Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 19:24
nazuzed schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:26:
[...]

Ik kon zo even niet vinden wat je nou precies moet doen ( batterij eruit/reset/software repair, etc. )

Maar vraag het hier even, daar helpen ze je wel....

http://talk.sonymobile.com/community/support/xperia2011/neo
Goede tip, bedankt :) ! Al lijkt mijn telefoon spontaan zijn leven wat te verbeteren.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 18:36

BHQ

Hmm, iemand al eens met een Neo V gehad dat het scherm bij een telefoongesprek uit gaat, en daarna ook nooit meer aan te krijgen is (enkel met het verwijderen van de batterij, dus een reboot)?

Erg irritant, appjes die het scherm aan laten werken helaas ook niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Banjy schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:02:
[...]

Goede tip, bedankt :) ! Al lijkt mijn telefoon spontaan zijn leven wat te verbeteren.
Ik kwam dit nog tegen op het Xperia forum....

Mar 17, 2012 9:08 AM

Re: Xperia neo powering off when battery level falls below 30%

Take out your battery for 5-10minutes, insert it back, charge it to a 100%, it will never happen.

Apr 6, 2012 6:50 PM

Taking out the battery for 5-10 mins helped me to find the real % of power stored in the battey and then i could charge it to 100%. But the fault was on my side i think. i stopped charging the battery once it reaches 100% for 3-5 consecutive recharges. in that case after 5 -7 times of recharge i get the same problem. so i started to charge the battery to full(ie till the charging symbol disappears from the battery level indicator). it charges for almost 30-45 mins after reaching 100%. now i dont have that problem anymore.

http://talk.sonymobile.com/message/176129#176129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:54
Ik heb net een reserve batterij binnengekregen. Handig voor in de zomervakantie als je 7 uur in het vliegtuig zit bijvoorbeeld.
http://www.e-giftshop.nl/...-sony-xperia-ray-1500-mah
€8,40 ofzo incl verzendkosten.
Het leek me eerst wel een beetje een schimmige site, maar het valt mee, gewoon een klein bedrijf.
Er staat 10 dagen levertijd op de site, maar ik heb de batterij in het paasweekend besteld en vandaag binnen gekregen.

Het lijkt een origineel Sony ericsson product (hologram etc. nog even vergeleken).

Op eBay en dergelijke kan je hem zelfs voor €6< bestellen, maar ik kan alleen met iDeal betalen, dus vandaar dat ik ergens anders heb besteld.
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/kE1VM7fGydim.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
nazuzed schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:47:
[...]

Ik kwam dit nog tegen op het Xperia forum....
Bedankt! Gisteren geprobeerd en het lijkt goed te werken, de batterij waarde neemt in ieder geval weer vertrouwd snel af overdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 22:32
Christiano007 schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:48:
Heeft iemand een goede/goedkope autohouder voor de Neo V ergens online? Ik heb nu wel een universele maar de knopjes worden dan ingedrukt. Ik zoek dus iets wat niet de helft van de zijkant indruk. En wat ook in het luchtrooster kan. Maar geen hele dure van brodit oid
Ik gebruik deze universele: Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_81246_1.jpg.
Via : http://www.dealextreme.co...ell-phone-gps-black-81246
Is goed verstelbaar en werkt ook als je een TPU gel case om je NEO gebruikt.
En hij drukt de knoppen niet onbedoeld in. Verder is hij eenvoudig draai/kantelbaar.
En dat voor 5 Euri...

Zoek in DX maar eens op '" Universal Swivel Mount Holder" dan vindt je er nog wel een paar.

[ Voor 5% gewijzigd door OutofFocus op 12-04-2012 14:14 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 13:29
Harststikke goed nieuws voor mijn neo v: sony is uitrol van ICS begonnen in enkele landen (in nederland nog niet) volgen nu.nl: http://www.nu.nl/gadgets/...40-xperia-toestellen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinty
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 22:12
Sinds eind 2011 ben ik eigenaar van een Neo V, en het toestel bevalt me heel goed voor de 240€ die ik eraan gegeven

Na veel twijfelen gisterenavond dan toch maar besloten om de officiele versie van ICS zelf te flashen ipv te wachten tot de software van Sony aangaf dat er een update was.

Het flashen zelf was vrij eenvoudig, er was amper 1 (ROM) ftf file & 1 programma voor nodig (flashtool)
Voor een volledige beschrijving van het flashen kan je best even gaan kijken op xda developers onder het neo (V) forum. (link)
Wel is het interessant om mee te geven dat je toestel geen geunlockde bootloader of root machtiging moet hebben om nu al te kunnen flashen naar ICS. Data en dergelijke is allemaal netjes behouden bij de gebruikte manier van flashen.

De ROM op zich is de officiële ROM die momenteel wordt uitgerold in Scandinavië.
Aangezien de officiele ROM's allemaal multi-language zijn zit hier ook gewoon lekker Nederlands bij en is de kans heel groot dat dezelfde update hier zal worden uitgerold.

