• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45

Montana

X-H2 ..what else !

Mijn nieuwe aanwinst Fujinon XF200 F2 samen met de X-H2.

Trouwens mooie foto's hierboven van alle tweakers...

iMac K5 27" i9 | Macbook Air M1 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF150-600 | XF80 | XF30 | XF16-80 | XF 70-300 | Sigma 56 mm X-Mount | Sigma 16 mm X-Mount | Sigma 30 mm X-Mount

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33
oh wow, wat een aanwinst; the great white sharp :)
Ik weet zeker dat jij met wat beter licht nog vele mooie platen hier mag komen posten hoor.

Hier staat tekst

• Montana

Montana

X-H2 ..what else !

Sjaak_Afhaak schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:23:
oh wow, wat een aanwinst; the great white sharp :)
Ik weet zeker dat jij met wat beter licht nog vele mooie platen hier mag komen posten hoor.
Dank je. En terecht dat die de bijnaam heeft “ the great white sharp”

iMac K5 27" i9 | Macbook Air M1 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF150-600 | XF80 | XF30 | XF16-80 | XF 70-300 | Sigma 56 mm X-Mount | Sigma 16 mm X-Mount | Sigma 30 mm X-Mount

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 15:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep even moeten klikken, want for some reason zie ik sinds afgelopen donderdag/vrijdag geen plaatjes meer wanneer ze van elders dan iemands tweakersalbum komen (wellicht iets met Firefox en uBlock Origin?).
Gave foto's met ook weer een mooie rendering vooral die 2e!

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• Ivorijn
  • Laatst online: 26-05 21:01
Paar maand geleden de RF100-500 gekocht, maar nog niet in de gelegenheid geweest om 'm te testen op dieren (waar ik 'm voor gekocht heb). Afgelopen weekend een bezoekje gebracht aan Aquazoo in Leeuwarden.

Eerste indruk van de RF100-500:
Positief:
- Goede scherpte
- Licht (gewicht)

Nog aan wennen:
- Formaat, de lens schuift uit en op 500mm wordt ie best groot
- Ligt anders in de hand dan de 70-200 die ik gewend ben
- ISO gaat al snel richting de 4000 bij sluitertijden van 1/500-1/800, maar geen probleem op de R6 Mk1
- Niet teveel willen inzoomen, maar ook wat ruimte overhouden naast het onderwerp.

Bij deze wat plaatjes:

Laatste foto omgezet naar zw-w ivm irritante reflecties op het raam.

Canon R6/16-35/24-70/70-200/35/85/100/135

• Ivorijn
  • Laatst online: 26-05 21:01
@Montana Blijven mooie beesten die hooglanders!
@m0j0NL Heerlijke kleuren in je foto's, alleen vind ik daardoor de eerste foto wat uit de toon vallen
@Casejunky Mooie foto's met veel contrast, al zijn sommige wel wat erg donker.

Canon R6/16-35/24-70/70-200/35/85/100/135

• RaptorK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:27
@Montana
Mooie foto's alweer. Focus op de ogen kan alleen wel erg lastig zijn bij Schotse Hooglanders, zoals te zien in de eerste foto.

@Ivorijn
Toffe foto's! Vooral die laatste van de ringstaartmaki is echt heel sfeervol. Bij die gans had ik iets minder ver ingezoomd zodat de hele vleugels nog in beeld waren.

Laatste paar dagen mooie zonsondergang gezien toen ik naar huis reed en ik zag de konijnen in de weilanden dus dat wilde ik vastleggen.

De konijnen zaten erg ver weg, behalve bovenstaande. Maar nog wel mooie plaatjes van zwanen.

[Voor 3% gewijzigd door RaptorK op 16-02-2023 18:34]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:19

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RaptorK schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:33:
@Montana
Mooie foto's alweer. Focus op de ogen kan alleen wel erg lastig zijn bij Schotse Hooglanders, zoals te zien in de eerste foto.

@Ivorijn
Toffe foto's! Vooral die laatste van de ringstaartmaki is echt heel sfeervol. Bij die gans had ik iets minder ver ingezoomd zodat de hele vleugels nog in beeld waren.

Laatste paar dagen mooie zonsondergang gezien toen ik naar huis reed en ik zag de konijnen in de weilanden dus dat wilde ik vastleggen.

[Afbeelding]

De konijnen zaten erg ver weg, behalve bovenstaande. Maar nog wel mooie plaatjes van zwanen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's, lekker licht :) Je konijn is echter geen konijn maar een haas :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• RaptorK
Ik twijfelde al wel of het geen hazen waren inderdaad. Voor mijn gevoel waren ze echter niet zo groot en meer formaat konijn, maar misschien dat ik dat slecht in kon schatten.

• Montana

Montana

X-H2 ..what else !

@Ivorijn Mooie serie
@RaptorK idem en mooie zachte kleuren

Ik heb zelf wel de tijd gehad, maar qua weer zat het niet mee op de vrije dagen. Dus nog maar weinig kunnen
spelen met de nieuwe aanwinsten.

1

2

3

4

5

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:46

bobcom

Dedicated dabbler

Lijkt erop dat de dieren even moeten wijken voor de bloemetjes.
@Montana Als vanouds, hoenportret naar links springt eruit
@RaptorK Haas is leuk, zwanen #2 vind ik heel mooi

Even een tjakka-momentje toen ik mijn net binnengekomen Samyang 75mm 1.8 probeerde en poes Pipistrello zowaar genegen was om niet weg te duiken.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• RaptorK
@Montana
Mooie foto's. Vooral de 3e vind ik een mooi portret. Wat voor vogel is dat?

@bobcom
Leuke foto. Iets meer scherptediepte had wel gemogen denk ik. Al heeft het ook wel wat op deze manier.

Van mij ook een foto van een kat. Gemaakt met de Olympus 60mm f/2.8 macro lens. Werkt naar mijn mening ook erg goed voor portretfoto's!

[Voor 13% gewijzigd door RaptorK op 16-03-2023 20:02]

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:46

bobcom

Dedicated dabbler

RaptorK schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:01:
.......
@bobcom
Leuke foto. Iets meer scherptediepte had wel gemogen denk ik. Al heeft het ook wel wat op deze manier.

Van mij ook een foto van een kat. Gemaakt met de Olympus 60mm f/2.8 macro lens. Werkt naar mijn mening ook erg goed voor portretfoto's!
[Afbeelding]
De ene kat is de andere niet, zelfs op de foto. Wat mij juist aantrekt in die smalle scherptediepte is het dromerige: jouw kat is alerter, actiever, terwijl het smalle scherptevlak Pipistrello voor mij juist iets dromerigs geeft. Net als bij poes Donna hieronder: je kijkt bijna meer in der koppie dan ernaar.
Maar goed, we zien misschien wel altijd meer in onze katten(foto's) dan erin zit.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Montana

Montana

X-H2 ..what else !

RaptorK schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:01:
@Montana
Mooie foto's. Vooral de 3e vind ik een mooi portret. Wat voor vogel is dat?
Bruine Hokko

Acties:
  • +4Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
'Al' die katten.... Ik ben meer een hondenmens ;)

Neemt niet weg dat het mooie foto's zijn @RaptorK, @bobcom.

Ook @Montana heeft weer een mooie set, waarbij de bruine plukvink Hokko er voor mij uitspringt

Zelf nog maar eens een portretje van de hond gedaan. Stevig wat nabewerking op gedaan overigens: de bomen zien groen van het mos en dat vond ik niet bij het plaatje passen. En och, het was een leuke uitdaging om eens mee aan de slag te gaan :)

Skye posing

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RaptorK
@bobcom
Ik vind het een fijne compositie. Alleen met die beide ogen aardig goed in beeld mis ik toch ook iets meer scherpte op het rechter oog.

@Montana
Thanks voor de info. Fotogenieke vogel wel.

@RvL
Mooie foto. Geen idee hoe het er voor de nabewerking uit zag, maar de foto kijkt fijn weg in de bruintinten. Groen mos had het denk ik inderdaad wat onrustiger gemaakt.

Ik heb weer eens een poging gedaan om de hazen in het weiland te fotograferen. Erg veel wind vandaag dus dat was soms best een uitdaging.

P1002989 by K vR, on Flickr

P1003013 by K vR, on Flickr

P1003020 by K vR, on Flickr

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
@RaptorK
Het origineel zag er zo uit:

Konijntjes in het veld, altijd lastig vind ik. Lastig in de zin dat het lastig is om ze spannend in beeld te brengen. Zo ook in dit geval, vind ik persoonlijk.

[Voor 16% gewijzigd door RvL op 27-03-2023 20:05]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RaptorK
@RvL
Ik kan me helemaal vinden in je bewerking. Het groene leidt wat af.

En ik snap je punt wel hoor. Het zijn niet de meest spannende foto's. Toch vind ik het wel leuk om zo nu en dan terug te gaan voor een nieuwe poging.

P1003927Ha by K vR, on Flickr

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 11:02
Eerste dagje met m'n nieuwe Sony IV + Sony FE 24-105mm F4 op pad gelijk een hertje gevonden bij de Lage Vuursche. Autofocus deed het mooi maar ik merk wel dat 105mm voor diertjes nog niet helemaal toereikend is.

ISO 400 - F8 - sluitertijd 1/125

Foto bewerking heb ik nog niet veel gedaan en had liever wat meer licht gehad op het dier, dat heb ik nu opgelost met een mask op het hertje om lokaal de highlights wat op te hogen, maar omdat het origineel niet lekker geexposed is kan dat ook maar marginaal natuurlijk. Graag hoor ik wat feedback!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:25

DirtyBird

Praktiserend denker

bcome schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:21:
Eerste dagje met m'n nieuwe Sony IV + Sony FE 24-105mm F4 op pad gelijk een hertje gevonden bij de Lage Vuursche. Autofocus deed het mooi maar ik merk wel dat 105mm voor diertjes nog niet helemaal toereikend is.
[Afbeelding]
ISO 400 - F8 - sluitertijd 1/125

Foto bewerking heb ik nog niet veel gedaan en had liever wat meer licht gehad op het dier, dat heb ik nu opgelost met een mask op het hertje om lokaal de highlights wat op te hogen, maar omdat het origineel niet lekker geexposed is kan dat ook maar marginaal natuurlijk. Graag hoor ik wat feedback!
Wat wil je laten zien? Dit ziet er meer uit als bewijsmateriaal. Van compositie is in mijn ogen niet echt sprake.
Je lens is hiervoor inderdaad te kort en te klein diafragma. Op dergelijke afstanden is het dan heel moeilijk om enige achtergrondseparatie te krijgen.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Montana

Montana

X-H2 ..what else !

Qua foto's hierboven, aan wat al gemeld is kan ik niets aan toevoegen.

Met mijn X-H2 samen met de XF200 f2 en Xf150-600 even naar Blijdorp geweest. Ik was er al vroeg en gelukkig weinig zonlicht. Maar wel helder.

1

2

3

4

5

6

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Montana

Montana

X-H2 ..what else !

1

2

3

4

Acties:
  • +2Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Al jaren niet meer op het fotografie forum geweest. Nu ik al een poosje op reis ben wel weer veel foto's aan het maken. Niet meer met een Pentax maar met een simpele Sony A6400 en de meegeleverde 55-200 lens. Niet heel bijzonder dus en daarom ook er blij met onderstaande foto (een lichtsterkere lens had gemogen i.v.m. bokeh). Echt wel een gelukje geweest. Ik zat in een wiebelende boot en er was al best wat minder licht (zon ging onder) dus erg blij met de schepte van deze foto.

Wel weer liefde voor fotografie herontdekt. Zoals de foto's van dieren hierboven. Toch wel erg gaaf!

[Voor 8% gewijzigd door [Roland] op 16-05-2023 18:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaptorK
@[Roland]
Imposante foto! Mooi licht.
Je was wel erg dichtbij zo denk ik? Kan nog best gevaarlijk zijn als jij daar in een bootje zit of niet?

Ik ben even langs de Schotse Hooglanders geweest:
https://live.staticflickr.com/65535/52919680447_8c54127d40_z.jpgP1004389SH by K vR, on Flickr

https://live.staticflickr.com/65535/52920259026_8aaba4a325_z.jpgP1004424SH by K vR, on Flickr

https://live.staticflickr.com/65535/52920422434_3b12440a65_z.jpgP1004524SH by K vR, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:37
[Roland] schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:11:
Al jaren niet meer op het fotografie forum geweest. Nu ik al een poosje op reis ben wel weer veel foto's aan het maken. Niet meer met een Pentax maar met een simpele Sony A6400 en de meegeleverde 55-200 lens. Niet heel bijzonder dus en daarom ook er blij met onderstaande foto (een lichtsterkere lens had gemogen i.v.m. bokeh). Echt wel een gelukje geweest. Ik zat in een wiebelende boot en er was al best wat minder licht (zon ging onder) dus erg blij met de schepte van deze foto.

Wel weer liefde voor fotografie herontdekt. Zoals de foto's van dieren hierboven. Toch wel erg gaaf!
[Afbeelding]
Is dat chobe NP toevallig?

Edit: Ik ben zelf in het najaar in Chobe geweest. Ik herkende de weides en de heuvens op de achtergrond. Enorm mooi park met inderdaad heel mooi contrastrijk avondlicht. Ik heb wel een aantal mooie foto's van leeuwen(welpjes) uit Chobe. Ik moet ze nog bewerken, maar zal ze hier wel een keer plaatsen.

[Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 25-05-2023 07:50]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53

Wormaap

Moderator Foto & Video
* Wormaap wijst nog even liefjes naar de topicwarning O-)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Let op:
Graag commentaar geven op voorgangers en afbeeldingen verkleinen!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee