me opeens heel klein, met name de foto's van wsrdam en Scirocco op deze pagina, maar ik ga toch maar een gokje wagen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n54OI.jpg?1
Senna in de achtertuin

Ik weet niet meer precies waarom ze zo naar me keek, maar misschien komt het doordat ze sowieso wel wat fotogeniek is. Ben zelf in ieder geval erg tevreden met de foto :)

Iemand hier trouwens nog tips om wilde dieren te fotograferen zonder tele-lens? Heb alleen maar een 50mm en 18-55 (doe voornamelijk video, dus niet echt tele nodig) maar vind dierenfotografie altijd wel enorm interessant.

@Scirocco mbt het hondje: De tweede foto vind ik het leukste. Komt lekker vrolijk over en de foto oogt lekker. De eerste foto vind ik wat minder, maar kan m'n vinger er niet helemaal op leggen waarom. Misschien door de uitdrukking op de kop. De derde foto komt echt veel te stijf over waardoor de foto niet lekker oogt.

[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 05-01-2013 00:28 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leuke foto zo, in ieder geval geen standaard huisdierfoto :)

Wat betreft (wilde) dieren fotograferen met maximaal 55mm: uhm, ja, niet? Of je moet genoegen willen nemen met landschapsfoto's, met daarin hier en daar wat beesten klein in beeld :P Maar wilde dieren als in herten en vogels enzo ga je niet dichtbij komen. Misschien insecten ofzo zoeken? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 05-01-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SomerenV: Inderdaad een leuk standpunt! Misschien nog wel de donkere hoek bovenin wat wegwerken door andere crop of wat nabewerking, trekt wel wat aandacht?

Als aanvulling op Hahn. Onderstaande foto is genomen op 55 mm. Echt dichterbij zul je bij wilde dieren over het algemeen niet zo snel komen. Tenzij je ze boos maakt, maar de vraag is of je de dan nog de tijd neemt om een foto te maken :)

Overigens is het hertje niet echt scherp op groter formaat, maar het is even om het punt duidelijk te maken.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8228/8348779753_57b699483e_z.jpg
Deer grazing on grassland in Bryce Canyon National Park by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Prachtige plaat hoor! :) Hertje mag iets meer opvallen, maar de foto heeft een hele aangename sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

@wsrdam Inderdaad een mooie foto :) Mede door de mooie bruintinten en de maan die al goed te zien is.
@Hahn 'Niet' had ik al verwacht als antwoord en met fotografie mis ik de zoom zo nu en dan ook wel, maar ik herinnerde me vandaag nog een setje foto's die ik in de zomer geschoten had. We hadden filmopnames in de bossen voor een docu bij de lokale toneelclub (40-jarig bestaan) en tijdens het filmen zag ik daar wilde koeien (geen idee wat voor ras) lopen. Ben er de dag daarna teruggegaan om wat meer plaatjes te schieten. Heb het gedaan met m'n 50mm f/1.8 en kon echt belachelijk dichtbij komen zolang ik rustig deed.

1. Klik voor groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OwRWw.jpg?1
2. Klik voor groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KICLY.jpg?1
3. Klik voor groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7EYoA.jpg?1

Bij de eerste vind ik het takje voor de koe wat storend. Iets dat ik normaal wel weg poets in post maar in dit geval erg lastig. De tweede heb ik zelf geen opmerkingen over en bij de derde is het jammer dat de ogen niet scherp zijn. Van de andere kant weet ik ook niet of de foto mooier zou zijn met scherpe ogen en onscherp haar en zo vind ik hem persoonlijk ook wel wat hebben.

Alle drie de foto's dus gemaakt met een 50mm lens en bij de derde foto stond ik op een halve meter van de koe. Erg lieve dieren zolang niks geks doet en rustig blijft. Beetje gesnuffel hier en daar maar ze deden gewoon hun ding. Een paar mensen die op het pad langs liepen (een paar meter van waar ik stond) keken me wel raar aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Vee (ook al loopt het los) is wat anders dan wilde dieren ;)

Wel toffe beesten :)

Die eerste zou ik persoonlijk iets meer naar rechts en naar boven gemikt hebben. Nu heb je links en voor aardig wat ruimte over, maar zitten de koeien bijna strak tegen de bovenkant van je foto aan. Verder verschilt de witbalans nogal van foto tot foto volgens mij?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:01:
@SomerenV: Inderdaad een leuk standpunt! Misschien nog wel de donkere hoek bovenin wat wegwerken door andere crop of wat nabewerking, trekt wel wat aandacht?

Als aanvulling op Hahn. Onderstaande foto is genomen op 55 mm. Echt dichterbij zul je bij wilde dieren over het algemeen niet zo snel komen. Tenzij je ze boos maakt, maar de vraag is of je de dan nog de tijd neemt om een foto te maken :)

Overigens is het hertje niet echt scherp op groter formaat, maar het is even om het punt duidelijk te maken.

[afbeelding]
Deer grazing on grassland in Bryce Canyon National Park by wsrdam, on Flickr
Mooie plaat, al mag het hertje wel wat scherper. Is niks mis met dieren in het landschap; is wel origineel vergeleken met de standaard portretten :P (die ik zelf overigens ook genoeg maak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Orion84 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:23:
Vee (ook al loopt het los) is wat anders dan wilde dieren ;)

Wel toffe beesten :)

Die eerste zou ik persoonlijk iets meer naar rechts en naar boven gemikt hebben. Nu heb je links en voor aardig wat ruimte over, maar zitten de koeien bijna strak tegen de bovenkant van je foto aan. Verder verschilt de witbalans nogal van foto tot foto volgens mij?
We hebben hier in de bossen twee soorten wilde koeien lopen: de koeien die ik op de foto heb gezet en wat meer traditionele koeien. Maar beide soorten zijn een stuk wilder dan de 'consumptie'-koeien in weilanden. Die koeien rennen namelijk wel als je dichtbij komt, deze doen dat dus niet en zullen je eerder aanvallen dan wegrennen. Het wordt door de gemeente en bosbeheer dan ook sterk afgeraden om te dichtbij te komen omdat je dan gewoonweg gevaar loopt. Zeker als ze kalfjes hebben moet je uitkijken. Van de andere kant: soms moet je wat risico nemen om een vette plaat te schieten :+ Ben wel constant heel alert geweest en ervoor gezorgd dat er nooit een koe achter me stond.

De witbalans kan inderdaad wel wat verschillen van foto tot foto aangezien ik dat vergeten was goed in te stellen (stom stom stom). De eerste foto had inderdaad wel wat ruimer gemogen, iets waar ik in de toekomst wel wat meer op ga letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

SomerenV schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:24:
Iemand hier trouwens nog tips om wilde dieren te fotograferen zonder tele-lens? Heb alleen maar een 50mm en 18-55 (doe voornamelijk video, dus niet echt tele nodig) maar vind dierenfotografie altijd wel enorm interessant.
24 mm (x 1,3 crop):
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8058/8270419030_49754d16af_z.jpg
2012-12-13-12h01m43.272P5868 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Tip: zorg dat er glas tussen zit, anders overleef je het niet :)

@Scirocco: jullie bedoelen dieren in het wild. Mike (de chimp hierboven) is een wild dier, daar is niks tams aan.

[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 06-01-2013 19:20 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
ajhaverkamp schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:57:
[...]

24 mm (x 1,3 crop):
[afbeelding]
2012-12-13-12h01m43.272P5868 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Tip: zorg dat er glas tussen zit, anders overleef je het niet :)
Je mist iets belangrijks: "wilde dieren" :)

Dieren in de dierentuin of wilde dieren fotograferen is een verschil van dag en nacht zou ik zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Blauwe Stabij van m'n ouders :)
Geschoten met NEX-5N. Ben nog ernstig lerende, commentaar is dus van harte welkom.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8507/8353536937_c3858f6632_z.jpg
Binne by Woutoud, on Flickr

Wel een beetje gewoontjes zo tussen de apen en exotische koeien :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:09:
De Blauwe Stabij van m'n ouders :)
Geschoten met NEX-5N. Ben nog ernstig lerende, commentaar is dus van harte welkom.

[afbeelding]
Binne by Woutoud, on Flickr

Wel een beetje gewoontjes zo tussen de apen en exotische koeien :P
Persoonlijk vind ik de foto véél te scherp en te 'plat'. Is ie toevallig met een flits gemaakt? Ook zit er nogal wat ruis in. Het oogt in ieder geval niet lekker. Zelf heb ik deze foto van onze hond op de bank (Heidewachtel, waar de Stabij volgens mij een beetje aan verwant is). Het is geen perfecte foto, maar oogt een stuk rustiger en er zit lekker veel diepte in. Nu is diepte niet perse nodig, maar wat minder scharpening en een wat mooiere compositie kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie, te scherp... De omstandigheden waren ook niet ideaal. Halfdonkere kamer, met flits, op 55mm.
Aan de hand van je voorbeeld snap ik heel goed wat je bedoeld. Ik zal binnenkort eens verder experimenteren, als er voldoende licht in de kamer is.
offtopic:
Heidewachtel en Stabij zijn inderdaad lid van dezelfde familie, net als de Wetterhoun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@SomerenV: Wild dier of niet, zo dicht als nr 3 zou ik niet gegaan zijn, dat lijkt mij gewoon gevaarlijk. Als deze schrikt, oid, er is niets dat jij nog kan doen, die hoorns zien er redelijk gevaarlijk uit ;)
Over de foto's: 1 de overbelichte delen zou ik nog iets terugtrekken verder een goede foto. 2 jammer van het tegenlicht en hij lijkt wat paars. 3 sterke foto (je hebt er dan ook risico's voor genomen :p), maar ik zou hem echt pal in het midden plaatsen qua compositie.
Over tips om met 50/55mm dierenfoto's te nemen, ga naar de zoo. Als je dat echt niet wilt, ga voor de halftamme dieren, zoals deze in een park bijvoorbeeld. Die zwanen en eenden zijn dikwijls goed te benaderen. Voor echt wilde dieren, gaat het zelden lukken met zo weinig mm's denk ik. Een optie is ook je dslr op statief te plaatsen dicht bij bvb een voederplaats en dan vanop afstand een foto te nemen met een afstandsbediening.
Als je serieus ermee aan de slag wilt, zou ik zo snel mogelijk beginnen sparen voor een Sigma 150-500 of Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro HSM, dat zijn tweedehands nog redelijk betaalbare lenzen met degelijke prestaties.

@Woutoud: Ik zou niet zeggen te scherp, maar die flits zorgt voor erg hard licht. De achtergrond is ook niet echt mooi. Ik had voor een krappere compositie gegaan of nog beter, de hond mee naar buiten nemen ;)

Nog een wolfje van mij. Ik vind het zelf jammer van de wolf die erachter staat, maar vind de pose van deze wolf wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8075/8357517988_9bc414e055_z.jpg
Wolf enjoying the sun by LaurentSt, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door LaurentS op 07-01-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
@vansomeren, 1 en 2 zijn echt mooie platen, 3 is niet echt mijn ding, voor mij net te krap gekaderd.

@woutoud, de foto oogt wat rommelig en het harde licht helpt ook niet echt, je ziet in ieder geval wel dat je na hebt gedacht over hoe je onderwerp op de foto moest komen te staan gezien jouw standpunt als fotograaf :)

@LaurentSt, Ik vind de foto erg lekker wegkijken en in eerste instantie valt de wolf op de achtergrond niet eens op, mede door de lekker wegkijk denk ik.

1 van mijn gifkikkers, een Phyllobates Bicolor.
Foto geschoten met mijn Nikon D50 met een 28mm prime op een goedkope extensiontube, YN460 flitser met homemade diffuser.
Een echte poor mans "macro" setup dus :) maar ben zelf erg blij met het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8076/8359118424_d4d8b92b18_z.jpg
Phyllobates Bicolor by Gh0stw4lk3r, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Gh0stw4lk3r schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:03:
1 van mijn gifkikkers, een Phyllobates Bicolor.

[afbeelding]
Phyllobates Bicolor by Gh0stw4lk3r, on Flickr
hé, da's mijn neefje :P

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Edit: te groot formaat

[ Voor 90% gewijzigd door Lasteraar op 17-01-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind vooral de kleuren jammer. Of heb je echt van die gele chemische kleuren in je huis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Bedankt voor het compliment Lasteraar :)

Ik zou je kleuren ook wat natuurlijk proberen te houden, nu lijkt het wel een Instagram foto, maar dan zonder vignet... Verder kijkt hij wel leuk, maar de scherpte vind ik niet zo dat, lijkt niet op de ogen te liggen? Ik kan ook geen exif vinden, welke lens en camera en welke instellingen? Dat is wat gemakkelijker om tips te geven :) De achtergrond is ook wat afleidend. Ik stel voor, met de sneeuw, neem hem eens mee naar buiten? Kan leuke plaatjes opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8091/8388325605_ab55926438_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey witte sneeuw! ;) haha. Mooie foto hij staat er goed scherp op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@lasteraar: Veel mooier als je vorige, vind je niet? :) Ik vind het een leuke, scherpe foto met een goede belichting, ondanks de witte sneeuw die de camera dikwijls grijs wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Mooi wit idd ;-)

Heb ook een foto van z'n buddy gemaakt.
Vond deze persoonlijk wel fraai, kleuren komen mooi uit zo in de sneeuw.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8323/8389691838_817edc400d_z.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Lasteraar op 17-01-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@lasteraar, de kleuren van de hond komen inderdaad mooi uit, maar ik vind je standpunt iets te hoog, en je hebt veel te veel headroom, stukje afknippen aan de bovenkant voor mij, dan is de haag ook minder prominent aanwezig.

Hierbij nog een Eekhoorntje van mij dat ik ontdekt heb ik mijn archieven. Ik heb al foto's van dezelfde dag gepost (eentje is zelfs in de Hotshots Q4 2012 terechtgekomen :) ), maar deze nog niet. Klik even door voor de 1600px versie ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8514/8413748139_8983d8444d_z.jpg
Red Squirrel by LaurentSt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Gaaf hoor! heel mooi qua scherpte-diepte en kleuren.
Echt in het wild, of is dit een 'gemaakt' plekje zodat het beestje perfect komt te zitten? (niet dat dat de foto minder zou maken, maar gewoon benieuwd hoe zo'n prachtige plaat nou tot stand komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Goku33 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:36:
Gaaf hoor! heel mooi qua scherpte-diepte en kleuren.
Echt in het wild, of is dit een 'gemaakt' plekje zodat het beestje perfect komt te zitten? (niet dat dat de foto minder zou maken, maar gewoon benieuwd hoe zo'n prachtige plaat nou tot stand komt)
Deze is gemaakt vanuit een schuilhut met een vijvertje voor waar vogels gevoederd worden dat ik een tijdje geleden gehuurd heb. Voor mij is dat nog steeds 'in het wild' hoor ;) Het gaat om een wild dier in een wilde omgeving, dus geen zoo oid. Voederen om dieren te lokken om foto's te maken, is iets wat elke pro doet en quasi elke serieuze amateur. Het wordt ook aangemoedigd om tuinvogels te voederen, waarom zou dit anders zijn met de vogels die in het bos wonen? Het zijn namelijk voor een deel dezelfde soorten en hebben het even moeilijk om voedsel te vinden in de winter. Dit is mijns inziens meer 'in het wild' dan al rondwandelend foto's nemen van de Eekhoorntjes in het park.
Op een bepaalde plaats in het mos dat je ziet, worden pindanoten geplaatst, het Eekhoorntje vind dit en begint ervan te eten al zittend op de juiste plek, die je min of meer op voorhand bepaald hebt. Dat is natuurlijk de theorie, voor hetzelfde geld, neemt hij gewoon een nootje en loopt hij ermee weg, ipv het ter plaatse op te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LaurentS: kan toch altijd wel jaloers worden op jou foto's erg fraai :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/IMG_3465-640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Tellen insecten ook mee? Anders heb ik misschien nog wel wat leuks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zijn er zijn er niet echt restricties. Als het maar een dier is en van redelijk niveau. (zie OP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Gefotografeerd met een Canon 600D 18-55 en 55-250 precieze F-waardes en diafragma moet ik opzoeken.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/263650_533506143345802_1200131977_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/156766_533502930012790_73546989_n.jpg
(variabele waterjuffer)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/198142_533503306679419_67242184_n.jpg
Platbuik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Ghostwalker, Ik vind m heel gaaf. Mooi scherp en ik waardeer de natuurlijke kleuren van t beestje wel :p Zelf helaas geen kikkertjes meer. Had tricollortjes en mis het wakker worden van het gefluit nog steeds!

@ LaurentS, lekker scherp hoor! Mooie kleuren, maar komt wel wat fel over, alsof je de saturation net ff te hoog hebt ofzo. Vooral van t groen, van de eekhoorn valt t wel mee denk. Mssn zit het tussen m'n oren :p

@ HMJ, vind m wel apart. Wel érg wit, maar ergens heeft t ook wel weer wat.

@ Bliksem B, Ze lijken wat onscherp en voor insecten is het wat veraf. Als je insecten leuk vindt om te fotograferen, check het macro topic dan eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
@ Doupel, deze foto's zijn genomen met dichtstbijzijnde brandpunt afstand die mogelijk was. Ik ben vooral geïnteresseerd in in libellen, juffers en vlinders. Ik ben nog aan het kijken naar een echte macro lens. Maar als het goed is moet ik nog wel wat betere close-ups hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik vond dit de mooiste foto's van onze pup destijds.

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/cry7ks6qf/DSC.jpg Sony Nex-F3: 50mm f2.2, iso 400, 1/200ste - Vol formaat: http://postimage.org/image/t2ybh3j83/full/

De grote verschillende kleurvlakken links en rechts deels eraf gecropt om het onderwerp extra te benadrukken. Verder niet helemaal de juiste witbalans, maar achteraf ben ik wel blij met de iets warmere kleur (geen RAW geschoten). Helaas ligt de focus niet helemaal juist op het oog lijkt het, of het is bewegingsonscherpte.

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 30-01-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
..dubbelpost..delete

[ Voor 96% gewijzigd door ToFast op 30-01-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
Focus zit net iets verder naar achteren inderdaad, de haren op het oor zijn wel scherp zo te zien als ik de grotere versie zie. Maar verder een prima leuk portret van je hond inderdaad !

Nog een van mij van vanmiddag. Niet heel bijzonder maar wilde hem toch even delen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8529/8453222187_8e143f468c_z.jpg
IMG_8638 by Alex de Groot, on Flickr

Reed er toevallig langs, even de auto langs de kant gezet, vond het wel een leuk gezicht dat veld vol paardjes, en het licht was ook mooi op dat moment.

Deze nog: Dampende pony's, waarom weet ik niet maar er kwam nogal wat damp van ze af.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8513/8454381118_94637288cc_z.jpg
IMG_8644 by Alex de Groot, on Flickr

[ Voor 33% gewijzigd door hypz op 07-02-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
@ hypz inderdaad mooie belichting op de eerste foto. Goede verdeling ook tussen de hoeveelheid lucht en 'grond'. Verder niet mijn persoonlijke smaak landschapsfotos.

Je 2e foto van de dampende pony's vind ik erg mooi. Belichting van de dieren ook, ondanks ze onderbelicht ogen. Wat mysterieuze foto qua sfeer, heerlijk. Ik vermoed dat ze gewoon dampen door hun lichaamswarmte en het zweet en de combinatie van de atmosfeer toen. Soms heb je ook van die mistvlagen boven de weilanden immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@ToFast: Leuk dat je het oog zo goed ziet. Scherptediepte had van mij wat langer gemogen, die out of focus haren zien er een beetje vreemd uit.
@Hypz: Eerste is een goed overzichts plaatje, mooie wolken ook. Contrast wel vrij hard.
De tweede vind ik iets te nep er uit zien.

Vandaag wat Reeën gefotografeerd.
Ik liep over een pad en toen bedacht ik me dat ze met deze koude wind vast niet op de open vlaktes gaan staan. Ik ging het eerste stuk bos in dat ik zag en inderdaad, daar zaten ze meteen. Eerst wat minder interessante foto's gemaakt. Toen zag ik dat de zon ging doorbreken. Even gewacht achter een boom, want ik verwachtte dat ze de zon zouden op zoeken. En inderdaad.
1 foto kunnen schieten totdat een hond het feestje kwam verpesten. Gek genoeg mag je daar met een hond lopen, aan de lijn welliswaar. Maar met wilde reeën etc zou ik dat niet verwachten.
Ik zag waar ze heen gingen, dus later weer wat leuke foto's kunnen maken. Hieronder een paar.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8515/8469674108_56e85f3051_z.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8237/8469673928_c7c97dbab0_z.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8365/8469673766_e65de05bcc_z.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8227/8469673562_89d1945150_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

_O_

Wat zien die beesten er gaaf uit in de winter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Wow vette platen Scirocco _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Bedankt :)

Heb er net nog even 2 bewerkt.
Niet om de serie aan te vullen omdat ze niet zo verschillend zijn, maar vond ze toch geslaagd.
Op groter formaat vind ik ze beter kijken eerlijk gezegd.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8532/8471182646_291f0f4856_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8389/8470088237_3e15604d6a_z.jpg
Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste

Let op:
Graag commentaar geven op voorgangers en afbeeldingen verkleinen!