Eerste indrukken van ICS op de Neo V:
*Qua snelheid ondervind ik geen grote verschillen tov Gingerbread. Op een beperkt aantal plaatsen gaan de acties iets trager (bv openen app drawer), op andere plaatsen gaat het dan weer sneller (gui rendering)
*De nieuwe status & notificatiebalk is een echte toevoeging, ook al omwille van de snelkoppeling naar settings
*Alle ICS unlock vormen incl face unlock zijn beschikbaar en werken naar behoren
*De mediaplayer is volgens mij nog de GB versie. Jammer, maar valt waarschijnlijk makkelijk iets aan te doen :)
*Batterij verbruik lijkt me lichtjes verbeterd. Van 100% naar 71% na 15,5u., Moet op zicht makkelijk 2 dagen meekunnen. Hoe dan ook zijn Wifi & schermverlichting nog steeds mijn grootste verbruikers.
*Voor een aantal meegeleverde apps (bloatware) kan je er nu ook voor kiezen om ze uit te schakelen, waardoor je geen geheugen maar innemen.

Indien er vanavond nog wat tijd overschiet kan ik verder aanvullen.

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:10
Sinty schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:46:
Sinds eind 2011 ben ik eigenaar van een Neo V, en het toestel bevalt me heel goed voor de 240€ die ik eraan gegeven

Na veel twijfelen gisterenavond dan toch maar besloten om de officiele versie van ICS zelf te flashen ipv te wachten tot de software van Sony aangaf dat er een update was.

Het flashen zelf was vrij eenvoudig, er was amper 1 (ROM) ftf file & 1 programma voor nodig (flashtool)
Voor een volledige beschrijving van het flashen kan je best even gaan kijken op xda developers onder het neo (V) forum. (link)
Wel is het interessant om mee te geven dat je toestel geen geunlockde bootloader of root machtiging moet hebben om nu al te kunnen flashen naar ICS. Data en dergelijke is allemaal netjes behouden bij de gebruikte manier van flashen.

De ROM op zich is de officiële ROM die momenteel wordt uitgerold in Scandinavië.
Aangezien de officiele ROM's allemaal multi-language zijn zit hier ook gewoon lekker Nederlands bij en is de kans heel groot dat dezelfde update hier zal worden uitgerold.

Eerste indrukken van ICS op de Neo V:
*Qua snelheid ondervind ik geen grote verschillen tov Gingerbread. Op een beperkt aantal plaatsen gaan de acties iets trager (bv openen app drawer), op andere plaatsen gaat het dan weer sneller (gui rendering)
*De nieuwe status & notificatiebalk is een echte toevoeging, ook al omwille van de snelkoppeling naar settings
*Alle ICS unlock vormen incl face unlock zijn beschikbaar en werken naar behoren
*De mediaplayer is volgens mij nog de GB versie. Jammer, maar valt waarschijnlijk makkelijk iets aan te doen :)
*Batterij verbruik lijkt me lichtjes verbeterd. Van 100% naar 71% na 15,5u., Moet op zicht makkelijk 2 dagen meekunnen. Hoe dan ook zijn Wifi & schermverlichting nog steeds mijn grootste verbruikers.
*Voor een aantal meegeleverde apps (bloatware) kan je er nu ook voor kiezen om ze uit te schakelen, waardoor je geen geheugen maar innemen.

Indien er vanavond nog wat tijd overschiet kan ik verder aanvullen.
En wat zijn je verdere mening als je tijd hebt :) ben ook heel geinteresseerd in ics flashen zoals uw methode,enige wat mij tegenhoud is dat ik gegevens kwijtraakt en veel games/app niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06 20:22
Jarpse schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:15:
Hmm, iemand al eens met een Neo V gehad dat het scherm bij een telefoongesprek uit gaat, en daarna ook nooit meer aan te krijgen is (enkel met het verwijderen van de batterij, dus een reboot)?

Erg irritant, appjes die het scherm aan laten werken helaas ook niet. :/
Apps om je scherm constant aan te houden?
Beetje overbodig, zoek gewoon bij je instellingen bij weergave (display).

Wel een keer gehad dat mn scherm niet aan wou om een gesprek te beëindigen.
Creatief spelen met home knop en "power / lock' knop kan wonderen doen :P

Ergens vraag ik me wel af wat je allemaal op de achtergrond heb draaien, wat het lijkt meer op een die hard vastloper.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

D_Jeff schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:28:
[...]
Ergens vraag ik me wel af wat je allemaal op de achtergrond heb draaien, wat het lijkt meer op een die hard vastloper.
Nee. De nabijheidssensor is daadwerkelijk kapot (meet continu 0.0, ofwel 'nabij'). Inmiddels ben ik erachter gekomen dat je met ProximityScreenOff je telefoon kan voorliegen dat 0.0 niet 'nabij' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15
Yes, de update is er! Nu aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
en 4.0 nu ook geinstalleerd op mijn neo v! eerste indrukken zijn goed, alleen nog steeds jammer dat er bij de statusbalk nog geen widgets zijn geplaatst, als ziet dat doorzichtige van de statusbalk er wel goed uit. Het widgets toevoegen gaat nog wel steeds op de oude manier, op het homescreen en dan inhouden voor een widget. Als je dan bij widgets een widget kiest, is het wel veel duidelijker welke widget (ziet er ongeveer netzo uit als bij het multitasken) je kiest.
De browser heeft ook een hele verandering doorgevoerd (lees: een compleet nieuwe browser), zodat je bv pagina's kunt opslaan. Kortom, tot nu toe alleen maar lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb ook een Neo V en als ik naar het menu toe ga geeft hij aan dat er geen update is... het betreft een simlock vrij toestel, los gekocht dus zonder abbo.

Of moet je deze anders installeren ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
-Thunder- schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:54:
Ik heb ook een Neo V en als ik naar het menu toe ga geeft hij aan dat er geen update is... het betreft een simlock vrij toestel, los gekocht dus zonder abbo.

Of moet je deze anders installeren ?
ja, je moet het via sony companion doen.
Nog een klein puntje: het ram geheugen is toch wel wat minder geworden, was eerst (vrij) ?+-100mb? en nu rond de 60 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oke bedankt, hij is hem nu aan het installeren :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Check. Android 4 doet 't fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb hem ook geinstalleerd. Ziet er netjes uit. Maar hoe krijg ik bij het unlocken de optie om het op stil te sliden ipv camera?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Neo klant hier, maar nog geen update. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Christiano007 schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:22:
Ik heb hem ook geinstalleerd. Ziet er netjes uit. Maar hoe krijg ik bij het unlocken de optie om het op stil te sliden ipv camera?
Dat heb ik ook gemerkt, dat zou ik graag kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooienb
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-12-2020
D_Jeff schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:45:
Neo klant hier, maar nog geen update. *zucht*
Ik vind het ook niet eerlijk dat de Neo de update later krijgt. Ik heb meer geld betaald voor mijn telefoon en dan krijgt het goedkopere model (BIJNA PRECIES HETZELFDE) de update als eerste.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:02
Wees blij dat er een update komt. Ik draai ondertussen al dik een maand ICS stabiel op mn Neo, als je perse wilt moet je gewoon een custom rom flashen (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1518563 gebruik ik). Het is niet heel moeilijk en je krijgt er een stabiele rom voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 15:19
Christiano007 schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:22:
In ICS kan je op het lockscreen de powerknop ingedrukt houden en krijg je de optie om te kiezen tussen stil, trilstand of geluid. Werkt net even anders maar het verzacht de pijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet zelf nog niet of ik overga naar ICS en daarom op zoek naar info, via deze link veel gebruikers ervaringen.

Ben zelf nog aan het lezen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 21:52
Vorige vrijdag ook geupgrade naar ICS. Eerste indruk, weinig echt grote aanpassingen, wel heb ik het gevoel dat ie een tikje trager is nu. Mogelijk komt dat door 't feit dat ik 'm nog niet reboot heb sinds eerste run van ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchorro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 16:34
Mercatres schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:28:
Vorige vrijdag ook geupgrade naar ICS. Eerste indruk, weinig echt grote aanpassingen, wel heb ik het gevoel dat ie een tikje trager is nu. Mogelijk komt dat door 't feit dat ik 'm nog niet reboot heb sinds eerste run van ICS.
Heb je de Neo of Neo V
en als je de gewone hebt heb je dan officiele rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Neo V + Officiële ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchorro
Ooh oke, ik heb namelijk een gewone neo.

Maar is het veel beter dan 2.3.4 of word het veel trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95359

Aangezien de ICS uitrol begon met de Scandinavische versie heb ik deze gelijk geinstalleerd. Nu zag ik dat de versie voor Nederland ook beschikbaar was via de PCC (PC Companion).
Om deze versie te installeren moet ik alleen iets veranderen in de telefoon. Het zogenaamde build.prop bestandje.

Nou is mijn vraag of één van jullie die netjes zijn Neo V heeft geupdate via de PC Companion zijn of haar CDF nummer voor mij zou willen opzoeken. Dit nummer heb ik nodig om zo mijn telefoon te repareren naar de officiele "Nederlandse" ICS ROM. Ik kan dit nummer helaas nergens vinden.

Dit CDF nummer kun je op de volgende manier vinden: (Geheel veilig!)
- Ga naar de telefoon applicatie en toets het volgende: *#*#7378423#*#*
- Dan opent er een menu, kies dan voor "Service Info"
- Dan voor "Software Info"
- Hier zie je dan een overzicht: Graag zou ik het volgende nummer willen weten
Customization Version:
XXX-XXX_XXX

Dan druk je een paar keer op de terug knop en ben je weer in het hoofdmenu.

Let op!! Dit geldt alleen voor als je een SIM lock vrije Neo V hebt en de officiële ICS update hebt uitgevoerd via Sony!
Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Bij mij (Neo V, official Sony ICS ROM, wel in België) krijg je dan zoiets: 1254-5785_R6D.
@elcherro: bwoah, het valt al bij al nog heel goed mee hoor. Ik zou 'm gewoon updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95359

Bedankt! Zijn er nog mensen uit Nederland die dit voor mij willen opzoeken?
@Mercatres Komt het volgende SI nummer overeen met die van jou? ik heb SI 1254-6177. Dit is een ander nummer dan het CDF nummer!!
Het SI nummer kun je vinden onder de batterij.
Afbeeldingslocatie: http://talk.sonymobile.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-178141-10539/icsphones.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Yep, hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchorro
Goeiemorgen,

ik heb even een officieel se lijstje gevonden waar je kunt vinden aan de hand van je SI of je al naar ics kunt

http://talk.sonymobile.com/message/199355#199355

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
Ik kreeg net een melding dat er een systeemupdate is: 4.1.B.0.431.
Maar helaas is het batterij percentage te laag, dus nu aan de lader :p

*edit: typfoutje

[ Voor 7% gewijzigd door anoniem1 op 01-06-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 00:28

Vrijdag

De Zwarte

elchorro schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:22:
Goeiemorgen,

ik heb even een officieel se lijstje gevonden waar je kunt vinden aan de hand van je SI of je al naar ics kunt

http://talk.sonymobile.com/message/199355#199355

8)
Jammer, ik heb 9877 dus ik zal nog even moeten wachten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchorro
Ja same here, hoop snel dat ze ook onze SI beschikbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Trouwens, heeft iemand misschien een oplossing om alle filmpjes op youtube te kunnen bekijken? Veel filmpjes werken niet omdat er een nieuwe flash versie voor nodig is maar als ik in de compatibiliteitslijst kijk zie ik gewoon de Neo er tussen staan. Heb verder wel alle updates voor flash en flash air al geïnstalleerd maar werkt nog steeds niet.

En misschien enigszins offtopic, maar kan je de youtube app ook customizen welke filmpjes je wel of niet meer wil zien? Als ik de app start zie ik alleen maar van die achterlijke livestream filmpjes van één of andere spookykneus ofzo.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Flash EN Youtube App hebben pas een update gehad, misschien heb je die gemist?
Welke ROM gebruik je? SE standaard of Custom?
De enigste filmpjes die ik op Youtube niet kan bekijken, is omdat het "niet op het mobiele apparaat mag worden weergegeven" of het filmpje is niet beschikbaar gemaakt voor een mobiel apparaat.

Das heel wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Hier is die update er ook doorgekomen, ICS is nu vriendelijker voor de batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user09
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Heb je Wifi problemen na je update? (dit lees ik namelijk veel op andere forms)
Mercatres schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:32:
Hier is die update er ook doorgekomen, ICS is nu vriendelijker voor de batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 21:36
Vrijdag schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:39:
[...]

Jammer, ik heb 9877 dus ik zal nog even moeten wachten.
Ah, zelfde SI nummer ;)
Naar mijn idee duurde het bij de 2.3.4 update duurde erg lang in vergelijking met andere SI's, we zullen zien wanneer die er is.
Of ik update m handmatig.

Iets anders over filmpjes trouwens:
Las op Sony Community dat het afspelen / opnemen van video's hapert.
Iemand die dit al ervaren heeft met ICS op de Neo?
Zijn de bronbestanden als je ze afspeelt op een ander apparaat (bv PC/TV) wel gewoon vloeiend?

/
Crap, nu heb ik het zelf eigenlijk niet getest :+
Gister geflashd naar ICS, maar omdat het een generic versie is zit er geen optie voor in om onderscheid te maken tussen nationale en internationale dataroaming.
Nu ben ik zelf een aantal uurtjes zoet geweest met wat dingen uitzoeken.
Met Sony Update Service en Flashtool heb ik zelf .ftf bestanden gemaakt van de generieke Nederlandse firmware (1242-4466):

MT15i_4.0.A.2.368_2.3.3_1242-4466
MT15i_4.0.2.A.0.62_2.3.4_1242-4466
Anoniem: 95359 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:34:
Aangezien de ICS uitrol begon met de Scandinavische versie heb ik deze gelijk geinstalleerd. Nu zag ik dat de versie voor Nederland ook beschikbaar was via de PCC (PC Companion).
Om deze versie te installeren moet ik alleen iets veranderen in de telefoon. Het zogenaamde build.prop bestandje.

Nou is mijn vraag of één van jullie die netjes zijn Neo V heeft geupdate via de PC Companion zijn of haar CDF nummer voor mij zou willen opzoeken. Dit nummer heb ik nodig om zo mijn telefoon te repareren naar de officiele "Nederlandse" ICS ROM. Ik kan dit nummer helaas nergens vinden.

Dit CDF nummer kun je op de volgende manier vinden: (Geheel veilig!)
- Ga naar de telefoon applicatie en toets het volgende: *#*#7378423#*#*
- Dan opent er een menu, kies dan voor "Service Info"
- Dan voor "Software Info"
- Hier zie je dan een overzicht: Graag zou ik het volgende nummer willen weten
Customization Version:
XXX-XXX_XXX

Dan druk je een paar keer op de terug knop en ben je weer in het hoofdmenu.

Let op!! Dit geldt alleen voor als je een SIM lock vrije Neo V hebt en de officiële ICS update hebt uitgevoerd via Sony!
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb de Neo MT15i (dus niet de Neo V), anders had ik de bestanden kunnen uploaden, kon je flashen naar de Nederlandse 2.3.4 en dan weer updaten naar ICS.

Misschien dat iemand met een Neo V en officiele Nederlandse firmware een .ftf bestand kan maken van 2.3.4 of ICS?
Dan hoef je het build.prop bestand niet aan te passen.

Gaat als volgt:
How to create a backup of your original firmware

1. you must have SUS
2. run SUS and repair your phone
3. go to C:\Program Files\Sony Ericcson\Update Service\db\13740270\blob_fs\
4. Copy the 2 largest files you'll find there to C:\Flashtool\anynameyoulabeled it as
5. Run FlashTool
6. Click Advanced > Decrypt Files
7. Source folder : C:\Flashtool\anynameyoulabeled it as
8. From Files, select all (Click & Ctrl + A) and click -> to move the 2 files to Files to convert
9. Click OK
10. Wait patiently till it finishes...
11. From Folder list, select all (Click & Ctrl + A) and click -> to move the 2 files to Firmware content
12. If it is ICS, tick the Disable Final Verification Check
13. 13) On Device write the model [ex. Xperia Neo V (MT11i)], on Version write the firmware version and/or the Android version [ex. 4.1.A.0.562 (ICS_4.0.3)], on Branding write the region and your name if you wish.
14. Click OK
15. On Device Selection choose the device it is for (ex. MT11i)
16. Wait very patiently...
17. When it finishes the .ftf file is located on C:\Flashtool\firmwares

[ Voor 102% gewijzigd door Myliobatis op 09-06-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
user09 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:36:
Heb je Wifi problemen na je update? (dit lees ik namelijk veel op andere forms)

[...]
Nope, geen problemen whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:23
hallo

van de week de neo v gekocht. Nu een kleine vraag hierover.
Als ik met de app astro kijk kan ik zien dat op de sd card (optie usage sdcard) een directory zit waar alle handleidingen in verschillende talen staan. Deze neemt zo'n 500 mb ruimte in gebruik. Dit wil ik dus verwijderen want dat is zonde. Dat kan ik hier niet. Dus wil ik dat via een andere gedeelte van de app Astro doen. Maar daar zie ik de betreffende directory niet meer staan.
Weet iemand waar dit staat?
Kan ik de directory ook verwijderen via de pc?

bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ Zeve: Dat kan.
Sluit je Neo V aan op je pc, met usb kabel en gebruiker bijv. windows verkenner om dit te doen.
De locatie van die handleidingen ken ik niet.

Eventueel kan je ook Andriod File manager (app) gebruiken om op zoek te gaan naar de locatie.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10

Christiano007

Ich bin der champion

Mijn Neo V zit in een bepaalde optie die de X en Y as weergeeft, drukpuntgevoeligheid, aantal touches (1 of 2 vingers enz) En laat zien waar ik het scherm raak met lijnen. Verder zie ik gewoon mijn achtergrond.

Deze optie is aangegaan terwijl de telefoon in mijn broekzak zat, dus waarschijnlijk een toetsencombinatie. Wie o wie kan mij van dit probleem verhelpen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
Christiano007 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:49:
Mijn Neo V zit in een bepaalde optie die de X en Y as weergeeft, drukpuntgevoeligheid, aantal touches (1 of 2 vingers enz) En laat zien waar ik het scherm raak met lijnen. Verder zie ik gewoon mijn achtergrond.

Deze optie is aangegaan terwijl de telefoon in mijn broekzak zat, dus waarschijnlijk een toetsencombinatie. Wie o wie kan mij van dit probleem verhelpen?
(systeem)instelling/opties voor ontwikkelaars, daar staan die functies bij. gewoon allemaal uitschakelen, en je hebt het niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:23
Ik heb nog een paar vragen met betreking op enkele apps.
Kan ik zorgen dat de facebook app niet meer synchroniseert? ik heb naar mijn weten dit uitgezet. Maar krijg nog steeds meldingen. Of wordt dit veroorzaakt door facebook inside xperia optie?

is het ook mogelijk om te zorgen dat google play niet steeds kijkt en met een melding komt dat er een uodat e voor apps zijn?

volgens mij kost dat redeliik veel stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik heb ook een vraagje over de Neo V. Twijfel tussen deze en de Xperia Ray. Over de Ray hoor ik qua accuduur goede verhalen. Van de Neo V heb ik niet zo'n goed beeld sinds de ICS-update. Mijn minimale eis is toch wel dat de accu bij intensief gebruik zeker een dag meegaat. Lukt dat bij de Neo V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 11:02
De Ray en Neo V zijn qua batterijverbruik quasi hetzelfde. Het lijkt me sterk dat je met de Neo V geen hele dag doorkomt, tenzij dat natuurlijk een hele dag Angry Birds is.

Ik had een Neo (op 2.3.4, ICS was toen nog niet uit) en had altijd nog een 20% over wanneer ik ging slapen, met alle soorten syncs aan, heel wat surfen en andere dingen de hele dag door. Zou geen probleem mogen zijn. ICS doet het trouwens helemaal niet zo slecht sinds 4.0.4, de eerste update naar 4.0.3 gaf wel wat problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-02-2021
AmbroosV schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:53:
De Ray en Neo V zijn qua batterijverbruik quasi hetzelfde. Het lijkt me sterk dat je met de Neo V geen hele dag doorkomt, tenzij dat natuurlijk een hele dag Angry Birds is.

Ik had een Neo (op 2.3.4, ICS was toen nog niet uit) en had altijd nog een 20% over wanneer ik ging slapen, met alle soorten syncs aan, heel wat surfen en andere dingen de hele dag door. Zou geen probleem mogen zijn. ICS doet het trouwens helemaal niet zo slecht sinds 4.0.4, de eerste update naar 4.0.3 gaf wel wat problemen.
Bedankt, dat klinkt wel oke qua batterijverbruik.
Ik vind de camera niet belangrijk - af en toe snel een fotootje maken is wel leuk maar voor vakanties e.d. heb ik een digitale camera. Het iets grotere scherm van de Neo V vind ik wel een belangrijk voordeel. De Neo V heeft ook een mini HDMI uitgang, i.t.t. de Ray. Verder zijn er volgens mij weinig verschillen, dus ik denk dat ik toch voor de Neo V ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Vreemd dat de officiele update voor de Neo mt15i nog steeds niet beschikbaar is (via Hi).
De vorige update kwam bij KPN/Hi ook al maanden nadat deze bij de overige providers beschikbaar was, zolangzamerhand ga ik nog zin krijgen in het flashen van een niet officiele rom :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Hier ook nog steeds geen software update (Hi), zelfs niet met PC Companion. Blijft toch vervelend dat er ergens een provider een stempel op drukt. Zelf heb ik eigenlijk geen zin om te flashen om een nieuwe versie van Android er op te zetten. Iemand enig idee of zou het kunnen dat Hi gewoon geen tijd hieraan zal gaan besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 09:10
Banjy schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:37:
Hier ook nog steeds geen software update (Hi), zelfs niet met PC Companion. Blijft toch vervelend dat er ergens een provider een stempel op drukt. Zelf heb ik eigenlijk geen zin om te flashen om een nieuwe versie van Android er op te zetten. Iemand enig idee of zou het kunnen dat Hi gewoon geen tijd hieraan zal gaan besteden?
Hoeft niet aan een provider te liggen. Mijn unbranded Neo heeft ook nog geen update beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoeft niet aan een provider te liggen. Mijn unbranded Neo heeft ook nog geen update beschikbaar...
Inderdaad. Same here. Krijg het gevoel dat Sony het wel goed vindt zo. :(
Zo'n opgaaf kan het toch niet zijn om voor unbranded toestellen een update uit te rollen.

En firmware .62 op je telefoon is zo te lezen ook geen zegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Zoals Sony eerder heeft aangegeven ligt het namelijk niet aan de provider, maar aan de SI.
Lees ook deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38325946

In de blog legt SE / Sony uit wanneer wat gepland staat. En Ja, de uitrol is nog steeds gaande ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Die lijst met S(ales)I(tem) nummers heb ik idd ook gezien. Maar nog snap ik niet waarom unbranded/lock-free toestellen nog niet aan de beurt geweest zijn. Want wat maakt dat SI nummer zo uniek? Volgens de dezelfde link zou het gaan om Model, Land/Taal en Provider.
En je moet toegeven dat, kijkend naar de data, de vaart er een beetje uit lijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ik heb net mijn Xperia neo mogen verruilen voor een HTC one S (abbo verlenging), nu gaat deze naar mn pa en hij wil er graag voor betalen wat deze nog waard is. Nu kijk ik op marktplaats maar daar staat niet echt wat op, alleen maar nieuwe en 1 van 160 euro (wat me een beetje overpriced lijkt). Wat denken jullie? Ik dacht zelf dat 110-120 euro wel redelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Laatste keer in de V&A heb ik een toestel gespot voor 150 euro. Dit is ook echt wel nog de waarde ;)
Jammer dat je SE verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ok dan doe ik het voor 150. Ik had zelf ook eigenlijk nog wel bij Sony willen blijven maar de Xperia S was het voor mij gewoon net niet (vooral het design met de knoppen die net boven de balk zitten vond ik maar raar) en ik wilde toch echt wel een 4,3 inch scherm. Al was ik wel erg tevreden met mijn xperia neo moet ik zeggen, een toptoestel voor niet al te veel geld!

offtopic:
Gefeliciteerd!

[ Voor 10% gewijzigd door Bartske op 15-08-2012 22:23 ]

• D_Jeff
Know that feeling.
De nieuwe serie Xperia, rechthoekig, vierkant en saai. Snap niet wat mensen er mooi aan vinden.
De Neo, niet de turbo raket onder de smartphones, maar wel een beetje 'speels': leuke rondingen en voor de rest een leuke gsm.

Dank 8)

• Myliobatis
Ik kwam net een lijst tegen van de SI nummers van de Neo met bijbehorende firmware "versie" (CDA Name), provider:
Available On Request | KPN Mobile Netherlands | 1246-9877 | Blue Gradient

De 1246-9877 is volgens deze lijst een specifieke SI van KPN Mobile.
De vorige upgrade (2.3.4) duurde ook al ontzettend lang voordat die beschikbaar kwam.

• D_Jeff
@ Corossi: Ik heb een sim only abbo van de KPN en ik kan al bijna 1,5 maand over naar ICS.
Geen idee waar het verder aan zou liggen, daar zou je de 3e lijns TD voor moeten hebben :P

• elchorro
Wat betekent dit? is de update nu al beschikbaar of moet de provider nog z'n goedkeuring geven, want anders gaat er morgen een belletje naar kpn hoe het zit met de update, zou eigenlijk wel een keer ICS willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
Link naar de lijst

@D_Jeff: weet je toevallig welk SI nummer je hebt, wellicht een andere en heeft het daar mee te maken?

@Elchorro: Wat het betekend had ik je graag verteld, maar eerlijk gezegd weet ik ook niet echt wat het betekend.
Telfort zegt in ieder geval dat ze geen aparte goedkeuring geven of aangepaste firmware gebruiken. Ze zouden dus geen vertragende factor zijn in de verkrijgen van firmware updates (aldus hunzelf)

Ik denk dat het betekend dat de SI 1246-9877 een reeks telefoons zijn die uitgegeven zijn vanuit KPN (Hi/Telfort etc.), maar verder zonder aangepaste firmware.

Gister nog wel gecontroleerd met Sony PC Companion en Update Service, geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

D_Jeff schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:26:
@ Corossi: Ik heb een sim only abbo van de KPN en ik kan al bijna 1,5 maand over naar ICS.
Geen idee waar het verder aan zou liggen, daar zou je de 3e lijns TD voor moeten hebben :P
Ik heb zo'n personal sim ding ofzo :P in elk geval zit de telefoon niet vast aan de KPN. Mijn nummer is 1246-9877 en ik zit nog steeds op de standaard versie. Nergens een officiële update kunnen vinden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 08:59
Corossi schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:39:
Ik denk dat het betekend dat de SI 1246-9877 een reeks telefoons zijn die uitgegeven zijn vanuit KPN (Hi/Telfort etc.), maar verder zonder aangepaste firmware.

Gister nog wel gecontroleerd met Sony PC Companion en Update Service, geen update beschikbaar.
Ik heb ook een Xperia Neo van Hi met SI 1246-9877. Inderdaad geen update beschikbaar via de software van Sony. Er zijn ook al ruim een maand geen Neo releases meer gedaan dus ik vraag me af of die nog officieel beschikbaar komt?

Anders is het natuurlijk ook mogelijk om zelf te updaten (http://talk.sonymobile.com/thread/38251?start=0&tstart=0, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1678690), maar daar heb ik voor deze telefoon eigenlijk niet zoveel zin in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07-2016
Ik heb een Neo V (simlock vrij) met ICS 4.0.3. Nu heb ik begrepen dat er een update komt naar 4.0.4. Ik zag ergens op talk.sonymobile.com een schemaatje met daarin nieuwe firmware 4.1.B.0587, maar niet voor de Neo V.
Ook is de lijst met SI nummer al sinds 16 juli niet meer geupdate. Kwestie van geduld of......???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
Ik ga er wel vanuit dat de update voor SI 1246-9877 gewoon nog officieel uit komt, kwestie van geduld hebben.

Ondertussen is er weer een nieuwere versie uit:
A new software has started to roll out for the 2011 Xperia* phones.

A new software has started to roll out for the 2011 Xperias* running on Android 4.0 (ICS). Some of the highlights include performance- WiFI- and re-start problem improvments.

Software verison: 4.1.B.0.587

The new software will be rolled out gradually over a period of time and the availability is dependant on market and operator. The software is only available for phones running on Android 4.0 (Ice Cream Sandwich, ICS).

Products: Xperia arc, Xperia arc S, Xperia ray, Xperia mini, Xperia mini pro, Xperia pro, Xperia active, Live with Walkman, Xperia neo and Xperia neo V

*Note! Not applicable for Xperia PLAY as it does not have Android 4.0 (Ice Cream Sandwich, ICS)
by Johan (Aug 17, 2012)
Zelf heb ik al een keer handmatig geupdate naar ICS, in eerste instantie had ik daar eigenlijk niet zo'n trek in. Maar het stelt eigenlijk bar weinig voor.

Reden dat ik weer terug ben gegaan naar de officiele 2.3.4 voor SI 1246-9877 is dat in de generieke firmware geen optie zit voor "nationaal roamen" van data, alleen "internationaal roamen".
Verder had ik regelmatig wat performance issues en spontane restarts, maar daar hebben ze aan gewerkt in de nieuwere versie.

Dataroaming heb je geen last van als je bij KPN of Hi zit, aangezien alleen Telfort altijd op "roaming" staat. In dat geval zou ik gewoon handmatig updaten en de generieke firmware gebruiken, dan hoef je niet iedere keer ontzettend lang te wachten.

Wellicht dat ik toch gewoon nog handmatig update en probeer of de nieuwste versie stabieler is en de dataroaming voor lief neem.

[ Voor 61% gewijzigd door Myliobatis op 21-08-2012 12:13 ]

• Davy24
  • Niet online
*O* Het geduld van unbranded SI 1246-7708 is beloond!
Ben net via de Update Service bijgewerkt naar 4.0.4 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchorro
@corossi

waar heb je die firmware vandaan? ik zou zelf ook terugwillen.

• Myliobatis
Die heb ik zelf uit bestanden van Sony Update Service gehaald.
Daar stonden de update bestanden van versie 2.3.4 nog in bij mij.
Die zijn dus voor de "gewone" Neo (MT15i) met SI nummer 1246-9877 (dat staat in je telefoon als je je batterij eruit haalt).

TFT bestand: MT15i_4.0.2.A.0.62_2.3.4_1242-4466-KPN.rar
Dan kun je met dat bestand dus weer flashen met de Flashtool zoals hier omschreven staat bij bij "Downgrading to Gingerbread":
http://talk.sonymobile.com/thread/35239?tstart=0

Mocht je een ander SI nummer hebben kan het zijn dat het niet exact de goede firmware is.
Als je SUS hebt gebruikt om te updaten naar 2.3.3 / 2.3.4 en niet hebt gebruikt om ICS opnieuw te installeren, dan het zijn dat die bestanden nog terug te vinden zijn op je computer.
Dan kun je dus weer terug naar je eigen officiële firmware.
Zo ben ik ook zelf weer terug gegaan.
How to create a backup of your original firmware
1. you must have SUS
2. run SUS and repair your phone !!deze stap dus niet doen, je telefoon staat nu op ICS!!
3. go to C:\Program Files\Sony Ericcson\Update Service\db\13740270\blob_fs\
4. Copy the 2 largest files you'll find there to C:\Flashtool\anynameyoulabeled it as
5. Run FlashTool
6. Click Advanced > Decrypt Files
7. Source folder : C:\Flashtool\anynameyoulabeled it as
8. From Files, select all (Click & Ctrl + A) and click -> to move the 2 files to Files to convert
9. Click OK
10. Wait patiently till it finishes...
11. From Folder list, select all (Click & Ctrl + A) and click -> to move the 2 files to Firmware content
12. If it is ICS, tick the Disable Final Verification Check
13. 13) On Device write the model [ex. Xperia Neo V (MT11i)], on Version write the firmware version and/or the Android version [ex. 4.1.A.0.562 (ICS_4.0.3)], on Branding write the region and your name if you wish.
14. Click OK
15. On Device Selection choose the device it is for (ex. MT11i)
16. Wait very patiently...
17. When it finishes the .ftf file is located on C:\Flashtool\firmwares

[ Voor 6% gewijzigd door Myliobatis op 26-09-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Even een Kick voor dit Topic.
Heeft iemand last van de volumetoetsen die niet goed in de zijkant zit, zodat bij een beetje druk je telefoon "over de zeik is met de trilstand"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:54
D_Jeff schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:22:
Even een Kick voor dit Topic.
Heeft iemand last van de volumetoetsen die niet goed in de zijkant zit, zodat bij een beetje druk je telefoon "over de zeik is met de trilstand"?
Bij voelen de volumetoetsen nog prima aan.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste